Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 450
Copyright (C) HIX
1999-07-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 va: Re: Tart veled a "bubanat" (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Re: ....Letezik-e erdekkepviselet? (mind)  34 sor     (cikkei)
3 Re: olommentes es Ford Granada (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Re: lista (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Zsir (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Suzuki kedvezmenyek (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Eredetvizsgalat (mind)  31 sor     (cikkei)
8 Letezik-e erdekkepviselet? (mind)  130 sor     (cikkei)
9 Re:re: Letezik-e erdekkepviselet? (mind)  34 sor     (cikkei)
10 Re: skodri ez meg az (mind)  96 sor     (cikkei)
11 skoda fenyszoro bilit es ajtot keresek (mind)  15 sor     (cikkei)
12 Kerdes autokrol (mind)  26 sor     (cikkei)
13 Szelvedo javitas, fekdob felszabalyozas (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Kozlekedesi moral (mind)  18 sor     (cikkei)
15 le az IFAval es a Roburral (mind)  19 sor     (cikkei)
16 Re: Alfa a dizajn csucsa (mind)  35 sor     (cikkei)
17 re:vegyes (mind)  53 sor     (cikkei)
18 Skoda (mind)  10 sor     (cikkei)
19 Sziasztok! (mind)  61 sor     (cikkei)
20 lada 2103 indulas (mind)  42 sor     (cikkei)
21 Ervek, ellenervek... (mind)  35 sor     (cikkei)
22 >Felado : lruzicska@mol.hu [Hungary] (mind)  47 sor     (cikkei)
23 Honda, teljesitmeny meres, stb. (mind)  28 sor     (cikkei)
24 Tuning Galant (mind)  9 sor     (cikkei)
25 Pioneer szerviz (mind)  12 sor     (cikkei)
26 rendszam-koszonet, Barum, benzinarak (mind)  29 sor     (cikkei)
27 Mi kell az eskuvoi fuvarozashoz ? (mind)  14 sor     (cikkei)
28 Szines vezetek beszerzesi forrast keresek (mind)  13 sor     (cikkei)
29 Amerikai autok talalkozoja (mind)  6 sor     (cikkei)
30 EVERYTHING YOU WANT !!!! 8461 (mind)  5 sor     (cikkei)
31 ALFA (mind)  33 sor     (cikkei)
32 Benzin (mind)  5 sor     (cikkei)
33 kanadai vezeto igazolvany (mind)  7 sor     (cikkei)
34 szelvedo szigeteles (mind)  16 sor     (cikkei)
35 Re: Honda tunning stb. (mind)  48 sor     (cikkei)
36 Ajanlott Honda szerviz (mind)  10 sor     (cikkei)
37 Re:samara (mind)  16 sor     (cikkei)
38 Re: Olcso adalek (mind)  12 sor     (cikkei)
39 RE (mind)  63 sor     (cikkei)
40 Shell V-Power (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - va: Re: Tart veled a "bubanat" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak kerdi...
> Ne haragudj, de mennyit vezetsz? Mennyit talalkozol Ifa-kkal?
> Mennyire zavarnak? (Mennyivel szoktal menni orszaguton? 60-nal?
> Mert akkor tenyleg nem zavaroak!)

Egy Ford Escort-al, ebben az evben, a mai napig 28 150 km.
Haromnegyede orszagut, a maradek pedig a pesti daralo. 
Ez igy megy tobb evtizede.

Az IFA-k (es mas nagy budos "majdmegszakad" jarmuvek) nem zavarnak. 
Tudom mit jelent, amikor egy haldoklo, de azert ketszeresre pakolt IFA-val
kell utnak indulni.
Ahol tudom segitem oket. Mindenkit aki ra van szorulva a segitsegre.
Nem lefele, hanem felfele probalom gorbiteni a tarsaim szajat az uton.
Nekem bejon a dolog.
Az utazosebessegem a megengedett sebesseghatar + 10, 20 km/ora.
Nekem ennyi fer bele.

A reg nem hasznalt iparvaganyra  pedig azt mondom, hogy a kapanyel 
is elsulhet es 40-el megyek at rajta.
Ha ott allnak a rendorok, akkor pedig en mosolygok rajtuk es nem o:k rajtam.
Ha pedig egy jo autoval, fiatal fejjel, 85-el athajtok ezen a helyen, ahol 
40-el
kellen mennem a szabalyok szerint, akkor jon a tanmese a kiralyfirol es a 
magas lorol, illetve a "peldabeszed", hogy miert utaltak a gyerekeim a 
rendoroket.

Intezd el, hogy hasznalaton kivul helyezzek a vaganyt es kapjanak a 
tablak fekete kamzsat (lasd pl: Bp. XIII. Dagaly utca) :-)))
Addig pedig to:k mindegy, hogy evente, vagy percenkent megy at rajta
egy vonat.
En errol az oldalrol kozelitem a dolgokat. Kellemesebb igy az eletem es 
nem kenyszerulok gyulolni es "lebunkozni" senkit.
--
Meszaros Geza
+ - Re: ....Letezik-e erdekkepviselet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Kovács F. Péter!

Nagy érdeklődéssel olvastam leveledet, mollal, benzinárral kapcsolatban.
Igaz most elöször olvasgatom ezt a micsodát, de úgy gondolom igen fontos ez a
téma.

Nekem munkámnál fogva 4 autóm is van, mindegyiket igen szorgosan etetem.
Nem is merem leirni, mekkora összeg gyülik ebböl a hónap végére, de 
fizetésnek
elfogadnám, az biztos. Cakhát a sok kocsikázás nélkül megáll az üzlet, nincs
bevétel, stb....

Szóval szinte teljesen egyetértek veled, bár szerintem habzó szájjal nem 
sokat
lehet elérni.
Nem tudom mennyire van igazam, de a közelgő EU csatlakozással kapcsolatban
előbb-utóbb be fog szivárogni kishazánkba is egyfajta monopoltörvény,
ami ugyan a amerikában érvényesnél elnézőbb, de azért EU-ban létezik.
Amennyiben ez elkövetkezik, precedencia-per inditható többekközött a 
mol-ellen
is.
Ennek talán több értelme lenne, mint a sztrájknak, ami iszonyatos 
veszteségeket
okoz nem csak az államnak, de a magamfajtáknak is, akiknek lételemük a
közlekedés.

Még csak annyit érdekességként, hogy esetemben egy üzlethelység 
üzemeltetésekor
a költségek úgy oszlanak meg, hogy az összkiadás (árú nélkül) 45-55%-a
BENZIN!!!   Ez nem semmi, ha a maradékban benne van az eladó bére, a bérlet, 
a
telefon és a fix kiadások. Hmmmmm.

Üdvözlettel Dolnay Norbert
+ - Re: olommentes es Ford Granada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ford sierra v6 2000  84-es, én 95-el járok, de használok bele adalékot,
úgy kb minden második löttyintésnél. Szerintem ugyanaz a motor.

Üdv. Dolnay Norbert

 wrote:

> Hi!
>
> Kinek mi a velemenye, mehetek en olommentessel az 1981-es
> Ford Granadammal? (2000-es V6-os motor)
>
> mert mar kicsit huzos a 98-as ara...
>
> Multkor neztem, a nemeteknel Shell-nel atszamitva 222 Ft.
> Mar nincs sok kulonbseg ...
>
> udv,
>
> --
> GA'BRIEL, A'kos )
> Forte system administrator of Lufthansa Systems Hungary
> Forte and UNIX consultant
> Phone: (+36-1) 4312-979  FAX: (+36-1) 4312-977
+ - Re: lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

NIVÁsok GYÜLEKEZŐ!!!!!

Niva forewer!!!


 wrote:

> vajon ha csinalnek egy LADA lev.listat (direkt lada lista, nem
> altalanos "auto"), lenne rajra forgalom? jonnetek, ladasok?
> tema: szereles, tapasztalatok, sztorik, tuningok, tippek, stb....
> kerek visszajelzest :)
> z.
+ - Zsir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Disznozsir rulez!

A dolog lenyege most nem az, hogy van-e oxigen vagy sem! Mindossze annyi, 
hogy 
az eddig (kb.:10-20) eves gyakorlat azt mutatja, hogy ha bekened a rozsdasodo
 
lokharitot/kromozott feluletet - amit mar  probaltal ilyen-olyan-oda-vissza-
játszos-magic-voodoo markaju rozsdaeltavolitoval letisztitani es nem sikerult
 
-, es utana egy olyan fel nap mulva ledorgolod, azt fogod latni, hogy 
mukodik. 
Most lehetne vaganykodni, hogy ilyen sav, meg olyan vegyulet, de ez nekem 
ugysem sikerulne....:-))
Egyebkent nagyapaink a sima lakas-beli ajtok zsanerjait is altalaban 
disznozsirral kenegettek es nem rohadtak le 5-10-20-30 even belul sem ....
Na mindegy! En a disznozsirral egy kerdesre feleltem itt a listan, es 
garantaltan muxik. Ha meg akarod cafolni, vagy ki akarod probalni, akkor ne 
olajba usztass vasat napokig, hanem modjuk egy rozsdasodo lokharitoval jatszd
 
el a korabban leirtakat. (biztos talasz ilyesmit a garazsban). Ha mar errol 
volt szo.

Viva Dizsnozsir


medzsik
+ - Suzuki kedvezmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

meg tudja valaki irni, hogy uj Suzuki vasarlasnal mennyit jelent, ha a
vevo kozalkalmazott? Egy hirdetesben lattam. Mas tipusnal is
igenybeveheto?
Letezik-e meg a 2utemu Trabantot 200 rugoert beszamitunk nevu akcio?

Koszi,

Zoli
+ - Eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem lattam meg valaszt a temeban ezert friss elmenyek:

Julius 12 -tol kotelezo a gepjarmuvek tulajdonos valtozasanak
bejelentesehez (atiratas) kotelzo az eredetvizsgalat.

A vizsgalatot vegzo cegek listajat elvileg minden rendorkapitanysag
kozlekedesrendeszeti osztalyan meg kene talalni.
Amennyire sikerult felmernem a helyzetet ot ceg kapta meg a jogot az
orszagos halozat kiepitesere. Jelenleg folynak a vizsgak a szervizek
minositese
szoval a kozeljovoben varhato, hogy sok szerviznek meg lesz a joga.

Budapesti tapasztalataim alapjan mindenhol elore be kell jelentkezni.
A legtobb helyen min. egy hetre elore.

Ket cimet tudok (a tobbit - ha van erdeklodes hetfon)
??? Kft. XI. kerulte Than K. u Tel: 203-0387
nem tudom a nevuket

NJL Kft. XI. ker. Bartok B. u 117-121. Tel: 203-8110
En az utobbi helyen voltan. Iszonyatosan lassuak es szervezetlenek de meg
van
helyuk a jovo het elejere ha valakinek surgos. Nekem 13.00 i elojegyzessel
15.00-ra sikerult a minositest megkapni. De legalabb A azaz nagy 'A'
minositest kaptam
(Ez nem vicc igy van a szakvelemenyen). Ja es ez a nagyszeru pedigreju auto
elado
1992 Ford Escort 1.3 i kat. sok kilometer de legalabb sok gumi van hozza.

kattila
20-9462-773
+ - Letezik-e erdekkepviselet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A mai AUTO-t olvasva latom idulatokat keltett a hozzaszolasom.
Mara a kerdesfelveto Peterrel ugy erzem lezartuk a vitat, szemelyes
levelekben, de azt hiszem a dolog erdekeben a tegnap neki irt=20
level egy reszet a listara is elkuld=F6m.

	[]  Peter,

	Lehet, hogy nehany kerdesben igazad van, de meggyozodesem, hogy
bizonyos dolgokban tevesz.
	Nyilvan a megkozelitesem szoges ellentetben all a tieddel, mivel en
a palank masik oldalan allok, es raadasul csak magamat kell eltartanom.
Tehat a az elobbiekbol kifolyolag en racionalisabban tudom =
(ugygondolom) a
dolgot szemlelni.=20

	Azzal viszont nem ertek egyet, hogy a nyugati uzemanyag arakat a MOL
	araival veted ossze. Hogyan lehet osszehasonlitani egy 3000 DM -es
fizetest,
	egy ugyanolyan szakmunkas kategoria 35 ezer Ft- javal ?????? Mert ez
a baj !
	[] Ezt  elismerem, hogy hiba. Tegnap egy erre vonatkozo megjegyzest
ki is huztam a levelembol, mivel ez a kerdes (mint a hozzaszolasok is
mutatjak) mindig indulatokat kelt. Most azonban =EDgy "negyszemkozt" =
leirom.
Azt hiszem, hogy Mo-n alacsonyak a fizetesek,  ez teny.
	De koolaj ara akkor is vilagpiaci, egy technologia akkor is nyugati
aron beszerezheto, stb. A dolgozoink jobban keresnek mint a Mo-i atlag.
Esetleg csokkentsuk a fizeteseket? Akkor csokkenenek a benzinarak is. =
(De
akkor azt hiszem ellentmondasba kerulnenk a fizeteseket illetoen.)

	Az allami olajmaffia (mert az!!!) nem torodik azzal, hogy NINCS
FIZETOKEPES
	KERESLET ! Aki tankol, azert tankol ilyen iszonyatos aron, mert
	[] Ezt azert ketlem. Kevesen vannak olyanok akik eszreveszik az
aremeleseket. (A tenyek, piackutatasok bizonyitjak...)
	Alapvetoen ugy tunik, hogy az autotulajdonosok java reszenek
(elismeresem a kivetelnek) tok mindegy, hogy 180 vagy 190 Ft egy liter
benzin. (Ez teny, meg lehet itelni, igy is ugy is, akkor is teny =
marad.)=20

	Lehet hogy kicsit durva kifejezes a "maffia", de gondold vegig. Ha
kevesebb
	lenne az ado, tobb fogyna, ha pedig tobb fogyna, akkor tobb ado
folyna be.
	[] Ezzel tokeletese egyetertek, de ennek semmi koze az olajiparhoz.
Nem tudom mennyire figyelted az elmult evek benzin adotartalmanak =
emeleste
kisero esemenyeket, de azt elmondhatom, hogy a MOL a legnagyobb =
ellenzoje az
ilyen iranyu adoemeleseknek. Allandoan megy ilyenkor a lobby, hogy =
megse
legyen annyi az adoemeles, mint amennyit tervez az adott kormany. =
Persze be
kell vallani, ezt mi sem a joszivusegunk miatt van. Minden forint =
emeles
(legyen az ado vagy bekerulesi koltseg  miatt) vasarlokat von el. =20
Itt jegyzem meg, hogy teljesen hibas gondolat az allamot, es egy =
tozsden
szereplo ceget osszemosni!!!

	E mire mennek a jo kis koltsegek ? Arres, ado, egyebek ? Szep
benzinkutakra.
	Valoban szepek, csak egyre kevesebben jarnak oda tankolni.=20
	[]  Ezt csak te gondolod igy. Nincs a kutakon forgalomcsokkenes. Az
eladott literek ezt mutatjak!

	A Tisztelt MOL RT-tol azt hianyolom, hogy ha a koolaj vilagpiaci ara
lejjebb megy,
	akkor ne csak egy "latvanyos" 1 Ft-os csokkentest hajtson vegre,
vagy azt sem.
	Ezert tartom roppant tisztessegtelennek az egesz ceg
uzletpolitikajat. Ha
	megkerdezel meg nehany embert rajtam kivul, akkor a MOL nevre nem a
	zold benzinkutak, es a teletankolt autoja jut eszebe, hanem a
szemtelenul magas
	uzemanyagarak.Sehol egy akcio, sehol egy arcsokkentes.=20
	[]  Ez megint csak elvakultsag. Lehet, hogy nem vetted eszre, de az
elmult ev vegen kis lepesekben kb 10 Ft-t csokkent a benzin ara. Tegnap
neztem utana, ha gondolod elkuldom a file-t.
	A dolog masik erdekessege, hogy az elmult napokban megfordult a
trend es csokkennek a termekarak. Ha ez nem valtozik, akkor vagy kedden =
vagy
penteken 2-3 Ft =E1rcsokkentes lesz. (Valoszinu, hogy ez benned nem =
valt ki
olyan felhaborodast...)
	Hozzaalasod utan gondolom nem MOL kutnal tankolsz. Pedig ezeken a
kutakon mindig 2-5 Ft-tal olcsobb a benzin!
	Ez mi, ha nem akcio.
Hozzafuzeskent: A mai aradatok utan peldaul a gazolaj ara keddtol =
~2-tal
csokkeni fog. (bizalmas informacio ;) )

	Udvozlettel=20
	Ruzicska Lajos

	Ui: Szeretnem azt elerni, hogy a MOL-t a szolgaltatasai, az
uzemagyag minosegek szempontjabol iteljek meg, es ne ilyen =
megfoghatatlan
gondololatok alapjan. (Ha gondolod megegyszer leirom, hogy hogy all =
ossze a
benzin ara, es akkor lathatod, hogy nem vagyok(vagyunk) maffiozok.=20
      A level fenyeben varom az otletet, hogy hogy lehetne a MOL arait
csokkenteni!!!!!!!!!!!! =20

A level roviditett valtozata utan tovabbi nehany megjegyzes:
1. Tenyleg rossz kifejezes volt az anarchista jelzo. Elnezest erte.
2. Ujra atolvasva a reakcioitokat meg mindig nem ertek valamit. Ha =
dragul a
kenyer nem a peket szidjatok, hanem a MOL-t, mert dragan adja a =
benzint.
Kerlek benneteket, hogy ezentiul szidjatok az OPEC-et mivel ok nyomjak
felfele a koolajarakat.
Mindannyian bennevagyunk egy lancban ahol szabottak az alapanyag arak. =
Ehhez
kell igazodniai mindenkinek.
3. Nem ertem, miert gondoljatok, hogy magasak a MOL eloallitasi arai
(hangsulyozom, eloallitasi arai). Ha draga lenne, akkor a Shell kuton =
nem
magyar, hanem osztrak, vagy szlovak uzemanyagot vasarolnatok.
4. Remelem a vita a ti illetve az en hozzaszolasaimmal lezarul, es ezt =
a
meddo (mivel egyikunk sem tud a dolgok ellen tenni) kerdest =
lezarhatjuk.

Ahogy gondoljatok, tankoljatok, vagy nem de azert jo autozast =
mindenkinek.

Udvozlettel:
Ruzicska Lajos
+ - Re:re: Letezik-e erdekkepviselet? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A heten valoszinuleg 200 Ft fole emelkedik a 98-as benzin ara.

R.Lajos irta erre:
>Szerintem is magas, de meg igy is messze van a
>nyugateuropai adotartalmaktol. Nehany pelda:
>(Hivatalos MNB arfolyamon forintositva, Ft/l-ben )
>Ausztria: 212,9
>Belgium: 215,7
>Dania: 242,7
>Finnorszag: 242,8
>Franciaorszag: 239,1
>(es meg csak az ABC elejen jarunk)

Jo hogy megalltal az ABC elejen, mert:
Svajc 186

>persze aztan van ellenpelda is:
>Csehorszag: 175,2
>Litvania:133,2
>Romania: 121,2
>Szlovakia: 154,2
>A kerdes persze, hogy mi hova helyezzuk el magunkat.

Azt hiszem senki nem hiszi komolyan, hogy
Mo-on svajci jovedelemszint van (esetleg a MOLnal?:-))
De meg Ausztriai sem!!!


>de talan jobb lenne a tenyek tukreben
>gondolkozni egy kicsit.

Ezt magadra is alkalmazhatod:-)

JaGab
+ - Re: skodri ez meg az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



Ugy nez ki, hoyg a repulo skoda eseteben a hengerfejnek nem lett semmi
baja :o)
Mindenkinek koszi szepen a segitseget!



  Szerintem tevedsz, '83 oszen jottek a nyomtavszelesitessel es az
athangolt
  rugozassal egyutt. Ezt mar csak az is alatamasztja, hogy a futomu
modositasa
  miatt az elso sarvedoket is at kellett alakitani, nagyobb kerekjarat
pedig
  csak a trapezlampasokon van.
  Illetve, hogy pontos legyek, a trapezlampas rossz meghatarozas.
Ugyanis
  a 105-os '83 augusztusa utan is ovalfenyszoroval keszult, de az index,
a
  hutoracs, a lokharito, es a hatso lampak (meg persze a muszaki
tartalom)
  ugyanugy megvaltoztak, mint a trapezlampas 120-ason. Tehat a '83 utan
keszult
  105-os es 120-as ugyanugy nez ki, csak a 120-asnak szogletes (trapez),

  a 105-osnek meg legombolyitett sarku (oval) fenyszoroja van.

Igen, mas a trapezlampa es mas az ugyan szogletes, de megis
lekerekitett, ovalis lampa.
Szoval a nyomtavszelesites utan keszult elso 120-as skodaknak meg
ugyanolyan ovalis (kocka, de kicsit lekerekitett) lampajuk
volt, mint a 105-osoknek. es csak 84-ben lett nekik trapez, tehat
szogletes lampajuk. Persze a sarvedok, a hutoracs meg ezek
mind a 105-nel, mind a 120-nal valtoztak 83 augusztusban.

  Kesobb aztan jelentek meg 105-osok trapezlampaval is, de csak elvetve,

  foleg nyugati piacra. Nagyon ritkak, a tied a GLS felszereltseg miatt
  lehet kivetel.

Az en 105-osom ugy lett GLS, hogy en ramoltam bele a GLS cuccukat. A
valto, motor kivetelevel...  5 gangos valtot majd
akarok bele, de a mocit meghagyom :o)


  > rendben, a motor ugyanugy megy...   Az autosboltban azt mondtak,
hogy a
  > hengerfejnek tutira nem lett semmi baja. Nektek mi a velyemenyetek?
  > Feljek avagy ne feljek?

  Ne felj... :) Mitol lenne baja? Ilyen alapon aggodhatnal a
tetokarpitod
  miatt, epp annyi koze van a kocsi aljahoz, mint a hengerfejnek...
akkora
  utest nem kaphatott... szerintem a futomuved haritotta a tamadast, ha
  az nem serult, akkor semmi.


Izee..  csak akkora volt az utes, hogy a kipufogom kicsit elfogyott....
es hat kipufogo --> leomlo---> hengerfej
amugy ez egy sportdob, es ugy ot centivel lejjebb er, mint a szeria
skoda dob


  A Skodrim neha indulaskor 1-esben a kuplung felengedese kozben sir!
  Altalaban csak az elso indulaskor reggel.

Az elso skodrim csinalt ilyet, de kizarolag telen. Leatiztam vele 15000
kilometert, es azalatt nem volt megse vele gond, neha
nyogott egyet es kesz. Amugy en a kinyomocsapagyra tippelnek...  A
sogorom azt mondta akkor, hoyg annak szokott olyan
hangja lenni.

  Mikor tudom a motoromrol, hogy generalra szorul?
  93000km van benne ora szerint. Eszik olajat, vizet, es egy kis
  benzint.(6l/100) Meg megy is jol:-))

Haaat, jo kerdes... az hoyg eszi a vizet is, az nem tul jo dolog, lehet,
hoyg hengerfejes... az olajbeonto nyilasnal a sapkan nincs
barnas trutyi? mert akkor egy hengerfejtomites cseret megerne a
dolog....   meg szoktak olyat mondani, hoyg ha megporgeted
allo helyzetben a mocit, es a kaszni kicsit billeg, akkor van meg abban
a motorban kompresszio...   nekem 145000 van jelenleg
a mociban.  az olajat egy picit eszi...  elozo gazdaja is vigyazott ra,
megy mint a golyo :o) en inkabb nem nyulok hozza, es nem
is toltok bele semmilyen miltecete meg egyeb csodaszereket....    Ket
hete leugrottam siofokra, M7, vegig 150 (multkor
megmertem az orat, ez valojaban 142), harman ultunk a kocsiban...   es a
fogyasztas: 5,5 l/100 km...  az elejen en sem hittem
el  :o)



Udv...Adam
+ - skoda fenyszoro bilit es ajtot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Trapezlampas skodahoz keresek a fenyszoro tarto bilit, vagy micsodanak
hivjak....
az, amiben a fenyszoro fol van rogzitve a kasznihoz.... (2 darabot)

Es vilagossarga bal hatso ajtot.
(egy orult ladas belemjott)

Elore is koszi....

Udv....Adam

mailto:
+ - Kerdes autokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok

Egyik jobaratomtol hallottam a levelezesi listatokrol.
O javasolta, hogy toletek kerdezzem meg a kovetkezoket.
A kozeljovoben szeretnek vasarolni valamilyen jarganyt.
A legjobban nekem a Ford Scorpio, az Opel Omega es
az Audi 100 tetszik. Term=E9szetesen b=E1rmely t=EDpust
valasztom is, csak 2 liter koruli benzines motor johet szoba.
A kovetkezoket szerenem megkerdezni toletek : ezek az
autok '83, '84, '85 kiadasban milyen muszaki parameterekkel
birnak, milyen a megbizhatosaguk, kinek mi a velemenye
ezekrol az autokrol, a harom tipus kozul melyik jarmut=20
valasztanatok, vasarlaskor mit nezzek meg legjobban ezeken
a tipusokon ? Ha esetleg tud valaki olyan web cimet ahol
ilyen evjaratu =E9s tipusu autokrol lehet barmilyen informaciot
megtudni, akkor kerem, hogy irjatok meg. Irhattok a listara is,
hatha mast is erdekel, de nekem mindenkeppen CC-zzetek
el maganba is, mert nem vagyok a listan.
A valaszokat elore is koszonom.



								Koszi :
Bardosi Jozsef
=09
mailto:
+ - Szelvedo javitas, fekdob felszabalyozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A fenti muveletek elvegzesere keresnek jofele iparost.
Aki tud ajanlani valakit, kerem irjon!
(Budafokon lakom tehat Del-Buda es kornyeke elonyben.)
Koszonet!

&rew
+ - Kozlekedesi moral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Meszaros Geza irta:

> Arrebb rakom a kocsit jobbra es mar el is ment.
> Nem varok koszonetet,mert tudom, hogy tele a keze.
> Meg vagyok gyozodve, hogy mindketten egy pozitiv
> erzessel megajandekozva utazunk tovabb.
> Mindezt persze megteszem az engem elozo autonak is.

Gratulalok !
Akkor mar legalabb ketten vagyunk.
Igaz en a motorosokra ennyire nem figyelek, mint Geza.
De aki elozni akar azt mindig elengedem, ha van lehetosege
gyorsabban menni, mint ahogy en megyek.
Jelzek is neki jobbra indexelessel.

Udv. Tibi
+ - le az IFAval es a Roburral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szerintem senki sem szereti szegeny joszagokat, pedig
szegenyebbek lesznek a magyar utak nelkuluk, ha majd
50 ev mulva az utolso is a rozsdatametobe kerul:-)))

Jobb lenne ha uresek lennenek az utak, csakhogy nem azok.
Es penz hijan az utak keskenyek, es a szallitast is 
lepusztult eloregedett teherautokkal oldjak meg. Mert azert
az belathato, hogy szallitani kell, nem? 

Amig penz nincs, IFA lesz. Hasonlo jellegu kerdesek:

Szereted e ha esik az eso? Meghogy a nap felkel es 
lenyugszik. stb.

Zoli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy1.belnet.be)
+ - Re: Alfa a dizajn csucsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na szitok egy kis felhaborodast:

Nekem nem teccenek az Alfak.
Szep : 156, 166 (bar ennek az eleje mar nem tokeletes)
Ronda : Spider
A tobbi atlagos.

Belulrol mindegyik ronda kiveve a 166-ost.

A Ferrari megbizhatatlan (az olaszok valahogy hanyagabbak mint a
nemetek), de nagyon szepek.

"csak vagy 20 autó legjobb tulajdonságait ötvözve tudnál egy
ALFA-t létrehozni! Ez a húsz mind benne van EGY (!) autóban."
Ezt ugye csak viccbol irtad? :)))
Ezt minden autos ujsag osszehasonlito tesztje mashogy latja.

Szoval nem az Alfak a vilag legjobb autoi, de nem is rosszabbak
a tobbinel. Viszont bele lehet szeretni egy tipusba, es az nagyon jo
dolog. Nem az a fontos hogy jobb-e az autom a masikenal, hanem
amikor beleulok akkor jol erezzem magam benn. (ezert nalam a
belso az elso)

        BZS

Balatoni Zsolt, 27 ev, villamosmernok, NT rendszergazda (latjatok hol)
Auto: BMW 320i (vaj szinu bor belsovel) '84
korabban (szulok autoi) : Dacia, VW Jetta I., Suzuki Swift Sedan
A listan a szokasos mellett jogi dolgokat is olvasnek.

ui: amit irtam azt csak en latom igy, nem erdemes rajt vitazni.
Elfogadom, hogy masoknak kulonbozhet a velemenye es ezt
nem is akarom megvaltoztatni, mert akkor nem tudnank mirol
beszelgetni.
Anyazasokat CSAK maganba.
+ - re:vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok!

Irta valaki:

> hogy ha kiontom belole az elhasznalt savat, majd
> teletoltom uj savval, 2-3 evig ujra hasznalhato lesz.
> Most 4. eves es nem sok kedvem volna 8-10 ezer Ft-ert
> egy uj aksit venni. Mit ontsek bele, erdemes-e vacakolni
> ezzel, stb. A valaszokat elore is koszonom,
>
>>Es meg az uj sav elott jol mosd ki slaggal...

**********Konyorgom kicsit vigyazzunk a termeszetre is, a savat soha
NE a lefolyoba ontsetek, inkabb el kell menni egy szakemberhez.Nem sokkal
dragabb es biztonsagosabb is !!! ( nagyon tud marni !!!! )
A termeszetet nem orokoltuk hanem az unokainktol kaptuk kolcson megorzesre
!!
> ---------------------------------------------

IFA fustoles:
Ha azert nem allitjak meg a "csoro" maszek IFA-st mert annak nincs penze
uj autot venni akkor itt mar nagy gaz van!!!
Na mert ugye lehet am kapni MAN motort egy milcsiert az IFA-ba es a
kesobbiek soran le lehet cserelni a kasznit is MAN-ra. Mindezt reszletre
allami tamogatassal az en adombol.
Ismerek nehanyat kozuluk. Jot rohognek azon a marhan aki megveszi pl.
a Renault kamiont, mert ide jo az IFA is es bevalaljak a fuvart felaron.
Este az a ket otforintos nagysagu lampajuk persze tiszta kosz es csak az
egyik eg. Ehhez pl. nem kell havi otszazezer Ft csak nemi odafigyeles.

-------------------------------------
Na hogy ne mondjatok hogy csak kesergek :-)
Sztori:( ha nem igaz, akkor nekem is hazudtak)

Holgy bemegy az autos boltba es szepen el kezdi mondani, hogy neki
 126-os Polski Fiatba, 1992 kiadasu, olajzold, alvazszam : xyxy555555yx,
motorszam xyxyxyx5555xy, gumimeret satobbi.....kene egy olajnivo palca
(es akkor elokap egyet a taskajabol) DE ennel hosszabb kellene mert ez mar
nem eri el az olajat!

Allitolag a boltoshoz mentot kellett hivni ugy rohogott

**************************
Mas :
Meg lettem gyanusitva, hogy a Miltec ugynok vagyok :-)
Nekem sokkal egyszerubb lenne ha valaki mas menne el megvenni
a motyot. :-)

Bocs ha hosszu lett de a tarsosag fele ugyis nyaral :-)

               --------- Udv.Bal3-------
  www.extra.hu/yaris   
********** Szeles utat, gumi fakat***********
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Szlovakiaban az elmult 2 honapban 7 ember halt meg,
es 5,5 millio Ft kart okozott az oreg Skodak kereke 
miatt. Meg tudja nekem valaki magyarazni, mitol
ropul ki az idosebb Skodak kereke?
Felfuggesztes bug? Kiszakad? Leszakad? Ha igen,
akkor mi szakad?

Csaba
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Esetek a rendorseggel!

Hallottam Akos baratom igen melyreszanto kritikajat a 
rendorokkel 
kapcsolatba. Elmondanek ket ellentetes esetet.

Negativ eset.
Mar egy par eve tortent velem, hogy edzesre mentem 
kajakozni a 320i BMW-mel.
A szokasos edzoruha volt rajtam a szokasos foltokkal es 
szakadasokkal.
A Budai oldalon haladtam lefele a Dunapartra. 
(ha jol tudom dombovari?? ELTE mellett.)Ket idosebb rendor 
megallitott es 
odajott az autohoz. Elso kerdes: Honnan loptad az autot. 
Egy kicsit 
meg voltam dobbenve, hogy hogy johet ahhoz hogy igy 
beszeljen velem.
A papirjaimat atadtam. A masik rendor kinyitotta az ajtot 
es kirantott a
sajat autombol. Ott fexem a motorhaztetomon es varom az ido 
mulasat.
Egy ido utan rajottek, hogy az auto az enyem es nem tudtak 
mitevok legyenek
mert az eljaras kicsit elutasitando volt. Az egyik elkezdte 
kapargatni
a vizsgamatricat majd hosszas kinlodas utan letepte. 
Kozolte hogy a 
forgalmit bevonja es ad egy papirt amivel hazamehetek 
(hamis vizsga???). Hoppa!
Szerencsere az osszes automat az Autoklubbnal vizsgaztatom 
igy hat megvannak az allamilag elismert papirok(hagyjuk a 
minoseget).
Egy hetembe kerult mire a hivatalos papirokkal 
hozzajutottam a forgalmimhoz.
Szerencsere a rendor akitol visszakaptam a papirjamimat 
nagyon rendes volt.
Megmutatta, hogy a rendorok szerint ellenaltam es szidtam 
fennhangon  a rendorseget. (Hiszitek vagy sem nem kenyerem 
a szitkozodas, az ellenallas meg oktalan ha az ember tudja 
az igazat!!)
A papirokat eltettem!!

Masodik eset!
Remelem ez lesz az altalanos.
Este kesoig dolgoztam es amire keszenlettem mar hajnal 
volt. Az idotajt nem volt idom sokat aludni. Ugy mentem 
hazafele mint egy orult. Majd eloztem egyet
jobbrol. Sajna nem vettem eszre hogy az elozo 
keresztezodesben utanamfordult egy rendor. Na mindegy 
esemeny megtortent rendor villog, leallok.
Nem tudom milyen lehetett az arcom de miutan tulvoltunk a 
szukseges protokollon es elmondtam az esetemet. Csak annyit 
mondott moderaljam mag es aludjam ki magam.
Majd kulturaltan elkoszont. Egett az arcomrol a bor! Sokkal
rosszbbul esett mintha megbuntetett volna!!
Pedig itt jogos lett volna az intezkedes.


Udv,
  Clajos
+ - lada 2103 indulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz József és listatársak!

> 1500-as Ladam motorgeneral utan (2000 km) sem szeret beindulni. Hidegindi=
> tasnal (reggel) kihuzott szivatoval
> elsore beindul, azt=E1n azonnal meg is all a motor. Masodik, vagy harmadi=
> k probalkozasra beindul =E9s ezutan =
> minden o.k. Most allitattam szelepeket =E9s gyujtast is.Gyertyakat =E9s A=

Nálam is így indul, hosszabb állás után (éjszaka): Totál szivató ki, egyből 
beindul, 
utána pár másodperc után leáll, utána már egyből indul. Szerintem, ez azért 
van, 
mert amikor kihuzzuk a szivatót, akkor belespriccel egy kis benzint, ezzel 
beindul, 
de még nem kap utánpótlást, ezért le is áll.

> Egyebkent gyonyoruen megy ugy 80-90 km/h temponal alig hallani a motor ha=
> ngjat. Melegen poccre indul, a baj
Ez ok, nálam is, főleg ha egy kicst még le is fogom hangszigetelni.

> akkor van, ha nehany orat allt, utana nem szivesen indul be.
Egy kis szivató kell neki szerintem (öreg autó szivatóval indul) :)

> Ha van otletetek vagy ismeritek a jelenseget vagy a hiba okat, vagy elhar=
> itasanak modjat, kerlek irjatok meg, akar =
Szerintem, ha már akarsz valamit tenni, akkor tisztísd meg a karburátort, 
néha 
nem árt, bár nálam karbi tisztitás után is ilyen.
_____
Pár adat a készülő statisztikához:
Név: Nagy András
Életkor: 19
Foklalkozás: főiskolai hallgató (jővőre), szakmáim: számviteli ügyintéző, 
vámügyintéző,
Autók: Kispolsky; LADA 21074
Amit szivesen olvasok itt: Sztorik, útleírások, szerelési bravúrok, 
tapasztalatokat, 
tippeket  az autókról, rendőrökről stb, Vezetéstechnika majdnem mindent
Amit nem szivesen olvasok: Anyázásokat, külföldi hirdetéseket

Jó autózást!
András
+ - Ervek, ellenervek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Picit offtopic lesz, ami miatt irok. A vita modszerenek megvi-
	tatasa lenne teriteken. A kovetkezo nyomja a begyemet. Barmirol
	is legyen szo, ami nekem nem tetszik, es kifejtem, mindig logi-
	kusan vegigvezetem es peldaval illusztralom, mi az, amirol szo
	van. A legtobb reakcio, amit kapok (akinek nem inge, ne vegye
	magara), hogy fiatal, forro fejjel meggondolatlan vagyok, "jaj-
	de-nagyon-ertesz-hozza", kulonben is csak hulyeseg, amit irok.
	Meg senki nem volt kepes arra, hogy az altalam serelmezett dol-
	gokra ugy adjon ellenvelemenyt, hogy az ertekelheto legyen.
	Legutobbi pelda erre attissal tortent levelvaltasom. Mindket al-
	kalommal logikusan vegigvezetett ervrendszert vonultattam fel,
	s a peldak itt sem maradtak el. A lista tagjai lathattak (ol-
	vashattak) a reagalasokat. (Akinek igy utolag nem igy tunik,
	olvassa csak vissza a leveleket!) Bizony maganba is kaptam ha-
	sonlo reagalasokat masoktol, szinten a nesze-semmi-fogd-meg-jol
	kategoriaba tartozoakat.
	  Es ami a legfajobb az egeszben: ezek az emberek mind meg van-
	nak gyozodve arrol, hogy _en_ vagyok az intolerans tusko, aki
	csak okoskodni tud, es azonnal lezarjak a vitat azzal, hogy
	"ilyen emberrel ilyen szinten nem lehet vitatkozni". Koszonom!
	En nem ugy erzem, hogy _velem_ ne lehetne vitatkozni. Hogy ismet
	peldaval eljek - ahogy szoktam -: meg _senki_ nem tudott elfo-
	gadhato magyarazatot adni arra, hogy miert nem lehet kiirtani
	az utakon alig 50-nel docogo Ifa-kat a forgalombol azon tul,
	hogy "mert szukseg van rajuk"!
	  Ennyit a vitazasi lehetosegekrol, koszonom, hogy meghallgatta-
	tok, es bocs az offtopic-ert, de mar nagyon b@$#ta a csoromet,
	hogy ezek az emberek le"jajdenagyonokosvagy"oznak, csak mert en
	vagyok a fiatalabb, es ez az _egyetlen_ ervuk az "igazuk" bizo-
	nyitasara.
	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - >Felado : lruzicska@mol.hu [Hungary] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: re: Letezik-e erdekkepviselet? ( 46 sor )
>Idopont: Wed Jul 21 04:13:05 EDT 1999 AUTO #448
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Lajos, nem tudok veled egyeterteni

"Julius 16-an a kovetkezo volt volt az emlitett benzin
arszerkezete: 71.02 Ft/l kisker ár + 39,48 Ft/l AFA + 86,90 Ft/l
jövedéki adó."

Mi indokolja hogy ebbol a 197.4 Ft-os arbol 126.38 Ft az allame,
ha nem az, hogy monopolhelyzetet kihasznalva uzsoraadoztat?

"ha a koolaj ara az ev eleje ota a duplajara emelkedik, ez
milyen valtozast kell hogy okozzon az arban"

Es mikor emelkedik a koolaj ara egy ev alatt a duplajara?
Ugyanis en arra emlekszem, hogy kb. egy eve is lefele ment, es
az USA-ban a benzin ara LEFELE ment, mig otthon ezalatt is
felfele. Az aramszolgaltato is ev vegen visszateritett, azzal az
indokkal, hogy olcsobban szerezte be a nyersolajat, igy
olcsobban allitotta elo a  villamos energiat, tehat csokkentette
a tarifat.

"Az ar masik pillere az adok. Szerintem is magas, de meg igy is
messze van a nyugateuropai adotartalmaktol."

Ez az osszehasonlitas egyenesen szemetseg, mert az adotartalmat
mindig az emberek jovedelmehez kell viszonyitani.  Maskeppen,
miert kell nyugat-europai merteku adot fizessek a benzinarban ha
az allam a fizetesem "kelet-europai" szinten allapitja meg????

Nehany pelda:
>(Hivatalos MNB arfolyamon forintositva, Ft/l-ben )
>Ausztria: 212,9
>Belgium: 215,7

"persze aztan van ellenpelda is:
>Csehorszag: 175,2
>Litvania:133,2
>Romania: 121,2
>Szlovakia: 154,2
>A kerdes persze, hogy mi hova helyezzuk el magunkat."

az USA a maga pl. 1.19 $/ 3.78 liter benzinaraval (BP kut)
valoszinuleg a sor vegen kulloghat csak....

Zsuzsa
+ - Honda, teljesitmeny meres, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali autosok!
 Az elettartamra nekem ne mondja senki hogy rovid a Hondanal. A 88as CRXemet 
220ezerrel adtam el hibatlanul. Oszzvissz ket hatso gatlot kellet benne 
cserelnem. Lehet olyan autot mutatni ami 88as, 1.6, turbo 
nelkul(5,5-7,5L/100Km) 125-130Le es hozzanyulas nelkul ennyit ment. Szerintem
 ez tisztesseges futasteljesitmeny egy ilyen sportosra hangolt autotol.

Ar tekinteteben igaz hogy a VTI draga, dehat tud is valamit, mert kuriozum. 
Ha olcsobb kell, ott van az alap 1.6os az is 125 vagy 135Le-s es joval 
olcsobb mint a VTI. Pl az en 92 ESI-m SOHC Vtec 125 Le alapba. Ebbol fut a 
legtobb most itthon is.

Sokan kerdeztetek hogy hol lehet teljesitmenyt meretni ezert irom a listara: 
ATC chip tuning KFT.  A címre nem emléxem, de mindegyik Autó-Motorban 
hirdetnek(, meg turbo szettet is lehet rendelni toluk:)
ha megtalalom a papirt megirom a cimet is.

 kerdezte:
A SuperSprintrol meg roviden annyit, hogy komplett 4leomlos rendszer, es az 
amcsi listakon allando vita hogy Remus vagy SuperSprint. Ha igenyest akarsz 
es van penzed is ra ebbol a kettobol valassz a Hondadra.

Megegy es eldugulok: Most akkor lesz HIX talalkozo, vagy nem???
Udv!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Tuning Galant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Elfelejtettem valami:
Érdekelne a 147 Le-s 1.6os Galant. Milyen módosításokat hajtottak végre 
rajta?
Ha valaki tudja ne kíméljen, akar maganba is!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Pioneer szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kizarolagos forgalmazo ezeket a szervizeket ajanlja:

Nefrite Kft Hungari krt 98, Tel:252-5479

Surround Bt, Erzsebet kirne utja 70, Tel:363-1233

Gondolom garancialisak is. Azt ne is kerdezd hogy milyenek mert nemtom.
Udv!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - rendszam-koszonet, Barum, benzinarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

medzsik, koszonom a rendszamok teren a felvilagositast.

A Barumrol annyit, hogy nekem a Trabimon volt Barum gumi, es nagyon meg
voltam vele elegedve (igaz elotte diagonal volt rajta). Esoben, kis hoban
nem volt vele gond, fenemod tapadt az uthoz (telen pedig ujrafutozott
teligumival jartam). Egyszer eresztett, amikor szogbe mentem ;), egyebkent
6-8 het alatt eresztett le 1,9 barrol 1,8-ra. A Corsamon gyarilag valami
'energiatakarekos' Michelin van. A kocsiban van 61 ekm, de ebbol kb.
15..20 ekm-t teli gumikkal futott. Profilmelyseg 3..4 mm, de erzem, hogy
kezd alabbhagyni a tapadasa, es igen erdekes zorgo hangot ad egy 20
km/h-val bevett belvarosi derekszogu kanyarnal (szaraz uton is!). Ilyet
eddig nem csinalt...

A benzinarakrol csak annyit, hogy az emlitett 2000 DM errefele az
atlagosnal valamivel jobb nyugdij. Egy kezdo mernok minimum 4500-t keres.
Megis annyit balheznak minden egyes benzinaremelesnel itt is...

nev: Nemes Marcus
eletkor: 23
foglalkozas: 5.eves mikroelektronika szak
lakhely: Cottbus (Nemeto.) (szunetekben Bp)
vezetes: Opel Kadett D 1.3S, Lada 2105, regebben Simson robogo (SR 50B)
sajat autok: Trabant P601S de luxe, Opel Corsa B 1.4i
erdekel: minden, ami nem anyazas

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Mi kell az eskuvoi fuvarozashoz ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Erdeklodnek arrol, hogy milyen eloirasok vonatkoznak az eskuvoi
fuvarozashoz kolcson berbeadott limuzinokra ? Vizsga, vallalkozoi
engedely, stb.

Milyen engedelyek szuksegesek az egyebkent nem taxinak hasznalt
gepkocsihoz, ha a gepkocsivezeto egyenruhas limuzinsofor szerepben
akar az eskuvo (fizetett) reszese lenni ? Kell -e taxisvizsga, =
taxiengedely ?

lore is koszi a valaszokat !

Peter.
+ - Szines vezetek beszerzesi forrast keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Otleteket varnek arra, hogy a jarmuvillamossagi javitasokhoz,
beszerelesekhez szukseges szines vezetekeket hol lehet
beszerezni ? Nem 1-2 meterre gondolok, hanem 200 meteres
bundokra, mert hosszu tavra kellene.
Korabban maradek NDK-s holmival dolgoztam, de ez mar kezd
elfogyni.
A villamossagi boltokban piros-fekete-kek-barna-zondsarga van,
es ezzel a paletta ki is merult.
Kerek barkit akinek otlete volna, irjon egy mailt !

Peter.
+ - Amerikai autok talalkozoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Augusztus 6-7-8. -an amerikai autok talalkozoja Dunaujvarosban.
Esetleg egy kisebb HIXAUTO talalkozot is szervezhetnenk 7.-en.

Peter ( Kisapostag )
+ - EVERYTHING YOU WANT !!!! 8461 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

LOVE FROM SANDY
http://wetdreams.free-teen.com

18+ only !!!!!
egopixcluuysnbimvphdtqxudpbt
+ - ALFA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Csak egy gondolat az ALFA-rol, es generalisan az olasz iparrol. Itt az
eletszinvonal olyan, hogy az emberek nem jarnak egy autoval annyit mint
magyarorszagon, jarmuparkjuk sokkal fiatalabb mint a mienk, mivel a
tagok megengedhetik maguknak, hogy szep _uj_ autot vasaroljanak nehany
evenkent, nem is nagyon gyotrik az autogyarak magukat hogy tartos legyen
termekuk. 
Megy amig megy (addig viszont el kell ismerni jol), utana a kedves
kliens ugyis masikat vesz. Jo a gyarnak, mert a kliens par evente
garantaltan visszajon. A vevo pedig jol jar mert olcson jut uj autohoz,
es par even belul ugyis tulad rajta.
Mivel ezt minden olasz tudja, ezt nem is veszi kib...nak. Tudomasul
veszik, hogy az ipar ilyen es kesz, a nemetek pedig hulyek. 
Ismerek olyet eki azert vett ALFAt, mert ennek a legagresszivabb az
eleje, ez is szempont.

Motorosokrol,
Minden csak megszokas kerdese, ketlem, hogy a magyarorszagi motorosok
felveszik a verseny az olaszokkal, es ezt is meg lehet szokni. Meg azt
is, hogy a szembejovo savban eloz sort, es csak nagy ritkan megy vissza
a helyere. Tisztaban van azzal, hogy csak o huzhatja a rovidebbet, es
aki nem az nem sokaig motoros. 
Ugy kell kezelni oket mint autokat, kikerules stb... ha a tolakszik, o
dolga, amig nem huzza meg az automat. 
Persze en is idegeskedtem mar amiatt, hogy varosban 70-nel totyogott
elottem, de auto is csinalt mar ilyet. Nincs mit tenni, tudomasul kell
venni.

Jo utat mindenkinek

Ciao
Gabor
+ - Benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ket kerdesem lenne. 
-Egy konkret: mennibe kerul Svajcban a benzin?
-Es egy koltoi: mire koltik a kb. 140ft/l adot?

Gabor
+ - kanadai vezeto igazolvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halas lennek ha egy kanadai magyar megirna :
ha ott teszem le a vezetoi vizsgat, kiadjak-e
a jogsit aznnal, vagy postan kuldik ki ??
Es mennyibe kerul??
Koszi szepen!  
Ps. Szivesen leveleznek kanadai magyarokkal
en most az USA-ban elek. Udv. Eric Szabo
+ - szelvedo szigeteles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A tanacsotokat szeretnem kerni szelvedo szigeteles ugyben, mert tobbszori
nekifutasra sem sikerult korrektul leszigeteltetnem. Mar nincs kedvem
megegyszer visszamenni ugyanoda, inkabb egy megbizhato hely erdekelne
(Budapesten). Egy BMW 323i-rol van szo, aminek meg a regi tipusu, tehat nem
ragasztott a szelvedoje. Elore is koszi.
Udv:

Istvan

-- 

                                    ___                                    
 Ban Istvan            ______________|______________          +36309917419
             O            make menuconfig, not war
+ - Re: Honda tunning stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok!
>
> egy "szarny" erdekelne.

A nagykorosi uti piacon lattam szarnyakat, + honda bontokban is erdeklodj!

> hogy ez igy van , mert az europaiakat valami ado miatt 125 LE-re
> fojtjak...Igaz ez?????

Jah, lehet benne valami, az en 1.4i -m ben is volt 1 folytas, ami 15 loero
minusz volt......de csak volt! :))))) Ezt a modellt is valami ado miatt
loktek piacra, de mar itthon nem aruljak......

> (A prelude utan ez borzaszto erzes....)

Eltom'kepzelni, nekem crx-em volt, utanna meg civic 1.5i 16v

> De ha porgetem, ( 4000 felett) akkor nincs gond ;-), de a kobcentit
> tenyleg semmi
> nem potolja....

Dehogynem! a penztarcad szerintem jobban erzi magat, mintha ugyanilyen
teljesitmenyu vw -ed lenne......

> Persze azert altalabban nem porgetem, csak mikor
> muszaj ...vagy ha kedvem tartja....:-))))))))

yess! :)

> Azert arra en is kivancsi lennek, hogy tartosan, legalabb 5-6 ezerrel
> jaratva mennyit birnak ki ezek a motorok?
> Persze mar hallom a tobbseg valaszat: "Nem sokat!"

Aki ezt allitja az lammer! Ezek a motorok mindent! kibirnak! Lenyeg az olaj
legyen tuti benne.......

> Azert megis inkabb valami teszt , vagy sajat tapasztalatok erdekelnenek.

Sajat szememmel lattam 1 regi crx motort szetszedve! 300.000 km volt benne,
es semmi valla nem volt a motornak :)
Na ezt csinaljak utannuk wolfsburgban! :))))))
Appa! nem vw ez hogy 200.000 nel atomjaira hulljon! :))))))

> Laci, megegy Honda rajongo ;-)

Yesss!!!! :)))))))
+ - Ajanlott Honda szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTOsok, Honda Tulajdonosok!

Kerlek Benneteket, hogy ajanljatok nekem megbizhato Honda=20
szerviz(eke)t elsosorban Eszak-Dunantulon, esetleg Budapesten!
Termeszetesen szivesen veszem, ha figyelmeztettek olyan szervizekre=20
is, amelyeket messze keruljek.

Koszonetttel:
Berke Tamas
mailto:
+ - Re:samara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a lada samaraban mekkora a szivo- es kipufogoszelep atmeroje, illetve 
hossza?
> /befoglalo meretek/
>
1./ Szivoszelep
     szelepta'nye'r alapa'tme'roje: 34 mm
     szelepta'nye'r also felulete es alapa'tme'ro kozotti tavolsag:
     1,3-1,5 mm
2./ Kipufogoszelep
     szelepta'nye'r alapa'tmeroje: 30,5 mm
     szelepta'nye'r also felulete es alapa'tme'ro kozotti tavolsag:
     1,8-2,0 mm
Mindket szelep felfekvesi felulete (lee'leze'se): 45 fok 30'+-5'
A szelepsza'r hosszat sajnos nem tudom.

S.Gy. a be'ka.
+ - Re: Olcso adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

En mar tettem a kocsimba ami egy Golf4-es es 3000km van benne. Eddig is 
csendes volt, de most ecceruen nicsen hangja. Meg jo hogy van benne 
fordulatszammero. A fogyasztas lement 6-7 decivel. Asziszem fogok tetetni s 
szervizben a valtoba is, mert nagyon javasolták az eladok.

Max: kar hogy nem jutott eszedbe elobb...

Bye: Well

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ehni1br2-ce-3.eh.de.ibm.net)
+ - RE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

melyik volt az ajanlott szelvedojavito hely?
oldboy kolega, van ilyen a listadon?

harom hete, hogy bent van a vadiuj szelvedo.
a csorbulas termeszetesen a latomezoben van :(

A kosz-vedo Tixo darabkat mar ra is ragasztottam,
meg jo hogy olvasok hixautot, ezt kulonben nem tudnam...

------

> >- Tenyleg minden Trabant csak szivatoval indul?
> Az enyem is azzal indul, meg nehany Trabis
> ismerosome is, igy szerintem az osszes azzal
> indul.

SzVSz a "hidegindito" nem azt jelenti, hogy *hidegben* (csak te'l),
hanem hogy *hideg motornal* kell hasznalni. ha egy motor
hideg (a nyari kornyezeti homerseklet is hideg), akkor kell 
a szivato, es ez trabanttol a mercedesig igy van. 
(vagy Ti meleg motorra ertettetek?)

------

Tamas vedelmeben: az Alfa es a Lancia az egyetlen, akinek
a kocsijai kineznek meg valahogy, es van "image"-uk.
Sajna a legutobbi automotorban vagy miben lattam egy csunya
Lancia-t, aminek olyan toyota-szeruen idetlen (!SZVSZ!) modon
elhelyezett iranyjelzoi meg jellegtelen eleje volt - tehat
bealltak a sorba. Az Alfa meg tartja magat. A GTV-tol kezdve
a legnagyobbakig ordit roluk a sportossag, az ero es a design. 
/ez persze a BMW-rol is igaz, de nezzuk csak az arakat :-(/
Teljesitmenyuk is van, es nem szegyellenek emberi meretu 
motorokat gyartani meg beepiteni, ami sok mas markarol nem 
mondhato el: akiknel 2.0 vagy az alatti a legnagyobb
(Mo.-n forgalmazott) motor. Lasd pl Ford (altalam egyik
legjobban tisztelt marka) a Puma-ban egy 1.4-es (!!!) motorral
blamalja magat, ez olyan, mint a Corsabol csinalt Opel Tigra...
- ha valaha is lesz penzem uj kocsira, az Alfa lesz. 
- ha hasznaltat kell vennem, azt a szovegemet meg mar 
unasig ismeritek az atepitett oreg fordokrol meg opelekrol :-)

VTI: 
Honda elott le a kalappal, kedvencem a Prelude.
Forgalmaznak mo.-n "Type R" modellt? Merthogy azt hoztad
peldanak...

Clajos:
>Igen rovid idot tolt nalam egy auto (ritka az egy ev).
nem sajnalod mikor eladod, nem nol a szivedhez 1 ev alatt?

----

> Kinek mi a velemenye, mehetek en olommentessel az 1981-es
> Ford Granadammal? (2000-es V6-os motor)
> mert mar kicsit huzos a 98-as ara...

Megnyugtatlak, a 98-as is olommentes... vagy nem minden kutnal?
(allitolag az Avantinal meg van olmos.)

z.
+ - Shell V-Power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

en hivo lettem.

Ha emlekszetek, az 1.3-as Wartburgommal nekem volt a 110-nel
fulladozasos gondom. Kaptam sok valaszt, sajna eddig egyik sem segitett.
Meg mindig nem tudom, mi az oka.
De! Most kiprobaltam, a V-Power-el tankoltam (eddig is 95-ost
hasznaltam, pedig ehhez allitolag a 91-es is eleg), es a kocsi NEM
fullad 120-nal! Feljebb meg nem mentem, mert csak kicsit mentem ki
Bp-rol, es ott ennyi idom volt (kb. 500 m) gyorsan menni. Es 3-asban sem
fullad 90-nel (ezelott 80-nal fulladt).

Ezekutan ket kerdesem van:
1. Mitol jobb ez az uzemanyag? (mert dragabbnak dragabb)
2. MI LEHET A BAJA A KOCSIMNAK???? (ez HIBA, tehat ne mondjatok, hogy
"mer nem mesz magasabb oktanszamuval", mert eddig 91-el is vitte a
140-150-et)

Udv:
SP

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS