Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1809
Copyright (C) HIX
2003-04-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elloptak a Wartburgomat... (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Elloptak a Wartburgomat2... (mind)  4 sor     (cikkei)
3 Igenyes autok (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Maybach (mind)  31 sor     (cikkei)
5 Maybach folyt. (mind)  35 sor     (cikkei)
6 Re: Japan (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Re: Lada (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Re: Ingadozo alapjarat (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Re: LE/l, Astra valtoolaj (mind)  25 sor     (cikkei)
10 re: bo le (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Valasz: eletronika *** HIX AUTO *** #1808 (mind)  20 sor     (cikkei)
12 200-ezer km-es norma (mind)  38 sor     (cikkei)
13 aram slusszkulcs nelkul (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Re[2]: gyujtas nelkul (mind)  26 sor     (cikkei)
15 Re: Husvet hetfoi tortenesek (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Re: elektronika (mind)  23 sor     (cikkei)
17 Hagok (mind)  20 sor     (cikkei)
18 406 talalkozo (mind)  43 sor     (cikkei)
19 Re: valto olaj (mind)  15 sor     (cikkei)
20 +20 km/h elozes; 40 eves BMW (mind)  19 sor     (cikkei)
21 Nagyotmondoook (mind)  73 sor     (cikkei)
22 Temakor: Lada (mind)  25 sor     (cikkei)
23 gyujtas+737 (mind)  16 sor     (cikkei)
24 slusszkulcs (mind)  19 sor     (cikkei)
25 Tankolasi naplo (mind)  30 sor     (cikkei)
26 "S", fek (mind)  138 sor     (cikkei)
27 feklampa (mind)  11 sor     (cikkei)
28 HF, miegyeb (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - Elloptak a Wartburgomat... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

elloptak a Wareszomat ma (hetfo) delelott a Deli pu. P+R parkolojabol! 4
utemu,
DFJ-917, tortfeher, oldalain + elol hatul kb. 5 centi magas bordo
www.nohab-gm.hu felirat, a hatso ablak aljaban sarga "minardi" matrica. Jobb
hatso sarvédon es jobb elso kerekiven rozsdafoltok, uj kipufogo (latszik
rajta). A megtalalonak jutalom! 1/4580489.

A dolog pikanteriaja, hogy penteken hoztam el a szervizbol, egy teljes uj
kipufogorendszert kapott...

A legnagyobb baj az, hogy igazan szerettem ezt a gepet. Van egy sokkal ujabb
es sokkal jobb autom, de ennel jobban valoszinuleg egyiket sem fogom
szeretni... Nem is a dolog anyagi oldala erdekel...

Koltse a gyereke temetesere a hasznat, aki tette.

udv,
Akos
+ - Elloptak a Wartburgomat2... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kep: www.nohab.hu/dfj917.jpg

udv,
Akos
+ - Igenyes autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Triznyak!

>Igenyesebben kivitelezett autoknal mukodik az ablak 
>ill. a tetoablak "slusszkulcs" nelkul is, ha legalabb 
>egy ajto ki van nyitva! Pl. BMW, MB, Opel Omega  
>(ezekbol sem az osszes tipus!!)

Koszonom, ezek szerint a 10 eves Citrom ZX-em az igenyes
kategoriaba tartozik   :o)

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Maybach (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt HA tarsak, a hetvegen abban a felemelo elmenyben volt reszem, hogy 
ulhettem az uj Maybach-ban. Unokatesom ferje egyik orszagos autos magazinnak a 
szeresztoje, es minden jobb jargany megfordul tesztautokent a keze alatt.
A heten egy New York - New Orleans tesztut volt a program, az uj Bentely, Rolls
 
es a Maybach reszvetelevel. A srac (foleg) a Bentleyt vezette, es azt is hozta 
haza hetvegere, igy arrol tudok beszamolni.
Nos, en egy kb 80 merfoldes uton ulhettem a jelen pillanatban az USA-ban 
egyeduli Maybach anyosuleseben (habar egy Maybach tulajdonosnak lehet, hogy mar
 
nem el az anyosa). Vegig massziroztattam vele a derekam :-)
Ez a rovid valtozat volt, 5.6 meterrel, a masik 6.x meter. Jomagam a 198 
centimmel nagyra tudtam ertekelni hihetetlenul nagy helykinalatat. Hatul is.
elol kozepen a bordban a Audio-video-navigator-LCD-je virul, eleg okos joszag, 
habar kifogasolhato, hogy nem ismeri az MP3 formatumot.
Hatul a szigoruan 2szemelyes ules kozepen talalhato meg a 6lemezes CDvalto, a 
DVD lejatszo, egy hatalmas huto, pezsgosuvegtarto es a klima, masszirozo minden
 
kezeloszerve. Az elso ulesek hataban 2 nagy LCD-n nezhetjuk a TV-t vagy eppen 
kedvencn filmunket DVD-n, az ajto rekeszeben talalhato 2 nagy es jo minosegu 
fejhallgatot is hasznalhatjuk.

______
Folyt. kov





______________________________________________________________________
Do you want a free e-mail for life ? Get it at http://www.email.ro/
+ - Maybach folyt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szinten a hatso ajtok rekeszeiben talalhato egy-egy Motorola telefon (meg 1 van
 
belole a muszerfalban elrejtve is), csak ezeken talalhatsz Mercedes feliratot.
a tesztut alatt hasznalata ingyenes volt a Chrysler-Benz ajandekakent, de 
Europai hivast nem engedelyezett :-(

a hatso ablak egy elegans, az auto natur borszinevel egyezo szinu fuggonnyel 
takarhato el egy gombnyomasra. Az ulesek minden iranyba mozgathatoak, 
allithatoak. A navigacios rendszer DVD-jen felelmetes reszletessegel talaljuk 
meg a kornyek minden emlitesre erdemes objektumat.

A 12 hengeres motor hengereinek fele kikapcsol ha ugy erzi nincs ra szukseg.
a hosszu uton olyan 14 literes atlagfogyasztast hoztak ki belole, ami szerintem
 
nagyon jo.

A tesztpilota velemenye szerint az auto alig valamivel tobb, mint egy S-clase 
hasonlo motorral, a 100%-os arkulonbozetet semmi nem indokolja. Ugyanis a 
Maybach ara 300 ezer dollar.

Erdekes erzes (az egyetemi vakacio kezdetevel magyarazhato) hatalmas 
forgalomban araszolva az emberek reakcioit figyelni, a 'Mennyibe kerul?' kerdes
 
rengetegszer elhangzott.

Remelem, hogy ujsagiro csaladtagunk segitsegevel ezentul szemelyes 
tapasztalataimbol is beszamolhatok nektek az autovilag uj csodairol.

Udv mindenkinek,
balesetmentes jo napot,

Vad Asz

______________________________________________________________________
Do you want a free e-mail for life ? Get it at http://www.email.ro/
+ - Re: Japan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Saturday 26 April 2003 12:33, m5power--freemail.hu wrote:
> Azert az erdekes, hogy Japanban aki ad magara, az nyugat europai
> kocsival jar. 

A japanban evente eladott ~6 millio autobol kevesebb mint 0.3 szarmazik 
importbol. Abbol is 60 ezer USA+Mexiko, tehat ezek szerint a japanok kevesebb 
mint 5 szazaleka ad magara. (Es nem, a helyi termelest nem nyugati cegek 
gyarai ontik hanem japanok.)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Nagypapam eladna a 27 eves Lada 1300-asat. A kocsi olyan zsir allapotban
.
> A kocsiban 260ekm van, tenyleg hibatlan allapotban. Mennyit erhet vajon?
> Ezutan olyan autot szeretne, amit otthon ugyanugy tud butykolni mint eddig
> ezt. A kocka Ladak jottek szamitasba, abbol is az 1,3-as.

    Ha a kocsi tenyleg hibatlan es raadasul gyakorlatilag ugyanolyat
akar venni helyette, akkor minek eladni?

Udv:

    Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re: Ingadozo alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Mi a velemenyetek a kovetkezo jelensegrol: meleg motornal, miutan
> uresbe teszem vagy ha gyorsitas utan kinyomom a kuplungot, a
> fordulatszam leesik kb. 400-ra, majd 2-3 masodperces ingadozas utan
> szepen beall a megszokott 750 koruli ertekre.
> Tapasztaltatok hasonlot? Mivel lehet a gond ? Az auto egy 1.4-es
> Nissan Almera.

Nekem is ezt produkalta 1 ideig a 16 szelepes Astram, utana teljesen
onnalositotta magat es kepes volt leszabalyzasig adni a gazt. :-(0
A hiba valami kisujjvastagsagnyi csodarabnal volt. Ott levegot kapott es
idovel be is doglott.
Minden jot !

Karacsonyi Jozsef
+ - Re: LE/l, Astra valtoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

LE/liter kerdesben erdemes elolvasni a http://totalcar.hu/szerelem/drag/
cikket. Dragsterrol szol, 8,6-os motorbol 2800 Le-t hoznak ki. Igaz, 10
menetenkent kell pl. gyuruzni a motort, mivel egy menet 400 m, erdekes
szamok jonnek ki, ha atszamolnank konapi hasznalatba .-).


> Kerdezni szeretnem valaki hozzaerto szemelytol hogy kell-e az en valtomban
> olajat cserelni ?  A gep 1 Astra caravan 1.6 16v es asszem 96 vagy 97
> oktoberi, eddig belenyomtam komoly 66000 km-t .

Hivatalosan az Astrakban nem kell olajat cserelni, gyakorlatban meg erdemes.
Nagysagrendeket tud javulni a valtas minosege. En a 95-os astramban 170 000
km-nel csereltettem olajat, eg es fold volt a kulonbseg. Mellesleg lehetett
volna elobb is, csak sosem jutottam el odaig. (Van aki a ketevente cserere
eskuszik, szerintem a te igenybevetelednel nem kell, de amugy nem nagy
tetel, kb 10 000 Ft bele az olaj, a csere meg nem nagy munka)

Ha te csinalod, akkor a megoldas az, hogy le kell venni alul az also
fedelet, u.i. nincsen leereszto csavar! Ekkor kiesik a regi olaj, es
toltheted be az ujat. Tegyel bele szintetikust, gyarilag felszint van benne,
ha jol tudom.

Szabolcs
+ - re: bo le (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> gyorsulas jobb volt mint egy 737-esen. Tenyleg a tudombe ugrott
>>a gyomrom,  aztan csak kapkodtam a levegot meg vigyorogtam.
>
>240 pacitol? hmm, hogy gyorsul az 0-100-ra pl? (mer en tudom a 737eset
>:-) ).

Bah! Miert akarja valaki megmagyarazni azt, amit en ereztem? Szamtalanszor
utaztam 737-te, A320-szal (a 727-est, vagy az oreg DC-t vagy a kis Pilatust
ne is emlitsuk), soha nem volt olyan merteku a gyorsulas mint abban a
bomosben azon a 20 meteren. Soha nem kellett levego utan kapkodnom egyetlen
felszallaskor sem.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Valasz: eletronika *** HIX AUTO *** #1808 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: eletronika ( 19 sor )
> Idopont: Sun Apr 27 21:33:28 CEST 2003 AUTO #1808
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Egy megoldas: pl 1200 LADA 1980-as: ugy is ki lehetett venni a
slusszkulcsot
hogy kormanyzarban volt a kocsi meg olyan allasban is hogy nem. Na, ennek
mintajara meg lehetne EGYSZERUEN oldani hogy ugy is kivehesd a
slusszkulcsot, hogy legyen aram az elekrtomos ablak/tetoablak/kp zarnak
meg ugy is hogy ne... Szerintem pofon egyszeru, azt nem tudom hogy
esetleg van-e ilyen auto most is...
>>>>>>>>>>>>>>>>>

Az Octaviaink ugy mukodnek, hogy a gyujtaskulcs kihuzasa utan meg 10 percig
kap aramot a teto/oldalablak, illetve addig, amig a vezetooldali ajtot
kinyitjak es becsukjak.

udv,
aKos
+ - 200-ezer km-es norma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>mint irtam, szamomra az a norma hogy 200-ezer km-
>>ig az eloirt karbantartason kivul semmit, esetleg maximum egy-ket 
>>aprosagot kelljen cserelni)
>
>Kerdesem: az 1980-1990 kozotti idoszakban is csak olyan autot
>vettel? Mer' akkor nemigen volt ilyen Magyarorszagon....
>Esetleg 1990 utan mar talan vehettel ujat itthon is (asszem a Kadett
>jott be eloszor mint itthon is megveheto nyugati kocsi)..
>Akkor azert egy kicsit kisebbek voltak az igenyeink, nem?
>Miota 200-ezer (=199.000 :-)) km a norma nalad?

Ezt most nem ertem. Most 2003 van, miert kellene egy 80-as evekbeli auto
megbizhatosagi szintjet a normanak tekinteni? Termeszetesen a 80-as 
evekben nekem sem ez volt a norma, de azota eltelt 15 ev. Gondolom 
manapsag te sem vennel meg egy 8 MHz-es XT szmitogepet, pedig a 80-as 
evekben nekem az volt az almaim netovabbja. De ha pontosan kivancsi vagy 
ra, az en 1994-ben gyartott autom 2001 korul erte el a 200-ezer km-t, es 
azota tekintem ezt egy igazan megbizhato auto normajanak. 

>Eszmeletlen kovetelmenyeid vannak, semmi szemelyeskedes, de nem 
>szeretnek a feleseged lenni. Gyereked meg foleg nem :((( Remelem 
>azert talalsz az eletben pozitiv dolgokat is es tudsz orulni legalabb par

>aprosagbol :) Vagy nekem lenne tul nagy a tureshatarom?

Hat ebbe nem menjunk bele, mert ha ismernel nem 
mondanal ilyet, ugyanis en nagyonis tudok orulni aprosagoknak. 
De hogy ne csak a levegobe beszeljek, elarulom hogy tegnap voltam
megnezni egy hasznalt 735-os BMW-t, es valoszinuleg meg is fogom venni.
Igaz, hogy van rajta egy csomo javitani valo, de tetszik es olcson adjak. 
Remelem ezek utan senki nem fog elfogultnak nevezni...
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Search - Faster. Easier. Bingo.
http://search.yahoo.com
+ - aram slusszkulcs nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


a Lovelautoban ha kiveszem a slusszkulcsot, meg kb. 30 masodpercig van
aram bezarni az ablakokat tetot stb. Ezutan, ha nem zartam be, a kp. zar
gombjat folyamatosan nyomom es szepen bezarja az osszes nyitva maradt
dolgokat (ablakokat felhuza, tetot becsukja). Ha barmi ajto (4 ajto,
csomagter, motorhaz) nyitva maradt, akkor nem zarja be a kocsit, hanem
kellemetlen hangon szol erte. 

A lampa is hasonloan mukodik, ha ego lampakkal allitom le, akkor meg kb.
1 percig eg, azutan elalszik (hazakisero feny).

A parkolos belso utasitast meg nem tudom elhinni, az ilyent fobe kellene
loni! Anno forgott egy rendorsegi papir is, miszerint hol vannak a
lampakba epitett radarok, de az is kamunak bizonyult.

avi
Mobil: (06-30) 93-43-594
+ - Re[2]: gyujtas nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1805, Triznyak< >:
 > >>- Azt mondod gurulsz. Mitol? Gyujtas, azaz motor nelkul mindossze a
 > >>lejtot tudom elkepzelni.
 > >Veled meg nem fordult elo, hogy nem volt behuzva a kezifek rendesen, es
 > >uresben hagytad a kocsit ?
 > >Velem egyszer elofordult, es mar egesz szepen ment, amikor ratapostam a
 > >fekre.
 >LEJTON: 1, sebessegben hagyom

Nem parkolas kozben szokas veletlenul gurulgatni... szerintem. Na es ha
vasuti atjaro elott megallsz es utolso vagy a sorban, akkor sebessegben
hagyod? Aztan ha valaki megtalal hatulrol, akkor nem csak a lokharitot,
hanem a valtot is szetb*ssza...
Egyebkent egyetertek -- de azt mar nem ertem, hogy Teged miert zavarna, ha
gyujtas nelkul is mukodne a feklampad. Miert zavar, hogy masoknak ez
hianyzik? Vagy pl. mi van akkor, ha vontatni kell, de nem lehet gyujtast
raadni? Mukodo fekampa nelkul ugye nem szabad. Felemelo erzes lehet csak
ezert trailert fizetni...

Mas. Ha mar szoba kerult a parkolas...
Korabban amikor errol volt szo, azt mondtatok, hogy lejton 1-be,
emelkedon R-be. Merthogy a motor nem szeret visszafele forogni. De miert?
-- 
Udv,
                 Hunter                            -[HE 1.15beta8+1;]-
[A cimemet a sok spam miatt eltorzitottam. Bocs.]
+ - Re: Husvet hetfoi tortenesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mas is tortent husvetkor, igaz, ez vasarnap... :(
A 82-es uton Cseszneknel az egyik balkanyarban ket motoros kicsuszott.
A srac azt mondja, beszitalt alatta a motor, aztan pordult 180 fokot.
Nekivagodott a szalagkorlatnak, ami letepte a bal kezet. Az eset utan par
perccel erhettunk oda, akkor mar csak 1 serultet lattunk, o lehetett az
utasa. Csak azt tudnam, a masik motor kie volt?
Egyebkent visszakapta a kezet, es mukodni is fog rendesen.
Szoval... Vigyazzatok!
-- 
Udv,
                 Hunter                            -[HE 1.15beta8+1;]-
[A cimemet a sok spam miatt eltorzitottam. Bocs.]
+ - Re: elektronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy megoldas: pl 1200 LADA 1980-as: ugy is ki lehetett venni a 
 >slusszkulcsot hogy kormanyzarban volt a kocsi meg olyan allasban is 
 >hogy nem. Na, ennek mintajara meg lehetne EGYSZERUEN oldani hogy ugy 
is >kivehesd a slusszkulcsot, hogy legyen aram az elekrtomos 
 >ablak/tetoablak/kp zarnak meg ugy is hogy ne... Szerintem pofon 
 >egyszeru, azt nem tudom hogy esetleg van-e ilyen auto most is...
 >Udv! GERI
--------

Sajnos ez a pelda nagyon rossz, es nem nyujt megoldast a fenti "dilemara".
A Lada gyujtaskapcsoloja ekes peldaja a szovjet mernoki zsenialitasnak.
A kozepso helyzetben ugyan a kulcs kiveheto volt, de minden 
aramtalanitva lett. A kormanyzar helyzetben viszont a lampak az
ablaktorlo es a feklampa aram alatt maradt. Ha szakaszos helyzetben 
maradt az ablaktorlo, nehany ora mulva erdekesen nezett ki a szelvedo.
Elektomosablak/tetoablak/ szocialista szinten fel sem volt talalva.
A kpz-nak mindenkeppen illik gyujtaskulcs nelkul mukodnie!!

Van ilyen auto! Az enyem! A gyujtaskapcsolo annyira kikopott hogy a 
kulcs barhol kiveheto. (nem kell leallitani a motort ha a csomit ki kell
nyitni!) Sajnos az ablak/tetoablak manualis.

Udv,  Triznyak
+ - Hagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba:

"Eddigi rekordom valami 21% -os emelkedo (nem kozut), 
kozuton a rekord 16% (osztrak-szloven hatar, de nem Loiblpas, az csak 
12% :)) Alfoldi gyerek imadja a dombokat ;)"

Osztrak-szloven hataron kevesse ismert, de gyonyoru - es az osztrak 
oldalon 18-20% koruli - a Seebergsattel (Jezerski vrh).
Konyhafonok ajanlata: Turracher Hohe Karintia es Stajerorszag kozott. 
A karintiai oldal egy helyen 33% (legalabbis par eve).

Dolomitok (Pordoi, Falzarego, stb) utan meg legalabb egy fokozat 
felfele: Timmelsjoch (asszem Passo di Rombo), 2502 m az osztrak-olasz 
hataron. Delrol erdemes, Meranbol 2200 m szint egyben! Elobb 
ketsavos, majd masfel, majd egy (nehol egy sem igazan). Gyonyoru, de 
igen faraszto! Csak inyenceknek!
Osztrak oldal nagyon laza, kenyelmesre kiepitett.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - 406 talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jonagyot,

gondoltam, a sok vita mellett esetleg elfer egy rovid elmenybeszamolo.

Szoval szombaton volt a Peugeot 406 klub talalkozoja Siofokon. A pesti
konvoj fel 9 fele indult, kb. 20 autoval - persze a 405, 406 modelleken
kivul volt meg 205 (alulirott :-), 605, 307, 206 is a sorban. Impressziv
latvany lehetett, mindenesetre az autopalyan valahogy senki nem ragadt
be a belso savba elottunk ;-) Azert nem volt rohanas, kenyelmes tempoban
ertunk le Siofokig.

Az elso helyszin a Peugeot Mate szalon volt, ahol megnyito beszedek utan
a Pug formatervezo palyazatan az elso 10-be kerult magyar resztvevo,
Bognar Bela mutatta be az altala tervezett 403 CC modellt, valamint
levetitettek a 405 T16 Pikes Peak videot.

Ezek mellett persze a felsorakozott kb. 40 Pug mellett megtekintheto
volt par kulonlegesseg: 404-esek, gyonyoru allapotban, egy 403-as, a
gyorsulasi versenyek sztarja, a 405 T16, egy masik T16, valamint egy
nitros 406 3.0 V6 Coupe. Volt nyalcsorgatas rendesen :-)

Persze ilyen gepeket nem szabad kihasznalatlanul hagyni, igy atvonultunk
a teherpalyaudvarra, ahol elkeritett palyan merkozhetett meg a T16 es a
406 Coupe. Vszg a rovid palya miatt elegge egyoldalu volt a verseny, a
Coupe a nitro ellenere lemaradt mindharom indulasban. A masik T16-tal
mar izgalmasabb volt a futam, a kb. 200 meteres palya vegere mar
meglehetosen behozta, de utol meg eppen nem erte a 406 elodjet. Hiaba,
negykerek vs. elsokerek hajtas, meg 1.1 vs 1.7 tonna. A vegen meg 2
404-es is kiallt egymassal.

Ezutan ebed kovetkezett Balatonszemesen, majd Keszthely fele indultunk
volna (persze tovabbra is konvojban), de sajnos egy baleset miatt
lezartak az utat, igy Siofokon fejeztuk be a talalkozot. Napos ido, szep
autok, jo tarsasag, atgondolt szervezes - nem is kellett tobb egy
kellemes naphoz :-)

Fenykepek, videok keszultek - gondolom, a hivatalos oldalon (
http://www.406klub.hu/ ) majd elerhetoek lesznek.

Zoldalma

_______________________________________________________________________
http://Mailbox.hu - WAP-on is olvashatod
+ - Re: valto olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Kerdezni szeretnem valaki hozzaerto szemelytol hogy kell-e az en valtomban
> olajat cserelni ?  A gep 1 Astra caravan 1.6 16v es asszem 96 vagy 97
> oktoberi, eddig belenyomtam komoly 66000 km-t .

Ezt megkerdeztem amikor meg az 1.7D Astram volt.
Azt mondtak, hogy a gyari valtoolajat kb 300 000km kornyeken kell cserelni.
Arra figyelj, hogy ne csopogjon! Nekem azert volt aktualis a kerdes,
mert 150e km kornyeken allandoan olajos volt a valto alja.
Kicsereltek a tomitest es allitasuk szerint az eredeti olajat
toltottek vissza. Utana is olajos volt a valto alja csak
kevesbe. :-(

Udv. Tibi
+ - +20 km/h elozes; 40 eves BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az elozesnel tessek az eredeti levelre szoritkozni: orszaguton (gondolom
90 km/h engedelyezve) egy 90-nel halado kocsit allt neki elozni Yerico.
Innentol 100%-ban o a hunyo, mert tullepte a megengedett sebesseget. Ergo
felesleges a hitvita, hogy kinek mennyire kell figyelnie, es hogy mekkora
sebessegkulonbseg kell a biztonsagos elozeshez, szabad-e kocsioszlopot
elozni, stb. A tortenetben szamomra az az elgondolkoztato, hogy a 90
tullepese nem sokakat izgatott a helyzet megiteleseben. :-(

###

Triznyak, 40 eves BMW-bol eleg keves van (mikor is kezdtek autokat
epiteni?), de tavalyelott lattam Berlinben egy Isetta-korzo't. Ez jo lesz,
vagy az Isetta nem auto? :-)


Udv,
marky
+ - Nagyotmondoook (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azert az erdekes, hogy Japanban aki ad magara, az nyugat europai 
kocsival
jar.

Hahahahahahaa!!!! 

Mikor voltal japanban utoljara? Vannak japan ismeroseid? Mikor irtam a 
japan
baratomnak hogy szivesen kiprobalnek egy suprat csak kar hogy olyan 
ritka,
azt irta hogy ott rengeteg van belole. Bar lehet hogy baromi sok japan 
nem
ad magara. Az persze valoszinu hogy van jopar EU auto japanban de 
csak kb
annyi mint ahany japan it EU ban. Egyebkent a totalcaron olvastam 
hogy
2001ben (vagy 02?) a luxusauto kategoriaban nemetorszagban a 
LEXUS
buszkelkedhet a legtobb eladott darabszammal. Szal irhatnam hogy 
No. ban aki
ad magara az Lexus-al jar. De nem irom mert ez igy nem igaz.

>Pedig azt gondolna az ember, hogy ha egyik ferde szemunek tetszik, a
masiknak is, de nem. 

Hahahahahahaa!!!! #2

Ez kb olyan mintha a kis kinai igy tunodne: Nem ertem. Egyik 
nagyorrunak
tetszik az Alfa a masiknak meg csak BMW kell.

 

>A ferdeszemu design nekem tuti nem jon be.

Masnak a digo a fricc vagy a vejnemojnen nem jon be. Hal istennek nem
vagyunk egyformak.

Még egy idezet a vegere:

>Kell ezen vitatkozni? Mindenki azt vegye, amit sajat maganak jonak 
tart, es
telik is ra. 

>Sok ember a trabit dicseri, mert olcso. 

>Udv: Csaba

EZ ITT A LENYEG.

En a HIX AUTO rovatot ugy ismertem meg hogy ott autosok segitenek 
megoldani
egymas gondjat tippekkel trukkokel segitik a masikat, vezetesteknikarol
kreszrol elmelkednek.

Sajnos mostanaban nagyon sok japan az isten vagy nemet az isten 
cikken kell
atragnia magat annak aki a fenti dolgokat keresi a HIXen. Persze indul a
lavina mert senki sem tudja megalni hogy a trefas "en akkoris 
nagyobbat
mondok" ba ne szalljon be.

Nem lehetne egy HIX melyik auto a legjobb vagy egy HIX melyik auto 
teccik
nekem es nem erdekel a velemenyed levlistat inditani?

Ha tovabbra is ennyi "nagyotmondos" level lesz azt hiszem megvalok a 
HIX
auto olvasasatol. :((((((((((((((((((((((((

Kellemes (balesetmentes) autozast mindenkinek!

Cooper
+ - Temakor: Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tamas irta:
>A kocka Ladak jottek szamitasba, abbol is az 1,3-as. Ami erdekel:
meddig gyartottak ezeket? Tiz evesnel nem szeretne oregebbet. (Letezik
ilyen?)

A nagyapad helyeben el se adnam. Koranal fogva ugyanis er vagy 200-e
ft-ot. Ha hozzatesz ugyanennyit, tud venni egy sokkal fiatalabb
ugyanolyan, vagy rosszabb allapotut.
En  Suzukit ajanlanek, esetleg sedant viszont azt nem kell butykolni  :
) 

Erdekesseg: asszem mar irtam, ugyhogy PgDn annak aki mar olvasta.

A kocka ladakat a mai napig gyartjak, 1.3, 1.5, 1.6 motorokkal. Ugy a
"parasztmerci"-t mindharom motormerettel, mint a kisebb orru kocka
tarsat is 1.5, 1.6-os motorral szerelve. Metalfenyezes, gyari optikai
tuningkeszletek, es szamtalan "tuningceg" kinal hozza minden foldi jot. 
A dupla kereklampasat is gyartjak meg, nagyon szep metal szinekben,
gyarilag csillag konnyufem kerekekkel, kagyloulessel. 
Akinek volt ilyen, mint nekem is, annak joizu mosolyt csal nap mint nap
ezeknek a feldogositett verzioknak a latvanya. : )))
Aruk oroszorszagban, es a volt Orosz tagkoztarsasagok teruleten tipustol
es felszereltsegtol fuggoen 3.500 - 4000 USD = 800-850-e ft 

Richie
+ - gyujtas+737 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak<>Igenyesebben kivitelezett autoknal mukodik az ablak
ill. a tetoablak
>"slusszkulcs" nelkul is, ha legalabb egy ajto ki van nyitva!
Most hogy mondod, beugrott, hogy a saab 9-5-on meglepett, hogy tukrot es
ulest csak ugy lehetett allitani, ha vagy rajta volt a gyujtas, vagy nyitva
volt az ajto (amit ertelmetlennek talaltam tukorallitashoz, mert nyitott
ajtoval nem azt latod mint csukottal :-o - de igy mar ertem)

> Felado :  [Non-Profit Organization]
>240 pacitol? hmm, hogy gyorsul az 0-100-ra pl? (mer en tudom a 737eset
>:-) ).
Aruld mar el, a 737-est (en 767-t probaltam bemerni, de eleg nehez volt
tippelni alapadatok nelkul (pl. felszallasi sebesseg), az egyeduli amit
merni tudtam az az hogy mennyi ido kell a foldtol valo elszakadashoz.

A'kos
+ - slusszkulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy megoldas: pl 1200 LADA 1980-as: ugy is ki lehetett venni a
slusszkulcsot
>hogy kormanyzarban volt a kocsi meg olyan allasban is hogy nem. Na, ennek
>mintajara meg lehetne EGYSZERUEN oldani hogy ugy is kivehesd a
>slusszkulcsot, hogy legyen aram az elekrtomos ablak/tetoablak/kp zarnak
>meg ugy is hogy ne... Szerintem pofon egyszeru, azt nem tudom hogy
>esetleg van-e ilyen auto most is...

van !
az enyem.
sot ez meg tobbet is tud !! :-)
ugyanis az eredeti kulcs annyira elkopott, hogy _barmilyen_ allasban ki
tudom huzni. (meg nem probaltam menet kozben)
igaz ez a kulcs nem nyitja az ajtot (a baloldalit semmi nem nyitja, mert az
elozo tulajnal feltortek), viszont a csomagtartot igen.
ezert altalaban a masolt kulcsot hasznalom

robi
ubishi galant 1.8td
+ - Tankolasi naplo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Opelgeri irta #1806

>Apam kb. 18 even keresztul MINDEN tankolast
felirt !!!
>km, liter, Ft.... Kinban voltam, mikor 4
litereket tankoltam
>bele

Kezetfoghatok apukaddal :-) En is 18 eve irom a
tankolasokat, majd egy tankolasi naplot ami 1986 -
tol meg most is irok bele. Volt mikor 3 litert
tankoltam anno a Martinelli teren, mert nem tudtam
volna hazajonni az emelkedo miatt :-)

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
T: 214-39-50 , M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya kaphato
http://tar.hu/budaivar
+ - "S", fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>Felado :  [Hungary]

>pl anno suzukim volt ott a bosch fek gyari betettel
>8e km -t birt ki 7 alkalommal csereltem 80e km alatt),
>mas atlagos suzukisnal ez 30-40e km volt. 

. . . .

>Felado :  [Hungary]
 
>Hi Autosok,
 
>Fekbetet kopas:
>Mult heten voltam az autoval 75e-es szervizen. (majdnem 3 eves Swift) 
>Nem kellett fekbetetet cserelni. Velemenyem szerint a normal utcai 
>autoknal egyedul a vezeto hatarozza meg hogy mikor kell cserelni. 
>(termeszetesen csak varosi kozlekedes az mas lapra tartozik, plusz az 
>auto sulya is eleg jelentosen befolyasolja a kopast, de en inkabb a 
>motorfek/visszakapcsolast/esszel kozlekedest szoktam valasztani)
 
Ha a 2 irast egymas melle teszem nekem sehogy sem ertem a dolgot.
Most valaki vagy atlagon aluli, vagy atlagon feluli modon vezet :))
A 7-8ezret digitalis stilussal elfogadom, meg a 30-40 ezret, de
Hogy ugyanez az auto kibirja 75ezer felett, nos ez nekem magas...
Megmagyarazna nekem ezt valaki? 

>Felado :  [International]

> Azt persze figyelembe kell venni, hogy az a kocsi, ami 4 es fel ev 
> alatt 195 ezer km-t fut (mint az enyem), az nem dugoban araszol 
> reggeltol estig a fovarosban. Magyaran a kilometerek jo resze 
> autopalyan lett beleteve, ahol viszonylag ritkabban fekez az ember. 
> Konkretan nalunk ketten hasznaljuk a kocsit hetkozben munkaba jarasra 
> a varosban es a hetvegekent szeretunk elkalandozni, kirandulni. Ehhez 
> jon hozza evente kb. 3 hazamenetel Magyarorszagra, ami alkalmankent 
> 4000 km.

Vegre egy ertelmes hozzaszolas! Koszonom szepen! :)) Egyebkent 
Tokeletesen igazad van, elfelejtettem irni, hogy nalam az auto 
99,9 %-ban varosi (belvarosi) kozlekedesre van hasznalva. Gondolom
ez azert nem kicsit befolyasolja a fek kopasat. Ha egyben tekerek
le 120ezer km-t, akkor a fek raadasul egyaltalan nem fogy, es kibir
akar 600ezret is!! :))))) Mielott jonnek az anyazasok, hozzateszem,
sarkitok! :)))))
 
> Elkestel, mert epp hetfon jottunk vissza hazulrol, de ha legkozelebb 
> megyunk szolhatok elore es megnezheted. De hogy ne csigazzam tovabb a 
> kivancsisagod, ime a kocsi tipusa:

> Skoda Octavia TDi 110 SLX.
 
OK! Egyebkent arra leszek meg kivancsi ezek utan, hogy az uj automban
(szinten Skoda, csak egy Fabia) mikor fog a fekbetet elfogyni...
Most 3500 km van benne, egy honapos a kocsi...
 
>Annyit azert megjegyeznek, hogy en sem tudom mitol van ekkora 
>kulonbseg a kulonbozo autok fekjei kozott. Az elozo kocsim 2 kocsim 
>Citroen BX TurboD volt, es hasonlo hasznalattal azon kb. 30-60 ezer 
>km-t birtak a fekbetetek attol fuggoen, hogy gyari, vagy utangyartott 
>volt bennuk. Pedig az a kocsi 300 kg-al konnyebb volt, mint az >Octavia. Kezde
tben en sem akartam elhinni, hogy nem fogynak az Octavia
>betetjei, rendszeresen ellenoriztem oket, de mivel a sajat szememmel 
>latom, hogy nem fogynak, igy mostmar csak felevente egyszer pillantok 
>rajuk es konstatalom, hogy nem fogynak.

Akkor ezek szerint megsem a sofor lababan van a hiba :)))) Mert
ha ugyanaz az ember ugyanolyan vezetesi stilussal megy mind2
autoval, es az egyiknel 40, a masiknal 80ezret bir ki a fek,
akkor lehet, hogy a betet a ludas...
 
>Udv:

>Zsolt
 
>Felado : Triznyak<

>Ez egy VW Santana 1,6 Diesel 54HP (fenykoraban!) 1982-bol. 
>Pillanatnyilag 338000 km-nel tart. Az auto 1050kg, jomagam is megutom

>Barmelyik, "hetkoznapi" hasznalatra keszult VW elmegy, normalis 
>hasznalat mellett, 70-80 ezer km-t egy fekbetettel (gyarival. De mi 
>szamit "gyarinak"?) En ATE gyartmanyu tarcsat es betetet hasznalok. 
>Azt nem tudom hogy milyen vezeto vagy, de a fekre nem tudsz vigyazni
>az biztos.

Amit en vezettem: VW Vento, 1,6, 8 szelep, hátul még dobfékes :(
Nem tudom milyen tipusu betet volt benne, mert markaszervizben
Volt mindig szervizelve. Otthon meg nem alltam neki szetszedni,
Ez mar nem az a tipusu auto, mint a 15 eves Skodam, hogy nekiallok
Es szetszedem, megcsinalom. Csak az az erdekes, hogy ezzel az
autoval senki sem tudott ugy menni, hogy 40 ezernel tobbet
kibirjon. Pedig apam telleg eleg nyugis es rutinos sofor. De 
biztos mindenki hulye a csaladban es senki sem tud vezetni :))
Biztos ez az oka mindennek. De legalabb kiderult :)))

>Nem kivanom a markaszervizet minositeni. Megtetted azt Magad! 
>Illendosegbol tarcsat cserelni? Ez valami ujdonsag Nekem. Igen igazad 

Mint ahogy lengescsillapitot, fekbetetet, kerekcsapagyat, stb.
Is ILLIK parban cserelni. Nem KOTELEZO, de ILLIK. Vagy Te, ha elkopik
Egy fekbetet, csak azt csereled? Nem hiszem, hogy nem ertetted
mire gondolok. Ha meg nem akarod, az mas kerdes...

>van a betet egy bizonyos ido utan kemenyedik, veszit hatasossagabol. 
>Ezert csereltem ki en is, ugyanis meg messze volt a vasra kopastol. 
>Ellentetben Veled, EN nem hagyom odaig kopni, mert a vegen (kb. 3mm) 
>mar valoban veszelyes lehet! Meg sajnalom a tarcsat eldobni.

Tudod en nem szoktam naponta 2× kiszedni es megmerni a fekbetetet :))
De beismerem, hibaztam, hogy ezt eddig nem tettem, holnaptol igenis
megteszem :)))

> 314000km -nel csereltem, tehat azota mentem az ujjal 24000km-t. 
> Kimondottan a Te kedvedert ma kivettem es megmertem. A kopas 1,7mm !! 
> A teljes vastagsaga uj koraban 13mm (plusz 4mm a vas), ha megmarad a 
> vegen 3mm, akkor megintcsak kijon belole a 120000km !!

> Attol tartok Neked ez is csak 30000km-t birna ki.

HAHA, ez vicces volt? Szolj, mert akkor nevetek egyet...

> Ennyire nem "sarkos" a dolog, de jo helyen keresgelsz.
> Ha ez a kriteriuma a jo sofornek, akkor igen En jo sofor vagyok. Az a 
> baj hogy ennyi nem eleg hozza!!!

Ha arra akarsz celozni, hogy nem hasznalom a motorfeket, tevedsz.

> eliras. A masik 217 esetben nagybetuvel irtam!!!!! Ez a kalapozas nem 
> igazan sikerult. Ha az altalam irtakban egyetlen ilyen mentalitasu 

A kalap nem a soforre, hanem az "S" beture vonatkozott. De latom
tobbeknek sikerult ezt felreerteni. Hiba, aki nem ismeri a Skodat...

>    Udv,   Triznyak

Chip
+ - feklampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg altalaban az osszes tobbie sem mukodik gyujtas nelkul, 
>valoszinuleg eppen biztonsagi meggondolasok miatt.
>Udv,  Triznyak

Biztonsagi? ezt kifejted nekem, mi baj van abbol, ha
mukodik a feklampa? Mert hogy az ablakemelo meg ilyenek
nem mukodnek, az jogos, de ez... Pl. miert kell nekem a
gyujtast rategyem ha vontatnak? Akkor a Skoda (Fabia)
ebben is mas, mert bizony mukodik. 

Chip
+ - HF, miegyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak<

>repedt. Es a Skoda is (nagybetu, bocs hogy kalap nelkul)
>barki masnak. Es meg az autok tobbsege!! ( Ettol a BMW
>nem "szar", csak jobban kell ra figyelni, idejeben eszre-
>venni ha melegszik a motor. Ez a muszerfalon IDEJEBEN lathato!!
 
Az elozo leveledbol ez nem egeszen igy jott le, de mindegy.
Ha felreertettem, akkor sorry. Halkan jegyzem meg, ha a
Skodat megforralod, annak is szetmegy a HF-e. Egyebkent a
muszer meg tenyleg azert van, hogy ranezzen az ember, es
nem kell megvarni a 120 fokot... Ebben egyetertunk. Meg
egyetlen motort sem foztem meg, pedig lett volna ra alkalmam.

>Erre szoktak azt mondani, hogy halgatni arany. Meseld

>Jajj, de bolcs itten valaki :)))))
 
>mar el, hogyan mosod le a hutot egy klimas BMW eseteben, huto 
>racson keresztul az automosoban? Nem beszelve a hatso oldalarol, 
>burkolat mogott.
 
Ugy, hogy inyitom a motorhaztetot (mondjuk BMW-m meg nem volt)
de ha te le tudod mosni (gondolom nem szereled ki a hutot 
csak ezert) akkor egy nagynyomasuval szerintem hozza lehet
ferni. (legalabbis a Fabiamban hozzaferek) Nem mondom azt hogy kiszerelve nem h
atekonyabb, de szerintem nem ez a fo oka a
forralasnak.
 
>Ha a vegere alairast teszel az a sajatod legyen, ne az enyem, ha 
>megkerhetlek. Estleg valaki azt hiszi hogy ezt nem is TE irtad
 
A VEGERE tettem, de ha nem tunt fel, hogy 1 levelen belul 3
van, akkor sajnalom. Pedig igyekeztem a ">"-kel jol tagolni
a leveleket. Latom neked semmi sem jo...

>Szeretnek bele gondolni, legyszives magyarazd meg!
 
Tobbek kozott te voltal, aki igen agresszivan letorkol-
tad VD-t. Ha ismerted volna VD-t (van egy kicsit nyers
stilusa, de alapvetoen igaza van), akkor indulatbol irsz,
es maris jobb lett volna.
 
>Udv,   Triznyak
Chip  IGY MAR JO?????

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS