Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2793
Copyright (C) HIX
2006-02-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: kerekek szama (mind)  44 sor     (cikkei)
2 Elozes keresztezodesben... (mind)  37 sor     (cikkei)
3 HAT nyolc (mind)  20 sor     (cikkei)
4 re: Re: Gyorshajtas - remelem lassan tenyleg vege. (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Meg mindig gyorshajtas (mind)  23 sor     (cikkei)
6 re: HAT nyolc (mind)  5 sor     (cikkei)
7 re: keresztezodesben elozes (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re: Re: benzintank szellozo nyilas (mind)  7 sor     (cikkei)
9 re: keresztezodesben elozes (mind)  8 sor     (cikkei)
10 re: re: Jobbra kanyarodas... (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Re: keresztezodesben elozes (mind)  33 sor     (cikkei)
12 Re: kerekek szama (mind)  68 sor     (cikkei)
13 Re: HAT nyolc (mind)  57 sor     (cikkei)
14 Gyors hajtas (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Elozes keresztezodesben ? (mind)  31 sor     (cikkei)
16 Re. HAT nyolc tiz, ismet tali lez pliz :-) !!! (mind)  25 sor     (cikkei)
17 Valasz: re: Jobbra kanyarodas...*** HIX AUTO *** #2792 (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Re: kerekek szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Endre!

>>Egy szo mint szaz: erdekelne a velemenyetek a varosi kozlekedes 
kerekparos resztvevoirol. Toletek talan ugy kerdezem, mint akik igazan 
autos szemmel latjatok ezt a kerdest (en mar erre nem vagyok kepes). A 
kulonbozo bringas topikokon konnyen hozzaferhetok a legszelsosegesebb 
velemenyek a ket kereken kozlekedok (tobbnyire futarok) szemszogebol, stb.
Es had hangsulyozzam megegyszer, hogy nem provokalni akarok, hanem a 
velemenyetek erdekel.<<

En ugyan nem kerekparozom gimnazista korom ot, de alapvetoen rokonszenvezek 
veluk.  Szeretnem ha tobb kerekparos es azok kerekparuton tudnanak kozlekedni,
ma mar talan az utobbi hianya az, ami visszafogja az embereket, nem az ellenerz
es
a biciklisekkel szemben. Es igen, a futarszolgalatokkal is rokonszenvezek! :)
Ami viszont tagadhatatlan: a kerekparosok tobbsege - legalabbis a belvarosban e
n ezt latom -  inkabb a cyclingbanditos stilus hive, ahogy az autosok, ok is to
jnak a szabalyokra, ami soxor okoz konfliktust. Az sem tetszik, h sokuk eredend
oen ellensegnek
es rosszindulatunak tartja az autosokat, es nem veszik figyelembe, h meg hafigy
el
valaki, akkor is joval nehezebb egy biciklist (vagy motorost) lekezelni, mint a
 tobbi autot (egyreszt a meret, masreszt az elobbiek cikazasa miatt). Hianyaolo
m azt a fajta kovetkezetesseget, aminek szerintem ervenyesulnie kellene:
ha tudom, hogy biciklin banditozom, atmegyek piroson es egyeb mindenen, egyszov
al
veszelyesen kozlekedem, akkor legyek tudataban ennek, es az esetleges balesetek
et ne _csak_ a "kocsog, rosszindulatu "autosok rossindulatanak tudjam be.
Lattam mar, amint a szabalytalanul kanyarodo auto elut egy HP-futart, (szerencs
ere nem lett komolyabb serules, raadasul rendor elott tortent), nekem ilyen ese
tem nem volt, ne is legyen.
A varos megbenitasaval jaro felvonulast viszont ertelmetlennek tarto (bar este 
ott voltam a WB-ben a Ludditakon :)  , imho ez a problemat nem oldja meg, csak 
tovabbi
ellenteteket, ellensegeskedest szul.

Piece:
nme

--------------------------Hirdetés-----------------------------
Harry Potter és a Félvér Herceg!
Garantált szállítás a megjelenés napján! (február 10.)
Jegyezze elő most!http://www.bookline.hu/control/news?newsid=322&affiliate=viph
p6kar1487
+ - Elozes keresztezodesben... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Mindenki ramozdult a keresztezodesre :-)))

A legutobbi eset kb. ilyen volt:

Ez egy fo"út:

|      |
|      |
|      |
|      |
|      |
|      |Ez meg leagazas egy kapualjba:
|      |
|      |====|_Haz_|
|      |
|      |Remelem nem szamit keresztezodesnek... :-)
|      |
|      |
|      |
|      |

Itt szerintem meg lehetne elozni egy autot, amikor
jobbra bekanyarodik a kapubejarojaba, felteve, ha
nem jobbra nagy ivben teszi...

Amugy ha vedett utvonalon haladva elozok, akkor a macisajtos
utrol erkezo kollegaknak ugyanugy elsobbseget kell adniuk,
barmely savban levok szamara. Nincs a KRESZ-ben olyan
kitetel, hogy elsobbsegadas kotelezo tabla eseten csak a
fouton balrol erkezok reszesulnek elonyben, vagy csak a 
kulso savban haladok...

 
Szep napokat: Antal Attila
Altea 2.0TDI DSG
+ - HAT nyolc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

ott a helyunk!!

Kerekpar. 
Engem nem zavarnak, ki tudom oket kerulni, a lampanal el tudom engedni - mint a
 motorosokat. Az az egyetlen idegesito, ha videken este kivilagitatlanul csalin
kazik az ut - tobbe-kevesbe - szelen.
Ha en tekerek elvarom, hogy eszrevegyenek az autosok es a szituaciotol fuggoen 
ki is kenyszeritem az elsobbsegemet.

Bagacs
Cordoba 1.6
Voyager 3.0

--------------------------Hirdetés-----------------------------
Harry Potter és a Félvér Herceg!
Garantált szállítás a megjelenés napján! (február 10.)
Jegyezze elő most!http://www.bookline.hu/control/news?newsid=322&affiliate=viph
p6kar1487
+ - re: Re: Gyorshajtas - remelem lassan tenyleg vege. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-------
Egyetlen dolog kell hozzá. Egy HAT.
Mármint az azon való részvétel.

Üdv: Soma
-------

Ha erdekelne Benneteket, szivesen megszervezek egy HAT-ot.
A helyszin gyakorlatilag az orszag kozepen lenne, Fadd-Domboriban. (A 6-os út m
enten, Szekszardtol nem messze, Tolna megyeben.)
Elhelyezes 2, 4 es 6 szemelyes fahazakban, etkezes a tabor sajat vendeglojeben.
 Fadd-Dombori a Dunanak egy holtaga, valoban szep termeszeti kornyezet. Program
lehetosegek:
- kirandulas a Benyovszky birtok osparkjaba
- thermalvizes uszoda, szauna a birtokon levo hotelben (delutan 3-tol este 10-i
g cca 1500 Ft/fo, korlatlan minden hasznalattal.)
- latogatas a Paksi Atomeromuben (ez csak normal munkaidoben lehetseges!)
- termeloi borospince latogatas
- a tabornak eleg nagy parkoloja van, nagyobb, korulallhatjuk egymas autoit
- van egy kis hely a kozelben, ahol lehet gumit csikorgatni ;-)

A szallas es a kaja osszesen korulbelul 5000 Ft/fo/nap. Erdeklodes eseten minde
nnek pontosan utananezek.

szeretettel:
Péter
Citroen XM V6 3.0i
+ - Meg mindig gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Olvasom egy ideje a listat, de lassan kezd tele lenni a tokom, hogy aki 
gyorsan hajt, szabalytalanul eloz, letol stb., mind arra hivatkozik, hogy 
siet es en honnan tudhatom, hogy nincs fontos dolga ? Ezert engedjem 
el, mert a KRESZ is ezt irja, nem lehetek en az, aki meggatolhatja a 
szabalytalankodasban. De konyorgom, en is azert jarok autoval, mert a 
munkahelyem tomegkozlekedessel masfel orara van, kocsival meg 25 
percre ! Akinek gyereke van, tudja mit jelent, ha mar a gyerek a 
portasneni mellett var delutan otkor ... Nap, mint nap javitom a 
reszidoimet a munkahelyem meg a suli kozott, de azert en sem elozok 
be kanyarodosavrol, villamossinrol, jardarol (!) es ha valaki 
beprobalkozik, nem engedem be, ott rohadjon meg, en is sietek a 
gyerekemert. De meg tudok varni egy lampavaltast vagy hogy 
elkanyarodjanak elolem ! Jo, van az a kategoria, aki 20 -al gurul a 
cegautoval telefonalva, neki semmi sem draga, ezeket en is letolom 
vagy a tatat a buzukival kalapban, aki a villamos helyett tevedesbol 
ebbe a szarba tette a segget, hogy feltarsa a fel kerepesi ut belso 
savjat.
Szoval csak annyi, hogy mas is siet, ez nem ok arra, hogy BARMIT 
megengedjunk magunknak !!!!

Hybe voltam
+ - re: HAT nyolc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En irtam a Banhorvati Kastelyszallot, de ott van osszesen 6 helyseg, amibol
1 egyszemelyes. Osszesen max 20 ember, az nem nekunk valo. Barmelyik
helyszin jo, az kozel is van, szep is. Most mar nem megyek at Szlovakiaba
tankolni, mert miota a MOL betette oda a labat ... Fozes szigoruan mi,
sokkal hangulatosabb.
+ - re: keresztezodesben elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>"Elvileg kereszteződésben nem lehet előzni, nem?"
Foutvonalon lehet, mellekuton nem. Persze fokozottan kell figyelni,
nem csak a szokasos elottem levot, szembe jovot, hanem az esetleges
kikanyarodot is. Volt mar hogy le kellett dudalnom, mert szerintem
kifordult volna elem a mellekutrol. Szoval lehet, de nem biztos hogy
erdemes. Ritka az a helyzet, hogy varosban, 1 savos uton erdemes
lenne elozni.

>Az osztrak A2-en eszembe sem jutott 130 fole menni
Ott nekem sem, mert komolyan veszik a buntetest :-). Igy most passzolom
melyik az A2, de Zeltweg fele menve eleg sokan jottunk 150-160 -al. Viszont
Magyarorszagon ennyi km alatt elmegy 40-50 kocsi is mellettem, ott 1-2 volt
csak.
+ - Re: Re: benzintank szellozo nyilas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>'95-os Corsamban a jobb elso kereknel van az aktiv
>sze'n szu"ro"
Kosz Marky, gozborotvaval beletalaltak es befagyott az egesz.
--
Meszaros Geza

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dsl51b6409e.pool.t-online.hu)
+ - re: keresztezodesben elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gyakorlatilag meg ugy eloznek zarovonalon, forgalom elol
>elzart teruleten, szembejovo kanyarodo savjan keresztul,
>hogy "orom" nezni.
Ugyan mar...
Az  uttest  kozepen halado villamost balrol - az a finom.
Budan a Becsi uton, meg a Frankel Leo-n
--
Meszaros Geza
+ - re: re: Jobbra kanyarodas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresztezodesben  a jobbra kanyarodot, vagy az egyenesen haladot akkor
lehet  elozni, ha abban a keresztezodesben nem kell elsobbseget adnom.
(foutvonal, lampa, rendor stb)
Azokon a keresztezodeseken, ahol meg kell adnom a jobbkezet - tilos,
mert az elozendo zavarja a kilatast jobbra.
A balra kanyarodot jobbrol elozni szabad.
--
Meszaros Geza
+ - Re: keresztezodesben elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Gyakorlatilag meg ugy eloznek zarovonalon,
>forgalom elol elzart teruleten, szembejovo
>kanyarodo savjan keresztul, hogy "orom"
>nezni. Mert igy kenyelmes nekik, mert nem
>kell a fekre lepni.

Nem biztos hogy mindig a kényelemről szól
a történet. Gyakran előfordul, hogy főúton
olyan a szembeforgalom, hogy kilométereken
át kell 70-nel döcögni a nyerges Robur mögött.
Ilyenkor szokott közbelépni Murphy, és pont
egy olyan szakaszon fogyasztja el a
szembejövőket, ahol épp egy kanyarodósávos
kereszteződés van. Ha jól belátható a szitu
(általam, nem pedig egy rendőr által), akkor
bizony kihasználom az alkalmat.

>Szerintem ilyen keresztezodesben elozesbol
>(jobra fordulo mellett elmennek ha sehol
>senki) keves baleset adodik.

Pedig elég veszélyes helyzet. Ha valaki onnan
jobbról épp balra akar kikanyarodni, és látván
a jobbra indexelőt meg is teszi (ezzel
szabálysértést követ el), akkor pont szembe
találja magát azzal, aki (szabályosan) előzi
a jobbra kanyarodót.

Üdv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: goliati.otpbank.hu)
+ - Re: kerekek szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

Milyen érdekes, anno VD bejelentkező
cikk-triójának egyik tagja is a bicajosokról
szólt. A másik meg a Trabikról...

>Egy szo mint szaz: erdekelne a velemenyetek
>a varosi kozlekedes kerekparos resztvevoirol.
>Toletek talan ugy kerdezem, mint akik igazan 
>autos szemmel latjatok ezt a kerdest (en mar
>erre nem vagyok kepes).

Mennyire fontos kitétel az igazán autós szemszög?
Csak mert ha nagyon, akkor már félre is tolom a
billentyűzetet.

Szóval az úgy volt, hogy hullámzóan alakult az
életem kerékszám tekintetében.
4 keréken kezdtem, egy igazi sportkocsiban, bár
azt még anyu tolta, nekem meg csak gügyögnöm
kellett hozzá.
Aztán eldobtam az egyik kereket, és triciklire
váltottam, amit már én magam bírtam mozgásra.
Aztán megint elhagytam egyet, és "Anyuci! Mén!"
felkiáltással beléptem a bringások táborába.
Felcseperedvén a bringa olyan fontos részévé
vált az életemnek, hogy még a 100 méterre levő
boltba is azzal mentem. Nem számított hogy esik,
fúj, hó, jég, bár azért kisbalták vagy
cigánygyerekek égbőlpotyogása esetén elgondolkodtam
volna valami fedettebb közlekedési eszközön.
Aztán elért a motorizáció, és valami izgága
fel-le mozgó vasdarab ott a lábam közt lenn átvette
a hajtóerő szolgáltatásának szerepét. Közben egy
izgága fel-le mozgó szövetdarab ott a lábam közt
lenn vette át valami másféle hajtóerő
szolgáltatásának szerepét, de ez most nem ide
tartozik.
És végül megdupláztam a kerekek számát, de akárhogy
is számolom, azóta sincs ki a négy kerekem... :-)))

Hogy a témára térjek. Véleményem a bicajosokról?
Ugyanaz mint a gyalogosokról. Ők is a közlekedés
teljes jogú résztvevői, és ez az egész dolog akkor
működik igazán, ha mindenki tisztában van a
jogaival és kötelességeivel, valamint betartja a
rá vonatkozó szabályokat.
Ja, és ami a legfontosabb: figyel a másikra.

Amúgy meg felelőtlenek, világítás nélkül közlekednek
éccaka, kacsáznak az úton párosával haladva, jobbról
előzik a kocsisort, meg mindenféle ön- és
közveszélyes dolgokat művelnek.
(Én is csináltam ezeket, és sose lett belőle bajom.
De ez nem csak rajtam múlt.)

Mi autósok meg tojunk rájuk, nem vesszük észre őket,
nem adjuk meg nekik az elsőbbséget, leszorítjuk őket,
meg mindenféle rájuk veszélyes dolgokat művelünk.
(Én nem csinálom ezeket, legalábbis igyekszem
amennyire lehet, figyelni rájuk.)

Nagyjából ennyi. Csak ismételni tudom az "akkor
működik igazán..." kezdetű gondolatomat.

Üdv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: davidi.otpbank.hu)
+ - Re: HAT nyolc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Látjátok amit én?!?!?

Avi mester előkerült! Hálistennek! :-)


>Most mar Soma is meg Zavodszky is meg Frigyes
>meg Lovas Peti is emlegette az uj talit,
>ugyhogy akkor ezuton marcius masodik felere
>szervezunk egyet. Mivel mas nem vallalta fel
>a helyszint en szabom meg, a Borzsonyben lesz
>ismet, meg meglatjuk hogy Kemencen vagy Bernecen-e.

Mindegy, megyünk!


>Felajanlok hozza terepes szorakozasokat (quad,
>terepjaro).

Csak nem Bihary kollegát is előtúrod?
Meg Dolnay Norbit a Nivával? De akkor Penti is
kell hogy legyen aki megigazítja a váltóházat! ;-))))

Ha már olyan nosztalgikus hangulatot ébresztett
bennem a fenti két helyszín említése... :-)


>Szallas valami jobb helyen, se hideg ne legyen, se hideg.

Azért lehetőleg csak egy kazán legyen, a
félreértések (és a melegvíz-ellátó felrobbantása)
elkerülése végett! :-)))


>Marcius 25-26 mar eleg normalis ido szokott lenni,
>OK? Kaja legyen keszen vagy csinaljunk?

Hááát, ha a Lovas-féle főszakácsmester-gárda
ezúttal is bevállalja az össznépi segedelemmel
megtűzdelt finomvacsi elkészítését...
Időpontra vonatkozóan szeretnék beleesni a
"mindenkinek máskor jó" hibájába, és reményemet
fejezném ki arra vonatkozóan, hogy elcsúsztatható
a dolog az év legnőiesebb (gyk. szeszélyes
április) hónapjára.


>Majd neztek nagyot.

Tán meghíztál? ;-))


Üdv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: goliati.otpbank.hu)
+ - Gyors hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Van egy haverom aki Amerikában dolgozik, karacsonykor jott haza es nem
kapott csak Becsig repulojegyet. A cege berelt neki kocsit vagyis kapott egy
keretet amennyiert kocsit berelhet . O persze egy szereny visszahuzodo srac
es egy Porsche 911 Turbot sikerult valasztani. Beszelgettunk es akkor mondta
hogy ez a kocsi nincs leszabalyozva 250 Km/h-nal, naivan megkerdeztem, hogy
honnan tudja. Erre azt felete, hogy 11:20 kor szalt le Becsben mire kijott
meg kocsit szerzett este 6 lett, akkor beult kajalni valami etterembe, es
mire kiert Becsbol majdnem ejjfel volt . At jott a hataron, fel egy. M1 pont
0 auto. Ralepett a gazra , hogy most aztan kiprobalja a kocsit de azt mondta
320-nal nem merte tovabb nyomni. Pedig a kocsi meg boven ment volna, es
iranyitani sem volt nehezebb mint 150-nel. Kitertem arra hogy egy jo nagy
alllllatt, amit  siman el is ismert.

Akkor o most egy potencialis gyorshajto allat akit a helyszinen tarkon kell
loni?

:-))))))))))))))))))))

Sziasztok

Gyugyo
+ - Elozes keresztezodesben ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>Keresztezodesben tudomasom szerint lehet elozni!

Aikor tanultam a KRESZ - t anno 1981 ugytanitottak
engem, hogy keresztezodesben elozni tilos ! Persze
kiveve a parhuzamos kozlekedesre alkalmas tobb
savos utakat. Egy savos uton ahhol a keresztezodes
elott zarovonal es lekanyarodo sav van , meg
elozzon az auto atlepve zarovonalat,
kanyarodosavot.

Akkor ezekszerint lehet elozni vasuti atjaroban ?
Foleg akkor amikor jon a vonat, ki a gyorsabb
alapon ;-)))

Frigyes

A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
M: 06-20-9446107
S 120 L
frigyesmajor kukac szexelero ponty hu
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Re. HAT nyolc tiz, ismet tali lez pliz :-) !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Bocsi a subject atirasanak de nagyon megorultem e
hirnek :-)

>Mivel mas nem vallalta fel a helyszint en szabom
meg,
>a Borzsonyben lesz ismet, meg meglatjuk hogy
Kemencen vagy Bernecen-e.

Midegy , hogy hol csak egyutt legyunk ismet :-)
Nemreg talalkoztam Petivel errol beszeltunk, hogy
jo lenne egy kozos talalka. Mar hianyzik a
szemelyes kontaktus.

>Majd neztek nagyot.

:-))))
Mi van Colombo ! Ismet hivatkozol a felesegedre
;-DDD)

Frigyes
+ - Valasz: re: Jobbra kanyarodas...*** HIX AUTO *** #2792 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: re: Jobbra kanyarodas... ( 21 sor )
> Idopont: Tue Feb  7 21:33:57 CET 2006 AUTO #2792
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Pont annyi auto
> elozott meg mint  amennyit en eloztem. Jo lenne ezt legalizalni!

Jogilag ma sem latom aggalyosnak a fenti relaciot.

udv: Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS