Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 547
Copyright (C) HIX
1999-10-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #546 (mind)  76 sor     (cikkei)
2 RE: kulfoldi jogositvany (mind)  11 sor     (cikkei)
3 olaj & benzin (mind)  19 sor     (cikkei)
4 re : Hogy Lehet .. ? (mind)  21 sor     (cikkei)
5 RE: fek es talaka (mind)  27 sor     (cikkei)
6 tanulsag, mar akinek inge (mind)  24 sor     (cikkei)
7 inge 2. szoszedet (mind)  1 sor     (cikkei)
8 Golf GTD (mind)  31 sor     (cikkei)
9 fek (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Re: visszavaltas, viz a fekben, szivato (mind)  61 sor     (cikkei)
11 Fekgyotres (mind)  54 sor     (cikkei)
12 passat (mind)  20 sor     (cikkei)
13 bemutatkozás és típustárs keresés és hozzászólás a nap (mind)  144 sor     (cikkei)
14 Elnézést! + Kérdés (mind)  28 sor     (cikkei)
15 USA autótúra (mind)  7 sor     (cikkei)
16 Sze'p iga'sszeke'r udvarra di'sznek elado (mind)  7 sor     (cikkei)
17 fogyasztasmero (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: Ausztriaban nem art vigyazni! (mind)  27 sor     (cikkei)
19 Re: Erdi emelkedo (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Ritmo meg... :) (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Re: huje sportkocsi (mind)  20 sor     (cikkei)
22 Re: Oralis szex (mind)  15 sor     (cikkei)
23 Re: ket kerdes (mind)  28 sor     (cikkei)
24 Gumifustoles volt ma este.... (mind)  17 sor     (cikkei)
25 re:Re: alvazvedelem (mind)  34 sor     (cikkei)
26 Sportkocsi... (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Vennek..... (mind)  19 sor     (cikkei)
28 Ford Escort fesz.szabajzo (mind)  6 sor     (cikkei)
29 sebessegvaltaselmelet (mind)  28 sor     (cikkei)
30 Valaszok (mind)  31 sor     (cikkei)
31 Re: ket kerdes (mind)  15 sor     (cikkei)
32 Re: Automata valto olaj keverhetosege ? (mind)  36 sor     (cikkei)
33 Re: Jogositvany (mind)  17 sor     (cikkei)
34 Re: kerektores (mind)  21 sor     (cikkei)
35 alvazvedelem, (mind)  16 sor     (cikkei)
36 Re: trabi temak (mind)  13 sor     (cikkei)
37 Statisytika - Offtopic (mind)  54 sor     (cikkei)
38 Re: Suzuki kontra... (mind)  43 sor     (cikkei)
39 Re: japan vs. europai auto (mind)  12 sor     (cikkei)
40 Re: ketfele 98-as, ausztria*** HIX AUTO *** #546 (mind)  56 sor     (cikkei)
41 Re: Niva diffizar (mind)  56 sor     (cikkei)
42 ajanlas (mind)  9 sor     (cikkei)
43 Kispolak kerdesek (mind)  21 sor     (cikkei)
44 MILITEC (mind)  5 sor     (cikkei)
45 oreg auto behozatal (mind)  13 sor     (cikkei)
46 januari valtozasok (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #546 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> csalodas ert. Mikor becsuktam az ajtot, olyan a hangja, mint
> egy badogdoboznak. Osszehasonlitva a Skodammal merem
Erdekes, az enyemnek nem.. 

> fapadosnak minositeni a belso kivitelt, az en automban
> nem latszik pl. festett karosszeriaresz! 
Huha, erdekes sok nagyobb kategorias autoban ultem es latszott.. 
:) Bar az en suzukimban nem latszik, vagy nem figyeltem, 
oszinten szolva ez volt a legutolso szempont egy hasznalati 
targynal.


> De ez most mindegy.
> A fek egyszeruen tragikus!!! 
A bosch mar csak ilyeneket gyart.. csoda hogy sok mas 
tobbmillios auto ugyanezekkel a fekekkel meg tud allni.

> fogyasztasban nagyon jo, gyorsul mint allat, de ez nekem
> nem eleg. A valtot egy laza mozdulattal vissza tudtam tenni
> (nem eroltettem!!!!) 50-nel 2-bol 1-be... mikor raengedtem a
> kuplungot, el tudjatok kepzelni, mi tortent...
Fura, en ugy hasznalom hogyha tudom hogy 1-esbe akarom rakni 
de meg fekezek akkor tolom be 1-esbe es mikor 20-30-ralassult az 
auto ugrik be a valto, sohse csinalta maskepp, ellenben ha 30-40 
kozott megyek meg beengedi az 1-est, hisz lehet hogy en 60-ig 
igy akarok gyorsulni. 

> Skodamban fizikailag nem tuom megcsinálni!!! nehezkes a
> valto, nem preciz, a 3-ast kimondottan nehezen veszi be!  Ja,
Vagy 5-6 swiftet vezettem, sot a sajatomat terherautokent nyuzom 
o a varosi autom, es bizony nincs ilyen gond.. 

> auto egy ev utan csorog zorog, szet akar esni... Ennyire
Igen, ilyen hangja, van, ez igaz..

> gondjaim. Es ha beulok egy Golfba, ott miert nincsenek ilyen
> gondjaim????
hat igen, en se ertem, azember autobol egy nagyobb kategorias 2-
3X dragabb autoba es az nem zorog.. Ezt tenyleg nem ertem.. 
(azert megjegyeznem hogy GOLF VR6-omat 2.8m-ert adtam el 
(mert nem birtam fenntartani, munkaeszkoz az auto a golf havi 
benzinje 80-90e ft lenne), az biza zorgott ugy mint a suzukim, meg 
a 2-es fokozat szinkronja total halott volt, pedig 30e km-errel volt 
benne tobb mint a suzuban, sot a suzukit csak varosban 
hasznalom, meg neha 1-2 hosszabb kulfoldi utra de az evente 
1*2000 km szoval elenyeszo az evi 30e km feletti futashoz..


> Ja es a torestesztekrol ne is beszeljek...
Bezzeg a te autod, igaz ? :)) (ne vedd sertesnek)
Szoval megneztem a neten, egy szinten van: 
daewoo lanos, nubira, es meg egy tonna uj auto.. 
alatta a mitsubishi colt!, mitsu lancer etc.. 

Szoval elnezesedet kernem, de vannak itt emberek, akiknek nem 
esik jol hogy szidod a kocsijat, ellenben ok nem szidtak a te 
autodat, pedig 10 perc alatt osszeszednenk annyi negativumot 
hogy huzhatnal a sarokba a kocsiddal.. 

Neha mar kezd hanyingerem lenni ettol a szidjuk mas autojat 
hozzaallasbol, es az osszehasonlitas nagyobb kategoriaju 
autokkal, vagy eppen az olyan autobol valo kiabalas melybol 
10-et lehet venni a szidott auto helyett. 

Ha egy auto dragabb/olcsobb mint a masik, sok esetben van valos 
alapja, de ez egy szubjektiv dolog hogy melyiket hogy iteled meg.. 
Szamomra a fogyasztas es a megbizhatosag a fo szempont, napi 
13-14 ora melo/rohangalas utan en nem tudom az autot szervizbe 
vinni, megjavitani se mert igaz fel tudom nyitni a motorhaztetot, sot 
akar legszurot is tudok mar cserelni, meg tudom a mukodesi elvet 
az autonak, de kb. ennyi az osssz tudomanyom es nem is 
szeretnek hozza erteni.. Nekem nem valo egy hasznalt olcsobb 
auto mely surubben meghibasodik, de nem is tellik (legalabbis 
nem akarom hogy telljen) egy dragabb autora.

AntForce
+ - RE: kulfoldi jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem vezethetsz amerikai (vagy kulfoldi) jogositvannyal M.o-n. Talan
>  nemzetkozivel (go to AAA).

_En ugy tudom_, ha pl.  Nemetorszagban vagy Svajcban 1/2 (?)
evnel hosszabban tartozkodol, _koteles_ vagy helyi jogsit kivaltani.
A nemetek (ujabban) ilyenkor bevonjak a magyar jogsit (es ezt
belepecsetelik a magyarba). Ilyen esetben vezethetsz.
Van ismerosom, akit 1000DM-re buntettek, amikor ez ido
letelte utan magyar jogsival akart belepni No.-ba.

--Udv: 
+ - olaj & benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

en azt szeretnem tudni, hogyan fugg ossze a motorba ontott olaj es a
fogyasztas. A tortenetem a kovetkezo:
Mindig a torok tetejeig tankolok, igy egy ideje mar  szinte decire annyit
tankolok, mindig >43 es <44 litert. Ez utoljara 547 km-re volt eleg, ami mar
majdnem 8 literes fogyasztas. Elkezdtem kutatni, mi lehet a dolog oka, hisz
7.5 mar a felso atlag szokott lenni. Nem talaltam semmit. Hiaba jartam
lassabban, a kovetkezo tankolas ismet 550 utan jott. Ekkor ellenoriztem az
olajszintet, es fel centivel a min alatt volt. Egy egesz litert ontottem
utana, a kovetkezo tankolassal 602 km-t mentem, ami 7.1 koruli fogyasztas
ugy, hogy ebben benne van 50 percnyi bolyongas Budapesten (eltevedtem
:))))), ill. 140-150-es tempo az M1-en Komarom-Budapest-Komarom. Az auto meg
mindig az 1.6-os Tipo. Igy a benzinfogyasztas eleg jonak mondhato, de azt
mar sokallom, hogy 8500 km alatt bekapta az 1 liter olajat. A konyv szerint
baj akkor van, ha 1000 km alatt elfogy az 1 liter. Akkor most minden ok? A
keves olaj rosszabb kenest biztosit azert nott meg a fogyasztas?

Cs.
+ - re : Hogy Lehet .. ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia !

Egyszeruen, nyomni kell a gazt visszavaltaskor, neked kell erezni,
milyen mertekben, lenyeg, hogy mire bepoccinted a valtot alacsonyabb
fokozatba, az idealis az, ha a motor pont annyira porog, hogy ne kelljen
lassulnia......ha gyorsulni akarsz, kicsit gaz, de nem olyan nagy
problema, ha a motor gyorsabban porog, mint kene, ilyenkor rant egy
picit az auto.....
En 1300-as kockaladat nyuzok, 3masban ugy 110ig okes, bar mar oregszik a
kicsike, de meg mindig nem rossz...
Ha gyorsulni akarok, elozeskor 90-nel meg megeri visszapakolni 3masba,
egyszer elofordult egy 80nal kettesbe variacio is, de akkor nagyon le
volt terhelve, mikor visszaraktam, kitisztult rendesen, es utana azonnal
3masba rakva jobban ment, mintha csak szimplan 3masba raktam vissza...
Na mindegy, ne bonyolitsuk tul, ezzel el lehet jatszani, autonkent es
motoronkent valtozik, melyik tipus mit szeret, es azert nem art, ha apro
lepesekben kezded, kell hozza nemi gyakorlat, hogy olajozottan,
reflexbol mukodjon a dolog, es ne gyilkold le az autodat, valtodat,
motorodat :)

Levi
+ - RE: fek es talaka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Masik, hogy a fekeket szerintetek zavarja-e a viz? En ugy gondolom,
> hogy ahol befolyik a le, ott ki is j=F6n!
>
Szerintem baja eppenseggell nem lesz, viszont vizes allpotban csokkemi
fog a fekhatas. Annakidejen a tarbin nagymosast tartottam gozborotvaval,
futomu m,egminden. Belefojt a fekdobba a viz, aztan csak neztem, hogy
alig tudok megallni.

> Vilagositson fel valaki!!! :o)
>
Kudok fenypostaval egy elemlampat. :o)


> Nem lenne kedvetek tartani valahol egy szalonnazos, tabortuzes
> talalkozot?
>
De!

A tigrises benzinkutas talalka s jott meg ossze, pedig ma mat tele
kellett raknom a benzintemetomet...   Es hol van meg a fizetes???   :o(


Udv...Adam
+ - tanulsag, mar akinek inge (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elismerem, - azon tul, hogy balesetveszelyes lehet - hogy az a bizonyos
lenyomosdi jatek nagyon izgalmas, de ne feledjetek, hogy tobbnyire nem
ismeritek azt, akit esetleg sikerul lenyomni.
Hat nekem egyszer sikerult valakit, aki VALAKI volt, legalabbis o azt hitte
- es elhihetitek, nem latszott rajta. Szerencsere volt egy-ket nap
felkeszulesi idom, a kovetkezo talalkozasig, es megusztam negy db. vadi uj
205/60/15-os gumim szetszaggatasaval (disznoolovel) es egy alazatos
bocsanatkeressel - mindezek ellenere inkabb szerencsesnek, mint
megalazottnak ereztem magam! 
Azota meg a fejem is elforditom, ha valaki mellettem rautalo gazfroccsot ad...

Fenti sztori analogiajara ugy gondolom, senki sem tudhatja, ki log a drot
tulso vegen, es sokkal elegansabbnak talalom, ha valaki egy - gepkocsit es
nem szemelyt! - fikazo szurkalasra nem a beiro mindenfele velt szakmai
esetleg altalanos intelligenciajara tesz megjegyzest, hanem vagy higgadtam
szakmailag cafol, esetleg ha van humorerzeke, akkor hasonlo stilusban
riposztol, de nem serteget. Anyazni egyebkent is maganban (sem) illik.

Meg aztan lesz meg HIXAUTO talalka, es kar lenne annak hangulatat
bearnyekolni, meg akkor is, ha a megjeleno SKODAK azt eleve fentrol
inditjak...  ;-)

csok
andi
+ - inge 2. szoszedet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

jelen osszefuggesben lenyomni(m. hostett)=legyorsulni lampanal !
+ - Golf GTD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta: "Akinek van vagy volt Golf II. 1.6 TD-je, megtenne
nekem, hogy leirja, miket tapasztalt? Csak a motor erdekelne, de arrol
minden. Egy 1.6-os szivodizelt szeretne egy baratom turbofeltoltosse
atalakitani, ez allitolag lehetseges is, bar nekem vannak ketelyeim...
peldaul a valtot illetoen, aminek a fokozatai - gondolom - rovidebbek, mint
a turbos valtozatnal. Tudtok valami mas korlatrol is?"

Hat nem konnyu, es nem olcso.
1. a valto lenyegtelen szempont, tapasztalatom szerint (kodszam) nincs
elteres.
2. a dugok mas formajuak
3. a sima dizel olajzasa mas mint a turbo-e. Kulon kis "fuvokak" vannak,
amik olajjal hutik a dugo csapszeget.
4. Mas az adagolo, es mas a nagynyomasu csovek formaja. (az adagolon van egy
gyorsito membran a TD-nel, melyet kikerul az 1-es hengerhez meno cso.)
5. mas a kipufogo rendszer. (nagyobb)
6. A TD-nek mas az olajzasi rendszere a hengerfejben is. (mas fajta
hengerfej tomites)

Hirtelen ennyi, de ez nem zarja ki az atalakitast. Felteheto csak a turbo a
sima hengerfejre, (szivo- es kifufogo csonk csere), de maximum 50e km lehet
vele elmenni. Nagyon jo esetben, mert a hajtokarcsapagyak terhelese megno,
az egyeb alkatreszek olajzasa nem megfelelo. Ha nem cserelsz kipufogot, az
oblites sem lesz megfelelo. Egyszer (mikor meg nekem is sima dieselem volt,)
en is majdnem megcsinaltam, de az osszes autoszerelo baratom lebeszelt rola.
Jol tettek. Ezert is vettem anno egy 1,9 TDI motort, es azt raktam bele a
sima szivo helyett. Azzal is megszenvedtunk.:) Remelem tudtam segiteni.

Kovacs (Attis651) Attila
+ - fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szia Attila!

Nagyon profi volt a fekvizsgalat leirasa, koszonet erte. Akkor ezek szerint
normalis, hogy a hatso fekbetetek nem fognak a teljes feluleten, 1000 km
utan... Mar masra kezdtem gyanakodni, de megnyugtattal.:)

Tisztelettel:

Kovacs Attila
+ - Re: visszavaltas, viz a fekben, szivato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

San irta:
"En eddig altalaban 50-60-70 korul 4.-be kapcsoltam, hallas utan,
altalaban 3-3500-as fordulatszamnal, 100korul  5.-be. Lehetseges-e,
hogy ha kisebb fokozatban nagyobb sebessegre gyorsulok akkor 5.-ben is
feljebb tudok menni? Arra gondoltam, hogy ugye 100nal 5-osben meg
~80-at gyorsult akkor ha 4-esben megyek 140-ig es utana 5-os akkor a
+80 az eppen 220 :-) Erzem, hogy ez az elmelkedes egy nagy baromsag.
Megis valami valtaselmeletet sulykoljatok mar belem."
--
Szvsz. a jo gyorsulashoz ugy kell visszavaltani, hogy a motor
fordulatszama minel kozelebb keruljon (es lehetoleg kicsivel ala) a
nevleges (legnagyobb teljesitmenyhez tartozo) vagy a legnagyobb
nyomatekhoz tartozo fordulatszamhoz. Ez a ketto benzinesek eseteben
eleg kozel szokott lenni, dizelek mar viszonylag kisebb fordulatszamon
is leadjak nyomatekuk nagy szazalekat. Az elmelkedes tenyleg nem az
igazi. Adott korulmenyek kozott akarmeddig forgatod 4-ben a motort,
nem fog tobbet menni 5-ben, mint az ominozus 180, ugyanis a
vegsebesseg a motor teljesitmenyetol, a kereken leadott
teljesitmenytol, a legellenallastol, gordulesi ellenallastol, stb.
fugg (sik utat feltetelezve), az elozo fokozatban elert sebessegtol
mar nem.

Dolnay Norbert irta:
"Masik, hogy a fekeket szerintetek zavarja-e a viz? En ugy gondolom,
hogy ahol befolyik a le, ott ki is jon!"
--
Ha utana van ideje kiszaradni, nincs komolyabb kovetkezmenye, foleg
tarcsafeknel. Trabisok azonban tudjak igazolni, hogy paras reggeleken
az elso par finom fekezes is feler egy satuzassal. Miutan a betet
felulete felujult, a jelenseg megszunik.

Kasi irta:
"Mi okozza, hogy a Kispolaknal, es pl. a 4utemu Warbinal kihuzott
szivatoval nem lehet menni (piszkosul rangat), a legtobb kocsinal
viszont lehet."
--
Kispolakot nem ismerem, igy csak Wartburg temaban szolok hozza. A
Warnyu szivatasakor (mint a tobbi autonal is), bezarod a karburator
tetejet egy fojtoszeleppel, igy mogotte akkora lesz a depresszio, hogy
a hideginditashoz szukseges plusz benzinmennyiseget ki tudja emelni a
fofuvokabol. Viszont ha emeled a fordulatszamot, fokozottabban no a
depresszio es ezaltal a kiemelt benzin mennyisege, es nincs semmi, ami
ezt kiegyenlitene (ha jol emlekszem). Mas, foleg ujabb
karburatortipusoknal van ezen a fojtoszelepen egy rugo elleneben nyilo
szelep, vagy van egy megkeruloag a karburatorban, ami nagyobb
fordulatszamon (nagyobb depresszional) kinyit, csokkenti a fojtast,
igy a keverek fel tud higulni, azaz nem szivatod nagyon tul a motort,
bar megkoszonni ezek sem koszonik meg a rajtahagyott szivatot. A
Warnyun es a Trabin amugy is tulmeretezett a szivato, de ennek
koszonhetoen (ha rendben van tartva) legnagyobb hidegben is szinte
pocre indulnak, ha elozo este nem felejtetted el szivatoval
leallitani.

	Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Fekgyotres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Egyik kollega kerdezte, hogy mit ertettem fekgyotres alatt. Azt semmi
esetre sem ajanlom, hogy nagyobb temporol (100 es afolott), fekezzen
valaki tobbszor egymas utan, mert mint emlitettem eleg hosszu ido, mig
visszahul (10-30 km), es igy akar a betetet is el lehet egetni. A
jobbnak tartom, ha idonkent (havonta negyedevente ki mennyit es hogyan
megy az autojaval) egy-ket napon normal kozlekedesi tempoban (50-80
km/h), lehetoseg szerint kisforgalmu, jo minosegu uton (ha talal
ilyet) masok veszelyeztetese nelkul (:-) es lehetoleg egyedul, a
megszokott fekezesek helyett kemenyen, de esszel lepjen a fekre
(csendes kornyezetben, egyes gumiknal hallani lehet, hogy mikor van
csuszashataron a kerek). Ha a betetszag kezd enyhen erzodni, jobb egy
ideig pihentetni a feket. Szerintem mar kb. 30 ilyen fekezes eleg
lehet, csak arra kell vigyazni, hogy valamennyire legyen ideje hulni
is a feknek. A nap vegere egyreszt felfrissul a betetek felulete,
masreszt helyreallhat a nyomas. Azert mondom, hogy helyreallHAT a
nyomas, mert nem minden tipusra, de az is lehet, hogy nem minden
autora igaz ez a nyomaseses. Az altalunk vizsgalt autok kozul
60-70%-nal talalkoztunk a jelenseggel.

Nem ajanlom annak, akinek erzekeny a nagyobb lassulasokra a feje vagy
a gyomra, mert egy-egy ilyen fekezes utan megallaskor akkorat tud
lottyenni az ember agya, hogy majd kiesik a szeme. Kollegamnal
tobbszor elofordult, hogy pocsekba ment a reggelije, de amugy is
lestrapalja az embert. A nap vegere ugy el szoktunk faradni
(esetenkent a fejem is megfajdul), hogy a mosott zokni hozzank kepest
a fittseg netovabbja! (:-)

Nem ajanlom, hogy mas is legyen az autoban, foleg hatul. Mivel a
vizsgalatok soran en a hatso ulesen ulok altalaban (korbebastyazva
muszerekkel meg a szamitogeppel), nem egyszer elofordult, hogy
elbambultam, es vagy elorezuhantam az ulesek koze, vagy az anyosulest
teptem fel majdnem. Baromi jo talalmany a biztonsagi ov! (:-)

Vannak betetgyartok, akik bejaratasi idot is meg szoktak adni az uj
betetekre (bar a csomagolason nem igazan szoktak feltuntetni), mert a
betet a hasznalat kezdeti idoszakaban kapja meg az utolso hokezelest
(beedzodik). Dobfeknel volt latvanyos hatas, hetvegere el kellett
menni a kocsival, es kb. 1000 km utan (amikor a korulmenyek engedtek a
kezifek volt hasznalva fekezesre) jelentos fekhatas javulas volt
eszlelheto, es javult a sebessegerzekenysege is.

Meg mielott megvadolna valaki, hogy utcai rallyra biztatok, errol szo
sincs, remelem nem is ertette igy senki.

    Szervusztok!

Ui.: Jut eszembe, az sem art, ha az auto azert viszonylag rendben van,
es nem szakad szet a futomuve/egyebe az elso komolyabb fekezesnel.
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - passat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>
Az a helyzet, hogy a 15 eves VW passattal  egyik hetvegen az M3-ason
180km/h-ra javitottam a sebessegrekordomat. (nyugalom, egyedul voltam az
autoban es az uton is) A problemam az hogy 180-nal nem akart feljebb
(...)

A pillanatnyi fogyasztasmero miert csak 5.ben mukodik?
<<

Azt hiszem neked nem rendes 5. sebessegi fokozatod van, hanem economy.
A valto gombra is "E" betu van irva 5-os helyett. Ha igy van, akkor
tudtommal 4-ben eri el a vegsebesseget, az 5. (E) csak azert van,
hogy kevesebbet fogyasszon. Valoszinuleg ezert mer csak ebben a
fokozatban a muszer.
Az oregemnek is ilyen van, 1.6-os benzines.

Udv,
     Zotya
+ - bemutatkozás és típustárs keresés és hozzászólás a nap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Barosi Mihály vagyok és egy darabig biztosan olvasgatni fogom leveleiteket, 
sajnos írni csak ritkán van időm, de akkor hosszú leszek (lásd alább :-) )
Nagyon sokat autózom, szeretem a jó (ennek definiálását később) autókat és 
mint minden autótulajdonosnak a kedvencemmel vannak problémáim.
---------------------------
Autós előéletem: Trabant 601 3 év 15-20ekm, Escort(1993 modellév) 2 év 
30ekm, Focus(1999 modellév) 1/2 év 15ekm, folyamatban.
---------------------------
TÍPUSTÁRSAT KERESEK jelenlegi autómmal kapcsolatos tapasztalatok 
megvitatására vagy egyszerűen csak információk megosztására: Ford Focus 
(kombi ghia 2.0L, de ezek már abszolút nem lényegesek).
---------------------------
---------------------------
Hozzászólás:
---------------------------
Fekvőrendőr: mint azt a leveleiteket olvasva látom a lista véleménye is 
olyan megoszló a kérdésről mint a ciber téren kívüli köznépé. 1 biztos, ha 
valaki több 10ezret költ a kocsijára, mert valahol elbaltázott egy fekvő  
rendőrt, AZ ELFOGULT LESZ. Akinek a gyereke olyan iskolába jár ami előtt 
nagy a forgalom és száguldoznak az autók körülötte AZ ELFOGULT LESZ. Én 
megpróbálom a kettőt összefogni. Ha lehetőség van rá alkalmazzunk 
fekvőrendőrt, alkalmazzunk fekvőrendőrre figyelmet felhívó TÁBLÁT (ilyen 
azt hiszem nincs még) és megfelelő sebességkorlátozó táblát, esetleg 
forgalom lassító szigetet. Én sem "mindíg" tartom be a sebességhatárokat és 
nem is biztos, hogy "mindíg" olyan lelkiállapotban vagyok, hogy ennek 
kockázatait kezelni tudnám az éppen aktuális reflexeimmel, ezért nagy 
segítség ha megfelelő eszközökkel felhívják az ember figyelmét a valóban 
veszélyes helyekre, MERT abban ugye egyetértünk, hogy a lakott területen 
belüli 50km/óra túlzásokkal sem indokolt az esetek 95%-ában, mivel a mai 
autók megfelelő soförrel és szakszerű karbantartással alkalmasak lennének 
60 akár 70km sebességgel is - kisebb zajjal és bűzzel - az elfogadható 
kockázatú közlekedésre.
Azt hiszem azonban, hogy a kultúrált (de egy kicsit gyorshajtó) 
közlekedőtől eltekintve a fekvőrendőrök legnagyobb szerepe az, hogy Istent 
s embert nem félő "embertársainkat" legalább "drága" autójuk kimélésén 
keresztül kényszerítse az elfogadható közlekedésre (több más olyan eszköz 
van ami mindenki számára kényelmetlenséggel jár, de a feni alfaj csak 
ezeken keresztül motiválható).
E témában a kérésem nekem is, ha valaki végigjárt már fekvőrendőr 
kihelyezési procedúrát, és van ideje rám, kérem tájékoztasson az 
ügymenetről. Jelige: Lakhelyemen sok a 
Szakadt-Süvöltő-Tragacs-Rallis-Tírpák és a 
Felnőtté-Válni-Akaró-Nőt-Kereső-Kis-Tökös-Gazdag-Vagány.
---------------------------
Orális szex: Bár elfogadható minőségű közlekedési eszközzel bírok, bizton 
állíthatom nem nemi úton jutottam hozzá, bár az eladó kereskedőt 
valószínűleg ezúton állították elő :-).
---------------------------
---------------------------
Mivel véleményem remélem teljesen általánosan elfogadott álláspont a 
jólnevelt közlekedők köreiben, elképzelhető, hogy az alábbiakkal 
néhánytokat untatnálak, ezért legutoljára tettem a bemutatkozás 
folytatását:
---------------------------
Szerintem a jó autó: Biztonságos (aktív, passzív, jó törésteszt, jó 
útfekvés - hogy túléljem a saját és mások által jelentett közveszélyt), 
Erős (hogy ne tartsam fel autós társaimat az utakon), Halk mint a légy 
zümmögése (hogy ne zavarjam a környezetemet - etalon: szomszéd aki csak 
akkor hallja, hogy hazaértem, ha dudálok), Kényelmes és esztétikus (végre 
is az ember belülről nézi legtöbbet a kocsiját - nem szeretem a fekete 
kárpitozást, e téren talán egy kicsit sznob vagyok :-)), Megbízható (mert 
nem értek az autószereléshez és nem is szeretném megtanulni - etalon: a 
kocsi ami járóképes marad a szervízciklusok között minden körülmények 
között, talán kivéve a külső fizikai behatást, továbbá a kocsi amiben a 
műszerfal nem kezd el zörögni az első ezer után, továbbá-továbbá a kocsi 
amit a márkaszervíz valóban meg is tud javítani), Olcsó (ami azt jelenti, 
hogy a fenti igények minnél magasabb szintű kielégítése mellett a lehető 
legkevesebbe kerüljön a közlekedés), Környezetbarát (tehát nem büdös, nem 
füstös).
---------------------------
Rossz autó: ami az alapvető biztonsági követelményeket nem elégíti ki (pl. 
nem jó fék, nem működő lámpák, hiányos önvédelmi felszereltség, ami nem éri 
el a 2 csillagot a EURO NCap törésteszteken), Gyenge (ami nem tudja minimum 
a szabályos sebességgel haladó forgalmat követni, illetve abba rugalmasan 
bekapcsolódni), Hangos (ami alapjáraton felébreszti az utca lakóit, és ami 
40-ről 50-re 20 sec alatt gyorsulva megrepeszti az ember dobhártyáit), 
Kényelmetlen és csúnya (abszolút szubjektív tényező), Nem megbízható (ami a 
péntek esti csúcsban a Hegyalja úton felfele araszolva eldobja a hűtővizét 
és feltartja a forgalmat - láttam ilyet már 7-es kategóriás 3 év körüli 
BMV-ben is, de az a Lánchídi dugóban volt sík terepen), drága (lásd 
rongyrázó státusz szimbólumok, amiben minden megvan, de az 1 km-re jutó 
amortizáció a benzinköltség többszöröse), Környezetkárosító (amilyen az a 
sz.. (széklet) dízel amit a gazdája azért vett mert o'csó az üzeme, és így 
a szakszervízre is sz.. (dolgát végzi) pénzt adni, így a kocsija jobban 
füstöl mint egy szénerőmű, beterítve a gyalogosokat és a mögötte jövő autó 
utasterét a kétütemű szegény kis olajfüstöcskéjétől bődületesen büdösebb 
égéstermékével).

Mint látható nem vagyok márkab... (homoszekszuális), bármilyen autó 
szóbajöhet és igénykielégítés/költség alapon "könnyen" kiszámítható, hogy 
kinek mi a jó autó, csak az a kérdés, hogy kinek mi az igénye (Valószínűleg 
más a jó autó OrbánViki félistennek és más a 7 gyerekes gyári munkásnak).
---------------------------
---------------------------
Autósokról:
---------------------------
Szeretem azokat az autós társaimat akik elnézik nekem, ha udvariatlan 
vagyok és mégjobban szeretem azokat akik, ha udvariatlanok, legalább 
megköszönik előzékenységemet. Szeretem azokat az autósokat akik esetleg nem 
teljesen szabályosan, de a forgalmi helyzetnek és a járművük 
tulajdonságainak megfelelő dinamikus menettempóval az ésszerűen 
elképzelhető legkevesebb ideig tartják fel a forgalmat jelenlétükkel az 
amúgy is zsúfolt magyarországi utakon. Szeretem azokat az autósokat akik 
vállalják hibáik következményeit, azaz, ha megnyom egy parkoló autót akkor 
meghagyja nevét és elérhetőségét, aki nem kezd el fűt-fát szidni mert a 
rohadt fekvőrendőrön 120-nál leszakadt a fél futómű (30-as tábla mellet), 
szeretem akik nem a rendőrt szidják ha az szabálytalanságon kapja őket, 
hanem azokat akik mindenkinek jogosítványt adnak de ezért cserébe 
leállítják a közlekedést. Szeretem a rugalmasan, könnyedén közlekedő, az 
emberi érintkezés alapvető szabályait vezetés közben is érvényesítő 
kultúrált (nem 20. század végi átlag-) embereket.
---------------------------
Nem szeretem az önkéntes rendőröket akik a szabályok betartására sarkallnak 
azzal, hogy akadályozzák a szabálytalanul, de adott esetben rendkívül 
sietős dolgú autóstársukat (lásd vasárnap esti rohanás a szülészeti 
osztályra az M7-en, nem mindenki a Balatonról szédeleg hazafele.) Nem 
szeretem azokat az autósokat akiknek elveik vannak és akkor is 80-al mennek 
az autópálya gyors sávban, ha mögöttük 6 autó jelzi a gyorsabb haladási 
igényét, akkor sem ha netalántán 100-as tábla ki is volt téve. Nem szeretem 
azokat a kis tökös virgoncokat akik a JóIsten és a szüleik jóvoltából korán 
jutottak autóhoz és azt hiszik a felnőtté avatáshoz az autóvezetési 
tudományuk bemutatása feltétlen hozzá tartozik (itt jegyezném meg, hogy egy 
jobb képességű csimpánz is ura tud maradni egy autónak ami egy múrvás 
úttesten csúsztatva kanyarodik, de ennek a majomnak nem lehet már 
megmagyarázni, hogy utána az udvaron kiteregetett ruhákat újra kell mosni 
és a járdáról a kavicsokat le kell söpörni, a nyitott ablakú szobák 
takarításáról nem is beszélve, továbbá korszerű autókban ráadásul már kapni 
kipörgésgátlót; ami nem korszerű autó, vagy akinek nincs erre pénze és lába 
az meg mit vág fel). Továbbá egészen röviden írtózóm a motorosoktól akiknek 
fixa ideájuk, hogy a nők rájuk se néznének ha nem süvítene vagy zakatolna 
az ócskavas kétkerekűjük lakott területen 200-al vagy 40-el felébresztve 
még a halottakat is, és olyan szegények, hogy a száguldási mániájukat az 
autópályán nem élvezhetik, mert arra már nem tellik a benzinjükből. (Ez az 
az emberi alfaj akik a Mátrában kifejezetten a kempingek mellett üvöltenek 
és üvöltetik a vackaikat, a zakatoló alfaj pedig az aki csak akkor érzi jól 
magát ha mindenki utálja és mindenkibe beleköthet).

****************
Annak Aki a végéig olvasta levelemet köszönet, igérem máskor nem töltöm 
tele a servereteket.
****************
Barosi Mihály

+ - Elnézést! + Kérdés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(Elitélendő, de csak utóbb néztem bele az etikettbe:)

Mai korábbi levelemben azt hiszem több neveletlenséget követtem el,
miszerint nem tördeltem a sorokat 65 karakterenként, továbbá
a levélméretek talán rövidebbek szoktak lenni, mint az említett.
(Ez a 65 karakter különben nem biztos, hogy menni fog a levelező
programommal, mert ez WNT Exchange magyarul Messaging ami
grafikusan írja a betüket - többen biztos ismeritek - és nem számolja
a karakterek számát, ha megveszek sem, ezért saccra megy.)

ÉsMég: úgy gondolom elragadtattam magam és véleményemet a
jó autósról rövidebben is közölhettem volna, különösen a Nem szeretem
típusoknál, mert még valaki ráismer magára és megharagszik rám.
Ha ez a magáraismerés valakiben felvetődne, kérem nézze el
bárdolatlanságomat és ne vegye személyeskedésnek, csak egy
megtévedt ember utópiájának a helyes emberi viselkedésről, ami
egyáltalán nem szükségszerűen helyes. Az is elképzelhető,
hogy erről nem is kellett volna írnom.

Gondolom új listataggal mindíg gond van, ezért szóljatok legyetek
kedvesek ha valami nemnaccerű, majd hozzászokom.

Kérdésem: a napi fejleményeket nem tudom figyelemmel kísérni,
van valami módja, hogy a beérkező leveleket folyamatosan kapjuk
meg vagy csak digest üzemmód van?

Barosi Mihály
 vagy már csak freemail.hu ? valamikor változni fog.
+ - USA autótúra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Úgy tűnik ma sok időm van levelezni.

Ki volt már az USA-ban intercontinentális autótúrán
és megosztaná-e tapasztalatait velem, mert valami
hasonlón gondolkozunk jövőre.

Barosi Mihály
+ - Sze'p iga'sszeke'r udvarra di'sznek elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek !
Gyartasi ev : kb.1930 !!!!! Minden re'sze meg van !
Kituno allapotban van ! A fem es a fa reszek is szepen
le vannak kezelve illetve festve !
Megtekintheto Gyo"ngyo"s mellett 12 km-re Kara'csondon !
Tel . : 06 - 37 -322 -385
Irhattok a fenti mailre is ,>>> kepet is tudok kuldeni !
+ - fogyasztasmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy erdekes jelensegre lettem figyelmes.
Fiat Tipom van, fogyasztasmerovel egyutt. Ahogy figyelgetem a
muszert egyre inkabb az az erzesem, mintha 5-ben tobbet fogyasztana,
mint 4-ben, ellentetben minden logikaval. Ahhoz, hogy 110-en tartsam,
5-ben tobbet mutat a mutato, mint 4-ben. Van valakinek valami
magyarazata a jelenseggel kapcsolatban?

Koszi!

        Laci
+ - Re: Ausztriaban nem art vigyazni! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Annyival egeszitenem ki MyChroLesLie figyelmezteteset, hogy autopalyak
utfelbontasainal kulonosen ugyeljetek. En azt tapasztaltam kint, hogy
valahogy igy lehet elerni az utszukuletet:

- 1500m max.seb 130km/h
- 1000m Utszukulet! max. seb 110/100km/h
- 500m Utszukulet! max. seb 80km/h
- 100m Utszukulet! max. seb 80/60km/h
- 0m max. seb 80/60km/h + Lezeres sebessegmero!!!!

Vagyis nem art, ha az elso sebessegkorlatozo tablaig valoban visszavesszuk a
sebesseget, mert az osztrakok nem sokat vacakolnak a buntetessel.

Egyebkent multkor volt egy rendor a Clubradioban es azt mondta, hogy
Budapesten nincs lezeres sebessegmeres, csak traffipaxos. Allitolag a lezer
nem tud olyan gyorsan uj merest csinalni egy masik autorol, mint a
traffipax.

Udv:
Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** Számítástechnika! *** http://www.extra.hu/denver_2000
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Re: Erdi emelkedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>(Erdekes modon az erdi emelkedon 4 szemellyel mentunk 155-160-at
>>felfele, egy 1,3 Suzuval.)
>
>Janos! Te ugyanezen uton lefele mennyivel szoktal akkor kozlekedni?
>En ugy latszik, nagyon batortalan vagyok

Bar nem Janos vagyok, azert en is elarulom. Lefele 160-at minimum kuldok
neki, sokan 180-190-et is. Az also nagy kanyar a 100-as tabla ellenere kb.
140-el kenyelmesen beveheto.

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** Számítástechnika! *** http://www.extra.hu/denver_2000
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Ritmo meg... :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Hat csak szivok ezzel a ritmo dologgal, vegre megvan az ablakmosoviz tartaly
:))))
Ami most idegesit: lehet hogy nem bug csak picit zavar: autopalyan 100 korul
(max +10%) 5-ösben (4-esben nem) furcsa morajló hangot ad (motor? Váltó? Ki
tudja?) semmi teljesítmény vagy ilyesmi csökkenés nincs, csak zavaró. Ha
esetleg valakinek volt már hasonló tapasztalata megosztja velem? 

Thnx:
Col Tuci
+ - Re: huje sportkocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> >A sportkocsik ismerveirol:
> SzVSz a sportkocsik alapveto ismerve hogy far vagy kozepmotorosak, a tobbi
> csak valami gyenge utanzatfele.

Leveled forwardolva Senyor Ferrari email cimere. Ha fekete napszemuveges
alakok csongetnek valamelyik nap otthon, akkor azok _nem_ a de'lolasz
gyengenlatok szovetsegetol jottek adomanyt gyujteni.:-)))

Apropo, Mr Chevrolet is orulni fog neki.

Ez persze csak vicc volt, de Ferrari egyes modelljeit meg a Corvette-et gyenge
utanzatnak minositeni, valahol tajekozatlansagra vall.
Annyiban persze igazad van, hogy a _legtobb_ mai igazi sportkocsi
kozepmotoros, es ezek a piacvezetok, de azert kivetelek akadnak.

Istvan
+ - Re: Oralis szex (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Sexkedvelo Autosok!

 wrote:

> - Persze tata, az oralis szexbol.
> Oreg elgondolkodik, majd visszakerdez :
> - Ugye az a szopas ?
> - Nem, nem. Negyven evig dolgozni a lampagyarban, az a szopas ...
>
> Engem meg nem vitt ra a gyomrom, azert van 12 eves autom .. :-))))

Es nem tudod, hogy mirol maradtal le. Persze ha a negyven evi lampagyari
munkara gondoltal, azt nekem se venne be a gyomrom.:-)

Istvan
+ - Re: ket kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

 wrote:

> Szerintetek ha egy motor jol le van szigetelve, problemat jelent-e ha
> viz alatt
> kell mukodnie? (arra gondolok, hogy nem =E1ll le es rendesen kap
> uzemanyagot, levegot, delejt, stb...)

A motornak van egy uzemi homerseklete. A vizvaloszinu tulhuti a motort.
Ha a hoszigeteleset meg tudod oldani biztos hogy menne.

> Masik, hogy a fekeket szerintetek zavarja-e a viz? En ugy gondolom,
> hogy ahol befolyik a le, ott ki is j=F6n!

Fekeztel mar nagy esoben? Esetleg 30 centis vizben? 1-2 kerekfordulat
utan elparolog a viz a fekekrol es aztan hajra!

> Nem lenne kedvetek tartani valahol egy szalonnazos, tabortuzes
> talalkozot?

Ma volt egy gumisu:teses talalkozo.

> Oda biztos, hogy mindenki pereputtyal johet... :o)

Ide is jottek.

Istvan
+ - Gumifustoles volt ma este.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ma este megvolt Volner Janos foszereplesevel a gumifustolo bemutato es a
gyorsulasi verseny. A special geposztalyban lathattunk Trabantot
versenygyorsulni Skoda 120-al.
Javaslom, hogy a HIX-Auto Gumifustolo es Gyorsulasi Szakosztalyanak a
jelvenye egy kilapitott pizzas-robogos legyen. (Nagyon fe'ltettuk
szegenyt:-)
Videofelvételek is keszultek, a sotetseg ellenere egesz hasznalhatoak,
tovabba Janos gumijairol valoban le vannak koptatva a betuk.

A videokat kitesszuk valamilyen file-ba, a tobbit meglatjuk hogy ki
hogyan tud hozzajutni.

Udv,

Istvan
+ - re:Re: alvazvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Apam evek ota oda hordja a trabijat (nem is korrodal :-))) es november kozepen
 en is viszem az Oreg Golfot: Kassai >Robert 1124 Bp., Lekto u. 12. 319-8460 Cs
ak elozetes egyeztetes,
>bejelentkezes alapjan, idopontra fogad.

Nyilvan eliras: az utca neve Lejto

> (Nagyon sokara ad idopontot :-(() Reggel 7ig viszed, deluten harom korul kell
 elhoznod. Allitolag jol dolgozik -- ket >es fel het mulva tapasztalatom is les
z...

En annak idejen (kb. 10 eve) voltam nala. Akkor nekem negativ tapasztalatom vol
t.
Ugyanigy osz vegen voltam nala, mar fagyott reggel. Odavittem a Skodat, delutan
 erte mentem, boldogan hazavittem.
Masnap kivancsisagbol alamentem (van otthon aknam) megnezni. Szep egyenletes fe
kete volt minden, csomo helyen olyan volt a festes, mint amikor nem sajnaljak a
z anyagot, szinte csopogott rola az alvazvedo. (Persze mar megszaradt addigra.)
 Boldog voltam, hogy "de jol lefujtak, kapott anyagot boven!", de veletlenul az
 egyik ilyen csopphoz hozzaertem es csodak csodaja, kipukkadt es viz folyt belo
le. Tehat elozo reggel lemostak a verdat, allt egy-ket orat a szabadban, a viz 
rafagyott, ok meg gond nelkul ranyomtak az alvazvedot.
Egy-ket honap alatt szep levelesen a fel kocsirol lejott az alvazvedo.
Garanciaban ujrafujtak, ugyanugy. Ja es ahol lejott a festek, ott alatta total 
koszos volt az alvaz.
Tanulsag: hat a fene tudja. 10 ev alatt lehet,hogy javultak, de egy biztos, hog
y fagyos idoben nem szabad odamenni es en sem mennek meg egyszer oda.
Ja es anno ugy hirdettek, hogy ket ev garancia. Ez naluk annyit jelentett, hogy
  a 0. evben lefestettek, 1 ev mulva telibe lefujtak (szerintem mosas nelkul) e
s azt mondtak, hogy ez a festes kibirja a kovetkezo ev vegeig, de akkor mar tel
jes aron fujjak ujra.
No ennyi. Mindenki dontson maga, hogy hova megy.
Udv:
	Cocas
+ - Sportkocsi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>SzVSz a sportkocsik alapveto ismerve hogy far vagy kozepmotorosak, a >tobbi cs
ak valami gyenge utanzatfele.

Inkabb ugy fogalmaznek, hatso- ill. osszkerekes.
Nagyon sok sportkocsi van ami orrmotoros!!!
Japanok, angolok, olaszok, nemetek, amcsik.......

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - Vennek..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Vennek zsigulit 1 ev muszakival jo allapotban 100-120K-ig.
Ha lehet gyor kornyekerol (40 km-es korzet).
Lehet 1.2, 1.3, 1.5.
Ha valaki tud hasonlot, szoljon maganban.

Elore koszonettel
Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - Ford Escort fesz.szabajzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok!

Nem tudja valaki hol van a 81-es ford escortokban elrejtve a fesz.szabajzo?
Ha lehet maganba, mert nem jaratom a listat
Elorre is kosz
mailto:
+ - sebessegvaltaselmelet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All

Megprobalok valamit irni. Ami szvsz bevalhat.
A sportos kozlekedes egyik lenyege, hogy a motort a legnagyob nyomatekot ado
fordulatszam-tartomanyban jaratod. A valtaskor szvsz ugy jarsz el helyesen,
ha addig pörgeted a motort, egyreszt nem tovabb, mint a teljesitmenygorbe
eséséig, másrészt addig, hogy felkapcsoláskor a legnyomatékosabb tartományba
essél vissza.
Lenyeg a gyors valtas.
Ne hagyd, hogy a valtas alatt lelassuljon a kocsi, mert akkor mar
motorfekez.
Ha a fenti konstellacio mar nem allithato elo, pl. mar "tul lassan megy",
akkor biza vissza kell valtani, a fentiek elerese vegett.
A motorfeket, ket fele modon kapcsolhatod ki.
Elegans?: ketszer kuplungozol; azaz nullaban, felengedett kuplunggal
gazfroccsot adsz, ezzel felporgetve a motort/elotettengelyt az alacsonyabb
fokozatnak megfelelo ertekre gyorsitod.
Ecceru?: eccer kuplungozol, Kinyomott kuplungnal gazfroccs adas.

Rallye-sok helyesbiccsetek? vagy erosiccsetek meg?


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Szoval, hogy lehet magas fordulatszamon sebesseget visszakapcsolni
>anelkul, hogy megtorpanjon az auto?

Kuplung felengedesevel egyidoben eroteljes gazadas.


>Egy 1.6-os szivodizelt szeretne egy baratom turbofeltoltosse atalakitani,
>ez allitolag lehetseges is, bar nekem vannak ketelyeim... peldaul a
>valtot illetoen, aminek a fokozatai - gondolom - rovidebbek, mint a
>turbos valtozatnal. Tudtok valami mas korlatrol is?

Ez meg nem korlat, legalabb jobban gyorsul. De gondolom a hengerfej az
elter, ha masban nem akkor talan suritesben.

>Kettes Golfom van méghozzá syncro és annak is az egyik limitált darabja a
>Country.
>A lengőkarok azonosnak tűnnek de fogalmam sincs.
Biztos? Akkor hogyan van az egesz auto megemelve? Nincs kedved irni az
autodrol?
Ez az egyetlen Golf ami tetszik nekem! :-)


>SzVSz a sportkocsik alapveto ismerve hogy far vagy kozepmotorosak, a tobbi
>csak valami gyenge utanzatfele.

Chevrolet Corvette, Dodge Viper?

Udv
Balazs
+ - Re: ket kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Az elso egy valoszinuleg lamer kerdes, de ez van. Szoval mi
> az a Szibeda? 

Toloteto. Az AUTO-ban Junius 20, 21. es 22. datummal 
szerepelt legutobb a kerdes :-)) az etargybeli cikk-kigyujtest 
maganban kuldom... :-))))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Automata valto olaj keverhetosege ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Ha valaki volna itt a listan, aki felvilagositana arrol, hogy az
> automata-valto olajak mennyire keverhetok egymassal (?)...

Eleg felemas infom van a dologrol. Tobbektol ugy tudom, lehet 
keverni, de a szerelo, aki legutobb javitotta, azt mondta, az olaj 
keveleres itt sem celszeru. Ha utobbit fogadom el :-) akkor 
esetedben megiscsak a teljes leeresztes es feltoltes marad. 
Mindketto kisse hosszadalmasabb, mint a motore... A 
leereszteshez azt hiszem, a kartelt, a sebvalto aljat le szokas 
venni, aztan hagyjak kicsurogni. (A hidraulikus kuplung illetve 
tarcsai, amit a szerelo kepszeruen csak citromnak hivott, eleg 
jol tartja az olajat...) A feltoltes a szintezo csonkon at tortenik, 
de tobb lepesben. Az automata valto eseteben ugyanis 
tudtommal a szintezo palca erteke jaro motorra vonatkozik, 
amikor is a valto olajszivattyuja az olaj egy reszet szerte 
szejjel szallitja a rendszerben. Az olaj arara is jol emlekszel, a 
magyar (MOL) olaj 1050 Ft. Tudtommal ez a legolcsobb. (ATF 
olaj, de ez a harom betu nem markanev: Automatic 
Transmission Fuel, az altalam latott par, de mas gyartmanyu 
olaj neveben mind szerepelt...)

Milyen kocsid van? Az enyemben (Golf I) levo valto (010) 
jellegzetessege, hogy adifferencial mu kolon van. Erdemes erre 
is odafigyelni, az is szereti, ha van benne olaj :-)))

Erdekelne a tapasztalatod, ha keszen lesz...


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Ha be kellene megis
> mennem a rendorsegre, akkor mit mondhatnek, hogy elveszett, vagy
> hogy elloptak, illetve mi lenne a legkedvzobb a szamomra?

Nekem anno 19 eves koromban a taskammal es mas 
irataimmal egyetemben loptak el ezt is :-((( es a rendorsget 
nem erdekelte: elhagytam vagy elloptak -- a potlas ugyanaz a 
ceremonia volt... 20 eve... lehet, azota valtoztak a dolgok?

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: kerektores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Lagymanyosi hidon Pestrol Budara jovet, a budai hidfo egy szep
> ives kanyarban vegzodik. (aki szokott erre jarni ismeri, nagyon
> jol befektetheto az auto a kanyarba, mindig szerettem

Igen, ismeros... A hidon elvileg is 70-nel lehet atjonni, de ha az 
ember 90 alatt jon, az "uri" kozonseg villog rendesen... Aztan a 
kanyar elott ott a 30(!) lassito, de ki kik vermerseklet es 
autotipusanak fuggvenyeben ertekeli ezt... :-((( Eleg cikis hely, 
mondjuk a nyomvonal tervezesenel elegge elrontotak: egy ilyen 
egyenes szakasz utan ekkora iv... A kitett karacsonyfaizzok 
eleg keveset ernek :-((((


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - alvazvedelem, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj4 (Francba ezzel a Shift gombbal) Szoval: Haj!


Mar megint itt es meg mindig hulye vagyok. :o)
Akkor:
Ed:
>Ha ez egy moso is, ami egy kulon epuletben mukodik, akkor ajanlottak nekem
>is. Nemsoka kiprobalom en is.
Igen, arrol van szo.

Remelem, ha hamarabb eljutsz, akkor tajekoztatsz, Udv

*********************************
* Ai.: Peace {:o) gyimi bye *
*     mailto:       *
*********************************
+ - Re: trabi temak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Az atfolyasmero az olyasmi, mint a kitt elejen a futofeny

andi, ez azert tulzas :-(


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Statisytika - Offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

raki

>peldaul:
>tudom, hogy nem kimondottan autos tema, de ugye, ki tudja, ki mit csinal
>egy sotetitett ablakos autoban... :-)
Az en velemenyem szerint ha csak nincsen marha hideg vagy zuhog az eso akkor
inkabb jobb megallni es valami padon esetleg a rekettyesben

 
>az ovszer megbizhatosaga (ha jol tudom)  97%.
Es a feeling a maradek 3%


>a fogamzasgatlo tablettae (ha jol tudom) 99.99
Attol meg elkezdett noni a baratnom foga az sem az igazi.


>persze, lehet, hogy neked eppen bejon mar a 10-nel, hogy az illeto holgy
>elfelejti
>bevenni...
Vagy direkt nem, az egyik kedves munkatarsam mondta, hogy ha az embernek
baratnoje van akkor minden este le kell nyomni a torkan a tabelttat.


>vagyis ugyanigy jobban jarsz _valoszinuleg_ _hosszutavon_ _meghibasodas
>szempontjabol_
>ha azt az autot veszed, amelyiknek jobb a statisztikaja, kisebb a
>hibaszazaleka.

Visszaterve az autos temara, pont azt cafoltam amit most allitottal. Tegyuk
fel hogy uj autot akarunk venni. Szerintem az egy marhasag hogyha ugy
kezdunk neki, hogy veszunk egy ujsagot es megnezzuk, hogy melyik doglik be a
legkevesbe elmegyunk es kicsengetjuk a let.
Inkabb venszek egy olyan gepet vallalva, hogy esetleg 3 evente bedoglik
benne valami, ami tetszik is jol erzem magamat benne. Lehet, hogy tul sok
filozofiat viszek a dologba de az autozas nem pusztan abbol all hogy
elmegyunk X-bol Y-ba es az auto ennek csak valamilyen kenyszeru eszkoze, es
ha a haz elott lenne a palyaudvar inkabb mennek vonattal. 
Persze ebben a mostani vilagban amikor mar az osszes tipus hasonlo
kategoriai szinte csak a matricaban kulonboznek egymastol az egesznek
nincsen olyan nagy jelentosege. 


>(a statisztika nem hulyeseg)
Persze hogy nem majdnem ket eve azert kapom a fizetesemet, hogy csartokat
gyartok.


Udv
B.

Ui: En is jobban szeretem az oralis szexet.
+ - Re: Suzuki kontra... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> nem eleg. A valtot egy laza mozdulattal vissza tudtam tenni
> (nem eroltettem!!!!) 50-nel 2-bol 1-be... mikor raengedtem a
> kuplungot, el tudjatok kepzelni, mi tortent... Ezt pl.a

A Ford Escorttal ugyanez van...

> gondjaim. Es ha beulok egy Golfba, ott miert nincsenek ilyen
> gondjaim???? Ja es a torestesztekrol ne is beszeljek...

Mennyibe kerul egy Golf?... Ha mar toresteszt akkor aktualisan Renault
Megane vagy Mazda 323 es meg sorolhatnam.

> Autoselet... x. szam: a Suzuki meg a regi szocialista
> (Lada es Skoda, stb....) jarmuveket is felulmulja olyan
> rosszak a torestesztjei. A Skodri legalabb 1mm-s lemezbol
> keszult, ellentetben a Suzuki 0.5-os lemezevel... :))))

Hat nemtom... Lehet hogy a Skodadban viszont nincs passziv oldalvedelem? Es
meg elol sem?
"Nem a meret szamit..." :))))

> Es aki azt mereszeli mondani, hogy egy Suzuki megbiz-
> hatobb egy VW-nel, az 1.Teved, 2.Rosszindulatu, 3. Hulye.

En nem fogalmaznek ilyen durvan. A statisztikabol egyertelmuen kiderul, hogy
mi a legmegbizhatobb de az nem a VW... Sot eleg rossz helyen vegzett... De
nem is a Suzuki. Nem ertem akkor miert elozte meg a VW-t... Valamelyik
hixauto szamban lattam egy statisztikat, tekintsd meg...

> kozuti kozlekedesrol. Szo mi szo, a Suzuki labdaba nem
> rughat a nemet autokkal szemben, sot, en a Skodamat
> tobbre ertekelem, mint "A MI AUTONK"-at... Ha valakit

Akkor ne vegyel Suzukit!!!! Senki nem kotelezett ra! Nem tudom miert kell a
masikat csesztetni ezzel.

> erdekel, vannak meg Suzukis elmenyeim, de nem akarom
> itt ezt most ragozni... csak gondoltam azert hozzaszolok...

Koszi, inkabb ne mondd el. Nekem is vannak Skodas elmenyeim. Sot mas
elmenyeim is vannak! Mindig az aktualis autommal! :))))

SzaboZE
+ - Re: japan vs. europai auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> Az ara, es a felszereltsge miatt csak Japan kocsit
> >> erdemes venni.
> >
> > Ennek ellenere az alkatreszarak miatt eddig inkabb panaszokat
> > hallottam a japan
> > autok tulajaitol.

Itt az a problema, hogy azert kell fizetni szallitasi koltseget is! Japan
nincs a szomszedban. Europa azert kozelebb van. En ennek ellenere elegedett
vagyok a 14 eves japan autommal.

SzaboZE
+ - Re: ketfele 98-as, ausztria*** HIX AUTO *** #546 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
> E-mail :  [International]
> Temakor: Ketfele 98-as? ( 14 sor )
> Idopont: Wed Oct 27 06:45:23 EDT 1999 AUTO #546
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ha mar 98-as, a budafoki uton kifele a JET-kutnal es szemben az Essonal
197,90 a 98-as. Ez mar egy kis kerulot is meger annak, akinek az kell
(nyilvan akcio van, szerda reggeli allapot). En eletemben eloszor tankoltam
98-ast...

> Felado : MyChroLesLie
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Ausztriaban nem art vigyazni! ( 20 sor )
> Idopont: Wed Oct 27 18:41:41 EDT 1999 AUTO #546
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Most jartam kinnt Sogoreknal, es biza nemi tapasztalatra tettem szert.
> Ugyanis nem art betartani a sebessegkorlatozasokat, mert komoly
> figyelorendszeruk van. Ezert is irom e levelet, mert netan akad valaki aki
> mostansag arrafele megy es meg nem ismeri ezt a rendszert. Arrol van szo
> ugyanis, hogy nagyon sok helyen van elhelyezve egy un "madarfeszek" (ok
> igy
> hivjak). Ez egy nagy szurke doboz (kb 1,5 magas es 50-60 cm szeles) az ut
> szelen es egy lyukon keresztul kandikal ki a meroberendezes optikaja, es
> szorgalmasan keszit gyonyoru fotokat az arra szaguldozokrol. Becs
> kornyeken
> hihetetlen sok van belole! Kis falvakban is lathato, es az
> alacsonyabbrendu

Nem azt akarom mondani, hogy nyugodtan szaguldj el mellettuk ezerrel, de:

1. Kb. minden tizedikben van gep, minden nap masikban
2. Mit ernek vele, ha lefenykepeznek? Semmit. Ha nem 200-zal mesz lakott
teruleten, semmi bajod nem lesz. Rendszam alapjan magyar autost nem tudnak
megbuntetni, ha csak a hataron nem, de ehhez egyreszt lassu a rendszer,
masreszt nincs kapacitas.

Viszont tenyleg sok a merokocsi, soxor teljesen civil kulsovel is, na azok
veszelyesek! Sokkal veszelyesebbek, mint a madarfeszkek. Egyszer
beszelgetnem kellett veluk :-( , autopalyan 140-ig semmit nem szolnak,
szoval ehhez illik tartani magunkat.
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Volner Ja'nos ( 74 sor )
> Idopont: Wed Oct 27 10:07:49 EDT 1999 AUTO #546
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

...
> Az ezres Suzuki otodikben porog szaznal 4000-et. Ha porog 170-nel mondjuk
> 7000-et (de valoszinu inkabb tobbet) meddig megy el? Nem egy friss

Ebben a 4000-res szamban biztos vagy? Elmeletileg lehetseges, de nekem
nagyon soknak tunik. Lehet, hogy a fordszammerod szar...

udv
Akos
+ - Re: Niva diffizar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Nagy boldogsaggal toltott el, hogy nem egyedul vagyok a listan az orosz i=
par
eme csodajaval!!!

> Amit a temarol tudok, hallottam valakitol, aki mar latott valakit, aki
> olvasott valahol rola. Szoval a regebbi idok Nivai osszkerekesek voltak
> ugyan, de csak akkor, ha kiporogtek a hatso kerekek: ilyenkor az elsok =
is
> bekapcsolodtak a harcba. Kulonben csak a hatso kerekek voltak a hajtott=
ak. A
> kozponti diffizar ezt a kapcsolatot volt hivatott akkor is rakenyszerit=
eni
> az elso kerekekre, ha azok meg nem ereztek, hogy dologido van. Viszont =
arrol
> is regeltek, hogy ez a kapcsolat nem igazan fogaskerek-fogaskerek alapu.
> Valamifele "dorzshajtas"-t emlegettek, ami a terhelestol fuggoen valtoz=
tatni
> tudja az atviheto nyomatek nagysagat. Amikor erre a dologra konkretan
> rakerdeztem a mechanikusainknal, ahanyan voltak, annyi fele valaszt kap=
tam,
> igy egy ido utan ejtettem a temat. Amit tapasztaltam Nivaval /'88-as
> evjarat/:

Leirom en is, miket tudok, hatha...
A niva (mind) allando osszkerekhajtasu, ha nincs bekapcsolva a difizar,
az ero (legyen veletek) egyenletesen oszlik el a kerekek kozott mindaddig=
,
amig valamely kerek meg nem tud porogni. Ilyenkor az ossz nyomatek odatod=
ul,
hogy vegyuk eszre, nem volt hulye, aki a csorlot feltalalta. Ha a difizar=
 be van

kapcsolva, akkor mindket tengely fixen meg van hajtva. Ez azt jelenti, ho=
gy
legalabb egy elso =E9s legalabb egy hatso kereknek forognia kell, ha megf=
elelo
mertekben fejtesz ki erot a gazpedalra. Ha a kocsi sarba merul, (ez tapas=
ztalat)

egy elso, egy hatso kerek kaparni fog, rendszerint atlosan (ezt nem tudom
miert),
hogy ha kinezel az ablakon, mindenkeppen le tudjon frocskolni. A difizarr=
ol
van muszaki rajzom, ha komolyan erdekel valakit, elvileg be tudom scanni,
bar eleg bonyi.
Ha neked a sarban bekapcsolt difizarral csak egy tengely volt kihajtva,
valoszinuleg nem jo a difizarad, van ilyen. Azt nem ertettem pontosan
hogy megvan-e meg a nivad, ha igen valamikor osszeroffenhetunk, megallapi=
tjuk
a hibat (ha van).

(cc-megy direktbe is)

Udv. mindenkinek Dolnay Norbert
falconax.spedia.net    niva pix.
+ - ajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mindenkinek tudom en is ajanlani a Koer utcai ejjelnappali gumist.
Gyorsan, korrektul, udvaariasan dolgoznak. (Csak a fonok baszogatja
allandoan a tobbieket a vevok elott. )

Bye

Fresi BaCSi
+ - Kispolak kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Melegbben rangato es rahuzott szivatoval lefullado kispolakkal en nem
talalkoztam. Talan erdemes lenne megnezni es beallitani, pucolni a
karbit. Problema forrasa lehet a tulsagosan dus keverek, amit tovabb
dusitva nem tudunk meggyujtani.Esetleg meg eltomodott szeloztetoo
furatra tudok tippelni, mert melegben ilyenkor nem kiszellozik az
elparolgo benzin, hanem a szivocso fele tavozik, igy fellephet a
megszivja magat a motor effektus. Estleg magas a benzinszint. Ezt az
uszonal levo rezlemezke hajlitgatasaval tudod beallitani, hogy mikor
zarja le a beomloszelepet, ami nem is biztos, hogy korrektul zar. Szoval
a karbburator egy erdekes joszag. Nekem pl ha meleg motornal rahuzxom a
szivatot (skoda), akkkor megy, mint az allat. Azonbban rahuzas elott
erdemes felporgetni, mert az elso 1-2 masodpercen lefulladni akar.

Udv:

Fresi aCSi

u.i.: Esetleg tudok kolcsonkerni masolasra egy franko javitasi utmutatot
polakhoz, en is igy masolgattam.
+ - MILITEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeŕetném megtudni, hogy Magyaroszagon forgalmazza-e
valaki MILITEC-1 elenvezésu surlodascsokkento olaj
adalékot, van valikinek valamilyen tapaszatalata vele?
hol lehet kapni?kosz  az informaciot
laci
+ - oreg auto behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Megtudna valaki mondani, hogy pontosan milyen felteteleknek
kell megfelelni a kulfoldrol behozando 4 evnel idosebb autoknak?
ha tudtok oldalcimet az is johet, de nem lustasag miatt
nem inditottam el egy keresot, hanem azert, mert nincs
inet hozzaferesem, de megoldhato hogy a konkret oldalt
letoltsek nekem.
Kosz!
--
Gomi
>>>>>>>>   E-mail:                         
>>>>>>>>   Hírek a végvárból:      http://w3.swi.hu/siklos
+ - januari valtozasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Condrix Mester gondolatolvaso!

:-)

--
Gomi
>>>>>>>>   E-mail:                         
>>>>>>>>   Hírek a végvárból:      http://w3.swi.hu/siklos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS