Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1722
Copyright (C) HIX
2003-01-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 te'ligumma nyaron, Re: morgolodas (mind)  25 sor     (cikkei)
2 ki kinek az ugyvedje (mind)  48 sor     (cikkei)
3 Re: Monte Carlo Rally (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Re: Diesel es Joe bacsi (mind)  15 sor     (cikkei)
5 olasz japan vege, seat, citroen (mind)  41 sor     (cikkei)
6 Re: Gumi-gumi, ablaktorlo-gumi (mind)  8 sor     (cikkei)
7 koccanas, betetlap (mind)  40 sor     (cikkei)
8 Re: olasz japan (mind)  93 sor     (cikkei)
9 RE: *** HIX AUTO *** #1721lemondas (mind)  3 sor     (cikkei)
10 Re: Olasz autoba beszalni 25e km utan... (mind)  75 sor     (cikkei)
11 Re: Mozgasserultek parkolasa (mind)  24 sor     (cikkei)
12 vigyazz!!! (mind)  8 sor     (cikkei)
13 ertekallosag (mind)  18 sor     (cikkei)
14 nissan-renault (mind)  16 sor     (cikkei)
15 kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
16 kek LED megin + uj tema (mind)  47 sor     (cikkei)
17 RE: *** vita, ablaktorlogumma*** #1721 (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Gumik... (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #1721 (mind)  25 sor     (cikkei)
20 Re: 5 ev garancia (mind)  20 sor     (cikkei)
21 Re. Ajtokarpit (mind)  29 sor     (cikkei)
22 Valasz: Mozgasserultek parkolasa *** HIX AUTO *** #1721 (mind)  15 sor     (cikkei)
23 Valasz:Gumik + elektronika *** HIX AUTO *** #1721 (mind)  22 sor     (cikkei)
24 Francia (mind)  11 sor     (cikkei)
25 teli gumi... (mind)  29 sor     (cikkei)
26 Mozgasserult (mind)  21 sor     (cikkei)
27 Ez + Az (mind)  43 sor     (cikkei)

+ - te'ligumma nyaron, Re: morgolodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella mindenkinek!
Te'ligumma nyaron problema:
nekem is az van fenn mindig, mert kb. evi 15e km-t megyek, ezert nem 
eri meg 2 garnitura.
Hankook teligumma figyel fenn es en nagyon elegedett vagyok vele.
Nyaron a negativumok:
-zajosabb
-jobban kopik a puhabb gumikeverek miatt

Amit eszrevettem, hogy esoben viselkedik kicsit alattomosan, akkor 
lassitanom kell.
Hozzateszem, hogy a 85-os 1,6 dizel orionommal nem vagyok egy 
aszfaltszaggato, inkabb i'zi ra'jder. :)
Morgolodas, fle'mek:
ez mindig is volt a listan, en altalaban jot nevetek rajta es kesz.
A pezsdavn meg ott szakadjon meg a billentyuzeten. :)
Viszont ellenben:
Ismer valaki olyan tuti LADA szerelot, aki egy 1200-es motorjat rendbe 
tudja szedni, mert itt a helyi szerelok szinte 2 hetente hekkelik az 
anyosom autojat es megis mindig lerohad.
Meg azt a parszaz km utat is megerne, ha tuti jo lenne, es nem 
aranya'rban.

na csa'ka'ny!
tafi
+ - ki kinek az ugyvedje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

 irta: Az eredeti gondodhoz ismetles
kovetkezik (mint beosztottam nem
nagyon allnad meg a helyed, ha ennyit kell magyaraznom... :)))

Hosszu evek ota irogatsz mar erre a listara, emlekszem mikor bekoszontel,
volt, hogy gyujtottem a hozzaszolasaidat, mert az egyiket ket honap mulva a
masikkal "agyonutotted". Gondoltam szembesitelek veluk, aztan letettem az
egeszrol, mert Te mindig onnan beszelsz amiben eppen ulsz, amilyen cipo van
rajtad, vagy melyik "kormany" van hatalmon. Egyszeruen teljesen ertelmetlen
barmit is mondani neked (lasd maganlevelezesunket), mert meg vagy gyozodve
arrol, hogy csak az lehet a jo, amit Te mondasz, persze bizonygatod
mellette, hogy Te megerted a masikat, sot.... Blablabla. Na, de ez a fenti
hozzaszolas - szvsz - tul megy minden hataron, 2 ezer mosollyal is: neked
vannak beosztottaid?! Hmm. Szegenyek, igazan csak sajnalni tudom oket. Az
nem baj ha autokrata vezeto valaki, de mikor ez "vaksaggal" es onteltseggel
parosul, a gondok ott kezdodnek. Tudom tapasztalatbol, mindket oldalrol.
Termeszetesen fenti sorok nem banto jelleguek (csak egy velemeny),
nyugodtan - a toled megszokott stilusban - harsanyan, vagdalkozva, kicsit
sertodotten, megbantva, onigazolva valaszolhatsz vissza,  reszemrol ezen a
listan tobb hozzaszolas ugy sem lesz.

Kovacs Attila

U.i: egyszer mar abbahagytam anno ugy egy eve, kivancsisagbol visszaneztem,
de itt - tisztelet 1-2 kivetelnek - semmi nem valtozott. Pl.: csucs auto a
nemet, a francia, a japan, meg az AFRIKA-i!:) Csak egy peldat meg igy
utoljara, hogy milyen is - egyes - Alfasok lelkivilaga. Vacon volt tavaly a
talakozo, es mivel kivancsi vagyok minden tipusu autora, Fogash-al
egyeztetve, megjelentem kis csaladommal. Fogash autojat korbe dicsertem,
mert tenyleg jo allapotban van (bar az a kep amit kuldott, hogy 232km/h
oraval megy, annak alapjan tuti, hogy nem 100e km van abban az autoban, a
hangjarol mar nem is beszelve). Megneztuk a versenyt, elkoszontunk
Fogashtol, es o egy laza mozdulattal intett pa-t. Azt se kerdezte milyen
autoval vagyunk, a megtekintesre mar gondolni sem mertem. Engem nem izgat
kulonosebben, de ha valaki ennyire csak a sajat autojaban tud gondolkodni,
akkor miert varja azt el, hogy a masik megertse pl: az Alfat. Arrol mar nem
is beszelve, hogy a Volkswagen nem focvagen, mint ahogy az Alfa serm alfos.
Uff, en a vilag legnagyobb Golfosa beszeltem, aki a 2 literes 8V-s III-as
GTI Golfjaval barmikor leuti a Te Alfadat.:) Mellekesen tenyleg leutom, de
nem ez a lenyeg, hanem az, hogy imadom az automat, elfogadom, hogy pl:
Alfasok is elnek a Foldon, nem vonom ketsegbe, hogy az olaszoknak vannak jo
megoldasai, de osszessegeben NEKEM a nemet autok jonnek be. Azt viszont
nehezen turom, hogy pl.: az Alfas egyfolytaban fikazza azt az autot, amire
en 1/2 ev = 40e km alatt semmit nem koltottem, ugyanakkor meg olvasom a
tollabol, hogy evente 10x megy szervizbe, es meg meg is magyarazza, hogy
azert, mert milyen kiraly auto az Alfa.
+ - Re: Monte Carlo Rally (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy, hogy nagyon gyorsak a szereloik. A tra'gya francia
>kocsikat olyan surun kell javitgatni, hogy a villamkezu
>szerelok munkaja miatt gyorsabban ernek celba, mint a tobbi... 
>
>Piece:
>nme1

Hahaha! Ilyen jot reg rohogtem :-))))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Diesel es Joe bacsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Sandor!
A cikket ugy tudom eltavolitottak, a link ures oldalra mutat, nem mintha
kulonosebben erdekelne :-)
Amennyire tudom a doktor a VW valamelyik dizeljet tekinti a valaha Europaban
gyartott legsikeresebb dizelmotornak. Errol egy regi Manfred Man slager jut
az eszembe, talan ismeritek: "Ha-ha, mondta a bohoc"

Udv joe
XM 2.1TD

ui: A citroen talin volt gyorsulasi verseny is, a 2.1-es tadem lenyomta az
osszes dizel 2.5-os tades CX-et es egy 2.5-os XM-et :-) /Bar lehet hogy a
vezeto volt a ludas?/ Vegul is kozvetlen start elott tartottam a 3000-es
fordulatot, es csak annyit trukkoztem hogy atkapcsoltam Sport modba a
rugozast, igy a szentem nem birta megemelni az orrat :-)
+ - olasz japan vege, seat, citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Sandor:
> Egyebkent honnan van az idezet? A totalcar autodoktoranal jelen
> pillanatban 3 cikk van az idezett datummal, de az ora nem egyezik 

Cenzura rulez ;) A szerkeszto azota munkanelkuli...

Szabi:
> Ami engem egy kicsit piszkal hogy el fog romolni a PGDowN billentyum,

Nem fog. A HIX Autoba sok minden belefer, ha csak egy tema erdekel, 
hasznosabb az index.hu forumat lapozni. Ott is van vagy 7000 
hozzaszolasom, ugyhogy olasz topicot inkabb ne nyiss ki :)

> Ez a lista szerintem nem abbol all hogy fikazzuk azon fekete
> baranyokat amik elofordulnak negykereken, kovekezteteseket 
> vonunk le es altalanositunk nagyban!

Eppen ezert kellett reagalnom. Az autozas nemcsak arrol szol, hogy 
tescos ablakmosot vagy sima vizet, hatha megsporolsz 20 Ft-ot, hanem 
olyan teveszmekrol is, amit ki kell az emberek fejebol soporni.

> Fogadja el mar a tisztelt nagyerdemu hogy mindenki olyan autot vesz
> maganak amit elsosorban a zsebe megenged es azutan ami a 
> szivehez a legkozelebb all. 

Ez nem igaz. Nem mindig igaz. En a szivem szerint vettem.

> Amirol pedig erdemes lenne vitazni, es sokunkat erdekelne, azok az
> olyan tipusu temak, amikbol tenyleg valaki penzt es idot takarithat
> meg negykereken.

Ez sem mindig igaz. Auton nagyon sokat lehet sporolni. Peldaul ugy, 
hogy nem veszel semmilyet. A tobbi mar csak reszletkerdes :)

> egy alapos pucolas megtette a magaet, most mar nincs gond. 

Azt is en irtam. Meg jo, hogy nem nyomtal PgDownt.

Cs.
+ - Re: Gumi-gumi, ablaktorlo-gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok, ED!

>En csakis hetelu cseregumit hasznalok, amit 1-2 perc alatt cserelek ki.
Errol irj legy kedves meg egy par sort.  Hol veszed, mennyit bir, mennyiert
adjak, kell-e valamire figyelni a vasarlasnal (marka, tipus, stb).

Koszi,
Borbely Gabor
+ - koccanas, betetlap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halika!

Uff, leirom ezt a sztorit, mert eszembe jutott, a multkori
koccanasrol. Hatha lesz benne tanulsag is.
Felesegem ugy 4 honapja egy lampa utan gyorsitott, mikor a csuszos
uton az elotte halado kocsi ele billent egy sorok kozott lavirozo
motoros (visszakoszono tema). A vezeto satuzott, az asszony is, persze
pici latenciaval, ezert finoman belecsuszott az elotte levobe. Motoros
persze azonnal tovabbment. A Fiat Bravon vonohorog volt. Vezetoje
kipattant, hatrament, megnezte a kocsijat, nem volt rajta lathato
serules, a vonohorog felfogta (gondolta). Megnezte a mienket is, a
lokhariton frankon latszott a vonohorog altal utott lyuk.
- Ez mar a maga problemaja! - mondta, visszault es elhajtott.
A felesegem meg ketsegbeesetten hivott, hogy menjek, mert a
koccanasnal a pedalok koze csuszott a laba, a visszacsapo fekpedal
megutotte, feldagadt, nem tud vezetni vele.
A motorost szidta mint a bokrot, ettol fuggetlenul elismerte, hogy o
volt a hibas, mert nem tartotta be a kovetesi tavolsagot. Cascora
megcsinaltak a kocsit.
Eddig sok tanulsag meg nincs benne, de.... jo ido mulva hiv egy urge,
hogy o lenne az. Akkor azt hitte, meguszta serules nelkul, de
kiderult, hogy deformalodott valami beljebb. Arra emlekezett, hogy
Mazdaval utkozott, ugy talalt meg, hogy felhivta a markaszervizt,
remelve hogy ott csinaltatom, es bizva abban, hogy nem tul sok ilyen
serulessel vittek oda kocsit. Mondtam neki, hogy nagyon szep es jo
minden, es most mit akar? Mondja, betetlapot. Jo, de elobb tisztazzuk
a cserbenhagyas kerdeset. - Milyen cserbenhagyas? Mert - folytattam en
kedvesen - ha erre kivancsi, elmondom amit a helyszinen elfelejtett
megkerdezni (fuggetlenul attol, hogy a balesetert nem o a felelos),
hogy a felesegem jol van-e, nincs-e szuksege segitsegre, hat lett
volna, mert nem tudott a jobb labara raallni, es vezetni sem.
Nomarmost ez, a jelenleg hatalyos torvenyek szerint pont belefer a
cserbenhagyas buntettebe, es ha mar jelentkezett, adja meg hirtelen a
nevet, cimet, rendszamat.
Meleg lehetett a kagylo, mert azonnal levagta.
A felreertesek elkerulese vegett: a tanulsag nem az akart lenni, hogy
a Fiat jobb mint a Mazda. Nem is az, hogy kell vagy nem kell
vonohorog.

Tibor
+ - Re: olasz japan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> ugy nezem, Summert felvaltja Mtybor :)

A nevem nem az emailcimemben van, hanem a levelem vegen. Ha mar ilyen
jot sikerult gunyolodni rajta, egyszeruen azert lett ez, mert az
mtibor mar foglalt volt. Nem mintha ide tartozna.

> Nem ertem, hogy kerultel a kepbe, netan valamelyik listatars ugyvedje
> volnal? :)

Nem. Hozzaszoltam. Ha megengeded - igy utolag...
Zavart a stilus, es a levont kovetkeztetes.
(De ha mar ilyen szempontbol nezzuk a dolgot, tenyleg, TE hogy
kerultel a kepbe? Megmondom: pont ugy, ahogyan en. Olvastal egy cikket,
reagaltal ra. Eddig jo. Ha valaki erre reagal, akkor az mar fogadatlan
prokator, akinek ajto mogott a helye... Vagy nem erre celoztal?)

> 2. Rengeteg bajom van a "Szerintem japan autot (pl Nissan) kell venni,
> azokkal nincs ilyen problema..... " hozzaszolasokkal, mert szerintem 
> nem realisak es foleg ebben a szituacioban nem megalapozottak.

Ebben igazad van, ennek tenyleg nincs ertelme... vannak megbizhato
markak, nemcsak a japanok kozott, es a japanok kozul sem mind az. Sot,
meg azokon belul is nagy lehet az elteres az egyes modellek kozott.
Idos, hasznalt japan autonal meg a draga alkatreszarakat is bele kell
szamitani.

> Az eredeti gondodhoz ismetles kovetkezik (mint beosztottam nem
> nagyon allnad meg a helyed, ha ennyit kell magyaraznom... :)))

Kicsit durva a stilusod ismet, folenyes es lekezelo. IMHO nem lehetnek
a beosztottad, tekintve, hogy valoszinuleg nem alacsonyabb a
vegzettsegem mint a Tied. De nem is szivesen lennek az igaz, mert ugy
latom, beosztottkent kotelezo lenne atvenni a Te velemenyedet - az
egyeduli helyes velemenyt.

> Az eredeti szovegbol egy mondat tunt fel szamomra:
>> Kiszallok, a Suzuki eleje jocskan osszetorve, az Almeran semmi(!)
>> sem latszik kivulrol.

El kellett volna olvasni az *egeszet*, es akkor mas is feltunhetett
volna.

>> A tanulsag meg nem az volt, hogy "a nissan kiraly vagy a
>> szuzuki hitvany", hanem az, hogy lathato serules nelkul is
>> helyszineltetni kell, betetlapot kell kerni. Legalabbis nekem.

> Kinek a pap, kinek a papne. Nekem elsokent az jott le, hogy az X tipus 
> jobban meguszta a dolgot, mint az Y tipus, mikozben nem a 
> meguszasrol volt szo, hanem arrol, hogy az auto eleje mindig jobban 
> torik. Masodik tanulsagnak levonhato a betetlapos dolog is, de az mar
> valahol az elsobol kovetkezik.

Ezt mondtam. Ahelyett, hogy beismerned, tenyleg, most hogy masodszor
is elolvastam azt a levelet, eloszorre valoban felreertettem, nem jol
jott le, jossz ezzel, hogy megmagyarazod, mit akart irni az eredeti
level iroja (pedig azota o maga mar megmagyarazta). Akkor viszont
biztosan rosszul fogalmazott, mert neked "ugy jott le".  Ha masnak nem
is... 

>> Ez nem baj, sokan szivesen vitatkozgatunk (meg ha nincs is sok
>> ertelme, de feldobja a hangulatot :-)), csak az zavar, amikor kesobb 
>> bizonygatod, hogy semmi ilyen szandekod nem volt. 
> Mit is bizonygattam?

Amit pl. a multkori Toyotas cikkbol indulo flamewar utan, hogy Neked
semmi flamegeneralo szandekod nem volt. IMHO a Toyotas cikk provokativ
volt a subjectje miatt (ha jol emlekszem: a japan az tokely). Nem baj,
hogy az volt, szabad, es lehet is flamelni, de szerintem 10 emberbol 9
megmondta volna elore, hogy ebbol flame lesz. Te (sajat allitasod
szerint) nem gondoltad. Ez eleg ciki, mert akkor vagy alszenteskedsz,
vagy Te vagy a 10 bol az 1. 

>> Miert pont (csak) o gondolja meg?

> Altalaban minden mondatom tenyekkel van alatamasztva.
>  Esetleg kereshetnel olyan, ami nincs.

Mondjuk, hogy megallnam -e a helyem mint a beosztottad...
Meg... hogy melyik listatars ugyvedje vagyok...
Meg itt van rogton, hogy mit is akart elmondani a Nissan-Suzi utkozes
iroja.... mindez ebben az egy levelben :-).
Ennyi eleg?

>  Ha meg tevedek, rogton irok a listara es 
> korrigalom (pl. sebessegkorlatozas az osztrak alagutakban).

Arra is emlekszem. Jo hetes hadakozas utan, mikor mar tobben nyiltan a
szemedbe mondtak, hogy felelotlen vagy, ha alagutban szaguldozol.


Csa:   Tibor
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1721lemondas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnem lemondani az ujasagot.
Koszonettel,
telehold
+ - Re: Olasz autoba beszalni 25e km utan... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,
En nem voltam/vagyok egy elvakult olaszfan, megis tagabb ismerosi korben
nekem van egyedul olasz autom. Tehat olyan nagyon eloiteletes se lehetek.
Nem is a design meg a markahuseg miatt vettem Fiatot, hanem mert nagy
(biztonsagos) es lehetoleg kenyelmes csaladi autot akartam nagyon olcson.
Nagyjabol minden mas kisesett, egy R19 Chamade volt komoly jelolt
egy darabig.
Szemelyes osszehasonlitasi alapom nincs, csak ismerosok es azok ismerosei.
 Azt eddig minden olaszos elismerte, hogy az oregebb (>5 ev)
Fiat/Lancia/Alfa bizony szervizigenyes tud lenni, es akinek nincs egy
minimalis muszaki erzeke, az inkabb ne fogjon bele. Ez szerintem is igy van.

Szoba kerult, hogy oreg autot karban kell tartani, oda kell ra figyelni,
hogy megbizhatosagot varjunk el tole.
Szvsz igenis bajok vannak a 6-8 ev feletti olasz autok megbizhatosagaval,
fuggetlenul attol, hogy odafigyelunk ra, szervizeljuk-e rendszeresen, vagy
sem. Es EZ a gaz. Nem _teljesen_ veletlen, hogy nagyobb az ertekvesztesuk,
bar ebbe eloitelet is jocskan belejatszik. Ez az oka, hogy bizonyos emberek
soha nem vennenek olasz autot.
Aki nem tud szetkapni a konyhaasztalon egy muszerfalat  ahogy mgeza irta,
sot egy gyertyacsere is meghaladja a kepessegeit, annak nem biztos hogy
megeri ilyenbe fektetni -mert a fenntartasi koltsegek elszallnak a csillagos
egbe-, akiben vannak ilyen kepessegek, annak aranybanya.
En ugy voltam vele, hogy mas tipusban nem kaptam volna a penzemert ekkora
es igy felszerelt autot -amit neztem, mind ramatyabb volt-, ugyhogy
folyamatosan szerencsejatekot jatszom: arra fogadtam, hogy 5 even belul
-amig nalam lesz- nem kell annyival tobbet rakolteni, amennyivel olcsobb
volt. 
De soha nincs meg az a fajta megbizhatosag-erzetem, hogy akarmikor, akarhova
el merjek indulni a kocsimmal parazas nelkul. Sot. 1000 km-es utra nem
mernek
elindulni vele. :(

Engem eddig minden szerelo -mind FUGGETLEN szerelok- le akart beszelni a
Fiatrol. 
Sot, elvittem a legjobbhoz -pontosabban elvitte a treler-, es lebeszelt hogy
ezt-azt megcsinaltassam benne. (pedig kereshetett volna rajta...) Azt
mondja, oreg olasz autokba ne feccoljak bele sokat, mert sohasem lesz olyan
mint egy uj, csak nyeli-nyeli a penzt de a megbizhatosaga szamottevoen nem
fog javulni. Csak annyit erdemes rakolteni, hogy menjen. O nem elvakult
nemetauto-fan, a fia akivel egyutt dolgozik, Fiat markaszervizes volt egy
idoben.
Tehat _nekem_  van bejaratott, jo es olcso szerelo ismerosom, es van
treleres ismerosom aki igencsak barati aron szallit ha kell, kulonben reg
csodbe mentem volna a Fiattal. Akinek nincs ilyen, annak tenyleg nem
ajanlhato.

Nekem az ismeretsegi koromben csupa olyanok vannak -magamat is ide sorolom-
akik a mai elektronizalt autokhoz semmilyen formaban nem tudnak es nem
akarnak hozzanyulni. Amikor egy kollegamtol (6 eves Renault Megane-t hajt)
gyertyakulcsot kertem hogy megnezzem a gyertyakat, elkerekedett szemmel
nezett ram: nincs neki a kocsijahoz semmilyen szerszama, es eszebe se jutna
hozzanyulni. Es ha elromlik valami? Akkor trailer es majd a szervizben
megnezik. De 3 ev alatt soha egyszer sem romlott el, csak olajat kellett
csereltessen benne, ugyhogy ez szamara elmeleti kerdes. Kerem, a
Fiatok/Alfak mikor fognak itt tartani?

Summa summarum, en nem fikazom az olasz autokat amiatt, hogy idos korban
kevesbe megbizhatoak - nem Csaba par eves Alfajarol van szo- ugy tekintem ez
benne van a pakliban, es tudom h. ugyanez a meret/komfort VW-ben olyan
300-400 eFt-al odebb lett volna.

Mas kerdes: hogyan, honnan, mivel lehet alvazszam alapjan lekerdezni egy
EU-eredetu auto eloeletet olyan szinten, hogy ettol eddig nemet taxi volt,
es a tenyleges osszeszereles datuma fel evvel elter a forgalomba
helyezestol?

Mas: tudja valaki, hol lehet NORMALIS gyertyakulcsot kapni Pesten?
En eddig mindenhol az 500 Ft-os kurbliszeru sz@rt lattam aminek 5-os
huzalbol van a nyele, es amibol eddig 2 db-ot sikerult izomerovel eltornom 
rendeltetesszeru hasznalat kozben - viszont a gyertyakat nem mozditotta
meg egyik se.

Udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Re: Mozgasserultek parkolasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1721-ban irta :
>latni ilyen igazolvanyokat. Kerdesem: aki mozgaserult, annak
>miert nem teszik kotelezove az auton magan feltuntetni
>a rokkantsagot?
Mert a kedvezmeny nem az autonak jar, hanem a serultnek, aki
atulhet masik autoba is. Raadasul sok mozgasserult nem is vezethet, epp a
fogyatekossaga miatt. A csaladtagok, ismerosok szallitjak almankankent.
Most akkor mindegyikre ragasszon matricat?
A torveny azt irja elo, hogy az igazolvanyt parkolaskor jol lathato helyen
kell hagyni. Nos, ennek az igazolvanynak a valodisagat kerdojelezi meg a
tarsasag, es kotelezi a nyomorekot, hogy szemelyesen vigye be a hivatalba
az igazolvanya hitelesseget bizonyito igazolvanyt, ami nincs is, mert a
kiallito hatosag benntfogja, az igazolvany kiadasakor. Ez az un. haziorvosi
javaslat. A delikvensnek nincs masa, mint a korhazi zarojelentesei, 
( ami alapjan a haziorvos a javaslatot megtette a hivatal fele)és amit
majd a parkolohivatal tulkepzett dolgozoja felulbiral.
Raadasul, mint lathattuk a TV-ben, a hivatal nehezen megkozelitheto helyen
van. Sima rokkantkocsival be se lehet oda jutni. Ha meg szegeny megint
leparkol valahol szabalytalanul, es mivel az igazolvanyat epp magaval
vitte, igazolni magat, megint kaphat egy buntetest, es mehet ujra igazolni
magat, akkor is, ha szemmel lathatoan hianyzik az egyik laba...

Sanyi
mailto: 
+ - vigyazz!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A  leomlonel  110E-nel  megfittyedt  "Made  in  Germany" feliratu
>tomites nem lehet, hogy azert kerult bele, mert a szerelo megunta
>allandoan cserelgetni a Made in Italy feliratuakat ?

Gezam, ezt csak neked nezem el verontas nelkul...    ;-)
Amugy, ha kozvetlenul azelott csereltek (utoljara :-) ), mielottt megvettem,
akkor is csak 35ezer km-t birt ki. :)
Fogash
+ - ertekallosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>klimas, kalyhas, 16 szelepes 22 honapos Twingot. Par ora mulva
>felhivtak, hogy max 1,1 milliot tudnak adni erte :-O
>Elso dobbenetemben azt talaltam mondani, hogy ez nem ajanlat, hanem
>sertes! Ez a vetelar 45%-a, nem szolva pl. az allofutesrol!

Az sem semmi. Ismet az Alfas topicrol idezek. A srac 97es evjaratu Lancia
Kappa 2.0 turboval jar (210LE, 0-100 7,3sec, 234kmh, boron kivul full), jo
egy eve vette 2,5-2,7 kozotti aron, mar nem emlexem pontosan. Most bement az
Fiat NeroM5-hoz, hogy vegyen egy 156-os Alfat, (1,8ast, borrel, stb, kb 6mio
koruli ertek). A Kappat ird es mondd: 380.000,- azaz haromszaznyolcvanezer
forintert akartak neki beszamitani...

Ehhez kepest majdnem barati ar az 1,5millio, amit az en Alfamert ajanlottak
gyorben, ha elviszek toluk egy 147est. Igaz, hogy az enyemmel egyezo korul
levedlett importautok is 1,8 korul mennek, de hat a piaci ertek 20-30%-a
miert ne lehetne haszonkulcs naluk, hiszen a toluk vett uj auton ugyis mar
kaszalnak egyszer :((((((((
Fogash
+ - nissan-renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az utolso mondatom "enyhe" korrekciora szorul. Valahogy igy: ez
>egyszeruen nem igaz. :)
>
>A Renault emberkeket '99 juniusaban neveztek ki a Nissan vezetotanacsaba
>(es marciustol mar az illetok beszelgettek a jovendo munkatarsaikkal). A
>Nissan jelenlegi fo designeret pedig '99 oktobereben csaltak el az
>Isuzutol (allitolag a renault designere javasolta ot). Aztan 2000
>juniusaban a frissen kinevezett designer jelentette be hogy az uj
>Primera sokkal eredetibb lesz mint elodje. Ugyhogy valoszinuleg mar o
>csinalta, de gyorsan dolgozott, alighanem nagyon raszoltak:)

Nem vonom ketsegbe a kinevezesrol szoloakat. De arra kerlek, allits egymas
melle egy Renault Laguna Grand Tour-t es egy Nissan Primera kombit. Nezd meg
a sziluettjuket, a fo vonalaikat, a ket auto hott egyforma. Lehet, hogy mas
rajzolta oket, de mint ket tojas...
Fogash
+ - kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>u.i.: Mikor lesz mar nyar ?

Mi is az a nyar.. ? En mar nem is emlexem.... 
Az oregek azt regelik, hogy akkor nincs ho, meg sikos meg ilyenek...:-) 

Udv! GERI
+ - kek LED megin + uj tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tegnap este a TV_ben lattam egy hirado-reszlet szeruseget. Abban
pont rendorok igazoltattak egy olyan Suzukis srácot, akinek a motor-
hazteton 2 db kek LED vilagitott az ablakmoso spriccelojeben. A
zsaru megkerdezte, hogy Na ki hasznalhat kek fenyt? A srac makogott
valamit, nem egeszen lehetett erteni. Az lett a vege, hogy megbuntettek
(nem emlexem, talan 2.000-30.000 Ft-ra?). Erre mondja a kommentator,
hogy mi a valasza a sracnak (meg mutatjak is): leoltott lampakkal fel-
turaztatott motorral megrugatja a gepet aztan elporzik. Leoltott lampakkal.
En a rendor helyeben utanamentem volna aztan megbuntettem volna
mert lampa nelkul megy meg rugat es veszelyezteti a kozbiztonsagot.
 Meg mert nincs rajt sapka... :-) Nem volt egy szimpi a srac. A rendor
eleg kulturalt volt szerintem.

Ezutan mutattak egy boltos sracot, aki ilyent arul. Meg villogo kek lampat
is. A LED-ekre azt mondta, hogy ha rendort latunk, kapcsoljuk i :-o
Es ha nem vesszuk eszre idoben? - Akkor szivas... Kb. ezt mondta...

Mondjuk, ahanyszor engem igazoltatni megallitanak autoval, en ugy
kezdem, hogy lampa es motor kikapcsol, bizt. ov. latvanyosan kikapcs,
lassak hogy be volt kapcsolva, aztan kiszallok a kocsibol (meg ha hideg
is van). Az a tapasztalatom, hogy ha latjak hogy legalabb ennyire partner-
nek tekintem oket, hogy nem ulve ablakresen keresztul adom ki az iratokat,
akkor nem szarakodnak annyira. No meg kint allva egybol es hatasosabban
ki lehet magyarazni egypar dolgot (pl. 185/70 gumik LADA-n, hatso ablakon
napsutes elleni racs mubizonylat nelkul, stb.), lehet menni a kocsit
korbejaro
zsernyak mellett es figyelemmel kiserni, mit csinal/mond a tarsanak....

Kulonben meg ok is a munkajukat vegzik, es tenyleg hogyha ellopnak az
autom, valahogy nekik is csak el kell kapni es az igazoltatas ugye tobbek
kozott erre is valo....

Uj temakat is feldobok:

1) Loptak el valakinek az autojat mar es meg lett-e?
    (Milyen allapotban?)
2) Mi zavar jobban: ha szarakodik az autod vagy ha szarakodik a
szamitogeped?
3) Mire koltesz konnyebben? Asszonyra (pl. uj cipo) vagy autora (pl.
illatosito, stb)

Johetnek most mar hasonlo temak ugy erzem, es nem csak az
"X nemzet autoja szarabb mint Y nemzete" tipusuak...

Udv! GERI
+ - RE: *** vita, ablaktorlogumma*** #1721 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

# Ami engem egy kicsit piszkal hogy el fog romolni a 
# PGDowN billentyum,
# nem tanulok semmit, az idegeimet borzolom hiaba, es nem tudok
# beszallni szurkolni egyik taborba sem, mert nekem 
# SPANYOL autom van.
# Ertitek???

nem igazi spanyol mar az, csak egy elfajzott nemet... 
:-)))))))))))))))))
udv
kuttelke
(Seat Cordoba)
+ - Gumik... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Tovabba azt is hallhattuk mar itt, hogy nyaron a
> > teli eletveszelyes, ugyhogy csak ovatosan az ilyenekkel...
> Legy  olyan  szives  nezd  meg es  ha gondolod, akkor allitsd mas
> sorrendbe a sajat ertekiteleted alapjan az alabbi negy variaciot.
> 1- telen teli, nyaron nyari
> 2- telen/nyaron teli gumi
> 3- negy evszakos gumi
> 4- telen/nyaron nyari gumi

A sorrend elfogadhato, de a kerdes az volt, hogy legyen-e kotelezo
a teli gumi, aztan ha az lenne, akkor legfeljebb allandoan azt
hasznalhatna, aki nem akar/tud ket garniturat tartani.

Azert irok elfogadhatot, mert a 2-3-4 sorrendjere biztos akadnanak
ellenervek, es talan nem is olyan hatalmas a kulonbseg...

> > Masnak pedig fajna... Tovabba azt is hallhattuk mar itt, hogy nyaron a
> > teli eletveszelyes, ugyhogy csak ovatosan az ilyenekkel...
>
> Ezt hol olvastad? En ilyet meg nem hallottam, sot a parom autoja is ilyen

Termeszetesen itt :) Nem is ertettem vele egyet, vissza lehet
keresni, csak olyan konnyeden dobaloznak egyesek az
"eletveszelyues" kifejezessel, ez ellen hadakozom...
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1721 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> arkulonbozete az 5 ev alatt 360.000,- Ft, amit otthagysz a
markaszervizben.

> vezermuszij-cseret!), a kulonbozettel ugrott ujabb 90.000,- forintod.

> kell az autohoz nyulnod, csak "menni vele". Ha ezek utan is olyan
> istenkiraly a markaszerviz, ahol elozetesen kell idopontot kerni, ahol nem
> lehetsz ott a kocsid mellett, hogy lasd, mit csinalnak vele (elsosorban a
> kiszamlazott, de kulonos modon be nem szerelt alkatreszekre gondolok),
akkor
> javithatatlan vagy. Jarj eleted vegeig japan autoval!

Latom te is ertetlen vagy, ugyhogy megismetlem magam:

NEM ZAVAR sem a tobbletkolseg, sem az hogy be kell jelentkezni, nezni meg
vegkepp nem akar, bar ha szepen megkered a szervizest, vagy eppen
osztalytarsad volt, akkor siman nezheted a csereket, ha ez kell a
boldogsagodhoz. Egy biztos, egy 6 millas autot nem vinnek nem
markaszervizbe... Nem sok olyan nem markaszerviz van akik mondjuk a motor
altalanos allapotat le tudjak kerni... Biztos van ilyen, de szerintem nem
sok...

Summer
+ - Re: 5 ev garancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Nekem utoljara a Daciam volt uj auto(?), igy nem tudok biztosat, de mintha
itt irtak volna, hogy vihetek olajat, olajszurot,stb. en is a
markaszervizbe, es kerhetem hogy azt tegyek be. Ha ez igaz, mar csokken a
felmisis kulonbseg.
Mas: ha viszek garancialis pl. 20eKm-es szervizbe kocsit, akkor kell
munkadijat fizetni? A Dacianal csak a normalisan kopo anyagokat kellett
(olaj, olajszuro), de pl. az ablaktorlolapatot ingyen csereltek.
(Ez volt az egyetlen kocsi a hazai piacon, amit 0 km-es szervizre is kellet
vinni:)))
KI

> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
....................
> A fentibol latni, hogy a MARKAszerviz es egy FUGGETLEN szerviz kozotti
> kulonbseg is felmillio Ft koruli nagysagrendben mozog. Egyik esetben sem
.....................
> Fogash
>
+ - Re. Ajtokarpit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Istvan.

>arra gondoltam,
>hogy ujra kellene karpitozni az ajtokat.
>. Fekete mubort vagy
>valami hasonlo anyagot keresek (szempontok:
>olcso, konnyen felrakhato, fekete

Nemreg lattam a Graboplast mintaboltjaban ( nem tudom hol ) sok fele fajta
es minosegu muboroket. Ott probalkozz es sikerrel jarsz :-)

>Mikor lesz mar nyar ?

Januar, februar, itt a nyar :-) Most jon meg egy jo adag havacska :-)

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Valasz: Mozgasserultek parkolasa *** HIX AUTO *** #1721 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Mozgasserultek parkolasa ( 18 sor )
> Idopont: Tue Jan 28 14:33:51 CET 2003 AUTO #1721
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
latni ilyen igazolvanyokat. Kerdesem: aki mozgaserult, annak
miert nem teszik kotelezove az auton magan feltuntetni
a rokkantsagot? Adott esetben a tobbi autos meg elnezobb is
>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ez egyszeru: mert nem az auto mozgasserult, hanem az ember. Nem minden
autot csak egyetlen ember vezet.

udv,
Akos
+ - Valasz:Gumik + elektronika *** HIX AUTO *** #1721 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : mgeza
> Temakor: va: Gumik + elektronika ( 31 sor )
> Idopont: Tue Jan 28 10:53:34 CET 2003 AUTO #1721
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Legy  olyan  szives  nezd  meg es  ha gondolod, akkor allitsd mas
sorrendbe a sajat ertekiteleted alapjan az alabbi negy variaciot.
1- telen teli, nyaron nyari
2- telen/nyaron teli gumi
3- negy evszakos gumi
4- telen/nyaron nyari gumi
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

1,3,2 a sorrend nalam. Az utobbi evekben van nehany egeszen jo
teszteredmennyel futo 4 evszakos gumi, amivel kisebb a kompromisszum
osszessegeben, mint a telivel nyaron.

A "4"-es verzio nem alternativa, olyan az en ertekiteletemnek nem felel meg
semmilyen korulmenyek kozott (max. leadott rendszam eseten :-))

udv,
Akos
+ - Francia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy, hogy nagyon gyorsak a szereloik. A tra'gya francia
>kocsikat olyan surun kell javitgatni, hogy a villamkezu
>szerelok munkaja miatt gyorsabban ernek celba, mint a tobbi...

Pajtas!

Egy kicsit vegyel vissza mert kisodrodsz!


Üdv,
      Zotya (R Laguna 2.0, előtte R 19 1.4)
+ - teli gumi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Hajdu Csaba" > az alábbiakat írta a
következő hírüzenetben: ...
 ........
>Masnak pedig fajna...Tovabba azt is hallhattuk mar itt, hogy nyaron a
>teli eletveszelyes, ugyhogy csak ovatosan az ilyenekkel...

...

>Ezt hol olvastad? En ilyet meg nem hallottam, sot a parom autoja is >ilyen vol
t. (Gyakorlatilag csak varosban hasznalta, evene talan 5eKm->t ment a kocsi.Eze
rt nem veszek ket garnitura gumit, igy is >eloregszik, nem elkopik.Ja es foleg 
telen meg esoben hasznalta, >joidoben inkabb bicozik) Ami nem tetszett, hogy ha
ngos a teligumi.

KI

Bocsika, hogy belepofazok, de telleg_nagyon_veszelyes a teli gumi nyaron (tegyu
k fel rendes teligumiról van szo, es nem egy ocska sz@rról) Ilyenkor a gumi puh
a lesz (mar 15 foknal is elegge, a 35-rol ne is beszeljunk!!!) es kenodik, a fe
kut (egy 50-es temponal legalabb) 3-4 meterrel hosszabb!!! Ja, en kiprobaltam, 
es az alapjan mondom... mikor bejottek a 10 fok koruli idok esz nelkul vittem c
serlni lefele. Esoben tenyleg jobb a vastag borda miatt, na meg szamit a minta 
is. Hogy hangos??? Haaat... az enyem 90 felett kezdett zajongani, alatta nem le
hetett eszrevenni a kulonbseget. A tipus (hogy egeszen korrekt es konkret legye
k): GoodYear ultra grip sorozat. A mai napig ez a sorozat van a kocsin, es nagy
on de nagyon meg vagyok vele elegedve.

Chip
Skoda 130G Coupe Rapid
+ - Mozgasserult (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gondolom, senkinek nem uj a polemia, ami a mozgasserult
>igazolvannyal parkolok megbuntetese, toleralasa stb.
>kapcsan megy hosszu ideje. Az sem ujdonsag, hogy
>idonkent eleg erdekes (10+milla) autok szelvedoje mogott
>latni ilyen igazolvanyokat. Kerdesem: aki mozgaserult, annak

Miert nem lehet serult az akinek draga az autoja ??
Mielott megmutottek a gerincemet kb fel percet tudtam labon allni ugy hogy 
ne essek össze,
és mégis egy honda integrával jártam.. asszem viszonylag a dragabb 
kategoriaba tartozik, megis bealltam a mozgasserult parkoloba es a szomszed 
mozgasserult kartyajat hasznaltam a parkolashoz mert orultem hogy elni 
tudok nemhogy gyalogolni tavokat..

>miert nem teszik kotelezove az auton magan feltuntetni
>a rokkantsagot? Adott esetben a tobbi autos meg elnezobb is

Azert, mert ha atul ismerose csaladtagja autojaba akkor at kene matricazni 
mindent.

Ant
+ - Ez + Az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Csaba:

>> A tanulsag meg nem az volt, hogy "a nissan kiraly vagy a
>> szuzuki hitvany", hanem az, hogy lathato serules nelkul is
>> helyszineltetni kell, betetlapot kell kerni. Legalabbis nekem.

>Kinek a pap, kinek a papne. Nekem elsokent az jott le, hogy az X tipus 
>jobban meguszta a dolgot, mint az Y tipus, mikozben nem a 
>meguszasrol volt szo, hanem arrol, hogy az auto eleje mindig jobban 
>torik. Masodik tanulsagnak levonhato a betetlapos dolog is, de az mar
>valahol az elsobol kovetkezik.

    Errol nekem az jut eszembe, amikor alsos kissrac koromban
uszodaba mentunk a sulival es a medenceben ket cigany srac is volt
(nem a mi osztalyunkbol). Mivel meg nem nagyon lattam ciganyokat,
meglepodtem es odasugtam egy haveromnak :"Ne, ciganyok!". Sajnos
meghallottak, a nagyobbik odajott es alaposan gyomorszajon vagott.
Ahogy en latom, Te is mindig csipobol tuzelsz ha valaki szoba hoz 
egy olasz autot. Reflexbol ugy ertekeled, hogy gyalazkodik.


Fogash:

>> 3.) Az 5 ev garancia csak parasztvakitas! 
> Evente megyek 70ezer km-t. 
.
.
>A fentibol latni, hogy a MARKAszerviz es egy FUGGETLEN szerviz 
>kozotti kulonbseg is felmillio Ft koruli nagysagrendben mozog. 

Sajnos a kiindulasi pont a hibas szerintem, ugyanis az emberek 99 %-a
nem 70 ezer kilometert megy evente. Termeszetesen aki ennyit megy,
annak nem eri meg. De egy atlagos (mondjuk 15 ezer km/ev) futasteljesitmeny
mellett az altalad szamolt kulonbseg maris csak 100 ezer forint, annyit
pedig mindenkeppen meger az, hogy 5 evig nyugton alszol, mert tudod,
barmi is megy tonkre a kocsidon, nem kell a zsebedbe nyulnod.

Udv:

Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS