Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 461
Copyright (C) HIX
1999-08-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 944 (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Feldiesel (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Elado alkatreszek (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Re: Trafipax - adatvedelmi biztos allasfoglalasa (mind)  4 sor     (cikkei)
5 Egy kis vigyorgas (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Re: Traffipax (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Auto hifi? (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Matrica ... (mind)  6 sor     (cikkei)
9 va: Toyota Celica (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Igen?! (mind)  81 sor     (cikkei)
11 Aug 11., matrica (mind)  20 sor     (cikkei)
12 radar (mind)  10 sor     (cikkei)
13 benzin arak (mind)  12 sor     (cikkei)
14 skodri csattog (mind)  14 sor     (cikkei)
15 kolbenschmidt (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Corsa kormanyrangas (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Re: Alternator (mind)  24 sor     (cikkei)
18 Re: Ez + az (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Re: kompressziotures (mind)  32 sor     (cikkei)
20 vilagitas kapcsolo (mind)  40 sor     (cikkei)
21 Shell V power (mind)  17 sor     (cikkei)
22 Simson kezikonyv (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Lakokocsi (mind)  37 sor     (cikkei)
24 va: rendorok (mind)  12 sor     (cikkei)
25 Contour (mind)  22 sor     (cikkei)
26 Re: benzinsztori (mind)  16 sor     (cikkei)
27 Re: kompressziotures (mind)  10 sor     (cikkei)
28 EU kocsiarak (mind)  18 sor     (cikkei)
29 gazauto (mind)  8 sor     (cikkei)
30 Autovasarlas-tippet kerek (mind)  16 sor     (cikkei)
31 Autos remtortenetek...Dunaujvarosi autoszervizek (mind)  51 sor     (cikkei)
32 picistati (mind)  34 sor     (cikkei)
33 picistati adatok. (mind)  30 sor     (cikkei)
34 Re: LE Jetronic "chip" tuning ( 10 sor ) AUTO #460 (mind)  26 sor     (cikkei)
35 Re: kompressziotures ( 29 sor ) AUTO #460 (mind)  58 sor     (cikkei)
36 Bemutatkozas (mind)  16 sor     (cikkei)
37 Frankfurti autokiallitas (mind)  9 sor     (cikkei)
38 Elado Feher LADA kombi ! (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - 944 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello', Leto es Tobbiek!

Voltam megnezni a Porsche-t, amirol irtam,
ki is probaltam, de egy picit gyanus volt:

1) a sebvalto nagyon laza, lo:tyo:go:tt kb. 2cm-t
  jobbra-balra minden allasban.

2) Hatul a differencial csupa olaj volt, 
  az urge allitotta, hogy most csereltek egy fogaskereket benne, 
  de ahogy hatulrol alanaztem, a csavarfejek szinte szet voltak
  rohadva, igyhat nem tom, hogy szedtek szet.

3) Nem huzott valami jajdenagyon. Igaz, hogy nem nyomtam
   egyszer sem a padloig a pedalt, de szerintem ereznem
  kellett volna a kulonbseget egy 1.7-es alfa es egy 2.5-os
  944-es kozott, megha nem is turbos. Nemde? 

Szoval, minden velemeny erdekel.
 
 Udv
              Maria'n
+ - Feldiesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A benzinnek a kompressziot nagyon jol kell
   turnie, elkerulve az ongyulladast
   kesobb fecskendezzuk be a diesel olajat, ami a kicsi
   kompresszio turese (!!!!! itt a kulonbseg !!!) miatt azonnal =
   meggyullad. 

OK. De a diesel motor kompresszioja 20 koruli, a benzinmotore
meg 8. Ebbol nem derul ki, hogy a gazolaj kompresszioturese 
kisebb vagy nagyobb mint a benzine. Nos?
Udv: Po:li
+ - Elado alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado bontasbol szarmazo - Renault Fuego 2literes- alkatreszek.
5sebesseges valto, szervo kormany stb.
Az alkatreszek Kismaroson vannak...

F.Tibi
+ - Re: Trafipax - adatvedelmi biztos allasfoglalasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En csak azt nem ertem, hogy mert nem birjak rairni az adatkozlo levelre
pontosan, hogy mi a lohereert kuldtek? Felhivtam oket, annyit mondtak
gyorshajtas, de hogy mennyivel mentem arrol nem nyilatkoztak... Csak ugy
poenbol nem nyilatkozom, ha azt sem mondjak meg mivel vadolnak!
+ - Egy kis vigyorgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.extra.hu/szaboze/Kresz.jpg

Nezzetek meg autos barataim!

--
Szabo Zoltan, mailto:
+ - Re: Traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha szembol kapott le akkor bajaban vagy, ha hatulrol akkor meguszhatod.
> Ugyanis hatulrol nem lehet minden ketseget kizaroan bizonyitani, hogy
akkor
> es ott ki vezette a kocsit.

A rendorseget nem erdekli ki vezette a kocsit. Ez neked jo, ha pl be tudsz
irni olyan embert akinek nem hasznaljatok a jogsijat. Ha nem tudsz
nyilatkozni, akkor a kocsi forgalmijat vonjak be... Azt sem mondhatod hogy
elloptak, mert nincs feljelentes.
+ - Auto hifi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

az uj autoban (Daewoo Lanos) elol 10cm atmeroju hangszorok, hatul
16cm-esek fernek el.
A regi hifibol megmaradt DLS R6 (16.5cm) szeparalt szettet csak hatra
tudjak berakni, 
mert elol nem lehet eltuntetni a muszerfalban a tweetereket. 
Nem szeretnem, ha a tweeterek a muszerfalon kivul lennenek! 
Igy azokat csak hatul a kalaptartoba tudjak betenni. 
Vajon hogy fog szolni hatul egy par magas es egy par kozepmelysugarzo?
Elol gyonyoruen szolt az elozo autoban, de ott is csak a muszerfalon
kivulre tudtak rakni a tweetereket.
Felek, hogy a vezetoulesben, mar nem lesz jol hallhato.
Arrol nem is beszelek, hogy a radio 25W-ot kuld a hangszorora, mig az
120W-os. 
Nem tudom, hogy mit fog csinalni, mindenesetre erdekes lesz.

Van valakinek otlete, hogy mit csinaljak?
Esetleg van Lanos-hoz kiegeszito amivel el lehet helyezni elol is a
magassugarzokat, vagy nagyobb hangszorokat?

 -=-=-=-=
-= Udv:Dani =
 -=-=-=-=
+ - Matrica ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi ..

Megkaptam, felragasztottam, nagyon tuti; ugye mindenki hatra teszi ?
Most meg baromira lesem a tobbi autot ... :))

MiCKEY
+ - va: Toyota Celica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irja...

> Volna egy eladó bukólámpás Toyota Celica 2000, 1983-as...
> Autópályán tartósan 150-160 (nem akartam széthajtani),
> országúton 130-150).

Jaj de szeretnem egyszer azt is olvasni, hogy a fe'k, a  futomu es a
kormanymu rendszeresen ellenorizve, szakszeruen karbantartva.
Csak ez utan jon, hogy a motor tartosan birja a 160-at.
Az orszaguton 130-150 pedig nem az auto, hanem a vezeto
egyik parameter.
(-: amit, nem art megismerni autovasarlas elott :-)

Minden vita inditasa nelkul - megelegedett uj tulajdonost kivanva
a kocsinak - udvozollek.
--
Meszaros Geza
+ - Igen?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Varjunk csak!

"alapja, hogy a gazolaj levego keverek az osszenyomas
hatasara berobban (vagyis akkor amikor az injektor a
gazolajat a hengerbe juttatja) Ha jo lenne a gazolaj
kompresszioturese, akkor nem lehetne a dieselolajkent
hasznalni."

Nem az osszenyomott levegobe fecskendezzuk bele a gazolajat?
Hiszen ugy allitjuk elo a gyujtashoz szukseges hot (energiat), hogy a
beszivott levegot osszenyomjuk.
A termodinamika fotetele szerint az felmelegszik es igy a frankon forro
levegobe nagyon speci minosegben beporlasztjuk a gazolajat.
Ami aztan meggyullad.
En ezt igy tanultam szerkezettanbol. (meg fizikabol)

"Szerintem az ido elotti begyulladast hivjak a
benzinmotoroknal kopogasnak. Egyszer egy Daciaval
mentem es elromlott a hutoventillatora, igy a viz
amikor lassitani kellett rogton felforrt. Megalltam,
hogy leallitsam a motort, elforditottam, sot kivettem
a kulcsot, de a motor csak jart tovabb. Szoval
atalakult dieselle:-), gondolom a tulmeleges miatt.
Ugy kellett lefullasztani."

Valoszinuleg egyrol beszelunk, mert az ido elott begyujtott keverek
jobbara inhomogen.
Ezert vannak benne gocok, vagy legyenek csomok, vagy nem is tudom minek
mondjam. Amik begyulladnak, mintha tobb kisebb robbanas folyna le a
hengerben. Es ezek kopognak, ahogy elrobbannak.
Ez akar a rosszul megvalasztott gyertyatol is lehet.
Mas hoerteku gyertya is gyujthat korabban.
Ha vannak koztunk mernokok akik tanultak aramlastant es geptant, akkor
azok biztos tudjak, hogy a keverekkepzesnek nagyon fontos szerepe van a
motoron belul is.

De vegul is a dacia nem alakult dizelle, mert a dizelt az ottomotortol a
keverekkepzese kulonbozteti meg. Valamint a keverekszabalyozasa es a
munkautem lefolytatasa.

Kotekedesen kivul.

Az en autom akkor alakult dizelle mikor annak idejen csattogott mint egy
dizel, es u.o. kek fustot nyomott.
De sajana a pierburg karbi nem valtozott bosch adagolova. Meg a regi NGK
gyertyak sem porlasztocsuccsa.

Na nem kotexeni akartam. Ismerem a jelenseget.
Ezert van a jobb keleti kocsikban (ld. skoda) magnesszelep a
karburatorban. Ami a motor leallitasa utan nem enged uzemanyagot a
torokba. Igy nem kell lefullasztani. Hamarosan onkentesen leall.
Ja es a gyujtatsa is gyarilag elotetellenallasos.
Ami kimeli az akksit inditozaskor.
Mert a gyujtashoz szukseges energia megvan es az inditozashoz szukseges
is az ellenallas elektronikai tulajdonsagai miatt. Ez az
elotetellenallas szerepe.
Az inditoaramot noveli.
Csak ha bedoglik akkor kellemetlen szerelni, meg nem igazan indul a
kocsi.

Ja es nem akartam a dacia-taxi bukarest - merkur sztorit felemliteni.
Itt olvastam a listan. Ajanlom mindenkinek. Talan nehanyan meg
emlexenek.

"A gazosodasi hajlamnak akkor van jelentosege ha ego
gyufaval kozelitesz egy teli kad benzinhez:-)"

Meg akkor, amikor dusitani kell a kevereket.
Mert nem mindegy, hogy elporlasztva milyen konnyen gazosodik.
Majd a homersekleti hatasok miatt kicsapodik valahol cseppfolyos
allapotban.
Hat a szivatot es a dusitot sem hulyesegbol talaltak fel.
Nem azert kell, hogy gyorsan sokat egessunk, mert fel kell futeni a
kalyhat. Sok minden tobbek kozt ez is meghatarozza az uzemi homerseklet
szuksegesseget.

Udv!

Teeby
+ - Aug 11., matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Szeretnek lemenni aug 11-en Balatonra Budapestrol, de nem tudom, hogy
> > megprobaljam e az M7-st.
> En pedig Szegedre szeretnek lemenni....   Jo otleteim vannak, mi?

Szereny szamitasom szerint a balatonra mar most keso lemenni, 
de 11.-en tuti halal lesz, en megprobalnam az eszaki partot
megtamadni a 8-as ut felol, hatha. M7 kozelebe sem szabad menni.
Szeged fele szinten halal, az autopalya talan jo lesz, de
azert nezd meg mennyibe kerul, qrva sok Szegedig.
En szemely szerint kedd-szerda-csut-re szabit vettem ki, 
kedd delelott hazamegyek DelMo.-ra, szerdan egy jo hideg sorrel a 
kezemben a kertbol megnezem a musort (2:20) aztan csutortok este
a huvosben visszajovok pestre :-)))) Jo kis program, mi ?

Mas, matrica. Kihagytam vagy 2 hetet, plusz volt kis kavaras, na
szoval ha jol latom a matrica kesz, hozzajuti Frigyesnel meg 
levelben, ugye ? Illetekesek please egy levelet dobjatok ram !
-- 
Udv:
Bunny
+ - radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerdes:
1. Probalt mar valaki 17 HIX autot elolvasni egyszerre ? Nem ajanlom,
   most tettem meg :-((( 
2. Lehet szembol radarozni ? Mert regen valami olyat hallottam, hogy
   szemelyisegi jogok, meg minden, mert az asszony latja a foton a 
   szoke cicat, stb. Szoval ki mit tud errol ? Radar= minden meromuszer
   ami rendornel lehet, es felvetelt csinal.
-- 
Udv:
Bunny
+ - benzin arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kicsit el vagyok maradva, kedves Lajos, a listadrol NAGYON hianyzik
az amerikai arak. Esetleg visszaosztva literre, mert ott ugytudom
gallonban van. Lesz nagy dobbenet. (#448-as szam)
Mellesleg ugytudom horvatoknak nagyon olcso es jo az anyag.
Amugy valamikor juniusban haborogtam egy benzinkutasnak a 95-os 
aran, mondom iden 200 lesz, mire O: Mar augusztusban annyi lesz.
Nagyon ugy tunik igaza lesz. Nem volt reakcio, nem erzitek ugy,
hogy erik egy jo kis autos tuntetes a parlament elott ? Mert nekem
nagyon tele a tokom az egesszel, lasd benzin, adok, biztositas, stb.
-- 
Udv:
Bunny
+ - skodri csattog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia

nekem akkor csattogott a kerek, amikor lecsuszott a feltengelyrol a
zsugorgyuru.
eleg felelmetes volt. a kerek rendesen lotyogott, es azzal biztatott a
szerelo, hugy egy metert sem menjek tovabb.


Mit freundlichem Gru=DF, Best Regards, =DCdv=F6zlettel
   Sz=E1sz Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gy=F6mr=F5i =FAt 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - kolbenschmidt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

Mr. Templar adta az otletet.
Nem tudja valki, hogy Pesten hol lehet Kolbenschmidt motorgeneral =
keszletet
Skoda 120L-hez kapni?
Egyaltalan, nem jarok jobban egy felujitott(bontott) Favorit motorral?



Mit freundlichem Gru=DF, Best Regards, =DCdv=F6zlettel
   Sz=E1sz Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gy=F6mr=F5i =FAt 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Corsa kormanyrangas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

3 honapja vettem egy 95-os Corsa 1.4i-t. Az auto teljesen rendben van csupan
azt vettem eszre, hogy bizonyos nagyobb sebessegnel (120-140 km/h) a kormany
rang, remeg a kezemben. Mitol lehet ez?? Talan rosszul van beallitva a
futomu? Rosszak a gumik! 
Akinek van tapasztalata, orulnek ha segitene!

Balu
+ - Re: Alternator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> az alternator szo azt hiszem tolem szarmazik, es ac generatort
> jelent (na ezt szep magyarul megmondtam). Elnezest a
> megtevesztesert, mivel nem szlovak szo, azt gondoltam, magyarul is
> igy mondjak...
> Viszont a kupplungra se gyakran mondjatok, hogy
> tengelykapcsolo :-)

IMO semmi gond... :-) Magyarul eleg sokfelekeppen nevezik 
uyganazt, es olykor a szakemberek egyik-masik elnevezesert 
eleg duhosek... Mondjuk szerintem igenis tengelykapcsolo, de 
van egy masik peldam is: annak idejen derek oktatoink, 
tanaraink igen nagyon nehezteltek, ha az inditomotort valaki 
po'riasan o:nindi'tonak becezte... Mert hogy az (szerintuk) a 
kurbli :-))) Ennyit az elnevezesekrol... 


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Ez + az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Bocs, de nem allom meg... :-)

> Egyszer vezettem
> ZIL-t is, ez volt a legallatabb.

Ugyan kerem, aminek kereke van... :-) Ellenben aminek 
lanctalpa! Az kiraly... T-55 rulez! :-))))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: kompressziotures (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> >Valamint szerintem a gazolajnak jobb a
> >kompresszioturese. Vagy nem?
> >Mivel a benzinnek nagyobb a gazosodasi hajlama. Ezert
> >gondolom.

> Nem jobb. Hiszen eppen az a diesel motor mukodesenek
> alapja, hogy a gazolaj levego keverek az osszenyomas
> hatasara berobban (vagyis akkor amikor az injektor a
> gazolajat a hengerbe juttatja) Ha jo lenne a gazolaj
> kompresszioturese, akkor nem lehetne a dieselolajkent
> hasznalni.

Nem vitatkozni akarok, hiszen nem ertek hozza :-( csak 
kerdezem :-((( rosszul tudom, hogy a Diesel-motorban tiszta 
levego komprimalodik, es a suritett, ezert felmelegedett (!) 
levegobe tortenik a tuzeloanyag befecskendezese? A 
tuzeloanyag ki van teve nyomasnak de az mas: az injektor 
reszerol tortenik ez az inzultus, ami a porlaszto csucson a 
tuzeloanyag sugar cseppekre bomlasaban nyilvanul vegul meg 
:-)))) De a dugattyu a Diesel-olaj-levego kevereket -- mondom: 
tudtommal!! -- nem suriti... A levegot csak. Aztan johet a trutyi 
:-)))))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - vilagitas kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tobb kerdesem is lenne:

1.) Honda Accord, 1989-es, a vil. kapcsolojaban eltort egy bakelit pecek,
amit a kapcsolo kar mukodtet.(Nem lehet lekapcsolni a
vilagitast)Pillanatragaszt=F3 nem fogja, kapcsolaskor ero hatasara elereszt=
i.
Egy komplett gyari cucc a markaszerviz szerint 50-70000Ft de az alvazszam
alapjan megmondja nekem pontosan.

-Meg lehet e valahogy ragasztani a kis pecket?
-Tudtok-e valami speci Honda bontot?

2.)Az auto beltere csupa por. Nincs benne valami szuro.(a kocsi torott volt
es szerintem nem raktak vissza)
-Hogy lehet ezt potolni?

3.)A karosszeria illesztesi eleinel kisebb, a hatso sarvedoknel nagyobb
rozsdafoltaok talalhatok. A tores utan az egesz karosszeria ujra lett
fenyezve(metal) es ket eve meg tavolabbrol meglehetosen jol mutatott.

-Lehet itt valamit csinalni a teljes festesen kivul, ami 1-2 evig
kitart?

4.)A vezetooldali alto ablakanal, az uveg felso szelenel, a fulem mellett
110 felett eszmeletlenul zajos. Ha jatszom egy kicsit az
ablkemelovel(1-2mm)akkor csokken. Talan a gumi szigeteles?(Hu de szakszeru
vagyok)

-Ezzel lehet valamit csinalni?(mennyek 80-al?:()

Eleg lamer vagyok as you see...

Koszi,

orange

__________________________________________________
FREE Email for ALL! Sign up at http://www.mail.com
+ - Shell V power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Kiprobaltam a fent emlitett csodaszert...  Na csodanak nem csoda, de nem
tunik rossznak....  Ket dolgot vettem eszre:  hidegen sokkal jobban
megy. Persze nem porgetem, mint az allat...  De 40 fokos motornal is
nyugodtan megnyomhatom  teljesen visszatolt szivatonal, nem torpan meg.
A masik, amit erszrevettem, hogy mintha egy ici picit jobban gyorsulna,
vagy pedig hogy magasabb fordulaton mintha tobb ero lenne benne..  az
egeszet onnet gondolom, hogy moatanaban valahogy sokat latom a
fordulatszammerot 5500-6000 korul....  Majd meglatom, hogy a fogyasztas
milyen lesz.... Meg majd megnezem, hogy a  vege hogy mennyi lett.....

105-os skodanal hany fokra kell allitani a gyujtast 95-os benznnel.


Udv......Adam
+ - Simson kezikonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell=F3=20

Bocsi , hogy "motoros" k=E9rd=E9ssel zaklatom a nagy=E9rdem=FCt.=20

Sz=F3val Simson-hoz (lehet=F6leg Enduro) keresek valamif=E9le, e zk=F6nyvet=
 , tudj=E1tok volt ilyen a trabanthoz, wartburghoz, ehez mi=E9rt ne =
lenne.=20
B=E1rmilyen form=E1tumban keresem, aki tud k=E9rem sz=E9pen seg=EDtsen.=20

Mindenkinek k=F6sz=F6n=F6m .=20
+ - Lakokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tegnapi egesz jo lakokocsis leiras utan par tipp, hatha valakinek
segit:
- nem veletlen a forgalmiban a "vontathato tomeg" bejegyzes, erdemes
betartani
- egy tavalyi Kresz-modositas alapjan mar nem kotelezo a 750 kg-nal
nehezebb 
  ossztomegu lakokocsi vontatasahoz "E" kategorias jogositvany, ha az
auto es
  a lakokocsi egyuttes tomege nem eri el a 3.5 tonnat
- indulas elott nezd at az autot, kulonosen a hutorendszer allapota,
fekek,
  gumik, lengescsillapitok kornyeke fontos
- ellenorizd a potkocsi csatlakozot, esetleg a 2-es pontba koss fix
12V-ot,
  a legtobb lakokocsi hutoszekrenye menet kozben errol uzemel
- mindenkeppen tegyel fel valamilyen szelesebb tukrot, anelkul egy
remalom
  az elozes, kanyarodas. A sarvedoperemre rakhatot nehez beallitani,
kicsi
  a latotere, inkabb a meglevo tukorre rakhato a jobb.
- a lakokocsiban ugy pakold el a nehezebb dolgokat, hogy a vonofej 30-40
  kg-mal terhelje az autot. Ha konnyebb, nagyobb temponal labilis lesz,
ha
  nagyon nehez, az autod hatulja ulni fog, a rafutofek pedig szoros
lesz.
- ha az auto nagyon melegszik, ideiglenes segitseg lehet a hutogomba
rovid-
  re zarasa, hogy folyamatosan menjen a ventillator
- indulas elott kicsit gyakorold a tolatast (rafutofeket kiakasztani!)

Hirtelen ennyi jut eszembe, de barmilyen lakokocsis kerdesre szivesen
valaszolok (legalabbis megprobalok).

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro

Most eppen Nissan Patrol GR + Adria Optima 485
+ - va: rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihow!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: rendorok ( 16 sor )
>
> Lassan eljon az a vilag , (sajnos) amikor a rendorauto (motor)
> nem eloz le es allit meg, hanem mogotted maradva szolit fel
> a megallasra. Nagyon-nagyon praktikus okokbol.

Megpedig?

I.
+ - Contour (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

A Ford Contour a Mondeo amerikai valtozata.=20
Ha nezted az X aktakat, gyakran lathattal.
Az ara 22365 USD.
A 6 hengeres, 24 szelepes verzio 195 loeros,
amit 6600as fordulatnal ad le. A max.
nyomatek es eleg magasan adodik le, 5600
ford. korul. Gyorsulas 60 merfoldre 7.5 sec,
a negyed merfoldet 16.7 alatt teljesiti (83.6 mph)
A gyari adat 15.7/88.7. Vegsebesseg 143 mph.
Bazi nagy kerekei vannak, 16x6.5, a gumik 205/55!!
Uzemanyagtartaly 14.5 gallon.

Hirtelen ennyi. Mivel tegnap olvastam rola,
nem valoszinu, hogy tevedtem valamelyik
adatban. Ha valami meg erdekel, irj.

Csaba
		Csaba G=F6nci
		   Infocenter
		0905 606066
+ - Re: benzinsztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egyik haverom jart jol a trabijaval:
egyszercsak a kocsi megunta csattogot, fulladozott, majd vegleg megalt.
Ezutan beinditaskor csak 1 henger ment neki (azzal is csak5-tel tudott
menni), az is csattogva.
Elvontattam a szerelojehez, aki miutan megnezte a kocsit, belekukkantott a
tankba, eredmeny: hat nem sok olaj volt benne.
Nem a srac tankolt masik benzint, hanem a keverekben nem volt olaj...
No comment
Vasarlas helye: ennek utanakerdezek, mert elfelejtettem...

Koszi a hivatalos levelet traffipax ugyben...
udv.:

Feri
+ - Re: kompressziotures (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

lehet egy kicsit felreertettuk egymast a kompressziotures teren, ezert
megprobalok pontositani:
ami rosszul turi a kompressziot, az a gazolaj levego keverek. Ez a keverek
akkor kepzodik amikor az injektor az elosuritett levegobe nyomja  a
gazolajat. Ha jo lenne a keverek kompresszioturese, akkor nem robbanna be.
Vagyis nem indulna be a motor. (ld. hideg, oreg dieselmotorok)

Zoli
+ - EU kocsiarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az EU-n belul valoban elteroek az autok arai, mivel orszagonkent kulonbozo
nagysagu adok vannak rajtuk. Pl. a da'noknal akkora ado van a kocsikon,
hogy parezer markaval olcsobban adjak el oda az autogyarak a kocsikat,
hogy adoval kb. egy arban legyen a nemet arakkal. Ha viszont jon egy
nemet, Daniaban megveszi a kocsit es athozza Nemetorszagba, akkor a dan
adokat nem kell kifizetnie, es igy nyer parezer markat a dolgon. A
Volkswagennek nem tetszett, hogy a nemetek kulfoldon szerizk be a
kocsijaikat, igy szolt a kinti markakepviseleteknek, hogy nemeteknek nem
eladni, amiert is az EU valami 200 millio DM-es birsagot fizettetett
a VW-vel, mivel az EU-n belul szabad aruforgalom van, amit a VW
illegalisan korlatozni probalt. Egyszer volt egy osszehasonlitas az
EU-beli autoarakrol az ADAC motormagazinban, megprobalom elokeresni
[szombat elott ne varj semmit]. Az alkatreszekarakrol nem tudok semmit.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - gazauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdekelne, hogy van/e valakinek tapasztalata az autogazt hasznalo 
autokrol. Szeretnek egy automata, 1987/es, jo allapotu R21est venni, 
es a nagy fogyasztas miatt benzin/gaz uzemre szeretnem alakittatni.

koszonettel vennek minden informaciot.

toth Ida

+ - Autovasarlas-tippet kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
a hugom szeretne egy autot venni - 3 eselyes van
    - Toyota Yaris ( a 3 ev garancia szol mellette, illetve az alacsony
uzemeltetesi koltsegek )
    - Peugeot 206 1.4 ( tetszik neki a forma )
    - Fiat Bravo 1.2 sx ( ez tenyleg 80 LE? ).

Mennyire elony a 3 ev garancia, megeri inkabb ezt valasztani - dinamikus
motort szeretne, de fel
a nagyobb adotol, biztositastol, fogyasztastol, illetve hogy esetleg
szervizbe kell vinni a garancia utan...
Nem tul lomha a Yaris? Van valakinek tapasztalata a fenti tipusokkal? (
Kenyelem, fogyasztas,... ).

Olvasom a listat, de ha lehet egy cc-t kerek maganba is.
Elore is koszonom, Baranyi Zsolt
+ - Autos remtortenetek...Dunaujvarosi autoszervizek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Mar irtam a dunaujvarosi gepjarmu-vizsgaztatas anomaliairol.
Az autoklubnal sorban szortak ki a nepet, mert a fekek allitolag
nem fogtak szimmetrikusan. Nos, a mult heten az autoklub fekpadja
szet volt szedve. Valami gond volt vele. Csak a vizsgan megbukott
autok tulajdonosait nem kartalanitotta senki.

Masodik elmeny, hogy egy Trabit vittek muszakira. A fekrendszer
teljesen ki lett cserelve, azaz MINDEN UJ VOLT rajta.
A vizsgahelyen (ez mar nem az autoklub volt) a hatosagi vizsgabiztos
a fekrendszert nem talalta jonak. Aki vitte vizsgaztatni a kocsit, nem
ertette miert nem jo, hisz mindent kicserelt, es a kocsi tulajdonosanak
mar nem is tudta volna elmagyarazni, miert nem ment at a kocsija a
muszakin, ha mar 55 ezer Ft-nyi anyag benne van (a Trabantban).
A hatosagi vizsgabiztos a kovetkezot javasolta az ismerosomnek :
- Vegye le a fekdobot, es Flex-szel huzzon bele csikokat, akkor majd
az az oldal jobban fog fogni..
Most az ismerosom majd eldobta az agyat, hogy a vadonat uj fekdobot
ha osszekoszoruli, mi lesz a fekpofakkal 100-150 km utan !
Addig tanakodtak a vizsgaztatok, mig rakerult a matrica a rendszamra.
Az ismerosom megkerdezte: - Most mar akkor jo ?
Hiszen nem csinaltak vele semmit. Ugy latszik megsem kellett a vadi
uj feket osszebarmolni.

Harmadik tortenetem az OPEL Dunapentauto kft (ez itt a reklam helye)
-nel tortent meg. Senki ne csodalkozzon ha atverik...
Decemberben lesz 3 eves az az Astra Caravan, amirol szo van.
Tavaly ha nem lett voltna Casco, akkor a ket hatso sarvedo, a hatso
lokharito, es nehany aprosag csereje 750 ezer Ft lett volna, de csak az
onreszt kellett kifizetni a biztositas miatt. Egy "kis" koccanas volt az
elozmeny.
Most kovetkezett a 60 ezres szerviz. Ezzel egyutt vezermuszij csere.
A szervizben kozoltek a tulajjal : 45 ezer Ft az olcsobb, 90 ezer Ft a
dragabb vezermuszij. Es ez egy 1.4 -es 96 -os Ecotec motorhoz.
Utananeztem. Gyari minosegu vezermuszij, 4750 Ft.
Mit szoltok a szabad rablashoz ?

Peter.

A statisztikahoz:
Nev: Kovacs-F.Peter
Foglalkozas I.: Diszpecser
Foglalkozas II. Hiradastechnikai muszeresz,
                      gepjarmuvillamossagi muszeresz
Eletkor: 32
Eddigi autok: Wartburg 353, Dacia 1310 TLX, Skoda 105 S
Jelenlegi auto: Nissan Laurel 200 L Automata
Ami erdekel: minden ami NAGY AUTO kategoriaba tartozik, jarmuelektronika,
                   jarmukarpitozas.
Ami nem erdekel: Internetes anyazas.
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Tajekoztatok minden erdeklodot, hogy a
mi kis hazi statisztikankhoz jovogelnek,
csordogalnak az adatok. Ugy gondolom, a
nyaralasokra valo tekintettel, hogy
szeptember vegeig varok az adatkozlesekre,
akkor lezarnank, es mondjuk karacsonyi
ajandeknak elkeszulhetne a kiertekeles.
Ha mas a velemenyetek, kerlek, irjatok
meg.
Ezt a kozlemenyt augusztus es szeptember
honapokban tobbszor lekozolnenk, hogy aki
esetleg nem ertesult meg rola, talalkozzek
vele. Csak ismetlesul:
- a Lista-olvaso foglalkozasat,
            korat, vagy korcsoportjat,
- az altala vezetett, szerelt, butykolt, stb.
  autok tipusat,(akar a multbelieket is)
- azokat a temakat, dolgokat, amelyeket es 
  amelyekrol szeret olvasni a listan, vegul
- azokat a temakat, amit nem szeret a listan:
kerem, akar a listan, akar nekem szolo
maganlevelben. Ha valaki mast is jonak lat
megirni, orommel fogadom.
Aki a nevet, vagy barmely mas szemelyi adatatat
megirja, azt bizalmasan kezelem es nem hozom
nyilvanossagra.

Nyaraljatok jol !

udvozlettel

oldboy
+ - picistati adatok. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom az adatokat most eppen:


 
 
 
 

 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 


lista-tarsainknak.

udvozlettel

oldboy
+ - Re: LE Jetronic "chip" tuning ( 10 sor ) AUTO #460 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Mon, 2 Aug 1999  wrote:

> Erdekelne, ha esetleg vki tudna pontosan. (es el is arulna a know-how-t :) 
A
> gyujtasvezerles mikrokontrolleres, de az ECU-ban analog aramkorok vannak.
> ('85 Ascona 1.8E)

A chiptunig-nak csak akkor van ertelme, ha a motoron is valtoztatnak
(szivo/kipufogo cso, legszuro, vezermutengely) kulonben jo draga
sufnituning.

A legtobb "tuning" ceg azt csinalja, hogy elprogramozza a gyari
elektronikat, emiatt nagyobb fordulaton kicsit javul a nyomatek, de
kozepes/kis fordulaton csokken. Emiatt aztan amikor a hozza nem erto
"atlep" ezen a meredek szakaszon, akkor _ugy_erzi_, hogy huu de mengy az
auto. A jo motor siman, egyenletesen fejti ki az erejet, ugrasok nelkul.
Es es tobbnyire nem olyan feltuno, mint a hepehupas
nyomatekgorbevel elert "brutalis rantasok".

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: kompressziotures ( 29 sor ) AUTO #460 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Mon, 2 Aug 1999  wrote:

> Szerintem az ido elotti begyulladast hivjak a
> benzinmotoroknal kopogasnak. Egyszer egy Daciaval

Kicsit elnagyolva mondhatjuk, hogy ketfajta  rendellenes eges fordul elo
Otto motorokban. Nevezuk az egyiket kopogasnak, a masikat csorgesnek.

A kopogasnal az egest a gyujtogyergya szikraja inditja,es a normal 
langfront 20-30 m/s sebesseggel terjed, a nyomashullam persze hang, a
hohullam fenysebesseggel. Ezen hullamok bizonyos reakcikotat indithatnak
el, amelyek soran a szenlancok eltordeznek, majd mielott a langfront
odaerne, begyulladnak. Ez az eges azonban alapvetoen elter a normal
egestol, pl. a lagfront sebessege nagysagrendekkel nagyobb. Tobbnyire
ilyenkor tovabbi gocok keletkeznek.
Ez egy 6-7kHz frekvecniaju nyomaslengest idez elo a hengerben. Egy adott
motoron a frekvencia nagyon szuk, nehany 100Hz. Alapvetoen a motor furata
es egyeb mechanikau konstrukcios jellemzok hatarozzak meg, egy-egy
motortipusra nagyon egyedi.

Ez az eges karos, mivel egyreszt a nagyfrekvenciaju nyomas gerjeszti a
forgattyus hatomuvet, altalaban gyurutorest okozva, valamint erosen noveli
a hoterhelest, extrem esetben ategetheti a dugattyut!

Ha ez nem is tortenik meg, valami biztosan felhevul az egesterben. Erre
hajlamosak a rosszul hutott reszek, pl a gyertya test elektrodaja, vagy a
lerakodasok. Ezek a felhevult reszek be is gyujthatjak a benzin-levego
kevereket, mielott az szikrat kapna. Ez is roppant karos, nem kell
ecsetelni, mi tortenik ha a 20-30 m/s -al kozeledo dugattyu tetejere
50-80 bar nyomas "ut". Ezt nevezem csorgesnek.

A megkulonboztetesnek en hasznalom a kopogast/csorgest, nem kialakult
szohasnzalt ez.   

Ma mar nehez olyan benzint tankolni, hogy csorges keletkezzek, de a
kopogas kialakulhat. Negyutemu motorok kis fordulaton es nagy terheles
hajlamosakk erre (lada, 45 km/h, 4. fokozat, padlogaz), a ketutemuek
inkabb kozepes fordulatszamon, nagy, de nem teljes terhelesnel (trabant
70-75-el a hegyre megy).

Az enyhe kopogasos eges megszuntetheto tobbfele keppen, pl az elogyujtas
csokkentesevele (elektronika), vagy a keverek dusitasaval (trabantos
_kicsit_ kihuzza a szivatot).

A mai elektronikak, ha van rajtuk kopogaserzekelo, megtanuljak a tankolt
oktanszamot, es hozza igazitjak a programot.

Regebbi rendszereknel (pl ford fiesta karburatoros, elektronikus gyutjas)
volt arra lehetoseg, hogy 2-3 elogyujtas tablazat kozul valasszunk a
megfelelo lab megfelelo helyre kotesevel (test, sehova, pozitiv).

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Bemutatkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar regen irtam, ugyhogy most is csak a "szemelyi adatokra" szoritkozom:

Az alairasban szereplo adatokon kivul:

Kor: 24
Vegzettseg: okl. villamosmernok
Munka: "rendszermernok" ( = kb. informatikus)
Jargany: Subaru E12 nagyon-mikro-busz (1987)
Sokat vezetett egyeb: Wartburg, Trabi, Ford Fiesta
Szeret-nemszeret: nagyjabol a szokasos

Krisz
> ------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
                        Lufthansa Systems Hungaria Kft. (BUD-LSYH)
                        Tel.:+36-1-4316811, Fax: +36-1-4312977
+ - Frankfurti autokiallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Lehet, hogy volt mar szo mostanaban rola, de nem volt idom
vegigolvasni az utolso par autot.
Szoval az lenne a kerdesem, hogy mikor lesz a frankfurti
autokiallitas, es mibe kerul a belepo.

Best regards,
 WarYou                          mailto:
+ - Elado Feher LADA kombi ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaladi okok miatt elado egy feher, 1500-as katalizatoros LADA kombi.
6 es fel eves, megkimelt, 45000 km. Extrak: immobilizer, pioneer digitalis
kiveheto radiomagno, gravirozott uvegek, Cobra riaszto, sebvaltozar.

Erdeklodni:
Balogh Adam
E-mail: 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS