Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 962
Copyright (C) HIX
2000-12-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Akkumulator kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Sziasztok (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Sziasztok (mind)  4 sor     (cikkei)
4 P206 gratula (mind)  9 sor     (cikkei)
5 vammentesseg (mind)  12 sor     (cikkei)
6 sport legszuro (mind)  44 sor     (cikkei)
7 benzinar (mind)  18 sor     (cikkei)
8 wankel (mind)  7 sor     (cikkei)
9 Futoszal javitas (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Helyesiras XXX x (mind)  11 sor     (cikkei)
11 subs-auto@hix.com (mind)  2 sor     (cikkei)
12 japan vs olasz (mind)  29 sor     (cikkei)
13 Szlovakia flame (mind)  38 sor     (cikkei)
14 AR146 (mind)  19 sor     (cikkei)
15 ram jar a rud (mind)  26 sor     (cikkei)
16 FIAT UNO SX 1.4 (mind)  8 sor     (cikkei)
17 Veteran motorok (fwd) (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Dizel, meg mindig (mind)  52 sor     (cikkei)
19 Alfa 146 vs Mazda 323 (mind)  25 sor     (cikkei)
20 IME AZ UJ ALFA 147 (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Alfa vs BMW (mind)  41 sor     (cikkei)
22 Fogash es a rajongas (mind)  38 sor     (cikkei)
23 Re: 206 vegkifejlet (mind)  4 sor     (cikkei)
24 Re: Szlovakia az autos paradicsom (mind)  25 sor     (cikkei)
25 Re: Nincs archivum... (mind)  20 sor     (cikkei)
26 Re: HiX auto matrica (mind)  16 sor     (cikkei)
27 kiut (mind)  21 sor     (cikkei)
28 legszuro (mind)  29 sor     (cikkei)
29 Trening; Forgalomszervezes (mind)  53 sor     (cikkei)
30 Re: sport legszuro (mind)  11 sor     (cikkei)
31 Re: sport legszuro (mind)  109 sor     (cikkei)
32 Re fenyvedo folia (mind)  16 sor     (cikkei)
33 Ev autoja. (mind)  22 sor     (cikkei)
34 autobevitel (mind)  43 sor     (cikkei)

+ - Akkumulator kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki ertelmes magyarazatot adni arra, ha egy akku ket szelso
cellajabol fogy el rendszeresen a viz?
Mit erdemes cserelni? (akku, generator, fesz. szabalyzo, sofor, stb...)
Hali!

Balage
+ - Sziasztok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eleg regota csak olvasoja vagyok a listanak (nincs itt vaddiszno es nem tudok
igazabol kiakadni :))))) ) , de ehez a dizeles vitahoz hozza szolnek. Nem tudom
 a
benzines es a dizel autok karos anyag kibocsatasat fejbol, en csak azt tudom am
it
Svajcban lattal tobbszor is. Halal lepusztult VW transzporterek rohangasznak or
szag
szerte baromi terepjarokkal egyetemben es nem lehet latni meg egy kis fekete fu
st
pamacsot sem. Valszeg ez azert van, mert ott nem inditanak el autot hidegen, me
g
nem gyorsitanak, ja es az autopalya dijakbol kiindulva hegyek sincsenek ahova
"erolkodve" kene felmenni. Nem tudom, hogyan csinaljak de ott meg a tomeg
kozlakedesi busz sem fustol. Ha valakinek ennyi sem eleg az anyazashoz akkor tu
dok
meg lazito sorokat irni ha akarjatok  :))))))))).

Egyebkent mindenki nek Bekes boldog karacsonyt es kellemes (az ideinel jobb) uj
evet
kivanok.

Gyugyo
+ - Sziasztok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsi de az elobbirol lemaradt
Frigyes endem is felirhatsz a listadra a matricaert.

Koszi: Gyugyo
+ - P206 gratula (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lakovich Nandi,

gratula az uj kocsihoz! Orulok, hogy
a kereskedo vegulis kompenzalt. Ezek
szerint nem remenytelen a helyzet 
Magyarorszagon sem :-)

Udv,
Stevie
+ - vammentesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csendi:  "A heten hallottam egy baratomtol, hogy jovore 
vammentesen bevihetok Mo-ra autok az EU orszagaibol."

Csendi, ez nem a Volvodra es a Mercidre fog vonatkozni,
csak a hivatalosan importalt uj autokra. De nem lesz nagy
arcsokkenes: a vam eddig is csupan nehany szazalek volt
az EU-s autokra, talan 3.9% 1600 cm3 alatt, viszont a 
jovedeki ado az ketszamjegyu, es az marad. Meg a 25%
AFA is.

Udv,
Stevie
+ - sport legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Yahni irta az olajos sport levegoszurokrol:
"...mivel  a  szurobol  kiszabadulo  olajcseppek raegnek a
levegotomegmero forro  szaljara  amire  az  fals  informaciot
kezd adni."

Kedves Yahni,

Magyarorszagon is ezerszamra adjak el a sportlegszuroket, de
en meg ilyen esetrol nem hallottam (ez nem azt jelenti, hogy
nincs is). Ami direktszurot en lattam, az nem uszott az olajban,
hanem egy vekony olajfilmreteg volt felvive a szuro anyagara.
Ez egy specialis, nem is olcso anyag, es valoszinuleg garantalja,
hogy ilyen kellemetlen esetek ne tortenhessenek meg. 

A sportlegszuro elonye, hogy tobb es adott esetben hidegebb
levegot juttat a motorba, igy az tobb uzemanyaggal tud keveredni.
A tobb uzemanyag elegese pedig nagyobb teljesitmenyhez
vezet. A kulonbseg nem drasztikus, mindossze nehany loero,
az is foleg a magasabb fordulatszam-tartomanyokban. A
sportlegszurok hasznaloi altalaban jobb autozhatosagrol, 
nagyobb rugalmassagrol es valami minimalis fogyasztas-
csokkenesrol is beszamolnak. 

Tobb gyarto ugy hirdeti a cuccait,
hogy azok megfelelnek a magyar szabvanyoknak es a 
-- velhetoen szigorubb -- TUV eloirasoknak is. Szurokepesseguk
a mezei gyari papirlegszurok 98%-a.

A sportlegszurok hirdetesei meg az "orok elettartamot" is
hangsulyozzak, ami egyfelol igaz, masfelol azert becsapos:
az olajfilmes szurokben maga az olajfilm koti meg az apro
szennyezodeseket, de egy ido utan (10-15e km) az is 
telitodik. Ilyenkor kovetkezik a szuro tisztitasa, majd az uj 
filmreteg felvitele. Mind a ket manoverhez celszeru a 
gyari segedanyagokat hasznalni, azok viszont nem 
olcsoak; egy regeneralas 2-4e forintba is kerulhet.

A gyartok es a forgalmazok hivatalosan az elektronikus
befecskendezesi rendszeru kocsikra is ajanljak a sport
legszuroket -- ezek szerint nem felnek a kockazatoktol,
illetve a meghibasodasokat koveto perektol.

Udv,
Stevie
+ - benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

erdeklodessel figyelem, hogy Magyarorszagon is
csokken a benzin ara. Igenam, de itt Bulgariaban

a) mindig egy hettel elobb van a csokkentes es
b) az arcsokkenes merteke is nagyobb. Amikor
otthon 10 forinttal ment le az ar, itt 9 sztotinkaval,
azaz 12 forinttal. Amikor otthon harom forinttal,
itt 8 forinttal.

Nem gyanus ez?

Egy liter 95-os ara 1.27 leva most, azaz 169 Ft. 
A Shell V-Power 186 Ft-nyi levaba kerul. 

Udv,
Stevie
+ - wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnos a wankeles cuccok kcm-et felszorozzak. Az 1.3-as motor igy mar
>2.6-os. :(((
>Legalabbis Magyarorszagon igy van.

Ezt melyik szabály irja elo ??

Zotya
+ - Futoszal javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnek erdeklodni a cimben levo problamaval
kapcsolatban. Sajnos a hatso szelvedom futeseben
mar 2 szal megszakadt, es szeretnem rendbetenni.
Mivel lehetseges ez? Ha lehet maganban (is) kernem
mert nem jar a hirlevel. Koszi!

Teddy
+ - Helyesiras XXX x (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant ,ezt a t-mat maganban mar elinteztuk  -val es 
meg szebbeket irtunk es azt hiszem mind a ketten nagyon jol 
szorakoztunk egymas irasan es csak rohogtunk ezerrel. A 959-
esben nekem is volt egy elirasom, csak most utolag vettem eszre, 
a Franciaorszagot nagy F-fel kellett volna irnom, de csak kicsi lett 
belole, masreszt a bantsat DIREKT irtam "bancsa"-val es azt 
hiszem azert tudom az alapveto nyeltani/helyesirsai szabalyokat, 
de ha pl nem vagyok biztos egy J/LY-ban, akkor atformalom a 
levelemet, hogy kikeruljem azt az adott J-es vagy LY-os szot ! Jo 
utat mindenkinek:
	Dani
+ - subs-auto@hix.com (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok ha lehet szeretnek feljelentkezni a levelezo listara.
Eloreis koszi zsolt.
+ - japan vs olasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Akkor nezzunk meg ket akcios modellt. A kedvedert a te autod. 
> Egyebkent ha te most a nalatok uralkodo arhelyzetet elemezted 
> magadban, akkor reg rossz, most itt a Magyarorszagi arakrol van szo.

Hagyd mar ezt a "nalatok uralkodo" meg hasonlo dumat, csak 
arra jo, hogy az ember felhuzza magat... Ezerszer leirtam, hogy az
uj kocsik araban csak filleres kulonbsegek vannak. 

Egyebkent az ar es felszereltseg aranyaval alaposan mellelottel,
mar a felszereltseg kb. egyforma (abbol adodoan, hogy az utolso par
Alfa 146 volt, a Mazda felszereltsege bevallom meglepett).

Azt viszont kar volt leirnod, hogy 300e Ft-al tobb az Alfa, mert az
egy vicc. Az az 1.5-os japcsi motor a 88 loerejevel... ccccc.
Nalam kilowattbol van annyi... Az 1.4-es kis Alfa is 103 lovas...
Ilyen alapon a 115 lovas 1.8 GT-vel hasonlitsd ossze, bar meg az
is kevesebbet teljesit 5 loval.

Szoval Mazda 323 1.8i GT, 115 LE, 1840 ccm... es most ird
oda az arat....

Konkluzio: az ar fuggvenyeben a legtobb extrat egy olasz 
kocsiban kapod, bar az altalad leirtak fuggvenyeben a japcsik
kezdenek feljavulni.

Cs.
AR146
+ - Szlovakia flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Szornyu, na azert szlovakiaban sokkal tobb ocska autot latok 
> mint magyarorszagon, valszeg a fizetesek nem annyira 
> korrektek mint itt, a varosi utak egyszeruen jarhatatlanok, 2-3 
> hete kassan mentem keresztul es 

Mi tortenik itt?
Egyszer mar VD-val kapcsolatban lefutott, hogy az autopark
nagy mertekben fugg a regiotol. Ember... Europa egyik 
metropoliszabol elmesz Szlovakia legszegenyebb regiojaba,
ahol minden negyedik ember munka nelkul, ahol a fizetes
kb. harmada a pozsonyinak, ahol a korulmenyek sokszor
katasztrofalisak, is nagy vaganyan megallapitod, hogy MO-n
sokkal jobb a helyzet. Ez a te szerencsed... Mert ha a Kassa
alatti regio szintjen lenne a magyar helyzet, akkor... inkabb
ne tudd.
Hidd el, ha megyek Pozsonybol Gyorbe, ugyanez az erzesem
van latva a sok 30 eves Opel Senatort meg Trabit (akik 
raadasul hozzank jarnak tankolni :))), megsem allok ki a vilag 
ele es orditom, hogy....
Ami meg a 10 km/h-t illeti, minden evben megfordulok
Kassan (egy nagymama urugyen), es en valahogy meg soha
nem szorultam arra, hogy 10 km/h-val rohangasszak.

> Az olcso benzinrol annyit hogy igy tankolni kellett ott ketszer..
> eredmeny: az autom 7500 rpm felett mar szinte sebessegtartasra 
> volt kepes, a fogyasztasrol ne is beszeljunk, itt a magyarbenzinnel 
> 8000 felett is huz

Ezt nem vagyok kepes kommentalni. Sirjak, vagy rohogjek?
Ennyire fajna az itteni olcso benzin? Ha mindegy, ha holnap
megirja a Fekete Zoli, hogy bezzeg a roman benzin, akkor 
ezen rohogni fogok, amugy meg majd sirok, az az 50 forint
literenkent ugysem jelentos kulonbseg....

Cs.
AR 146
+ - AR146 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Mellesleg megkérdezném AR 146 te mi a picsa vagy szlovákiában?

AR 146 egy autotipus, az Alfa Romeo legkisebb modelljenek tipusa.
Van a 145 es a 146 - testverek, mint a Bravo es a Brava.
A 145 a haromajtos, a 146 az otajtos. Ja, hogy nem erre gondoltal?

Azert irom a nevem roviditese ala, hogy egyertelmu legyen, ha a
cikkben az automra hivatkozok. 

Egyebkent ha megirod mi vagyok, akkor minek kerdezed? 

Szerettem volna tobbet is irni, de elolvastam az osszes cikked,
es ugy dontottem, megvarom az a 20 evnyi lemaradasod, ami
velem szemben van. Mar csak a helyesiras teren is...

Cs.
AR 146
+ - ram jar a rud (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat tenyleg ram jar a rud. Oktoberben voltam eszakon, es valahol
lefenykepeztek 60 helyett 104-gyel. Meg nem jott ki a buntetes, de ugy
tudom, hogy 200DM, 3 rosszpont es 1 honap jogsi.
Ma delelott csorog a telefon. Rendorseg. Novemberben Svajcban keszult
rolam egy sztarfoto. Meg nem tudom mennyivel mentem, de Svajc nem az
olcsosagarol hires.
Penteken Pecsett talaltam a szelvedon egy 4000 Ft-os cedulat.
Osszeteptem, de amilyen szerencses passzban vagyok, utanam kuldik.
Hazafele az uj autoval 180-200-zal dongettem, nem csodalkoznek, ha a
sogoroknal is megorokitettek volna. Pedig megigertem, hogy januar
1-tol uj eletet kezdek.
Az uj Volvo V70 felulmulta minden varakozasomat! Gyors, kenyelmes,
biztonsagos. Mielott Magyarorszagra mentunk, egesz delutan benne ultem
es probalgattam mit tud. CD-t hallgattam, az allofutest probalgattam
stb. Reggel 3-kor kialltam a garazsbol. Minden szepen bepakolva a
csomagtartoba (tobbek kozott egy villanytuzhely is). Fel 4-re kesz
lett a felesegem is, indulnank is, forditom is a kulcsot, de a volvo
nem akar! Szepen lemeritettem az akksit. Az akksi pedig a
csomagtartoban. Mindent kipakol, Mercit teli almabol felebreszt,
volvot bikakabellel indit, visszapakol, volvoba belerug, Mercitol bocsanatot
ker, Magyarorszagra elindul. Volvotol bocsanatot ker.
Szebb napokat!

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - FIAT UNO SX 1.4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

FIAT UNO 1,4 SX benzines
Garfit metal szinu"
Evjarat:1990.julius
Muszaki vizsga 2002.04.
Central zar, el.ablak, indítas gatlo,katalizator
Iranyar:630.000 HUF
Akit, erdekel írjon a fenti cimre,vagy
tel :06-30-360-9670
+ - Veteran motorok (fwd) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

---------- Továbbított levél ----------
Dátum: Fri, 15 Dec 2000 07:38:27 +0100 (CET)
Feladó: Henrike >
Címzett: 
Tárgy: Veteran motorok

Kedves Motorbaratok!

Talan Ti tudtok segiteni nekem.
Olyan weboldalakat, levelezesi listakat keresek amelyek 
veteran motorokkal -- Pannonia, Danuvia, stb. -- 
foglalkoznak.
Ha valakinek van ötlete, hogy merre induljak el, irja meg 
nekem, koszonettel vennem.

Udv. Mindenkinek
Ordog K. Henriett
+ - Dizel, meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> (marha ovatos, oreges stilus), akkor sem birom 5,5-5,2 ala nyomni a
> fogyasztasat. Szoval ha a legszelso ertekeket nezem, akkor is 5,2-7. 60liter
> gazolajjal rendszeresen 900 km feletti tavokat teszek meg. (jo az oram, es
> jo a motor is) Ja igen, ebben a vectraban nem Isuzu dizel van, hanem GM.
Ok, akkor a BMW 740D mondjuk 13-10 varos/videk.  Csak abbol kiindulva,
hogy az Audi 2.5 TDI-je (V6, 150 LE) eszik varosban 9-10l-t.

> 
>> A masik kifogasom, hogy nincs dizelem, es nem is lesz egyelore.
Ez nem kifogas, hanem csak tenymegallpaitas volt reszemrol. :-)))

> A fustoles ne tevesszen meg. A dizel fustol ez igaz. De meg igy is kevesebb
> a karos anyag kibocsatas, mint egy benzinesnel. A benzinesbol is jon ki,
> csak epp nem latod azt ami kijon, es az bizony sokkal veszelyesebb, mint ami
Na es megis, mi az ami sokkal veszelyesebb, es kijon egy KATALIZATOROS
benzines autobol?

> a dizelbol kijon. Hulye hasonlat, de mikor avart egetnek az tud am fustolni
> istentelenul. Megsem annyira veszelyes mint amilyennek laccik. :-)
Tudom, most mar a nagyra becsult listatagoktol azt is, hogy ami
termeszetes az nem veszelyes. Gyorsan szaladok egy uranbanyaba
barlangaszkodni.

(Offtopic, de egyebkent az avaregetes az miert nem veszelyes? Mert parasztbacsi
csinalja vasvellaval? Biztosan voltal mar ugy falun, hogy egy 
begyujtotta a jo kis vizes avart, szel hirtelen beindult, es gyakorlatilag az y
pern-i
gaztamadassal egyenerteku volt a hatasa, taknyod-nyalad osszefolyt.
Esetleg beszeljunk a nehezfemekrol? De nem veszelyes ilyen alapon az erdotuz se
m...)

> tipus, de elrangatok minden sulyt vele, es telen sem hagy cserben. Ha
> egyszer a dizel beindul, akkor az magatol nem all le soha. Amugy 4-esbe
> rakva elindul gazadas nelkul allohelybol.
"Es amikor nyit a masodik torok, akkor a gyorsulas hatbavag az erdi
emelkedon." ;-)))))

Jaj, meg egy, mielott elfelejtem. Refi Juniornak, ha erdekel, elkuldom
az Opel Astrank fotengelyet, 15k km-nel ment tonkre. Az addigi
hibalistaval mar nem is zaklatlak. Ha esetleg nem tudsz mit kezdeni
vele, akkor adhatok otleteket a tovabbi felhasznalasra vonatkozoan.



Udv,

    Mark


                        mailto:
+ - Alfa 146 vs Mazda 323 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kikerem magunknak! Hogy lehet egy jellegtelen, szurke, gagyi, technikailag
igenytelen, kulsejevel, beltartalmaval egyarant tucatautot osszehasonlitani
egy ALFA ROMEOval?!

Aki az irasod elolvassa, az latja a szamokat. Ha a mazda mellett dont,
valszeg lamer, vagy meg nem ult Alfaban. A ket auto egesz masrol szol, nem
osszehasonlithatoak.

Muszaki megoldasokban is van kulonbseg, meg akar hazon belul is. Egeszen
ujkeletu pelda: VW Polo Classic/Seat Cordoba Coupe: magassagallitos a
kormany is es az ules is. Szarra sem valo egyik sem. A "magassagallitas"-nak
gunyolt megoldas arrol szol, hogy az ules ugy billeg, mintha az ulolap alatt
egy sodrofa lenne keresztben. Meghuzod a kart, hanyattbillen, ekkor messze
van a kormany. A hajadnal fogva felemeled magad, akkor nekier a fejed a
plafonnak. A kormanyallitas csak magassagban, gyakorlatilag csak a legfelso
pozicioja jo, amugy hozzaer a combodhoz es takarja a muszereket. De ra lehet
fogni, hogy van benne magassagallitos ules es kormany. Bezzeg a Golf (hazon
belul vagyunk!) a kormany tenyleg szeles hatarok kozott fel-le-ki-be mehet,
az ules oldalan meg van egy kar, amivel racsnisan felfele es lefele is
fokozatmentesen lehet allitani az ulest. A mazdat nem ismerem, de csupan a
katalogus alapjan azt mondani, hogy "darab-darab, tehat a nyujtott
szolgaltatas/erzes is azonos..." kicsit meredek.Vezess egyszer egy Alfat!
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - IME AZ UJ ALFA 147 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az auto.origos minosegemben reszt vettem az uj ALFA 147-es hivatalos
magyarorszagi sajtobemutatojan, ahol a bemutato utan vezetni is lehetett a
CSODAT! Reszletek a weboldalon!!!

Fogash

http://auto.origo.hu

ui: a Yaris a tavalyi ev autoja, es elbujhat a 147es (idei Ev autoja, Arany
Kormanykerek dijas) mellett.
+ - Alfa vs BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Country billentyujebol:
>Egy a bmw hátsókerékhajtásos az alfa meg hát pont a fordítottja .Remélem
>nem kell magyaráznom hogy ugye egy igazi sportautó ....
Igy igaz, az utolso hatsokerekesek a 164-es es a 75-os voltak. Viszont
155ben van QV, ami osszkerekes. Beleulve egy Alfaba tenyleg nem ugy
viselkedik, mint egy hatsokerekes BMW, de sokkal ugyabbul, mint BARMELYIK
masik elsokerekes marka. (Esetleg egyik-masik Honda talan szoba johet.)
Viszont az epeszu kozlekedesben qrvara nem birsz ugy menni, hogy a hajtasmod
kulonbege igazan kijojjon. Egyket teli napot leszamitva nem kanyarodsz
ajtoval elore, akkor meg minek? Az uj 147es egyebkent megtevesztoen nem
mutatja, hogy elsokerekes. Sem kanyarodasra, sem gazadasra, sem kanyarban
fekezesre.


OT ON
>Mellesleg megkérdezném AR 146 te mi a picsa vagy szlovákiában?
A napi szohasznalatban "kisebbseg" alatt altalaban az EPK indiai felmenokkel
rendelkezoket ertjuk, a Strassbourgba, meg ujabban Hollandiaba menos fajtat.
Nalunk sincs senkinek baja a svabokkal, horvatokkal, pedig vannak szep
szammal... Illetve talan nem mindegy, hogy valaki (vagy a nagyszulei) azert
lett hirtelen kisebbsegi, mert az orszagreszt kulfoldhoz csatoltak, vagy
hontalan eloskodo satras cigany, aki az en adombol el. Mig tovabb nem megy.
Felolem mehet mind.
OT OFF

>Különben a FIAT sem hiszem hogy az alfát a BMW konkurensének tartaná talán
a Lanciát.
Tevedes: a modellvaltassal (156, 166, 147) az Alfa minden meretosztalyban a
premium minoseget es sportossagot keresoket celozta meg, igy tehat eppen a
BMW (sorban: 3as, 5os, Compact) tipusainak allit ellenfelet. A Lancia is a
premium, de ott az elegancia sokkal fontosabb a  sportossagnal.

>Ja és hát a használt autó piacon azért látszik hogy mi minek a konkurense.
>Vegyél már egy 3-as Bmw-t amennyibe egy 146-os kerül.
A 3asnak a 156 a sulycsoportja, kozel ugyanazt nyujtja 2/3 araert. Ettol
fuggetlenul minden tiszteletem mindket markanak, allat jo autok, csak az
Alfa megfizethetobb. A bomos szvsz annyival nem ad tobbet, amivel dragabb.

Udv

http://auto.origo.hu
+ - Fogash es a rajongas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokan ram fogtak, ezert irok par dolgot. Nem fanatikus VW TDI rajongo
vagyok. Gyakorlati oldalrol megkozelitve a kerdest, nagyon jo valasztasnak
erzek viszont minden modern dieselt, akar CDI, TDI, PD-TDI, d, JTD, HDI
kombinacio virit is rajta. A Renault diesel feher folt a terkepemen, a
japanoktol odzkodom.

Ezek a dieselek egy jo benzines menetdinamikajat kepesek adni, alig
fogyasztanak es bar az egyre szigorodo kornyezetvedelmi normaknak egyre
nehezebben felelnek meg, sokkal kevesbe kornyezetszennyezoek, mint elodeik.
Az, hogy ujabbnal ujabb normakat allitanak, az reszben a fokozodo
kornyezettudatnak, reszben a csak/foleg benzineseket gyartok lobbizasanak,
reszben talan az olajlobbi nyomasanak (kinek lenne jo, ha minden auto csak
2-3 litert enne?) tudhato be. Persze keletkezik "rengeteg" NOx, meg korom,
meg mittudomen, de a fo szennyezest nem az E4 normat alig teljesito Audi A4
adja. (Ha igaz egyaltalan, es melyik? 1.9TDi-110LE, 1.9 PD-TDi 115LE, 1.9
PD-TDi-130LE, 2.5TDi-150LE? Melyik nem tudja? Megint egy fel-hir...) Hanem
azok a tizeneves koru IFA-k, Ikarusok, Rabak, Mercedes 200D-k, VW Golf
1.5D-k, Opel Kadett 1.6D-k, stb., melyek tizezrevel nyomulnak az utakon...

Az ilyen-olyan normak viszont csak az ujonnan forgalomba allitott kocsikra
vonatkoznak, a regiek uzemben tarthatoak. Igy eltek tul a Ladak is a
zoldkartya bevezeteset. A megengedett CO-aranyuk 5%, es 1000 ppm HC. (csak
adalek: a 91es Fiatom 108ekm utan 0,01% CO-t es 42ppm HC-t produkal...)

A masik oldalon (szinten a jozan esz) latom, hogy ugyanaz az auto (pl. a VW
Bora) jo 1 millioval tobbe kerul
(+20%!), mint az 1.6os benzines. Az 4400liter benzin ara, vagyis az autom
45-55ezer km megtetele utan valik tenylegesen olcsobba, mint a benzines
valtozat. Innet szemlelve a kerdest, vegyen a f...om TDi-t.

Mas kerdes persze ha nyernek a lotton, vagy ha ceges auto lenne, vagy ha
adnak, csak fenn kellene tartani, bar a diesel ellen szol a magasabb
karbantartasi koltseg is. Igaz, az arat is jobban tartja, szoval nehez
dontes. Technikailag viszont egy-egy remekmu majdnem mindegyik.

Udv

http://auto.origo.hu
+ - Re: 206 vegkifejlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0961-ban irta :

>Ha valakit erdekel a cegnev, maganba megirom
>neki, ....
+ - Re: Szlovakia az autos paradicsom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> > Hozzank kepest kurv@ olcsok az autok,
> 
> A hasznaltak igen. Nem en tehetek rola :)
> Az enyem meg azert volt olcso, mert meg volt belole 5 darab
> es mar uton volt a 147-es, meg akartak tole szabadulni.

Ezen en is elcsodalkoztam mikor elkezdtem olvasni a Listat.
Sokan arultak peldaul a Skodajukat 300-400 ezer forintert.
Ha 80 lejbe szamolom a forintot akkor 300 ezer Ft 24 millio lejnek felel
meg. Most ha arra gondolok, hogy egy 120-as Skodrit nem tudsz eladni 10
million felul akarmilyen jo allapotban legyen akkor tenyleg valami van a
Magyarorszagi arakkal.
Egy Trabi is 100 ezer Ft. korul mozog Mo-n. Az 8 millio ugye?
En vehettem volna 1 million alul olyant ami mukodokepes volt.
A nyugati kocsik ara az hasonlo a Magyarorszagiakehoz de ezek a regi
jarganyok nagyon olcsok.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: Nincs archivum... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Parszor mar jeleztem a listan, de senki sem reagalt: NINCS
> ARCHIVUM!
> A http://auto.hix.com nem jon be, helyette valami utazas.net vagy
> mi a szosz ugrik elo.
> Tobbszor jo lett volna megnezni az archivumot, de sosem sikerult
> ( igaz, Frici?).
> Mi a bubanatnak van a fejlecben, ha nem letezik? Tobbszor ti is
> hivatkoztatok ra.

Hat ezt a HIX Jozsinak kene megirjad nem ide mert itt nem tud senki sem
segiteni.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: HiX auto matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Frigyes,

 wrote:

> Tulajdonkeppen rajtam keresztul lehetett hozzajutni a matrticahoz. Kuldj
egy > levelet maganba legyszi, hogy felvegyelek a statiba :-)) Kulso avagy
belso > ragasztasu kellene ? Most beszeltem a matrica kivitelezozevel (
Feco ) , es > ugy nez ki, hogy lesz keszitve HIX autos matrica. Mikoron
kesz igerem > ertesitem a T. listat :-))

Akkor en is kuldhetem a boritekot a 200 forinttal benne?

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - kiut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Melegen ajanlom mindenki figyelmebe a kovetkezo kis progit.
A neve Kiut, Magyarorszag es Romania uthalozatat terkepezi fel, magyar,
roman es nemet nyelven hasznalhato, lehet benne keresni, kiszamolni a
legrovodebb, leggyorsabb utat, idod szamolni, km-t.
Mar reg megvan nekem, most eszembe jutott, hogy szoljak Nektek is rola.
Dos, Windows alol futtathato, szerintem megeri letolteni.
Ja es meg valami: a progi free, en nem talatam olyan erdelyi telepulest
amirol ne tudna.

Itt a cim ahonnan letoltheto:

http://proteo.soroscj.ro/kiut

Hasznaljatok egeszseggel.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Igen. A  sportlegszurok  legtobbszor  olajosak. (K&N stb) Amerikaban  a
modern
>kocsikon,  ha  hasznalod  altalaban  ugrik a garancia (meg a motor is)
>mivel  a  szurobol  kiszabadulo  olajcseppek raegnek a levegotomegmero
>forro  szaljara  amire  az  fals  informaciot kezd adni. Ettol a motor
>keverekdusitasi  rendszere  fals  allapotban  fog  leledzeni  es olyan
>kevereket  ad ami karositja a motort, a motorok sokszor megsulnek. Pl.
>a  Ford  szervizlanc ha eszreveszik es nem egy "moron" a szerelo azonnal
>megszunteti    a    garanciat.    (egyebken   speci  mosoolajjal  vagy
>kenoolajjal  kell  atmosni  a  szurot.)  Elektronikus  befecskendezesi
>rendszeru kocsikon nem ajanlott, legyen az Diesel vagy Benzines.
>
>Yahni

Koszi az infot, bar nem igazan vilagitottad meg a sotetseget. Ha mindaz
igaz, amit irtal, akkor nem ertem, hogy miert rakjak autokba ezt a szart.
Nem igazan ertem, hogy az olajcseppek hogyan maradnak meg a levegoben,
hiszen a legszurobol eloszor eljutnak a turbofeltoltobe, ami a motor mogott
van, innen elore kavarnak a huto elott talalhato levego hutobe, aztan vissza
a hengerfejhez. Az anyjuk istenit, ha ezalatt nem faradnak el!
Masreszt a markaszerviz /nem allami/ soha nem tett es nem javasolt semmifele
olyan dolgot a kocsikba, amelyek kart okozhattak volna /pl. Slick/,
harmadreszt az elozo tulaj csak a legjobb dolgokat vette bele. Ezenkivul
pedig  a motor nem egy modern agyonkomputerizalt csoda, hanem egy egyszeru
dizelmotor '92 kornyekerol. Szoval a kerdes az, hogy kinek van ezzel a fajta
legszurovel  _tapasztalata_, mert meg mindig nem ertem...
Azert ma elviszem zoldkartyara, aztan meglatjuk.

Udv joe
+ - Trening; Forgalomszervezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		_____Trening_____
Gezankban megint nem csalodtam! (Asszem ez mar igy is marad. :o))
Szoval o irta:
>>>>>>>
Szerdan igazabol a kezdo kurzusok vannak, de most
megint utra kelt mindenki, aki megfogadta hetfon, hogy
soha nem ul autoba.
A halado treningek hetfon es penteken vannak. :-)
--
Meszaros Geza :-)
>>>>>>>
Ez nagyon jo volt.
Geza! A profi mikor van?
Szerintem az aranyvasarnap kb. stimmel nem? :o)

		_____Forgalomszervezes_____
Horvath Akos:
>>>>>
En a Huvosvolgyi uton lakom, az elso kib....s az (bar emiatt szinte 
soha nem megyek be a varosba a Huvosvolgyi uton), hogy a 
Budagyongyenel olyan a lampak ciklusa, hogy a keresztbe halado
villamos a Budakeszi ut zoldje vegenel kap zoldet, igy amikor a 
Huvosvogyi ut felol zoldre valt a lampa, a feltorlodott sor miatt
a sokszor a Kelemen Laszlo utcaig allo sorbol max. 5-6 auto fer at,
mert felduzzad a sor.
>>>>>
Figyeled Petrenyi Jozsi?
Nem jart meg Wekerlen. :o)
Gyerekek!
Ha valaki nem jart arra az elmult fel evben, akkor erdemes megnezni!
De gyorsan, mert olyan tutira sikeredett, hogy lehet, hogy 
hamarosan visszaallitjak az egeszet.
Mindegy hol mentek be Wekerlere, mindenhol nagyon "jol" sikerult!
Mar ha be tudtok menni! :o) Hihetetlen!
Egyiranyusitas olyan helyeken, ahol ket kamion is remekul elfer es 
mellesleg sugarut, ami a forgalom egy nagyobb reszet elviszi. Ugyes!
A Wekerlere valo bejutas kisebb kommando akciot igenyel mert a 
bevezeto utak nagy reszet lezartak vegleg! Ahol meg be lehetne menni,
ott minden masodik sarok behajtani tilos, mert kifele egyiranyu. Na a 
tobbit nem irom, mert johetne ertem a mento szivszelutes gyanuja miatt!
Szoval nem tudom, hogy volt-e kozvelemenykutatas az ujraszervezesrol,
de ha engem kerdeztek volna, akkor nem tudtam volna mit mondani, mert
nem birta volna a nyomdafestek. A pipatol nem latok, amikor 
kolbaszolhatom vegig az egesz kornyeket, hogy hazajussak!

Na ennyi a mergelodesbol, a kormanyok legyenek velunk, Udv!

 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - Re: sport legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia

En is ismerem a reklamszovegeket, sot magat a legszurot is.
Ennek ellenere igaz amit mondtam.
A  TUV  meg nem szamit, mint ahogy a Kermi sem, ha a Ford azt csinalja
amit csinal. (Az USA-ban)

-- 
Best regards,
 Yahni
UI: latom beirtad a hix autora is ugyhogy en is.
+ - Re: sport legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy   kicsit   bovebb leszek, mert az elobb rovidre sikerult es megint
le leszek barmolva.

>Magyarorszagon is ezerszamra adjak el a sportlegszuroket, de
>en meg ilyen esetrol nem hallottam (ez nem azt jelenti, hogy
>nincs is). Ami direktszurot en lattam, az nem uszott az olajban,
^^^^^^^^
Pontosan,  meg  ido  is  kell  hozza.  Ami egy feluleten elterul azt a
levego magaval ragadja.

>hanem egy vekony olajfilmreteg volt felvive a szuro anyagara.
>Ez egy specialis, nem is olcso anyag, es valoszinuleg garantalja,
>hogy ilyen kellemetlen esetek ne tortenhessenek meg.
Lattal   olyan   folyadekot   amit  a  gyors levego  nem  ragad  magaval?  A
porlasztora vagy a viragspray-re gondolj.

> A sportlegszuro elonye, hogy tobb es adott esetben hidegebb
> levegot juttat a motorba, igy az tobb uzemanyaggal tud keveredni.
> A tobb uzemanyag elegese pedig nagyobb teljesitmenyhez
> vezet. A kulonbseg nem drasztikus, mindossze nehany loero,
> az is foleg a magasabb fordulatszam-tartomanyokban. A
> sportlegszurok hasznaloi altalaban jobb autozhatosagrol,
> nagyobb rugalmassagrol es valami minimalis fogyasztas-
Ez mind igaz.

> Tobb gyarto ugy hirdeti a cuccait,
> hogy azok megfelelnek a magyar szabvanyoknak es a
> -- velhetoen szigorubb -- TUV eloirasoknak is. Szurokepesseguk
Oh boy! Magyar Szabvany -ehhez kepest anyameknal 182V van 230 helyett.

> A sportlegszurok hirdetesei meg az "orok elettartamot" is
Nem  igaz,  20-25  mosast  birnak  a hirdetes  szerint is -
a valosagban ennel valamivel kevesebbet birnak de annyit
is  kevesen  mennek  vele mivel a kocsi elobb kipurcan,nameg senki nem
reklamal ha az orok eletu szuro 60 ezer merfold utan kifekszik.
Az emberek hozzaszoktak, hogy szurot cserelni kell.

> hangsulyozzak, ami egyfelol igaz, masfelol azert becsapos:
> az olajfilmes szurokben maga az olajfilm koti meg az apro
> szennyezodeseket, de egy ido utan (10-15e km) az is
Pontosan mint az 50-es evek Csepel teherautoiban.
Nincs uj a nap alatt, pontosabban egy csecsemonek minden uj.
(nem serteskent mondom)


> telitodik. Ilyenkor kovetkezik a szuro tisztitasa, majd az uj
> filmreteg felvitele. Mind a ket manoverhez celszeru a
> gyari segedanyagokat hasznalni, azok viszont nem
> olcsoak; egy regeneralas 2-4e forintba is kerulhet.
Valahol  ok  is  keresni  akarnak,  miert   regeneralsz  ha  ennyiert
papirszurot kapsz?

> A gyartok es a forgalmazok hivatalosan az elektronikus
> befecskendezesi rendszeru kocsikra is ajanljak a sport
> legszuroket -- ezek szerint nem felnek a kockazatoktol,
> illetve a meghibasodasokat koveto perektol.
Vagy nagyobb a haszon mint a kockazat. Meg ugyes a megfogalmazas.
Na most figyelj.

Limited Warranty
FIGYELJ (LIMITED=korlatozott)


K&N's warranty covers defects in materials and workmanship.
^^^^^^^^^^^^^^
Anyaghibara es megmunkalasra vallal garanciat.


Any K&N product deemed defective will be replaced free of charge.
However, K&N is not responsible for damage or abuse.

^^^^^^^^^^^^
Kicsereli a szurot ha az a hibas!
DE HA  hulye  vagy  te  vagy  mindenert  a  felelos.
(nem az ut es latasi viszonyok...... ismeros?)

Nor can we be held responsible for inconsequential damage resulting
from a damaged filter or a defective or damaged filtration system.

Over-oiling

When servicing a K&N filter, take care not to over-oil the element.
^^^^^^^^
Hat tudod a tulolajozas az egy erdekes kategoria. Mikor keves es mikor
sok?


Besides impeding air flow, excess oil can migrate into the intake
system where it can coat electronic sensors, which may hinder their
                    ^^^^^^^^^^^^^^
operation. Never saturate the filter. If oil drips from the filter,

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Itt van az eb elhantolva. Ha nem jol hasznalod te vagy a felelos.
OK felhivtak a figyelmed ra. Ezzel rad haritottak a felelosseget.
(A kisbetus resz nem olvasasa nem mentesit a felelosseg alol.)

Nekem keveset mondanak a prospektusok tobbet a kisbetus resz.
Az  olajos  szurok  VERSENYSZUROK  es  nem  utcai autokba valok, bar a
proccok es divatifjak (hmcs) eloszeretettel hasznaljak.

Nem veletlenul tuntek el a teherautokbol is a szenzorok bejottevel.
A  gyartoknak  tok  mindegy  ok  keresenenek  az olajos szurovel is ha
eladjak  a  "speci"  olajat (n dl) 2-4e  Ft-ert. De  a  technikai problemak
rakenyszeritik oket a papir es egyeb suru szalas szurokre.

Udv

Yahni
+ - Re fenyvedo folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha az alabbi levelet mar egyszer megkaptad, akkor bocs. Most vettem
eszre, hogy
beallitasi hibak miatt, maradtak "elkuldetlen leveleim".

T. Lista, meg akit erdekel!
Feny- es hovedo foliat, ha valakinek Dunaujvaros
utba esik, a Bükki Bosch szervizben is feltesznek.
Vagy 8 fele szin es arnyalat van. Mubizonylatot is adnak.
Bejelentkezes a 25-283-702 telefonon.

--
 Komm. udvozlettel Dunai
 E-mail:SZIGORUAN 

 Ékezet jöhet;InterNYET
 Telefon egész héten:30-255-0925 E-mail csak hétvégén
+ - Ev autoja. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Most akkor a Yaris mert lett az ev autoja? Mert nem a Clio? Talan mert
kategoriajaban a legbiztonsagosabb es legmegbizhatobb auto. Errol az
oldalrol is meg kellene kozeliteni az ar kerdest.
SzaboZE



A valasz pofonegyszeru.

A Clio 1998-as, a Yaris meg 2000-es...
Es hiaba jo a Clio, abban az evben valami mas (es mas kategoriaban)
jobb volt nala. Ez van.


Tipikus parttalan vita-indito.



deejaytiszy
+ - autobevitel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mar en is sokat gondolkodtam rajta, hogy az igen tisztelt magyar kormany 
milyen europai modon szedi az AFA-t es Co.-t a bevitt autok utan.

szerintem nem a vamot fogjak eltorolni, hanem az AFA-t.

A vamot mar csak akkor fogjak teljes mertekben eltorolni, ha M.o. EU tag 
lesz.  Vannak olyan orszagok (nem EU, de Europa), ahol a Vam es egyeb 
elengedeset+engedmenyt egy bizonyos Einheitspapier (COC papir) segitsegevel 
ki lehet eszkozolni.

Ha a kormany kesz akar lenni 2002 dec 31-re, akkor bizony el kell toroljon 
mindenfele megkotest, es akkor megint jon az autoturizmus. Lehet keszulni! 
(Europaban azer´ nincs autoturizmus, mert ki a franc fog egy hetet egy 
autoert utazgatni, es a kalvariat vegigjarni...)

Bizony akkor a magyar araknak sajnos felezodni kell, ami tobb okbol lesz rossz:

1 a regi autokat mar meg vasnak sem veszik majd meg (skoda, trabant, 
wartburg, fustos 10 evnel idosebb nyugati vernyak...)
2 aki most hasznaltan vagy ujonnan vett _meregdraga_ autot, az nagyot szop, 
ugyanis helybol felezodik az autojanak az ara - europai szintre. Oszinten 
sajnalom, azokat a tisztelt levelezo tagokat, akik nagy megelegedettseggel 
irjak, hogy milyen kis autot vettek mennyi penzert, vagy milyen nagy autot 
meg tobbert...;-(
3 az uj autok arai csokkenni fognak "europai" szintre (ugyanis valami miatt 
M.o-on kib.-ott dragak az autok...ujak is, hasznaltak is...)
Ne a Suzuki Fabia fapadot hasonlitsuk itt ossze az itteni Suzuki Fabiaval, 
amibe erdekes modon nem kell riasztot extra venni, klima is van benne, es 
megis olcsobb, mint M.o-on.
4 ettol persze tonkremegy egy csomo kereskedo

igy en csak a kivarast javasolnam, es elo a francia kulccsal, es tovabb 
brehalni a regi verdat, aztan meg irany vele a roncstelepre...es akkor 
lehet pl majd venni, egy
1997 Ford Scorpiot 2 millioert (Ft!) Ghia felszereltsegben....ami nem 
nudli. De egy jo astra dizel kombi 50E km-rel par evesen sem fog tobbe 
kerulni klimaval 1.5-nel tobbe...

mar csak 2 evig kell olajban furdeni:-)

üdv

csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS