Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 529
Copyright (C) HIX
1999-10-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Skoda ekszijtarcsa, legnyomas (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Re: Impreza gyorsulasa (mind)  40 sor     (cikkei)
3 Re: Okos nemet (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Re: kipufogo csere (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Re: picistati (mind)  26 sor     (cikkei)
6 gyerekules (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Re: re gyerekules (mind)  10 sor     (cikkei)
8 AutoHiFi (mind)  6 sor     (cikkei)
9 Gumi (mind)  6 sor     (cikkei)
10 Depresszio (mind)  27 sor     (cikkei)
11 szerszam (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Melygarazs, biztonsagi ov, bukosisak, gyerekules (mind)  68 sor     (cikkei)
13 Jatek (mind)  25 sor     (cikkei)
14 Traffipax - targyalas (mind)  38 sor     (cikkei)
15 Ekes reteszek (mind)  73 sor     (cikkei)
16 Lengescsillapito,ARO (mind)  34 sor     (cikkei)
17 HiX-Auto honlap frissitve (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Tagletszam az AUTO-n (mind)  6 sor     (cikkei)
19 Oldboy levele (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Skoda... (mind)  61 sor     (cikkei)
21 Metro (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Talalkozo + uj talakozo helyszine (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Benzinmutato (mind)  7 sor     (cikkei)
24 Polo (mind)  13 sor     (cikkei)
25 OMV kut (mind)  12 sor     (cikkei)
26 #527 AUTO (mind)  15 sor     (cikkei)
27 Re: Bocsanatkeres (mind)  68 sor     (cikkei)
28 Ajanlo Lista (mind)  34 sor     (cikkei)
29 #526 AUTO (mind)  7 sor     (cikkei)
30 gyerekules (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Skoda ekszijtarcsa, legnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok

Szeretnek valamit tisztazni, ill. helyesbiteni,
a skoda ekszij tarcsaval kapcsolatban.

 irta:

Nekem egyszer leesett a komplett tarcsa,...............
A csehek kicsit elterveztek az egeszet mert forditva kellene lennie a
menetenek, akkor a tehetetlenesel fogva inkabb meg akarna huzodni.

NEM vita kezdes nem bantas,de azt meg kell huzni mint allat.
Szijtarcsa meghuzasi nyomateka skodan 100-120Nm.
csak összehasonlitas kep :
skoda hengerfej csavarok 50-55Nm
skoda legszuro csavarja: 1,5-2Nm

  A konstrukcios otlet szerintem is jobb lenne amit gondoltal.
DE mit ossze kopkodnel ha  balos menetu lenne es te meg bele
szakitottad volna.

Fercsi bacsi irta:

Gyerekek mennyit fujtok a skodri kerekeibe? A konyv erdekes ertekekkel
allt elo. En elol1.9, hatul 2.0-val jarok. Szerintetek????

En is ugyan ennyit szoktam!
                                                        Udv.

Pertu
+ - Re: Impreza gyorsulasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Mielott meg ez valna a legfontosabb kerdesse a listan :))

:-))) Lásd Honda.

> Megneztem az 1996-os ADAC katalogusban, ott a
> 2 literes 115 loeros Subaru Impreza 10 (9,7) mp alatt
> 100, azaz egyszaz km/h-ra gyorsul.
> A legfurgebb Subaru a 2,2 -es Legacy 9,5 mp-es
> idovel. Ez azert egy autotol nem rossz teljesitmeny,
> meg, ha a 10 mp alatt 200-tol kicsit messze is van.
>
> Tisztelettel
>
> Csussz

Utanajartam en is. A kocsiba 350 LE-t patkoltak bele, de van
meg 400 lovas valtozata is. Termeszetesen turbo. A nyomateki
es teljesitmenyadatok alapjan (sajnos eleg szukos adatok)
eppenseggel elkepzelheto, ugyanis a rajongo kollega azt irja,
hogy a _vegsebesseg_ ___206km/h___, ami irrealisan alacsony.
Ez igen rovid attetelezest jelent, ami persze jot tesz a
gyorsulasnak. Ilyen teljesitmeny mellett az (elmeleti)
vegsebessegnek kb. 300-320 km/h-nak kellene lennie, mint a
Jaguar, Merci, BMW, stb-k eseteben, csak ugye ott leszabalyoz
250-nel az elektronika.

Mindenesetre furcsa dolog lenne versenyeznie egy Ford
Focus-szal vagy Mondeoval, mert az elso par szaz meteren
otthagyja mint eb a szaharat, utana a "csaladapa auto" 210
km/h-val szepen elcsorog a hiper-szuper-csodasportkocsi
mellett. Megneznem a Subarus orcajat.:-)))))))

De mint tudjuk, a dragsterekbol meg ennel is nagyobb
literteljesitmenyt hoznak ki, igaz kb. 30 masodpercre.:-)

Istvan
+ - Re: Okos nemet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Mifelenk van egy mondas:
> "Gazdag ember Mercedes-t vesz. Az okos meg Citroent"
> alien

Merre van az a tifeletek? Eleg furcsa hely lehet....
Meseljel mar muszaki horrortorteneteket a Mercirol mert en tudok nehanyat a
Citroen-rol.
A Citroen utoljara a 15CV-vel volt a muszaki fejlesztesek elvonalaban. Azota
francias konnyedseggel, mondhatni bohem modon ertelmezik a technikat.:-)

Istvan
+ - Re: kipufogo csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tegnap csereltem a kipufogo dobot a Toyotan, Houston, USA-ban $45 volt.
Fel
> napi netto fizetes. Muszaki vizsga $25,50.

Most panaszkodsz, vagy dicsekedsz?
Nekem ez igy zajlott egy szakadt 13 eves kadettnel (kozepso dob+csoszakasz
motorig), direkt kipufogoszervizben:

1: kipufogo szetszakitasa fekvorendor segitsegevel :(
2: nagybetus kipufogoszerviz megpillantasa, balra be.
3: szaki megvizsgalja, megrendeli, holnaputan vissza, addig durrbele :)
4: nem passzol, szaki megrendeli a jo verziot, holnaputan vissza, addig
durrbele :)
5: szaki felteszi, minden nagyszeru kiveve -12000Ft hajra...
6: adott fordulatszamnal valami zorog, vissza, vallvonogatas, igazgatas,
hajra...
7: karima mellett kifuj, vissza, vallvonogatas, reszelgetes, csavar
beleszakitasa, szomorkodas, hajra...

hat ennyit az idorol...

jts
+ - Re: picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

OldBoy () irta a #528-as AUTO-ban:

> Tudjal rola: Szoban es irasban is allasfoglalast kertem az
> Orszaggyules Adatvedelmi Biztosa Hivatalatol, igaz, nem a
> statisztikai adatok, hanem az Ajanlo/Nemajanlo Lista
> dolgaban. Ha megkuldik, abbol talan kovetkeztethetunk a
> szemelyi adatok nyilvanossaga dolgaban is a kovetendo
> eljarasra.

Hat, Majtenyi hivatalatol ne szamits gyors eredmenyre... :-) 
Egy masik lista tagja mas de tartalmat tekintve hasonlo 
kerdesben (iskolai WEB lapokon mi publikalhato) tobb mint 
egy eve varja az Orszaggyules Adatvedelmi Biztosa Hivatalatol 
a valaszt... Igaz, udvariasan kertek turelmet, mondvan, hogy  
akerdes igencsak bonyolult...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs

P.S.: A TIPP-en megjelent hasonlo, az, aki ott csinaja, "sir-
nevet oldal"-nak nevezi... :-)))
+ - gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Az #528-as AUTO-ban olvastam:

> >Bizonyara hallottatok,hogy jovore
> >(Megyunk Europaba") jelszoval,
> >12 eves korig gyerekules lesz kotelezo nalunk!

A rendor mikent fogja megallapitani, a gyerek mennyi idos? 
(Foleg a hatereset "erdekes", ugy 9-10-11 eves kor...)

Pápai Tamás ) irta:

> Nezd, minden, a gyerekere vigyazo ember szerintem eddig is
> hasznalt gyerekulest. Lehet, hogy nem a 11 eves gyerekenek, de a
> 3-4 eveseket meg biztos, hogy iyenbe ulteti.

Nem mindegy! (marmint a kor).

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: re gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonet a korrekt valaszokert ( kulon  )!
Termeszetesen nem penz kerdese a biztonsag, plane egy gyermek elete!!
De nem csak errol szol a tortenet.
Fizikailag ,technologialiag nem tudom elkepzeni a GYERMEKULEST!
Tehat nem ules magasitot, mert ez mar bevalt, hanem egy e-celre keszitett
has-mell elotti korvedovel ellatott forgalomban levo gyermekulest.(40-45
kg?!)
Marpedig a TV-ben ez hangzott el:"jovore bevezetik a gyermekek szamara
a gyermekulest 12 eves korig!"
Udv:Restye Janos 
+ - AutoHiFi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi autosok!

Ha valakit erdekel talaltam egy eleg jo AutoHiFi forumot
Ime a cim: http://www.autohifi.info.hu/

Udv: DrOne
+ - Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladnek szinte ajandek aron egy hasznalt Opel 13 colos gyari felnit Michelin
MX 155x13 elfogadhato allapotu gumival.Valamint keresek teli gumit Fiat
Tipomra felnivel vagy anelkul 4-5 db egyformat 165/70X13 vagy 155x13
meretben.Uj jo aron valamint keveset futott hasznalt erdekelne.
Epkezlab ajanlattal kernek egy telefont a 0630 9 715103 szamra.
Jano
+ - Depresszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Teeby irta:
"A terheles nem befolyasolja a depressziot."
--
Teeby! Komolyan nem akarok vitatkozni Veled, es tavol alljon tolem,
hogy megbantsalak (remelem, nem is teszem (:-)), de nekem ez a
foglalkozasom, tobbek kozott ilyen merest is szoktam csinalni, amit
ugy hivnak, motorbeepites merese. A lenyege, hogy a merendo jarmuvel
egy masikat vontatunk, amit addig fekezunk, amig a merendo jarmu
nevleges fordulatszaman elo nem all a legnagyobb terheles, es ekkor
regisztraljuk a szivocsodepressziot es a kipufogo ellennyomast. Hidd
el nekem, hogy a terhelestol fugg a depresszio! Van amikor egy oraig
azon szorakozunk, hogy beallitsuk a megfelelo terhelest (fekezoerot)
ahhoz, hogy meglegyen a kivant allapot. A legnagyobb
szivocsodepressziot es kipufogo ellennyomast a nevleges fordulaton
akkor kapjuk, ha a legnagyobb a terheles. Ha erdekel valami meg a
temaban, es tudok ra valaszolni, akkor megteszem, de ha kivanod,
megkerdezhetem a kollegakat a cegnel, akik motorfejlesztessel
foglalkoznak, es akkor pontos valaszt is adhatok.

    Szasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - szerszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lanyok es Fiuk !
Erdemes zsebrerakni a dugokulcs nyelet es vasarnap
kibattyogni a bolhapiacra. (Bp. Varosliget. PeCsa.)
Tobb arusnal, nagy hegyekben allnak a kulonbozo
meretu dugok. Valaha jobb napokat latott keszletek
"elprivatizalt" darabjai.  Proba-cseresznye.
--
Meszaros Geza

>> Ha leveszem a hatfalat, akkor dugokulcsal hozzaferek, 
>> de honnan a francbol akasztok le egy ekkorat??? 
>>Meg jo, hogy nem eresztettem le meg az olajat, mig meg nem lazitottam.
> Lehet venni dugokulcskeszletet olyan 3-4 ezer forintert.
+ - Melygarazs, biztonsagi ov, bukosisak, gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az utobbi idoben jopar olyan temarol folyik tarsalgas a listan,
amirol nekem is van velemenyem.
(Hangsulyozom, ezek _csak_velemenyek_, tehat nem akarok senkit agitalni.
Csak tajekoztatasul irok.)

> ----------------------------------------

Egyik a melygarazsbol valo kihajtas. De lehetne az barmi,
mondjuk kapu is, a lenyeg, hogy nehezen belathato. 
Elkepzeltem a szitut gyalogos szemszogbol is, es csak ezutan
irom le a gondolataimat.
Olvastam valakitol, hogy ha gyalogoskent elutnek, akkor
szinte biztos, hogy az autosra verik a balhet. Pedig szerintem
egy gyalogos sokkal konnyebben tud hirtelen iranyt valtoztatni
vagy fekezni, netan hatraugrani. Nem is beszelve arrol, hogy
teherauto/busz mogul is csak ugy illik kilepni, hogy meggyozodok arrol,
hogy ezt biztonsaggal megtehetem.

A Meszaros Geza altal leirt esetrol pedig az a velemenyem, hogy
ilyen esetben azert kellene az autosnak elsobbsegenek lenni,
mert epp eleg neki a lejton allva a forgalmat figyelnie,
nemhogy meg a "birka" (:-)) gyalogosokhoz is igazodjon. 

> ----------------------------------------

Biztonsagi ov.
En bevallom, csak lakott teruleten kivul
hasznalom. Illetve inkabb ugy mondanam, hogy amikor videkre
indulok, akkor mar az indulas pillanataban bekotom. De a
varosban valo szaladgalaskor sosem. Es meg nem is buntettek meg
erte. De igaza van annak, aki azt mondja, hogy varoson belul is eletet
menthet.

Suzuki ov kenyelmetlen?
Eppen tegnap ultem Suzukiban (csaladi jargany), es nem ereztem
kenyelmetlenebbnek az ovet mas tipusokenal. 

> ----------------------------------------

Bukosisak.
Lehet, hogy tenyleg benne van valami bukogyarto ceg
is a buliban. De valahol meg is lehet erteni a torvenyhozokat.
Ha egy autos elut, ne a halalomert bunhodjon, eleg neki a 8
napon tul gyogyulo serules is!
Azzal viszont nem ertek egyet, hogy _kotelezo_! Az csak az
egyik ok, hogy rohejesen nez ki. Meg az, hogy a bukot
elhelyezni se egyszeru. Sokan jarnak pl. iskolaba, boltba
kismotorral. Ott hova tegye a bukot?
Faterom esett Bobitaval, beverte a fejet, korhaz. En mar
tobbszor estem bicajjal is, motorral is (Bobita, Simson), de a
fejem _sosem_ ert foldet!
A bukoban nem is hallasz ugy. Ha kohogsz, pruszkolsz, szinten
aggat. Meg a kilatas sem olyan.
En ellene vagyok. Marmint a _kotelezo_ mivoltanak.

> ----------------------------------------

Gyerekules.
Az, hogy 12 eves korig kotelezo lenne, kesz rohej. Egyetertek
Restye Janossal ), a bukosisak temaban is.
Igaz, hogy ha nekem egyszer gyerekem lesz, gyerekulesben fog
utazni, de csak addig, amig indokolt! Harom-negy gyereknel
pedig tenyleg gaz van.


Soma
+ - Jatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Remelem, nem banjatok, ha egy kis jatekra invitallak benneteket :-)
>Az alabbi mondatokat egy autot nepszerusito kiadvanybol olloztam,
>vajon melyik csodajarganyrol es mikor szulethettek eme meltato sorok?

.....

Hat, tuti valami szocialista kocsirol van szo. Az "elektrokemiai
femfeldolgozas" es az "elektrofoszfatozassal keszult alapozo festes"
emlegetese talan kizarja a Trabit. De kisauto van emlegetve. Csak nem Pf.
126? :-)
Ennek meg a "4 szemely es egy csomo poggyasz" mond ellent.
"A jarmu eppoly tagas, mint amilyen tetszetos, egyidejuleg megbizhato es
gazdasagos." Ez viszont Trabi.

Szoval nem tudok donteni. Szabad a gazdi!


A Trabirol egyebkent ezt irja a '73-as manual:
"Kulonosen ki kell emelni, hogy a Trabant a hazai es nemzetkozi
turaversenyeken igen nagy sikereket ert el, ami bizonyitekul szolgalt a
munkasok, technikusok, es mernokok szamara, hogy a jarmu sorozatgyartasa
alapjaul lefektetett alapkoncepcio helyes volt. A Trabant osztalyaban egy
jovonalu, elegans es elenk jarmu."

No comment :-)
+ - Traffipax - targyalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tibornak ):

>A Ferihegyi gyorsforgalmin lehet menni 80-nal, Ferihegy 1-nel
>(kifele a varosbal) a feluljarorol lefele menet van egy
>Budapest tabla, gondoltam begurulok, dehat a Bp- tabla mogott
>figyel 10 meterrel allt a zold Felicia egy nagy bokor mog
>ott (biztos ezert nem vettem eszre, elbujt a lombban...)

Na, az ilyen lejton elhelyezett helysegnevtablaktol herotom tud lenni. A
multkor mar irtam, hogy Kecskemeten a Polus Rona melletti feluljaron is ez
van. Jossz le a feluljarorol 80-nal, es a kanyarban (de meg a lejton) ott
figyel a tabla. Ezer masik tabla kozt!!! Kiprobaltam. Atlagos autoskent
vezettem, es arra torekedtem, hogy a tabla konkret eszleleset kovetoen a
tablaig 50-re lassuljak. Persze arra figyeltem, hogy mogottem senki se
jojjon. Jobb is, hogy igy volt. Irto nagyot kellett fekeznem, hogy 30
km/h-t lassuljak lejton lefele. Szoval itt nemhogy lejton van, de meg az
eszleles is meg van nehezitve! 

Az pedig, hogy 10 meterrel a tabla utan ott allnak a yardok, szerintem nem
a baleseti, hanem a kincstari statisztikakat javitja.

A targyalasrol: tenyleg van mit izgulnod. En a fenti okfejtesemet
javasolnam bevetesre. Arra hivatkoznek, hogy tul nagyot kellett volna
fekeznem, jottek mogottem, stb. Ha voltak elotted, arra is lehet fogni,
hogy tole nem lattad, vagy ot figyelted, mert varialt valamit. 
Mindenkepp visszamenne'k a helyszinre, es keresnem a javamra fordithato
korulmenyeket (koszos, nehezen lathato tabla, stb.). 
Ja, es ismerd el, hogy hibaztal, mutass bunbanatot (de alazkodni nem
kell), semmikepp se nagyszajuskodj, es tarts ki amellett, hogy _nem volt
szandekos_ a sebessegtullepes!
Ha kell, tanunak is jelentkezunk! :-)  

A tovabbi fejlemenyekrol pedig tajekoztass minket!


                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Ekes reteszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Eloszor is szeretnek egy kis szakmai javitast eszkozolni.

>egy darab retesszel (zsargonnal szolva ekkel) kapcsolodik a fekdobhoz.
>Ahogy a tulterhelestol a kup meglazul, a retesz veszi at az >eroatvitelt.

Na tisztazzuk akkor.
A retesz az a zsargonban sem jelenti az eket. Csak lustak az emberek
kimondani, vagy gondolkozni, a valodisagot.

Ugyanis ezek a kotesfajtak teljesen kulonbozoek.
Az ekkotes:
Mint tudjuk az ek egy egyszeru gep, mukodesi elve, hogy amennyit elore,
aranyosan annyit felfele lehet rajta haladni.
Igy egy egyszeru emelo szerepet is betoltheti.
Leggyakrabban elofesziteses kotesekhez hasznaljuk, ahol a
tures-illesztes eleg laza. Igy szukseg van osszeszorito erore.
Onmagaban is alkalmazhato, mert az elofeszito ero biztosit.

A reteszkotes:
A reteszkotes szorosabb turesu-illesztesu elemeknel hasznaljuk.
Ahol utana meg pluszban egy masik tipusu biztosito kotest alkalmazunk.
(pl. anyas csavar)
Leggyakrabban alkalmazott kotestipus tengelyekre kapcsolodo
alkatreszeknel.
Elonye, pl. egy tengelyre szerelt elkatresznel, hogy szabadon helyezheto
az alkatresz egy bizonyos hataron belul a reteszpalyan.
Mig az ekpalyan fix tartozkodasi helyu az alkatresz.

Az ek gondolom mindenki tudja milyen.
Ezzel ellentetben a retesz egy vegein allando vastagsagu hasab.
Tehat nem lejt, nincs emelkedese. Az ekeknel nem feltetlenul szukseges
megvezeto ekpaly, mig a reteszeknel mindekepp.
A reteszkotes, egy elfordulast megakadalyozo, az ekkotes egy
tengelyiranyu mozgast megakadalyozo kotes.

Tehat a zsargon szerint sem ugyan az. Mert a zsargon vagy egyiket
hasznalja vagy a masikat helytelenul.

Viszont a terminus technikus megkulonbozteti oket.

Tovabba azert megcafolom a skodarol irt gondolatokat.
Nekem snassz hutorendszerem van, akarhogy porgetem nem igazan akar
tulmelegedni.
Telen egyszeruen keptelen 70C° fole menni a viz.
Nyaron csak ha jarmunel(de ott mar alapjaraton) kezd forrongani.
De amint haladasban van a jarmu (tobb mint 20 Km/h) egybol visszaesik
80-85 C°-ra.

Egyebkent a fotengely valoban birja, egy darabig. Ha jo
gyartastechnologiaval keszult.
A problema az, hogy 3 helyen csapagyazott, ezert a szabaderok megviselik
a csapagyakat (nem akarom azt mondani, de igazsag szerint olyan eros a
motor, hogy szetkeni a csapagyakat :-))) ).  
Viszont epp ezert, mivel 3 helyen fogott a fotengely, nem stabil a
rogzitese, es keletkezhetnek benne olyan vibraciok, amik aztan toreshez,
hasonlo balesetekhez vezetnek.
Tobb helyrol hallottam, sot velem is megtortent, a leszakadt
hajtorudkengyel esete. Aminek a csapagyak szetkenodese (a tulporgetes
miatt) az oka.
De erdekes modon amiota felujitottam semmi gond vele, lehet huzatni
porgetni birja.
Es olyan 60 loerohoz van nagyon kozel.

Nem vitainditonak ennyit szerettem volna hozzafuzni.
Mar azert sem vitainditonak, mert ezek a valosagbol vett tenyek.
-- 
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                 ¤
 ¤ Teeßy * malto: ¤
 ¤                                 ¤
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
+ - Lengescsillapito,ARO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Oldboy,

Koszi a tippet, mindenkepp beszelek a Karaszy ceggel. 

Szia Frigyes,

Koszi az arajanlatot, az en autom nem 4x4 -es (ha az lenne, kulon feltuntettem 
volna).
A Sachs-ot most valami akcio kereteben kicsit olcsobban megvehetnem, de sajnos
ez meg mindig nekem nagyon sok. Valoszinu Oldboy tippje lesz a nyero.

Szia Padi,

Az ARO terepjarok biztos, hogy NEM eredeti roman fejlesztes. Azt pontosan nem t
udom kitol kaptak 
a licenszet. Ket kaszni letezik, a 4 ajto oldalt + 1 hatul ( 244 -es ) es a 2 a
jto oldalt + 1 hatul ( 243 -as ).
2500 ccm-s dizel motorral szereltek, a Brassoi motor allitolag jobb mint az egy
ik masik varosban gyartott.
Mostanaban mar Peugeot dizellel es Toyota benzines motorokkal gyartjak (tehat a
 motorok tutti jok, 
az auto tobbi resze szerintem a megszokott roman minoseget kepviseli).
En Erdelybol szarmazom es volt szerencsem egy Nagykaroly-Temesvar-Nagykaroly ut
at egy ilyennel
vegigszenvedni ( osszesen 550 km, egy nap alatt ), hidd el senkinek sem kivanom
 azt az elmenyt.
Az utaster iszonyuan hangos, kegyetlenul raz, en teljesen kikeszultem.
Terepen viszont ugy tudom nagyon menok es ezt a terepjarot csak terepen vagy ro
vid utakon szabad 
hasznalni.
Remelem valamit tudtam segiteni.

Udv mindenkinek,
                                si
+ - HiX-Auto honlap frissitve (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ujra frissitettem az oldalt. Szerencsere egy ket napi uzemkimaradas utan
ujra mukodik a TAR, es alatta az oldalunk.
Ujdonsagok:
- Reszletes szoveges/kepes beszamolo az elso talalkozorol,
- Archivum frissitve
- Nehany szemelyes modositas (belepokodok hozzaadasa, adatok modositasa,
stb)
Sok sikert, remelem mar nem lesz technikai uzemszunet. (sajnos a hibak a
Netscapeseknek maradtak, azon majd csak az "atkoltozes" fog segiteni.
Udv, MCLL
+ - Tagletszam az AUTO-n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1999 oktober 10-ei allapot szerint 213 regisztralt listatag van! Szep szam!
Termeszetesen ezen szemelyeknek belepesu jogosultsaguk (kod) is van az oldal
zarolt reszeibe.
Aki meg nem jelentkezett listatagnak, megteheti, ha ir nekem egy levelet
aminek Subjectje "LISTATAG VAGYOK" legyen, a torzsbe, nem kell semmit irni.
Minden jot, MCLL
+ - Oldboy levele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idokozben reagaltam es elnezest kertem Oldboytol a felreertes miatt, ami
miattam alakult ki. Elismerem hibat kovettem el, de mentsegemre legyen
mondva, nem szandekosan. Csupan elirtam egy nevet. Megegyszer elnezest
Oldboy, es elnezest kell kerjek azert is, amiert kisse megkesve reagaltam a
dologra, de az utobbi heten napi 18 orat meloztam, kicsit ramszakadt egy
meloaradat, de ez nem ide tartozik. Szoval ezert vagyok megkesve a leveleim
zomevel, de kezdem magam utolerni. Kozben az oldal is fejlodik.
Minden jot,
MCLL.
+ - Skoda... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Belgium]

 >> is mondja a KRESZ? Valahogy igy: "meg az elromlott kerekpart is az
 HA> uttesten
 >> kell tolni".

 HA> Ez inkabb a motorkerekparra igaz. Ha a kerekparos leszall a biciklirol,
 HA> gyalogossa valtozik hirtelen (hupphupphupp barbatrukk). A
 HA> motorkerekparos viszont tolas kozben is motorkerekparos marad. Amugy ha
 HA> valaki szabalytalan, az nem menti fel egy masik szabalytalansag
 HA> elkovetojet.

Stimmel.   Azert annyival kiegyeszitenem:  par eve ervenyben van (volt?)
egy  olyan  szabaly  is:   ha  az  uttest  valami  miatt  alkalmatlan  a
kerekparozasra (kockako,  forgalom,  egyebek)  akkor  lehet  a jardan is
bringazni _a gyalogosok zavarasa nelkul_...

 HA> =======================================================
 [International]

 HA> Nekem egyszer leesett a komplett tarcsa, marha nagy durranas a szijak
 HA> meg repultek szana szejjel. Az egyik 10 meterrel a kocsi mellett
 HA> landolt, az egesz csalad kivonult zseblampaval de majdnem minden
 HA> meglett vegul :) A csehek kicsit elterveztek az egeszet mert forditva
 HA> kellene lennie a menetenek, akkor a tehetetlenesel fogva inkabb meg
 HA> akarna huzodni.

Viszont  ennek  is  megvan  a  maga elonye:  ha nem vagy eleg eros, hogy
kilazitsd  a  csavart,  es  hosszu  csoved sincs erokar novelonek, akkor
rateszed a dugot, bele  a  kart  ugy,  hogy feltamaszkodjon a motortarto
csovon, elosztofedelet lepattintod, es inditozol egy rovidet, Ha birta a
kulcs (szokta), maris laza a csavar...

 HA> =======================================================
 [Hungary]

 HA> gyertyapipak. A fulre valo allitgatashoz menj ki egy ures parkoloba.
 HA> Ezt lehetoleg feher puloverben tedd ejszaka ;-) Jelold be az eredeti
 HA> helyet, hogy baj eseten vissza tudd allitani. Meglazitod a csavart egy 
 HA> kisse odebb allitod, majd kiprobalod. Ket lehetoseg van: jobb/rosszabb.
 HA> Meg kell talanod azt a pontot, ahol meg huz az auto es egyenletes
 HA> az alapjarat.

... es hidegen is indul.  Ha nagyra veszed az elogyujtast,  dinamikusabb
lesz  (amennyire  egy polak tud), es az alapjaratod is jo lesz (sot neha
vissza is kell venni a  karbinal  kicsit),  de nehezen indul, mert annak
meg a kis elogyujtas jo.  En Skodaval  jatszottam  ezt,  mert  a  benzin
minoseg  anno  (huszon  evvel ezelott) sokmindentol fuggott (Nap allasa,
kutas  ballabbal  kelese,  egyebek),  igy  rendszeresen  utanna  kellett
allitgatni a gyujtast.  Nem is  volt  lehuzva  a  rogzito  csavar,  csak
annyira, hogy magatol ne tudjon eltekeredni (110 S).

 HA> Gyerekek mennyit fujtok a skodri kerekeibe? A konyv erdekes ertekekkel
 HA> allt elo. En elol1.9, hatul 2.0-val jarok. Szerintetek????

Jo az...

--
Hali                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg irta valaki, hogy a 2-es metro vonalan dolgozik, es hogy barmilyen
kerdesre szivesen valaszol. Nos toled kerdeznem, hogy nemelyik ajtonal,
mikor szall be az ember, iszonyu meleg jon fel a kocsi alja felol. Ez mi?
Valami olyanrol hallottam, hogy ellenallasfek (?) van a metrokon. Ezt meg
tudod erositeni?

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - Talalkozo + uj talakozo helyszine (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mostanaban mindenki a talakozo kora delutani pangasarol irt. En nem tudom
mire gondoltok, mert en nem ereztem ilyet. En vegig talaltam valakit, akivel
beszelgetni tudtam.

Most hetvegen volt Trabi talalkozo a Becsi uti ATI tanpalyan. Ez abbol a
szempontbol jo hely lenne egy esetleges talalkozora, hogy van ott egy
tesztpalya macskakovel, amit oldalrol vizzel lehet locsolni. Szoval szepen
lehet csusztatni, stb. Itt eldolhetne pl. az elso/hatso kerekesek vitaja is.
A berlese egy napra 35000 Ft. Szerintem ezt ossze tudnank dobni. (Sokak
szempontjabol) a baj csak az, hogy Budapesten van. Viszont szerintem igy is
sokan eljonnenek. De ez a helyszin csak nyaron lenne jo, mert telen
egyebkent is lehet csuszkalni. Szerintetek?

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - Benzinmutato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ui: akinek rossz a benzintak mutatoja, az hamarabb megszivja.

Es ha nincs is?   :-))))))

Üdv: Bálint

Trabant 601 SP
+ - Polo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Szia VTI!

Koszi a polos infokat

>Szoval aljatok oszze
>nehanyan, ugy erdemes, hacsaknem pologyujtemenyt szeretnel:)

Tehet nem csatlakozna valaki (mondjuk meg 9 ember) hozzam, es akkor kozosen
beneveznenk egy HIX-AUTO polora?

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - OMV kut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali! Szia Jozsef!

>Nem tudom hol van az a szivatos OMV kut de legyszi ird
>meg mert nem szeretnek oda betevedni.

Most a nagykorosi uti OMV-nel szivtam, regebben a M7-es Pest fele vezeto
oldalan (Erd kozeleben). De szerintem nem a benzinnel van a gond (tobben
megelegedessel hasznaljak), hanem egyszeruen az en autom nem szereti.

Üdv: Bálint

Lada 21013, Trabant 601 SP
+ - #527 AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mihaly !

Az #527 AUTO-ban kifejezett keresedre az Ajanlo Listarol:


Autoszov
Debrecen, Istvan ut Autoszov szerviz

Meleg szavakkal ajanlva szerepel.
Remelem, tudod hasznalni. Orulnek, ha visszajeleznel a
javitas elvegzese utan.

Udvozlettel

Oldboy
+ - Re: Bocsanatkeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves LesLie !

Amit a nekem kuldott es az #527 AUTO-ban megjelent
leveledben irtal, megertettem es tudomasul vettem. Folytatom
a statisztikai munkat es az Ajanlo/Nemajanlo Lista kapcsan
felmerulo tevekenyseget is, de ez utobbira vonatkozolag ugy
gondolom, bizonyos kerdeseket egymas kozott rendeznunk kell.
Errol maganban irok majd Neked, nem terhelem vele a Listat.
 Mindenkeppen szuksegesnek tartom itt leirni, hogy a honlap
letrehozasaban, frissiteseben vegzett munkadat nagyon
fontosnak, igen eredmenyesnek es szuksegesnek tartom.
Ugyanez a velemenyem Soma szervezoi tevekenysegerol is es
ugy gondolom, mindkettotoknek koszonettel tartozunk
mindannyian, akik a Listan ennek jotekony hatasait elvezzuk.
Nagy orom szamomra is, hogy a mai, erosen profitorientalt
vilagban is vannak, akik a tarsasag szelesebb erdekeiert
onkentes es ingyenes munkara vallalkoznak es azt
kezzelfoghato eredmenyekkel vegzik.

udvozlettel

Oldboy

-----Original Message-----
From: MyChroLesLie >
To: oldboy >; AUTO HIX >
Date: 1999. október 8. 8:40
Subject: Bocsanatkeres


>Szia!
>

>
>Mindenekelott elnezesedet kerem, ha ugy erzed hogy
kisajatitottuk toled a
>PiciStati nevu nemes kezdemenyezest, nem allt
szandekunkban. Es elnezest
>hogy egy kicsit megkesve reagalok, de idohianyban
szenvedek. :-) Valojaban
>igaz,
>en vagyok a hibas, hisz Soma nevet emlegettem a Te neved
helyett, amit
>belatok hiba volt. Ez csupan felreertes volt, ugyanis az
utobbi idoben
>kicsit sok idot toltok az oldallal, sok a modositas, es
napi 40-50 levelet
>bonyolitok (van hogy meg tobbet), ezert kicsit idonkent
"behavazodok",

>
>Ezt az ajanlast valoban en magam raktam fel, de ez sajat
ajanlas.
>Termeszetesen en nem fogadok mastol ajanlast, ezt ugy
beszeltuk meg, hogy
>Oldboy gyujti es kuldi el nekem a gyujtest idonkent, es ez
kerul fel az
>oldalra.

>
>Remelem keserusegedet kicsit sikerult eloszlatnom,
>Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
>mailto:
>HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official site)
>Ekezet & HTML-ready!
>
>
>
+ - Ajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Attila !

Tessek egy kis budapesti valasztek, az #527 AUTO-ban leirt
keresedre, az Ajanlo Lista-bol.

Botos Autoszerviz.III. keruletben Pacsirtamezo utca 41. sz
alatt talalhato. Tel: 388-21-08
Daciat , Francia es diesel tipusokat nem
vallalnak.

SEC autojavito Cim: X. Kirgiz u. 3. Telefon: 262 2449
Autok tuningolasa(Ertenek hozza, versenyeztek
is a
szerelok), Mindennemu autoszereles, villamos nem, injektor
tisztitas, stb..

T and T Kft. 1061. Bp. Kiraly utca 46.
Tel: 342-0111. Altalanos autoszerelo.

X. ker. Szava u. 24. Regebbi felszereltsegu
muhely.

/Posta Laszlo szervizet
Csepelen XXI. Tanacshaz u. vegen  =

/Tokaj Imre gepjarmutechnikus, Bp, XVI. Szabadszo u. 49.
tel: 403-8470

Hasznald egeszseggel. Orulnek, ha a tapasztalatokat
visszajelezned.

udvozlettel

Oldboy
+ - #526 AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Viktor !

A leirt csodaauto szerintem a Trabant !

udvozlettel

Oldboy
+ - gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>"Jelenleg 8-15 ezer Ft egy hagyomanyos 10-15 kg gyermek szamara
>gyermekules, kepzeljetek el egy 35-45 kg gyermek szamara az egyedileg
>gyartott ulesek arat!"
>--
>Olcsobb! Ugyanis nagyobb gyermekek szamara kitalaltak az ulesparnat.
>Ez tk. egy magasito, amivel a gyermek olyan helyzetbe kerul, hogy
>egeszseges helyen erintkezik a biztomsagi ovvel.

Es balesetkor szepen kicsuszik a gyerek alol, az ov pedig az immar
alacsonyabban ulo gyereket a nyakanal fogva fogja meg, szepen kitorve a
nyakat. Kivetel azok az ulesmagasitok, amik megfeleloen rogzithetok a
gepkocs
iban. Ilyet kinalnak a nagyobb autogyarak, persze egeszseges osszeget kernek
erte (kb 50K forintot).
udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS