Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 533
Copyright (C) HIX
1999-10-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket ? (mind)  19 sor     (cikkei)
2 INGYENES PROGRAM AZ INTERNETEN (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Niva a vizben (mind)  25 sor     (cikkei)
4 gyorsulasi verseny+Citrom kerdes+UAZ (mind)  41 sor     (cikkei)
5 Re: Buszke apa (mind)  9 sor     (cikkei)
6 breko (mind)  24 sor     (cikkei)
7 hajtas (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Bosch super 4 (mind)  18 sor     (cikkei)
9 FW: radar (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Re: Okos nemet (mind)  56 sor     (cikkei)
11 Re: Merci vs. Citrom:)))) (mind)  36 sor     (cikkei)
12 konnyufem felni hatranya (mind)  11 sor     (cikkei)
13 From: hotgirl@sluts.com (mind)  29 sor     (cikkei)
14 NEVER be without Power at Home, NEW Y2K Palm-Size Power (mind)  85 sor     (cikkei)
15 Cserbenhagyas (karosszerialakatos). Fenyezes elotti ker (mind)  69 sor     (cikkei)
16 re: Perdulet (mind)  18 sor     (cikkei)
17 biztonsagi ov (mind)  18 sor     (cikkei)
18 Trabi kormanyat mikor konnyu tekerni (mind)  44 sor     (cikkei)
19 Autoeladas kulfoldinek?? (mind)  12 sor     (cikkei)
20 gumi, Szagertok, PJ (mind)  44 sor     (cikkei)
21 Re: Police, ARO (mind)  84 sor     (cikkei)
22 Sok kerdes Ford Granadaval kapcsolatosan (mind)  33 sor     (cikkei)
23 Renault 5 Alpine Turbo elado (mind)  31 sor     (cikkei)
24 Aktiv difi kie??? (mind)  14 sor     (cikkei)
25 re: flugos futam (mind)  10 sor     (cikkei)
26 Tuning infok (mind)  16 sor     (cikkei)
27 Re: VW ablaktorlo idozites (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Diana, Walternek (mind)  66 sor     (cikkei)
29 Re: Ujra itt, elso-hatsokerek hajtas (mind)  9 sor     (cikkei)
30 kicsi a bors de gazolajos (mind)  14 sor     (cikkei)
31 rakoczi u: sip kontra puskin u. (mind)  6 sor     (cikkei)
32 unasig... (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Diana (mind)  30 sor     (cikkei)
34 Kuplung Rangatas (mind)  41 sor     (cikkei)
35 Mi az hogy neeeee?! (mind)  28 sor     (cikkei)
36 nemet autopalya sebessegkorlatja (mind)  16 sor     (cikkei)
37 Re: *** HIX AUTO *** #532 (mind)  5 sor     (cikkei)
38 biztonsagi-ov (mind)  38 sor     (cikkei)
39 Picistati (mind)  15 sor     (cikkei)
40 Re: Rudi mix (biztonsag, mobil, stb.) (mind)  87 sor     (cikkei)
41 Perdulet, forum, NEEEE (mind)  41 sor     (cikkei)
42 opeles levlista (mind)  12 sor     (cikkei)
43 Re: felni vagy futomu es mas is (mind)  65 sor     (cikkei)
44 folytatas (mind)  14 sor     (cikkei)
45 metro (mind)  15 sor     (cikkei)
46 Egyezmenyes jel - hogy is van? + elogyujtas-szog (mind)  18 sor     (cikkei)
47 erosito (mind)  16 sor     (cikkei)
48 Bo"vebben HORVATH SANDOR-rol (mind)  57 sor     (cikkei)
49 Re. Siklocsapagy (mind)  34 sor     (cikkei)
50 fotengely kivetel (mind)  20 sor     (cikkei)
51 Re: Skoda fotengely (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re: elerhetik-e a dugattyuk a szelepeket ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A dizeleknel altalaban pont emiatt nincs bemaras, mert nem lenne meg a
>kompresszio. Foleg ha elokamras vagy ilyesmi, akkor minden kobcenti szamit.
>Ezert is fuggoszelepesek a dizelek.
>Es ha gyengitett szelephimbat hasznalnak, akkor az szepen eltorik ilyenkor,
a
>szelep meg sem gorbul hiszen tengelyiranyu utest kap, himbasor csere, motor
>megy tovabb mintha mi sem tortent volna.
>A benzineseknel az a szivas targya, hogy szogben vannak a szelepek es
hamarabb
>gorbulnek minthogy barmi egyeb torni tudna.


na ez szerintem nem ilyen egyertelmu
nekem egy nissan sunny-m van, 1.7 d
ketszer szakadt mar el a vezermuszij, es mind a ketszer gorbultek a szelepek
legalabbis a szerelom ezt mondta
ha nem a dugattyu, akkor mi erte el oket??

joly
+ - INGYENES PROGRAM AZ INTERNETEN (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Uram/Hölgyem!

Tudja Ön, mennyibe kerül az, hogy az Interneten bolyong?

Nem? Töltse le ingyenes programunkat, melynek segítségével mindenkor nyomon
követheti az Internettel kapcsolatos költségeit.
A programról részletes leírást talál a következő címen:
http://www.extra.hu/nikesoft

Próbálja ki teljesen INGYEN !

Amennyiben Ön már regisztráltatta a szoftvert, az Ön számára az új
verzió ingyenesen letölthető a
http://www.extra.hu/nikesoft
címről.

Honlapunkon megtalálja a szoftver teljes verzióját és a frissítést is.

A Fejlesztők
+ - Niva a vizben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Norbi irt a Niva vizteleniteserol, errol jutott eszembe a kovetkezo
tortenet. Szinhely meg mindig Tunezia, egy megaradt kb. 30 meter szeles
hegyi vizen /pataknak tul szeles, folyonak keskeny?/ kellett atkelnunk, mert
a hidat elvitte ejszaka a sodras. Haverom jott a Nivaval, en meg egy L300-as
Micuval. Talaltunk egy reszt, ahol le tudtunk settenkedni a partra, ugy
tunt, hogy a tuloldalon is at tudjuk majd verekedni magunkat a lerakodott
iszapon, igy csak a vizenjarast kellett megoldani valahogy. Lattam, hogy egy
5-6 meter szeles reszen erosen zubog a viz, gondoltam, hogy ott nem lehetnek
tul melyen a felszin alatt a sziklak, igy megbeszeltuk, hogy ott vagunk at.
Elore indultam a Micuval, mivel annak alacsonyabban van a hasa, es ha az
at tud kelni, akkor a Nivanak sem okozhat majd gondot. Bejott az, amire
szamitottam, fel meteresnel sehol sem volt melyebb a viz, igy nemi
bukdacsolas aran atkerultunk a tulso partra. Ekkor jott a Niva. Majdnem a
feleig eljutott mar, amikor a soforje gondolt egyet, es elhuzta balra a
kormanyt egy olyan resz fele, ahol sima volt a viz felulete. Gondolom, elege
lett a rangatodzasbol, jobbra-balra csapodasbol, na meg a kenyerszervo is
zavarhatta. Azt lattuk, hogy a Niva kezd atmenni bordo-tengeralattjaroba,
egyre lejjebb sullyed a vizben. A srac is rajott, hogy nem lesz ez igy jo,
mert a viz mar majdnem elboritotta a motorhaztetot, es megprobalt
megfordulni. Es az auto meg mindig ment! Akkor adta csak meg magat, amikor
ugy beekelodott valamilyen viz alatti kovek koze, hogy nem birt mozdulni se
elore, se hatra. De akkor is a srac allitotta le a motort! Nem tudom, addig
mennyi viz jutott az utasterbe, de ekkor kinyitottak az ajtokat :)))))

Udv joe
+ - gyorsulasi verseny+Citrom kerdes+UAZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Itt egy katonai repteren megcsinaltak: MiG29 kontra Porsche 911 Turbo. Az
Nemregen volt Szentkiralyszabadjan a repulosnap. Itt a kifutopalyan voltak
gyorsulasi versenyek, kulonbozo tipusu autok, motorok es MI-24-es
helikopterek kozott. A moka ugy kezdodott, hogy a kifutopalya vegen megallt
a delikvens a jarmuvevel, a nagy vasmadar meg tole vagy ketszaz meterrel a
palya folott lebegett. Adott jelre aztan belendultek. Persze a helikoffer
eloszor az orrara allt, azutan kezdett csak gyorsulni, de egy motor
kivetelevel mindig o volt a nyero.

>az elso kerekhajtasu autoknal nincs a kereknek utanfutasa,ami segiti a
>visszaporgest es az egyenesbe vezetest,  mert ez a negativba atmeno vonoero
>miatt nem lehetseges, igy a kormany visszaporgeset a csapterpesztes
>novelesevel kell elfogadhato szintre hozni. Vagyis alakormanyzaskor a
>futomu megemeli egy picit az autot. Amikor vissza kell porognie, akkor ez a
>megemelt kocsiszekreny akar az eredeti helyzetebe visszajutni. Tehat az
>elso kerekek leterhelodese itt is rontja a visszaporgesi hajlamot
>Ezen hatranyok ellenere is sokat alkalmazzak, mert tenyleg kis helyigenyu
>és egyszeru és kicsi a sulya.

Ezzel kapcsolatban lenne egy kerdesem hozzaertokhoz. Ugye a Citroen BX
futomunel se rugo se lengescsillapito a hagyomanyos ertelemben veve. Az elso
kerekfelfuggesztes hengere /ugy hivjak a konyvben, hogy felfuggeszto cso/
funkcional rugokent es lengescsillapitokent. Alul ugye a kerekagy-tok, a
stabilizator rud es az also felfuggeszto kar csatlakozik hozza, felul pedig
egy tamon keresztul kapcsolodik a kocsiszekrenyhez. A kormany eltekeresekor
azt lattam, hogy ez a felfuggeszto cso is mozog egy iven, a
kormanykiteressel aranyosan. Az lenne a kerdesem, hogy ez miert tortenik?

Az UAZ-rol csak annyit, hogy '86-ban francia geofizikai csoporttal mertunk
egyutt Kiskunhalas kornyeken. Nekik Land Roverjeik voltak, nekunk UAZ-aink.
Sebessegben meg az aluminium kaszniban alulmaradtunk, de terepjaro
kepessegben nem. Na, jo, nekik volt meg csorlojuk is, mi meg nem akadtunk el
olyan gyakran :) Elnezem mostansag a sok operett-terepjarot, es csak
somolygok magamban a macho legenyen aki benne feszit. Mert ugye az a lenyeg,
hogy minnel szelesebb gumik es minnel tobb nikkelezett cso meg lampa legyen
rajta... Viszont egy kisse meglepodtem, amikor Jeep Cheeroke-t kaptunk,
automata valtoval.
Komoly terepre nem mentunk vele, igy a fene se tudja hogyan muzsikalt volna
ott, de valahogy nem igazan tetszett a megoldas...

Udv joe
+ - Re: Buszke apa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>BZS-kovetendo peldaja:
>>Es buszke vagyok arra hogy van egy kislanyom.
>Irigyellek!!!

En is!!!
Nekem ugyanis csak fiaim vannak...

Udv, Lazar Peter
mailto:
+ - breko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia All

Mindenek elott egy fontos dontes:
Norbi egyaltalan minek neked CB az autoba??
Ugyanis ez nem ket filleres beruhazas.
Ha csak hallgatozni akarsz, akkor inkabb szerezz be egy szkennert. Ugyan ez
sem ket filler, de altalaban a jobbakkal az összes!!!
(amator/CB/rendor/rep/Danubius/Kossuth...)savot hallgathatod. Ezek ugynis
folyamatosan hangolhatok.
A CB-hez asszem vizsgazni/engedelyeztetni is kell. Hacsak nem vagy
radioamator(mint en is:-) ).
Ha van kerdesed akkor....

Udv
(HA0OX)



Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia All

!
Szuper volt az irasod. Teljesen targyilagosra es szakmailag kielegitore
sikeredett. Asszem ebbol mindenki lathassaja zigazsagot.
Az persze mas kerdes, hogy kinek a papne kinek a paplan. 
Egy verbeli vezetonek akkor is a hatsokerekhajtas dukal:-)....amig nincs
csaladja, vagy egyedul utazik. Mer szomiszo vitan felul all, egy
tulkormanyzott kocsit elvezetesebb de nehezebb vezetni.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Bosch super 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Igertem anno, hogy megosztom veletek a tapasztalataimat a gyertyak
beszerelese utan.
Szaval megtortent.
Skoda 120L 93000km valoszinuleg 3,5 henger megy.
A regi gyertyak kozul az egyik rozsdas-kokszos volt.
Szoval betettem mar vagy 1000km ota a csoda 4polusu gyertyakat.
A tapasztalatom: semmi.
Ja egy.talan: konnyebben indul.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - FW: radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hi 
> 
> jol gondolod ez az 5 piros betü a 100000 Ft:-)).
> 
> Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)
> ______________________________________________________
> Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
> Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
> E-MAIL: 
> 
>
+ - Re: Okos nemet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Viszont egy "kacsa" nem borul fel a javorszarvas tesztnel.

=:o Probaltad?

> Meselj mar egy-ket horrortortenet! Nagyon kivancsi lennek, hatha
> tanulok belole.

Frankoman ismerosom, mondhatni regi baratom. Citroen Xantia. 2l-es turbo,
meg full extra, meg ilyesmi. Kiegett benne az villanykorte. A tompika.
Baratom nekilat izzot cserelni. Mernok az illeto, nem filozofus vagy
irodalomtanar, aki meg csak nem is latott technikat.
Osszekoszolt-karistolt kezzel egy ora mulva foladja a meccset.
Tovabbpasszolja az ugyet egy hivatasos sofornek, aki meg le is huzza a
bort a kezirol, mindezt meg haromnegyed ora alatt. Felhivjak a szervizt,
abban a biztos tudatban, hogy azok folenyesen kioktatjak oket a
lampacsererol. Meglepetes: "Oh, persze, hozzak csak be a kocsit!". A
muvelethez le kellett bontani meg a fedelzeti komputert is, mert egy
"kicsit" utban volt. Meg meg sok egyeb csetresz is utban volt. Egy
nyamvadt lampacsere komplett muhelymunkat igenyelt!!!
Az ismeros-barat egyebkent rendkivul elegedetten dorzsolt a kezeit, hogy a
szerviz olyan elonyos uzletet kotott vele, hogy kb. 100eFt-ert ket ev
garanciahosszabbitast kapott. Az autoja rendszeresen "gyengelkedon" volt
(valamelyik szervizben).
Szep auto. Kenyelmes is. Csak szerelni ne kelljen oket.

> Tavaly szeptemberben vettem a BX-et, a tulaj mar nem akart rakolteni,
> (vett egy uj Xantiat),

Ez engem arra emlekeztet, amikor valaki masodszor is megnosul. Nem tanult
az elsobol.:-) (Trefa volt, nem kell felszivni a vizet, azert van ott a
smiley)

> Meg egy
> honapig hasznaltam igy, lestrapaltan, de teljesen uzembiztos volt.
> Pedig rossz volt az alapjarati leptetomotor (BOSCH), a generatorban
> (Mitsubishi) diodasort kellett cserelni, rossz volt a katalizator,
> megegett az elosztofedel, hidraulika olajat valoszinuleg soha nem
> csereltek benne, az akkumulator mar alig nyekergett, es lerohadt a
> kipufogo.

=:O Hat ezek nem az uzembiztos auto jellemzoi.

> Hat ez horror! Viszont az auto nem hagyott cserben.

En 5e km-t megyek havonta. Engem se hagyott volna cserben egy honapig?

> Egyebkent meg nem kell beragni az amolyan "szolas-mondasokon". Biztos
> van ilyen Lada kontra Skodaval is ;)

Az igazi ferfi Ladat vezet. A fineszes hozzaerto Skodat. :-)))

Istvan
+ - Re: Merci vs. Citrom:)))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Alien!

 wrote:

> Kedves Pistam!
> Azt tudjuk, hogy utalod a Citroent, mivel nemreg le is irtad. Amig meg nem
> mondod, hogy miert, addig nincs ertelme beszelnunk dolgokrol, mivel a fenti
> irasod nagyon-nagyon-nagy elfogultsagot, vagy nagyon-nagyon-nagy hozza nem
> ertest jelez.

Valami tevedesben tetszik leledzeni az urnak.
Nem utalom a Citroent. (Legfeljebb megmosolygom:)
Nem is irtam le ilyesmit.
Szep autokat gyartanak.
Kenyelmesek is.
Izgalmas, erdekes muszaki dolgokat is raknak bele.
De. Es itt jon a de. Azt a Citroen maniakusok is elismerik, hogy neha tulontul
"erdekes" muszaki megoldasaik vannak. Olyanok, amik miatt meg egy edzett
frankomannak is felall a haja.
Nem a Peugeotrol es nem a Renaultrol van szo, hiaba vannak honaljig egymasba
kooperalodva, a Citroenrol.
Kerdezz mar utana (autentikus helyrol) hogy a Xantiaban hogy lehet
fenyszoroizzot cserelni.
Tovabba nekem hihetetlenul buzlik valami muszakilag, amikor az egyik (egyik
legnagyobb) Citroen szerviz azt hirdeti, hogy neki van olyan kulonleges
futomuallito padja, amivel a Citroeneket lehet futomuallitani. Ez ket dolgot
jelenthet. Szuperegyedi muszaki csucstechnikat, vagy (megint) valami muszaki
egyenieskedest. Ugye te is sejted hogy melyikrol lehet szo.
A gyartasi minosegrol csak olvasott informacioim vannak, meg ismeretsegi korbol
informaciok. Mindenesetre lehet annak alapja, hogy az autos ujsagok olyanokat
irnak, hogy a "Citroenek minosege javult az utobbi evekben".

Amugy a Mercit meg a Citroent muszakilag es minosegben egy sulycsoportba
helyezni meglehetos felretajekozottsagot sugall.

Istvan
+ - konnyufem felni hatranya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En a sok-sok jo tulajdonsaga mellett egyetlen komoly
hatranyat ismerem a konnyufem felniknek: telen a sos
olvado ho'le' es egyeb trutyi nagyon gyilkolja. Persze a
badogot is, csak az acelfelnit eleg megcsiszolni es
lefesteni, mig az alufelni igen ronda tud lenni. Szoval,
a teli gumigarniturat erdemes badogfelnire huzatni, a
macso alufelnivel meg csak nyaron villogni :))

Tisztelettel

Csussz
+ - From: hotgirl@sluts.com (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Newsgroups: hun.hobbi.repules,hun.internet.egyeb,hun.internet.etikett,hun.inter
net.policy,hun.lists.hix.auto,hun.lists.hix.coder,hun.lists.hix.guru,hun.lists.
hix.jatek,hun.lists.hix.kornyesz,hun.lists.hix.kukker,hun.lists.hix.kultura,hun
.lists.hix.moka,hun.lists.hix.otthon,hun.lists.hix.randi,hun.lists.hix.sport,hu
n.lists.hix.tanc,hun.lists.hix.tipp,hun.lists.hix.tudomany,hun.lists.hix.vita,h
un.lists.hix.webmester,hun.lists.mlf.gimp,hun.lists.mlf.linux,hun.lists.mlf.lin
ux-flame,hun.lists.mlf.linux-hw,hun.lists.mlf.linux-kezdo
Subject: BRAND NEW AMATEUR SITE ! 60545
Message-ID: >
Organization: <no organization>
Distribution: World
Lines: 5
Date: Wednesday, 13 Oct 1999 21:51:14 -0600
NNTP-Posting-Host: 212.56.110.110
X-Complaints-To: 
X-Trace: wards 939847887 212.56.110.110 (Wed, 13 Oct 1999 20:51:27 GMT)
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Oct 1999 20:51:27 GMT

This is the best BRAND NEW AMATEUR SITE ever.

Some of my girlfriends and I decided to put together an amateur sex site, we ge
t up to all sorts of really naughty things.  And its all FREE - It makes us so 
horny to know that you are watching us, you will come and watch won't you babe.
..

http://website.lineone.net/~bluescreenz/aa/welcome.htm


Hhc1V'1+?D
+ - NEVER be without Power at Home, NEW Y2K Palm-Size Power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Never Get Stranded Again!  Never open your car hood or call a
friend, family member or stranger again to run jumper cable wires.
With AutoStarter New Palm-Sized Ultra Light 6" Super Battery,
you don't have to leave the security of your car.  All you have to 
do is plug it in your cigarette lighter, minutes later, drive off.

AutoStarter is small enough to fit in your Glove Compartment.

Imagine this... It's a dark, cold and rainy night.  Your Mom, Wife
or daughter leaves the shopping mall and make it back to their car,
however when they turn the key, nothing happens. The battery is
drained. Now do you really want them fooling around with
Dangerous Jumper Cables, that could caused an Explosion if not
connected correctly or worst, to flag down a perfect stranger?

You want them to just reach into the glove compartment for the
AUTO STARTER. Plug it into the cigarette lighter and, in a
matter of minutes, be on there way. It's safe and simple!

Why pay $100.00?  AutoStarter is now available for only $39.95.

AutoStarter is a New Millennium Hand held 6" Portable Power
Source that can provide up to 14.5 Volts DC and up to 5 amps.
It works in any weather condition & recharges itself automatically
when you leave it plugged in for 30 - 120 minutes while driving.

It will remain fully charged for up to 5 full years.
Try it risk-free - 30 Day Money Back Guarantee!

Great for Homes, Camping and Y2k power failures also.

AutoStarter comes with a Plug in Port so you can plug in
Phones, Laptops, TV, Radio, Lights and much more.

AutoStarter will pay for itself the 1st time you use it.  Never 
be without power at home or while in your car.

This makes a wonderful gift for yourself, mom, wife or daughter.
No female should be caught driving without one.  This unit is
also very handy for MEN who don't want to wait for a jump.

You may order the AutoStarter Palm Sized Battery for $39.95 plus S&H
by calling MicroSmarts at 1-815-723-8461 Open M-F 9AM - 5PM. We
accept all Major Credit Cards and Checks by Phone.

Due to the demand of this product, please have your credit card or 
check book handy.  Operators are standing by to take your order.

OR

(Order by Credit Card Via Fax for faster processing.)

Simply fill out the below order form and fax it to 1-708-401-0104

Fax Lines are open 24 hours a Day.

(ORDER FORM - Auto Starter! - (ASAP DELIVERY)

First & Last Name:_____________________________________

Address:_____________________________________________

City:____________________State:_______  ZipCode:________

E-mail address: ________________________________________

Phone Number: ______________________________

AutoStarter! $39.95, Please input quantity: (______)
If nothing is stated, we will ship you 1 AutoStarter at $39.95.

AutoStarter Palm Size Power Source to be delivered by:
(Please circle shipping method.)

UPS Standard Shipping 3 - 5 Days  (U.S) - $6.95             (______)
Airbone Express Shipping 2 Days   (U.S) - $9.95              (______)
Fast WorldWide Shipping 4 - 10 Working Days - $13.00  (______)

Credit Card Type:  (V, M, A, D) 

Credit Card Number:_________________________  Exp______

Illinois Residence will be charged 7.5% Sales tax. 

Your credit card Statement will show: MicroSmarts
+ - Cserbenhagyas (karosszerialakatos). Fenyezes elotti ker (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A muhelybol kikerult az autom. Nem azert mert keszen lett, hanem
mert a tulaj kiadta a muhelyet. Ugy 2/3 reszenel egyszeruen abbahagyta.
Es nem is volt hajlando befejezni, annak ellenere hogy nehany foltot a
helyere raktam, es be kellett volna hegesztenie.
Mindegy, mar ugy dontottem en magam megcsinalom a mellekes
melokat (hegesztesek lekoszorulese, rozsdatlanitas).
Szoval a kocsi az udvaron all otthon. Garazsom nincs (meg) keszen.
A fekrendszer szet van szedve (fekcsovek csereje), az automata valtobol
az olaj elfolyt, mikor oldalra volt billentve. Igy elvileg csak tologatni
lehet,
kezzel.
Elso koron odahivok valakit, hogy a kivagott foltokat CO-val rakja a
helyere,
es majd en eldolgozom a hegeszteseket. Felmerult nehany kerdes, amit
gyakorlati tapasztalat hianyaban nem tudok biztosan. Mielott a fenyszohoz
vinnem, a kezeletlen feluleteket le akarom CR-ezni, es alapozoval lekenni,
hogy az oszi ido ne oxidalja el a feluletet ujra.

Milyen alapozot hasznaljak, amit nem tamad meg a 2K-s acryl alapu
autozomanc ? Illetve amire a gitt es a festek is tapad ? Ugyanez a
kerdes merult fel az acryl alapu tomitomasszaval kapcsolatban is, ami
a lemezelek kidrotkorongozott illeszteseinel visszakerul a sarkokba.
Milyen alapozora tapad meg egyaltalan ?
Vettem valami lakkbenzines higitasu alapozot, de ezt csak a belso foltokra
merem rakenni, arra utana nem kerul fenyezes.

Acryl alapu szelvedoragasztohoz milyen felulet-elokeszitesre van szukseg ?
(A ragasztott uveget azert bontottam ki, mert a keret elrohadt a diszlecek
csavarja korul.)

Merjek -e hasznalni CR (foszforsav) rozsdamarot ? Nehanyan azt mondjak,
hogy tovabb dolgozik a festek alatt, ha azzal passzivalom.

Allitolag vannak rozsdaatalakito festekek, Amit a Ferrokemia gyart, eleg
szukszavu a hasznalati utasitasa, es egy szot sem irnak arrol, hogy mi
tapad meg ra.

Annyira megrendult a bizalmam a karosszerialakatosok irant, hogy arra is
gondoltam, kolcsonzok ket hetre egy CO2 -es huzaladagolos hegesztogepet,
es en magam befejezem a karosszeriat. Annyit en is tudok produkalni, mint
a "mester" aki felbehagyta a kocsim. Nem tud valaki olyan helyet, ahol
ilyen
szerkezetet ket hetre berbe lehet venni ? Fejer vagy Tolna megyere szukitve
a kort...

Akinek van otlete, kerem vagy a listara, vagy szemelyesen tegye meg !
A tel beallta elott szeretnek minden lyukat "befoltozni", es a foltokat az
idojaras ellen lekezelni.

Az ajanlolistara kuldott dunaujvarosi muhelyt szeretnem a NEM AJANLO
listara atiratni. Ugyanis a "mester" 50 meterrel odebb tovabb oregbiti
sajat
hirnevet. Nem haragszom ra, csak magamra....hogy hagytam hogy a ket
hetes melot masfel evig huzza, es meg be se fejezze.

A TELI TALALKOZORA MENNI SZERETNEK A KOCSIMMAL !
tovabbra is (a vita eldontese erdekeben) all az ajanlatom, hogy aki ki
akarja
probalni milyen egy 110 loeros hatso hajtasu limuzint vezetni, megteheti !
Foleg a teli jeges korulmenyek kozott, ahol talan a BMW reklam nem allja
meg a helyet (TAPASZTALAT !!!!!!)

Peter.



Peter.
+ - re: Perdulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

"Mivel a BMW reklammal kapcsolatos kerdesre nem erkezett valasz (miert
nehezebb kormanyozni egy gyorsabban porgo kereket), ezert mindenkinek
ajanlom a kovetkezo kiserletet (egyebkent kozepiskolas fizika konyvekben

is megtalahato tehetetlensegi jelenseg)."

Szerintem a hatso meghajtasu autonak is forog az elso kereke, meghozza
olyan gyorsan, mint a hatso.(persze abban az esetben ha nem porog ki a
hatso)
Igy valoszinu nem ez a magyarazat a kerdesre. Talan az hogy az elfordult
kardancsuklora hat valamilyen ero visszafele, de ez nem hiszem hogy tul
nagy gondot okozna. Kivetel talan a Dacia, ahol az igenytelen anyagok
miatt kanyarban "intenziv" gyorsulaskor el is  torhet a feltengely.
(mas gondot is okozhat, ld. Sos Lajos esete a Wartburg feltengellyel)

kzoli
+ - biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

szerintem el lehet kepzelni olyan esetet amikor egyenesen karos az ov
bekapcsolasa, de valoszinu kimutathato statisztikailag, hogy legtobbszor
hasznos. Pl. lehet hogy jobb kiesni egy autobol, mielott az felgyullad,
vagy egy kamion gyuri maga ala. Viszont nem jo egy atlagos utkozeskor
lefejelni a szelvedot, vagy azon kirepulni.

Egy ismerosommel esett meg, hogy valamiert felborult a trabantjaval, nem
volt bekapcsolva az ov, es ahogy atfordult az auto, meg az elso
fordulatnal a szettoro teton at az uton talalta magat, az auto meg egy
kovetkezo fordulat utan egy ut szeli fa torzsen vegezte. Horzsolasokon
kivul nem lett baja, de ha be van kotve....
Ezek szerint Trabival kell jarni, biztonsagi ov nelkul:-)

Vagyis mindenre lehet peldat es ellenpeldat is irni.

kzoli
+ - Trabi kormanyat mikor konnyu tekerni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:

"Javitsatok ki, ha rosszul tudom, de ha gyorsitok, akkor a kocsi orra
megemelkedik, tehat csokken az elso tengelyt fold fele nyomo ero. Azaz a
kerekekre hato nyomas. Es ilyenkor konnyebb tekerni a kormanyt.
Tapasztaltam (Trabi)."

Igen!!! Ezt szeretem a Trabiban a legjobban, amikor a 26 paripa egyszerre felag
askodik!!! Gyorsulasi szervo, meg amit akartok!!! 8-))))

No, szoval ezt a konnyebb kormanytekerest en nem tapasztaltam. Mondom mindezt k
b. 60-70 ezer km Trabi-vezetes utan, ket- es negyutemu vegyesen, utobbinak raad
asul igencsak bologatos az orra.

A jelenseg ezek szerint nem mindenkinel tapasztalhato, aminek tobb tudomanyos m
agyarazata is lehet:

  - nem minden Trabi csinalja ezt (hiszen mar megvitattuk ezen a forumon: vanna
k kis fogyasztasu Trabik es nagy fogyasztasuak is, a jelenseg tudomanyos magyar
azata ismeretlen)
  - tulzottan nagypapasan vezetek, es gyorsitas kozben nem merem tekergetni a k
ormanyt
  - allat modon vezetek, es a kanyarban ebredo erok miatt eppen, hogy nehezebb 
forgatni a kormanyt
  - elhanyagoltam a rendszeres zsirzast, es akarmit csinalok, baromi nehez teke
rni a kormanyt


Mara ennyit, bocs...


Udv:

Padi

UI: Jut eszembe: viszont ha az ember kanyarodas kozben kinyomja a kuplungot, va
gy felengedi a gazpedalt (ha valaki nem tudna: Trabi negyesben szabadonfutos), 
kicsit konnyebb lesz a kormany


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Autoeladas kulfoldinek?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Az elso szam ota olvasom az ujsagot, de eddig meg nem szoltam hozza es kerdezte
m - idohiany... Ezuttal csak egy rovid kerdesem volna:

Eladhatja-e es ha igen, milyen szabalyok es feltetelek mellett egy magyar allam
polgarsagu szemely sajat gepjarmuvet kozvetlenul egy kulfoldi allampolgarsagu m
aganszemelynek. Ne kimeljetek a jogi tanacsokkal.

Elore is koszi szepen.

Zsolt
+ - gumi, Szagertok, PJ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajho!


Vagjunk bele:
-------------------------------------Gumi-----------------------------------
 
>Ez tenyleg igy mukodne????? Nekem 8 db Matador MP 11 van a
>garazsban, mert senkinek sem kell. Elmentem a bontoba, azt
>mondtak, hogy fizessek 50 Ft-ot darabjakent 

Nem tudom, hogy feletek, hogy van, de en valamelyik nap olvastam egy
hirdetes ujsagban egy gumisrol, aki beszamitja. :o?
Lehet, hogy jo reklamfogas a dolog es mondjuk 20HUF-ert szamolja
be, ez valoban nem volt odairva, viszont azt is el tudom kepzelni, hogy
a meg nem felujitott gumikat ujrafutoztatas celjabol beveszik.
Ha ez nekem sikerul, akkor szolok nektek is, es johet a szegeny
gumisra a domping. :o) [Aztan lehet, hogy az 5. HIXAUTOs auto utan
mar nem szabad matricaval felszerelt kocsival menni :o)]

Koszonom azoknak, akik reagaltak a milyen gumit vegyekre!
Mas reakcio???

------------------------------------Szagertok-------------------------------
-
Walter:
Azthittem leiratkoztal, de latom, hogy nem visz erre a lelked.
En meg csak vartam az irasaidat es semmi. Orulok, hogy ujra itt.
Apropo:
Lajbi merre vagy???

------------------------------------PJ--------------------------------------
-----
>Nem te voltal az a vadidegen pacak, aki a mult heten ramkoszont, amikor
>epp a madarsz&rt vakartam le a tukorrol? 
Ha nekem ilyen jo memoriam lenne! Hjajj Tudom is en ma. Egyebkent nem
hiszem, hogy en voltam. Ha jol emlekszem akkor reggel lattalak elsokent
szemelyesen.

Haj mindenkinek, a kormany legyen veletek

*********************************
* Ai.: Peace {:o) gyimi bye *
*     mailto:       *
*********************************
+ - Re: Police, ARO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudom, miert nem jelent meg kedden a hix.autoban! Ujrakuldom!

Semmi bajom soha a rendorokkel nem volt! Soha birsagom sem, pedig kozelebb
vagyok a 200-hoz, mint a 150-hez (eKm). Tegnap KO!
Ejfel utan 10 perccel - akkor eppen kipakolas alatt allo (nyitott hatso
ajtoval) - lakasom elott a szomszed garazsbejarojaban allo kocsimon
feljelentessel fenyegeto cetlit talaltam.
A dolog pikanteriaja az, hogy fel tucat tanum van, hogy szomszedom
kifejezetten bátorított, ha nincs hely odaalljak; s mi több szeptembertol 5
évig kulszolgalatban van (karacsonyra talan hazajon).
Rendororsre bementem, feljelentes mar tovabbment, semmi papirt nem vettek
at.
Valasz: "KRESZ szerint sajat garazsbejarojaban varakozva is megbuntetheto az
autos!"
Ki mit szol hozza?


Az ARO terepjarok biztos, hogy NEM eredeti roman fejlesztes. Azt pontosan
nem tudom kitol kaptak a licenszet. 
*** Ismereteim szerint Land Roverre kulsoleg hasonlitani akaro echte román
fejlesztés.

Ket kaszni letezik, a 4 ajto oldalt + 1 hatul ( 244 -es ) es a 2 ajto oldalt + 
1 hatul ( 243 -as ).
*** Nem, mert legalabb tízféle pl.320D, 242, 241 + ponyvásak, + hűtőkocsi
stb. Erdemes a neten rakeresni, nagyon kismillio kep ARO-krol van egy roman
oldalon!

2500 ccm-s dizel motorral szereltek,
*** NEM!!! A benzinmotor volt ilyen! 3200 ccm kozvetlen befecskendezesu
(kompresszioviszony 17), Pmax 3200 1/min kozel 80PS disztributoros
adagoloval szerelt mocija van. A vastagon a legjobb szoci dízelmotor! 
A közel 3 tonnás kasztnit 70-80-as tempoval 7 literes fogyasztassal sikerult
hajtanom!
Kulonben tobb tucat versenyt nyertek vele vilagszerte (tobbet, mint a
Nivaval, pedig az elismertebb!).
Szerintem nem nagyvarosi kornyezetben lakoknak - plane a platos - a szoci
vilag legjobb autovalasztasa volt! 10Ft/L alatti futoolaj, terhelten is 10L
alatti fogyi.

 a Brassoi motor allitolag jobb mint az egyik masik varosban gyartott.
*** Brassoban a traktorgyarban gyartottak a motorok zomet, ezek jellemzoen
ezustkek szinuek voltak. Tapasztalat: szinte soha nem a motorral volt baj
ezeknel, sot a transzmisszio se volt rossz. A Cimpulungi motor (ezek főleg
szurkek) mar okozhattak gondokat. 
Alvaztores, ajtozar, inditomotor (csere MTZ trakie'ra), 1x generator,
futesgond, akksi; nem is tudok mas hibat, igaz mindegyik ujonnan kerult a
csaladba es kimelve voltak. Mindig szivesen gondolok ra, mindegyik ha'la's
darab volt; szoval 1000x jobbak a DACIA-nal!

Mostanaban mar Peugeot dizellel es Toyota benzines motorokkal gyartjak
(tehat a motorok tutti jok,
az auto tobbi resze szerintem a megszokott roman minoseget kepviseli).

*** Alairom 10 evvel ezelotti tapasztalatbol a zarojelben levot, mivel a
brassoi motorral eddig se voltak gondok szerintem

En Erdelybol szarmazom es volt szerencsem egy Nagykaroly-Temesvar-Nagykaroly ut
at egy ilyennel vegigszenvedni ( osszesen 550 km, egy nap alatt ), hidd el senk
inek sem kivanom azt az elmenyt.
Az utaster iszonyuan hangos, kegyetlenul raz, en teljesen kikeszultem.

*** Uj allapotu, megkimelt autokkal ilyen gond soha nem volt! Több ezer km-t ha
jtottam, csúcsom 800km volt egy nap alatt, de jo erzes volt vezetni vegig (4x4-
es 320D 90-es evjarat). Elismerem, kormany nehez, kuplung kemeny, fekszervo gye
ngus... meg 16 helyen zsirozni kell. 
Erdelyben Csao alatt urikocsi es legkurrensebb hianycikk volt! Csak a jomodu ju
haszoknak (3-5x felaron), meg a vadaszgato nagykutyaknak volt ilyenje +hivatalo
k. 
Az ARO 10-es persze mas kategoria (annak a lelke - motor 1400TLX - trágya
volt)

>Terepen viszont ugy tudom nagyon menok 
*** AZ TENY! Ha tudnatok milyen sarakat dagasztottam mar vele! A NIVA
kevesebbet tudott - ugyan azt is szerettem!

>es ezt a terepjarot csak terepen vagy rovid utakon szabad hasznalni.





____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Sok kerdes Ford Granadaval kapcsolatosan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ford Granada 2.8i-hez keresek hengerfejet esetleg komplett motort.
Aki tud, esetleg bontoban, kerem irjon!

Szerintetek milyen festekkel erdemes ujrafestetni egy oreg autot?
Szeretnem ha szep lenne, es nem csak 1 evig tartana.

Van e erdeklodo Ford Granada konyv irant? Mert ha vannak egy paran, szivesen
leforditom azt az angol konyvet, amit a napokban vettem. (ill csak az erdekes
reszeit persze)

Konnyufem felnis kerdes: ha tfh. veszek a Granadamra 17"-os kerekeket, mondjuk
markasat (OZ)
akkor atmegy az muszakin siman? Mert ugye nem ez a szeria meret ... :)

Karburator tomitest hol lehet kapni? (Granada 2.0 V6-ban Pierburg-Neuss
karburator)
Esetleg tovabbi alkatreszeket (tuszelep, fuvoka ...) ?

Erdemes e egy ilyen oreg joszagra (2.8i 160LE) sportdobot rakni?
Es ha igen, milyet? (van Remus 44e, vmi akarmilyen 24e ill. sima dob 6e)...
azert a kulonbseg szembetuno...
Illetve ha sportdobot teszek ra, akkor melyikeket csereljem le eloszor?
Van ugye ket elso, ket kozepso es 1 hatso ... :)

udv, elore is koszi,

-- 
GA'BRIEL, A'kos )
Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
Forte and UNIX consultant
Phone: (+36-1) 4312-979  FAX: (+36-1) 4312-977
+ - Renault 5 Alpine Turbo elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Renault 5 Alpine Turbo tipusu automat eladnam.
Iranyar (!) : 450.000 Ft.

A gep:

1984-es, 1.4-es turbos (110LE), 840 kg.
Jellemzoje az iszonytato gyorsulas (7-8 mp alatt 100on), es a hihetetlen
jo futomu. Kb. 300m alatt fent van 100 on + meg is all (4 tarcsafek) :)
Vadi friss muszakija van (okt. 1, ket evre) zoldkartyaval persze.
Frissen festve (nagyon kopott volt elotte, rozsda nem volt rajta) sotet
pirosra.
4 db gyari konnyufem felni (3 lyukas 13"-os, abszolut nem jo masmilyen autora, 
nem lopjak) szep allapotban, rajta 4 db vadiuj Falken ZE-502 -es sportgumi
(60eFt)
Sportkormany, plussbelso (vajszinu, szep!)
Lampanal szinte verhetetlen, varosban nagyon ki lehet autozni...
Max. seb. saccra 200 korul (en meg 170-nel jobban nem mentem vele).
Fogyasztasa: 5-8.5 l kozott, labtol fuggoen.
En pl. Szombathely-Ajka tavon (80km) 45 perc -> 120-as atlag:) 7.2-t
me'rtem...
a 120-as atlaghoz 150-160 korul kell menni az ut nagy reszeben ... :)
 
Varom az ajanlatokat :)

-- 
GA'BRIEL, A'kos )
Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
Forte and UNIX consultant
Phone: (+36-1) 4312-979  FAX: (+36-1) 4312-977
+ - Aktiv difi kie??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Olvastam az autopiacban, hogy az Accord Type R-ben aktiv differencialmu van. So
mmasan le is van irva, hogy hogyan muxik. Kerdesem , hogy telleg Honda talalman
y-e, ahogy  a cikk irja? Az Integra Type R-ben is ez van?
Mert a minap derult ki (itt a listan), hogy az onkormanyzo hatso futomu PSA tal
almany, pedig en a japanokat dicsertem erte (nagyon jo volt a kis CRX-ben, meg 
a mostani Civicben is az). Vagy nem ugyanarrol beszelunk?
Koszi!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - re: flugos futam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

En is ott voltam!!!!!!!!!!
Mostma nagyon banom, hogy nem indultam!!! DEhat olyan rohadt sokan voltak!
Kaar!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Tuning infok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megint en...

Elkeszult a cimbim VTIje!
Modositasok: SuperSprint rendszer, uzemanyagnyomas noveles, szuro, gyertya
Eredmeny:      185Le!!! es 179.8 Nm.
A nyomatek gorbe irtozatosan ragyas lett :( es 5500nal (VTEC valtas) szinte fug
golegessen ugrik folfele ugy 20 Nm-t.(olyan is mintha valami turbo kapcsolt vol
na be)
A CT nevu szimulacios progiba irva az adatokat (Civic Si-t modositva) 6.9 alatt
 van 60mph-n.
Motma eldugulok:)
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: VW ablaktorlo idozites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...
> Empirikus tapasztalatom,
> hogy ha kikapcsolom a szaggatott modot, majd ujra bekapcsolom
> adott ido mulva, a ket kapcsolas kozott eltelt idot tekinti
...

Ennek igy kell lennie, az en Golf III-asomban is pont igy mukodott. Ha jol
emlekszem akkor mindegyik bajuszkapcsolon volt valami extra feature. A
reflektor sem ragad bekapcsolt allapotban, hanem ujra meg kell billenteni,
hogy kikapcsoljon, es akkor itt van ez az ablaktorlo intervallumkapcsolas...
Meg mondja valaki azt, hogy a Nemetek sablonosak!

lui
+ - Diana, Walternek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Robi irta:
"Naszoval, szvsz ha egy S osztaly falnak utkozik 90 tajekan, nem ugy
nez ki, mint a hiradokban latott. Raadasul olyan jopar eve az ABS is
szeria ebben a jarganyban - es azert ABS-es kocsi nem produkal
feknyomot, plane nem ilyen hosszut."
--
A jo ABS hagy nyomot, ugyanis vegig csuszashataron tartja a kerekeket.
Nem sotetfekete a nyom, mint az allo kereknel, hanem halvanyabb, de
jol elkulonitheto az aszfalt nyomatol, es a teljes fekuton lathato. A
20 m-es feknyom azt jelenti, hogy kb. 140-nel mehetett, mielott
elkezdett fekezni, ha 90 volt a becsapodasi sebesseg. Ilyen
sebessegnel barmi tortenik (hirtelen feltuno gylogos vagy jarmu, a
sofort esetleg elvakito vaku, stb.), a hirtelen reagalas,
kormanymozdulat, fekezes okozhat ilyen balesetet. Szerintem a sofort
valami 'megijesztette', es/vagy valamit hirtelen akart kikerulni, es
nem tudta uton tartani az autot.

Walter irta:
"Nezzuk a kormanyzast. A kormanyzasnal az oldalvezeto erot hasznaljuk
ki a kocsi iven tartasahoz. Ez az oldalvezeto ero is fugg a
nyomoerotol igy ennek sem jo az elso kerekek leterhelodese, de ezzel
nem lehet mit kezdeni, hacsak nem akarunk hatsokerek kormanyzasu
autot."
--
Ha nem gyorsitok eppen, nincs le- es raterhelodes. Amugy igazad van,
gazadasra a fronthajtas kitorni akar, ami igaz a hatsohajtasra is.

"Adott sebesseggel tkerjuk ala hirtelen a kormanyt. Ha nem fekezunk es
jol valasztottuk meg a sebesseget akkor az auto szepen befordul. Ha
fekezunk akor ugyanannal a sebessegnel mar kicsit erosebb fekezesnek
is megcsuszik es nem veszi be a kanyart. Ez attol van, hogy a tapadasi
eredo ero egy reszet vonoerore hasznaltuk fel igy az oldalvezeto erore
kevsebb jutott es jelen esetben nem is volt eleg. Diamika szempontbol
tokmindegy hogy fekezek vagy gyorsitok csak igy konnyebb elvegezni
hazilagosan a kiserletet."
--
Fekezes kozben a tapadasi ero mekkora szazaleka hasznalodik fel
vonoerokent? Sok mindenhez van koze a hajtas helyenek (elso vagy
hatso), de a fekezeshez az eg vilagon semmi.

"- az elso kerekhajtasu autoknal nincs a kereknek utanfutasa,ami
segiti a visszaporgest es az egyenesbe vezetest,  mert ez a negativba
atmeno vonoero miatt nem lehetseges, igy a kormany visszaporgeset a
csapterpesztes novelesevel kell elfogadhato szintre hozni. Vagyis
alakormanyzaskor a futomu megemeli egy picit az autot."
--
Elsokerekhajtasnal az utanfutas szoge negativ ('elofutas'), es ez
segiti az egyenesbe teritest, valamint ez adja az elso tengely stabil
futasat. Ezenkivul minden autonal (akar elso- akar hatso) kormanyzas
eseten megemelkedik a karosszeria eleje, es ez adja visszaterito ero
masik reszet.

Abban igazad van, hogy az elsokerekhajtasuak jellemzoen
alulkormanyozottak, de ez forditva (hatsohajtas-tulkormanyzott) nem
mindig igaz, ugyanis valoban kisebb a megmarado oldalvezeto ero,
viszont kisebb a hatso tomeg (orrmotornal), amit meg kell tartani. Igy
egy orrmotoros hatsohajtas is lehet alulkormanyzott.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Re: Ujra itt, elso-hatsokerek hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Szerintem sok listatarsammal egyutt nem a hajtasok megertesevel van
problemank, hanem a reklam hangvetele zavar. Tudod azert a Meki se azt
mondja a reklamban, hogy ez jobb hamburger, mint a masik bolte. Egyertelmuen
lealacsonyitja az elsokerekes autokat. Es en ezt utalom.


SzaboZE
+ - kicsi a bors de gazolajos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 VW II GTI etetese
**************************************
<Nagyon nem atlagos Golfoskent, azt a kanyart amit Te az instabil Suzukiddal
<140-el veszel be, azt en barmikor,  minimum 170-el. Mint cimedbol latom Vac,
<vagy Godollo kornyeki vagy. Szivesen allok egy proba elebe. Ja igen, majd el
<felejtettem! Az enyem nem GTI, hanem GTD.:)

na elkezdodott valami!
ha olyan jol vezetsz mint amekkora arcod van akkor elhiszem!:)

de ugye latunk meg irni a listara?

udv
by fx
+ - rakoczi u: sip kontra puskin u. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marcusnak nincs igaza.
az igaz, hogy balra nagyivben a belsobe kell erkezni.
csakhogy a sip utcabol ket azaz 2 sav kanyarodik balra.
az egyik a belso savba, a masik a kozepsobe.
ezzel el is fogytak a savok, illetve marad a BUSZsav.
z.
+ - unasig... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

">Ford Capri tulaj kerestetik maganemilezes celjabol :)
Na neeee... A Zoli megunta a zsigat??"

hat, az allando szivast igen. es kisgyerekkorom ota
Capri I-t szeretnek, a hatso kerekiv elotti ket-ket
kromozott kopoltyuval, 8-10 kerek muszerrel,karakteres
orral....... :)
holnap (aki olvassa, annak ma) megyek a zsigaert
a szerelohoz, es ha nem multak el a jelensegek ami
miatt vittem (gyujtas kihagy, ingadozik, durrog,
kardan (vagy fotengely? valto?) kopog, rangat),
szoval akkor eladom amennyiert elviszik es vegre
megveszem almaim kocsijat ;)
z.
+ - Diana (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Diana baleseterol kerdez Robi.
Most lattam (kedden) egy balesetes musort a
spektrumon. (rogton utana egy masikat a Discovery Channelen).
A balesetet sz.gepes animacioval rekonstrualtak.
A kovetkezo tortent.
Merci szazotvennel aluljaroba be. (szazkilencvenes hiresztelesek
is voltak, de az nem allja meg a helyet). Ezutan enyhe JOBBkanyar.
nem is kanyar, csak iv.a merdzso a jobboldali savban erkezik, 
elotte egy feher fiat bandukol, ezt a kocsit (a sofort) 
azota sem talaltak meg. kerulesi manover, a merci "beleng". 
most egy enyhe BAL iv kovetkezik, feknyom igenis 
lehetett, mert az ABS is hagy feknyomot, ezt 
mar parszor elmondtak itt a listan.
Ezek utan utkozott a merci a ket utpalyat elvalaszto        
oszlop sor (ha jol emlekszem) kilencedik oszlopanak,
szerintem tobb mint kilencvennel, bar erre nem emlekszem.
tehat 150, feknyom lehet, es nem fal hanem oszlop.
a tobbi stimmelt. (az utkozes utan meg 16 metert csuszott
a kocsi, a farat jobbra dobva forogva.)
erdekessegkent emlitettek, hogy a Parizs koruli, aluljaro*-
es feluljarorendszerekkel tuzdelt korgyurun (asszem
periferia a neve, persze francosul irva) levo aluljarok
tulnyomo tobbsegeben az oszlopsort szalagkorlat
valasztja el az uttesttol, ez az aluljaro azon kevesek
egyike volt sajnos, ahol nem. ebben az aluljaroban
az elmult 10 (vagy 1? nem mindegy, de nem emlekszem)
evben kilenc halalos baleset kovetkezett be amiatt,
hogy az oszlopnak utkoztek a kocsik.
(asszem 10 ev..)
z.
+ - Kuplung Rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

>Havel Jozsef irta:
>"A jelenseg a kovetkezo:  Ha varosi dugoban, vagy csucsforgalomban
>kozlekedek a sok 1.-2.-3.-2... valtas utan korulbelul fel ora utan 1.
>fokozatbol valo indulasnal, beremeg a valto, mintha le akarna
>szakadni. "
>--
>Ilyen rangatas akkor szokott elofordulni, ha vagy nincs
>kiegyensulyozva a kuplung, vagy meg van vetemedve a kuplungtarcsa
>(ut), vagy egy harmadik ok, amit en (meg) nem ismerek. Hogy miert csak
>felora mulva jelentkezik, azt nem tudom.

Igen en is ugy tudom a csillapitas hianya okoz ilyen vibraciokat a
tarcsan.
Nekem a trabantomba sikerult olyan tarcsat vennem, hogy "fekakocsi"
szindromaja volt a trabantnak. Csusztattam a kuplungot es pattogott az
eleje fel-le.
Aztan kiderult, nincsen csillapitasa a tarcsanak, hat hogyan is lenne,
megyar utangyartott alig volt 1K forint.
Persze vehettem volne minosegit 3-szor ennyiert, es abban voltak rugok
is!
Es miert melegen csinalja, na ez megint egy erdekes kerdes.
Nekem van egy olyan sejtesem, hogy mivel ha lassu tempoval mesz a
varosban gyakran hasznalod a tengelykapcsolot. Ezert az melegszik.
Amig hideg a tarcsa semmi baj. Mert van neki egy feszultsege, ami
valoszinuleg csillapitja a keletkezo lengeseket.
Aztan ahopgy melegszik, ezek a feszultsegek vagy nonek, vagy ellentetes
iranyba valtoznak es ezert no a csillapitatlansag.
Ezert van az, hogy csak meleg idoben, meleg motornal, vagy gyakori
tengelykapcsolo hasznalatnal jelentkezik.

Udv
Teeby

-- 
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                  ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                  ¤
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
+ - Mi az hogy neeeee?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Deeeee!

Igenis!
Valoban erdekel.
Ha pedig azt hitted ezzel ujat mondasz:
>hat azt, hogy nem vagy normalis.
Akkor az nem sikerult.

Azt hittem felvilagosult, realis gondolkozasu felnottul viselkedo
emberek vannak ezen a listan, akik masok velemenyet tiszteletben
tartjak. Es nem hulyezik le oket azert, mert megmondjak a velemenyuket,
ha megkerdezik, vagy mert maskepp gondolkodnak.

De azert koszonjuk/om, hogy meggyoztel minket/engem, hogy van ilyen is
(2s-alatt 100-on).
Kulonben tudtuk/tam, csak nem voltunk/tam benne biztos, mert meg senki
nem gyozott meg, hogy igen-tenyleg van ilyen.
De hala neked mar szilard meggyozodesem, hogy letezik ilyen.
(vagy valami mast kellene ilyenkor mondani?)

Teeßy
/innentol a tema reszemrol lezarva, nem vagyok kivancsi a folytatasra/
-- 
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                  ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                  ¤
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
+ - nemet autopalya sebessegkorlatja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: A nemeteknel nincs felso hatar az autopalyan... de also sincs??

A magyar autopalyakon sincs. Kepzeld el, hogy dugoban vagy, a mogotted
jovo kamionsofor viszont ragaszkodik a 60 km/h-hoz. ;) Szoval magyar es
nemet autopalyakra "olyan gepjarmuvel szabad csak rahajtani, amelynek
vegsebessege sik uton eleri a 60 km/h-t". NDK-idokben ez 50 km/h volt, igy
Simsonnal is fel lehetett hajtani "autopalya"-ra. Mert ugye volt olyan,
hogy csak az egyik oldal keszult el, igy ezen valtott iranyu fogralom
volt, de kitettek az autopalya tablat, es semmi zarovonal vagy ilyesmi. A
helyi viszonyokat nem ismero meg azt hitte, autopalyan eloz, amikor
megjott a szembeforgalom...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: *** HIX AUTO *** #532 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ARO:

Az a csunya szogletes ARO eredetijet Renault Rodeo 4-nek ill. 6-nak 
hivtak... 
*** Ede, bibe, coite, post mortem nulla voluptas! ***
+ - biztonsagi-ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

	Erdekesen alakul a biztonsagi-ov vita.
	Akkor en is beszallnek egy ket pelda erejeig...

	A statisztika szerint ugye nagyobb a tuleles
	valoszinusege bekotott ovvel, mint ov nelkul.
	A statisztika szerint apam nagy valoszinuseggel
	meghalt volna bekotott ovvel. Ketszer is.
	
	Eset 1.: Balrol jott be a busz, az elso ajton
	(kopogas nelkul), amikor apu magahoz tert
	a jobb oldali ulesen ult (fekudt). A bal oldala
	nem maradt meg a kocsinak.
	
	Eset 2.: Frontalis utkozes orszaguton, bal eleje
	tropa az autonak, muszerfal-ules kozott - haat,
	nem sok, ismet jobb ulesre dolve ebredt.

	Mindkét esetben osszenyomodott volna a bekotott
	ov miatt.  Mindket auto normal kozepkategorias
	volt, amivel a nagy atlag jarja az utakat.
	O azota sem koti be magat, talan ez a
	keresztje. Persze, ez nem bizonyit semmit, de erre
	mondjak, hogy : most legy okos, Domonkos...

	Meg amugy sem erdemes vitatkozni, mindenkinek
	a sajat felelossege, masokat nem veszelyeztet,
	ha valaki nem koti be magat.

	Ja, es meg valami. En sem kotom be magam, eddig
	mondjuk 50x igazoltattak. Es egy rendor
	nem volt, aki szolt volna erte. Ugyan me'e'e'???
	Nem vagyok kopasz, kigyurt nepper... 

	Ennyi lettem volna mara, tisztelettel: zssanya
	
	 (opel ascona 2.0i)
+ - Picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Megkoszonom az adat-kiegesziteseket, most eppen:



  
 
 

kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

Oldboy
+ - Re: Rudi mix (biztonsag, mobil, stb.) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Rudi!

>>Mobiltelefon az autoban. Tiltjak a kezben tartasat.
>>... a kihangosito dragabb lett volna...
>Headset, James Bond set, egyeb set???

Az a helyzet, hogy nem minden heten fordul elo, hogy kocsiban
csorren meg a telefon. Igy nem igazan praktikus es kifizetodo
ilyesmikkel foglalkoznom. Ha fontos ember lennek, es lepten
nyomon telefonalnek, akkor termeszetesen beruhaznek valami
kutyube.


>>Es azt tapasztaltam, hogy inkabb a figyelemeltereles miatt
>>veszelyes, mint a kez miatt.
>Figyelemeltereles???
>Tegyuk fel 3-4 ember utazik egy gepjarmuben, akik
>feltehetoen beszelgetnek, nevetgelnek stb.
>Kerdem en, a telefonon (kez nelkul!) keresztul
>folytatott beszelgetes vagy a tobb szemelyre valo
>osszpontositas tereli el jobban a figyelmet?

Nem tudom, van-e mobilod, de erdemes kiprobalni. Szavakkal nem
igazan tudom leirni, de ha a kocsiban beszelgetes folyik, az
sokkal kevesbe zavar, mint a telefonalas. Lehet, hogy a hang
terjedese is belejatszik. Azaz a telefonnal meg arra is figyelni
kell, hogy egyaltalan ertsem, amit mond. Ezen kivul telefonban
sokkal bonyolultabb kerdesekrol is folynak beszelgetesek, mint
szemelyesen. A telefonalo nem tudja idoziteni a mondandojat. Arra
gondolok, hogy o akkor is beszel, amikor en nem tudok
odafigyelni, peldaul elsobbseget adok, vagy biciklisek kozt
lavirozok... Sot, ha hirtelen meg kell oldanom egy kozlekedesi
szituaciot, arrol a telefonalo mit sem tud. Aki mellettem ul, az
viszont mindezt ateli, tehat csak akkor beszel-kerdez, amikor
lehet.
Egyebkent vezetes kozben csak kismertekben szoktam az
utitarsaimra osszpontositani.


>Egyre szaporodott az olyan balesetek szama, amelyek
>a telefonalasnak tudhatok be. A szep szo nem segit,
>tehat nincs mas mod, mint a fenyegetes, az ijesztgetes.

Ebben van valami. A multkor a mogottem jovo autoba rohant majdnem
bele hatulrol egy masik (mivel erosebben kellett fekeznem, a
tukorbe neztem, ki jon belem, igy lattam az esetet). Mondanom sem
kell, a leghatso fazon - akinek oldalra kellett kapni a kormanyt,
hogy elkerulje a balesetet - keze es fule kozott ott volt a
mumus! Aztan persze megelozott engem is, de a kezeben meg mindig
ott volt a mobil...

>>Es ami miatt vegulis irok: a cigizes is legalabb
>>olyan veszelyes az autoban, mint a telefonalas!
>Stimmel.
>Aktiv dohanyos vagyok, de erdekes modon az autoban
>nem gyujtok ra. Egyreszt zavar, masreszt a nikotin ugy le
>tud rakodni, hogy alig lehet eltavolitani. A lakasban sem
>dohanyzom, csak az erkelyen...sajnos nem futheto :-(


>>... a fagyizast sem tiltjak (haverral szoktunk olyat csinalni,
>> hogy en a kormanyt fogom, es o valt).
>Na azt nem hiszem el, hogy nem zavar a haverod feje az
>oledben!!!
>(NE haragudj, ez meccslabda volt :))))))))))))))))))))))))

:-) Ez jobb, mint a Moka! :-)

Nem zavar, mert elegge hatra van huzva az ulesem, igy elfer. Es o
sem uti bele mindig a fejet a kormanyba. Mindig mondom neki, hogy
hanyadikba kerem, aztan o a nyelvevel atteszi a megfelelo
fokozatba.
Egy kis baj szokott lenni, a sok valtas hatasara neha frocskoli
az olajat...
(meccslabdat illik visszaadni! :-))))))))))))))))))))))


>>Es buszke vagyok arra hogy van egy kislanyom.
>Irigyellek!!!

Csatlakozom! Lassan mar nekem is kezd hianyozni a sajat csalad.


                     Soma
          
         
                Jöhet ékezet!
+ - Perdulet, forum, NEEEE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Fogjal egy sarokcsiszolot (Winkelschleifer, Grinder, stb.),
kapcsold be,
>majd probald forgatni a csuklodat, ha azt erzed, hogy mindjart
leszakad,
>akkor tudni fogod a fenti jelenseg okat.

Most így hirtelen nincs a kezem ugyeben ilyen szerszam, de
remlik, hogy tapasztaltam mar a jelenseget. Ha legkozelebb
flexkozelbe jutok, kiprobalom!


Rakonczai Zoltan ) irta:

>van valami forum, ahol ezt szova lehet tenni?
>mert ha igen, akkor szova kellene.
>
>vagy csinalhatnank a hix auto oldalon egy
>"balesetveszelyes helyek" oldalt is.

Nagyon jo otletnek tartom!
Az en velemenyem az, hogy ha Oldboy mintajara valaki vallalja az
e temaban erkezo levelek osszegyujteset, rendszerezeset, es
elkuldi MyChroLesLie-nek, akkor ez egy igen hasznos resze lesz a
HIX Auto honlapnak! 


:

><Ehhez mit szoltok???
>
>valoban erdekel?:
>hat azt, hogy nem vagy normalis.

Na, erre maganban reagaltam...


                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - opeles levlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nem tudna valaki mondani nekem egy opel-es levlistat ?
Foleg magyar vagy nemet nyelvut.

Megkoszonnem, ha elkuldene cc-be a cimemre is, mert
le vagyok maradva tobb hetet (most probalom behozni).

Koszike !

Udv:
BigWhite
+ - Re: felni vagy futomu es mas is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ev valamikor a bontoban vettem a Trabantomra 2 hasznalt felnit,
mert meg fel eves koraban vettem elore ket radialt teli hasznalatra.
3-at fordultam, mire a gumis azt mondta, hogy ez a 2 felni mar jo.
Nem u:tnek es hasznalhato lesz a Trabanton.
Az Opelemnel ugyanigy tortent.

Vagyis a hasznalt felnit ugyanugy meg kell nezni a gumi felrakasa elott,

mintha a gumival szerelten neznek meg. Meg kell nezni, hogy ut-e ?

Tobb gumisnal jartam mar.
Volt aki a szereles utan egyensulyozos modszerrel,
porgetes nekul centirozott. ( Ma mar elavult.)
Egyebkent ez a gumis nem vallalta el egyszer egy
Cgyelano v CCCP feliratu gumi centirozasat.
Azt mondta, hogy hiaba centirozna, akkor is utni fog, mert
az a fajta gumi tojas alaku. Igy mindenkeppen razza a kocsit.

Volt aki feltette a centirozo gepre, megporgette es
a megallas utan feltette a sulyokat oda, ahova kellett.
Kesz a gumi.

Volt aki folytatta es ujra megporgette es mashova is tett fel
sulyokat.
Volt aki nem mashova is tett sulyt, hanem az elozo sulyt
tette arra'b es utana ellenorizte, hogy mar nem ut a kerek.
"Eloszor nem pontosan oda tettem, ahova kellett
volna."-mondta.

Meseltek, hogy van ahol nem a leszedett kereket centirozzak,
hanem fent a futomuvon. Igy az osszes forgo alkatreszt belemerik.
Nem lattam meg ilyet.
Fogalmam sincs, hogy ilyenkor mit csinalhat a differencialmu.

En a helyedben olyan szervizbe vinnem, ahol gumival is
es a futomuvel is foglalkoznak.
Itt Szekszardon talan 3-at is tudok.

Ha egy feher Astra Caravant lattok Bp-en es nem tudjatok levillogni,
akkor elore is elnezest kerek ! Amikor Bp-en jarok, akkor
gyakran 10-14 helyre is el kell mennem az Erd - Bp Ujszasz u -
Bp- Csillaghegyi ut  altal bezart haromszogben 7 es 17 kozott.
Igy esetleg csak egy vissza intesre (a nyitott tenyeremmel nyujtott
ujjakkal), vagy veszvillogasra futhatja.
Szerdan gyalogosan kerestem a  cimket, mert a Compfairon jartam.
Nem lattam.

> Milyen 175/70 R13 gumit ajanlanatok a Kadettre?
> JA! Csak nyarit tudok venni, mert mar most tudom, hogy tel vegen nem
lesz
> penzem nyarira.
En januarban Sava-t vettem a Caravanra elore.
14,5 eFt szerelve, akciosan.
Azota kb 10-e km-t mentem. Eddig elegedettebb vagyok
vele, mint az elotte hasznalt Barummal.

> A Puskin utabol fordultam zoldnel a Rakoczi utra jobbra.
Neked volt elsobbseged.
Persze ne felejtsd el, amit nem minden tanfolyamon
tanitanak.
Mindig annak van elsobbsege, akinek megadjak.

Udv. Tibi
+ - folytatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Ujra itt, elso-hatsokerek hajtas ( 151 sor )

(...)

> Ha nem baj akkor fojtatnam a mar megkezdett sorozatot  a motor egyeb
> reszeinek reszletes leirasaval. Persze csak ha van ra igeny es nem rendult
> meg a bizalmatok bennem az ominozus nyomatek-teljesitmany cikk kapcsan,
bar


johet. en szivesen veszem :-)

raki
+ - metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: RE:METRO ( 6 sor )

> _En ugy tudom_,  hogy a szovjet metrokocsik generatoros uzemmodban nem
> tudnak visszatermelni a halozatra, vagyis eldisszipal a fekezesi energia.

en is igy tudom.
a magyar ganz metro viszont tudott visszatermelni a halozatra.
talan lathattatok, osszesen egy darab futott belole a 3-as metro vonalan.
azert nem tobb, mert akkoriban, amikor a szovjet metro 60 millio forintba
kerult, akkor az a ganz 300-ba.

kar.

raki
+ - Egyezmenyes jel - hogy is van? + elogyujtas-szog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Par napja vegre-valahara megpillantottam magam elott egy HIX-matricas 
autot. Mivel egy keresztezodesben kanyarodott elem, aztan 10 m mulva 
maris letert, es nem arra ment, amerre en, igy alig par masodperces 
talalkozas volt. Ezalatt nem sikerult kapcsolatba lepnunk, es kozben 
el is bizonytalanodtam, hogy vegulis milyen egyezmenyes jelben 
allapodtunk meg??? Hogy tudok valaki mo:gu:l egyertelmuen jelezni 
neki?

Mas: a felesegem kispolszkijan kellene allitanom az elogyujtas 
szogen. Segitsen mar valaki: felulrol nezve, az oramutato jarasaval 
megadva, merre tekerve milyen iranyba valtozik (azaz mikor no, 
mikor csokken) az elogyujtas szoge?


Koszi,
Viktor
+ - erosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek itt Potyi!!!!!!!!


   Van nekem egy regi auto erolkodom ami bar oreg de "ALLITOLAG" jol szol 
de eddig ne tudtam kiprobalni.Ugyanis van egy kis problema!!!
Ez egy Ifa-bol lett kiszedve ami azt jelenti , hogy az erosito nem 12W-os hanem
24W.Ha valaki tudna abban segiteni , hogy hol lehet beszerezni olyan trafot  am
i 
12W-rol 24W-ra alakit at , azzal sokat tudnatok segiten....		



		Elore is koszike    Potyi.....:))))


 
+ - Bo"vebben HORVATH SANDOR-rol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Teso'ka'im! :-)
Kedves Oldboy!

Elkertem a legfrissebb arajanlatat, hatha ez teljesebb kepet ad, mint
amit/ahogy a multkor kozze tettem.

<<<<<< Horvath Kipufogo
gyartas, javitas, szereles, forgalmazas;
sportkipufogok gyartasa 2 ev garanciaval!;
rozsdamentes kipufogovegek ertekesitese.

Katalizatorok minden autotipusra 24.4k

Pelda hatso kipufogodob arainkbol (araink AFA-sak):
Lada*, Zastava*: 2,4k;
Wartburg 1.3*, Skoda Favorit*: 2,8k;
VW Golf I*, II*, Opel Kadett E*: 4,8k;
Opel Astra*: 5,6k;
Kadett E Caravan*, Astra Caravan*: 6k.

A *-gal jelolt tipusokat ingyen szereljuk.

Nyitva tartas: H-P: 8-17, Szo: 8-12.

Gyo:mro", Jokai u. 19.
Tel: 29/330-217
     30/9770-356   >>>>>>>

------------------------------

Más.
Nem tehetek rola, de egyre csak a kovetkezo talalkozo jar a fejemben.

Most vagy megke'rjuk Holle anyot, hogy maris razza meg alaposan a
parnajat, hogy legyen ho', vagy megnovesztem a fagyaszTOTH es akkor
beleferunk, vagy lekicsinyitem a Patrolt, hogy belavirozhassak vele
a hora meg a je'gre! :-)
Egy szonak is szaz a vege (ja, asszem ezt elb-tam...),  mar nagyon
varom a parom-mal egyutt A_NAGY_TALALKOZA-A-A-A-S-T :-D

-----------------------------

Walter (Klem Krisztian) visszateresenek nagyon orultem, mert eddig
mindig jokat irt, olyan dolgokrol, amikbol sokat tanultam.
Amugy, nem semmi elmeny lehetett vegigragnia magat azon a levelaradaton!
Ilyenkor, o"sszel, amugy is felettebb boseges a leveltermes :-)

----------------------------

Nemsokara aktualissa valik a Patrol olajcsereje, amikor is megkaphatna
Militecbol az elso adagjat. Mindaddig azonban kernem azon AUTOs tarsaimat,
akik mar hasznaljak - tudom, hogy vannak mar egyparan :-) -,
irjak le es kuldjek el tapasztalataikat, mindnyajunk okulasara.

Beke veletek,
		udv:
			Penti
+ - Re. Siklocsapagy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Sziasztok Tippesek.
Szia Szabolcs.

>Mondanom sem kell auto fotengely (felvo) csapagyrol van szo, es olyan
>meret amit a gyar nem gyart :((

>De erdekelne olyan is, ha valaki megis tudna szerezni
>Alfa 33 1.8TD 3.-tulmeretet...

Egy cimet adok, mert nagy valoszinuseggel lehetseges. Vagy Alfahoz valo
kompatibilis fekvo csapagyat kaphatsz.

Szakall Metal Kft.
Budaors. Iparos utca.
Tel: 06 - 23 - 431 - 000 / 200 mellek.

Udvozlettel : Frigyes

Ui. SZVSZ letezik tudtommal autos lista :-)))


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - fotengely kivetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta: "Nem is ertem, hogy miert kellene a valtot
kivenni, teljesen felesleges. A motort kell kivenni, sokkal eccerubb.
Eloszor kiszereled a hatso lokharitot, a hatlemezt. Leveszed a karburatort
szivocsonkostol persze elotte mindent le..."

Koszonom a valaszod, de nem errol szol a tortenet. Teeby tett egy olyan
kijelentest, hogy anelkul veszi ki a fotengelyt, hogy a valto es a motor
kozott megszuntetne a kapcsolatot. Ezt pedig nem ertem. Vagy a Skodanal a
nyeles tengely nem csuszik bele a fotengely vegeben levo csapagyba
(perselybe)? Erre szeretnek valaszt, es felvilagositast kapni.

Tovabba: "Osszerakni ugyanigy kell csak forditva de ahogy olvastam a
leveledet inkabb nem ajanlom, mert biztos nem fog beindulni, sot szerintem
szet se szedd, hanem vidd el az egesz obelebancot egy szerelohoz.

Javasolom, olvasd el meg egyszer azt a levelet, tekintettel a fentiekre is.
Ezt a tanacsot is koszi, tobb auto teljes generalozason tul vagyo(un)k
(benzin-diesel, szemely- kisteher), igaz, sufnyi-tuning bt modjara.:)
+ - Re: Skoda fotengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Teeby!

Köszi az infot, orulok, hogy csak felreertes volt.:) Tehat nem bantottal.
Azert vettem talan mellre most a lasztit, mert az edzom anno ugy tanitott,
ha magasan jon a labda, lehetoleg a "mellemet" is hasznaljam.:))



>Kedves Attis!
>
>A szerelesi problema megoldva.
>Ha olvastad a #532 szamot.
>Egyebkent talan egyszerubb is mint levenni a valtot.
>Ugyanis en egyszer huztam meg a lendkerekcsavarokat ugy, hogy a valtot
>vettem le.
>Na pa'. Mondtam magamnak. Valto le (olyan 50kg koruli), aztan meg a fel
>futomuvet lebontani, hogy a feltengelyket rendesen vissza tudjuk tenni.
>Inkabb motor ki.
>Ja es ami szemet, meg olaj a nyakunkba folyt az valami hihetetlen.
>
>Ja es ne haragudj, en nem akartalak bantani a fiat ugyben, szerintem
>azert te is nagyon mellre vetted a lasztit.
>Egyebkent tenyleg hajlamosak a fiat motorok a kopasra->serulesre.
>Mert jo porgosek es ezert sokkal jobban hasznalodnak.
>
>Elnezest ha bantottalak volna.
>Teeßy
>--
> ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
> ¤                                  ¤
> ¤ Teeßy * mailto: ¤
> ¤                                  ¤
> ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS