Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1024
Copyright (C) HIX
2001-02-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 karcmentesites (mind)  11 sor     (cikkei)
2 amerikai auto flame (mind)  31 sor     (cikkei)
3 Fogashnak (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Re: elsobbseg (mind)  20 sor     (cikkei)
5 citroen-bonto (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Autokolcsonzo... (mind)  13 sor     (cikkei)
7 ELADO: Suzuki ALTO (mind)  9 sor     (cikkei)
8 va:elsobbseg (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Palio vs Marea (mind)  19 sor     (cikkei)
10 elsobbseg, paraszt (mind)  17 sor     (cikkei)
11 suzuki vs bmw vs vaci ut (mind)  11 sor     (cikkei)
12 trab eladasa (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Re: HOZZASZOLAS (mind)  43 sor     (cikkei)
14 Re:FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Tegnap (mind)  10 sor     (cikkei)
16 re: MMM (mind)  68 sor     (cikkei)
17 Sebesseghatar; nyomatekgorbe (mind)  25 sor     (cikkei)
18 Re:FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek (mind)  17 sor     (cikkei)
19 Kek feny a keresztezodesben (mind)  31 sor     (cikkei)
20 GPS kerdes; tolatoradar elado; szivesseg megkoszonese (mind)  26 sor     (cikkei)
21 re vaci ut (mind)  37 sor     (cikkei)
22 huzatas (1-esben mennyi? :) (mind)  13 sor     (cikkei)
23 Re: HOZZASZOLAS (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Skodassag (mind)  131 sor     (cikkei)
25 Skodassag - folyt. (mind)  55 sor     (cikkei)
26 jobbeset (mind)  54 sor     (cikkei)
27 Orultek (mind)  20 sor     (cikkei)
28 Re:crow@uze.net 1023 (mind)  22 sor     (cikkei)
29 RE: FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek (mind)  19 sor     (cikkei)
30 Citroen bonto (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - karcmentesites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista!

Idonkent szoba kerult itt megbizhato mesteremberek neve, akik
szelvedok karcainak eltuntetesevel foglalkoznak. Egyik 
baratnomnek most surgosen szuksege lenne egy ilyen ur cimere,
lehetoleg Pesten, vagy Godollo es kornyeken.
Elore is min2nk neveben koszonettel:

nme1

"Know your enemy"
+ - amerikai auto flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Nagyak!

(Bocs, ezt mar tobbszor elkuldtem, de eddig nem jelent meg,
megprobalom meg1x... vagy Jozsi tud valamit???)

IMHO normális ember, akineknek tobbe-kevesbe egyensulyban
van a lelki pisze'je, nem erolkodik azon, hogy folymatosan
bizonygassa: az o autoja a legjobb, az o na'jki cipoje a
legkenyelmesebb, az o farka a leghosszabb, stb., hanem
csendben elvezi mindazon elonyoket, amit ezek a
targyak, ill. tulajdonsagok biztositanak. Adott helyzetben
lehet ezekkel dicsekedni is, de egy bizonyos hataron tul
ez minossze izzadtsagszagu, szanalomra melto erolkodes.
(Anno, mikor osszestopoltam fel Nyugat-Ejropat, akkor sem
tette fel nekem a kerdest az M5-ben, vagy balnaMerdzsoban
ulo gazdagpo'gar, hogy "Erzi, kedves keleti turista, hogy
milyen jol gyorsul az en autom? Ugye, milyen kenyelmes az
en autom? Nagyon sok penzbe kerult a'm, keveseknek
fussa ilyenre!") Minden bizonnyal ez szocializacio, ill.
kultura kerdese, engem kulonosebben nem zavar. Az altalad
emlitett peldanal maradva, ha valaki arra veri magat,
hogy orankenti 120 forintos parkolojegy helyett neki 240
ft-osra is fussa a Plaza parkolojaban, es szegyen beulnie
egy Jaguarba, vagy egy Maseratiba, legyen. Vannak Istennek
nagyobb barmai is...

Piece:
nme1


"Know your enemy"
+ - Fogashnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash, szia HA!

>tegnap is meg ma is csak EGY hozzaszolas jott le. 
>Ennyi az egesz, vagy nalam van gaz???
>Fogash

Nalad csak annyibol van gaz, hogy az utobbi idoben
nagyon gyatra az Origo Auto c. rovata... :)

nme1


"Know your enemy"
+ - Re: elsobbseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zsolt, szia HA!

>Ketsavos ut vegen elfogy az en savom. Index ki, 
>latom, van egy kis hely, pont beferek. Huzom is a 
>kormanyt, atmegyek a masik savba. 
Erre a mogotted jovo felkapja a vizet, amin Te
csoda'xol. En innen nem tudom megitelni, kinek volt
igaza, mert a "van egy kis hely, pont beferek" nem 
egy tul egzakt dolog. En, ha ilyen ke'tes helyzetbe keveredem,
az esetek donto tobbsegeben megkoszonom, me'g ha a masik
valojaban nem is nyujtott aktiv segitseget. Egyszeruen nem kerul semmibe, raada
sul velem is tobbszor elofordult, hogy a masik
elnezest kert v. koszont, holott ugy jott ki/be elem, hogy
nem kenyszeritett fekezesre.
Lehet, hogy megleplek ezzel, de en mind2 esetben kisse
jobban erzem magam ilyenkor...

nme1

"Know your enemy"
+ - citroen-bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Schmidt Laszlo!

Tedd fel a kerdesed itt:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9003694&uq=523
vagy 1171 Ecsedhaza u 11.b (257-0136)
egy masik bonto: 307-3510
egy masik: 20/3249223
egy masik: 30/2007131
de megprobalok tobbet elokeresni, ha kell.

nme1


"Know your enemy"
+ - Autokolcsonzo... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek !

Egyik baratom Angliabol jon haza egy hetre repulovel.
Szeretne Budapesten autot berelni. Az egyik helyen
erdeklodott, de ott 750 Font kauciot kertek volna.
Nincs egyszerubb megoldas ?

Tudna valaki javasolni megbizhatobb es jobb helyeket ?

Elore is kosz !!!

Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut. '2001)
+ - ELADO: Suzuki ALTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy melyvoros Suzuki Alto.
1983-as evjarat, nyarig vizga, 796 cm3.
Iden telen 6 l koruli varosi fogyasztas.
Megtekintheto:
hetkozben 10-18-ig a XI. ker Hengermalom utca 3 kornyeken, illetve a
telefonon egyeztetett helyen, es idoben... :-)
06-30/996-72-62

Udv://Ambrozy Lorinc
+ - va:elsobbseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En tovabbra sem koszongetek azert, ami a normalis haladashoz 
> szukseges es en is barmikor lemondok ilyen esetben az elsobbsegemrol. 
A kozlekedes tarsasjatek. Nem szerencses ezzel a durcas, dacos
mentalitassal jatszani, hogy "en tovabbra sem koszongetek"

> Aztan probaltam vazolni, hogy fejlettebb autos tarsadalmakban ez
> teljesen termeszetes..
Ez csak puder...
A pasi csak egy kezfeltartast hianyolt. Az meg gyerekszoba kerdese.
Velem is elofordul, hogy egy-egy manoverem "parasztosra" sikeredik.
Tudom en ezt mar a manover kozepen is. Ez nem lehet a vita alapja.
--
Meszaros Geza :-)
+ - Palio vs Marea (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek ( 13 sor )
>Sokat olvasgattam a fiat honlapot, de igazabol csak kenyelmi
>dolgokat vettem eszre a ket tipus kozott. Pl. Marea-nal hatso
>elektromos ablak meg ilyesmi. Melyek azok a jellemzo dolgok,
>melyek a millios arkulonbseget eredmenyezik?

Mondjuk kezdjuk ott, hogy a Palio az Uno technikajara huzott dizajnkaszni,
amivel az ilyen csori orszagokat celozza meg a Fiat, mint Brazilia, vagy
kies hazank...
A Marea pedig a Regata-Tempra vonulat utodja, tehat Fiatban gondolkozva is
jo egy merettel nagyobb, mint a Palio, nem beszelve a naprakeszebb
technikarol. Kerdesed kicsit olyan, mintha egy VW Polo Classic Variant es a
Golf IV Variant kozotti kulonbseget keresned es csak a hatso el. ablakot
latnad meg...

Udv
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - elsobbseg, paraszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Huzom is a kormanyt, atmegyek a masik savba.
>Erre az autos, aki ele bejottem, ramall 2 centire es ugy jon. Hmmm,
mondom,
>ennek meg mi baja. Roviddel ezutan piros lampa, latom am, hogy a mogottem
>levo kocsi soforje kiugrik, es jon hozzam. Na, en is lehuzom az ablakot,
>kerdezem, mi a problema. Azzal kezdi hogy milyen paraszt vagyok, mert nem
>eleg, hogy bevagok ele, meg a mocskos kezem sem teszem fel, hogy kosz,

Beengedett, elsobbsegi helyzetben volt. Nem kotelezo, de illik
megkoszonni... En akkor is megkoszonom, es en is leparasztozom (magamban)
azt a barmot, akit beengedek, aztan arra nem kepes, hogy megemelje a jobb
kezet, vagy villantson egyet a veszvillogoval. Tudod mit? Szerintem is
paraszt...
Udv
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - suzuki vs bmw vs vaci ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es te miert nem mentel utana ??
>En ugy fordultam volna meg ott a zarovonalon mint hat masik

Ja jobb kulsobol... Elobb osszetoretem meg az oldalat, meg a bmw elejet is,
aztan ha ez korbe megvan, akkor meg helytallok a birosag elott
onbiraskodasert. Es lehet, hogy a barom kocsijara tudok kromofagot
onteni/ontetni, viszont az biztos, hogy a sajat karom (amit nem terit
senki) legalabb a haromszorosara novexik. Szoval lehet forgolodni...
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - trab eladasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eladnam a 601-es, 87-es Trabant Kombimat, de nem tudom miket
>kellene inteznem (torzskonyv, eredetvizsgalat, atiras), es ez milyen
>sorrendben, forgatokonyv szerint zajlik. Tehat ott toporog a vevo
>az ajtoban, akkor mi csinaljunk, hova menjunk? Tapasztalatotok
>szerint manapsag ez mennyi idot vesz igenybe?

Javaslom az auto.origo-n "A nagy tarsasjatek IV" cimu cikkemet, mely ennek
menetevel foglalkozik.
Udv Fogash


http://auto.origo.hu
+ - Re: HOZZASZOLAS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> 1-es  40km-ig
> 2-es  60km-ig  (enyhe gyilkolas)
> 3-as  100 km-ig  (duuuurva gyilkolas)
> 4-ben  amig birja  max. 140 km(4 szemellyes) nem kamu

Ez kb. megfelel a "furesz diagrammnak". Par erdekes szo meg errol:
Altalaban a fokozatokat mertani haladvany szerint alakitjak ki. Ez azt
jelenyi, hogy pl a 2-es fokoztaban a max. nyomateknal a sebesseg
megegyezik az 1-es fokozat max. fordulatszamanal levo sebesseggel es
igy felfele. Ha ezt abrazolod akkor egy fureszre hasonlito abrat kapsz,
ezt nevezik furesz diagrammnak.

> Tudom, hogy a listan szereplok nagy reszenek nem ilyen kategorias
> autoja  van, es akit untatott, attol bocsi, de az auto szerintem
> nemcsak  verseny"eszkoz", hanem lehet egy "kedvenc" is.

Az en kocsim sem szuper kategoria, nem is kell ilyen. Csak azon
almodozom, hogy egyszer tele lesz az udvar mindenfele regi jargannyal.
Ha tolem telne akkor a vilag minden roncsat begyujtenem es vigyaznak
rajuk mint a gyerekeimre. Mar gondolkozok, hogy kene egy Citroen 2CV is
:)

> Egyebkent orulnek neha annak is, ha nem csak az uj autotulajok irnanak ide,
> hanem a regebbi veteranosok is.. Nem ciki, ha nem 10 millas autonak van
> szerintem! :-)

A Bogim nem kerult sokba, mar 3-szor annyit koltottem a javitasra mint
amennyiert vettem. Mar kesz a fenyezes is amit a Tamas macskank meg is
keresztelt a kormeivel :( Ma pofoztam helyre az elso futomuvet,
remelem a jovo heten lesz idom visszatenni. Aztan meg par aprobb
problemat kell megoldjak es vihetem a muszakira.

UI: Lasd mit uzen a hixsplit!

> hixsplit> Hixre nem irunk ekezettel, nincs mindenhol windoz, meg magyar kodla
p.
-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

I've got a bad feeling about this.
+ - Re:FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sokat olvasgattam a fiat honlapot, de igazabol csak kenyelmi
> dolgokat vettem eszre a ket tipus kozott. Pl. Marea-nal hatso
> elektromos ablak meg ilyesmi. Melyek azok a jellemzo dolgok,
> melyek a millios arkulonbseget eredmenyezik?

Ket kulon kategoria, ne hasolitsd ossze. A Passat is dragabb, mint a
Golf...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Tegnap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tegnap lattunk egy finom esetet, pontosabban a vegkifejletet a Koruton a
Corvin mozival szemben. Egy torott Corsa, es egy fejreallt vagy azthiszem
Toyota Camry. A Corsan csak alibiserules volt, bal oldalt elol puffos,
lampa, egy ket gorbulet. Mindez a villamos megalloban, a sineken! Kar hogy
nem volt nalam fenykepezogep, tuti autociki foto lett volna. A Toyotanak nem
nyomodott ossze az utastere, jol elallt a tetejen.

SzaboZE, mailto:
+ - re: MMM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Minden igaz, de egyet azert vegyel szamitasba. Neked a markaszervizben nem
fognak BONTOTT cuccot beepiteni. Neki garanciat kell vallalni az
alkatreszre. Es te itt most utangyartott es bontott cuccrol beszeltel vegig.
Az persze hogy olcsobb mint a gyari. Azt nem mondtam, hogy rosszabb is, csak
egy picit gondolkodj el rajta. Ha a szaki vadiuj gyari Racer inditokapcsolot
tett volna be felearon, akkor azt mondom igazad van. Nem mindegy azert
milyen alkatreszt hasznalsz. Nagyon sok esetben megteszi az utangyartott es
a bontott is, minek ujat venni pl egy idosebb autoba, de ezeket a cuccokat
ne a garancialis szervizben keresd. Mas kerdes a munkadij, ami viszont mar
ervagas is tud lenni egy markaszervizben, szemben a szakik munkadijaval. Meg
egy. Nem a szerviz szamitja be az autodat, hanem a kereskedok egy
allapotfelmeres alapjan. Nem sok koze van a szervizhez, max a
markakereskedeshez.

SzaboZE

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> A szervizekről csak ennyit:
> A 6 eves daewoo racer-emet szerettem volna Lanosra cserelni egy auto
neronal.
> Meg is vizsgaltak es 750.000-rel szamitottak volna be egy 4 eves
1800000-ba ker
> ulo fapados lanosba.
> Eddig minden egyeb nepper autokereskedo is min. 900000-t adott volna erte
(en 1
> 000000-ert adnam). A 4 eves lanos ararol meg ne is beszeljunk. Miert kell
ketsz
> er atverni egy vevot?
>
> Mas hasonlo
> Renault Baumgartner
> A Thaliat azzal hirdetik, hogy csere eseten az eurotax arnal 100000-rel
jobban
> szamitjak be a hasznalt autot.
> Ugyanaz a daewoo racer. Egyaltalan nem akarjak beszamolni! Miutan hosszu
konyor
> gesre megmondtak hogy az eurotax ar 900000 es 1050000 kozt van es en
rakerdezte
> m a 100000 kedvezmenyre csak "nem tudom" volt a valasz de nem szamitjak
be.
> Ennyit a reklamrol, meg hogy a markakereskedok kit mennyire neznek
madarnak.
>
> Daewoo markaszerviz:
> 1 kerdes: Daewoo Racer gyujtaskapcsolo csere?
> -23.000Ft.
> Tovabbi kerdes: a Nexia-e nem jo bele?
> -nem tudjuk!
> A csere egy autovillamossagi maszek muhelyben tortent meg ezutan. (Nexia
gyujta
> skapcsolo (fejbol) +munkadij=6500Ft)
>
> Daewoo markaszerviz:
> 2 db hatso rugo csere?
> - 27000/db+munkadij!
> Mas lehetoseg (bontott, utangyartott)?
> - nem letezik!
> A valosag: utangyartott 24000 Ft a 2 db beszerelve, bontott 2x4000+ 2000
munkad
> ij, azaz 10000Ft.
>
>
> Miert kellene nekem ertenem az autokhoz azert hogy ne csapjanak be!
>
+ - Sebesseghatar; nyomatekgorbe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>Ha jol emlexem, tavaly a hatoson Ercsi elott ket Magyarorszagon 
>>> >>>atlagnak
>>>szamito auto (Buzuki-Golf) csattant frontalisan, mindketto 120 korul
>>>ment.
>Csakhogy az a suttyo diszkopatkany azzal szorakozott vilag eleteben,
>hogy a szembejovo autokat ijesztgette. De ha valaki esznel van, ott akar 
>130-as sebesseggel is lehet >biztonsaggal autozni.
Anno nem azert kerdeztem, hogy nem tud-e valaki valami traffipax elorejelzo 
modszert, mert 140-el akartam szaguldozni mindenhol, es a fenti modon 
veszelyeztetni a tobbieket, hanem azert, mert fenyes nappal, ket szamjegyu 
magyar foutvonalakon bizony neha akad ritka forgalmu resz, ahol az ember 
haladni is akar. De ma meg, ha csak 90-nel is mesz, mar buntethetnek, 105 
folott meg jogsi. :-( Na erre szerettem volna rakerdezni, hogy a tisztelt 
(es tapasztalt) nagyerdemu tud-e valami
penztarcat-buntetestol-megkimelo rendorelorejelzo modszert a Danubius 
hallgatasan kivul.
A masik kerdesemre sem kaptam valaszt (meeg), miszerint tudtok-e ajanlani 
valami weboldalt, ahol megnezhetem a negykerekum nyomatek- es 
teljesitmenygorbejet.
Ha tudtok ilyet, elore is koszi !

KF

_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - Re:FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> > Sokat olvasgattam a fiat honlapot, de igazabol csak kenyelmi
> > dolgokat vettem eszre a ket tipus kozott. Pl. Marea-nal hatso
> > elektromos ablak meg ilyesmi. Melyek azok a jellemzo dolgok,
> > melyek a millios arkulonbseget eredmenyezik?
> Ket kulon kategoria, ne hasolitsd ossze. A Passat is dragabb, mint a
> Golf...

A kategoriakulonbseget eszleltem. Akkor inkabb igy tennem fel a 
kerdest. Mi a ket kategoria kozott a kulonbseg? Szerintem a 
Passat magasabb kategoriaba tartozo, mint a Marea, de lehet, 
hogy rosszul gondolom.

Udv,

	awender
+ - Kek feny a keresztezodesben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Nemreg targyaltuk ki a kek fennyel kozlekedo fontos emberek
dolgat. Akkor tobb listatarsam billentyuzetebol is elhangzott az
aranyszabaly, hogy a megkulonbozteto jelzes hasznalata nem jelenti
azt, hogy amokfuto modjara kozlekedunk. Kulonosen a
keresztezodesekben.
Ehhez kapcsolodoan idezek egy ujsagcikkbol. A mai (2001.02.19)
Petofi Nepeben jelent meg:

[...]A harmadik baleset Kecskemeten tortent, az Akademia korut
egyik keresztezodeseben szinten pentek este. A kecskemeti
kapitanysag jarorenek a Nyil utcara kellett mennie: mert allitolag
valaki be akart hatolni az egyik szamitastechnikai uzletbe. A
rendorok kek fennyel elindultak a helyszinre. Az Akademia koruti
keresztezodesben a pirosnal allo autosort mar megeloztek, amikor
jobbrol egy Nissan belehajtott a rendorauto hatuljaba. A kocsi
megpordult, es harom varakozo autonak is nekicsapodott. Az egyik
auto 68 eves soforje sulyos csigolyatorest szenvedett. A
rendorauto vezetoje, egy 22 eves torzsormester a laban serult meg.
A vizsgalat kideritette, a jarorok nem kello korultekintessel
hajtottak a keresztezodesbe.


Nos, eddig a cikk... no comment...


Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - GPS kerdes; tolatoradar elado; szivesseg megkoszonese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
1. Tudnatok GPS-beszerelo cegeket ajanlani? Esetleg olyat is,
akik GPS-es jarmuvedelemmel foglalkoznak?
2. Tovabbra is elado egy tolatoradar, 36.000 Ft-ert. Dobozban,
szamlaval. Hosszu autok es aranykezu, de rossz szemmerteku
baratnok tulajdonosai elonyben...
3.
>En tovabbra sem koszongetek azert, ami a normalis
>haladashoz szukseges es en is barmikor lemondok ilyen esetben az
>elsobbsegemrol. Csak azt ne mondjatok, hogy tenyleg paraszt
vagyok.. :-)))
Jo, nem mondom. Csak nem ertem, miert olyan megerolteto naponta
akar tobbszor is megemelni az egyik kezed. Odanott a kormanyhoz?
Es szerintem a csucs, hogy a fejlettebb autos-tarsadalmakra
hivatkozva indoklod a viselkedesed. Eddig barmerre is autoztam
szerte Europaban, mindenhol tobbsegben voltak azok, akik
megkoszontek ( olyan kis joleso erzes, nem? :-) ), ha be- vagy
kiengedtem oket, s ez nekem sem okoz faradtsagot. Sot! Szerintem
minden emberben benne rejlik a jotekonykodas csiraja, s ha en
megkoszonok nekik valamit (pedig lehet, hogy nem is akart
beengedni, csak en furgebb voltam :-) ), akkor ennek az osi
osztonnek aldozhatnak az en csekely hozzajarulasommal.
Szoval nem mondom: paraszt vagy. :-)

Udv, Bazsi.

+ - re vaci ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Es te miert nem mentel utana ??
> En ugy fordultam volna meg ott a zarovonalon mint hat masik, ha
> legyalazom az automat akkoris utanamegyek, ha nem erek vele semmit,
A keplet igen egyszeru. App akkor jottek nekem, minek 
kovetkezteben erosen megkozelitettem a parkolo autokat, persze 
meglehetosen idetlen helyzetben allva a forgalomhoz kepest. 
Termeszetesen a belso savban folyamatosan jottek, amit ugye 
itthon ne varjunk el, hogy ki is engednek gyorsan. 3.: a szembejovo 
allati gyorsan jott, es mire padlofek es csatt utan megalltunk, mar 
a westend parkolojanak a bejaratanala levo (akkor meg zold) 
lampan huzott at. Olyan messzire nem latunk el. Valamint 
zarovonalon a szembejovobe kellett volna fordulnom. Hat igy nehez 
a dolog. Ha elottem csinalnak ilyet, akkor padlogaz, es utana. De 
amikor engem tornek es loknek olyan helyre, ahonnal elindulni is 
nehez (allitolag kurva nagyot fustoltem, de en ezzel nemigen 
voltam elfoglalva.)

Ma voltam a biztositonal. Foto, papir. Majd menjek a szamlaval 
meg a jegyzokonyvvel. Felvettek, miszerint ajto javitas, fenyezes, 
diszleccsere. Plussz fizessek 10000-et a vegen, ha kiderul, hogy a 
masiknak nincs kotelezoje (mondjuk van).

> a rendszam megvan, 1 perc megtudni az illeto adatait, ha az
> adatok megvannak mar nem menekul..
A yard is ezt mondta, ezert kene tanu. Ami nincs.

Majd megirom, hogy mi lett a dolog vege. Azert kerulhetne egy 
tanu.
ADios
Tibor (Swift GLS - kicsit amortizalva :(

Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - huzatas (1-esben mennyi? :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Meg tores elott huzattam a swift-et (mert muszaly volt :-)
Szoval 1-ben 40-ig hajtottam, ez olyan 5500korul volt.Ha nem 
haragszotok, 6500-ig nem nyomtam mar, bar a piros ott kezdodik.
Ja, 1.0 GLS

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: HOZZASZOLAS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1022-ban irta :
>Sziasztok!

>Egyebkent orulnek neha annak is, ha nem csak az uj autotulajok irnanak
ide,
>hanem a regebbi veteranosok is.. Nem ciki, ha nem 10 millas autonak van
>szerintem! :-)
>

 Azert ez egy kicsi eros volt! Mibol gondolod, hogy a listat olvasok csak
10 millios uj autokkal jarnak? Termeszetesen van koztunk olyan is, de ez
igy jo! Mindenkinek olyan autoja van amit a zsebe es annak fuggvenyeben az
igenye enged.  Nekem 13 eves Skodam van es teljesen elegedett vagyok vele!
Az, hogy irunk a listara vagy sem, szerintem, nem az autonk ertekenek
fuggvenye.


udv. sancho
+ - Skodassag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Ma olvastam ezt a cikket az index/frankon, es ugy
gondoltam - mint ex-skodas - ezt meg kell osszam
Veletek. Kicsit off topic az eleje, de akinek volt
valaha Skodaja, az biztos ertekelni fogja! 
Frigyes figyelmebe!
Udv, Peter

``A Torzsasztal Skoda-topikjai miatt tort ki rajtam
megint ez a skodassag. Amit egyebkent probalnek
kerulni, ugy ertve, igyekszem magam tavoltartani az
automtol, az autotol egyaltalan, legalabb mentalisan -
mert fizikailag, ugye, keptelenseg, ott rohadok benne
minden nap -, probalom meguszni ezt az ossznemzeti
autobetegseget, a maniat, loerok, kromok,
befecskendezések, rettento betuszavak, szoval ez nekem
budos, mar bocsanat, mint az egesz varosom, a
kutyaszar es a fust metropolisza. (Megjegyzem,
meguszni nem lehet. En is hengerezek, loerozok,
felnizek szuk barati korben, verbalis autoskartya,
gondoljatok meg, ovodasok!)

Masreszt azt gondolom, azzal hitegetem magam, hogy a
skodassag maga tavolsagtartas. A skodassag
antiautossag nekem. Ezt probalom kifejteni majd itten,
lejjebb, ha valakit meg erdekel...

Skodas vagyok, mit erdekelne a skodazas maga?
Nezem, Escort-uleses, sarga sportkormanyos szelesitett
 nyomtavu, sportkipufogos, megbuheralt gyujtasos
105-os olvasom a topikban a fotengelycseret, a
hengerfejtegetest, es.
Nem ertem. Nem egeszen. Pedig meg rokonszenves is,
meghato ragaszkodas, eltokeltseg, torodes, szeretet,
de masreszt tenyleg ott vagyok, hogy: Nem volna-e
lenyege a Skodanak, skodassagnak a nem-menes, az
antiautos, antimacsos nemtorodes? Az autos letezes
rejtett formaja?
A Skoda itten termeszetesen 105-ost (konkretan az
enyem 105L, a legskodabb Skoda,  tombol a negyven
loero), 120-ast, es persze MB 1000-est, miszerint
Embicskut jelent, nem mast, kicsit meg Favoritot is; a
legujabb Skodaknak (Felicia, Octavia, Fabia)
termeszetesen semmi kozuk a korulirt es irando
jelensegkorhoz. A pontossag kedveert. A Skoda eleve
csehszlovak.
Ezt a jelzot kene megfejtenünk. Ravasz, finoman,
szeretettel, humorral lesajnalo szo, megerto es
megbocsato. A csehszlovak jelzo moge igen szep
jelentesarnyalatokat jatszik a magyar (nyelv). Mi
(volt) a csehszlovak? A femvazas hatizsak, a szoknyas
legpuskaloszer, a Pomarancovi Dzus, a Botas cipo,
Karel Gott, Gustav Husak (aki miatt at kellet
keresztelni a Gusztav rajzfilmet odaat), az orkan
dzsoki, az Artis silec, a szinesceruza, a radir es
a Skoda. Szoci meg gagyi, meg benne a lesajna, de
masreszt az is, hogy nekunk olyan sincsen, hogy ezen a
szinvonalon, a mienken meg ez is kunszt.Tisza kontra
Botas, hoppa, mindjart nem allunk olyan jol! A
csehszlovak ironikus, sot onironkius (mi, magyar
csehszlovakok) jelzo egyszersmind, ott bujkal benne a
monarchista veres deru (Hrabal, Hasek, Hrabal, Hasek,
Hrabal, Hasek... mindig ide lyukadunk, a fenebe), es
azert a halovanyrozsaszin tisztelet is, a Monarchia
tudta tisztelni a cseh ipart. (A Skoda - senki ne
rohogjon! - valodi tradicio. Az elso europai
autogyarak kozott volt. Es hogy ez a hagyomany letezo,
tulelte a negyven evet, azt akar igazolhatnank azzal
is, hogy a Skoda az egyetlen az ex-szocialista
automarkak kozul, amely rovid ido alatt sikeresen
atallt, kepes volt uj  modelljevel – Octavia -
nemzetkozi elismerest kivivni.) Meg ott bujkal a
jelzoben a szeretet is, akarhogy, a kadari-zorani
megbekeles, de nekunk igy is jo, kicsit savanyu,
sarga, a csehszlovak narancs, elegedettek vagyunk
szoknyas geppuskaloszerunkkel, buszkek a Botasra
(sikerult atcsempeszni labon Sahynal), az Artist silec
prima jo, tartos, talan nem olyan szep, mint az
osztrak, de jobban birja a koves palyat, hetszentseg. 
A Skoda az maga a csehszlovak.
Mar pofara is. Kicsit komikus, de mar majdnem-auto. A
Skodanak minden elemeben ott van ez a faradt,
szomorkas deru. A farmotor trefaja, a konnyu orr,
jatekosan dobalodik az enyhe szelben, a vizforralasra
hajlamos hutorendszer (goz csap ki a motorhaztetobol,
folforrt a víz - alapveto burleszkelem), es a
legnagyobb vicc a motor, pontosabban a
motorteljesitmeny, hogy, kerem, gyonge, mint a
cikoriakave a Stari Smokovec-i szakszervezeti
motelban.
De ha a Skodaba beulunk, megsem all a mellkasunkba rut
bakelitkormany, nem sipcsontkozepig nyomodik fol a
gaz, nem verjuk a terdunket kapcsolokba, nem kell
feltetlenul lehuznunk az ablakot, hogy elferjen a
konyokunk, a muszerfal helyen is valami
muszerfalfe`leseg van, nem pedig gusztustalan kaosz
vagy tankbelsohatasu felkatonai elrettentes. A Skodaba
ulo ember talan nem talalkozik azzal a kimeletlen
prosztosaggal, mint a tobbi klasszikus szocialista
tipusnal. Mintha tervezok terveztek volna, csak aztan
beleszolt az uzemi negyszog meg a nemzetkozi helyzet.
A letezo szocializmusban vagyunk, a vege fele,
nyolcvanas evek, a KGST-motorizacio csucsidoszakaban,
amikor a gulyaskommenizmus egyik szimbolumava novi ki
magat
kromkipufogos tuning-Lada. Ebben a tarsadalmi kozegben
kelllene elhelyeznunk a Skodat.
A Wartburg Tourist a sportosan vezeto
kiskerttulajdonosok, a Dacia a muborkalapbol
feltorekvo agrarertelmiseg, a Kispolak a varatlanul
emancipalodasnak indult fontos aktaasszonyok es nagyon
eleresztett diakok, a Trabant a politikailag
megbízhatatlan szakallasok mufaja volt, a Lada meg az
igazi, bator szocialista ferfi autoja, a Ford
Mustangja, Chevro Impalaja neki, kobcentitol,
lampaszamtol, tipustol es diszlecezestol, optikai es
egyeb
tuningtol fuggoen; a tul ideologikus markak, ugymint
Volga, Moszkvics, Zaporozsec, satobbi tulajdonosai
eseteben mar joggal sejthettunk perverziot, lelki
defektust, vagy bornirtsagba csuszo mit is?,
mindegy... De a Skoda? Passz. Meg csak Skodas karakter
sincsen.``
folyt. kov. (sorlimit rulez :) ) 



__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get personalized email addresses from Yahoo! Mail - only $35 
a year!  http://personal.mail.yahoo.com/
+ - Skodassag - folyt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A folytatas:

``A Skodas csak ugy van. Fu alatt. Vagyis aszfalt
alatt. Megturik az uton. Skodas moge nem allnak a
pirosnal, mert biztos, hogy beragad. A skodas mellett
nem bogeti a motorjat a legsotetebb fustuveges
ezerocsi sem, folosleges. A skodast meg megalazni,
ledongetni
sem erdemes. A skodas nincs benne a jatekban. Nem er a
neve. Meg a Clark Adam teren is beengedik neha: Gyere
mar, hulye Mazsola!
A skodas nem megszallottja a sebessegnek, vagy ha
megis, az sulyos kudarcelmenyeket, sot onertekelesi
problemakat okozhat. A skodas nem az aszfalt ordoge.
Megis, a megfeleloen magas szinten uzott skodazas
bamulatos kepessegeket fejleszt a skodasban. A
skodasnak erzekenysegre, intuiciora van szuksege. Nem
tud sebessegbol, erobol megoldasokat talalni,
mashogyan kell probalkoznia. A skodasnak peldaul meg
kell tanulnia gyorsulas nelkul elozni. A jovobe kell
latnia. (Vajon mikor lesz otperces szunet a
szembeforgalomban, amikor neki lehet indulni?) Az
ellenfel energiait kell hasznalnia es sajat belso
erejet (csi). Autos kung-fu es ai-kido.

A hideg motorral, telen indulo skodas tud egyszerre
fekezni es gazt adni, keze laba jar, hogy nehogy
lefulladjon. A skodas igy is lefullad, a keresztezodes
kozepen, mert a Skoda gazfroccsre fullad, de a skodas
megoldja (vagy elpusztul). (A skodas, ha mas autoba
ul, leegeti a kuplungot.)
A skodas hoallo, nyaron is max. futessel jar, hogy fol
ne forrjon a hutoviz.(Legszebb a macskas-kutyas skodas
esete, aki tovig folhuzott ablakkal - allatkak nehogy
kiugorjanak -, csontra tekert futessel nyomatta deli
negyven fokban a Balatonra.) A skodas egyik szeme
mindig a vizhofokmeron. A skodas szorgalmas,
ontevekeny: kionti a lokharitot betonnal, hogy
nehezebb legyen a kocsi eleje. Ezzel a tololappal
aztan rettenetes pusztitásokat végez.
Egy evtizedes skodazas utan a skodas kibekul a
Skodaval, a vilaggal, csodalatos evolucios es
jellemfejlodesi palya vegen mar a leallosavjaban, a
felcsapott motorhazteteteju auto mellett,derekig
gozben az elakadasjelzo haromszoget keresgelve is
kepes megorizni tokeletes belso nyugalmat. Tud rohogni
sajat magan.``
(Ja, mielott plagiummal vadolna barki; szerzot Uj
Peternek hivjak.)


__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get personalized email addresses from Yahoo! Mail - only $35 
a year!  http://personal.mail.yahoo.com/
+ - jobbeset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Egy het elteltevel vegre elmult a labremegesem... En voltam a hunyo. Az
autom nem tehet rola, megis o szivta a legnagyobbat az en zsebem
terhere. A masik auto, a vadiuj, narancssargan csillogo-villogo,
fejreallt totalkaros a biztositom zsebe terhere sziv. Nem tudom milyen
marka volt az a pici auto(Matiz?!, Twingo?!), de aldott legyen a tervezo

neve! Mindket 20ev koruli lany sertetlenul maszott elo egy diadalittas:
mi van haver, elnezted a macisajtot? csatakialtassal. A rendoroket
szerethetik, mert nagyon ragaszkodtak hozzajuk. En akkor mar a bortonben

ereztem magam , de a szonda(addig fujd ameddig meleg lesz az alja!)
velem volt. A forgalmi nem. A kotelezo biztositas fizeteset igazolo
sajtpapir sem. Azaz nalam volt a '99-es meg a '00-es meg a kotveny meg
adobevallas meg szamlak meg prospektusok, minden szar nalam van evekre
visszamenoleg a taskamba begyurve, csak a '01-es igazolas, meg a
forgalmi nem. Meg jo, hogy nem merult fel fogadasi tetelkent. mert
merget vettem volna ra, hogy nalm vannak. Hosszas csesztetes, biztos
megvan? fele kajan pillantasok  es egy kis agykontroll utan
felderengett, hogy a forgalmi benne maradt az utlevelben tavaly
novemberben, amikor a roman hataron rendszerint elkerik. Rendorok
ketkedtek de egy kis rabeszelessel, a kolcsonadott mobiljukkal felhivtam

a felesegem, megtalalta, elhozta(~400m). A biztositos papir nem lett
meg, de leellenoriztek a kotvenyt, rendben talaltatott. Ma, -veletlenul
amikor teljesen mast kerestem-, megtalaltam az igazolast is.
A balesetokozast termeszetesen rogvest es tobbszori kerdesfelvetesre is
elismertem, mivel visszanezve, a villogo sargalampas oszlop tetejen ott
volt a mackosajt. Persze meg megemlitettem, hogy en lattam, hogy jon
jobbrol a narancssarga kisauto, -aldott legyen a tervezojenek neve!- es
hogy lassit-lassit, mar majdnem all [ebbol arra kovetkeztettem(amit nem
szabad) hogy en vagyok a foutvonalon, hiszen a troli is ezen jar-mekkora

tevedes!], es akkor valoszinuleg rajottek, hogy ok vannak a foutvonalon,

es gazra leptek,  amde ez a rendoroket nem hatotta meg.  Szerintetek
erdemes lesz-e ezt megemliteni a szabalysertesi eloadonal?
Az autom eleje eleg csunyan nez ki. Azert imadkozom, hogy nehogy
totalkar legyen. En ugy latom, hogy a motor es a futomu nem mozdult el,
de ez nem mervado. A bal eleje lefele begyurodott  amitol a kereket nem
tudom jobbra kormanyozni. Ki lehet-e ezt kalapalni/huzatni?! Osszes
vilagitotest megadta magat(indexek, fenyszorok, kodfenyszorok),
gephazteto, ket oldalelem(sarvedo?!), homlokracs, lokharito, huto
tropara ment(az hol van?) Keresek olcso VW bontot Bp-en.
san
U.I. A hiena szallitofonoknek (nem a sofornek) uzenem, hogy azt
amennyivel atbaszott(~400m=5000Ft es meg aszt mondta, hogy 6000-ben
allapodtunk meg!) azt koltse gyogyszerre.
A rendorok nagyon rendesek voltak, annak ellenere, hogy az egyik no volt

es allitolag azok rosszabbak.
Probalt is folenyesen fellepni, de aztan megnyugodott, mert nem kaptam
fel a vizet.
+ - Orultek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

> Dozsa Gyorgy ut -- Thokoly ut keresztezodes. Allok a lampanal (elso vagyok).
> Zoldre (nem sargara!) elindulok... aztan padlofek, mert valami kisteherauto
> balrol a tuti piroson vagy 70-nek athuz elottem. Meg dudalni is elfelejtet-
> tem. Anyad! (Mar bocsanat...)

	  Ezt akar en is irhattam volna. Velunk penteken tortent _betu_
	_szerint_ugyanez,_ugyanott_!
	  A dologgal kapcsolatban meg rengeteg minden eszembe jutott,
	de azt hiszem, mindannyiunknak jobb, ha nem irom le...

>En ugy fordultam volna meg ott a zarovonalon mint hat masik, ha legyalazom
>az automat akkoris utanamegyek, ha nem erek vele semmit, csak elinteztetek
>egy kromofagos kezelest az autojan mar megerte..

	  Csatlakozom! Az ilyennek at kene gurulni a nyakan! (Nem va-
	gyok egy pacifista termeszet...) Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re:crow@uze.net 1023 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>A 6 eves daewoo racer-emet szerettem volna Lanosra cserelni egy auto
neronal. 

A Nerorol csak annyit, hogy az arresuk 7.5% + Afa - no comment...

>A Thaliat azzal hirdetik, hogy csere eseten az eurotax arnal 100000-rel
jobban 
szamitjak be a hasznalt autot.
Ugyanaz a daewoo racer. Egyaltalan nem akarjak beszamolni! 

Az orszagos akciokat a ceg kozpont (pl. Renault Hungaria) szervezi, es
sokszor pl nem is tajekoztatjak a dealereket elore, eppen csak akkor
tudjak meg, amikor Te vagy en. Ameddig nem kapnak garanciat arra, hogy az
esetleges veszteseguket fedezi a kozpont, ertheto, hogy nem vallalnak be
ilyet, hiszen nekik ki kell fizetni az uj autot + meg a regit is, es neha
csak hetek, ill. tobb honap utan jutnak a penzukhoz.
Mindenesetre szar, hogy igy szivatjak az embert. (Tavaly tavasszal 10 eves
Mazda 323-at probaltam beszamitani uj Suzuki-ba - sikertelenul...)

ToBa
+ - RE: FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Awender,

>Sokat olvasgattam a fiat honlapot, de igazabol csak kenyelmi 
dolgokat vettem eszre a ket tipus kozott. Pl. Marea-nal hatso 
elektromos ablak meg ilyesmi. Melyek azok a jellemzo dolgok, 
melyek a millios arkulonbseget eredmenyezik?

a ket kocsi kozott pontosan egy meretosztaly van. Palio
gyakorlatilag=Punto=kisautok, Marea=kompakt ill. also-kozep.
Ha beleulsz azonnal kiderul.
Egy szemelyes elmeny - a Marea nekem nem jott be. '99 karacsonykor vettem
egy nem egeszen 1 evest, toresmentesen. A kocsi belulrol mindenhol zorgott
es utalta az alacsony fordulatot. A legnagyobb hibaja viszont
konstrukcios, a motor elegge alul van, es meg lejjebb a kipufogo leomlo,
ami Bp-en allandoan felakadt. A szervizkonyv szerint az elso ev alatt 3x
csereltek... Nalam fel evig volt a verda, de meg egy mezei jardara sem
tudtam felallni vele. Nem tudom, lehet, hogy ezen mar valtoztattak azota.

ToBa
+ - Citroen bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Laszlo.

>Tudtok Citroen bontot Bp-en ajanlani?
 >Adatok: Citroen ZX 1.4i evjarat ´96.

Auto Agence West franc :-)
2120. Dunakeszi. Foti ut. 100.
Tel: 06 - 27  - 348- 360
06- 30- 201- 1287
-----------------------------
Auto Donor Kft.
1162. Bp. Mezosas u. 5
Tel: 409- 4496
06- 30- 9518- 261

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS