Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1890
Copyright (C) HIX
2003-07-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Amcsi filmek, satobbi (mind)  57 sor     (cikkei)
2 Calibra-Vectra (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Nem csak ellophatjak (mind)  7 sor     (cikkei)
4 autotolvaj (mind)  17 sor     (cikkei)
5 autotolvaj (mind)  16 sor     (cikkei)
6 autok ara + metro + oregek. (mind)  51 sor     (cikkei)
7 tomegkozlekedes (mind)  31 sor     (cikkei)
8 Re: Trabi aranyarban (mind)  67 sor     (cikkei)
9 Re: Idoskoruak vezetese (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Re: metro (mind)  46 sor     (cikkei)
11 Re: autotolvaj (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Re: TDI (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Korlatozas (mind)  20 sor     (cikkei)
14 ki mit fizet (mind)  15 sor     (cikkei)
15 Jogallami rendorseg (mind)  91 sor     (cikkei)
16 Folyt.: Korlatozas (mind)  68 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #1888 (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Vamkotelesek az ellopott autok (mind)  24 sor     (cikkei)
19 hw/sw, ronin, xenon (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Vegyes (mind)  12 sor     (cikkei)
21 :) (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Re: korunk szupermenjei (mind)  24 sor     (cikkei)
23 autotolvaj (mind)  17 sor     (cikkei)
24 szemezgetes (mind)  64 sor     (cikkei)
25 Re: autotolvaj (mind)  29 sor     (cikkei)
26 Re: Amerikai rendorok (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Amcsi filmek, satobbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a listanak!

>Teeby:
>"Mindig csak az a monoton ismetlodo 8 masodperces gumicsikorgas. 
Van egy
>fekezesre, meg van egy indulasra.
>Aztan feltunt mar, hogy gyakran jaro motornal beszelgetnek a 
kocsiban,
mikor
>megerkeznek. Kiszallnak mar nem jar a motor. Ugy is mondhatnam, 
erkezeskor
>mindig csak kiszallasnal es kinti kameraallasnal allitjak le a motort.
>Gyakran sipolnak a gumik a homokban is.
>Atulnek egy masik kocsiba, es pont jo az ules, meg a tukor.

Na ezt most elkepzeletem:
Joe es Jack futva menekulnek a zsaruk elol. Hirtelen odaernek a 
kocsijukhoz.
A zsaruk szepen kenyelmesen visszasetalnak a sajatjukhoz, tudjak meg 
van
idejuk. Joe es Jack beulnek bealitjak az ulest a tukroket mindent. Majd 
Joe
kiszall korbejarja a kocsit: Fek? Jo! bal? Jo! Jobb Jo! Visszaul bekapcsolja
az ovet. Eddig a zsaruk is odagurulnak mogejuk. Jack lepadlozza az 
autot ami
nema csondben elindul (termeszetesen kornyezetbarat elektromos 
kocsijuk
van)...stb stb 
Szerintem mindenki halalra unna magat pedig kozlekedesbiztonsagi 
filmnek nem
is lenne rossz :)


>Ennel nagyobb hulyeseget reg hallottam. Szoktal gondolkozni? Nem
>hiszem. Csak hallgasd meg az APEH jelenteseit, mennyi adot fizet az
>orszag.
>
>                 Solya
Ja tenyleg! Gondolom ezert lehet majdnem minden boltban afa nelkul
vasarolni.
Te szoktal gondolkozni? Nem faj?


>Ha  indulas  elott kettovel kevesebbet huzok a fogkefemmel, akkor
>pont csattantunk volna.
:(((( De nem mert akkor pont pirosat kaptal volna vagy pont kifordul eled
valaki es lassitanod kell stb.

>Egy auto ara = egy ember eletenek araval????
>
>Kivand, hogy lopjak el masnap az ovet, vagy torjek ossze, vagy 
barmit, 
>de ne kovetelj embereletet egy autoert...
Ember? Neeem egy allat akit nem tanitottak meg alapveto dolgokra! 
"Igen DOGOLJON MEG!" - idezet 

kellemes autozast.
+ - Calibra-Vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

*>Szerintem a muszerfalat csesztek el a Calibraknak,
*Vedd ugy, hogy egy nagyon szep optikai tuningos Vectraban ulsz
*. Mert abban ulsz :)

Na, akkor a Vectra _ES A_ Calibra muszerfalat is elcsesztek
_szerintem_... Amugy nem ulok benne (sajnos) mert egyik
geppel sem rendelkezem :-(

Amugy ultem Calibra-kkal egyidoben gyartott Vectraban, de
szerintem nagyon kicsi egy 190cm-es embernek jobb oldalt
elol. A Calibraban jobban elfertem (szinten jobb oldalt elol)...

Tenyleg, nincs valakinek egy Manta-ja amibe bele lehet ulni
kiprobalni :-) ? Mantaban sajnos meg nem ultem :-o

Na udv!

GERI
+ - Nem csak ellophatjak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem meg olyan torvenyek + bunuldozes kell legyen, hogy az
> autotolvaj rokkanjon meg mire kijon a bortonbol, es ketszer is
> meggondoljak az emberek, hogy erdemes e 20+ evert lopni.

Termeszetesen, de ha nem lopjak el, attol meg barmikor
osszetorheted sajat hibadbol... Ergo vagy biztositas, vagy olyan
konstrukcio, hogy ne rokkanj bele.
+ - autotolvaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 

> Azert ha belegondolsz ez eleg sulyos, nem?
> Pl, csak az vegyen maganak 6 millioert Audit, 
> akinek meg van legalabb 20 felesleges millioja?

En nem azt mondtam, hogy ez ami most van, az jo. Ez szar. De 
alkalmazkodni kell. Vagy hat fel lehet vallalni a kockazatot is, en nem 
tettem.


Masreszt pedig az autotolvajokat sokkal sulyosabban kellene buntetni, 
de ez csak az egyik dolog, a masik ami fontosabb is az az, hogy el 
kellene kapni oket. Mert hiaba hozunk arrol torvenyt, hogy 15 evet kap 
egy autotolvaj, ha soha nem fulelik le.

raki
+ - autotolvaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)



> > mindenki csak olyan autot vegyen maganak, amit megengedhet, 
> > amibe nem rokkan bele, ha ellopjak. 

> Mar ne haragudj, de ritkan olvasni a listan ekkora baromsagot. 

:-O

Esetleg bovebben is el tudnad mondani, mi az, ami akkora 
baromsagnak tunik? Mert hasra utve, indoklas nelkul en is tudom 
mondani, hogy nagy hulye vagy...



raki
+ - autok ara + metro + oregek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>Azert ha belegondolsz ez eleg sulyos, nem?
>Pl, csak az vegyen maganak 6 millioert Audit, akinek
>meg van legalabb 20 felesleges millioja?
Igen, pontosan. (vagy biztositsa be)
Az alpelv, hogy annyit fizess egy dragabb dologert, amennyi osszegnek
a ketszerese nem okozna problemat (tehat ha egy 6 millios autot meg
tudsz venni siman, akkor erdemes inkabb egy 3 milliosat venni.

>Ez eleg szomoruan hangzik...
Szomoru, nem szomoru, ha nem akarsz belerokkanni, akkor erdemes tobb
labon allni.

> Felado : Antal Attila
Es meg masok is :-)
>1> Barmelyik metroallomason, digit kijelzovel. Sajnos Londonba
>2> Az azt mutatja csak, hogy mennyi ideje ment el az elozo.
>Budapesten igen, de Londonban ?
Felreertheto volt az idezetem (rossz helyen vagtam el) :-(
Londonban valoban azt mutatja, hogy mennyi ido mulva erkezik es hova
megy tovabb a kovetkezo par szerelveny.

>Nem hagyott nyugodni a kisordog, csak felhivtam az egyik baratomat
>Londonban, hatha en emlekszem rosszul. O megerositette, hogy az
>erkezesig hatralevo idot mutatja a kijelzo az uticellal egyutt.
Igen, Londonban valoban.
(ha nagyon akarod akkor beulok a kocsiba, es egy oranyi autokazas utan
meg tudom nezni :-))

> Felado :  [Germany]
>Az oreg azt nyilatkozta, hogy fek helyett veletlenul a gazt nyomta.
>Viccen kivul az a velemenyem, hogy minimum nyilvanos harakirit
kellene
>elkovetnie, amennyiben artatlan.
Envelem is megtortent a kovetkezo: Apos addig szolt bele a vezetesbe,
amig elegem nem lett es atadtam a volant.
Mivel nem allitotta at maganak az ulest, sikerult a labat nem atrakni
a gazrol a fekre, es satufek helyett padlogazt nyomott. Miutan panikba
esett, meg jobban nyomta, mig a kocsi egy fiat oldalat leamortizalva
azert allt meg mert kitorott a jobb elso kerek (elsokerekes volt a
kocsi).
Itt is hasonlo lehetett, hogy panikba esett az oreg, es meg jobban
nyomta neki egy par masodpercig.
Ez szerintem mindenkivel megtortenhet, aki nem kerult meg hasonlo
helyzetbe. Velem is tortent mar meg (igaz jo regen volt), hogy
"felreleptem", de en azonnal reagaltam.
Veled nem torten meg hasonlo (vagy pl, hogy rossz sebessegbe tetted a
valtot - felesegem ettol bepanikolt, mig en ilyenkor csak kinyomom a
kuplungot es valtok meg egyet).

A'kos
+ - tomegkozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A metro (BP vs. London) temahoz egy kis adalek:

Parizsban volt szerencsem buszozni par honapja. 

A busz onmagaban meger egy miset (Renault):
- Nagyon jol gyorsul, nem tartja fel a forgalmat, sot (nem szabalyos ugyan
de neha egesz hihetetlen sebesseggel mentek, fekeztek, gyorsultak)
- Csendes
- A megalloban tenyleg lebillen tehat egy szintbe kerul a jardaval (kb. -
10+ cm)
- Tiszta kivul-belul
- Tiz jegy 9E kb. 2300 Ft (es ez szerintem nem sok + a metron at is
szallhatsz vele akarhanyszor es persze berlet is van)

De a lenyeg:
A megalloban ki volt irva hogy mikor jon a kovetkezo busz. Egy szamlalo
szamlalt visszafele, ami a vegen (kb. 30-60 sec.) atvaltott approaching-ra
(persze csak valami hasonlora franciaul) es meglepetesemre a busz tenyleg
kozeledett.
E mellett ki volt irva hogy kb. mennyi ido alatt er el a vegallomasra (ez
utobbi a buszon belul is feltuntetve)
Tobbszor is kiprobaltam es rendben mukodott. Mindez hatarozottan jot tett a
buszra varok idegeinek -legalalabbis nekem- :-).

Lehet hogy van valahol ilyen itthon is (mintha hallottam volna valahol par
eve) de hogy mukodik-e?

Bye
Gabor
+ - Re: Trabi aranyarban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Szerintem tobbeket erdekelne, egy rajongo
> mire kolt ennyi zset egy Trabi eseteben.
> Nekem is volt egy kombim meg az atkosban,
> gyakorlatilag 0 szervizigennyel, szivesen
> elolvasnam, mi mindent valtoztattal a
> gyarihoz kepest!

Vettem 97-ben 160 ezerert.

2001-ig rament kabe ugyanennyi. Ules,
ilyen-olyan lampak, design elemek
(koteny, legterelo stb), szonyegek,
elektromos cuccok, zene, karpitok,
automata ovek, sportkormany,
fordszammero, meg a mano tudja me'g
mi minden.

2001-ben totalkarra tort, a javitas+festes
verte a 200ezret, persze ebben benne vannak
ujabb extrak is. Nyithato oldal- es tetoablak,
spoilerek, legbeomlos mociteto, stb.

Tavaly ket 2T motor is elhalalozott benne,
ezert ugy dontottem hogy negyutemusitem.
70e volt a Maruti motor, 80 a beszereles,
10 korul a szerelo hulyesegeinek korrigalasa.
A motor atiratasa meg kabe 50-ben lett volna,
de "szerencsere" nem jutottam el odaig.

Iden januarban ugyanis osszetortek.
Belefaradtam, leallitottam, most a garazsban
pihen. Jarni lehet ugyan vele, nem is
latszik olyan nagyon a serulese, de muszaki
mar csak augusztusig van rajta...

Szoval ez kb 700ezer. Ebben nyilvan nincsenek
benne a szerelesi koltsegek, a burokratikus
dolgok (muszaki, bizti, stb), az egyeb
fenntartasi koltsegek (pl. uj gumik 2 eve
32ezerert), meg ilyenek.

De emlithetnem a tetoautot is. Vettem egy
pedalos Moszkvicsot, gyerekkorom nagy
a'lma't, aztan csinaltam belole kis Trabit.
Lampak, diszlecek, kilincsek, hutoracs,
tuti kis gep lett. Es nyilvan nem ket
forintba kerult. Ment fel a tetocsomagtartora,
a "hordozogepbol" pedig felvittem hozza a
vilagitas+fek+index vezetekeket. Ugyhogy a
kisauto egyutt "elt" a naggyal. Nyertem is vele
"A talalkozo legotletesebb autoja" cimet :-)

Visszaterve a temara: tok egyedi verda, a
lehetosegeimhez merten a sajat izlesemre,
kenyemre-kedvemre alakitva (nincs olyan
pontja amihez hozza ne nyultam volna valamilyen
szinten), es amig Pestre nem koltoztem,
maximalis uzembiztonsag jellemezte.
Itt aztan a napi karbantartas helyett
megkapta a napi hajtast, aminek
meg is lett az eredmenye :-(((

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Re: Idoskoruak vezetese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Awender irta:

> Mar regebb ota foglalkoztat a tema, mely elsosorban a tinik es a nagyon
> idosek vezetesevel kapcsolatos.

Az idosek vezeteserol egy tanulmany:
http://oecdpublications.gfi-nb.com/cgi-bin/OECDBookShop.storefront
/EN/product/772001052P1 (A Borwse it-re kell pottyintve lehet letolteni
egy pdf valtozatot.)

Erdemes megnezni a konkret szamokat, mert az executive summary
megallapitasai neha eleg kozmetikazottnak tunnek:-)

Udv, Sandor
+ - Re: metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hunter irta:

>>Az azt mutatja csak, hogy mennyi ideje ment el az elozo.
> Mellette az is ki van irva, hogy melyik idoszakban hany percenkent jar a
> szerelveny. Be lehetne adni ujitasnak, hogy ne az eltelt idot, hanem a
> kozeledo metro tavolsagat irjak ki, az meg erdekes is lenne.

Na, ezek szerint te csinaltad meg a Roissy repuloter rendszeret, szegyelld
magad! :-)

Ugyanis ott a buszmegallok kijelzoi ugy mukodnek ahogy mondod: kiirja hogy
mennyi ido mulva erkezik a kovetkezo, de aztan mikor atfordul nullara es
kezdi elolrol akkor rajossz hogy elore programozott, atlagos kovetesi ido
alapjan mukodik. Ennek igy semmi ertelme, csak felrevezeti az utast mert
olyasmit sejtet ami nem igaz. Ha mar nem akarnak egy rendes rendszert
kiepiteni akkor irja ki hogy mikor ment el (jo, ehhez kell egy plusz
erzekelo), es hogy mennyi az atlagos kovetesi tavolsag es kesz, de ne
probalja elhitetni hogy tobbet tud mint amennyit valojaban.

Viszont ahol rendesen meg van csinalva (a londoni metro ilyennek tunik,
parizsban a HEV [RER] reg ilyen, ilyeneket szerelnek most a metrovonalakra
es egyes buszvonalakra), ott nem az elore meghatarozott idopontok szerint
mukodik a rendszer hanem real-time nezi a kovetkezo szerelvenyek helyzetet
es varhato erkezesi idopontjait. Lehet hogy te is ilyenre gondoltal
(hiszen tavolsagrol beszelsz), de akkor meg ra kellett volna jojjel hogy
ez sokkal bonyolultabb rendszert igenyel mint az amelyik az elmult idot
kepes kijelezni (tehat mint ami jelenleg van), igy nem eleg csak
ujitaskent javasolni, le kellene tenni a szukseges par szaz milliot is az
asztalra:-)

> Mellesleg nagyon jonak tartom a Bp-i tomegkozlekedest.

Azt elhiszem hogy ha ismered akkor jo, mert jol es gyorsan jarnak a
szerelvenyek, azzal nincs baj. De hogy a tablak alapjan a helyet nem
ismero nem tud eligazodni, az is biztos:-) Pl. ha at akarsz szallni a
metrorol a varba felmeno buszra, tudod hogy kibujsz a kalvin teren, de ott
mar halott vagy mert semmi nem mutatja hogy merre is van konkretan a teged
erdeklo buszmegallo. Jarhatod a teret korbe amig meg nem talalod egy
felreeso helyen, mert meg a tobbi vonal megalloiban sincs egy terkep.
Aztan felulsz a buszra es semmi nem magyarazza el turista szamara ertheto
nyelven hogy most merre megy, mi tortenik vele stb. Magyar letemre
nehezebben boldogulok a budapesti tomegkozlekedesben mint a tobbi europai
fovarosban ahol jartam pedig budapestet csak jobban ismerem mint a tobbit.
Bukarest kivetel, az maga a katasztrofa:-)

Udv, Sandor
+ - Re: autotolvaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

K.G. irta:

>>  mindenki csak olyan autot vegyen maganak, amit megengedhet, amibe nem
>>  rokkan bele, ha ellopjak. Nekem is szempont volt ez, amikor kocsit
>>  vettem.'
> Azert ha belegondolsz ez eleg sulyos, nem? Pl, csak az vegyen maganak 6
> millioert Audit, akinek meg van legalabb 20 felesleges millioja?

Azt kell mondjam hogy szerintem ez lenne "rendjen", meg ha tulzol is egy
picit es nem is a bankszamlan kene legyen az a 20 millio hanem
elorelathatoan be fog jonni az embernek. Mar csak azert is mert az auto
vetelara az osszes raforditott koltseg mintegy egyharmadat teszi ki. Azaz
mikor ellopjak az autot akkor az autos koltsegeid mindossze egyharmadat
lopjak el, ketharmad "megmarad", akkor is ha nem volt biztositasod.

Ilyen ertelemben valoban, ha valaki belerokkan abba hogy elloptak az
autojat akkor vagy piszichikailag erre megfelelo felepitesu (ami nem
szegyen, nem baj, van ilyen es kesz) vagy pedig kiderul hogy az egyharmad
valojaban gyakorlatilag az osszeset jelentette, vagyis nem tudta rendesen
fenntartani az autot (es akkor itt jonnek az ut szelen lerobbant,
veszelyes jarganyok) => nem kellett volna ilyen autot vegyen.

Udv, Sandor
+ - Re: TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>> Eddig megfigyeltem, hogy az autokon a TDI-bol az i piros. Viszont 
>> mostanaban mar a "D" is piros? Van ennek valami jelentosege, vagy 
>> csak jobban nez ki, ha piros?

> Aranyos kerdes ;) Mostanaban a T is piros ;)))
> A VW tobb fele 1.9 TDI motort kinal (66, 74, 81, 96, 110 kW), az 
> erosebbeket kezdte piros betuvel megkulonboztetni, minel erosebb, 
> annal tobb a piros betu. A baratnom igy tudja: amiben nincs piros betu 
> vagy csak az I piros, azt meg lehuzom, aminek DI piros, azzal jobb nem 
> kezdeni, aminel piros mindharom betu, azt jobb elfelejteni :)

nem valami olyasmi, hogy a sima i az meg nem pdtdi, az csak a piros ti-tol
az? a 3 piros betu meg a megnagyobb teljesitmenyu pdtdi?
homer
+ - Korlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Lakott teruleten kivul 80 Km/h.
>
>ezt ugye csak elirtad es nem tartozol azon autosok >taboraba, aki 80-al
>suvit lakott teruleten kivul?

Nem mindig. Amugy meg nem vagyok sietos tipus. Munkaidoben meg plane.
Ugyanis senki sem karpotol, ha megbuntetnek, vagy ha baleset er. Sot a
fizetesem sem lesz tobb tole. Hova siessek?
Egyebkent lehetoseg szerint nem tartok fel senkit. Vagy a forgalom tempojat
veszem fel. Vagy ugy kozlekedem, hogy legalabb konnyen kikerulheto legyek.

Amugy a sajat karara mindenki azt tesz amit akar. De ne az enyemre
(szandekos szaguldozok a tomegben, technikatlan elozesek, stb.).

Teeby

U.i.: Idaig mindig sikerult eljutnom az uticelomra/ba. Szankciok, es
veszelyes szituk nelkul.
+ - ki mit fizet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

>keresztul. Az orvos is fizet eszkozhasznalatot (nem jelkepeset!) az allami
>korhazban folytatott maganpraxis eseten.

Ez az ami nem mindig igaz.
Volt kozepiskolai osztalytarsam a Gyori megyes korhazban dolgozik. Meselt
par dolgot.
Pl. amikor az alapellatas rendelesi ideje alatt maszekban dolgozik. Az
eszkozhasznalat, a rezsi (erts bele a gyogyszereket is) az alapellatast
terheli. De az azt igenybevevok kint csucsulnek a varoban es nezik, hogy a
maszek betegek mennek be elottuk. Erre pl. megoldas a privatizacio.
Mert nehogy mar az en TB-mbol tartson maganpraxist.

Teeby
+ - Jogallami rendorseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gumo!

>Jogallamban elvileg szetvalik a jogalkotas, a biroi hatalom es a
>vegrehajtas. Meg ott van, hogy halgattassek meg a masik fel is. Meg hogy a
>szukseges legkisebb eroszakot alkalmazza a rendor. Ez nemcsak az en
>ertekrendem, legalabbis merem remelni.

Sokat hallottunk a jogallamokrol, de meg egyet sem lattunk belole. Van ami
hasonlit ra, van ami megkozeliti. Felesleges jogallamokrol beszelni.
Vannak helyek, ahol kiszolgaljak a lakosok tarsadalmi rendre iranyulo
igenyeit. Vannak, ahol nem. Mindenhol mas formaban teszik ezt.
Ha az adott helyen eloknek ez igy megfelel, az az o dolguk.
Osszehasonlitani ezeket a dolgokat doreseg. Mert sem szocialis, sem
foldrajzi, sem barmilyen mas vonatkozasban nem egyezunk. A lehetosegeink is
mast szabnak meg. Foleg egy nezettseg- / profitcentrikus mediatermek kapcsan
nem lehet osszehasonlitasokat vegezni.

Emberek vagyunk. Egy valami kozos bennunk, a gyarlosagunk. Valamint az
osztonos reakcioink, amelyek nagyletszamu, u.mond tomeges meretekben
jelentkeznek gyakran. A tobbit mind befolyasolja a kulturalis, tradicionalis
es egyeb kozeg. A kornyezet befolyasolo hatasa. Az ezekbol kialakult
eletviteli, es kozossegi ertekrendi modell.
Alapveto es elgondolkodtato kerdesek ezugyben pl.: melyik szulodet szereted
jobban, mit jelent szamodra a baratsag, adott helyzetben miert mit volnal
hajlando megtenni.
Szvsz naivsag remenyeket taplalni kozos besorolasi rend irant.
Hiszen itt tobbektol is elhangzott, a bizalom elve, mint olyan csak utopia.
Pedig ebben az esetben egy helyen, egy kozossegben elo, szinte kozos
problemakkal kuzdo emberekrol van szo. Megis mindenki maskepp ertelmezi,
ertekeli, ugyanazokat a raadasul szabalyokkal kordaban tartott dolgokat.
Hiszen a celok is masok.

>Persze tudom, a Reality TV-n szelsoseges esetek mennek, es azt sem mondjak
>be utana, hogy a rendort lecsuktak es x millio karteritest fizetett a
>csaladnak, de ez akkor sem normalis.

Ezt masok lehet, hogy maskepp gondoljak.Vagy az talan normalis, hogy
tomegtajekoztato eszkozokkel mindezt szorakoztatasi cellal juttatjak el az
emberekhez?

>> meselni. Csak felek, felfedezned az altalad emlitett/elitelt modszereket,
>
>Szo nelkul lelovik oket talan?

Nem, de peldanak okaert szo nelkul beviszik oket. Ott bent megfelelo
korulmenyek kozott megfelelo terapiat alkalmaznak. Akar vezetoi reszvetellel
is. Aztan rovid uton a bevandorlasi hatosagok segitsegevel hazazavarjak
oket. Ez meg csak nem is etikus. De eredmenyes. Ennel erdemenyesebbet pedig
meg nem nagyon sikerult kitalalni jelen korulmenyek kozt.

>Azt szoktak mondani, hogy nem a buntetes merteke riasztja el a bunozoket,
>hanem a lebukas valoszinusege (azaz hogy nincs ertelme probalkoznia, nem
>nyerhet vele semmit, csak az idejet vesztegeti). Folosleges kemenykedni.

Ez mind lehet. Ha viszont ilyen alapon nezzuk a dolgot, akkor feltetelezzuk,
hogy minden cselekmeny gondolati uton szuletik. A gondolati ut a buntetes
mertekevel es a lebukas valoszinusegevel van kikovezve egy ilyen esetben.
Ergo ket eset lehetseges. Vagy bevallalja vagy nem. Ha bevallalja, akkor
kockaztat. Ok nelkul senki sem kockaztat, ha meg mindig ertelmi alapon
vizsgaljuk. Tehat minden bunozo okkal bunozo.
De ha ez tenyleg igy lenne, nem volna hirtelen felindulasbol elkovetett,
gondatlansagbol elkovetett, vagy hasonlo jelzoju cselekmeny. Ebbol
kovetkezoen van egy olyan reteg az elkovetok kozt, akit az altalad fejtegett
kerdes hidegen hagy. Vagy el sem jut az agyaba. Oket is meg kell
akadalyozni, meg kell talalni (ha elkovetes tortent). Az erre megfelelo
eszkozokkel. Ez esetenkent lehet egyedi is. Sot, mivel minden ember egyedi
es megismetelhetetlen, ezert igaz ez a gondolkodasukra, a reakcioikra is.
Tehat kerdes az, hogy az altalad emlitett kulonbseg jelen esetben mennyire
volna eredmenyes. De ezt ne mi dontsuk el.

>Lehetne 1Ft is a tetszoleges sebessegtullepes tarifaja. Ha minden ilyet
>mar a kovetkezo meteren allitana ki a rendor, senki nem menne gyorsan.

Es a rendor mit mondana neki?
Ha megegyszer ilyet csinal, akkor megint megbuntetem egy forintra! (?)
Szerintem inkabb hasonlokepp kozelitheto meg a dolog.
Adott sebessegtullepes a kovetkezo anyagi es egyeb karesemenyek tomeget
okozhatja. Ebbol a legdurvabb, vagy osszesitve, ilyen sulyu buntetest vonhat
maga utan. Az eselyek tekinteteben a buntetesi tarifa kiszamithato.Ez szvsz
tobb potencialis elkovetot tart vissza, es mondhatnam ugy is, hogy
"fair"-ebb.

Persze aztan tovabb gongyolitheto a fonal. Pl. hogy oldod meg a lebukas
valoszinusegenek noveleset, ha az elmeleted mukodik is. Akozben, hogy ezt
kivedendo munkalkodik az "ellenseg". Milyen hatassal van ez a kornyezetre
(kozvelemeny, kozrend, kozizles stb.). Szoval azert nem egyszeru a dolog.
Lehet hogy en sem jol gondolom am! Csak altalam logikusan vegigragva ez jon
ki. Ez is egy velemeny. Ugyerzem, valamelyest targyilagosan, es tenyekhez
kozelitve.

Teeby
+ - Folyt.: Korlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kicsit folytatnam a gondolatsort.
Kiegeszitve azzal, hogy ha kerultem is valamilyen ertelemben veszelyes
helyzetbe, akkor az kevesse volt veszelyes, es vezetoi palyafutasom alatt
(7ev ~150.00 Km) 3-4 ilyen volt maximum. Ez meg belefer a nagy szamok altal
diktalt torvenyekbe.

Amugy amit nem tudok megerteni, az valojaban az, hogy miert is zavaro ez a
80?
Plane miert is itelkeztek, vagy all szandekotokban mindez. Hiszen meg talan
sosem talalkoztunk az utakon. Egyetlen olyan szituacionk sem volt, ami kozos
es biralhato. Termeszetesen ilyen alapon en sem biralhatom a szabalysertoket
meg a kihagasokat elkovetoket. Viszont, mivel alapvetoen feltetelezzuk, hogy
a szabalyokat a megfelelo emberek, a megfelelo cellal alakitottak ki, ezert
azok nem hulyesegek. Igy ha en betartom oket, akkor igen is ez tobb vedelmet
kell biztositson, mint az engedetlenseg, netan dekadencia. Persze ez is csak
egy naiv elgondolas. De letezik egy kozlekedesi standard, ami kotelez onmaga
elfogadasara, feltetelkent szabva meg ezt a reszveteli jogosultsaghoz.
Ennek az alkalmazasa, elfogadasa nem jelenti a gyakorlatiassag hianyat.
En annyival nem tartom magam tobbnek, hogy atgondoltabban cselekszem, mint
azok akik zsigerbol vezetnek. De az ezekre szant ido, es lehetosegek szama
igy nohet. Tehat elvileg tobb eselyem van a pozitiv vegeredmenyre. Nem
allitom, hogy ettol barmivel is ugyesebb/jobb lennek. De tobb a lehetosegeim
szama a felelossegeim szamanak tekinteteben. En igy jobban erzem magam. Es
ezzel ugyhiszem nem artok senkinek.

Mindez "monetaris" forditasban.
Heti 500 es 1.000 km kozotti tavolsagot megyek. 900ccm-es Swift-el. Igy 2
het idotratama alatt 3 tankolas tortenik. Tankolasonkent 10L 95-os uzemanyag
terul meg. 52 het alatt ez 26x30=780L. Sovany 200 forintjaval ez 156.000
HUF. Ha en ezt a kozel 160.000-et magamra koltom, egy reszet barterben
alkalmazom, netan sajat kozlekedesi celra hasznositom mar igen jol jartam.
Ezek tekinteteben nem ertem, miert kellene nekem errol lemondanom. Peldakat
kovetendo, szabalyszegesre adnom csoro fejem. (hozzateve csendben, hogy
mindezt a ceg fizeti)
Neked ugyanis attol nem lesz jobb, hogy en ezt az evi kozel 160.000 HUF-ot
intenzivebb gyorsitasra, 10-20 Km/h tobbletsebessegre koltsem. Raadasul
szamomra indokolatlanul. Mielott megszolalnanak a "de igen csak te arrol nem
tudsz" kurtok, megszolaltatom a "de igen mert en arrol tudnek, ha igy lenne"
hangszerem. Ennyit jelent a tajekozodas, a tukor hasznalata es az ezeket
magaba foglalo aktiv reszvetel. Ugyanis kapok szamos visszajelzest
(kozvetett es kozvetlen), ami meghatarozza a tovabbi torteneseket,
feladatokat.

Ezek nem kozmikus gondolatok, nem hibatlan elkepzelesek.

Meg valami. Kozerzet.
Ha nem rohanok, toleransabb vagyok. Minel gyorsabban zajlik az elet, annal
zavarobbak az elet apro nuanszai. Ha ezt meg szemelyeskedonek is erzem, az
csak fokozza. Adalekkent hozzajon az elet osszes kicsi serelme (b*sztat a
fonokom, nem becsul meg a kornyezetem, stb.). Ebbol a recepturabol kifozheto
egy adag akaratlan rosszindulat, egy tal stressz, nehany liter
figyelmetlenseg es par falat hasonlo dolog. Amiket ha egyszerre fogyasztunk
erzelmi gyomorrontast kapunk. Az pedig mindenre jo, csak higgadt objektiv
gondolkodasra, problemamegoldasra es jelentos foku felkeszultsegre nem.
Egy hatarozottan meggondolt gyakorlatra epulo cselekvessor meg mindig
kedvezobben hangzik, mint egy osztonvezerelt rutin.
Az egy evszazados emberi talalmany (KRESZ) mukodeset, alkalmazasat ugyanis
az evolucio nem kodolta genetikusan.

Varom az ezzel ellentetes magyarazatokat, eszreveteleket. Hatha abbol is
tanulok/unk valamit.

Teeby

U.i.: A sok sor egyszerusitve: ha indokolt en is atlepem a korlatokat,
ertelmes hatarokig, szukseg szerint vallalva a kovetkezmenyeket.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1888 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>Lakott teruleten belul 50 Km/h.
Lakott teruleten kivul 80 Km/h.
Lako es pihenoovezet 30 Km/h (max.).
Ugyerzem ezeket ki lehet birni, ha nem indokolatlan.
>>>>>>>>>>

Lakot területen kívül 90, autópálya 130 - úgy két és fél éve!

Tamás
+ - Vamkotelesek az ellopott autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs az ekezetekert.
Erdekes, hogy azt nem emelik ki, hogy mindenhol igy van (pl. Mo-on is), es pl. 
az en biztositom (angol) ilyen esetben a vamot is allja :-o (felteve, hogy a lo
pasert fizet :-) )

http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/?main:2003.07.19.&140120

Vámkötelesek az ellopott autók

július 19. 16:59
[Havaria]

Vám és áfa befizetését követelik a bolgár hatóságok azoktól a turistáktól, akik
nek ellopják az autóját az országban. Bulgária törvényeinek értelmében azért le
het jogos a követelés, mivel a beszállított kocsikat nem viszik ki az országból
. A 2002-ben bevezetett intézkedés miatt már több magyar turista járt pórul idé
n nyáron. A bolgár vám és áfa összege, átlagosan az autó értékének tíz százalék
a, amelyet a hatóságok dollárban követelnek. Amennyiben egy károsult nem tudja 
befizetni ezt a pénzt, úgy lehetősége van a hazaérkezését követő tíz 
napon belül banki átutalásra is itthonról. Aki azonban elmulasztja az átutalást
, számolhat azzal, hogy a legközelebbi bolgár utazása során az ország vámosai m
ár a belépésnél kérdőre vonják.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: wd1-97.vdial.co.uk)
+ - hw/sw, ronin, xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.
Irjatok ezt a szoftveres tdi-teljesitmenybeallitast.
Azonos hardvert feltetelezve nem fel a gyarto, hogy a sok 
elelmes juzer megveszi a 90 loeroset es elmegy kovacsjozsef 
sufnituning autoszerelohoz, aki a "szerzett" 150 lovas 
csipet/szoftvert
belerakja ha'romezere'r  ??

Meg sokatok emlegeti ezt a Ronin cimu filmet.Ki tud valaki 
segiteni ezzel a filmmel mpeg, avi, stb formatumban?
Baromira megneznem...

Aztan en is becsatlakoznek a xenonhivok taboraba.Nem ultem meg 
ilyen kocsiban, csak egyparszor elvilagitott a kocsim alatt egy-
egy ilyen mogottemjovo, en meg nyugodtan le is kapcsolhattam 
volna a szt.janos-bogar h4-eimet.Az tuti, ha egyszer extrakat 
kerhetek egy autohoz majd, elso lesz a xenon...
Telleg a h1-h7 az ujabb-jobb technika a h4-hez kepest, vagy csak 
egyszeruen mas foglalat,forma?

Udv

KZG
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem akkor is a szuros szemu autok (Alfa 155, 166) tetszenek, 
>nem azok, aminek a fel eleje lampa (osszes japan, kis peugeotok,
Buko lampa! Az utolso 5 japanombol 4 buko lampas volt.

>Az orszag osszes adofizetojenek adojabol epitenek egy metrot, ami az
>orszag lakossaganak <5%-at fogja esetlegesen kiszolgalni. Nincs ennel
>inkabb raszorulo 5%?
Az elozo meg nem zavart, azert nem is valaszoltam volna, de ez tipikus
felre magyarazas/ertes. Ha csak a budapesti kozlekedes altalanos
javulasat veszem figyelembe, akkor is 20%, de ha a kornyezeti es
egyeb karokat, akkor meg tobb. Es nem a metro okozza a javulast,
hanem az altala elvitt forgalom.
+ - :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:51 2003. 07. 17. +0000, you wrote:
>Nem latom a modjat, hogyan lehet nem fizetni, mikor naluk van a forgalmi es
>a kulcs...

rendort hivsz, es kotelesek kiadni a kulcsot.. van egy ismerosom o  ilyen 
szempontbol eleg durvan nyomja az ipart ha at akarjak vagni akkor nem 
fizet... sokan utaljak erte, de hivja a rendort, a rendor megkeri hogy majd 
fizessen, a szerviz meg koteles a kulcsot odaadni neki meg a forgalmit es 
kiengedni mert az autojat nem vehetik el!

Ant
+ - Re: korunk szupermenjei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Hogy... mi? Ordas nagy baromsagokat beszelsz. Tudod mekkora kulonbseg
>van 180-rol es 120-rol lefekezni? Kerdezem: TUDOD? Csak nezz utana
>egy atlagos fekut-kulonbsegnek. Meg fogsz lepodni.
: Igen is tudom, joparszor megtettem. Es te? Volt mar Neked egyaltalan
: meleg helyzeted? Tapasztalatbol vagy elmeletbol beszelsz? Mert nagyon
: magbiztosnak tunsz!

Nem volt, mert ugy vezetek, hogy ne legyen. Sosem mentem meg 130-nal
gyorsabban, es nem is fogok. Jo, 60 loero feletti autom se volt meg,
de minek? Azzal is lehet 130-cal menni autopalyan, nem? Akkor meg?

: Az erosebb autoval idoben gyorsabban lefekezek, megha a fekut hosszabb is.

Hogyha gyorsabban lefekezel az persze mas.

De ujra feltennem az eredeti kerdest, mert nem voltal tul egzakt. Tudod, 
hogy mekkora kulonbseg van ugyanannal az autonal fekutban 180 es 120 km/h
kozott? Szamszeruen, vagy akar a szorzot tekintve. Tudod? Mert akkor ird
le. Erdekel, mert meg nem fekeztem ennyirol le soha, de azt azert tudom
hogy nagy a kulonbseg.

Kosz,
Z.
+ - autotolvaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> raki wrote:
> 'Attol fuggetlenul, hogy a leveleddel egyetertek az autotolvajokkal szembeni
> hozzaallassal kapcsolatban, hozzatartozik az is, hogy mindenki csak olyan
> autot vegyen maganak, amit megengedhet, amibe nem rokkan bele, ha ellopjak.
> Nekem is szempont volt ez, amikor kocsit vettem.'
> 
> Azert ha belegondolsz ez eleg sulyos, nem?
> Pl, csak az vegyen maganak 6 millioert Audit, akinek
> meg van legalabb 20 felesleges millioja?
> Ugyanez kicsiben: ha van 1 millio Ft sporolt penzed, es autot akarsz venni
> akkor ne pl. egy 8 eves Astrat, hanem egy szutyok 1-es Golfot vegyel,
> mert ha ellopjak az Astrat, akkor mi lesz...
> Ez eleg szomoruan hangzik...

van  aki  szeret  a  seggere  verni  hiphopp  a  nehezen osszegyujtott
penzenek + adossagba vinni magat, van aki befekteti es 1 reszet cseszi
el. kulonbozoek vagyunk, ennyi.
+ - szemezgetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Engem is erdekel a full-os Trabi! Kerlek meselj rola reszletesen.
Ha a tobbiek nincsenek is oda erte, akkor johet maganba! (ugy johet kep is)
Kosz


Londoni Metro>>>

Most akkor mi van kiirva a kijelzore?     Csupa kerdojel vagyok? :-)

Autotolvaj>>
Nemregiben volt egy sz@r almom. Nem emlekszem sok reszletere, de a csorika
vmit piszkalt a kocsimon, ezert szetvertem a fejet.
Ha ebren vagyok nem vagyok ilyen ultrabrutal, de a tolvajt biztosan
megprobalnam fejbeverni!
Volt mar, hogy csunyan neztem a parkoloban ogyelgo palira, aki ezutan
elment. Azt nem tudom mi volt a szandeka, de nincs kizarva, hogy
megmentettem egy-ket magnot a tulajoknak.
Egyszeruen gyanus volt, hogy mit nezegeti a kocsikat es beltartalmukat, de
nem volt ismeros az arc. En meg hosszasan es feltunoen bamultan
(szandekosan) az erkelyrol. Azota nem lattam tobbet.
(legutobb - nem az utcankban, csak az adott varosreszben - az alufelnik
koptak a szokottnal gyorsabban. Ugy tudom a rendorseg mar raallt az ugyre!)

Sebesseg 80>>>
Lakott teruleten kivul a maximalis megengedett 90km/h, HA ezt mas korlatozas
nem csokkenti! De csak szemelygepjarmuvel és motorkerekparral. Teherautonal
mas a helyzet. Valamint jarmuszerelveny eseteben is. Pl
szemelykocsi+utanfuto.
Ezert, ha sem forgalmi, sem latasi, sem utviszonyok nem indokoljak a lasabb
haladast, mint 90, akkor indokolatlan feltartasrol van szo, ami ugyanugy
buntetheto lenne, mint a gyorshajtas!!! Az mas kerdes, hogy nincs tudomasom
ilyen jellegu buntetes kiszabasarol. :-)

>>> Az erosebb autoval idoben gyorsabban lefekezek, megha a fekut hosszabb
is.
Eleg eros tevhit!
Sokkal jobban szamit a gumi allapota es minosege, a futomu rendes
beallitasa, allapota, lengescsillapitok es helyes fekbeallitas! Ezek nelkul
akarmilyen eros kocsirol van szo, meg egy jol osszerakott es jo (minosegi)
gumikkal rendelkezo 120-as Skodaval konnyebben meg lehet allni, mint a
bikaeros futomuhibas nyugatival.
Egyes emberek azt hiszik, ha ilyen kocsijuk van mindenre kepesek. Amire
valojaban kepesek az nem mas, mint a repules (szarnyak nelkul a legkozelebbi
arok es fa iranyaba).

Story:
Kb egy hete mentunk haverokkal focizni. Miutan osszeszedtem a bandat
elindultunk.
Lényeg jobbkezes utca; jobbrol vmi kis sz@r kocsival kopaszfeju delikvens
letekert ablak tuc-tuc. Megallok, hisz neki van elsobsege, de ez a tudataig
nem jut el, igy o is megall. Intek, hogy menjen, de nem. Ekkor felemelem a
jobbkezem (kozben semelyik ujjammal nem mutatok kulombozo figurakat) es a
ballal ramutatok, hatha raeszmel, hogy JOBBkezszabaly. Meg mindig agyhalal
allapot. Gondoltam OK, akkor indulnek is, de csak-csak felengedi a
kuplungot, elindul. Mert ovatos voltam nem tortent semmi kocc, csak nyitott
ablakon keresztul kiszol, hogy "kocsog". Harman voltunk, mindanyian ugy
elkezdtunk rohogni az urgen, hogy percekig nem tudtunk tovabbhaladni!
Nem tudom hany disznot kellett adni a vizsgabiztosnak, hogy atengedjek, de
az apja igen nagy ostermelo lehet! :-)

Jo utat!
Jockey
+ - Re: autotolvaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> raki wrote:
> 'Attol fuggetlenul, hogy a leveleddel egyetertek az autotolvajokkal
szembeni
> hozzaallassal kapcsolatban, hozzatartozik az is, hogy mindenki csak olyan
> autot vegyen maganak, amit megengedhet, amibe nem rokkan bele, ha
ellopjak.
>
> Azert ha belegondolsz ez eleg sulyos, nem?
> Pl, csak az vegyen maganak 6 millioert Audit, akinek
> meg van legalabb 20 felesleges millioja?
> Ugyanez kicsiben: ha van 1 millio Ft sporolt penzed, es autot akarsz venni
> akkor ne pl. egy 8 eves Astrat, hanem egy szutyok 1-es Golfot vegyel,
> mert ha ellopjak az Astrat, akkor mi lesz...

Szerintem rossz a pelda, nagyon rossz iranyba sarkitottad. Az egyik fele
igaz, hogy az vegyen 6 millioert Audit, aki nem havi 60e ft-ot keres. Azert
azt szervizelni is kell, nem beszelve arrol, hogy ajanlott cascot kotni ra!
Aki ezeket nem tudja fizetni az ne vegyen ilyen autot! Aki ezeket tudja
fizetni, az par ev sporolassal tud masikat venni. (Persze nem ez a normalis,
de a belerokkanas szempontjat nezzuk.) Akinek 1 millioja van, az nyugodtan
vehet Astrat, mert sokkal magasabb fenntartasi koltsege nincsen mint a
golfnak. Azt viszont nehezen tudom elkepzelni, hogy egy 1 millios erteku
auto elvesztesebe bele kell rokkanni. Tessek lopascascot kotni (kb harmad
ara van a teljeskoruhoz kepest). Sajnos manapsag csak ez a biztos segitseg.
Ez nem jo igy, de ez ellen mi nem tehetunk :( Gyanitom, hogy az ismerosod
inkabb szerelmes volt az autojaba, minthogy anyagilag rokkant bele. Ha meg
reszletre vette es nem volt cascoja, akkor nagyon meggondolatlan volt.

SzaboZE
+ - Re: Amerikai rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Azaz a rendor egyszemelyben ott helyben halalra itel es kivegez. Akkor
is,
> >ha megadod magad, akkor is, ha fegyvertelen vagy, akkor is, ha pitianer
> >engedetlensegrol van szo.

A multkor egy angliai rendoros dokumentumfilm volt. Embereket megallitottak
es ellenoriztek az autokat.
Nos, emberunk egy szakadt 20 eves autoval volt, szetrohadt toronycsapaggyal,
beallithatatlan fenyszoroval, tukorradiallal. Fekhatasa nagyon gyenge volt,
kornyezetvedelmi felteteleknek nem felelt meg, ultetve volt (erdekes, ott ez
is buntetendo modositas). Szoval egy idozitett bomba.
Azt mondta neki a rendor, hogy menjen vele haza.... Ez jobban tetszik? En
ott helyben ervenytelenitettem volna a forgalmi, rendszamot levesz es auto
bezuz....

SzaboZE

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS