Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 447
Copyright (C) HIX
1999-07-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: akku (mind)  19 sor     (cikkei)
2 zoldkartya (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Re: skoda (mind)  25 sor     (cikkei)
4 skoda fenyszoro bilit keresek (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re:ismet kresz (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Matrica (mind)  39 sor     (cikkei)
7 Re: Samara zorges (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Re: Skoda kerdes (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Re:Zoldkartya, utak, sebessegkorlatozas (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Zoldkartya, loposauto (mind)  52 sor     (cikkei)
11 sziloplast (mind)  11 sor     (cikkei)
12 disznozsir-effektus (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Koszonet (mind)  5 sor     (cikkei)
14 Alfa 145 es motor (robogo) (mind)  29 sor     (cikkei)
15 Re: Korforgalomban szembe (mind)  43 sor     (cikkei)
16 Alfa avagy a design csucsa!?! (mind)  65 sor     (cikkei)
17 Radio, riaszto, Tipo bug (mind)  41 sor     (cikkei)
18 Ajanlo Lista meg a picistati (mind)  52 sor     (cikkei)
19 Vakuum (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Re: Skoda kerdes (mind)  43 sor     (cikkei)
21 Letezik -e erdekkepviselet ? (mind)  74 sor     (cikkei)
22 lada 2103 (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Re: Aksi felujitas (#446) (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Re. Szamara zorges (mind)  23 sor     (cikkei)
25 Vectra feltengelycsuklo (mind)  27 sor     (cikkei)
26 Re. Skoda kerdes (mind)  33 sor     (cikkei)
27 adalek-Viktor (mind)  26 sor     (cikkei)
28 homepage (mind)  9 sor     (cikkei)
29 nagyaknak+egyeb (mind)  10 sor     (cikkei)
30 gumi (mind)  23 sor     (cikkei)
31 fiestahoz spoiler (mind)  11 sor     (cikkei)
32 Re: *** HIX AUTO *** #446 (mind)  23 sor     (cikkei)
33 S105 Valasz (mind)  85 sor     (cikkei)
34 CD-radiot vennek (mind)  12 sor     (cikkei)
35 Re: (mind)  20 sor     (cikkei)
36 Re: koszonet+gumi (mind)  28 sor     (cikkei)
37 Dadogas (mind)  11 sor     (cikkei)
38 melyik autot vegyed (mind)  18 sor     (cikkei)
39 Re: elesitett riaszto (mind)  19 sor     (cikkei)
40 G. Laci fele dolgok (mind)  91 sor     (cikkei)
41 Motorosok (mind)  29 sor     (cikkei)
42 Dizel diagnosztika (mind)  51 sor     (cikkei)
43 re:re (mind)  21 sor     (cikkei)
44 re: motorozas, zoldlampa (mind)  70 sor     (cikkei)

+ - Re: akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Erdeklodnek, kinek van tapasztalata akkumulator
> felujitassal kapcsolatban. Egy ismerosom azt mondta,
> hogy ha kiontom belole az elhasznalt savat, majd
> teletoltom uj savval, 2-3 evig ujra hasznalhato lesz.
> Most 4. eves es nem sok kedvem volna 8-10 ezer Ft-ert
> egy uj aksit venni. Mit ontsek bele, erdemes-e vacakolni
> ezzel, stb. A valaszokat elore is koszonom,
>
Es meg az uj sav elott jol mosd ki slaggal...
Hogy mennyi idot nyersz vele..  lehet, hogy tobbet, lehet, hogy
kevesebbet....
Ez mar csak a szerencs kerdese....

Udv....Adam

Skoda 105 GLS
+ - zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Ki volt az az agyalagyult hajassegu tintanyalo burokrata aki szabadarassa
> tesz hatosagi díjat?
>
A zoldkartyazas ket reszbol all...  van egy hivatalos, allam bacsinak
fizetett resz, a masik fele pedig a beallitasi dij. Azt pedig, hogy ki
mennyiert nyul hozza, mar csak eldontheti a szerviz...  A hivatalos resz
amugy azthiszem 900 Ft.
En is pont penteken csinaltattam, mert szombaton lejart volna...
A hely, ahol csinaltattam, Nagy Lajos kiraly utja, sajna  a hazszamot
nem tudom :o(
Az Erzsebet kiralyne utjanal van majdnem, egy nagy nagy postaval
szemben. Asszem Metall autojavito, szep feher kerites...
1500 penz volt, udvarias volt a szerelo, (csak az alapjaraton kellett
egy kicsit allitani, amugy minden ok volt vele) 10 perc alatt vegeztem,
a motor ugyanugy megy, mint a golyo, fogyasztas is maradt... Ugyhogy en
ajanlom a szervizt oldboy lsitajara is. (Tavaly is ugyanitt
csinaltattam, akkor is minden ok volt veluk.)

Udv....Adam

Skoda 105 GLS
+ - Re: skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!



> Egy gyors kerdes:
> Mikor modositottak a skodrikon es mit. Mikortol van szelesebb nyomtav es
> szervofek az s105-on? Minden erdekel: mit es miert kell egy skodan
> ellenorizni. Lehet, hogy en is atnyergelek.
>

1983 oszeenel volt egy nagy nagy frissites...
ekkortol van szeleseb nyomtav, szervofek a 105-oson is.
mas a benzintank, ugyhogy bele lehet rakni az otgangos valtot is.
ekkortajt valtoztattak az AC pumpan is, ui a regebbieken csak ket
 felerositesi pont volt, es hajlamos volt nyomni az olajat, az ujat
 mar harom csavar fogja
tovabba az ovalis lampak, de a trapezlampas skodak csak kesobb jottek,
84 vagy 85 ben...

Ugy hirtelen ez jutott eszembe...


Udv....Adam

Skoda 105 GLS
+ - skoda fenyszoro bilit keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Trapezlampas skodahoz keresek a fenyszoro tarto bilit, vagy micsodanak
hivjak....
az, amiben a fenyszoro fol van rogzitve a kasznihoz.... (2 darabot)

Elore is koszi....

Udv....Adam

mailto:
+ - re:ismet kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlom az autostarsadalmat.
A jomultkor feltettem egy kerdest, hogy felelosegre vonhato-e,
az aki babakocsival megkarcolja a jardan szabalytalanul
parkolo autot, es mit lehet tenni.
Kisebb felzudulas keletkezett a valaszokbol, amelyek kozott
volt aki brutaliasan letore volna a tukrot, es volt aki "csak"
a szelepeket ajanlotta eltavolitani.
Gyerekek, egyet felejtettetek el, en nem buntetni akarok,
hanem ravenni a vezetot, hogy legkozelebb jobban figyeljen
oda masra is !
Erre azt hiszem a legjobb megoldast meg mindig nekem
sikerult kitalalnom, a kresz megfelelo pontjanak
kibigyesztesevel a szelvedore.
(ezt lehetne fokozni egy par alkalom utan egy fenykepes
feljelentessel, ahogy ezt valaki ajanlotta, de abban nem
bizom, hogy a rendorseg foglalkozna is vele :-( ).
Mindenesetre azota az emlitett auto csak ketszer allt
"figyelmetlenul", es akkor sem gyerekkel voltam.
(ha meg elferek, akkor meg minek rongaljak :-) -
mas kerdes, hogy ha babakocsival vagyok, akkor ismet
csak attoltam volna mellette :-( ).
Tovabbi jo autozast, es figyelmes parkolast.

A'kos
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziaszok!

Kocsit el vagyok kesve a valasszal, mert nyaralni voltam, es nem volt a 
kozelemben 
gep, de ha mar bepotyogtem, akkor elkuldom.

Feco irta:
>akinel nem volt feltuntetve hogy hany darab kellene ott default egyet 
vettem...

Nekem (R. Balint) 3 kellene.

>A levelek alapjan (mar aki irt commentet) a tobseg az ablakos matricat

Nos, en mar irtam, hogy pl. a Trabi amugy is kicsi hatso ablakat nem szivesen
 
ragasztgatom ossze, meg atlatszo matricaval sem. Szoval jo lenne, ha lehetne
par darab feher hatteru matricat is gyartani.

>valasztana
>ezen kivul meg azt kellene eldonteni, hogy legyen e rajta a ecim, Turi

Szerintem legyen. Mondjuk tenyleg nem 120-nal kell nezegetni, de pl. egy
varosi dugoban jo erzes lehet, hogy van egy sorstarsad is :-)

>Talalkozo lenne, mert igy egyel tobb ok hogy eljojjon az ember a
>talalkozora...

Tamogatom!

>Ha igen, felmerult, hogy zold legyen-e az I betu a HIX- ben?

En a sima fekete mellet maradnek.

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail 1: 
E-mail 2: 
+ - Re: Samara zorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Emil!

Édesapámnak alekója van és ez volt a problémája, míg egy katalizátor cserével
 megszünt.
A szervizben azt mondták, hogy meg lett ütve a katalizátor és a kerámia 
eltört benne. De ajánlom, hogy nézd meg a gumiszilenteket a kipufogó 
rögzítéseknél, mert már tréfált meg bennünket a zörgés terén.
Best regards
Horváth Attila

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.226.237.251)
+ - Re: Skoda kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1984-töl lett szélesebb a nyomtáv.
1981-töl van a 120-asokon szervófék. A 105S-en 1984-ig nem szerelték be 
(nekem kell 1-et venni a bontóba)
1987-töl megbízhatóbb a kuplung (más system volt, mint manapság).
De sok más változtatáson esett át szegényke. pl.:1984-ig csak 5-ször 
módosították a karbit.

Más.:  Minap fennt voltam a Mátrában és visszafele Bátonyterenyébe tankoltam 
az AVANTI kútnál 98-ast+valami POWER adalékot.Azóta a kocsim  (Skoda 105(L)S)
 iszonyatosan megy  (M3 nagyleejtő 160-nál nem mertem jobban nyomni, pedig 
ment volna még). Lehet, hogy jó benzint fogtam ki, vagy erős hátszelet :-))) 
?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.226.237.251)
+ - Re:Zoldkartya, utak, sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van valakinek infoja arról, hogy mit mérnek K1 K2 alatt, illetve hogy mérik
> a leszab ford.sz.-ot, ill. elobef.szoget?

K1: alapjaratrol szabad gyorsitas a leszabalyozasi fordulatig
("padlogaz"), a kipufogo vegenel optikai erzekelovel a kipufogogaz
koromtartalma.
K2: ugyanez emelt fordulatrol (ha jol emlekszem, 1200 1/min)
A leszab. fordulatot es az elobefecskendezesi szoget
diesel-stroboszkoppal merik, altalaban piezo-erzekelos bilincset tesznek
az 1. henger nyomocsovere, a jel meg ott van a fotengelyen vagy a
lendkereken.
A gyakorlatban jo esetben a K-erteket merik csak...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Zoldkartya, loposauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elore is bocsanat az Autoklubosoktol, de a legmokasabb eset
naluk esett meg.

A videki varoskaban, ahol laktam, elmentem zoldkartyat
ujittatni az Autoklubhoz. Akkoriban egy Golf II-es diesel-t
vezettem, igy nem tul sok helyen valaltak a bemerest,
muszerhianny miatt. 
Kb. 1 orat vartam a vizsgalatra, mert ugyanabban a muhelyben
vallaltak el egy teljes fekcseret egy masik kocsiban. Na,
mondom, legalabb hamar atfutnak rajta, ugysem fustolt a
kocsi eddig sem. Mikor vegre ram kerult a sor, a pacak (eleg
rossz hangulatban volt) felnyitja a motorhaztetot, bedugja a
kipufogoba a szondat, es az adagolonal elkezdi csucsra
jaratni a motort. Meg veletlenul se folyamatos gazzal, hanem
turaztatva. Ilyenkor persze a gazelvetel utani gazadaskor az
el nem egett uzemanyag kellemes fust tarsasagaban tavozik a
hatso fertalyon. 
Az uvolto motor mellett, kezeben a muszerrel kiabalja a
manus: 
-Latja, tul sok a karosanyag! 
Erre en hatranezek a kipufogohoz, es latom, hogy a szondat
mar reg kilotte a kipufogo... Mondom az urgenek: 
-Ilyenkor mit mer a muszere? A muhely levegojet? :-))
Miutan meggyozodott, hogy a szonda tenyleg nincs a helyen,
visszakullogott a kocsi hatuljahoz, szepen, gondosan
osszecsomagolta a kabelt es elpakolta.
Ot perc mulva mar at is vehettem a friss, zold szinu
tanusitvanyt.

Loposkocsi:

Sajnos nekem is elvittek mar egyszer a Trabantomat, eppen
lekestem rola. Eredmegy: Kb.: 1500Ft taxikoltseg + 3000Ft
buntetes. Teljesen magamba roskadtam, ugyanis ennyit szantam
volna bukosisakra, amiert Pestre mentunk (~200km).:-((

Vajon el tudnak-e vinni a kocsit, ha annak az elso kerekeit
teljesen oldalra forditom kormanyzar mellett es behuzom a
kezifeket? Igy sem elolrol sem hatulrol nem lehetne
vontatni. Hacsak nem treleren...
Vagy leradirozzak a gumikat?

--
A statisztikahoz:

Eletkor:	25
Foglalkozas:	Informatikus
Lakhely:	Budapest
Autok:		Trabant, VW Golf II. Diesel, VW Polo, BMW 316i
Motorok:	Yamaha RD 350 YPVS, Honda XL 600 RM, Honda XRV 750
+ - sziloplast (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyebkent az ISOLIT uveggyapottal is be lehet fedni a motorteret, de csak a

>femfoliast vegyed, vagd meretre es ragasztani kell szilikonkaucsukkal  
>(sziloplaszt v. AQUABIT). A hatasfoka talan jobb, mint az eredeti.
>Best regards
>Attila von Horvath

A sziloplast nem egy ecetsav alapú ragasztó? Nem ettől rogad minden
ragasztott fémfelület egy fél éven belül. Javítsatok ki ha nam így van!

Üdv. Tamás
+ - disznozsir-effektus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Na joemberek, most lehet rohogni!! (rajtam)
>Ugyanis egy oreg szaki meselte, hogy a fenti problemara a legjobb megoldas:
>kicsit avas _disznozsir_!!! Kenegesd be vele, hagyd rajta 0,5-1napig es
utana

Minden nem ásványi eredetű zsiradék tartalmaz elég jelentős mennyiségű
oxigént is. Az égéshez (mint tudjuk a rozsda is egy égésfajta), más néven
oxidációhoz szükség van oxigénhez. Hát a disznózsírtől ezt igencsak megkapja
az autó. Tehát minden nem kimondottan autóhoz kitalált szerekkel (hajsampon,
napolaj, vaj, tejföl...stb) lehetőleg ne próbálkozzatok. Érdemesebb pár száz
forinttal többet költeni a specko szerre, mint utánna több tízezer forintos
kárt okozni.
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Mindenkinek koszonom, aki a kipufogoproblemamra valaszolt.

						Pit
+ - Alfa 145 es motor (robogo) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

>Ezzel a tipussal kapcsolatban olvashato egy cikk a legfrissebb Autopiacban 
es
> ott mindha megemlitenek , hogy voltak bizonyos gyari eredetu problemak
>alapjaratingadozas vegett es azt elektronika atprogramozassal oldottak meg.

	  Ugy remlik, hogy ezt a boxermotorok esetere irtak. Az ujabbakban
	soros van.

>Zarojelben : Nekem is nagyon tetszik ez az auto és kar , hogy le fogjak
>cserelni. Remelem csak jobb lehet....

	  Nem fogjak. (Me'g.) Az uj 145-oson kizarolag karosszeria es
	felszereltsegi tekintetben valtoztattak. (Pl. kerek lett az el-
	so kodfenyszoro, titan szinu a kozepkonzol, krom szele lett
	a muszerfalban a kulonbozo oraknak, illetve motoros lett a
	tukorallitas szeriaban.) Persze azert dragabb lett 200ezer Fo-
	rinttal.
	  Mas. Valaki irja, hogy a robogosok/biciklisek sokkal szabaly-
	talanabbak, mint a motorosok. Szerintem ez altalanossagban igaz,
	de nehezen lehet osszehasonlitani, mert a varos inkabb robogo-
	val/biciklivel van tele, mig orszagutakon ezeket lehet kevesebbet
	latni. Egyebkent a sajat peldamat felhozva: ha robogoval kozle-
	kedem, nagyjabol csak ket KRESZ szabalyt tartok be: a jobbkezet
	es a piros lampat... (Azokat is foleg a sajat erdekemben.)
	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re: Korforgalomban szembe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

  [Hungary] irta
>tegnap a Lanchid pesti hidfojenel a korbe-korbe forgalomban
>(az a Roosevelt ter, ugye?) SZEMBEjottek velem :-)))))) ez
>mar tiszta rohely...

Zoli mar csak egy kerdes otlott fel bennem:
Mindenki szembe ment Veled? :-))))

(tobbes szamot hasznalatal)


Adalekok a statisztikahoz:
<- milyen foglalkozast uzunk ?
informatikus (bar vegzettsegem szerint
mat-fiz-sztech szakos tanar vagyok. Mai napig
nosztalgiam van a tanitas utan.)

<- a listatagok eletkora ?
35

<- milyen autoval van rendszeres
<  kapcsolata ? (amit vezet, vagy szerel)
sajat auto:       	VW Vento 1.6 CL (a 101 lovas)
feleseg autoja: 	Suzuki Swift 1.3 Gls
elozo autok:		VW Vento 1.9 TD (6 ev)
			Renault 11 TSE Electronic (2 ev, meg beszelt is)
			Dacia 1310 (kb 3 ev)
<- mit fogad szivesen es mit ellenez a listan ?
nekem is johet barmi :-)
Szivesen olvasok trefas hangvetelu irasokat, mint
(pl. Nagyak) fele mocskolodasokat (megha nem is 
hasznal tragar szavakat, ha ilyen erdekel eleg meghallgatni
a Torgyan fele alpolitikusokat) 


<Erdekel ez, vagy barmilyen mas kerdes mast is ?
igen



Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)
+ - Alfa avagy a design csucsa!?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !!!

Alfa avagy a design csucsa!?! (145/146/156)

Szerintem a mint a vilagtortenelem is mutatja  Italia 
mindig bovelkedett
muveszeti csodakban, alkotasokban. Ez a jelenre is igaz, ki 
latott mar 
sorozatgyartasban keszulo szeriak kozott mutatosebb 
autokat. Van aki ha 
mar Olasz autorol van szo elhuzza a szajat, de ne felejtsuk 
el azt a tenyt,
hogy ott keszul a Ferrari is. Sajnos az orszagnak megvan az 
a 
sajatossaga, hogy azok az autok amelyek kozvetlenul a 
szieszta elott 
keszulnek nem annyira pontosan osszeszereltek, na nem is 
beszelve az
olaszok abszolut szetszortsagarol. De ha a tevezesi 
oldalrol tekintunk 
meg egy Alfa-t rogton szembetunik a sportossagra torekedes, 
dinamizmus.
Kulso: Azt hiszem ha mellozzuk a CW ertekeket es egyeb 
kifejezeseket, 
szembetunik az auto aramvonalassaga, a hosszahoz 
viszonytott szelesseg, 
az auton gyarilag szerelt legterelok stb. 
Futomu: Az auto "egy kicsit" feszes futomuvel tervezett, 
kicsit talan a 
a rallyra emlekezteto kicsit pattogos, de ha valaki a 
kanyarban probalja 
nagyobb temponal nem okoz csalodast. Az auto ritkan 
hajlamos a farolasra
inkabb a sportkocsiban erezheto teljes kaszni megcsuszasa 
jellemzo.
Ha valaki benez a kerekek moge lathat egy Audi A6-ost is 
megszegyenito
rugotagot. Lehetne tovabb taglalni de szerintem ez eleg.
Motor: Ha csak az alapszeriat figyelve ritka az 1.6l-es 
motoroknal a 120 Le.
Hason kategorias Opel-, BMW-knel kb. 105Le-ig terjed a 
tudas.
Aprobb problema, hogy a motor igen magas fordulatszamon 
adja le az erejet,
egy kicsit a Forma-1-hez  (tulzo hasonlat) hasonlatos 5000-
tol kel 
eletre a motor a hatar meg 7300 korul. Sajna ezt a 
fordulatot nem igazan
sokaig birja a motor.
No meg ha benez az ember a motorterbe az is eleg szep 
latvany.
Biztonsag: Ha a legkisebb kategoriat veszi figyelembe az 
ember ott is 
szembetuno a vedelmet szolgalo anyagok beepitesevel 
feltornaszott viszonylag 
nagy onsuly.

Ert.
Ha az igazat megvallva en is szivsen hasznalnek egy Alfa 
156 2.5TS-et.
No de ki az a buta ember aki nem?!?! ;) (TSZ kivetel)


Ciao,
  Clali
+ - Radio, riaszto, Tipo bug (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

<Gyerekek van Egy Blaupunkt Frankfurt autoradiom,aminek a
<gyari hattervilagitasa zold.A muszerfalam viszont
<sarga.Tudja valaki hogyan lehet valtoztatni?

SW megoldas: megkeresed a menuben a background color opciot es
megvaltoztatod
HW megoldas: szetszeded, es az izzokra szines "kotont" huzol,
ami fillerekert kaphato minden meretu izzora.

<Elfelejtettem megkerdezni, hogy csinaljak az autoelszallitok, hogy nem
<kapcsol be az elesitett riaszto?!
<Ha nekik van univerzalis kutyujuk amivel hatastalanitani tudjak, akkor
<biztos a "hivatasos" autotolvajoknak is van. akkor mi a francnak
<kapcsolom be a riasztot?! Ugyis idegesit a pittyegese...

A kollegamnak igy tunt el a kocsija. Villogott, nyeritett, bombolt,
de hat az emberek amugy is magasrol t@jn@k a riasztasra,
hat meg ha latjak, hogy "hivatalosan" vontatjak el...
Szerintetek miert ignoraljak az emberek a bekapcsolt riasztot?
Hogy viselkedtek Ti ilyen esetben? 
Majd a guta megutott, amikor 1 eve kiramoltak 12:30-13:15 kozott
a kocsim az egyetem parkolojaban - a padokon 50 ember ult,
a kocsitol 10-15 meterre 5-6 ember dohanyzott. Az Avital nyeritett,
mint az allat, az az allat meg beverte az ablakot es kiramolta 
a kocsit. Erdemes egyaltalan riasztoba invesztalni?

Az ismerosomnek nagyon megtetszett a Tipom, o is vett egyet,
´89-es 1.4i. Szombaton elindult a Tipo hazajaba, a cel Roma.
Mondtam neki, hogy nezesse mar at a kocsit egyszer, megeri.
Kinevetett. Udinenel meghalt az altenator (vagy elobb, de 
Udineben mar nem ment a kocsi). Mivel vasarnap 2:00 volt,
nem talalt szervizt. 10-kor meglett a szerelo, javitott, allitolag
egy vagyonert. Delutan hiv, hogy Firenzeben van, es nem megy
a kocsi. Masik szerelo - feleannyi penz - a kocsi ok. Tanulsag:
1. ugynevezett "szakemberek" mindenhol vannak
2. nem art itt-ott megnezetni a kocsit egy profival
3. a Tpokban tipushiba az alternator (mar en is csereltem :-()

Csaba
+ - Ajanlo Lista meg a picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Az Ajanlo Lista jelenlegi allapota:

Cimszo            Ajanlott    nem aj.
-------------------------------------
automata             1           -
benzkut              1           1
bolt                 5           -
bonto                1           -
gumis                2           -
diesel               1           -
karbur               1           -
lakatos              2           2
riaszto              1           -
szerelo              4           4
uvegjav              1           -
vizpumpa             1           -

Ha valakinek a cimszo keves, szivesen adok
reszletesebb magyarazatot. Most egy kicsit
leallt az ajanlas, dehat nyar van. Oromomre
mar vizsgaztatas es eredetvizsgalat ugyben
is sikeult hasznalhato tanacsot adnom.

A lista eddigi forgalma 41 level. Ebben 
egyenlore benne van az ajanlas/nem ajanlas
a cimkeres- es kuldes is.
Varom a tovabbiakat ! 
 .

Mas:
*picistati.*

Eddig 9 egyeterto levelet kaptam es ezek
kozott 7 volt, akiktol mar valaszok is
erkeztek a megvitatasra kozolt kerdesekre.
Tobben teljes nevuket es cimuket is kozoltek.
Ezt a nagyfoku bizalmat kulon is koszonom.
Termeszetesen ezeket nem teszem kesobb sem
kozze es teljes mertekben zartan kezelem.
A levelezo lista letszamat megprobalom a
szupervizortol megkerdezni.
Varom a velemenyeket, valaszokat !

Nyaraljatok jol mindnyajan !

Autozzatok gondok nelkul !

udvozlettel

oldboy
+ - Vakuum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz Lászlo!

> 1. milyen autoban van, hol lehet kapni, mi penzbe kerul, egyaltalan
> letezik-e a kovetkezo ketyere:
> szelep, ami ha a szivocsoben nagy a vakuum, akkor egy elektromos kapcsolot
> zar. Ezzel lehetne ellenorizni, hogy a gazpedal nyugalmi allapotban van-e
> jaro motornal.

A 2107 ladákban, meg a szamarákban van egy kis műszerke, ami a szivócső 
depresszióját méri ún. Econometer.
Ezen gyönyörűen lehet látni, hogy mi a helyzet a szívócsőben.
Faterom még régrebben a Oroszo.-ban vett egy különálló műszert ennek a 
mérésére.

Jó autózást!

András
LADA 21074
+ - Re: Skoda kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Mikor modositottak a skodrikon es mit. Mikortol van szelesebb nyomtav es
> szervofek az s105-on? Minden erdekel: mit es miert kell egy skodan
> ellenorizni. Lehet, hogy en is atnyergelek.

Szia!

Mindenkeppen az 1983 augusztusa ota gyartott trapezlampas szeriat valaszd,
mert nagyon sokat valtoztattak rajta a korabbi Skodakhoz kepest. Sokkal
jobb az uttartasa (a szelesebb nyomtav miatt) es kenyelmesebb a rugozasa.
A kuplungszerkezet a 120-asban tanyerrugos (pontosabb es konnyebben jar).
A kormanymu a 120-asban vadonatuj fogasleces, igen preciz es konnyu, a
105-osen is modositottak valamennyit.
1983 ota mar a 105-os is szervofekes, a 120 L 1981, a 120 LS/GLS a gyartas
kezdete ota rasegiteses.
A 105-ost, ha lehet, keruld, mert alig fogyaszt kevesebbet, viszont
nagyon alulmotorizalt. 120-ast vagy annal erosebbet vegyel, a tipusszammal
egyenes aranyban no a teljesitmeny az ar, csokken a motorzaj es a kor... :)

Hogy mit ellenorizz? Mindent. Nem olyan tartos auto, hogy barmit is
felesleges legyen megnezni rajta. A futomuvet nem nagyon tudod ellenorizni,
mert ha felrehuz vagy bizonytalan, meg akkor sem biztos, hogy log. Sajnos
ennek a forditottja is igaz: ha nem talalod rossznak, attol meg loghat.
A fogasleces kormanymu sem konnyu eset: a minimalis holtjatek ellenere is
szet lehet kopva. Hogy jo-e, az hasznalat kozben derulhetne ki, de ha nincs
mihez (tokeleteshez) viszonyitanod... mindkettot szakmuhelyben, gepi emelore
teve erdemes megvizsgaltatni. A motorral nagyon konnyen rafaraghat az ember,
mert az elettartama erosen fugg a tulajdonos, ill. a szerelok lelkismeretes-
segetol (60 es 180 ezer kilometer kozott van), es rengeteg az osszedobott,
a tulajdonoscsere utan hamar szeteso darab. Erdemes egy motordiagnosztikat
csinaltatni, ne bizz a "tapasztalt" szerelok "meghallgatas" utan mondott
velemenyeben.
A valtot mar magad is ki tudod probalni: 1-esben jol huzasd ki, ha kettesbe
kapcsolaskor recsen vagy kisse karcosan megy be a helyere, szinkrongyuruket
kell cserelni. Kettesben probald ki a motorfeket, ha surlodo, netan uvolto,
tehat rendellenes hangja van, a differencialmu szet van kopva. A javitasi
munkak min. 25-30e forintba kerulnek.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Letezik -e erdekkepviselet ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Erdeklodnek, tudtok -e magyarorszagon olyan szervezetrol, amely
az autosok erdekkepviseletekent mukodik ?
Mert a Magyar Autoklub NEM AZ ! Miota az ugybuzgo jogaszuk
ilyen mertekben kiallt az igazsagtalanul magas kotelezo biztositasok
mellett, nem hiszek nekik !
Ugyanis tobb olyan dolog van, amely megert volna nehany polgari
kezdemenyezest. Pl. a 200 Ft fole emelt benzinar ellen elegendo
lenne egy 2 honapos benzinmoratoriumot hirdetni, igy akinek nem
muszaj, csak a legyszuksegesebb kilometereket tegye meg. Ezzel
az egesz allami olajmaffia terdre kenyszerulne, mert nem tudnak a
szerzodesben vallalt mennyisegeket hova tenni.
Mi is az, ami az autosokkal szemben szemetseg ?
1. A 200 Ft feletti benzinar
2. Az indokolatlanul magas kotelezo biztositas
3. Az ujonnan bevezetett eredetvizsgalat/torzskonyv ara
4. A megemelt muszaki vizsgaztatas koltsege
5. Az indokolatlan muszaki vizsgas szivatasok
6. A kozlekedesben tapasztalt rendori tulkapasok
7. A regi autokra nem kotik meg a biztositok a CASCO-t

1. Benzinar. 70 Ft az ossz bekerulesi koltseg, a tobbi ado. Most megint
    felemeltek, de ha az olaj vilagpiaci ara lejjebb megy, eszuk agaban sincs
    lejjebb vinni. Allamilag tamogatott rablas.

2. Kotelezo biztositas, mikor valaki egy 600 -as Mercire ugyanannyit fizet,
    mint a masik a 20 eves Ford Granadara. A ket kocsi kozotti arkulonbseg
    100 -szoros.

3. Az eredetvizsgalat termeszetesen kotelezo, es a tulajdonost sujtja.

4. A muszaki vizsga is kotelezo, eppen ezert akar mennyire emelhetik az
    arat, hiszen aki hasznalni akarja az autojat, el kell hogy vigye.

5. Elvettek egy csomo szerviztol a viszgaztatasi jogot. Ez onmagaban nem
    lenne baj, csak ott kezdodnek a gondok, hogy megbukik egy kocsi a
    muszakin, a kovetkezo alkalommal olyat talalnak, amirol az elozo bukas
    alkalmaval szo sem volt. Megint megbukik. Ismerek olyan autoszerelot,
    aki nem a dunaujvarosi autoklubra bizta a felkseszitest, igy mar harmadik
    alkalommal bukik meg a kocsija...Mindig mas miatt.

6. A rendor soha nem a milliomosokat allitja meg, mert 130-al lakott 
teruleten
    a zarovonalat atlepve mejdnem eluti a gyalogatkelohelyen a szabalyosan
    kozlekedo gyalogosokat. Megallitja a Trabantost, mert az egyik feklampaja
    nem vilagit, a narkokereskedot meg a 10 millios autokkal futni hagyja, 
akar
    mennyire szabalytalanok.

7. Adott egy 20 eves auto, amihez a szelvedo igy is 30-40 ezer Ft. Meg a
    lehetoseg sincs meg arra, hogy az ember akar melyik biztositoval
    casco-t kosson, hogy ha netan egy szembe jovo teherauto belecsap
    egy kavicsot az uvegbe, ne hajtsanak el az ugynokok a kotelezo
    biztositasi kotvenyemmel, hogy "nem igazolta a karokozo". Persze
    a karokozot az ember nem tudja csak "ugy"utolerni. Foleg ha szembe
    jon, es legfokepp hulye lesz a sajat mallusat megemelni. Persze CASCO
    a regi autora nincs.

Osszefoglalva, a mi vezetoink arra torekednenek, hogy a regi autok 
tulajdonosait uj auto vasarlasara kenyszeritsek. Elfelejtik azt, hogy aki
30 ezer Forintbol tartja el a csaladjat, foltozgatja a 25 eves Trabantjat,
az soha nem lesz potencialis autovasarlo. Az allami szigoritasokkal
meg azt erik el, hogy egyre kevesebben mennek ki az utakra, a kocsi
rendszamat leadjak, majd egy par ev mulva eladjak, mert nincs penz a
fenntartasara.
Miert ne lehetne moratoriumot hirdetni az uzemanyagmaffia ellen ?
NE TANKOLJ HA NEM MUSZAJ ! Ez lenne a motto, es csak egy
szervezet kell, aki az erdekkepviselet szerepet betolti. Talan eszre
vennek, hogy nem 10 millio birkaval allnak szembe, hanem erzo
emberekkel, akik bizalmat szavaztak a vezetoiknek azzal, hogy
a szavazolapon a nevuk ele irtak az "X" -et.

Peter.
+ - lada 2103 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Ladaszakertok !

1500-as Ladam motorgeneral utan (2000 km) sem szeret beindulni. Hidegindi=
tasnal (reggel) kihuzott szivatoval
elsore beindul, azt=E1n azonnal meg is all a motor. Masodik, vagy harmadi=
k probalkozasra beindul =E9s ezutan =

minden o.k. Most allitattam szelepeket =E9s gyujtast is.Gyertyakat =E9s A=
C pumpat is kicsereltem, de semmi =

Egyebkent gyonyoruen megy ugy 80-90 km/h temponal alig hallani a motor ha=
ngjat. Melegen poccre indul, a baj
akkor van, ha nehany orat allt, utana nem szivesen indul be.
Ha van otletetek vagy ismeritek a jelenseget vagy a hiba okat, vagy elhar=
itasanak modjat, kerlek irjatok meg, akar =

maganba is nagyon megkoszonnem.

Udvozlettel:  Malnasi Jozsef
+ - Re: Aksi felujitas (#446) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> egy uj aksit venni. Mit ontsek bele, erdemes-e vacakolni
> ezzel, stb. A valaszokat elore is koszonom,

Kezdetnek probald ki az Akuvitot. 160 Ft, es en ugy hiszem, javitott az en
akkumon. Ez egy adalek, ugyhogy kionteni sem kell semmit az akkubol.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re. Szamara zorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Emil

>A hiba csak meleg motor (kipufogo) eseten jeletkezik.
>Bizonyos fordulatszamokon (pl. 4-ben kb. 60-nal, 3-ban kb. 40-nel)
>zorges hallatszik az utaster alol. Kihajolva a kocsibol a kozepso
>dob vege felol jon a hang. Hatso dob nelkul, ugyanez a helyzet,
>csak hangosabban. A kozepso dobot mar nem vettuk le, nem volt masik.
>Ha alapjaraton jar a motor egy ideig es ujra elindulok, akkor csak
>kicsit kesobb kezdodik megint a zorges
En a felfuggesztesre gyanakodom. Az a ket kis gumi karikara. Vagy hibas a
kozep dobod belul.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Vectra feltengelycsuklo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Viktor.

>Ezen kivul szuksegem lenne 2 db
>feltengelycsuklora 91-es Vectrahoz (1.8i), van valami tippetek?
Igen lenne valami tippem , de az info edeskeves mert 91 - ben volt a valtas.
Tehat:
1988.10 - 91.07. -ho ig   43 fogszamu
1991.08 - 1993 - ig         29 fogszamu
Tehat gyartasi ev 91 es honap, nap ha lehetseges arat tudjak neked mondani.
Kezi, vagy automata a tied.
Mindket evjarathoz kaphato " kulso feltengelycsuklo " . Markaja : GLO ;
Spidan.

Csutortokon megyek nyaralni 1 kicsit Palma de Balatonfenyveskere, ugy negy
napig. Aki akar nekem irni, nyugodtan terhelheti a postaladamat. :-))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Re. Skoda kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szervusz Fresi BaCSi

>Mikor modositottak a skodrikon es mit.
A modositas eve 1984 vegen volt. Ami valtozott. Szelesebb nyomtav, szervo
fek rasegites, mas karburator es egyebb apro modositas. 1986 - tol a
tudomasom szerint hatso ablak futoszalat is kapott.
>Minden erdekel: mit es miert kell egy skodan
>ellenorizni.
Ajanlott elso futomu fuggo csapszeg es a kerekcsapagy zsirzasa minden evben.
Ajtok es a hatarolok zsirzasa, hogy ne csattogjon es a nyikorgasrol nem is
beszelve. Vizpumpa tomszelencejenek 5 - 6000 km - enkenti zsirzasa. A
hutovizcsovek jo allapota, mert levegosodes eseten forr a hutoviz. Minden
evben a hutoviz legtelenitese. Hutoviz mennyisege 11,5 L. A motorolajszint
az 1/2 es 4/4 kozott legyen. Viszonylag jobb minosegu olajat ajanlok.
>Lehet, hogy en is atnyergelek
Szeretnem kerdezni , hogy mirol??

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Ha meg barmi kerdesed lenne a Skodaval kapcsolatban kerdezz nyugodtan
:-))

1985. Skoda 120L

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - adalek-Viktor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello viktor ! 

en azert vigyaznek azzal a RESTORE-ral
ha csak a kompresszioval tudja bizonyitani(?) hogy jo az anyag
akkor az igen ketes dolog /is/ lehet
nem antireklam de egy adaleknak
/boccs: mostanaban mar csak ha feluletnemesito vagy fem nemesito stb
-nek kialtanak ki valamit akkor lehet eladni, mert ujabb 
marketingstrategiaval
bombazzak szerencsetlen vasarlot/
joval tobbet kell 'tudnia' -----foznio, vasalni ...tudod
a kompresszio novekedese egyszeruen nem eleg
--- kiveve ha nem akarod eladni az autot ---
kerdezd meg azt az eladot hogy mit tapasztalt meg mert fontos lehet
a Militecet /se/ nem ismerem de a honlapjan eleg meggyozo dolgok
vannak az ajanlasok fontosak....
es asszem volt mar tema irtak az elonyeirol
Metabond vs Militec --ha jol tudom ott a Militec gyozott /!?  :)/
erdemes kicsit utanajarni
kerdezd meg Yahni-t   hol lehet kapni

>>218e van a kocsimban, ebbe mar illene valamit csinalni...
motorgeneral?  :)))

udv
by fx
+ - homepage (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all,

I have put my website online line; lots of pics of my pride and joy a
Mazda MX-5.
Take a look at it and let me know what you think.
Bye,
Jm

http://come.to/mx5
+ - nagyaknak+egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyak: barmikor szivesen megvitatom Veled nezeteimet, de nem hinnem, hogy
ez a(z) (auto)listara tartozna. Szoval, ha tenyleg kivancsi vagy a feltett
kerdesidre adando valaszaimra, jelezd.

Keresek hasznalt, 6-6,5x14"-os ("peremes") alufelnit VW Golfra.

Tenyleg jol nez ki.:) (http://www.extra.hu/fcserei/)
         Attis651
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A versenyzok es az 50-es tablanal 110-el kozlekedok termeszetesen
>vegyek a legjobbat, mivel mindent ki akarnak hozni az autobol.

Ez a szemlelet szerintem nem igazan helyes, mert mindenkivel elofordulhat
olyan szituacio (vezetesi szokasoktol fuggetlenul), amikor "csak" a
megfeleloen kivalasztott minosegi gumi mentheti meg a helyzetet. Ezzel nem
azt mondom, hogy a legdragabb a legjobb, de ezzen az egyen nem lenne szabad
sporolni - ha mar autozik az ember - mert eletet menthet.



>Remelem nem arra gondolsz, hogy minden Barum gumi ereszt,
>es zotykol, mert ez egyszeruen nem igaz.

A Barum gumikkal nekem is rossz tapasztalataim vannak (a csalad autoja
jelenleg is ezeken fut, sajnos). A gumi rendszeresen ereszt, bar nem
egeszen biztos, hogy a csak a gumi hibaja. A legnagyobb problema nem is ez,
hanem hogy a futofelulet minosege nagyon rossz. Vizes uton szinte
eletveszelyes a hasznalata, mivel a kapcsolata az uttal drasztikusan
lecsokken. Az en velemenyem az, hogy az auto (wartburg) a gyari gumikkal
jobban futott, mint az azt koveto uj Barummal.

Peter
+ - fiestahoz spoiler (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy 85-os Fiesta XR2-m, a gond az vele hogy hianyzik az egyik spoiler,
tud-e valaki olyan helyet ahol szert lehet tenni egy ilyenre? Egyebkent nem
az esztetikum vezerel, hanem a szerelom azzal riogat, hogy emiatt fogjak
kidobni, a sajnos eppen aktualis vizsgarol, mivel az utobbi idoben kicsit
bekemenyitettek, Nektek errol mi a tapasztalatotok?

          Koszonom

                    Kenyeres Tamas
+ - Re: *** HIX AUTO *** #446 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

Nagyak: (de akinek inge, az vegye..)

> Azokat _is_ utalom,

kit erdekel, hogy ki kit utal?! hagyjatok mar abba !KERLEK! :-)

> HIX-HANG (ott is utalnak)

Teged itt NEM utal senki! csak a szemelyeskedo vitakat (hogy ki, 
mire, mikor, mit es miert reply-zott), szoval a vitakat 
athelyezhetnetek maganemilbe...

------ Fresi BaCSi-nak:

reszletes leirast a skodak tipusfrissiteseirol a www.index.hu/forum
helyen, a "Torzsasztal" linket kovetve majd a "Jo auto-e a Skoda"
temakort kivalasztva talalhatsz, itt az egyik hozzaszolo kb
2 oldalon keresztul irta a modositasokat, evjarattal egyutt.

udv,
z.
+ - S105 Valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Udv!
>
>Egy gyors kerdes:
>Mikor modositottak a skodrikon es mit. Mikortol van szelesebb nyomtav es
>szervofek az s105-on? Minden erdekel: mit es miert kell egy skodan
>ellenorizni. Lehet, hogy en is atnyergelek.
>
>Fresi BaCSi

    Hali!


  Most hirtelenjeben emlekezetbol (A Jaroslav Andrt fele Skodri konyvbol ha
meg kell holnap, pontosan is meg tudom mondani):


  84'- után jott a hatul nagylampas, de elol ovalis fenyszoros S105-os
skodri, hatso ablakok fixek, szervofek es hatsoablakfutes
         valamint fogasleces kormany meg csak kulonleges kivitelben volt,
viszont ez mar a kb. 10 cm-rel szelesebb nyomtavval
         keszult innentol.

  86'- vege fele jelent meg az S105 elol sullyesztett, negyszogletes lampas,
hatul nagylampas (majdnem olyan, mint a 120-as
        kivulrol, sot ugy tudom 120-as is volt sullyesztett lampaval), a
hatso ablakok lehuzhatok, fogasleces kormany es 
        hatsoablakfutes mar szeriaban volt, azt hiszem szervofek is, ha jol
emlekszem a lehajthato ulestamlak is innetol
        lettek szeriaban beepitve, de ez nem biztos.

  Ha jol emlekszem a Skodrik motorjan eleg keveset valtoztattak a gyartasuk
alatt sajna, inkabb csak a kisebb alkatreszeket
  "modernizaltak" a gyartas soran, a motorok parameterei szinte ugyanazok
maradtak.

 ami tuti:

  S105 77'-83'   - elol ovalis lampa, hatul allo helyzetu, elnyujtott, regi
fajta muszerfal, hosszu sebessegmerovel (nem tudom ez
                         kikerult-e valaha az S105-bol es raktak-e bele kor
alakut, ha igen max. 87' utan), csigas kormanymu,
                         fix ulesek es hatso ablakok, ablakfutes es
szervofek nincs, keskenyebb nyomtav.
  
  S105 84'-90?   - elol ovalis majd kesobb negyszogletes lampa, hatul
nagylampas.

  A fentiekben azert vagyok biztos, mert van a csaladban egy 78'-as S105,
ami pont olyan amilyet leirtam, a tobbit a
  Jaroslav Andrt fele konyvbol, melyet sokat forgatok, emlekezetbol irtam.

  Mire kell figyelni vasarlasnal:   

  - Ne legyen olaj a blokk oldalan, mert ez hengerfej vagy gyuru problema!
  - mikor lehet visszatolni a szivatot teljesen? (szerintem egy jo skodanal
40 fok felett mar lehet, ha nem akkor az gyanus!)
  - Ha nehezen indul az nem olyan nagy baj, mert a skoda AC leereszt, ezert
indul olyan nehezen, ilyenkor ac-t kezzel
    meghuzni vagy inditas elott 4-5 nagyobb lenduletu gazpedallenyomas.
  - hidegen huz-e rendesen?
  - elektromos rendszer, kormany és futomu jo-e?

  Jomagam 5 evig "hajszoltam" a fenti S105-ot, ami meg mindig megvan es
megy, pedig volt torve-zuzva es hajtva szegeny!:)
   Abban a jarganyban a motoron, kipufogodobon es a gumikon kivul szinte
minden eredeti!
  Legutobb az volt hogy a valto olaj nelkul ment! kb. 200 km-t es a vegen
mar olyan hangja volt.....akkor megalltam, bele
  2,5 Liter olaj, kis "bejaratas" es ment szepen tovabb!!! Azert nem tudom
ezt hany kocsi birja ki!:)))
  Lehet hogy az oreg S105, lusta, fapados mert szinte semmi nincs benne, de
szinte elpusztithatatlan!!!
  Nekem utani nyugati, idosebb kocsim volt, de mivel most a foiskola alatt
olyan kocsi kellet, amit ismerek, megbizhato,
  olcso, olcso hozza az alkatresz es meg tudom javitani, ezert nemreg vettem
egy 87'-es 120L-t, amivel nagyon meg
  vagyok elegedve! (Ez egyebkent a sajat, szubjektiv velemenyem a
skodrikrol, nehogy valaki vitainditonak vegye!!!!)
  
  Most egyelore ennyi, ha meg erdekel valami kerdezz nyugodtan!

    Hali!

                                                       B. Jani (alias John
B.)
+ - CD-radiot vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a kocsimban kilehelte a lelket az osregi magnos radio, ugyhogy ugy
ondoltam beruhazok egy normalisabb (de azert nem csucs) CD-s radioba.
Kriteriumaim: RDS, 4 hangszoro vezerles, leveheto elolap. Nem gagyi
marka.
Lehet hasznalt is, nekem mindegy honnan szarmazik, csak mukodjon.
Ha valakinek van egy ilyen vagy tud ilyenrol, az dobjon meg legyszi egy
E-Maillel )

Kosz
SP
+ - Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Csero
>>PS. Sikeresen levizsgazott az autom!!! Most jon az elvezet. Kepek a
>>http://www.extra.hu/fcserei alatt
>
>igen szep! irnal valamit a motorjarol ?


A moci egy 2660-as 6 hengeres PRV motor egy kicsit megtuningolva (3db 2
torku Weber, hengerfej, vezermutengely stb.). Nemsokara teszek fer a mocirol
is kepeket. Most keszulok hozza leomlot gyarttatni. Meg egy kicsit
hangolgatni kell, a gyorsito fuvokak nem igazan akarnak egyszerre belepni,
3000 alatt olyan turbos az auto. Ha megpadlozod, egy masodpercig semmi,
aztan kitor belole a vadallat. Kb. 170LE most es 7500 ig porog, ami nem
rossz egy 980 kilos kasztniban. Van egy masik, vadabb hengerfejem is, de
ahoz dugokat kell gyarttatni. Az igazan csucs benne a farmotor. Egyszeruen
nem lehet (szaraz uton) kiporgetni a hatos kereket, akar 4500-nal is siman
le lehet ugrani a kuplungrol 1-esben. Viszont kanyarban nagy sebesseggel
fekeyni nem szabad ( mondjuk mas autoval sem egeszseges.)

 Csero
+ - Re: koszonet+gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ember, ne a markakereskedesben keress alkatreszt. Bontottat vagy
utangyartottat kell keresni. Nekem is a 14 eves Mazdahoz 200 rongy volt 4
lengescsillapito + 2 fekdob... Mashol vadiuj kijott 80-bol...

> wrote in message news:...
> Sziasztok!
>
> Koszonom a segitsegeteket a karambolal kapcsolatban.
>  Dózsa_Ernö
> Kaczmarek Edvard >
>
>
> Egy Renault markakereskedesben inteztem vegul.
> A 2fenyszorora +2index +huto+hutoracs+lokharito+motorhazteto
> uj ara 350.000Ft!!!! Az autom egy 16eves Renault Fuego...
> A baj csak az, hogy szeretem, kenyelmes, gyors, de ilyen
> arak mellett megyek a bontoba. Az auto eleje tobbet erne mint az egesz...
> Gazdasagi totalkar eseten mi a helyzet???
> A biztosito felajanl valami osszeget...
> Az auto nalam marad vagy, kulon vissza kel vasarolnom????
>
> A Vredenstein teli gunival kapcsolatban senki sem valaszolt...
> Mi van ha nyaron hasznalom??
> Az hogy jobban kopik nem erdekel, mert apropenzert jutottam hozza.
>
> UDV
> Fejes Tibor
>
+ - Dadogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az alabbi problemam van a 93-as Totota Carina-mmal: Kb. egy honapja
csinalja a kovetkezoket: gazadaskor "dadogni", rangatni kezd, erotlen
lett. Azt hittem, hogy vizes benzin van a dolog mogott, de az nem
tarthatott volna eddig. Tegnapelott nagy meglepetesemre helyrejott a
dolog, ment mint a golyo. Ma delutan ismet elkezdte (egy nagy hupli
utan). Mi a velemenyetek mi lehet a gond? 

Udv
Andras
+ - melyik autot vegyed (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Most kivanom a regi automata egy zsir ujra cserelni, szerintetek melyiket
> valasszam:
>
>
> Javaslatokat ellenjavaslatokat varok. Lehetoleg maganban, hogy ne
terheljuk
> a listat.
> Elore is koszi mindenkinek:
>


allljjj!

javaslatokat a listara is!

kulonben, honnan okosodnek? :-)

raki
+ - Re: elesitett riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> ****Elfelejtettem megkerdezni, hogy csinaljak az autoelszallitok, hogy nem
> kapcsol be az elesitett riaszto?!
> Ha nekik van univerzalis kutyujuk amivel hatastalanitani tudjak, akkor
> biztos a "hivatasos" autotolvajoknak is van. akkor mi a francnak
> kapcsolom be a riasztot?! Ugyis idegesit a pittyegese...****
>
> Nincs nekik semmifele kutyujuk. Egyszeruen nem foglalkoznak
> a riasztoval. En mar rengeteg vijjogo autot lattam a loposauto utan kotve.
>
>   __
>  |     Szommer Ákos  email: - __|

Akkor a telepukon miert nem vijjognak az autok?!
Senki nem tud gyerekuleskolcsonzot, vagy olcso gyerekulest?!
A peches napomra senki nem reagalt :-(  Uhhh, lehet, hogy itt a nagy tobbseg
taxis?! ;-o
san
+ - G. Laci fele dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

A tegnapiban olvastam Laci irasat.
Igazat adok neki a szakszervizekkel kapcsolatban.
Voltam munkakapcsolatban parral, es ki merem jelenteni, hogy mindenhol a
hozzaertetlenseg es atrogersag uralkodott.
Elkernek 40.000 HUF-ot az olajcsereert, de egy celszerszamot nem tudnak
hasznalni.
A mikrofilmeket meg sem veszik, mert az sokba kerul. Inkabb megprobalnak
maguk rajonni, mi hogy muxik.

Elmeny:
Gyakorlaton voltunk.
Szakszerviz, nem mondok nevet.
A szaki nezi a kocsit, majd 20 perc mulva elovesz egy katalogust.
Nezi 5 percig. Lerakja, oda megy a falhoz. Tekintget,  kezhez veszi a
konyvet megegyszer, oda megy a falhoz. 
Nem tudta melyik a szerszam (celszerszam) mert forditva volt felteve a
szerszamos tablara.
Levette, odavitte a kocsihoz, azt sem tudta hogyan kell hasznalni.
Kinlodott vele 25 percet, mire odamentunk az osztalytarsammal es
megkerdeztuk:
- Segitsunk.
A valasz:
- Ti aztan sokat ertetek hozza.
Elegge flegman mondta, es lekezeloen.
Csak a kulonbseg az volt, hogy mi 5 perc utan tudtuk mit kell csinalni.
O meg 30 perc utan letette es otthagyta az egeszet.

Ilyenkor vajon mit mondanak a vevonek?
Nem tudtunk semmit csinalni, bocsasson meg. Ez eleg nagy
presztizsvesztes.
Vagy, mosolyognak es elkernek sulyos osszegeket? Ezt szoktak.
Egyebkent a szerviz egyik legjobb szereloje volt.
Azt mondtak a tobbiek, hat ok sem voltak nagy eresztes.
Jon a pasas (fenyezo) kiesett a zsigulijabol valami.
Nem ertek nagyon a ladakhoz, de elso ranezesre valami olajjal
mukodtetett dolognak tunt, en a lancfeszitore tippeltem (letezik ilyen,
pl. mercedes). Azt mondta elfolyt az osszes olaj a motorbol mikor ez
kiesett. A szerlok fel ora tanakodas utan jottek ra, hogy mi az.
A zsigulisok tudjak, nekem most nem jut eszembe. Olyan mint az AC pumpa
lokorudazata.

Inkabb elmondom melyik ceg:

A gyori Porsche Hungaria, volt Leier-Marton, Gyor Papai ut xx(nem
tudom).

Viszont ajanlom a Skoda Thermin Kft-t gyorben, a Somos Utcaban,
ujvarosban pontos cimet nem tudok fejbol.
Lelkiismeretesek, gyorsak es nem hu de dragak.
Sot onaluk azt vettem eszre, hogy a vevoert csinaljak.
Oda hordjuk a favoritot.
Tegnap bementem,  a karbi. A pasa nem tudta elvallalni, de
megkerdezett minden fontos adatot.
Relek jok-e, hutovizszint jo-e (az vezerli az automata szivatot), nem -e
hengerfejes inkabb stb.
Meg azt is ajanlotta nezzuk meg az AC pumpeszt. De nem tudta elvallalni.
Apamek tegnap indultak (kedd) a balatonra. Reggel ledoglott, autosbolt
nyit, irany a kis muhelyem aknaval stb., tapszivattyu kicserelve a kocsi
doxa. 
Sajnos nem ez a jellemzo.
Ismerek olyan mestert akit ezert rugtak ki a markaszervizbol, ahol
dolgozott, mert ilyen volt.
Azt mondtak neki nem termelekeny munkaero, mert az ugyfel nem fert be,
surgos lett volna neki, es a pali elkuldte egy megbizhato helyre.

Hat orakig tudnak meselni a szakszervizes elmenyeimrol, de inkabb nem.
Mert az uj autosak szivgorcsot kapnanak.
A Gyori Daewoo szerviz, ahol a valtoban ugy cserelnek olajat, hogy
letisztitjak es a leeresztocsavart beolajozzak! Persze oket nem erdekli,
ha a valto tonkremegy, mert az uj haszon a cegnek.
Vagy sajat tapasztalat ez is, kiirjak a desztillalt vizet, aztan a
kocsit meg feltoltik csapvizzel, nesze paraszt vizkovesedj!
A munkafelvetelnel hajlamosak elszamlazni, mert azt kiuties kiveszi a
reszet belole.
Volt egy ismerosom aki felveteles volt, ilyenbol keresett zsebre havi
100.000 forintot!

Mindegy nem is ragozom, szopatjak az uj autosokat, mert azzal fenyegetik
oket, hogy ha mashova viszi elveszik a garancia.

Ezek utan mit tehet az ember?
Fuggoben hagyva ezt a kerdest csa mindenkinek.
-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto:
+ - Motorosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

En a kismotorosokkal vagyok meglove.
Akik kijonnek a foutvonalra, varoson belul.
Nem tudja felvenni a kozlekedes ritmusat. Amikor lassitania kell az
autosoknak, akkor mindet megelozi !!!jobbrol!!!, utana meg lehagyjuk.
Mikor keskenyebb az ut es nem lehet rendesen kikerulni akkor meg razza
az oklet, hogy majdnem elutik.
Rohadjon meg az osszes ott ahol van!!!

Elso kihagas, huzamosabb ideig nem haladhatok mellette, ki kell
kerulnom, vagy mogotte kell mennem. Mogotte nem mehetek mert tetu lassu.
Ez akadalyozas. Nyilvanvalo.
Megelozom, utana lassitok a lampanal elmegy mellettem.
O ugyanugy reszese a kozlekedesnek, tehat ha feljott elem az utra
(foutvonal) ra ugyanazok vonatkoznak mint enram.
Akkor hat ez meg egy jobbrol elozes.
Mindekozben a veszelyhelyzet kialakitasa sem alabecsulendo ereny.

Hat ezekkel van mostanaban (jo ido) tele a tokom!!!

Ennyi!
-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto:
+ - Dizel diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Heloka!

Tehat:
Fustolesmeres:
A dizel motorok kormot bocsatanak ki.
Ezt hatosagi eloirasokkal szabalyozzak.
Ketfajta meres letezik:
- szemcsekorom-tartalom vizsgalat
- koromtartalom merese atvilagitassal
A masodik az elterjedtebb es az egy szerubb.
A dizel kipufogo gazt belevezetik egy fennyalabba, amit egy forras
bocsat ki es egy szenzor erzekeli az intenzitasat.
A fenyero valtozasbol tudjak megallapitani a koromtartalmat.

Eloszor kiszeloztetik a kipufogorendszert.
Majd alapjaratrol kell gyorsitani a leszabalyozasi fordulatszamig (max
fordulat) fokozatos gazadassal.
Ezt a merest ketszer vegzik el, a nagyobb ertek lesz a lenyeges.
Ez  H1 ertek.
Utana emelt alapjaraton (+100-150 1/min) jaro motornal hirtelen gazt
adunk (megpadlozzuk).
Itt is a leszabalyozasi fordulatig porgetjuk.
Ez lesz a H2 ertek.
Amit ugy irnak bele a kornyezetvedelmi lapba pl.: H1=2K, H2=1,5K.
A K a koromtartalom valamilyen aranya.

Az elobef. szoget egy stroboszkoplampaval merik.
Van egy jel, vagy az adagolon, vagy a lendkereken.
A nagynyomasu csocsatlakozasokhoz a porlasztok es a szivattyu koze
betesznek egy piezzo elektromos elven mukodo jeladot, amit a strobihoz
kapcsolnak.
Beallitjak a strobit, ugy, hogy a jel nullan legyen, az elobef. szog
erteke leolvashato a muszeren.
Meg fordulatszam kijelzesere is alkalmas.

Olyan mint a benzineseknel az elogyujtasmero csak ott elektromosan
mukodik, itt meg a nyomasvaltozast erzekeli.
Ugyanezt oszcilloszkoposan is lehet vizsgalni. De az mar tobb mindent is
elarul. A porlasztok allapotat, az adagolo allapotat stb..

Remelem kielegito volt.
Pa!


-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto:
+ - re:re (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Draga jo !!

1)
A meretek a kovetkezok: 180 magas, 91 kilo....(vasaggyal: kb 127. :-)))
Es ne kerulj soha olyan helyzetbe, hogy egy ilyen "trefasan parkolo" 
kozlekedopartner miatt kell kis hijan elgazolnod anyukat-babakocsival....Se 
az 
anyuka helyzetebe....Annyit elmondhatok, hogy nem annyira felemelo Pepsi-
erzes...

2)
O se a babakocsi ottletekor fog odaparkolni

3) 
Ha nem haraxol, hogy meg mexolalok, akkor szerintem a tetod pl.:gyermekek 
kavicsdobalasanak lehet az elszenvedoje. Vagy tenyleg valami X-atkas 
pont-akkor-
esett-le-pont-olyan-magasrol-es-kozben-pont-ugy-fujt-a-szel tortent.


medzsik
+ - re: motorozas, zoldlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Monte-Cristo!!

Amit irsz, az tokeletesen igaz._ De_ ne felejtsd el, hogy mar a 
Kresz-oktatason 
- ha azt a nevetseges toketlenkedest oktatasnak lehet hivni - beoltjak az 
embereket, hogy a motoros az nem ember, hanem tolvaj, szabalytalan, rossz 
pelda, aki nem kozlekedik, hanem csak iszik meg verexik, meg lelo mindenkit 
uton utfelen.
Legalabbis nekem ilyeneket mondtak a "B","C","E" kategoriaknal....Sot neha 
meg 
a jo kis "A" kategorianal is...
A motorosok ebben az orszagban mindig is el lesznek nyomva. Uvoltozik 
mindenki, 
ha elmesz a sorok kozott, de ha megkerded, hogy miert van felhaborodva, akkor
 
mindig kiderul, hogy irigykedik a helyzeti elonyodre. 
Errol jut eszembe! Valaki meg tudna valaszolni, hogy miert van ugy a 
Kreszben, 
hogy motorkerekpart gepjarmuvel (pl, GSXR1100-at Ifaval-potkocsival, anyjaig 
megpakolva HEHE) meg lehet elozni egy savban, de mindezt forditva mar tilos, 
buntetendo, veszelyes, meg ilyenek??????
Szerintem ezzel is csak csabitjak az autosokat arra, hogy a toljak le a 
motorost.
Es miert van az, hogy a motorost le akarjak loni, mert 80 cm-nel magasabban 
van 
a rendszama, vagy mert nem olvashato???? _DE_ a koteneres Ifat azt nem 
bantjuk.. Az fustoljon, legyen olvashatatlan rendszama, nem kell arra sarvedo
 
gumi, minek oda feklampa, legyen rajta 6fele futofeluletu gumi, hulljon a 
gane 
az utra nem baj!!!!!!
Errol ennyit, mert belemelexem es _joggal_ fogjak azt mondani, hogy 
keress(ek) 
egy motorozassal kapcsolatos forumot.

Mas:
Egyebkent azt megfigyeltetek, hogy a Volan-buszok soforjei mennyire 
mosolyogva 
integetnek a traffipaxos auto szemelyzetenek orszaguton, (lampa nelkul,) 110-
120-as temponal????Es persze viszont...
Ha a fentieket mas is tapasztalta, akkor remelem egyetert abban, hogy nekem 
mar 
nem a Wankeles Lada az almom, hanem egy Volanos Ifa!!! A legjobb!! Semmilyen 
szabaly nem vonatkozik ra, mehet 90-el lakott teruleten barhol, nem kell ra 
zoldkartya, nem kell karbantartani csak neha jol bekenni a lampakat meg a 
rendszamot iszappal. Sot talan meg reszegen is lehet vezetni. (Ha elkapjak, 
akkor csak azt kell mondani,. hogy "jo-jo, ittam egy kicsit...jo-jo, 
elgazoltam 
azt az ovodascsoportot, de nekem kell az auto meg a jogositvany a munkamhoz" 
es 
mar el is engednenek suru elnezesek kozepette.Sokkal jobb lehet, mint amikor 
a  
regi szep idokben kek fennyel autoztam.....


>Zold lampa

Tudtommal, ha telezold van, akkor vagy mindenfele mehecc vagy a mellette levo
 
tablan (utburkolati jelen) feltuntetett iranyokba. Ha megy nyil van a 
lampaban, 
akkor onnan mar csak arra amerre az mutat. Persze S-osztalyos Mercivel, FGP, 
EHU, BIT, AHN.... rendszammal, emelt feher Golffal, "I love Police" 
felirattal 
kaphaccc kedvezmenyeket...


Tok jo hosszu lett!!!!!

medzsik

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS