Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 999
Copyright (C) HIX
2001-01-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Suzuki hatso hangszorok (mind)  4 sor     (cikkei)
2 szinrefujt borzalom (mind)  15 sor     (cikkei)
3 elveszett kerekor (mind)  18 sor     (cikkei)
4 szelvedojavito (mind)  11 sor     (cikkei)
5 extrak (mind)  25 sor     (cikkei)
6 "Mutes" (mind)  8 sor     (cikkei)
7 BMW 320i E30 =?UNKNOWN?Q?t=F6r=F6tt_elad=F3?= (mind)  7 sor     (cikkei)
8 UAZ-t =?UNKNOWN?Q?venn=E9k_!?= (mind)  2 sor     (cikkei)
9 Re: extra felszereltseg (mind)  41 sor     (cikkei)
10 Civic hengerfal, Honda valto (mind)  30 sor     (cikkei)
11 Rere flame (mind)  24 sor     (cikkei)
12 ujabb cikk Fogashtol (mind)  9 sor     (cikkei)
13 megint extrak (mind)  45 sor     (cikkei)
14 Opel 1.4 >60 LE (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Xsara (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Re: FORDulatszam (mind)  22 sor     (cikkei)
17 Re: bizt. csekk (mind)  25 sor     (cikkei)
18 re:bizt. csekk (mind)  44 sor     (cikkei)
19 RE: szereld le a rendszamtablat (mind)  9 sor     (cikkei)
20 1.6 Ecotec (mind)  20 sor     (cikkei)
21 Kulfoldi jogsi (mind)  25 sor     (cikkei)
22 RSz tabla (mind)  9 sor     (cikkei)
23 Fabia (mind)  14 sor     (cikkei)
24 Re: Re: Laguna II (mind)  33 sor     (cikkei)
25 Re: Daihatsu TD (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Nehez a valasztas ! (mind)  48 sor     (cikkei)
27 autociki (mind)  11 sor     (cikkei)
28 Tegnapi csuszkalas esete (mind)  52 sor     (cikkei)
29 Re: *** HIX AUTO *** #998 (mind)  20 sor     (cikkei)
30 Rendszam (mind)  9 sor     (cikkei)
31 Re: *** HIX AUTO *** #998 (mind)  23 sor     (cikkei)
32 Kevero - erosito (mind)  34 sor     (cikkei)
33 Integra :) (mind)  15 sor     (cikkei)
34 Honada olaj (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Suzuki hatso hangszorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek koszonom a segitseget,
vegul is a sarokban az indexek
alatt talaltam meg a csatikat.
Laci.
+ - szinrefujt borzalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fenyezett lokharito - extra? ( 64 sor )
>
> Raadasul vannak kukacos vevok, akik ruhellik a szines lokharitot (ritka,
> de van). Arra panaszkodnak, hogy konnyebben serul. Ami nem igaz.

Nahat! En is ezen ritka allatfajhoz tartozom. Ki nem allhatom a szinre
fujt lokharitot. Igaz, nem azert, mert konnyen serul, hanem mert ronda, mint
a bun. Hogy az emberek tobbsegenek miert szep az, hogy minden egyszinure
van mazolva, soha nem fogom megerteni. De legyen az o bajuk, a tobbi
meg az enyem :)

Z.

= Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  =
+ - elveszett kerekor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kerdesem van: ha elvesztettem a kerekort, akkor mit lehet csinalni?
Tudom, megkeresni a dobozat (nincs), kideriteni a szamat... de tegyuk
fel, hogy semmim nincs hozza, no ilyenkor mi van? :)

Mar arra is gondoltam, hogy valami alvilagi embert kene megnyernem a
feladatra, aki parezer forintert szivessegbol leszedi a kerekeimet :)
A csavarok egyebkent alufelni melyedeseiben ulnek, tehat oldalrol nemigen
lehet hozzajuk ferni, az pedig borzaszto fontos, hogy a felnik ne
seruljenek, mert eleg huzos az aruk :((

Ha valakinek lenne valami konstruktiv otlete, azert nagyon halas lennek!

koszonettel:
Zoli

= Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  =
+ - szelvedojavito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ezerszer atragott csont... 
Csak annyi erdekelne, hol vegeznek szelvedojavitast, 
kulonosen budai vagy szazhalombattai cim es telefonszam 
kellene. + Hajszalrepedes(vagymiafene) is javithato, vagy 
csak amolyan kavics altal lepattintott likacs?
Aki reagal, annak bonuskent a jubileumi 1000. HAban 
jelenhet meg a valasza:-)
Koszonet, 
deer
+ - extrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello,

mint mindenhez, ehhez is muszaly hozzaszolnom :))

szoval szvsz 2 lista letezik. az egyik a felszereltsegi lista,
amire sok marka (daewoo) felirja pl. a kulso tukroket,
a motrot, a 4 kereket. 

a masik lista az extrak listaja, ahova azt irjak fel, amit
az alaptipusban nem epitenek be automatikusan.

az auto kategoriajatol, a markatol, az orszagtol fuggoen
egyes dolgok az egyik ill. masik listara kerulnek.

teljesen egyetertek fogashal, amely markabol mar nem
arulnak airbag nelkulit, annal a markanal mar olcso
parasztvakitasnak tunhet legzsakkal buszkelkedni az
extrak kozott.

a kovetkezo kedvencem a full-extra ill. teljes felszereltseg.
ami szvsz soha nem erheto el, hisz a gyar mindig kitalal
valami apro kutyut, amivel meg extrabb lehet a kocsi.

Cs.
AR 146
+ - "Mutes" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Van egy kisse torott kocsi, amit az A oszloptol kellene cserelni.
A bonto alvazszamot nem ad. Ilyenkor mi a helyzet? Hogy
kellene megoldani, hogy ne nezzen ugy ki, mintha at lenne
mutve a kocsi, es eredetvizsgalatnal ne kotekedjenek.
Szamla lenne az alkatreszrol, de a tuzfalat sem artana cserelni,
de vegso soron azt meg lehet oldani. Viszont akkor is vagni kell
az oszlopcsere miatt.
+ - BMW 320i E30 =?UNKNOWN?Q?t=F6r=F6tt_elad=F3?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladnám a 320-as BMW-met 1985-ös, törött az eleje,
ill. van egy másik ugyanolyanom ami teljesen tc.-re van törve, ha valakit a
ketto együtt érdekel az lenne a legjobb.
Az ár nem lesz túl borsos, biztos hogy meg tudunk egyezni.
A kaszni le van AF-ezve nem gond kicserélni :-)

Péter
+ - UAZ-t =?UNKNOWN?Q?venn=E9k_!?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Érdekelne régi UAZ elfogadható áron, lehetoleg dobozos.
Nem baj ha le van pukkanva, csak legyenek papirjai.
+ - Re: extra felszereltseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
From: Székely Balázs >
Subject: RE: extra felszereltseg
> Lehet, hogy mashol Europaban a szinrefújt lokharito, ...stb. az alap, de
mi
> Magyarorszagon vagyunk. Itt pedig a jelenlegi eletszinvonal mellett a
kinalatban
> bizony nagy szamban fordulnak elo olyan autok, melyeknel bizony nincs
szinrefújt lokharito,
> tukor, ... Szoval ezeket szerintem a jelenlegi hazai korulmenyek kozott
nyugodt szivvel
> nevezhetjuk "Extra"knak.

Ahogy Deejaytiszy is irta, piacfuggo, hogy mi az alap, mi az extra.
Franciaorszagban tenyleg van letjogosultsaga a fekete lokosnek, mert a
parkolasi kultura olyan, hogy taszigaljak egymast. Nalunk ez nem terjedt el,
es meg vagyok rola gyozodve, hogy a gyarnak nem kerulne tobbe, ha csak
szines lokos lenne, mint a ketfelere megkeresni a beszallitot, raktarozni a
ketfelet, nyilvantartani, hogy melyik kocsira milyen megy, stb.

Ha meg a gyarnak nem tobb, miert szoroz? Azert, amit Tiszy is irt: a
katalogusban kinezel egy teljesen szinrefujt, szeles gumis, diszkreten
extrazott autot. A listan latod, hogy 1.9m-tol. Na akkor kerek egy ilyent!
Ott all a szalonban, meg lehet nezni. Ja, hogy butan nez ki a fekete lokos?
A fekete tukor? A foton disztarcsa is volt? Kodlampa? Ezeket csomagban
tudjuk adni, de abban benne van a piperetukor, meg a masodik olvasolampa, es
a gumiszonyeg-szett is. Ez a komfort-csomag 275.000,-Ft+AFA. Megszolal anyu:
de ugy olyan cuki, ugyan vegyuk meg, a reszlet igy csak 6000-rel lesz
tobb... Aztan hazamegy, es hireszteli, hogy az o autojaban extra a
napellenzo, a legszurobetet, meg a hamutarto. Es az x marka csak 1,9m-ba
kerult! Ilyenkor elfelejtodik a 275e+AFA, az majd csak a kocsi eladasakor
jon ujra, hogy Dehaturamezfullextras!

Szoval mozgalmi szinten tudatositsuk mindenkiben, hogy a felsorolt
alapdolgok NEM extrak. Igy 200 ev mulva talan nalunk is szeria lesz a 6
legzsak, nem csak a 147-es Alfaban. Jut eszembe: a mult hetvegen nyitott
hetvegejuk volt, lehetett vezetni az osszes alfat, illetve van hivatalos arl
ista is. Reszletek az origon.
Udv

http://auto.origo.hu
+ - Civic hengerfal, Honda valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>u.i: most hallottam, hogy az uj Civic hengerfalaban mikroszkopikus
gombcikkek v
>annak (mint a golflabda felulete), melyek megtartjak az olajat es fokozott
kene
>st biztositanak... :-O

Az Audi V8-as aluminium blokkjaiban nincs acel hengerpersely. Magat az
ontvenyt ontik olyanra, hogy a hengerpalastnal lenyegesen dusabb legyen
sziliciumban, mint mashol. (ezt ne kerdezzetek, talan valahogyan az
ontoforma anyagaval varialnak) A hengerfurat meretre furasa es honolasa utan
viszont megmaratjak a feluletet, ami a lagyabb aluminiumot eltunteti, igy a
kemeny szilicium kristanyok kiallnak a feluletbol. A dugattyu ezen futkos,
kozte meg ott az olaj. Persze mindez mikromeretekben...

Honda valtok es a motorolaj: Nehezen fer a fejembe, hogy a 0w50-tol 15w40-ig
terjedo skalan mozgo motorolajokkal hogyan lehet helyettesiteni egy 80w90
minositesu hajtomuolajat. Miert jo, ha egy alapvetoen 100Cfok folotti uzemi
homersekletre, rendszeres egesre, korombejutasra stb. adagolt motorolajjal
akarunk helyettesiteni egy max 50Cfokot elero, tiszta helyen dolgozo,
viszont irdatlan nagy feuleti nyomast elviselni kepes valtoolajat. Ugy
altalaban. Lehet, hogy eloiras (volt), de ezzel egyutt is mindig
furcsallottam. A Fiat valtojaba Fina olaj kerult, (direkt valto+diff-mu
olaj), holnapra megnezem, milyen a viszkozitasa. Egy biztos: szemre
higfolyosnak tunt, kb mint a motorolaj, de a dobozon egesz mas szam volt.
Mielott jonne a duma, hoyg biztos atontottek: abszolut tiszta forrasbol
szarmazik.

Udv

http://auto.origo.hu
+ - Rere flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: RE: flame  ( 5 sor )
>>Felado :  [Hungary]
>>A cimmel ellentetben most nem fogom leirni, hogy a Honda ilyen szar, meg
>>olyan szar, de tanulsagosnak erzem a tortenetet.
>Mier't, ezt csak a francia autokra szabad?  :-)
>--Udv:szm

Ha rendszeresen olvasnal, tudnad, hogy en a tavolkeletiek ellen szoktam
kikelni magambol. De most erot vettem magamon. :)    A franciak majdnem
olyan jok, mint az olaszok. Sokaig szemeztem egy XM-mel, de az asszonykammal
az Alfa 155 a kozos nevezo :)

Amugy meg egy "hondolat": 52ekm (vagy valami ilyesmi) volt a Hondaban, mikor
zugott-bugott. Mint utobb kiderult, azert, mert nem a megfelelo olaj volt
benne. Kerdeseim:
1. a gyarban nem megfelelo olajjal toltottek fel?
2. jo olaj volt benne, de azzal is szetment? Europaban istentelen idok ota
(~1980) ismert az un. elettartam-olaj a valtokban, amit ugy 100ekm utan
erdemes esetleg cserelni. Hondaeknal ilyen nincs?

Fogash

http://auto.origo.hu
+ - ujabb cikk Fogashtol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megjelent egy ujabb irasom az origon, megpedig egy 93as evjaratu Passat
tesztje. Azt kernem a t. listatarsaktol, olvassatok el, aztan irjatok meg
akar a listan, akar maganban, milyen. Elfogult-e, illetve hianyoltok-e
belole valamit?

Kosz
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - megint extrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>- Nagyon klasszak a szinre fujt lokharitok es tukrok,   foleg akkor, amikor
szepen vegig van karcolva.

Miert, annak az az alaphelyzete, hogy vegig van karcolva? Az en 10eves
Fiatomon olyan a szinre fujt lokos, hogy a legkiallobb resze, meg alul 2cm
rendesen fekete. Igy az (elvileg) karcolodhat, megsem nez ki a kocsi ugy,
mintha egy fel kuka lenne racsavarozva elol-hatul. A tukreim viszont
feketek. De a mostani pl. Seicento Sportingon a piros tukor utolso masfel
centije fekete muanyag, tehat a karcolod(6)o felulet nem szines.

>- Szeretem, ha az ablakot le tudom tekerni akkor is,   ha nincs bekapcsolva
a gyujtas, stb.
En meg szeretem egy mozdulattal leengedni mindet, amikor 200 fok van a
kocsiban, vagy epp indulok es tiszta paras, vagy kerdezni akarok valamit egy
jarokelotol. Sot, az sem rossz, hogy az asszony utan egy mozdulattal
visszarendezem a tukrot nekem tetszore, vagy ha valahol csak sejtek egy
tereptargyat, akkor lekunkoritom.

>Amit fontosnak tartok egy autoban:
>- Nyomatekos es eros, tartos motor,
Az jooo, azt en is elore sorolom

>- Konnyu szerelhetoseg
Nem mindegy? Ne kelljen hozzanyulni!

>- Nem tul magas fogyasztas
Mindig csak a kocsi araval egyutt vizsgalva!

>- Tagassag
Alapveto!!!

>- Aktiv vedelem (hogy megelozzuk a balesetet)
Az am. Jo fek, jo futomu. Inkabb ABS-t adnanak, mint lufit.

>Egyebket szemfenyveszteskent sok autoszalon kotelezo alapfelszerelseget
sorol fel extrakent
>(pl.: utasterbol allithato fenyszoromagassag-allitas).
Persze, de ez markafuggo is. Az S-Mercinel a szervokormanyt meg sem emlitik,
az ABS-t is epp hogy csak.
Nezz meg egy "alapvetoen gazdaon felszerelt" Golfot. A 15"-os acelfelni
szerepel az extra felszereltsegek listajan!    :(

Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Opel 1.4 >60 LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az lenne a kerdesem, tudja-e valaki hogy Opel Astra Classic 1.4-es
nem a 60LE-s motorral, hanem nagyobbal letezik-e egyaltalan, es ha igen,
akkor hol lehet beszerezni. ( uj kellene ). Itt Pecsen azt mondtak, hogy nem
lehet, de aposom ugy hallotta valami Opelestol, hogy letezik 75 LE-s is.

        Koszi:

                             Pinyo
+ - Xsara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nos, en mar a 3. Citroent "fogyasztom" ami most eppen

>A dealer szerint is egyik szemuk sir a masik nevet, ezt
>ugy kell erteni hogy egyreszt orulnek hogy ilyen jo autot
>arulnak, masreszt szomoruak :-) hogy semmi baj nincs
>veluk, igy a javitasbol jelentos bevetelkiesesuk van.

Egy rokonom vett nemreg egy uj Xsara-t.
Valoban szep, kenyelmes, jol felszerelt auto.
Azert apro hibak vannak.
Az elso ezer km utan a bal elso elektromos
ablak nem megy fel.
Az airbag visszajelzo folyamatosan vilagit.
Az utobbi, a markakereskedes szerint, tipushiba.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: FORDulatszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Az 1.6-os Fordomhoz ezeket az adatokat irja a brosura:
> - Teljesitmeny: 66 kW (90 LE) 5500/min fordulaton
> - Nyomatek 130Nm 3000/min fordulaton
> 
> Ezek alapjan hol van az a fordulatszam tartomany, ahol a motor kenyelmesen
> dolgozik? 

3000 es 5500 kozott.

> Es melyik fokozatban erdemes addig huzatni? Mert marhara maskepp
> reagal mint a szazeves Zsiguli. Mas tapasztalatom pedig nincs...

Mindegyikben ha motorgyilkos vagy, de ha a 3000 ala esik akkor vissza
kell kapcsolni.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: bizt. csekk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Mit vett volna el? A muszaki egy vizsga, amit nem lehet elvenni. A forgalmit
> nem veheti el, mert a jarmu tulajdonjogat is igazolja, azt pedig nem vagy
> koteles odaadni. 

Ezzel ervelnek egy kicsit :) Azert nem veheti el mert a zsaru nem
szpecialista aki meg tudna mondani, hogy a jarmuved megfelel vagy sem
muszakilag. De ha jelen van egy autos szaki pl. egy kezi fustmerovel es
nem megy a a kocsi a "villamteszten" akkor mar elveheti a forgalmit
jegyzokonyv fejeben.

> Ha viszont szigoruan veszi, es azt mondja, hogy KFB nekul
> nem vehetsz reszt a forgalomban (a fek nelkuli kozlekedes analogiajara),
> akkor felszolit6, hogy szereld le a rendszamtablat. Ezt vmilyen doksi
> elleneben elviszi, es majd visszakapod, ha a hianyzo feltetel teljesuleset
> igazolod, esetunkben biztositos igazolassal, vagy muszaki vizsgaval...

Ebben van valami...

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - re:bizt. csekk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, udv Fogash!

>>Kuldenek egy kb 5*8 cm-es papirt, miszerint rendelkezel az evre ervenyes
>biztositassal
>
>Amikor meg csak az elso negyedevet fizettem be??? Csodalkoznek. Amugy az
Igen, a garancia anno egesz evest kuldott.

>A4es geppapir kicsit nagyobb 5x8 cm-nel...  :)
Az egy 5x8-as cetli volt, A4-es lapbol kellett kivagni az igaz :-)).

>
>>...mar bele is futottam egy ellenorzesbe, a kozeg mondta, hogy szerencsem,
>>hogy van
>> mert vette volna el a muszakimat maris.
>
>Mit vett volna el? A muszaki egy vizsga, amit nem lehet elvenni. A forgalmit
>nem veheti el, mert a jarmu tulajdonjogat is igazolja, azt pedig nem vagy
A forgalmiban van egy szelvény ami a muszaki ervenyessget igazolja
azt akarta elvenni, meg a pottyomet a rendszamrol.
A rendszam az enyem, megvettem, azt nem veheti el.

>koteles odaadni. Ha viszont szigoruan veszi, es azt mondja, hogy KFB nekul
>nem vehetsz reszt a forgalomban (a fek nelkuli kozlekedes analogiajara),
>akkor felszolit6, hogy szereld le a rendszamtablat. Ezt vmilyen doksi
>elleneben elviszi, es majd visszakapod, ha a hianyzo feltetel teljesuleset
>igazolod, esetunkben biztositos igazolassal, vagy muszaki vizsgaval...
Kicsit durva egy cetli otthon felejtese miatt a muszakimat
ervenyteleniteni,
hiszen ha otthon marad a jogsim abban sem ervenytelenitik az orvosit,
nem?
Csendi a tokeit tepetne le a nem fizetoknek, es ebben igaza is van, de
tepes
elott azert meg megengednem, hogy igazolja a dolgot akar akkor kert
igazolassal.
Hiszen igazolast barmikor kerhetek, sot a rendor radion is erdeklodhet 
ilyesmi utan, meg is tette de hala a biztositok/rendorseg informatikai 
rendszerenek, minden eredmeny nelkul. Igy maradt a mazli, hogy volt
papir.


Udv: Arpi

-- > Suse Linux 6.2 NsMail < --
+ - RE: szereld le a rendszamtablat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mi az eljaras, ha nem tudom leszerelni /pl. feleseg/baratno/anyos
>erre nincs kikepezve/, mert csavarozva/ragasztva van, nincs szerszam, stb...
>vagy egyszeruen nem vagyok ra hajlando-- de pl. az enyemet a rendor
>szerszamok nelkul nem biztos, hogy leszedi...

Nem is. Kihiv egy "szakembert", aki a te koltsegedre leszereli - igen
barati arfekvesben.

andi
+ - 1.6 Ecotec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Kicsit kesve egy gyors reakcio.
>Erre az egyik Alfas (nagy A-val) irt neki, hogy uram, az a legkisebb
>1.6-os Ecotec ugye 75 loeros funyiromotor, ne tessek mar sportosnak
>szidni. Elkovette viszont azt a hibat, hogy odairta, milyen kocsija
>van: 164 3.0 V6

A legkisebb 1.6-os Ecotec (csak Opel van ugye?) 100LE.  A 75LE-s egy mar
eleg regi 8 szelepes, kozponti befecskendezeses motor.  A regi 1.6-os
viszont a legkevesbe sem neveznem funyiromotornak.  A funyiromotor
jellemzoje nalam: magas fordulaton mukodokepes, es amugy gyenge.  Az alap
1.6-os egyebkent szerintem igen jol sikerult, nem csak az olcsosag miatt
maradt meg ilyen sokaig.  En nagyon szeretem, igazan jo egy hetkoznapi
kenyelmes autozasra pl. egy Astraba.  Mondjuk az 1.6-os Ecotec sem az a
kifejezetten sportos ...
Nem a nemetimadat szol belolem, de ki akartam javitani az illeto Alfast
(nagy A-val). (Nem teged, Csaba :-)!

Borbely Gabor
+ - Kulfoldi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lehet, hogy most én tálalom fel a spanyolvigaszt, de a következo egy jó
megoldás lehet:

Amikor külföldiként Magyaroszágon honosítod a jogsit - 6 hónap
ittartózkodás után kötelezo - akkor néhol bevonják az eredeti. Ez
kerület és hivatalnokfüggo. Nekem a XII. kerületben visszadták a
jugoszlávot, csak bele kellett írnom a kérvénybe, hogy szükségem van rá,
mert YU autót és YU-ban is szoktam vezetni. Más kerületben illetve
ügyintézonél meg kerek perec kijelentik, hogy mindenképpen be kell
vonniuk.

Amikor erre felveti valaki, hogy mi van ha visszamegy a másik országba -
mint pl. én YU-ba - akkor az a válasz, hogy odaát jelentsem be, hogy
elveszett és akkor lesz két jogsim, mert ok nem küldik sehova.

Erre persze megkérdeztem, amikor egyik haverom jogsiját intéztük a III.
kerületben, ahol mindenképpen bevonják az eredetit, hogy milyen jogon
kényszerítenek valakit arra, hogy egy idegen ország hivatalának
hazudjon, azt mondták, hogy nem kötelezo Mo.-n vezetni.

Szóval a haver otthon bejelentette, hogy elveszett a jogsi és most már
van neki magyar és jugoszláv is.
Ez muködhet más országok esetében is.

Gábor
+ - RSz tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>akkor felszolit6, hogy szereld le a rendszamtablat. Ezt vmilyen doksi
>elleneben elviszi, es majd visszakapod, ha a hianyzo feltetel teljesuleset
>igazolod, esetunkben biztositos igazolassal, vagy muszaki vizsgaval...

Ilyenkor a matrica-rendszammal mit kezdenek? Alfakon van eleg sok elol.

SzaboZE
+ - Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja Mindenkibe!

 -Dani- !
Szivbol grtatulalok az uj jovevenyhez, es kivanom, hogy sok
oromotok leljetek egymasban!

A kormanyok legyenek velunk, (a rohadt benzin emelkedik :o(    )
Udv!


 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - Re: Re: Laguna II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Attila kerdezi:
>>>
Nem lesz tehat olyan valtozat, amiben plusz egy ulessort lehet tenni a kombi
csomagtartojaba es igy egybol plusz ket szemely szallitasara lesz alkalmas...
Regebben a Nevadak tudtak ezt. Meg a Citroen CX Break-nek is volt egy Familiare
valtozata, amiben heten utazhattak. (tudom vegyek egyterut)
Valaki keresett 6 szemelyre jo autot. Esetleg ezeket keresheti! Az aruk sem
lehet egetvero, de mindenkepp meg kell nezetni oket.


Miutan nagyon csapott lesz a hata, nem fer be a plusz ules.
Az hogy keresik, az igazabol duma. Mondjuk amikor volt, akkor kerestek evente
10-en, es vett ebbol 1 (orszagosan). Fajdalom, emiatt az 1 vevo miatt
modelpalettat fenntartani nagyon koltseges lenne.

Raadasul ott az Espace, arra pedig konnyu rabeszelni az embereket - mindenki
imadja. (csak nincs penze ra :-((



>>** Technika: nincs kulcs, csak kodkartya, legnyomasmeres a gumikban,
>A kodkartya a riasztot kulon kezeli? Es milyen tavolbol hatasos?

Gyari inditasgatlo van benne. Egyebkent pluszban csak olyan riasztot epitunk be
,
amit a kozp zar is vezerel. Igy eleg elhagyni a kulcsot, es semmi sem mukodik..
. :-))



udv, deejaytiszy
+ - Re: Daihatsu TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

teebyVfreemail.hu levelere valaszolva:

En ezt a mondatodat nem ertem. Lehet, hogy en vagyok a hulye de nem "turbost"
akartal irni a benzines helyett

"hogy a dizelmotor, akar szivo akar benzines, rendelkezik egy minimum szukseges
hengerenkenti kobcentivel."

Bocs ha keresem a kakan a csomot :)

Gyugyo
+ - Nehez a valasztas ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

     Ugy gondolom nehez dolgot kerek toletek, es elnezest ha olyant
     kerdezek ami mar sokszor tema volt.

     Szeretnek egy 6 szemelyes thgk -t, hogy milyen tipust azt nem tudom.
     Probalom gyujteni az adatokat.
     Mit neztem eddig :

     KIA : ha jol tudom koreai,dizel 2665 ccm ,82 LE , azt hallottam gyenge
     a motorja , valto 150000 km nel elromlott.

     MAZDA : dizel 2184 ccm, 71 LE , egy megkerdezett jokat mondott


     HYUNDAI : dizel 2476 ccm, 79 LE, aki szidta a KIA -t dicserte a
     hyundai -t

     A KIA,MAZDA,HYUNDAI motorja az ules alatt van, ez nekem nem
     rokonszenves.


     TOYOTA : 2446 ccm, 79 LE jot hallottam

     VW : magasabb ar, alacsonyabb arnal turbodizel 1900 ccm, 68 LE ,
     onsuly 1600 kg, Nem kicsi ez a motor ?


     Renault,Citroen, Peugeot, Ford , Fiat?

     Mondjak egyesek, nem szabad japan autot venni. ??? (dragabbak az
     alkatreszek a japan autohoz? )


     Kinek milyen tapasztalata van ?

     Lehet olyant mondani, hogy valamelyik tipus szervizelese drababb ,?
     valamelyik tipushoz az alkatreszek dragabbak ?

     Szervizre csak oda lehet vinni az autot ahol vetted, vagy masik marka
     szervizbe is lehet ?

     Mas tipus javaslat?


     Elore is koszonom a valaszokat.

     Feri
+ - autociki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ma is volt egy picike kapas az autocikihez.
w3.swi.hu/autociki/

Udv:
	Cocas

ui.: lassan - igerem - mar rendszerezni is fogom a kepeket, de lassu munkahoz i
do kell,
     sz..rhoz meg meg tobb.    :-)
+ - Tegnapi csuszkalas esete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Egy erdekes esetet osztanek meg a tarsasaggal a tegnapi nap-
	rol, illetve az altalam hon szeretett hatosagi kozegrol.
	  Miutan leesett az idei tel elso hava, kimentem a haverommal
	a Polus Center parkolojaba csuszkalni. Mikor odaertunk, ezt a
	"sportot" mar uztek nehanyan. Mi is bealltunk par korre, majd
	ugy 9 ora magassagaban megerkeztek a zsaruk. Eloszor kicsit
	tanacstalanok voltak, majd megiscsak lassan feloszlattak a bu-
	lit. (Persze ekkor mar kint volt negy auto es vagy 11 fakabat.)
	Majd szep sorban odamentek mindenkihez (persze senki nem moz-
	dult arra varva, hogy majd lelecelnek), hogy felirjak az ada-
	tait. Ezt mi sem kerultuk el - nem is igazan akartuk artatlan-
	nak vallva magunkat. Alljon itt a tegnap lezajlott parbeszed
	koztem (E: en) es a rendorruhaba oltozott penisz (P) kozott.
	P: Jo estet kivanok, szemelyi igazolvanyokat es forgalmi en-
		gedelyt kernem!
	E: Jo estet, parancsoljon! De hadd kerdezzem meg, mi itt a
		problema?
	P: Tudja, vannak itt utburkolati jelek, amik...
	E: ...nem ervenyesek, ha nem latszanak! (Ezt a kollegammal ko-
		rusban mondtuk.)
	P: Nem ugy van az!
	E: Fogadjunk, hogy ugy van, ezt akar a birosagig is vihetjuk!
	P: Hat higgye el, akkor fogok talalni valamit, amiert felje-
		lenthetem!
	(Itt nem akartam kozbeszolni, hogy ez hatalommal valo vissza-
	eles, ugyanis egyebkent is vaj volt a fejemen: elol _eppen_ hi-
	anyzott a rendszamtabla. ;-))
	E: Na latja, ebben biztos vagyok!
	P: Szoval felirom az adatait, es ha megproba'lna'k meg egyszer
		ezt csinalni, annak sulyosabb kovetkezmenyei lesznek.
		Feljelentes, penzbirsag.
	E: Felteve, ha errol bizonyito ereju videofelvetel keszul!
	P: Szoval maga ilyen vicces csavo! Akkor hadd mondjam el, hogy
		en meg olyan csavo vagyok, aki beviszi az orsre, aztan
		ott toltheti az ejszakat!
	(Hatalommal valo visszaeles No. 2.! Egyebkent nem kozoltem vele,
	hogy engem csak ne csavozzon!)
	E: Jol van, ugyis indulni keszultunk...
	Visszakaptuk az iratokat, es le is leptunk. Ez a tortenet is to-
	vabb melyitette a kocsog rendorok es koztem levo szakadekot.
	Ezeknek nem hiszem, hogy ne lett volna jobb dolguk, mint par
	szorakozasaval _senkit_nem_zavaro_ fiatalt cseszegetni. Eeeez
	baromi lenyeges lehetett! Bunuldozesre meg "nincs eleg emberunk"!
	Sommas velemenyem:

		KOCSOG RENDOROK!

	Udv mondenkinek:

							Nagyak
+ - Re: *** HIX AUTO *** #998 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 2001.01.24._, you wrote:
>Ugyanakkor a full buta emberek fognak egy arlistat, es megnezik,
>hogy melyik olcsobb. Tokmindegy, mi van benne, de az olcsobb.
>Mi ugyanigy voltunk a Clionkkal. Megszunt az RL felszereltseg
>(alig vittek), ugyhogy egy eve MINDEN Clio szervo + el.ablak +
>centralzar + kodlampa stb-vel jon (RN szint). Persze az ecceru
>ember huzta a szajat, hogy DEDDRAGA az auto... Mindegy,
>befogom a szam, vegulis ezekbol elunk...

Lehet, hogy a full buta emberek kozott vannak olyanok is, akinel a 
penztarca nem full, es inkabb kezzel tekeri le az ablakot, minthogy 200 
eFt-ert belepakoljanak extrakat. Az autora meg szuksege van.
En ugyan ceges kocsival poroszkalok, de ha sajat penzbol kellene 
vasarolnom, akkor odafigyelnek.
Talan akkor en is egyszeru ember vagyok, akibol Te is elsz?
Üdv
Zsolt

---
Bercsi Zsolt                            mailto:
+ - Rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mi az eljaras, ha nem tudom leszerelni /pl. feleseg/baratno/anyos
>erre nincs kikepezve/, mert csavarozva/ragasztva van, nincs szerszam, stb...
>vagy egyszeruen nem vagyok ra hajlando-- de pl. az enyemet a rendor
>szerszamok nelkul nem biztos, hogy leszedi...

Nem problema. A rendor hiv egy szerelot, aki leszedi a rendszamot.
Termeszetesen ennek a koltseget Te fizeted ! (A buntetesen felul !)

Zotya
+ - Re: *** HIX AUTO *** #998 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A ceremonia kellekei:  magyar jogsi es hitelesitett forditasa; az
> onkormanyzattol papir, hogy mikor jelentkeztem be ide lakosnak

Tolem mar csak a jogsi hivatalos forditasat es az utlevelet kertek,
amiben benne volt a tartozkodasi engedely. A magyar jogsit csak akkor
kellett leadnom amikor megkaptam a nemetet es azt mondtak, hogy majd
Magyarorszagon cserelik vissza magyar jogsira, ha hazakoltozom.
A magyar konzul (Stuttgart) azt mondta, hogy nem kaphatom vissza tole a
magyar jogsit es gyakorlatilag biztos, hogy nem fogom a regi jogsimat
viszontlatni, otthon ujat fognak kiallitani. Tehat valahol valaki a
kukaba fogja iktatni. 

> Aki azzal kacerkodik, hogy Nemeto-ban vesz kocsit es kot ra biztositast,
> az tegyen el a magyar jogsi hiteles forditasarol egy fenymasolatot!

A nemet viszonyokat meg nem ismerem, Franciaorszagban elfogadtak a
Magyarorszagi kotelezo biztositotol szarmazo bonus igazolast.

> Franciaknal a Clio 5 szintjebol regen 2 volt fekete lokharitos.
> (oke, nem normalis orszag).

Az ottani parkolasi szokasokat ismerve en dodzsem lokharitoval vennek
csak uj autot.
+ - Kevero - erosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnek egy keverot, ami egyben 
erosito is a kocsimba. Amit tudnia 
kene:

- legyen mondjuk 5 bemenete
- a bemenetekre tetszolegesen tudjak 
  radugni mondjuk radio, magno, CD, 
  MP3 lejatszo, hangkartya kimenetet 
  illetve mikrofont
- legyen egy sima sztereo kimenete, 
  amire mar csak a hangszorokat 
  kelljen rakotni
- a kimenet hangereje allithato 
  legyen
- minden bemenet erositese 
  egyenkent allithato legyen (Ez nem 
  olyan fontos, de jo lenne.)

Tehat egy ilyen egyszeru kevero kene, 
ami kocsiba valo, tehat rezges, hideg, 
meleg es minden idok minden viszontagsaga 
ellen vedett. :)

Tud valaki ilyenrol? Milyen gyarto gyart 
ilyet? Tudtok valamit ajanlani? Minel 
kisebb legyen a merete, semmi kulonleges 
szolgaltatas nem kell bele, legyen egyszeru.

Koszi szepen:

Laci
http://www.geocities.com/agostonl/transam_m.htm
+ - Integra :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 1/24/2001 +0100, you wrote:
>azert hivtam, mert kopog a motor"
>->hajtokarcsapagy KO.
>Mi ebbol a tanulsag? A nagyok is hibaznak!

na ez az, mostantol szamitva tobb mint 100e km-ig meghibasodas nelkul fog 
szaladni, en mar ugy erzem, vegulis mindent elinteztem, es kiharcoltam.Ha 
masik integrat vettem volna, es ugyanugy motorolajat kap akkor valszeg 
ugyanugy jarok, max a vizpumpa csapagy nem ment volna ido elott tonkre, de 
100e km-ig ugyis kell cserelni vezmuszijat, akkor mar sokan szoktak 
vizpumpat is cserelni, igy mind1 hogy 1 evvel elobb vagy kesobb fizetem ki 
ezt a javitast. Raadasul nem volt meg ve4res a torka csak zajos volt 
hidegben, de engem zavart.

Ant
+ - Honada olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 1/24/2001 +0100, you wrote:
>Az ujabb modelleknel (HRV, CRV, Integra) elofordultak problemak (hangos difik,
>akadozo valtok) amik miatt a gyarto kifejlesztett egy speci olajat. Ez az olaj
>meg csak mostanaban kerult ide es a problemas autokhoz ajanlotta a gyar. Az uj
>olaj azonban olyan mertekben javitotta a problemas valtokat (ezt Ant is 
>igazolh
>atja), hogy celszeruve valt ezt hasznalni minden Honda-valtoba.

Igen eloszor pont ezt mondtak nekem is..

Aztan a honda hungarynal egy fo fo szervizvezeto ember azt mondta hogy ez 
nem igy van.. Miota van integra, ez az MTF II olaj kell bele (atmenetileg 
jo a motorolaj is), minden szerviz megkapta az infot, csak ok ugy gondoltak 
hogy jo lesz bele a motorolaj is, hisz az elozokbe is jo volt.
Azert meselik hogy nemreg ota van ez a dolog, mert a kozelunkben levo egy 
honda kereskedesnel szetcsesztek egy srac integrajat es akkroa botrany volt 
belole hogy ujra kuldtek ki par honapja a leveleket a honda 
kereskedesneknek hogy a motorolajat tobbet az eletbe ne tegyek bele az 
integrakba.
Szoval szo sincs arrol, hogy azert fejlesztette ki a honda kesobb mert 
zajos volt.  Sot mi tobb, aki a mustang ugyben adott infokat autoszerelo 
usaban, es kiderult hogy evek ota ezt az olajat aruljak es minden honda 
valtoba ez a honda olaj kerul.

Egy dologrol szol az egesz. Az egyszeri magyar szerelo felulbiralja a gyar 
altal megadott infokat, es igy a szervizvezeto akar havi 20.000 ft 
pluszpenzhez juthat, ezzel sok szazezer forintos kart okozva.

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS