Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 597
Copyright (C) HIX
1999-12-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Szervizkonyv (mind)  24 sor     (cikkei)
2 IzomClio???????? (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Speci csavar,WankelCOTC,Carina (mind)  50 sor     (cikkei)
4 Civic siramok (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Akksi hirdetes (mind)  16 sor     (cikkei)
6 nemet kereskedo, Bp. V. ker (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Tuning, lila Trabi, arokba borulas (mind)  29 sor     (cikkei)
8 egyeni vedelmi megoldasok (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Baumgartner (mind)  27 sor     (cikkei)
10 Az utobbi ket nap termese (mind)  49 sor     (cikkei)
11 lopasok (mind)  39 sor     (cikkei)
12 ev autoja, stb (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Re: jo otlet!! (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Orult sofforok (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Kozvelemeny: Auto melegites (mind)  26 sor     (cikkei)
16 Autovasarlas Nemetorszagban (mind)  24 sor     (cikkei)
17 katalizator (mind)  10 sor     (cikkei)
18 lopasok mashol (mind)  25 sor     (cikkei)
19 re:Toyota (mind)  13 sor     (cikkei)
20 Melegedes, bucsu (mind)  30 sor     (cikkei)
21 Erdekesseg Trabantosoknak, ujra fek (mind)  50 sor     (cikkei)
22 Elado Trabant, hifi (mind)  46 sor     (cikkei)
23 Re: *** HIX AUTO *** #596 (mind)  35 sor     (cikkei)
24 Skoda talalkozo (mind)  9 sor     (cikkei)
25 Re: tukor (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Re: Ex-lampaim (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Re: Favorit - jo vetel??? (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Re: evezred autoja (mind)  25 sor     (cikkei)
29 Peugeot405 1.6 GR (mind)  15 sor     (cikkei)
30 re:izzitogyertyak (mind)  10 sor     (cikkei)
31 Re: Autoar, km allas*** HIX AUTO *** #596 (mind)  197 sor     (cikkei)
32 Talalkozo ( off topic ) (mind)  31 sor     (cikkei)
33 hosszu level (mind)  36 sor     (cikkei)
34 audi 100 quattro (mind)  22 sor     (cikkei)
35 Escort es Brava : Re: Golf IV es Brava (mind)  7 sor     (cikkei)
36 Autovasarlas (mind)  65 sor     (cikkei)
37 Regi felvetelek (mind)  49 sor     (cikkei)
38 Re. Skoda sebvalto, siras, Carina (mind)  98 sor     (cikkei)
39 Rendor meglepi (mind)  38 sor     (cikkei)
40 Re: aprosagok, y2k autoja (mind)  7 sor     (cikkei)
41 hozzaszolas (mind)  77 sor     (cikkei)
42 USA auto??? Help me... (mind)  10 sor     (cikkei)
43 RE: Auto melegites reggel ? (mind)  20 sor     (cikkei)
44 Wankel (mind)  9 sor     (cikkei)
45 re: inditas (mind)  3 sor     (cikkei)
46 Razkodo Golf (mind)  23 sor     (cikkei)
47 Re: Auto melegites reggel ? (mind)  19 sor     (cikkei)
48 polir (mind)  5 sor     (cikkei)
49 Re: hiu abrand? (mind)  20 sor     (cikkei)
50 Skoda tuning (mind)  48 sor     (cikkei)
51 Hianyzo levelek (mind)  11 sor     (cikkei)
52 Karacsony (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Szervizkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Mikor autot kerestem magamnak, szamitasba vettem (akkor meg:) olyan modelleket,
 mint pl Astra GSI.
Kineztem egyet amijo messze volt(:) Tobszor beszeltem a tulajjal, rendes volt o
daadta a vazszamot, motorszamot. utanna neztem. Minden rendeben volt a kocsival
, mindossze egyszer volt meghuzvade onreszben benne volt, ugyhogy jo eselyem vo
lt arra, hogy ha elmegyek olyan messzire, egy szep verdat talalok.
Nosza penz a zsebben, oregem a volannal megtettuk a potom 200Km-t.
Ranezesre nem tetszett a verda: az ultetesnek megfeleloen szep horpadt volt az 
alja, le volt lakva erosen a belter a kalaptarto, csomagter, ulesek, karpitok. 
Csunya feherre fujt betetek. Szoval nem stimmelt a kocsi. Ora 80ezer korul muta
tott.
Kerem a szervizkonyvet amit azelott meg eletemben nem lattam:
OOOOOOOPS a 16ik oldallal kezdodik.
Bar eletemben nem lattam szervizkonyvet azelott es azpta se, abban a pillanatba
n taszigaltam az oregem a kocsi fele viszlatot intve a sracnak.
Remelem a kovetkezo kocsimnak mar lesz rendes szkonyve vmi 5 szamjegyu km allas
sal.
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - IzomClio???????? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
olvasom, az ujsagokban, hogy a Cliot szerelik egy 2.0 valtozo szelepes motorral
. 177Le 200Nm. El is abrandozok, hogy tujha miket nem tudhat ez a verda. Loerob
en nem is de nyomatekban siman felulmulja a meg az Integrat is. Es biztos nem i
s lesz olyan draga. Nezzuk mit gyorsul: 7.6 az egyik 7.3 a masik ujsag szerint?
?????
Ez sok. DJ tudsz valami bovebbet a parameterekrol?
En 6 kore saccoltam volna egy ilyen kis tomegu (1100koruli)ilyen eros autot.
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Speci csavar,WankelCOTC,Carina (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Speci CSavarok

>Hogy hol volt ez a ceg, nem merem elarulni...
>De teny hogy meg hokezelni is tudtak.
Lecci tedd meg, mert en is szeretnek olyan kerekanyakat amiket mas nem tud nyit
ni.
Koszi!
VTI

COTC-Wankel
>Az evezred verdai kozul hianyolok legalabb egy wankel motoros joszagot
>is. Ez tenyleg forradalmi dolog, ha nem is hasznaljak. Szoval a
>szavazatom: RX7
A mostani Auto-Motorban van egy bevezeto cikk (meg meg ket cikk is)arrol, hogy 
milyen meltatlanul tuntek el a Wankel motorok a sulyesztoben. Pl az NSU Ro80 11
5 lovas 1literes kettarcsas motorjaval, 4tarcsafekkel, es meg egy sor extraval,
 amit ma mar megtalalunk autokban 1966ban keszult(IGEN 1966ban egy 115lovas 10 
literes fogyasztassal!!!). Csak valahogy elsikkadt. Pedig akkor valami dijat is
 nyert. A konkurrencia akkor meg kozel sem volt ilyen parameterekhez!
Miert tunnek el az ilyen autok?????
VTI


 wrote
> Mas: Toyota Carinarol volt mar szo a listan ? Ha valakinek van tapasztalata
> rola - legyen az jo vagy rossz -, kerem, ne tartsa vissza !

Az oregemnek egy 95os XLI? 1.6 16V van. Most 120ezer van benne ez utobbi 60at a
z oregem tette bele. Kicsit falaba van neki, de semmi problemat nem jelentett a
 kocsinak, nemugy mint az elozo Vectrajanak.
Ha ram hallgatsz nem 1.6ost veszel. Varosban tokeletesen kielegito, de ha megbu
gyantod egy csaladdal akkor hosszu tavon mar nem az igazi, erotlen. Viszonylag 
magas fordulaton el a motor,de ott nagyon. A CRXemet rendesen megkergette az M5
on.
A fogyi az a falabbol adodoan 8-9 kozott van.
Megegy: Nagyon puha a futomu(szerviz szeribt tokeletes). Hosszu uton nem rossz,
 de szerintem idegesito 170 koruli lengedezes. 
Ami viszont felelmetes, hogy a 130 kilos oregem aki zommel "bevetodik" az autoj
aba, nem tudta lelakni a kocsi belteret. Ha kitakaritjak, olyan mint az uj!!! I
lyet meg nem lattam, pedig volt mar par kocsija.
Egyszoval az auto eszmeletlen tartosnak es megbizhatonak tunik.
Mara eldugulok:)
Sok sikert!
	      VTI
Honda Baratok Klubja Magyarorszag
    www.nexus.hu/hondaklub


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Civic siramok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mostaban lettem ra figyelmes, hogy az auto ablakai menet kozben,
zorognek, recsegnek, ropognak meg ilyenek..... szethajtottam volna a kocsit?

Masreszt sebessegvaltaskor a kup(p?)lung felengedesekor 1/2 kattanas
hallatszik, amikor elkezd 'fogni' , ha nagyon finoman valtok, akkor neha nem
szol  ... kerdes : mi kopott el?

4esbe gyors valtaskor a valto felol finom zorges hallatszik, mintha valami
csorogne halkan, foleg akkor hallom ha nagyon huzatok es valtok (nem falab,
rendesen kinyomott pedallal....)

Mi a turo lehet? vagy talan csak en lettem kukacoskodo?

kerem a Honda - Expretek segitseget...

Elore is koszonom !

HNR

Honda Civic 1.5 LSi
'94.dec. 4 ajtos
+ - Akksi hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vettem egy uj akksit, es a regit eladnam. Ha valakinek eppen total meghalt az
akksija (illetve az autoe :)) akkor biztosan meger kb. 6-7000 FT-ot.
Power Plus nevre hallgat, 58 Ah-s, 380 A-t bir max. leadni (bocs ha esetleg
szaxerutlen vagyok :)) es lapos (Ford) sarui vannak.

Az objektum Tatabanyan terul el, de ha kell felhozom Bp-re, ugyis sokat
jarok erre autoval.

Val'szeg ra kell kicsit tolteni, de egyebkent semmi baja...csak most a
fejembe vettem,
hogy muszaj ujat venni...:))


Tel.:20-9265-707 vagy 265-8808 (mh.)
+ - nemet kereskedo, Bp. V. ker (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Ilyen letezik?
: A kereskedo a mar eladott autora kolt?
: Felhivja a vevo figyelmet a hibara?
: Karpotol?

Nincs mese, a (nemet) torveny a vevo oldalan all. Maganszemelykent is, ha
eladsz kocsit, akkor is koteles vagy kozolni, hogy volt-e vele karambol,
es hogy milyen (jelentosebb) hibairol tudsz. Magadtol, rakerdezes nelkul.
Egyeb esetben kifizetheted az altalad elhallgatott hibak javitasi
koltsegeit, vagy visszacsinalja a vevo a szerzodest es radveri a birosagi
koltseget, ha akadekoskodsz. Valaszthatsz.

###

Mas: Bp. V. keruletet ugyebar "elaknasitottak" varakozni tilos ovezettel.
Ez az en ertelmezesemben azt jelenti, hogy max. 5 percig varakozhatok a
kocsimmal, ugy, hogy a sofor a kocsinal marad. Viszont, ha fizetek az
onkormanyzatnak 120 Ft-t, akkor hagyjak magukat megvesztegetni (?), es 1
oraig nem erdekli oket a kocsim. Szoval ez jogszabalyilag hogy jon ossze,
nem latom at a dolgot...

###

Mivel iden mar nem leszek tobbet gepkozelben, ezert mar most kivanok
minden kedves listatarsnak kellemes karacsonyt es boldog uj evet.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Tuning, lila Trabi, arokba borulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Koltai Peter irta:
>Elszomorit, hogy majdnem mindenki csak a motor tuningilasaval
>foglalkozik! Egy autoval meg is kell allni, nem csak abbol all a >vilag, hogy 
szaguldozunk.
>[...] Az szep es jo, hogy egy Trabibol kihoznak 40-50 loerot, ugy
>hogy nem hullik szet.[...] Egy auto futomuvet, fekberendezeset,
>kormanyzasat a_gyari_motor teljesitmenyehez tervezik. Ha ezt >alulmeretezik jo
n a baj
Szerencsetlen Trabi fekrendszere ab ovo alulmeretezett (aki Trabanttal
fekezett mar 80-100 kornyekerol, az tanusithatja), ugyhogy szerintem
egy Trabant eseteben a tuning ugy kezdodik, hogy csinalj ra feket!

Nemreg kaptam meg MyChroLesLie-tol a CD-ket (ezuton is koszonom neki),
es ezen lattam a kecskemeti talalkozo kepei kozott egy lila Trabit.
Gratulalok buszke tulajdonosanak, nagyon szepre sikerult!

De csunya latvany az arokba borult auto. Ma hazafele lattam egy Audit
(talan 100-as vagy 80-as) ilyen forman parkolni. Csak azt nem ertem,
hogyan sikerult neki. Abban az 'S' kanyarkombinacioban kb. 70-80-ig
minden kulonosebb billeges es sodrodas nelkul lehet menni. Most vagy
repulot jatszott, vagy elaludt.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - egyeni vedelmi megoldasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szilard irja...
> Egyebkent tanulsagos volt a lopas ellen kitalalt egyeni otleteket olvasni,
> kulonosen KOVACS-F. Peter irasa tetszett. Legkozelebb en is kitalalok 
> valami lopobosszanto dolgot.

Nagy hive vagyok az egyeni megoldasoknak, de az Isten aldjon meg 
benneteket, ennek pont az adja a "bukkejat", hogy nem kotom az
orrara senkinek. Meg a Tietekre sem. 
Hagy aludjak edesdeden azal a tudattal, hogy a "duplacsvar", amit 
meg beletettem a kocsiba hulyet csinal a profi autotolvajbol is.
Reszben illuzio az egesz, de hat attol is edesebb az elet. :-)
--
Meszaros Geza
+ - Baumgartner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Negykerekuek!

Tegnapelott irtam, hogy a Baumgartner (Budaors) csak 
leszerelte az egyetlen, megmaradt Baumgartner feliratu 
sarfogo gumimat. Nem fert neki bele az arba, hogy feltegyen 
megegyet. Egy masik szervizben meg 278Ft-ert feltettek 
egyet, ahol en nagyon-nagyon meg vagyok elegedve mindennel. 
Nos elfelejtettem irni, hogy az is Baumgartner, csak eppen 
egy masik keruleti! Lehet mindenfele ISO meg u.a. a 
szoftver meg eloiras, de az emberek hozzaallasa azert megis 
kulonbozo. Ezt a fazont mobilon szoktam hivogatni, ha 
gondom van. Mindig nyugodtan valaszol, akarmilyen 
baromsagot is kerdezek (mert idaig nem volt megalapozott a 
felelmem). Pedig sok dolga van, de tudja hogy igy hozza 
megyek (nem felesegul). 
Ezert nyugodtan megyek az autommal, met megbizok benne. van 
egy taltos haverom, aki csak francia jarganyokat javitgat. 
Nagyon profi, hihetetlen olcson kihozza a javitasokat: de 
csak azert, mert okosan sakkozik, hogy milor mit erdemes 
nem megvenni vagy bontobol guberalni. Az is mukodik, meg ez 
is. Hozza viszem a sajat automat, mert azzal ugy jarok, 
mitha a tojasomon jarnek, mig a cegest a Baumgartnerhez. De 
lehet, hogy valtok a Baumgartnerhez. Meglatom.



Nagy Barnabas
+ - Az utobbi ket nap termese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

az elobb irtam egy 209 soros valaszt, de leesett az Outlook, ugyhogy ma nem
lesz gazdag termes.
vegyetek ugy, hogy mindenben igazatok van. tevedtem, egy picit a hatterbe
vonulok.

Par dolgot azert meg elismetelnek abbol a 209 sorbol, ami orokre leveszett:
nem kar erte...

- ujra indul a Skoda top-speed verseny, orulok, hogy mar 175-nel tartotok
- a baratom hetfon (13-an) tuningolt feliciaval, tuningolt fekek nelkul
hajtott,
valaki szembol kiugrott, ez megijedt, elrantotta a kormanyt, a felician 
750e Ft a kar, a fiu tulelte. Ha mar hajt valaki, legyen a fek is tuningolva
- a corsa 1.2, 12 V a kollegame, gyari top 150, mikor megeloztem, en kerek
170-et mentem, tehat o 16x-el mehetett
- a kocsim pontos sebesseget 1-2 km/h pontossaggal tudom, be van meretve
es digitalis a kijelzo. ha azt mondom 170, akkor annyi.
- chip: volt szerencsem 120 GLS-ben ulni, mar 90 folott nem hallani az
anyosulesen ulot. vegyel peldat FRES bacsirol, o legalabb oszinte, ha a 
kocsijarol ir.
- chip: ha egy kocsi nincs tuningolva, a legfelso fokozatban ritkan jutsz el
a piros mezoig, 
altalaban elotte elfogy a szusz.
- teeby meggyoztetek, de en is egyszeru munkasember vagyok, reggel meloba,
este haza, minden 4. hetvegen luxuskirandulas Gyorbe (2x100km). Megis
osszejon a havi 4-5000 km. 
- teeby, nem veheted a trabit es egy 626-os mazdat pl. egy kalap ala. az meg
elkepzelheto, hogy valaki vesz egy trabit, hogy valami megis legyen a
garazsban,
aztan tovabb sporol masra, de az nem, hogy vesz tobb millios kocsit, hogy ne
legyen ures a garazs. A favorittal ugy latszik melletrafaltam, az lehet a
hatareset,
amit meg megvett valaki anelkul, hogy valoban szuksege volna kocsira. A
Kovacs
Lajos nem fog 605-os Peugeot tartani, aztan sirankozni, hogy csak havi
100-km-re
van $. Adjatok mar nekem is igazat neha :)))
- az auto sok minden, csak nem esszeru inveszticio, aki azert tart kocsit, 
hogy havonta lemasszon a telekre, az vagy atkozottul gazdag, vagy valami
mas.
- Koltai 16V Peter - koszonom, hogy van valaki, aki egyetert velem - marmint
ami a fekeket illeti. nagy igazsag van az irasodban.
-  - gratulalok a vetelhez es udvozollek a Fiatosok 
klubjaban. Mar a 2. vagy a listan 1.6 SX-el, ugye Zak?
- meg valaki irta, hogy sajnal. Ugyan miert?

Cs.
+ - lopasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>ember arebb megy nyugatra egy 100 kilometert, ott valahogy mas vilag
>van...  Pl nezve a kocsikat, a nagy reszukben benne van a leveheto
>elolapos radio elolappal egyutt.

    Haaat... Nem tudom...

Az elmult 15 honap termese (amiota itt elek Nantes-ban, Fr.o-ban):
- Elloptak a fonokom BMW kabriojat az iroda parkolojabol,
- Elloptak a mi 15 eves Renault 11-esunket a hazunk elol,
- a fonokom vett egy Golfot a BMW helyett, ezt a kocsit azota
  ketszer tortek fel (a radio lathato volt benne, amig ki nem
  teptek a helyerol + a kalaptartot a hangszorokkal) a haza
  elott,
- a fonokom baratnojenek a Golfjat feltortek (a hatizsakjat a kocsiban
  hagyta lathatoan -> elvittek a taskat mobiltelefonostul stb.)

    Tanulsag (szerintem): semmit nem szabad lathatoan a kocsiban
hagyni, mert az kifejezetten vonzza a tolvajokat (nyugaton is).
    Persze lehet mondani, hogy a franciak az mas, azok nem
nemetek vagy osztrakok, de azert ez is azon a bizonyos Nyugaton
van. Megjegyzem Nantes egy videki varos (300 ezer lakos) es nem Parizs.

    Az igazsaghoz az is hozzatartozik, hogy nekem tobbeves
parizsi tartozkodasom alatt semmi gondom nem volt: szerintem
fokent azert, mert soha semmit nem hagyok lathatoan a kocsimban.

                                        Udv:

                                                        Zsolt

*******************************************************************
Zsolt WIMMER  - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects   -    http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES, FRANCE
Tél.: (33 2) 51.85.20.80                Fax.: (33 2) 51.85.23.60
mailto:
*******************************************************************
+ - ev autoja, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobb temat erintek, bocs.
Az ev autoja valasztason en a DS-re szavazok(tam), mert a 
legujabb vivmanyok kerultek bele, es az akkor bemutatott 
ujdonsagokat azota is csak masoljak. De keretik nem fikazni 
a 2CV-t(foleg azert mert nekem is az van) es a T modellt 
sem, mert tobbmillio embernek jelentettek az AUTO-t, es 
konnyitettek meg a kozlekedeset. Ezert ismerem el a Trabit 
is, es hianyolom a listarol.
Mas. fiat Ritmonal a 75 a loerot jelenti, az 1.5 a 
hengerurtartalmat.
auto melegitese telen: felvaltva hasznalok benzinest es 
dizelt, es mindkettonel fel perc utan indulok, de a motor 
bemelegedeseig nem nyomom 1.500-as fordulat fole.
+ - Re: jo otlet!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>>Antal Attila irta: "Kerem mindenki bombazzon mar meg sajat
>>tapasztalataival, tippjeivel, szakmai magyarazatokkal pro
>>es kontra. Johet maganba es az osszesitest elkuldom a
>>listara..."
>Ez egy igen-igen korrekt otlet! Nem terheli a listat, megis
>hozzajutunk az erdekes informaciohoz! :-))
>Stevie

Igy van! Es ha elkeszul es elukditek nekem is, fel lehet rakni a honlapra
is!

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Orult sofforok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Sajnos lemaradtam az e heti keddi reszrol. Valaki nem vette fel veletlenul?
Jo lenne, ha ez sem maradna le a CD-rol.
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Kozvelemeny: Auto melegites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Jo 5let az uj statisztikai adatgyujtes a gepjarmu bemelegiteserol.
Igy csatlakoznek en is, ime nalam hogyan tortenik az "inditas":

Kocsi: 90' Opel Vectra 1,7DGL.

A kocsi telen nyaron mindig futott garazsban all.
Garazskapu kinyit - kocsi kinyit - beszall - izzit - beroffentes - varok kb
20-30 mp-et - kocsi kiall - garazskapu bezar - kertkapu kinyit - kocsi kiall
(ekozben vegig jar a moci) - kertkapu bezar - kocsi elhuz. Ez igy osszesen
kb 2-3 perc.
Az elso nehany km-ert nem porgetett mocival teszem meg (igaz ezutan sem
porgetem halalra). A dizel jo tulajdonsaga, hogy hamar felmelegszik. Telen
is ugyanez a menet, hala a futott garazsnak. Ha meg valahol kinnt allt az
auto egesz nap es kemeny minuszok vannak, akkor annyi a kulonbseg, hogy 2x
3x izzitok mielott roffentek. Igy elsore mindig beroffen. Sose volt meg
gondom dieselel telen, meg a minusz 20-ban sem. Ha meg egyszer a dizel
elindult, akkor az magatol nem all le.
Remelem az adatok megfelelok,
Sok sikert a feldolgozasahoz.

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Autovasarlas Nemetorszagban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ilyen letezik?
>A kereskedo a mar eladott autora kolt?
>Felhivja a vevo figyelmet a hibara?
>Karpotol?
Igen, van ilyen. Persze nem a hatsoudvari zugkereskedo (bar neki is kotelessege
felhivni a vevo figyelmet az esetleges rejtett hibakra)
Az autot muhelyben atvizsgalva, olajcserevel, lemosva, kitakaritva adjak at. A
Mercire 6 honap garanciat kaptam (ez szoban lett megegyezve, megis megtartjak)
Hianyoztak a disztarcsak, ezt megrendelte a Mercedes gyartol. A hatso ablak
egyik diszlecen van egy kis vakrozsda. Rogton ki akartak javitani, de en
szerettem volna elhozni az autot. Igy majd januarban valamikor visszaviszem es
ingyen megcsinaljak.
A regi roncs Passatomat 2000DM-ben beszamitottak. Sot, ket napig amig a Mercit
elhozhattam, egy vadi uj Toyota terepjarot kaptam kolcson.
Nehany nap mulva a kereskedo felhivott telefonon es megkerdezte, hogy vagyok
megelegedve az uj autommal?
Aprosagok, de legkozelebb is innen veszek autot mert itt figyelmesek velem.

--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Milyen az a 3 utas katalizator? Itt letezik olyan, hogy szabalyozatlan (ennek
az adoja majdnem olyan magas mint a kat. nelkulie) es szabalyozott
katalizatoros. Az ado kb. fele a masiknak. Az en 10 eves Mercimben ez utobbi
van. Bevihetnem Magyarorszagra?

 -- csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>
+ - lopasok mashol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ember arebb megy nyugatra egy 100 kilometert, ott valahogy mas vilag
>van...  Pl nezve a kocsikat, a nagy reszukben benne van a leveheto
>elolapos radio elolappal egyutt.
Mi sokszor nyitva hagyjuk az autot a haz elott az utcan. Volt, hogy a kulcs is
benne maradt. De nem volt ez mindig igy :(
Valamikor 91 dec.30-an jottunk ki Nemetorszagba egy szakadt 1600-os zsigaval. 
Keson erkeztunk meg, nem volt kedvem bepakolni, de a felesegem eroskodott.
Reggel kimentem es megdobbenve lattam, hogy a hatso rendszam hianyzik, az elso
feszegetve, a pillangoablak betorve. Olyan barbar munkat vegeztek, hogy meg az
ajton lyukak is keletkeztek a csavarhuzotol. (kesobb kiderult, hogy magyar
kisebbsegiek akartak elvinni a kocsit. Nehany het mulva
eladtam nekik az autot 600 markaert de, hogy ne aludjanak jol elmondtam nekik,
hogy valakik feltortek az autot, de olyan  voltak, hogy nem talaltak
meg a 15000 markat az ules alatt. Ez persze nem volt igaz, de talan azota is
anyazzak egymast, hogy olyan feluletesek voltak:) Mielott ezek megvettek a
kocsit megegyszer feltorte valaki. Ekkor a radiot kardanboxszal egyutt es a
hangszorokat vittek el. Ezt arab menekultek csinaltak. Volt a kornyekunkon egy
menekulttabor. Amiota ez megszunt, gyakorlatilag semmi sem vesz el.

--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - re:Toyota (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En irtam:
>> Toyota Carinat ABS, servo, minden elektromos, klima stb. Csak 1000DM-t
>> kellett volna rafizetni. Hatranyok:semmi kombi, semmi vonohorog.

>Mennyit kertek volna a Toyotaert ?
 
14950,-DM 1982-es (a Previa csak 13950,- volt)
--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Melegedes, bucsu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

_____________________Melegedes______________________
Antal Attila:
Eloszor is bocs, hogy maganban nem kuldtem, hanem csak a Listara,
de valami DEMON (asszem a Mailerebbik) nem engedte.
Latom csak nekem nem. :o( Szoval:
>>>>
--  Legturelmetlenebbek a turbodieselesek, ok
meg majdnem azelott indulnak, hogy kikapartak a
kocsit a hobol, vagy kialltak garazsbol...  :-)
>>>>
Amint a tegnapiba lattatok, en erositem a szabalyt. :o) Ameddig meleg-
szik a kicsike, addig takaritok. :o)


Ennyi voltam idenre, sajna nem dolgozom a jovo hettol januarig.
Ebben csak azt sajnalom, hogy munka helyett nem olvashatlak benneteket.
 :o(

Januarba jovok, kossetek fel a gatyot!!!!!!

Mindenfele kormany legyen velunk :o), 
NAGYON kellemes, boldog es Bekes Unnepeket Kivanok minden
Listatarsamnak, barati udvozlettel es Tisztelettel

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - Erdekesseg Trabantosoknak, ujra fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma ugy dontottem, ha mar egy kicsit raerek beroffentem elhanyagolt
kedvencemet,
a Trabantot... Le is mentem az aksival, berakom, de nem indul. Gyertya
megvizual,
ugy tunik, minden rendben, megse indul. Idoszeru volt a gyertyacsere,
kicserelem,
akkor sem indul. Megnezem, tok szaraz. Ontok a hengerekbe egy kis benzin,
egybol
meg, amig tart a benzin. Tank megnez, meg van benne... Ezek szerint a
karburator
es a tank kozott van a baj. Cso OK, de ott figyel az atfolyasmero jeladoja.
Benzincso
folul levesz, bejefuj, kopkod (:-P), jelado elkezd forogni.  Utana minden
OK. Tanusag
ha hosszabb allas utan nem megy, lehet a jelado szorulasa a baj forrasa...

A masik gond: az ablaktorlo a felenel megall es nem mozdul. Jon a jol bevalt
megoldas,
kalapacs elo, ablaktorlo motor megkocogtat. Semmi. Karomkodas, fejtores,
stb...
Muszer, probalampa, de semmi eredmeny. Biztositekok jok, minden OK. Mint
nemi szivas
utan kiderult, allas kozben a biztositektabla csavarjai lazultak meg, amik a
kabeleket
fogjak... A meresnel meg volt aram, de amikor nott az aramfelvetel, ahhoz
mar keves volt...

Szoval mire mindezt megcsinaltam, teljesen lemerult az aksi, ugyhogy az esti
Trabantozas
elmaradt, marad a VW... :-)

Csak ugy a fekkel kapcsolatban jutott eszembe:
Nyaron lattam egy nemet rendszamu E36-os M3-as BMW-t, elol 18-as vagy 19-es
kerekkel,
de baromi nagy volt. A felni alatt egy irtozatos meretu hutott, perforalt
fektarcsa, ami majdnem
teljesen kitoltotte a felni belsejet, rajta egy gigantikus feknyereg, ket
akkora dugattyuval, mint
egy sorosuveg alja... Szerintem valahogy igy kell... Ha a fekre es a gumira
ennyit aldozott, el
tudom kepzelni mi lehet a gepteto alatt... :-)

Csatlakozom Istvanhoz:
Sok csokit!

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Elado Trabant, hifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van itt egy-ket elado cucc:

Pioneer GM-X402-es erosito
Ket csatorna, hidba kotheto 2X80W vagy 1X160W
Low-pass, High-pass filter, allithato (40-120Hz) melyvagas
Bass boost 0-+12db (ez nem olyan, mint a Turbo Boost, ettol nem 
repul az auto...)

Pioneer GM20-as erosito
2X55W, semmi extra

Egy 30cm-es Somogyi hangszoroval szerelt melynyomocso, mely
ket gondos kacsom munkajat dicseri

Egy jo allapotu Trabant 601 Special extrakkal
elektromos ablak
RECARO ules (Ford Capri gyari ulesek)
3 pontos SCHROTH ov bal elol, automata ov jobb elol
sportkormany
metalfenyezes, egyedi lokharito elol
negyutemu lampak es lokharito hatul
negyutemu muszerfal
gazos homero, fordulatszam- es atfolyasmero
halogen foncsor, kodlampa
12v-os, generatoros, tirisztoros gyujtassal
futheto hatso szelvedo
oldalablakok foliazva, feher uveggarnitura kulon
tetocsomagtarto
ket teli kerek 2 honapot hasznalt Barum teli gumival
motorban, gumikban garantaltan 14000 km
a Trabi minden fontos gumi alkatresze alig tobb, mint egy eves
uj (szinten alig tobb, mint egy eves) hattyunyak
sok potalkatresszel (motor, valto, kuplung, stb...)
kis esztetikai hibaval (nekemjott egy nem is irom milyen markaju auto,
es meg van huzva a bal oldala, repedes, tores nincs..)
Cirka roviden az extrak... :-) Bocs, akit nem erdekelt...

Ki mennyit ad ertuk?

Sok csokit!

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Re: *** HIX AUTO *** #596 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szevasztok!

eddig passziv voltam a listan, de ez most irasra kesztetett.

>Felado :  [Hungary]
>Nekem egy 120 GLS van, és 160-nál kb 4500-4600 korul van a fordulat. Ja, a
>max, amit mentem ezzel a jargannyal (tokures autopalyan) az 175 volt, de
>akkor mar egy kicsit feltem... :)))

>Felado :  [Austria]
>nekem 130-asom van, 5-ben 3000-nel mutat az ora 120-at, ami
>szamolas alapjan 110. Sokkal jobban nem tudom hajtani, mert egyszeruen nem
>megy. Ora szerint kb. 140-nel jobban nem. Sajnos.

na en nem vagyok egy nagy skoda szagerto, de a ket velemeny kozt nemi kulonbseg
 van
...
volt azonban ugy 2-3 eve egy tapasztalatom mikor egy baratommal szegedrol pecsr
e
jottunk de gyorsan mert sietnunk kellett ... sokszor kellett lassitanom, s varn
om a
sracra meg a kb 10eves 120gls-ere pedig az oreg zastavammal nem tudhattam 140ne
l
tobbet menni ... igaz az utviszonyok miatt e szakaszon nem nagyon lehet padloga
zon
autozni ...
egy a lenyeg a 175 egy kicsit sok nak tunik ...
mas:
asszem a tegnapi szamban volt egy koltoi kerdes hogy mennyit fogyaszt egy honda
civic 170-180al 100kmen?
erdekelne a valasz.. mert apam szerint (civic1.6i) 10l-ben megall ...bar o 150e
l
sem ment meg soha a civicjevel
bye
pocz
+ - Skoda talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

19-en Vecsesen a volt orosz laktanyaban SKODA-Trabant-Wartburg klub
party lesz!
Sik terepen(semmi fa, bokor) csuszkalas, szlalom, meg ilyesmi ! Hozzatok
havat!
Kezdes 9-kor, verseny 10-kor.
klubtagoknak ingyenes, verseny 500Ft
vendegnek belepo 500Ft, verseny 1000Ft


+ - Re: tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>Gyulnek a tukorvisszarakasi tapasztalatok.
>Ragasztottat megfelelo ragasztoval.
>Gombcsuklosat gumikalapaccsal.
>Esetleg egyeb tapasztalat?   :-)
Kulso visszapallanto uvegezes (tukrozes?). Kiraly utca X (Tel:341-12-61).
Barmilyen tupusra 2.000-3.000 korul csinaljak. Ha a visszapallanto arakat
nezzuk (akar bontoban is) fillerek. Hokezelessel a muanyagperemet is
visszahajlitjak, majdnem gyari. Ha tudod mit keresel, akkor TALAN
eszreveszed.

+ - Re: Ex-lampaim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>A multkor kicsit sietnem kellett. Ezzel kapcsolatban tippeket varok
>arra, hogy szerintetek mennyit fogyaszt egy  Honda Civic 100 km-en, ha
>folyamatosan 170-180-al megy (sik egyenes uton, szelcsendben, persze a
>surlodastol nem eltekintve) ?
Toyota Celica 2.0, Datsun 280ZX, Nissan Sunny GTi 16V 1.8, Toyota Celica
Supra 2.8A alapjan 10-12L. BMW 528, Audi 200 2.0 alapjan 15-18L
>Mielott jora gondolnatok, elmondom, hogy igen sokat   :-((((
Csak nem ez utobbi?

+ - Re: Favorit - jo vetel??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>Ez a lista nagyon szep, de nem tudom, honnan szerezted ezek az arakat -
>talan koronarol szamoltad at forintra? Csak azert, mert itton ezekszerint
>egy pottyet mas a helyzet. '92-es III-as Golf alig tobb mint 800 ezerert?
>Ezert nalunk egy harom evvel idosebb II-est (!) kapsz. '96-os Corsa
>kevesebb mint 900-ert? A legelso evjaratuak (1992-93) kerulnek ennyibe.
>De a legjobb: '92-es dizel Passat 834-ert. Hat nem tudom, mi 1.65 millaert
>szabadultunk meg a sajatunktol. A _duplajaert_!
Errol irunk egy paran a listan. A magyarok bele vannak esve a
nemet kocsikba. Ha a tudast vennenk figyelembe, talan meg ennyit sem
ernek a nemet kocsik, a fapados kivitelukkel. Mindig a kereslet-kinalat
hatarozza meg az arat.

+ - Re: evezred autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>Ez eppen olyan, mint az evszazad focistaja cim, ott sem a mostani
>csillagok villogtak, hanem a Puskas meg a Pele...
Akkor nem ertem, miert az EVEZRED legjobb autoi? Ezek szerint
csak az 1001-1970 kozotti autokra vonatkozik a szavazas. Nem gond
2030-ban megismeteljuk :-). A listabol sok mindennel egyetertek:
Bogar (bar utalom a VW-t), T model, de van olyan kocsi amit nem
is ismerek, illetve sajnos ismerek, es enyhen szolva nem nagy szam.
Ha egyszer hivatalosan kijelentettek, hogy jobb kocsit nem  engednek
forgaloma, mint a MacLaren F1, akkor az a legjobb kocsi, mert jobb
nem is lehet. Es nem mint auto a legjobb, hanem a benne levo
muszaki megoldasok is a legjobbak (valoszinuleg). Ezek par even
belul megjelennek mas joval olcsobb kocsikban is, de legeloszor
a sportkocsikban probaljak ki. A Ford T is azert nagy szam, mert
eloszor ebben volt megfizetheto aron V motor. Azota amerikaban
majdnem csak az van. A Datsun 280ZX-vel (300.000FT) barmikor
odaallnek egy 40 millios Mercedes melle, es megneznem melyiket
neznek meg jobban. Amikor jartam vele sok irigylo pillantast
vetettek a 20-30-40M kocsikbol is. Egyszer odajott hozzam idosebb
ferfi, es teljesen el volt ajulva a kocsitol, na meg a hangjatol (6 hengeres
soros motor, motorhossz kb. 120cm  :-) ). Pedig eleg huzos aru Mercivel
volt. Azt pedig, hogy a Trabant kimaradt ... Nekem soha nem volt, mar
nem is lesz, de boven er annyit, mint a Bogar. Csak az egyik nyugaton
volt nepauto, a masik keleten. A gyar is megszunt, nincs ki tamogassa.

+ - Peugeot405 1.6 GR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Mi a velemenyetek a fenti autoval kapcsolatban?
Gondolok itt a megbizhatosagra, fogyasztasra stb...
Erdemes ilyen autot venni? 

1990.11. havi
Mo.-n vasarolt
ujszeru allapotban 
full extra, kiveve bor ules
1. tulajdonos
860.000.-Ft-ert
 
Elore is koszi!
Erno
+ - re:izzitogyertyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tapasztalatok VW és Peugeot 10 év alapon:
az olcso olasz meg mindig olcsobb az esetleges gyakoribb cserenel is.
Gyakori meghibasodast okozhat az eloregedett porlasztocsucs, ami
rendszeresen az izzitogyertyara "pisil". Na meg persze a szokitett savas
uzemanyag...
Hogy egyszerre mind a negyet cserelni... jo,.. eladni, meg nem bibelodni
a hibas keresesevel...meg arra is, hogy amig ezzel elvagy, nem gondolsz
arra, hogy az atkosban felvett 4mrd dolcsiert eddig 65 Mrd-t
visszafizettunk...
S.
+ - Re: Autoar, km allas*** HIX AUTO *** #596 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Autoar, km allas ( 174 sor )
> Idopont: Thu Dec 16 02:56:52 EST 1999 AUTO #596
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>az araknak annyi a valosagalapja, mint mondjuk az en Lamborghini
> Diablomnak.

> vagyis hazudok. meg csalok. meg a sportcsarnokot is en gyujtottam fel.
> ez eleg kellemetlen erzes.

Nezd, nem mondtad, hogy szlovakiai arak, es elotte magyarorszagi
autovasarlasrol volt szo. Azt sem mondtam, hogy hazudsz, annyi tortent, hogy
kijelentettem, hogy ezeken az arakon ezeket a kocsikat Magyarorszagon
lehetetlen megvasarolni.

Egyebkent mar tegnap belattad, hogy az araknak itthon semmi valosagalapja
nincs, ne neked alljon mar feljebb. Klassz, hogy a sportcsarnok is
idekerult, epp mondani akartam.

>>auto 41 ezer _szervizkonyves_ kilometerrel nem lehet tul lepukkant darab.

> ha ezt irtam, sajat magam fogom megkovezni. Amit en irtam, az ez:

Nem, a srac irta, hogy szervizkonyve is van a 41 ezres Favoritnak.

> srac, ennyi penzert en inkabb valami mast neznek, ennyi penzert nem kell
> favoritra korlatoznod a valasztekot.

Ebben van igazsag, de az ennyi penz az nem ketszer ennyi.

>>...de hihetetlen modon az autonak
>>fenntartasi koltsegei is vannak es a Favorit ilyen iranyu koltsege az
>>adokat, a biztositasokat es a szervizeket is szamolva durvan a Mazda 1/5-e

> probaltal mar leugrani a Balatonra egy 626-os mazdaval, aztan vissza egy
> favorittal?
> Kotelezo szerviz = olajcsere, atnezes. 8 eves kocsit elvbol nem visz az
> ember
> szakszervizbe, mezei szerelo meg ugyanannyit ker azert a 4 liter olajert.
> Utangyartott olajszuro kulonbseg 300 Ft, legszuro kulonbseg 1800 Ft.

Es ha valaki nem ragaszkodik utangyartotthoz?

> Ha valami elromlik, az mar mas kategoria, ha hazat epitesz, oda sem veszel
> panceluveget, mert draga dolog, ha kidobja a szomszed gyereke.
> Es ha osszetorod? Ha radol egy fa? Ne menjunk mar autot venni ugy, hogy mi
> lesz ha...

Nem azt mondom, de benne van a pakliban, es valakit erdekel, hogy esetleg
inge-gatyaja ramegy, ha valami gaz van az autoval, valakit meg nem.
Valakinek azert kell az auto, hogy elvigye mindenhova, valakinek meg azert,
hogy lassak, hogy neki ilyen van. OK, a kenyelem es a biztonsagerzet is egy
fontos dolog, elfogadom.

> Egy dologban igazad van - a biztositasban. Mas kerdes, hogy mennyire
> erdemes egy 8 eves kocsit biztositani...

Mondjuk kotelezore gondoltam, ott is van havi jo par ezer Ft kulonbseg. A
Casco luxus, bar nekunk az 1 eves Octaviara eppugy van, mint a 9 eves Wb
1.3-ra.

>>Talan tevedek, de a 94-es Favorithoz szervizkonyvet is emlitettek... Azzal
>>egyutt mar eleg konnyu tettenerni, ha valaki csal.

> Mar megint a bizalom... Am legyen, bizzunk meg a bacsiban, 40e km van
> a kocsiban. Legyen a km allas a fo indok a kocsi megvetele mellett.

En azt hiszem, hogy ha van egy rendesen, szakszerviz altal vezetett
szervizkonyv, abban meg lehet azert bizni. Nem kell, lehet; ott is lehet
csalni.

> Szamodra. Mert en akkor is a 626-ost vennem meg a maga 120e km-vel es
> +2 evevel. Felesleges vita...

Felesleges, ebben igazad van. De azert az, mert az egesz ott kezdodott, hogy
a sracnak van 800e Ft-ja, te pedig azzal biztatod, hogy vegyen egy 1,3-1,6
millios Mazdat.

>>Elofordulhat. Nehai mostohanagyapam havonta egyszer lement a telekre 80
>>kilometerre az autojaval, maskor soha nem hasznalta. Nem csak
>>huszoneveseknek van autoja.

> Nem ertem az osszefuggest a sofor evei es km szama kozott.

Tapasztalataim szerint a(z autoval rendelkezo) huszonevesek-harmincasok
sokkal tobbet autoznak, mint a 40 felettiek. De ez a statisztikak szerint is
igy van.

>>> Ha egy km oran 150e km alatt van az allas es 8-10 eves
>>> a kocsi, 80%-os a gyanu, hogy piszkalva volt. Nyakam ra!
>>Hulyeseg. Ne abbol indulj ki, hogy te mennyit autozol, nezd meg, hogy
>>annak
>>a nyigdijasnak, akitol mondjuk a 9 eves Favoritot veszed, havi 15000
>>kilometerre akkor sem lenne eleg a nyugdija, ha nem enne es nem inna.

> de 9 eve meg volt penze uj kocsira. Csak ma nincs.
> Nezzuk csak. Egy uj Favorit kb. 80e Kcs volt, ha jol emlekszem, a mernok
> apam fizetese 5400 brutto, a tanitono anyame meg kevesebb. Bizony jo par
> evnek el kellett eltelnie, hogy osszejojjon a Favoritra valo $.

Magyarorszagon sokan voltak, akik a kommunizmus utolso eveiben vettek
maguknak uj autot, mert tudtak, hogy ha most nem teszik meg, akkor soha
tobbet nem fogjak. 89-90 kornyeken 400-500e korul volt egy Favorit, masok
voltak az atlagember eletkorulmenyei akkor, mint most. Sokkal konnyebb volt
(meg neverteken is!) megsporolni ennyit - egy atlagembernek, vagy egy
nyugdijasnak.

> Nezzuk a nyugdijast.
> 1. volt kocsija, de levaltotta Favoritra
> 2. nem volt soha kocsija

> A 2. eset szerintem ritka, hisz az ember nem 1-2 evvel nyugdij elott
> szokta
> elhatarozni, hogy uj kocsit vesz. Szerintem elhanyagolhato.

Szerintem meg tipikus, mert tudja, hogy most tud eleteben utoljara autot
venni, mert kesobb nem telik majd ra. Ha szuksege van autora, kkor ilyenkor
vesz, ha nincs, akkor soha.

> Az 1. esetben az 55 eves bacsi uj kocsit vesz, mert a regi nem passzol
> neki.

Vagy elhasznalta 20 ev alatt.

> Kifizeti erti a 80e Kcs-t, ami egy mernok 40 fizetesenek felel meg. Aztan
> berakja a garazsba, mert nincs penze benzinre, kenyerre, vizre.
> Es a kocsi csak all, es all, es varja, hogy valaki 4-5 ev multan megvegye,
> hisz csak 40e km van benne.

A nyugdijas bacsi nem olyan, hogy reggel munkaba rohan, utana a
baratnojehez, hetvegenkent vikendezni, telen sielni, nyaron megy nyaralni.
4-5 ev alatt nem tesz bele ilyen sokat.

>>> Peldaul a cegkocsink. Octavia, 1998 dec a gyartas,
>>> 1999 jan vegen lett megveve. Nincs rajta karcolas, tip-topp,
>>> extrakkal tuzdelt, es.... es.... tegnap vittek 120.000 km-es
>>> nagyszervizre. A motorter tiszta, olajfolt sehol, uj gumik,
>>> meg egy profit is meg lehetne vele etetni.
>>> Egy kis csavargatas, es 5-600000 Ft-al dragabban adhatnank
>>> el.
>>Ha van olyan ember, aki szervizkonyv nelkul megvenne egy egyeves
> cegautot...

> Hat igen, ez a masik veglet. Bele lehet kotni, ugyhogy irok egy masikat:

Nem belekotes miatt mondtam, de ha egy egyeves cegautohoz nem tudnak
szervizkonyvet adni, akkor ott gaz van.

> 3 eves Octavia, tele extrakkal, jol nez ki, mert a mai kocsiknak 3 ev meg
> sem
> kottyan. Zold metalfeny, kellemes illat, 200e km. Hetente 2x jar Munchenbe
> meg vissza. Maganszemelyre van irva, bar cegkocsikent van hasznalva.
> Visszatekeri 57e km-re es megirja a hirdetest...
> Jon a vevo 20 eves opellel, csurog a nyala a villogo fenyezest latva, a
> korosodo uzletember is jo benyomast tesz. A kocsi megy, mint az alom,
> nagyon tetszik, nyelbe is utik az uzletet. Mindenki elegedett, az
> elado fel tobb penzt kapott, mint akart, a vevo fel pedig fut irni a hix
> autoba,
> milyen jo vasart csinalt. Es mindkettonek igaza van, mindketto azt kapta,
> amire vagyott. De valahol mindketten at lettek verve...

Nezd, ha a vevo nem ker hozza szervizkonyvet (jo, az is lehet kamu, de
megis), akkor megerdemli (a digitalis orat is vissza tudjak allitani a
sufnimuhelyek, anelkul, hogy nyoma maradjon?). Azt persze nem ertem, hogy a
peldadban szereplo Octavia-tulaj hol lett atverve.

>>> Ezen kivul a mai arak mellett aki autot hajt, az hajtja is,
>>> mert sokszor ebbol el, vagy egyszeruen olcsobb, mint a
>>> tomegkozlekedes, ha 5 ember osszedob a benzinre. Ennek
>>> jo peldaja Szlovakia, ahol a tomegkozlekedes dragulasa
>>> kovetkezteben tele vannak az utak oreg 40-50000 Ft-ert
>>> varosrol felvasarolt skodakkal, amik 50-60 km/h sebesseggel
>>> fustolve repesztenek reggel munkaba, es ha melle erek,
>>> elszornyedve latom, ahogy 5-6 ember nyomorog benne.
>>Latsz ilyet Magyarorszagon is? Mert en nem.

> 5 sorral feljebb olvasd el meg egyszer.

OK, de az egesz valaszodat egy magyarorszagi autovasarlassal kapcsolatban
irtad, ha kizarolag szlovakiai arakkal es a szlovakiai futaskilometerrel
jossz, azzal nem segited az eredeti irast megiro potencialis
Favorit-vasarlot.

> Szvsz az a csolatas, ha favoritot veszel mazda helyett csak azert, mert
> - valami elromlik, akkor olcson megjavittatod
???
> - mert tobb km-t futott
Esetleg 40e helyett 120e-t
> - mert 2 evvel idosebb
A kilometer sokkal tobbet szamit. Nekem edesmindegy, hogy 6 vagy 8 eves,
hidd el.
> - mert a favoritnak lelke van
Soha nem mondtam. Egyaltalan nem szeretem a Favoritot.

Egy aprosagot viszont lefelejtettel: a Favorit 800e, a Mazda kb. 1400e.

Akos
+ - Talalkozo ( off topic ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

[ The following text is in the "iso-8859-2" character set. ]
    [ Your display is set for the "US-ASCII" character set.  ]
    [ Some characters may be displayed incorrectly. ]


              Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Jozsi.

>Dec 20 es 30 kozott Mo-on leszek, egyelore meg sok szabadidovel
>Jozsi. /HIX.com/


Lenne egy otletem. Mi a velemenyetek rola , ha a hix auto szemelyesen
talalkozna Jozsival a lista alapitojaval, a fent leirt ket idopont kozott.
Viszont kerdes, hogy Jozsi akar - e talalkozni velunk? :-)))

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Valaszt ne csak maganba legyszi.

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - hosszu level (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Aztan berakja a garazsba, mert nincs penze benzinre, kenyerre, vizre.
>Es a kocsi csak all, es all, es varja, hogy valaki 4-5 ev multan
megvegye,
>hisz csak 40e km van benne.
Egy apro megjegyzes: A srac, akitol vettem az osztondijabol tudta
egyszer megtankolni a joszagot, ha elszarodott valami, akkor a szuloket
pumpolta. Nekem egy tankolas a fel fizetesem, vagy az egy havi
osztondijam. Ergo kb 1.5-2 tankot tudok belerakni, ha javitasra is felre
akarok rakni. Lasd: kiesett a kerek 20kFt

>Nekem egy 120 GLS van, és 160-nál kb 4500-4600 korul van a fordulat.
Ja, a
>max, amit mentem ezzel a jargannyal (tokures autopalyan) az 175 volt,
de
>akkor
Elgondolkoztam. (Igen neha ilyet is szoktam :) Kinek mennyit csal az
oraja? Nekem 160-nal a valos sebesseg 150. Innen meg szenvedne folfele,
de nem kinoztam jobban sose meg.

>Koszonom mindenkinek a Skoda fordulatszamos valaszokat.
>Ilyesmire szamitottam. Nem erre a tempora terveztek a skodakat.
Mondott valaki ilyet? Amugy 120 tok normali egy skodrinak, de ha elegge
eros, akkor elozni is lehet vele. +5 LE csodakra kepes.

Automelegites: Itthon, ha beroffent, akkor indulok is, hacsak nem kell
letakaritani a havat rola. Mashol szinten, hacsak nem kell kiallni, mert
akkor tobb melegedesi ideje van. Persze csak nagyon szeliden, mert
ilyenkor rangat, ha koverebb gazt adnek.

Egy kerdes: Ti milyen autot vennetek kb. 400 kFt-bol. Jovore lehet, hogy
egy kicsit tobb penzem lesz.

Bye
Fresi BaCSi
+ - audi 100 quattro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Kormanyosok!


Miklos! 

Igazad van, kisse elhamarkodott voltam... Sejtettem is, azert irtam felteteles 
modban, azaz reszemrol a quattro aremelo hatasa inkabb csak sejtes volt, 
abbol az altalanos tapasztalatbol kiindulva, hogy az idosebb hasznalt autoknal 
a piac nem fizeti meg a luxust (pl. nagy(obb) motor, a fogyasztas miatt) ugy, 
mint egy ujnal meg kell fizetni. 
(Az en 2.2-esem annyiba kerult anno, mint egy azonos koru 1.6-os Golf, amirol 
meg azt is felteteleztem, hogy jobban el is van hasznalva a kisebb motor miatt 
- a 
dontes nekem egyertelmu volt. (Megj: Nem bantam meg... ;-)))

De az tenyleg tul alacsony ar volt, alaposan meg kell nezni az ilyesmit...


Udvozlettel..

Andras
AUDI 90 - 1986
+ - Escort es Brava : Re: Golf IV es Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvi!

     Egy haveromnak 1.4-es Bravaja van. Nagysagrandekkel csendesebb, mint az en
Escortom. A belso ter szepsegerol, meg ne is beszeljunk. Ezek szerint a Golf es
az Escort kozott 2 nagysagrend is van...

Danidek
+ - Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Szvsz az a csolatas, ha favoritot veszel mazda helyett csak azert, mert
>- valami elromlik, akkor olcson megjavittatod
>- mert tobb km-t futott
>- mert 2 evvel idosebb
>- mert a favoritnak lelke van

Ezt elsore megmosolyogtam. :-)
szerintem ez nem csolatas, hanem ez a monetaris helyzet a mai szocialis
korulmenyekkel keverve.
Mikor az ember elindul autot venni, nem azert veszi, hogy repuljon,
villantson vele stb. Az elsodleges szempont: megbizhato legyen.
De mint tudjuk, Murphy torvenyei szerint ami el tud romlani el is
romlik.
Ezert nem mindegy milyen aron, milyen gyorsan, milyen minosegben, milyen
korulmenyek kozott lehet beszerezni es azt uzembe helyezni.

A Skodahoz, nalunk szinte minden megkaphato fillerekert, viszonylag
konnyen szerelheto. Jol hasznalhato.
A mazda is szep nagy kenyelmes. De ha valami elromlik rajta lehet, hogy
egy hetig a hoban gyalog kell dolgozni jarnod. Mert nincs raktaron
alkatresz es a japanok most kuldik, sot nehez beszerelni is.

Ez nem csolatas, hanem racionalis gondolkozas.

Talan kicsit erzekeny vagyok az ilyen megjegyzesekre, de talan csolatas
az is, hogy 170K Ft-ert 90's Trabantot vettem es nem lepukkant zsigulit
(bocsanat a ladasoktol), vagy szethullott 25 eves nyugatit???
Reszletezve:
>- valami elromlik, akkor olcson megjavittatod

Gondolom Te sem szeretsz feleslegesen penzt kidobni. Van aki ezert kepes
engedni a kenyelembol. Egyeb okok miatt is.

>- mert tobb km-t futott

Azert jobb beulni egy 40.000-es kocsiba, mint egy 140.000-esbe!

>- mert 2 evvel idosebb

2 ev mulva ez sokat fog szamitani. Majd amikor az egyik pl. 9 a masik 11
lesz. Mert az egyik 1 a masik 2 szamjegyu. Es tisztan pszichologiai
okokbol az emberek sokkal tobbnek latjak a 11-et annak ellenere, hogy
csak 2-vel tobb a 9-nel. Igy nehezebb eladni.

>- mert a favoritnak lelke van

Miert a Mazda-nak nincs?! :-)))

Persze ez az en velemenyem. De rengeteg tenyezo lehet ami motival egy
autovasarlast, es nem tudhatod kinek miert kell pont az a kocsi.
En a legszivesebben egy UAZ-t vennek szemely szerint.

Udv 
Tibi

Autosok utolso mondasai:
- Jobbrol zold...sarga ponyvaval....
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Regi felvetelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem latta valaki a het elejen, pontosan mar nem emlekszem melyik adon,
volt egy osszeallitas osregi felvetelekbol.
A skoda octavia volt a legujabb kocsi benne.
Magyar autos musorok es reklemok voltak vegyitve.

Elmondtak, miert jo a felelossegbiztositas.
Miert jo a casco.
Hogyan kell autot apolni.
Mutattak a sorszamos rendszert.
Mondtak arakat, izelitoul nehany:
- Lada 1.2 	- 9x.000 Ft
- Lada 1.5 	- 11x.000 Ft
- Skoda 120	- 10x.000 Ft
- W353 		- 10x.000 Ft....

"...A gepjarmuvekre tipustol es szintol fuggoen, akar 4-6 evet is kell
varni..."
Mosas:
"...A felepitmenyt puha suru kefevel, mig a kerekeket kemeny kefevel..."

"...Mindenkinek a sajat erdekeben kell betartani a kozlekedesi
rendszabalyokat, ha on nem vetkes az Allami biztosito az alpbol kifizeti
a kart..."
Es akkor soroltak a vetkesnek:
"...Karosszeriamunka 4000Ft, dukkozas 6000 Ft, lampak 23xx Ft...."

Majd kesobb egy hatalmas reklamtablat mutattak:
"...Biztos uton - Allami Biztosito..." (vagy ilyesmi :-))

Nagyon jo volt latni, hogy milyen volt a hozzaallas annak idejen, milyen
volt az autos tarsadalom.
Egy kisebb atfogo kepet adott a 30 evvel ezelotti autoseletrol.
Szoval izgalmas volt.

De egy gondolat ami nagyon megfogott es erdekes volt:
"... A kozlekedesben a legfontosabb az osszetartas az udvariassag es a
segitokeszseg, ezek a szocializmus erenyei, igy mindig celba
erhetunk..."

Udv
Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Re. Skoda sebvalto, siras, Carina (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Listanak !

Na, ez most szomenes lesz (2-3 PgDn :-))

Hello, Andras ! )

Koszi az infot a Carinarol ! Nincs kulonosebb kerdesem, csak
kivancsi vagyok a tapasztalatokra. A batyamnak is ez van,
(sajnos nem a szomszedban lakik) es szerencses esetben
talan 1-2 ev mulva jo aron at tudnam venni tole... A kuplungja
nekem is kemenynek tunt. Mit er egy ilyen auto jelenleg ?


Szasz Attila irta:
> Regebben irtam, hugy sir valami a hajtaslancban. Meg minden.
> .... Allitolag valami csuszo huvely lehet meg a
> bunos, amin a nyeles tengelyen tarcsaja kinyomocsaoagyat????

- "Ta'rcsa'ja" vagy "tartja a" ? ;-))

- Kicsereltek a kinyomocsapagyat is ? A hezagot jol allitottak be ?
- Kicsereltek a kuplungtarcsat is?

- A lendkerekben is van egy csapagy, az tartja a nyeles tengely
masik veget. Na, ez is szorulhat, esetleg ha csereltek, nem
biztos, hogy megfelelot tettek bele. Csapagyboltban utanajartam,
mert en is cserelni fogom, kapasbol ket fajtat mutattak ebben
a meretben: 350 Ft-os magyart es 950 Ft-os nemetet,
es csak a dragabb hoturo. A 350-es allitolag nem fogja birni
a szelsoseges hoviszonyokat, megszorulhat... Az elado srac
eddig meg soha nem probalt onos erdekbol rabeszelni, atverni...

- Biztos, hogy a kuplung korul van a hiba? Inditomotor magnes-
kapcsoloja visszahuzza a bendixet ? - Bar annak mas a hangja.

- Elvileg lehet a kinyomocsapagy (csuszo)huvelye is...talan...


Szia Frigyes !

>>kidobalja a hatramenetet ||:-(  (vajon mi lehet az oka?) es neha nehezen
>>veszi az 1-2 fokozatokat (a'sszem: szinkrongyuru).

>Ez viszont nem jelentheti kimondottan a valto hibajat. Ugyanis ha a
valtokar
>kimozdul az alapallapotabol ezek a problemak okozoi lehetnek. En inkabb
>eloszor itt keresnem a hibat, masodjara a valtot szetszedni.

"Kimozdul az alapallapotabol" - ezt nem egeszen ertem.
Ha erre gondoltal: a padloban levo konzolban nem feszul-szorul,
de nem is lotyog jobban mint maskor - mas skodan, ugy tunik,
pont a helyen van...

Szoval pontosabban a rukverchibam: sik terep (esetleg hatra lejto),
kapcsolom, beveszi, mersekelt gaz, csusztatott kuplung,
auto gurul, egyenletes gaz, nagyobb fordulatok nelkul - minden OK.
Akkor nem jo:
- ha hirtelen gazt adok,
- emelkedore tolatnek,
- egyik kerek kiporog /ho-sar rulez:-( ... koszorulez/
Na ilyenkor dobalja ki, meg erovel sem tudom bent tartani
a valtokart (indul a fog-szamlalas).

Egyeb korulmenyek: a kuplungtarcsa a veget jarja, a nyelestengely
csapagya a lendkerekben szinten.

Szinkrongyuru: csak I - II fokozatban van gond.
I fokozatot csak _kimondottan_ alacsony sebessegnel, vagy allva veszi.
II fokozattal nem allando jellegű a gond, de gyakran elofordul:
rendszerint visszakapcsolaskor. A gyurukre azert gondoltam, mert
szinte erezni (a karon sebessegbe-huzaskor), ahogy probalnak
szinkronizalni, de nem megy...


Szia Adam !

>Ez akar meg lehet a kuplung hibaja is, hogy nem emel ki teljesen, azert
>veszi nehezen a sebessegeket meg dobalja a sebessegeket.

Nem rossz tipp, de kiemelni kiemel, sot :-) meg felengedve is meg-meg
csuszik egy eroteljes gazdasnal, - szoval tarcsa, csapagy csere lesz :-((
- De nem ertem a csuszas osszefuggeset a kidobott H fokozattal !?!

>Fel lehet rakni. De amugy az 5-os valto igazan csak annak eri meg, aki
>sokat megy autopalyan illetve orszaguton. Varosban tul sokat nem tudod
>folkapcsolni 5-ig.  Amugy egy otos valto kb 40 penz korul van.

Varossal nem lenne gond, foleg orszaguton jarok (41).
De a kb.40 mar nem ilyen szep, akkor mar inkabb egy masik 4-es
(ujsagban 6000 HUF, bontoban 10eFt).


Adam, Frigyes, Tibi ! Koszi a otleteket ! Hetvegen ezert megegyszer
atnezem...


Udv.
T.Csaba
+ - Rendor meglepi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Erdekes dolog tortent ma velem, gondoltam megosztom veletek.

Delutan csengetnek. Kinezek, ket civil ruhas ember. De rogton
kiderult, hogy rendorok (vagy nyomozok). Egybol az autokam felol
erdeklodtek. En meg rogton betojtam, mert nem tudtam, milyen
temarol van szo. Aszittem, valami disznosagra derult feny :-),
vagy kiderult, hogy lopott a kocsi (2 eve van nalam).

Amikor kiboktek, hogy egy buncselekmeny ugyeben nyomoznak, akkor
egy picit megnyugodtam. En ugyanis nem kovettem el ilyesmit...

Leultunk, es megkerdeztek, mozogtam-e tegnap az autoval? Igen. Fel
hat tajban merre jartam? Mondom, dokinal. Elmondtam, hogy mikor
merre jartam, hol allt az auto, es igy tovabb. Vegul kiderult,
hogy a tolunk nem messze levo diszkont kirablasaval kapcsolatos a
nyomozas.

Aki nem ismeri a tortenetet: valaki fenyes nappal egy fegyvernek
latszo geppisztollyal kirabolta a kecskemeti Jeee diszkontot. Az
erdekes az, hogy tegnap hajnalban Kiskoroson egy sorkatonat
megkeseltek, es elvettek a szolgalati fegyveret. Lehet, hogy
osszefugges van?

Hogy hogyan kerultem en (azaz a Trabim) a kepbe, azt nem tudom.
Meglepetesemben elfelejtettem megkerdezni...
Elmondtak egy szemelyleirast is, de nem volt otletem a kiletere
vonatkozoan.

Vegul megkoszontek az egyuttmukodest, es tavoztak.

Nos, ennyi a tortenet. Remelem, szamomra ezzel vege is...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: aprosagok, y2k autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az evezred verdai kozul hianyolok legalabb egy wankel motoros joszagot
> is. Ez tenyleg forradalmi dolog, ha nem is hasznaljak. Szoval a
> szavazatom: RX7

Csatlakozom!

SzaboZE
+ - hozzaszolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

***Audi TT-rol**

Az Audi TT futomuve nincs alulmeretezve. Direkt csinlaltak olyanra , hogy
hatarhelyzetben tulkormanyozottan viselkedjen ahogy az egy sportautohoz
illik. Ezt egy Audi mernok nyilatkozta egy korabbi Auto Piac-ban.
Ezenkivul az auto alakja miatt nagy sebessegnel eros felhajtoerot termel.
A ketto kombinacioja okoz problemat. Nem veletlen , hogy a nemet
autopalyakon voltak balasetek.
Az Opel  a Tigraba valtoztatas nelkul emelte at a Corsa futomuvet. Meg is
kapta a magaet a sajtotol , hogy unalmasan alulkormanyozott semmi sportauto
feeling.

***Soma***

Amit a lustulassal kapcsolatban leirtal az igaz de csak a _ketutemu_
autokra.

***Szommer Akos***

>A Daewo-k a Pontiac es nem az Opel atvedlett darabjai.

Kulsoleg valoban a Pontiac jegyeit viseli de ettol fuggetlenul a Pontiac is
egy Opel Kadett.

***Stevie***

>A Fabiaban a loketterfogat immar 1400 ccm, a teljesitmeny
>pedig 68 LE. Erdekes, hogy bar ez a motor mar nem szamit
>korszerunek, megsem csak a Skodakba szerelik be: a VW Lupo
>es a SEAT Arosa 3 hengeres, 1000 ccm-es motorja is a regi
>1000MB motorjan alapul...

A VW ezres motorja Lupoban , Arosaban ,Poloban fordul elo.
De nem harom hanem negyhengeres es nem OHV hanem OHC
vezerlesu. Semmi koze a Skoda motorhoz.

***Szabo Krisztian***

>Nekem egy 120 GLS van, és 160-nál kb 4500-4600 korul van a fordulat. >Ja, a
>max, amit mentem ezzel a jargannyal (tokures autopalyan) az 175 volt

Amennyiben jol tudom a GLS 58 loeros. Komolyan gondolod , hogy ezzel 175-ot
megy? A kilometerorak 100 felett erosen csalnak. A GLS vege
150 korul van tehat nalad +25
Mindez persze akkor igaz ha nem tuningolt. De hat amilyen Skoda tuning
orulet van itt a HIX-en lehet , hogy az?

***Pitecus***

>A BMW orultek jártak rosszul, mert ha jol tudom, akkor 96 utan gyartottak 3
>utas katalizatorral.

Nem jol tudod. Nyugaton 90-91 ota szinte minden auto 3 utas katalizatorral
keszult . A BMW osszes tipusa is. /  a benzinesek /

***Tibi***

Igazad van nem fogalmaztam pontosan. En jol beallitott negyutemu
benzin-motorra gondoltam. A velemenyem erre vonatkozott. A fordulat
egyebkent
nalam 1700 korul van.  A gazt termeszetesen ilyenkor finoman kell adagolni
es nem szabad padloig nyomni.
Mint mar korabban tobbszor leirtam otvennel NEGYESBEN lehet menni atlagos
benzinmotorokat figyelembe veve. Es akkor ha a korulmenyek
lehetove teszik. / sik ut, kis terheles / Tehat tovabbra is fenntartom ,
hogy a
fenti modszerrel kozlekedve a motor semmilyen karosodast nem szenved.
Nem fog lustulni,kokszosodni stb.

***Evszazad autoja***

Nalam az Audi Quattro. A modern rallyauto megteremtoje.


sanzi
+ - USA auto??? Help me... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok!     USA-HIX-autosok!
  Chevrolet Sprint 1.0, 1988, haromhengeres csodaszeker. Ha valaki tud
valamit segiteni az elektronikus karbijaval kapcsolatban szoljon, ne
tartsa magaban a titkokat!
 Udv:
      Levente
--
Powerless Win95 64MB SD-RAM HDD Seagate 4.3GB, NON FDDD
powered 1.scopecard by Trixel 1.2 8* 1MB/ch non multiplexed(!)
powered 2.scopecard by Hung Chang 2*36kB/ch multiplexed
+ - RE: Auto melegites reggel ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok!

   Dizel melegites +. tenyleg nem muszaj melegiteni a dizelt, ajanlatos
azonban vigyazva adagolni a gazt, vannak tipusok, amelyek a hirtelen
terhelesre gatrepedessel es az ezzel jaro sokeHUF koltsegekkel
reagalnak. VW1,6-1,6TD, IFA stb. Hengerfejjavitok ebbol elnek...
  Szoval amig a motor egy kicsit nem melegszik be , addig eles a
kulonbseg a 2000 C-os gazhomerseklet es a -XX C-os motoralkatreszek
kozott. A hirtelen hohatasra a gyorsan tagulo alkatresz anyaga eleri a
szakitoszilardsag hatarat es repedes kepzodik. Kritikus alkatresz:
hengerfej ket szelep kozotti resze, a gat, mert egyik oldalon a beomlo
jeghideg gazok (szivocso), a masikon a forro egestermekek aramlanak
(kipufogo cso). Es mindossze 2-5mm szeles aluminium reszrol van szo....
  Ennyi + a melegiteshez.
 Udv:
        Levente
--
Powerless Win95 64MB SD-RAM HDD Seagate 4.3GB, NON FDDD
powered 1.scopecard by Trixel 1.2 8* 1MB/ch non multiplexed(!)
powered 2.scopecard by Hung Chang 2*36kB/ch multiplexed
+ - Wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


irta:
Az evezred verdai kozul hianyolok legalabb egy wankel motoros joszagot

Ott van, NSU RO80.

PS: azert nem vagyok igazan tisztaban a Wankel motor mibenletevel.
Biztos ezerszer volt tema, nincs valakinek valami alap tajekoztatoja amit at
tudna lokni nekem?
+ - re: inditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van ertelme telen 2x izzitani dizelt inditozas elott?

andi
+ - Razkodo Golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok


A mai napon valami véletlen folytán sikerült kinyomott kuplunggal
kanyarodnom vagyis inkább megfordulnom és kissé megdöbbentem.

Ugyanis az autó úgy viselkedett mintha túl magas fokozatban mennék szóval
elkezdett rázkódni, amint visszatért a kormány középállásba szép lassan
alábbhagyott a rázkódás. Magasabb sebességnél nem tapasztaltam ilyesmit.


Még nem emeltem fel a kocsit úgyhogy így "látatlanban" talán a féltengelyre
gondolok ez lenne az olcsóbb, pár napig szakadt gumiharanggal jártam de
lehet hogy valami zűr van a diffivel ?


Hát nem tudom. Én inkább a diffire gondolok.


Megköszönök minden hozzászólást akár magánba is.


Country
+ - Re: Auto melegites reggel ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Antal Attila kozvelemenykutatasahoz:

Eppen 11 eves Peugeot309 - 1600-as, benzines, karburatoros.
Futetlen garazsban tartott.
Csak komoly fagyok eseten megy le 0 fok ala a benti homerseklet, egyebkent
5-8 fok a teli atlag.
Ha naponta hasznalom a kocsi, egybol indul. De elofordult, hogy egy hetig
nem mentem vele. Ilyenkor 2-3 inditozas is szukseges.

Tolatva jovok ki, altalaban addig jaratom a motort mig a garazsajtot
becsukom, majd az udvaron megfordulok a kapu iranyaba. Ez idoben kb. 2-3
perc. Ilyenkor a szivatot is kihuzom negyedig.

Egyebkent a januari Auto2 64. o. Vezetes telen - Eszhelyzt cimu cikkben
errol is irnak egyeb hasznos tanacsok mellett.

SoMolTi
+ - polir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Tud valaki olyan anyagot --> forgalmazot amivel szelvedo karcot be 
lehet vonni, el lehet tuntetni.
 )-ra is kerek valaszt -ha van.
--- Puski A ---
+ - Re: hiu abrand? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!



> Nem kell mindent elhinni!
>
> >ember arebb megy nyugatra egy 100 kilometert, ott valahogy mas vilag
> >van...  Pl nezve a kocsikat, a nagy reszukben benne van a leveheto
> >elolapos radio elolappal egyutt.
>
> Nem akarom Csokonait idezni a Remenyhez c. versebol.
> (...hiu abrandok isten veletek...)
>

Hat nem rosszbol, de tenyleg igy van. Egyebkent nem azt mondtam, hogy
kint csak becsuletes dolgozo emberek elnek, vannak azert csunya bacsik
is...


Udv....Adam
+ - Skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


> Van valakinek GLS-e? Kozolhetne, hogy az egyes fokozatokban
> >mennyit megy 2000-es fordulatszam mellett a skoda.
>

Az 5 es a negy sebesseges valtoban nem ugyanaz a negyedik sebesseg
attetele, ui a GLS valtoban rovidebb a negyes attetele.


> A piros mezot meg nem volt szerenscem kiprobalni, azert
> annal jobban szeretem az automat... Az mar gyilkolas...
>

Aaaa, segitseeeeeg!   En egy gyilkos vagyok, megozza visszaeso!    :o)



> Elszomorit, hogy majdnem mindenki csak a motor tuningilasaval
foglalkozik!
> Egy autoval meg is kell allni, nem csak abbol all a vilag, hogy >
szaguldozunk.
>

Bizony, bizony, fontos dolog a fek!  Azert nem irtam rola, mert en a
leendo tuning motorral sem fogok 180-al szaguldozni, engem nem igazan a
vegsebesseg, hanem a gyorsulas a fontos.

De azert irok rola

Skoda es a fektuning:

Elolre a Rapid illetve Garde negydugattyus tarcsafekeit szoktak
beepiteni. Ezek ugy mellesleg Brembo gyartmanyuak :o)  Hatulra szinten
ezeket a fekeket szoktak berakni, csak ugy, hogy ket dugattyu az
uzemifek, ketto pedig a kezifek. A gyari Skoda rallyautoknal is ezt a
megoldast alkalmaztak.

A fek mellett meg fontos dolog a futomu, ezek is kellenek a nagyobb
erohoz. Kemenyebb elolre kicsit rovidebb, rugokatz kell csinaltatni
rugokovaccsal, a lengescsillapitokat pedig fel kell kemenyiteni, illetve
kettos hatasu (szethuzva es osszenyomva is csillapit) gatlokat kell
berakni. Ez esetben nem art megerositeni a tornyokat, mert ha nagyon
kemeny a gatlo, van ra esely, hogy kiszakadjon ott a lemez.


Udv....Adam
+ - Hianyzo levelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet  mindenkinek !

Valamilyen oknal fogva hetfo ota nem kapok egy deka hix - es levelet
sem, igy legnagyobb banatomra az autot sem.

Ha valaki megszanna  a tarsasagbol es elkuldene a hetfoi szamtol (#592)
a legutobbi szamig bezarolag a hianyzo szamokat nagyon megkoszonnem !

Kerlek siessetek, mert egyre rosszabbak az elvonasi tunetek ! ;-)

Peter
+ - Karacsony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

Szamomra veget ert a munka ebben az evezredben, igy tobb autot sem tudok mar
olvasni, ezert megragadom az alkalmat, es 

Kellemes Karacsonyi Unnepeket
es
Boldog Uj Evezredet kivanok!

(Tudom, tudom, de legalabb 2-essel kezdodik majd...)

Orulok a kialakult jo hangulatnak, segitokeszsegnek, otleteknek, kulturalt
vitaknak, es persze a legjobban az autokkal, autozassal kapcsolatos
beszelgeteseknek, meg a matricanak.
Folytassuk jovore ugyanigy!

Szilard

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS