Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1311
Copyright (C) HIX
2001-12-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Akciok (mind)  34 sor     (cikkei)
2 Re: Kozponti injektor, Honda PGM porlaszto (mind)  33 sor     (cikkei)
3 Valasz: *** HIX AUTO *** #1309 (mind)  29 sor     (cikkei)
4 Valasz: Keskeny vagy szeles teli gumi?*** HIX AUTO *** (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Lada Samara, Skoda Favorit, Lada 210xxx, Ford Escort (mind)  18 sor     (cikkei)
6 hutoletakaras (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Thalia (mind)  12 sor     (cikkei)
8 tukor (mind)  10 sor     (cikkei)
9 mar nem is szeretem a telet (mind)  62 sor     (cikkei)
10 Hideg-meleg (mind)  21 sor     (cikkei)
11 Autojavito kerestetik (mind)  6 sor     (cikkei)
12 jon a mikulas (mind)  58 sor     (cikkei)
13 Re: *** HIX AUTO *** #1310 (mind)  29 sor     (cikkei)
14 Re: kulso homero nem pontos - lehet javitani ezen? (mind)  32 sor     (cikkei)
15 1 kis mokat a HA-ra... (mind)  54 sor     (cikkei)
16 4 evszakos gumi (mind)  15 sor     (cikkei)
17 re:Re .hideg a motor - de miert ( 41 sor ) (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Alfa 33 -hoz me'g (mind)  32 sor     (cikkei)
19 futes (mind)  26 sor     (cikkei)
20 Megallas teszt (mind)  24 sor     (cikkei)
21 Re: ABS zumm (mind)  37 sor     (cikkei)
22 Huto (mind)  9 sor     (cikkei)
23 Beujitottam - eljenek a hiperonerzetesek ! :)) (mind)  22 sor     (cikkei)
24 parasodo szelvedo Astra-ban (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Astra homero pontatlansaga (mind)  10 sor     (cikkei)
26 Astra kerdesek (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Re: Elmondom megint... (mind)  27 sor     (cikkei)
28 RE: Gyerekules (mind)  13 sor     (cikkei)
29 !Buenos Dias! (mind)  9 sor     (cikkei)
30 !Buenos Dias! (mind)  9 sor     (cikkei)
31 akkor hogy is van? (mind)  6 sor     (cikkei)
32 Thalia / Clio (mind)  49 sor     (cikkei)
33 Thlaia kerdesek (mind)  24 sor     (cikkei)
34 autoradio "szunetmentes" tapja (mind)  13 sor     (cikkei)
35 Re: Lampa lakott teruleten? (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Akciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Tobb autoalkatresz akcios aron vasrolhato !

December 19. - ig.
Hella kod es tavolsagi fenyszorok 15% os kedvezmennyel.

December 20. - aig huto es futoradiatorhoz 5L tomeny fagyallot kap a
vasarlo.

December 17. - ig
QH fekdobok es fektarcsak 10% -  os engedmennyel
15% os kedvezmeny Mintex, QH, Simer es a beepito keszletek.
10% os        "            LiP lengescsillapitok , Frap gombfejek.
10% os        "             QH kerekcsapagy keszletek

Suzuki Swift alkatreszek akcios aron.

Az akcio ideje alatt ezen kedvezmenyeken tul az en plus kedvezmenyem nem
realizalhato.

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Re: Kozponti injektor, Honda PGM porlaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Fekete Zoltan
>>Mirol lehet megallapitani, hogy egy auto kozponti injektoros, vagy
>>automata szivatos ? (vagy, ha jol tudom a Honda-nal van valami,
>>ami a ketto kozotti megoldas)
>Ez a ketto ket kulon fogalom. A kozponti injektor egy lajart modszer

Hmmm... A kozponti injektor tenyleg lejart modszer lenne ?

Egyebkent a kerdesem igazabaol az lett volna, hogy hogyan lehet a
ket kulonbozo uzemanyag ellatasi rendszert megkulonboztetni...
Ugyanis megneztem egy Mazda 121-et, amirol azt allitottak, hogy
kozponti befecskendezos es hat elso ranezesre igen csak
sima karburatorosnak latszott.
De azota - Homer-nek koszonhetoen - vettem egy karbantartasi,
javitasi kezikonyvet a Honda-hoz es abbol megtudtam a "titkot".
Ebbol kiderult, hogy nekem (sajnos... vagy nem ?) nem kozponti
befecskendezeses motor van a Civic-emben, hanem egy un.
programozhato (PGM) porlasztos rendszeru.
Ha valaki tudna ezzel kapcsolatban reszletesebb informaciokat
adni, azt nagyon megkoszonnem (sajnos a konyvben ezt nem
taglaljak tul reszletesen). Foleg beallitassal, elenorzessel kapcsolatban.
Valami nem lehet teljesen OK, mert ma reggel is inditas utan
eleg magas fordulaton jart a motor, majd bizonyos ido utan hirtelen
alacsonyabb fordulatszamra valtott, majd kesobb meg alacsonyabbra.
Viszont ezen az alacsony fordulatrol egyszer csak elkezdett lassan
esni a fordulat es mar-mar azt hittem, hogy le is all a motor, de egyszer
csak kicsit magasabb fordulatra kapcsolt.
Ilyen lepcsosen kell ennek mukodni ?
Sajnos meg nem volt idom atnezni a vakumcsoveket,  hogy nincs-e
eldugulva, megrepedve valamelyik.

	Zoli
	'90 Honda Civic 1.3
+ - Valasz: *** HIX AUTO *** #1309 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Lampa lakott teruleten? ( 19 sor )
> Idopont: Mon Dec  3 08:13:40 CET 2001 AUTO #1309
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

" A mostani autom az 50-et 2000 fordulaton viszi harmadikban.
A negyedik fokozatban ugyenezt nem tudom, de otodikben
valahol 1200-1300 koruli a fordulat. Ugyan nem jelez a toltes-jelzo
itt sem, de anno akkor sem jelzett.
Ugyhogy telen, amikor vilagitok, futok, hatso ablakot melegitek
bizony 2. - 3. fohozatban autozok varosban. "

Szerintem egy atlagos autonak siman birnia kell! En munkaba szinte mindig az
oreg Wartburggal megyek (90/1.3), mindig lampaval es szinte mindig megy az
ablakfutes is mostanaban, raadasul az egesz oda-vissza 14-16 kilometer csak.

Elvben alapjaraton is el kell birnia a generatornak az osszes fogyasztot, ezt
leginkabb ugy erheto tetten, hogy egy csendes helyen, amikor mar beallt a meleg
motor alapjarata (nem ingadozik), akkor amilyen hirtelen csak lehet,
felkapcsolsz nehany nagyfogyasztot. Ettol vissza kell esnie egy kicsit az
alapjaratnak (a Wartburg alapjarata ilyenkor kb. 30-40 fordulattal esik
tartosan, az Octavia pedig egy pillanatra lejjebb megy, majd vissza).

En is jartam ugy, mint te, de ennek egy nagyon egyszeru oka volt (de majd
megbolondultam): a csomagter-vilagitas kapcsoloja belul eltort. Az ellendarab
(ami el szokott hajlani) nyomta a pockot, de a villany csak egett. Ilyen gond
nem lehetett?

udv,Akos
+ - Valasz: Keskeny vagy szeles teli gumi?*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Keskeny vagy szeles teli gumi? ( 15 sor )
> Idopont: Mon Dec  3 08:03:18 CET 2001 AUTO #1309
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

" "Hoban mintazata, es kisebb fajlagos nyomast kifejto
keskenyebb felulete miatt tobbet er mint a nyari."

Ezen mar egyszer agyaltam itt a listan, de nem valtott
ki semmilyen visszhangot :-)

A regi stilusu, butykos teli guminal lehet, hogy a
keskeny a nyero, mert jobban belesullyed a hoba,
es a butykei meg tudnak akaszkodni.
De az "uj" lemellasnal errol cseppet sem vagyok
megbizonyosodva. Itt ugye a lamellak e'le adja
a huzoerot, az pedig - ugy gondolom -
annal tobb lehet,minel hosszabb a lemella e'l."

De a huzoero nem minden! Itt az a lenyeg, hogy a lamellak minel melyebben
belesuppedjenek a hoba, ezt pedig akkor ered el, ha nagy rajtuk a feluleti
nyomas, vagyis relative kicsi a felulet a sulyhoz kepest. Nezd meg a buszokat,
tukorradial nyari gumikon szaguldoznak a hoban, amikor el sem tudunk indulni a
szemelyautoval, csak azert, mert oriasi erovel nyomodik a gumi az uthoz (hohoz)
.

Abban a specialis esetben jobb _lehet_ a szeles, ha tukorjeg van es iszonyu
hideg. Ilyenkor a nagy feluleti nyomas is keves ahhoz, hogy egy icipicit is
megolvassza a lamella alatt a jeget, igy itt a nagyobb felulet jelent_het_ jobb
vonoerot. De ez csak az en elmeletem.

Mas kerdes, hogy szemely szerint neked vekony kell-e? A vekony elonyei es
hatranyai:

+ jobb vonoero es kanyarsebesseg hoban
+ olcsobb!

- altalaban kisebb terhelhetoseg
- kisebb kanyarsebesseg es vonoero szaraz, ill. nedves (viznedves!) aszfalton

Vagyis ha keves hoval kalkulalsz, dogos kulseju gumit akarsz es/vagy nagyon
kemenyen tolod neki, amikor nincs ho, akkor realis a szelesebbet venni,
egyebkent szerintem nem. En a csalad mindharom autojara vekonyabbat vettem
egy(ket) merettel.

Udv,
Akos
+ - Lada Samara, Skoda Favorit, Lada 210xxx, Ford Escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Szeretném segítségeteket kérni autóvásárlást illetően. A tárgybeli autók közül 
gondolkodtam, hiszen a pénztárcám felső korlátja 450.000 Ft. Szükségem lenne a 
tanácsotokra. Az alábbi szempontok figyelembevételével kérnék állásfoglalást a 
márkák között:
 alkatrész árak, fogyasztás, megbízhatóság, ár-érték arány, évjárat...stb stb..
Minden lehetséges hozzászólást nagyon szívesen vennék, mert tájékozottságom műs
zaki területen igen ködös...
A másik, hogy mi javasoltok? Inkább kereskedőnél vegyek autót, vagy esetleg újs
ágból, vagy autópiac???


Mindenkinek előre is köszönöm!

Üdv.:
Zsolti
+ - hutoletakaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Semmi problema, csak le kell takarni a hutot, mert fagypont alatt nem
> kepes felmelegedni, foleg, ha 120-130 a tempo.

Nem eppen az a termosztat feladata, hogy a hutot csak akkor kapcsolja be
a vizkorbe, ha a motor elert egy bizonyos hofokot?

> Nekem most csak felig van letakarva, s igy kiraly a hofok.
> - 10 fok alatt az egeszet le fogom takarni.

Magyarazd mar el, hogy ennek mi ertelme van, mert ha a fenti allitas
(kerdes) igaz, sose fogok rajonni.

> Felado :  [Hungary]
> Bocs Zoli a rossz otletem miatt, de olvasom,
> hogy nem kajaltad meg.

Ugyanmar, segond. Felkeszultem az effajta szabotor tamadasokra :)

> Felado :  [Hungary]
> "Szoval akarmit is mondtok, szerintem a Fold lapos es
> 7 indiai elefanton nyugszik...  :-)"
>
> Nananana! Mindenki tudja, hogy a Fold banan alaku!
> (Az lehet, hogy 7 elefanton nyugszik, de BANAN ALAKU!!!)

Lecci, lecci, meseld el megegyszer, hogyan lehet birkavesevel
foldrengest megelozni!

Zoli
+ - Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> vagy mikor csinalja, de neha, altalaban a taviranyitoval torteno
> gyorsabb ujranyitaskor sipol egyet a kocsi, egyebkent csendben van

a riasztoknal a altalaban arrol add infot, hogy buzeraltak az autot. 
a sipolas szama pedig megadja, hogy hol tortent a behatolas, 
ill. a probalkozas. vagy egyszeuen csak azt jelzi, hogy az utolso
bezaras ota volt riasztas

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> sot, meg a kezelesi utmutato is melyen hallgat errol az alaparas (!)
> extrarol. Most viszont igencsak nagy hasznat veszem :-))

Ha elektromos a tukor allitasa, mindig belerakjak a futest is.
Kapcsolot nem kap, akkor fut, ha bekapcsolod a hatso ablak futeset

Cs.
AR 146  / Punto II
+ - mar nem is szeretem a telet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Tavaly egesz telet atmorogtam a listan. Azt hittem, megvaltozik
minden... Meg is valtozott. Meg tobb a marha az utakon.

EMBEREK! A JEG NEM UGYANAZ, MINT A KOD.

A jeg az az, mikor teli gumi kell es lassan kell menni.
A kod az az, amikor sem latsz ki a fejedbol es lassan kell menni.

EMBEREK! TELE VAN A TOKOM A KODLAMPATOKKAL.

Abszolute nem izgat, ha 30 km/h a sebesseged, en is a biztonsag
hive vagyok. De a ha moged er valaki, kerlek legalabb akkor 
huzodj le, de nem. Nem kell lehuzodnod, menj a felezovonanon.
De Krisztus szent sebeire kerlek kapcsold ki azt ket k.k.b.
kodlampat, mert nem latok semmit toled. Sem a szembejovot,
hogy vegre elhuzhassak toled, sem a masik oldalon a reszeg
biciklist.

Ha csak paran lennetek, nem potyognek miattatok, de itt az
egesz republika megbolondult, vagy mi a szosz? A Micimacko
mezescsuporara kerlek, magyarazd mar el, miert vilagitasz,
ha ket kilometert is ellatni gond nelkul?

Az elmult nap par pillanata:

Egy amerikai allampolgar manoverezes kozben letorte egy
masik auto tukret. Az auto tulajdonosa, egy 21 eves fiatal
ugy osszerugdosta az amerikait, hogy eltort par bordaja es
3 honapig pihenhet.

Egy Citroen Berlingo allora fekez a fouton es kiengedi a 
jobbrol erkezo komplett epitkezest - teherautok, vonatatok,
osszesen 6 gepet. Meg mindig gyomorgorcseim vannak.

Tegnap este a karacsonyi vasaron 12-14 eves csajok
enekelnek az ut szelen, hogy adjak mar nekik penzt egy
kibaszott grammra.

A 20 km-es ut ma az eredeti 20 percrol 46 percre huzodik.

Tegnap az ures parkoloban porogtem egyet, kihivtak ram
a feketeket. Biztosan nagyon veszelyes voltam...

Az elottem fekezo Avia kirakta elem a segget. 7 centin
mulott.

Egy Skoda 120 megunta a tokolest (40 km/h) es elindult.
A besorolasnal lekopirozta az F15-ot, 15 meterrel az ut 
mellett landolt. Erdekelne, hogyan maszik majd ki.

A falu vegen kifutott egy tyuk, elottem a masik tyuk satuzik
es pordul kettot. Hat elet forgott 10 mp-ig veszelyben. 
Megusztuk. A tyuk is. Atment az uton. 

Ezt a telet vartam en annyira? Erre orultem? Kellett ez nekem?

UI: A Prevent jegoldo odafagyott a szelvedore.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Hideg-meleg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>(Astra) A radio folott szinte mindig jon a hideg levego is.
Miota van Astrad? A radio folott _csak_ hideg levego jon.
En imadom. Jol befutok es kozben csiklandoztatom magam
a friss hideg levegovel.


>Semmi problema, csak le kell takarni a hutot, mert fagypont alatt nem kepes
>felmelegedni, foleg, ha 120-130 a tempo.

Erre a celra en a termosztatot hasznalom.
Ha nem eri el a motor az uzemi hofokot, ez a
leggyanusabb alkatresz.
Ki is irta egy-ket eve, hogy letakarta a hutot,
azutan elszegyellte magat, mert lenezte a Ford
mernokeit?


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Autojavito kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bizony, 20 eves lett a Suzuki Altom. Nagyon megviselt (rozsda, lyukak,
nyomorek kerekabroncsok stb.) Tud valaki helyet, ahol - nem sok penzert -
hozzanyulnanak? Budapesti vagyok.
Valaszt maganba kerek, mert nem jaratom az AUTO-t.
Elore is koszi,
Piroska
+ - jon a mikulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajnali 5 ora. Irany Pestrol, Debrecen. Escort furgon megbuggyantva,
utanfuton harom raklap plafonig pakolva. Szakad a ho.

Az M3-as elejen az OMV kutnal benya, ablakmoso, matrica.
A barna, melegszemu tunder bug a fulembe.
- Hogy esik a ho .... Vigyazzon az uton... Itt a pennam, - nyomja
kezembe a tollat - egesz ejjel melengettem. Irja ra a rendszamot
a kartyara. ( hat, nem egy bubaj ?)

Godollonel felzarkozik mogem egy soszoro auto. Megyunk ugy 60-al.
Kiallok egy pihenobe, elszivok egy cigit, hagyok neki ot perc elonyt.
Utana se tudok 80-nal tobbet menni. Gyenge a motor, nagy a pakk,
szakad a ho, nem latni semmit.
Minden tejes, zoldseges, mittudomenmitvisz teherauto velem emberkedik.
Nyomjak mind az allat, 83-al.

Fuzesabonyig nem tortenik semmi. Ott nyilal belem, hogy az OMV-s
tunder atkefelt egy ezressel. Nem tudok haragudni ra. Ugyes volt.

8 elott egy hortobagyi csardaban reggelizem. Rantotta, tea, kave,
zsemlek, vaj, hazi lekvar. A fogadosne hozza a szamlat. Tetelesen
felsorolva minden - osszesen 250 Ft (kettoszazotven forint)
Lemegyek hidba... A vegosszegen is es a negyvenes fogadosnen is.
(nagyon, nagyon jo csaj, meg agymeleg) Majdnem grabecsolni kezdem,
amikor eszreveszek egy nagy marha melakot.  A konyhaajtot tamasztja
egy szal gatyaba. (nagyon bekavarhattam en valamibe)
Adok ket ketszazast, mosoly oda vissza es huzok tovabb.

Utoler egy telefon - Ne oruljek, visszafele is lesz egy keves aru.
A hulyeje ! Miert ne oruljek ? Legalabb az utanfuto nem pattog uresen.
Debrecenben a Medicor udvaran osszeszorulunk egy kamionnal.
Utanfuto leakaszt, gyalog tolom egy haztombot, majd a masik
oldalrol megkozelitem. A fulemig szaros vagyok. Egy rakodo a
ponyvaval kiveri a szememet. Most igy natur is ugy latok, mint
a szilikonnal osszeB@...ott szelvedomon keresztul.

Visszafele ujabb telefon...
- Mi a f@sz van mar megint ? - uvoltom idegi alapon.
Hosszu csend, majd igazgatom ker elnezest a zavarasert.
Kopni-nyelni nem tudok. Biztosan tudja, hogy ez nem neki szolt.
Valami baj van a szerverrel. Ha visszaertem nezzek ra, meg este.

Utanfutot visszaviszem Budakalaszra. Visszafele lemosom a kocsit
egy kutnal. A szomszed atspiccel a gozborotvaval. Atanyazok.
Mercis, maffiozo taxis elnezest ker es spriccel tovabb.

A cegnel csak a portas van, mire visszaerek.
A szervernek kutya baja. Az egyik szobaba szetjott az ethernet kartya
BNC-je. Nem mondom meg senkinek. Csutortok es pentek kenyelmesen
"szervert fogok javitani".

Radioban hallom, hogy 6-an virgacsos mikulas is lesz a rendorokkel.
De marha jo. De jo, hogy ma mentem. Ez hianyzott volna meg nekem.

Na, abbahagyom mert este 6 ora van es elalszom itt ulve...
Hali mindenkinek !
--
Meszaros Geza
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1310 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Pontositok:
1. "fustoles" alatt a kipufogobol eredo gazokra gondoltam. Felreertes ne
essek, nincs szo kipufogora cseppent vizrol, olajrol, ami a meleg hatasara
parologna
2. maga a fust szurkes - feheres szinu, inkabb pa'ra kinezete van.

A szimptomatika meg mindig nem mult el... Hogy jobban leirjam: amikor telen
, hidegben elindul a motor (mondjuk reggel), akkor a kipufogobol egy ideig
feheres-szurkes gaz jon ki, addig amig a motor felmelegszik. Namarmost,
nalam ez a fustoles nem szunik meg miutan a motor bemelegedett...

remelem voltam eleg vilagos...., ha nem , kerdezzetek!

Szabi
Astra F Caravan, 1.6



>> Amit ujabban eszrevettem: a kipufogo tartos hasznalat
>> - 1-2 oras varosi kocsikazas- utan is erosen "fustol".
HA> 
HA> Ket dolog nem vilagos.
HA> 1. mi fustol? maga a kipufogo vagy a kipufogobol
HA> 2. milyen szinu maga a fust. Feher? Kekes? Szurkes?
HA> 
HA> Cs.
HA> AR 146 / Punto II
+ - Re: kulso homero nem pontos - lehet javitani ezen? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Amennyire en tudom, a homero, szembenezve az autoval, a maszk jobboldali ,
also reszen talalhato. Innen megy egy kabel valahova a muszerfal fele.
Amire en gyanakszom:
- a homerod mar nincs a helyen , hanem valahol a motorhazban van eldugva
- a homero kabele zarlatos valahol

Kivancsi vagyok mi lesz a megoldas...

Szabi
Astra F Caravan, 1.6/94


> Van egy Opel Astra (1994-es, 5 ajtos valtozat), melynek a radio feletti kijel
zo
> je mutatja a kulso homersekletet. Ez hideg motorral torteno indulaskor nagyja
bo
> l pontos, de utana a motor melegedesevel egyidoben fokozatos par fokkal meleg
eb
> bet mutat. Igy lesz minusz 2,5 fokbol plusz 4 fok. Ilyenkor egy uj Astra, mel
eg
>  motorral ugyanugy -2,5 fokot mutat, tehat nem termeszetes, hogy ennyire elte
rj
> en.
> 
> Lehet ezen javitani valahogy? Esetleg at lehet helyezni a homerot valahova ma
sh
> ova, ahol nem annyira befolyasolja a motor melegsege?


Szabi
+ - 1 kis mokat a HA-ra... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves HA-s barataim!

	Kaptam a minap egy viccet; gondoltam, megosztom Veletek.
Nemcsak romantikaval, hanemnevetessel, kuncogassal is szebb az elet.
:)

	Szeretnem elore leszogezni (kalimpaccsal kopp-kopp-kopp), hogy nem szanom
szemelyeskedesnek egyik HA-snak sem, tehat ne sertodjetek meg rajta, jo?
_ez csak egy artalmatlan vicc!_


	Szent Peter felhivja szepen sorban az embereket az egekbe egy kis
kirandulasra. Mindenki kap egy kocsit annak megfeleloen, hogy mennyire volt
jo csaladtag. Kerdi az elsot, hogy mi a bune.
- Nyolcszor csaltam meg a felesegemet. - mondja.
Na jo, kap egy Trabantot.
A masodikra kerül a sor.
- Hatszor csaltam meg a felesegemet, de megbantam.
Na jo, kap egy Zsigat.
A harmadikat is megkerdezi.
- En meg soha nem csaltam meg a felesegemet bar ereztem mar kisertest.
- Na jo akkor o kap egy BMW-t.
Ez igy megy tovabb szep sorban, mig meg nem telik az eg. Közlekednek az
emberek, mikor egyszer a Trabantos es a Zsigas arra lesz figyelmes, hogy a
BMW-s zokog a szep kocsiban.
- Mi a baj, miert sir? Hiszen egyszer sem csalta meg a feleseget.
- Igen, de az elobb lattam az asszonyt egy rolleren...


	Megjegyzeseim.

1. szvsz rengeteg Traubi van az egben, hisz igen gyakran ke'k az e'g... :)
1.1 ebbol kovetkezik, hogy rengetegen csalta'k meg a feles... khm...
kiralysagukat... :)
2. azert a roller is jo jargany... e'jjenekacsajoque! :)
3. ha megbanjuk buneinket, jarganyt kapunk szentpetertol; ki ilyet, ki
olyat... :)


	Imadom az eletet!

	Ti hogy vagytok vele?
	:)

	Tudtatok, hogy a jol lakott emberek kevesbe hajlamosak a veszekedesekre, a
vitak gerjesztesere, meg ilyenekre? ...

	Hat akkor, ennek fenyeben, jol egyetek es jok legyetek!


	Udv:
		Penti,
		a patrolos
		:)
+ - 4 evszakos gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most, hogy felenk is leesett a ho, latom, hogy a negyevszakosnak
eladott gumim annyit sem er mint a tavajelotti nyari. :-((
Egy kinai(?) win star vagymi nevu gumi, most mar abban sem vagyok biztos,
hogy 4 evszakos, ugy csuszik. Egyedul nyaron, szaraz uton volt jo. Pedig
kelloen nagy bordaju, meg minden.
Lehet, hogy atvagtak? Vagy en varok tul sokat? Nagy mellennyel
nekivagok egy enyhe emelkedonek, erre segget riszal, meg kapar
meg minden.
Nektek mi a tapasztalatotok negyevszakossal?

Udv: Arpi

PS: a telirol annyit olvastam, negyevszakosrol meg semmit.
+ - re:Re .hideg a motor - de miert ( 41 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba.Demeny irta:
>Szabi
>Semmi problema, csak le kell takarni a hutot, mert fagypont alatt >nem
kepes
Ez igy ebben a formaban nem igaz, csak kenyszermegoldas.

>felmelegedni, foleg, ha 120-130 a tempo.
>Nekem most csak felig van letakarva, s igy kiraly a hofok.
>- 10 fok alatt az egeszet le fogom takarni.
Az oreg 120-as Skodam a rengeteg vizevel is par perc
alatt felmelegszik. Ha nem, termosztat csere.
Az, hogy a hutoben hany fokos a viz, nem igazan erdekes.
Szerinetm  termosztat. Csereld minel hamarabb, motorelettartamot nem
elonyosen befolyasolja.

Udv: Arpi
+ - Alfa 33 -hoz me'g (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SziaszTok!

Ketten irtatok, hogy irjak par dolgot meg az Alfarol.
A tipusa: 33 1.7IE , evjarat: 1990.
Nos a kovetkezo fobb dolgok lettek rajta kicserelve.
"fobb dolog" = draga alkatresz, vagy muvelet :-)
uj benzin szivattyu, uj kuplung, uj fenyezes(metal), uj szelvedo.

Egy cim ahol 90%-ban mindent rogton meglehet hozza venni:
(csak uj alkatreszek, ugyhogy egy reszuk huzos lehet)

Vogl & Co
Autoverkaufs GMBH
Schießstattgasse 65	Tel.: ++43 0316-80800
A-8010 Graz

Es hogy kik javitottak? Egy osztrak szerelo aki

tokeletesen ert hozza, illetve egy magyar akire csak
egyszeru dolgokat biztam.

Egyebkent elado, de nem olcson. :-) Ha valakit erdekel

irjon. Nagyon jo allapotban van, meglett rajta minden
rendesen csinalva. Nem biztam semmit sem a veletlenre,
sokat mentem vele Ausztriaban.

Szabo Tamas


_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Nekem is az a gondom, hogy minusz fokokban 20-40 perc kell, hogy
jo ido legyen a kocsiban.
A radio folott szinte mindig jon a hideg levego is."

Ez talan tomitetlensegre utal, vagy a szabalyozo mechanizmus nem muxik
megfeleloen, vagyis nem zarja a hideg levegot. Azt nem irtad, hogy mennyi
ido kell a futoradiator felmelegedesehez.
Nem ismerem a kocsid rendszeret, de anyosom a tizenvalahany eves Golfjaban
vegigdidergte a vasarlas utani elso telet, mig aztan megmutattam neki, hogy
a motorterben ott van a futesvizvezeteken egy elzaro csap. (Jo-jo, meg
hagyhattam volna egy-ket telet igy kozlekedni, de nem vagyok en olyan
szemetlada ;-))

Nekem automata a hutes/futes, es ha ebben a pozicioban van a ventikapcsolo,
valamint 29C fole allitom a hofokszabalyzot, akkor addig nem indul be a
ventillator, amig nem jon a meleg viz a motortol. Ez nem tobb mint ot perc,
meg akkor sem, ha alapjaraton ketyeg, en meg a havat vakaritom. (Gy.k.:
manualisra allitva en szabalyozom a venti fordszamat.) A BX-nel is istenes
volt a futes/szellozes, az XM-nel sem rosszabb. Az a halalom, amikor olyan
kocsiban ulok, amelyik keptelen 60km/h sebesseg felett szarazon tartani
venti nelkul menet kozben az ablakokat (az osszeset). 

Udv
joe

Citroen XM 2.1 Turbo D12
+ - Megallas teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-Vizszintes havas ut, 4-5 kocsi altal letaposott ho.
-Kocsi sulya1577kg (+en 102kg)
-Gumi: Continental ContiWinterContact 185/65R15
-ABS
-Front hajtas
-Hidropneumatikus felfuggesztes (Hydroaktiv I)
-Kulso homerseklet: 0C

Sebesseg     fektavolsag
30km/h        4.3m
40km/h        9.4m

Megjegyzes:
1/ a 40-rol torteno fekezes utan 5 helyen lehetett latni  45cm hosszu
csuszasnyomot, 45cm-es kozokkel a megallas pontjatol visszafele. Ugyenez
volt 30-rol torteno fekezeskor is, csak ott ketto. (Termeszetesen a kocsi
ugy allt meg, mintha zsinoron huztak volna)
2/ A Hidropneumatikus felfuggesztes miatt az azzal rendelkezo Citroenek
fekezeskor nem "allnak az orrukra", hanem "lerantjak" a kocsi hatuljat,
ezzel is novelve a hatso fekek hatekonysagat.

Udv joe

Citroen Xm 2.1 Turbo D12
+ - Re: ABS zumm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csak annyit szeretnek hozzaszolni, hogy ez valoban lehetseges. Ugyanis
ketfele ABS letezik! Egyik csak annyit tud, hogy masodpercenkent x
alkalommal elveszi es visszaadja a nyomast, mig a masik arra is kepes, hogy
a kerekek sebessegebol visszaszamolva _pontosan_ beallitsa a fekkorben hato
nyomast. Az emlitett Honda Integra ez utobbi, sokkal dragabb ABS-t
hasznalja. Ez valoban egyaltalan nem kopog-ropog, hiszen a fent emlitettek
alapjan nem dugattyus felepitesu, hanem szelepes rendszeru. Ennek
kovetkezteben pedig sokkal hatasosabb es pontosabb fekezest es valamivel
rovidebb fekutat tesz lehetove. Ja, es mellesleg nem is rangatja a labunkat
a fekpedallal egyutt...

Amugy nekem egy Ford Focusom van, de az is az egyszerubb, dugattyus
rendszeru ABS-t hasznalja.

--
Üdvözlettel:

   Gályász Ferenc


> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
>
> At 02:31 AM 12/1/2001 +0100, you wrote:
> >Hallottal Te mar valoban ABS-t mukodni ?
> >Szerintem ott szo sincs zummogesrol...
> >Kopog-ropog-dobol esetleg, de zummog ? Az a darazs. :-)
>
> Remelem lesz meg HAT amig el nem adom az integrat, szivesen megmutatom a
> halk zummogest :)))
> Jahh és nem razza a pedalt se :)))
>
> Kopogni ropogni, szaggatottan lassulni abs-el a ford mondeo, na az
> csinalja... Sot ha lelepek a fekrol mikozben ment az abs akkor halkulo
> zummogest hallok.. :))
+ - Huto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Semmi problema, csak le kell takarni a hutot, mert fagypont alatt nem kepes
felmelegedni, foleg, ha 120-130 a tempo"

Szia, az Astraban biztos kell lennie termosztatnak. Nekem ugy magyaraztak
hogy amig a motor fel nem melegszik nem engedi a vizet a huto es a motor
kozott keringeni, tehat a huto letakarasa felesleges. Szerintem a termosztat
maradhatott nyitva.

SzaboZE
+ - Beujitottam - eljenek a hiperonerzetesek ! :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


orommel ertesitek minden tisztelt HIXAutotagot, hogy tegnap 
beujitottam autoilag, amivel majd' egy eves almom teljesult.

(Nem)csak azert, hogy noveljem az hiper-onbizalmasok 
taborat a listan, egy Alfa Romeo 145-os lett tegnap a 
tulajdonom. Fiatal, szep, jok a dudai (illetve formas a 
lokharitoja), es iszonyu jo a segge. Majdnem vele aludtam 
az ejjel... :)

A Fiat Csirkecsontom (szporting!) pedig uj gazdara talalt 
(erdekes modon a Trabimat jobban megsirattam, mint a 
Csirket).

deejaytiszy


PS:
A Csirkerol nem tudom levakarni a matricat, rament 2 
kormom. De kell majd egy uj a 145-re.
+ - parasodo szelvedo Astra-ban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"(telen) ha 5-en vagyunk a kocsiban,
sehogy sem tudom tisztara szaritani a szelvedot, tiszta pa'ra az egesz."

Ugy tudom, ez minden Astra-ra igaz. En jottem mar Becsbol Budapestre szakado
esoben lehuzott ablakkal, mivel keptelen voltam lefujatni a parat az
ablakokrol. Allitolag nagyobb esoben a pollenszuro kap vizet es hiaba
fujatod az utasteret, olyan paras levegot nyom be, hogy remenytelen a
paramentesites. A pollenszuro ideiglenes eltavolitasa lehet, hogy segitene,
de meg nem probaltam.
Egyebkent bizonyos idojarasi korulmenyek kozott akkor is parasodik, ha nem
esik. Ilyenkor van az, hogy hatso ablak futes bekapcsol, elso szelvedo
konstans fuvatasa 3-4-es fokozaton, esetleg elso ablak resnyire lehuz, plusz
keznel levo torlokendovel piros lampanal surun torolget. :-((

KZoli
Astra 1.4 16V
+ - Astra homero pontatlansaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Lehet ezen javitani valahogy? Esetleg at lehet helyezni a homerot valahova
mash
ova, ahol nem annyira befolyasolja a motor melegsege?"

Valoszinuleg a merest vegzo egyseg, ami ha jol tudom valahol a bal elso
kereknel van elhelyezve, mehetett tonkre. Ez az Astra-ban egy ido utan
megadja magat es emiatt hulyesegeket mutat a kijelzo. Szerintem csere.

KZoli
Astra 1.4 16V
+ - Astra kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Nekem is az a gondom, hogy minusz fokokban 20-40 perc kell, hogy
jo ido legyen a kocsiban.
A radio folott szinte mindig jon a hideg levego is."

Az enyem is sokkal lassabban melegszik, mint a felesegem 15 eves Seat-ja.
Erdekes! Nekem is csak hideg levego jon a radio feletti kozepso legbefuvon.
Azt hittem, ez csak az en autom hibaja.

KZoli
Astra 1.4 16V
+ - Re: Elmondom megint... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hajdu Csaba irta:
: Erre kernek bovebb magyarazatot, marmint hogy ez hogy okozhatta a
: pordulest, ha nem kanyarodtal, nem fekeztel... Miert nem a hajtott
: kerek csuszott meg, amikor a sikosabb reszre ert? (Remelem a
: Kadett nem hatsokerekes :)).

Az elso kerekeken ebred ugyan a vonoero, de a hatso kerekeknek sokkal
kisebb az oldaltartasa. Egyreszt a nyari gumi miatt, masreszt pedig azert,
mert a hatso tengely joval kevesbe terhelt, igy a tapadasi surlodasi ero
meg teli gumival is kisebb. Igy egy kis egyenetlenseg, oldalszel, stb. a
hatso kerekeket fogja megcsusztatni. Eppen ezert illik a teli gumit mindig
a hatso kerekekre rakni. Ugyanis sokkal jobb nem piruettezni es legfeljebb
a hegyre nem folmenni, mint a hegyre folmenni, de nem tudni, hogy hol a
piruetthatar.

Hasonloan meg lehet szivni (4 teli gumival is) azon helyzetet, amikor a 2
baloldali kerek aszfalton fut, a masik ketto pedig havon. ABS-nelkuli
kocsival a veszfekezes (=padlofek) piruettet garantal [nekem a
vezetestechnikai treningen 50 km/h-val 720 fok jott ossze -- igaz ez
juniusban volt, tehat nyari gumival csinaltam :-) ], mert a bal elso kerek
meg tapad, amikor a masik 3 mar csuszik.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - RE: Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sanyi kerdezte:
>A kerdesem az lenne, hogy hol és milyen aron lehet
>kapni ilyen ules magasitot?

Nem veszes, talan meg a kozertben is arulnak. (En pl. a Tescoban vettem,
4KHUF korul volt darabja.)
Egyvalamire nagyon vigyazz: az olcsobbak tenyleg csak ulesmagasitok - ezek
karambol eseten sz@rt se ernek, mert kirepulnek a gyerek popsija alol, az ov
meg siman raszorul a nyakukra. Olyat keress, amelyiknek karfája, vagy
valamilyen bujtatoja van, amin at lehet fuzni az ovet.

Udv:
pJ
+ - !Buenos Dias! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekete Zoltan tesztelt:
"Hol talalhato ilyen bimetal
lemez meg a jarmuvekben (regiekben mert az ujakban mar ennek a
szerepet is szenzor vette at)?"

Thermosztat?

Adios,
Chucky
+ - !Buenos Dias! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Nananana! Mindenki tudja, hogy a Fold banan alaku!
(Az lehet, hogy 7 elefanton nyugszik, de BANAN ALAKU!!!)

Udv joe"

Bananos Joe? :o)))

Adios,
Chucky
+ - akkor hogy is van? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Szoval akarmit is mondtok, szerintem a Fold lapos es
> > 7 indiai elefanton nyugszik...  :-)
> Ez meg egy emeletes baromsag. 3 _AFRIKAI_ elefanton nyugszik, amik
> egy teknos hatan allnak :)

Es az elefant vajon visel ilyenkor teligumit?
+ - Thalia / Clio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Borga irta:
> >>>
> Szoval, megvan!
> Vettem egy Renault Thalia RN-t.
>
> Gratula.
> Vigyazz ra, es sok oromteli kilometert kivanok.
>
> >>>
> A "Hasznalati utmutato" egyik zaradeka szerint
> minden valtoztatas joga fenntartva. Van is a leirtaktol
> egy-ket elteres.
>  ....
> zarast a veszvillogok ketszeri felvillanasa jelzi.....
> - A nyitast a veszvillogok egyszeri felvillanasa jelzi.
> Valosag: Semmikor nem villog, se egyszer, se ketszer.
>  ....
> a mukodteto gomb visszajelzoje kigyullad.
> Valosag: Csak reteszel, nem vilagit a visszajelzo.

En is gratulalok!!!
Es az elozo levelekben irt gratulaciok egy reszet utolagos
engedelmetekkel magamra
is vettem, mert en meg egy vadiuj Clio buszke tulajdonosa lettem. (Nagy
az orom
mostanaban mifelenk - harom napos a kicsike)

A "Hasznalati utmutato"-re reagalva:
Valoban a Clio leirasa emliti a felvillanast, nekem szepen csinalja is:
nyitaskor
egyszer, zaraskor ketszer.
Szerintem ne keseredj el, elvegre nem az a lenyeg, hogy villanjon meg
kuttyanjon,
hanem, hogy zarja be rendesen az ajtot. Engem viszont kellemes
meglepetes is ert a
zarantyuval kapcsolatban, amit a vasarlaskor meg nem is tudtam. Ha a
taviranyitoval
kinyitod az autot, de 30 masodperrcig nem szallsz be, akkor a "kis okos"
visszazarja magat (feltetelezve, hogy kozben a kulcs nem kerult valahogy
megis az
auton belulre). Engem lenyugoznek az ilyen "felhasznalobarat"
szolgaltatsok, csak
rettenetesen izgat, hogy milyenek lesznek a hibajelensegek, majd ha kezd
lejarni a
garancialis idoszak. :-)

Udv:
Koronczi
Clio 1.4-16V Dinamique
+ - Thlaia kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Borga!

Gratula az uj kocsihoz!
Latom jottek valaszok, bar nem a kerdesedre. :)))
Az index nekem sem villan fel ha a gyari kulcsal zarom
az autot. Viszont miota beszereltek a riasztot, azota
mar ez az "extra" szoltgaltatas is aktiv. :) Hogy hol
fugg ez osszee...?!
A kozponti zar gombja szinten nem villan fel/vilagit
amikor lezar, (csak mint a tobbi gomb a vilagitas
bekapcsolasakor). Ennel nagyobb gondjaid sose
legyenek!!! :)
 
Udv,
Peter
Thalia RT

=====
Ne igyal, amikor vezetsz! Meg nekimesz valaminek és kilottyen a pia.

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Buy the perfect holiday gifts at Yahoo! Shopping.
http://shopping.yahoo.com
+ - autoradio "szunetmentes" tapja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Az autoradio-cd lejatszomtol szeretnek egy olyan "extra" dolgot hogy az
oninditozas ideje alatt se hagyjon ki, ill. ne kezdje a CD-t elolrol. Gondolom
van olyan (dragabb?) tipus amiben ez benne van, de az enyemben (Kenwood "alap")
nincs.

Van erre valami kesz megoldas? Esetleg egy nagyobb kondi beiktatasa a tapkabelb
e
segitene? Tud valaki helyet, szakembert aki megcsinalja / ahol megveheto ilyen?

Koszi
Gabor
+ - Re: Lampa lakott teruleten? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali
Es meg mindig dinamos autod van ? :))
KI
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
>. . . . . . .
> Nos masnap reggel az auto nem indult, ugy lemerult az
> akku. Nyilvan nem volt elegendo toltes a fogyasztast
> egyensulyozando.
... . . . . . . . .
> Ugyhogy telen, amikor vilagitok, futok, hatso ablakot melegitek
> bizony 2. - 3. fohozatban autozok varosban.
>
> Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS