Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1065
Copyright (C) HIX
2001-04-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
Kedves HIX Irok es Olvasok!

Talan eszrevettetek, talan nem, hogy az utobbi harom honapban a HIX
uj helyrol mukodott - es az atallas koruli szokasos hibakat leszamitva
sokkal megbizhatobban, mint korabban barmikor.

Mindez a FOTEXNet-nek koszonheto: harom dedikalt gepet - egyenkent 60GB
tarterulettel-, savszelesseget, programozoi es egyeb segitseget ajanlottak.
Az eredmeny, az uj website onmagaert beszel: 11 ev utan vegre a 
TELJES ARCHIVUM ONLINE KERESHETO!

Erdemes meglatogatni:  HIX.hu

Cserebe a weblapokon a FOTEXNet helyezi el a hirdeteseket, es ebbol
remelhetoen jol jar - ha ugyanis nem, akkor kereshetunk uj partnert. ;-)
A penzrol meg annyit, hogy ha lesz bevetel, akkor annak egy reszet
atutaljak. Egyelore nem torom a fejem azon, hogy mi lesz vele, ha lesz,
de eltunni nem fog a zsebemben. Majd ha lesz, akkor szolok, es a HIX
legfobb segitoi (moderatorok, szerkesztok, stb.) eldonthetik, mi legyen vele.

Ettol eltekintve az ujsagok tartalma, szerkezete, moderalasa, stb. nem
valtozik. A FOTEXNet a szerzodes szerint nem szol bele az ujsagok tartalmaba.

Ha barmilyen otletetek, javaslatotok van a fejlesztesre, irjatok az
alabbi cimemre, most van programozoi kapacitas a megvalositasra.

Jozsi. /HIX/ 

Ui.: a mai ujsagok nem technikai okok miatt kestek, hanem mert mindenhova
     bele akartam tenni ezt a levelet
1 Magyarazhat itt az ember.. :)))) (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Auto a vallakozasba.. (mind)  30 sor     (cikkei)
3 fogyasztas (mind)  24 sor     (cikkei)
4 Pugetto 205, 1.8 TD (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: Mini + szembejovo bicikli (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: Mini (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Lassulva gyorsul.. (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Ne kavarj, ne kavarj... (mind)  15 sor     (cikkei)
9 va:Re: olaj (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Re: Lassulva gyorsul.. (mind)  28 sor     (cikkei)
11 elado kispolszki (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Re: HAT (mind)  21 sor     (cikkei)
13 bemutatkozas+Re: Thalia+vonohorog (mind)  26 sor     (cikkei)
14 Re: *** HIX AUTO *** #1063 (mind)  25 sor     (cikkei)
15 Koszonet (mind)  5 sor     (cikkei)
16 autofeltores (mind)  9 sor     (cikkei)
17 olajok (mind)  20 sor     (cikkei)
18 EmPeti; Elektr. kormany; TD oil; Szegeny 1000MB; Lement (mind)  48 sor     (cikkei)
19 RE: Elozes (mind)  32 sor     (cikkei)
20 RE: Ez +az (mind)  36 sor     (cikkei)
21 FIAT UNO 1,4 SX 1990 elado (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Re: Biciklis, .... (mind)  61 sor     (cikkei)
23 Re: Ez +az (mind)  55 sor     (cikkei)
24 Auto vetel (mind)  26 sor     (cikkei)
25 gokart (mind)  8 sor     (cikkei)
26 busz sav, lotus elise (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Tervezett szeteses (mind)  23 sor     (cikkei)
28 Egyebek (mind)  47 sor     (cikkei)
29 Re : embert olok (mind)  31 sor     (cikkei)

+ - Magyarazhat itt az ember.. :)))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 AM 4/2/2001 +0000, you wrote:
>Adott, fix attetelu sebessegfokozatban levo autonal nehezen tudom
>elkepzelni - a kiporgo kerekek esetet kiveve - hogy a fordulatszam
>csokkenesevel nojon a sebesseg. A gyorsulas pedig ezt jelenti.
>Ezt azert kifejthetned alaposabban :-)

jajj ne.... alatta 4 soron keresztul fejtettem ki alaposan, nagyon nagyon 
alaposan.
de gondolom azt olvastad, igy nem ismetlem magam, hanem leirom..
a motornak is van lendulete.. a moor nem eleg eros hogy fenn tartsa az 
aktualis fordulatszamot es folyamarosan kaparjon az auto, de nem is olyan 
gyenge hogy egybol visszaessen 2-esbe felkapcsolas esten..
Idaig ertheto ?:) Ebbol mi kovetkezik felkapcsolaskor.. a motor a 
lenduletebol veszilt folyamatosan, de addig sikeresen kapartatja az autot.. 
egy bizonyos fordulatszamra visszaesve pont  annyi ereje van hogy onnantol 
szamitva mar el tudja akkor is kapartatni a kerekeket ha az auto lassabban 
halad..  Mikozben a motor a lenduletet is felhasznalva az auto csikorgo 
kerekekkel gyorsit, az auto gyorsul, hisz a kerek gyorsabban forog mint az 
auto sebessege megkivanna, de a motor lassul, hisz veszit a lenduletebol.

nahh ennel jobban kifejteni nem tudom, de remelem ertheto voltam.. :))
+ - Auto a vallakozasba.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 AM 4/2/2001 +0000, you wrote:
>Jó dolgom úgy hozta, hogy saját céget alapítok, és több embertől is azt
>hallottam, hogy érdemes az autómat a vállalkozásomba apportként bevinni.
>Azonban, arra egyenlőre még senki nem tudott válaszolni, hogy ilyen esetben
>milyen papírmunkát kell elvégezni (pl. átíratás ??? stb.).
>Szóval, akinek van már ebben tapasztalata, kérem ossza meg velem.

Sorolom..
elonyok:
1. elszamolhatod a teljes javitasi koltseget, nem csak ugy a 70-80%-at.
2.  ha csattansz a kotelezod nem no, igaz se onusz se malus nem jar neked. 
sok baleset okozasa eseten jo.

Hatranyok:
1. Malus sincs, de bonus sincs.
2. casco dragabb.
3. cegauto leven az autot eladni, csak olcsobban lehet

Ha kft-t csinalsz, es neadjisten egy partner meglep pl aruval aminek az 
araval te meg logsz egy ceg fele, akkor viszik a verdad (hacsak nem vagy 
ugyes), kulonben meg 2-3 rendorsegre valo beszaladassal megusznad..
Btnel gazosabb, ott van esely hogy fizetsz igyis ugyis...

-- igaz nem hatrany, de javitast lehet kerni szamla nelkul igy pont annyit 
takaritasz meg amit nyernel az elony 1. pontjaban

Ant... A bizniszmen.. :))))) ... Akinek osszetortek egy parkoloban a 
kocsijat, majd meglepett az illeto,  hogy pusztulna bele... szegeny beteg 
ember itthon fekszik , lkuld valakit a kocsijaval elintezni par dolgot, 
erre valami baromarcu belemegy tisztessegesen es otthagyja.
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 1/2/2001 +0100, you wrote:
>Te merfoldben szamolsz? Bar ez meg ugy is sok. Orszagut
>(120-150 kozott) 8-9 liter, varos nagyjabol ugyanennyi. Mindenhol
>kulon irjak a varosi fogyasztast, de Nekem az osszes autonal
>ugyannnyi volt a fogyasztasom orszaguton es varosban. En kb.

ennyit csak a suzukim fogyasztott, mas autoval nem talalkoztam ami benzines 
es a varosban 10 liter alatt evett volna. Kulonben km-ben szamoltam, 
budapesten tankoltunk,  bp  - hegyeshalom - gyor es itt kifogyott a 
benzin.. Varosban a 8 liter szvsz alomhatar csupan, en a suzukival 
legtobbszor  8.6 litert etettem meg.
Persze hallottam meseket a honda takarekossagrol pl egyik haveromtol, aki 
szerint alatta varosban 8-9 eszik a hondaja, aztan veletlen egyszer 
elszolta az anyukaja magat hogy alig gyozi a 11-12 literes fogyasztast 
finanszirozni. persze ezt csak azutan hogy bedoltem a mesenek hogy a honda 
jo es keveset fogyaszt.. Sajna ez egy baromi nagy tevedes, amig nagypapasan 
jar az ember tenyleg keveset fogyaszt ezt alairom.. Amint mar 
dinamikusabban jar vele az ember a varosban a 14-15 liter  se mindig eleg 
neki, ezt mar nemetorszagban tanult hondamanias hondaszerelo 
ismegerositette amikor megemlitettem neki hogy szvsz ez az auto a 
teljesitmenyehez kepest iszonyuan sokat fogyaszt o igy nyugtatott meg, hogy 
a teljesitmenyhez uzemanyeg kell.

Ant
+ - Pugetto 205, 1.8 TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia zitus9, szia HA!

Regi es uj Peugeot-k iranti erdeklodessel
GOTO index PSA-topik:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9003694&uq=523

Piece: 
nme1

"Know your enemy"
+ - Re: Mini + szembejovo bicikli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia hex, szia udvardyb, szia HA!

A Mini elonyeirol es hatranyairol:
>Nos gondolom ez a merete miatt van, nem ?
>De ha mondjuk kispolakot veszek, akkor a helyzet 
>ua., igaz ? A Mini azert fordult meg a fejemben, 
>mert nekem sokkal szebb,
>min pl. a hasonlo kategoriaju kisopolak.
Nem tudom, de lehet, hogy ennel azert bonyolultabb
a dolog. A TV-musorban a rontgenrajzot is mutogattak,
igaz, nem osszehasonlitasrol volt szo, hanem kizarolag
a Minirol . Inkabb kerdezd meg pl. Fogasht, vagy mas
olyat, aki ert az autokhoz.

Szoba kerult a KRESZ kozelgo modositasa, miszerint
a kerekparos bizonyos esetekben a forgalommal ellentetesen
is kozlekedhet. Probaltam elkepzelni, hol? Nem igazan jut
eszembe ilyesmire alkalmas hely, marpedig nem mindegy, 
hogy a biciklis frontalisan utkozik, vagy hatulrol toljak 
meg. Bar ezt csak vegiggondoltak a jogalkotok...

nme1
mondjuk az Andrassy ugri


"Know your enemy"
+ - Re: Mini (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
[...]
> Mas kicsi, de szep(nek mondhato) auto meg nem jut az eszembe.

Szerintem a Mini legalabb olyan draga, ha nem dragabb, mint a
Bogar. Ha a fenntartasi koltsegeit nezzuk, akkor meg kulonosen.
Abban az arkategoriaban, amiben gondolkodsz, nekem meg ket
auto jut eszembe: Peugeot 205 (esetleg a 106-osok korai evjaratai)
es Renault 5. Az elobbit nem nagyon ismerem, de az utobbit nagy
ivben keruld el. Amilyen jol nez ki, olyan sz*r is.

udv,
Zoli

- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - Re: Lassulva gyorsul.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
[...] 
> >Ez nekem kepzavar. Kiporgo kerekekkel lassult?
> >Mifele autod van neked? :))))
> 
> Ne kavarj, ne kavarj, erted mit irtam, a motor fordulatszama esik lefele
> mikozben az auto gyorsul, mert a motor a lenduletebol veszit, kozebn az
> auto eleri a megfelelo tempot, igy egy ponton talalkoznak..

Hidd mar el hogy nem ertem. :) El nem tudom kepzelni, hogy egy auto
hogy tud ugy gyorsulni, hogy kozben esik a motor fordulatszama. 
(Hacsak nem lejton gurulsz, es elotte nem uresben turaztattad.)

Z.
- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - Ne kavarj, ne kavarj... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> "Ne kavarj, ne kavarj, erted mit irtam, a motor fordulatszama esik
>> lefele mikozben az auto gyorsul,"
> Adott, fix attetelu sebessegfokozatban levo autonal nehezen tudom
> elkepzelni - a kiporgo kerekek esetet kiveve - hogy a fordulatszam
> csokkenesevel nojon a sebesseg. A gyorsulas pedig ezt jelenti.
> Ezt azert kifejthetned alaposabban :-)

Bocs Urak, hogy belemakogok a partvonalrol.
Az en olvasatomban - kinyomott kuplunggal, 8000-es fordulattal kettesbe
tette a kocsit. Engedi fel a kuplungot, (netan meg csusztatja is egy kicsit)
a terheles hatasara a fordulat esik vissza, mikozben a kaszni gyorsul.
Erteni azert lehet, meg akkor is, ha a hetkoznapokban ritkan valtunk
megtartott motor fordulattal.
--
Meszaros Geza
+ - va:Re: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zoli irja...
> A kicsi also viszkozitasi ertek (0W, 5W) adott esetben mar tobb 
> kart okozhat, mint hasznot. 
Ujat nem tudok hozzatenni, csak megerositeni tudom a fentieket.
Egy oregebb, tobbet futott motor bizony hamar megeszi ezeket 
a hig olajakat. 87-es Escortom telen 10W, nyaron 15W-40-et kap.
--
Meszaros Geza
ui: a Botond a leguniverzalisabb olaj. Ez van a funyiroba, ezzel kenem
a lancfureszt es nehany csepp az eledezo tabortuzre is jut belole. :-)
+ - Re: Lassulva gyorsul.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

:
>Ne kavarj, ne kavarj, erted mit irtam, a motor fordulatszama esik lefele
>mikozben az auto gyorsul,"
Attila:
>Adott, fix attetelu sebessegfokozatban levo autonal nehezen tudom
>elkepzelni - a kiporgo kerekek esetet kiveve - hogy a fordulatszam
>csokkenesevel nojon a sebesseg. A gyorsulas pedig ezt jelenti.
>Ezt azert kifejthetned alaposabban :-)

Meg a kiporgo kerek sem, mert ugye akkor no a f.szam, de nem gyorsul
(annyira)...
Esetleg lejton, jegen, csuszo kerekkel, vagy kinyomott kuplunggal...
Ant, BME-s cimmel ne irj ilyet, please ;-))

Ha jol ertem, azt mondod, 1.ben 8500, valt 2.be, es _ekkor_ nem esik le
6500-ra, hanem marad 8000, mikozben kerek kiporog?
Ott azert lehet meg egypar tenyezo: surlodasi tenyezo, valtas idotartama,
gazpedal allas valtozasa stb.
De ha viszont mar kiporog, _es_ te tovabb nyomod neki, akkor mitol esne a
ford.szam?

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - elado kispolszki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
van egy 15 eves sarga kispolszkim elado.
Muszakilag nagyon jo allapotban van, jovo augusztusig ervenyes a
muszakija.
(A zoldkartyajat iden augusztusban kell megujitani.)
Extrak: radiosmagno, eredetiseg vizsgalat (majus 10-ig ervenyes)
Iranyar 125.000 Ft
Erdeklodni az  cimen, esetleg a 06-30-9843-917-es
telefonszamon lehet.
Anna
+ - Re: HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Laszlo Csendes wrote:
> Regota keszulunk erdelybe. Orommel hallottam, hogy HAT-ot
> terveztek. Mikor lenne? Szivesen elmennenk.

A hetvegen bekaszni voltam (evett valaki bekacombot?). Megneztem a szomszed
erdesz altal ajanlott kabannat is. Van 6 szoba 12 aggyal, tisztalkodasi
lehetoseg, a szobak a manzardon vannak, lenn meg etterem van, mindenfele
kajaval egyaltalan nem draga aron. Az arat lehet alkudni is. Ez lenne egy
lehetoseg. Az egesz dolog hatranya az, hogy nincs a legkozeleb a tervezett
latnivalokhoz. A hely a regi magyar-roman hataron van, tolem par
kilometerre. A Szent-Anna, meg a Bekasi szoros elegge messze vannak.
A hely tulajdonosa egy roman alak de nagyon rendes ember.
A masik lehetoseg az Tusnadon lenne.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

Tebenned van valami olasz. Vagy ha nincs szeretned ha lenne?
--pickup-howto
+ - bemutatkozas+Re: Thalia+vonohorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Toth Istvan /Topo/ vagyok 24 eves informatikus Borsodbol,a 
listat kb: 2 hete olvasom,de most van hozzaszolni valom.
2001 marc.13 ota boldog tulajdonosa vagyok egy Renault 
Thalia RN tipusu autonak.Az autot jan. 8.-an rendeltem 
meg,mivel elfogult Renault hivo vagyok nem volt 
ketseges,hogy mire cserelem a Wartburg 353W-met.
Azert valasztottam az alapfelszereltseget, mivel szeretem 
az egyszeruseget es az alapfelszereles is boseges, az 
arkulonbozetet inkabb a HIFI-re koltom az autoba.Az 
alapfelszerelest bovebben lasd:Renault honlap.

Az en automon van vonohorog,meghozza leveheto vonofejes.A 
KPM csak ezt engedelyezi ra,mivel belelog a hatso 
rendszamtablaba es vizsgan nem engedik at a fix horgossal.

Az autoval nagyon elegedett vagyok,nagyon nyomatekos az 1.4 
motor.
Azert tudjak ilyen aron adni,mert rengeteg aprosag le van 
sporolva a Cliohoz kepest.Gondolok itt a 
tarolohelyek,nehany visszajelzo(pl:olaj Check),par kenyelmi 
dolog (pl:hatso utaskapaszkodo a teton), hianyara.A 
biztonsagon nem sporoltak es ez szerintem fontos.

Topo
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1063 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1. Olaj a Twingoba: koszi mindazoknak, akik reagaltak. > A vegeredmeny:
nyugodtan hasznalhatom a Shell TMO syntetic SAE
> 5W-40 olajat, megfelelo lesz.

Egyszer en is tettem a Twingoba Mobil1 5W-50 (vagy 0W-50 ? mar nem
emlekszem) olajat.Nem igazan szerette. A kov. olajcserere (15000km) jocskan
evett belole, kb a nivo also negyedenel volt az olajszint. Ez egyszeri
alkalom volt, mert utana visszatertem az Elf Sport 10W-40 olajhoz. Ezzel az
olajjal altalaban a nivo haromnegyedeig fogy le az olajszint a 15000km
alatt. Az autoban most 105e km van, a mobil olajat a 60 ezres olajcserenel
probaltam, szoval nem hiszem, hogy a motor kopottsaga az ok. Ha jol
emlekszem Antforce irta, hogy a Honda is szereti megenni a nagyon "hig"
olajat.
Kivancsi vagyok a te Twingod "szereti e " ezt az olajat. Az uj 16V Twingod
van vagy meg a "nyolcas"?

> mini Twingoban balteremnyi a hely a kisauto Swifthez kepest :-)

Ezt csak igazolni tudom, amikor en kisautot kerestem, a magassagom miatt
nekem is nagyon leszukult a kor, szinte csak a Twingoban fertem el
kenyelmesen. A Swiftbol majdhogynem a kereskedo banyaszott ki mert
beszorultam... :)  De majdnem ugyanez tortent mult heten is amikor a
szalonban kiprobaltam a Thalia hatso uleset.

BigZ
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezuton szeretnem megkoszonni Major Frigyesnek a gyors reagalast CZ ugyben es
hogy E-mail cimemet tovabbitotta egy uriembernek Szlovakiaba aki mar
felvette velem a kapcsolatot.

BigZ
+ - autofeltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

egyik kollegamnak a hetvegen a legnagyobb tomeg kozepette, a Varosligetben
parkolo Suzukijabol kiszedtek a  bal hatso haromszogablakat (az uveg szepen
lefektetve a hatso ulesre!) es kivettek a radiosmagnojat. A rendorok
elmondasa szerint aznap o volt a 6.
A kocsin semmifele serulesi nyom nem latszik.

Tibor
+ - olajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Yahni,,

hat nem egeszen ertem amit irtal, mert en azt neztem az olajon amit kell. 
Az auto kezikonyveben az van, hogy Magyarorszagon 10W-40-es olaj kell bele. 
En olyan olajokrol csinaltam listat, amelyek megfelelnek ezen
kovetelmenyekenek, igy nem tudom ertelmezni ezen mondataidat:

>Hat ha csak ezen szempontrendszer alapjan veszel olajat jol meg is
szivhatod.
>Tudod,  a  20w-50-es  Botond is jol hangzik es olcso, plane hogy jon a
>nyar.
>Az hogy esetleg nem jo a kocsidba az meg kit erdekel ugyebar.
>(Nem azokat a szamokat nezted amit kell, nezd a teljesitmenyszintet es
>ne  a  hofoktartomanyt- egy olyan orszagban ahol -10°C is ritkan van mi a
>francnak 0Ws es 5ws olaj. 15w-40 vagy 10w40 teljesen megfelel.)

Senki sem beszelt itt olcso, Botond minusegu olajokrol.

Udv,
Tibor
+ - EmPeti; Elektr. kormany; TD oil; Szegeny 1000MB; Lement (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja Mindenkibe! :o)

		_______ EmPeti _______
Szeretetteljes udvozletem, legy udvozolve a Listan! Szep bemutatkozas
volt! Az elkoszonesed tetszik! :o) Lehet, hogy szerenytelen vagyok? :o)
A jogdijat keretik majd atutalni! :o))) (Csak vicc volt! Megtiszteltel!)

		_______ Elektr. kormany _______
poppec... Peti:
>>>>>
Szoval az elektromos kormany, az elektr. ablakmemelot
jelent, amikor eppen magamnal vagyok... :)
>>>>>
Ezen berosaltam! :o) Jo volt!

		_______  TD oil ________
Kollmann Tibi!
koszonom a felmerest olaj ugyben, pont most esedekes nalam is az olaj-
csere es nagyon filoztam, hogy melyiket tegyem bele, ugyanis az elmult
2 evben MOL turbodiesel-t kapott a kicsike, de az utolso cserenel az OMV
olajat sikerult megszereznem _nagyon_ jutanyos aron (1x-i alakalom volt
sajna) igy az ment bele. Most gondolkodtam, hogy megint olyat vegyek-e,
vagy alljak vissza a MOL-ra. Dontottel! Koszi! :o)

		_______ Szegeny 1000MB _______
Nasfay Zoli:
:o((( Amikor olvastam mit csinaltak a Skodrival, majd elsirtam magam!
Igaz egyreszt a rohogestol a dumadon, de nagyobbreszt a dolog miatt.
Ezt nem hiszem el, hogy ilyen tetuladak elnek! Asszem Zoli egy kicsit
finoman fejezte ki magat. Nem is erdemel mast az ilyen idiota! A tokeit
biztos Ciprus-ig rugdosnam, aztan a pe'pet lenyeletnem vele! A turoba is!

		_____ Lementem hidba _____
Kocsikazok be ma (tegnap) reggel a munkaba. Epp a Lagymanyosi fele
araszoltunk a Nepliget es a Lurdy kozott a Hungarian (sose tudom, hogy
mi ott a neve), amikor latom, hogy egy Astra elhuz melletunk a _jardan_
ugy 100 korul! Porzott utana az aszfalt rendesen! Aszittem rosszul latok,
de sajnos nem. :o( Ment ugy 800 metert, amikor elindult az eleje es lyuk
nyilt a soron. Nem problema, hogy szep kis jardaszegely van, leugratott
es maris bent allt a sorban! Kesz votam! :o\

No mara ennyi!
A kormanyok legyenek velunk, udv!

 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - RE: Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>pl. az elozott jarmu soforje elkezd emberkedni hogy ot 
>marpedig
>ne elozze meg egy ... markaju kocsi, es beletapos a gazba 
>ahelyett
>hogy segitene az elozes befejezeset.
>Lestrapalt kisteherkocsik szoktak ilyet, meg a 
>parasztgyerek
>amikor azt hiszi, a szetrohadt ezerotos Ladajaval o a meno.
>Sok ilyet tapasztaltam.

Hat ez igen erdekes jelenseg, fokent az engem ne hggyon ott 
egy Skoda cimu nyomulos arcok tetszenek. Eloszoban annyit, 
hogy nemreg felfeszitettek a verdam es a karosszeria azota 
is erdekesen nez ki, de ettol a tartos 150-et viszi az oreg 
auto. Szoval tipikusan Buzuki Stiftel probalnak mindenaron 
lepest tartani. (1.0 GL) Egy Jettas az M7-en nem birta 
elviselni, hogy mindig beerem (stabil 150)
, mindig felgyorsitott, mint az allat, majd 2-3 km-rel 
arreb megint csak 130-al ballagott. Miert nem huzodik az 
ilyen le?

Ha elozok, akkor egy mar lenduletbol megyek ki. Ez azt 
jelenti, hogy egy kamion vegere 120-130 biztosan megvan. 
Nem szotymorgok, mert menetkozben ugy is donthet, hogy o 
most megall az ut baloldalan (mar lattam a Gorogoknel ilyet 
:)

Bye

Fresi
+ - RE: Ez +az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>5. Apuka es lanya bringaznak a jardan, velem parhuzamosan. Jo ido
>van, ablak lehuzva. Indexelek, kanyarodnek. Apuka odakialt
>lanyanak: Ne nezelodj, tekerj, mehetsz! S a kislanyt
>szotfogadott... Ha nehany ev mulva egyedul kerekezik, s eszebe
....
>ugy tanultam, hogy a kerekpart _attolni_ kell az uttesten, nem
>leugratni es atviharozni. Mikor valtozott a KRESZ?

Te buktal volna meg a KRESZ-vizsgan, nem az apuka.
Azert ez eleg elemi szabaly.
Ha kanyarodsz es keresztezed az utjukat, nekik van elsobbseguk,
akar le vannak szallva a bringarol, akar nem, akar van zebra akar nem.
Kiveve ha az ut amin mesz, kanyarodo foutvonal (tehat logikailag nincs
kanyar) es nincs zebra.

Mas dolog, hogy valoban le kellene szallniuk es attolni, kiveve, ha nem
kerekparut volt ahol mentek, ezek utan ezt is el tudom kepzelni.
Ha kerekparut volt, meg lassitaniuk se kell, ellenben neked allora kell
fekezned 90-rol (50 helyett) es el kell engedjed oket.
Lenyegtelen hogy indexeltel vagy sem.

>elott volt vezetoi engedely kerekparra is. A mai rohano vilagban
>hogy lehet embereket ugy a kozlekedok koze engedni, hogy ket
>vekony kereken imbolyogva, mindenfele biztonsagi es vedelmi
>eszkoz nelkul "kozlekedve", a legalapvetobb szabalyokrol halvany
>gozuk sincs???

Ezt meg is lehet forditani: A mai eldurvult vilagban hogy lehet
100 loeros gepeket adni olyanok ala, akik a legalapvetobb 
szabalyokat sem akarjak betartani, annak tudataban, hogy
ok az erosebbek?

Azzal egyetertek, hogy a kerekparosok kozt hihetetlen sok
bena tudatlan onveszelyes vezeto van, kulonosen videken.

udv: VAti
+ - FIAT UNO 1,4 SX 1990 elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

FIAT UNO 1,4 SX benzines
Garfit metal
Evjarat:1990.julius
Muszaki vizsga 2002.04.
Central zar, el.ablak, inditas gatlo,kat.
vonohorog
Iranyar:620.000 HUF
Akit, erdekel írjon a fenti cimre,vagy
tel :06-30-360-9670
+ - Re: Biciklis, .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Mindenekelott Marci, udvozollek ujra a HiX volan mogott!
Termeszetesen most sem birtam csendben, fapofaval vegigolvasni
az irasodat :-)))


>"5. Apuka es lanya bringaznak a jardan, velem parhuzamosan.
>Jo ido van, ablak lehuzva. Indexelek, kanyarodnek. Apuka
>odakialt lanyanak: Ne nezelodj, tekerj, mehetsz! S a
>kislanyt szotfogadott... Ha nehany ev mulva egyedul
>kerekezik, s eszebe idezi apuci intelmeit, nem biztos,
>hogy elve haza jut :-(( En meg ugy tanultam, hogy a
>kerekpart _attolni_ kell az uttesten, nem leugratni
>es atviharozni. Mikor valtozott a KRESZ?"
>
>Ilyenrol nem tudok, hogy attolni kellene a bicajt.
>Ettol persze meg lehet ilyen szabaly.

Van is. Epp ma hallgattam a radioban kozlekedessel kapcsolatos
musort, es errol is szo volt benne. A zebra _csak_ a
gyalogosoke, a biciklit _csak_ tolva lehet atjuttatni rajta
(esetleg vallra kapva, vagy szetszerelve, szatyorban, illetve
athajitva). Atbicajozni csak akkor szabad, ha kulon felfestett
kerekpar-atkelo van. Ha megfigyelitek a kerekparutakat, a
zebrak elott sok helyen kinn is van a kerekparut vege tabla.
A riportalany (nem tudom ki volt, nem hallottam elejetol a
musort, de biztos valami forendorfe'lese'g) ki is hangsulyozta,
hogy a zebran atbicajozok halomozottan veszelyforrast
jelentenek magukra es masokra nezve is. Ebben egyebkent van
valami, a bal szemoldokomben levo "mosoly"-t is zebran (illetve
meg elotte, a jardan) szereztem, bicajozas kozben,
szemuvegviseles es egy futo gyalogossal valo rugalmatlan
utkozes folytan...

>De ha tolna is, es esetleg mindez a jobb oldaladon
>tortenik, ott elsobbseguk van. (Ha bal oldalon, de
>van zebra, ott is.)

Ez igaz, de...

>Ez ugye azt jelenti, hogy te megallsz es atengeded oket.

Pontosan, de...

>Lehet, hogy apuka tudta ezt, szamitott arra, hogy te is tudod,
>es csak annyit akart, hogy neked ne kelljen annyit varnod....

....na igen, csak ott kovette el a hibat, hogy arra neveli a
gyereket, hogy vakon bizzon az elsobbsegeben. Mindenki ismeri
az erre vonatkozo legfontosabb (monjuk ugy: whatthisno)
torvenyt: elsobbseged csak akkor van, ha megadjak!
Na ez a kislany nem fogja ismerni, es lehet hogy ez lesz
egyszer a veszte (tudom, sarkitas, de neadjisten,
hogy igaz legyen!)


Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - Re: Ez +az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!
Par eszrevetel:
1. Azt irtam: jardan kerekeztek. Igy a kerekparutra vonatkozo
eszreveteleid ide nem vonatkoztak, az masik szituacio lett volna.
2.
> Ha kanyarodsz es keresztezed az utjukat, nekik van elsobbseguk,
> akar le vannak szallva a bringarol, akar nem, akar van zebra
akar nem.
> Kiveve ha az ut amin mesz, kanyarodo foutvonal (tehat
logikailag nincs
> kanyar) es nincs zebra.
Egyutt buktunk volna :-))) Kanyarodo foutvonal eseten is
elsobbsege van a velem parhuzamosan halado gyalogosnak,
kerekesnek, stb! Nezd csak meg egy KRESZ-konyvben...(31§. 8.
bekezdes)
3. KRESZ:
54. § (1) Kerekparral a kerekparuton vagy a kerekparsavon, ahol
ilyen nincs, a leallosavon vagy a kerekparozasra alkalmas
utpadkan, illetoleg szorosan az uttest jobb szelen kell
kozlekedni.
(2) Lakott teruleten levo olyan uton, amelyen az uttest
kerekparkozlekedesre alkalmatlan, kerekparral a gyalogosforgalom
zavarasa nelkul es legfeljebb 10 km/ora sebesseggel a jardan is
szabad kozlekedni.
A fentiek szerint szabalytalan volt, hogy a jardan kerekeztek (a
sebessegrol mar nem is szolva), de ez mellekes, ezt csak a
szinhely ismereteben lehet eldonteni.
4. Elokerestem a KRESZ jogszabalyi szoveget es meglepetesemre
_nem_ talaltam utalast arra, hogy jardan kerekezeskor le kellene
szallni uttesten atkeleskor. Hogy honnan szedtem????
5. Apuka szerintem ott hibazott, hogy nem parancsolt megalljt a
lanyanak a jarda szelen, hanem _korultekintes_NELKULI_
tovabbhaladasra biztatta. Gondolj bele: jon egy ilyen marha, mint
pl. En, csak egy kicsit gyorsabban, meg nem is indexel (hisz ez
manapsag ugysem divat) csak kanyarodik... Csatt! Es lehet, hogy a
kislanynak tenyleg elsobbsege lett volna! De ezt mar legfeljebb a
fejfajara lehet rairni. Ha esetleg szetnez, elkerulheti az
altalam okozott veszhelyzetet. Es lehet, hogy meg meg is koszonom
neki... Volt mar olyan szitu, hogy a kozlekedo partner segitett
elkerulni egy balesetet, s nem voltam rest megkoszonni neki. O
jobban esznel volt, esetleg lemondott az elsobbsegerol vagy csak
arrabb kormanyzott vagy lassitott, es igy nem tortent semmi baj.
Voltam mar ilyen helyzetben mindket oldalon, s biztos leszek is.
6. En Budapesten lakom, ott es kornyeken autozom a legtobbet.
Gyakran elborzaszt, milyen helyzetekbe mennek bele a
kerekparosok. Talan a kamikazekhoz hasonlithatnam oket.
7.
> Ha kerekparut volt, meg lassitaniuk se kell, ellenben neked
allora kell
> fekezned 90-rol (50 helyett) es el kell engedjed oket.
Szoktam ugyan 90-nel menni, de semmikepp sem kanyarodas elott :-)
Es En nem irtam, hogy epp szaguldoztam volna...

Udv, Bazsi.

+ - Auto vetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Tavasszal nem csak az uj tagok bujnak elo, de az osiek is ujra jelentkeznek.
:o)
A Golfot (amelyik torpant - ha meg emlexik ra valaki) sikeresen eladtuk.
Most mar magamnak szeretnek kocsit venni, es ehhez kerem a tanacsotokat.
Az elkepzeleseim:

- '87-'90 koruli kocsi 500 ezer Ft korul vagy
-'92-'98 koruli kocsi 1,500,000 Ft korul, hitellel
-1500 kbcm maximum - a kotelezo miatt
-Nagy csomagter, vagy kombi amibe befer az ernyo, meg a bringa
-Kis fogyasztas
-Japan autok elonyben

Elsosorban arra lennek kivancsi, hogy mennyit fogyasztanak ezek az 1,5-os
kombik. Igazabol atlagosan hasznalnam, plusz hetvegi kirandulasok (15-20
ezer km / ev). Ha valakinek van otlete, vagy tanacsa autovasarlasi hitellel
kapcsolatban, azt is szivesen olvasnam.
Remelem nagyon sok tanacsot kapok, ugyhogy javaslom maganban valaszoljatok,
hogy ne terheljuk a listat, de ha kozerdeku, lehet, hogy a tobbiek is
szivesen olvassak.

Koszonettel,

Chucky the Almighty
+ - gokart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Lista !
Hetvegen a fiammal isteni jot gokartoztunk Mogyorodon a Hungarokart palyan.
Szivesen megismetelnem a HIX auto mas olvasoinak tarsasagaban. Lenne
kedvetek? Kelo jelentkezo eseten a teljes palya is kiberelheto, de most
vasarnap delutan olyan kevesen voltak, hogy ha csak beeseunk, akkor is
kocsihoz jutunk.
Varom a tippeket, mikor menjunk.
Hello : Laci
+ - busz sav, lotus elise (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Friss sajtohir (fejbol idezve):

A BKV es a Rendorseg (vegre) elhatarozta, hogy letisztitja a Budapest
teruleten levo huszonegynehany km hosszu buszsavokat azoktol az autosoktol,
akik azt jogosulatlanul hasznaljak. A mai naptol a Rakoczi ut buszsavjait
vettek vizsgalat ill. kamerazas ala!!! 6 motorosrendor es egy rendorauto
cirkal folyamatosan (ez utobbi kameraval is rendelkezik!). Ezenkivul ma
elkezdtek javitani az Astorianal levo kamerakat is. De a lenyeg most jon:
Tervezik, hogy BKV buszokba is kamerakat szerelnek!!!

***

Ma az M1/M7 bevezeto szakaszan lattam egy Lotus Elise-t. Magyar rendszam.
Gyonyoru!!!! Kb olyan magas mint a Seat Inca.... a motorhaztetoig.

Udv:
Csaba
http://www.extra.hu/krimi
+ - Tervezett szeteses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Listatarsak!
Bocs, ha nem szigoruan veve autos temat (idosebb tipusoknal legalabbis)
feszegetek.
Akos ) reszerol felmerult az elekrtonika megbizhatosaga:
>Hogyan lehet epp az elektronikanak elettartamot tervezni?
Annak idejen a foiskolan, ha rovid ideig is de tanultunk megbizhatosagi
tervezest. Ennek a lenyege, hogy a kulonbozo jellemzoju alkatreszek
megvalasztasaval eleg komolyan lehet befolyasolni a kadgorbe bal oldalat
(gyartasi/beegetesi szakasz), also szintjet (minoseg) valamint a jobb
oldalat (oregedesi szakasz). A gorbe vizszintesen az idovel, fuggolegesen a
megbizhatosagi rataval aranyos. Az elektromos alkatreszek is oregednek: az
elkok kiszaradnak, a felvezetok atmenetei serulnek, tolcserszeru hibak
jelentkeznek ebben. A mechanikus-, es hoterhelesek az alkatreszek tokozasat
is igenybe veszik. Jellemzoen viszont a forrasztas a leggyengebb, bar
szinten kezbentarthato eleme a megbizhatosagi tervezesnek. Nem akarok
tulzottan belebonyolodni, de nem veletlenul vannak szigoru szabvanyok az
autoelektronikara, mert sajnos az elektronika reszerol nehez versenyezni a
mechanika tervezett megbizhatosagaval. Ezert itt kulonosen ervenyes a gagyi
es markas termekek kozotti kulonbseg: nem mindegy hogy ki mennyi energiat
fektet bele a minosegbe tervezes es ellenorzes szintjen.
Kellemes tavaszi autozast mindenkinek, itt meg mindig jeget kell kaparni
reggelente. :-((
Tibor!
+ - Egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Az elozeses es jogositvanyszerzeses vitahoz a reakciok utan
	tett nehany megjegyzes.
	  Eloszor is ketten is furcsallottatok, hogy miert a HIX-AUTO-ra
	fogom az idegeskedest. A dologban semmi szemelyes nincs, egy-
	szeruen csak az emlitett torteneteket hallva beugrott ez a
	kis jelenetsor (ertsd: lassu elozes), es felidegesitettem magam.
	  Masodszor: az egyetlen erv, amit elfogadok a mellett, hogy
	minel tobb jogsi legyen, az a gazdasagi indok. Jarjon csak mi-
	nel tobb ember autoval, es meg tobb penz lesz hazra meg banya-
	ra. (Mert hogy vissza nem forgatjak az utakba, az is biztos.
	Mindenesetre most nem akarok politikai vitat nyitni. Egyszer
	sikerult, es kaptam az arcomra. :-)) Mert hogy szukseg van a
	kozlekedesre, nem fogadom el. A hulyebbje jarjon villamossal,
	busszal, trolival, metroval vagy vonattal. Nem is igazan ertem:
	a rendorseg (es mindenki mas) nagy arccal hirdeti, hogy mi-
	nel fontosabb a balesetek szamanak csokkentese. Hat ha fele
	ennyi autos nem lenne, kevesebb lenne a balesetek szama, az
	tuti! Arrol nem is beszelve, hogy a kevesebb autos lenne az a
	csoport, aki a "jobb kepessegu", ami fajlagosan szinten a bale-
	setek szamat csokkentene.
	  Tobben irtak a dologgal kapcsolatban, hogy rengeteg alkalmat-
	lannak hosszabbitja meg a haziorvos a jogositvanyat. Na, ezen
	is jol felidegesitettem magam. (Meglepo? :-)) Mindenki (az uj
	tagok kivetelevel) ismeri a nezetemet az idosek jogositvanybir-
	toklasaval kapcsolatban, es magam is eppen ket hete hallottam
	az egyik ismerosomtol egy tortenetet, hogy a bacsi mar olyan
	hulye volt, hogy egyszeruen a macisajtnal sem volt hajlando fe-
	kezni, mert neki dolga van, o siet, majd szetnez a masik, de
	3000 Forintert "kisirta" a haziorvosnal a jogositvanyt. Melles-
	leg ebbol a szempontbol az orvosok is elitelendok, de az a prob-
	lema, hogy nana, hogy a legelso meg fogja adni a jogsit akar-
	kinek, mert tisztaban van vele, hogy akkor a delikvens atmegy
	egy masik dokihoz, es majd az ugyis elfogadja a kenopenzt.
	  Mas. Ma reggel vittem ki a nomet a Soroksari uton a melohe-
	lyebe, es a kifele meno oldal csurom viz volt. Nem, nem eso,
	mert minden mas szaraz volt (jarda, befele vezeto oldal stb.),
	csak a kifele vezeto harom sav. Valaki meg tudja indokolni,
	mire jo ez? Eppen azon gondolkodtam, hogy meg jo, hogy hetve-
	gen nem mosattam le a gepet, mert szetb@$#*tt vona az ideg.
	Mondjuk igy is karomkodtam. A bus isten nyilaert kell locsolni
	az aszfaltot? Vagy ha valoban kell, mi a feneert nem tudjak ezt
	mondjuk hajnal haromkor?
	  Nnnna. Asszem mara ennyit belolem. Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re : embert olok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tegnap valami rohadt g*cilada kiszurta a kb. harom hete
>az utcan parkolo 1000 MB-m mind a negy kereket. Kessel.
>Valamint - nyilvan nem volt megelegedve az eredmennyel -

Jartam mar hasonlo cipoben, radasul ugy, hogy este jottem volna haza es
hasonlokeppen szurkaltak ki a kerekeimet. De meg jobb pelda : Havanna
lakotelepen latogatoba volt egy ismerosom, beallt egy utcai parkoloba,
mikor ment volna haza, konstatalta, hogy mind a 4 gumija kiszurva, egy
cetli a szelvedon : maskor ne a helyemre allj, koccssssog ! Nekem mar harom
autom banta az emblemavadaszok gyujtogetokedvet, utoljara ket hete az
opelem emblemaja valt aldozat a motorhaztetorol.. De a parasztja raadasul
 a csavarhuzot a fenyezesbe, ugy feszitett az emblema ala.
Bontoban lehet ilyet kapni ???
Amig ilyen allatok elnek a foldon, addig nem is tudsz mit tenni, legfeljebb
garazsban parkolsz vagy nagyon nyilvanos helyen, ahol azert nem mernek
rongalni. Nekem is mindig az elso rekciom a lassu kinhalal gondolata volt,
amit ereztem az elkovetovel szemben, de aztan lenyugodtam, nem tudok a
kocsi mellett 24 oran at allni.
Volt egy musor a teveben, kicsit megdobbentem, kiderult, hogy az osszes
olyan kozuti ellenorzesnel, ahol atvizsgaltak a kocsit is, minden 4.
autoban az utasterben talaltak baseball utot, szerelovasat, franciakulcsot,
pisztolyt vagy egyeb onvedelmi fegyvereket. A tulajdonosok szerint azert,
hogy valahogy megvedjek magukat bizonyos kozlekedesi szituaciokban ...
Persze keresik az okokat, mi vezethetett idaig, hogy ilyen agresszio
uralkodik a kozlekedesben.
Eleg szomoru ez ... :-(((


Zsolt

- OPEL Kadett E -

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS