Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 526
Copyright (C) HIX
1999-10-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Korrigalas, bocsanatkeres, ajanlo lista (mind)  32 sor     (cikkei)
2 RE: Noi vezeto.. (sic) (mind)  13 sor     (cikkei)
3 RE: melygarazsbol valo kihajtas (mind)  44 sor     (cikkei)
4 Skoda tuning (mind)  32 sor     (cikkei)
5 Gumi :o( (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Re: Skoda tuning (mind)  42 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #525 (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Re: Skoda tunning (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Ablaktorlo gumi (mind)  29 sor     (cikkei)
10 lada, mitsu, csuszas (mind)  40 sor     (cikkei)
11 Lada express (mind)  34 sor     (cikkei)
12 RainX (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Re: feka kocsik (mind)  11 sor     (cikkei)
14 hozzaszolas: Teeby befecsie + kihajtas (mind)  37 sor     (cikkei)
15 Szivat a szimering (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Biztositasi cserbenhagyas - uj fejlemeny (mind)  6 sor     (cikkei)
17 Re: Mindenkinek ajanlom figyelmebe!!! (mind)  16 sor     (cikkei)
18 auto koltsegek, biztov (mind)  23 sor     (cikkei)
19 uj kresz (mind)  9 sor     (cikkei)
20 gumi sztori (mind)  26 sor     (cikkei)
21 regi ujsagok + lengescsillapito (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Onbizalom (mind)  83 sor     (cikkei)
23 Picistati (mind)  55 sor     (cikkei)
24 Udvozlet Mindemkinek + segitseg kellene (mind)  43 sor     (cikkei)
25 635 CSi (mind)  12 sor     (cikkei)
26 RE: KRESZ kerdes (mind)  27 sor     (cikkei)
27 kormanymu szama (VW) (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Re: Ft/km (mind)  9 sor     (cikkei)
29 HiX-Auto URL hiba (mind)  20 sor     (cikkei)
30 Re: Cserbenhagyas (mind)  18 sor     (cikkei)
31 Auto arak (arresek) (mind)  27 sor     (cikkei)
32 Re: Talakozo elmenyei (mind)  10 sor     (cikkei)
33 Suzuki betujelek (mind)  3 sor     (cikkei)
34 Lada express: (mind)  40 sor     (cikkei)
35 Re: elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket ? (mind)  13 sor     (cikkei)
36 Egy kis erdekesseg :-) (mind)  44 sor     (cikkei)
37 Cserbenhagyas (mind)  101 sor     (cikkei)
38 Auto fenntartasi koltsegek (mind)  31 sor     (cikkei)
39 Cserbenhagyas (mind)  17 sor     (cikkei)
40 Riaszto ajanlas (mind)  19 sor     (cikkei)
41 Szosszenetek (mind)  76 sor     (cikkei)
42 Re: ablaktorlo (mind)  16 sor     (cikkei)
43 TUTI foliazas info!!! (mind)  26 sor     (cikkei)
44 Kedves Autosok! (mind)  19 sor     (cikkei)
45 Re: bosszus kerdes (mind)  10 sor     (cikkei)
46 Skoda (mind)  6 sor     (cikkei)
47 RE: campona, a megoldas? (mind)  83 sor     (cikkei)
48 Re:Campona es ez csak egy hely ... (mind)  49 sor     (cikkei)
49 zsiguli, skoda tuning (mind)  32 sor     (cikkei)
50 Elogyujtas allitas (mind)  12 sor     (cikkei)
51 Re: elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket? (mind)  16 sor     (cikkei)
52 Re: Kemikusok figyelem!!!! (mind)  23 sor     (cikkei)
53 Re: Fenysorompo a higanykorban ? (mind)  21 sor     (cikkei)
54 Re: hatso vagy elso..... aaaa 4WD (mind)  12 sor     (cikkei)
55 Re: melygarazsbol kihajtas (mind)  28 sor     (cikkei)
56 benzinkutas sztori (mind)  16 sor     (cikkei)
57 Re: bizt ov. (mind)  13 sor     (cikkei)
58 Re: suzuki felszereltseg (mind)  23 sor     (cikkei)
59 Re: Buszsav (#520) (mind)  13 sor     (cikkei)
60 Talalkozo megkesve (mind)  20 sor     (cikkei)
61 Re:Biztositasi cserbenhagyas - uj fejlemeny (mind)  17 sor     (cikkei)
62 Campona bunti (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Korrigalas, bocsanatkeres, ajanlo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>u.i.: Ezuton szeretnek koszonetet mondani mindenkinek, aki
>otletevel, kreativitasaval, faradsagos munkajaval es anyagi
>javaival resztvett a matrica elkeszulteben.
>(Legfobbkeppen: Redei Balint, Major Frigyes, Oldboy,
>es meg sokan masok...)
Ezuttal sajat magamat kell korrigalnom, mert osszekevertem
Oldboyt Dfecoval. :-((((((((
Ezuton kernek az erintettektol suru, melyrehajlo bocsanatot.

Oldboynak ezuton koszonom az ajanlo-nem ajanlo listaert
tett faradozasat.

Dfeconak pedig a matricaert tett faradozasat.

Ha mar koszongetek, szeretnem a talalkozo szervezoinek 
is megkoszonni munkajukat.
Szoval jottem, lattam, nem gyozok bocsanatot kerni... 

Koltai 5V Peter

Trabant 601

u.i.: ez nem az en hetem, hetfon megallt a Scirocco, ma a Trabi 
bal elso kerekebol szedett ki a gumis egy szep szoget...
u.i.2: Oldboynak a listahoz: A Koer es a Ferto utca sarkan levo
(cirka a Hatar ut magassagaban) ejjel-nappali gumisnal jartam ma. 
Es a tapasztalataim most is, es elozo alkalommal, mikor hasznalt 
gumit kerestem, na nem olyat :-), kedvezoek voltak. Mernem javasolni 
felveteluket a listara. A csepeli non-stop gumissal mar nem ilyen jok
a benyomasaim.
+ - RE: Noi vezeto.. (sic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
> Csucsforgalomban Opeles csaj beletolat a lepesben halado Ladamba.
> Hallani a reccsenest, ahogy behorpad az elso lokharitom. Kiaraszolok a
> szelso savba, csaj is a masik oldalon. Elindulok fele, mire o beugrik
> a kocsiba es elviharzik.
Noi vezeto..

AntForce
>>>

Nem fejezted be a gondolatot, AntForce. Mi van a noi vezetovel?

BeTa
+ - RE: melygarazsbol valo kihajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
Munkahelyemen melygarazs van, amelynek kijarata egy forgalmas
foutra nyilik. A kijaratnal (jarda) ki van teve a figyelmezteto tabla, 
hogy
*vigyazz, auto*!!! Az egyik kollegam ennek ellenere kihajtaskor 
majdnem
elgazolt egy biciklistat, es a tortenet hallgatasa kozben vetodtek fel 
a
kerdeseim:

1.) Ki a hibas abban az esetben, ha a garazsbol torteno ovatos 
kihajtas
kozben (sebesseg max 10km/h, 1-es sebessegfokozat) a hirtelen elem
kerulo, a jardan kb. 30 km/h sebesseggel szaguldo kerekparost el-
utom???

2.) A szituacio megegyezik az 1.) pontban leirtakkal, csak nem egy
kerekparost, hanem egy viszonylag gyorsan szalado embert gazolok
el - vegsosoron a jardan. Ebben az esetben ki a vetkes???

Tudom, tudom, legyek mindig elovigyazatos!
De tenyleg erdekel a velemenyetek. Biztos, hogy csak az autos lehet
a fenti helyzetekben a hibas???
>>>

Peter,

Valoszinu mindenkeppen az autos lenne a hibas, ha barmelyik fenti 
(eroses hipotetikus) szituacio eloadodna.

De nem kell aggodni, mert szerintem keptelenseg, hogy egy lepesben 
kifele halado auto elgazoljon akar egy gyalogost, vagy biciklistat. Az 
autovezeto 5-10km/h sebessegnel egy masodperc tort resze alatt 
megallitja az autot, amint a latoterebe kerul a gyalogos. Ennyi ido 
alatt a keresztben erkezonek nincs ideje a kocsi ele kerulnie. A 
biciklista, vagy az ujsagot olvaso gyalogos a kocsi oldalara kenodne. 
Ez mar az o felelossege. Ekkor van az autovezeto szempontjabol vedo 
szerepe a "vigyazz, auto" tablanak.

Roviden: Ha az autod elejevel utod el a kereszteben kozlekedot - Te 
vagy a hibas.
Amennyiben a kocsi oldalanak megy neki akarki - O a felelos.

BeTa
+ - Skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Egy kerdes meg, ha a skodaban 120L a general alkalmaval GLS dugokat
>akarok
>>beletenni, ki kell-e cserelni a hengerfejet is GLS-re?? Letezik tunning
>>karbi?


>Van GLS dugo?
Mar, hogy ne lenne, egy picivel dragabb mint a lapos de megeri inkabb azt
venni.

>Tudtommal a GLS csak az egesterben kulonbozik.
Persze, azert mas az egester mert domboruak a dugok a hengerfej meg homoru,
hogy ne verje szet adugattyu, a csovek(persely) ugyanazok.
Nem kell venni masik hengerfejet a sima laposat is at lehet alakittatni
LS-re csak jo szakamber kell hozza.

>Tuning karbi? Hat talan a fuvokak tulmeterezesevel lehetne probalkozni,
Lehet de usse tudod osszehozni ugy hogy normalisan mukodjon, vagy csak
hosszas hajtepesek aran.

>meg netan melle egykis torokszukites/tagitas?
Arra kivancsi lennek, hogy azt hogyan szeded szet. A legjobb ha veszel egy
favorit karburatort (130). Ha igazan profit akarsz akkor szerzel valahonnet
egy oldalaramu webert esetleg kettot a megfelelo szivocsonkkal, nekem ket
eve nem sikerul beszereznem. Ha kapsz is valahol akkor is rengeteget kell
trukkozni a bovdenekkel. 

>Kozbetettel ket kissebb (osszessegeben nagyobb) karburator?
Ha csinalsz hozza nekem szivocsonkot eskuszom, hogy mecsinalom.

Udv
B.
+ - Gumi :o( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!


Ma reggel sikeresen leamortizaltam ket gumimat. A hazunktol kb 100
meterre elemjott egy macska, raadasul pont olyan, mint a  mienk, (es
raadasul en se mentem lassan),  ugyhogy fek, a jarda ures, nosza, felre
a kormany es fol a jardara. A ket gumimnak viszont annyi :o(    Ja, a
gumikban volt ugy 15 ezer km :o(

Na szoval most azon agonizalok, hogy mi lenne, ha most ket teli gumit
vennek? Mert hat azert a tel meg arebb van... Es a teli gumi tudtommal
melegben, szaraz idoben jobban kopik.   Esetleg nincs valakinek ket, ugy
80-90%-os allapotban levo, 165, illetve 175/70 R13-as gumija?

Udv...Adam
+ - Re: Skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Huha, a kerdes nem tudom, mikor volt a listan, sajnalom, hogy nem vettem
eszre, mert a kedvenc temakorom  :o)


> Van GLS dugo?
> Tudtommal a GLS csak az egesterben kulonbozik.
> Valamivel kisebb az egester terfogata a kompresszio miatt, es van benne
> egy orvenyelteto bemaras, egy kis enyhe lapitas.
> En legalabb is igy tudom, pontosabban ezt lattam benne. :-)
>

Igen, van, domboru a teteje, es azthiszem, mas anygabol van. De ha
dugokat cserelsz, akkor GLS hengerfelyet kell rá rakni, mert a szelepek
beleernenek a dugoba.


> Tuning karbi? Hat talan a fuvokak tulmeterezesevel lehetne probalkozni,
> meg netan melle egykis torokszukites/tagitas?
>

Aha, fol lehet fuvokazni a regi karbit, vagy egy nagyobb autoet, pl Ford
Granada 2.8  V6 karbit rarakni :o)   Az atfuvokazastol nagyon nem
valtozik meg a fogyasztas, a nagy karbi viszont szivja a benzint, mint
a.....

A versenygebekep pedig sokszor ket, vagy negy karbit hasznalnak :o)


> >loket megvaltoztatasa,
>
> Uj blokk uj hajtoruddal?
> Vagy uj fotengely?
>

Nagyobb fordulokoru fotengely, es rovidebb hajtokarok, ezeltal no a
loket.


Udv...Adam
+ - Re: *** HIX AUTO *** #525 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>rendesen es ott villogtatja oroszlankormeit...
egy hegyezett blokkot mi 75ekm korul szedtunk szet, kapott egy
gyurugarniturat
es lehetett hajtani ujbol! az I-es VW GTI-ket etette... pedig ha jol tudom
800k
g
107 LE, a zsiguli meg 1 tonna es hat kitudja mennyi volt LE-ben...
persze nem mindegy ki ul a volannal... nem kell a flame<<


Én régi autó bolond vagyok, és azon belül is a kis súlyú, kis lökettérfogatú
sportkocsikat szeretem igazán. A kedvencem amikor Angliában a régiautó
versenyeken egy 1L-es Ginetta vagy egy 1.6-os Lotus lealázza a Cobrákat. Nem
minden a lóero és a lökettérfogat - különösen kanyargós úton nem.
Egyébként a Lotus-ok szerelési kézikönyve elobb és részletesebben
foglalkozik a futómuvel, mint a motorral.

Udv

Csero
+ - Re: Skoda tunning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló!

Elöször is mindenkit meghivnék október 17-ére A pestszentlörinci üllöi uti oros
z laktanyába 10 orakor kezdödö szlalom 99 soron következö futamára.
Lesz ott >100 LE-s Skoda 100; 150 LE LADA, BMW M3, Tuning trabi stb. Kb. 5 orás
 2 futamos lesz a parádé.
Minden szocialista kocsit nevetségesen lenéző bambulhat 1-et (méghogy nem menne
k és nem gyorsulnak  :-)))).
A skoda 120-ra kell 1 sportdob, kell 105-ös hengerfej, ki a karburátor aloli cs
illag és kb. 70 Le-s lesz a kocsi!!!
De csak 98-al megy el csörgésmentesen
Üdv. 
Attila

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.226.237.248)
+ - Ablaktorlo gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

>1. a keresztezodesben egy kek Lada 2105 N ugy legyorsult, hogy azt
hittem,
>leallt a motorom. Gyoriek, tudtok valamit errol a tipusrol?

No, engem egy Iveco kamion gyorsult le a Hungaria krt-n, a dolog
szepseghibaja csak annyi, hogy pont mogottem volt :-((((.

Vita nelkul alairta, hogy O volt a hibas, pedig tagadhatott volna, mert
az Iveco lokharitojarol meg a festek se pattant le, az en autom  /Honda
Civic/ hatuljaban meg kb. felmilla barkacsolnivalo lett. Szoval Iveco
rulez ..... (meg az, hogy volt biztositasa).

Lehet, hogy ezek utan kicsit hulye lesz a kerdesem, de a rossz ido
bekoszontevel ablaktorlo gumit kellene cserelnem. Csakhogy a Honda
Civic-en /'98-as negyajtos/,  az egyik lapat 5 cm-el hosszabb mint a
masik.

Regi Hondasok hogyan oldjak meg ezt a kerdest ?  Esetleg valakivel
osszefogva vehetnenk egy par hosszut, meg egy par rovidet es akkor ket
autora valo garniturank lenne.

Esetleg Frigyes arul kulonbozo hosszusagu lapatokat osszevalogatott
parban ??

Udv mindenkinek.

Kadlec Istvan
+ - lada, mitsu, csuszas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby:

> > loket megvaltoztatasa,
> Uj blokk uj hajtoruddal?
> Vagy uj fotengely?
> Elarulna valaki ezt hogy kell csinalni?

ezerkettes blokkba ezerotos fotengelye + rovidebb ("zsugor") 
hajtokarok. ehhez johet meg a blokkbol es/vagy a hengerfejbol 
a legyalulas, ezt nem is tudom hogy irtam-e az elozoben...

------EvoVI

Laci(Bishi):
> Almomba mar vettem EVO VI-ot. Mi tobb lattam 
> elozetes kepet az EVO VII-rol! :)))))

nezd meg ezt: http://rally.hu - Elek Istvan riport.

-------csuszas

csuszasi sajatossagokrol ugyan mar lecsengett a vita,
de annyit hozzatennek, hogy az alul/tulkormanyzottsag
tenyleg nem minden esetben fugg a hajtott tengely
helyetol, sot, egy auton belul is valtozhat:
tegnap reggel egy nyalkas derekszogu balosban vettem
eszre, hogy a kocsim (lada) gyorsitas nelkul alul-
kormanyozott (jol betekert kormannyal ugy fordult, mintha
csak kicsit lenne eltekerve) - de gazadasra tulkormanyozott
lesz: (szamomra) joindulatuan kidobta a farat, ekkor
szepen az ivre illeszthettem az elso kereket, es a 
csuszast egy ENYHE gazelvetellel allitottam meg.

-------lista:
> Van meg valaki, aki (olyan hulye, mint
> en, es) vezet egy ilyen listat?

en is, a 18 eves ladarol.

z.
+ - Lada express (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a lenyeg ossze kell rakni rendesen es egy nagyon halas dolog lesz
> belole... ja! es mennyire ego mikor sehol sincs a millios autojaval az
> ember...:) 
Dehogy ego.. Az ember a millios autojaban gondol egyet nyaron.. 
De szeretnek a tengerben uszni egyet.. Beul es leautozik odaig, 
tudja hogy az autoja nem fogja otthagyni. Es ez csak egy a sok 
kozul.. Ja hogy 100-ig gyorsulasban otthagyjak ? Na toljuk a 
kocsinak pl a nemet autopalyan (fo a szabalyossag) 200-al 
megnezzuk meddig jon egy lada utanna.. :)) 

megj: ez nem flame akart lenni, csak gondoltam igy eszreveszed 
hogy egyaltalan nem cikis egy jobb autoban ulni, megha 100-ig le 
is gyorsulod szegenyt..  
Ezenkivul megertem hogy valaki szereti szerelgetni az autojat hisz 
szive joga.. 


> Vegulis Te dontod el, hogy beallittatod-e az ovfeszesseget vagy
> esetleges balesetnel kirepulsz a szelvedon...
Ha elmondod hogy hogy kell megcsinalom, bar legalabb ujnak nez 
kia bizt ov, 38e km-en keresztul nem britam hasznalni.. 

 > atlagos fiatal vagyok, sportkipuffogoval, zenevel, tempos vezetessel.
> Erdekes modon a haverjaim is mind raszoktak a biztonsagi ov
> hasznalatara (legalabbis ha en ott vagyok). Egyebkent a te Suzukidban
> nem allithato az ov
Allithato, de semmit se segit.. Egyszeruen katasztrofa az autoban 
talalhato biztonsagi ov. egy halom mas autoval kozlekedve sokszor 
bekotottem az ovet, de a suzukie egyszeruen kiborito. Lehet hogy 
ti jo ovet kaptatok, es csak nalam van ez, de ilyen feszes ovet 
eletemben nem lattam. Sok ismerosom akik ultek mellettem 
szeretik bekapcsolni a bizt ovet, de ok se birtak sokaig..

AntForce
+ - RainX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En is bekentem e viztaszito anyaggal az osszes uvegfeluletemet, de engem >nem 
zavar az a filmreteg ugyanis egy bizonyos sebesseg felett a vizcseppek
>oldaliranyban leperegnek.

Aha, mondd ki batran mi az a bizonyos sebesseg: 140-160 alatt semmit sem er, ut
ana viszont csoda. Felhoszakadasban tepsz (jo gumikkal!) es nem kell bekapcsoln
i az ablaktorlot. Az esocseppek felfele gurulnak a szelvedon.
Bye

Laci

mail to:


                       Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - Re: feka kocsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Azt hiszem tan egy IPM magazin volt a cikk forrasa, regen volt mar 
nagyon.
> "Lowriders"-nek hivjak ezeket a gepeket.

Van itt egy 1,4 megas file, igencsak brutalis latvany..

http://www.tar.hu/v8cars/low/lowdance.avi

Gyozo
+ - hozzaszolas: Teeby befecsie + kihajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

"Letezik-e olyan szenhidrogen vegyulet, aminek a hoerteke (futoerteke
stb) nagyjabol kozelit a methanol-ehoz, valamint vizben oldodo.
Es ami a legfontosabb, hogy kozforgalomban aruljak."
-----

Teeby raketat epitesz :-)? Egy tipp: a skodrinal van ket csavar, ami
felfogatja a kipuffancsnal egy lemezt. Itt van a teli szivasi pont. Ha
ezt a ket csavart kiszeded es megfurod, akkor a szivocsobe becsavarhatsz
egy szelepet. Igy ket hengerhez lesz egy szelep. Namost kell ket db lada
alapjarati fuvoka az elektromosan nyithato fajtabol, meg egy potmeter. A
tobbit a fantaziadra bizom. En is ezen tevekenykednek, ha lenne ra
keretem vegre.
Egy kiegesito kerdes. Mennyi a mar javasolt alkoholok ara?
Teeby hol voltal? Hianyoltalak a talalkarol, megismerkedtem volna veled
szivesen!

-----
"Ki a hibas abban az esetben, ha a garazsbol torteno ovatos kihajtas
kozben (sebesseg max 10km/h, 1-es sebessegfokozat) a hirtelen elem
kerulo, a jardan kb. 30 km/h sebesseggel szaguldo kerekparost el-
utom???

2.) A szituacio megegyezik az 1.) pontban leirtakkal, csak nem egy
kerekparost, hanem egy viszonylag gyorsan szalado embert gazolok
el - vegsosoron a jardan. Ebben az esetben ki a vetkes???"
------
Egyertelmu, hogy te. Ha atmesz a jardan kihajtas kozben, akkor barkit
csapsz el, te vagy a hibas, mert nem adtad meg az elsobbseget. 1-es
alapjarat is lehet veszelyes, ha valaki ezerrel jon oldalrol. En majdnem
igy csaptam el egy motorost. Bekesen kikanyarodtam, mikozben az allatja
kivilagitatlanul kb 80-nal jott egy robogoval eros szurkuletben. A
zsiguli mogott eppen, hogy elfert, mert mikor eszrevette a mellettem
ulo, akkor a padlogaz bejatszott. Na ja, azok a szep gorog estek :)

Fresi BaCSi
+ - Szivat a szimering (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Usse el a skoda azt az allatot, aki egy kb 30-as csavart beletervezett
az ekszijtarcsa kozepebe. Ha leveszem a hatfalat, akkor dugokulcsal
hozzaferek, de honnan a francbol akasztok le egy ekkorat??? Meg jo, hogy
nem eresztettem le meg az olajat, mig meg nem lazitottam.

Mas: Ki tud olyan helyet mondani, ahol Semperit 175/70-es toplife gumit
lehet venni hasznaltan. Tudom, hogy nem jo megoldas a hasznalt, de van 4
db 80% , amibol az egyik megtamadott egy szoget. Legalabbis lyuk van az
oldalan, ami nem javithato. Szegeny emberkent a 11000 Ft-os ujrol nem is
almodom, egy par 175/70 meg Barumbol is tobb.

Koszi
Fresi BaCSi
+ - Biztositasi cserbenhagyas - uj fejlemeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miki ba'
>Kalandos uton, de megszereztem a kocsitulajdonos telefonszamat.
A telefonszam utan kideritheto a lakcim?
Ha igen, javasolnek egy soron kivuli autostalkozot :-)))))))))))

Rudi
+ - Re: Mindenkinek ajanlom figyelmebe!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudom, szerintem eleg erthetoen irta a skac, hogy a PARKOLOBAN buntettek
meg...

> > > cetli volt, rajta a tenymegallapitas, hogy TILOS helyen parkolok,
ezert
> > > feljelentest tesz. A PARKOLOBAN! Pont ott jart a ket rendor, odamentem
es
> > > megkerdeztem toluk, hogy mi alapjan akarnak feljelenteni. Erre kozlik,
> > > hogy tiltott helyen alltam meg,
>
> Csak ket megjegyzest szeretnek tenni:
> - Meg is erdemli az, akit egy 1800 ferohelyes parkolo kozvetlen
> kozeleben buntetnek meg!
> - Valoban van a bevezeto uton megallni tilos, es teljesen jogos
> mert szuk az ut, es ha oda parkolnak, akkor Pest felol nehezkes
> megkozeliteni a hatso parkolot.
+ - auto koltsegek, biztov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokat szidott miantonk Suzuki 1.3
98.10 - 99.09 -ig ráköltöttem:
 4 db Philips izzó (700/db pénz ,akciós)
 2 db 10e-res szervíz (12e, 22e Ft)
11 db Casco 5000/ho, plusz 12e a kotelezo egy evre. A Casco onkentes,
      szoval az csak az en nunukem, nem feltetele az uzemeltetesnek.

Ennyi. Emellett barhova el merek indulni vele, mert tudom hogy nem
fog az ut mellett hagyni. Ezek utan lehet szidni a suzukikat :-)

Benzin: 15000 km-re 135e penz
Ezek szerint 1 km-re eso koltsegem 16 Ft., ezert a penzert biztositva
van a berrego, rendesen szervizelve es a benzin is benne van. Ja bocs,
az automosokat nem jegyeztem fel :-))))

Mas. A biztonsagiov hasznalatrol annyit, hogy en meztelennek erzem magam
ha nincs becsatolva, es ha valaki beul mellem, arra is raszolok, hogy
oltozzon fel, nem szandekozom ugy leelni az eletem, hogy egy ember
halala a lelkemen szaradjon, es mellesleg a veres agyvelot nagyon nehez
kiszedni az uleshuzatbol ;-)))
-- 
Udv:
Bunny
+ - uj kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallottatok, hogy modositani akarjak a Kreszt? Nyugi, 
csak aprosagokrol van szo: a zold utiranyt jelzo tablak 
kekek lesznek, a varos elejet es veget jelzo tablaknak is 
mas lesz a dizajnjuk, ilyesmik. Szerintem ez rohadt 
draga, es meglehetosen felesleges, meg akkor is, ha az 
EU-ban ez az eloiras.

Udv
Stevie
+ - gumi sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elso resz. Stevie szereti ellenorizni a guminyomast. Nyilt 
egy uj benzinkut, gusztusos uj muszer. Stevie 
csodalkozik, hogy mitol nott meg a guminyomas az 
elozo alkalom ota, de szepen kiereszt belole annyit, 
amennyit a muszer jelez. (Stevie itt oriasi hibat kovetett 
el!)

Masodik resz: Stevie es Petia (aki egy Stevie-nek kedves 
leanyzo) romantikus erdei autokazasra indul. Petia tudja, 
hogy Stevie remekul vezet ;-) ezert arra biztatja, 
gyorsitsanak bele a szerpentinen. Stevie szeret 
imponalni... de majdnem meghalnak, az elso komolyabb 
kanyarban auto nem ugy viselkedik mint szokott. (Petia 
ujjong: "de ugyes vagy, milyen kozel mertel menni a 
korlathoz," Stevie lassit es izzadtsagot torolget.)

Harmadik resz: randi utan. Stevie a _szokott_ helyen 
guminyomast mer: az eloirtnal 25%-kal kevesebb. #@$! 
A jol beallitott guminyomassal visszamegy a szerpentinre 
(immar egyedul), es konstatalja, hogy sem az auto, sem 
az ut, sem a vezetesi tudomanya nem kopott meg :-)

Tanulsag: tobb is van, Ratok bizom.

Udv
Stevie
+ - regi ujsagok + lengescsillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Regi autosujsagokat a Szechenyi konyvtarban lehet 
bongeszni a Varban. (Ez persze a kerdest felveto 
Csabanak nem biztos hogy jo hir.) A belepo egy parszaz 
forint. 

*****

Par napja volt egy kerdes: hany szazalekos 
lengescsillapitot kell cserelni. En ugy tudom, a 
lengescsillapito vagy jo vagy rossz, es nincs nagyon 
atmenet a ket allapot kozott. A lengescsillapitoban levo 
olaj maga ugyanis nem oregszik, csak a belso tomitesek 
kophatnak el, amitol ez az olaj kifolyik. Ez persze idot 
vesz igenybe, de meglehetosen rovidet -- egy-ket honap.
Javitsatok ki, ha rosszul tudom.

Udv
Stevie
+ - Onbizalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom szepen a helyreigazito leveleket! 
Meg a tobbi, beszamolo jellegu levelet is. Varok meg par napot,
hatha jon meg (elvileg minden resztvevotol varnek
hozzaszolast), kozben MyChroLesLie-vel egyeztetek a formatumra
vonatkozo kerdesekben. Aztan elkeszitem az atfogo beszamolot.

Kozben tobb lehetseges helyszin is felmerult a teli
talalkozora. Igy ezzel lehet, hogy nem is lesz gond, inkabb az
idojaras az, ami beleszol a dolgokba. Hiszen egy honappal elore
nem lehet tudni, mikor lesz ho. Ez nemileg bonyolitja a
szervezest, de "esonapok" segitsegevel talan megoldhato.
Azt vallalom, hogy gyujtogetem az ajanlatokat, aztan ha jopar
osszegyulik, akkor szavazasra bocsatom oket. Ehhez azonban
reszletes info kell a helyszinrol (hol van, mekkora, milyen
talaju, kell-e fizetni, infrastruktura milyen,
megkozelithetoseg)!

Ha sikerul kivalasztani a megfelelot, akkor kovetkezik a
konkret szervezes. Es ez mar az ajanlattevo feladata!
Megnyugtataskent elarulom, hogy nekem is ez volt az elso ilyen
jellegu probalkozasom! Raadasul most mar van minta (mi volt jo,
mit kell maskepp), es a tapasztalataimat is szivesen atadom.

Kozben persze johetnek ajanlatok nyari (tavasztol oszig)
helyszinekre is!

MyChroLesLie-vel folyo levelezesunkbol idezek egy reszt (arrol
volt szo, hogy miert mentek be a belvarosba):

---------------------------
MCLL:
>> A másik ok az volt, hogy a feleségem ide járt
>> főiskolára (ovónőnépzőbe), és szeretett volna
>> egy kicsit nosztalgiázni, megnézni a volt suliját.

Soma:
>Na látod, ebben van valami. Hiszen ha lesz egy találka mondjuk
>Zircen, akkor én is szétnéznék a városban, meglátogatnám a
SZOT
>üdülőt, ahol 10 éves koromban piros hasat szereztem :-(
>Rövid a sztori: murvával felszórt lejtős udvar, szaladó
>félmeztelen gyermek, hasraesés, csúszás a lejtőn, vér, sírás.
>Sose felejtem el.
>Csakhát a találkozó az találkozó. Meg aztán csoportosan lenne
>az igazi városnézni. De ehhez meg már két nap kellene. Ki
>tudja, hátha egyszer ez az idő is eljön?
---------------------------

Mit gondoltok, eljon?


>>>Asszony szerint "noi programokat keretik szervezni!"
>>megj.: rendben, legkozelebb ilyesmit is kitalalunk!
>Valami olyasmit kellene kitalalni, amivel a nok jol erzik 
>magukat, es nekunk is van hasznunk belole... :-)

Na, erre kapasbol van egy jo otletem :-)

>Pl.: (Mindez persze idore, es a legjobb kap valamit, hogy
>legyen nemi osztonzes...) Felnipucolas fogkefevel,
>uleshuzat-mosas a patakban, vaxolas topless, ablakokrol a 
>tapizok ujjnyomainak eltuntetese, szonyegtisztitas 
>gyokerkefevel, stb., lehet folytatni.

Aranyos feladatok :-)
Es mit szoltok a motorolajteszthez? Melyikkel lehet finomabb
tukortojast sutni :-)

>Szerintem a resztvevok elijesztese miatt Norbi Nivajat zarjuk
>ki! :-)))

Miert? Pont azt kellene a dontoben tisztaba tenni! Legalabb
megtudnank, milyen szinu a kaszni :-)))
Egyebkent nem bantasbol irtam, a maga modjan eleg egyedi
jargany az a bizonyos Niva. Es en szeretem az egyedi dolgokat.


Udv:
                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Oldboy!

Egy felreertest szeretnek tisztazni.

>Erdemes tudni, hogy az Ajanlo/Nemajanlo Lista javaslatat en
>vetettem fel es mostanaig szerkesztettem is.

Ezt mindenki tudja, es senki sem kerdojelezi meg! Sot!

>Mint az itt idezett masik levelbol kiderul, az ugyancsak
>altalam
>kitalalt es az eddig gyujtott statisztikai adatokat jelzo
>"Picistati" nevet O" es Somogyi Istvan is kisajatitotta,
>amirol en eddig semmit sem tudtam.

Nekem is feltunt, hogy MCLL engem emlegetett helyetted, de nem
torodtem vele, egyszeru tevedesnek gondolom. Utolag belatom,
rogton szolnom kellett volna, a felreertesek elkerulese miatt.
Ne haragudj, biztos nem volt szandekos.

Azt hiszem, az a legtisztabb, ha idezem a levelvaltasunkat,
amibol talan kiderul, hol is tortent a baki:

------------------------
Soma:
>>A listatagok oldalon ha publikalni akarom az adataimat, akkor
>>mit kell tennem? A picistati-bol fogod atvenni az infokat,
>>vagy mindenkinek kulon kell elkuldeni? Utobbi esetben
>>nekiesek a sajat html-lapomnak!

MCLL:
>Nem tudom a pici-statik hogy allnak, azaz miket tartalmaznak.
>Ha meg abbol dolgozunk, akkor ahhoz engedelyt is kell kerni 
>mindenkitol, hogy kikerulhessenek az oldalra is. Szerintem aki

>tudja az csinalja meg a HTML oldalat sajat maga, amit en
>beszurok a tobbi koze. (ez nekem is segitseg) Na ezt is
>megirom a listara (beidezem a kerdesed)
------------------------

Itt, az utolso mondatban van a lenyeg!

Ezuton kerek toled bocsanatot MyChroLesLie neveben is,
szerintem ebben a szamban (es maganban) o" is megteszi
ugyanezt! Hiszen tevedni emberi dolog.

Az en onbizalmamat visszaadtak a levelek, remelem, a Te
keserusegedet is sikerult eloszlatni!
Es kivanom, hogy tovabbra is sikerrel vegyel reszt a lista
szekerenek tolasaban!


                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Udvozlet Mindemkinek + segitseg kellene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

Mar tobb hete olvasom a HIX Autot es nemelyik
olvasoval mar maganban leveleztem is, azonban a
listara meg nem irtam.

Most kozkincse teszem a problemamat. Van egy Toyota
Tercel 1.5 benzines autom ('83 decemberi) es nagyon
idoszeru lenne a hatso lengescsillapitok csereje. Ugy
nezett ki, hogy a szerelom tud szerezni jo aron
(7800Ft/db), azonban a cucc nem volt jo az autoba. En
is erdeklodtem a nagyobb forgalmazoknal, az ajanlatok
20-25 eFt/db korul mozogtak. Nekem nincs tobb mint 50
eFt-om erre a celra, ugyhogy valami mas megoldas
erdekelne. 

Ti mit javasoltok? Erdemes bontokban is erdeklodni
vagy  inkabb felujittatni. Ha tudtok lengescsillapito
felujitassal  foglalkozo cegeket, dobjatok meg egy
levellel ( inkabb maganba ). A felujitas mennyire
szokott bejonni? Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy
jovore el szeretnem adni az autot.

Minden javaslatot, cimet, telefonszamot elore is
koszonok.

Udv.
     si

A statisztikahoz:
Nev: Somfi Istvan
Foglalkozas: informatikus
Eletkor: 30 ev
Vezet
ek: '89 ota, evente kb. 15ekm
Autoim: Opel Ascona 1.6D ( meg tel elott sikerult
eladnom),Toyota Tercel (ezt nagyon szeretjuk, csak
kinotte a csalad )
Ami erdekel: fokent tapasztalatok, de minden hasznos
info is 


=====
+ - 635 CSi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tudom, hogy sokan vannak itt a listan akik nagy BMW szakertok !
Tudna valaki irni nekem a fenti autorol egy-ket keresetlen szot.
Vagy legalabb egy URL-t, ahol vannak rola adatok, tapasztalatok.
En nem nagyon talaltam.
Ne adj' isten nincs (nem volt) valakinek egy ilyenje ?
De ne (csak) azt, hogy nagy marha, regi, benzintemeto, vegyek
inkabb Suzukit.

Udv:
BigWhite
+ - RE: KRESZ kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: KRESZ kerdes ( 26 sor )


> 1.) Ki a hibas abban az esetben, ha a garazsbol torteno ovatos kihajtas
> kozben (sebesseg max 10km/h, 1-es sebessegfokozat) a hirtelen elem
> kerulo, a jardan kb. 30 km/h sebesseggel szaguldo kerekparost el-
> utom???


en ugy tudom, hogy jardan tilos biciklizni, kiveve, ha az ut alkalmatlan
a biciklizesre ( az allapota alapjan ) mivel ez egy forgalmas fout, nem
valoszinu, hogy allapot alapjan nem lehet ott bicajozni. ha tilos mert tabla
van , akkor tilos a jardan is.

tehat, szerintem a biciklis lesz a hibas.


> 2.) A szituacio megegyezik az 1.) pontban leirtakkal, csak nem egy
> kerekparost, hanem egy viszonylag gyorsan szalado embert gazolok
> el - vegsosoron a jardan. Ebben az esetben ki a vetkes???

hat ez jo.
erre en is kivancsi vagyok.


raki
+ - kormanymu szama (VW) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Kormanymu-gumiharangot kellene vegyek egy (B3-as) VW Passat-hoz.
A VW-szakuzletben evfolyam/tipus/miegymas alapjan nem tudtak adni,
ugyanis azt mondtak, hogy meg kell nezni a kormanymu tipusat, azonosito
szamat.

Tanacsot szeretnek kerni attol akinek van tapasztalata ilyen teren, hogy
hol keressem (na ja, a kormanymun) az azonositot... kb. miket kell
lebontani, hogy megtalaljam.

koszi, Attila
+ - Re: Ft/km (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vlad irta:  [Hungary]
>Masok milyen koltsegekkel autoznak? Van meg valaki, aki (olyan hulye, mint
>en, es) vezet egy ilyen listat?

En is vezetek egy ilyet, nekem egy Vectra 1,7D van, es kb 10Ft/km a
koltsege.
Pa, MCLL
+ - HiX-Auto URL hiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyon sokan jeleztetek, hogy Netscape alatt hibak vannak az oldallal. Valo
igaz, igy van. Mostanra mar 99%-ban mondhatom, hogy a hiba a
TAR-szervezeseben van, ugyanis az altaluk beepitett felso frame idonkent
totalisan osszekuszalja az egesz oldalt (sajnos), igy produkalva kulonfele
hibajelensegeket (ez browser-fuggo, azaz melyik mennyire kepes kibogozni).
Az altalam krealt oldal szinte minden bitjet megvizsgaltam, ez jonak tunik,
offlineban minden bongeszo hibatlanul vitte. Egyebkent  az oldal Netscape
4.0 es IE 4.0-ra illetve afeletti verziokra van optimalizalva. Sajnos azt az
atok felso framet nem tudtam leszedetni veluk, ez resze az oldalnak, ezert
ingyenes a tarberlet naluk. A valaszuk, probaljam meg elviselni. :-(
Igy nem maradt mas hatra, mint atpakolni egy uj helyre, ahol nincs plusz
frame, es sok hely van. Addig is mindenkinek a turelmet es elnezeset kerem a
kellemetlensegert.

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Re: Cserbenhagyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia !

En elgondolkoznek egy szemelyes bosszuallason ( esetleg elotte egy kis
fenyegetes ... ), vagy bar nem egeszen tisztesseges, de hat ezzel az erovel
lehet "hamis" tanukat is talani akik kivulallokent "lattak" a dolgot es
keresesedre jelentkeztek... vagy rendorseg, vagy elotte egy telefonos
megbeszeles, hatha inkabb fizetne....

Egyebkent nagyon bosszant, hogy teljesen normalizalodott az a helyzet, hogy
siman osszetorik az automat utanna meg lelepnek es rohog rajta az egesz
rendorseg. Az mar szinte termeszetes, hogy egy sima parkolo utan allandoan
ujabb serulseket talalni a szeretett jarganyomon. Amit lehet tegyunk meg a
szemetek ellen, kardot ki....


Bocsanat a hangvetelert de mindig felmegy a pumpa a fentiek miatt.

Andras
+ - Auto arak (arresek) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

BeTa irta az auto-arakkal kapcsolatban:

>Ez az informacio az USA-ban publikalt. Egy kis utanajarassal Te ki
>tudod deriteni mielott elmesz autot vasarolni, hogy a kereskedo
>mennyiert kapja az adott autot. Ez persze nem abszolut erteku, de
>nagyon jo tampontot ad.
>Az pedig mar "csak" a kereslettol fugg, hogy Te mennyit tudsz majd
>alkudni.

Hogyan?? Ez engem is erdekelne!
A kereskedo-uzletkoto nem fogja megmondani, ez biztos, az importor meg nem all 
szoba "foldi halandokkal" (velunk is nehezen...).
Ha pl. en mutatok Neked egy szamlat, hogy mennyiert kaptam egy autot, azon Te a
zt fogod latni, hogy dragabban veszem, mint eladom. Ez milyen tampont? :-)



>(Nyilvanvalo, hogy az "extrak" es egyeb "fuggelekek" ara is hasonloan
>kalkulalt.)

Hat nem (feltetlenul).

Az USA dologrol viszont en sem tudtam. Hozzaferheto akkor ez akar nekunk is?

udv, deejaytiszy
+ - Re: Talakozo elmenyei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Tok jo erzes volt, hogy mindnyajan kovettetek minket.
> Tok jo volt, feltunonek lenni, a tobbiek csak ugy neztek
> minket, hogy kik ezek a megszallott autosok.

Azert neztek annyira, mert kerestek az elso autoban a
menyasszonyt. :-)

Udv. Tibi
+ - Suzuki betujelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek a Suzuki betujelekkel kapcsolatos valaszokat!

Gabor
+ - Lada express: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvastam a Lada-beszamolodat. Milyen Civic-kel voltal? Ugyanis a CRX VTI-ket
a gyorsulási versenyeken keresztbe verik a Ladak... Ha nem VTI-vel voltal,
hanem mondjuk egy LSI-vel, akkor meg kevesbe kell csodalkoznod. Egyebként
egy 130 lovas Lada nyugodt tempo mellett varosban 10-11 litert, nyomva 14-et
eszik. A gyorsulasin kategoriagyoztes Ladak egyike (no turbo) hitelesitett
meres szerint 152 lovas. Most ezt kepzeld el 1 tonna alatti sullyal, nagyon
rovid rally valtoval es diffivel.

Nekem most keszult el a Szuromi tuningmuhelyében egy Lada-motorom. Jelenleg
Suzuki Sedan 1,6 16V-vel jarok, teljesen azonosak a menetteljesitményei az
Opel Corsa GSI-jevel, de a jobb Ladaknak a kozelebe nem tudok jutni, ezert
(es az olcsobb alkatreszellatas miatt) vettem tartalekautoként egy Zsigat,
amivel hetvegenkent a Suzu helyett rallyzgatok majd.

A futomuvet illetoen: A Ladak sportrugokkal és Bilstein vagy Koni gatlokkal
a jobb szeria BMW-ket is konnyuszerrel lealazzák a kanyarokban és fekutakban
egyarant. Ez nem feltetelezes, ez teny es tapasztalat. Mellesleg a dolog
leginkabb a vezeton és nem a futomuvon mulik. En egy szeria Suzukival mar
evek ota autozom a varosban veretlenül. Es az a kanyar, amit az atlagos Golf
GTI-s "nyomulos" 100-zal vesz be teljesen elegedetten onmagaval, nekem a
Suzuval megy 140-nel is... (Igaz, havi 5 ezer kilometert vezetek a varosban,
es sokat nyomom). Mellesleg a Golf II GTI-k gyorsulasban is lemaradnak a
Suzu mögött.

Egy erdekesseg: a baretom Toyota Corollaja (rally auto) tobbszoros
kategoriagyoztes 1600 kobcentiben a gyorsulasin. Az auto 6,3 alatt gyorsul
100-ra. Gyozni viszont csak akkor tudott eddig, ha nem voltak kint a jobb
Ladakkal.-)

A gyorsulasin jobb Lada idoeredmények: 216 méteren 10,2 mp
Osszehasonlitaskeppen: Maserati Biturbo: 10,4 mp, BMW M3: 9,8 mp, BMW 325 és
VW Golf VR6 11,5 mp. Szoval nem szegyen, ha lenyom egy oreg Zsiga... Bar
persze szar erzes lehet.

Egyebkent ha lesz kedvetek, a gyorsulasin testkozelbol megnezhetitek a
gepeket jovo heten kedden. En is kint leszek, ha gondoljatok,
megbeszelhetjuk a programot, ha irtok a listara. Most en is feliratkozom,
mert egyenlore csak a haverom kuldte el mail-ben.

Addig is jo nyomulast mindenkinek!-)
+ - Re: elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi...

Nekem tuti mazlim volt.. nem szakadt el a szij csak ledaralta a fotengely a
fogakat (12 ev 130e km egy szijjal ;))
A jelenseg ugyanaz mintha elszakadt volna, csak egy sivito hang jelenik meg
amikor sikalja a sima szijat ...
Eppen kezdtem sopankodni, de mondom megnezem a konyvben. Es akkor kiderult,
2 ovalis bemaras van a dugattyuk tetejen amibe pont elfernek mellesleg a
teljesen nyitott szelepek. Vezermuszijcsere otthon es bingo ...
Ja az auto Toyota Tercel 4WD.
(Ujra egy jo pont a Toyotanak.)

ByE : MiCKEY
+ - Egy kis erdekesseg :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Remelem, nem banjatok, ha egy kis jatekra invitallak benneteket :-)
Az alabbi mondatokat egy autot nepszerusito kiadvanybol olloztam, 
vajon melyik csodajarganyrol es mikor szulethettek eme meltato sorok?

"A gyartastechnologiak legmagasabb tudomanyos es muszaki szintje, a
kisauto robusztussaga es megbizhatosaga minden szituacioban - ezek a
tulajdonsagok jellemzik a ........ szemelygepkocsi alapkoncepciojat.
Az elektrokemiai femfeldolgozas magas muszaki szinvonala, az
elektrofoszfatozassal keszult alapozo festes es a szamitogeptechnika
hozzajarul a ......... gepkocsi jol atgondolt gyartasahoz. Melyrehato
elemzesekkel es hasonlo szemelygepkocsik megalkuvas nelkuli
osszehasonlitasaval (sic!!!) bizonyitjuk be, hogy a modern gyartasi
hely nemcsak osszehasonlitas kerdese, hanem a gyartashoz
nelkulozhetetlen. Kotelessegunk a gyartasi technikat a leheto
legmagasabb szinten tartani. Ez azt jelenti, hogy a mikroelektronika,
a szamitogeptechnika, az uj vezerlorendszerek egyre inkabb uralkodova
valnak a ........ gyartasaban."
"A ......... kivitel ismertetojegyei a celszeruseg es a luxus 
(sic!!!).  Az ulesek habszivacs-muborbol keszultek vagy jo minosegu 
szovetbol, melyek kivitelezese a belso burkolathoz igazodik. Ugyanigy 
illeszkedik a berendezeshez a textil padloszonyeg."
"Ha valamennyi .........-kivitelt megvizsgalja, megallapithatja, hogy 
a biztonsag es a megbizhatosag valamennyi modell jellemzoje. De 
legkesobb ennel a valtozatnal eszre fogja venni, hogy a ...... 
kivitel osztalyan beluli csucsteljesitmenynek szamit. Ez mar nemcsak 
celszeru es robusztus, ez az auto mar komfortot is kinal." 
"Megallapithatja, hogy jarmuveinkben nemcsak azt talalja meg, amire 
okvetlenul szuksege van."
"Megbizhato, mozgekony es temperamentumos auto - a szabadido 
eltoltesehez, sportolashoz es a mindennapi munkahoz. Kivalo modell, 
melynek felepitese elegendo helyet kinal 4 szemely es egy csomo 
poggyasz szamara."
"A jarmu eppoly tagas, mint amilyen tetszetos, egyidejuleg megbizhato 
es gazdasagos."

Hozzateszem, hogy ez csak rovid izelito az igazan figyelemremelto
szovegbol, amelyet maga a gyar adott ki magyar nyelven, szamomra
meglepoen szep, szines kepekkel gazdagon illusztralt kivitelben, A4-es
fuzetecske formajaban.

Udv,
Viktor
+ - Cserbenhagyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a cryptographically signed message in MIME format.

--30832-7076-21157-939330439
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: base64

U3ppYXN6dG9rIQ0KDQpFbGVnZ2UgZnVyY3NhbGxvbSwgaG9neSBhIHJlbmRv
cnNlZyBuZW0gZm9nbGFsa296aWsgYXp6YWwgYSBmZWwtDQpqZWxlbnRlc3Nl
bCBhbWlrb3IgdmFsYWtpIHV0b2xhZyBtZWd0YWxhbGphIGEgY3NlcmJlbmhh
Z3lhc3NhbA0Kc2VydWxlc3Qgb2tvem8gYXV0b3QgZXMgYmVqZWxlbnRpLiBB
IHRvcnZlbnkgc3plcmludCBtaW5kZW4gZmVsLQ0KamVsZW50ZXMgZXNldGVu
IGVsamFyYXN0IGtlbGwgaW5kaXRhbml1ay4gSGEgZXp0IG5lbSB0ZXN6aWsg
bWVnLA0KYWtrb3Iga2FydGVyaXRlc3QgbGVoZXQga292ZXRlbmkgdG9sdWsg
KHBlcnN6ZSwgaGEgdmFuIHJhIGJpem9ueWl0ZWsNCmhvZ3kgbmVtIGZvZ2xh
bGtvenRhayBheiBlc2V0dGVsKS4NCk5ldmV0c2VnZXMsIGRlIG5la2VtIHBs
LiBlZ3lzemVyIGxlbG9wdGFrIGEgbGFkYW1yb2wgYSBtb3Rvcmhhei0NCnRl
dG90LCBlcyBhIGtpZXJrZXpvIGphcm9yIGtiLiBlZ3kgb3JhaWcga29yb3pv
dHQgYSBrb3JueWVrZW4sIGRlIG5lbQ0KdGFsYWx0YSBtZWcgYSB0ZXR0ZXN0
LiBFbGphcmFzdCBpcyBpbmRpdG90dGFrLCBhbWl0IHBlcnN6ZSBiaXpvbnlp
dGVrb2sNCmhpYW55YWJhbiBsYXphcnRhay4gRW4gbWVnIG1hc25hcCB0YWxh
bHRhbSBhIGJvbnRvYmFuIGVneWV0IGtldC0NCmV6ZXJlcnQuDQoNClVkdm96
bGV0Og0KS292YWNzIEF0dGlsYQ0Ka29hdEBkcGcuaHU=

--30832-7076-21157-939330439
Content-Type: application/x-pkcs7-signature; name=smime.p7s
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename=smime.p7s

MIAGCSqGSIb3DQEHAqCAMIIMjAIBATEJMAcGBSsOAwIaMIAGCSqGSIb3DQEH
AQAAoIIKpDCCBTAwggTaoAMCAQICBQCZBRyjMA0GCSqGSIb3DQEBBAUAMIGh
MQswCQYDVQQGEwJIVTERMA8GA1UEBxMIQnVkYXBlc3QxFjAUBgNVBAoTDURy
b3Rwb3N0YSBLZnQxDDAKBgNVBAsTA0RQRzEyMDAGA1UEAxMpRHJvdHBvc3Rh
IEtmdCBDZXJ0aWZpY2F0ZSBBdXRob3JpdHkgRFBDQTExJTAjBgkqhkiG9w0B
CQEWFmluZm9AZHBjYS5kcm90cG9zdGEuaHUwHhcNOTkwOTAxMjEzMjIxWhcN
MDAwODMxMjEzMjIxWjBiMQswCQYDVQQGFAJIVTERMA8GA1UEBxQIQnVkYXBl
c3QxDDAKBgNVBAoUA0RQRzEWMBQGA1UEAxQNS2924WNzIEF0dGlsYTEaMBgG
CSqGSIb3DQEJARYLa29hdEBkcGcuaHUwXDANBgkqhkiG9w0BAQEFAANLADBI
AkEA3xxGlWHPIlvFr2YiSul6Uw2M+ZaDm4HtZbMDmO0NF+wpLpcw+gHtUflX
xc2ybD4dckcSX6Wn2EBl8Kkz/4+ZdQIDAQABo4IDNTCCAzEwKwYJYIZIAYb4
QgEEBB4WHGh0dHA6Ly9kcGNhLmRyb3Rwb3N0YS5odS9jcmwwggLtBglghkgB
hvhCAQ0EggLeFoIC2kV6ZW4gKERQQ0ExIHRpcHVzdSkga3VsY3N0YW51c2l0
dmFueSBpZ2F6b2xqYSwgaG9neSB0dWxhamRvbm9zYSBhIGZlbnQgbWVnYWRv
dHQgZHJvdHBvc3RhY2ltdSBzemVtZWx5LiBTemVtZWx5YXpvbm9zc2FnYSBu
ZW0gaXNtZXJ0LiBBIERQQ0ExIGt1bGNzdGFudXNpdHZhbnkgaGFzem5hbGF0
YXJvbCwgZXJ2ZW55ZXNzZWdlcm9sIGVzIGVneWViIGtlcmRlc2Vrcm9sIG9s
dmFzaGF0IGEgaHR0cDovL2RwY2EuZHJvdHBvc3RhLmh1L2RwY2ExLyBjaW1l
biwgaWxsZXR2ZSBkcm90cG9zdGFuIHRhamVrb3p0YXRqdWssIGhhIGlyIGEg
aW5mb0BkcGNhLmRyb3Rwb3N0YS5odSBjaW1yZS4gKEMpIDE5OTguIERyb3Rw
b3N0YSBLZnQuLCBCdWRhcGVzdCwgTWFneWFyb3JzemFnIChIVSkgVGhlIG93
bmVyIG9mIHRoaXMgY2VydGlmaWNhdGUgaGFzIHRoZSBhYm92ZSBlLW1haWwg
YWRkcmVzcy4gTmVpdGhlciBuYW1lIG5vciBwZXJzb25hbCBkYXRhIGFyZSBj
ZXJ0aWZpZWQuIFVzYWdlLCB2YWxpZGl0eSBhbmQgb3RoZXIgaW5mb3JtYXRp
b24gY29uY2VybmluZyB0aGlzIGNlcnRpZmljYXRlICh0eXBlIERQQ0ExKSBh
dmFpbGFibGUgYXQgaHR0cDovL2RwY2EuZHJvdHBvc3RhLmh1L2RwY2ExLyBv
ciBzZW50IGJ5IGUtbWFpbCB1cG9uIHJlcXVlc3RzIGRpcmVjdGVkIHRvIGlu
Zm9AZHBjYS5kcm90cG9zdGEuaHUgKEMpIDE5OTggRHJvdHBvc3RhIEx0ZC4s
IEJ1ZGFwZXN0LCBIdW5nYXJ5IChIVSkwEQYJYIZIAYb4QgEBBAQDAgCgMA0G
CSqGSIb3DQEBBAUAA0EAlHNqqw6OrUgwD06wTdf093Alk1/F3VeyKBKT48NF
EZEqhgdtnGmBDQ0FnIXq9LXsZ0CE9xV0WXzqXNibHp2x6DCCBWwwggUWoAMC
AQICAQAwDQYJKoZIhvcNAQEEBQAwgaExCzAJBgNVBAYTAkhVMREwDwYDVQQH
EwhCdWRhcGVzdDEWMBQGA1UEChMNRHJvdHBvc3RhIEtmdDEMMAoGA1UECxMD
RFBHMTIwMAYDVQQDEylEcm90cG9zdGEgS2Z0IENlcnRpZmljYXRlIEF1dGhv
cml0eSBEUENBMTElMCMGCSqGSIb3DQEJARYWaW5mb0BkcGNhLmRyb3Rwb3N0
YS5odTAeFw05OTAzMDUxNjIyMjRaFw0wOTAzMDIxNjIyMjRaMIGhMQswCQYD
VQQGEwJIVTERMA8GA1UEBxMIQnVkYXBlc3QxFjAUBgNVBAoTDURyb3Rwb3N0
YSBLZnQxDDAKBgNVBAsTA0RQRzEyMDAGA1UEAxMpRHJvdHBvc3RhIEtmdCBD
ZXJ0aWZpY2F0ZSBBdXRob3JpdHkgRFBDQTExJTAjBgkqhkiG9w0BCQEWFmlu
Zm9AZHBjYS5kcm90cG9zdGEuaHUwXDANBgkqhkiG9w0BAQEFAANLADBIAkEA
zSGqheZ6YEB4QM0uePaiYLbfspz4Rxpdy829GPfdUy7nvOO6kIe6XNMeAt6C
dIBgI0B6ocH41ckYPjy8oRxPtQIDAQABo4IDNTCCAzEwKwYJYIZIAYb4QgEE
BB4WHGh0dHA6Ly9kcGNhLmRyb3Rwb3N0YS5odS9jcmwwggLtBglghkgBhvhC
AQ0EggLeFoIC2kV6ZW4gKERQQ0ExIHRpcHVzdSkga3VsY3N0YW51c2l0dmFu
eSBpZ2F6b2xqYSwgaG9neSB0dWxhamRvbm9zYSBhIGZlbnQgbWVnYWRvdHQg
ZHJvdHBvc3RhY2ltdSBzemVtZWx5LiBTemVtZWx5YXpvbm9zc2FnYSBuZW0g
aXNtZXJ0LiBBIERQQ0ExIGt1bGNzdGFudXNpdHZhbnkgaGFzem5hbGF0YXJv
bCwgZXJ2ZW55ZXNzZWdlcm9sIGVzIGVneWViIGtlcmRlc2Vrcm9sIG9sdmFz
aGF0IGEgaHR0cDovL2RwY2EuZHJvdHBvc3RhLmh1L2RwY2ExLyBjaW1lbiwg
aWxsZXR2ZSBkcm90cG9zdGFuIHRhamVrb3p0YXRqdWssIGhhIGlyIGEgaW5m
b0BkcGNhLmRyb3Rwb3N0YS5odSBjaW1yZS4gKEMpIDE5OTguIERyb3Rwb3N0
YSBLZnQuLCBCdWRhcGVzdCwgTWFneWFyb3JzemFnIChIVSkgVGhlIG93bmVy
IG9mIHRoaXMgY2VydGlmaWNhdGUgaGFzIHRoZSBhYm92ZSBlLW1haWwgYWRk
cmVzcy4gTmVpdGhlciBuYW1lIG5vciBwZXJzb25hbCBkYXRhIGFyZSBjZXJ0
aWZpZWQuIFVzYWdlLCB2YWxpZGl0eSBhbmQgb3RoZXIgaW5mb3JtYXRpb24g
Y29uY2VybmluZyB0aGlzIGNlcnRpZmljYXRlICh0eXBlIERQQ0ExKSBhdmFp
bGFibGUgYXQgaHR0cDovL2RwY2EuZHJvdHBvc3RhLmh1L2RwY2ExLyBvciBz
ZW50IGJ5IGUtbWFpbCB1cG9uIHJlcXVlc3RzIGRpcmVjdGVkIHRvIGluZm9A
ZHBjYS5kcm90cG9zdGEuaHUgKEMpIDE5OTggRHJvdHBvc3RhIEx0ZC4sIEJ1
ZGFwZXN0LCBIdW5nYXJ5IChIVSkwEQYJYIZIAYb4QgEBBAQDAgAGMA0GCSqG
SIb3DQEBBAUAA0EAMkB6gNkGDr7CHb7xUXyUekMYiISIp4SOLohcrQStAtR5
k76veB3XSoClL6kpICJElK4gK/+eJsL826lpRNZsEDGCAcMwggG/AgEBMIGr
MIGhMQswCQYDVQQGEwJIVTERMA8GA1UEBxMIQnVkYXBlc3QxFjAUBgNVBAoT
DURyb3Rwb3N0YSBLZnQxDDAKBgNVBAsTA0RQRzEyMDAGA1UEAxMpRHJvdHBv
c3RhIEtmdCBDZXJ0aWZpY2F0ZSBBdXRob3JpdHkgRFBDQTExJTAjBgkqhkiG
9w0BCQEWFmluZm9AZHBjYS5kcm90cG9zdGEuaHUCBQCZBRyjMAcGBSsOAwIa
oIGxMBgGCSqGSIb3DQEJAzELBgkqhkiG9w0BBwEwHAYJKoZIhvcNAQkFMQ8X
DTk5MTAwNzIxMDcxOVowIwYJKoZIhvcNAQkEMRYEFImlN2VQIDTYzEThT1Ph
j5I136ngMFIGCSqGSIb3DQEJDzFFMEMwCgYIKoZIhvcNAwcwDgYIKoZIhvcN
AwICAgCAMAcGBSsOAwIHMA0GCCqGSIb3DQMCAgFAMA0GCCqGSIb3DQMCAgEo
MA0GCSqGSIb3DQEBAQUABEBAE3w/LWpvGbG+geaZ9j3AESyfi38F/k8CDd1u
L3KtjuzIboq0HzuRggFfZGYuJ/a86bYM+H1L+C7zW5Barm0BAAAAAA==
--30832-7076-21157-939330439--
+ - Auto fenntartasi koltsegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel sokan erdeklodtok a fenntartasi koltsegekrol, megosztom
veletek a tapasztalataimat:
Napra pontosan 2,5 eve vettem Ford Sierra tipusu 1982-es
evjaratu automat.
Ekkor a km ora allasa 14500 volt, egy evvel ezelott: 44800,
ma: 59300.
Tehát osszesen 44800, az elmult 1 evben 14500 km-t mentem.
Ebbol ki tudom szamitani az osszes idotartamra, es az egy even
beluli idotartamra vonatkozo koltsegeket.

Osszes idotartamra vonatkozo koltsegek:
fenntartas:	221411Ft		4.94 Ft/km
illetek:		125786Ft		2.81 Ft/km
benzin:		675007Ft		15.07 Ft/km
osszesen:	1022204Ft	22.82 Ft/km

Elmult 1 evre vonatkozo koltsegek:
fenntartas:	69328Ft		4.78 Ft/km
illetek:		44808Ft		3.09 Ft/km
benzin:		246677Ft		17.01 Ft/km
osszesen:	360813Ft		24.88 Ft/km

Bocs a zavarasert, lehet hogy ez nem erdekel mindenkit, de
szerintem ezek eleg erdekes adatok, es igy utolag szinte en
sem tudom honnan volt erre ennyi penzem.

Udvozlet:
Kovacs Attila

+ - Cserbenhagyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elegge furcsallom, hogy a rendorseg nem foglalkozik azzal a fel-
jelentessel amikor valaki utolag megtalalja a cserbenhagyassal
serulest okozo autot es bejelenti. A torveny szerint minden fel-
jelentes eseten eljarast kell inditaniuk. Ha ezt nem teszik meg,
akkor karteritest lehet koveteni toluk (persze, ha van ra bizonyitek
hogy nem foglalkoztak az esettel).
Nevetseges, de nekem pl. egyszer leloptak a ladamrol a motorhaz-
tetot, es a kierkezo jaror kb. egy oraig korozott a kornyeken, de nem
talalta meg a tettest. Eljarast is inditottak, amit persze bizonyitekok
hianyaban lazartak. En meg masnap talaltam a bontoban egyet ket-
ezerert.

Udvozlet:
Kovacs Attila

+ - Riaszto ajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Auto-s tarsak!

Ugy nez ki a jovo honapban mar lesz mire kiraknom a HIX Auto matricat
:)))  (Suzuki Swift 3ajtos), de meg mielott ezt megtennem kerdeznem
Toletek, hogy:

Hol, mennyiert es milyen tipusu riasztoberendezest ajanlotok a fenti
tipushoz.

Annyi eleg nekem ha a kozponti zarat taviranyitoval nyitja, meg figyeli
a nyithato helyeket. Belso tererzekeles meg ilyenekre nincs
szuksegem.... (egyebkent is busz jar a hazunk elott, es mindig
beriasztana).

Nagyon jol lenne, ha maganba is  is kuldenetek
valaszt mert egy par napig nem leszek a munkahelyemen.

Elore is koszi:
Kokas Feri, leendő tulaj.....
+ - Szosszenetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziazstok autosok.

>:   wrote irta.
>Erdekes kerdesek.
>Van GLS dugo?
    Van.
>Tudtommal a GLS csak az egesterben kulonbozik.
A S 120 GLS nemcsak az egesterben kulombozik, haem a dugattyu is mas
kikepzesu mint a sima 105 - 120 as. A kulombseg csak annyi , hogy a 120 -
ase a dugattyu teteje sik, mig a GLS - e domboru kikepzesu. Ezzel a suritesi
viszonyt noveltek meg.
Pl.  S 120
   ccm       suritesi viszony    Le/kW
1174               8,5:1                36,7 kW
                                                 52 LE
S 120 GLS
   ccm       suritesi viszony    Le/kW
 1174              9,5:1                40,5 kW
                                                 58 LE
Tehat a dugattyu dombor kikepzessel egy picit novelni tudtak a suritesi
viszonyt
> ------------------------------------------------------------

  wrote irta.
>Tegnap este elindultam Egerbe. Az M3-as uton ugye raaltam a 140-es
>tempora. De mivel rossz a hatso kerek osszetartasom meg rosszak mar a
>gumik ezert egyszer szepen lassan elindult az auto hatulja
Ez igen kopott gumikkal ezzel a temponal szerintem vizenfutast ideztel elo.
Persze a hatso kerekekkel. Lenne egy lamer kerdesem :-) Hogyan definialod a
hatso kerek osszetartas rosszasagat ?
Laci Bishi
>A gumi az egyik legfontosabb, hiszen nagyon sok utazik
>rajta......... az ELETED!!!!

Ez a lenyeg !!!
> ----------------------------------------

  wrote irta.
>En is most csereltem, mert a regi felig le volt mar szakadva. Mivel a
>lapatjaim tetszettek (csak gyengebb minosegut lattam az ujak kozott) es epp
>lusta sem voltam :) ezert csak gumit vettem. Pirosas hosszukas
>karton-szerusegben volt, kb 550Ft-ert. Viszont az uj gumikkal meg
rosszabbul
>torol, mint a regivel (kivetel ahonnan a regi leszakadt), es meg nyekereg
is.
>Valamit rosszul csinaltam ? vagy van valami csodaszer a gumikra hogy jol
>erezzek magukat ? vagy dobjam ki az egeszet, es vegyek viszonylag jo
>egybe-lapatosat ?
Ket fajta ablaktorlo gumi letezik : Kemenyelu es a puhaelu.
Ezt ugy tudod megallaptani, hogy megfogod a torlo elet es erzekeled a gumi
kemenyseget. Az ablaktorlo gumik e ketfajta kemenysegu ellel is kaphatoak
kulon. A kemeny lapat valoban nyekereg de neha ugral is es nem torol
rendesen. Foleg majd a teli idoszakban mikor a hideg miatt a gumiel tovabb
kemenyedik. Megoldas van de nagyon kell vigyazni vele.  A gumi elet bekened
szilikonzsirral jo vastagon. Viszont mikor visszahajtanad az uvegre a lapat
ala ajanlott 5 - 6 reteg osszehajtogatott ujsagpapirt tenni. Es csak szaraz
idoben hajthato vegre e feladat. Mert ha szilikon kerul a szelvedore azt
eleg nehez leszedni. En csinaltam ezt a modszert bevalt. Ugy 24 ora mulva a
zsirt alaposan letorolni a gumilapatrol. Erezni fogod , hogy puhabb a torlo
lapatod. Szerenyen megjegyzem a talalkozora vittem ebbol a zsirbol es
rendesen a nyakamon maradt :-8


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Re: ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajat tapasztalatok:
Csikos torles, az eredeti ablaktorlo gumiban 2 db merevito femszal volt.
Eloszor csak gumit vettem, un. 7 elu, ami (hatso)muanyag merevitos (~500
Ft). Mondanom sem kell, ez csak rafinalt trukkokkel volt beszerelheto a
femszal merevitoshoz tervezett lapatba (kombinaltfogo rulez), nehol
csikosan torolt ujonnan is+csikorog?! Elettartam: 2 honap
Mas tipusu, normal 1 elu, de szinten (hatso)muanyag merevitossel (~600
Ft), hasonlo csikok+neha furcsa hangok. Elettartam: 3 honap
Kiserletezes megunva, lapattal szerelt BOSCH ablaktorlo vasarlasa (2000
Ft), szerelese. Csodas torlesi kep, csikok nelkul+csendes, mar 6 honapja
es meg mindig jo.
Eddig nekem szinte sosem volt szerencsem az olcso alakatreszekkel.

Peter
+ - TUTI foliazas info!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Az autokiallitas alkalmaval megkerdeztem a Kozlekedes Felugyelet standjanal a f
olia dolgot:
Elso szelvedo:
75%-os foliaval lehet ameddig a napellenzo leer az ablakra,
Vezeto ules sikja elotti-melletti uvegek:
70%os folia,
Vezeto ules sikja mogotti-melletti uvegek:
akarmilyen folia, meg 5%os is,
Hatso szelvedo:
70%os folia.
Egy iyen autoval minden tovabbi nelkul atmesz vizsgan(!!!) mondta a hapsi.
Persze ekkor megmerik, nem szemre saccoljak.
Plusz:
Megkerdeztem egy folia kiallito ceget. Ok uezt mondtak, plusz ha kisteherauto, 
akkor a hatson is lehet akarmilyen.
Megkerdeztem azt is milyen a 70%os. Azt mondta a hapsi, hogy mint egy szinezett
 uveg.
Kb ennyi!
Jo sotetulest:))
Udv!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Kedves Autosok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mintha azt olvastam volna nem egyszer, hogy ez egy segitökesz lista!!!! Nem
ezt tapasztaltam, mert egy arva valaszra sem meltatott senki!!

Koszonettel,

Balu

>Udv Autosok!
>1, azaz egy db problemam az, hogy egy haverom a Bosch-tol hozott nekem (a
cegnel a >computer altal kivalasztott) gyertyat egy 95-os 1.4i Corsahoz. A
gyertya 1 polusu. Na most >mikor a szerelonel (nagygeneral) ki akartuk
cserelni, latjuk am, hogy  ami eddig benne volt az >2 polusu!!! Ilyenkor mi
van?? A szerelo azt mondja ezt nem jo ha beletesszuk. A Boschnal a >gep meg
ezt adta meg az evjarathoz es tipushoz.
>Help pliz!!! Nem akarom kidobni a vadi uj gyertyakat!

Koszi,

Balu
+ - Re: bosszus kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves THK !

A javasolt tenyanyagok ketsegtelenul meggyozoek.
Ugy latszik, a szandekodat felreertettem, a
bosszusagom alaptalan volt.
Elnezesedet kerem.

udvozlettel

Oldboy
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Skoda 105-el van problemam. Amikor lassitok es leesik a fordulatszam, akkor
annyira leesik, hogy leall a motor. Ezt kihuzott szivatoval is megcsinalja
(amikor meg hideg a motor). Mi lehet a problema? Egy karburator tisztitas
segitene? Ha igen, akkor tud valaki nekem ebben tanacsot adni?

Koszi, Yesa!
+ - RE: campona, a megoldas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 
  Na akkor az eloszo elotti eloszo: Ami ebben a levelben le 
 lesz irva az NEM velelemennyilvanitas, kizarolag azt irom le, 
 amit en is olvastam, ertekelje mindenki ugy ahogy akarja. Nem 
 allitom, hogy a leirt dolgok igazak, en csak olvastam oket, 
 egyiket sem irtam. En nem akarok ezzel a temaval kapcsolatban 
 senkitol se dicsoro se szido leveleket kapni, csak azert irom 
 le, hogy mindenki tudjon rola.
 
 
  Mielott a level lenyegi reszel leirnam, egy kis eloszo:
 
  En is jartam a Camponaban. Most valahogy divat szidni a 
 bevasarlokozponotkat (ez persze nem ide tartozik), ennek 
 ellenere en szeretem oket, be is szoktam jarni az egeszet. 
 Pentek este voltam ott es van egy hatalmas parkolohaz mogotte 
 a vasuti sinekkel parhuzamosan. Szinte teljesen ures volt. 
 
 Ez kizarolag az en tapasztalatom nem akarok vedeni senkit 
 sem, nem mondom, hogy ez igaz vagy az igaz, csak hozzarakom 
 adalekul a level tobbi reszehez...
 
  Szoval a lenyeg:
 
  A Hix-Auton megjelent level felkerult nalunk a ceges 
 levelezorendszer hirdetotablajara. 
 
  2 reagalas jott ra. 
 
 Az egyik arrol szolt, hogy az eredeti levelet iro uriember 
 Toth Balint a CORA Marketing Management tagja. Ezt ertekelje 
 mindenki ugy ahogy gondolja. 
 
 A masikat ugy tunik egy Campona-ban dolgozo uriembertol jott. 
 Ebben nem vagyok biztos, de a levelet elolvasva ez tunik 
 nyilvanvalonak:
 
 "
 Koszi az infot! Az Internet szabad es hatalmas nem mindenhova 
 latunk el, de
 koszi a lehetoseget, hogy valaszolhatunk! Kabatlopas! A dolog 
 egyebkent
 valoban megtortent, csak nem ugy es nem ... stb.
 
 A tilto tablak minden lehetseges helyen kint voltak, es a 
 kedves autosok
 sorra alltak meg a 2x1 palyas ut ket oldalan. Az eredmeny 
 kozlekedesi kaosz.
 Mivel az ut kozterulet, kertuk a rendorok segitseget (miutan a Campona
 felelos vezetojet egy "eppen ott parkolok ahol akarok" 
 felkialtasu autos
 kollega inzultalta), intezkedeset. De semmifele szerzodesrol 
 nincs szo es
 ilyen szerzodes nem is lesz. Nem hiszem, komolyan gondolhatja 
 barki is, hogy
 egy tobb mint 20 Mrd. forintba kerulo beruhazas utan a Campona
 buntetovamokbol finanszirozna a tovabbi fejleszteseket. A 
 parkolas a Campona
 korul ingyenes, de nem az uton, hanem a parkoloban es a parkolohazban.
 Csupan kb. fel percnyi autout lett volna!
 
 Hogy a helyzetet mindenki ertse az elulso parkolo full tele 
 volt, az epulet
 mogotti 1400 -as parkolohaz pedig felig ures volt. A hangosbemondo
 egyfolytaban rendszamokat harsogott, es akik mar szabalyosan 
 szerettek volna
 parkolni, ok sem jutottak el a parkolohazhoz, mivel az ut 
 felszelessegben le
 volt "zarva" autokkal.
 
 Tovabbi kerdesekre barkinek, barmikor ...
 
 Udv:
 
 	Koncz Robert
 
 "
 
  Idaig szolt a mese. A tanulsag? Nem kell mindent elhinni ami 
 az interneten kering. Lehet, hogy ezt se.
 
 DM
+ - Re:Campona es ez csak egy hely ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Latom megoszlanak a velemenyek a Campona parkolojaban 
tortono parkolasrol.
En is lattam azt a helyet ahol a rend becses orei ezt a 
dolgot elkovetik.
Valoban mind ket oldalrol ki kellene tablazni es minden 
keresztezodesben
uj tablat kirakni. Ebben az esetben jogos lenne a buntetes. 
Mondjuk valoban
ez a resz eleg szuk arra, hogy autok kozlekedjenek + 
parkolas legyen, de
szerintem minden bevasarlokozpontnal problema a parkolas es 
lehetnenk egy kicsit
elnezobbek ezeken a teruleteken. Masreszt a rendorseg 99.9% 
az teszi ki,
hogy a rendes emberekre erosen koncentralva a legkisebb 
kihagasert
megbuntessek. A bunozok meg nevetgelve vidaman letezhetnek 
a varosban.
Eppen minap ebedeltem a Moricz Zs. korter kozeleben levo 
Kinai vendegloben
es az ablakbol tisztan lehetett latni ahogy egy jolszitualt 
embereket tartalmazo
Mercedes (nem az iden nyaron barnultak es a hatalmas esztol 
kihullhatotta hajuk)
megkerulve a villamos megallot a dupla zarovonalon a 
vendeglohoz fordult 
a rendorok ele. Persze a rend hires orei illedelmesen 
lassitottak
es elengedtek az uriembereket akik azon az amugy is eleg 
szuk helyen 
feligmeddig a jardan + uton parkolva megalltak. A rendorok 
mintha mi sem tortenne
az Opel Astrajukkal tovabbhajtottak. Szerintem vannak 
egyenlok meg egyenlobbek
 nem mindenkire ugy ervenyes a torveny. Ez Magyarorszag???
Eddigiekben nem igazan szoltam hozza a rendorsztorikhoz mer 
tobb volt a pozitiv
benyomas mint a negativ, de ez mostanaban sajnos 
megvaltozott.
Es lehet, hogy a varosban mindennapos dolgokra jobban 
odafigyel az ember.
Remelem azert majd egyszer visszaall a rend Magyarorszagon. 
Es nem azokat 
tamogatjuk uton utfelen akiket sehol mashol a vilagon nem.

Hali,
  Clajos
+ - zsiguli, skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az 524-es szamba megjelent megpiszkalt zsigulirol erdekelne 
pontos leiras, mit, hogyan, mennyibe kerulhet egy ilyen.
Jelenleg egy kulsoleg kisse lepusztult 120L-es Skodat hajtok, ami
a szuleime. Az a velemnyem, hogy ez egy jol kitalalt auto.
Ami zavar: 5-osben kisse gyenge, de hat 1.2-es motortol ne varjon
csodakat az ember. 
A masik, ami nem tetszik, ahogy all. Hatulja az elejehez kepest szerintem
extremul lejjebb van, ami persze teljesen ertheto.
Az auto teljesen szeria. Hatuljat szeretnem megemelni. Ez az egesz arrol a 
gumibiszbaszrol jutott eszembe a Niva magasitashoz. Van valakinek otlete?
Telen is jo auto, de szerintem az eleje hajlamos onallositani magat.
Egyik alkalommal, mikor mentem Szombathelyre, az uton majdnem tukorjeg volt,
es arra lettem figyelmes, hogy az eleje kb 60 kmph-s sebessegnel elindul a
masik savba, minden fele
kormanyzastol fuggetlenul.:o) A motorfek hasznalata segitett rajtam.
A zsiguli dolog azert erdekelne, mert elso auto vasarlas elott allok, amire
tavasszal fog sor kerulni. Max 100.000 Ft-ot tudok ilyen celokra aldozni.
Mit eri meg megvenni:
Lada, Skoda, vagy netan egy regi Audi 80-ast? Ladabol az 1500-os mozgatja a
fantaziamat, de ilyen autora csak akkor kerulhet sor, ha nem enne annyit.
Melyikkel jarok szerintetek a legjobban, mire erdemes odafigyelni?
Egyebkent intenziven motorozom, egy Jawa 350-est hajtok. Ertek is hozza, es
a hobbim is egyben.
Segitsegetek elore is koszonom!

Pjotr. 

Ps: Ket motoros egy savban csak lakotteruleten kivul haladhat egymas
mellett. Meg akkor is, ha
rendor.
+ - Elogyujtas allitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO magusok!

Adott egy '86-os Toyota Starlet 1.3. Csorgott egy kisse gyorsitaskor, de
nem fogyasztott sokat es huzott szepen. Zavart a csorges, elvittem
szerelohoz, aki beallitotta. Most csendes ugyan, de egyaltalan nem huz.
Letezik ez? Vigyem vissza? Vagy mas baja lehet?

Koszonom, ha segitetek.

Hali,
&rew
(Kovacs Andras)
+ - Re: elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Teljes mertekben motorfuggo, azaz altalaban elerhetik, de a fenti
> ket tipusnal en nem tudom. Amit tudok, az a BX dizel, ott elerik,
> de altalaban a szelepeknek nem lesz baja, hanem a vezermutengely
> torik el.

Csak kotozkodesbol.:-)

A Citroennel lehet hogy torik a tengely. A hulye nemet inkabb gyengit
egyet a szelephimban, aztan legfeljebb a törött himbasort kell cserelni,
masnak nem lesz baja.

Istvan
+ - Re: Kemikusok figyelem!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Letezik-e olyan szenhidrogen vegyulet, aminek a hoerteke (futoerteke
> stb) nagyjabol kozelit a methanol-ehoz, valamint vizben oldodo.
> Es ami a legfontosabb, hogy kozforgalomban aruljak.

Csak valami alkohol feleseg johet szoba. A sorozat:
Metanol (Erosen mergezo es ugysem kapsz:)
Etanol :-) (Lelohelyei: Konyak, Whisky, Pa'lyinka)
Propanol / izo-Propanol    na ez talan kaphato, ez vegyipari alapanyag
(Mind a ketto)

> Valami denszesz vagy hasonlo anyag?

A denszesz az Etanolbol van, csak hozzaadnak valami budosito anyagot,
etanol helyett hasznalhatod.

Ha elarulod hogy mire kell, akkor esetleg tudok tovabbi javaslatokat is
tenni.

Istvan
+ - Re: Fenysorompo a higanykorban ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Antal Attila wrote:

> A hideg is kirazott ettol a keso XVII. szazadi technikatol...  :-(
> Senkinek nem jutott eszebe egy olcsobb 2 tranzisztoros megoldas egy
> valtorelevel ? Abba nem kellene kornyezetszennyezo higany sem...

Lattal mar kozelrol felvezetoket kipurcanni? En naponta.

A vasut altal hasznalt technika nagysagrendekkel megbizhatobb, mint akarmelyik
felvezetos vicik-vacak. Ha a kocsidban elmegy az index, legfeljebb nehanyan
razzak az okluket. Ha a vasutban elmegy egy aramkor, meghalhat 100 ember. Lasd 
a
het eleji angliai vonatkatasztrofat. Ott SzVSz kellett lenni muszaki hibanak
_is_ meg emberi mulasztasnak _is_.

A vasuti releknel megbizhatobb eszkozt meg az urtechnikaban sem nagyon
hasznalnak (lasd: Apollo13, Challenger).

Istvan
+ - Re: hatso vagy elso..... aaaa 4WD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Az impreza meg egy folyamatosan ESZMELETLENUL gyorsulo auto. 10 mp alatt
> van
> 200-on! Ez mar nem egy rossz adat es mar magaert beszel.

Errol az ertekrol irjal mar egy kicsit bovebben, nekem egy kicsit furcsanak
tunik. Vagy a 200 sok, vagy a 10 keves. Az auto is erdekes lehet.

Istvan
+ - Re: melygarazsbol kihajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HellO!

>1.) Ki a hibas abban az esetben, ha a garazsbol torteno ovatos kihajtas
>kozben (sebesseg max 10km/h, 1-es sebessegfokozat) a hirtelen elem
>kerulo, a jardan kb. 30 km/h sebesseggel szaguldo kerekparost el-
>utom???

Egyertelmuen a kerekparos a hibas, ugyanis a jardan tilos kerekparozni. Hogy
is mondja a KRESZ? Valahogy igy: "meg az elromlott kerekpart is az uttesten
kell tolni".

>2.) A szituacio megegyezik az 1.) pontban leirtakkal, csak nem egy
>kerekparost, hanem egy viszonylag gyorsan szalado embert gazolok
>el - vegsosoron a jardan. Ebben az esetben ki a vetkes???

Ez mar nehezebb dolog. SZVSZ hibas a gyalogos, mert nem vette figyelembe a
figyelmezteto tablat (de mi van ha nem tud olvasni, vagy nem magyar?). Aztan
hibas vagy te, mert nem voltal eleg korultekinto. Aztan hibas az epulet
kivitelezoje (vagy tulajdonosa, berloje), mert nem gondoskodott megfelelo
eszkozokrol (pl. tukor a ket oldalra), amiben latni lehetne a gyalogosokat.

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - benzinkutas sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tankolok egy MOL kuton Gyor-Sopron es Vas megye hatarohoz kozel, (nagy betukkel
 kiirva, ki is az uzemelteto, frencsajz renceru, mert ez a divat). Tele benzinn
el a tank, meg szerencse, hogy megjegyzem a szamlalo allast, mikor visszateszem
 a pisztolyt a kutfejbe, egyszercsak nullat mutat a kijelzo.
Kerdezem a kutast, jo ez igy, es ha nem jegyzem meg, akkor honnet tudom, hogy m
ennyit tankoltam, mennyit kell fizetni?
Bennt an az adat a komputerbe... a valasz.

Ha nem figyelek, olyan szamlat kapok, amilyet o csinal?
Vagy rafogja, hogy elromlott a komputer, es ir nekem keziszamlat?

Az biztos, ez igy nem tul jo. Ezidaig nalam a MOL-osok voltak a szimpatikusak, 
remelem lesz valami uj benzikut is amit kiprobalhatok, es nem vagnak at 2 hetig
...

Tibor
+ - Re: bizt ov. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg anno 89-ben reszesei voltunk a nagy bummnak, amikor 
budaorsi benzinkuttol kezdve parszaz auto karambolozott. Nekunk 
be volt kapcsolva a biztonsagi ovunk, kb 50-el csusztunk bele a 
kispolakosba, es semmi bajunk nem tortent (csak a trabi lett 
totalos). A toresbol itelve o is hasonlo sebesseggel ment neki a 
golfosnak. Neki viszont nem volt bekapcsolva az ove. Lehasalta a 
kormanyt, es belso verzessel vittek korhazba.
Mi a tanulsag? Mindenki kapcsolja be a biztonsagi ovet, mert ha 
emiatt serul meg egy utkozesnel, a masik felnek orakon at kell 
szobroznia mig a rendorok elvegzik a helyszinelest :-). Ne toljunk 
mar ki egymassal!

blabla
+ - Re: suzuki felszereltseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Suzuki betujelzesek valtozoan az elso-masodik sorozatnal, a
masodiknal
> GLS - 3 ajto, extras (kozp.zar, fordsz.mero, elektromos
>        ablak-tukorallitas, ajtokarpit, a fontosabbak)
> GLX - 5 ajto, ua. mint a GLS.

Szuleimnek 4 ajtos GLX van :)
Nincs benn elektromos ablak, a tukor nemhogy nem elektromos, de
nem belulrol allithato (az uveget kell nyomkodni), de ford. szam
mero, kozponti zar es karpit van benn. Meg szinezett a lokharito
es van benn riaszto es "zene" is.
Viszont ez az elso kiadas vege, lehet hogy csak ebben rejlik a
kulonbseg, mint ahogy irtad is.
   _______
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]    BZS

ui. Van matricam :)))))
A muszerfal tetejere raktam (nem ragasztva), azon gondolkodom,
hogy tu:ro:m be a folia ala. :)
Azert valahogy ki fog kerulni az ablakra :)
Koszi mindenkinek aki osszehozta es a Lukacs Petinek aki elhozta.
+ - Re: Buszsav (#520) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Sziasztok, sokan irtatok, hogy szemelyautoval nem kozlekedhetunk
buszsavban.
> > Ez nem igy van. Az elso jobbrakanyarodasi lehetosegig mehetsz. Es ha
> Pontosabban, a KRESZ ugy fogalmaz, hogy "bekanyarodasra valo
> felkeszuleskor" mehetsz ra. A KRESZ magyarazataban azt irjak, hogy akkor
> mehetunk a buszsavra, ha az "elso kozeli utkereztezodesben" befordulunk.

Nos, azota korulneztem az emlitett helyen (keleti->nepstadion kozott).
Tabla nem jelzi a buszsavot. A kulso sav egesz vegig 'normal' sav, csak a
lampa elott kb. 20m-re van felfestve egy busz felirat, es a lampatol kb.10m-re
megegy. Szoval ez igy eleg furcsa, mire eszreveszed, mar ott vagy a lampanal.

jts
+ - Talalkozo megkesve (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!
Meg nem volt idom irni de most bepotolom lemaradasom.Szoval a
talalkozo,szerintem is jol sikerult es ezert szeretnek koszonetet mondani a
szervezoknek akik onzetlenul es lelkesen alltak hozza ehhez a
dologhoz.Olvastam tobb resztvevotol,hogy a hangulat kora delutan kicsit
ellaposodott amit en is eszrevettem bar en ezt a faradtsagomnak tudtam be.En
nem vagyok egy nagy szervezo tipus ,de nekem az a velemenyem,hogy egy
tarsasag hangulatat nagymertekben meghatarozhatja egy(vagy tobb) eros
vezeregyeniseg aktiv hozzaalasa.Szerintem ezt a szervezok  maximalisan jol
megoldottak amiert megegyszer kosszonet .Orulok,hogy ebben a rohano vilagban
vannak olyan aktiv, onzetlen emberek akik ezt a feladatot felvallaltak,hogy
mi jol erezhessuk magunkat s ennel nem kell tobb.
Adam nyitva hagyott egy kerdest,hogy vajon mert mentek el kora delutan
egyesek?
Ebben en is erintett vagyok,en ugyanis ejjelre mentem dolgozni,igy szannom
kellett egy kis idot a pihenesre is,de remelem legkozelebb vegig ott
lehetek.
Meg egyszer koszonet mindenkinek.

Kucs Zsolt  Moszkvics 2140
+ - Re:Biztositasi cserbenhagyas - uj fejlemeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok!
>Kalandos uton, de megszereztem a kocsitulajdonos telefonszamat. Eloszor
>hallani sem akart a dologrol, mert hogy o videken lakik, es ritkan jar
...
>persze a rendorseget (mint mar irtam) abszolut nem erdekli a dolog.
>Na, akkor most szerintetek mi van?
>Udv!
>Miki ba'
A rendorok a legbunkobb emberek az orszagban. Aki bunko es meg focizni se tud,
az megy rendornek.
Persze, hogy nem erdekli oket, hiszen dolguk volna vele. Te csak jelents fol.
Anyagi kart okozott, tudod ki volt, be is tudod bizonyitani. Ezek utan nem
mondhatjak, hogy nem erdeki oket. Vagy ha megis mondjak, akkor mondd azt, hogy
akkor szeretnel a felettesevel beszelni (ott mar vannak0 70 IQ-s peldanyok is!)
.

Danidek
+ - Campona bunti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak ket megjegyzest szeretnek tenni:
>- Meg is erdemli az, akit egy 1800 ferohelyes parkolo kozvetlen
>kozeleben buntetnek meg!
Az a parkolo max 180 ferohelyes.
Meg mielott nagyon megijednetek, nem az egesz parkoloban tilos
a megallas, csak az aruhaz bejarata elotti uton. Nem a
bevezeto utrol van szo, hanem a parkolo aruhazhoz legkozelebb
eso szakaszarol.

>- Valoban van a bevezeto uton megallni tilos, es teljesen jogos
>mert szuk az ut, es ha oda parkolnak, akkor Pest felol nehezkes
>megkozeliteni a hatso parkolot.
Nem tudom hol van ott hatso parkolo, de nem ez az ut visz hozza
az biztos. Masik parkolo kitablazva egyaltalan nincs
(vagy eszrevehetetlenul) csak most hallok rola. Meg akkor sem
talaltam, amikor korbejartam a parkolot, hogy megkeressem
a tiltotablat.
Az emlitett uton parkolo autok mashol mar nem fertek el.
Nem az en hulyesegem, hogy nem talaltam meg a nagy parkolot,
mert az ott keringo autosok alapjan mas se tudott rola.
Amikor elmentem, azonnal alltak be a helyemre. Erre
meglobogtattam neki a buntetes cetlimet. Az illeto megkoszonte
es tovabb keringett, de 3 masodpercen belul mar allt is be
a kovetkezo auto. Csak ennyire volt zsufolt a parkolo, pedig
az aruhaz kongott az uressegtol.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS