Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 951
Copyright (C) HIX
2000-12-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 elado suzuki 1.3 GLS (mind)  6 sor     (cikkei)
2 Ujra itt (mind)  82 sor     (cikkei)
3 chiptunning kerdes (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Re: Toltesvisszajelzo (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Re: tolteslampa (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Re: Re: tolteslampa (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Km-szamlalo hibaja (?) (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Kozp zar, uj honda (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Octavia vs Prius (mind)  25 sor     (cikkei)
10 sulyado (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Ellenallashalo (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Re: mi is a kavitacio? (mind)  32 sor     (cikkei)
13 Re: Toltesvisszajelzo (mind)  37 sor     (cikkei)
14 uj auto (mind)  21 sor     (cikkei)
15 mi is az a kavitacio? (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Rangat az a-a-auto (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Uj Honda Civic, Prius vs Octavia (mind)  41 sor     (cikkei)
18 re: bejaratas (mind)  50 sor     (cikkei)
19 vettem autot (mind)  12 sor     (cikkei)
20 Kozpontizar (mind)  18 sor     (cikkei)
21 Re: Prius vs. Octavia vagyis benzin vs dizel (mind)  86 sor     (cikkei)
22 Galytoro, toltesjelzo, Oman (mind)  33 sor     (cikkei)
23 Uj auto - Brava (mind)  15 sor     (cikkei)
24 francia kp.zar (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Hibrid vagy nem hibrid (mind)  45 sor     (cikkei)
26 Sebesseg (mind)  16 sor     (cikkei)
27 RE:Opel Astra 5. sebesseg kidobalas (mind)  44 sor     (cikkei)
28 14-es felnit keresek (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - elado suzuki 1.3 GLS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van itt egy szimpatikus suzuki elado, roviden:
suzuki 1.3 GLS, 3 eves, friss muszaki, sotetkek, 40e km, megkimelt.
Plusz extrakkal 1.300e, lecsupaszitva 1.240e
Bovebben: http://suzuki.ini.hu

Bunny
+ - Ujra itt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. a Listanak!

Vegre atolvastam az elmult 4 havi HIX.Auto elmaradasomat.
Mindenfele ...ista jelzot illik most rám :-))

Sok sok PgDn-t hasznaltam fel, kulonosen a vad flame-knel,
de sok erdekes iras is volt, meg nehany No.1 poen is.
Neztek is ram a munkatarsaim, miert fuldoklok a monitor
elott... - Szegyen-szemre en is a munkahelyemrol internetezek.
Tenyleg alaposan valtozo a lista hangneme, hangulata de
azt hiszem osszessegeben pozitiv. Es pozitiv hatassal vagytok
ram is: honapok ota halogatom a kuplung es valtojavitast, de
most raszantam magam, a kovetkezo 2-3 hetben leszen.
Eddigi lustasagom eredmenye: mivel a "csodan" meggondolatlan
gazadaskor meg-megcsuszik a kuplung megtanultam ugy
kozlekedni, mintha tojas lenne a gazpedal alatt, kimeleo
pedalkezelessel probaltam meg elodazni a javitast, de mar ez a
"csodaszer" sem jon be. Ellenben jot tett a l/km atlagomnak :-))
Igaz, a vad szaguldasok es _hirtelen_ (Skodaval:-)) ellozesek
kora mar lejart.

MILITEC: Igertem, hogy nemi km-rel a hatam mogott majd lesz
eredmenybeszamolo. Nos, a csoda elmaradt. Hiaba rohantam
masnap, harmadnap reggel, stb. a garazsba meg mindig a
Skoda allt ott :-)) Mindemellett kifejezetten jot tett a motornak !
Csendesebb lett, egyenletesebb jarasu, igaz a kisse kopott
vezermulancot nem cserelte ki :-)) Az egyik ismeros meg is
jegyezte, hogy ujabban olyan kulturalt Skoda hangja van.
Fogyasztasi adatokat nem tudok irni, de _erzesem_ szerint
javult valamelyest (mentalis tuning rulez ! :-)).
Ha megcsinalom vegre a hatrameneti fokozatot, a valtoba is
kerul beole - marmint a Militecbol.

Karcos szelvedo (HIX.AUTO #948):
> Az egesz tele van a tipikus korkoros karcokkal, ami ugye
> nem mely, de ejszaka ecceruen egy jol beallitott fenyszoro
> fenye is ugy megtorik, hogy megvakulok es nem lehet rendesen
> koordinalni.
> Az a kerdesem, hogy ez csak cserevel oldhato meg, vagy van
> ra valamilyen poliros megoldas is?
Nekem is ez a kerdesem ! Tenyleg elegge zavaro.

Eljott a vizsga ideje is, ennek oromere iden is lakatolni kell :-((
A kuszob alatt egy jo tenyerni darabon csak az alvazvedo
fogta ossze a rozsdat, amit a nagynyomasu moso le is kapott.
Pedig az egyik kuszob es kornyeke 2 eve, a masik pedig 4 eve
volt rendbeteve, festve is. En kis naiv, becsuletes munkat kertem
a mesterektol, ezt kaptam. :-((
Mondjatok, miert van az, hogy a hatso fekmunkahengerek
masfel evenkent elkezdenek berohadni, ez az en keresztem vagy
masnal is elofordul ? - De azert megcsinaltam ! ;-))
Markatarsak! Hol fog, hol kemeny a fekpedalotok, 1/3-nal,
feluton ? - Ha 6-7 kattanasra allitom a kezifeket akkor 1/3-nal,
de kisse melegszik a fekdob, ha lazitok a koteleken, akkor feluton.
Miert nem allit utana az onbeallo szerkezet ?
At fog ez igy menni a vizsgan ?
Van meg egy-ket rozsdasodas a kocsin: egy a csomagtarto
peremen es egy az egyik sarvedo peremen, sajnos nem csak
feluleti, de csak 5-7 cm-es szakaszokon. Ezzel vajon atengedik ?
- Nem akarok megint sokat kolteni ra...

Szegyenlem magam a skodasok elott, de lehet hogy markat
valtok, pedig megszerettem, az idok soran hozzam nott,
de egy 16 eves auto az megiscsak mar egy 16 eves auto.
Menynit erhet a piacon ? '94.08., korahoz kepest az atlagnal egy
kicsivel talan jobb allapotban (kiveve az elobbieket)?

Szerintetek hozza lehet jutni egy jo allapotu, jo felszereltsegu
'90-es 1.8-as - 2-es TD Peugeot 405-hoz max. 900eFt koruli
aron? Jo valasztasnak tartanatok?
Kepben van meg Mitsubishi Galant, Mazda 626, Ford Sierra,
Ford Orion, Toyota Carina. Segitsetek dontenem !
Erveljetek ellenuk es mellettuk !

Most veszem eszre, hogy agyamra ment a sok olvasas, es
"szomenesem" lett, talan bele sem fer a sorlimitbe... :-))

Zokkenomentes gurulast !
(Jobbat mint Sanyanak Kazahsztanban...:-))

T.Csaba
Skoda 120-L
+ - chiptunning kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

kerdesem lenne, megpedig az, hogy 1995 Ford Escort 1.3i chiptunningjaval
merjek-e kiserletezni?
hol csinalnak ilyeneket? 
mennyibe kerul?

> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards, 
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)
+ - Re: Toltesvisszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A #949es HIX GURU-ban irta Teeby ):

> Szerintem merni kellene egyet felfordulaton, az lehet olyan 3000
> korul.

???
Felfordulat 3000 korul? 6000 a csucs? Hogy a turoba, az en 
oreg Golf-om 3000-et akkor forog, ha tokig gazzal teperek 
vele... (Ez nagyon ritka...) Ekkora lenne a kulonbseg a 
korszeru es a regi kocsik kozott...?

> Nekem igy indult a Trabantban annak idejen. Eloszor neha
> pislakolt, aztan egyszer csak azt vettem eszre, hogy ez a
> pislakolas nem minden, mert a toltofeszultseg elmeletileg megvolt,
> csak ahhoz volt keves, hogy rendesen toltson is. Aztan egyszer
> csak annyira m,egunta a feszultsegszabalyzo, hogy mar nem is
> engedett tolteni.

Milyen Trabi volt? 6V? 12V


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - Re: tolteslampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A #949-es HIX AUTO-ban irta marky )

> a muszerfal foldelese nem tokeletes

Testeles -- de amugy egyetertek :))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - Re: Re: tolteslampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A #949-es HIX AUTO-ban irta Peter )

> De lehet, hogy tevedek es a visszajelzo csak azt mutatja, hogy a
> generator feszultsege elerte a 14,4V-ot, de lehet, hogy semmit nem
> tolt az akkuba, mert megy a:
> tompitott+kodfenyszoro+kodlampa+utasterventillator+gyujtas+hifi+ha
> tsoszelved ofutes es ez elvisz minden megtermelt villanyt :-)

A hagyomanyos, mechanikus fesszabalyzonak van egy rele 
oszlopa, hogy visszaramkapcsolo. Ennek az erintkezoivel van 
parhuzamosan kotve a toltesjelzo lampa. A rele akkor huz 
meg, ha a generator (OK, ott: dinamo :) kapocsfeszultesege 
par tizddel az akku feszultesege fepett van. Addig a rele 
nyitott, a toltesjelzo -- mivel a nyitott rele-erintjezok ellenallasa 
gyakorlatilag vegtelen -- vilagit... Ha a rele meghuz, a rele-
erintjezok ellenallasa gyakorlatilag nulla (beegett erintkezok 
eseten kicsit tobb...), de ekkor mar nem eg a lampa. Nagyon 
lepusztult akksi eseten baromira elkezd a dinamo tolteni, a 
nagy aram szamottevo feszultsegesest okoz a csukott 
erintkezoparon, ekkor szokott felparazslani a toltesvisszajelzo...

Most mar csak az erdekelne, hogy van ez a korszeru, 
elektronikus szabalyzokonal?

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - Km-szamlalo hibaja (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>az auto 50 km/h-val halad. Kulonbozo 
>sebessegtartomanyban ezek az ertekek a kovetkezok: 
>35/50, 40/60, 60/80, 80/100, 100/120. A szamlalo 10 
>km megtetele utan 7.2 km futast regisztral. 

Ekkora hatalmas elteres semmikeppen nem lehet a
13/14" kerekmeretbol adodoan.
Milyen kocsirol van szo?

Cs.
+ - Kozp zar, uj honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Jah, meg egy kerdes: az automban igen huje a kp zar.Alt csak a ket elso
>zarpecket huzza le zaraskor,vagy esetleg az egyik hatso ajtoet is.
>Nyitaskor viszont nyilik mind ahogy kell.

Ismeros... Olajoztam, szetszedszem, 2-bol csinaltam 1-et... semmi.
Ha mikrokapcsolos, akkor csak a csere segit, ez nem mechanikus
hiba....  :(((

>Lattam en is az uj Honda Civicet egy ujsagban; szerintem olyan mint 
>egy "rancfelvarrott" Suzuki Sedan. Nem semmi.

Mint mar tobbszor megirtam: RONDA.
Meg nem talalkoztam emberrel, akinek tetszene, pedig sok hondas
baratom van. Elkeserito ez az uj trend - ha megjelenik valamilyen
30x30-as lampaju Alfa vagy BMW, akkor nekem mar uj kocsim 
soha nem lesz.

Cs.
+ - Octavia vs Prius (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Fogash kerdi:
> Akkor mondja mar meg valaki, hogy miben jobb a Prius?!

Jelen pillanatban talan semmiben, de valaminek a kezdetet
jelzi, ugynevezett elso fecske, mely nyarat hozhat, es hoz is
valamikor.
Kepzeld el, hogy rohogtek a mernokok vilagszerte, mikor a 
20-as evekben elkezde az Alfa a DOHC motorokat csinalni.
Plusz tengely? Mi a francnak, hisz a mi kocsijaink DOHC
nelkul is tudnak annyit, felesleges kacat, nehezen javithato,
hisz uj, ... ismeros szavak?

Vagy vegyuk a karburatort. Olyan tokelyre fejlesztettek, hogy
pl. egy dupla Weber meg ma is jobban megdobogtatja a szivem,
mint barmelyik BOSCH fele csodakopkodo.
Es hidd el (szvsz) az elso injektoros kocsikon biztos csak 
rohogtek, hisz aligha pipaltak le a karburatoros kocsikat.

UI: A Mazda Wankeles probalkozasait sem nezed jo szemmel?
En nagyon szoritok nekik...

Cs.
AR146
+ - sulyado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Mindent az üzembentartonak kell fizetni, hiszen a tulaj lehet a
vilag tulfelen is. De ez a kettojuk kozti megallapodastol is fugghet.

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - Ellenallashalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Szerintem a megoldas a kovetkezo:
Ha kivalasztod az egyik veget az ellenallasnak, legyen ott mondjuk X a potencia
l, 
masik vegen meg Y (ertekfuggetlen a dolog).
Ha most X-tol elindulsz, es ekvipotencialis pontokat keresel, rajossz, hogy min
d a 4
kapcsolodo ellenallas vegen Y lesz a potencial, merthogy szimmetrikus a halozat
.
Az ekvipotencialis pontok osszekothetok, ezert (szerintem) a halozat tobbi resz
e
elhagyhato. Tehat marad 4 parhuzamosan kotott R, azaz az eredo ellenallas R/4.

Udv,
Akos
+ - Re: mi is a kavitacio? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Ha valoban igy van, marpedig tenyleg igy kell lennie, ahogyan az alul
megirodott, akkor bizony en tevedtem.
Mentsegemre legyen irva, mindezt meg kozepiskolaban tanultam,
technologiabol. Mivel tanar mondta, olyan raadasul, akinek a szakertelme
nagybecsu volt, nem is gondoltam volna hogy ketsegbe vonhato.
De mint latszik a lonak is negy laba van megse asztal.

"Kollmann, Tibor" írta:
> 
> Sziasztok,
> 
> Teeby irta:
> >A kopas soran levalo anyag egy resze lebeg a kenoolajban, ezt hivjuk
> >kavitacionak.
> 
> Nagyra becsulom, Teeby jartassagat a muszaki dolgokban, de a fenti
> fogalommeghatarozasa igy, ebben a formaban tevedes.
> A kavitaciot kb. buborekdinamikanak hivhato magyarul, - az anyag felületen,
> a vele erintkezo aramlo folyadekban kepzodnek buborekok - ez a kavitacio,
> ezen buborekok okozta, gyors nyomasvaltozas miatt fellepo kopasra
> gondolhattal talan, - bar ahhoz azt hiszem eleg kicsi az olajsebesseg a
> motorban.
> Offtopik, de a Kurszk balesetevel kacsolatban volt egy olyan feltetelezes,
> hogy egy kavitacios torpedot probaltak, ennek az lenne a lenyege, ha a
> torpedot felgyorsitjak nagy sebessegre akkor a torpedo elott egy
> (goz)buborek keletkezik, es minimalis lesz a torpedo ellenallasa.
> Udv, Tibor

Udv
Teeby
+ - Re: Toltesvisszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Karcsi!

Ha hasznalhatom ezt a megszolitast.

A te autod is 6-7000-et forog kb-re. Csak nem terhelesen kell merni
hanem uresjaratban (a motor szempontjabol).

Amugy a Trabant 12v-os, beepitett fesszabalyzos generatorral. Es akar
hiszitek akar nem DDR-es fesszabalyzot sikerult bele vennem! Rajta volt
a Trabi emblema is. Elozoleg Ladae volt benne, de szvsz. a Skodae is
belepasszol. KGST kompatibilitas. :)))

Dorozsmai Karoly írta:
> 
> Udvozletem!
> 
> A #949es HIX GURU-ban irta Teeby ):
> 
> > Szerintem merni kellene egyet felfordulaton, az lehet olyan 3000
> > korul.
> 
> ???
> Felfordulat 3000 korul? 6000 a csucs? Hogy a turoba, az en
> oreg Golf-om 3000-et akkor forog, ha tokig gazzal teperek
> vele... (Ez nagyon ritka...) Ekkora lenne a kulonbseg a
> korszeru es a regi kocsik kozott...?
> 
> > Nekem igy indult a Trabantban annak idejen. Eloszor neha
> > pislakolt, aztan egyszer csak azt vettem eszre, hogy ez a
> > pislakolas nem minden, mert a toltofeszultseg elmeletileg megvolt,
> > csak ahhoz volt keves, hogy rendesen toltson is. Aztan egyszer
> > csak annyira m,egunta a feszultsegszabalyzo, hogy mar nem is
> > engedett tolteni.
> 
> Milyen Trabi volt? 6V? 12V

Teeby
+ - uj auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hadd mutassam be a legujabb kedvesemet:
Korben legzsakok, CD tar, 9 hangszoro, dolby sorround, a hangero
automatikusan igazodik a menetzajhoz, fedelzeti szamitogep,
elsotetulo belso tukor, tempomat, automata klima, kodlampa,
a kulso tukor elektronikusan behajthato, 12V dugo a csomagterben,
elektronikusan beallithato vezetoules es  kulso tukor memoria
funkcioval, integralt gyerekules, futheto elso ulesek,
fenyszorotisztito, konnyufem felnik, elektromos ablakok es
tetoablak,  automatikusan szabalyozza a kocsi magassagat a terhelestol
fuggoen, beepitett GSM telefon kihangositoval, minden kezelheto a
kormanyrol is. A szine ezustmetall. A tolatasnal hangjelzes, ha tul
kozel kerul valamihez. Centralzar, allofutes idokapcsoloval. Riaszto.
5 hengeres 2,4 literes turbomotor, 200LE, 225km/h vegsebesseg, 0-100-ra
7,9mp alatt gyorsul.
Es o egy Volvo V70 kombi (vegre nem olyan szogletes, mint az elodje)
A jovo heten hozhatom el. Eddig meg nem tudtam kiprobalni de
beszamolok a tapasztalatokrol.

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - mi is az a kavitacio? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Teeby irta:
>A kopas soran levalo anyag egy resze lebeg a kenoolajban, ezt hivjuk
>kavitacionak.

Nagyra becsulom, Teeby jartassagat a muszaki dolgokban, de a fenti
fogalommeghatarozasa igy, ebben a formaban tevedes. 
A kavitaciot kb. buborekdinamikanak hivhatnank magyarul, - az anyag
felületen,
a vele erintkezo aramlo folyadekban kepzodnek buborekok - ez a kavitacio.
Ezen buborekok okozta, gyors nyomasvaltozas miatt fellepo kopasra
gondolhattal talan, - bar ahhoz azt hiszem eleg kicsi az olajsebesseg a
motorban.
Offtopik, de a Kurszk balesetevel kacsolatban volt egy olyan feltetelezes,
hogy egy kavitacios torpedot probaltak, ennek az lenne a lenyege, ha a
torpedot felgyorsitjak nagy sebessegre akkor a torpedo elott egy
(goz)buborek keletkezik, es minimalis lesz a torpedo ellenallasa.

Udv, Tibor
+ - Rangat az a-a-auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

bpeter panaszkodik rangatos autora.
No en uj (illetve hat 2 honapja vettem 2 evesen) SUZUKI 1.6-ossal
jartam ugy, hogy elkezdett rangatni.
Eloszor csak diszkreten, neha, ugy 1800-as fordulatnal, enyhe gyorsitas
kozben, egyszer-egyszer egy kicsit. Kb ott, ahol tolouzemben ujra visszaadja a
benzint.
Aztan egyre gyakrabban, majd alacsonyabb fordulaton, 1200-1600 kozott
rendes, szep rangatas, gyakran.
No ez mar szervizt erdemel, elvittem kedvenc szerelomhoz.
Elhoztam, tokeletes.
Azt mondta a srac, allitottak az alapjarati rendszeren valamit,
vegigneztek, kipucoltak a karosnyagcsokkento rendszer(eke)t,
es foleg kicsereltek a gyertyakat, amiket az elozo tulaj altal megcsinaltatott
kotelezo szerviz alkalmaval (2000 km-el ezelott) elmeletileg csereltek.
Gyakorlatilag nem... az egy masik szerviz.

Az auto azota ujra ugy mukodik, mintha villanymotor lenne benne.
1000 felett kicsivel mar akar otodikbe is tehetem, szepen megy.

Frigyes, kuldtem leveleket, de hol a valasz ?

Attila
+ - Uj Honda Civic, Prius vs Octavia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Zoli irta:
> Lattam en is az uj Honda Civicet egy ujsagban; szerintem olyan mint egy
> "rancfelvarrott" Suzuki Sedan. Nem semmi.
Egyetertek, maximalisan. Valamit igy  azert felelmetes. De
igy biztosan tobb fog fogyni belole. :-)
De az is lehet, hogy a Hondanal a tervezok mar nem is emlekeztek arra a 13 eves
modellre amit nalunk meg mindig forgalmaznak. ;-)

Fogash kerdezi a Prius kapcsan:
> Akkor mondja mar meg valaki, hogy miben jobb?!

Azert lehet egy kicsit arnyalni a kepet, szerintem.
Miben nem jobb a TD? Rakkelto anyagok teljes terhelesen, aktiv
koromreszecskek, a minosegi szabalyozas miatt nagyobb
levego-igeny (varosokban, zartabb teruleteken nem tul elonyos). Fustoles, ugy
altalaban.(Eleg sok uj dizelt latok, TDI, DiTD, ezek barmely
permutacioja kepes erre.)

(Megj.: Svajcban peldaul azert dragabb a gazolaj, mivel
beepitik a dizel altal okozott szennyezes externalis koltseget az
arba, ervenyesul a szennyezo(bb tobbet) fizet elv. Japanok sem igazan szeretik
emiatt a dizeluzemu jarmuveket.)

Ami a regebbi dizelekre ervenyes, igy az ujakkal kapcsolatban eloitelet:
nagyon kopottan, hidegben nem indul, lehet persze forro
vizzel ontozgetni. Emelkedon felfele fustkod, leanyazott ketutemu
sehol sincs a domanyi emelkedon 100-zal felfele torekedo 1.6D
Passathoz kepest.
Szubjektiv, de motorzaj. (plane a VW TDi-nel).

Egyetertek hogy gazdasagosabb a dizel ugy altalaban, szerintem azonban nem
csak ilyen kis kategoriaban kellene kaszalni vele, hanem az amerikai
piacon, naluk viszont nincs meg az arak altal keltett osztonzo hatas.

Udv,

    Mark

                               mailto:
+ - re: bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugyanmar, nem mindegy? Mar nem azok az idok jarnak, mikor 1000 km-ig
megadott stilusban aztan
>ujabb 1500-ig megint igy-ugy... Manapsag mar a gyarban elojaratjak a
motorokat, nem csak teszteles
>miatt. Az elso 1000 km-en azert ajanlatos kimeletesebben banni vele, de
aztan nem tok mindegy?
>A lenyeg, hogy az olaj tiszta legyen. Azert minden esetre en ugy gondolom,
hogy az elso 1000, aztan a
>2500-dik, aztan 5000-dik km-en cserelni kellene az olajat. Utana meg
10.000-nel, es a kocsi biztosan >be lett jaratva. Nem a minosege miatt,
hanem a levalo kavitacios roncsolast okozo szennyezodes miatt.

De nem am! Az Audi gyori gyaraban az osszes 4hengeres motor nyers, a
szalagrol lejovo minden 10. (TIZEDIK!) motort inditanak be 20 masodpercre,
valami alapjarat, + 2500as fordulatig, de igazibol csak
tomitettsegvizsgalat. Ha rossz, az elozo kilencet zaroljak, ha jo, a tobbi
is mehet. Az ilyen motorok eletukben eloszor akkor indulnak be, amikor a
sorrol lejarnak a kesz kocsival. A V6 V8 motorok mindegyiket meginditjak
(asszem), de ezek is csak tomitettsegre mennek.
A bejaratas szuksegenek csokkenese a finomabb megmunkalasnak koszonheto,
vagyis a keszre munkalt feluleteknek nem egymast kell bekoptatni az elso
km-eken...

Az olajcserevel illik a gyari eloirasok utan menni, vagyis alt 5000km-nel,
aztan 15e, 30e, 45e...stb. Ha surubben csinalod, tobbet fizetsz, ha
ritkabban, ugrik a garancia. Ha fusiban, akkor is ugrik...

A "hanem a levalo kavitacios roncsolast okozo szennyezodes miatt." mondat
rosszabb, mint amit a veszhelyzetben adagolnak orvosi duma helyett. A
kivulallo azt hiszi, mondtal valamit, pedig nem is. A kavitacio: pillanatnyi
helyi nyomaseses miatt a folyadek felforr (akar 60-80 fokon is, mert a
nyomas csokkenesevel a forraspont is csokken), majd amikor a keletkezett
gozbuborek a nyomas hatasara osszeroppan, anyagot valaszt le a feluletrol.
Az erodalo hatas _csak_ a fizikai kialakitastol fugg, vagyis uj es kopott
motornal egyarant jelentkeznie kellene. De nem jelentkezik. Helyette a jaro
motorban keringo olaj magaba szedi az alkatreszeken maradt es a gyarban
esetleg bekerult szennyezodest (ontohomok, por, forgacs, stb.), valamint a
legfinomabb megmunkalas utan is levalo finom femszemcseket, aminek egy
reszet az olajszuro kiszuri, a tobbi meg kering es koptat mindent.

Ezert kell olajat cserelni, a nagy terhelest (nagy fordulatszam es/vagy nagy
motorterheles, pl. 2000 fordulaton 5.ben padlogazos gyorsitas hegyre fel)
pedig kerulni kell, mert az erdesebb feluleteken az olajfilm megszakadhat,
helyi keneshiany lep fel, ami a surlodo feluletek fokozott kopasahoz,
beragodasahoz vezethet.

Udv
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - vettem autot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az uj joveveny:
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat, 91es evjaratu, DOHC motor, hengerenkenti
befecskendezovel.
Motoros ablakok, -tukrok, -toloteto, kp. zar, szervokormany (allithato),
e.h. gyari kodlampa, vonohorog, pluss belso, metalfeny, zold uvegek, DGT
muszerfal.

Igen tetszik.
Udv
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Kozpontizar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Jah, meg egy kerdes: az automban igen huje a kp zar.Alt csak a ket elso
>zarpecket
>huzza le zaraskor,vagy esetleg az egyik hatso ajtoet is.Nyitaskor
>viszont nyilik mind ahogy kell.
Mar kezdtem fogalmazni a levelet, hogy veletlenul nem
R19-rol van-e szo...?
>Amire meg gondolok:szetszed, kipucol.Csak meg
>vadaszni kell torx szerszamot(francia auto rulez

Bingo!

Leszeded a karpitot. A zarszerkezetet es a rudazatot
kicsit megkened. Elvileg zsirozni kene, de csak a rudat tudod
megkenni. A zarat en WD-40-el kinalnam meg.
(A zarat ne szedd szet)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Prius vs. Octavia vagyis benzin vs dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> >A kerdes melyiknek mekkora futasteljesitmenye van egy tank uzemanyaggal.
> >Tovabba az egyik Otto, a masik Dizel uzemu.
> Ha visszaolvasod, a Skodanak nominalisan (szamszeruleg) is kisebb a 100km-re
> eso fogyasztasa, vagyis 100km megtetelevel kevesbe terheled a kornyezetet a
> "regi" konstrukcioval, mint a bonyolult hibriddel. Raadasul jobb
> menetteljesitmenyei vannak, aminek az aktiv biztonsag teren igen komoly
> szerepe van.
>
> >Az egyik 1.9 a masik 1.5, kulonbozo kategoriak.
> Igen, de a nagyobb a takarekosabb!
>
> >Eleve ne varjunk egy kozepesen meretes autotol 1.5-os motorral kis
> >fogyasztast, de mindemellett ott van benne a villaymotor. Elegendo
> >kisebb tank az uzemanyag tarolashoz. Kevesbe kornyezetszennyezo a
> >megtett kilometerek viszonylatban.
>
> Nem igy van! 100km megtetelehez benzinre van szuksege, 0,5-1 literrel
> tobbre, mint amennyi gazolajat a dupla akkora nyomateku diesel az olcsobb
> (=konnyebben eloallithato) gazolajbol ker.
>
>
> Szoval:
> 1. A Prius tobbet fogyaszt (PR: 4,6/5,9/5  --> OCT:3,8/5,1/5,6)
> 2. A Prius gyengebb (nyomatek, teljesitmeny, gyorsulas, vegsebesseg)
> 3. A Prius tele van homalyos elektronikakkal, amit senki nem tud javitani
> 4. A Prius elektromos hajtasanak karb. igenye tobblet a tisztan otto v.
> diesel autokehoz kepest
> 5. A Prius kisebb, kevesebb helyet (=kenyelmet+biztonsagot) nyujt a benn
> uloknek.
> 6. A Prius dragabb
>
> Akkor mondja mar meg valaki, hogy miben jobb?!

Na szoval.

Ki kell, hogy abranditsak mindenki, aki abban a hitben el, hogy egy ugyanakkora
fogyasztasu dizel motor ugyanannyira szennyezi a kornyezetet,mint egy benzines.
 A
Dizelmotorok SOKKAL szennyezobbek! A mai napig nem igazan van megoldva a kormoz
as
problemaja. Meg a legtutibb Mercedes, VW, BMW, PSA... motorok is kormolnak
gazadaskor. Menny egy dizelauto utan es nezd meg mit produkal, ha visszavaltana
k
vagy ha hirtelen gyorsitanak.
Ja es hany szabalyozott katalizatoros dizel motor letezik?

A dizelautokat elhagyo koromszemcsek bizonyitottan rakkelto hatasuak!!!!!

Az egesz dizelmizzeria egy nagy parasztvakitas. A dizel uzemanyagot nem olcsobb
eloallitani, csak egyszeruen - itt most lehet, hogy nem vegyeszmernoki
precizitassal fogalmazok - a gazolajat roszabb minosegu koolajbol is elo lehete
tt
allitani es ezaltal olcsobban adtak. Viszont az autoipar egy nagy ongolt lott.
Mivel nyugat europaban nagyon elszaporodtak a dizelautok - Nemetorszagban es
Autsztriaban tobb mint 50% - megnott a gazolajigeny. Ezaltal az ugymond jobb
koolajbol is dizelt kell kesziteni, pedig benzint is lehetne. Es DRAGUL a gazol
aj.
A legtobb helyen mar alig olcsobb, mig egy-ket orszagban - Svajc, Szlovenia -
dragabb is mint a 95-os benzin!

Emellett persze a dizel motor sokkal tobbe kerül, egy jo menetteljesitemnyeket
produkalo TD motor alig fogyaszt kevesebbet, mint egy modern benzines. Tehat ne
m
olcsobb dizellel jarni es SOKKAl kornyezetszennyezobb!!!

A dizel egyetlen ertelme, hogy egyes orszagokban, mint sajnos Magyrorszagon is,
 a
dizel uzemanyag AFA-jat vissza lehet igenyelni, a benzinet meg nem, Ez egy qrva
logikatlan dolog, de ez van. A sok budos IFA visszaigenyli az AFA, ha veszel eg
y
Corsa Combot benzin motorral, akkor te nem igenyelheted vissza. Tamogassuk a
kornyezetszennyezoket adokedvezmennyel.
Persze a germanok sem jobbak. Blokad ala veszik fel Csehorszagot egy atomeromu
miatt, verik a melluket, hogy mennyire kornyezetbaratok es mindenki dizelautot
vesz. A nemet autoipari reklamkampanyok hatasara.

Szerintem is zsakutca a Prius, de legalabb valaki kezdemenyez. A benzin nem tun
t
el, csak kevesebb fogy. Es kornyezetkimelobb mint a VW ultraszuper TDI-k.

Mellesleg nem azert nyomja a VW ennyire a dizelt, mert nem kepes normalis
benzimotort kifejleszteni???? Rohej, hogy ma egy ketliteres VW benzinmotor 115
LE-s... Ja, es meg mindig kaphato az 1.6-os 75 loeros motor... Ilyet mar csak a
 VW
konszern gyart...
+ - Galytoro, toltesjelzo, Oman (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Van nehany kepem arrol, hogy hogyan nezett ki a Toyotank azutan, hogy egy
okostojas elgombazott vele egy tevet eccaka a nyilegyenes uton. Ha nem
leszek lusta /ill. amikor mar nem leszek lusta/, akkor valahova felrakjuk.
Mar tudom is, hogy hova...
============

>Most viszont eleg erosen latszik a kulonbseg. Nem azt mondom, hogy
>alapjaraton alig pislakol a tompitott, mert vilagit az rendesen, de egy
>gazadasra lathato ahogy kivirul.
>Milyen okai lehetnek ennek?
Ecceru: a generatorod diodai kozul valamelyik doglodik, a rendszer meg a
toltesjelzot probalja befogni helyettesites gyanant. Legalabbis nalam ez
volt a diagnozis autovill. szakember reszerol, amikor is a fordulatszam
fuggvenyeben kezdett a toltesjelzo "parazslani" /magasabb ford=erosebb feny,
alacsonyabb ford.=halvanyabb feny/. Es tenyleg, dioda ellenorzes, talat,
sullyedt!
=============

Kethetes tanfolyamon voltunk Omanban. A gyakorlati temak: sivatagi
vezetestechnika, sivatagi navigacio, eltevedt baranyka megkeresese,
tuzoltas, terepi elsosegely. Aztan Egyiptomban is uj helyre koltoztunk egy
rovid idore, ahol is a tengerszint alatti "magassag" -80m volt, es a nagy
legnemu egy ujabb, az emberiseg szamara kitalalt kibaszasaval kerultunk
szembe: angolul "subkha" a neve.
Gepkozelbe kerulve majd bovebben is irok, de egyreszt az asszony
folyamatosan Diablo-zik, en meg nem birok kiszallni az XM-bol :-))))))

Udv joe

Ui: ropulon ovastam: "Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous."
Leforditva autosra: Autozni nem veszelyes. Karambolozni, az a veszelyes.
+ - Uj auto - Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Nagy oromunkre mult het kozepe ota megvan az uj auto. Mint regebben
irtam egy Fiat Brava 1.2SX + jopar extra. Ez elso tapasztalatok nagyon
pozitivak a regi Bravankhoz kepest is. Sokat fejlodott az auto.
Mondhatnam beerett. :) A motor, ahhoz kepest, hogy ez a legkissebb
eroforras, eleg dinamikusan mozgatja a tobb mint egy tonnas egyseget.
 Ha valakit erdekelnenek bovebb reszletek, szoljon es megprobalok
valaszolni ra...

Udvozlettel,
         Domika
_______________ _____ ____ __ _
#mail: 
#web : http://www.kaposhir.hu/domika
+ - francia kp.zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kzoli-tol:

Jah, meg egy kerdes: az automban igen huje a kp zar.Alt csak a ket elso
zarpecket
huzza le zaraskor,vagy esetleg az egyik hatso ajtoet is.Nyitaskor
viszont nyilik mind ahogy kell.Probaltam mar zarolajozni a zarpecek
felol,de semmi javulas.Amire meg gondolok:szetszed, kipucol.Csak meg
vadaszni kell torx szerszamot(francia auto rulez :-(  )De ha van otlet ,

A mult heten R19 volt nalam hasonlo hibaval. Szetszedes, motorok mechanikus
mozgatasa teljes vegallasokig megoldotta a problemat. 6 eves volt a kicsike,
ugy latszik ez tipushiba, mert nalam sem az elso volt.

Dodo
+ - Hibrid vagy nem hibrid (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello lista, szia Fogash!

>Akkor mondja mar meg valaki, hogy miben jobb?!
Szerintem pillanatnyilag semmiben. De ha eltekintesz attol hogy a prius japan -
 ami a monitorodon szinte mar provokacionak tunhet - akkor szembetuno, hogy az 
egy _hibrid_. Illetve, hogy egesz pontos legyek: az elso - itt ugyis kiderul ho
gy volt mar ilyen csak nem tudok rola :)- szeriaban es itthon is kaphato hibrid
. Senki sem vitatja, hogy a dizellek hasznalati erteke mostanaban jobb mint a b
enyosoke(az arukrol most ne beszeljunk). De ha egy kicsit elore tekintunk, akko
r nehany lehetoseg adja magat. Pl egy olyan hibrid, mint a Prius csak dizel mot
orral a benzines helyen vagy a kesobbiekben ennel sokkal jobb hatasfoku hibride
k. Azt hiszem ezeknel az autoknal inkabb a megoldasi technika megjelenese az ud
vozito. Akarhogyis nezzuk a dizellek mar kozelitik sajat korlatikat, de a hibri
dek kozt ezek meg csak az elsok es szvsz a teljes elektromos hajtas fele tendal
 a fejlodes. Csakhat az olajmultik ele ugye nem tanacsos egy ilyennel kigorduln
i, megha sikerul is piackepesre megcsinalni!
!
. Masreszt ugy emlexem, de majd kijavitotok, hogy a benzinesek mindig kevesbe s
zennyezoek voltak.
Ezert orulok jobban egy hibrid megjelenesenek a piacon mint egy dizelnek es kiv
altkepp jonak tartom, hogy egy kezdo hibrid annyit eszik, mint egy csucsdizel.
Es egy adalek: fel eve egy amcsi honlapon olvastam, hogy mennyire odavan egy sp
ortkocsi es egyben luxuskupe tulaj attol, hogy vett egy Insight-ot (szinten hib
rid). Mikor hulyenek neztek kozolte, hogy dolgozni jar vele mert nem szennyez e
s szerinte ezeket a fejleszteseket megeri megvenni, marcsak tamogtaskepp is (hj
a, az mas vilag kerem:)... evidens, hogy nem a benzin mennyisege fogja erdekeln
i ket 3ezres auto mellett.
Szoval ahany A mercit latok itthon rohangalni, annyi hibrid is rohangalhatna, h
a ugy fognak fel a dolgot mint ez az ur.
VTI

u.i.:
Belbotlottam egy cikkbe a temaval kapcsolatban. Nehany adat a mar emlitett Insi
ghtrol:
Hasonlit a Priusra de:
3hengeres, 
995ccm vtec-e motor, 
76Le / 5700rpm, 
113Nm / 1500rpm-tol, 
elektromotor 10KW, 
12 alatt 100-on, 
tesztfogyasztas 3,4liter/100km.

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Sebesseg ( 33 sor )
> Idopont: Fri Dec  1 03:13:26 EST 2000 AUTO #945
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Hello,

vegre megtalaltam azt a tablazatot, ahol kocsikat mertek be.
A meres 50/80/100/120 km/h-nal tortent. Par erdekes eredmeny:"

Csaba!
Opel Astrara vonatkozo meresi adatot tudnal kozolni? 

Elore is koszi.

KZoli
+ - RE:Opel Astra 5. sebesseg kidobalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kovetkezo lepes a valto szetszerelese. Emlekeztetoul, a
>kocsi negy eves, es 107 ezer km-t futott.
>A megdobbento az volt, hogy az 5. fokozaton az 5 mm-es
>kapcsolodo felulet helyett, alig 1...1,5 mm-en latszottak a
>kapcsolodo fogak nyomai, es nem akadt ossze rendesen a
>ket fogaskerek.
>A hibas alkatreszeket kicsereltek (130 e HUF-ert), es most a
>valto, tokeletes. De a hibat nem ismerik el gyari hibanak.

Lehet, hogy most is csak a kapcsolodo feluletek 1/5 ... 1/4-e lapolodik at.
Semmi garancia arra, hogy ujra nem jon elo a hiba pl. 100.000 km utan. Nekem
a Felicianal volt valto gondom:  3 eve hasznaltan vettem es osszel jott elo
hidegen egy surlodo hang. a szervizben rogton tudtak mit kell tenni:
alitottak az 5. fokozat szinkrongyuru helyzeten. Ez be is jott, mint
megtudtam 2 v. 3 lepesben allithato a helyzete. Lehet, hogy itt eredetileg
kihasznalta a kapcsolodasi felulet nagyreszet, de a hideg alaktreszek
eseteben mar alaphelyzetben is hozzaert. Szoval egy valto eseteben, ha
hasonlo allitasi lehetosegek vannak, akkor ezt nem ismerik el gyari hibanak,
mert lehet, hogy ott meg jo volt. Meg lehet probalni utni a vasat, mert
letezik olyan, hogy termekfelelosseg, csak a vizsgalatot neked kellene
vegeztetned, ami ido es penz...

>Az utolso domping volt, amikor az Opel
>a lizingszabalyok megvaltozasa miatt 1996 ev vegen nagyon
>sok "osszelapatolt" autot dobott piacra. A minosege olyan,
>mint egykor a Daciake. Csak eppen ez husszor annyiba kerult.

Lehet vitatkozni, de en sem vennek pl. uj konstrukciot, hiaba divatos.
Mindig vannak olyan hibak, amelyek csak hasznalat kozben jonnek elo.
Valamint uj modellnel nem lehet arengedmenyt elerni, altalaban kesobb az
alapmodelekben megtalalhato lesz az eleinte csak pl. komfort kategoriaban
levo felszereltseg, kozel azonos aron. Ebben a temaban kedvenceim az
oldalvedo csik es a fordulatszammero. Uj modelnel ezek sincsenek alapban,
kifuto tipusban meg mar szervokormany is van, csak vigyek mar el :-)
Vegulis minden tipusbol ki lehet fogni uveglovat, amin minden letezo hiba
elofordulhat, kiismerheto a kulonbozo orszagokban osszeszerelt azonos
tipusok kozotti kulonbseg, de ehhez ido kell. (Lattam egyeves Corsat keves
kilometerrel, aminek csak a bal elso sarvedoje rozsdasodott teljes
feluleten. Jol nezett ki, mivel amugy szep feher volt a tobbi resze.
Spanyolfoldon raktak ossze.)
Az alaktresz annyiba kerul, amennyiert megveszik... Eleve drágább,
divatosabb (> lopasi statisztika) autohoz dragabb, szerintem.

Peter
+ - 14-es felnit keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Használt, de jó állapotú 14-es lemez felnit (4 db-t) keresek Suzukira.
Aki tud ilyet, jelentkezzen!

Kösz!
Csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS