Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 522
Copyright (C) HIX
1999-10-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Talalkozo (mind)  15 sor     (cikkei)
2 no comment-re comment (mind)  39 sor     (cikkei)
3 Moszkvics, Zapi (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Trabi nyugaton (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Lada express (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Lada 2105 parts (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Nem Vectra, de attol meg passzolhat... (mind)  14 sor     (cikkei)
8 program (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Kovetkezo talalkozo (mind)  53 sor     (cikkei)
10 Talalkozo beszamolo 2. kor (mind)  66 sor     (cikkei)
11 Talalkozo, Niva-huzas (mind)  50 sor     (cikkei)
12 Hatsokerek + jeg (mind)  47 sor     (cikkei)
13 Talalka (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Talalka ismet (mind)  11 sor     (cikkei)
15 hatsokerek, elsokerek (mind)  27 sor     (cikkei)
16 Re: bosszus kerdes (mind)  7 sor     (cikkei)
17 Re. Szelvedo (mind)  23 sor     (cikkei)
18 Re. Para az ablak kulso feluleten (mind)  27 sor     (cikkei)
19 Re. Tukorjeg (mind)  30 sor     (cikkei)
20 Az elso HIX autos talalkozo (mind)  42 sor     (cikkei)
21 Talakozo (mind)  42 sor     (cikkei)
22 dol a gaz, korrektseg, para kivul (mind)  31 sor     (cikkei)
23 rangatas (mind)  9 sor     (cikkei)
24 buszsav Erzsebet-hid->Astoria (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Az elso HIX AUTO talakozo (mind)  88 sor     (cikkei)
26 Koszonet a Skoda olajcsere felvilagositasert (mind)  18 sor     (cikkei)
27 Re: *** HIX AUTO *** #520 (mind)  40 sor     (cikkei)
28 Re: *** HIX AUTO *** #521 (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meseljetek milyen volt a talalkozo???
Miket csinaltatok???
Mikor lesznek fenykepek???
Ennyit a kerdesekrol...
En eppen csak lecsusztam rola.
Hetvegen kitakaritottam lemostam stb.
Ha minden igaz hetfon vizsgazik
A kovetkezo talalkan mar remelem ott tudok lenni, 
hacsak nem akkor fujjak.

Mindenkinek jo hetkezdest.

F.Tibi
+ - no comment-re comment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sancho
>Felmerul bennem egy kerdes: mi van akkor ha valaki eppen
>ejszaka arra jar? Vagy az nem szamit?
Ha felreertettel, feltehetoen az en hibam, mert felreerthetoen
fogalmaztam. Esetleg nem eleg figyelmesen olvastad, amit
termeszetesen nem varhatok el, de ez esetben ertelmetlen kritkusan
no commentelni.
Vadulast, szaguldozast egy szoval sem emlitettem, erre mas
helyek (pl. felvonulasi ter :) es alkalmak is adodnak.
A lenyeget tekintve pont az ellenkezojet szurted le.
Igen csekely forgalmu kornyek (estefele), kritikus utviszonyokkal,
es a varatlanul elobukkano tenyezok osszessege, a mindennapos
kozlekedesben is elofordul(hat). Tehat a sajat, es mas szempontjabol
is biztonsagos vezetest lehet ily modon elsajatitani.
Ha ez valamelyest megnyugtat, 9 ev alatt nem tortem, huztam,
karcoltam meg egyetlen jarmuvet (gyalogost, kerekparost, allatot)
sem. Ez talan annak is koszonheto, hogy folyamatosan fejlesztem
a vezetesi technikamat, ami - ismetlem - mas szempontjabol is
csak megnyugtato es biztonsagos viselkedest eredmenyez!!!

>Igaz , aki vagy akik éjszaka (telen) jarkalnak azok akar meg is
>halhatnak, de te jol fogsz vezetni  muanyagdobozzal felpeckelt
>fekpedallal.
A felpeckelt fekpedal tanitott meg arra, hogy havas, jeges uton
orokre elfelejtsem a hasznalatat.
A motorfek, a villamgyors kormanymuveletek, es a jol
idozitett gazfroccsok alkalmazasaval a legszorultabb helyzetet
is sikerult ezidaig megoldanom. Ezek begyakorlasaval senkit
nem zavarok, es nem is veszelyeztetek, meg ha szamodra ugy
is tunik.

>Ha esetleg csak viccnek szantad , akkor jol sikerult csak a listat
>tevesztetted el
Nem tudtam rajonni, hogy melyik reszt talaltad viccesnek.
En inkabb azt talalom viccesnek, amikor egyesek a fek taposasaval,
blokkolo kerekekkel, ekozben felesleges kormánytekereszessel
varjak a becsapodas veget. Bar ez inkabb siralmas :(

Rudi
+ - Moszkvics, Zapi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Moszkvicsrol jut eszembe: gondolom nem tudja mindenki, hogy az elso
Moszkvicsok nemet gepsorokon
>keszultek, ugyanis az oroszok hadizsakmany fejeben egyszeruen
elszallitottak az Opel Kadett gyartoberendezeseit,
>igy szuletett meg a Moszkvics.

Hali!
Valahonnan remlik, hogy a Zapor Joskat pedig a fenti modon szerzett NSU
gepsorokon gyartottak. Persze lehet, hogy hulyeseget irok, es egyszeruen
csak koppintas... Mindenesetre valahol hallhattam, nem en talaltam ki.

Bye

Laci

Mail to: 

            Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - Trabi nyugaton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Trabant nyugaton:  olyanrol hallottam csak (es azt is regen), hogy nagyobb
>varosok belvarosaba (pl. Becs) nem engedtek be oket a kornyezetszennyezes
>miatt.

Mulhouse-ban (F) lattam az auto muzeumban egyet, meg az NDK rendszam is
rajta van. Ettol fuggetlenul is erdemes megnezni az autokat, felelmetes
gyujtemenyuk van. Valamikor ott volt egy Bugatti gyar, nekik van a vilagon a
legnagyobb Bugatti gyujtemenyuk. Es az a sok szep Merci... ;-)

Bye

Laci
Mercedes-Benz W123 230E

Mail to: 

            Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - Lada express (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. a keresztezodesben egy kek Lada 2105 N ugy legyorsult, hogy azt hittem,
>leallt a motorom. Gyoriek, tudtok valamit errol a tipusrol?

Sziasztok! Errol jut eszembe ami par hete velem tortent. Jottunk haza
Nagykanizsarol, egesz uton egy BMW-vel hajtottuk egymast 160-170-el, amikor
feltunt mogottem egy szakadt korlampas 1500-as Lada, tele nemzetisegiekkel.
Tisztara meg voltak orulve, hogy nem tudnak elozni! Derekig kihajolva az
ablakon raztak az okluket ilyen sebessegnel.
A vegen egy "belathatatlan" kanyarban elmentek, de majdnem utkoztek a szembe
jovovel. Nem baj, majd legkozelebb ;-)
Azert kivancsi lettem volna, milyen motor volt a Ladaban. Lehetseges ez sima
gyari motorral?

Bye

Laci
Mercedes-Benz W123 230E

Mail to: 

            Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - Lada 2105 parts (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Apamnak a 2105-os Ladaja utan maradt rengeteg apro alkatresze. Egyszer
osszeirta oket, tele lett egy A/4-es lap apro betus irassal, ezert ne
kivanja senki, hogy idemasoljam (talan mar nincs is meg a lista). Ha barmi
kutyu kellene, kerdezz magan Emilben es megnezetem apammal, hogy van-e neki
raktaron. Meg lehet vele egyezni.
Bye

Laci

Mail to: 

            Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - Nem Vectra, de attol meg passzolhat... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Kerdes? Nos az van boven...
> 1., Mire szolgal a kis kerek gomb kozepen az ablakemelo kapcsolok mellett?

Mercikben van egy ilyen gomb, ott arra szolgal, hogy blokkolhasd vele a
hatso ablakemelo gombokat, hogy a gyerek ne azzal szorakozzon.
Bye

Laci

Mail to: 

            Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - program (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg egy programajanlat reszemrol: abroncshajitas. Gyengebbeknek
>kispolakeval, erosebbeknek ikaruszeval :-))))

Hmmm. Raba Steiger?!

Bye

Laci

Mail to: 

            Mmm... Home of Dekabyte Inc.
+ - Kovetkezo talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Igaz, hogy meg joforman tul sem estunk az elso talalkozon, 
ugyhogy lehet, hogy korainak tunik maris a masodikat 
szervezgetni. Pedig higgyetek el, nem az!

Leginkabb azert, mert alkalmas helyszint kell talalni, felteve,

ha a listatagok reszerol tamogatast elvez az otlet:

>Mit szolnatok egy februari (remelhetoleg havas, jeges)
>talalkozohoz? Felesegek, baratnok teat, virslit,
>kolbit foznek, gyerekek lilara fagynak, mi pedig
>csuszkalgatunk a jarganyokkal.

Az otlet a talalkozon is felmerult. Frigyes egy dunantuli 
helyszint javasolt. Sot, konkretan Veszprem/Szekesfehervar 
kornyeke is elhangzott.

A legfontosabb teendo az alkalmas helyszin megtalalasa. Ez egy 
nagy kiterjedesu, lehetoleg sima feluletu (pl. aszfalt) 
forgalommentes placc kell hogy legyen. Minel nagyobb, annal 
jobb. Havas idoben is megkozelithetonek kell lennie.

A balesetek elkerulese erdekeben egyszerre csak egy auto 
tartozkodhat a "kuzdoteren". A tobbi auto pozicionalasakor 
megfelelo biztonsagi savot kell hagyni egy elszurt manover
karos 
kovetkezmenyeinek kivedesere. Meg aztan egy csomo autogumi is 
felhasznalhato e celra.

A gondot az jelenti, hogy kozteruleten ilyesmit nem igazan
lehet 
csinalni, esetleg engedelyeztetes utan (?). Maganteruletet meg 
ugyebar nem biztos, hogy egeszseges megszallni (parasztbacsi 
puskaval :-) ).
Emiatt kellene mar most elkezdeni gondolkodni, keresgelni az 
orszag egesz teruleten! Es nagyon fontos, hogy aki talal ilyen 
helyet, annak a szervezes folyamataban is jelentos szerepet
kell 
vallalnia!

Egy ilyen talalkozo remek alkalom lenne az elso- es 
hatsokerekhajtas rejtelmeinek gyakorlati megkozelitesere is...

Most csak felvetettem az otletet, egyelore az elso talalkozon 
keszult kepek, videok feldolgozasa, beszamolok elkeszitese, 
gondolatok kitargyalasa tortenjen meg.

Udv:
                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Talalkozo beszamolo 2. kor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Folytatom a talalkozorol szolo irasomat, kiegeszitve az elsot
uj gondolatokkal.

Amikor Norbi Nivajarol irtam, ket hibat is elkovettem.
Az egyik az, hogy elfelejtettem megemliteni egy jo poent. Norbi
allitasa szerint a lokhariton mar kelt ki noveny :-) El is
hiszem, sot, azon se csodalkoztam volna, ha a kocsi belsejeben
tortenik meg mindez. Ahogy az kinezett belulrol is... :-)
Mindenesetre volt egy rakas foto, amelyeken kulonbozo
elethelyzetekben van megorokitve az auto. Gazlok, sartengerek,
uttalan utak szolgaltak hatterul...
A masik, hogy valtot emlegettem diffi helyett. Norbi! Ird meg
leci a sztorit, kulonos tekintettel a Soltra valo elindulasotok
utan tortentekre! Sikerult hetfon munkaba menni a jargannyal?

A gokartozassal kapcsolatban egy erdekes tortenet:
Fulcsivel voltunk benn a palyan a ket nagygokarttal, 5 kort
szandekoztunk menni. A negyedik utan Andras (a
gokartuzemelteto) intett, hogy meg egy kor van hatra. En voltam
elol (Fulcsi elengedett), es azt hittem, vege az 5 kornek, igy
elkezdtem kihuzodni. Fulcsi is igy latta, de o valahogy elem
kerult. Kozben rajottem, hogy meg van egy kor, igy mentem volna
vissza a palyara. Fulcsi addigra mar elottem/mellettem volt, es
o meg mindig azt hitte, hogy vege. Es fekezett. Ugyhogy eleg
kaki helyzet alakult ki. Tapostam a feket mint az allat, kozben
igyekeztem ugy kormanyozni, hogy se a kisgokartoknak ne
szaladjak neki, se ot ne torjem ossze. Vegulis sikerult
megallni, igaz, egy kicsit toltam magam elott, kozben keresztbe
is fordult. Szerencsere semmi kar nem tortent, igy megusztuk.
De azert rossz erzes volt.

Utana egy 7 koros menetet terveztunk (osszesen 11 kor -> 5000
Ft), de 5 kor utan Andras leintett. Nekem is gyanus volt, hogy
megvaltozott a gep hangja, de nem gondoltam rosszra. Mint
kiderult, a kipufogokonyok egyik csavarjat hagytam el. Fulcsi
lefutotta a maradek ket kort, aztan atultem az o gepebe es en
is elindultam. Kicsit mas volt a verda. Ez foleg a fekpedalon
mutatkozott meg. Az egyik kanyarban ki is pordultem miatta,
szerencsere a palyan maradtam, de a direkt hajtas miatt
lefulladtam, igy be kellett tolni, hogy tovabbmehessek.

Egyebkent felelmetesek ezek a gokartok. A kisgokart semmi
kulonos, teljes gazon, 60-nal vegigmegy az ember a palyan es
kesz. De a nagygokarttal kanyarban nem szabad gazt adni,
kulonben elszall, mint a gyozelmi zaszlo. Csusztattam is
rendesen a farat nehany kanyarban :-)


Meg egyszer osszegezve a 208 regisztralt listatagbol a
korulbelul 30 resztvevo azt hiszem jonak mondhato. Foleg, ha
figyelembe vesszuk, hogy sokan kulfoldrol olvassak-irjak a
listat!

Ezuton szeretnek koszonetet mondani mindenkinek, aki reszt vett
a szervezesben, otletekkel segitette azt, illetve eljott a
talalkozora!
Es azoknak is, akik az abszolut reszletes es mindenre kiterjedo
beszamolo elkesziteseben kozremukodnek! Ehhez varom az egyeni
velemenyeket is (akar jo, akar rossz)!


                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Talalkozo, Niva-huzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Akkor kozze mernem tenni a Niva-huzas eredmenyet:

1. 12,8 sec. Adam
2. 12,9 sec. Mairo
3. 13,0 sec. Fulcsi
4. 13,4 sec. Koltai Peter :-) Mondtam, hogy jol lesz, ha az asszony
konyvel...
5. 14,1 sec. Soma
6. 15,2 sec. Marci
7. 15,6 sec. Balint
8. 17,5 sec. Frigyes
9. 19,8 sec. Kovacs Istvan

Kovetkezo, vagy tavaszi talalkozora 5letek:
Minigolf, szalonnasutes, bogracs.
Megint csak a hasamra gondolok. :-)

Szoval a talalkozorol:
Anyagi kar jelentos. 1 db. Niva kozepso difi, 1db. Vectra bal hatso ablak...
:-(((

>Felado :  [Hungary]

>Mar egy ideje foglalkoztat egy problema, csak
>nem jutott eszembe, hogy megosszam veletek.
>Szoval szeretnem egy kicsit megnovelni a kocsim
>hasmagassagat!
Kicsit elkestel... :-(

>valami valtoztathato dolog kellene, hogy csak akkor
>emelkedjen fel, ha tenyleg
>szukseg van ra.
Tegnap_tenyleg_szukseg lett volna ra...

Gokartos gyerek elonye: reggel berakod, egesz nap csak a benzint kell vinni
utana...
Asszony szerint "noi programokat keretik szervezni!"
A kovetkezo talalkozo szervezoje, tekintettel az ejszakai muszakra,
gondoskodjon egy jo kocsmarol, mert tegnap mar kezdett belemfagyni a
fagyallo...

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V

u.i.: Lada Niva kozepso difit vennek! Arat CSAK maganba, ajandekba lesz!
:-)))
u.i.2: Balint, legkozelebb ne engedd el a kotelet! ;-) (-1 db. jobb konyok)
+ - Hatsokerek + jeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv

Papai Tamas  irta

"Hat, en Pecsen a TK kollegiumaban talalkoztam iden februar 3-arol 4-ere
virrado ejszaka tukorjeggel. Persze, egy 120L volt az auto. Ekkor fogadtam
meg, hogy Skodaval meg a legkisebb hoban sem fogok elindulni. "

Hat, az a par nap tenyleg nem mindennapi cirkusz volt...

Mi eppen aznap delutan voltunk aruert Nyiregyhazan. Amint az kesobb
kiderult a legutolsok kozott voltunk, akik meg ki tudtak jonni onnan.

Mikor hazaertem, remulten latom, hogy a kocsim (tuggyatok: Rozsdas a
kispolak) majd' meteres ho alatt van, elotte meg legalabb ugyanilyen 
magas jegfal meredezik.
Na, akkor most szepen atmegyunk gyalogosba - mondtam. Birtam is 
pontosan ket napig. :-)))

Nem igazan szeretnek beszallni az elsokerek vs hatsokerek vitaba,
mivel nem ertek a temahoz, de alljon itt adalekkent nehany szemelyes
tapasztalat a fent emlitett nehany napbol:
A haz mogotti parkolobol egy meredek rampan kell az utra felhajtani.
Ugy tapasztaltam, hogy a hatsokerek meghajtasu kocsim semmivel
sem vette rosszabbul ezt az akadaly, mint a tobbi, (sot, sokszor
meg konnyebben is) csak arra kellett figyelni, hogy a fordulatszam
a lejton ne valtozzon.
Egyebkent tenyleg kulonleges elmeny egy hatsokerekes kocsit
ilyen idoben vezetni. A fo szabaly: Ha csak lehet, ne fekezz! Akkor
ugyanis azonnal elindul a hatulja.
Viszont az is biztos, hogy annak a bizonyos 99%-nak tenyleg az
elsokerek a nyero: egy baratom, aki vilag eleteben elsokerek
meghajtasu kocsit vezetett, a szoban forgo idoszakban egy rovid,
par utcanyi utra kolcsonkerte a kocsimat. Amikor visszajott,
kretafeher volt, es folyamatosan remegett az adrenalin tultengestol!
Igazabol csak egy dolog van, amiert a kispolakkal nem szeretek
havas/jeges uton vezetni: olyan kicsi a tengelytav, hogy a kiakalult
nyomtavvalyunak csak az egyik feleben tudok menni, a masik oldali kerekek
a kozepso jegtarejon ugralnak. Na, ez viszont mar tenyleg piszkosul
veszelyes! Egy ilyen jegborda kepes volt egyenes uton, kb. 30-as
sebesseg mellett a kocsit a levegobe dobni ugy, hogy az egy kozeli
fa torzsen landolt.

Kulonben mar nagyon varom az uj havat!

KASI

+ - Talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is, jelentem, hogy mi is sikeresen hazaertunk, kicsit ugyan a
bezuzott ablak helyen a folia kisse zajosnak bizonyult az ut soran, ami
miatt aztan kicsit lassabb tempora kenyszerultunk, de hazaertunk. :-)
Ezt a negativumot leszamitva nagyon jol ereztuk magunkat. Sok video foto
kezult, amik hamarosan az oldalon lathatok is lesznek. A videok nem de a
fotok es beszamolok igen. A videoval kapcsolatban: Lattam, hogy nem csak en
keszitettem videot, hanem masok is.   (bocs, de nev szerint mar nem tom
kik). Jo lenne, ha megoldhatnank, hogy ezekrol a videofelvetelekrol
kuldenetek nekem egy kopiat, es az osszes anyagbol kivalogatnam a
legjobbakat es ebbol csinalnek egy montazst, egy komplett anyagot, amit
aztan akinek kell szivesen elkuldenek postan (VHS-en). Varom ezzel
kapcsolatban a velemenyeteket!
Mas: A beszamolokat elsosorban Somahoz ) kuldjetek, o
osszegzi, es ezt rakjuk fel az oldalra fenykepekkel megtuzdelve. Meg egy
keres. Igaz videon meg van orokitve minden, de megkernem azokat akik jelen
voltak, hogy egy par soros emilben irjak meg nekem ismet a fontosabb
tulajdonsagokat az autoikrol es magukrol, mert sajnos sok helyen a gokartok
miatt nem lehet hallani a videon. :-)
Egyenlore ennyi.
+ - Talalka ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amit elfelejtettem meg, hogy elnezest kerek a talalkozon jelenlevoktol igy
utolag, hogy ido elott eljottunk, de az a kis incidens az ablakuveggel kisse
elrontotta a hangulatunkat (amirol nem Ti tehettek), es nem akartuk hogy ez
a rossz hangulat masok is erzekeljek. Amugy ezt leszamitva nagyon jol
ereztuk magunkat. A masik ok hogy eljottunk, az volt, hogy hatha kis
szerencsenk van es utkozben talalok egy autobontot meg nyitva, hogy uj
uveget szerezzek, de sajnos nem volt szerencsenk. Voltak ugyan nyitva
bontok, de uveg nem volt, a tobbi bonto meg mar ekkorra zarva volt. De ha
minden jol megy, ma delutan hoznak nekem egyet. :-))
Szoval elnezeseteket kerem, tudom illett volna ott maradnom, de majd a
legkozelebbi alkalommal igerem bepotolom. :-))
+ - hatsokerek, elsokerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szerintem mindkettonek megvan az elonye hatranya. 
Gyorsitaskor keletkezik egy olyan forgatonyomatek
amely hatasara az elso kerekek tengelynyomasa csokken,
a hatsoke meg novekszik. Ez jol lathato egy motoron, amikor
gyorsitaskor a hatso kereken megy csak. Ennek alapjan havas
uton es emelkedon a legjobb a farmotor, hatsokerekhajtas. 
Ez a sajat tapasztalatom is. egyszer egy Daciaval ugy sikerult 
vegre felmenni egy emelkedon (nem havas, hanem homokos volt)
hogy hatramenetbe kapcsoltam, es tolattam (farmotor 
hatsokerekhajtas szimulator:-) 
Amugy egy egyszeru rajzzal belathato, hogy miert novekszik
a hatso tengely terhelese gyorsitaskor, es miert az elsoe
lassitaskor ha a jargany tomegkozeppontja a tengelyek sikja 
felett van. (es hat ott van)

Persze a kanyarban valo viselkedes megint mas dolog, nyilvan 
egy hatsokerekes kocsiban nem kell ugy nyomni a gazt mint suket 
a csongot, mert ha megporog a hatso kerek, akkor megy kifele
a hatulja. Viszont ha nem engeded hogy piruettet csinaljon,
akkor a kiporgo hatso kerek a kanyar iranyaba tolja a kocsit,
ld. rallys kanyarvetel Ladaval pl. 
 
kzoli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy3.belnet.be)
+ - Re: bosszus kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Total nem ertelek.
Melyik ponttal van gondod es mitol vagy bosszus?
Tobb evfolyamnyi 50-es evekbeli Auto-Motor van itt a kezem
ugyeben, ezekbol a fentiek mindegyike bizonyithato teny.
Ha gondolod scannelhetek nehany erdekes oldalt.
Udv,
THK
+ - Re. Szelvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>:   wrote irta.
>Az elso szelvedom tele van apro karcolasokkal
>lehet ezen segiteni valahogy, hogy ezek a pici serulesek
>eltunjenek?
>? En a polirozasra gondoltam
Jol gondoltad, ugyanis kaphato kimondott uvegpolir folyadek es jo. Ahol
kaphatod Homasita.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Re. Para az ablak kulso feluleten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

 wrote irta.
>. Az okat tudom, megszuntetni nem. Par
>honapja bekentem a szelvedo felet Rain-X nevu viztaszito anyaggal. Valoban
>taszitja a vizet, de az eredmeny rosszabb, mint nelkule. Sok kicsi cseppre
>bomlik az eso az ablakon, amin keresztul sokkal rosszabbul lehet latni,
En is bekentem e viztaszito anyaggal az osszes uvegfeluletemet, de engem nem
zavar az a filmreteg ugyanis egy bizonyos sebesseg felett a vizcseppek
oldaliranyban leperegnek. Viszont kezeletlenul a hatso ablakomom sehogy sem
lattam tisztan ki a visszapillanto tukorbol. De eme szerrel kenve tokeletes
a hatso szelvedon valo latasom.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Re. Tukorjeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szisztok autosok.

Tobbet most nem irok, bocs a sok pofazasert :-)))

  irta

>> Ezert a jeges sikos uton szepen kicsusznak es iranyithatatlanok a
>> hatsokerekes kocsik.
>> En egyszer mentem tukorjegen a skodammal
    Tevedes!!!!!
En viszont bobbszor mentem a Skodaval tukorjegen es nem csusztam meg.
Szlovakiaban a siturak alkalmaval Donovary emelkedo jegesen rulez, budakeszi
uti emelkedo onos eso utan es tavaly novemberben mikor beallt a varos, mert
delelott ho, delutan onos eso esett. Akkor nem ertettem miert fordulnak meg
a hid elott az autok. Odaerve latom a hidon az utfelulet csillog a
jegpanceltol en atmentem igaz lepesben es nem csusztam meg.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Az elso HIX autos talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

A magam reszerol ezuton szeretnem megkoszonni a talalkozo szervezoinek ezt a
felejthetetlen napot :-) Az elso elmeny a konvolyba verodes volt a
Nagykorosi uti OMV kutnal. Rovid vidam ismerkedessel kezdtuk a napot. Majd 9
ora tajban a konvoly elindult Kecskemet iranyaba. Jo erzes volt latni a
viszonylag hosszu HIX autos oszlopot :-)) Igaz menet kozben ket macisajtos
tablat sikerult figyelmen kivul hagynunk.Ugy 11 ora talyban sikeresen
megerkeztunk a helyszinre. Az elso program egy bemutatkozas volt,
mindegyikunk elmonda autoja parametereit es errol felvetel is keszult.
Sajnos elmaradt, hogy kie a legszebb auto es utolag szeretnek szavazni.
Nekem a Fiat motoros Trabant tetszet a legjobban, masodikkent a Nissan
Patrol - ra adom a szavazatom. Mindenki megnezhette a masik autojat kivul -
belul. Utana tobben gokardozni mentek , aki nem akart az viszont kis
csoportokban  alkotva autosproblemakrol szerelesi tapasztalatokrol
beszelgettunk. Az ido ragyogo volt, hetagra sutott a nap. Nagyon
sajnalhatjak azok akik nem tudtak lejonni a talalkozora. En szemely szerint
Simon Templarral is szerettem volna talalkozni. Delidoben sokan mentek
ebedelni es sajnos a belvarosban LesLie bal hatso ablakat betortek. Delutan
kerult sorra az abroncs dobo verseny. Legtobb babut Fulcsi dobta :-))))
Azutan jott az eroproba, Lada Niva huzas idore es vontatokotelhuzas.
Osszefoglalva: remek csapat a listatarsaim ugy erzem mindenki remekul erezte
magat. Jo lenne osszehozni egy kis teli csiszi - csuszis talalkozot
szerintem valahol a dunantulon. Ami a nyakamon maradt :-)))) Hatso ablak
futoszal javito, szilikonzsir es akumlator saruzsir. Viszont matrica fogyott
rendesen :-)))

Mielobbi viszontlatasra.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Talakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is koszonet a szervezoknek a munkajukert. Szerintem tok jol sikerult
az elso talalka.

Ha mar talakozorol van szo, leirom, hogy mikent szivtam szombat reggel.
Megyek a gepi mosoba a Ladaval (kb. 7:15). Mikor kitol a gep, vilagit a zold
lampa, hogy induljak, mert kulonben a hatsomba tolja a kovetkezo kocsit.
Reszel, reszel, de csak nem akar beindulni. A kocsi veszesen kozeledik
mogottem (ennek fele sem trefa!), igyhat nagynehezen arrebbtolom egyedul a
kocsit. Soxor probalkozok, de csak nem indul. Benzin volt, kizarasos alapon
szikra nincs. Na, akkor biztos beazott. De hogy? Korbejarom a kocsit. A
kefek olyan helyre nem tudnak vizet nyomni. Akkor biztos a vizborotva!
Leguggolok a kocsi ele kinomban, talalok a kurtok alatt egy haromszog alaku
nyilast, hat bekukkantok, hogy mi van mogotte. Hat persze, hogy a
gyujtotrafo! Ablakmoso tartaly leszed, alatta a gyujtotrafo. Nini, log itt
egy kabel. A trafo testkabele el volt oxidalodva, es a nagy nyomas
leszakitotta. Hat ez franko! Kes nincs nalam, szerszamokbol is csak a gyari.
Ekkor mar 7:35, a Dozsa Gyorgy uton allok egy rossz kocsival, es a
Nagykorosin kellene lennem 7:45-re. A talalekony magyar ember (en...) rajon,
hogy a kulcscsomojan van egy osszecsukhato kisollo. Nagynehez megblankoltam
a vezetek veget, mar csak a 16 eve odarozsdalt csavart kellene szerszam
nelki levenni. Talaltam egy kombinaltfogo szeruseget (legalabb megtudtam,
hogy milyen szerszamokat adott a gyar), azzal nekiestem. Sikerult
megcsinalni, es 7:53-ra mar az OMV kutnal voltam.

Mivel mar tankolni nem volt idom a szeretett kutjaimnal (MOL, Shell), maradt
az OMV. Egyszer mar szivtam veluk (azt megirtam nemreg), most sajnos
sikerult meg egyszer. Valahogy nagyon nem komazza a gep ezt a benzint. Mikor
felhajtottunk az autopalyara, az elejen kicsit temposabban kezdett haladni a
konvoj. Ugy 110 korul ugy elkezdett rangatni a kocsi, hogy kb csak 70-nel
tudtam menni. Nem tudom ilyenkor mi van, gondolom vmelyik fuvoka tomodott
el. De ugy, hogy utanna mikor gazt adok, akkor kb alapjaratra esik vissza a
fordulatszam. Es ez azert elegge gazos autopalyan. Igy hat a sor vegere
kerultem, de szerencsesen leerkeztem. Erdekes, hogy hazafele nem
jelentkezett ilyen problema (mondjuk nem mentem 110-zel).

Na, mara eleg belolem ennyi.

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - dol a gaz, korrektseg, para kivul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hat meg volt a nagy esemeny.:) Remek volt az ido, szep a kornyek. A
szervezoknek kulon koszonet a profi munkaert. :)

  irta: "Egyik baratom Fiat Ducato 2,5 D furgonjanak a
karterebol dol a gaz, mar a nivopalcanal is. Szerintetek mi lehet ennek az
oka... "

99%, hogy general. Valoszinuleg az olajlehuzo gyuruk eltortek, vagy annyira
kopottak, hogy az olaj megy fel az egesterbe rendesen. A Ducato hajlamos
erre rendesen, de errol az ocsem tudna tobbet meselni, mivel par evig
hajtott ilyen tipusu autokat.

 irta: "Hat ... igazatok van. :) Na mindegy.
Ha busz sav volt akkor maradjunk annyiban hogy atmehetett a zoldon es
"csak..."

Szeretem a korrekt embereket.:) Annyit azert kifelejtettem, hogy (valaki
leirta utanam) ha elkanyarodsz rogton, akkor elindulhatsz a busz zoldre,
illetve tartozkodhatsz a busz savban.

Kaczmarek Edvard irta: " Probaltam mar ablaktisztitoval, alkohollal,
benzinnel, szilikonoldoval leszedni, de
makacsul tartja magat. Mivel menjek me'g neki? (Kalapacsot ne ajanljatok!)

Alkohollal sem jott le? Nem semmi anyag lehet. Eddig a 99,6 tf%-os
alkohollal en mindent le tudtam szedni.

Tisztelettel:
                   Kovacs (Attis651) Attila
+ - rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta: "Mindegy, lenyeltuk a bekat, de en meg vagyok
gyozodve arrol, hogy egy-ket foggal elbaszarentottak a vezerlest, es igy
vedetek a munder becsuletet. Mi a velemenyetek?"

Tutira Neked van igazad, de valoszinuleg csak egy foggal tettek odebb, mert
kettot csak keves auto bir ki.

Tisztelettel:
                   Kovacs (Attis651) Attila
+ - buszsav Erzsebet-hid->Astoria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Zoli, a kovetkezo lehetseges alkalommal kell jobbra fordulnod, senki sem
varja el Toled, hogy az egyiranyu utcakban szembeforgalmat jatsszal. ;)
'94-ben tanultam, az oktato az Erzsebet-hid utan azonnal bezavart a
buszsavba, hogy majd a Muzeum korutra kanyarodunk. Mellesleg a buszsav
vegig zarovonalas, tehat ha ilyet nem akarsz atlepni, akkor mar az
Erzsebet-hid utan tudnod kell, hogy hova akarsz menni...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Az elso HIX AUTO talakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajna csak most irok, tegnap nem mar nem volt erom becaplatni a
munkahelyemre levelet irni (pedig ugy 500 meterre lakok tole :o)

Nagyon nagyon jooooo  volt a talakozo.    :o)

Nagy nagy koszonet a szervezoknek!  :o)

Mar nagyon vartam egesz heten a szombatot, es vegre eljott. Reggel mar
het orakkor folkeltem, es furcsa modon nagyon konnyen sikerult :o)
Elmentem, folszedtem Fresi bacsit, es elindultunk a Nagykorosi uti OMV
kut fele. Fulcsi amikor visszaigazolta a konvoj indulasat emilben a
heten, jelezte, hogy sajna csak 2-en jeleztek vissza, hogy jonnek a
konvojban, es ezutan nagy nagy pozitiv meglepetes volt, hogy mar akkor
6-7 HIX matricas auto allt az ut szelen. Es egyre csak gyultunk es
gyultunk. Vegul kilenc ora utan elindultunk. Hat nem volt semmi az ut
:o)  Elmentunk az M5-on a gyali kijaratig, majd elindultunk az 5-os ut
fele, es Kecskemet fele vettuk az iranyt. Az ut soran egyik
listatarsunknak surgos dolgavegeznivaloja akadt, megallt, es a konvoj
osszes autoja megallt az ut szelen. A gyanutlan autosok meg mar
messzirol lasitottak, nem tudtak, hogy vajon hatalmas baleset, vagy
pedig rendori igazoltatast sejtve...  De csak mi voltunk :o)  Masik
erdekes megmozdulasunk az volt, amikor Kecskemetnel az M5-on a
leallosavban, illetve a kulso savban haladtunk jo 40 km/h-as
sebesseggel....  :o)  Es vegre megerkeztunk a gokart palyahoz :o)
Kellemes ezes volt latni az autokat a betonut ket szelen felsorakozva.
Ezutan kovetkezett a bemutatkozas, vegigmentunk a diszes tarsulaton,
majd a bemutatkozas utan gozerovel elkezdtunk ismerkedni egymassal es a
jarmuvekkel. Egyaltalan nem volt fagyos a hangulat mar az elejen sem,
teljesen oldottan ismerkedtunk egymas autoival, es ezaltal egymassal is.
Sajna koradelutan sokan elmentek ebedelni, es egy picit elékezdett ulni
a hangulat, es gondolom ez volt az oka, hogy tobben bucsutvettek tolunk.
Pedig rovid ido elteltevel ismet igen jo lett a hangulat. Elkezdunk
gumiabtroncsot hajigalni (sikerult tulelnem :o)   ), majd Norbi
Nivajaval kezdunk el matchboxozni :o)    Megprobaltuk legyozni Penti
Nissan Patroljat, de vegulis o volt az erosebb....   :o(   Ezutan Norbi
es Penti elmentek hegyet maszni, termeszetesen autoval, de sajna a Niva
rament a soderra, es egy kavics leamortizalta a kozepso difijet.  :o(
Ezek utan elindult a vad telefonalgatas, de sajna szombat keso delutan
mar nem sikerult se nyitva tarto bontot, se nyitva tarto szerelot
talani. Elindultak Soltra, es kesobb telefonaltak, hogy sikeresen
megerkeztek. Azert nem kell szidni a szocialista ipart, jo auto az a
Niva :o)  Fel hetkor kitessekeltek bennunket a gokart palyarol, es a
szelmalomnal egy parkoloban tovabb folytattuk a beszelgetest, tobbszor
elbucsuztunk, es elindultunk, de csak nem sikerult elszakadnunk
egymastol....  :o)  Csak beszelgettunk es beszelgettunk, es sokszor mar
nem is konkretan az autokkal kapcsolatos volt  a tema...   Es mar
elkezduk vazolgatni a kovetkezo talakozot, hol legyen, mit es hogyan
csinaljunk... Vegul fel 10-kor elindultunk pest fele, mi, a fanatikusok
:o)

Aztan este hazafele is tortent nemi ez meg az...  :o)   Kialakult egy
kis harmas konvoj, Koltai Peter a Siroccoval, Nagy Andras es Fresi bacsi
a Nissan Stanzaval, eds en a skodrival. Folhajtunk az M5-re, padlogaz,
es a skodri nem hajlando 130-fole menni....    csak neztem, es nem
ertettem, hogy mi van....  Amikro hazaerkeztem, kiderult: a csomagtarto
tetejet elfelejtettem becsukni, es bizony rendesen tonkrevagta a
legellenallast, de nagyon  nagyon orulok, hogy szerencsere nem nyilt ki
utkozben. Hazafele Pest elott nehany kilometerrel ujra talakoztam Koltai
Petivel, majd a Soroksari uton meg megprobaltam nehanyszor legyorsulni,
de hat a Sirocco ugy joval ketszer erosebb a skodrinal :o)  Nem baj,
azert jo volt szaguldozni a varosban (mar latom a listatarsak haragjat,
hogy miert mentem 120-al a Soroksarin...   :o)    Vegul a Lagymanyosi
hidnal dudaszos es veszvillogos erzekeny bucsut vettunk egymastol....

Nagyon sajnalom, hogy sokan nem maradtak vegig, mert en valahol ugy
erzem, hogy a hangulat az igazi tetofokat delutan illetve este erte
el...

Megeszer koszonet Somanak, Mycroleslienek, es mindenkinek, aki resztvett
a szervezesben, illetve a resztvevoknek, akik eljottek, mert ok is
reszesei voltak  atalalka sikerenek (mert szerintem sikeres volt)   Jo
volt a gokartos helyszin, de szerintem mindig talajunk ki valami mas
"fo" programot.  Pl most ott keso este elhangzott, hogy pl a kovetkezo
talalka telen, valami szep nagy sima aszfaltos helyen lenne, ahol
rendezhetnenk ugyessegi versenyt, magyarul rallyzhatnank a hoban :o)
Nyaron meg peldaul szalonnasutes es egyebek...

Ezzel kapcsolatban egy kis kulonprogram ajanlat: a skoda klub eleg
rendszeresen szokott budapesten szlalomversenyeket szervezni, amin
egyreszt barki indulhat egy eleg alacsony nevezesi dij elenneben,
masreszt nezokent is igen kellemes elmeny :o)  Ezutan majd mindig irok a
listara, hogy mikor lesz verseny.

Remelem, mihamarabb viszontlatjuk egymast!

Sziasztok!
+ - Koszonet a Skoda olajcsere felvilagositasert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ezuton mondok koszonetet mindenkinek, aki felvilagositott a 120-asok
olajcserejevel kapcsolatban.
Nem csereltem le, mivel  felhivta a figyelmemet a
megfelelo szerszam szuksegessegere. Kulon koszonet ezert!
Mindezek ellenere azert alamasztam, es megkerestem az osszes
leeresztocsavart, hogy ha eljon az ido mar rutinbol csinaljam. ;-)
Ha mar ott voltam megneztem, hogy miert is olyan olajos a motor also resze a
vezermulanccsere ota. Az osszes csavar laza volt. (Nem tudom, hogy hivjak az
olajos reszt, sok kis csavar tartja, ez a motor legalso eleme) Ez gyakran
elofordul, ha uj tomites kerul oda, vagy akar kuldhetem is a szervizt a
nemajanlo listara?

Koszonom a segitseget!

Udvozlettel:
Arpi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #520 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Friday, 1 October 99, you wrote:


HA> =======================================================
HA> Felado :  [Hungary]
HA> Temakor: Kurzus a meghajtasrol ( 52 sor )
HA> Idopont: Thu Sep 30 21:13:23 EDT 1999 AUTO #520
HA> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


HA> Az elso telem lesz Suzukival. Alig varom a szakado hoesest,
Rudihoz hasonloan, en is naaaagyon csipem a suru havazast.
Csak azt nem birom, amikor Vacrol Pestig negy ora alatt lehet lejutni,
mert a kollegak csak max 15-20 km/h-val birnak menni, mer' esik a HO.
(Jaj csak hazaerjek, a csaladomnak szuksege van ram, hasonlok.)


HA> Orakig kepes vagyok celtalanul autokazni a bokaig, derekig
HA> ero hoban, amely alatt sunyi modon ott lapulnak nehol a
HA> tukorjeg feluletek. Irany a matyasfoldi mellekutcak (lakohelyem
 .
 .
 .
 .
HA> Mit szolnatok egy februari (remelhetoleg havas, jeges)
HA> talalkozohoz? Felesegek, baratnok teat, virslit, kolbit foznek,
HA> gyerekek lilara fagynak, mi pedig csuszkalgatunk a jarganyokkal.
En Mogyorodra szoktam kijarni, amikor leesik az elso ho, estefele
beulok es megyek gyakorolni. Van meredek lejto, 8-), vastag ho, es
szeles forgalommentes utak. Neha szokott lenni azert egy-ket
fanatikus is, iden foleg egy Skoda Favoritos-t lattam, nem kozuletek
volt valaki? Meg lehet mindent tanulni, sot meg tobbet is...
Tudom mindenkinek javasolni, de talalkozohelynek is jo. Van ott egy
MOL kut is, ami este 7-kor ugyan bezar, de legalabb nyugi van.

Best regards,
     Mark
                                mailto:
+ - Re: *** HIX AUTO *** #521 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kerekeken?  Mentel mar fel csak nyaron valami meredek lejton
> elsokerekhajtasu autoval? Egy kis egyenetlenseg az uton, es mar
> elugrik az auto.
tenyleg ? idaig amit vezettem elsokerekeseket (VR6 golf, Toyota 
celica, fiat tempra croma, suzuki ) egyik se ugrott el, pedig 
mentem veluk meredek rossz uton eleget. (70-80-al, majd 
szetesett mindegyik auto) De el nem ugrott sehova.. Semmivel se
volt rosszabb ott felfele menni mint a BMW 525TDS-el.



>  Latogass el az Opel web-site-jara, ahol elmondjak neked a
> teli vezetestechnika cimszo alatt, hogy  ha elsokerekes autoval nem
> tudsz felmenni a lejton, akkor szepen rukvercbe kell tenni es seggel
> feltolatni. Vmi tapasztalatuk mar lehet a nemeteknek ebben.
ahamm.. hatsokerekes autonal meg ha nem tudsz felmenni a 
hegyre, csak a motort kell atdobni a csomagtartoba. 


> Szlovakia, Chopok. Favoritok ugy tudtak felmenni a havas uton, hogy a
> csalad rault a motorhaztetore. Mogottuk az Omega-k BMW-k LAZAN
> felmentek. Ja persze a teli mintazatu gumiabroncs.
A Favoritra az ember nem kolt annyit hogy legalabb jo mintazatu 
nyari gumi legyen rajta, nemhogy teli. Az ossszehasonlitast mindig 
ugyanolyan gumival kell vegezni. En beszalltam egy kiskozertbe :)) 
a ceclicaval mert telen hoban 195-os tukorre koptatott gumik voltak 
rajta.. Ha mentem egyenesen es egy uthibabol kifolyolag egy 
nagyon picit megdolt az ut a kocsi atcsuszott a masik savba.. Meg 
szep, hogy egy teligumis auto akarmilyen kerek meghajtassal 
legyalazza.. 

Skoda: 
Itt irtak paran hogy Skodaval mentek telen, mint 
hatsokerekmeghajtas peldaja. Nekem azert nem stimmelnek a 
dolgok mert tudomasom szerint a skoda farmotoros, ellentetben a 
hatoskerekes autok 99%-aval, igy peldanak nemigen hozhatoak 
fel.. 

AntForce

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS