Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 516
Copyright (C) HIX
1999-09-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Hirtelen fogyasztasnovekedes ?? (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Nem tudok menni :-( (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Ki kicsoda?? (mind)  39 sor     (cikkei)
4 Velorex, olaj, oreg auto (mind)  34 sor     (cikkei)
5 oreg diesel hidegben nem indul (mind)  31 sor     (cikkei)
6 bal lab, Velorex (mind)  22 sor     (cikkei)
7 tompitott feny (mind)  13 sor     (cikkei)
8 va:Mi a fene az a Velorex? (mind)  30 sor     (cikkei)
9 Re: "A" kategoria (mind)  38 sor     (cikkei)
10 Hetvegi sztori (mind)  27 sor     (cikkei)
11 V-power (mind)  3 sor     (cikkei)
12 Sotetitett ablakok + Simson (mind)  17 sor     (cikkei)
13 +TRAFBP (mind)  6 sor     (cikkei)
14 velorex (mind)  16 sor     (cikkei)
15 velorex, E/D Kadett, inditasgatlas, Trabi, csorges (mind)  29 sor     (cikkei)
16 Kadett szivacs! Megint sokat poff... (mind)  90 sor     (cikkei)
17 auto behoz-atal (mind)  40 sor     (cikkei)
18 Kulcs a labtorlo alatt??? (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Kezzel rovidrezart riaszto (mind)  21 sor     (cikkei)
20 Re: Osszeotrni mas kocsijat? (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Uvegtisztitas (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Koszonet (mind)  7 sor     (cikkei)
23 Re: motorhazteto (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Re: folia bukosisakra (mind)  24 sor     (cikkei)
25 napfenyben tompitott, nemet rendszam (mind)  30 sor     (cikkei)
26 Re:Mi a fene az a Velorex? (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Elado Renault 19 diesel (mind)  13 sor     (cikkei)
28 9 eves kocsi Hollandiabol (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Re: Ablaktisztito (mind)  16 sor     (cikkei)
30 MAV - vasuti atjaro (mind)  21 sor     (cikkei)
31 Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind)  59 sor     (cikkei)
32 Konvoj (mind)  16 sor     (cikkei)
33 Velorex (mind)  8 sor     (cikkei)
34 Moszkvics (mind)  48 sor     (cikkei)
35 Re: Mi a fene az a Velorex? (mind)  27 sor     (cikkei)
36 MAV+Velorex (mind)  20 sor     (cikkei)
37 Re: Talalkozo (mind)  19 sor     (cikkei)
38 Re: Megint MAV (mind)  15 sor     (cikkei)
39 Re: Mi a fene az a Velorex? (mind)  18 sor     (cikkei)
40 bog a motor (mind)  12 sor     (cikkei)
41 Re: Auto-behozatal...mi minosul oreg autonak ? (mind)  7 sor     (cikkei)
42 Talaka meg konvoj (mind)  20 sor     (cikkei)
43 nemajanlas (mind)  75 sor     (cikkei)
44 Kadettek es oreg autok (mind)  34 sor     (cikkei)
45 Uj Lada (mind)  22 sor     (cikkei)
46 Zaporjozsi kosz; Trabi ov (mind)  29 sor     (cikkei)
47 re: Moszkvics sztori! (mind)  27 sor     (cikkei)
48 Re: Nissan, Toyota behozatal (mind)  29 sor     (cikkei)
49 another Zaporozsec sztori (mind)  12 sor     (cikkei)
50 ravasz reklam (mind)  12 sor     (cikkei)
51 matrica - HIX @uto polo - velorex - fenyszoro berrego (mind)  86 sor     (cikkei)
52 Kodlampa+tompitott (mind)  12 sor     (cikkei)
53 Automata valto (mind)  9 sor     (cikkei)
54 Nissan 200 SX ,Nissan 300 ZX vagy Toyota MR 2 (mind)  12 sor     (cikkei)
55 Az octavia szazzal megy (mind)  10 sor     (cikkei)
56 Zaporjoska vs Ford, emlekezteto, KROM (mind)  38 sor     (cikkei)
57 Ujra kerdes... (mind)  20 sor     (cikkei)
58 autokolcsonzo kerestetik (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Hirtelen fogyasztasnovekedes ?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autostarsak!

Aoutokam eggyik naprol a masikra hirtelen 40-50%-kal tobbet kezdett
fogyasztani!
Mivel van benne pillanatnyi fogyasztasmero, altalaban figyelem a
mutatot, es azt tapasztaltam, hogy a rendszeres utvonalon
megszokotthoz kepest rengeteggel tobbet iszik. Gyengebb idegzetuek
kedveert nem is irok szamjegyet :-( . 
Sajnos a benzinfogyas is ezzel osszhangban all, tehat nem a muszer rossz.
Amugy a menettulajdonsagokban nem vettem eszre valtozas, igaz, a kocsi 150
LE. 
Ja, es injektoros.

Ha van valakinek otlete, mi lehet a hiba oka, meselje el nekem is!!

Peter
+ - Nem tudok menni :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ave!

Holnap korhazba kell mennem es a legnagyobb sajnalatomra sem tudok veletek
lenni a talalkozon :-(((((((((
Remelem kello mertekben megorokititek ( foto, video )
A kovetkezon _biztos_ ott leszek!
Nagyon jo szorakozast, jo idot kivanok!!!!

               --------- Udv.Bal3-------
  www.extra.hu/yaris   
********** Szeles utat, jo talalkat!***********
+ - Ki kicsoda?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Penti!

Penti ) irta:

>Kedves Soma, MCLL & a tobbi szervezo.hu!
> 
>Szervezoi-rendezoi munkat (talan) segito kerdes.
> 
>Hogyan fogjuk megismerni egymast a talalkozon, illetve 
>megjegyezni egymas "parametereit" ottletunk alatt (es utan)?
>Megiscsak tobb, mint 50 autos alkotta csoport leszunk, nem?
>Nem lenne szerencses, ha csak arra emlekeznenk,
>hogy "az a toyotas srac" stb...
> 
>Nyomtassuk ki /irjuk ra egy A4-es papirra a kukaccimunket, 
>nevunket es azt, hogy honnan jottunk es tegyuk a szelvedore?
> 
>Milyen otletnek tartjatok?

---Megvalositandonak!---

Bevallom, ez egyszer mar nekem is eszembe jutott, de
megfeledkeztem rola. Szerencsere Pentinek nem csak eszebe
jutott, hanem le is irta. Koszi erte!

Tehat akkor a javaslat a kovetkezo:
Akik jonnek a talalkozora, keszitsenek egy "tablacskat" az
altaluk fontosnak tartott adatokkal. Ez lehet akar A/2-es is
:-)
Kerdes, mi legyen azokkal, akik nem sajat jargannyal jonnek,
"csak" utaskent? Szerintem ok is hozzanak ilyen papirt!

Az azonositast en ugy is segitem, hogy viszek egy halom
nevjegykartyat.

Udv:
                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Velorex, olaj, oreg auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tobbszor is olvasom, hogy Velorex igy, Velorex ugy. Csak tudnam, hogy az
> milyen fajta gepsarkany. Lehet, hogy mar lattam, csak nem tudtam, hogy az
> az? Biztos bennem van a hiba, tul fiatal vagyok.

Igen :) Mozgasserulteknek keszult hajdan, haromkereku
motorbiciklibol valami ponyvafelevel zartta teve.

> 1. Vettem 5 liter Mobil motorolajat (10W-40 API CD). Tud errol valaki
> valamit? En abszolut nem ismerem, csak azert vettem meg ezt, mert ezen volt
> feltuntetve, hogy jo turbodieselhez.

Rairni barmit lehet, de a CD a kaphato leggyengebb
teljesitmenyszint.

> 2. Viszont 5.5 liter kellene, de kisebb kiszereles nem volt. Van darabban
> OMV olajam (10W-40 API CF), abbol tudnek potolni, de lehet-e?

Lehet.

> 3. A teljesitmenyszint jelzese nagy vonalakban mit jelent? Mert neztem a
> tobbit, volt sima C-s (BP), korabban ilyen volt benne. Aztan lattam olyat,
> hogy SF. Egyaltalan, milyen iranyban "jobb" az olaj? A CD, vagy a CF a 
jobb?
> Es akkor az SF mindegyiket veri?

C-vel kezdodnek a dizel, S-el a benzines motorba valo olajok, a
masodik betu minel elorebb van az abc0-ben, annal jobb.

> Tudomasom szerint a gyarilag beepitett szabalyzott katalizator
> a feltetele, hogy behozhato legyen a kocsi. Az pedig nem sokkal
> tobb eletkorban, mint a negy ev...

Pl. ismerek 12 eves Opel Corsat, amiben van, az csak haromszor
negy ev :)))
+ - oreg diesel hidegben nem indul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!
A kovetkezo problemam van. Van egy 12 eves 1.6-os diesel opel
asconank. Sajnos "hidegben" (+8,+10 celsius alatt) nem indul, es
egyebkent is gyengen huz. A diesel diagnosztikan kompressziora
hengerenkent 22, 25, 24, 26 bar-t mertek. Az adagolot, fuvokakat,
izzitast rendben talaltak. Azt mondtak kompresszio hianyos. A
motor csendesen jar, az olajat nem eszi, a kipufogo nem fustol.
Az egyik szerelo
gyuruzest ajanlott (kb. 40 ezer Ft.), a masik teljes generalt
(kb. 200 ezer Ft.), a harmadik azt mondta, hogy az opel diesel
motorok szarok nem erdemes veluk foglalkozni, soha nem fognak jol
indulni, jobban jarunk ha tul adunk rajta. Az auto 4 eves koratol
van nalunk, akkor 40 ezer kilometer volt benne ora szerint, azota
50 ezret mentunk vele, de csak nyaron. Telen nem hasznaltuk le
volt adva a rendszam. Mi lehet az oka, hogy keves a kompresszio,
hiszen alig mentunk vele nehany ezer kilometert. (Igaz egyszer
felfort a viz.)

Nekem a kovetkezo megoldasok jutottak az eszembe:
1 csak nyaron hasznalni(ez nem valami jo otlet),
2 a jelenlegi motort felujitani,
3 a motort benzines (ascona) motorra kicserelni (alitolag eleg
maceras),
4 eladni (sajnalnam, mert karoszerias es egyeb allagat tekintve
nagyon szep allapotban van)

Nektek mi a velemenyetek mit lehet (erdemes) az autoval kezdeni.
Minden otletet, velemenyt koszonettel fogadok, a listara vagy
(maganba is).
Elore is koszonom:
Horvath Henrik
+ - bal lab, Velorex (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyszer tortent, hogy eppen auto nelkul maradtam es mar nagyon
>santikaltam 
>bal labra, mert nem volt alatta gazpedal. 
~~~~~~~~~~

Mar tudom miert santitottal:-) Az allandoan kereszben tartott labaid
miatt. Extrem testhelyzet. Probaltam, eleg nehez igy vezetni, de megy
azert:-)

A Velorex egy mozgo sator, amelyet egy Jawa 350 es motor hajt. A
csehszlovak jarmuipar eredetileg a rokkantak szamara fejlesztette ki.
Konnyu felismerni, altalaban barna vaszonboritasu, es leginkabb a regi
jatek lendkerekes eger felnagyitott valtozatara emlekeztet. Mindent lehet
benne kezzel is kezelni, sot valtani kuplung nelkul is ha jol emlekszem,
mert a sebvaltokar mozditasakor a kuplung automatikusan kiemelt (a
nagymotornal is, ha jol tudom) A legkulonosebb megis a hatramenet
kapcsolasa. Le kell allitani a motort, egy kapcsolot atkapcsolni, igy az
inditomotor forditva (! :-) inditja be a motort, es lehet kapcsolni
1,2,3,4. Szerintem a Velorex megnyerne az autok hatramenetben versenyet.
Amugy nem auto, hanem csak motoros tricikli. 

Kzoli
+ - tompitott feny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Verofenyes napsutes...

Ekkor van a legnagyobb feny-arnyek kulonbseg.

A tompitott vilagitast ket esetben hasznal az ember.
Az egyik amikor a Kresz eloirja.
A masik pedig, amikor tapasztalata azt mondja, hogy 
neki es a tobbieknek egyarant hasznal.
Aki itt sporol es okoskodik, az tapasztalatok nelkuli 
"vasarnapi mazsola". Nem igazi autos !
--
Meszaros Geza
ui: megprobaltam a legnagyobb sertest alkalmazni :-)
+ - va:Mi a fene az a Velorex? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez a szerkezet egy csovazas haromkereku (elol ketto)
vaszonboritasu rokkantkocsi volt. 250-es es 350-es Java
motorokkal. A 250-es motornak, a 350-es autonak volt
vizsgaztatva. Csak kiutalasra lehetett kapni.
Ket uleses volt. 

Ehhez tartozo tortenet a hatvanas evekbol.
Paralizises kollegank, gyalog ket mankoval, de az utakon
egy ilyen Velorexel jart.
Fekezett a zebranal egy nagyot a koruton.
Hatalmas Warszava hatulrol beleszaladt es atlokte 
a gyalogosok kozotti resen.
Sofor kiugrott holtsapadtan es rohant a "Velo"-hoz.
Cimbora lecsuszva az ulesrol kitekeredett vegtagokkal
a pedalok kozott. Hasonlo volt a normalis pozicioja is :-)
Termeszetesen beszarva az utkozestol. Fel ora alatt
kikaszalodott a kocsibol, korbeneztek a "boregeret",
de semmi baja.
Ekkor neztek a gyonyoru, csillogo villogo allami Warszavat,
aminek elejere ket szep lyukat utott a Velorex dupla kipufugo csove.
A vezetoje ott dolt bele a kardjaba.
A vilag legjobb cimboraja volt, minden marhasagba reszt kovetelt
maganak. A legnagyobb lelkinyugalommal turte, hogy a vele egykoru
munkatarsai berakjak kocsijat ket fa koze a (Bp II. )Zsigmond teren es 
O"t magat beallitottak egy kukaba. A posztos rendor szivgorcsot kapott,
amikor a kuka melyerol rakoszont es segitseget kert, mert haza szeretett
volna mar menni.
A Velorexrol jutott eszembe emleke. Bocs, akit untattam.
--
Meszaros Geza
+ - Re: "A" kategoria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv

Az "A" kategorias jogsi megszerzesenek felteteleire iranyulo
kerdes sajnos nem tartalmazott eleg informaciot (pl. kategorian 
beluli esetleges korlatozasok, miota van "B" jogsid, stb.), ezert
a korlatozas nelkuli (1000 kobcenti folotti is vezetheto vele) "A"
kategoriarol irok. Nem vagyok szakmabeli, en is csak azert tudom,
mert jovore szeretnem letenni, ugyhogy nemreg utannaneztem.

Eloszoris szukseg van a palyaalkalmassagi vizsgalatra (PAV),
megpedig a PAV IV es a PAV "A" kiegeszito vizsgalatra.
Ezt az orszagban egy helyen vegzik: Bp-en a Kozlekedesi
Fofelugyelet Palyalkalmassagvizsgalo Intezeteben.

A PAV IV vizsgalat dija 6600 Ft., a PAV "A" pedig 3300.

Egy tanacs: Mivel minden PAV vizsgalat 6600 Ft-ba kerul,
erdemes PAV I-re bejelentkezni. Ha ott kiselejteznek is,
megkapod azt a maximum fokozatot aminek meg megfeleltel, igy
egy kesobbi (C,D...ZS :-))) ) tanfolyamhoz mar nem kell kolon
elmenni es kolteni.

Ugy tudom, van egy korhatarfuggo szabaly is, de ezt nekem
nem reszleteztek, mivel (25 eves leven) eleg idos voltam.

A legelso feladat ha jogsit akarsz szerezni, hogy menj el egy
tetszoleges autosiskolaba es kerj toluk PAV jelentkezesi lapot
es csekket (de ne irj ala semmit :-) ).
Ezutan rogton fizesd be a vizsgalati dijat es kuld el a jelentkezest,
mert 5-10 het amig behivnak. Ennyi ido epp eleg ahhoz, hogy
kivalaszd a legjobb (vagy legolcsobb 8-)) ) iskolat a varosban.

Ja: egy oktato ismerosom azt mondta, hogy a fenti dijak jovore
valoszinuleg emelkedni fognak, tehat a jelentkezest ha lehet,
meg az iden add be !

KASI

+ - Hetvegi sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a 7veget megint Gyorben toltottem, ket emlitesre melto eset tortent:

1. a keresztezodesben egy kek Lada 2105 N ugy legyorsult, hogy azt hittem,
leallt a motorom. Gyoriek, tudtok valamit errol a tipusrol?

2. A Plaza parkolojaban megjelentek a sotetebb boru oraarusok. Ez valami uj
jelenseg? MO-n meg nem talalkoztam vele, nalunk annal gyakrabban. Szoval 1
orat toltottem a Plazaban. Azutan be a kocsiba, 100-150 meter utan hatalmas
csatoggas a kocsi alol. Fek - be az elso parkoloba. Bemaszok a kocsi ala -
kipufogo nem szakadt le. Rangatom a feltengelyt - semmi. Gondolkodom, hogy
tudnam vasarnap delutan elerni Teebyt es Madisont, de a nevukon kivul nem
tudok roluk semmit... Telefonalok haza, nem tudom merjek-e igy hazaindulni.
Ahogy leveszem a labam a gazrol, csapkod, kattog az egesz futomu. Elottem
meg 75-80 km... Egye fene, majd lassan megyek. 80 km/h sebesseggel csodak
csodaja hazaerek. Hivom az apam, nezzunk mar a kocsi ala. Hever ki, kocsi
fel - puff. Kiesett a bal elso kerek. Valakinek ugyanis megtetszettek a
felnijeim, a biztonsagi csavar kivetelevel egy sem volt benne - utkozben
elvesztettem oket - a biztonsagi meg picit tartott... A kereknek 0,5 centis
oldalmozgasa volt. Meg 5-10 km es... es... inkabb nem gondolok ra. En hulye
meg rogton valamilyen nagy problemara gondoltam ahelyett, hogy ilyen alap
dolgot ellenoriztem volna. Tisztelt Gyoriek!!! Ha legkozelebb felnit mentek
lopni, kezdjetek a biztonsagi csavarral, ha az nem jon ki, a tobbit
felesleges kicsavarnotok. Koszi.

Csaba
+ - V-power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Nemtom igaz-e, allitolag toluolt tesz bele a Shell.
udv, Sanyi
+ - Sotetitett ablakok + Simson (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1.
Fontolora vettem, hogy besotetittetem autom uvegeit.
(Kombi Trabirol van szo)
Mik ezzel kapcsolatban a tapasztalatok?
Sotetben latni rendesen? Holyagosodik a folia egy ido utan?
Milyen modszerek leteznek a folian kivul, mik az elonyeik, hatranyaik?
Ha en veszem meg az alapanyagot, mekkora az eselyem, hogy 
hazilag is boldogulok vele? Ha nulla, akkor hol csilanjak, mennyiert?

2.
Hol letezik Pesten motor-alkatresz szakuzlet (Simsonrol van szo)

Koszi a segitseget:

Szabi
+ - +TRAFBP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Uraim,
igen hasznos szolgáltatása a Westel900 Megapress-nek az SMS budapesti
trafipax-ok :--)
aki még nem tudná, a címben említett kódot kell elküldeni westel900-as
telefonról a "900" telefonszámra.
Nekem többször bejött :--)
+ - velorex (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

lassatok csodat a velorex meg most is meno marka:
http://sidestrider.com/velorex.htm

sot velorex klub is van:
http://www.boskowan.cz/velorex/default_en.htm
(fiatalabb AUTOsok itt megtekinthetnek velorex kepeket)

meg egy erdekes link:
http://www.kaapioautoyhdistys.fi/vel3whee.htm

nem beszelve ugyebar Waszlavik Peto"fi Gazember Velorex Sa'ma'n La'szlo'rol
akinek 
a tulajdonaban van egy ilyen gepjarmu

udv
Tamas
+ - velorex, E/D Kadett, inditasgatlas, Trabi, csorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

> Tobbszor is olvasom, hogy Velorex igy, Velorex ugy. Csak 
> tudnam, hogy az milyen fajta gepsarkany. Lehet, hogy mar 
> lattam, csak nem tudtam, hogy az az? Biztos bennem van a hiba, 
> tul fiatal vagyok.
A Velorex egy rokkantak szamara keszult 3kereku vaszon ponyvaval takart
jarmu, talan valami jo kis ketutemu motorral.  Kb. olyan, mint egy
haromkereku motor ponyvaval korbeveve.

>Tobben rendelkeztek Opel Kadettel, es mindig odairjatok, hogy D >vagy E. Mi
a
>kulonbseg a ketto kozott?
A D Kadett korabbi szeria.  84-ig gyartottak, es kicsit szogletesebb volt.
Az E 84-91-ig, az un. "csepp" Kadett, kicsit gombolyitettebb formakkal.  (Es
nekem is leveszi a feklampat a gyujtas 4:1).

>Ettol me'g betolassal vagy behuzassal beindithato a motor!
Meg kell szakitani a gyujtotrafo kisfeszultsegu aramkoret (mondjuk relevel).
Ez nem jo megoldas?

Trabant nyugaton:  olyanrol hallottam csak (es azt is regen), hogy nagyobb
varosok belvarosaba (pl. Becs) nem engedtek be oket a kornyezetszennyezes
miatt.

Ja, es meg mindig csorog a motor (Opel Kadett E 86 1.3S).  Gyujtas szerintem
jo, gyertya jo, gyertyakabel jo, 130e km (jo:-).  Van valami otletetek?

Borbely Gabor
+ - Kadett szivacs! Megint sokat poff... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megin en!

Haj!

Nnnaa, megvot a jo kis  es tanulasom szerelesbol. :o)
Anyos, (aki meg nem porhanyos) Kadettjevel, (1.6i fun-tasztikus)
az oregei elindultak szombat delutan ama nyugalmas Balcsi fele
a telekre. Azaz csak indultak volna.
Az auto cirka 21 sarok utan, aztmondta, hogy o marpedig nem akar
most lemenni ama jo kis 110km messzesegbe. :o(
Telefonom csereg, nagymutti, gyere b..meg, mert megadta magat az otto.
(Na nem a nagyfati, o Jozsi, de ez most mindegy) :o). Humoros vagyok mi?
UUuuuuuhhhh. Szoval:
En kocsiba be megyek utanuk, (meg jo, hogy nem az M0-on, vagy az M7-en
allt meg a draga.
Odaerek, latom, hogy toljak le, az utrol. Na mondom hagy nezzem, ide nekem!
Erre az oreg bepattan, hogy ooo, majd megmutatja, hogy milyen szar.  Uhhh.
Gondoltam, hogy nem toligatnak, ha beindulna! Erre csak inditozik es
pumpalja
veszettul a gazpedalt. (automata szivato) En meg csak mondom, mondom, hogy 
Tataaa! Ne nyomja ma! Szaljon ma ki! Ereszt! Ul! Fekszik! Nyugszik! Nnaaa!
Beulok, indit. Remek, mondom ez megszivta magat. Jooo! Probaljuk meg
belokni.
Nem megy. :o? Akkor, megprobaljuk behuzni. Nem megy.
Jo be a kertbe, motorhaz kinyit, vas szet.
Akkor nezzuk egyenkent a gyertyakat, van-e szikra. Nezzuk, hogy az elosztoig
eljut-e a szikra. Nem latok szikrat. Paccs. Betojt a trafo? :o?
Na akkor szerelo hiv. Jon a srac. Beul, indit. Szemoldok osszerancol, majd
kerdez:
Nem szakadt el a vezermuszij? AAAaaa, mondom, nem hiszem! Olyan villanymotor
hangja van. Mondja o. Igen, mondom, de nem sokkal szokott ez alacsonyabb
hangon 
szolni?! Jo akkor nezzuk meg az elosztot, hogy meg vannak-e a jelek.
Probalampazas, minden jonak tunik. (Csak azt nem tudom, hogy szikra miert
nem
volt. Lehet, hogy minden test koszos volt, ahol a gyertyakat probaltam?
Mindegy)
Mondom magamban, csak megnezem en ezt a vezermuszijjat, tenyleg magasabb
hangja
van inditaskor mint az atlag. Benezek a vezermuszijj dobozaba, UPPSSZ!
Ez olyan laza, hogy szinte mar szakadt. Mondom a sracnak:
Figyelj! Van egy jo meg egy rossz hirem:
A jo, hogy mehetsz oktatonak, megpedig azert, mert -es ez mar a rossz,
Nem kellett volna atnezni elektronyosan, mert neked volt igazad. Azzal a
mozdulattal,
kihuztam a hazbol a vezermuszijjat. HHhaa!
Na mondom motor kesz, errol ennyit. Aszonnya a srac: ha szerencsed van,
akkor ez meg
az a konstrukcio, ahol nem tud osszekeveredni a vezerles.
Na vasarnap este 6 ora, vezermuszijj! Nepliget, Non-Stop autosbolt, egy
vezermuszijj rendel.
Egyszer elunk! :o)
Haza, szijj be. (Meret stimmel, el sem hiszem, nem kell ketszer menni! :o)
Ilyen is reg volt. :o(
Vizpumpeszt lelazitani nem akartuk, igy maradt a jelre jatszas. Szijj 3X le
es 3X fel. Hol az egyik,
hol a masik jel kuszott el.
Nem baj fenn van. Fotengely visszahuzva, (kozben lelazult) cuccok
visszarakva, inditas!
Felporog, muxik! Juhejjjj! :o) Nagy orom!
Mondom hamar ugyis itt van csereljuk mar ki az en ekszijjamat is. O.K. semmi
akadaly,
ide azzal az ujjal! Mikozben meselem neki, hogy 2 honapja akartam
kicserelni, de amikor
osszeraktam, akkor az uj amit adtak kicsi volt es ez az amit ahelyett adtak,
latom, hogy a 
nagysikeru okostolyasok, most meg nagyot adtak. AAaaarrrrggghhhhhh!
Megorulok.
Nem igaz, hogy csak ugy lehet odamenni, hogy a kezemben van a regi. Na
mindegy.
Regi szijj megint vissza, valamelyik nap megint becserelem.

Szoval ennyi az en kis vasarnapi sziesztamrol. Restellem, azert nem
utasitotok ki remelem, 
mert nem neztem meg rogton a vezermuszijjat, ugye? Ki a franc gondolta
volna!
Persze ha azt tudom, amit mar csak a boltnal tudtam meg, amikor is kertem az
uj szijjat es 
raneztem a regire: Mit latok? Rajta a GM szam! Uhhh. Kerdezem apost! Volt
ebbe mar
szijj cserelve? O nem emlekszik, hogy lett volna! Az autoba 93000 km van.
Kossszz. :o)
Csoda, hogy elszakadt?
Na jo nem pofazok tovabb. Tanultam belole. 

Vigyazzunk magunkra, jo utat

   ><><><><><><><><><><
< Ai.: Peace {:o) gyimi bye >
   ><><><><><><><><><><
+ - auto behoz-atal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!!

elmondanam a gondolataimat a temaval kapcsolatban, amit
feldobtunk /egymastol fuggetlenul/ djtiszy-vel.  
 .......a behozatali kor 12 ev, elorelathatoan. azt
irogattak, hogy nem engednek be roncsot, dehogynem. lesz
itt gond majd, legalabbis az autopiacon. leesnek az oreg
auto arak, nem mintha most tul magas lenne.... a hatarnal
semmi fele ellenorzes //muszaki// nem lesz, max. a szokasos
rutin ellenorzesek. kifizeted a vamot, ami az auto aranak a
tobbszorose is lehet-lesz, elviszed "haza" jonnek a
kulonfele ellenorzesek, muszaki
allapotfelmeres-forgalombahelyezhetoseg-muszakivizsga......
mindez gazdagitja az amugyis szegeny allam
kasszankat....//talan jobban elunk majd// ha esetleg
valahol kibukik az auto, mehet a plusz penz___
zsebbol-zsebbe___, aztan forgalomba is kerult az auto. a
lenyeg itt annyi, hogy nemileg eltakaritsuk a felgyulemlett
szemetet nyugatrol, megprobaljak kiszoritani a keleti
autokat a piacrol, leszoritsak az auto arakat es, hogy
minnel tobb penzhez jussanak 1-s-ek. ezzel a behozatallal
sem a kis emberek jarnak jol, akik esetleg megvesznek kinn
egy autot, a megtakaritott penzukon. velemenyem szerint
amugy is luxus egy autot fenntartani....!!!!! lesz egy
csomo autonk, a benzin arakat megemelik, mert megfogjak, es
megint v.kik nevetnek a markukba. a benzin aremelest
komolyan gondoltam, ugyanis, elkellene torolni a kotelezo
biztositast //amugy is sok a kibuvas alola// es jo magyar
szokas szerint beepiteni a benzinarba. ebbol kifolyolag
johetnenek a nagy benzines autok, nagy
fogyasztassal............es hagyjuk pihentetni a dolgot,
majd egy ujabb "sportkormany" hagyja a benzin arakat es
visszahozza a kot.biztositast, ez egy soha be nem zarulo
kor!!!
bocs, ha untattam valakit!!! es tenyleg, mivan ha tenyleg
megszunik a kot.bizt............

baleset mentes kozlekedest.........itt az osz!!!!!

udv..................attus
+ - Kulcs a labtorlo alatt??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meszaros Geza irta:
>Sikeresen haladtok arra, hogy az egyedi megoldasok
>elveszitsek "varazsukat".
>A Hix-Auto nem egyenlo egy maganbeszelgetessel.
>A bensoseges hangulat miatt konnyu megfeledkezni rola.

Szerintem ez egyaltalan nem "egyedi" megoldas. Az autotolvajok is fel vannak
keszulve az ilyesmire. Mellesleg azt nem irtam meg, hogy hol van a kapcsolo,
csak azt, hogy mit szakitok meg vele. Egyebkent ez a tema mar regebben
lefutott a Hix-Auton. Es en annyira megbizom bennetek, hogy ilyet megosztok
veletek (a kapcsolo helyet mar nem :-). Jelszo: Segitsuk egymast!

Üdv: Bálint

+ - Kezzel rovidrezart riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho megint!

Danidek irta:
>Az immobi-t az hatastalanitja, hogy
>megerintjuk egyszerre a ket alkatreszt. Biztos el fogjak magyarazni
>szakertok,
>hogy hogyan lehet olyan erzekelot csinali ami mar ilyen kis jelet is tud
>erzekelni.

Szerintem ez ugy mukodhet, mint a regi Orion TV-ken a csatornavalaszto ize,
ami ket felkor alaku fembol allt, amit ha megirintettel (rovidrezartal az
ujjaddal), akkor atvaltott arra a csatornara. Ez megoldhato ugy is, hogy ket
tavolabb eso femdrotot kell rovidre zarnod, de _nagyon_ kicsi aramnak kell
rajtad atfolynia, mert ez esetben a szived pont a ket kezed kozott van (az
aram mindig a legkisebb ellenallasu => legrovidebb utat valasztja), es
nagyon nem tesz jot neki par uA-nel tobb.

Egyebkent egy jo gondolat, meg kellene valositani.

Üdv: Bálint

+ - Re: Osszeotrni mas kocsijat? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Zaruba Karcsi irta:
>Az ilyen szamokat, akar milyen is az auto, mindig vandalsagnak
>tartottam. Olyan ember, aki szereti a kocsijat, szerintem maset sem
>kepes osszetorni, meg poenbol sem. Faj a szivem az igy tonkretett
>jarganyokert.

En is sajnalnam osszetorni mas kocsijat, de azert gondolom nem null km-es,
vadi uj kocsikat tornek ossze, hanem olyant, amit mar ugyis csak a presgep
ala szannak. Akkor meg legalabb elvezze az ember!

Üdv: Bálint

+ - Uvegtisztitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Zotya irta:
>En CLEAN-el szoktam pucolni. Eddig bevalt.

En meg azzal a hagyomanyos piros flakonos, kek kupakos uvegtisztitoval.
Beszereztem hozza egy permetezos flakont, abba mindig attoltom, es mar kesz
is a tokeletes megoldas 129 Ft-ert.

Üdv: Bálint

+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Koszonom mindenkinek a Velorexxel es a Kadettekkel kapcsolatos kerdeseimre
adott valaszokat.

Üdv: Bálint

+ - Re: motorhazteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szepen jovunk ki pestrol az M3-ason, majd ra a 2a-ra.
> 140-160km/h-val, amikor eszembe jutott a motorhazteto.
> Lealltuk, hat igen tenyleg nem volt lenyomva.
> Valaki ott fent nagyon vigyazott rank...
> Hazafele jovet pedig az elottunk levo autonak csapodott
> fel a motorhazteteje....

Nekem forditva nyilik a motorhazteto, vagyis semmihez nem
lehet normalisan hozzaferni.
Szerelgeteskor az osszes tervezo-, kivitelezo-mernok es
szakmunkas erosen csuklik bajor-orszagban.

Most jottem ra ennek az egyetlen elonyere. Vegulis nem olcso
mulatsag egy szelvedo. :)
   _______  
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]    BZS
+ - Re: folia bukosisakra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ehhez kellene egy olyan 3 tenyernyi darab.  Hol lehet
> ilyen  venni,  ilyen  kis tetelben.  Az uj, karcmentes plexi
(ha letezik
> egyaltalan a sisakomhoz) tobbezer Ft lenne.
>
> Akinek gyakorlati tapasztalata van foliaval:  jol gondolom,
hgyo birja a
> kikepzest, vagy nem?

Tenyleg jol birjak ezek a foliak, kacallo reteg van rajtuk.
Gondold el, nyaron hanyszor tekered le az ablakot.
 (illetve te nem  :))))

Szerintem akkor jarsz a legjobban ha elmesz a foliazos helyre
es kersz maradek foliat, meg megkerdezed hogy kell felrakni.
(letisztitod a plexit, meretre vagod a foliat, 2 db cellux
ragaszto segitsegevel elvalasztod a takaro foliatol, lespricceled
sok vizzel a plexit, rarakod a foliat, kinyomod alola a vizet)

Ha normalisak, meg fizetned sem kell. :)
   _______
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]    BZS
+ - napfenyben tompitott, nemet rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lehet, hogy az Alfoldon latszik a szembejovo ellenfel verofenyes
napsutesben, de itt Brandenburg tartomany orszagutjain nem (mindig). Az
utakat szegelyezo fasor olyan suru, hogy egy nagyobb zaporban is csak ott
zuhog az utra, ahol nincs fa, egyebkent eleg az ablaktorlot intervallumra
rakni.

Az fasor olyan fantasztikus arnyekot ad, hogy a napos szakaszrol beerve
napszemuveg le, es utana kb. 10 sec-ig meg mindig nem lat 100%-osan az
ember. A 10 sec. utan is volt szerencsem mar 3-4x elnezni egy-egy
elozesnel a szembejovo tavolsagat, mert a "horizonton mozgo valamirol"
hirtelen kiderul, hogy csak 100 meterre van tolem. Amikor meglattam, az is
csak 300 meter volt. Itt nem kotelezo a tompitott, az autoklubok viszont
agalnak mellette, hogy fasorban nappal is. Szerencsere kezd hatni a dolog,
kb. minden 10. autos bekapcsolja (2-3 eve meg szinte senki). Es ha a
tompitott miatt csak 1 halalos aldozattal is kevesebb lesz evente, mar
megeri az izzocseret, mind a nepgazdasagnak, mind nekem szemely szerint.

####

Valaki mar megvalaszolta korrektul, csak nem volt benne biztos: a
nyugatnemet rendszamok maradtak, ehhez jottek hozza a keleti korzetek
kodjai. Bonn mindig is BN volt, a B ugyanis nyugat-berlin vala. A
"nagyfiuknak" [ertsd szovetsegi elnok, stb.] pedig ugyis kulon
rendszamuk van, mint "1-1" es tarsaik. Idokozben a keletnemet korzeteket
atvarialtak, egy csomot osszevontak, de ez nem oszt, nem szoroz.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re:Mi a fene az a Velorex? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha van webes eleresed, a Velorex Club homepage:

www.boskowan.cz/velorex/default_en.htm

Amikor nagyon kicsi voltam, nagyon szerettem volna egy ilyen 
boregeret.....

Udv:

Dexter
+ - Elado Renault 19 diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy Renault 19 1.9 diesel gepkocsi. Elso tulajdonostol, itthon
vasarolt 1989 novemberi. 130e km-t futott. Extrak: szervokormany,
osztva dontheto tamla+ulolap, Blaupunkt sztereo.

Az auto megtekintheto a http://kep.tar.hu/adept/index.phtml?aid=620
cimen.

Erdeklodni az  -n lehet. 

A legjobbakat!
Zoli
+ - 9 eves kocsi Hollandiabol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnek Toletek otleteket kerni az alabbiakban.

Szandekomban all oktober vegen Hollandiabol behozni egy 1990-es Citroen
BX-et. A kocsit most hasznalom ugyan de nincs a nevemen, az a terv hogy
kozvetlenul indulas elott iratnank at. Beszeltem egy "segitokesz" magyar
vamtiszttel aki lakonikus rovidseggel azt mondta hogy negy evnel regebbi
kocsit nem lehet behozni.

Hallottam viszont hogy vannak megoldasok amivel ez megkerulheto. Barmi
tippet, eszrevetelt koszontettel veszek ezugyben. Ha jol tudom akkor ez
a tema szobakerult mar a listan, de sajnos nem sikerult megtalalnom az
archivumban. 

Udvozlettel,

	Varga R. Tamas
+ - Re: Ablaktisztito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Én meg belülről szoktam tisztítani és ez is bevált

--
Kultúrált viszontlátást kívánok!!!

kt
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Sziasztok autosok !
>
> >>Speci ablaktisztito nem segitett. Gondoltam, hatha a
>
> En CLEAN-el szoktam pucolni. Eddig bevalt.
>
> Zotya
>
+ - MAV - vasuti atjaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Olvasgatom a torteneteket a feheren, vagy sehogysem villogo jelzolampakrol.
En ugy tanultam (meg felesegem es egyeb csaladtagjaim is (igaz, ugyanattol
az oktatotol)), hogy a feher villogo jelzes csupan azt jelenti, hogy mukodik
a fenysorompo. Hogy jon-e vonat? Nos, azt meg kell nezni. Talan megsem
veletlenul talaltak ki a 40/30 km/h-s athajtast, bar az atjaro ilyen
sebesseggel torteno megkozelitese valoban baromsag. Honlapomon van nehany
vasdarabrol kep (es lesz is meg par), amelyeket autonak neveztek addig, amig
nem jott a vonat... Egy biztos. Elismerem, hogy gyakran gyorsabban hajtok,
mint lehet, gyakran szabalytalankodok is, de hogy vasuti atjaronal mindig
korulnezek, az 100%! Nektek is ezt javaslom, ha nem szeretnetek a honlapomon
egy statisztika adataikent szerepelni :-).

Udv:

Csaba (mobilmoderator)

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy pici tortenet a rendorsztorikhoz. Hetvegen este a 
gyermekeim a felesegemmel
moziba mentek. Elvittem Oket moziba. Mar kb. 1 eve nem 
maszkaltam azon 
a kornyeken es nem igazan ismerem a jarast. A film 
vegeztevel visszamentem 
 a csaladomert es parkolot probaltam keresni sajnos azon az 
oldalon ahol a
mozi van nem talaltam, de a masik oldalon volt jo par hely 
es amugy is arra kell
hazamennem igy haqt megprobaltam megfordulni. Nem is 
sejtettem, hogy ilyen nehez 
lesz megfordulni a koruton. Vegul behajtottam egy utcaba es 
megfordultam a 
torveny rendes orei eppen az est pillangoival mulattak 
idejuket. Megfordultam es 
probaltam visszakeveredni a nagykorutra, ekkor a rendorok 
bemasztak az autojukba 
majd villogva utannam jotek.Megalltam es elmondtam milyen 
nehez itt 
visszafordulni a koruton. Erre harsany nyihogo hangon 
felnevetett es kozolte 
amit most tettem azert elveszi jogositvanyom. Szohoz sem 
jutottam ... A csendet a 
rendor tortem meg es kozolte ha adok neki 10e HUF-ot akkor 
elfelejti a 
talalkozasunkat. Hallottam a rendori korupciorol, de ez a 
nyilt konfrontacio
 nagyon letort. A bunozok szabadon maszkalnak a rendes 
embereket meg 
megbirsagoljak,azzal a felszolitassal, hogy nekik csaladjuk 
van es 50e 
fizetesert nem kockaztatjak a bunozokkel a harcot." Akkor 
minek tartjuk a
 rendorseget!""   Minden esetre eszembe jotott a 
multkoriban forgatott kis film a
valamelyk kereskedelmi adon a szegeny alulfizetett 
rendorokrol akikkel inrerjut 
kesziotettek a Mercedes 300 CE es hasonlo tipusu jarmuvek 
mellett, de a 
rendorsegnek megfelelo fekete garbot viseltek vastag 
aranynyaklanccal+
karkotovel. Hat nagyon megsajnaltam oket!!!!
Szerintem mas is lathatta a filmet ...!
Eddig tulvoltam jo par igazoltatason es azt gondoltam 
fejlodik a rendorseg, de ez az
eset erossen bennem mard!! Sajnos evvel ugy van az ember 
hiaba talalkozol 
15 normalis rendorrel, ha a 16-dik ilyen!!
Megkerdeztem egy rendor ismerosomet mit tehetek az esettel 
erre O azt mondta,
hogy sajnos semmit!!
Ez szerintetek is igy igaz .... mert akkor ez szornyo!
Persze poen szinten folyamatosan hallja az ember a 
mediakbol, de szornyu a talalkozas
vele.

Hali,
 Clajos
+ - Konvoj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Talalkozo:

Akik szombaton reggel jonnenek Budapestrol ill. kornyekerol,
azoknak megfelel a reggel 7 vagy 8 ora a Nagykorosi uti OMV
kutnal? Az utat es a gokartpalyat ismerem. Az ut nagyreszt
ingyenes autopalya.

Autoszalon:

En szemely szerint penteken delutan szeretnek kimenni. Ki
az, aki ekkor jonne ki? 

Udv, Zoli.
VW Polo IV (Matricaval)
+ - Velorex (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tobbszor is olvasom, hogy Velorex igy, Velorex ugy. Csak tudnam, hogy az
> milyen fajta gepsarkany. Lehet, hogy mar lattam, csak nem tudtam, hogy az
> az? Biztos bennem van a hiba, tul fiatal vagyok.

Mint a neve is mutatja, a Velorex a sebesseg kiralya, de gyanitom
hogy ez a nev mar az "auto" tervezesekor is sima marketingfogas volt.
Haromkereku (elol ketto), ketuleses vaszon karosszeriaju auto.
Gyerekkoromban meg itt-ott elofordult de reg lattam utoljara.
+ - Moszkvics (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Kicsit hosszura sikeredett...

Apamnak vilageleteben moszkvicsa volt.
Az elso meg valami bogarhatu (talan
402-es?), ezt nem is lattam, mert meg
pajzan gondolat sem voltam akkor... :-)
Utana a 407-es, erre mar emlekszem halovanyan,
majd a 412-es (Ludmillanak hivta).
Mindig azzal kezdte, hogy hazahozta az uj
autot es az udvaron _atomjaira_ szedte szet.
Minden egyes alkatreszt hosszasan tanulmanyozott,
osszevetette a szerelesi "kezikonyvvel" (sokezer
oldalas, 4-5 kg).
Ezutan sajatkezuleg osszerakta.
Tulajdonkeppen irigylem erte. Nem volt olyan,
hogy cserbenhagyta volna a kocsi az uton. A
csomagtartoban egy komplett muhely volt,
es mivel altalaban jol karban volt tartva 
az auto, az ut szelen, akar ejszaka is meg
tudott butykolni minden esetleges hibat.
Egyszeruen ez volt a hobbija.
(Mellesleg orvos, ugyhogy semmilyen "hivatalos"
koze nem volt a szereleshez)
Bar az utobbi evekben szerintem meg egy kicsit
tulzasba is vitte... 1-2 eve, mikor hazautaztam
hozzajuk eppen fonendoszkoppal hallgatta a
motor hangjat es allitotta, hogy a kettes hengerben
valami bakszi van. En is meghallgattam, de bevallom
semmi kulonbseget nem hallottam a tobbi hengerhez
kepest. Meg is kaptam, hogy botfulu vagyok... :-(
(Egyebkent kesobb kiderult, hogy igaza volt,
tenyleg nem klappolt valami a kettes hengerben)

Szoval egy a lenyeg: szerintem a moszkvicsok igen
strapabiro, megbizhato autok voltak!
Ezt a 412-est tavaly, 26 eves koraban kellett
"kidobni", annyira szetrohadt mar a kasztnija.
(Az utobbi 15 evben "csillaggarazsban" allt)
De a motrot megtartotta az oreg, hatha lesz meg
egyszer annyi penze, hogy vegyen egy jo allapotban
levo dobozt hozza.

Bocs, hogy hosszu voltam...

Udv:
	mato
+ - Re: Mi a fene az a Velorex? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Tobbszor is olvasom, hogy Velorex igy, Velorex ugy. Csak tudnam, hogy az
> milyen fajta gepsarkany. Lehet, hogy mar lattam, csak nem tudtam, hogy az
> az? Biztos bennem van a hiba, tul fiatal vagyok.

Sziasztok Autosok, Balint!

Haat igen, lehet, hogy tul fiatal vagy... :-)
Regen, mikor meg nem volt trabant-hycomat, akkor
"boregerrel" jartak a rokkantak es a fanatikusok.
Ez tulajdonkeppen egy atalakitott motorkerekpar volt.
(talan Pannonia?) A lenyeg, hogy az elso futomuvet
atalakitottak 2 kerekesre, meg tettek ra
kenyelmesebb ulest, padloszerkezetet. Azutan az
egeszet bevontak barnaszinu muborrel fulke gyanant,
amelybe ajtot, szelvedot inkludaltak. Hatul hagytak
a hatso kereknek es a kipuffanonak egy nagy rest.
Tenyleg ugy nezett ki, mint egy boreger.
Hangos puffogassal kozlekedett.
Ma mar nagyon-nagy ritkasag, szerintem a gyujtok
igen komoly osszeget is megadnanak erte.

Udv:
	mato

Ps. Azert en sem vagyok olyan oreg, mert nekem
is csak halvany emlekeimben szerepel a dolog. :-)
+ - MAV+Velorex (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nalunk az az elso szabaly, amit fennhangon el is mondunk, ha vasuti
atjarohoz kozeledunk, hogy:
"Vasutasban nem bizunk!"
Egy ido utan ez ugy rogzodott, hogy meg veletlenul sem bambulunk el v.atjaro
kozeleben. /Pavlovi reflex lett?/

Velorex kerdesre, hogy mi is az:
Ez egy igen hasznalhato, strapabiro, olcso, minden idoben bevetheto valami,
leginkabb nagy, szarnyatlan haromkereku deneverre hasonlit. Elso futomuveit
a Forma-1-es kocsikhoz hasonloan a karosszerian kivul helyeztek el. A
meghajtasarol -ha jol tudom- a 12 hengeres Rolls-Royce Merlin motor
helyett Jawa motor gondoskodik, igy teljesitmenye kisse elmarad a
Spitfire-etol. Szerepelt Jirzi Mencel (jol irtam?) filmben is, most meg
mintha vilagkoruli utra indultak volna egy ilyennel. Legritkabb tipusa a
metalszinu tolotetos sport-velorex. Ennyi, mivel sajna en is csak kivulrol
lattam velorexet.

Udv joe
+ - Re: Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma derult ki, hogy szombaton is dolgoznom kell, ugyhogy legnagyobb
sajnalatomra nem tudom kepviseltetni magam Kecskemeten. -:(((
Pedig mar a terkepet is megkaptam Somatol...

Azert lelekben veletek leszek!!!
Kivancsian varom a talalkozorol irt elmenybeszamoloitokat.
Jo idot es kellemes szorakozast kivanok mindnyajatoknak!!!

Udv, Lazar Peter


*****************************
Jelentkezesi lehetoseg a szervezodo UTAZAS listara 99.09.30-ig
az alabbi cimen:


*****************************
+ - Re: Megint MAV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Vagy 25 evvel ezelott keso este, sotetben mentunk hazafele 
apammal motoron. A vasuti atjaot apam ismerte, a fenysorompo 
feher... Valami berreges... Aztan atsuhant par meterre a motor 
elott egy (alig kivilagitott) _si'nauto'_...:-) A sulya nem volt eleg 
nagy, hogy bekapcsolja az automatikat, a sorompo tehat nem 
jelzett... De eleg durva dolgot tudott volna a talalkozas a motorral 
me velunk) csinalni :-(

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Mi a fene az a Velorex? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz!


> Tobbszor is olvasom, hogy Velorex igy, Velorex ugy. Csak tudnam,
> hogy az milyen fajta gepsarkany. Lehet, hogy mar lattam, csak nem
> tudtam, hogy az az? Biztos bennem van a hiba, tul fiatal vagyok.

En meg tul oreg :-((( Szoval az femvazra feszitett vaszon 
"karosszerias", ket ulessel rendelkezo csodamasina volt, hatul egy 
(hajtott) kerek, elol ketto. A kerekek kullosek, a motor leghuteses 
azt hiszem ketutemu (talan Jawa?), szoval egeszem motor 
alapokra epitett szub-auto... :-)))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - bog a motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy 3 eves opel astram. Mostanaban a kovetkezoket produkalja:
hideginditas: felbog a motor, bazi fordulatszam, kis gazpedalerintesre is
ugrik.
_de_: uresben allok a pirosnal, indulnek, egyes, ra'ngat, kettes, nyomom a
gazt, fullad, stb.
persze a szervizben nem produkalja sohasem.

varom a segito tippeket:

Tiba


+ - Re: Auto-behozatal...mi minosul oreg autonak ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudomasom szerint a gyarilag beepitett szabalyzott katalizator
> a feltetele, hogy behozhato legyen a kocsi. Az pedig nem sokkal
> tobb eletkorban, mint a negy ev...
A keleti tipusoknal talan. Nyugati auto akar 15 eves is lazan lehet
ilyen (az enyem is '87-es).
Udv,
THK
+ - Talaka meg konvoj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A budapestrol indulo konvoj ugyeben mi ujsag? Kozeledik a hetvege,
ugyhogy valaki talaljon ki valamit...

Mondjuk  Hatar ut, Europark parkolo reggel 9-ora?


> A talalkozon reszt vevo autok rendszama fecnire irva belekerul
> egy kalapba. A versenyzonek bekotjuk a szemet. Huz egy fecnit.
> A "segitok" keulo uton, jol megkeverve odavezetik a kihuzott
> rendszamu autohoz. Mennyi ido alatt ismeri fel az auto tipusat
> (marka+tipus, pl. VW Golf II, Skoda Favorit, stb.)?
> Nyilvan csak tapintas utjan.
>

Teccik, nagyon jo otlet.... Tamogatom!

Udv...Adam
+ - nemajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

egy nemajanlas miertje kovetkezik. Cim oldboynal.

Korabban irtam, hogy a gep (Audi 80, '78) fekezeskor leall. Ez olyannyira
volt mar zavaro, hogy a felesegemet nem mertem vezetni hagyni. Elvittem hat
a verdat egy muhelybe, ami ugy reklamozza magat, hogy adagolok, porlasztok,
karburatorok, injektorok javitasa, _muszeres_ beallitasa.

Odamegyek nyitasra, masnap reggelre ad a fonok idopontot, 1000 penzt ker
idopont foglalora. (?) OK.

Masnap viszem a kocsit, deluatnra kesz. Kiprobalom, megy, dehat sok
tapasztalatom meg nincs vele. Kifizettem karburator pucolasra, beallitasra
17E Ft-ot! Hazafele menet azonban elojonnek a hibak. Visszavinni akkor nem
tudtam, mivel mar zarva voltak addigra. Ugy ereztem, hogy nem mukodik a
gyorsitoszivattyu, ami addig kifogastalan volt. Egy szetszedett, kimosott es
allitolag beallitott karburatoron! Masnap vissza.
Hagyjam ott, majd megnezik. OK.
Delutan kiderult, hogy egy baromi nagy rezforgacs volt a
gyorsitoszivattyuban! Probaljam ki.
Kiprobalom. A gyorsito szivattyu mar rendben, de a kocsi megis rosszul megy.
Ismetlem, korabban  nem volt vele ez a gond. A srac (aki szerelte a verdat)
elismeri es probal rajta allitgatni, de kb. 2 oras jelenletem alatti
probalkozas sem vezetett eredmenyre. Mivel latja a fonok a tokolest, kijon,
hogy sajat kezebe vegye a dolgokat. Beul a kormany moge es mondja, uljek be
en is melle es mondjam a problemamat. Szaz szonak is egy a vege, a fonok
megprobalta nekem beadni, hogy rossz: a valto, a feltengelyek, meg az egesz
kocsi ugy szar, ahogy van es ha mindezeket kijavitottam, akkor menjek
hozzajuk vissza es akkor tudjak orvosolni a problemamat...... Az utolso fel
ora az indulatok jegyeben telt. En nem akartam a kocsit rosszabb allapotban
atvenni, mint ahogy odakerult, a fonok meg nem akart vele tobbet kinlodni.
Vegul abban maradtunk, hogy a srac felteszi az en kocsimra az o bontasra
itelt ugyanolyan autojanak a karburatorat. Harmadnap vissza. Delutan fent
van az "uj" karbi. Aposom (aki egyebkent autoszerelo es tudom ajanlani!)
probata beallitani, miutan a masik karbival sem ment jol. Kiderult, hogy az
uj karbicsekben nincs gyorsitocso, alapjarati fuvoka es meg mittodomen mi,
nem szedtem ennel jobban meg szet. Alapjarati fuvoka nem leven dolt bele a
benzin, a gyertyak koromfeketek voltak. Vegulis aposom tett bele valami
fuvokat, amit a kacatjai kozott talalt, de egyaltalan nem biztos, hogy
belevalo.

Amikor odamentem ezt igertek:
- karburatortisztitas (sikerult ugy kitisztitani, hogy egy fomforgacstol nem
mukodott a gyorsitoszivattyu)
- muszeres karburatorbeallitas (azt gondoltam, hogy ha valaki
karburatorjavitassal foglalkozik, akkor ahhoz nagyon ert. Hogy van neki
mittudomen-Japanbol behozott hiper-szuper muszere, amivel a mittudomenmilyen
hozzaadott levegot nanomilliliter pontossaggal tud beallitani. Amikor
elkezdtem mondani, hogy akkor most a zoldkartya, meg emisszios ertekek,
akkor berezeltek es kapkodtak fuhoz-fahoz. Ez a karburator ergo nem latott
muszert!)
- a gyujtas, gyertyak, kabelek, stb. atvizsgalasa (a srac a szemem lattara
allitgatta a gyujtast fulre, a megszakitohezagtot szemre, a karburatort
CO-muszer nelkul szinten fulre. Otthon megneztem, a gyujtas a holtpont utan
volt kb. 10 fokkal, a megszakitohezag az eloirt 0,4 helyett kb. 0,05 volt)

Vegulis ezt kaptam 18e Ft-ert. Egy szar, bontott karbit, egy csomo
elvesztegetett idot, a fonok (kozepkoru, vilagosbarnara festett haju,
arannyal teleaggatott merdzsos fazon) turelmetlen, indulatos
gyanusitgatasat. Korabban a vegsebesseg 170, a fogyasztas varosban 7,5 volt,
most kilometereken at orszaguton nem tudtam megelozni egy platos UAZ-t, a
fogyasztas pedig eddigi tapasztalataim szerint nem egesz a duplaja!

Az auto a roncs karbival most is rossz, de tobb idom nincs veluk
foglalkozni. Asszem, jogi utra terelem az ugyet, de nem tudom, hol kezdjem.
Szamlat nem adott, csak valami fecnit. APEH? Fogyasztovedelem? Nincs
szamlam, csak tanuim. Ti mit tennetek?

Aieeaaa - sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Kadettek es oreg autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tobben rendelkeztek Opel Kadettel, es mindig odairjatok, hogy D vagy E. Mi
a
>kulonbseg a ketto kozott?
Az Opel tipusok karosszeria valtozatait betukkel jeloli a koznep.
(A VW-nel  szamozassal pl. Golf I-II-II a legujabb pedig a IV-es.)
A Kadetteknel a '84 elotti valtozat a D jelu "kocka" mig az utana
kovetkezo az E vagy "csepp" Kadett. A csepp jelzot az abban
az idoben ujszeru, aramvonalas alakja utan kapta.
(Allitolag akkor a vilag legjobb cw erteku szeria autoja volt)
De elotte persze volt A , B es C Kadett is.
Az Astra lehetett volna F Kadett is. Tavaly ota mar
van Astra B is.
------------------------------------
Feklampa:

A Renault Clio-n is csak bekapcsolt gyujtasnal mukodik a feklampa.

------------------------------------
>Tudomasom szerint a gyarilag beepitett szabalyzott katalizator
>a feltetele, hogy behozhato legyen a kocsi. Az pedig nem sokkal
>tobb eletkorban, mint a negy ev...

Rengeteg 10 evnel idosebb autonak is van mar gyarilag beepitett
szabalyozott katalizatora.
Nem ez lesz a gond. Inkabb a magas vam es adoteher,
no meg a vam AFA-ja :).
Pl. egy ismerosom vett nemreg kint egy 87-es Kadett-et. (1.3i)
Kb 1000 DM volt az ara. Az auto rendkivul jo allapotban
van, legalabb 600 000 az itthoni erteke.
Az allam szerintem erzi a penzszagot es megint nagyot
fog kaszalni (A fenti ket osszeg kulonbozetere gondoltam).

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Uj Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tuzetesebben szemugyre vettem egy uj Lada 110-et.
Ilyen jot mar regen rohogtem. Elkepeszto megoldasokat
alkalmaznak az oroszok.
Az egesz ugy van osszelapatolva. Nincs egy normalis
illesztes sehol az egesz auton. Okorhugyozas az egesz.
A lemezek hullamosak, csiszolasnyomok maradtak benne,
kilatszanak a hegesztesek. Az illesztesek ossze-vissza futnak.
Az elek elemenkent valtozo alakuak.
A patentot nem ismerik, minden le van csavarozva, meg
a lehajthato pohartarto is (igy mar nem lehajthato)
A valto alig kapcsolhato, folyik belole az olaj. A lambdaszonda
belever a kaszniba, a motor a gazpedalra 1-2 ! masodperces
kesessel reagal. (Mar elengedtem amikor elkezd emelkedni
a fordulat) A kuplung iszonyu, a kormany vekony, gyorsitaskor
celszeru markolni, mert menne jobbra-balra.
A zarhato tanksapka, a rogzitett potkerek az azonos szinu
visszapillantok nincsenek benne az 1,7milkas vetelarban.

Szornyu.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Zaporjozsi kosz; Trabi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1.
Koszi a Zaporjozsi tortreneteket!


2.
 irta:

"Ketutemu, 1986-os evjaratu Trabim van. Szeretnek gyermekules vegett hatso 
biztonsagi ovet beszereltetni/beszerelni. Gyarilag nincs kialakitva megfelelo
 csavarozasi pont. Megoldhato ez a problema"

En felhivtam az Autofelugyeletet (Bp., Mozaik utca), es ok azt mondtak, hogy 
ha nincs gyarilag kialakitott ovrogzito pont, akkor a hatso ov 
1. nem kotelezo, de 
2. nem is engedelyezheto (bar hallottam mar en is hatso ovesitett Trabirol). 
Tobbek kozott ezert is csereltuk le a Trabit. Ergo: a vizsga elott undo-zhato
 megoldasok jonnek csak szoba. (Az egyes Trabantokon a hatso oszlopon lathato
 lyukak ismereteim szerint a de Luxe valtozat hatsoablak-nyitojahoz 
tartoznak). :-)

Udv:

Padi


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - re: Moszkvics sztori! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jaj-jaj-jaj-jaj!

:-)

Kedves  listatag irta a Moszkvicsrol:

>A kocsi 13 sec alatt szazon, vege 185 korul es a fogyi:varosban 8,5-10
liter
>(nyar-tel)   80-nal 6,2     120-nal 7,8    >150-nel 13 liter szaz
>kilometeren.

Az utobbi idoben eleg sok tortentet lehet olvasni itt csoda autokrol (tipust
direkt nem irok, nehogy flame legyen megint), hogy milyen jol megy es milyen
keveset fogyaszt.

Nem azert, hogy nekem milyen fasza autom van, de az en Audi 80 Quattrom a
2.2-es (136 Le) motorjaval eszik 13-14 litert szazon anak 195 a vege.

Namost kerdem en, az orosz ipar eme csodatermeke amit Moszkvicsnak hivnak
hogy kepes ilyen menetteljseitmenyre? :-) Mert akkor gondolkodom rajta, hogy
eladom inkabb az audimat es Moszkvicsot veszek. Netan turbos volt vagy
tuning? Mert akkor meg ertheto. Vagy netan az Audi mernokei vegeztek pocsek
munkat?

Nem akarlak megserteni kedves Pitecus, de nem szineztel egy kicsit? :-)

DM
+ - Re: Nissan, Toyota behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Lenne egy ket kerdesem olyan tapasztalt holgyekhez ,urakhoz ,akiknek van
>tapasztalata Nissan 200 SX ,Nissan 300 ZX vagy Toyota MR 2 sprt kocsikkal.
>Az a  helyzet ,hogy gepet szeretnek venni max. 6 evesig  es valami -
finomra
>-vagyom .
>

Hi!
A 200 SX fo jellemzoje a tulzas nelkul konstrukcios hibasnak nevezheto
turbofeltolto.
Az elso kerdes az ilyet elado tulajhoz ez szokott lenni: "turbocsere
megvolt-e mar?"
A kenoolajat a turbo csapagyahoz szallito alulmeretezett csovezetek idovel
elkokszosodik belulrol es ezzel ara'nyosan kenesi elegtelenseg lep fel. A
feltoltot amugy is alulmereteztek, ezert hajlamos megrepedezni. Ezert ha
meghajtotta az ember, soha sem szabad egyszeruen beallni a parkoloba vagy a
garazsba es azonnal leallitani a motort, hanem par percet jaratni kell, amig
visszahul voros izzasrol. Vigyazat, a kenesi problemakat allitolag
valamilyen (altalam nem ismert modon) ideig-oraig rendbe tudjak hozni, kb.
miutan megveszi az ember az autot 2-3 honapig jo.
Az auto egyebkent kivul-belul gyonyoru, megy mint az allat es a fenti okok
miatt meglepoen olcson hozza lehet jutni.
A 300 ZX-ek szinten elegge "hibakepes" autok. Ha dongetni akarsz, a Twin
Turbot javaslom, az igen gyilkos.
Toyota MR2-rol nincs semmilyen informaciom.
A helyedben meg megneznem a Toyota Celica-kat es a Toyota Supra-kat is.

Udv: Madison :-)
+ - another Zaporozsec sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halli!

A multkori gyertyakilovos sztorira felkaptam a fejemet.
Szinte szorol-szora ugyanez tortent a haver Zaporjozsijaval is.
Ezek szerint ez valami tipushiba-feleseg lehet. Azt tudom, hogy
elogyujtas-problemai voltak, aztan ropke koszorules utan lott egy
interkontinentalisat. A gyertya ennel is beleallt a motorhaztetobe.
Idosebb szakik ugy is nevezik a fenti tipust, hogy "Hruscsov utolso
 bosszuja", utalvan ra, hogy a jeles vezer mit hagyott a Fold bolygora
bucsuzoul...:-)

Csa: Madison
+ - ravasz reklam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Nezem egy ideje a BMW uj reklamjat, hogy aszogya: "ha a meghajtott kere'k
ugyanaz, mint a kormanyzott kere'k, az problemakhoz vezethet..."
Kedves szakemberek! Homalyositson mar fel valaki, ugyan mifele problemakhoz
vezethet mindez?
Peldaul ahhoz, hogy telen nem kuzd az auto, mint diszno a jegen, mivel a
vonoero iranya mindig megegyezik a kormanyzott kerekek iranyaval?
Persze a kerdes csak koltoi, igy is meg lehet probalni a klasszikus
elrendezes (motor elol, hajtas hatul) nemes image-et eletben tartani. En a
valodi elonyokre helyeztem volna a hangsulyt, mert ez a reklam igy csak egy
jopofa hazugsag.
+ - matrica - HIX @uto polo - velorex - fenyszoro berrego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves @uto Lista !

Eddig többnyire csak szotlanul olvastam a listat majus ota,
es igen kedvezoek a tapasztalataim mind a hozzaertes,
mind a tolerancia teren. En a magam reszerol ezen a területen
kivulallo vagyok, csak mostanaban kukkantok bele a motorterbe,
de belenyulni meg neemmm....

A matricam - ha meg var ram a nyar ota - a Talalkozon atvennem.

Hasonlo kezdemenyezes lehetne a HIX @uto polo keszitese, sokszorositasa.
Nem tudom Feco es matricas ismerose tudnanak polora vasalhato kivitelben
kesziteni ilyet. Kis meretut vasalhatnank elore a szivunk fole... a nagyot
meg
termeszetesen a hata kozepere.

Tenyleg a Velorex... Hol lehet latni ilyet ? En meg jol emlekszem ra, de a
fiaimnak
 - es Balintnak is - latnia kellene.....
Errol egy sztorim is van :
A 70-es evek eleje-kozepe fele tortent, amikor kezdett divatba jonni a
magyaroknak
a jugoszlav tengerpart. Egy ismerosunk ilyennel szaladgalt idehaza, bar nem
volt
mozgasserult, sot foglalkozasabol adodoan jol kigyurt izomzata volt, ugyanis
furomester volt egy epitoipari cegnel, es akkoriban kezi erovel furtak le
talajminta
vetelere szolgalo hengereket tobb 10 meter melysegbe. Szoval ez az izmos
furomester is ellatogatott a Adria partjara. Mikor leertek betertek egy
boltba vasarolni.
Amikor visszafele jottek a felesegevel, nem latszott a kis Velorex az ot
korulvevo
hatalmas embertomegtol, akik csodálták a kis jármuvet, és elismeréssel
gratuláltak
a tulajdonosnak, hogy milyen ügyes, hogy ilyet tud készíteni.....

Berrego fenyszorojelzo mindig mosolyra kesztetett, mert en csak egy Zastavat
hajtottam evekig, de rohogtem a Ladas (es mas tipus is...) haverokon, mikor
a
bekapcsolva felejtett lampa leszivta az akksit. A Zasztiban ha levettem a
gyujtast,
lekapcsolta a lampat is. Amikor atultem Opelbe, ott "gyari" zizego
figyelmeztetett
a felkapcsolva felejtett lampara (levett gyujtas es nyitott ajto eseten !)
Azt hittem
majd megszokom ezt is, de annyira hülye dolognak tartom, hogy 2 dolgot
figyel
(ajto es gyujtas) ahhoz hogy az idegesito berregest produkalja, hogy 2 honap
utan
atkottettem, most a gyujtasra kapcsol fel es le. Igy nem marad egve, ha
megallok
nem felejtem el ujra felkapcsolni, ami nappal nem termeszetes. Ugyhogy a
magam
reszerol mindenkinek azt ajanlom, hogy a Conrad magazinbol - vagy
mashonnan -
jopenzert rendelheto-vasarolhato "automatikak" helyett ez olcsobb es
biztosabb
megoldas. Ez csak az en velemenyem, es nem tudom van-e a T. listatagoknak
valami ellenjavaslata, ami miatt ez nem ajanlhato?

>Mi minosul oreg autonak...
>Tudomasom szerint a gyarilag beepitett szabalyzott katalizator
>a feltetele, hogy behozhato legyen a kocsi. Az pedig nem sokkal
>tobb eletkorban, mint a negy ev...

Az en Vectram 1992-es de benne van gyarilag a szabalyozott katalizator.
Javitsatok ki ha tevedek !

A statisztikahoz Oldboy-nak:

NEV: Bodrogko:zy Ga'bor
E-mail: 
foglalkozas: karbantarto mernok
kor: 34 eves
autok: Zastava (7 ev 50ekm), Opel Vectra A 1.8i (1/2 ev 20 ekm)
szeretem a szeles latokoru emberek hozzaszolasait olvasni a listan,
kimondottan elvezem az intelligens megnyilvanulasokat,
utalom a tolerancia hianyat, a tombolo egot
vegzettseg: muszaki foiskola (tavkozles, informatika)

Mivel eleg uj (szamomra) a Vectra, minden ezzel kapcsolatos
leiras, foleg site, kep erdekel.

Vagyunk itt Vectrasok paran ?

Udv mindenkinek: Gaba
+ - Kodlampa+tompitott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Tompitott fenyszoro. 
A chevrolet azt reklamozta, hogy a kocsijukon a tompitott feny allando
uzemben 90%-osan eg ami az elettartalomra nincs kulonosebb hatassal. 
Van a jarmuvon egy fenyerzekelo ami kezdo sotetben automatikusan teljes
feszultseggel uzemelteti a tompitottatt. 
En elrendeltetnem itthon is az uj autokon filleres dolog lehet. 

2. Kodlampa. Sajnos semmit sem tudsz azok ellen tenni akiknek a kod a
fejeben van es 24 oraban kell nekik a kodlampa. Kulonben nem latszik az
onbecsulesuk. 

Yahni.
+ - Automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

re: Tipusa valogatja. Egy korszeru amerikai gep biztosan
hulyeallo.Nemregiben hajtottam egy idei Chevrolet Cavaliert, az pl. meg azt
semengedte, hogy a fek taposasa nelkul D-be tegyem P-bol.

Ez szabvany kinn, ugyanigy pl a kinyomott kuplung nelkul sem indul be a
maunalis valtos auto. 
Europaban is kotelezove tennem. pl gyerek es a slusszkulcs esete. 

Yahni
+ - Nissan 200 SX ,Nissan 300 ZX vagy Toyota MR 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezen kocsik mindegyiket vezettem. 
NX200 Ok.
ZX300 nagyon gyors "rich boys toy" sokat fog szervizre kolteni, mert nem
birja a strapat. 
MR2 az USA-ban visszahivtak (pontosabban leallitottak az eladast), mert a
kozepmotor miatt sokan megperdulnek vele - baleset. 

Szerintem bar nem a legdogosebb a kis NX100GTI vagy NX2000 a legjobb vetel.
USA kivitel, mert olcsobb mint az Europai es minden alkatresz megegyezik
raadasul legzsak is van benne. 

Yahni
+ - Az octavia szazzal megy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nocsak, masnak is vannak ferde hajlamai:-))
En anno ezert kaptam megrovast az altalanos suliban, ugyanis a fenti mu
kezikonyv volt a konyvtarban, en ennek ellenere hazaloptam a kopeny
alatt...
Ja, es akkoriban Warsava-nk volt, anyam ma is visszasirja. A kocsi meg
mindig megvan, apam egy autoszerelo ismerose gyuri, hat felelmetes egy
joszag. De nagyon szerettuk.

Udv, es elnezest az off-topicert:
pJ
+ - Zaporjoska vs Ford, emlekezteto, KROM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

************* fogaskerekes vezerles

> a   vezermutengelyt   hajto   fogaskerek
> textilbakelitbol keszult gyarilag.  A hozza kapcsolodo parja meg fembol.
> Par fogat ledaralt belole...

ez nem valami szovjet baromsag. ugyanilyenek:
Ford V4 (1.3, 1.5, 1.7) (angol Capri, Taunus (Cortina)),
Ford V6 (2.0, 2.3, 2.8, stb) (Capri, Consul/Granada, Taunus, Sierra).
motorokban. Nekem ugyanez a ledaralas kovetkezett be a
Granadamon szaznegyvennel az M3-as 21-es kilometerkovenel...
Uj Ford fogaskerekpar nemetorszagbol 63EFt volt (2-3 eve),
plusz elszallitas, motorszetszedes, mosas, osszerakas es 
hengerfejezes (a szelepek nem vertek a dugokba!), 37E.

************* egvehagyas-figyelmezteto

> 10 masodperces hangjelzes, bekapcsolva maradt fenyszoro
> eseten...egyszeruen beszerelheto...minden autotipusba...
> 1490 Ft.

500-ert is van, igaz, azon nincs 10s idokapcsolo.
a Konrad az draga!

************* KROM

Frigyes! 
A galvanizalo muhelyekben csak acel, vas, vagy rez idomot
tudnak/hajlandoak nikkelezni illetve kromozni. egy van
az Akacfa utcaban, a csarnok kornyeken, talan epp a csarnok
epuleteben, bejarat az utcarol, pincehelyiseg.
Masik pedig a nemtommilyen utcaban, ami a Baross u - 
Korut keresztezodesnel kezdodik, es a Blaha iranyaban
a Corvin-ig visz a Koruttal parhuzamosan, hat ebben az 
utcaban van, egeszen itt a ternel, a Baross feloli vegeben, 
ez is pincehelyiseg.

z.
+ - Ujra kerdes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

  Mivel eddig csak egy segito valaszt kaptam, ujra elkuldom a kerdesem,
hatha van valaki, aki segiteni tud nekem...

  "Azt szeretnem kerdezni  a HIX-es tarsasagtol, hogy tudtok-
e segiteni nekem egy fontos kerdesben. Anyam kapott egy 
mozgasserult utalvanyt amit szeretnenk levasarolni, de 300 
e HUF-ert nem sok jot lehet venni, igy kenytelen lennek 
megvalni a kedvenc 120-as Skodamtol. A kerdes az lenne, 
hogy tudtok-e olyan rendes kereskedot aki egy utalvanyert 
es a Skodamert tudna adni valamilyen hasznalhato es nem tul 
oreg autot rafizetessel max 7-800 e Huf ertekben. Otleteket 
maganba varok!!! Kosz! Igazsag szerint elso otletre egy '93-
94-es Favorit Skoda lenne idealis. Ha van valaki aki mar 
nyuzott ilyen kocsit, kerem ossza meg velem a 
tapasztalatait. Ezt is kosz!!!"

  Meg egyszer kosz!!!
                        Zoli
+ - autokolcsonzo kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Tud valaki olyan autokolcsonzorol, ahol kisteherautot (seat inca, vw 
caddy, opel combo, skoda pickup stilusut) lehet berelni?
Sajna a hertz.hu, avis.hu meg hasonlok nem jottek be (a tartalom 
is nulla, de csak szemelyauto van :(

A valaszokat maganba _is_ kernem. 
elore is koszi
Udv
Lantos, Tibor     ICQ UIN : 1029460    IRC : CsAlAmAdE
 http://alpha.rulez.org/~tlantos
           SMS :  (subjectbe)
  /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS