Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 462
Copyright (C) HIX
1999-08-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Motorgeneral (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Matrica kuldes (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Corsa rangas (mind)  21 sor     (cikkei)
4 tobbfele (mind)  111 sor     (cikkei)
5 kopogas, statisztika (mind)  28 sor     (cikkei)
6 Re: benzinsztori, V-power (mind)  27 sor     (cikkei)
7 Re: Autovasarlas-tippet kerek + koszonet + matrica (mind)  44 sor     (cikkei)
8 hi-fi meg futomu (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Ejfeli kaland (mind)  20 sor     (cikkei)
10 Fordulatszammero hianyaban.. (mind)  11 sor     (cikkei)
11 vilagitas kapcsolo (mind)  24 sor     (cikkei)
12 Rezonancia (mind)  35 sor     (cikkei)
13 Gazauto (mind)  44 sor     (cikkei)
14 Citroen szervice, matrica, statisztika, HIXAUTO (mind)  41 sor     (cikkei)
15 Egyebek (mind)  70 sor     (cikkei)
16 Re: Igen?! (mind)  71 sor     (cikkei)
17 Elado auto (mind)  12 sor     (cikkei)
18 LE Jetronic "chip" tuning (mind)  19 sor     (cikkei)
19 Re: Corsa kormanyrangas (mind)  23 sor     (cikkei)
20 FW: Autoradio elado (mind)  16 sor     (cikkei)
21 4-sale old car and truck (mind)  7 sor     (cikkei)
22 Elado Cseh-Szlovak autopalyamatricak (mind)  16 sor     (cikkei)
23 Re: Igen?! (mind)  43 sor     (cikkei)
24 Re: ZIL (mind)  45 sor     (cikkei)
25 Re: *** HIX AUTO *** #461 (mind)  12 sor     (cikkei)
26 rendorok es kulfoldi autosok... (mind)  23 sor     (cikkei)
27 R5 - koszonet (mind)  29 sor     (cikkei)
28 Koszonet, kormany raz, statisztika (mind)  46 sor     (cikkei)
29 Re: Autovasarlas-tippet kerek (mind)  14 sor     (cikkei)
30 va: Autovasarlas-tippet kerek (mind)  22 sor     (cikkei)
31 kolbenschmidt + (mind)  28 sor     (cikkei)
32 VW bonto Bp.-n (mind)  10 sor     (cikkei)
33 Fejes Tibor (mind)  6 sor     (cikkei)
34 Corsa kormanyrangas (mind)  17 sor     (cikkei)
35 Re: Igen?! + az index hasznalatarol... (mind)  31 sor     (cikkei)
36 =?us-ascii?Q?Va=3A_=2A=2A=2A_HIX_AUTO_=2A=2A=2A_=23461? (mind)  76 sor     (cikkei)
37 picistati (mind)  17 sor     (cikkei)
38 stika + elnezest+ajanlas+fogyasztas (mind)  72 sor     (cikkei)
39 Sziasztok! (mind)  8 sor     (cikkei)
40 Kolbenschmidt (mind)  12 sor     (cikkei)
41 microlin@mail.datanet.hu-P:oli -nak (mind)  49 sor     (cikkei)
42 re:rendor (mind)  11 sor     (cikkei)
43 RE: gazauto (mind)  23 sor     (cikkei)
44 Rendorok a hat mogott... (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Motorgeneral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Sziasztok autosok.
Szia Attila.

>Nem tudja valki, hogy Pesten hol lehet Kolbenschmidt motorgeneral =
>keszletet
>Skoda 120L-hez kapni?
De igen. Peldaul nalam. Nagyon szivesen segitek. Ugye huvely - dugo
garniturara gondolsz ??  Akar mas eredeti Skoda 105 , 120 , Favorit
alkatreszeket is forgalmazok. Hajtokarcsapagy, fotengely stb


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Matrica kuldes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Bunny.

>szoval ha jol latom a matrica kesz, hozzajuti Frigyesnel meg
>levelben, ugye ? Illetekesek please egy levelet dobjatok ram !
Ha levelben szeretned megkapni, kuldj egy levelet benne egy valaszboritekot
200 penzzel es postafordultaval kuldom a matricat. Nalam eddig hat
listatarsam volt a matricaert szemelyesen :-) Jol elbeszelgettunk, jo csapat
jott ossze a listan ;-)


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Corsa rangas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szia Balu.

>azt vettem eszre, hogy bizonyos nagyobb sebessegnel (120-140 km/h) a
kormany
>rang, remeg a kezemben. Mitol lehet ez?? Talan rosszul van beallitva a
>futomu?
A tipped helyes. Csak muszeres futomubeallitast csinaltass. Valoszinu a
kerekosszetartas a gond okozoja, de megnezetnem a csapterpeszt is.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - tobbfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1. Az autos demonstraciohoz a "Parlament elott":
Valoszinuleg nem csak Bunny t@ke van tele, hanem sokunke.
Az ilyesminek (mint minden hatekony dolognak) jol szervezettnek kellene
lenni.
Ez alatt azt ertem, hogy pl. tobb lehetseges forumon es tobbszor (valoszinu
sokszor)
kellene hallatni a hangot, konkret javaslatokkal, megoldasokkal,
valtoztatasok, megalkuvasok
nelkul. Amig "at nem megy". Ehhez jo lenne valamilyen erdekkepviseleti
szerv. Van ilyen?
Ha igen, tudni kell, hogy mit vallal fel, es mi az, amire mar csak a szajat
huzza.
Ha gizda, akkor el kell felejteni es ujat alakitani helyette.
Igazabol meg kellene egy-ket dolgot kerdoivezni. Milyen szeles pontosan az a
reteg,
akit erzekenyen erintenek ezek a dolog. Melyik teruleteken a legsulyosabb a
helyzet?
A legkonnyebben tamadhato reszek a torvenytelen, alkotmanyellenes
dolgok. (Mar ha van ilyen. De nekem gyanus, hogy van.) Ezeket neznem meg
elsokent - az onkenyes elemeket.
Komolyan szamitani lehet ra, hogy ez nehanyaknak nem fog tetszeni,
egyebkent.
En hajlando vagyok kivenni a reszem ebbol, azon meg nem gondolkoztam, hogy
miben, de biztos tudnek segiteni.

Egy biztos. Az, hogy ha egy alkalommal osszejon egy rakas ember felig-meddig
spontan,
anelkul, hogy "halalra" lennenek szanva, hogy keresztulviszik, amit akarnak,
az kabe olyan, mintha
a lonak zongoraznek.
Na, befejezem ezt az okoskodast, lehet, hogy nem mondtam semmi ujat.

2. Shell V-Power.
Van egy elmeletem. Roviden:
- Shell V-Power = rendes Shell benzin, aminek tenyleg annyi az oktanszama,
amennyit feltuntettek rajta.
- Shell "nem V-Power" = Shell benzin, aminek az oktanszama elmarad a rajta
feltuntetett ertektol.
Igy latszolagos teljesitmeny-novekedes kovetkezik be. Es mindenki orul.
Kozvetlen bizonyitekom nincs erre. De vajon miert merult fel ez bennem
egyaltalan? ;-)

3. Egesfolyamat
Ebbe is beleugatok. Lajbi leirasat tartom a legprecizebbnek. En is
utananeztem, ezt talaltam:
Az eges lefolyasa a kovetkezo: a gyujtoszikra (villamos iv, bocsanat)
hatasara meggyullad a keverek, es rovid, kb. 1/300 - 1/600 sec kesedelem
utan indul meg a langfront az egesterben. Ez alagos korulmenyek kozott  15-
40 m/s
sebessegu es altalaban nem tobb, mint 50 m/s. Az egeskor keletkezo
nyomashullam viszont mar a kozegre ervenyes hangsebesseggel, a hosugarzas
pedig a feny sebessegevel terjed az egesterben. A nyomas es a ho hatasara a
keverek egy resze meggyulladhat, meg mielott a langfront odaerne. A hirtelen
nyomasemelkedes lengeseket okoz, es a tuzeloanyag hirtelen elegesekor
keletkezett nagynyomasu hullamok hengerfalnak valo utkozese hangot ad. Ez a
kopogasos eges. Ebben az esetben csokken a motor teljesitmenye, no a
fajlagos fogyasztasa, es a ho- es mechanikai igenybevetele. Ezert az ilyen
uzem nem engedheto meg.
A kopogasos eges eme lefolyasa nem azonos az ongyulladassal, amikor
valamilyen izzo alkatresz gyujtja meg - meg a villamos iv elott - a
kevereket. Ez az, ami arrol ismerheto fel, hogy a motor a gyujtas
kikapcsolasa utan nem all meg, hanem tovabb jar(na, ha kapna uzemanyagot.) A
kopogas eredmenye azonban lehet olyan tulmelegedes, ami ongyulladasos egest
okoz.
A kopogas fellepese fugg: a suritesi aranytol, a hajtoanyag
kompresszioturesetol (amit az oktanszam fejez ki), az elogyujtastol, es a
toltestol (ez nem mas, mint hogy a gazpedal mennyire van lenyomva.)

3/b oktanszam
A hajtoanyag kompressziotureset egysegesen az oktanszammal jellemzik. Az
Otto-motorok hajtoanyagainak kopogassal szembeni ellenallasara utal. Jele:
OZ. Meghatarozasa nemzetkozileg egysegesitett CFR (Cooperative Fuel
Research) motorban tortenik. A motor furata, lokete, fordulatszama allando
es szabvanyos. A kompresszioviszony valtoztathato.A mereshez un. egyenerteku
kevereket hasznalnak, mely normal heptanbol (C7H16) es izo-oktanbol (C8H18)
all. Ezek tisztan allithatok elo, es igen stabil vegyuletek. A normal heptan
kis kompresszioturesu, az izo-oktan nagy kompresszioturesu. Valamely
hajtoanyag oktanszamat a vele kompressziotures szempontjabol egyenerteku
normal heptan-izooktan keverekben levo izo-oktan szazalekos aranya adja meg
(pl. 98-as benzin: 98 % izoooktanbol es 2 % normal heptanbol allo hitelesito
keverekkel egyenerteku a kompresszioturese.) Mi a helyzet egy 102-es
oktanszamu benzinnel? Egyszeruen az , hogy jobb a kompresszioturese
(kopogasgatlo adalekok miatt), mint a tiszta izo-oktannak.

3/c gyulekonysag
A Diesel-rendszeru motoroknal gyulladasra hajlamos hajtoanyagot hasznalnak.
A hajtoanyag gyulekonysaganak megallapitasara ugyancsak egysegesitett CFR
motort hasznalnak, megfeleloen atalakitott hengerfejjel, persze. Az
egyenerteku keverek a konnyen gyullado cetan (C16H34) es a nehezen gyullado
alfametil-naftalin (C11H10) kevereke. A gyulekonysagot jellemzo szam a
cetanszam. Ez kifejezi az egyenerteku keverekben levo cetan terfogatanak
%-os aranyat. Minel gyulekonyabb a hajtoanyag, annal nagyobb a cetanszama. A
gyulekonysag fokozasara gyulasgyorsitokat hasznalnak, ami azt okozza, hogy
ugyanazon hajtoanyagok kisebb kompresszioviszony mellett hasznalhatok
(konnyebben begyulladnak)

Az oktanszam es a cetanszam a hajtoanyag ellentetes tulajdonsagaira utal,
megis a ketto kozott parhuzam van:
OZ = 120 - 2 CaZ
CaZ = 60 - 0,5 OZ
Ezek szerint az izo-oktan cetanszama pl. 10, az 50-es cetanszamu gazolaj
oktanszama pedig 20.

Forras: Komandi-Varadi: Auto- es traktormotorok (ne rohogjetek, egesz jo kis
konyv. :-)  ),
valamint Kordzinsky: Kis urtartalmu belsoegesu motorok

Mara ennyit errol. Udv mindenkinek:
Madison
+ - kopogas, statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Tagtarsak!
 
> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: kompressziotures ( 29 sor ) AUTO #460 ( 58 sor )
> Idopont: Tue Aug  3 11:52:52 EDT 1999 AUTO #461
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> A kopogasnal az egest a gyujtogyergya szikraja inditja,es a normal
 ...
> Ez az eges karos, mivel egyreszt a nagyfrekvenciaju nyomas gerjeszti a
> forgattyus hatomuvet, altalaban gyurutorest okozva, valamint erosen 

Koszonom Lajbi, igazolva erzem magam az elozo, benzinsztoris levelemben
foglaltakkal kapcsolatban, ugyanis volt, aki azt mondta, hogy a kopogas
miatgt biztosan nem torhettek el a gyuruim, legfeljebb a dugattyuk
eghetnek at (ezt szerencsere elkerultem :)) ).

A statisztikahoz:
Nev: Nagy Tamas
Foglalkozas : programozo, meg ami ezzel kapcsolatba hozhato
Eletkor: 25
Eddigi auto(k) = Jelenlegi auto: Trabant Transformer(601DDR->903Fiat)
Ami erdekel: barmilyen tapasztalatok, vezetes- es jarmu-technika, tuning
Ami nem erdekel: elhuzodo anyazas

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Re: benzinsztori, V-power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Tagtarsak!

>Felado :  [Hungary]
>
>Nem a srac tankolt masik benzint, hanem a keverekben nem volt olaj...
>No comment

        Tavaly velem pont az ellenkezoje fordult elo: olajos 98-as.
Szegeny gep csak csorgott erolkodott, es rettento  ment. Ket
hengeremben a legalso gyuruk el is tortek Bp-ig -> motorgenral, es igy
mar tobb, mint 200Ft/literert tankoltam akkor tavaly :(( .

        Hely: MOL, a Kecskemet-re Bp-rol bevezeto ut, jobb oldalon
(Bp-rol
jovet, meg pontosabban Szechenyi-varos, Budai ut vege fele, a BP kuttal
atellenben). 
        Az igazsaghoz az is hozzatartozik, hogy mas alkalommal semmi
bajom sem
volt veluk, es itt Bp-en is MOL-nal tankolok. Lehet, hogy bena vagyok,
de egyszeruen nem erzem a kulonbseget a benzinek kozott, kiveve az extra
sz@r eseteben. Lehet, hogy egyszer a 1xx oktanos versenybenzint kellene
kiprobalnom? Ja, es a V-powernel is minimalis kulonbseget ereztem, de ez
lehetett placebo-hatas is. Egyebkent a 98-as utan tankoltam ezt, ugyhogy
szerintem nem jobb annal, de a sima 95-osnel bizonyara.

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Re: Autovasarlas-tippet kerek + koszonet + matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a hugom szeretne egy autot venni - 3 eselyes van
>    - Toyota Yaris ( a 3 ev garancia szol mellette, illetve az alacsony
>uzemeltetesi koltsegek )
>Nem tul lomha a Yaris? Van valakinek tapasztalata a fenti tipusokkal? (
>Kenyelem, fogyasztas,... ).


Hi!

Az egyik ismerosom most vett egy Yarist
hat, hogy pici az biztos :)
porbaltam, meretehez kepest meglepoen sok hely van benne, pedig nem vagyok
egy nadszal teremtes, de elfertem kenyelmesen, nekem az ules helyzete es a
szelvedo kialakitasa olyan erzest adott, mintha egy kisbuszt vezetnek :)
a mocija nagyon halk, tobbszor azt hittem, hogy a motor leallt, es csak a
lendulettol
gurulunk tovabb, fogyasztast most kerdeztem meg, azt mondta, hogy 3,5-4
liter
ez eleg baratian hangzik
tobbet sajna nem tudok mondani rola, hosszabb tavra meg nem probaltam


statisztika:
Nev: Gaal Barnabas
Kor: 23
Vegzettseg: gepgyartastechnologiai es szamitastechnikai technikus
ill. nemsokara (remelem) informatikus mernok :)
Munka: celmuszer programozo
Sajat: Nissan Sunny SLX 1.7 D (1986)
Csaladi: Audi 100 2.0 Titan 16 V, Mercedes 307 D (kisteher)
Vezetett egyeb: Lada 1200 (ezen tanultam), Ford Mondeo 1.8 RS 16 V, , VW
Passat,
Nissan Sunny 1.6 12 V, Ford Escort 1.3, Ford Escort 1.6, Opel Kadet 1.3,
Opel Kadet 1.3 GT, Toyota Yaris, Toyota Carina E II 1.6i, Opel Corsa 1.4 si,
Peugeot Partner,
BMW 520i, VW Golf III-as, Fiat Ducato, Lada Samara, Trabit is egyszer :)
Szeret-nemszeret: barmi johet, legfeljebb letorlom :)

Ezuton szeretnem megkoszonni a sok gyors hozzaszolast az Audi vasarlas teren
mint fentebb kiderul, megvettuk, es nem bantuk meg :)

Joly

ps: matricat lehet meg rendelni?
+ - hi-fi meg futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elég régen írtam a listára. De most újra itt vagyok.
Kedves    azt javaslom, hogy a magas sugárzókat ne
rakd bele a kalaptartóba. Ha már mindenképpen hátra kerülnek akkor
legalább próbáld magasabbra tenni, a z oszlopokba, mert különben a
mélyek meg a közepek elnyomják a hangját, és egy kalap sz***t se fog
érni. Különben is ki látott már olyan hangfalat aminek a mély közép
szórói egysíkban vannak a magas csipogóival. Ez nonszensz lenne.  Higgy
nekem, már elég régóta foglalkozom hangtechnikával, nehogy berakasd a
kalaptartóra a csipogókat, mert annyi erővel nekem is adhatnád őket.
Kedves   neked mag azt javaslom, hogy vidd el a
kerekeidet egy gumishoz, hogy kiecentírozzák a felnit. Ez tipikusan
ilyen hiba lehet. Vagy még egy ötlet (ez olcsóbb mint a centírozás és
nekem bejött már) Szedd ki a felniből a csavarokat, és a felnit forgasd
el egy lyukkal. Már ez is segithet. Mondom, nekem már bejött. HA nem
segít, akkor irány a gumis és a centírozás, az biztos segíteni fog. VAgy
legvégső esetben a futóműves.....
+ - Ejfeli kaland (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Junius vegen ugy ejfel magassagaban "sikerult" atmennem egy "sotetsarga" 
jelzesen a rendorok szeme lattara. Amikor felreallitottak meg nem gyanakodtam
ra, hogy ez lesz a beszelgetes temaja, csak amikor megkerdezte a kozeg hogy
miert gyorsitottam a sarga jelzesnel, akkor lett gyanus a dolog. Rendorrel 
vitatkozni nem sok jot jelent ugyebar, ezert elismertem mindent. Kulon orom 
volt hogy hianyzott a kotelezo csekkje is (valoszinuleg a szerelonel eshetett
 
ki).
Most tehat varom a postast. Kozben pedig titeket faggatnalak ki arrol, hogy
ilyen esetekben enyhito korulmenyt jelent-e hogy a sargan surrantam at, vagy
ezt is piroson valo athajtasnak veszik?
Ha valakinek van valami tapasztalata a varhato buntetesrol annak is orulnek.
Bevonhatjak ennyiert a jogsit? Regebben hallottam valami pontrendszerrol,
az ervenyes most?
Ha ez szamit valamit, egy tavaly tortent gyorshajtason kivul (valami kis 
falu, 69 km/o, 2000 Ft elismervennyel) meg nem volt semmi ugyem a rendorse-
ggel.

Andreas
+ - Fordulatszammero hianyaban.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Az Indexen olvastam valamelyik autos topic-ban, hogy egy illeto 110-ig
tudja huzatni az 1.1 l-es Zastavajat. Ezen elegge meglepodtem, mivel 
nekem egy szinten 1.1 l-es VW Polom van, amin (fordulatszammero hianyaban)
63 km/o-nal van jelolve a 2. vege egy romai II-essel. Eddig ugy gondoltam 
hogy ha lenne fordulatszammerom akkor ennel a fordulatnal lepne a piros sav-
ba. Rosszul gondolom? Vagy a Zastava lenne a keleti autok Honda CRX-e? :)

Andreas

ui: egyebkent a tobbi jeloles az oran: I. - 40, II. - 63, III. - 98
+ - vilagitas kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: vilagitas kapcsolo ( 40 sor )
> Idopont: Tue Aug  3 01:14:04 EDT 1999 AUTO #461
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok!

Tobb kerdesem is lenne:

1.) Honda Accord, 1989-es, a vil. kapcsolojaban eltort egy bakelit pecek,
amit a kapcsolo kar mukodtet.(Nem lehet lekapcsolni a
vilagitast)Pillanatragaszt=F3 nem fogja, kapcsolaskor ero hatasara elereszt=
i.
------------------

A pilanatragasztó cianakrilat alapu ami bizonyos muanyagokra rosz hatassal
van, atalakitja a szerkezetet.
Javaslom, hogy probalkozz ketkomponensu mugyanta alapu ragasztokkal
/Eporapid/

Ha meg nem ment nagyon tonkre a cucc ezzel meg tudod javitani akar ugy is,
hogy "ujraontod" belole a hibas darabot vagy annak egy reszet.

Udv,
GaborZs
+ - Rezonancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Tanacsot szeretnek kerni.
Van egy 1.5 eves Skoda Felicia 1.3-asom.
A kovetkezo jelenseget tapasztalom mostanaban.
Sebessegi fokozattol fuggetlenul, kb. 2300-2400-as fordulatnal valamilyen
rezonancia
jelentkezik, morgas szeru hang hallatszik.
A rezonancia olyan eros, hogy a belso tukor elhomalyosul.
Ha kinyomom a kuplungot,de a motort a kritikus fordulaton tartom, a
rezonancia megszunik.
Ha a fordulatszam alacsonyabb, vagy magasabb, a jelenseg megszunik.
A szervizben nem talaltak semmit.
Kerdesem, hogy mi okozhatja a jelenseget?
A segitseget elore is koszonom.
Valaszokat maganba is.

A statisztikahoz:
Nev: Markgruber Ferenc
Vegzettseg: Villamosmernok
Foglalkozas : Szoftverfejleszto mernok
Eletkor: 30
Eddigi autok: Skoda 120S
Jelenlegi auto: Skoda Felicia 1.3i kombi
Sokat vezetek meg: Opel Astra 1.4 16V ,Suzuki 1.6 (ceges kocsik)
Vezettem meg: Moszkvics, Trabant, Lada 1500
Ami erdekel: motorelektronika, vezetestechnika, sztorik
Ami nem erdekel: HMCS duma,anyazas,flame.

Markgruber Ferenc


UI: Nemreg tettem Militec-et a motorba. Egy kicsit halkabb lett, egy kicsit
jobban gyorsul, de a fogyasztas ugy nez ki csokkent ( azota meg nem autoztam
el egy tank benzint ).
+ - Gazauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Zsir uj" vagyok a listan, bar mar eleg regen olvasom. Nem vagyok nagy =
szakerto
csak szeretem az autokat.

>3 honapja vettem egy 95-os Corsa 1.4i-t. Az auto teljesen rendben van =
csupan
>azt vettem eszre, hogy bizonyos nagyobb sebessegnel (120-140 km/h) a =
kormany
>rang, remeg a kezemben. Mitol lehet ez?? Talan rosszul van beallitva a
Velemenyem szerint vagy kagylosan kopottak a gumik, vagy egyszeruen
nincsenek rendesen kicentirozva a kerekek...Inkabb a masodik a valoszinu
mert ha a gumi lenne a hibas akkor mar kisebb sebessegnel is erezned.

>Erdekelne, hogy van/e valakinek tapasztalata az autogazt hasznalo
>autokrol. Szeretnek egy automata, 1987/es, jo allapotu R21est venni,
>es a nagy fogyasztas miatt benzin/gaz uzemre szeretnem alakittatni.
>
En majusban csinaltattam meg, es tokeletesen elegedett vagyok vele.
A fogyasztas kb. 10%-kal magasabb mintha benzinnel jarnek, a teljesitmeny
alig eszrevehetoen csokkent, bar ezt ki lehet vedeni ugy hogy tobb gazt
adok neki az viszont a fogyasztast noveli meg. Minden esetre a mai (es a =
varhato)
benzin arak mellett nagyon megeri, persze csak akkor ha tudsz "suttyomban"
palackbol tankolni. Hallottam egyebkent a verebektol hogy esetleg =
felere=20
csokkentik a kuton kaphato autogaz arat, de ez egyaltalan nem biztos....

Stat:
Foglalkozas: programozo (nem informatikus:))
Kor: 29
Autok: Peugeot 305, 205, Audi 90, Ford Sierra 2.3D, Mazda 626 2.2i, =
jelenleg=20
Ford Scorpio 2.0i
Amit szeretek: kivetel nelkul minden erdekel, foleg muszaki dolgok, de mas =
is
(vezetes technika, utazasi infok, stb)
Ami nem erdekel: a szemelyes vitak itt a listan, azokat inkabb maganban
kellene intezni.

Jo nyaralast + autozast + butykolgetest

Ropi
+ - Citroen szervice, matrica, statisztika, HIXAUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Sajnos a szabinak vege :-(, de igy legalabb megint HIX-ezhetek.:--)
Maris van nehany dolog, amiben a segitsegeteket/velemenyeteket kerem.

Eloszor is szuksegem lenne annak a tokoli Citroen szerviznek a
cimere/telefonszamara, amirol valaki kb. 2-3 hettel ezelott irt (Tokol -
az allomassal szemben), vagy mas megbizhato Citroenesre Budapesten. Jo
lenne olyan aki keso delutan (esetleg szombaton is) dolgozik.

Mivel az AUTO valami miatt nem jon (446, 451, 454, 455, semmi),
lemaradtam a matricas egyezkedesrol. Most ugy ertelmezem a dolgot, hogy
a budapestiek Frigyesnel atvehetik a matricat. Igy van ez Feco?

Mas: Nemreg Erdelyben elozes kozben kb. 100-al ramentem egy uton hevero
fahasabra. Ennek az lett az eredmenye, hogy a bal elso kereken az
alufelni belapult, es beleert a kezifek bovdenjenek rogzitocsavaraba. A
dolog annyira komoly volt, hogy 1 fokkal elment a fuggoleges kereksik is
(0-rol -1-re). Az 1500 km-ert futott Vredestein gumin viszont nyoma
sincs az incidensnek (hala az egeknek!).
A gumis, ahova bementem egy samuval nagyjabol helyreigazitotta a felnit
(5 kalapacsutes), amitol en majdnem infarktust kaptam. Vegul
kiegyensulyozta a kereket (nem is ut), de bennem meg ott van a frasz,
hogy mi van, ha elrepedt? Szerintetek hogyan lehetne leellenorizni.
Kulsoleg nem lathato repedes rajta, es ugy nez ki, hogy nem is ereszt.
Egy biztos: a kerek hatra fog kerulni.

A statisztikahoz:
Nev: Balog Laszlo
Eletkor:	30
Vegzettseg: okl. autogepesz mernok (BME); jelenleg folyamatfejlesztesi
mernok az aluminiumiparban :-(
Vezetett: 
Dacia, Fiat Ducato, Ford Tranzit, Volvo 440, Citroen BX (csak azokat
irtam, amivel legalabb 1000 km-et megtettem)
Ami erdekel: minden, ami az autokkal/autozassal kapcsolatos
Ami nem erdekel: a baratsagtalan, nagykepu stilus (meg, ha autokrol van
is szo)

Mano
'91 Citroen BX TZD
+ - Egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

"Halihow!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: rendorok ( 16 sor )
>
> Lassan eljon az a vilag , (sajnos) amikor a rendorauto (motor)
> nem eloz le es allit meg, hanem mogotted maradva szolit fel
> a megallasra. Nagyon-nagyon praktikus okokbol.

Megpedig?

I."

Csak amiert az egyesult allamokban is.
Ott jol csinaljak.
Egyik odamegy a kocsihoz, ugy hogy a holtterben marad.
A masik meg varja a rendorautonal. Kezeben a pisztoly meg a radio.
A fazon kiszall, a rendor meg mindig nem megy az ablakhoz.
A pasas kipakolja a sajat zsebeit, majd terpesz es nekitamaszkodni ket
kezzel a kocsinak.
Az egyik figyeli a manust a masik ellenorzi a papirokat.

Egy rossz mozdulat aztan lonek(comb, vall stb.).
Nem szaroznak.
Ez kellene a sok nagykepunek is.
Aztan megtanulnak tisztelni a torvenyt, meg betartani a szabalyokat.
Nem mindig padlogazzal a lakotelepi - haz elott butykolt zsigaval.
A kornyekunkon 4 gyerek meghalt.
Vettek egy olcso zsigulit, el volt rohadva a kuszob, 130-al egy
kanyarban ketteszakadt a kocsi. Meghaltak.
Ez nem is gond. Mert nem sajnalom az ilyeneket. De ha en szemben
biciklizem, vagy te ott setalsz?
Hat ezert van erre szukseg.

Zoli!

Nincs szo a gazolaj levego keverek kompressziotureserol.
A dolog lenyege:
- a levego terfogatvaltozasa homersekletvaltozassal jar (fizika)
- elerheti akar a 350-400 C°-ot is, de talan meg tobbet is., mivel egy
25-30 baros kompresszio eleg nagy suritest jelent.
- majd ebbe beleporlasztunk gazolajat, olyan minosegben, mintha a levego
paratartalma lenne (manapsag mar)
- es mivel a levego meleg begyujtja a gazolajat.
- az elbefecskendezesi szognel fecskendez a porlaszto
- mire a felso holtponthoz er a dugattyu teljes a robbanas begyulladt
minden, meg en is, mert felek hatha valamit elirtam
- kompresszioturese a benzinnek kell legyen
- ezt az oktanszambol is kiderithetjuk
- az oktanszamban valahol egy komprimalhatosagi aranyt jelent, hogy az
eredeti mennyiseg mekkora resze nyomhato ossze
- ezert porog a motor a 110-es benzintol alapjaraton is
- mig a 91-estol fordulaton is lomha, kuszkodik

Kicsit elkalandoztam.
Szoval ez olyan mint amikor a forrovizbe port szorsz, es kesz az instant
kave. Nem a porral egyutt melegited a nescafe-t sem. A vegen teszed
bele.

Ja es a hideg oreg dizelek.
Ugyebar egy kopott motor kompresszioja kisebb.
Ergo kisebb komprimacios hovaltozas jatszodik le.
Igy nehezebben gyullad meg a dozis.
Vagy az oreg dizelekbe kisebb kompresszioturesu a gazolaj?


Na csao!
Jo autozast mindenkinek!
+ - Re: Igen?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Megkaptam maganban Karoly levelet!

Utanajartam a dolognak.

Idezek:
 ...Elotet ellenallas nem minden gepjarmuben van. De a regi cseh es
szovjet autokban miajdnem mindben fellelhetok. Alaklmazasara a
transzformator tipusatol fuggoen van szukseg. Az elvi mukodes
szempontjabol nincs jelentossege....

Folytatom:
 ...A primer aramot befolyasoljak az aramforras (akkumulatorfeszultseg)
Ut, az aramkor eredo ohmos ellenallasa (R1). Az ellenallas jelentos
reszet a tekercs ellenallasa (L1) es az elotet ellenallas kepezi (Re).
A keplet Ip = Ut / R1...

Tehat inditaskor csokken az akkumulator arama.
Ha kiszamoljuk, hogy a primer aramnak kell lennie 4-4,5 A-nek, ez nem az
akkue, ez a transzformatore.
Es hatalmasat felvesz az inditomotor is.
Hatalmas aramellatasra van szukseg, bizonyos inditasi idopillanatokban.
Nekem volt egy 6V-os trabim, abba vettem 345 Ah-as akksit. Nem is volt
vele gond telen sem. Olyan szikrat adott, hogy mikor kivettuk a
gyertyakat, aztan inditoztam, a srac aki fogta a kabeleket majdnem
osszeesett. Pedig egy 100 kilos bosztiho gyerek. Azt mondta olyan mint a
halozati. :-)

Valamint:
 ...Tudni kell, hogy uzem kozben a transzformator melegszik, mivel munkat
vegez. Tehat a primer kor ohmos ellenallasan hove alakul az energia egy
resze. Ha nincs elotet ellenallas, akkor ez majdnem teljes mertekig a
gyujtotekercs belso homersekletnovekedeset jelenti. Viszont ha van, es
kulso (a trafon kivuli), akkor az akkumulatorbol elvont energia
nagyresze az ellenallason alakul hove.
Hagyomanyos berendezeseknel Re erteke kisebb a primer tekercs belso
ellenallasanal. Es eszerint is alakul a melegedes.Az elotetellenalast,
olyan homersekleti egyutthatoju anyagbol keszititk, amelynek ohmos
ellenallasa jelentosen valtozik a homerseklet fuggvenyevben.
Novo fordulaton a primer aram csokkenese miatt az ellenallas kevesbe
melegszik, erteke csokken. Ebbol a csokkenesbol kifolyolag valamivel
nagyobb primer aram erheto el novo fordulaton, a megszakito zarasi
idejeben.
A nagyobb primerarammal mukodo tranzisztoros berendezesek eseten szinten
szukseg van az elotet ellenallasra. Mert elfogadhatatlan mertekben
melegedne a tekercs.......

Azert irtam le ezeket mert tisztazni akartam az elotet ellenallas
szerepet.
Remelem sikerult es nem maradtunk ketsegek kozt.

Amibol ideztem az pedig:

 Hevesi Gyorgy 
 Dr Hodvogner Laszlo

 Autovillamossag

 Tankonyv az Autoelektronikai Muszeresz szakmai tanuloi szamara
 4. kiadas  ISBN 963 16 0073 4, ISBN 963 16 12288 0

 Muszaki Konyvkiado Budapest

Egyebkent ez egy nagyon jo konyv szerintem, ertheto es attekintheto.
Nagyon jo felepitesu.

Ennyit szerettem volna.

Csao!
Teeby
+ - Elado auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Elado egy SAAB 9000i turbo, metalbarna (169 LE, 1996 cm3-es motorral,
varosban 10 l koruli fogyasztassal) full extras, 1987-es (forgalomba
helyezve 1988 kozepen), jo allapotban.
Iranyar: 1.250.000.-

Telefon: 3828332 (munkaidoben, tavolletem eseten hangposta)

Udv mindenkinek,

Janos
+ - LE Jetronic "chip" tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Nagyon koszonom Lajbinak a valaszt, vegre vmi konkretum.
>>A chiptunig-nak csak akkor van ertelme, ha a motoron is
valtoztatnak
(szivo/kipufogo cso, legszuro, vezermutengely) kulonben jo
draga
sufnituning<<
++Olcso lenne, en csinalnam (ha vki elarulna :) Ez persze
naiv keres volt.
>>A legtobb "tuning" ceg azt csinalja, hogy elprogramozza a
gyari
elektronikat, emiatt nagyobb fordulaton kicsit javul a
nyomatek,<<
++Ez mar javulas lenne.
>> de kozepes/kis fordulaton csokken. <<
++Ez nem megy a fejembe, miert kell ennek igy lenni? Ha mast
nem, legalabb a gyari ertekeket nem tarthatjak meg
kis/kozepes fordulatra?
udv, Sanyi
+ - Re: Corsa kormanyrangas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>
> Felado :  [International]
> Temakor: Corsa kormanyrangas ( 9 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

azt vettem eszre, hogy bizonyos nagyobb sebessegnel (120-140 km/h) a kormany
rang, remeg a kezemben. Mitol lehet ez??
<<

90%, hogy centiroztatassal helyre lehet hozni (kiegyensulyozas).
A masik 10%, hogy a gumid szalszakadasos, de azt a gumis kiszurja, ha
elviszed centiroztatni. Ilyenkor nem lehet mar kiegyensulyoztatni, hanem
csere. Ne halogasd sokaig a dolgot, mert 140-nel elszallni, egy szetszakadt
gumival... Nem fog jol mutatni a jelentesben...

Aieeaaa - sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - FW: Autoradio elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok
>=20
> Eladnam vadonatuj Balupunkt Cleveland DJ szettemet. 10CD-s =
lejatszoval.
> Csak 55000Ft. Kompletten
>=20
>=20
>=20
> Mit freundlichem Gru=DF, Best Regards, =DCdv=F6zlettel
>    Sz=E1sz Attila  (RBHU/CBW)
> ______________________________________________________
> Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gy=F6mr=F5i =FAt 120.
> Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
> E-MAIL: 
>=20
>=20
+ - 4-sale old car and truck (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

I hawe one Truck DAF 2500 with 7,15 meter container Year 1987 only 450000
km
good truck. PRICE in Sweden 13.000. us DOLLAR.

I hawe also one old A-Ford, Tu-Door. Year 1928,
but You must make small jobb with it.
PRICE in Sweden 7.000. us DOLLAR
+ - Elado Cseh-Szlovak autopalyamatricak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado 1-1 db NEM HASZNALT szlovak es cseh autopalyakra ervenyes EGESZ eves
autopalya matrica darabonkent 4.000 Ft-ert. Uj ara 47 DEM (azaz 6.100,- Ft).
Atveheto Budapesten vagy Baranyaban (Pecs). Erdeklodni mailen vagy a
06-30-924-2536-os szamon lehet!

Balu

Oldboy statisztikaja kedveert:

Eletkor: 24
Foglalkozas: banki alkalmazott
Eddig vezetett jarganyok: Opel Kadett,Renault 5,Ford Escort,Mercedes E200,VW
Golf,VW Vento, Audi A6,A4,Opel Astra,Mazda 626
Jelenlegi jargany: Opel Corsa 1.4i
Ami erdekel: Minden hasznos info 
Ami nem erdekel: Faradt hosszu belemagyarazasok
+ - Re: Igen?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Ja es a gyujtatsa is gyarilag elotetellenallasos.
> Ami kimeli az akksit inditozaskor.
> Mert a gyujtashoz szukseges energia megvan es az inditozashoz
> szukseges is az ellenallas elektronikai tulajdonsagai miatt. Ez az
> elotetellenallas szerepe. Az inditoaramot noveli. Csak ha bedoglik
> akkor kellemetlen szerelni, meg nem igazan indul a kocsi.

Ezt nem ertem... Azaz amit ertek belole, az IMO mas, mint 
amit en eddig tudtam... Vagy ket dologrol van szo?

Eddig ugy tudtam -- es regesregen ugy tanultam --, hogy az 
elotetelenallas szerepe valoban az inditas koruli viszonyok 
optimalisabba tetele de a kovetkezok miatt. Az 
olomakkumulator viszonylag kicsi belso ellenallasa is eleg 
szamottevo ahhoz, hogy a nagy inditoaram eseten -- az 
inditomotor igen kicsi belso ellenallasa miatt, raadasul az 
inditas elejen az inditomotor alacsony fordulatszama miatt meg 
az ugynevezett armatura visszahatas sem csokkenti ezt -- 
szoval ez a brutalis aramlokes a belso ellenallason szamottevo 
feszultegesest eredmenyez. Csokken az akkumulator 
feszultseg. Ez rontja a gyujtotekercs energetikai viszonyait. 
Ezert azt a tervezok ugy allitjak be, hogy normal esetben egy 
elotetellenallassal csokkentett feszultsegen legyen optimalis. 
Ez az elotetellenallas ugyanis soros kotesu a gyujtotekercs 
primer tekercsevel. Indulaskot az inditomotor releje altal 
mukodtetett erintkezovel ezt az elotet ellenallast iktatjak ki, igy 
az inditaskor csokkent akkumulator feszultseg ekkor az 
elotetellenallas nelkul nagyjabol akkora, mint normal uzemben 
normal akkumulator-feszultseg eseten az elotet ellenallassal 
csokkentett...  Igy csokkentheto a gyujtotekercs altal az 
inditas alatt "erzekelt" feszultsegcsokkentes...

Keretik javitani, ha hiba van a fenti gondolatmenetben!


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: ZIL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Egyszer vezettem
> ZIL-t is, ez volt a legallatabb.
En meg azon tanultam. Raadasul hosszuplatoson.
2 ora UAZ utana 2 ora Zil
Nagy elmeny volt atulni amikor meg az volt a gond, hogy melyik
pedal melyik. :-)
Azt sem ertettem meg akkor az UAZbol atulve a ZIL-be, hogy miert kell
50 kornyeken 5.-be kapcsolni az ZIL-ben.

A vizsga is erdekes volt a hosszuplatos ZIL-el.
Kecskemeten a rutinpalyan azon a helyen, ahol az Y fordulot
kellett csinalni az ut atellenes oldalan volt egy villanyoszlop.
A vizsgazok 80%-a nekiment, mert nem latszott egyik oldali
tukorbol sem. A plato felett meg nem szabadott hatranezni,
mert oda kellett kepzelni a rakomanyt.

Volt, hogy reggel 8 oratol 16 oraig felvaltva tanultam valamelyik
kocsin. Utana meg az 52-es uton kellett Kecskemetrol
Szabadszallasra visszamenni. Szembe sutott a Nap en meg holt
faradt voltam. A menet 30-40 km/h sebesseggel haladt. Gyufaszallal
tamogattam a szemhelyamat, hogy le ne csukodjon. :-)
A Zil meg arra ment amerre en doltem. :-)
Meg szerencse, hogy az oktato is ott volt.

Persze azota nem okoz problemat 10-12 orat vezetni.
Csak faraszto.

Kesobb vezettem Csepel D-466-ot is. De csak kb. 1 m tavolsagra.
Amikor masodszor bevonultam sofornek vittek be. 1 honap utan
elhataroztam, hogy ha lehet, akkor nem vezetek 15 cm-t sem.
Ez nem sikerult, de azt elmondhatom, hogy 2 m-t sem vezettem
a fel ev alatt.

Az is hatalmas elmeny volt, amikor valamilyen GAZ teherauton
hutot csereltunk. Delelott 10 orakor szabad eg alatt.
A homero amire rasutott a nap minusz 10 Celsiust mutatott.
( Nem Sziberiaban, hanem Bajan volt. )
Harman felvaltva dolgoztunk. Ketto mindig a zsebeben
melegitette a kezet. Delig elkeszultunk.

Bocs, ha off topic volt.

Udv. Tibi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #461 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
>3 honapja vettem egy 95-os Corsa 1.4i-t. Az auto teljesen rendben van
csupan
>azt vettem eszre, hogy bizonyos nagyobb sebessegnel (120-140 km/h) a
kormany
>rang, remeg a kezemben. Mitol lehet ez?? Talan rosszul van beallitva a
>futomu? Rosszak a gumik!
Nekem akkor csinalt ilyet, amikor leesett a centirozo suly a kerekrol.
Magyarul centiroztasd be (gondolom rendesen fel van fujva, nem az a baj)
es minel hamarabb, mert szetveri a futomuvet :-(

A'kos
+ - rendorok es kulfoldi autosok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Hoyga  rendorok milyen....   Tegnap uldogelek a Deli palyaudvarnal egy
fuves parkban.( a neve nem jut eszembe) Szoval uldogelunk egy padon,
egyszercsak jon egy rendorauto a fu kellos kozepen!!!  Szep lassan
vegiggurulnak a parkon, majd a masik vegen ki...   At a fuvon, a fak
kozott!!! Ez mi?????  Eleg durva nem? Nem kepesek arra, hogy kiszaljanak
a rohadt kocsijubol? Csaszkalunk a gyepen???  Magyarorszagon vagyunk,
latszik.....

Mas:

Elegem van a nemet es holland autosokbol! Azt hiszik, hogy nekik itt
mindent szabad. A mult heten ket holland az Andrassy uton ossze vissza
csaszkalt index nelkul a savokban. Es amikro bevagott elem, radudaltam,
es meg o volt folhaborodva?  A mai eset meg durvabb. Megyek a
Szentmihánlyi uton, egy merci kisbusz nem birta elviselni, hogy egy
skoda leelozte tobbszor is. Erre mit csinal ez a kreten? Megyek 75-el
(60-as tabla), es ez a **** buszobolbol eloz! Jobbrol! Hogy menne az
ilyen egy uthenger ala.....

Sziasztok
+ - R5 - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok listasok!

Nagyon koszonom azok segitseget akik irtak a fenti tipusrol.

Mindenesetre tobb jelentkezest vartam volna - olvasva a bemutatkozasokat =
es benne a vezetett autokat.Bizony elofordult egy-ket helyen ez a tipus.

Ha mar a listan vagyunk legalabb segitsunk egymasnak - megegyszer =
kivetel azoknak akik vettek a faradsagot es megprobaltak segiteni - bar =
nem mindenkit erint a problemam.....

Nev : Kocsis Laszlo
Kor : 29
Foglalkozas : Ingatlan referens
Jelenlegi auto : Lancia Y10
Vezetett autok : A szokasos kezdo autok - Kispolszki , trabant , =
wartburg , skoda ( bar ez utobbi csak ket napot toltott velem )
Sztan : JEEP CHEROKEE 4.0 L-ES - bodulet
	300-AS COUPE MERCEDES - nemi Brabus tuningal fuszerezve ( optikai , =
motor , futomu ) - elvezet
	OPEL FRONTERA 2.0 SPORT - lomha allat , szomjas dog , bar terepen jo =
volt.
	HONDA CIVIC 1.8 VTi - felelmetes hangja van :o) , piszokul gyorsul - =
allat
	SUZUKI SWIFT 1.0 - ezek utan mit irhatnek..... - strapabiro=20

Mit birok a listan : Mindent !!!!

SAMY
+ - Koszonet, kormany raz, statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Koszonom mindenkinek a segitseget Ford Contour ugyben !


>>
3 honapja vettem egy 95-os Corsa 1.4i-t. Az auto teljesen rendben van
csupan
azt vettem eszre, hogy bizonyos nagyobb sebessegnel (120-140 km/h) a
kormany
rang, remeg a kezemben. Mitol lehet ez?? Talan rosszul van beallitva a
futomu? Rosszak a gumik!
Akinek van tapasztalata, orulnek ha segitene!
<<

Ki kell centiroztatni a kerekeket, tehat irany az elso gumis !


A statisztikahoz:
Nev: Szab=F3 Zoltan (Zotya)
Foglalkozas: Villamos mernok (tavkozles)
Szul. ido: 1972
Eddigi autok: Trabi, Wartburg, VW Passat - csaladi
          Lada 2107 - sajat
Jelenlegi auto: Renault 19 1.4i 3a
Vezettem: Fiat Uno, Tipo, Punto, Ducato, Opel Corsa, Daewoo Lanos, Ford=

Focus,
     Renault Megane (Uj), Mitsubishi Colt, DAF autobusz, DAK, Gaz 66, s=
tb.
Eddigi motorok: ETZ 125 (ujan vettem), Yamaha RD350 YPVS (350 ccm - 60 =
Le
!!!),
          Yamaha XS 500 (felejtheto), Suzuki GSX-R 750 (100 Le - leghut=
es)
Ami erdekel: minden, esetleg ha megsem, akkor nem esik nehezemre PgDown=
-t
nyomni
Ami nem erdekel: anyazas.
Jogsi megszerz=E9se: 1988 (A kat.), aztan kesobb hivatasos lett


Zotya

ui: utobbi idoben kevesebb az anyazas - csak igy tovabb
=
+ - Re: Autovasarlas-tippet kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok,
> a hugom szeretne egy autot venni - 3 eselyes van
>     - Toyota Yaris ( a 3 ev garancia szol mellette, illetve az alacsony
> uzemeltetesi koltsegek )
>     - Peugeot 206 1.4 ( tetszik neki a forma )

Errol a ket kocsirol most irtak osszehasonlito tesztet az Auto2 ujsagban.
Szerintem erdemes elolvasni.
A Brava tenyleg 80 LE, nemreg olvastam rola, a cikk iroja nagyon el volt
ragadtatva, dicserte az ar teljesitmeny viszonyt, es hogy ez a motor milyen
energikus.
Balage
+ - va: Autovasarlas-tippet kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsolt irja...
>a hugom szeretne egy autot venni...
>Mennyire elony a 3 ev garancia, megeri inkabb ezt 
>valasztani - dinamikus motort szeretne, de fel a nagyobb 
>adotol, biztositastol, fogyasztastol, illetve hogy esetleg
>szervizbe kell vinni a garancia utan...

Erdekes a kerdes.
A 3 ev garancia az kotelezettsegekkel is jar.
Rendszeresen kell szervizeltetni a kocsit, aminek koltsegei 
meglepoek lehetnek.
Egy 3 eves jo kezekbol kikerulo kocsi is lehet jo vetel.
Meg harom evig hasznalva a javitasi koltsegek lehetnek
kisebbek, mint a kotelezo szervizek az elso 3 evben.
Arrol nem is beszelve, hogy joval olcsobban jutok hozza.

Nem badarsag az a nezet, hogy 3 eveset venni es 6 evesen
eladni. (-: mondom en a 12 eves Fordommal :-)
Valamelyikotok, aki vegigjarta az utat, irja meg egy "kutyabaja"
autora kifizetett kotelezo szervizkoltsegeket.
--
Meszaros Geza
+ - kolbenschmidt + (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

" :Nem tudja valaki, hogy Pesten hol lehet
Kolbenschmidt motorgeneral keszletet Skoda 120L-hez kapni?"

Probald meg a UNIX Trade kft-nel a Frangepan utcaban. A Beke utrol nyilik az
utca, rogton az elejen van. Anno naluk vettem en is, igaz, nem Skodahoz.
Azert kapaszkodj, mert 16e Ft/db korul van az ara. (gyuruvel, csapszeggel.
persely nelkul.)


" Talan rosszul van beallitva a futomu? Rosszak a
gumik!"

Lehetseges, bar eloszor elvinnem egy centirozasra.


" Most kovetkezett a 60 ezres szerviz. Ezzel egyutt
vezermuszij csere. A szervizben kozoltek a tulajjal : 45 ezer Ft az olcsobb,
90 ezer Ft a dragabb vezermuszij. Es ez egy 1.4 -es 96 -os Ecotec motorhoz.
Utananeztem. Gyari minosegu vezermuszij, 4750 Ft. Mit szoltok a szabad
rablashoz ?"

No, igen. De nem csak a szijat cserelik, hanem a feszitot is. Vigyazni kell
ezzel az ecotec motorral. A haverom kihagyta a szij+feszito cseret,
450eFt-ja banta.

Attis651
+ - VW bonto Bp.-n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szivesen fogadnek budapesti VW bontok cimeit, telefonszamait.

A tompitott-orszaguti feny kapcsolom romlott el egy kis muanyag alkatresz
egyik reszenek letorese miatt... a szakszervizben csak a teljes kapcsolot
lehet megvasarolni, holott lehet azt aprobb reszekre is szetbontani...
persze az alkatreszkeszitok nem aprozzak el a dolgokat.

koszi, Attila
+ - Fejes Tibor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Van a listan Fejes Tibor nevu tag?
Ha van akkor lecci irjon...

+ - Corsa kormanyrangas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]

> 3 honapja vettem egy 95-os Corsa 1.4i-t. Az auto teljesen > 
rendben van csupan
> azt vettem eszre, hogy bizonyos nagyobb sebessegnel (120-140 km/h) a 
kormany
> rang, remeg a kezemben. Mitol lehet ez?? Talan rosszul van beallitva a
> futomu? Rosszak a gumik!

Centiroztasd ki legalabb a futomuvon levo kerekeket.




Live Long and Prosper,

Marso Gyula
+ - Re: Igen?! + az index hasznalatarol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Tudom hogy nem diesel a Dacia (bar mintha diesel motorral 
is forgalmaztak volna) azert is raktam a :-)-jelet, amit gondoltam
mindenki tud hogy mit jelent. Azt is tudom, hogy a Skoda
nem ketutemu akkor amikor bodor kek fustot ereszt:-)

A benzin illekonysaganak az altalad leirtakon kivul meg a hideginditasnal is 
szerepe van, van is benne olyan adalek ami eleg illekony
ahhoz, hogy hidegen is "gazosodjon". (valamilyen eter)

A kompressziotureshez viszont nem sok koze van a gazosodasi
hajlamnak gondolj csak
PB-s kocsikra. Azt viszont nem tudom, hogy a metannal hajtott
Ikarus buszmotor miben ter el a dieseltol...

A kozlekedesi morallal kapcsolatban egy kerdes:
megfigyeltetek-e, hogy az autosok kezdenek leszokni 
az iranyjelzo hasznalatarol. Egy utkeresztezodesben allva
elegge zavaro, hogy amiatt nem tudok kikanyarodni, hogy 
valaki lusta azt a pockot odebbtolni. Meg azt is 
megfigyeltem hogy a dragabb kocsik vezetoi sporolnak
ezen inkabb. Mindenesetre eleg bosszanto, hogy ezt a semmibe
sem kerulo szivesseget sem teszik meg egymasnak az emberek,
nem is beszelve arrol, hogy igenytelensegukkel a balesetveszelyt
is novelik... 

udv,
Zoli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy1.belnet.be)
+ - =?us-ascii?Q?Va=3A_=2A=2A=2A_HIX_AUTO_=2A=2A=2A_=23461? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

>Bocs, de nem allom meg... :-)
>
>> Egyszer vezettem
>> ZIL-t is, ez volt a legallatabb.
>
>Ugyan kerem, aminek kereke van... :-) Ellenben aminek
>lanctalpa! Az kiraly... T-55 rulez! :-))))

Ezt en sem hagyhatom ki.... :-)))
T-72 ---> very brutal :-)))) (csak kanyarban nem szabad sebesseget valtani!)

>Felado :  [International]
>Temakor: Simson kezikonyv ( 10 sor )
>Idopont: Tue Aug  3 08:50:06 EDT 1999 AUTO #461
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Hell=F3=20
>
>Bocsi , hogy "motoros" k=E9rd=E9ssel zaklatom a nagy=E9rdem=FCt.=20
>
>Sz=F3val Simson-hoz (lehet=F6leg Enduro) keresek valamif=E9le, e zk=F6nyvet=
>, tudj=E1tok volt ilyen a trabanthoz, wartburghoz, ehez mi=E9rt ne =
>lenne.=20
>B=E1rmilyen form=E1tumban keresem, aki tud k=E9rem sz=E9pen seg=EDtsen.=20
>
>Mindenkinek k=F6sz=F6n=F6m .=20

Hello motorostars!

A legtobb konyvtarban talalhatsz ilyen konyvet.
Ha jol emlekszem, vmi. ilyesmi volt a cime:
 Igy javitsd a motorkerekparodat.
Masik tipp:
 A "Hogyan tovabb" sorozatbol a Simson-okrol szolo kotetet keresd.
Az Orszagos muszaki konyvtarban konnyen talalhatsz ilyen konyveket.
(Ja, es legkozelebb ne irj ekezetekkel!)

>Halihow!
>
>> Felado :  [Hungary]
>> Temakor: va: rendorok ( 16 sor )
>>
>> Lassan eljon az a vilag , (sajnos) amikor a rendorauto (motor)
>> nem eloz le es allit meg, hanem mogotted maradva szolit fel
>> a megallasra. Nagyon-nagyon praktikus okokbol.
>
>Megpedig?
>
>I.

Igy nehezebb lelonod. :-)))

A statisztikahoz:
Nev: Kaczor Imre (Marczi)
Eletkor: 27
Vegzettseg: Okl. gepeszmernok
Foglalkozas: Muszaki ellenor. (MOL Rt.)
Eddig vezetett jarmuvek:
 Zaporozsec: :-))) Kiraly auto volt, bar csak par km-et vezettem, de a csalad
 
elso autoja ez volt.
 Trabant  601 Tramp: Ez volt a kedvencem, kb. 20k km-t lenyomtam vele. 
Barmerre 
jartam, mindenhol megcsodaltak.
 Ford Transit: Kb. 10k km-t mentem vele.
 Audi 80 Coupe: A baratnom autoja, de en szoktam szervizelni es vezetni.
 Pannonia P-10: Most lett felujitva, nagyon gyonyoruen nez ki. (jelenlegi 
jarmu)
Egyeb, rovid ideig vezetett: URAL, GAZ-66, T-72 (Lanctalpas rulez)
Ami erdekel: Minden ami autoval es Audi Coupe-val kapcsolatos
 Utibeszamolok, mas orszagok vezetesi szokasai.		
Ami nem erdekel: Egymas fikazasa; ertelmetlen, nem segitokesz hozzaszolasok

Udv. mindenkinek:   Marczi
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom az adatokat a statisztikahoz,
ezuttal

 
 
 
 

lista-tarsainknak.

Jo nyaralast mindenkinek!

udvozlettel

oldboy
+ - stika + elnezest+ajanlas+fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

eloszor is elnezest az elozo levelem formajaert (lakokocs+AIT). LOTUS
NOTES-ban irtam,
s ugy tunik, az hosszabb sorokat engedett meg, mint a HIX, ebbol lett a
szornyuseg.
Talan ez jobb (ENTER, ENTER,..)
Csodalkozva latom az eddigi statisztikabol, mily sokan vagyunk
informatikusok ezen a listan.

So a stika adatok :
Koloszar Attila, Pecs, informatikus, 37  :-(
Auto : FIAT REGATA 1.9 TD (1987)
Elozo : LADA 1200, Trabi, SK120. Sokat vezetek vallalati TIPO 1.7 D-t, es
sokat vezettem
kicsike polskit.

Ajanlom Nektek, mivel bizom benne, van meg mas pecsi is a listan, a pecsi
INTEGRALE szervizt.
Ok a Siklosi uton vannak, SUZUKI kereskedes+szerviz, es e mellett foleg
olasz autokkal
foglalkoznak, de lattam mar mast is ott. Mivel oregecske olasz autom van,en
meg nem szeretek
zorgo, bajos, kis hibas autoval jarni, sokat vagyok naluk.
Igen korrektek, tobbszor volt mar, hogy elozetesre beigertek valaminek a
cserejet, aztan a javitas
soran kiderult, hogy azt a dolgot megsem kell cserelni. Ha valamit el kell
vinni mashova (kipufogo
hegesztes, generator,...) nem adjak a kezembe, hanem ok intezik. Az egyik
szerelot kulonosen
kedvelem, mivel alaposan el tudja magyarazni, minek mi az oka, mi miert
tortenik (Laczi Bela).
Egyszer sem ereztem ugy, hogy atvagtak volna.
Hibajuk, hogy most megemeltek a rezsi oradijat 2500 Ft-ra, ez igen magas
szerintem.
Eddig 3x volt gondom veluk :
- egyszer : a tagulasi tartaly csovet nem akasztottak be az egyik tarto
horogba (vagy kiakadt ?),
hozzaert a szervopumpa ekszijahoz, az meg kidorzsolte par km alatt.
Szerencsere eszrevettem,
hogy a kocsi alatt allt a viz (No meg szerencsere par km utan megalltam).
- masodszor : pentek du-ra igertek a munka veget, es nem lettek meg vele. A
szerelo sraccal
ne'mi szovaltas utan (nemi szovaltas nem volt) nem tudtam dulore jutni,
kertem a szervizvezetot,
az eredmeny az lett, hogy a szerelo bejott szombat reggel es delelott
befejezte a munkat.
- harmadszor : tavaly telen egyik naprol a masikra nem indult az auto
(addig elsore, 2-3 mp utan).
szerviz megcsinalta, odaadta. Melegen persze azonnal indult. Masnap reggel
hosszas koszorules
utan indul. Auto vissza, delutan rendben. Masnap reggel ugyanaz. Auto
vissza, reklamalas.
Harmadnapra tudtak megcsinalni, azzal, hogy nem ertik, eddig is minden tok
jo volt, nem tudjak,
mit csinaltak vele, sok mindent szetszedtek es ellenoriztek, minden rendben
volt. A lenyeg, hogy
ekkor rendbe jott. Fekete magia...

Kerdezte valaki egyszer, mennyit fogyasztanak az oreg dizel autok.
Nos, a Regatam (13. ev, >220e km) fogyasztasa :
csak varos, rovid utak : 8 liter, orszagut, autopalya, teljes terheles
(120-140) : 5.5,
lakokocsival  : 8.5 liter.
A TIPO-k : 4-5 evesek, atlag 200 e km, 1.7D : 70 % orszagut (100-130) , 30
% Bp : 5 liter korul.
Egyszer  raertem,es Pecs-Bp- Pecs utat 4.2 fogyasztassal mentem.
Erdekes, fogyasztasban nics nagy kulonbseg a TIPO-k kozott,
menettulajdonsagban igen.


Sziasztok : Attila
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megvettem a Samaramat, egy 88 decemberit sikerult. Kerdesem roviden annyi,
hogy ebbe tankolhatok 95-os olommentest?
Masik. Hogyan tudom megkapni a matricamat. Postan lenne jo. Ki tudna
elkuldeni?

udv:
yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - Kolbenschmidt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Attila, Hello AUTOsok!
     
     >Nem tudja valki, hogy Pesten hol lehet Kolbenschmidt 
     motorgeneral keszletet Skoda 120L-hez kapni?<
     
     Esetleg probaljatok meg felhivni a Flexabo-t a 252 22 79 vagy 251 
     22 26 os telefonon. Amikor ott dolgoztam meg volt nekunk, de ha 
     mar nincs legalabb tudjak kinel van.
     
     UDV
     
     mAX / Chucky the Almighty
+ - microlin@mail.datanet.hu-P:oli -nak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HIX-auto.

Amit te leirtal kedves baratom, az a suritesi arany !!! A =

diesel motor
kompresszioja ha 20 lenne, akkor mar a szemetbe is =

dobhatnad! A gyari
ertekek kb 29-32 terjednek. A turbose kicsit kevesebb a =

szivodizele kicsit
tobb, de csak azert, hogy a nagyobb teljesitmeny miatt, =

nehezebben lehessen
a turbost szethajtani.
A diesel olajnak, mivel ez a disel autok mukodesenek =

alapja, valoban kisebb
a kompresszio turese. Itt azonban a hotures is szerepet =

jatszik. Ha nem igy
lenne, akkor hiaba fecskedezned be a felso holtpont elott =

egy kicsivel, esze
agaban se lenne begyulladni. Ha benzines kocsiba toltened, =

biztos, hogy
letrejonne az ongyulladas,mielott a szikra begyujtana a =

kevereket. Ez pedig
a kopogashoz vezet, ami nem mas (ellentetben sok =

hiedelemmel Pl. pofancsapja
a dugattyut stb), mint az eges tobb gocpontban valo =

elindulasa. Ez ad ilyen
kopogo hangot. Ford=EDtva is igaz. Ha benzint ontunk =

dieselbe, aminek nagy a
kompresszio turese, nehezzen fog beindulni a motor, nem =

beszelve egyebb
gondokrol. Pl. a diesel olaj maga keni az adagolot =

belulrol, a benzin erre
nem igen alkalmas.

Udv:
Tamas (nagykoru, gepeszmernok, alfa 164 td)
+ - re:rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Lassan eljon az a vilag , (sajnos) amikor a rendorauto (motor)
> nem eloz le es allit meg, hanem mogotted maradva szolit fel
> a megallasra. Nagyon-nagyon praktikus okokbol.

Megpedig?

I.

nem szennyezi a latomezot csak egy visszapillantotukornyit:)
bocs a rendoroktol
by fx
+ - RE: gazauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Erdekelne, hogy van/e valakinek tapasztalata az autogazt hasznalo
> autokrol. Szeretnek egy automata, 1987/es, jo allapotu R21est venni,
> es a nagy fogyasztas miatt benzin/gaz uzemre szeretnem alakittatni.
> 
jelenleg en egy 1.3-as warnyut nyuzok gazzal. a gaz reszevel nem volt soha
semmi gond. 40k kmenkent fel kell ujittatni a gaz rendszert az kb 10k ft, de
azon kivul csak a gazt kell beletolteni. regebben (javitas elott) 220 230
km-t ment egy palackal, de most valamit elcsesztek benne mert nem megy
200-ar se, majd csavarunk rajta. kutnal nem eri meg tankolni 2 okbol sem az
egyik, hogy nincs kut :)) a masik pedig hogy 5k-ert rakjak tele a tartalyt
ami nem kis penz. menettulajdonsag szempontjabol eleg finoman lehet hangolni
a dologot nalam pl jelenleg szerintem tul nagyra nyitottak valami szelepet
ugyhogy megy mint a golyo de fogyaszt is. ha beered lomhabb jarassal akkor
kisebb lesz a fogyasztas, persze gazzal mindig is gyengebb lesz egy kicsit.

beszereles: ugy tudom 40-80k kozott mozog a dolog tudom javasolni a gyomroi
uton levo (az evig kozeleben) gazauto szervizt illetve meginkabb (csak
messze van)a cegledi-t, k nagyon rulez banda.

ja es van egy haver akinek van egy elado tartalya, ha erdekel .)

na hirtelen ennyi
vlad
+ - Rendorok a hat mogott... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

 wrote:

Halihow!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: rendorok ( 16 sor )
>
> Lassan eljon az a vilag , (sajnos) amikor a rendorauto (motor)
> nem eloz le es allit meg, hanem mogotted maradva szolit fel
> a megallasra. Nagyon-nagyon praktikus okokbol.

Megpedig?

I.
 H=E1t, pl azert, hogy ne lohesd hatba, ne gazolhasd el, ne kezdj menekul=
ni, mikor elsetalt a kocsidig, stb. Tehat a =

sajat eletet probalja minel jobban vedeni. Eddig erre nalunk nem nagyon v=
olt szuksege, azert az egyenruhanak =

meg van valami tekintelye, de egyre kevesbe. Pedig ha mar a rendornek is =
felnie kell, akkor mit csinal az =

allampolgar, akinek meg fegyvere sincs, de ez egy masik topik kedvelt vit=
atemaja...  .45-os Magnum Rulez!!

M.a.f.f.i.a. Zolee=

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS