Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 440
Copyright (C) HIX
1999-07-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Klima (mind)  9 sor     (cikkei)
2 RE: *** HIX AUTO *** #436 (mind)  25 sor     (cikkei)
3 BMW (mind)  27 sor     (cikkei)
4 Lopott auto (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Matrica (mind)  121 sor     (cikkei)
6 HIX felirat (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Hetvegi kalvariam (mind)  21 sor     (cikkei)
8 Re. Skodasok figyelem (mind)  41 sor     (cikkei)
9 Lajbi visszatert! (mind)  4 sor     (cikkei)
10 Kipufogo szerviz vagy bolt kerestetik! (mind)  14 sor     (cikkei)
11 matri (mind)  4 sor     (cikkei)
12 Felelossegbiztositas kotes es BX (mind)  33 sor     (cikkei)
13 Re: Aral adalek (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Nissan problema+egyeb (mind)  29 sor     (cikkei)
15 nehany hozzaszolas.. (mind)  61 sor     (cikkei)
16 Reagalasok (mind)  58 sor     (cikkei)
17 ford taunus 1977 (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: Citroen Sevice eset (SZAKEMBER) (mind)  79 sor     (cikkei)
19 Motorolajok osztalyzasa (mind)  100 sor     (cikkei)
20 Hutomosas + Fod EEC (mind)  17 sor     (cikkei)
21 re:Skodasok figyelem! (mind)  17 sor     (cikkei)
22 folyt (mind)  16 sor     (cikkei)
23 >>Ismet egy _elvi_ kreszes kerdesem lenne. Adott e (mind)  35 sor     (cikkei)
24 Re:Toyota Tercel (mind)  25 sor     (cikkei)
25 Lajbi, stb. (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy ismerosom kerdezte, hogy Renault clioba klimat, hol es kb. mennyiert
szerelnek? /Budapesten/
Ha v. ki tud occsot es jot, akkor kuldje el legyen szives!

Tenkju

G.
+ - RE: *** HIX AUTO *** #436 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves listatagok!

Olvastam a gepjarmuvasarlasra szolgalo szerzodes mintat, es felotlott bennem
egy kerdes.

> GÉPJÁRMŰ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS

[...]

> 3.	Eladó kijelenti, hogy az adásvétel tárgyát képző 
> személygépkocsi rejtett 
> hibájáról nincs tudomása, Eladó a Vevőt a gépkocsi 
> állapotáról teljeskörűen 
> tájékoztatta.

Mire szolgal ez a paragrafus? Kit es hogyan ved? Az eladot, azaz ha a vevo
felfedez egy rejtett hibat (, vagy akar egy kevesbe rejtettet, pl. hogy
rossz a duda), akkor sem lehet a vevonek semmi panasza. Vagy a vevot, azaz,
ha felfedez valamifele rejtett (vagy nem rejtett) hibat, akkor panasszal
elhet, ami meghallgattatik. Ha a masodik, akkor mire kotelezi ez az eladot?
Meg kell javittatni a hibat?

Valaszotokat kivancsian varom!

Udvozlettel, Gabor
+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>
       Mas. Korabban egy `84-es 323i-s BMW-t nyuztam, aminek a kalap-
     tarojara volt felerositve egy Alpine CD tar. (Egyszer egy level-
     ben irtam is rola, mikor eloltoltos CD-tuner irant erdeklodott
     valaki, hogy igen-igen ritkan ugrik meg.) Szoval most ezt at-
     szereltek az Alfa-ba, kalaptarto hijan a hatso ulesekre lett fel-
     csavarva. Most macskakovon hallgathatatlan! A nagyobb utegye-
       ...
<<

Nem lehet valahogy rugalmasa rögzíteni ? pl. gumit alatenni ??  - csak tipp

>>
ui: Nagyon lehurrogjatok a bmw-seket itt a listan. Sokan hajlamosak
altalanositani. En meg soha nem villogtattam le senkit, nem gyorsultam
a piros lampanal ... Szar erzes, hogy amikor kimegyek az utakra
mar utalnak is.
<<

Igazad van. Az altalanositas itt sem mukodik. Mindenkit a tettei alapjan
kell megitelni, nem a kulseje (autoja) alapjan.

Egyebken en szeretem a BMW-ket.
(Jo lenne egyet latni a garazsomban)


Zotya
+ - Lopott auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ellopt=E1k a XI. ker=FCletbol az al=E1bbi aut=F3t:
T=EDpus: OPEL VECTRA 2.0i =

Rendsz=E1m: GRH-347 =

Sz=EDn: vil=E1gosk=E9k met=E1l =


A becs=FCletes megtal=E1l=F3nak jutalom. =
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlom a listat!

Itt az eddigi rendelesi lista:
utana van meg FONTOS!!!!

Név     Darab
Antal Attila     2
Arvai Gabor     1
Baksa Zsolt     1
Balogh II Zoltan     1
Balogh Laszlo     1
Balogh Tamas     1
Balogh Zoltan     1
Bankal Gabor      1
Banoczi Zoltan     2
Barci Gyozo     2
Bardosi Szilard     1
Barna Istvan     4
Bence     1
Benko Gabor     3
Bielik Attila     1
Bihary Gabor     3
Bodosi Balazs     1
Bodrogkozy Gabor     1
Bottka Zsolt     2
Bowie     3
Budavari Karoly     2
Bunny     1
Csizmadia "MFK" Geza     2
Desi Andras     1
DJ T     1
Dunai Rezso     2
Farkas Balazs     2
Fejes Tibor     1
Frescho     1
Gacs Lajos     2
Greczi Laszlo     1
Grosz Peter     2
Gyimesi Gabor     4
Halassy Istvan     2
Hetenyi Andras     1
Horvath Tamas     2
Houdek Zoltan     1
Katona Zsolt     1
Kethelyi Peter     2
Kocsis Laszlo     3
Kokai Andras     2
Kolmann Tibor     1
Kolosza'r Attila     1
Koltai Peter     1
Kovacs F Peter     3
Kovacs Krisztian     1
Kovesdan Gyula     1
Kreiter Balazs     1
Kucson Gabor     5
Lakomcsik Laszlo     1
Lakos Zsuzsa     1
Lazar Peter     2
Lengyel Istvan     1
Lovasz Adam     2
Lukacs Peter     1
Medgyesi Tibor     2
Meszner Tamas     1
Mickey     1
Molnar Csaba     1
MyChroLesLie     1
Nagy Andras     2
Nagy Tamas     1
Nasfay Zoltan     1
Padisak Gabor     1
Papai Tamas     2
Penti     1
Petreni Jozsef     1
Pojak Csaba     3
Pongracz Gabor     3
Pry     1
Redei Balint     1
Richter Viktor     2
Ridly Tamas     1
Robitz Axel     2
Sagi Krisztian     1
San     1
Simon Templar     1
Skazz     3
Slezak Zsolt     1
Somogyi Istvan     3
Somorjai Jozsef     1
Subi     1
Suhajda Norbert     2
Szabo Zoltan     2
Szasz Attila     3
Szommer Akos     2
Tilhof Tamas     1
Tobak Peter     2
Turi Viktoria     1
Varga Tibor     1
Vecsernyes Endre     1
Vogel Gabor     1
Zaruba Ildiko     2
Zsivanov Sandor     2
Összesen: 151

Kerdeznem, hogy hany Nagy Tamasunk van a listan?
mert vagy veletlen ketszer irtam fel vagy tenyleg ketten vannak...
Megvalami: ak latja a becenevet es a 'rendes' nevet is az irjon...

A szamom 3556-940 (Budapest) vagy 06309136688. Mivel mar ma, szerdan
(elvileg el is vittem mar...) elmentem a nyomdaszhoz (lehet hogy nem...)jo
lenne eldonteni a www.hix.com vagy az 
legyen-e rajta... ha azt szeretnetek, hogy a nyaralasom elott elinditsam a
dolgot akkor meg ma delig kellene telefonalnotok vagy irnotok..., tudom hogy
ez lehetetlen...

Egyebkent a matrica 13x9,3 koruli mertu lesz zold i betu piros ponttal
feher alapon...ja es ovalis.
Ha nem kapok idoben legalabb 15-20 levelet-hivast akkor elnapolom a
leutazast, de nem igerem meg hogy csutortokon le tudok menni (mint irtam
penteken utazok...)
udv.:

Feri
+ - HIX felirat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megint elfelejtettem valamit...

megkerdeztem levelben a Hollosi Jozsit, hogy hozzajarul-e az 
vagy a www.hix.com kiirasahoz, amig O: nem valaszol addig nem megyek
Varsanyba...
ellenvetes?

Szoval amig o valaszol (lehet hogy hamar...)addig dontsetek el a feliratokat
( www.hix.com vagy  )
udv.:

Feri

+ - Hetvegi kalvariam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Ritka eset de vasarnap kellet valahova mennem. Erztem, hogy a szupergep
erotlen es kissebb motorterhelesnel rangat. Az elogyujtasra gyanakodtam.
Sikeresen kazahozott az auto. Hetfon a szerelom soron kivul elvallalta a
javitast. Hetfon kocsiba beul poccre indul, de az Aprpad Fejedelem utja
elejen vegleg megall :-((. Onnan eltoltam a volt Goldberger gyar elotti
parkoloba. Talaljatok a sok kocsi kozott ki segitett ? Senki :-(( Toltam a
gepet ugy 1 km - ert. A hiba oka a gyujtotrafo halala okozta. Beke poraira.
Elt 14 evet. Skoda 120 L.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Re. Skodasok figyelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Janos

>hidegen es melegen is jol megy, csak minden
>inditaskor olyan 4-5 masodpercig olyan
 > fustfelhot produkal mint egy gyarkemeny!!
Ez passz. Milyen gyertya van benne?
>A masodik problema az hogy alapjaraton neha nincs toltes, csak gazadasra
>lesz megint.(Az alapjaratot nem igazan akarom feljebb venni,
Pedig feljebb kellene vinned ugy 50 - 100 fordulat / percel, vagy a
megkerulolevego szabalyozo csavart a mostani helyzetetol 5 - max 10 fokot
balra tekered. Akkor tobb levegot adsz es nagyobb lesz az alapjarati
fordulatszamod. De kozben ugyelj az egyenletes jarasra.
>A harmadik problema az hogy a kilometeroram spiralja zorog es az ora csal
>is.
>Ez is baj de az meg rosszabb hogy a kilometerszamlaloja sem megy, azaz ugy
>tunik
>neha elindul amikor indulok de akkor is max. otven meterig es forditva!
>Az muszert kicsereltem az jo, a bowden lehet a hibas?
>Ahogy a skoda konyvben olvastam eleg vacak lehet a spiralt kiszedni a
>kocsibol...:(
Ha 85 utani a Skoda spiralt csak kompletten lehet cserelni, a regebbi
tipusoknal lehetett csak a bowdent a muanyag tokbol kihuzni. Kerdezd meg
Ferit  o kb 2 hete cserelte hasonlo problema miatt.
>Nem tudja valaki hol lehet a varosban 1-1.5 meter hosszu
>ostorantennat es fejtamlat kapni skodriba?
Ket tipp.
1; HOMASITA
2; A START autosbolt a Moszkva teren.

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Lajbi visszatert! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hurra!
Emelekedik a szinvonal.

Zsolt
+ - Kipufogo szerviz vagy bolt kerestetik! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 A segitsegeteket kernem kipufogo ugyben.Ha valaki tudna Pesten valami
jo javito es gyarto muhelyt vagy olyan helyet ahol nem tul dragan
lehetne Marutihoz kipufogot venni.Kerem irjatok.
A szakboltban ujat, igaz nem tudom hogy utan gyartott vagy eredeti elso
dobot, 17000Ft ert kinaltak.Ennel olcsoban szeretnek venni.Modjuk ugy tiz
ezerig.
Valaszokat elore is koszonom.

 Sziasztok.
  Gabor

mailto: 
+ - matri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tovabbi matrica-szavazataim:
-HIXJozsinak nagyon jo otlet kuldeni!
-a 2-fele meretbol a _kisebb_ legyen inkabb
z.
+ - Felelossegbiztositas kotes es BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nekem december kozepe ota van egy '91-es Citroen BX TZD-m. Ebben 1.7-es
> turbo diesel motor van (1769 ccm). Tudtommal az 1.9-esek nem turbosak,

No pont egy ilyenre kellene kotelezot kotnom Budapesten, ehhez kerem a
minel jobb ajanlatokat!

Amugy kerekitve ez azert 1.8, bar a gyar rafinaltan 1.7-esnek hivja.
BX-ben valoban nem volt 1.9 turbo, a TD felirat nem ezt jelenti, hanem az
volt a dizel alapmodell, aztan folotte volt a TGD es TZD. Rafinalt emberek 
persze megprobaljak turbokent eladni, de attol nem az, be kell nezni a
motorhazba :)
-
> hidroakkumulatorok. Altalaban nem gyakoribb gond, mint mondjuk a
> lengescsillapitok elhasznalodasa. 3-4 ezer forintert feltoltik darabjat,
> de lehet ujat is venni 15e korul.

A toltes nem ajanlott, de ha kell valaklinek, tudok cimet, ahol ezerert
megcsinaljak. Azt hiszem az uj ar is kisse huzos, talan a gyari lehet
ennyi.

> Inkabb ugy mondanam, hogy PSA-CITROEN, es a Peugeot-ban is ilyen van.:-)
> 90 loeros (4100/min), es 180Nm nyomateku (2500/min) igen jol vezetheto
> motor (a szamok lehet, hogy nem pontosak - emlekezetbol irom). A labam
> sulyatol, es az utviszonyoktol fuggoen (Bp, videk, autopalya, Erdely)
> 6.1-6.8 kozott nyakalt, ami nem sok.

110000 km alatt az atlagom 6.0, foleg autopalya es varos.

> Summa summarum: azert, ha meg gyartanak, vennek egy fiatalabbat ...

En ugy is, hogy nem gyartjak :)

Ugyhogy johetnek az ajanlatok 93-94-es BX turbo-dizel kombikra is :)
+ - Re: Aral adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Bal3 irta:

> ********** Szeles utat, gumi fakat***********
>

Nem rossz, de Shumacher-nek se jott be....
san
+ - Nissan problema+egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

	Hadd kezdjem szemrehanyassal.
	Ott voltam a lista alapito tagjai kozott.
	Kihagytam fel evet, ket het ota ismet kapom.
	Es nem ismerek ra! Miert csesztetitek egymast?
	No mindegy, nem azert...

	Vo'na egy nagy problemam.
	Van egy Nissan Sunny-m. Amelyiket '91-tol 95-ig
	gyartottak. 1.4-es elektromos (?) karburatoros,
	16 szelepes. A hibajelenseg a kovetkezo:
	Hideg motornal az automata szivato kb 2000-es
	fordulatszamig huzza a motort. Aztan ez szep lassan
	visszamegy kb 1000-ig. Meg ez is magas, de egyenetlenul
	jar a motor (950-1050), piros lampanal neha le is all, sot van ugy,
	hogy menet kozben kuplungolaskor csinalja ezt. Ilyenkor
	kuplung, egy gyors inditas es mehet minden tovabb. 
	Motorikusan egyebkent kiraly a gep, jol huz, nem eszik
	egy gramm olajat sem, talan kicsit sokat fogyaszt, varosban
	9-10 lityi kozott. Elogyujtasa elmeletileg rendben, minden
	atnezve, a szerelo (alapos tag) gyanuja szerint a lambda-szonda
	produkalhatja ezeket a hibakat.
	Ha esetleg valamelyikotok talalkozott ilyennel, vagy ert hozza, vagy nem, 
	de otlete van, nagyon szivesen varok valami tanacsot.
	
	Roviden ennyi, mindenkinek tovabbi jokat.

	pincemely tisztelettel: zsanya
+ - nehany hozzaszolas.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Yahni.irta:
>Akik keson ebredtek: 
>http://www.dbmsh.net/militec/milimain.html

Nekem azert gyanus ez a csoda milittec
Szerintem Yahni igencsak erdekelt lehet a dologban...


Simon Tëmplar irta a Skoda GLS -erol:
>- 6,5 l-es atlagfogyi
>- 4-sebesseges, 1-ben 40, 2-ben 60, 3-ban 80, 4-ben ?
>4-ben valtozo, mert az elogyujtastol fugg, 7°-osnal piszokul kicsi a
>fogyi. 11°-osnal 9L koruli fogyi es 150-es vegsebesseg.
>A kilometerora csalasatol tekintsunk el. Elhiszitek ti ezeket???

Nem, nem hiszem el, de azt elhiszem hogy te elhiszed. Es ez a fontos :))
Az irasaid pedig alltalaban erdekesek szoval ne hagy abba "azok" miatt !


 rta:
>ui: Nagyon lehurrogjatok a bmw-seket itt a listan. Sokan hajlamosak
>altalanositani. En meg soha nem villogtattam le senkit, nem gyorsultam
>a piros lampanal ... Szar erzes, hogy amikor kimegyek az utakra
>mar utalnak is.

Sajnos a BMW-t 85% -ban bunozok es bunkok hasznaljak. Igy termeszetes hogy
kialakulnak ilyen sztereotipiak. Tudom hogy te a maradek 15%-ba tartozol de
ez ettol meg nem valtozik semmi. En is imadom a BMW-t,  hatsokerekes,
sportos, klasszikus epitesu auto. Megsem vennek BMW-t mert nem szeretnem
hogy azokkal azonositsanak akik alltalaban BMW-ben ulnek. Mercedes-t sem
vennek (meg akkor sem ha lenne ra penzem :)) hasonlo okokbol. Szoval ha
valalki ilyen kocsit vesz azert annak tudnia kell hogy nem feltetlenul lesz
vele mindenutt nepszeru.


medzsik irta:
>Ajanlas-nem ajanlas: Egyszer volt, hol nem volt... soxor megyek altal 
>Dunakeszi 
>varosan(?) es ott van egy JET kut...egy jo ideig a mindenfele benzinkutak 
>arainal 3-4-5 Ft-tal kevesebbert adtak a benzin literjet(?), de mindig volt
a

A JET-el erdemes vigyazni. En a Szentendrei JET kutnal tankoltam olyan
benzint hogy utana ki kellett mosatnom a benzintankot es a csovet.  En
egyebkent nem tudom hogy tudnak olcsobbak lenni mint a MOL, hiszen toluk
veszik a benzint...

medzsik irta ezt is:
>Ezt mindenkepp ki kell egesziteni 
>a retkes-taho-kocsogokkel, akik nem hagyjak szabadon a jardan azt a 
>"bababkocsinyi" helyet! Szerintem ne csak karcot rakj az oldalara, hanem 

Jartam mar olyan kocsmaban ahol dongolt fold volt a talaj es a kornyekbeli
szenesemberek jartak oda iszogatni. A hangnem meg ott is sokkal kulturaltabb
volt mint ez a merdzsik fele beszolas... Lehet hogy lassan szukseg lenne egy
moderatorra?

udv,
  Bau
+ - Reagalasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Inditasgatlo
>Van egy LaserLine tipusu immob a kocsiban, de gutat kapok
>tole hogyha egy vasuti lampanal leallitom a motort, akkor
>20mp mulva bekapcsol. ezek utan ki kell vennem a kulcsot
>odatenni az immobot ahova kell es utanna tudok csak
>inditani. Valaki meg tudna mondani hogy be lehet-e ugy
>kotni, hogy ha nem veszem ki a kulcsot, csak elzarom a
>motort (tudjatok ahol meg a magno is megy) akkor ne
>elesedjen?
Sajnos az inditasgatlonak a biztosito eloirasai alapjan
igy kell viselkednie. (Ha nem nyitsz ajtot akkor 5 perc
utan elesedhet) Ha nincs cascod, akkor persze atkotheted.
Van egy gyujtaserzekelo szal, ezt kell a gyujtasrol az
ACC (kiegeszitok, radio) vezetekre kotni. Bizonyos keszulekeknel
nincs kulon gyujtaserzekelo bemenet, hanem a 3 megszakito
hurok kozul egy vagy tobb "meleg", azaz figyeli, hogy van-e
rajta +12V. Ilyen esetben az egyik hurkot kell a radio
megszakitasara hasznalni. (A tolvaj lopas kozben nem
radiozhat :)) Az inditasgatloknak eloiras szerint minden
vezeteke egyforma, altalaban fekete szinu.
Ha nem megy az atepites, akkor megoldas lehet az
inditokulcs es az inditasgatlo kulcs fel meteres lanccal
valo osszekotese.

Horpadasok
>estek. A lenyeg az, hogy az automon kb.15-20 godrocske
>keletkezett, de a festek nem jött le.
>Letezik valamilyen megoldas arra, hogy ezeket eltunjenek
>ujrafestes nelkul? Ha igen /remelem/ akkor ez mennyire
Egy profi fenyezo ismerosom szerint a festek olyan, hogy
behorpasztani lehet, de ha ki akarod egyenesiteni egeszen
biztosan megreped, lepereg. Ha nem nagyon csunya, hagyd
a csudaba, ha nagyon csunya, akkor a javitas/ujrafenyezes
kb 12000Ft/elem.

Antenna
>Nem tudja valaki hol lehet a varosban 1-1.5 meter hosszu
>ostorantennat es fejtamlat kapni skodriba?
Nalunk van BHG gyartmanyu kozel masfel meteres ostorantenna.
Femszinu az aljan egy spiralrugoval, barmilyen autora felszerelheto.

Csorges
>Egy kerdessel fordulok hozzatok:  Mi lehet az oka annak, hogy csorog az
>auto.  Pontosabban: Opel Kadett E 1.3S '86, hidraulikus szelephezag
A sajat esetem ujra (Kadett 1.4i):
Nem megfelelo gyujtogyertya. A "nyomdahibas" 4 elektrodas gyertya
csorgest, teljesitmenyvesztest okozott. A BOSCH garanciaban
(pedig szamlam se volt) kicserelte a WR78-as gyertyakat WR-91-X-re.
Ezzel egyelore szepen muzsikal.
Egy ismerosom szerint a sokat futott Opel motorokra jellemzo
egy csilingelo hang. (Az enyemen is hallok valamit, de ez mar
kifejezetten kellemes a gyertyacsere elottihez kepest. Leginkabb
az uj autok hangjara emlekeztet)
Az eloirt benya egy elottem levo OPEL konyvecske szerint 13S jelu
motorhoz: Tuzeloanyag olmozott/olmozatlan: 98/95,98

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - ford taunus 1977 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Tud valaki olyan helyet ahol ilyen regi autokhoz lehet alkatreszt
beszerezni?
Nekem a kovetkezokre lenne szuksegem: hatso lampak, benzinsapka /vagy
minek hivjak/, azok a gumik amik az elso es hatso szelvedot tartjak a
helyen,
es az oldalso szelvedok melle kivulre gumi.
Rendelkezik valaki a fent emlitettek kozul valamelyikkel, esetleg van otlet
hogy honnet szerezhetem be?
Elore is koszi a segitseget!
Minden jot!
Csaba
+ - Re: Citroen Sevice eset (SZAKEMBER) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

Nekem 1.5 évig volt egy Citroen GSA X3T tipusu jarganyom, amibol csak 500
db-ot gyartottak. Ez 860kg volt, es az  1300ccm-es boxer mocibol 115LE
csorgott ki.
Kegyetlenul jol ment. Felelmetesen gyorsult, nagyon csendes volt, 200-as
temponal meg nem volt motorzaj, csak a menetszel futyult egy kicsit. KB fel
eve megvolt a jargany amikor elment a legrugo gombje hatul. Az addig lagy
ringatozo rugozas, fakereku lovaskocsihoz lett hasonlo. Nem birtam sokaig,
ezert vettem vadi uj legrugo gomboket 2500/ft/db -ert. Mivel en nem vagyok
szerelo ezert elvittem a csepeli szervizbe a cserere, mert ott ki volt irva
hogy Citroent is javitanak.
Elso gyanus jel az volt, hogy a szervizben a rengeteg jargany kozott csak az
enyem volt Citroen. A masodik gyanus jel akkor erkezett, amikor ket szaki 5
oran keresztul probalta langvagoval, kidegvagoval, 1 meteres golyos kulcsal
letekerni a bal hatso gombot, de az meg sem mozdult. Ekkor ott hagytam oket,
az osszehorpasztott gombbel hazamentem. Kis erdeklodes utan megtudtam, hogy
Tokolon a vasutallomassal szemben van egy Citroen szerelo aki allitolag
nagyon profi. Sok vesztenivalom nem volt, kimentem Tokolre a jargannyal. Egy
kb 25 eves srac volt a szerelo, a kapu elott az utcan rengeteg Citroen volt.
Sok volt koztuk a taxi. Kis ido alatt kiderult, hogy egy evig dolgozott kint
FR-ben a Citroen gyarban a szallagon.  Gyerekek elalt a lelegzetem is amit
ez a srac muvelt. Ket inas adogatta neki a szerszamokat ugy ahogy a mutoben
a sebesznek adjak, egy felesleges mozdulata nem volt, mint a villam ugy
dolgozott.
Az en jarganyom bejelentes nelkul erkezett, ezert varnom kelett. 3 ora alatt
a kovetkezoket csinalta a srac :
1db Citroen BX valtocsere
1 db Citroen gyujtasallitas kopjuterrel.
1 db Citroen CX fekjavitas
1 db Citroen CX gyuruzes
Es mind ezt 3 ora alatt. Nem tevedes. Ilyet meg nem lattam.
Ekkor en kerultem sorra. Auto felemelve, 1 db 10dkg-os kalapaccsal ketszer
rakoccintott a legrugo gomb tengelyere utana lazan kezzel letekerte. Kb 30
masodperc volt. Majd a masikat is. Az ujakat feltekerte kezzel, majd ujabb
ket koppintas a kalapaccsal es kesz volt kb 2 perc alatt. Utana radugta a
szamitogepet a motorterben levo csatlakozora es kozolte:
Bordasszilyat kell cserelni, mert 180.000 km van benne, nem eg a bal hatso
feklampam. Ezt mind a szamitogeprol!! Mondtam hogy rendben.
Bordasszily csere 7 perc volt. Gyujtas allitas a szamitogeppel 2 perc,
gyetya csere 4 perc mivel ebbol az autobol a gyartyat csak ugy lehet
kivenni, ha elotte a fenyszorokat teljesen kiszerelik es a fenyszoro lyukon
egy speci tobbcsuklos kulcsal lehet csak hozzaferni. Kozben az egyik seged a
hidraulikabol leengedte az olajat, es lecserelte. (ez speci olajat igenyel,
ez eleg draga volt) Termeszetesen az olajhidraulika szurot is csereltek.
Vegeredmeny 35.000 ft javitasi koltseg, kb fel ora munkaert alkatreszekkel
egyutt. En legalab 100.000 Ft re szamoltam, igy kellemesen csalodtam.
Ezekutan jott a probaut. A jargany megy mint az alom, a rugozas tokeletes
szinte meg sem moccan a karosszeria.  A kocsit en vezettem a szerelo
melettem ult. Felgyorsitottam kb 150-re ekkor megkerdi, hogy miert nem
valtok? 5.be voltam, es ezt mondtam is neki. Ekkor a kovetkezot mondta:
ebbol a kocsibol 500-at gyartottak, es 6 sebessegesek !!!!!!!!!!! Ez egy
sport valtozat. Megmutatta hol van a 6. sebesseg, kapcsolok, a kocsi segget
felemeli a szamitogep vezerlesu hidraulika, es a motor fordulat 1400 volt
180-as temponal.  A felemelt fenekkel felelmetesen odatapadt az uthoz a 15
colos virsli gumikkal.
Velemenyem: Ez egy PROFI szerelo volt, latszott a felszerelesen, mozgasan,
hogy a Citroen gyarban dolgozott. Amig megvolt a Citroenem, (sajna elloptak)
addig hozza jartam.
A kocsi nagyon megbizhato volt, amikor en vettem 8 eves volt rozsdamentes,
240.000 km volt benne, de a motorhazteto meg le volt blombalva. (Gyarilag!!)
En beletettem 200.000 km-ert es ezenkivul nem kelett javitani csak
hidraulika olajat cserelni. A pesti zotykolodos utakat eszre sem vettem.
Fogyasztas varosban 8liter orszaguton 100-as temponal 7 liter, 200-as
temponal 20 liter.
Fantasztikusan kenyelmes auto a Citroen, emberhez terveztek, minden kezre
esik nem kell nyujtozkodni semmiert, nem farad el az ember hosszu vezetes
alatt. Csendes auto volt. A vesem is a helyen maradt, ha folduton mentem.

ui: a gumikat Fr-bol kelett hozatnom hozza, mert itthon nem volt ebben a
meretben olyan gumi ami kibirja a 280km/ora sebesseget. Becsbe kelett
kimennem centiroztatni, mert itt sehol sem tudtak felfogatni a 3 lyuku
kereket.

Lehet, hogy csak en fogtam ki ennyire jo jarganyt, de ettol fuggetlenul ha
lesz penzem egy masik kocsit venni a  mostani warnyum helyett, akkor az
csakis Citroen lesz.

udv kgl
+ - Motorolajok osztalyzasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Motorolajok osztalyozasa:

A kulonfele motorok uzemi felteteleit a motorolaj csk akkor tudja
kielegiteni, ha a megfelelo viszkozitason kivul a motorikus
teljesitmenyszintnek is megfelel, amely elsosorban a motorolaj
adalekoltsagatol fugg.
Igy a motorolajokat ket szempont szerint osztalyozhatjuk:
- viszkozitas szerint
- teljesitmenyszint szerint (kopai, lerakodasi, korroziogatlo stb.
tulajdonsagok befolyasoljak)

Viszkozitas szerinti osztalyozas:
A viszkozitas befolyasolja a hideginditokepesseget, olajfogyasztast,
olajnyomast, uzemi zajt,  a surlodasi ellenallast, a kopast, es az
uzembiztonsagot tobbek kozt.
Folyadeksurlodaskor a viszkozitasnak donto jelentossege van.
A motorolajnak szeles homersekleti-tartomanyban kell megfelelnie a
kovetelmenyeknek. A hidegviszkozitasi tulajdonsag az inditas, a
melegviszkozitasi tulajdonsag a kopast, a surlodasi ellenallast, az
uzembiztonsagot hatarozza meg. Az olaj felhasznalasi homersekletetenek
also hatarat a hideginditasi es szivattyuzhatosagi, felso hatarat az
adott motor eseten elofordulo legnagyobb olajhomerseklet hatarozza meg.
E feltetelek alapjan az Amerikai Automernokok Egyesulete, a SAE (Society
of Automoive Engineers) mar 1926-ban kidolgozta a motorolajok
viszkozitasi csoportjait. Ezt tobbszor felulvizsgaltak, atdolgoztak. Ma
a SAE J-300 szabvany van ervenyben. A motorolajokat a hivatkozott
szabvany rendszerbe sorolta, amelyet az alabbi tablazat tartalmaz:
SAE J-300 viszkozitasi osztalyzas:

Osztalyok	 _0W___5W____10W___15W__20W__25W__20__30__40__50 
Viszkozitas
mPa*s max:	 _3250_3500_ 3500_ 3500_4500_6000______________
Viszkozitas
°C-on:		 -30___-25___-20___-15__-10__-5_________________
Sziovattyuz
hatosagi ho °C:	 -35___-30___-25___-20__-15__-10_________________
(minimum)
Folyaspont
°C legfeljebb:	_______-35___-30________________________________
Viszkozitas 100 °C-on
legalabb:	 3,8___3,8___4,1___5,6___5,6__9,3_5,6_9,3_12,5_16,3
Legfeljebb:	__________________________________9,3_12,5_16,3_21,9

A viszkozitasi osztalyzasban nem csak 100 °C-on mert melegoldali
viszkozitast irjak elo, hanem a hidegebb kornyezetben, telen (W=winter)
hasznalhato olajok adott homersekleten mert latszolagos viszkozitasi es
szivattyuzhatosagi homersekletet is. A SAE jelzesben a W a teli
hasznalhatosagra utal.

Tehat egy 0W-50-es olaj tulajdonsagai:
3250 mPa*s max. nyomasterhelhetoseg, -30 °C-on is megfelelo
hideginditasi kepessegek, -30 °C-on is szivattyuzhato (nem dermedt), 100
°C-on 3,8-21,9 a viszkozitasa.
Persze elmeletben mindegyik szam parosithato, gyakorlatban az
alapolajtol fugg.

A motorolajok fejlesztese soran megnovekedett csereperiodusok
szuksegesse tettek a szezonalis cserek kikuszoboleset es a teli
hideginditasi feltetelek miatt az olaj hidegviszkozitasanak a
csokkenteset a melegviszkozitas megtartasa mellett. Ezert talaltak ki a
tobbfokozatu motorolajokat. 

Tobbfokozatu motorolajok tulajdonsagainak valtozasa:
5W-20-tol 20W-50-ig a hidegviszkozitas no, amelegviszkozitas valtozo es
a viszkozitasi index is valtozo.

Teljesitmenyszint szerinti osztalyozas:
A teljesitmenyszint szerinti osztalyozas olyan fekpadi mereseken
alapulnak, amik lehetove teszik a motor legkedvezotlenebb uzemi
korulmenyeit is.
A teljesitmenyszint az osszes uzemi jellemzot befolyasolja.
A teljesitmenyszint szerinti legismertebb besorolas az API specifikacioi
alapjan vegzik (American Petroleum Institute).
Eszerint ket csoport van:
- az S jelu, amibe a szemelygepkocsi es kisteherautokban alkalmazhato
olajok tartoznak, SA SB SC SD SE SF (a konyv megirasa idejen meg nem
volt SG)
- a C jeluek a benzin es gazolajuzemu gepjarmuvekbe hasznalhato olajokat
foglalja magaban CA CB CC CD (voltak a konyv elkeszulesenek idejen, de
mar van CE)

A teljesitmenyszintek egyenertekusege nem azonos a keverhetoseggel!!!
Ezert a keverhetoseget adott esetben kulon kell vizsgalni.
De a ma hasznalt adalekok jobbara megegyeznek minden cegnel, ezert kicsi
a minosegromlas eselye keveredes esten.

Kovetkezo resz: Hajtomuolajok osztalyzasa.

Csao! Kellemes es okos autozast!

-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto: ×
 ×××××××××××××××××××××××××××××××
+ - Hutomosas + Fod EEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy evvel ezelott en is kimostam a hutomet, es nekem is elkezdett
szivarogni a viz. Ja, az auto 11 eves volt. Ugyhogy en nem ajanlom
oreg autoba, fiatalba meg minek? Egyebkent szerintem a hutotisztito
csodaszer kozonseges sosav (meg a Cillit is az).

A Milltec-rol meg varok pozitiv visszajelzeseket, mielott kiprobalom.

Egy kerdes:
A 8 eves Ford Escort-omban Lucas gyartmanyu befecskendezo,
hengerenkenti gyujtas es egy EEC IV (electronik engine control)
vezerlo modul van. Ennek szeretnem megtudni a hibakodjait.
Ez mar nem a hagyomanyos LED-es villogtatasos modszerrel
jelzi a nyugjeit, hanem valamifele soros kommunikacioval adja ki
magabol.a hibakodokat. Aki tud ebben a temaban segiteni, az
kerem tegye meg! Barmi erdekel, de a neten foleg amerikai
forumokat talaltam, ami egy kicsit mas, mint az euopai.
Irjatok!
+ - re:Skodasok figyelem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Skodasok figyelem! ( 62 sor )
>Idopont: Mon Jul 12 07:09:06 EDT 1999 AUTO #439


Lehet, hogy hulyeseg, de azert:
Esetleg hűtővíz beszivárog????

> ------------------------------------------------------------
>   U.I: Nem tudja valaki hol lehet a varosban 1-1.5 meter hosszu
>ostorantennat es fejtamlat kapni skodriba?
>         (bonton kivul, bar ott sem volt..)


Bocsi, ezt nem lehet kihagyni....: Megirnad, hogy melyik varosban? :-)))))

medzsik
+ - folyt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az elozohoz!!!

> A masodik problema az hogy alapjaraton neha nincs toltes, csak gazadasra
>lesz megint.

Csak a toltesjelzo-lampa alapjan mondod vag megmertetek?
Mert, ha csak a lampa villog, akkor elkepzelheto, hogy tultoltesed van 
alapjaraton es ha megemelkedik a fordulat, akkor elmulik. (mert... De miert 
is? 
Megirna valaki???)
Nekem nagypolskim van, de hasonlo tunettel. Ugy kezelem, hogy vagy vilagitas 
be, vagy eggyel tobb lampa villog a muszerfalon...

Az elobb hutovizet akartam irni, de ekezetes lett. Sorry.

medzsik
+ - >>Ismet egy _elvi_ kreszes kerdesem lenne. Adott e (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

egy/tobb auto ugy all, hogy nem fer el a babakocsi, csak 
     nehezsegek aran. Kovetelhet-e vmi. karteritest a tulaj, ha 
     esetleg megkaristolom a<<
     
     >Ne koveteljen semmit az a mocsok!
     Ezt nem lehet szo nelkul hagyni!!! Volt itt a listan egy olyan 
     szoveg, hogy "daraloba a kivilagitatlan kerekparosokkal"! Ezt 
     mindenkepp ki kell egesziteni a retkes-taho-kocsogokkel, akik nem 
     hagyjak szabadon a jardan azt a "bababkocsinyi" helyet!<
     
     Hello AUTOsok!
     
     Sajnos rossz hirt kell kozoljek a neha gyalog is kozlekedo 
     listatagokkal. Annyit lehet tenni, hogy bejelented a rendorsegen, 
     hogy szabalytalanul parkol az auto.
     En sokat szoktam kerekparozni es ilyen esetekben (Jardan, 
     bringauton keresztbe parkolas) rendszerint "megkarositom" az 
     autot, de a legtobb tulajnak eszebe se jut, hogy mi miatt tortent 
     ez a kocsijaval. En viszont pucolok a helyszinrol. Egy hazai 
     kerekparos ujsag foglalkozott a temaval, meg valami fejes 
     rendorrel is keszitettek interjut. Ket bringas letorte egy 
     Astranak a tukret, mert keresztben allt a kerekparuton. A "sofor" 
     utanuk ment es mondta nekik, hogy irany a rendorseg, a bringasok 
     gondoltak, nekik van igazuk, ugyhogy mentek. Eredmeny: a 
     gk.tujalnak ejnye-bejnye, a bringasoknak magantulajdon elleni 
     szandekos rongalas-vagy mi, plusz 11000 Ft a tukor kifizetese, es 
     priusz. A rendor azt nyilatkozta az interjuban, hogy 
     gyakorlatilag a szabalytalan autosok megusszak szarazon, mert 
     mire egy tilosban parkolasnak utanajar a rendorseg elevul az ugy. 
     Sajat megjegyzesem: Persze, ha egy atlagpolgar szuksegbol 
     tilosban parkol azonnal "ellopjak" a kocsijat a rendorok.
     Bocs, ha hosszu voltam, es a bringas off-topic-ert.
     
     UDV
     mAX (alias Chucky the Almighty)
+ - Re:Toyota Tercel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi...

Nekem pont ilyenem van 2 eve, es a legfontosabb hogy nem bantam meg ...
cimszavakban :1460 ccm (? 70 LE ?)
fogyasztas: 7-9
kapcsolhato 4WD, elol hatul auto-diffizar es 'feles sebesseg' ezzel lehet
hegyre maszni mert kb 3000-fordulaton 5-el megy  :)
Az alkatreszkoltseget nem tudom mert nem sokk mindent vettem bele : hatso
lengescsillapito (Monroe gazos) kb.16000 ha jol emlekszem. megszakitofedel
700 Ft. Olajszuro 3000. Szerintem normalis..

Ami erdekes 2 -> 4WD menetkozben is lehet kapcsolni barmilyen sebessegnel,
persze kupli ki.. ;)
Viszont kivenni 4WD-bol csak menet kozben lehet.
Tartos 4WD eseten 10-11 l kell neki szazon..

A csalad boven elfer benne (meg a kutya is).
Az enyem 12-eves es nem sok gondom van vele. Egy kis olaj szivargas persze
belefer... :)
4-500 korul lehet ilyeneket kapni mostanaban, de tavasszal eladom mert kene
mar egyel ujabb ...

Ja es letezik nem kombiban nem 4WD de az nem is tetszik.. ;)

ByE : MiCKEY
+ - Lajbi, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Orommel latom, hogy Lajbi visszatert a listara. O megint jo
visszcsatolasi forras lesz a kulombozo cikkekhez.
SAAB: van egy SAAB bonto es muhely, ahol elegge jol ertenek ezekhez
Angyalfold es Ujpest hataran a Kamfor utcara merolegesen a Reiter es a
Beke ut kozott. (talan Ujpalotai ut?).
En is csak a sajat "szakteruletemmel" (tavkozles) tudom a modelezest
altamasztani. Eloszor mindig az otlet van. Utana jon egy szimulacios
model felallitasa, majd egy matematikai. Ha ez a ketto bizonyitja egymast
akkor 
altalaban jo a model es a durva kozelitest a matematikai modelbol, mig
ezek utan a finom hangolast a szimulacios eredmenyekbol vesszuk. (Ez
persze csak altalaban igaz).

Minden jot:

Zaruba Gergely

UI: Egy db. "kulfoldi" matricat en is kernek.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS