Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1923
Copyright (C) HIX
2003-08-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re:Vegyes (mind)  63 sor     (cikkei)
2 foliazas (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Re: ez+az (mind)  11 sor     (cikkei)
4 surlodasok (mind)  41 sor     (cikkei)
5 VW 1.7SDi (mind)  15 sor     (cikkei)
6 nev nelkuli gumik (mind)  28 sor     (cikkei)
7 re: Re:olajok (mind)  46 sor     (cikkei)
8 Huto kerdes (mind)  10 sor     (cikkei)
9 re: alapjárati léptetőmotor (mind)  34 sor     (cikkei)
10 re: Re: Erdekessegek (mind)  10 sor     (cikkei)
11 re: re: Re: 'A' kategorias jogositvany es utas (mind)  34 sor     (cikkei)
12 Auchan es diagnosztika (mind)  106 sor     (cikkei)
13 volvo+fizika+saab+parkolas+wankel kerdes (mind)  51 sor     (cikkei)
14 Re: segedmotor (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Shell V-power (mind)  14 sor     (cikkei)
16 Re: Auchan-olaj, gumi (mind)  29 sor     (cikkei)
17 re: Corsa fogyi (mind)  30 sor     (cikkei)
18 Re:olajok, atterhelodes (mind)  21 sor     (cikkei)
19 Opel alapjarat (mind)  14 sor     (cikkei)
20 elado Fiat Brava 1.6 SX (mind)  15 sor     (cikkei)
21 Budapest, stb. (mind)  92 sor     (cikkei)

+ - Re:Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Hibakod tarolo kiolvastatasa!!!! ( markaszerviz 2-3ezerFt)
> > Megmondjak mia hiba, utana ott javittatod ahol kedved tartja.

>  Vagy nem mondjak meg, csak ha naluk javittatod. Es igazuk van. A
>  diagnozis ismereteben szinte mindenki tud javitani. Mivel az esetek
>  70%-aban cseredarabos a javitas. Manapsag mar nem igazan a javitas a
>  tudomany.
-----------
Es mi a rakert volna igazuk!???? Mikor almottad mindezt?
Az arjegyzekben szereplo tetel, fizetsz erte, milyen alapon tagadnak meg 
az eredmeny kozleset? Szerinted egy motordiagnosztikat is csak ki kell 
fizetni, az eredmeny meg  a szerviz titka marad? Es hogyan oldjak meg a 
"nem kozlest", ha naluk javittatod? Azt mondjak, megcsinaljuk, de nem 
aruljuk el a javitas elott. hogy mia hiba, majd csak ha mar kifizette. 
Nem is ertem, valaki hogyan tud ekkora keptelenseget kigondolni, es meg 
kozze is teszi.
---
>  Ugyan miert? 80-as temponal? Teszem azt 100kg-al konnyebben szelvedo
>  nelkul? Folyamatos haladas eseten?
---------
Elfelejtetted megemliteni a hatszelet, a 3meterrel elotte halado kamion 
vontato hatasat, es a folyamatosan, Budapestig lejto ut, fogyasztasra 
gyakorolt jotekony hatasat!!!!!!! Ezt a szelvedo nelkult hogyan talaltad ki?
---
>  Ezt komolyan is gondolod? Amit elmondtal ez mind igaz lehet
>  elmeletben. De ott is csak talan. A fogyasztast altalaban 100 Km-es
>  tavolsagra vonatkoztatjak. Mint az elhangzott egy litsatarsunktol.
>  ;-)
---------
Ezt pont TE mondod a HA elmelet gyarosa? Hova lett a kovetkezetesseg?? :-(
---
>  Magasabb fordulatszamon a gazpedal helyzete 80 Km/h alatt kozel
>  megegyezo a megfelelo fordulatszamhoz. Jelentos kulonbseg nincs.
---------
Ez meg nemi finomitasra szorulna!!! Tulajdonkeppen mirol van itt szo?
---
> > Fektisztito spray-val sokkal jobban , es gyorsabban tisztithato.

>Es nem mindig tesz jot bizonyos gumi es muanyag alkatreszeknek. Ugyanis
>  van amit megold a 96%-os alkohol es az egyeb adalekok. Vannak erre a
>  celra porlasztorendszer tisztitok. Viszont a lenyeg, hogy ahol a
>  tengely megvezetese szutykos ott kopott is, es falsot szivhat. Azert
>  kell megkenni olyan kenoanyaggal ami tomit is es nem lagyul, folyik
>  ki. Persze ha nem sziv falsot, akkor szaraz teflonnal erdemes
>  befujni. Ugyanugy, mint a sikloperselyes hutoventillatorokat. Sajat
>  tapasztalat. Skoda favorit hutoventillatornak egy egeszseges
>  teflonadag 4 honapra szuntette meg a sikitast.
 >Teeby
--------------
Kedves Teeby! Vajon miert van nekem olyan erzesem, hogy FINGOD sincs 
arrol, hogy mihez szoltal hozza? Egy Opel alapjarati leptetomotorrol 
volt szo!
Hol tud az falsot szivni?? Milyen tengelyrol beszelsz? Lattal mar ilyen 
kutyut belulrol? Vagy csak elmeletileg vagod a temat?
A "porlasztorendszer tisztitokat" az uzemanyagba kell 
onteni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ez nem tudom hogyan tisztitana ki az alapjarati leptetomotor kupjat, es 
az alltala szabalyozott levego csatornat, ahol soha egyetlen csepp uza. 
sem megy keresztul.
A fektisztitoval helyileg kell/lehet a kormot eltavolitani!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Erdekes lenne az a fektisztito amelyik megtamadja a gumi alkatreszeket!

Udv,   Triznyak
+ - foliazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kis infora lenne szuksegem a temaval kapcsolatban! Vagyis pontosabban
egyik baratom kert segitseget. Autója kulfoldi felsegjelzesu es nagyon "dark
black"... De nem kell rosszra gondolni! Csak tobb szarezres hifirendszer van
benne! Es amit ugye nem latnak azt nem is veszik eszre! OK! Nagyon tuti mert
huvos meg minden! Azon kivul nem egy 2 eves auto! Tehat igy nem gondol senki
arra, hogy komoly hangtechnika lapul benne! Na most jon a lenyeg: rendor
buntethet-e, ha rendelkezik mubizonylattal? A folia szarmazasi helye
Amerika! Tehat arban sem alsokategorias! A folia rendelkezik ISO900x és
talán egyéb bizonylatokkal! De mi van akkor ha esetleg a rendor meg akar
buntetni azert mert ilyen folia van az auton? Es megbuntethet-e egy kulfoldi
szemelyt azert ha az rendelkezik sajat hazajaban "szerelt" foliaval, amihez
mubizonylat is tartozik! Mert ez vivathato tema lenne! Ahol el a srac ott
nincs gond veled! Tehat ha azt mondja a rendor, hogy o nem fogadja el a
mizonylatot rola!!! Ez kb olyan lenne, hogy ha egy holland
allampolgarvezetoi engedelyet nem fogadja el a rendor mert nem itthol
szerezte meg?!

Segitsegeteket elore is koszonom!

Ha lehet akkor maganban is:

mailto:


Tiszelettel:
Nagy Csaba
+ - Re: ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Sportkocsival akkor es akkorat fekezel, amikor es amekkorat akarsz.
: Hmmmm.... mar ne is haragudj, de egy ilyen kategorikus kijelentes
: utan, nem lehet teged komolyan venni....
: Akarhany sportkocsit, akarhany evig vezettel...

Oh, Laci, az okot mar meg sem kerdezem, mert felek, hogy abbol valami
ujabb dilettans valasz szuletne, de ha ez megnyugtat, en teged mar
REG nem veszlek komolyan :-)

Z.
+ - surlodasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. Haladaskor a kerekekre a gordulesi surlodas hat, amely nem
>tul nagy ertek.
Nem. az egyes feluletelemek tapadasi surlodasos viszonyt letesitenek 
egymassal.


>2. Gyorsitaskor, vagy lassitaskor a tapadasi surlodas, amely
>maximalis erteket tullepve kovetkezik be a czuszas.
Nem. A tapadas folyamatosan jelen van, mellette megjelenik a szakitas 
es nyiras jellegu igenybevetel. Csuszas csak olyan helyeken jon letre, 
ahol a szilard burkolat ellenere sem marad feknyom (jeg, vizes aszfalt...)

>3. Kanyarodaskor a kerekekre a centrifugalis (centripetalis) ero hat,
>amely a kanyarodasi if sugaraban hat.
Nem. "Centrifugalis" ero tkp nincs is. Centripetalis ero az van, ez az az 
ero, ami a "v" sebesseggel (amugy egyenes vonalban) halado targyat 
folyamatosan korpalyara kenyszeriti. A koznyelv szerint a centrifugalis 
ero ennek az ellentete (ellenereje), holott mindossze arrol van szo, 
hogy a centrifuga dobja gyakorolja a centripetalis erot a ruhara, a vizre 
meg nem, igy a viz erinto iranyban egyenesen kirepul. NEM 
sugariranyban, mert gyakorlatilag a ruha kanyarodik ki a viz alol... 
A gumi oldalfalaban van centripetalis ero, ez tartja allando atmeron a 
kereket. Az ivmeneti haladas viszont mindossze annyiban kulonbozik 
egy gyorsitastol/lassitastol, hogy a gumi es az abroncs kozott ebredo 
erohatas eredoje nem parhuzamos a kocsi haladasi iranyaval. Ettol 
fuggetlenul viszont ez ugyanugy egy surlodas-nyiras-szakitas tortenet, 
mint a fekezes. 

Nem szabad osszekeverni a dolgokat. Az 1-2 pontokban a gumiabroncs 
felulete es az aszfalt felulete kozotti jelensegekrol beszelsz, a 3.ban 
meg mar az "auto", mint szilard test az elemzesed targya. 
Ha azt 1-2 pontokat is igy irnank le, akkor az egyenes vonalu 
egyenletes haladas egy nyugalmi allapot, a kocsira hato osszes ero 
tokeletesen kiegyensulyozza, kioltja egymast. A fekezes-gyorsitas 
eseten meg egy ero ebred, ami a haladas iranyaban, vagy az ellen 
hatva gyorsitja/lassitja az autot.

Ezen megkozelites szempontjabol viszont mindegy, hogy a gyorsito 
erot sugarhajtomubol eredo toloero, vagy a gumi es az aszfalt kozti 
surlodas hozza-e letre...
Fogash
+ - VW 1.7SDi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

a VW arlistajat bongeszve futottam bele a koveteko blokkba:
1.7 SDI
amit a Lupoba meg a Seat Arosaba szerelnek.
Egyebkent 60LE-s (nem csak mentalis...)
Valszeg nem fert be az aszfaltpattanasokba az 1.9 SDI motor (64LE a
Polo/Ibiza/Cordoba/Fabiaban, 68LE mashol, na az sem szaggatta volna szet a
kasznit)
De honnan van nekik ez a blokk? vettek kivulrol? Ccm-t nem latok, igy csak
az Opelre gyanaxom, bar nem jellemzo.

Valakinek otlet?

djtiszy
+ - nev nelkuli gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Gyula irta:
>Gumiknal szinten megvan a kettosseg, a nagy cegek eladjak nev
>nelkulikent is (majdnem) ugyanazt toredek aron (pl. Ceat/Pirelli,
>tobbi is megvolt valahol).


En reszben szakmabelikent meg eletemben nem hallottam errol. Vagy en nem
ertem? Ez szarul gyartott Pirelli P6000-est nem lehet Ceatként eladni...
azon rajta van a neve, meg szar is, nem? Egy jo P6000-es strukturaja,
karkasza, kevereke, es mintazata is radikalisan kulonbozik egy Ceat
"Trallala" vagy mittomen gumitol.

Ennek a magyarazata megint marketing :-)
az 1-2 beszallitoval (mondjuk Conti es Michelin) foglalkozo kereskedo a
teljes vertikumban tud ajanlani gumit, a 15 eves Marutitol a 2 eves M3-as
BMW-ig. Es ez mind 1(-2) csoport tagjai kozul kerul ki.

Szerintem te a "sajat markas" halozatokkal kevered, mint pl. a POINT-S
halolzat most mar Mo-n is, akinek a nyari gumijat a Conti gyartja, a telit
meg a Pirelli. Korabbi kifutott mintazatok minimalis modositassal.
Mindekttot sajat neve alatt arusitja, Securis es Winterstar neven. Arban
tokeletesen van pozicionalva: kozepkategorias. Valaha magas minoseg, most
nev nelkul. Ez egy kozepes osztalyzat :-)

udv,
djtiszy
+ - re: Re:olajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Triznyak irta:
>A nagyon hosszu csere periodus miatt irjak elo a specialis olajat. A
>motorban  kulonleges kenest kivano alkatresz nincs.

Ez sajnos nem lehet a kizarolagos indok, hiszen pl. a Renault es az Opel
ugyanugy 30 000  km / 2 eves ciklust ir elo, mint IMO a VW. Es ezek az autok
siman elmuzsikalnak ACEA A3/B3-mal.
A Vito es tarsaiba, ahol az auto maga mondja meg a csere idopontjat, oda
vajon ez a finom ACEA A1-es olaj kell?

nagy talany...



Teeby irta:
>A gyari Opel olaj... beszallitoi valtozas miatt
>1/6-ara csokkent a beszerzesi ara. Viszont ugyanannyiert adjak tovabbra is.
>A minoseg es minoseg kozt semmi kulonbseg, mondjak a szervizesek is.

Ahogy asszem azt regebben irtam, a DROG-FEGYVER-EMBER-OLAJ negyes
kereskedelmeben nagyon hasonloak az arresek (kozgazosok kedveert: P/E
mutatok :-) Nem szabad meglepodni. Viszont a negyesbol csak az OLAJ
legalizalt szeleskoruen.



G irta:
>Szerintem meg az kell az autoba amit a gyarto eloir az adott kornyezeti
>homersekleti viszonyokhoz. Ha gyarto 5W-30-at ir elo, akkor az kell bele.
>Ha 20W-50-et ir elo, akkor meg az.
>A tobbivel egyetertek, a legtobb autoba tok folosleges a szintetikus
>szuper-hiper olaj.

Nem ismered valszeg az atlag vasarlot. Az Mo-i autopark olajcsereinek -
becslesem szerint - 80-85%-at szervizek csinaljak. Tehat az olajat is ok
adjak, ok ajanljak. Es palizzak a madarakat. Ne magadbol/magunkbol indulj
ki, akik jobban konyitunk hozza az atlagnal - en sem Teged akarlak meggyozni
:-)) Termeszetesen nem lehet DOWNgrade, de az esetek szerintem 50%-aban
letezo UPgrade tok felesleges.


udv,
djtiszy
+ - Huto kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Volna egy kerdesem a Nagyerdemuhoz.

Az 1.1-es Trabantba tenyleg be lehet tenni a Skoda hutojet? Vagy van esetleg
valamilyen masik, ami kompatibilis vele??

A valaszokat koszonom elore is.

Attis
+ - re: alapjárati léptetőmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Az a baj, hogy ez az egesz alapjaratosdi, suketek parbeszede addig amig 
nem tudjuk, hogy ez az Astra 1,4 milyen 1,4-es motorral keszult!! Ha 
kozponti befecskendezoje van,"

Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy telejesen mindegy az, hogy mekkora
 motorja van, ugyanis alapjárati 
léptetőmotor minden típusban van csak a tengely végén lévő kúp más.
Azzal viszont egyetértek, hogy nem mindegy az, hogy hengerenkénti vagy központi
 befecskendezésről beszélünk-e.

"A tengelyt barhova lehet allitani, a vezerloelektronika visszaallitja a 
megfelelo helyre. ( ha jo a leptetomotor) Az a kerdes, hogy mi modon 
allitod mashova a "tengelyt"!?"

A tengely ide-oda állítgatásával egyáltalán nem értek egyet, mivel szedtem már 
szét egy pár ilyen kütyüt
és eleinte amikor még nem volt annyi tapasztalatom, bele este ebbe a hibába(mag
as maradt az alapjárat).
Akkor megkérdeztem egy szerelőt aki mondta, hogy csak egy pár milimétr tud mozo
gni. Hogy ez pontosan mennyi 
azt nem tudom.

Nagyon egyszerűen lehet a tengely pozícióját állítani:
amikor ki van szedve a léptetőmotor akkor a jelkábelt vissza kell rá dugni majd
 gyújtást be kell 
kapcsolni.
Ekkor úgy 20 másodperced van arra, hogy a tengelyt a már korábban írt miliméter
re beállítsd.
Azért van ennek az értéknek a pontos beállítására mert ez egy kalibrációs pozíc
ió az autó vezérlőegységének.
Hát ennyi...

A LE legyen veletek!!!
Árpi
+ - re: Re: Erdekessegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 12 hengeres motor erdekessege az volt, hogy minden hengerben 
> ket dugattyu volt, az egyik felulrol lefele, a masik pedig alulrol folfele
Na ebbol kellene egy jo szeles, 15 cm magas boxert kesziteni, es bedugni a padl
olemezebe!
KI

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.511 / Virus Database: 308 - Release Date: 2003.08.18.
+ - re: re: Re: 'A' kategorias jogositvany es utas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
A hetekben en is vettem egy robogot. Hasznaltat (150eFt). Csak arra varok, hogy
 elkopjon a hengerem, akkor kb 30-40eFt-ert veszek hozza 70 ccm-es dugattyu/gyu
ru/hengerfej/hajtokar keszletet.
Most is megy 60-70-et, gyorsulni ugy gyorsul, hogy minden autot otthagy a lampa
nal. (Igy nincs mar lelkiismeretfurdalasom amiert lampanal megelozom a sort :))
A munkahelyemre kb fele ido alatt erek be (foleg ha nem tartana fel az a sok 50
-el cammogo autos:)))).
Ez az altalanos felmelegedes jot tesz a robogozasnak, meg egyszer sem aztam meg
.
Egyebkent epp mult penteken lattam az orrom elott egy robogos balesetet. Alltam
 az utkeresztezodesben, jobbrol a robogo, ballrol egy kiskocsi, ballra nagyivbe
n (mellem)
Az auto lassan gurult, majd mikor a robogo odaert, elekanyarodott. A robogosnak
 semmire sem volt eselye, fekezes nelkul durrant bele a kocsi elejebe.
A motor ott maradt, a motoros a kocsi felett kb 10 m-t repult , majd szabalyos 
tigrisbukfencben (bar total fejre koppanva) ulve erkezett. Ha nincs bukoja, 100
% halal.
Igy gyorsan megnezte, nem lett-e baja a nyakaban logo mobilnak(ezen kinomban ma
jdnem elnevettem magam), megtapogatta magat, majd felallt, osszeszedte az elgur
ult bukojat (elszakadt a szij!!) , probalta eltolni a motort, de az elsokerek t
eljesen begorbult a motorblokk ala. Ja a srac kb 190 cm, 110 kg. Ha autoval jon
, lehet hogy jobban osszetori magat (meg persze akkor engem is osszetortek voln
a).
Ilyen kozelrol meg soha nem lattam balesetet, jo hogy senkinek nem tortent komo
ly baja.
KI



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.511 / Virus Database: 308 - Release Date: 2003.08.18.
+ - Auchan es diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azt biztosan tudja amit rairnak, csak hat amit nem irnak ra, azt vajon
> tudja-e?

Miert, mi van rairva? Egy kod, ami mogott hosszu lista all, hogy
mit is takar pontosan.

> Amennyiben az Auchanban vasarolhato Motorolaj nevu motorolajrol van szo,
> annak kivalosagarol nem vagyok meggyozodve. Mint koztudott, ez
> regeneralt faradtolajbol keszul. Tobben bizonygatjak nagyszeruseget,

Ezt eddig nem koztudtam :) De ha technologiailag lehetseges,
nyilvan mas olajokba is kerul ilyen, mint ahogy a papirok
tobbsegeben is van "faradtpapir".

> azzal alatamasztva velemenyuket, hogy 3-4ezerkm utan is olyan tiszta az
> olaj mint amikor beontottek. A neves olajok meg rogton fekete szutykok
> lesznek Kerdem en, hol van az a  szutyok amit a neves olaj magaban tart,
> az  Auchan olaja eseten??? :-(

Dizelnel igen, de benzines autoban a neves olaj sem lesz fekete.
Raadasul pont a szennyezok csokkentik az olaj kenokepesseget,
tehat ha valamilyen csoda okan az Auchan olaj ezeket ki tudna
lokni magabol, az nem okvetlenul lenne baj.

> Miutan Massimo ilymodon kerdezett, en ugy gondolom, hogy nem igazan ert
> a befecskendezokhoz, vagy a kod kiolvasasahoz. Magam reszerol nem adok

A kod kiolvasasahoz miert kene a befecskendezokhoz erteni?

> olyan tanacsot hozza nem ertonek, amivel akar kart is tehet az autoban.

Kart azzal is tehet, ha egyszeruen elindul vele... Feltetelezem,
hogy ket kivezetest rajz es kep alapjan minden HIX AUTO olvaso ki
tud valasztani. De ha esetleg megsem, akkor legfeljebb 12V-ot tud
rossz helyre adni, amit elvileg az elektronikanak minden
ki/bemeneten el kell viselnie.

> Ha viszont nemi penzert biztosra mehet, lehet hogy  megtudja csinalni
> maga is az alkatresz cserejet.

Ne viccelj mar, aki alkatreszt tud cserelni, az a kodot is ki
tudja olvasni...

> Ennyi penzert nem erdemes probalkozni a tanacsok elfogadasaval, mert a
> vegen sokkal tobbet is bukhat, mint a kiolvasas ara. Gondolom a
> "jotanacsot" ado, ha megsem jott be a tippje, nem fogja azt mondani, oke
> kuld el a szamlat, kifizetem.
> (( elhangzott mar alapjarati leptetomotor, levegoszabalyozo (ezt nem
> tudom mi lehet), legmennyisegmero. A vegen meg megeshet, hogy mindossze
> a homerseklet erzekelo a rossz ))

Volt mar itt olyan otlet is, hogy BX hidraulikarendszerebe
toltsenek fekolajat, azt hiszem, ez nem tipikus helye a
szamlakuldozgetesnek. De az elektronikanal a fent leirtak okan kar
riadalmat kelteni...

> Megneztem a neten, en semmi konkretumot nem talaltam az utmutatasaid
> alapjan! ( ettol meg persze lehet, hogy van) Amelyik "soklabunal"
> mukodik ott a villogassal csak a hibak egy reszet lehet kivillogtatni,
> mig a kiolvaso keszulek az osszeset tudja!!

Kar kodositeni... A(z egyik) linket szerencsere mar megirta
valaki, ami pedig a hibakodokat illeti, ott a helyzet az alabbi:

Ami el van tarolva, mint hibakod, azt csak kenyelmesebb a
muszerrel kiszedni, semmi tobbletinformaciohoz nem jutsz.
Termeszetesen a muszernek van egy csomo masik funkcioja is, pl. az
aktualis parameterek merese, de eredetileg ez volt a szoveg:

> Hibakod tarolo kiolvastatasa!!!! ( markaszerviz 2-3ezerFt) Megmondjak
> mia hiba, utana ott javittatod ahol kedved tartja.

> >(uzemanyagbol is), soha nem volt semmilyen ugyuk olajjal
> >kapcsolatban (nyilvan kinosan vigyaznak is erre, pont azert, hogy
>
> Az Auchan es tarsainak minosegi benzinjerol sajnos egyatalan nincs a
> cegunknek ilyen jo tapasztalata (Te a "soha nem volt"-ot honnan veszed?)

Mint fentebb lathato, ez az olajra vonatkozott, es kint elo
ismerosoktol veszem.

> Barataim is sokaig pereskedtek a helyi Intermarché-val (Hautes-Pyrénées),
> ui. az o fos lottyuktol allt meg a kocsijuk - a kut kijaratanal. (persze
> minek tankoltak ilyen helyen...)

Uzemanyagnal a szallitas es a vele jaro toltogetes miatt sokkal
nehezebb a hibakat kizarni, ilyen ugyeik nagy cegeknek is vannak.
De azert erdekes lehetett, amit tankoltak, ha a karos anyag a kut
kijarataig atjutott a teljes uzemanyagrendszeren... Es mi lett a
per eredmenye?

> Es ez mar Mo-n is kezd begyuruzni, ugyanis a nagy nyomasu dizelmotorok igen
> kenyesek a dizelolaj minosegere, csakugy mint a kozvetlen befecskendezeses
> benzinmotorok, amelyek hosszutavon csak a kenmentes benzineket viselik el
> (hehe, ilyen a Mol 99-es marketingbenzinje :-))

Nem nagynyomasu motorral, de masfel evig tankoltam ilyen helyeken
(foleg Champion, de volt Intermarche is), es nem volt semmi
gondom, akarcsak franciak millioinak.

> Hmmm.. azt hiszem pont 96 ota hasznalja a GM az uj OBD2 szabvanyt.
> Ugy remlik annal mar nem mukodik ez a villogtatos modszer. Rosszul
> tudom?

Eppen abban a leirasban van benne, amire a linket adtad, hogy az
Astraknal 96-97-ig mukodik a modszer.
+ - volvo+fizika+saab+parkolas+wankel kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>Persze, hogy a Volvosok ritkabban, de ok nem is szaguldoznak
(legalabbis nem a
>60%-uk).
Itt angliaban allitolag nagyon utaljak a volvosokat (en csak azt
vettem eszre, hogy nem akarnak beengedni, meg hogy az autopalyan
eltakarodnak elolem a belso savbol :-) )

>Sportkocsival akkor es akkorat fekezel, amikor es amekkorat akarsz.
Aztan ugy es annyira szallsz el amennyire nem akarsz :-o
Lehet, hogy a sportkocsik tobbet tudnak, de a fizika torvenyeit ok sem
tudjak semmibe venni.

Es ha mar fizika, ahogy jarok haza, arra felenk van egy olyan kanyar,
ami eloszor igencsak megtrefalt majdnem. Autopalyarol le, majd enyhe
kanyar, ami a vegen igencsak beszukul, es ugy megy be a korforgalomba.
Raadasul a korforgalomban esetleg bentlevot az utolso pillanatban
latni csak.
Ha a szuk reszen tul gyorsan jovok, akkor igencsak "erdekesen" erkezek
be le a korforgalomban jovo oldalaba.

>: Saab 900 classic-ban azt hiszem, hogy igy van :-o
>Igy van, es ez az eddigi legsportosabban, legkulturaltabban viselkedo
>elsokerekes auto, amit eddig vezettem.
Sajnalom is hogy el kellett adnom :-(

>: Oxfordban 2.5 font/ora a parkolas, mig 10 km-el arrebb 0.30 a
>: parkolohazban. (igaz, hogy 1 font/nap a varos szeli P+R-ben + erre
>: rajon a buszjegy ara)
>Perszepersze, ezt nem is vitatom. Azt kiszamoltad mar, hogy ez hogyan
>viszonyul az atlagfizetesekhez, hogy nagyjabol az egyeb korulmenyek
>tekinteteben mennyire terhes ez a polgaroknak a Mo.-i viszonyokhoz
kepest?
ha jol tudom, akkor 3.5 font a minimal oraber.
Viszont ismerek olyant aki azt mondja, hogy neki az ideje amig
parkolohelyet keres tobbet er, mint az esetleges buntetes amit
fizettetnek vele :-o

es egy kerdes is: az otto motoros autoknal ajanljak, hogy az elso
1-2ezer km-en ne hajtsuk 3000 fole a fordulatot.
Mi a helyzet wankel motornal ? Meddig szabad azokat hajtani
bejaratosan ?


A'kos


--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
Email: , DDI: 01235 544073, Web: www.sophos.com
Add live virus info to your website: http://www.sophos.com/link/vfeed
+ - Re: segedmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Anno Simpsonon rajta volt a valto hazon, hogy hany fokozatu a valtu
(jobb oldalt, jo nagy szam beleontve a fedelbe). Innen tudta a
rendor. A karbit nem tudta ilyen konnyen.
  Anugy meg en egyet ertek a jelenlegi szabalyozassal. Segedmotort
igazabol barki vezethet, akinek barmire van jogsija, 14 eves kortol,
stb. Ez szerintem nem eleg ahhoz, hogy valaki 80-nal dongessen, ahhoz
tessek komolyan megtanulni, vizsgazni, stb. Azaz tessek A jogsit
csinaltatni. Szemelyszallitas se lehessen hozza nem ertes nelkul.

Gyula
+ - Shell V-power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Legutobbi ADAC (nemet autoklub) ujsag bevizsgalta a Shell V-power
csodat. Eredmeny: maximum 1-2 % javulas, nehol romlas teljesitmenyben,
gyorsulasban. Harom kulonbozo kocsin, koztuk atlag (talan Golf 1.4)
illetve sportkocsi is (Porsche). Mint fizikus azt mondanam, hogy
sarkanyfu szintjen mukodik a dolog (1-2 % nem igazan merheto ki).
  Shell illetekes elvtars persze elmagyarazta, hogy egyes autok
motorja csak 98-as oktanszamig tud alkalmazkodni felfele. A 'hernyotalpas',
mondana Hoffy (Hoffi, ize hofi, nem: Hofi).

Gyula

P.S.: Az osszehasonlitas termeszetesen 98-as benzinnel tortent, nem 91-gyel.
+ - Re: Auchan-olaj, gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Gyula!

>Gumiknal szinten megvan a kettosseg, a nagy cegek eladjak nev
>nelkulikent is (majdnem) ugyanazt toredek aron (pl. Ceat/Pirelli,
>tobbi is megvolt valahol).
Biztos, h ugyanarrol beszelunk? Az egyik esetben az Auchan kivalasztja egy adot
t gyarto adott olajat, es azt sajat dobozban, sajat nev alatt forgalmazza. A ma
sik eset: a nagy gyartok felvasaroltak a kis kelet-europai es egyeb markakat, d
e IMHO ez meg korantsem jelenti azt, hogy a Ceat az ua. mint a Pirelli.
Guminal kicsit osszetettebb a dolog... Autozas teren van meg mit
tanulnom, de tortenelem-elotti futo idoszakombol emlexem:
a cipo tulajdonsagait sem az hatarozta meg, hogy Adidas, Nike,
 Asics volt rairva v valami noname, de ha az ember kezbevette, mar nagyjabol la
tta, mit varhat tole (a valodi valaszt a hasznalat adta meg), es erdekes modon 
senki, meg a legszegenyebb futok sem dorkoban indultak a maratonon.
En sem a legtutibb gumikat rakatom fel, hanem igyexem a kocsi
teljesitmenyehez es a hasznalathoz illo, megbizhato tipust valasztani, es igy i
s tudok 60e alatt venni egy garniturat. Azon a cimen, hogy ugyanezt kapom 40e-e
rt a Ceat-tol, nem lehetne meghatni. Mindig csodalkozom azokon, akik inkabb az 
ismeretlen uzemanyagot, olajat, gumit veszik meg 1-2/nehany szaz/nehany ezer Ft
 kulonbseg miatt, ez kb. ugyanaz a tipus, amelyik nem tesz egyeni vedelmet a so
kmillas kocsijaba, mert minek dobjon ki 50-100 ezer forintot...

Amugy csak nekem tunik ugy, hogy lehet irni ekezettel is a  formatumvaltas ota?
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - re: Corsa fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vd irja...
> Nem tudom ebben mi a nagy szam, szerintem sokat eszik. Kb.
> 1-2  litert  szabadna  csak  ennie  ilyen  temponal,  ha a
> loerovel azonosan nezzuk.
Na  persze...  900  kg onsullyal es 2 szemellyel, 90 km/oras
sebessegnel  minden mas auto 1-2 litert eszik szazon.
Eddigi autoim mind nagy etvagyuak voltak, hagy oruljek most
egy kicsit.

> Minek vettel ilyet? Se nem megy, se nem biztonsagos, se nem
> strapabiro, nincs benne hely,
- Nekem eleg ahogy megy.
- En  szolidan  kozlekedem,   Te  meg  (mint  irtad)  minden
korulmenyek   kozott   uralod   az   autodat.   Akkor  minek
biztonsagos autoert penzt kidobni ? :-)
- Nem strapalom.
-  Nincs  benne  hely...  Mire  nincs  hely  ? En es a parom
elferunk  benne.  Pesten  maszkalok vele es a 35 kilometerre
levo  nyaralomba.  Nem  kell  vele  sem  teglat, sem maltert
fuvaroznom.  Gyerekeim  meg  sajat autojukkal es motorjukkal
kozlekednek.

> Legyszi  meg  azt  is merd le, hogy folyamatos 160-180-nal
> mennyit eszik, mert engem az is nagyon erdekelne:-)
Teged  erdekel,  en  viszont nem erre vettem. Ha szaguldozni
akarok,   akkor  azt  vizen  egy  katamarannal  teszem.  Ott
40-45-el mar barkinek kakissa tudom tenni a bugyijat. Akar a
magamet is.
--
Meszaros Geza
+ - Re:olajok, atterhelodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>  A PDTDI nagynyomasu cuccait a gazolaj keni, oda elvileg nem kell.
>>  Turboja meg masnak is van, szoval szerintem a VW megegyezett az
>>  Arallal, hogy "keresunk egyutt egy csomo penzt"... Illetve a hosszu
>>  olajcsere-periodus miatt kerhetik. A szintetikus olaj kevesbe
>>  savasodik, nem vesz fel vizet. ? Nemtom.
>>Fogash
>------------
>A nagyon hosszu csere periodus miatt irjak elo a specialis olajat. A
>motorban  kulonleges kenest kivano alkatresz nincs.
>
>Udv,    Triznyak

Nincs nagyon hosszu csereperiodus, a gyar 15eKm-t ir elo, van viszont 
kulonleges alkatresz. :)
A befecskendezo nyomast eloallito pumpakat a vezermutengely hajtja 
egy gorgos himbarendszeren keresztul. Ennek a himbarendszernek es 
csapagyainak van szuksege a specialis olajra. (hengerfejben van; 
szoro olajozas; inditaskor az olaj kesve er fel, az ott maradtnak kell 
kenni; alkatreszek nagy feluleti osszenyomodasa; stb.)

Istvan
+ - Opel alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nagy erdeklodessel olvastam amiket irtatok, mivel az en gepem
is hasonloan viselkedik (inditaskor 500-as fordulat aztan 1000-es
alapjarat gaznyomas utan, neha ingadozas)

Ez egy injektoros Kadett 1.8 GTE - 1984

A multkori tanacsotokat megfogadva nem veszek nagyon "peres" gumit,
195/50-es 15"-ban marad. Koszi !

Udv.:

Istvan
+ - elado Fiat Brava 1.6 SX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

eladosorba kerult az autom:

1996 10 havi Fiat Brava 1.6 SX eladó.
78e km, vezetett szervizkönyv, kiváló állapot.
Extrák az SX felszereltségen kívül: ABS, elektromos tetőablak, utasoldali 
légzsák, távirányítós központi zár, Titan Dypol sebességváltó zár, riasztó, 
RDS-es rádió, metálfény.

Irányár: 1,29 M Ft.
Érdeklődni 06 70 380 84 03

Udv,
Koli
+ - Budapest, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
valami miatt hetekig nem jott HIX Auto, 3 napja viszont ujra jar, ami 
kulon orom ebben a vilagban. Raadsul egesz jo igy HTML formatumban...

A tegnapi nap miatt irok, talan erdekes lesz.

Ha augusztus 20, akkor nemcsak az egyik legnagyobb unnep, de az 
Alfa klub gyorsulasi versenye is az ember eszebe jut. Kulon gond 
persze, hogy ilyenkor szabadsagot kell kivennunk, raadasul valami 
seggfej virusgyarto miatt a baratnom nem is kapott, igy egyedul 
vagtam neki. Mivel egyedul semmi sem olyan erdekes, ezuttal ugy 
dontottem, kiprobalom hosszu ido utan, milyen az autopalya. Gyor utan 
tertem ra az M1-re, rogton par km-es 80-as korlatozas fogadott. Utana 
viszont nagyon jo minosegu utat kaptam a 4 napos, 1000 Ft-os 
matricaert. Gond csak egy volt - a tok ures palyan mindig beertem 
valakit, aki a belso savban tollaszkodott. Volt olyan, hogy 10 km-en at 
nem lattam autot (6:40 indultam), egyszerre csak Merci kisbusz a 
belsoben. Az ut szelen persze tabla: Jobbrol nem elozunk kisfiam! Ami 
meg erdekes volt, az a sok roman, nem ertem, honnan hova 
maszkalnak annyian es csak ok. Tatabanyanal ujabb tereles, ujabb 80 
km/h. Mivel a sor 100-110 kozott ment, csatlakoztam. Ami nem nagyon 
ertheto, hogy BP-Gyor iranyban a szukites ellenere 1+2 sav van, mig 
Gyor-BP 1+1. Elfogyott a narancssarga festek? Na mindegy, beertem 
BP-re, mint egy klasszikus turista, a celallomas a foti CORA parkoloja 
volt. Egyertelmu tehat, hogy az M3 tablat kell kovetnem. Szoval a 
lenyeg, hogy csokoltatom azt, aki az M3-at tablazta Budatol, mert azt 
az utat ki nem probalta, az 7szentseg. Nem tudom, merre vezetett es 
hogyan, azt viszont tudom, hogy az Arpad hidon, majd sikatorokban, 
macskakoves utakon, utlezarasokon, elfogyo savokban, egysavos anno 
Szent Istvan altal epitett utakon mentem. Sok helyen 20 km/h volt a 
maximum, amit sikerult kihoznom az autobol anelkul, hogy a szivem 
megszakadt volna. Ennek ellenere egy sin vagy akarmi kikerulesekor 
akkora katyuba zuhantam, hogy azt hittem, vihetem az autom a 
roncstelepre. Rogton lealltam es szomoruan konstataltam, hogy ami az 
elmult 200000 km alatt nem tortent meg velem, az most igen - 
felhasadt a gumi oldalfala. Mivel a szovet nem latszott, fogyattam az 
utam, de a legszivesebben visszafordultam volna. Az instrukciok szerint 
es a CORA billboard szerint is a foti leteronel kell elhagyni az M3-at. 
Mikor meglattam a Hungaroringet, mar tudtam, hogy baj van. A kapunal 
megkerdeztem a nenit - nez ram szepen, hat maga nem tudja, hogy 
Fotra a Dunakeszi-i leteronel kell terni? Ja, most mar tudom. Vegul is 
teljesen logikus, aki eloszor jar erre, biztosan tudni fogja rogton. Igy 
hat Mogyorodon at Fotra mentem, ahol szinten kiralyul ki van tablazva 
a CORA, csak eppen abban a keresztezodesben nincs tabla, ahol 
Dunakeszinek ter az ember. Nem gond, megneztem Dunakeszit is, 10-
20 km plusz mar meg se kottyanik. Vegul megerkeztem, a parkoloban 
ezermillio Alfa. Mar kezdtem magam jol erezni, mikor meglattam, 
hogyan van szervezve a gyorsulas - a fektav vegen korforgalom, ahol 
fel-le jarnak az emberek. Odasetaltam, addigra meg jobb otletuk 
tamadt: a korforgalom kozepebe beallt 3 auto, igy lezarva a 
korforgalmat. Vagyis az arra jarok a korforgalomban megtertek es a 
szembe indultak vissza. Szembe mentek kb. 60 foknyit ugy, hogy a 
versenyzokkel barmikor szembe talalkozhattak. Brutal. Szerintem ezt 
senki nem gondolta at alaposabban. Inkabb visszaballagtam. Alig 
ertem vissza, meg is tortent az elso baleset. Szerencsere nem artatlan 
arrajaro volt a szenvedo alany, hanem az egyik versenyzo - elnezte a 
fektavot es a korforgalom kozepen allt meg kitort kerekekkel es 
szetbombazott motorral - a beton padkat szetverte a motor aljaval. A 
srac szerint elromlott az ABS, a rossz nyelvek szerint megnyerte a 
futamot, lehuzta az ablakot es beszolt az ellenfelnek ahelyett, hogy 
fekezett volna. Ez mar nem derul ki, minden esetre mindenki szamara 
memento volt, igy tobb gond nem akadt. Az esemeny meghivott 
vendegei voltak a Maseratisok. A V8 szekcio megmutatta, mi is az az 
olasz luxus. A szajak vegig tatva voltak, mellettem egy mindent 
kamerazo kiscsaj mar a 7. orgazmust elte at es akkorakat sohajtozott, 
hogy majdnem vettem neki is egy Masert :) Bar minden auto kiraly volt 
a maga nemeben, a kozonseg idegeit foleg egy vadonatuj Maserati 
4200 Coupe borzolta fel. A 4.2 V8 motor eredetije Ferrari muhelyben 
keszult, de egy szobrasz Maserati emblemat varazsolt ra. Eletemben 
nem lattam meg autotol olyan porgest, mint ennel, az egyebkent 
nyomatekra hangolt motornal. A 8 hengeres csoda a gaz 
megpoccintesere ugy ugrott fel 7000-ig, hogy szem nem birta kovetni. 
Pedig kozvetlenul elotte ultem a 3.2-es, 250 lovas Alfa 147 GTA-ban, 
amiben szinten nem a fordulatszam mutato a leglustabb muszer. 
Elmeny volt, meg kell hagyni. Emlitest erdemel az az uriember is, aki a 
sarga, fekete csikos Mustang Cobraval minden aron gyorsulni akart, 
nem nagyon felfogva, hogy ez Alfa talalkozo. Az olasz szekcio egy 
Maserati Biturbot allitott ki az amerikai muscle ellen. Szegeny ugy 
kapott 3 autot 200 meteren, hogy rogton haza is futott, tobbet nem is 
lattuk. Az egesz klub 1 emberkent tapsolta meg az olasz telivert. A 
legmelyebb nyomot gyorsulasban talan a DCS tuning 164 Q4-e 
jelentette szamomra, a nitroval 400 lovas, 1700 kilos auto a remek 
kepessegu pilotaval olyanokat rajtolt, hogy felallt a hatamon a szor. A 
csaladi limuzin annak minden szelessegevel egy behemotsagaval a 4x4 
miatt gumifustoles nelkul, pontosan, szepen es mint egy raketa indult 
meg. Fantasztikus volt! Taroltak a 4x4 autok, ilyen rovid tavon senki 
nem tudta behozni a rajtnal kapott metereket. Osszessegeben jo kis 
buli volt, hosszu ido utan ujra talalkozhattam azokkal, akikkel egy dolog 
tartt ossze - az (olasz) autok szeretete. 

Cs.
www.cuoresportivo.sk

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS