Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 548
Copyright (C) HIX
1999-10-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Citroen hasmagassag (mind)  15 sor     (cikkei)
2 utanfuto (mind)  14 sor     (cikkei)
3 fordulat 100-nal (mind)  4 sor     (cikkei)
4 69-es Renault15-os elado (mind)  8 sor     (cikkei)
5 ARO (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Skoda utanegeto (mind)  14 sor     (cikkei)
7 ATF (mind)  30 sor     (cikkei)
8 JAPCSI VS EURO (mind)  18 sor     (cikkei)
9 gumiabroncs mennyiert (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Reagalasok vicces hangulatban (mind)  40 sor     (cikkei)
11 Gumifustolos talalkozo (mind)  74 sor     (cikkei)
12 gumifustoles csutortokon (mind)  32 sor     (cikkei)
13 Trabant (mind)  18 sor     (cikkei)
14 RE: sebessegmeres (mind)  11 sor     (cikkei)
15 kulfoldi jogositvany (mind)  22 sor     (cikkei)
16 Erdi lejto Bp-fele (mind)  36 sor     (cikkei)
17 japan auto, Wartburg (mind)  25 sor     (cikkei)
18 Re: Erdi emelkedo (#547) (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Re: fogyasztasmero (#547) (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Re: Fekbetetvizsgalat (#546) (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Törésteszt (mind)  19 sor     (cikkei)
22 jogsi, trabi (mind)  54 sor     (cikkei)
23 meghibasodasi statisztika (mind)  41 sor     (cikkei)
24 Emelkedo, fekvorendor (mind)  34 sor     (cikkei)
25 Re: MILITEC (mind)  22 sor     (cikkei)
26 Ultrahangos sip kocsira (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Suzuki es Volkswagen (mind)  24 sor     (cikkei)
28 Re: Erdi emelkedo (mind)  20 sor     (cikkei)
29 Csutortoki bemutato (mind)  22 sor     (cikkei)
30 Re. Sprtkocsi (mind)  26 sor     (cikkei)
31 Auto meghuzas (mind)  31 sor     (cikkei)
32 Skodasok figyelem (mind)  7 sor     (cikkei)
33 Auto az USA-bol (mind)  27 sor     (cikkei)
34 egy 2 dolog (mind)  52 sor     (cikkei)
35 Szivasaim (mind)  25 sor     (cikkei)
36 Re: Erdi lejto/emelkedo (mind)  20 sor     (cikkei)
37 re: renault fekmelegedes+autoszerelok legfaszabbika (ba (mind)  42 sor     (cikkei)
38 Re: gyorsulasi verseny (mind)  19 sor     (cikkei)
39 Re: gumis ajanlas (mind)  14 sor     (cikkei)
40 Re: (mind)  28 sor     (cikkei)
41 Re: kulfoldi jogsi hasznalata itthon (mind)  70 sor     (cikkei)
42 jet (mind)  9 sor     (cikkei)
43 Minosites (mind)  32 sor     (cikkei)
44 Gumiegetes (mind)  23 sor     (cikkei)
45 4 utemu Warbi szivato (mind)  11 sor     (cikkei)
46 Suzuki fordszam (mind)  16 sor     (cikkei)
47 Gumifustos talalkozo (mind)  17 sor     (cikkei)
48 reagalas 547-es hix-re (mind)  31 sor     (cikkei)
49 balesetek, katasztrofak (mind)  14 sor     (cikkei)
50 japan alkatreszek (mind)  14 sor     (cikkei)
51 sebesseg (mind)  35 sor     (cikkei)
52 Szervusztok! (mind)  170 sor     (cikkei)
53 ott voltunk (mind)  60 sor     (cikkei)

+ - Citroen hasmagassag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Hajdu Csaba
> E-mail :  [Hungary] irta: 

>Ez tevedes, a vezeto magassagot nem allit menet kozben... A
>magassagszabalyzonak egy fix allasban kell lenni, a tobbi csak
>szerviz allas. Rovid tavon, nagyon lassan haladva esetleg
>hasznalhato az elso magasabb pozicio.

Csaba!

Ne kisebbitsd mar a Citroen erdemeit! (megteszi azt Vomberg Istvan ;)
A legfelso, es a normal pozicio kozott van egy fokozat, ami nagyon 
hasznos magas padkarol torteno lehajtaskor. En idonkent szoktam 
hasznalni, nem kell aggodnom a katalizator/kipu.dob miatt.
Zsolt
+ - utanfuto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nemtuttok veletlenul egy elado utanfutot 60-80E-ert?

Valaszokat pls. cc. maganba!

Koszi,

Aieeaaa - sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - fordulat 100-nal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nekem 100-nal 5-ben kb 2500 ford/min. igaz r19 1.7b. nekem igy is soknak
tunik az a 4000.
-- 
bye: Hende Roland
+ - 69-es Renault15-os elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy volt kollegam eladna 69-es Renault-15 -oset.
2001 oktoberig le van vizsgaztatva.

Ha valakit erdekel hivja a 403-2143 vagy a 403-0388-as budapesti szamokat.

G.
+ - ARO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Rovid kerdesem.

Egyik ismerosom kapott kolcson egy ARO-t.
Hol a banatban lehet benne bekapcsolni a diffzart?
A tulaj szerint nincsen benne (o nem talalta), de szerintem biztos 
van benne. De hun????

Udv:

Dexter
+ - Skoda utanegeto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Nekem pl ha meleg motornal rahuzxom a
> szivatot (skoda), akkkor megy, mint az allat. Azonbban rahuzas elott
> erdemes felporgetni, mert az elso 1-2 masodpercen lefulladni akar.

Nem akarok veszmadarkodni, de amikor eldugul az ekonostat, 
total hasonloan mukodik ez a Skodabogar. Magyaran alapban 
gyorsul ugy-ahogy, de kihuzott szivatonal mintha egy utanegetot 
iktattunk volna be...

Udv:

Dexter
+ - ATF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>venni, aztan hagyjak kicsurogni. (A hidraulikus kuplung illetve
>tarcsai, amit a szerelo kepszeruen csak citromnak hivott, eleg
>jol tartja az olajat...) A feltoltes a szintezo csonkon at tortenik,

Ezen elvileg van egy csavar ami le ereszti az olajat. 


>de tobb lepesben. Az automata valto eseteben ugyanis
>tudtommal a szintezo palca erteke jaro motorra vonatkozik,
>amikor is a valto olajszivattyuja az olaj egy reszet szerte

A betoltesnel figyelni kell. Amikor X  minusz 1-2 Liter olajat beeresztesz
egy kicsit "N" vagy 1 be kell tenni a váltot es inditani a motort, hogy a
hidrokuplung is megteljen. 
Utana a palcan van egy HOT/COLD szintjelzes, a hideg es meleg allapotra. 

>szejjel szallitja a rendszerben. Az olaj arara is jol emlekszel, a
>magyar (MOL) olaj 1050 Ft. Tudtommal ez a legolcsobb. (ATF
>olaj, de ez a harom betu nem markanev: Automatic
>Transmission Fuel, az altalam latott par, de mas gyartmanyu
>olaj neveben mind szerepelt...)

Arra figyelj, hogy a gyarto eloirasait kielegitse. Dextron III (GM) Mercon
(Ford) stb.
ATF bol az F = fluid = folyadek

Nincs tul sok baj a MOL termekekkel csak tudni kell mi menjen bele a szeles
valasztekbol. 

Yahni
+ - JAPCSI VS EURO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Ennek ellenere az alkatreszarak miatt eddig inkabb panaszokat
> > hallottam a japan
> > autok tulajaitol.
>Itt az a problema, hogy azert kell fizetni szallitasi koltseget is! Japan
>nincs a szomszedban. Europa azert kozelebb van. En ennek ellenere elegedett
>vagyok a 14 eves japan autommal

En a helyi kasza faktorra is tippelnek. Egy regebbi kocsimba elgyengult az
aretalo rugo a sebvaltoba. (lotyogott)
Helyi NISSAN azt mondta 42 ezer. 

USA Wallingfordi (CT) Barberino NISSAN azt mondta harom és fel dollar. 

Aztan megvetettem egy kinti haverral szerkezetestul 16 USD-ert ert es
postakoltseggel egyutt kijott 8 ezer alatt ugyanaz. 
Egyebkent a cucc tok ugyanaz az europai es USA valtozatban is. 

Yahni.
+ - gumiabroncs mennyiert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Menniybe kerul manapsag Trabantra valo 135 ill 145-os gumi?

Valaszt legysz maganba (is) mert nem vagyok a listan.

Koszi
Gergo
+ - Reagalasok vicces hangulatban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Norbi irta:
>**** johet ekezet **** -tel (bocs Soma!) tortent
>hosszas levelezesunk...

Szoval kisbetuvel irtad a nevemet, raadasul az ekezeteket
is kisporoltad belole? Jol van, nincs bocsanat! Orok harag!
A legkozelebbi talalkozon ugy elhuzom a Nivat, hogy
soha tobbe nem latod viszont (egyben)!
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


andi ) irta:

>A Trabival semmi gond, a hozzaallasodon kellene
>csiszolni egy kicsit :)!

Arra gondolsz, hogy nem balrol kellene hozzaallnom, hanem jobbrol?
Nyugi, a jobb oldalon is kulcsos kilincsem van, raadasul egy kulcs
nyitja mindket ajtot, ugyhogy no problem.
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


>Az atfolyasmero az olyasmi, mint a kitt elejen a futofeny

Hat, ha a kitt fogyasztasa ugy alakul, mint ahogy
a futofeny ugral, akkor bizony javaslom, keresse meg
oldboy-t, hatha tud ajanlani valami jo szerelot.
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


>a klima pedig osszkomfortos, mert a paratartalmat is szabalyozza!

Ja. Csak az a baj, hogy ez a klima automata.
Automatikusan kiba'n velem...
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Gumifustolos talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerencsem volt, fel tudtam menni a kistalalkozora. Kecskemetrol
16:35-kor indulva eppen 90 perces menetidot produkaltam...

A helyszinleiras (a'la Zsivanov Sanyi) pontos volt, igy semmi
problema nem adodott a tajekozodassal. Mikor megerkeztem, mar
sokan varakoztak a megadott helyszinen. Aztan meg utanam is sokan
jottek, es befutott Volner Janos is.

Sajnos ekkor mar sotet volt, igy lampafenynel kellett
megvizsgalnunk a gumikat. Tenyleg le volt kopva a felirat...
A kamerak segitsegevel meg is lettek orokitve.

Janos tobb reszletben tartott egy kis gumifustolesi-kezifekes
kanyarodasi bemutatot. Szemely szerint nekem az elso adag tetszett
a legjobban, itt volt a leginkabb jellemzo a felszallo gumiszagu
kod :-)
Ezek a megmozdulasok is videora rogzultek.
Sajnos a kozeli haz lakoi nem osztoztak a hangulatunkban...

Nehany gyorsulasi versenyt is megcsodalhattak a lakok (szinten
videohasznalattal).
Magam reszerol a specialis geposztalyt emelnem ki. Ugyanis en
ultem abban a Trabiban. Lovasz Adam )
pedig a Skodaban (Adam, jol emlexem, hogy 105-os motorral fut a
gep?). A vegeredmeny engem is meglepett, de nem merem leirni, mert
a Skodasok meglincselnek :-))))))))))))))))))))))))))))))

A szomszedok idegeinek kimelese erdekeben atvonultunk az Olimpia
Mozi parkolojaba, de itt mar csak beszelgettunk. Talan a kozelben
felfedezett, fabol keszult felsoruhazattal ellatott kozegek is
kozrejatszottak ebben... :-))

A szallingozas es vegso feloszlas utan harman maradtunk a placcon,
Koltai Peti, Lovasz Adam, es en. Ha megnezitek az Elso HIX Auto
talalkozo legkitartobb resztvevoinek nevsorat, erdekeset
tapasztalhattok :-)

Szoval mi ott meg dumcsiztunk egy sort. Aztan mi is elvaltunk, de
csak Adamtol :-)
Mi meg elmentunk Petihez, egy Trabi atfolyasmero tulajdonjoganak
megvaltoztatasanak celzataval. A valtozas kozben megirodott ket CD
"biztonsagi masolata" is (jellemzoen: Microsoft Midtown Madness,
Need For Speed IV :-)), aztan vegulis fel 12-kor valtunk el. Ebbol
kitalalhatjatok, mikor ertem haza. 1 ora 2 perckor allitottam le a
motort a hazunk elott :-)

Aztan persze nyomtam meg egy kis Midtown Madness-t :-)

Peti meselt egy erdekes esetet.
Ket kamion utkozott frontalisan. De nagyon. Szet se valasztottak
oket. Csak a soforoket szedtek ki a roncsokbol. Ugy ahogy voltak,
egyben bevittek a bontoba a sziami kamionokat, de nem zuztak be.
Aztan egyszercsak gyanussa valt valami. A szag. A kamionokbol
jott. Szetvagtak oket. Es elokerult kozuluk egy Bogar. Vezetovel
es utassal...

Ez azert is erdekes, mert ma a raktarban, ahol dolgozom, furcsa
szagra lettem figyelmes. Mar tegnap is gyanus volt, de akkor meg
nem volt olyan eros, hogy gyanus legyen. Kis utanajaras utan
meglett az ok is. Mindket egerfogo kiadta a "full load" jelzest,
raadasul jopar nap eltelt az utolso csapdaellenorzes ota. Ne
tudjatok meg, milyen buzt tudott arasztani az a ket egertetem!

Ja, Peti Scirocco-jaban ulve kenytelen voltan rajonni, hogy a
Trabcsibol hianyzik egy fontos extra. Megpedig az a lathatatlan
kar, ami a gazpedal allasanak fuggvenyeben presel bele az ulesbe
:-)

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - gumifustoles csutortokon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Haat, megesett a nagy eset, szoval megvolt
	a csutortok esti Suzuki bemutato, Volner Janival
	a cimszerepben...

	Meglepoen sokan, az elore bejelentkezett 10 HIX-es
	kollega helyett, 20-25-en biztosan eljottunk,
	de kesobb is erkeztek nehanyan.
	
	A gumi oldalt kopott volt, es nagyon fustolt,
	suru kod lengte be az esemeny helyszinet, melyrol
	ket felvetel is keszult, remelem mihamarabb
	elerheto lesz mindenki szamara.

	A latvanyos bemutato utan ne'mi taktikai
	megbeszeles, beszelgetes kovetkezett, visszaneztuk a 
	filmeket, majd a hangulat fokozasara (bar tudom,
	hogy ezert meg kapunk a fejunkre listatarsaktol)
	gyorsulasi verseny kovetkezett nehany auto
	reszvetelevel az Elhagyatott, Ures,
	Tagas, Hosszu Zsakutcaban.

	1/2 8 korul "megfogyva bar, de torve nem" atvonultunk
	egy parkoloba beszelgetni, ahonnan kb. masfel oraval
	kesobb tavoztunk.

	Azt hiszem mindenki jol erezte magat, es remelem minel
	tobbet talalkozunk a kesobbiekben, mert ugy gondolom a
	listan igen jo tarsasag gyult ossze.

	Udv Nektek: zssanya
+ - Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Akinek esetleg rendelekezesre allnak az alabbi informaciok,
megkoszonnem, ha megosztana velem.
Trabant:
- hany fok a ropsulyos elogyujtasszabalyozo mukodesi tartomanya,
mennyit tesz ra maximum
- hajtorud hossz
- forgattyustengely karjanak a hossza

Koszonom!

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - RE: sebessegmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> E-mail :  [Hungary]
> Egyebkent multkor volt egy rendor a Clubradioban es azt mondta, hogy
> Budapesten nincs lezeres sebessegmeres, csak traffipaxos. Allitolag a lezer
> nem tud olyan gyorsan uj merest csinalni egy masik autorol, mint a
> traffipax

Ezt elhiszem, mert a dolog lenyege, hogy "celozni" kell vele.
Tehat -mar amennyire lattam- nem automatikus.
Viszont ket km-rol is muszik. Es nincs ra elojelzo.
Bp-en az M3-on kifele lattam, a OMV kutnal merni, feher Audi80
Udv: 
+ - kulfoldi jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

csak futolag lattam az auto hozzaszolast:

Itt Nemetorszagban nem kell a magyar jogsival semmit csinalni. Az jo,
ervenyes; lehet a lejartaig hasznalni, a rendornek nincs joga megbuntetni
miatta. Ha akarod, akkor 6-8 hetes atfutassal, 25 markaert becserelik a
magyart nemetre (europaira). Ekkor a magyart hazakuldik, es amikor innen
hazamegy (minel kesobb:-), akkor otthon lehet kerni az "eredeti"-t vissza.
Akkor europait leadod. De lehet, hogy par ev mulva mar ennek sem lesz
jelentosege (eu-magyar felvetel.).

Ergo: semmi 1000 marka buntetes, meg semmi riogatas, bitte mal!


csaba

P.S.: Nekem mar tobb, mint 3 eve magyar van (itt), es mindig belepunk, ha
latjak, hogy Aufenthaltserlaubnis-od van, vagy rosszabb esetben
Bewilligung, akkor le sem szarnak a hataron. Meg ha bort, meg benzint, meg
cigarettat hozol teherautoval, akkor sem, maximum csovaljak a fejuket.
Szoval ennyit errol.
Az is lenyeg, hogy ne lassa, hogy rezelsz tole, hanem le kell egyszeruen
nezni, akkor behuzza a nyakat a Herr Beamte, es wiedersehen-el.
+ - Erdi lejto Bp-fele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Lefele 160-at minimum kuldok neki, sokan 180-190-et is. 
> Az also nagy kanyar a 100-as tabla ellenere kb. 140-el 
> kenyelmesen beveheto.

Nyaron, egy verofenyes delutan elol egy Astra (tetejen 2 bringa), 
mogotte egy Golf III.-as (bajos holgy), a legvegen egy Escort 
(benne en). 130-al jottunk lefele, mindenki jo 100 meterre a masiktol.
Elol-hatul senki mas.
Az egyik bringa elszabadult es pattog az uton, a Golf fekez es
probalja kikerulni, de nem sikerul neki. A jobb szalagkorlatnak
csapodik es onnan vissza. Most mar egy bringa es egy roncs
Golf porog elottem. A mentoangyalom es a beidegzodott reflexek
tekergettek a kormanyt es nyomtak a pedalokat abban a par tized 
masodpercben helyettem. Megusztam egy karcolas nelkul.

Ilyenkor mindig elgondolkodom azon, hogy ezentul labujjhegyen
kozlekedjek, vagy tekintsem az egeszet "orosz rulettnek", ahol
NEKEM MOST, uresen kattant a pisztoly.

Egy dologban vagyok csak biztos.
Amennyiben az eloirt, vagy az utviszonyoknak megfelelo
(kisebb) sebesseget tartana mindenki es egyenletes 
ritmusban haladna a tobbiekkel, akkor lenne a legnagyobb 
eselye celbaeresre. Csak eselye, mert a fenti artatlan helyzet
is mindennapos.

Par napja egy vas talicska egy Barkasrol a leallosavba esett.
Azert oda mert arra az oldalra rakta fel valaki (torjon el a keze)
Ha a masik oldalra rakja ilyen trehanyul, akkor 4-en, 5-en
osszetorjuk egymast mogotte. 
Ez megint az erdi lejton tortent, reggel 5-kor - sotetben.
A vicc az, hogy ritkan jarok arra :-)

--
Meszaros Geza
.
+ - japan auto, Wartburg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Itt az a problema, hogy azert kell fizetni szallitasi koltseget is! Japan
nincs a szomszedban. Europa azert kozelebb van. En ennek ellenere elegedett
vagyok a 14 eves japan autommal.

SzaboZE
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Szerintem a japan autok eleg nagy reszet Europaban szerelik ossze. Masreszt
a
tengeri szallitas eleg olcso. Masreszt ha ez annyit szamitana, akkor a
del-koreai
autok is dragak lennenek (kiveve persze amit  Lengyelorszagban gyartanak).

markynak

Kedves nemecsek!

Sajnos amit a Wartburg es BMW ugyeben irtam egy regebbi autos ujsagbol
szarmazik, amit helyhiany miatt mar reg kidobtam. Igy tovabbi reszletekkel
mar
nem tudok szolgalni, de ott leszogeztek, hogy a Warbi valamikor nagyobb
presztizsu marka volt mint a BMW es kozosen is gyartottak.

Udv: Afonya
+ - Re: Erdi emelkedo (#547) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Bar nem Janos vagyok, azert en is elarulom. Lefele 160-at minimum kuldok
> neki, sokan 180-190-et is. Az also nagy kanyar a 100-as tabla ellenere kb.
> 140-el kenyelmesen beveheto.

Nem hiszem. Na nem azt, hogy te hogy jossz, hanem hogy sokan. En csak ugy
oregurasan, 130-140-nel szoktam itt legurulni (a belso savban), es nagyon
ritkan kell elengednem valakit (amit persze megteszek).


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: fogyasztasmero (#547) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> muszert egyre inkabb az az erzesem, mintha 5-ben tobbet fogyasztana,
> mint 4-ben, ellentetben minden logikaval. Ahhoz, hogy 110-en tartsam,
> 5-ben tobbet mutat a mutato, mint 4-ben. Van valakinek valami
> magyarazata a jelenseggel kapcsolatban?

Csak annyi, hogy a mero nem hasznalhato a sebessegfokozatok kozotti
osszehasonlitasra. Lehet, hogy 5-ikben nagyobb a szivocso-depresszio, de a
fordulatszam kisebb, mint 4-ikben ugyanannal a sebessegnel.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: Fekbetetvizsgalat (#546) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tobbek kozott kereskedelmi forgalomba szant beteteket tesztelunk,
> amelyeknek meg nincs jovahagyasuk, engedelyuk. Mo.-on rengeteg
> betetfelujito van, de igen kevesen vannak azok, akik a gyari betetek
> szintjet megutik, illetve uberelik, na ezeknek a betetjeit szoktuk
> vizsgalni. 

Es a koznep megtudhatja valami modon, hogy melyek ezek?


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Törésteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T lista!
Örömmel tapasztalam, hogy vagyunk néhányan akik
megnézzük, hogy milyen esélyeink vannak egy csattanás
túlélésére, azaz tájékozódunk a EuroNcap töréstesztek
terén.
Feleségemnek keresek Astra Classicot 
(ABS, légzsák, max 3 év, de ez nem ide tartozik :-))
babyautónak, mert emlékszem, hogy ennek a szekérnek
jó töréstesztje volt (az akkori gyártmányok között, maiak
között sem utolsó :-)), annak idején le is töltöttem ennek file-
jait, de szőrén szálán eltüntek, azaz nem tudom hova
mentettem le őket.
Elitélhető módon ezek az angolok, meg mindíg csak az új autók
tesztjeit publikálják, azaz az új Astra "felülírta" a régit és így
nem tudom letölteni.
Ha valakinek megvannak, vagy tudja, hogy lehet hozzájutni,
akkor naccerű lenne, ha segítene, le lennék kötelezve.
Köszönöm.
Barosi Mihály
+ - jogsi, trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A nemetek allandoan varialjak az atiratasi jogszabalyokat. Most az a
helyzet, hogy ha ide atteszed az allando lakcimed, akkor 1 even belul at
kell iratni a jogsit, ha autokazol. Ha pedig 3 even belul nem iratod at,
es utana megis eszedbe jut, hogy autozni fogsz, akkor vagy visszakoltozol
egy fel evre Mo-ra, vagy elmesz itt vizsgazni mindenbol (vagy Mo
EU-tagallam lesz, es megszunik ez a baromsag). Ketlem, hogy atiratasnal
pecsetelnenek, mivel ha visszakoltozol, visszakapod (vagy nem). A
jogszabalyabn ugyanis az all, hogy attol fuggoen, hogy milyen egyezmeny
van a (nemet szemszogbol) kulfoldi orszaggal, vagy a nemet hivatal orzi
meg a jogsit, vagy atkuldik a kovetsegre. A berlini magyar kovetseg
szerint ok atlag felevente kapnak egy adag magyar jogsit. Megprobaljak
kinyomozni a tulaj nemet cimet es postazzak neki. Ha nem, akkor hazakuldik
a rendorsegnek Mo-ra. Innentol a kovetseg sem tudta megmondani, hogy mi
lesz a jogsikkal. De ha felhivod oket, es megadod a cimedet, akkor kuldik.
Arra a kerdesre, hogy nemet jogsival kozlekedhetek-e Mo-n a valasz az
volt [iden szeptemberben], hogy "Elvileg igen.".

Az atiratashoz egyebkent a kovetkezo dolgok kellenek: magyar jogsi
(nemzetkozivel nem mukodik), hitelesitett forditas a jogsirol (nekem azt
irtak, hogy csak nemet hitelesito hitelesithet, ergo nem tudom, hogy az
OFFI mukodik-e), egy altalad irt papir, amiben elismered, hogy a
jogsidat torvenyes uton szerezted es ervenyes meg, valamint egy papir a
nepessegnyilvantartotol, hogy Mo-rol koltoztel ide ekkor es ekkor (7 DM)
es kb. 80 DM illetek.

Regebben volt olyan, hogy diakoknak nem kell atiratni, mehettek magyarral
is ('97-ben es '98-ban 2x30 percig tartott meggyozni a hataroroket
Nemetorszagbol _kifele_ menet), de jan. 1-tol ez allitolag megszunt (a
jogosoitvanyhivatalbeli szobeli tajekoztatas alapjan), es a
3-eves elevulessel dobaloznak. Ugyhogy intenziv levelezesben allok a
bandaval, mivel 1998. dec. 31-ig szabalyosan kozlekedtem a magyar
jogsival, viszont azota mar 1997-ben elevult a jogsim. Na ezt osszatok be
magatoknak... Egy jotanacs: ha valamiert elutasitanak, addig ne hagyd ott
oket, amig irasba nem adjak. Most nekem is lenne egy olyan papirom
1995-bol, hogy "Azert nem kell atiratni, mert Mo EU-tagallam." "Asszonyom,
nem az." "De jogositvany szempontjabol annak szamit. Es diakoknak kulonben
sem kell atiratni." Jol jonne...

###

Karoly, irod:
: > Az atfolyasmero az olyasmi, mint a kitt elejen a futofeny
:
: andi, ez azert tulzas :-(

Nem hiszem. A keletnemetek pl. "Maeusekino"-nak hivjak [ege'rmozi]. Ami
atfolyasmerot en eddig lattam, az mind kb. 2 sec. holtidovel dolgozott.
Vagyis a varosban mindig a piros lampanal alapjaratban allo motornal
kuszott fel a feny majdnem a maximumig. :-))

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - meghibasodasi statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: Statisytika - Offtopic ( 54 sor )



> >vagyis ugyanigy jobban jarsz _valoszinuleg_ _hosszutavon_ _meghibasodas
> >szempontjabol_
> >ha azt az autot veszed, amelyiknek jobb a statisztikaja, kisebb a
> >hibaszazaleka.

> Visszaterve az autos temara, pont azt cafoltam amit most allitottal.
Tegyuk
> fel hogy uj autot akarunk venni. Szerintem az egy marhasag hogyha ugy
> kezdunk neki, hogy veszunk egy ujsagot es megnezzuk, hogy melyik doglik be
a
> legkevesbe elmegyunk es kicsengetjuk a let.
> Inkabb venszek egy olyan gepet vallalva, hogy esetleg 3 evente bedoglik
> benne valami, ami tetszik is jol erzem magamat benne. Lehet, hogy tul sok
> filozofiat viszek a dologba de az autozas nem pusztan abbol all hogy
> elmegyunk X-bol Y-ba es az auto ennek csak valamilyen kenyszeru eszkoze,
es
> ha a haz elott lenne a palyaudvar inkabb mennek vonattal. 

szerintem nem cafoltal meg. es ezek szerint en sem teged.

en azt mondom, hogy:

jobban jarsz 
_valoszinuleg_ _hosszutavon_ _meghibasodas szempontjabol_ 
ha azt az autot veszed, amelyiknek jobb a statisztikaja, kisebb a
hibaszazaleka.



te azt mondod:
az autozas nem pusztan abbol all hogy
elmegyunk X-bol Y-ba es az auto ennek csak valamilyen kenyszeru eszkoze, es
ha a haz elott lenne a palyaudvar inkabb mennek vonattal. 


raki
+ - Emelkedo, fekvorendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

>Erdekes modon anno a Trabim idonkent megvadult es 
>105-tel ment fel ezeken az emelkedokon...
(Itt az erdi emelkedorol volt szo.)
Tavaly nyaron harman mentunk a Trabimmal
Ma'rianosztra fele ez emelkedon.
Furcsa is volt, hogy bar eleg meredek a hegyoldal
60-nal birja a gep. Elobb-utobb csak vissza kellett
kapcsolni harmadikba es kozben iszonyatosan
felbogott a motor. Megallok, a motor meg vagy
2500-at forgott alapjaraton ! Levettem a gyujtast
meg mindig nem allt le. Ekkor sebessegbe kapcsol,
fek benyom, kuplung fel, motor leall.
A motorterbe bekukucskalva kiderult am a turpissag!
A karburator egy resze leesett, csak a levegobeszivocso
tartotta, s automatan rahuzta a szivatot is.
A motor megszivta magat benzinnel, (volt ra ideje
azalatt a kb. 1 km alatt) es ezert nem 
akart leallni meg a gyujtas levetele utan sem.

Fekvorendeor:
Azt hallottam, hogy igy ezeket a teruletket
-ahol ilyen buckakat lefektetnek-
konnyen lako-piheno ovezetnek lehet nyilvanitani, es
dragulnak a telkek. De azert kozepen 
hagyhatnanak egy 10 cm-es nyilast, hogy 
legalabb bringaval at tudjak suhanni.
Mas kerdes hogy az utszu"ku:leti lassitok
(ahol ket oszlop kozott kell szlalomozni)
valoban csak a versenyszellemet ebresztik
fel egyesekben.

Szabi
+ - Re: MILITEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Kb. tavasszal mar futottunk egy kort a MILITEC es egyeb csodak korul.
Ha osszegezhetem a legtobb velemenyt, a regebbiekben santit altalaban valami
(mergezo, teflon van benne, egyeb csunya anyag van benne)
Ellenben a MILITEC, ez bizony az urkorszak :-)))
Ennek orulok is, mert igy sikerult atrepitenem a Trabimat az urkorszakba.
Szoval en is hasznalom, tapasztalat:
motorfordulat kicsit megnott
kicsivel kevesebb fogyasztas
mintha jobban is huzna az auto, OFF (lehet hogy meg az 1,3 Suzit is
lenyomnam a lampanal, ha valamelyik ki merne allni velem, es vezetnek is kb.
10 km/h -ig :-))) ON
Szoval nekem bejott, bar en ezek miatt adalekolom a benzint, hanem hogy meg
veletlenul se
alhasson be a trabi motor olyan konnyel, ha veletlenul a kuton kifelejtik a
benzinbol az olajat.
Allitolag a valtoba is jo, bar ezt nem probaltam ki, nem hiszem, hogy a
trabi valton sokat javitana.
Van INTERNET cim, ott meg is lehet rendelni:
www.dbmsh.net/militec/milimain.html
Bocs a hosszu levelert.
topa gabor
+ - Ultrahangos sip kocsira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Van valakinek tapasztalata ultrahangos sippal, ami elriasztja a 
vadakat a kocsi kornyekerol? Hol lehet ilyet kapni?  Melyik a 
jo? Tenyleg hasznos? Mennyibe kerul? Szoval minden ilyen altalanos 
info jo lenne rola...

Mindenkeppen irjatok maganban is!!!

Koszi szepen:


Agoston Laszlo
+ - Suzuki es Volkswagen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Annyira unom mar ezt a temat. A Swift tenyleg jo auto, a Volkswagen is az.
18 eves Suzuki  tulajdonosat meg nem hallottam rajongasszeruen dicserni az
autojat, de VW tulajt mar igen. Mindketto jo auto es kesz. A Suzuki a
arlista aljan foglal helyet, mig a VW ujonnan inkabb luxusauto kategoria
lesz lassacskan.

>Sot eleg rossz helyen vegzett... De
?nem is a Suzuki. Nem ertem akkor miert elozte meg a VW-t...

A tavalyi megbizhatosagi tesztben igenis a VOLKSWAGEN POLO   lett a
legmegbizhatobb auto a kategoriajaban, ami a Swifte is :))))))))))))(ADAC
98). (Most nagyon joleso erzes arad szet bennem.) Tessek eszerint
kialakitani a velemenyeket. Ha kellene, akkor en is VW-t vennek, mar csak
szubjektiv okok miatt is.

Bar nem tudom, hallottatok-e rola, hogy a VW Golf II-t milyen konnyu
ellopni? A zarak alatt allitolag van egy fel centis res, ahova harapofogoval
benyulva nyilik az ajto. Egy ismeros azert adta el, mert haromszor ramoltak
igy ki a kocsijat. Semmi kart nem okoztak a kocsiban, csak kiloptak a
radiot, meg egyeb cuccait, aztan szepen visszacsuktak :))) A rendoroktol
tudta meg, milyen feltorhetetlen a kocsija.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - Re: Erdi emelkedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Bar nem Janos vagyok, azert en is elarulom. Lefele 160-at 
>minimum kuldok
>neki, sokan 180-190-et is. Az also nagy kanyar a 100-as 
>tabla ellenere kb.
>140-el kenyelmesen beveheto.

Csak akkor mar vakon vezetsz, mivel annyira
nem belathato az a hely.

>Udv:
>
>Csaba

>***        Balesetek, katasztrófák *** 
>http://www.extra.hu/krimi

Es elobb-utobb rajta leszel az altalad reklamozott
oldalon.....
+ - Csutortoki bemutato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Sajnos nem lehettem ott csutortokon Volner autosbemutatojan.Biztos nagyon
erdekes volt. Tobb listatarsam kert tolem matricat a talalkan. Le kellet
mennem a telekre teliesiteni. Es este 8 utan ertem haza.
A szalonnasuteses talalkozora benne vagyok.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
+ - Re. Sprtkocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

> >A sportkocsik ismerveirol:
> SzVSz a sportkocsik alapveto ismerve hogy far vagy kozepmotorosak, a tobbi
> csak valami gyenge utanzatfele.


Erre a jo hirre felbuzdulva kimentem az utcan parkolo Skodamhoz es mondtam
neki, hogy sportkocsi vagy es viselkedj ugy ;-))  Sajnos nem vette a
hengerfejebe a jo hirt es maradt a regi lustika   :-D))

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
+ - Auto meghuzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden robbanomotorosnak!

Sajnos egy szomoru dolog tortent velem tegnap az Ostrom utcaban! Mig
parkoltam egy kib.....tt,f@.....sz allatt volt olyan rendes es aranyos es a
draga kis lakasanak kulcsocskajaval meghuzta az en kis gyonyoru karibkek
Corsam motorhaztetejet ugy 25 centi hosszan.

Egyszeruen nem tudom megerteni az ilyen embereket!!! Miert hord a fold a
hatan ilyeneket! Miert jo az neki, hogy mas tulajdonaban kart tesz?? Attol
neki jobb lesz??? Ezt a mentalitast sajnos soha nem fogom megerteni!!Ez a
dogoljon meg a szomszed tehene is szindroma! Ilyenkor erzem mindig, hogy de
messze vagyunk meg Europatol!!! 
Miert van az, hogy tolunk nyugatabbra szinte meg riasztot sem szerelnek az
autokba??? Nem akarok senkit megbantani, de ilyenkor hanyingerem van ettol
az orszagtol!!! Legalabbis az ilyen emberektol!
Nem tudom, volt-e a listan valaki hasonlo helyzetben? Mit lehet ilyenkor
tenni, ha nem akarom feltetlenul ujradukkoztatni a motorhaztetot?? Hogy
lehetne a legjobban eltuntetni a karcolast??
Pliz segitsetek, mert eleg rossz igy ranezni a kis tuture!!!
Bocs, hogy hosszu voltam, cserebe itt van 2 vicc:

A vendeg beter az etterembe:
Fopincer:-Uram,  hazunk specialitasa, a csiga!
Vendeg: -Tudom, tegnap is o szolgalt ki!

Miert nincs a lapostetun lampa?
Mert a cigany ugy nezne ki este, mint Las Vegas!

Elore is koszi,

Balu
+ - Skodasok figyelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Skodások figyelem. Az alábbi link tartalmaz egy-két érdekes és
önbizalomerosíto kijelentést a Skodákról, eg egy két érdekes átépítési
lehetoséget.

http://www.banmoco.ndirect.co.uk/spyderpb.htm

Üdv
+ - Auto az USA-bol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Es az USAbol behozott autoval lehet-e kozlekedni itt?
Biztos, gondolj csak a F@nt@ Bulimobilokra. Ugy tudom azokat a Caddyket is
Floridabol hozta'k.<<

És fizettek érte 8 millió Ft vámot /db (konkrét összeg, nem fikció!).
Valakinek vagy nagyon gazdagnak kell lennie vagy nagyon jó ismerosök
kellenek, hogy meg tudja csinálni.
Vegyük Gyozo példáját az 1-3 ezer dolláros Mustang-al. A procedúra jelenleg
a következo.
Bejön Hegyeshalomnál és azt mondja, le szeretné vámoltatni. Semmi akadálya,
idosebb mint 30 éves, papírkitöltés, irány a spedíció (7e Ft, +100% letét),
eltovábbítás Csepelre.
Bemegy vele az ember a 7-es vámhivatalba, ott elküldik a Boldizsár utcába,
megnézni, hogy mennyire eredeti az autó (újabb spedíció és dupla vizsgadíj).
Ezután, ha ez sikeres irány aközlekedésfelügyelet, ahol engedélyezik a
behozatalt (16eFt). Ekkor kezdodik a vámolás. A vámos ránézésre azt mondja
hogy te ezt az autót nem vehetted x ezer dollárért. Ezt bizonyítandó elovesz
egy német veteránkatalógust ahol benn evan, hogy a Mustang szar de vezetheto
állapotban 6000 USD. (Értitek, az német ár a referencia, ahol eleve magasak
a veteránárak, és ez a típus viszonylag ritka.) És ez a vámképzés alapja.
2000ccm nél nagyobb, nem katalizátoros stb stb. Vám + illeték kb 1.5Millió
+ÁFA. Az összesen 2.3 millió plusz az apróbb kiadások, 3-4 nap szabadság és
a pszichiátriai kezelés költségei.
Úgyhogy csak kötélidegekkel és vastag pénztárcával lehet autót behozni.
Alkatrész az más kérdés. Olcsóbb, de több utánajárás és macera.

Csero
+ - egy 2 dolog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ui: En is jobban szeretem az oralis szexet
Nem rossz az, csak ne felejtsuk el: nem mindegy, hogy a szopott f@sz melyik
vegen allunk...
/Azt hiszem lanyok is vannak itt, de szamukra ez nem kerdeses ;)/
******
Legjobb auto: az oregedo Fordot megkerdeztek, szerinte melyik a auto a
legjobb a vilagon. O azt valaszolta, hogy az uj...
Kulonben is, ez onnantol kezdve, hogy az ember zsebebet eleg penz nyomja,
szubjektivva valik: a nagy tobbseg olyan autot vesz, amilyet szeretne, 4
millio folott pedig szvsz mar nem lehet komoly elteres adott kategorian
belul a markak kozott.
******
Normal motor turbositasa:
Lehet, hogy a turbos hengerfej siman raillik a szivomotorra, de pl a citrom
BX-nel a kovetkezo elteresek vannak a turbo motoros valtozaton:
uj tipusu adagolo
specialis kipufogo csorendszer
specialis hengerfejtomites 3 kulonbozo vastagsagban
kulonleges minosegu hengerfejcsavarok
specialis oldaltamok a forgattyutengelynel
erositett csapagyfedelek a hengerblokkban, specialis megoldasu kenessel
specialis dugattyucsap
megvaltoztatott szelepvezerles
hajtokarok labresze megerositett
specialis hutovizszivattyu
dupla hutoventillator
specialis kenoolajszivattyu
dugattyufenekek hutesere szolgalo szorofejek
specialis tengelykapcsolo
specialis sebessegvaltomu
*******
Kocsi zajszigetelese:
Angliaban komplett szigetelo megoldasokat kinalnak, legalabbis Land
Roverekhez lattam hirdetest. Valamilyen aluminium reteggel bevont kb. 2cm
vastag szivacs-szeruseg, ami ugy van kialakitva, hogy ra kell rakni a
motorra mint a tacskokra a telikabatot, es kesz. Nem tudom, hogy a motor
huteset mennyire befolyasolja ez, vagyis az, hogy a motor felulete el van
zarva a legaramlastol.
*******
Generator zavarja a radiot:
Mar irtam, nalam ez azt jelezte, hogy a szenkefek elkoptak, es az indukcios
szikrak keltette elektromagneses jelek radiovevo altal erzekelheto
spektrumat vette az autoradiom arra alkalmas resze, majd megfelelo
atalakitas utan belekeverte az eppen akkor vett radioadas jelei koze. Mivel
ezek frekvenciatartomanya jelentosen eltert mondjuk a Beatles Yesterday
dalaban hallhato vonosfuvosutospengetos szerkezetek keltette zajtol, mindez
a hallhatova valt a hangszorokon. Erre is van jol csengo fizikai magyarazat,
sot talan teologiai is, de ettol most eltekintek. Egyebkent a zaj
keletkezese utan kb. egy hettel aztan mar nem is volt toltes, johetett a
kefecskek cserecskeje.

Udv joe
+ - Szivasaim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A fenti cimmel lehetne rovatot inditani, hatha tanul belole a kezdo. A
multkori Trabis festekdarabkas eset juttatta eszembe ezt, es elmondom,
hogyan jartam kopasz koromban. 850-es limuzin boldog tulajdonosakent
hasitottam Kanizsarol Pestre, amikor ugy feluton kigyulladt a toltesjelzo.
/Hogy ez miert toltesjelzo, amikor a nemtoltest jelzi?/ A muszaki vizsgara
felkeszulve szerzett tudas birtokaban nyugodtan doltem hatra: hiszen ez csak
azt jelezheti, hogy teljesen feltoltodott az akkumulator, majd ujra beindul
a toltes, ha szuksegesse valik. Estefele indultunk vissza, akkor mar egy
kisse feszkelodtem, mert ment a vilagitas, a magno, de a toltesjelzo meg
mindig pirosan vilagitott. A tudatlanok nyugalmaval gurultunk le az
autopalyan, aztan jott a Balatonpart, ahol kivilagitott utcakon haladtunk.
Az elso helyen tankolni akartam, indexelnek, de semmi visszajelzes. Nana!.
Megtoltottuk a fityot, es szeretnenk indulni, de feszely az nem volt.
Betoltuk, elindult, megalltam, es nezegetni kezdtem hatul azt a sokmindent a
motorterben. Megtalaltam a fesszabalyzo dobozat, adtam a csatlakozoknak
kontakt-sprayt, de mivel semmi sem valtozott, a motor jart, elindultunk
hazafele. Mokas ut volt, a Balcsipartot elhagyva olyan sotet lett, hogy meg
kellett allnunk, de szerencsere jott egy IFA kamion, igy ezutan settenkedtuk
vegig a maradek tavot ugy, hogy mar a muszerfalvilagitas se nagyon ment.
Nagybatyam /autoszerelo/ masnap megnezte a verdat, rasozott fakalapaccsal a
fesszabalyzo hazara, es lon vilagossag: a rele erintkezoi "osszeragadtak",
igy nem tudott megindulni a toltes. Csiszolas, beallitas, es minden ujra
visszatert a regi kerekvagasba.

Udv joe
+ - Re: Erdi lejto/emelkedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>(Erdekes modon az erdi emelkedon 4 szemellyel mentunk 155-160-at
>>>felfele, egy 1,3 Suzuval.)
>>
>>Janos! Te ugyanezen uton lefele mennyivel szoktal akkor kozlekedni?
>>En ugy latszik, nagyon batortalan vagyok
>
>Bar nem Janos vagyok, azert en is elarulom. Lefele 160-at minimum >kuldok
neki, sokan 180-190-et is. Az also nagy kanyar a 100-as tabla 
>ellenere kb. 140-el kenyelmesen beveheto.

Haaat igen, legenykoromban meg en is...
Ugy latszik, mar nagyon megvenultem (31 eves lettem)...
No meg az a helyzet, hogy neheny eve lattam egy ismerosnek az
osszetort kocsijat, amelyik szinten ilyen sebesseggel haladt egy
hasonlo, ures utvonalon... harman ultek benne... az egyik utasnak
az edesanyjat is jol ismertem...
Szoval, igy a harmadik iksz folott mar megfontoltabb az ember,
tobb mindent merlegel, mikozben a gazt nyomja.

Udv, Lazar Peter
+ - re: renault fekmelegedes+autoszerelok legfaszabbika (ba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
  
HAÁSZ Attila --- mailto: irta:
>3. Renault Laguna 1.9(?)D-nel tapasztaltuk, hogy az eroteljes fekezes
>miatt annyit allitott a fekhezagutanallito a beteteken, hogy kis
>mertekben mindig fogott a fek az egyik oldalon hatul, ami eppen ahhoz
>volt eleg, hogy mire hazaertunk, majdnem pecsenyet lehetett sutni a
>kereken. A dob atmeroje nem volt az eloirt maximalis meretnel nagyobb,
>nem volt rajta repedes. Ez valoszinuleg egyedi hiba volt, mindenesetre
>erdekes.
Muszaki vizsga elott fekpadon lemerettem az autom fekeit. Kiderult,
hogy a kezifek elteres nagyobb a megengedettnel. A (volt) "szerelom"
beallitotta. (dobfek van hatul sajnos) Autoztam a geppel kb. 100km-t.
Megyek el rovid gatyaban
az auto mellett ugy fel meterrel, hat egeti valami a labamat. Kozelebb
menve, nemhogy a fek, hanem az egesz kerektarcsa tuzforro volt!
Ekkor ertettem meg, hogy a mindig konnyen tologathato autom garazsbol
kitolasaval miert izzadt le a szerelom.
Szerintem nehany evet oregedett a fek a mutatvany alatt.
Miert nem vettem eszre menet kozben? Mit tudom en, hat gondolom par
km. utan hozzaszoktam, hogy +0.5cm gazt kell adni.
Aztan masnap beallittattam vele, remelem tobbe nem latjuk egymast.

Meg eszembe jutott, hogy allitotta be a muszakira a fenyszoroimat.
Kerdezem tole megnezte-e oket, jol vannak-e beallitva?
Uljek be, kapcsoljam fel-mondja. Bekapcsoltam.
Hat latom odaall az egyik ele, ranez a terdere. Aztan egy ugrassal
ott termett a masik elott, ranez a terdere. (1.5 masodperc)  Ezek utan
megallapitotta, hogy jok. Hat nem tudtam, sirjak-e vagy rohogjek.  :-)
Ekkor kellett volna elutnom.  :-)
A sztori negy nap mulva folytatodott a kozlekedesfelugyeleten
muszakin. Bealltam a vizsgalogarazsba: modern szamitogepek, razo,
fekpad, minden foldi jo. Na vajon mi volt az elso? Egy fekete kis
tolokocsiszeru fenyszorobemerot toltak a kocsi ele.
Kapcsoljam be.-mondtak.
Hu, leizzadtam, valahonnan ismeros volt a szitu.  :-)  Arra gondoltam,
mennyit alltam sorba azert, hogy rekordsebesseg alatt kivagjanak.
Es nem, jok voltak a lampaim! Talan az volt a szerencsem, hogy ehhez
nem nyult hozza.   :-)

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - Re: gyorsulasi verseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Ma este megvolt Volner Janos foszereplesevel a gumifustolo bemutato es a
> gyorsulasi verseny. A special geposztalyban lathattunk Trabantot
> versenygyorsulni Skoda 120-al.
>
Azert halkan megjegyeznem, hogy az a 120-as skoda, az igazabol csak
105-os. Es a motorjaban 140 ezer van, ami egy skodanal mar eleg soknak
szamit... Foleg ahogy kozlekedek :o)

De azert nagyon jooo volt, meg ha olyan dontetlenfele is lett csak...
:o)
Sajnalom, hogy egyik skodas listatars sem jott velem gyorsulni.

Udv...Adam

Skoda 105 GLs
+ - Re: gumis ajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


Az autogumis ajanlo listahoz lenne egy ajanlasom:

XV.ker
Szentmihalyi ut 68.
Tel: 307-3537

Ejjel nappal nyitva tartanak.

Mar ugy ket harom eve odajarok, korrekten, es jo aron dolgoznak.

Udv...Adam
+ - Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Focus(1999 modellév) 1/2 év 15ekm, folyamatban.
> ---------------------------
> TÍPUSTÁRSAT KERESEK jelenlegi autómmal kapcsolatos tapasztalatok
> megvitatására vagy egyszerűen csak információk megosztására: Ford Focus
> (kombi ghia 2.0L, de ezek már abszolút nem lényegesek).

Vegre egy Focus testver! Nehany hete irtam hogykinek van Focus-kaja, de sehol
senki.:-(
Trend, 1.6 kombi (ez a sportos valtozat)
ABS, legkondi, pont ket (2) honapos a kicsike, 9e km-el.

******************

> (Valószínűleg
> más a jó autó OrbánViki félistennek és más a 7 gyerekes gyári munkásnak).

Geeeeeza! Ne politizalj!

******************

Varom leveledet a listara, mert mast is erdekelhet, tovabba ha egy-ket nappal
ezelott irsz, talalkozhattunk volna a gumifustolesi bemutaton.

Istvan
+ - Re: kulfoldi jogsi hasznalata itthon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Valoban tul tomoren fogalmaztam. Az en informaciom arra vonatkozott,
hogy magyar rendszamu (nem berelt) autot nem vezethetsz kulfoldi
jogositvannyal - nekem harom eve a rendorsegen adtak ezt az
informaciot.

Azt nem mondom, hogy ez meg mindig igy van, de nem hinnem, hogy az
esszerusseg iranyaban mozdult volna el ez a szabaly azota.

Hogy az EU-ben milyen szabalyok vannak, azt nem tudom.

Koszonom a pontositast.

Udv:
BeTa

>>>>>>>>>>>>>>>>>> Original Message <<<<<<<<<<<<<<<<<<

On 10/29/99, 12:00:51,  wrote regarding kulfoldi
jogsi hasznalata itthon:


> Sziasztok!

> >>>Tetelezzuk fel, hogy elloptak a jogsimat. Eppen kulfoldon
tartozkodom
> >>>(USA) es igy van amerikai (Texas) jogositvanyom. Ha hazamegyek
> >>>karacsonykor, vezethetek otthon autot ezzel a jogsival
(hivatalosan),
> >>>vagy mindenkepen be kell mennem a rendorsegre. Ha be kellene megis
> >>>mennem a rendorsegre, akkor mit mondhatnek, hogy elveszett, vagy
hogy
> >>>elloptak, illetve mi lenne a legkedvzobb a szamomra?
> >>>
> >> Nem vezethetsz amerikai (vagy kulfoldi) jogositvannyal M.o-n. Talan
> >>  nemzetkozivel (go to AAA).

> >_En ugy tudom_, ha pl.  Nemetorszagban vagy Svajcban 1/2 (?)
> >evnel hosszabban tartozkodol, _koteles_ vagy helyi jogsit kivaltani.
> >A nemetek (ujabban) ilyenkor bevonjak a magyar jogsit (es ezt
> >belepecsetelik a magyarba). Ilyen esetben vezethetsz.
> >Van ismerosom, akit 1000DM-re buntettek, amikor ez ido
> >letelte utan magyar jogsival akart belepni No.-ba.

> Az EU-ban altalaban tenyleg 1/2 evnel hosszabb kinttartozkodas eseten
> honositani kell, azaz a helyi jogsira lecserelik a magyart. Annek
> elmulasztasa komoly osszegu birsagot von altalaban maga utan.
> Ugyanigy van Magyarorszagon is, amennyiben kulfoldon szereztel jogsit,
> (vegleges) hazatereskor honositani kell. Azonban mod van a kulfoldi
jogsi
> ujboli kikeresere (pl. kulfoldi tanulmanyra, munkara hivatkozva), a
magyar
> leadasa mellett. Legfobb elonye, hogy - ha jol tudom -, azt magyar
hatosag
> nem vonhatja be, tovabba minden EU orszagban elfogadjak, es pl. a
belga
> jogsi nem jar le(!); ellenorzeskor eleg a rendornek annyit mondani,
hogy
> kulfoldon tanulsz, es eppen itthon tartozkodsz...

> Udv:
>      Bence



__________________________________________
NetZero - Defenders of the Free World
Get your FREE Internet Access and Email at
http://www.netzero.net/download/index.html
+ - jet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha mar 98-as, a budafoki uton kifele a JET-kutnal es szemben az Essonal
> 197,90 a 98-as. Ez mar egy kis kerulot is meger annak, akinek az kell
> (nyilvan akcio van, szerda reggeli allapot). En eletemben eloszor tankoltam
> 98-ast...

A mogyorodi uti JET-nel is annyi, azaz ugyanannyiert adjak, mint a 95-ost...
Miert jo ez ? Nem vesz senki 98-ast ?

jts
+ - Minosites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>> De ez most mindegy.
>> A fek egyszeruen tragikus!!!
>A bosch mar csak ilyeneket gyart.. csoda hogy sok mas
>tobbmillios auto ugyanezekkel a fekekkel meg tud allni.

Tevedes, sok mas tobbmilkos auto ezekkel a fekekkel nem all meg.
Furcsa is lenne.
Az pedig, hogy Bosch, a minoseget jelenti egyedul.
De nem azt, hogy megfeleloen van meretezve. Vagy azt, hogy korszeru.
A bosch-nak annyi koze van a dologhoz, hogy kertek toluk ok meg
gyartjak. Ez mar csak igy van a kapitalizmusban.
De a mereteket rajzokat stb. a gyar tervezoi keszitik, nem a bosch.
Gondolom en legalabb is. Ok csak ezek alapjan legyartjak.
Netan, csak bizonyos alkatreszeket szallitanak be! Tehat nem is a teljes
rendszer az.

Ugyhogy azert mert Bosch jelzesu elemeket is tartalmaz, vagy ra van
irva, meg nem kell elhinni, hogy nagyon jo is.

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - Gumiegetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Mindenki.

Csutortokon megvolt a gumiegetes.
Eleg sokan osszejottunk, megjelent a kihivo fel is nemi kesessel.
Jo volt nezni a sok "matricas" gepjarmuvet. Mosmar igy utolag meg jobban
sajnalom, hogy nem voltam ott Kecskemeten.
Mivel hamarabb el kellett tavoznom (atyai teendok...), csak a "technikai"
bemutatot lathattam, a gyorsulasit mar nem. Errol irhatnatok valamit.
A technika nemi csalodast okozott, mert csak? jol kivitelezett kezifekes
fordulokat lathattam, amit minden elso kerekes autonak "illik" tudni
produkalni. A kivitelezes eleg jo volt mondhatnam rutinosan csinalta a
Volner.
Szivesen lattam volna bal labas fekezeses technikakat is, bar lehet, hogy ez
a terep ezt nem igenyelte.
Tenyleg Volner volt benne ballab??
A fust az telleg brutal volt. 

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - 4 utemu Warbi szivato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
>Kasi irta:
>"Mi okozza, hogy a Kispolaknal, es pl. a 4utemu Warbinal kihuzott
>szivatoval nem lehet menni (piszkosul rangat), a legtobb kocsinal
>viszont lehet."

En tudom rosszul? A Wartburg 1,3 a Trabant 1,1-hez hasonloan nem automata
szivatos?

Udv
Balazs
+ - Suzuki fordszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Az ezres Suzuki otodikben porog szaznal 4000-et. Ha porog 170-nel mondjuk
>> 7000-et (de valoszinu inkabb tobbet) meddig megy el? Nem egy friss

>Ebben a 4000-res szamban biztos vagy? Elmeletileg lehetseges, de nekem
>nagyon soknak tunik. Lehet, hogy a fordszammerod szar...

Nincs is Suzukim! Elismerem: Olvastam. 100.000 km es teszt volt. Pozitiv
velemennyel zarult, csak a (kotelezo)szervizkoltseget sokalta'k.
De az en autom (4 sebesseges) 100 nal porog 4100-at. Es az is elmegy
160 -170-ig. Csak valahogy en nem szeretem annyira hajtani. Ennek is ezres
(volt) a motorja. Most keresek hozza hosszabb attetelezesu valtot.

Udv
Balazs
+ - Gumifustos talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megvolt a nagy bizonyitasi este. Volner Janos az eletben egyaltalan nem
olyan nagyarcu mint itt a listan volt, kifejezetten baratsagos, kedves.
A Suzuki tud forogni az aszfalton, gumicsikokat es fustfelhot hagyva maga
utan - vegig leszabalyozasi fordulatszamon porogve. Csak egy ido utan mar
tolatni nem tudott. :-) Janos mi romlott el? Sokan osszegyultunk, sajnos nem
tudtam vegig maradni, el kellett jonnom az elso par gyorsulas utan (1.VTI,
Honda Civic ESI  2.Volner Janos, Suzuki 1,6 Sedan) Igazolodtak a
katalogusadatok.:-)

Szerintem megvan a teli talalkozo idealis helyszine! Hatalmas placc, szemben
McDonald's, benzinkut. Budapesten van tobben tudnatok eljonni. Remelem nem
kotorjak le azonnal. :-)

Udv
Balazs
+ - reagalas 547-es hix-re (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Tagok!

Eddig passziv szemlelo voltam, de most kinyitom a szamat.
Nos, eloszor is. A Suzuki vitat zarjuk mar le,
mert uncsi. Sajnos sok ember egy elet munkaja
utan tudott venni egy uj miautonk-at,
es ugy kozlekedik vele, hogy biztos semmi baja ne legyen. 
Sokan hirtelen azt hiszik, ha egy "jo" autoba ulnek,
mar tudnak is vezetni. Hetvegen egyetlenkent jottem a 4-es 
uton, se elottem, se mogottem senki, de egy miautonk pont 
elottem 50 meterrel fordult ki elem a parkolobol. 
Rutintalan volt szegeny. Volt, hogy anyukamat szidtak, mert 
szoltam, hogy eressze mar ki a kezifeket, mert gyorsulni 
nem gyorsul a Suzi, viszont fustol a kerek. Azt sem tartom 
normalisnak, hogy ilyen konnyu autoval, aminek a futomuve 
azert nem a legjobb, egyesek 160 folott mernek menni. Mert 
nemcsak onmagukra, hanem Rám is veszelyesek.
Ha javasolhatnam, hetfotol uj honap, igy talan jovo 
honaptol ne gyalazzuk egymas autojat, hanem inkabb segitsuk 
egymast!

Nos a Ritmo zorgese johet a valtobol. Nekem Tipo TD-nel 
volt ilyen, ott huzo, ill. tolouzemnel(motorfek) zorgott, 
kulonben nem. Viszonylag olcso a javitasa, csak valtot kell 
berhelni. De van jo FIAT szerelom Erden, ha erdekel.

Bocs, hogy hosszu voltam

Metya
Citroen 2cv6
Fiat Tipo 1.9 TD
+ - balesetek, katasztrofak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alabbi resz a tegnapi HIXAutoban volt, igy egyben. 
Egyreszt vicces, masreszt egy cseppet sem.

Bar nem Janos vagyok, azert en is elarulom. Lefele 160-at
minimum kuldok neki, sokan 180-190-et is. Az also nagy
kanyar a 100-as tabla ellenere kb. 140-el kenyelmesen
beveheto.

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák ***
http://www.extra.hu/krimi
+ - japan alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Ennek ellenere az alkatreszarak miatt eddig inkabb
> > panaszokat hallottam a japan autok tulajaitol.

>Itt az a problema, hogy azert kell fizetni szallitasi
>koltseget is! Japan nincs a szomszedban. Europa azert
>kozelebb van. En ennek ellenere elegedett

Meg egy tenyezo: a japan gyarak sportot uznek abbol, hogy 
az alkatreszeiket ne lehessen utangyartani, ezert valami 
minimalis valtoztatast nehany tizezer legyartott darab utan 
szuksegszeruen eszkozolnek az adott alkatreszen. Igy 
pontosan _ugyanolyan_ alkatreszbol kisebb sorozatok 
keszulnek, amit csak gazdasagtalanabbul lehet gyartani es 
raktarozni (!).
+ - sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Barosi Mihaly irta:

"...abban ugye egyetértünk, hogy a lakott területen belüli 
50km/óra túlzásokkal sem indokolt az esetek 95%-ában, mivel 
a mai autók megfelelő soförrel és szakszerű karbantartással 
alkalmasak lennének 60 akár 70km sebességgel is - kisebb 
zajjal és bűzzel - az elfogadható kockázatú közlekedésre."

Konnyen belathato teny, hogy minden 
auto rovidebb uton fekez le 50-rol mint 60-rol, ergo 
veszhelyzetben nagyobb az esely a baleset elkerulesere.

Amikor az 50-et bevezettek, valoban _jelentosen_ csokkent 
a balesetek, kulonoskeppen a sulyos serulessel jaro 
balesetek szama. Az elmelet a statisztika mogott az volt 
(bar igazabol senki sem mondta ki), hogyha 60 a megeng. 
max. seb, akkor az emberek 70-nel fognak menni, mig ha ezt 
50-re korlatozzak, akkor a 60 legalabb be leszen tartva. 

Azt nem allitanam, hogy maniakusan betartok 
minden sebessegkorlatozast, de az elszomorit, hogy tobb 
listatarsunk azzal kerkedik, hogy milyen nagyon tul tudja 
lepni mondjuk az autopalyara megengedett 120-at. Aki 
varosban 100 felett kozlekedik, azt egyszeruen csak nem 
ertem, hiszen olyan kockazatot vallal (mikozben masokat is 
veszelyeztet), ami tulmutat minden jozan megfontolason.

Meg egy dolog "zaj es buz" temakorben: az en autom nagyon 
siman tud menni otosben 50-nel, amikor a fordulatszam 
1000 f/perc korul van. SZVSZ ilyenkor se nem zajosabb, se 
nem kornyezetszennyezobb, mint ha 60-70-nel menne 
(1300-1700 f/perc).

Udv
Stevie
+ - Szervusztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hat nemtom... Lehet hogy a Skodadban viszont nincs passziv oldalvedelem? Es
>meg elol sem?
>"Nem a meret szamit..." :))))


Valoban, nem az.. de a kispollakban en pl. majrezok... Ja, aktualis, mikor a
levelemet
irtam meg nem tudatm, mi fog tortenni, de tegnap este jol megtortek. elozok
a foutvonalon
(kb 60-65-os tempoval) es a "macisajtjat (elsobbsegadas kotelezo tabla)
figyelmen
kivul hagyva jobbra kisivben kijon elem egy kis Talbot furgon. persze, hogy
nem tudtam
megallni... Csatt, o anyazott, en is... a lenyeg, frontalis utkozesnel,
teszem hozza, hogy
nem telibe kaptam el, hanem mindket auto bal eleje talalkozott, mert
amennyire tudtam
megprobaltam felrehuzni a jarganyt, semmi bajom nem lett. marpedig o is
johetett vagy
egy 20-as tempoval, mint egy feltegla jott ki. Az o autoja ripityara ment,
huto el, lampa, stb...
Nekem meg a hutom is megmaradt, jo, a lapma es tarsai tortek boven. Azert
abban
maradhatunk, hogy egy ilyen csatt utan ha rogton ki tudok szallni a kocsibol
minden
gond nelkul, akkor megbizhatok benne. Lehet, hogy ezt nem passziv vedelemnek
hivjak,
de ha meguszom a balesetet, nem erdekel, hogy hivjak... :))) Uezt egy
pollakkal...
nem is tudom, hol lennek most... lehet, hogy a sebeszeten?

>En nem fogalmaznek ilyen durvan. A statisztikabol egyertelmuen kiderul,
hogy
>mi a legmegbizhatobb de az nem a VW... Sot eleg rossz helyen vegzett... De
>nem is a Suzuki. Nem ertem akkor miert elozte meg a VW-t... Valamelyik
>hixauto szamban lattam egy statisztikat, tekintsd meg...


1. A statisztikabol mindig azt hozom ki, amit akarok. Mar elnezest, hogy
ilyen nyersen
fogalmazok, de az elozo munkahelyemen masfel evig csak statisztikai
dolgokkal, meg
kimutatasokkal foglalkoztam... hogy ezek mennyire fedik a valosagot, arrol
inkabb nem
nyilatkozom... :))) 2.Nem sertesnek szantam, de a statisztikak igen nagy
reszenek nem
sok koze van a valosaghoz. Es nem egy hasonlo "kollegammal" beszeltem,
akinek
ugyanez volt a velemenye...

>Akkor ne vegyel Suzukit!!!! Senki nem kotelezett ra! Nem tudom miert kell a
>masikat csesztetni ezzel.


Megnyugtatlak, NEM FOGOK! :)))))

>Koszi, inkabb ne mondd el. Nekem is vannak Skodas elmenyeim. Sot mas
>elmenyeim is vannak! Mindig az aktualis autommal! :))))


Espedig? Kivancsi lennek rajuk...komolyan... Egyebkent most milyen autod
van?

>>(a statisztika nem hulyeseg)
>Persze hogy nem majdnem ket eve azert kapom a fizetesemet, hogy csartokat
>gyartok.


... :))) Pl. en is ide tartoztam egy ideig... nem is kommentalom...
remiszto, hogy
hogyan keszulnek idonkent a kimutatasok. Es sok esetben fugg a satisztika
attol,
hogy ki csinalja...

Szász Attila  (RBHU/CBW)
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899


Udvozlom a "kollega" urat innen az 1. emeletrol!!! :)) Kicsi a vilag...

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft. 1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997, +36 1 4313 979 Fax: +36 1 4313 960 

>A bosch mar csak ilyeneket gyart.. csoda hogy sok mas
>tobbmillios auto ugyanezekkel a fekekkel meg tud allni.

Szerintem nem a BOSCH-sal van a gond...  Ez nem azon mulik, hogy
BOSCH vagy nem. az en automban nem BOSCH (hanem gyari Skoda)
fek van, es a muszakin az autoklubos srac ketszer visszatette a fekpadra
a kocsit, mert 1-7% volt az elteres a fekek kozott!!! (25% a tureshatar...)

>Fura, en ugy hasznalom hogyha tudom hogy 1-esbe akarom rakni
>de meg fekezek akkor tolom be 1-esbe es mikor 20-30-ralassult az
>auto ugrik be a valto, sohse csinalta maskepp, ellenben ha 30-40
>kozott megyek meg beengedi az 1-est, hisz lehet hogy en 60-ig
>igy akarok gyorsulni.

Akkor felreertettel... 3-as helyett ment be 1-be, nem akartam 1-be
rakni... azert az gyilkolas lenne... csak a valto precizitasara celoztam...

>(azert megjegyeznem hogy GOLF VR6-omat 2.8m-ert adtam el
>(mert nem birtam fenntartani

Azert a goflbol is van kisebb kategoria, mint a VR6, nem ? :)))
azert az nem egy kategoria, ez tuti.. :))) Mas: amit a japan autokbol
hianyolok, az a tervezes... Pl. hogy a Galantban ha ki akarom cserelni
az elso izzot a fenyszoroban, szervizbe kell vigyem, mert ki kell
szednem az akkumlatort, kiegyenlito tartalyt, stb... En ezt addig
nem hittem el, mig a sajat szememmel nem lattam... nem rohej?

>> Ja es a torestesztekrol ne is beszeljek...
>Bezzeg a te autod, igaz ? :)) (ne vedd sertesnek)


Lasd fenn a szomoru tortenetet... nem veszem, mert mar tobb autoban
ultem balesetkor (sajnos), mint utas, es mint sofor (jegyzem meg egyetlen
koccanasos baleset volt palyafutasom alatt, mikor a piros lampanal
megkoccoltam az elottem levot! Marmint amit en okoztam...)

>Szoval elnezesedet kernem, de vannak itt emberek, akiknek nem
>esik jol hogy szidod a kocsijat, ellenben ok nem szidtak a te
>autodat, pedig 10 perc alatt osszeszednenk annyi negativumot
>hogy huzhatnal a sarokba a kocsiddal..


Semmi baj, en ezt azoknak irtam ES CSAK AZOKNAK! akik itt a
musort csinaljak a Suzukival, hogy ilyen jo meg olyan jo, meg hogy
egy 1.8-as Nissant lenyomott... az ilyeneknek szolt a levelem, hogy
kapjanak mar magukhoz egy kicsit... Kinek nem inge... :)))) Csak ennyi...

>autokkal, vagy eppen az olyan autobol valo kiabalas melybol
>10-et lehet venni a szidott auto helyett.


Es ez azt jelenti, hogy az enyem 10-ed olyan, mint a Tied??? :)))
Mar bocs, de ezt nem lehetett kihagyni.. :))) De feljebb leirtam,
hogy a velemenyem kinek szolt... Kinek nem inge...

>Nekem nem valo egy hasznalt olcsobb
>auto mely surubben meghibasodik, de nem is tellik (legalabbis
>nem akarom hogy telljen) egy dragabb autora.

Egyalalan nem biztos, hogy "az a vacak" hasznalt auto kevesbe
megbizhatobb... Azonkivul jomagam is egy 13 eves jargannyal jarok,
es muszakilag teljesen meg vagyok vele elegedve, soha nem hagyott
eddig ott. Oda kell ra figyelni, ennyi az egesz!

Tipp Skodasoknak... ha motorikusan akarod szervizeltetni autodat, tudok egy
igencsak megbizhato szerelot, aki csak Skodakkal foglalkozik. En 3 eve,
de elotte apu 12 evig hozza vitte az osszes Skodankat. Gyors korrekt,
jo munkat vegez... reggel 8-ra viszem a kocsit, du. 2-kor kesz is van!
A muszakin csont nelkul ment at a kocsi, sot 12 eves letere 2 evre kapta
meg! (ha jol tudom 10 ev felett csak 1 evre adjak meg alapetoen)
Es nem maszek helyen, hanem az Autoklubnal voltam vizsgan...
Akit erdekel, private mondok parametereket...

Udv, legyetek jok, vezessetek ovatosan! Nem szeretem az automat
lakatoshoz vinni :((

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax

+ - ott voltunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap ott voltam en is a XI. keruletben a kihivasos gumifustoleses
talakozon. Nekem szemely szerint nagy elmeny volt. Nem voltam meg ilyen
jellegu talakozon ahol mindenkinek a nevet tudtam, de senki nem ismertem es
nem tudtam osszehozni az arcokat a nevekkel.

hat kellemes csalodas volt Vollner Jani is. Meg kell mondanom nagyon
kellemes figura es mentsegere legyen mondva nem reg olvassa az Auto-t igy
meg lehet bocsajtani egy kis forrofejuseget. Hat amit leirt az igaz. A
kocsijan tenyleg el van kopva a gumi oldalfala is. Hat nem semmi, mondtuk,
de rogton vilagos lett amikor szinte semmi unszolasra megmutatta, hogy
mivel mulatja az idot csendes nyari esteken. Az amugy is kopottas gumik egy
jelentos reszet kokemeny fust kisereteben az aszfalton hagyta. Jol nezett
ki es meg kell hagyni tenyleg nem eloszor ul autoban a csavo. hat ami az
autot illetei ezen kis bemutato alatt elmet a hatramenet es a II. fokozat
szinkronja, de nyilvan megerte, mert egy cseppnyi szanakozast sem ereztunk
Jani arcan a tortentek utan, sot meg gyorsulasi versenyre is benevezett. Au
autoja total le van hajtva, de mint elmondta o ezt igy tartja normalisnak.
Hat ezen nem szabad vitatkozni vele, mert a sajat pocset mindenki uyg veri
a csalanba ahogy akarja. Mindenesetre nem szivesen vennek tole autot. O igy
szereti az autojat, hogy kihozza belole amit lehet. Hat szereny velemenyem
szerint ami persze nem szentiras, ez olyan, mint egy strici aki a maximumot
hozza ki a nobol es ugy szereti, hogy minden nap megveri. Na azert nem kell
rosszra gondolni Vollner ur baratnojenek (remelem nem tevedek es nem valaki
mast puszilgatott) nincs ilyen gondja, mert nagyon kedves es figyelmes
vele. Egyebkent egy csendes jofej, csoka aki imadja gyilkolni a kocsijat,
de egyeb baj nincs vele.  
Megjegyzem az ott lakok kozott nem aratott jelentosebb sikert a mutatvany.
Igazabol a lakok tobbsege nem az iden barnult volt es ez nemileg fuszerezte
az este amugy is felfokozott hangulatat. Szerintem csak az egett gumi szag
volt az oka, mert(hadd legyek egy kicsit diszno, ugysincsenek lanyok)
miutan delikvensunk felgyurte a repajara az ovszert es egyebb
asszeszuarokat, megkezdte a no tomkodeset, de ugy rendesen. Kesobb erezven
az egett gumiszagot gondolta, hogy nem jo ez igy es lehet hogy tul gyors
volt a tempo es lassitott. Na a no ezt nehezmenyezte es nem eppen Petofi
szavait idezve felkert minket, hogy lepjunk a tavozas mezejere. De hat egy
igazi HIX-Autost nem lehet csak ugy megfelemliteni es egyebkent is hatra
volt meg nemi gyorsulasi verseny. 
Ez tenyleg erdekes volt, mert jol megmutatkoztak a kulonbsegek.  Ezt a jo
hagyomanyt lehetne folytatni, mert szerintem jopofa. Nem csak a ferfi
virtus miatt, hanem mert tenyleg erdekes megfigyelni, hogy a papiron
szereplo adatok mit jelentenek a valosagban. javaslom, hogy a kovetkezo
talakozon is tartsunk ilyet es en is szivesen beneveznek, persze csak ha
van nekem valo ellenfel, mert asszem a 145 Le-s Hondat nem vallalhatom, bar
epp azon gondolkodtam, hogy kivancsi lennek ra, hogy mennyivel lassab az en
kocsim.
Persze sokat dumaltunk is.
 
Szoval fiuk kar hogy kihagytatok akiknem voltatok ott es remelem hamarosan
lesz ujabb ilyen jellegu talakozo es tobben eljottok.

Bocsi ha hosszu voltam.
 
Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS