Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 875
Copyright (C) HIX
2000-09-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elado Skoda :(( (mind)  38 sor     (cikkei)
2 biztonsagi ov-totalcar (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re: ASR (mind)  26 sor     (cikkei)
4 mozdony6 (mind)  6 sor     (cikkei)
5 Kep festese kasznira (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Mobiltelefonalas az autoban (mind)  35 sor     (cikkei)
7 McPherson (mind)  13 sor     (cikkei)
8 krumpli (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Re: Nagyobb gumi (mind)  54 sor     (cikkei)
10 sok minden (mind)  158 sor     (cikkei)
11 kipuff-lefull + egyeb (mind)  58 sor     (cikkei)
12 Nagyobb gumi (mind)  27 sor     (cikkei)
13 Rendorseg 2000 (mind)  35 sor     (cikkei)
14 =?us-ascii?Q?Kenwood_magn=F3?= (mind)  16 sor     (cikkei)
15 Punto+arok+fenykep (mind)  11 sor     (cikkei)
16 elado Chevrolet Lumina (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Re: Meg mindig mas szemmel (mind)  23 sor     (cikkei)
18 Tapasztalat (mind)  46 sor     (cikkei)
19 biztonsagi ov, es tarsai (mind)  37 sor     (cikkei)
20 Re: Trabi zoldkartya-elkaptak (mind)  59 sor     (cikkei)
21 Ki vagy? (mind)  5 sor     (cikkei)
22 Skoda 200 ezer korul (mind)  7 sor     (cikkei)
23 Befecskendezes es kornyezetvedelem (mind)  45 sor     (cikkei)
24 Kip. betomes (mind)  70 sor     (cikkei)
25 Opel Corsat vegyenek..... (mind)  11 sor     (cikkei)
26 RE: *** HIX AUTO *** #874 (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Elado Skoda :(( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Udv az autos Kollegaknak!

Szomoru kotelessegemnek teszek eleget, uis
meg kell valnom szeretett es nagyrabecsult tarsamtol, 
egyetlen Skodrimtol.

A fobb parameterei: 87 februari, 67000 km-rel!!! (az
auto a kezdetektol nalunk van, igy tenyleg csak ennyi
van benne!!!) ez egy 120 GLS, 5 seb. valto, kivul-belul
Megkimelt allapotban sportkormannyal, egy Blaupunkt
radiosmagnoval, 4 db vadi uj GoodYear (!!!) teli guminval,
1,5 eves uj Barum nyari gumikkal, egyeb alkatreszekkel 
(kuplungtarcsa, fekbeteket, elosztofedel, utyur-mutyur 
stb stb...) Uj Monroe lengescsillapitokkal, 1 honapja
csereltettem (ugye Frici?) nemreg lett csererlve a 
kormanymu... nem volt benne a pakliban, hogy el kell
adni, igy mindent megcsinaltattam rajta azonnal.
Iranyar 300ezer, de komoly vevo eseten (egy keveset!!!)
lehet alkudni... Aki volt a veresi talalkan, latta az autot,
lehet oket is kerdezni!

Ha barkit erdekel, kerem jelentkezzen ha lehet, akkor
a mobil szamon, mert nem mindig vagyok benn!

Ui.: ha lehet olyan valakinek szeretnem adni, akihez idonkent 
elmehetek azert, es megsimogathatom, mert nagyon a 
szivemhez nott ez a kocsi... :( Sajog a szivem...

Udv, Krisztian

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber Forgalomtechnika kft.
1102 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel.:	+36 1 4313 997
	+36 1 4313 979
Fax:	+36 1 4313960
Mobil:	+36 20 9778 430

+ - biztonsagi ov-totalcar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ajanlom ezt a cikket mindenkinek. Lesz meg egy folytatasa is az oldal
szerint
http://totalcar.hu/pszicho/biztov1/
Izelitoul a a cikk lead-je:
"Statisztikai adatok szerint a varosi forgalom sebesseghatarai
kozott, egyiranyu utkozes eseten a korszeru biztonsagi ov az
eletet mintegy 90%-os biztonsaggal vedi meg. Okozhat
bordatorest, hasfali zuzodast, de ezek a kisebb serulesek
eltorpulnek az eletet megmento ov pozitiv hatasai mellett. "

A folytatasban a helyes hasznalatrol lesz szo.

SBalage
+ - Re: ASR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Walter irta:
>Igy mindig a maximalisan
>atviheto vonoero kezeleben tartja a nyomatekot, illetve az ehhez tartozo
>vonoerot. Ha vezeti az ember a kocsit, akkor semmit nem erez, csak annyit,
>hogy  nem csuszik meg a kerek, de gyorsulasban ugyanolyan jo, mert ha tobbet
>adna a motornak, akkor megcsuszna es amugy sem gyorsulna jobban.

Ke'rdezne'k...
Astra 1.8, van TC (Traction Control), Opel nevezektan szerinti ASR. Ha kicsit
vadabbul probalok elstartolni, eloszor tenyleg szinte semmit nem erezni (csak a
jelzes), kesobb viszont erosen visszafog, gazelvetellel szerintem, nem fekkel.
(jol erzhetoen megtorpan, vagyis csokken a gyorsulas merteke)
Emiatt neha (hangulattol fuggoen) kikapcsolom az amugy defaultban mukodo TC-t.

Osszehasonlitani nem tudom massal, mivel sosem vezettem mas ASR-es autot.
Ez most akkor hiba, hibas beallitas, vagy az Opele ilyen es kesz...
Reklamaljak, vagy ne...

Udv,
G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - mozdony6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello kocsisok!
A vasarnapi vonat6 engem is erdekel , ha nem alszom el ,megyek!
Csa

Kiss Zoltan	

+ - Kep festese kasznira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Nem tud valaki veletlenul olyan helyet Mo.-on, ahol vallaljak 
tetszoleges kep kasznira torteno felfesteset? 
Legyszi cc.-zetek a valaszt, mert nem vagyok listatag. Koszi. 

Udv, 

Zsolt 






_______________________________________________________
Say Bye to Slow Internet!
http://www.home.com/xinbox/signup.html
+ - Mobiltelefonalas az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Mar itt is van a kovetkezo tema: Mobil telefon.
>Evek ota tiltott a hasznalata kihangosito nelkul, megis
>minden masodik autosnak a fulehez van nove vezetes kozben.

Valoban nagyon sok szabalytalan menetkozbeni telefonalast latni, 
ugyanakkor a sze'lesebb ismeretsegi koromben egyetlen esetrol 
hallottam, amikor ezert valakit megbuntettek. Sok ertelme't nem latom 
a rendeletnek (kiveve azt az esetet, ha egy baleset okozojarol 
egyertelmuen bizonyithato, hogy kozben telefonalt, ekkor sulyosbito 
tenyezo lehet allitolag).

Tobbszor elofordult, hogy a zsufolt, de nem araszolos forgalomban 
kilometereken at jott mogottem valaki egyfolytaban fulehez tartva a 
mobilt. Sokszor tenyleg veszelyesnek gondolom azt, ha valaki ennyire 
hosszan masra figyel, es mondjuk pl. latszik, hogy veszekszik 
valakivel, neta'n enyeleg, vagy egyszeruen csak uzletet bonyolit.
Arra gondoltam, hogy egy olyan szituacioban, ahol a mogottem jovo nem 
tud egyszeruen kikerulni engem (mondjuk rakpart, ahol folyamatosan 
jonnek szemben is), hasonlo esetben egyszeruen leallok, hatrasetalok 
az illetohoz, es mosolyogva megnyugtatom, hogy amint befejezte a 
dumalast, mar mehetunk is tovabb, addig viszont nem kenyszeritem 
arra, hogy meg kelljen osztania a figyelmet :-)). Kivancsi vagyok, 
mit szolna hozza? Masik otletem, ha utaskent ulne'k az autoban (ami 
eleg ritka), hogy latvanyosan videoznam, amint dumal es vezet 
egyszerre mondjuk a mellettem levo savban (persze alkalmasint a 
rendszamot is megorokitenem).

Mindket otlet megvalosithatosaganak egyik (hianyzo) alappillere, hogy 
beruhazzak nehany konzerv spenotra es egy konditerem-berletre, aztan 
hajra :-))))

Addig is vigyazzunk magunkra es egymasra, udv:
RViktor
+ - McPherson (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>Sokat hallani ezt az elnevezest, de engem egesz konkretan erdekelne,
>mely felfu ggeszteseket hivjuk igy. Aki biztos tudja avasson be lecci.

Azt a felfuggesztest amit 3 pontban hoznak letre:
-fent a lengescsillapito van felfuggesztve,
-lent pedig egy villaval 2 pontban van rogzitve.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - krumpli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

>PS: a krumplis trukkot kiprobalta valaki?

Persze. Egy tanar kocsijanak a kipufogojaba nyomtuk anno mivel majdnem
megbuktatott, de jo melyre be egy palcaval, hogy ne latszodjon. Totalis
volt a kar ugye mert az oreg dobja mar eleg rozsdas volt. Mikor az
urge meg ralepett mert erzete, hogy fullad a motor lott egyet a dob,
aztan masnap vehette az ujat mar :)
Mit meg nem csinal egy bosszus diak. Ma mar sajnalom a szegeny tanar
urat.
--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Nagyobb gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

>A nagyobb gumi nem feltetlenul jar olyan sok elonnyel utcai hasznalatban,
Nekem a teli gumi 155-os, a nyari 175/70-es.
Meg a felesegem is azonnal eszreveszi a kulonbseget.
Szoval sokkal jobb. (4 kerekes kanyarban is)

>Twingora szinten felnyomtunk 155 helyett 175-os alufelni+gumikat, a
>bugas hihetetlen.
>Szoval kitalaltak azt a gyarban, csak ovatosan a novelessel.
A gepkonyveben (gyarilag) tobb meret van megadva.
Es nyilvan a Twingoeban is.
A ceges Corsainkon is mindenfele meret van.

A szelesebb gumi eseten a kerek kozepsikja
ugyanott marad, egybe esik a csapagyeval.
Az a Twingo nem inkabb a felni miatt bugott?

A /70 azert jo valasztas, mert meg nem olyan draga.
A /65-nel kezdenek meredeken dragulni a
gumik.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|


----- Original Message -----
From: Tiszay Árpád >
To: >; >
Sent: 2000. szeptember 22. 14:06
Subject: Nagyobb gumi


Bonzsur,


>>Van valakinek tapasztalata, hogy szelesebb gumival mennyivel fogyaszt
>>tobbet a kocsi? Mert elvileg 165/70-es gumit is rakhatnek a kocsira.
>Fogyasztasban nem fog jelentkezni ez a 2 centi,
>az auto viselkedeseben annal inkabb.
>Mindenkeppen a 165-ost vedd meg!
>A 145-os virsliket felejtsd el.


ebben sokan megerosithetnek. En folyton 2 kereken kanyarodok, akkor
tenyleg jobb a tapadas.

165/55 -rol valtottam 175/60-ra (tehat 2 iranyban nagyobb kerek). Indok
az volt, hogy igy 22 eFt helyett 11 -ert tudtam gumit venni. Hatasa nem sok
(+csak csal az ora), viszont a csapagyak hallhatoan nem orulnek neki
(finom bugas).

udv, deejaytiszy
+ - sok minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> > Temakor: Re: Horvatorszag ( 31 sor )
> ...ha szembejonnek a te savodban, akkor nem varjak el toled, 
> hogy te menj bele az arokba.
Hat mit mondjak?  Egeszen meg vagyok hatva... igazan rendes 
toluk...  :-))))   
Basszus...

> egy nemet motorgyarto 7.3 literes dieseljevel. ...15 kg-mal nehezebb 
> lendkereket tettunk fel. ...a motor fotengelye az egyes hengernel alig 
> 200 ora jaras utan egyszeruen eltort. ... 
> ...senki nem volt ideges es senki nem gorcsolt, mert egy szamitogepes 
> szimulacion vegigfuttatuk az adatokat es a sajatfrekvenciat nem erre az 
> ertekre adta meg es ezert nyugodt lelkiismerettel epietttuk be. 
Walter!!  Kiderult, hogy a szimulacio miert nem hozta ki EZT a 
sajatfrekvenciat...??

> ...uj Toyota Celica-t. ...1.8 as VVTi motor ...143 LE-s, es 170 Nm-es ..
>  ...azt ereztem, hogy ez a motor eleg kicsi ehhez az autohoz. .. ...
>  Tomoren ennyi. Akinek van ra 7390000 Ft-ja, kirandulo, vagy 2-ik
> autokent nagyon jo valasztas, es meg a fogyasztasa is kivalo.
Basszus!!    7.4 milla rengeteg (tul sok) penz egy olyan "sportkocsiert", 
ami alul van motorizalva...
2-ik auto?   Akkor feltehetoleg az elso auto meg 12 millios...
De akkor meg miert akarnek atulni egy alulmotorizaltba...?  :-)))

> Tudom mit mondasz. Egyszer en is megkerdeztem egy autosujsagot, hogy miert ne
ve
> zik a legjobb tomeg/teljesitmeny aranyu autonak az uj Celicat a sajat kategor
ia
> jaban, mikor ugyanebben a kategoriaban van ugyanekkora motorral es kasznival 
 o
> lyan kupe ami  10Nm-el, 43Le vel erosebb es 8,7-nel 2mp-el hamarabb van szazo
n.
>  Azt irtak vissza az ujsagban, hogy az altalam emlitett auto -es amire Te is 
go
> ndolsz - nem az a kategoria, mert polgari kategorian kivuli utcai versenyauto
na
> k minosul, tulajdonkeppen vetelytars nelkul.
Az autosujsag cikkje szvsz tkpen fizetett hirdetes, emiatt gyakorlatilag konkur
encia 
nelkulinek kell beallitani a kocsit...  Az, hogy hany jobbat, erosebbet, furgeb
bet, 
kenyelmesebbet stb lehet venni, arrol nem illik ilyen cikkben beszelni...
(Nem ezert kapjak a penzt az ujsagirok...)
Meg kell jegyeznem, szebbet tenyleg keveset kapni, az uj Celica nagyon szep... 
:-))

> >Nem megakadalyozni kell, hanem a kamera+magno felvetele alapjan
> >a kocsit es a tolvajt feljelenteni...  Egyebkent pedig csak egy plusz
> >munkaerore lenne szukseg, aki csak a tankolokat figyelne'...
> Minek ujabb munkaero ha a kamerarol szalagra veszik?
A magno bizonyiteknak jo, a munkaero pedig akar tetten is erhet, 
ill. figyelheti, hogy bemesz-e a kasszahoz....

> (Megane 50 km/h kontra BMW 735 75 km/h frontalisan az
> Erzsebet hidon). 
Mennyit "repultek" (csusztak, porogtek) az autok az utkezes utan...??   
Mert nekem a kepek alapjan ugy tunik, hogy az utkozes csak max. kb 35-40 
%-os atfedettsegu volt...   

> > epp most egtek benn egy kocsiban harman, a negyedik kirepult a kocsibol es
> > eletben maradt. Hat nem tudom. Persze ha biztosra akarok menni, otthon
> Augusztus vegen a Kerepesi - Hungaria sarkan oldalrol utkozott egy auto
> egy masikba. A sofor be volt kotve, konnyebben serult, az utas nem,
> kirepult es meghalt.
Sajnos minden peldara van egy ellenpelda...
Erzesem szerint az olyan balesetnek nagyobb a valoszinusege, ahol az ov 
hasznos, mint ahol nem...

> Azt a mindenit, most libegett be az irodaba egy akkora csocsu csaj, hogy
> beszarok. ...es akkor csodalkoznak, hogy nem vagyok kepes
> kiszamolni semmit rendesen. ... ... ... ... Na igy dolgozzon az ember.
> Milyen kar hogy ez kis kedves nem minden nap jar be ide.
A dolog kicsit ambivalens, valoban....  :-))
Jo is ha jon egy ilyen, meg nem is... :-))))
OT vege...  :-))

> Kerdem en ?! Ezek utan mit varunk az M0-tol ??? Ott is az ut a 
> hibas mi?? Ja. Nem az emberek, nem. Az ut. Hat ez fasza. 
> Szerintem a magyar ember van olyan okor, ...
Van bizony... Termeszetesen az emberek a hibasak...
De egy kicsit az ut is...mert ha mar majdnem ugy nez ki (mert 
2x2-es, es eleg szeles), mint egy autopalya, es emiatt a sok 
barom azt hiszi, autopalyan van (hiaba a 80-as tabla), akkor 
legalabb tenyleg egy elvalaszto korlat legyen, vegig...
Az utakat azokhoz a hulyekhez kellene tervezni, akik autoznak 
rajta...

> bmwm5 alias Vaddiszno:
> Most jott el a pillanat, hogy megertettelek, es 98%-ban igazat 
> adok neked.Ez komoly. Te legalabb tudod mit csinalsz, mig a 
Haaat, en 98 %-ban azert nem...  Ha en 140-rol csak felmeteres 
tavolsagra allok meg (akar csak egyszer is), akkor elek a 
gyanuperrel, hogy nem voltam eleg ovatos... mert ahhoz kepest, 
hogy mennyi tiprottfeju hulye van az utakon, tul gyorsan mentem...
Es akkor megkerdezem magamtol, vajon lehet-e, hogy maskor 
se tudom pontosan, mit csinalok...
Es ez az eset csak alig jobb, mintha csak 100-al megyek, 
de nem tudok megallni...

> evente ennyien halnak meg az orszaguton. ... ... ... 
> Pedig az evi 45 ezer halott nagy resze 
> elhetne, ha igen egyszeru szabalyokat betartana. 
Vagy ha nem hinne azt, hogy jobban vezet az atlagnal... ezert 
vele nem fordulhat elo baleset... Pedig ehhez szerintem meg az 
atlagosnal jobb vezetesi kepesseg sem elegendo... OVATOSABBnak 
is kell lenni az atlagnal...!!!   Es sajnos neha az sem eleg...  :-(((

> Budai alsorakpart deli iranybol a Lagymanyosi hidnal
> kezdodik es elso kilometere ketsavos, egyiranyu.
> Forgalommal szemben idos ur, lathatoan zavartan,
> de azert nyomatta 60-al a Trabit. Mellette mosolygos
> gombolyded feleseg. Aranyosak voltak.
> Megfordult ? Bejott az egysavos lyukon a forgalommal
> szembe a muegyetemi felhajtonal ? Fizikai keptelenseg.
> Pedig ott volt. Lattam. Fenyes nappal, kozepes forgalomban.
Nem. Ez nem fizikai keptelenseg. Csak a jozan eszhez kepest 
keptelenseg.  Ha ott a lyuk, akkor bejohet, ha meg tud fordulni, 
akkor megfordulhat...
Pl. a nemet autopalyakon evente tobb idos ember hal meg ugy,
hogy szemben hajt fel a palyara...

> Aki sok ilyet megel abba bevesodik, hogy a ciganygyerekek
> nem csak az egbol tudnak potyogni. Barmi, barhonnan...
> Semmin nem szabad meglepodni.
Igy van...  Ebbol kovetkezik a szabaly:
csak akkor nincs ott valami veszelyes
a.) ha latom, hogy nincs ott (amit nem latok, azt nem kockaztatom)
b.) ha tenyleg fizikai keptelenseg, hogy ott legyen.

Es sajnos meg neha ez sem eleg: egy regi focista (asszem 
Pusztay Laszlo?) es csaladja, ha jol emlekszem ugy haltak meg az 
autopalyan, hogy a szembejovo oldalrol, a soveny+korlat felett repult 
at egy auto (talan BMW?) es talalta el oket...

> A mai napig sem tudom mit akart kozolni velem az a fekete
> haju csinos huszonvalahanyeves bombazo az uj, kis fekete
> Peugeot-jabol ....
> Ket lampaval elotte a pirosban kiallt mogulem a balra kanyarodo
> savba, majd zoldre onnan akart elem kerulni.
> Nem hittem volna, hogy vannak meg ilyen eletkoru naiv lanyok!
Nem naiv, hanem pragmatikus.  :-(((
Olyan kozegben el, ahol a vadkapitalista "etika" es modszerek 
ervenyesek, elfogadottak, az elet minden teruleten (pedig egyik 
teruleten se jo...). Azt akarta mondani, hogy "joanyad, miert nem 
tunsz a francba, amikor jovok, nekem az jar, hogy beengedj..."
O a sikerember, az elsoosztalyu, a tobbiek csak alsobbrenduek...

> Ha van erdeklodes, irhatok alkalom adtan par keresett szot az
> itteni viszonyokrol is.
Reszemrol erdekel...

Udvozlettel

Andras
Audi 90 -'86
+ - kipuff-lefull + egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

 -irta:

>Nos az elmult napokban volt szo arrol hogy mennyi ido alatt fullad le egy
>kocsi motorja, ha befogjuk a kipufogot. Probalta mar valaki? Es mi volt az ere
dmeny?

(De mast is idezhettem volna)

Jelentem, regebben probaltam. Nem egyszer, nem tudom mar, milyen aprobobol.
Gep: 4u4h 1.6i auto. Alapjarat kb. 950.

Eredmeny: a jol tomitett kipuffogo befogasa utan nehany _masod_perccel a motor
lefullad.

Amikor kiengedem a kipuffogot, akkor persze egy nagy sziszeges, a kezem pedig
saros a korom+kondenzviz kevereketol. Jo meleg. Kulonben amig karbis volt az
autom, addig is meg lehetett vele ezt csinalni.

Megmagyarazni a felhozott ellenervekkel szemben nem tudom; ez tapasztalat.

Mas. A karburatoros autokon is megoldhato (sot hasznaljak is a megoldast),
hogy motorfekuzemben 1500 rpm folott elzarja egy magnesszelep a benzin utjat.
Erzekelok: fordulatszam, gazpedal allas. Az en regi K-Jetronic-om viszont nem
rendelkezik (meg) a fenti tulajdonsaggal. De mar dolgozom (legalabbis
elmeletben) a project-en.

Mas.

>A lustak, akik 'csak' 1/2 6-ra mentek, elegge megszivtak. Ok ugyanis ott
>alltak 1/2 9-ig, es akkor kozoltek veluk, hogy csak 15 sorszamot osztanak ki,
>ok mar nem kapnak.
>
>Engem baromira elkeseritett, hogy itt ma ezt meg lehet csinalni az
>emberekkel. Es meg csak nem is robbantjak fel a rendorseget.

Ez velem is megesett nehanyszor - amig pesti lakos voltam. Ellenpeldakent
szanom a tortenetet. Videkre koltoztem, egy kis faluba, ahol nincs atiratas,
hanem a kozeli, nagyobb varosban kell intezni (Bicske). Ide a helyieken kivul
meg nyilvan sok kis falu tartozik. Ezek tudataban es a korabbi pesti
tapasztalatok bitrokaban rettegve mentem atiratni az utanfutomat. Nem nyitasra
mentem oda es az atirasi, meg mittudomeny milyen illetek postai befizetesevel
egyutt is _fel_ ora alatt vegeztem. A rendorok/ugyintezok vegig udvariasak,
"jo fejek" voltak, bar nemi bizonytalansag egyik-masik ugynel ott is latszott
az ugyintezok reszerol. Tanulsag nincs, csak gondoltam leirom, hogy ilyen is
van. Megoldas: tessenek videkre koltozni.

Mas. Lesz egy kis idom, folytatom az AM cikkeket. Mar jonehany be van jelolve.


s.cs.
L.

*** IVICZ Laszlo    
*** Tel, SMS:       +36 (20) 977 1097
*** SMS :                  (subj.-be max. 136 karakter)
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, ajto- es ablakracs, stb. keszitese
+ - Nagyobb gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>Van valakinek tapasztalata, hogy szelesebb gumival mennyivel fogyaszt
>>tobbet a kocsi? Mert elvileg 165/70-es gumit is rakhatnek a kocsira.
>Fogyasztasban nem fog jelentkezni ez a 2 centi,
>az auto viselkedeseben annal inkabb.
>Mindenkeppen a 165-ost vedd meg!
>A 145-os virsliket felejtsd el.


A nagyobb gumi nem feltetlenul jar olyan sok elonnyel utcai hasznalatban,
ebben sokan megerosithetnek. En folyton 2 kereken kanyarodok, akkor
tenyleg jobb a tapadas.

165/55 -rol valtottam 175/60-ra (tehat 2 iranyban nagyobb kerek). Indok
az volt, hogy igy 22 eFt helyett 11 -ert tudtam gumit venni. Hatasa nem sok
(+csak csal az ora), viszont a csapagyak hallhatoan nem orulnek neki
(finom bugas).

Twingora szinten felnyomtunk 155 helyett 175-os alufelni+gumikat, a
bugas hihetetlen.

Szoval kitalaltak azt a gyarban, csak ovatosan a novelessel.


udv, deejaytiszy
+ - Rendorseg 2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Zotyo fakadt ki:
>Es meg csak nem is robbantjak fel a rendorseget.
Ilyenkor az ember mit tehet, azon tul, hogy eleg sok mindenkit elkuld egy
bizonyos helyre?


Tunderkeim! :-)

Talan kevesen tudjatok, hogy 2001 januar elsejetol NEM a zsaruk irjak
a forgalmikat, hanem az onkormanyzatok!!! Emlexik valaki az
okmanyirodak idei indulasara? Ugye milyen flottul ment minden?? :-((

Marcius ota itt nalunk (XI. ker) folyamatosan mennek el az emberek a
rendorsegtol, mielott kirugjak oket 2 labbal (dec 31.). Nekunk limitaltak
napi 15-ben a forgalombahelyezest. Agyrem. A vevok napokat varnak
emiatt.

Az a vidamsag, hogy Budapesten januarban lesz kabe 2-3000 ujauto
forgalombahelyezes. Hasznaltbol is kabe ennyi, talan kicsit tobb. Most
SZEPTEMBER VEGE van, es az onkormanyzat NEM TUD SEMMIT!!!!!!!
A zsernyakok ugy fogjak kibaszni az osszes aktat januar elsejen az
ablakukon, hogy csak ugy nyikkan! Aki teheti, most vegyen autot, vagy
februarban. December is nagy halal lesz. En mar most felek, milyen
patalia lesz itt. Joggal. Mert ha nem kapsz szemelyit, csak masodikra, az
talan nem mindenkinek elet-halal kerdese.  De tobb millios autoknal majd
2-3 hetet kell varni csak a zsarukra?

Yeeeeah... ...ARMAGEDDON.


udv, deejaytiszy
Renault
+ - =?us-ascii?Q?Kenwood_magn=F3?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Stab!

Lenne egy szeretetteljes keresem - azaz ketto :o) -.
Nemreg vettem egy Kenwood KRC-478R tipusu autoradiot hasznaltan. Szep is 
meg jo is csak sajnos az osszes funkciot nem tudom kipreselni belole, mert 
nincs hozza leirasom.

Tudna valamelyik autostars szerezni nekem ilyet?

Fenymasolt is tokeletesen megfelelne es nagyon megkoszonnem.

A masik keresem, hogy tud-e valaki olyan helyet, ahol kb. 20-25 ezer forint 
korul kapnek normalis, 2 csatornas, hidalhato erositot kocsiba?

Elore is koszonom a segitsegeteket....
Samy
+ - Punto+arok+fenykep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Tenyleg valaki csinalt rola fenykepet. Orommel vennem, ha elkuldene
: nekem, ha nem esik nehezere, mert azert emlek.

Toredelmesen bevallom, hogy en keszitettem a fenykepeket. ;-) A heten
vettem le oket a webrol helyhiany miatt. A jovo het utani heten elkuldom,
addig bird ki! :-)

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - elado Chevrolet Lumina (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Chevrolet Lumina 3,1 V6 1991
benzin - gaz uzemu
7 szemelyes egyteru elado.
Koltozes miatt aron alul:
1,45MFt-os fix aron.

Reszletekert irj, vagy hivj!
(20) 338-7094
Balazs
+ - Re: Meg mindig mas szemmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Mar itt is van a kovetkezo tema: Mobil telefon.
> Evek ota tiltott a hasznalata kihangosito nelkul, megis
> minden masodik autosnak a fulehez van nove vezetes kozben.
>
Azert ezzel sem ertek egyet.
Szerintem ha kihangosito nelkul telefonalok (_en_hivok_valakit_), sokkal
kisebb a balesetveszely, mert a telefont a kezemben tartva, a kormany fole
emelve ugy tudok tarcsazni, hogy a latoteremben ott az ut. Ha a telefon a
tartoban van, le kell neznem. Beszed kozben meg a vallam es a fulem koze
szoritom, igy nem zavar a vezetesben, arrol nem is szolva, hogy aut. valtos
a kocsim. A kormanyt meg fel kezzel (akar egy ujjal) is eltekergetem. Akinek
meg kezivaltos kocsija van, az meg rendszeresen elengedi az egyik kezevel a
kormanyt. Az nem balesetveszelyes? En ha zuros a helyzet, elengedem a
telefont, az az olembe esik, elkapom a kormanyt es vezetek tovabb. Az
europaban elterjedt kezivaltos kocsikban ezt hogy oldod meg, ha kanyarodas
vegen epp felkapcsolsz, valaki eledugrik, es gyorsitassal lehetne megoldani
a helyzetet. Mennyivel rosszabbak az eselyeim telefonnal a kezemben?
KI
+ - Tapasztalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!

Nemregen fordultam meg Svajcbol, es errol szeretnem
elmondani tapasztalataimat. Eloszor is a hatarhelyzettel
kezdenem. Szerintem kocsog dolog, hogy _legalabb_ a magyar
hataron nem konnyitik meg sem a kilepest, sem a belepest.
Igazan lehetne egy csak magyaroknak fentartott sav, ahol
nincsenek sogorok, meg EU-ok. Megis csak mi vagyunk itthon,
vagy nem? Az orszagimazs kozpont inkabb ilyenekre kolthetne,
igy legalabb erezhetnek az allampolgarok, hogy HAZAjonnek...
Nem is beszelve a hatarorokrol/vamosokrol, akik
szerintem inkabb kibaltaznak a magyarokkal, mintsem 
segitenek oket. De nezzuk a tenyeket. Oda ut 1000km
vissza szinten. (ki gondolna? :)) ) Autoklubbtol kertem
utvonaltervet. En is meglepodtem, mert azt hittem, hogy
Autoroute szintu lesz, de kellemesen csalodtam. A terven
rajta van az egesz ut 10 km-es bontasban, az eppen aktualis
segelyhivo szamokkal, nevekkel, szallaslehetosegekkel,
latnivalokkal, aktualis uzemanyagarak, a felmerulo koltsegek,
az erintett orszagok fontos tudnivalo,stb szoval full extra.
Ara 520 HUF. Ez ugy 40 oldal egy matrix nyomtatobol, eltartott
egy ideig, amig kinyomtatodott. Masik erdekes. regebben tema
volt, hogy a kinti fuel jobb mint az itthoni. Ehhez csak
azt tudom mondani, hogy az osztrak Shell-nel tankolt
sima 95-os teli tank benzinnel az eddigi 500 km (30l)
helyett 650 (30l) tudtam elgurulni, pedig nem hiszem, 
hogy radikalisan valtozott volna a vezetesi stilusom.
Ezt nem tudtam mivel magyarazni. Valakinek volt mar
ilyen tapasztalata? Az utak minosege jo volt, eltekintve
attol a nehany szakasztol, ami kisertetiesen emlekeztetett
az M7 balatoni oldalara, meg a magyar stilusra emlekezteto
lezarom-a-fel-autopalyat-30-km-en-aztan-majd-csak-kesz-lesz-
valamikor-addig-meg-80. Ezt sem nagyon ertem. Svajcban minden
ut amin mentem a mi mercenkel merve osztalyon feluli volt.
A varosokban kulonosen jo a minoseg, nincsenek katyuk, meg
fel meteres godrok. Nem ertem hogy csinaljak. :)))
Ami meg durva hogy az eves autopalyadij svajcban 40 CHF
ami ugye durva valtasnal is 7000 HUF. Egesz evre! Es
ebbol ott kijon egy nagyon jo minosegu uthalozat...
A benzin 1.5 CHF ami max. 260 HUF. Eddig nem is tudtam
hogy svaci eletszinvonal van nalunk is.
Az uton semmi kulonleges esemeny nem tortent, az auto egy 
Szuzi 1.3 GLS. ut: 1000 km, ido: 10 óra.
Ha valakinek konkret kerdese van, kuljon egy mailt.
Jo autozast
 Gabor
+ - biztonsagi ov, es tarsai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos en vagyok az a kispolgar (bar a polgar szo mostanaban szamomra negativ),
aki hozzaszokott a biztonsagi ovhoz, es hiszi, hogy a biztonsagot szolgalja.
Nos, par evvel ezelott vizes uton, kozel a roman hatarhoz egy kanyarban egy
ertelmes? stoppos ugy varta az erkezo autokat a toksotet ejszakaban, hogy
utazotaskajara ulve elhelyezkedett kenyelmesen AZ UTON. Miutan arrafele
szokott lenni kivilagitatlan biciklista es gyalogosforgalom, igy 70-nel
mentem, de a kanyar vegen csak egy falfeher arcot, es egy elugro testet
lattam magamelott. Vagy elrantom a kormanyt, vagy halalragazolom.
Elrantottam, vizes uton megprodultem,  es be az arokba. Tipo az oldalara
borult, szerencsere az eso miatt nemikepp azott talajon. Senkinek nem
kivanom azt az erzest, amikor az autot vissza kell boritani a kerekeire.
Nos, se edesanyamnak, se nekem semmi bajunk nem lett, hala az ovnek. 
Mas napra tartozik, hogy az erdelyi kiruccanasaim nem tul szerencsesek,
tegnap este uton Erdelybe, elutottem egy ozet a Hortobagyon.
:-((((

Mellesleg varosban sokkal fontosabbnak tartom az ov hasznalatat, miutan
sokkal nagyobb az esely az utolereses balesetekre.

Alkalmam adodott egy 525ix Bomos kiprobalasara, igy kicsit sietosen tettem
meg egy Bp-Siofok-Bp utat. Nos volt ahol 210, volt ahol 80 volt a
sebessegunk az M7-esen, es oszinten megvallva kezdem megerteni Vaddiszno
sporttarsat. Persze kello korultekintessel illik, es szabad csak
gyorsanmenni, de meg mindig kisebb ennek a veszelye, mint a 60-nal
oromautozo papanak. Arrol nem is beszelek, hogy az osszes taho allat, aki
feltartott, akarmennyivel mentem is, mind Suzukis, vagy Astras volt. a
suzukisoktol en komolyan felek, mert eletveszelyesek. Vettek egy uj,
csilli-villi kisautot, amely csondben/gyorsan megy - mihez kepest- es ez
olyan hamis biztonsagezetet ad, amely eletveszelyes. 

Apropo, mi van rendorgyilkos? Cs. Elod ugyeben?
A multkori targyalast azert napoltak el, mert megbetegedett a vedoje, aki
azert teniszezni meg birt.
:-((((

Hali
Metya
+ - Re: Trabi zoldkartya-elkaptak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

hat ilyen az en formam. Csutortokon bennt kellett
maradnom dolgozni, igy este 9 korul mar nem volt erom
szetszedni a karburatort, szintet allitani, alapjarat, stb.
Mostansag minden szerelest este 9-10 korul kezdek el,
es mar elegem volt a lampazasbol. Igy penteken reggel
nem mentem el a merohelyre, gondolvan, hogy a hetvegen
biztos megcsinalok mindent (en minden penteken azt
hiszem, hogy ra fogok erni szombat reggeltol-vasarnapig :-)

Ma este Pestimren 10-kor persze lemeszelt egy csapat
rendor. Az elso felsorolaskor nem emlitette a zoldkartyat,
azon kivul mindent. Igy en gondosan kivettem a kartyat
a forgalmibol (minek eroszakoljak ra olyan dolgokat, amiket
nem is kert :-), es a terdemre tettem. Minden mas rendben
volt, viszont jott egy masik rendor is, aki rogton szolt, hogy
nezze csak meg a zoldkartyat is. Persze rogton kerdeztek,
hogy tudom-e, mikor jart le a zoldkartyam. Elsore megfordult
a fejemben, hogy elmeselem az egesz tortenetet a csorgo
Trabirol, a megemelt benzinszintrol es a vizsgalaton valo
elhasalasrol, de ugy ereztem, a reszletes elmenybeszamolom
nem kotne le oket kulonosebben, igy inkabb azt mondtam,
hogy nem (ket hete tenyleg nem tudtam). Rogton el is
kezdte irni a papirt, amikor ovatosan erdeklodtem,
hogy mekkora osszeg lesz ez es mikor kell fizetnem.
Mutatott egy papirt, amin 30 000.- Ft
volt a zoldkartya hianya, de pl. 20 000.- Ft a vizsga hianya.
Ekozben rakerdezett, hogy hol dolgozom, mennyit keresek,
miota dolgozom. Persze, mint igazi uttoro, gyakorlatilag
a tenyleges fizetesem mondtam be, amit abban a pillanatban
meg is bantam, igy hozzatettem, hogy ennyit igertek, ha
tul vagyunk a probaidon (vegul is ez ebben a formaban meg
igaz is). Probalkoztam a helyszini birsaggal, de
eleg hajthatatlannak bizonyult, viszont egyszer csak megkerde-
zett, hogy akkor most mit csinaljon velem, engedjen el
es kerjen elnezest, hogy megallitott?
Az elso valaszom persze az volt, hogy igen, valahogy ez
jutott eloszor az eszembe. Persze a baratnom, aki eddig
a pillanatig meg volt rettenve, es igyekezett kedvesen
viselkedni, elkezdett vihogni, en meg elkezdtem magyarazni,
hogy en mindenkepp elnezest kerek, mire azt mondta,
hogy na jo, legyen egy 10 000.- Ft-os csekk. En rogton
lecsaptam a dologra, es megemlitettem (egy filler nem volt
nalam), hogy hazaszaladok penzert es odaadom, mire
felemfordult, es olyan erzesem volt, hogy teljesen hulyenek
nezett (reszben igaza volt, nem tudok mindenfele penzeket
dugdosni), es szepen osszecsomagolta az osszes papirom,
a kezembe nyomta es megesketett, hogy a 10 000 Ft-ot
a baratnomre koltom (ha ennyibol megusznam...:-), es
elengedett, minden buntetes nelkul. En meg megeskudtem,
hogy szombat reggel megcsinaltatom a kartyat, miutan
hajnalban beallitottam mindent. De legkesobb hetfon reggel....

Mindenkinek hasonlo vajszivu nagybajszos rendort kivanok,
(meg hasonlo kulseju baratnot/feleseget izles szerint)!

Udv,
Nandi
+ - Ki vagy? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap (pentek del korul) a koruton piros (?)
EEA-???, szep HIX-matrica a hatso ablakban.
En egy feher ceges Puntoval voltam.
Udv:
	Cocas
+ - Skoda 200 ezer korul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kerdes egyszeru: tud-e valaki Skodat 200 ezer forint korul. Lenyeges, hogy
azert ne essen szet, ne legyen total karos, ne a sarki fuszerestol legyen
ellopva és nem utolso sorban ne kelljen a hangyakat perrel kiuzni belole.

Elore is koszi: DPS
+ - Befecskendezes es kornyezetvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Miert is jobb kornyezetvedelem szempontjabol a befecskendezesmint a
porlasztas?
Igazabol nem is jobb vagy nem sokkal jobb. Az egesz dolog azon mulik,
hogy mennyi jelet tudunk venni a motor uzemerol. Es hogy azokat hogyan
dolgozzuk fel, valamint hogy az uzemanyag adagolasat szabalyozottan
illetve szabalyozas nelkul vegezzuk-e.

A cel a tokeletes eges elerese. Mi is a tokeletes eges. A tokeletes eges
(tetelezzuk fel hogy muszaki szempontbol minden idalis) a lambda=1
ertekkel jellemezheto. Mindezt ugy erhetjuk el, ha folyamatosan
figyeljuk, ellenorizzuk es szabalyozzuk-vezereljuk a motor uzemet.
Vegyunk jelet a motor homersekleterol, a motor fordulatszamarol. Ez
kelloen elegendo, de meg mindig nem a legjobb. Ezekbol az adatokbol
megtudhatjuk, hogy mennyi uzemanyagot kepes meg a tokeletes egeshez
befogadni a motor. De ez nem ellenorzott, csak elore meghatarozott
ertekeken alapul. Tehat keves. De amint ellenorizzuk az egestermeket is,
kepet kaphatunk arrol, hogy valoban jo munkat vegeztunk-e. Sot
letrehozhatunk egy onmagat reszben szabalyozo rendszert. Erre szolgal a
Lambda szonda, amivel a lambda erteket ellenorizzuk, es egy probaljuk az
idealis hataron tartani.
Ehhez hozavesszuk a motor uzemerol vett informaciot is, amibol
megtudjuk, hogy uresjratban, alapjaraton, reszterhelesen, vagy
terhelesen uzemel a motorunk. Minden helyzetben arra torekszunk, hogy a
motorban lezajlo eges tokeletes legyen, igy a karosanyag kibocsatas
csokkenjen. Majd pedig a karosanyagokat egy masik eszkozzel megprobaljuk
semlegesiteni valamilyen formaban, igy a lehetosegeink szerint
megtisztitott kipufogogaz jut a kornyezetbe.

A szabalyozas digitalisan tortenik, de a vett jelek analogok. A
digitalissa alakitott jelekbol a jelfeldolgozo megallapitja az uzemhez
szukseges kimeno jeleket. Amikkel a befecskendezoszelepeket vezerli, igy
a nyitas idopontjat es a nyitvatartas idotartamat, igy meghatarozva a
szukseges uzemanyagmennyiseget. Ugyanez megoldhato elektronikusan
szabalyozott karburatoroknal is, csak mas formaban es mas egysegek
vezerlesevel.

Teeby

-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Kip. betomes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Milyen erdekes is egy ilyen kis tema. Bonyolultabb mint elso latasra
gondolnank.

Gondoljuk vegig sorban hol, mikor hogyan es mi tortenik. A folyamatot
bontsuk reszeire.

Elsodlegesen nezzuk meg mi kovatkezik ha jaro motornal eltomitjuk a gaz
utjat. A kipufogogaz felhalmozodik a rendszerben jelentos nyomast hozva
letre.
A motor (legyen 4 ut.) dolgozik tovabb a korfolyamat szerint.
Tetelezzunk fel egy negyhengeres 4 ut. soroselrendezesu motort.
A lehetseges muszaki megoldasok a kovetkezok:

1. T K SZ S
2. K SZ S T
3. S T K SZ
4. SZ S T K

(SZ: szivas, S: surites, T: terjeszkedes, K: kipufogas)

Tehat minden lepesnel van egyutt nyitva szivo es kipufogoszelep.
Szivaskor ismert az egyuttnyitas fogalma, az egester oblitesenek
szuksegessege miatt. Ha kelloen nagy a rendszerben a nyomas, akkor
bizony egy zart rendszerhez hasonlihatjuk az egeszet. Tehat az
egyuttnyitasbol adodoan, a kipufogorendszeren keresztul bizony
lehetseges, hogy a kipufogo henger gazai az egyuttesen szaivaskor
kinyitott kipufogoszelepen bearamlanak. Ugyanis itt mar csak a bearalmlo
benzin levego keverek keszteti eltavozasra a bennmaradt kipufogogazokat.
Tehat a kipufogo henger, es a rendszerben levo jelentosen megnott nyomas
feltolti kipufugogazzal a szivo, igy egyuttnyito hengert.
Aminek az eredmenye teljesitmenycsokkenes.
Ezzel ellentetben egy mai motor erzekelve a fordulatszam es
teljesitmenyveszteseget, noveli a fordulatszamot. Azonban ez nem
elegseges. De van a dolognak egy masik oldala is. Mit szol mindehhez a
lambdaszonda?

Tehat velemenyem szerint a motor lefullaszthato. Ehhez szukseges
feltetelek: kello tomitettsegu rendszer, kello nyomas a rendszerben,
megfelelo ideju egyuttnyitas, alapjarati fordulatszam.
Velemenyem szerint itt mar nem lehet befolyasolo a lenditokerek szerepe,
hiszen csak erotarolo feladatot lat el. Igy ha a teljesitmeny romlik,
vele egyutt csokken a tarolhato mennyisege is. Ami befolyasolo lehet az
a motorelektronika altal novelt fordulatszam, es az igy csokkeno
egyuttnyitasi idotartam. De mint mondottam ismerni kellene a
lambdaszonda viselkedeset. Hogyan reagal ilyenkor.

Gondolom a lefulladas okat mindenki tudja, de azert errol is kozreadok
egy kis tablazatot.
Az egesz dolog kulcsa a legfeleslegtenyezo, vagyis a lambda ertek.
Ami megfelel a tenyleges levegomennyiseg (kg-ban) es az elmeleti
levegoszukseglet (kg-ban) hanyadosanak. Most pedig egy tablazat, hogy ez
az aranyszam mit eredmenyez:
- < 0,7 A keverek tul dus (gyulladasi hatar)
- < 1,0 Levegohiany miatt dus keverek, nagy teljesitmeny
- 0,9...1,1 kedvezo keverek
- = 1 tokeletes eges
- > 1 sok levego, szegeny keverek, gazdasagos uzem
- > 1,25 nagyon szegeny keverek, gyulladasi hatar

! A keverek, csak az 1:10 es 1:18 tuzeloanyag levego arany kozott
gyujthato meg !

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Opel Corsat vegyenek..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Egy baratom szeretne eladni az autojat. A parameterek: Opel Corsa City,
'96 marciusi, 1.2 benzines, 3 ajtos, sotetkek metal, 82 ekm, 1. tulajdonos,
szervizkonyv. Extrak: immobilizer. Iranyar 1.2 MFt.
Az auto Szekesfehervaron van.

Erd: 20/ 9560-378.

Mindenkinek jo autozast ! Udv !
          Istvan (si)
+ - RE: *** HIX AUTO *** #874 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Én úgy gondolom, aki ilyent állít, nem hazudik, legfeljebb tévesek az
ismeretei. 
Azt viszont korrektnak tartom, amit a Kossuth rádióban hallottam a múltkor,
miszerint az osztrák átlag fizetés hatszorosa a magyarnak, ugyanakkor, ha a
"fogyasztói kosarat" is figyelembe vesszük, még mindig a háromszorosa.
Vagyis háromszor annyit  költhet benzinre is.

1.) Az aki azt állítja ausztriában az átlagkereset 466.000,- (ATS 25.189,-)
az
hazudik!  (Ez semmiképp sem mint brutto de mégugysem mint netto nem igaz!!!)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS