Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 520
Copyright (C) HIX
1999-10-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rendorok (mind)  43 sor     (cikkei)
2 Kurzus a meghajtasrol (mind)  52 sor     (cikkei)
3 sotet uveg (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Buszsav (mind)  8 sor     (cikkei)
5 poje'n (mind)  4 sor     (cikkei)
6 Re: Zoldkartya #517 (mind)  5 sor     (cikkei)
7 kiallitas (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Hasmagassag, hatsohajtas, uvegpolirozas (mind)  80 sor     (cikkei)
9 Disztarcsa, olaj, Palio, meghajtas, panaszkodas (mind)  75 sor     (cikkei)
10 Talalka es WEB (mind)  25 sor     (cikkei)
11 Sotet uvegek (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Korrigalas, meg hajtastervezes... (mind)  24 sor     (cikkei)
13 Norbi kiemelese (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Hajtas meghatarozasanak tortenese... (mind)  23 sor     (cikkei)
15 BMW reklam erdekes es utolso (mind)  30 sor     (cikkei)
16 Fiat ducato fustol (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Re: ez+az (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Re: benzinkutas atveresek (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Re: Elsokerek-haccsokerek hosszu de erdekes tobb fejeze (mind)  59 sor     (cikkei)
20 5 helyett 4 milla (mind)  12 sor     (cikkei)
21 Sokminden (mind)  49 sor     (cikkei)
22 Re: kiemeles kerd. (mind)  8 sor     (cikkei)
23 Re: Motoros rendor (mind)  13 sor     (cikkei)
24 Julius ota mennyit mentem a Trabival? (mind)  10 sor     (cikkei)
25 Talalkozo (mind)  11 sor     (cikkei)
26 kopogas a futomuben (mind)  25 sor     (cikkei)
27 Ajanlas+picistati (mind)  13 sor     (cikkei)
28 busz-sav-zold bocsi (mind)  26 sor     (cikkei)
29 Hix auto matrica (mind)  12 sor     (cikkei)
30 Ami megmaradt (Skoda) (mind)  21 sor     (cikkei)
31 Hatsokerekhajtas (mind)  45 sor     (cikkei)
32 Para az ablak kulso feluleten (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Re: Kadettek es oreg autok (#516) (mind)  7 sor     (cikkei)
34 Re: legellenallas-teljesitmeny (Re: Moszkics...) (mind)  21 sor     (cikkei)
35 Udvozlet (mind)  12 sor     (cikkei)
36 Re: ravasz reklam (mind)  18 sor     (cikkei)
37 Re: Vectrasok (mind)  9 sor     (cikkei)
38 Re: buszsav (mind)  16 sor     (cikkei)
39 Re: busz-sav-zold bunti (mind)  19 sor     (cikkei)
40 BUSZ-sav (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha egyedul csucsulsz a kocsiban, ezt altalaban eljatszak. Nincs
>tanud. Barmit kitalalhatnak. Ilyenkor a legjobb ozike arccal azt
>mondani...

 ...hogy kapjatok be :-)
Sogorom az ilyen es hasonlo esetekben a kovetkezo bloffot
rendszeresitette:
"-Nem jattolok, maradjunk a papirmunkanal. Inkabb annak a
korrupt es magasbeosztasu ismerosnek fizetek, aki 24 oran belul
torli az adatbazisbol a feljentest."
Ezt altalaban halk szuszogassal, majd egy elrebegett
figyelmeztetessel honoraljak a rendorok.
Eddig bevalt a piszoknak, persze semmifele rokona vagy ismerose
nincs a rendorseg berkein belul :-))
Azonban korrupt rendoroket minden beosztasban lehet talalni,
ezt pedig a jarorok is nagyon jol tudjak, hat pont neki ne lehetne
ilyen ismerose.

9 eve vezetek, foleg Budapesten, evente 10-15000 km-t.
Eddig meg soha nem talalkoztam gusztustalan zsaruval, pedig
az utobbi honapokban heti 1-2 igazoltatast is kifogok.
Soha, semmiert nem buntettek, minden cuccom (beleertve az
autot is) rendezett, ami nem kerul nagy erofeszitesbe.
Lehet, hogy az arcberendezesem miatt szednek ki rendszeresen.
Ilyen pszichopata arcokat foleg az amcsi thrillerekben latok,
(azokat raadasul sminkelik!) nameg a tukorben...egy kicsit
felek is :-)
Szabalytalankodni pedig csak ott szoktam (neha:), ahol nincs
bunteto kozeg.
Tehat vagy en vagyok szerencses, vagy azok pechesek, akik
ilyeneket kifognak.

4-5 eve Ujpesten tilosban parkoltam. Az utca tuloldalan egyedul
irkalta egy rendor az autokat. Nehany nappal kesobb jott egy level,
az "itt és itt, tilosban parkolt, elismeri-e" stb. szoveggel.
Elismertem, bar azt kifogasoltam, hogy az illeto miert nem jott oda
hozzam, es buntetett meg a helyszinen.
Valaszlevel postafordultaval megerkezett, nem formanyomtatvany volt!
Az adatbazisbol kiderult, hogy ez az elso ilyen esetem, ezert csupan
figyelmeztettek a kozlekedes szabalyainak betartasara.
Ezen kivul megkoszontek(!), a gyors es korrekt valaszomat :-o

Rudi
+ - Kurzus a meghajtasrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Persze, ez addig jo mig szaraz az ut, egy atlagos gizi neni meghal
>a hatoskerek meghajtasu autoban...
>.. Es ugye vezetni sokan nem tudnak, tel is szokott lenni...
Lasd surun emlegetett anyosom, aki egy komolyabb tocsanal is
eletveszelyes helyzetet tud teremteni. Nem lassit, nem keruli ki,
megy bele a kozepebe mint az allat, amikor a szelvedot is
beteriti a viz beletapos a fekbe, veszettul kapcsolgatja az ablaktorlot,
indexet, reflektort, elakadasjelzot, majd a tocsa tulpartjan felhaborodik,
hogy a mogotte levok miert kerulik ki vadul dudalva es kiabalva.
Az ilyeneknek teljesen mindegy, hogy melyik tengelyuk a meghajtott!!!
Telen havas, jeges viszonyok kozott nagyivbe keruljetek Rakosszentmisit
(XVI. ker.), es foleg az AEB-(tobbit nem tudom) rendszamu feher
Lada kombit!!! Ha esetleg eppen ki- vagy beszallni latjatok valahol
a puffedt feju voros disznot, ussetek agyon, de legalabb dobaljatok
meg nehany hogolyoval...jegkasa is mehet :-)

>Haver az 500-as mercijevel nem tud hazamenni ha leesika ho.. 
>En ugyanazon az uton nyari gumival es egy szar suzukival 
>50-60-al megyek..
Az elso telem lesz Suzukival. Alig varom a szakado hoesest,
es a jegbordakat. Nekem ilyenkor eri el az adrenalin azt
a fulduborogteto szintet, amikor minden erzekszervem 
extra teljesitmennyel uzemel, es a reflexeim elkepeszto 
dolgokra kepesek. 

Orakig kepes vagyok celtalanul autokazni a bokaig, derekig
ero hoban, amely alatt sunyi modon ott lapulnak nehol a 
tukorjeg feluletek. Irany a matyasfoldi mellekutcak (lakohelyem
kornyeke), az egyik legjobb gyakorloteruletem. Este 8-9 utan 
semmi forgalom, az utcak nincsenek sozva, kotorva. Nehany 
hoesest koveto hidegebb nap utan itt mindenki megtanulja a 
teli vezetes rejtelmeit.
Van itt minden: lejto+emelkedo, keresztbe rohangalo 
kutyafalkak, felajzott macskaparok, botladozo reszegallat,
tukorjeges keresztezodesek stb.
Kb. 8 eve egy baratom tanitott mindenre, megpedig ugy, hogy
egy kis muanyagdobozt a fekpedal ala feszitett, aztan gyerunk
az ejszakaba. Azota imadom a teli vezetest.

Mit szolnatok egy februari (remelhetoleg havas, jeges)
talalkozohoz? Felesegek, baratnok teat, virslit, kolbit foznek, 
gyerekek lilara fagynak, mi pedig csuszkalgatunk a jarganyokkal.

>A varosban ha leesik a ho a hatsoerekes autok feltartjak a
>forgalmat.. 5-os 7-es BMW-k.
Szerintem autotipustol es meghajtastol fuggetlen az idetlenkedok
sokasaga :-((
Jo gumi, jo pilota, jo reflexek. Ilyenkor meg arra is jobban kell
figyelni, hogy a bizonytalanul kozlekedok lehetoleg ne eppen
minket torjenek ossze!

Rudi
+ - sotet uveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem a sotet uveg semilyen jarganyon nem teccik, mert
>odabent nem ember, hanem esetleg valami allat is lehet,
>mivel nem laccik.
 ...es meg mi minden lehet odabent! Lehet pl. akarmi...
Akik sotetitett uvegu autobol kifele nezegetnek, lehet hogy pont
ugyanezt kerdezgetik, csak eppen forditva :-))
Mi minden lehet ott kint, tan meg allatok is, mivel nem laccik! 

Rudi
+ - Buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, sokan irtatok, hogy szemelyautoval nem kozlekedhetunk buszsavban.
Ez nem igy van. Az elso jobbrakanyarodasi lehetosegig mehetsz. Es ha
busz-zold van mehetsz. En ugy szoktam, hogy kimegyek buszsavba, aztan
beljebb sorolok meg az elso utca elott. Senki nem banthat erte. "Be akartam
fordulni, de kozben meggondoltam, azt hittem az az utca az, de nem.... stb"
Volt olyan hogy alltam a buszsavban lampanal. Mogottem rendor. "Busz"
felvillan, rendor dudal, hogy menjek mar...
Szabo Zoltan, mailto:
+ - poje'n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap lattam amint egy rozzant 1x eves passat vontat egy 600-as merdzsot...
:)))

Szabo Zoltan, mailto:
+ - Re: Zoldkartya #517 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ja, ha mosobenzint tankolsz... :)))))))

> Ennek kapcsan jutott eszembe, fugg attol a meresek eredmenye, hogy elotte
mit
> tankol az ember?
+ - kiallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ratok gondoltam rogton amikor meglattam  a standot, sokan
keresnek mindenfele tipushoz konyveket, nos kint van a Maroti
konyvkereskedes, de hoztam toluk pairost is, ha valakinek kell
meg konyv, azt mondtak naluk minden megvan :-)))

Maroti Automuszaki konyvkereskedes es csomagkuldo Szolgalat
1205 Bp, XX. ker Nagykorosi ut 91.
285-6608, 285-0116
nyitva: H-P 8-18-ig

Autoskonyvek es szerelesi szakkonyvek minden tipusu gepjarmuhoz.
Terkepek, atlaszok, autos, motoros, repulos konyvek.

Remelem segitettem valakinek !
Bunny

ps.: Sajnok Kecskemet ugrott, fotozzatok sokat hogy lassam mi tortent,
     erezzetek jol magatokat (helyettem is).
+ - Hasmagassag, hatsohajtas, uvegpolirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Dolnay Norbert irta:
"Szoval szeretnem egy kicsit megnovelni a kocsim hasmagassagat!
Ez mar igy sem tul egyszeru, de arra gondoltam, hogy valami
valtoztathato dolog kellene, hogy csak akkor emelkedjen fel, ha
tenyleg szukseg van ra. Komolyabb gepeknel ezt alkalmazzak ( nem
citrom bx :o) Persze nehany centimeterrel is elegedett lennek.
Van valakinek epito jellegu otlete????   Jol jonne..."
--
En a helyedben igen ovatosan bannek a magasitassal, ha nem ABS-es az
autod, mert a legtobb fekeroszabalyzot a kocsi egy pontjanak a
tengelyhez valo kozeledese/tavolodasa 'vezerli', es ha belenyulsz
jelentosen a hasmagassagba, hazavagod a fekeroelosztast, ami erdekes
helyzeteket teremthet, foleg csuszos uton!!! Tudom, tudom, ez nem volt
epito jellegu! (:-)

Nasfay irta:
"
> auton. Tulkormanyzotta abban az esetben tudod tenni hatsokerek
> hajtasnal, ha kocsi teljesitmenye(nyomateka) eleg ahhoz, hogy
> elforgassa a kereket, es igy a farat a kanyar ive're forditsa,
> kulonben egy alulkormanyzott hatsokerek-hajtasu auto gazadasra meg
> inkabb alulkormanyzott lesz. Legalabbis velemenyem szerint.
Nem-nem, tevedsz. Ha nem porog ki, akkor is konnyebben elmozdul
oldaliranyba a hatso, utba kapaszkodo kerek, mint a kenyszerhajtott
(csak gurulo) elso. Gyorsitasnal mindenkepp."
--
(:-)
Na, akkor egy kis fizika! Ha alulkormanyzott egy auto, az azt jelenti,
hogy a sulyelosztas es a kanyarban keletkezo erok miatt az elso
kerekek kuszasi szoge nagyobb mint a hatsoke. Ha ebben a helyzetben
ralepsz a gazra, csokkented a terhelset az elso kerekeken, csokken a
leszorito ero, plusz megno az a jarulekos ero, ami a hatsohajtas
jellegebol adodoan kanyarban az elso kerekeket a kanyar kulso ive fele
tolja. Ellenben ha elveszed a gazt, a kocsi elore terhelodik a
lassulastol, es csokkenti az elso kuszasi szoget. Hangsulyozom,
alulkormanyzott autorol van szo!!! A elsokerek-hajtas nagy elonye,
hogy kanyarban (akar alul-, akar tulkormanyzott), az elso kereken
jelentkezo vonoero a hatso kerekeket a kanyar ivere akarja csusztatni,
huzni. Mellesleg sajat tapasztalat volt 1200-es Ladaval, kiprobaltam
mind a ket variaciot, a gyorsitasos variacio eseten az eg tudja, mi
mentette meg a kanyar utan koszalo biciklist. A padkarol mertem vissza
az autot az utra. Abban viszont mindenkinek igaza van, hogy nagy
teljesitmenyt konnyebb hatsokerek-hajtassal, mivel a gyorsulasnal
dinamikusan hatraterhelodo auto kevesbe hajlamos a kiporgesre,
feltetelezve, hogy tisztesseges sulyelosztasa van. Egy szonak is szaz
a vege, mindenki olyan autot hajtson, amilyet szeret, csak tanulja meg
hasznalni. Ladaval is fel lehet menni a legtobb havas/jeges emelkedon,
csak turelem kell hozza, meg sok labmunka! (:-) Nem akarom magam
igazolni, de nem veletlen, hogy elsonek a hatsokerek-hajtasuak haltak
ki a rally-versenyekrol.

Joly irta:
"Az elso szelvedom tele van apro karcolasokkal
lehet ezen segiteni valahogy, hogy ezek a pici serulesek
eltunjenek? En a polirozasra gondoltam, de egy srac
azt mondta, hogy hulyeseg
--
Nem hulyeseg, csak nem polirpapirral kell csinalni. Vannak ilyen
munkara szakosodott un. szelvedoklinikak, ahol a kisebb karcokat,
mattulasokat, kavicsfelverodeseket el tudjak tuntet. Gondolom
valamilyen langpolirozassal csinaljak, de csak gondolom! Konkret
muhelyt mondani nem tudok, -> szaknevsor.

Madison irta:
"
>Az alul- es tulkormanyzottsag nem attol fugg csak, hogy mellso- vagy
>hatsokerek hajtas, hanem a sulyeloszlastol es a kanyarstabilitastol
>is (meg me'g egy sor mastol).
Igy van. Nem is irtam, hogy CSAK attol fugg. :-)"
--
Nyertel, elnezest! Hiaba, a figyelmetlenseg a korral jar! (:-)

	Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Disztarcsa, olaj, Palio, meghajtas, panaszkodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>Meg egy kerdes hol tudnek R12 felnihez disztarcsat venni?
Csak nem Ticod van??? Tudomasom szerint 2 kocsinak van
12"-os kereke, a Ticonak es valamelyik Subarunak. Az 
ismerosom elvesztette - vett a romaktol 600Ft darabja... 
Amugy azt hiszem, hogy 13"-as is ramegy, es szebb is lesz...
Kerj kolcson, es probald ki.
------------------
>>En is szivesen lennek egy Skoda 1000MB tulaj. 
Egyik ismerosom elcserelt egy 150 kilos sertest egy XXX
eves 1000MB (nem Benz)-re, vett ra Porsche maszkot
a bontobol meg Felicia kuszoboket, spoilereket - sarga
metalfennyel megdobta, alufelnik mentek ra - ha parkoloban
meglatod a korlampait, azt hiszed, valoban Porsche.
De ha elindul...
------------------
>>Viszont 5 L-es kiszerelesben gyakorlatilag 3-3,5 L araert meg lehet
Tudomasom szerint a Castrol GTX3 kaphato 1l-es, 4l-es, ill. hordo
kiszerelesben. De mindegy, igy is ertheto volt. Nalunk 1254 az 1l,
4565 a 4l. Hordoval meg nem vettem :))
------------------
>> Fiatbol pedig
>>a legkedveltebb a Palio volt mar '97-ben is - erdekes, hogy 
Ha jol tudom, a Paliot ott gyartjak, es csak arra a piacra szantak.
------------------
>>Elsokerek, hatsokerek
Felesleges vita alakult ki, ha nem orzod meg a lelekjelenleted,
akkor csak a lanctalpas segit rajtad. A fontos, hogy ugy reagalj,
mintha Need 4 Speedet jatszanal - hideg fej es semmi hirtelen
reakcio.
Pl. a baratnom vezetett, mikor a szembejovo Skoda 80-90 km/h
lassan megindult a mi savunkba. Mar felig atjott, mikor a 
baratno megijedt, elkezdett satuzni, sikitozni meg hasonlok,
ekkor atnyultam, dudaltam egyet, a Skodas felebredt, 
visszarantotta a kormanyt es minden ok lett. Szvsz a
hideg fej tobbet er, mint barmilyen ilyen/olyan hajtas - ha
mar porog az auto.

>> 3, Telen-nyaron, lejtonek felfele. Ha le van taposva a ho, 
>>vagy jeges az ut, egyertelmuen jobb a hatsokerekes auto. 

Es meg jobb, ha ovatos vagy! Meg csak nedvesek az utak,
nem jegesek, de mar kezdodik. Tegnapelott a kulvarosban
80 km/h korlatozas --> ket akacfa egymas mellett, a
fa tetejen egy Favorit, a Favorit tetejen egy Skoda 120.
Senki - a soforoket beleertve - nem tudta megmondani,
hogyan tortent a dolog. Csak nem diot akartak szedni...

Apropo dio. Ez is egy teljesen genialis otlet - diofat az
ut szelere. Ha veletlenul kiropulsz, nehogy mar egeszben
maradjon a kocsi. Allitolag szelfogo, meg koszfogo.
OK, de akkor mi a francnak nem akacfa, vagy akar
kanadai mamutfenyo. Eskuszom egyszer szivrohamot
fogok kapni a sok dioszedotol - 5 meteres karoval ugral
az ut szelen, azt hiszi, o a Don Quihote (na ezt biztos
nem igy kell irni...) Es hat a fat ugye arokba kell ultetni,
a dioszedo persze az uttesten parkol. Este kivilagitatlanul.
Amelyik vilagit, az reflektorral. Eljen a dioszezon!!!!!
-------------------
Mar megint elvitte valaki az antenat a kocsimrol.
Kinek kell foglalat nelkuli antena? Ez uj hobbi?
Mar kezd elegem lenni. 

Akarcsak a kocsimosokbol a benzinkuton. 
Kerdi, hogy kell-e mosas. Mondom, hogy mosd le,
de ha mar mosod, az egeszet. Nekifog, ragyog
a szelvedo. Kap egy huszast (=110 Ft), en 
bemegyek fizetni - jovok ki: ficko sehol, a kocsi
agyonlotyogetve, mindenhol csurog le a koszos
viz, hatso ablakhoz hozza se nyult.

Na mindegy, eleget panaszkodtam.

Csaba
+ - Talalka es WEB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Igy irok most mindenkinek, mert nem biztos hogy a holnapi szamot kora reggel
meg mindenki elolvassa.
Szoval elsosorban a holnapi (2-ai) talalka: Remelem a leheto legtobben el
fognak jonni, nagy bulinak nez ki a dolog. Aki eljon szerintem biztos nem
banja meg. Szoval szeretettel varunk mindenkit Kecskemeten reggel 9-tol. Aki
tudja, hozza a csaladjat is (feleseg (ferj), gyerkocok, stb).
A helyszinre viszem a laptopom is, amin ott lesz tomoritve a HiX-Auto WEB (2
db 1,44-es lemez)
a TELJES (most mar hianytalan 0-518-ig levo) HiX-Auto szamok (3 db 1,44-es
lemez)
a Wandor v2.0 nevezetu digitalis magyarorszag terkep (734 kbyte)
es a HiX Olvaso v2.0 (a v2.1 is hamarosan meglesz) (2db 1,44-es lemez)
Szoval akinek ott a helyszinen kell valamelyik (vagy akar mind), akkor a
darabszamnak megfelelo floppyt hozza magaval.
Aki meg nem jon el, az ezeket a proggikat, archivumot, stb, letoltheti a
HiX-Auto honlaprol. (a ket program atkerult a TAGOK nevu vedett aloldalra)

Nos, roviden ennyi lenne, mindenkinek kellemes hetveget, es akik jonnek,
azoknak jo utat Kecskemet fele! :-)
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
Home Page: http://auto.hix.com (HIX-auto)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Sotet uvegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihalo!

Kedves Laci!

Elarulod nekunk a munkateruleted?
Vagy netan titkos? BM altal nyilvantartott, antiszocialis foglalkozast
uzol?

Ne haragudj, nem szabadott kihagyni!!! :-)

>Sajat velemeny:
>Nekem a sotet uveg semilyen jarganyon nem teccik, mert
>odabent nem ember, hanem esetleg valami allat is lehet,
>mivel nem laccik.
>Bocs.
>Bye.
>Laci.
+ - Korrigalas, meg hajtastervezes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

Fx:
>en ugy vagyok vele inkabb a hatulja csussszon mint az eleje,
>mert mig az elsot lazan lehet korrigalni ugy az utobbit mar nem biztos

Szerintem ebben nincs igazad.
Mivel tudsz egy farhajtasost korrigalni?
Es a fronthajtasost miert nem biztos, hogy lehet?
Szvsz inkabb forditva jellemzo a dolog.
Talan inkabb a fronthajtasos jarmuveknel kritikusabb helyzetek is
fellephetnek, amik ha a farhajtasosaknal lepnek fel azt nem tudjak
kezelni.

_______________________________________________________________________
>Inkabb forditva... nehezen hiszem, hogy a BMW tervezomernokei elobb
>megtervezik a karosszeriakat, aztan a szamolgatasnak valahogy mindig
>az lesz a vege, hogy ehhez bizony az orrmotor es hatsokerekhajtas lesz
>az idealis... szegenyek nagyon igyekezhetnek, hogy sikeruljon mar vegre
>egy elsokerekhajtasu autot konstrualniuk... :)

Leheccseges :-))).
Apropo, hallottam, hogy a Volvo is alkalmazza a nagykategorias szgk-ban
az elsokerekhajtast? (ujonnan)
+ - Norbi kiemelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

Norbi!

Az usa autokba szoktak tenni hidraulikaszarakat, amiket a futomuhoz es a
"kasznihoz" rogzitenek, egykis villamos kmpresszorral mukodtethetok.
Nagyon frankon megemelik a kocsit.
A bibi:
- nem olcso
- nem tudom hol es hogy szerelik majd be neked
- nem tudom milyen futomu es fekrendszeru kocsinak kell lennie

Amugy tobb kulfoldi (inkabb usa) autosujsagban latni ilyet.
Tudtatok, hogy a feka kocsik mikor hajohintat jatszanak akkor azt ezzel
csinaljak?

Csako!
+ - Hajtas meghatarozasanak tortenese... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tanumanyajim szerint:

Adott egy jarmu, adott a tengelytavja, minden tomege, es kiszamitva
ebbol a sulypontja.
Majd kiszamitva a sebessegbol es tomegbol adodo karosszeriara hato
(hossziranyban) forgatonyomatek.
Ebbol szamithato az ugymond kerekeken ebredo surlodasi ero (tapadasi
surlodas).
Tehat ahol a nyomatek miatt nagyobb a tapadas oda kell tenni a
kihajtast.

Ez ilyen egyszeru, persze vannak befolyasolo tenyezok is, mint
konstrukcios jellemzok.

Aztan ugye mas kerdes, hogy ez a standard allapotra vonatkozik.
Mert mikor a Daciaba beul az anyos, meg a pereputty aztan az orra egnek
all, a vonohorog meg barazdat szant az utfeluletbe az ugye mas szitu.

De nagyvonalakban valojaban ez a folyamata a dolognak.

Csao!
+ - BMW reklam erdekes es utolso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Ez nem igaz, azt mondja, ha azonos a hajtott es kormanyzott
>kerek, az problemakhoz vezetHET.

Furcsa, az eletben (normalis esetben!) a legtobb dolog problemahoz
vezethet.
De erdekes modon (normalis esetben!) nagyon keves problemaval kell
szembeneznunk, legalabb is jelentos problemakkal.
Vagy a BMW-seknek sok gondjuk van?
Vagy a gyartok hatranyos helyzetuek, es nem akarnak meg egy
problemalehetoseget?

De erdekes a problema szo hasznalata is.
Nem a baj, vagy a gond, vagy rossz kimenetelu tortenes szavakat
hasznaljak.
A problema szo ugyanis a valodi ertelmeben egy tortenes soran kialakult
hatas, ami egy feladatot jelent.
Tehat gond az nincs csak egy kis korrigalhato hiba?!
Akkor mi a baj?
Hol itt a "problema"? :-))))))))))))

Ugye milyen erdekes a magyar nyelv? :-)
A szinonimak es a hasonlo jelentesu szavak milyen szinesse, valtozatossa
es kifordithatova teszik a nyelvunket?

- megj.: talan ha nem ezt a nyelvet beszelnenk, nem tudnanak a jogaszok
sem annyira csurni csavarni, meg a politikusok -

Szijasztok!
+ - Fiat ducato fustol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autostarsak!

Egyik baratom Fiat Ducato 2,5 D furgonjanak a karterebol dol a gaz, mar a 
nivopalcanal is. 
Szerintetek mi lehet ennek az oka, mit lehet tenni, ja a gepben 200ekm van.
Arrol nincs infom, hogy volt-e javitva a motor.
Egyesek szerint ezen mar csak egy general segithet.

Segítsegeteket elore is koszonom!

Jo autozast!
Andras
LADA 21074
+ - Re: ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>
> avagy by fx-modra:
> es mint felhasznalo, kijelentem pusztuljon az osszes farmotoros auto :-)

Ne gazolj a lelkembe... :) Miert???

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Re: benzinkutas atveresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Persze lehet, hogy egyszerubb lenne a vegtelen hosszusagu
> bemasolasnal, ha az, akit a tema erdekele, az elkukkant az index.hu
> Torzsasztal egyik topicaba, nevezetesen "Problemak a Shellnel". Annal

Jol van, akkor a masodik a felet be sem idezem, majd mindenki megnezi
ott, ha akarja. Most mar legalabb tudjuk, honnan valo. De te azert le ne
csesszel mar erte, amiert becuttoltam, kosz szepen!

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Re: Elsokerek-haccsokerek hosszu de erdekes tobb fejeze (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Haj!
>
> >tobbszor is megijedtem kanyarban: W1.3, Fiat Panda
> Na ezektol en is megijedek.
> [...]
> Szoval a warnyu+panda lehet am hatsokerekes is, akkor is felburul a
> kanyarban.

Nem arrol volt szo, hogy borul(na), hanem hogy nem fordul. Kulonosen
igaz ez a Pandara, ami nagyon erosen elulkormanyozott.

> Kulonben a hatsokereknek tenyleg a nagy motoroknal van jelentossege, az
> eroatviteli rendszerek miatt.

Mindenkinek, akinek elsokerekes autoja van 100+ loerovel! Egyetertetek
velem abban, hogy lampanal nem lehet vele nagy gazzal indulni?
Kozepes gazon kell viszonylag finoman raengedni a kuplungot, aztan
ha elindult, csak utana lehet lepadlozni, kulonben kiporog es all
egy helyben. Opel Vectra 2.0i-nel legalabbis igy van, de szerintem
igaz az osszes elsokerek hajtasu autora. Erositsetek meg! :)

> A meretek es tomegek sokat befolyasolnak ebben a temaban.
> Tehat egyszer ez a jo egyszer az.
> Azt nem lehet mondani, hogy csak ez vagy csak az.

Figyelem, vegszo kovetkezik! :) "Objektiv igazsag nincs." Ne
kerulgessuk ezt a kozhelyet ennyit, mondjuk ki... :)

> Kizart dolog, mivel ha tenyleg rendesen tanultal volna fizikat, akkor
> tudhatnad, hogy a mereven tartott forgo sik tehetetlen.
> Viszont az iranyitott az sokkal elonyoseb (kormanyzott-hajtott kerek
> sikja).
> Ezert a jeges sikos uton szepen kicsusznak es iranyithatatlanok a
> hatsokerekes kocsik.
> En egyszer mentem tukorjegen a skodammal.

Az tok jo, hogy bizonygatod, milyen tehetetlenek a faros autok
tukorjegen. De en valahogy nem szoktam tukorjegen autozni. Nem
is talalkoztam soha meg tukorjeggel, pedig nap mint nap autozom.
Hol van tukorjeg???

Persze azt en sem allitom, hogy telen ne lenne rosszabb a hatso-
kerekhajtas. Felteve, hogy orrmotorral (!) parosul, mert a far-
motor+hatsokerekhajtas kombinacio legyozhetetlen. (Szerintem
legalabbis, ugyanis en ezt tapasztalom...)

> A hatsokerekesek sulyelosztasa ilyan szituacioban rosszabb mint az
> elsokerekeseke. Sot sik uton a jegen-hoban a legjobb a trabant!
> Terhelt-hajtoot elso tengely, kis tomeg. Mindenhonnan kijon, mindenhol
> elmegy!

Nem ertek egyet... lasd feljebb... :)

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - 5 helyett 4 milla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>Amelyik OPEL keresekedesben ezt mondtak ott a vezetonek nem
>OPEL tipusu autoja van....
>Pedig o meg tudna venni egy vectrat 5 helyett 4 millaert.

Haat, ha minden kereskedo ekkora arressel dolgozna az uj autokon, akkor 
mindenki Opelt arulna... ...es venne is persze, mert olyan jol lehetne 
alkudni 10-15%-ot siman az alaparbol. De ez sajnos nem a Bosnyak teri piac.

udv, deejaytiszy (Renault-szagerto...)
+ - Sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatarsak!

Eloljaroban leszogeznem, hogy nem vagyok a BSA besugoja, de: ha feltesztek
egy utvonaltervezp progit a net-re, akar jelszavas helyre is, kertetek a
szabad terjesztesre engedelyt a szerzotol.... Csak azert kerdezem, hogy ne
szolhassanak rank semmit, hogy itten intezmenyesen csencselunk. Nem keltene
jo hiret a csapatnak....
*****************************************
Kulon koszonet Jozsinak MCLL oldalanak publikalasaert.
*****************************************
> Felado :  [Hungary]
>
> > 2, Hegyi szerpentinen vezess egy parszor. Egy hatsokerekes autoval
> > szinte gazzal tudsz fordulni, sokkal jobb a kanyarban, persze nem az
> > atlagos tudasu Gizi neninek, aki ugyis lelassit huszra.
> Persze, ez addig jo mig szaraz az ut, egy atlagos gizi neni meghal
> a hatoskerek meghajtasu autoban..

nasfay@ irta erre:
> > Nem-nem-nem. :) Gizi neni lelassit 20-ra, tehat ot es a hozza
> > hasonloakat nem erinti a kerdes... :) Ez volt a lenyeg...

Maximalisan csatlakozom....... Gizi neni rulez!!!!!!

Meg egy aprosag:
Nagyon sokat vezettem kisbuszokat es nagyobbakat (mind kardanos, tehat Teeby
most uta'lhatsz:)), illetve elsokerek-hajtasu kombikat, tobbszor dugig rakva
ezeregy apro ku:tyu:vel. Ha ovatosan vezetsz akar esoben, akar hoban, akar
szarazon, igen nagy valoszinuseggel _nem_ fogsz sem keresztben, sem
hosszaban csuszkalni. Szoval lehet, hogy Gizi neni vagyok, bar nem szeretek
Bpest-Babolna tavon ket orat futni.... Viszont otthon, A'cson van egy-ket
szep kanyar, ahol jeges reggelen mar sikerult 30 km/h temponal(!!!!) kettot
pordulnom a Hyundai mikrobusszal.
*****************************************
Rendori korrupcio:
A ma reggeli HVG kisse reszletesebben foglalkozik a dologgal, nagyon
kivancsi vagyok, hogy mit irnak. Nekem szemelyesen meg nem volt benne
reszem, de felesegem unokabatyja az M3 kivezetojen 18 km/h
sebessegtullepesert mar fizetett a rendorsegi arvak alapitvanyaba
100KHUF-ot, egy muanyag zsebecskebe dugott rozsaszin papirosert.....
*****************************************
Igazsagugyi szakerto sztorija: BMW 850 vizsgalatanal a 13 db rejtett gyari
szambol csak a muszerfal alatti kabelkorbacson levo volt meg, a tobbi "nem
eredeti alkatreszekkel torteno felujitasok soran" veszett el.... Vicces,
ezert fizetek 10KHUF korul, remelem hamarosan....

Jo szorakozast a hetvegehez, lelekben veletek vagyok.

BenkoG
+ - Re: kiemeles kerd. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Létezik egy un. rugóerősítő gumi
én bontóban vettem, egy csomagban 6db van .
ezeket kell a menetek közé betenni és ezzel tudod megemelni,
attól függően ,hogy mennyit teszel bele.
pár száz forint az egész.
csak alá kell mászni a kocsi alá ,miután felemelted, ennyi a hátránya.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: internet3.ford.com)
+ - Re: Motoros rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Kerdes: ket motoros kresz szerint mehet-e egymas mellett egy savban?

Nem. Egyszer regebben vki megkerdezett a TV-ben valami fejest, hogy o is ezt
latta, es hogy ez szabalyos-e. Mire a fonok: Nem. Biztos az egyik kollega
elozte a masikat...

No comment.

Üdv: Bálint

+ - Julius ota mennyit mentem a Trabival? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali lista! Szia Peti!

>Lassan a testtel Balint!
>Julius kozepe ota mentel vele 200 kilometert??? :-)))

Ja. Nyaralni a nagy vassal (Lada 1200) mentunk...
Suliba meg bringaval vagy BMW-vel jarok (Busz/Metro/Willamos)...   :-)

Üdv: Bálint

+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ÜDVÖZLET AZ I. MAGYARORSZAGI HIXAUTO TALALKOZO RESZTVEVOINEK!!!

Az OV legyen Veletek!

:-)

Padi


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - kopogas a futomuben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Mi kopog az elso futomuben bal oldalon, ha nem a
feltengely, nem a kormanyosszekoto, nem a gombfej, nem a csapagy, nem a
feknyereg, nem a toronycsapagy, nem a kerekcsavar :-), nem a szilent
blokkok, nem a stabilizator?

 Na, erre en is kivancsi lennek... a ketliteresnel ugyanezt
az idonkent hallatszodo koppanast tapasztalom, pedig elvileg minden
hibatlan. Mondjuk tul sok baja nem is lehet, van benne vagy 52e km.

Megitelesem szerint a lengescsillapito. Ugy magyarazta egyszer nekem egy
felujito kisiparos:), hogy belul leszakad a dugattyu alja. Mikor a katyubol
kijossz, a szethuzodas soran nincs csillapitas, es fel tud koppani. Lehet
benne valami, mert mikor kicsereltem, megszunt ez a hulye koppanas.

 1., Mire szolgal a kis kerek gomb kozepen az ablakemelo
kapcsolok mellett?

Szereny Velemenyem Szerint:) az a kapcsolo a hatso ablak emelo kozotti
valtast szabalyozza. Mar ha van benne. Igy elolrol is le-fel huzhato a hatso
ablak is.

Tisztelettel:
                   Kovacs (Attis651) Attila
+ - Ajanlas+picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
most eppen:


es az ajanlast:



kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

Oldboy
+ - busz-sav-zold bocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Tehat _nem csak_ a buszoknak. Vagyis szabalyos voltal! Hat a
>>rendoreink
>>ennyire nem tudjak a kresz-t. (illetve tudjak -> hogy MI nem
>>tudjuk)
>
>Ebbol a szempontbol igazad van, csak eppen - ha jol tudom -
>szemely autoval
>Te nem kozlekedhetsz busz savban.

Hat ... igazatok van. :)
Na mindegy. Ha busz sav volt akkor maradjunk annyiban hogy
atmehetett a zoldon es "csak" a busz-savban haladas volt a
szabalytalan. Ezert jogsit nem vehet el.

Valoszinuleg azert akartak elvenni a jogsit, mert "a tobbi savnak
piros volt, te is csak ott mehettel volna, tehat piroson mentel
at". A szabaly viszont azt monja hogy a busz-sav zoldjenel
_mindenki_ aki a busz-savban van, atmehet. Tehat nem volt piroson
athajtas.
Na ezt jol kiveseztuk. :)))

Egyebkent koszi az eszreveteleket. :)
   _______
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]    BZS
+ - Hix auto matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Valaki legyenkedves elküldeni nekem a hix auto matrica kepet emailben.
Szeretnek az auto oldalra egy linket csinalni.

Koszi:

Csaba (mobilmoderator)

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Ami megmaradt (Skoda) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A bontasra itelt Skodam egyre fogy, igy akit meg erdekel
valami, kerem jelentkezzen !

Sebessegvalto (4fokozatu), hatso lengokarok, fekszerkezet,
kormanymu, elso futomu, motorhaz teto, huto, radiator, ajtok
(muanyag kilincsekkel), muanyag lokharitok (az elsokben
iranyjelzok), elso-hatso szelvedo, MOSS autoriaszto, teto-
karpit (vastag szurke muborbol varratva), ajto es oszlopkarpit
(Aluminium lemez, belul polifoam, kivul karpitszonyeg), hatfal
(allo lampakkal), elso sarvedok, ablaktorlo motor, kapcsolok,
vezetekek, kabelek, muanyag box a radionak+roviditett valtokar,
kuplungkiemelo hidraulika, fofekhenger, felfuggeszto rugok,
hasznalhato lengescsillapitok.

Akit erdekel, kerem hivjon a 20/93-23-818 telefonszamon !
A talalkozora valoszinuleg delutan megyek, de ha valakinek
kell alkatresz, a fel autot el tudom vinni, mert kapok kolcsonautot.

Peter.
+ - Hatsokerekhajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> negykerekhajtassal - pl nem tudom hogy viszel le elfogadhato modon
>> 250 Le-nel tobbet az utra ha csak egy elsokh.-d van - talan hazudsz
>Ekkora teljesitmeny aligha nevezheto atlagosnak. Mindenesetre a
>rally-ben sikerul valahogy megoldani.
>Hatsokerekesek ott mar reg nem leteznek, vagy elso, vagy ossz.
>Azert mert egyertelmuen jobb a hatso, pont ilyen extrem korulmenyek
>kozt?
A rallyban sorozatgyartott autok indulhatnak, kis  :-)
valtoztatasokkal. Ezek kozott valoban elso es osszkerekhajtasosok
vannak. Azert megneznem, ha a Porsche, BMW, Mercedes, vagy Ferrari
megprobalkozna a rallyval, mire menne.
Lehet hogy Eddie Irvine autojanak szereloi is a hatsokerekhajtas ellen
sztrajkoltak, amikor foleg elso kerekeket tettek az autojara?  :-)
>egyenesen megy a hatsokerek hajtasu kemenyen megpordul.. Es
>ugye vezetni sokan nem tudnak, tel is szokott lenni..
 Naja, a hatsokerekhajtasu autokkal vannak eldobott faros
 tapasztalataim. (Lada 2105, Ford Sierra) Pl. a Sierraval vettem be
 jobb kanyart kattanasig balra forditott kormannyal. Lehet, hogy itt
 viszont egy alulkormanyzott autoval leugratok egy 6 m-es volgy felett
 ativelo hidrol.   :-(
 Hatsokerekhajtasnal nem art meg megismerni az autot, hogy adott
 utviszonyoknal, adott sebessegnel, adott ivu kanyarban, mennyire
 dobja el magat. Mindezt azert, mert egy pillanattal a megcsuszas
 elott mar fel kell ra keszulni. Persze ugy altalaban ugy kell
 megvalasztani a sebesseget, hogy semerre ne csusszon az auto. :-)
 Persze a nem onjelolt rallyversenyzoknek biztonsagosabb lehet az
 elsokerekhajtas. (Kiveve Mercedes S 600-ban :-))
 Szerintem tobb ido van korrigalni a hibat. Amikor az auto megcsuszik,
 megy egyenesen a kanyar helyett, egyenesbe kapott kormannyal fekezve
 egyet, aztan ha mar elertuk a megfelelo sebesseget, akkor kanyarodva
 meg lehet oldani a helyzetet. Bar szembejovo forgalomnal esetleg
 izgalmas a tema...  :-(
 A tulkormanyzottsagnal egy pillanat van csak reagalni a megpordules
 elott. De ha sikerult az ellenkormanyzas, akkor talan hamarabb
 (kevesebb metert megteve) urra lehet lenni a helyzeten.

Azert gondolom pl. egy uj BMW mar nem dobja el annyira varatlanul a
farat, mint a regebbi. Meg aztan remelem idovel bejatszik egy ket
extra sorozatgyartasban, mint pl. kerekenkent szamitogepvezerelt
blokkolas es kiporgesgatlo, 4 kerek kormanyzas.

 Szeva:
 Zoli
+ - Para az ablak kulso feluleten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En is kuzdok ezzel a problemaval. Az okat tudom, megszuntetni nem. Par
honapja bekentem a szelvedo felet Rain-X nevu viztaszito anyaggal. Valoban
taszitja a vizet, de az eredmeny rosszabb, mint nelkule. Sok kicsi cseppre
bomlik az eso az ablakon, amin keresztul sokkal rosszabbul lehet latni,
mint a kezeletlen feluleten a nagyobb, de kevesebb cseppen keresztul.
Tovabba torleskor paras hatasu lesz az ablak. Probaltam mar
ablaktisztitoval, alkohollal, benzinnel, szilikonoldoval leszedni, de
makacsul tartja magat. Mivel menjek me'g neki? (Kalapacsot ne ajanljatok!)


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: Kadettek es oreg autok (#516) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Tobben rendelkeztek Opel Kadettel, es mindig odairjatok, hogy D vagy E. Mi
> >a kulonbseg a ketto kozott?
> Az Opel tipusok karosszeria valtozatait betukkel jeloli a koznep.

Kiegesziteskeppen: meg a gya'r is.

Ed
+ - Re: legellenallas-teljesitmeny (Re: Moszkics...) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Szamoljunk kicsit. Vegyuk az Audi es a Trabant peldajat. Audi: 195km/h,
> Trabant 110km/h.
> A sebessegek hanyadosa ~1.77, akkor a Trabant adataival az Audi
> teljesitmenye: 26*1.77^3 kell legyen, vagyis 144 LE. Igy a szamok mindjart
> stimmelnek. (A kulonbseget 144LE kontra 136 az eltero felulet, gordulesi
> ellenallas, ellenallas-tenyezo, valto hangolas magyarazza)

Bocsi hogy belekotyogok, de a Moszkvicsot is kiszamolhattad volna, mert abbol
indult az egesz.

Egyebkent mint volt Escortos, a sebessegmeres eme fajtajat +/- 20 km/h 
turessel
hinnem el.:-)

Sokkal pontosabb kistopperolni 1 km-t.

Istvan
+ - Udvozlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Mivel magam nem leszek ott, ezert igy, lista utjan kivanok jo 
idot, jo (balesetmentes es nyugodt!!) utat es nagyon jo 
szorakozast az elso HIX AUTO talalkozo valamennyi 
resztvevojenek!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: ravasz reklam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz!


> >Nahat, van olyan auto, aminek a hatso kereket kell kormanyozni?
> >:)))))))
 
> van, ami a hatso kereket IS kormanyozza... pl. Prelude 4WS ;-)
> vagy a Volvo BM homlokrakodo... ;-))))))))

Jovanna... :-))) MIngya' megint ott vagyunk a lanctalpasoknal... 
Ott meg mit kormanyoznak? T55 rulez... (Foleg delutan,a 
Hungaria koruti csucsforgalomban :-)))))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Vectrasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 2., Mi kopog az elso futomuben bal oldalon, ha nem a feltengely, nem a
> kormanyosszekoto, nem a gombfej, nem a csapagy, nem a feknyereg, nem a
> toronycsapagy, nem a kerekcsavar :-), nem a szilent blokkok, nem a
> stabilizator?

Egy szerelo ismeros mondta, hogy lehet meg a rugotarto tanyer (?) kopasa
miatt is. Lehet, hogy megnezetem, mert mar engem is nagyon idegesit, hogy mi
a raktol lehet...
Udv: Peter
+ - Re: buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Nem szeretnék vitatkozni, de szerintem az a bibi, hogy a
> busz sávban nem szabad tartózkodni! Kivéve, ha
> jobbra kanyarodik a paciens (legkesobb a kovetkezo sarkon).
>
Pontosan igy van, igazad van. De mi van akkor, ha én jobbra akartam
fordulni, kimegyek a buszsávba, aztán rájövök, hogy mégsem akarok
befordulni? Viszza már nem mehetek, mert általában ott a záróvonal :o)
Amugy a lényeg, akkor azért büntethet meg legfeljebb, hogy  abuszsávban
indokolatlanul haladtam, de azért nem, mert hogy piroson mentem át...


Udv...Adam
+ - Re: busz-sav-zold bunti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Nem szeretnék vitatkozni, de szerintem az a bibi, hogy a
> busz sávban nem szabad tartózkodni! Kivéve, ha
> jobbra kanyarodik a paciens (legkesobb a kovetkezo sarkon).
> Kivétel busz, taxi, megkulonbozteto jelzest eppen hasznalo jarmu.
> Ja es persze kiveve a forgalmi es muszaki okot.

Ez tenyleg igy van, csak nem mindegy, hogy piroson 
athajtasert/belehajtasert kapnak el vagy buszsavban valo 
kozlekedesert.
Ugyanis az utobbi csak kozuti kozelekedesi szabalyok kisebbfoku 
megsertesenek szamit, a masik viszon kiemelt szabalysertes, ami 
nagy buntetessel jarhat, es a jogsid is banhatja.


Live Long and Prosper,

Marso Gyula
+ - BUSZ-sav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1: ha egyenesen ment tovabb a t. AUTOstars, akkor nem azert
buntettek, mert tovabbment, hanem azert, mert egyenesen.

2: kerdes: a kovetkezo SARKON, vagy a kovetkezo LEHETOSEGnel
buntetnek az egyenesen tovabbhaladasert? konkret pelda, amit
sosem tudok: Erzsebet hidtol az Astoriaig... ...ha SAROK,
akkor csak az Astorianal mehetek ki a BUSZsavba, de ha
LEHETOSEG, akkor mar a Ferenciek teretol hasznalhatom a 
BUSZsavot. hogy is van ez?

3: egy jo tipp :) a Soroksari es a... ...milyen utca..
 ..regi neve Fiumei u volt annak, aminek ez a 
folytatasa az ulloitol a soroksariig, es villamos is 
kozlekedik rajta. kockakoves utburkolatu. szoval
a soroksari es eme ut keresztezodese elott a 
soroksarin (befele haladva) tabla jelzi a buszsav
megszuneset, a keresztezodes utan pedig ujra buszsav
lesz. de konkretan a keresztezodesben NEM buszsav a
jobbszelso. ezt a tablat szinte senki nem veszi eszre,
es a belso 2 savban tolonganak. a szelso savban az
eppen indulo kocsikat siman "ott lehet hagyni",
*szabalyosan*.  direkt nem elozest irtam, mert ez
parhuzamos elhaladas, tehat jobbrol is lehet. :)

z.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS