Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 67
Copyright (C) HIX
1998-06-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 nem muszaly... (mind)  2 sor     (cikkei)
2 Skoda + gyerekules (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Re: Homero - nem ugy van ... (mind)  47 sor     (cikkei)
4 Re: behozatal (mind)  58 sor     (cikkei)
5 Vegyes (mind)  61 sor     (cikkei)
6 Udvozlet minden Autosnak! (mind)  23 sor     (cikkei)
7 1500-as Polski Fiat (mind)  21 sor     (cikkei)
8 Mitsubishi Colt (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Vegyes (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Kedves Geza! (mind)  19 sor     (cikkei)
11 RE: gyerekules (mind)  18 sor     (cikkei)
12 tompitott fenyszoro (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Biztonsagiov, -gyerekules (mind)  31 sor     (cikkei)
14 Saca irja: (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Vegyes... (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #66 (mind)  60 sor     (cikkei)
17 Fogyasztas (mind)  91 sor     (cikkei)

+ - nem muszaly... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...hanem muszaj!! Igy, j-vel es nem ly-nal. Bocs, de mar 
sokadszor fordul elo es iszonyuan bantja a szemem. Dusi
+ - Skoda + gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok, mi a velemenyetek a Skoda Octaviarol? 
Olvastam nehany nagyon jo kritikat kulfoldi (sved, ill. 
nemet) szakertoktol es igen jonak tartjak... A gyakorlatban 
van valakinek tapasztalata?
Gyerekules-ugyben: szerintem igenis  kotelezove kellene 
tenni, mert sok baromnak (bocs, de ez a legenyhebb 
kifejezes, ami eszembe jutott) meg sem fordul a fejeben, 
hogy a gyerek egy komolyabb fekezesnel kirepul a szelvedon 
es meghal. EZT nem lehet az allampolgari szabadsaggal meg 
hasonlo dolgokkal magyarazni. Nagy tevedes, ha egy ertelmes 
ember ugy gondolja, hogy az atlagember nem 
ostobabb/gondatlanabb stb. nala. Es ez esetben nem 
feltetlenul a diplomas es/vagy jomodu emberekre gondolok, 
mert 4-5 millios autokban is gyakran ott acsorog a poronty 
a ket elso ules kozot. Milyen aranyos, mi? Majd anyuci 
elkapja, ha baj van. Na persze...
Dusi
+ - Re: Homero - nem ugy van ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok, Csaba!

>Hat ahogy vesszuk... Lehet, hogy egyszeruen mas koncepcio, mert pl. az
en
>BX-emen van olajszint-jelzo (!) muszer, es hutovizszint-jelzo lampa.
>Homero viszont nincs, de ket lampa van: egy sarga 105 fok, es egy piros
>112 fok nevleges kapcsolasi ponttal.

Ok, ez mar nagyobb biztonsagot ad, mint egy lampa, (ambar 112 C-nal mar
a gozfelhorol is eszreveheted :-)) de meg igy sem kovetheted a vizhofok
valtozasat (pl telen egy nem zaro termosztatot nem veszel eszre homero
nelkul)

>Miutan a "szivato" automata, valoban
>vidaman el lehet lenni homero nelkul, raadasul egy lampa bekapcsolasa
>adott esetben feltunobb lehet, mint ha a homero egy picit odebb
maszik...

Ld. fent es meg annyi, hogy nem tudod, mikor eri el az uzemmeleg
allapotot, mikortol lehet "nyomni " neki ...

>slendriansagrol... Ez inkabb az atalakitashoz adott tanacsra illik:
>Szoval ez kisse santit.
 >A lampat vezerlo jelado egyszeruen foldet ad, ha
>ugy erzi, hogy a lapmanak egnie kell, ha ezt a muszerre kotod, nem lesz
>igazan jo... Szoval ott kezdodik, hogy a jeladot is le kell cserelni...


OK, tied a pont, mentsegemre az szolgaljon, hogy elobbre jar az agyam,
mint a kezem a billentyuzeten :-) Persze, le kell cserelni a
jeladot.(Slendrian voltam ! :-)

>En amugy azt tervezem, hogy a ket jelado kozul az egyik (gondolom a 105
>fokos) helyere berakok egy homero IC-t

Szerintem inkabb a masik helyere tedd, mert 105 C meg zart rendszeru
huto eseten is "figyelemre melto" homerseklet.

Egyebkent konnyen elragadtatom magam francia autokkal szemben, ugyanis
en sajat szempontjaim szerint nezem oket (szerelhetoseg). A legtobbet
francia autokkal lehet szivni (talan meg a japan, de hat az keleti
filozofia :-) a neha kevesse logikus megoldasaik miatt. De azt mondjak,
hogy kenyelmes, meg minden, amivel nem vitatkozok -> soha nem volt
francia autom.
A fenti autot kultivaloktol elnezest, ez privat velemeny volt.

Udv : Zaphod
+ - Re: behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok

>>Ember vesz egy magyar romot, ervenyes papirokkal.
>>Behoznak kulfoldrol egy 4-30 ev kozotti jo allapotu autot fodarabonkent.
>>Itthon osszerakjak, a magyar rom papirjaihoz igazitjak az adatokat
>>(alvazszam, motorszam etc.) es mennek a Kozl. Felugyeletre, hogy talaltak
>>egy csodas autot egy pajtaban :-)"

>koszi. ugyanarrol beszelunk, en is roncsnak hoznam a jobbik autot,
>es ha joltudom, bontasra (teherauton) be lehet hozni, korhatar nelkul
...igy va
>n?
>konkretan az "igazitjak az adatokat" erdekel, meg az, hogy mit jelent az,
>hogy fodarabonkent. kulon a motor+valto es kulon a tobbi, vagy jobban szet
>kell
>szedni?

En azt a kort tavaly nyaron vegigfutottam, miutan egy fiatal srac az
elsobsegadas kotelezo tablat figyelmenkivul hagyva oldalrol megtorpedozott
es emiatt az autom masodpercek alatt leamortizalodott.
A dolgot en is ugy gondoltam, hogy kulfoldrol behozok egy komplett autot
(teljesen legalisan) es atiratom a szukseges dolgokat. Elmentem tobb
vamhivatalba (van egy vamos haverom, igy o segitett a dolgokat intezni) es
ott elegge lehangolo infokat kaptam (most probalom a vamtiszt - talan
ornagy - szavait idezni): oreg auto alkatresznek sem hozhato be egy
darabban, mindenkeppen legalabb NEGY fodarabra szet kell bontani, ezek a
kovetkezok: futomu, motor, karoszeria (amelyben lehetoleg az uvegek,
karpitok, muszerfal, ulesek stb. alkatreszek nincsenek benne), es azok az
aprosagok amelyek a karoszeriaba nem tartoznak bele. Ezeket a dolgokat meg
szetszerelve sem lehet egy treleren behozni (mindegyiket kulon-kulon
treleren) Ha mar bekerult (szabalyosan) az orszagba akkor sem biztos, hogy a
kozlekedesfelugyelet at fogja nekem irni az uj alvazszamot. A vam egyebken
10-12 szazalek lett volna.
Mivel ez az ut szamomra eleg rogosnek talaltatott igy maradt a nem teljesen
hofeher ut.
Az autot amely szabalyos nemet papirokkal rendelkezett egy nemet
allamporgarsagu ismerosom behozta az orszagba, majd a rendszamot visszavitte
es lejelentette. A motort kicsereltuk az autoban (mivel a behozott auto
benzines volt, az en eredetim meg turbo diesel, es a motor nem serult a
karambolban), valamint kerestem egy karoszeria-lakatost aki hajlando volt a
ket auto alvazszamat kicserelni (ki lett vagva az egesz lemez es
belehegesztve a masik autoba, eszre sem lehet venni). Miutan ez kesz lett
mar csak be kelett jelenteni, hogy megvaltozott az auto szine (mert persze
az nem stimelt) es a biztonsag kedveert kertem egy masik rendszamot (ne
legyen olyan feltuno, hogy egy teljesen masik autoval furikazok ugyanazal a
rendszammal).
Igy a motoron kivul SEMMI nem azonos a ket autoban es megis ugyanazzal a
papirokkal futok.

Gondolom nehanyakat megbotrankoztat, hogy illegalisan jartam el, de mindez
csak azert volt, mert abbol a penzbol amit a biztosito adott nekem, nem
kaptam volna egy olyan koru es allapotu autot mint az elozo volt.

Csa

Name: Juhasz Miklos /Mike/
E-mail: 
Mobil phone: (+36) 30/791-793
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Motorizalt Nemzedek,
     
     
     >Korabban is tudtam, hogy a gyari alkatresz draga, de nem gondoltam,
     >hogy egy ilyen aprosagnal is 4-szeres kulonbseg lehet
     
     Ez mar (sajnos) axioma szamba megy, hogy KIS utanajarassal NAGYOKAT
     lehet az alkatreszpiacon sporolni. Az en sztorimban egy PRIMERA-hoz
     kellett volna bal reflektor, kompletten. Elso boltban nyersen 
     kozoltek: 60 ezer. Csendes akadekoskodasomra, hogy egy eve a hivatalos 
     ar ugy 37 korul jart csak a szokasos boltos-lekezelos "szaki" duma 
     jott: ja kerem inflacio. Azutan Pesten egy mellekutcas boltba 
     betevedve ismet rakerdezek, 24. De en en nem az eloleget kerdeztem.
     Nem kerem, ez a komplett ar. Meg elnezest is kert, hogy ez nincs neki 
     a boltban mert ugye ez ritka tipus.
     
     Biztonsagi ov.
     
     A magam reszerol, mivel onhibamon kivul ket igen nagy csitt-csattban
     mar volt szerencsetlensegem reszt venni, mindenkit rigorozusan 
     bekotok. Tapasztalatbol; ui. most nem irnam ezen sorokat. Egyebkent 
     meg Afonya allaspontjaval ertek egyett. Vegulis, ha valaki nem a 
     tombolan nyerte a jogositvanyat kell(ene) annyit tudnia, hogy mit is 
     jelent az ovhasznalat. Kisgyerek persze mas, es a TB korlatozast is 
     tamogatom kiegeszitve annyival, hogy egy halaleset utan az allamnak(?) 
     a TB-n felul is vannak kiadasai (arvaellatas stb.). Ettol eltekintve  
     viszont  a sofor a sajat felelossegere cselekszik.
     
     Ed, ugyan mely ironiaval fogalmazott, vegulis igazat mondott: egy,
     mondjuk szabadon szarnyalo 90 kilos friss holtest is tud rendes 
     rombolast veghezvinni.
     
     Feny.
     
     >> Ti miert kapcsoljatok fel a vilagitast nappal varoson kivul???
     >> Azert mert kotelezo, vagy azert mert igy nagyobb a 
     >>biztonsagerzetetek???
     >
     >Szigoruan biztonsagerzet. Mar akkor is kapcsolgattam, amikor meg csak 
     >Svedorszagban volt divat...
     
     Itt en mas felfogast vallok. Tudtommal az osszes Skandinav allamban 
     kotelezo mindig a tompitott. Nem is lehet olyan autot forgalomba hozni 
     ahol a jaro motornal ne egne automatikusan a feny. Ezt persze a 
     koztudott idojarasi szituacio indokolja. Magyarorszagra ez messze nem 
     all. Jo nappali megvilagitasnal en semmit de semmit nem latok jobban
     egy vilagito autobol. Az amugy biztonsagmanias nemeteknel nem is
     ajanljak jo idoben a nappali tompitottat.
     
     Vegul egy kerdes.
     
     Adott egy uj Mazda626. A feket meglehetosen masszivan kell nyomni es
     nyugodtan padloig tudom taposni( vagy csak ugy erzem). Azonkivul 
     kozvetlenul a kocsi megallasa elott meg egy reccsenes jon elorol, 
     feltetelezhetoen a fekbetettol. A szervizekben neztek jobbrol, neztek 
     balrol, pro forma legtelenitettek es csak annyit mondtak, hogy esetleg
     a tuskok osszetetele  nem a legoptimalisabb. Ha valakinek lenne egy 
     megvalto otlete... ;-)
     
     
     Koszonettel: Sarlos
+ - Udvozlet minden Autosnak! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kerdesem a kovetkezo : egy inditozas utan hany km-t kell haladni 
     ahhoz, illetve mennyi ideig kell a motort jaratni, hogy az akkuban igy 
     elveszett energiat potoljuk? 
     
     Legtobbet nagyon rovid tavon - nehany km. - hasznalom az autom, s 
     szerintem ez okozza az inditasi problemat. A jelenseg az akku 1,5 eves 
     koraban jelentkezett eloszor /most 3 eves/ , ekkor toltovel 
     feltoltottem az akkut, s a jelenseg nehany honapig megszunt. 
     Erdekesseg, hogy a dolognak annyi koze van a kulso homerseklethez, 
     hogy meleg idoben jelentkezik, telen sosem !!! /Altalaban forditva 
     szokott lenni/. A masik dolog, ami erdekelne, hogy mi az a feher "ize" 
     , ami az akku kornyeken minden fem alkatreszre kicsapodik, es hiaba 
     tavolitom el, ujra es ujra megjelenik. Esetleg a ket dolognak koze van 
     egymashoz?
     
     A sikeres tanacsadas erdekeben elarulom, hogy az akku tipusa Perion, a 
     kocsim pedig egy ketutemu Trabi. Meg annyit, hogyha az autot reggel 
     valahogy  elinditom / lampa fel-le stb./ akkor delutan hazafele a 
     munkahelyrol poccre indul, masnap reggel viszont megint nem.
     
     A valaszokat elore is koszonom
     
     Andras
+ - 1500-as Polski Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ismeri valaki az 1500-as Polski Fiatot ?

A kovetkezo gondom van vele:
A benzinszint mero azt mutatja, hogy alig van benne uzemanyag.
Van 1 piros lampa is, ami akkor vilagit amikor mar csak 5-10 liter
van az uzemanyag tartalyban. Ez nem vilagit.
Jelenleg a ketto ellentmond egymasnak.
Kiegett a piros lampa ?

Milyen elven mukodnek ?
Melyik romolhatott el ?


Egyhamar nem biztos, hogy kiderul, mert nagyon keveset megyek, 
mert csak a szolobe megyunk vele. Ez evi 10 - 15 liter uzemanyagot
jelent. 
Nem merek elindulni tolcser es tartalek benzin nelkul. :-(

Udv. Tibi
+ - Mitsubishi Colt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Eloszor is hadd kezdjem egy kis dicserettel (nevek emlitese nelkul, vegye
magara mindaz, akinek inge :-)): nagyon szinvonalas, erdekes es tanulsagos
cikkek jelennek meg az "auto"-ban. Tenyleg!
A targyra terve, otleteiteket varom (ugy lattam, abbol sosem volt hiany
:-)). Nemreg vettem meg eletem elso autojat, egy 4 eves Mitsubishi Coltot,
es bar teljesen meg vagyok vele elegedve, egy-ket apro porblema azert
felmerult, s ezekkel kapcsolatban halas lennek minden reakciora. (teljesen
amator vagyok, ugyhogy nezzetek el nekem, ha pontatlan a fogalmazasom)
1. A huton van egy tulfolyo, amelybol rendszeresen valami habos folyadek
folyik ki, amint 1-2 km-t megyek (hogy folyamatosan folyik-e, nem tudom, en
megallaskor szoktam konstatalni. Mitol van ez? es foleg normalis-e?
2. Mint eleg sok autoban, a csomagtartot belulrol is lehetett nyitni egy
karral, amig el nem szakadt a bowden a karnal. A kerdesem arra iranyulna,
hogy vajon hol tudjak ezt megcsinalni, ill. ha massal is elofordult mar es
esetleg maga meg is javitotta, egy kis leirast kernek (eleg nehezkesnek
tunik a hozzaferes). Amennyiben valaki megbizhato M. szervizt tud, ne
hezitaljon azt megirni.
3. Az auton 195-os gumik vannak, nem tudom, mekkora legyen azok nyomasa.
4. Az elso ablakok elktromosan mozgathatok, am a jobb oldali motor csak
lefele hajlando mozgatni az uveget. Ebbol arra kovetkeztetek, hogy a motor
jo, csak esetleg valami kiugrott a helyerol. Ha valakivel hasonlo megesett,
vagy barmilyen oknal fogva szetszedte az ajtajat, batran irjon.
5.Tovabba otleteket kernek arra, hogy hol lehet olyan kek-fenyu egot kapni,
amilyen a nagy BMW-k, Audik fenyszoroja?
Elore is koszonom a segitseget!
Udv:  T. Bence
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Biztonsagi ov:
Ugy latszik, en vagyok itt az egyetlen renitens: csak akkor kapcsolom
be, ha integetni kezd a rendor, ill. ha tudom, hogy most nagyon surgos
dolgom van. Mentsegemre szolgaljon, hogy valaha rally2-ben mentem, es
ott _mindig_ bekapcsoltam a 4 pontost...

Ujabb vitatema: mit szoltok a vasuti atjarokban levo
sebessegkorlatozashoz?
Az en _sajat_ velemenyem: azota piszokul figyelek jobbra-balra, rendort
keresve, meg a sebessegmerot figyelem, es csak az atjaro utan kezdek el
gondolkodni, hogy milyen is volt a lampa?! :-)
Eddig sem az ment at a piroson, aki most szepen lelassit, hanem az
agresszivebbje (vagy a nagyon bamba), es azok most sem fognak lassitani.

Index: az en oktatom (ugy 20 eve) azt mondta, hogy az index nem a
kanyarodas jelzesere szolgal, az ugyis latszik; hanem a kanyarodas
_szandekanak_ jelzesere.


-- 
Gabor - mailto: - http://surf.to/quattro
+ - Kedves Geza! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lehet, hogy hiba volt messze meno kovetkezteteseket levonnom, 
motoros baratom ideologiajabol, mert en nem motorozok. 
Az orvosok pedig sok mindent mondanak, ok mar csak ilyenek.
Ha tudomasul veszed a kockakovet vedd azt is termeszetesnek, hogy
esos idoben sokkal balesetveszelyesbb, noveli a zajszennyezest es csokkenti
autod elettartalmat, raadasul kisse avitt. Olcsonak lehet, hogy olcso, de
kinek? 
Viszont lehet belole barikadot csinalni :) Raadasul kicsit tul sok van belole.
Sajnos bimbodzo demokraciankban az autosok nem veszik jo neven, ha az ut 
minosege miatt nem halljak amit a mobil telefonban mondanak nekik, ezert
idegesek lesznek es lottek a kulturalt vezetesnek.
Termeszetesen nem egy dugobol vonok le ilyen messzemeno kovetkezteteseket
Svajcal kapcsolatban - de igazad van,ez az en problemam. 


Ciao															


									Balazs
+ - RE: gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnos 1.5 eves kora ota ki tudja magat
>kapcsolni a gyerekulesbol.

Afonya:
A gyerekulesed tobbi biztonsagi jellemzoje is hasonlo szintu?! ;-)

Azt tapasztaltam, hogy M.o-n nevetseges minosegu gyerekulesnek nevezett 
takolmanyt lehet vasarolni. Pedig bizonyara van valami szabvany, aminek 
kell, hogy megfeleljenek.
Egyebkent egyetertek a gyerekules kotelezove tetelevel. Azontul azonban 
(sokkal) nagyobb hangsulyt kellene fektetni a minosegre, elhelyezesre, 
rogzitesre(!).

A fenti idezet azon gyerekagyak emleket idezi, amelynek racsai kozott 
kifert a baba feje...

Udv:
Berke Tamas
+ - tompitott fenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Magyarorszagon a "tompitott fenyszoro hasznalata kotelezo lakott 
teruleten kivul" szabalyt kielegitik azok az autok, amelyeknek 
"allandoan" eg, de csak a fenyszorojuk - a hatso lampak nem (DRL)? 
Masszoval: a hatso lampaknak is egni kell?

Koszonom:
Berke Tamas
+ - Biztonsagiov, -gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

En is mindig bekapcsolom az ovet sot ezt az utasaimtol is 
megkovetelem, bar a hatul uloknek csak varoson kivul irom elo.
Aki ezt nem teszi, ne jojjon velem. Meg a stopposoknak is 
szolok, ha mar elviszem oket.

Gyerekules:
	Annak idejen amikor eloszor mehettunk szabadon 
nyugatra, a mi elso utunk is Becsbe vezetett a Mariahilfer strassera.
Szomoru, de akkor nem jutott ido muzeum latogatasra. Ezen elso utunk
alkalmabol egy Romer gyerekulest hoztunk akkor 1 ev alatti lenyunknak,
plusz mivel a Daciaban nem volt hatul biztonsagi ov, azt is ott vettunk.
Azota mindharom gyerek csak ugy ul autoba, ha be tudja kotni magat.
Igy alakult ki, eleinte meg nem tudtak ellenkezni a gyerekules miatt, 
kesobb mar hianyzott volna neki. Az ules utan kesobb kovetkezett a 
szinten Romer asztalka, majd az ules magasito. Ma mar idosebbik lanyom
elerte a 150 cm-t igy gyakran ul elol. 
Amig felesegemnek Trabija volt, pici fiam elol utazott az anyja mellett,
hisz
hatra nem lehetett ovet szerelni. Sokkal jobban elvezte, mint most a
hatul ulest.

A stopposokrol jutott eszembe:
	Ti felvesztek stopposokat?
	En, ha egyedul ulok a kocsiban, majdnem mindig felveszem az 
integetoket, ha "jol" neznek ki. Most nem csak a lanyokra gondolok. 
Gimnazista, katona ill. egyetemista koromban en is sokat stoppoltam,
most megprobalok torleszteni az akkori autosoknak (ez igy hulyeseg).

Udv.:	SABAT (Most VW Vento TD, regen Renault 11, Dacia 1310)
+ - Saca irja: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azon el lehetne filozofalgatni, hogy megszuntessuk-e ezt a rendszert, 
     es mindenki kuralja ki a sajat penzebol magat, de akkor mar a kotelezo
     biztositassal kellene kezdeni, mert az meginkabb tamadhato ebbol a
     szempontbol, ugyanis az is ugyanezen dolog miatt lett kitalalva, ti.
     hogy a mai tarsadalmi berendezkedesben valamilyen okokbol nem evidens,
     hogy mindenkinek vallalnia kell a tettei kovetkezmenyeit, es puhabb
     dolgokkal kotelezzuk ra (kot. bizt.) es nem kemenyebbekkel (adosok
     bortone)
     
     Az ellentabor ellentaboranak ellentabora:
     Igazad van! Ep itt van a kutya elasva. Nemhogy megoldanank a problemat 
     a gyokerenel, hanem meg dobunk ra egy lapattal. Szemelyi 
     felelossegtudast, kotelesseget, egymas erteket, tiszteletet, stb. kene 
     kotelezove tenni, avagy ENNEK hianyat buntetni. Tudom, errol kellene a 
     bironak donteni ha fellebezel, a rend oretol meg nem elvarhato hogy 
     jellem/ok vizsgalatot tartson.:) A rendeletek halmozasa igy nem oldja 
     meg a problemat csak vegteleniti a korlatozasokat, sot eltereli a 
     figyelmet es helyet ad tobb athagasra (rendor lefizetes, stb. 
     Megallitott a rendor ellenorzesre, vegul 3000 Ft birsag mert kopott a 
     Trabi gumija. Mondom akkor itt hagyom amig uj gumi lesz a kocsin. 
     Vegul 300 Ft-tal beerte annyi volt nalam.) Magaval a "biztosito" 
     fogalmaval is epp ez a baj, annyira hozzaszoktunk, hogy mar szinte 
     idegen hogy valaki felelosseget vallaljon cselekedeteiert. De ez 
     tenyleg mas tema. Talan Afonya javaslata volna most egy megvalisithato 
     kompromisszum.
     Koszi,
     Gabor
+ - Vegyes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Ezek engem is erdekelnenek... Van egy a Toth Kalman utcaban (IX. ker.)
> 	
> Tobben kerdeztek:
> 
> tel: 30 421 707
> cim: (Bp.) Szivattyú u. 9 (Soroksari uton kell kifele menni...).

Ez valoszinuleg ugyanaz, csak kozben Toth Kalmanrol kiderult valami
disznosag, es szivattyusitottak :)
Kozben az is eszembe jutott, hogy ez nam is igazan Citroen, hanem csak BX,
es talan meg nehany masik (nem Citroen) tipus bontoja.

> Ford szerviz: 6000 Ft, de csak 1 het mulva lesz
> Nagy alkatreszkereskedo: 4000 Ft, holnapra meglesz
> Masik alkatreszkereskedo: 1500 Ft, itt van a polcon.

Szerintem tedd kozze batran a nevet, nem art azt tudni...
+ - Re: *** HIX AUTO *** #66 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > kulonben elvesz a sporolas!) Hideg motort nem jaratni allo helyzetben
> > (ez minden motorra igaz!!!), es a szivatot is csak annyira kihuzni, hogy
> > ne alljon le. (Soxor latom, hogy all a kocsi a lampanal, a (hideg) motor
>
> Errol jut eszembe: mi a jobb, indulaskor, amig a garazst visszazarom (1-2
> perc), menni hagyni, vagy leallitani a motort? Tel es nyar kozott van
> kulonbseg ilyen szempontbol?

Ha nem felted. Lehet hallani erre specializalt autotolvajokrol. Kiszallsz becsu
kni
a kaput, o beul, es elviszi a lovat. Vagy az egyik megloki a kocsit hatulrol
(mondjuk lampanal), te kiszallsz megnezni, hogy mi van, a masik (gyalogos) beul
 es
elviszi. Ez a pro. A kontra szerint a kocsinak jot tenne, ha mehetne egy kicsit
,
mielott elindulsz vele. Igaz, a kat. nem mukodik, tehat potyara szennyezed a
levegot, de a motor nem kopik annyira.

> > csak muszer, akkor valoszinuleg kompatibilis egymassal.Ha van, akkor
> > elvileg kene benne lenni meg egy vetzeteknek (a kabelkotegben valahol a
> > jelado kornyeken).Ha egyik sem, akkor +1 vezetek es kesz. Ugyhogy
> > elvileg atalakithato, de azert nezd meg a bontott muszerfalra milyen
> > csatlakozok mennek, mert ha kialakitasban kulonboznek, hazilag eleg
>
> Szoval ez kisse santit. A lampat vezerlo jelado egyszeruen foldet ad, ha
> ugy erzi, hogy a lapmanak egnie kell, ha ezt a muszerre kotod, nem lesz
> igazan jo... Szoval ott kezdodik, hogy a jeladot is le kell cserelni...

A mutatos muszereknel olyan jelado van, amelyik hom.aranyosan valtoztatja
ellenallasat. Esetleg feszultsegjelet allit elo (mint a gaztuzhely erzekeloje).
 A
lampast lasd fent. Sok esetben a mutatosban is van lampa, tehat mindketto kell.
 A
mutatos jeladoja viszont csak sajat muszerevel tud egyuttmukodni, eltero esetbe
n
nem valosags erteket mutat. (kalibralasi lehetoseg nem biztos, hogy van) Szoval
vigyazni. Viszont lehet kapni utolag telepitheo kieg. muszereket is, amit
viszonylag esztetikusan be lehet epiteni. (Hojelado a hengerfej vizterere, v. a
hhoz
egesz kozel keruljon!)

>  En amugy azt tervezem, hogy a ket jelado kozul az egyik (gondolom a 105
> fokos) helyere berakok egy homero IC-t (LM 35x es hasonlo szamokon

> futnak). Ezek kozott van olyan, ami 10mV/C kimeno jelet ad, vagyis egy

> egyszeru digitalis voltmerovel kesz a digitalis homero. Semmi
> muszerfalcsere, stb.

A 105fokos 105-nel atvalt 0bol 1be, ha ugy tetszik ellenallasa vegtelenrol null
ara
valtozik, tehat hirtelen 12V fesz.ugras kovetkezik be az aramkoreben. Ebbol
szerintem nem lesz linearis homero, meg digitalis muszerrel sem.

Ja, elnezest mindenkitol az otvaros sortordelesert. 70 karakter meg mindig sok 
volt
neki, (szerintem a szokozoket nem szamolta), ezert most levettem 60ra. Talan ig
y jo
lesz.
Fogash
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Orosz Nandor wrote:

> Kedves István!
>
> Tetszett a rövid összefoglaló a vezetéstechnikáról, különösen a
> fogyasztással kapcsolatos rész.
> Én nagy spórolós vagyok, a rekordom 6.4 l /100km egy kocka Ladával (!),
> az út  90%-a  országút, 10% Budapesti közlekedés volt. Ha nem haragszol,
> tennék pár észrevételt...
>
> 1. A fajlagos fogyasztási görbe alakja tényleg homorú. Ez azért van,
> mert a fordulatszámmal a fogyasztás eleinte lineárisan nő, a
> teljesítmény pedig meredekebben. A kettő hányadosából adódik, hogy a
> fajlagos fogyasztás csökken. A tényleges fogyasztás azonban a
> számlálóban van...
> Az előzőek a kb. 3000 alatti fordulatszámra vonatkoztak. E felett
> azonban a teljesítménygörbe meredeksége csökken, a beöntött benzin
> mennyisége viszont aránytalanul nő. Ennek egyik az oka az, hogy a
> motorok kényszerhűtésének időállandója a motor valós terhelésének
> időállandójánál jóval nagyobb, ezért a hűtést az égéstér belsejében kell
> megvalósítani (különben megsülne a dugattyú egy hirtelen gyorsításnál).
> Ehhez plussz benzint (dúsabb keveréket) adagolnak, amelyben a benzin
> akár 30%-ának a szerepe nem az, hogy részt vegyen az égésben, hanem hogy
> a sűrítési ütemben a párologtatásával felvett hővel hűtse a motor
> belsejét!!! Az el nem égett szénhidrogének utókezelésére vezették be a
> katalizátort, ami azért forró, mert benne alakul át hővé az a benzin,
> aminek egyébként az égéstérben kellett volna...
> Persze drága a dugattyút benzinnel hűteni, sokkal gazdaságosabb (lenne)
> vízzel (!) vagy methanollal (lásd a második világháborús Me-109-es
> vadászgépeket vagy a közelmúlt Forma 1-es turbómotorjait). A víz
> párolgáshője pl. hatszorosa a benzinének, hatodannyi vízzel lehet
> ugyanakkora hűtést elérni, mint benzinnel.
>
> Ami a lényeg eme kitérő után, az az, hogy -- írásodnak megfelelően --
> célszerű minél hamarabb felkapcsolni, mert a pörgetésnek nagy ára van.
>
> 2. A hideg motorról
> Üzem közben a dugattyú teteje párszáz fokkal melegebb, mint az alja.
> Namármost: ha azt akarjuk, hogy a hőtágulás ellenére a dugattú pontosan
> illeszkedjen a hengerbe, akkor annak hideg állapotban kúposnak kell
> lennie. Ez a kúposság az autómotorok dugattyúin mérve a tizedmiliméteres
> tartományban van. Mi történik akkor, ha hideg motorral, még ha kímélően
> is, de elindulunk?
> --a gázterhelés egy részét a dugó helyett a dugattyúgyűrű kapja, amit
> nem arra méreteztek, hogy közvetlenül érintkezzen a forró gázokkal,
> -- mivel az olaj még hideg, tehát nehezen szivattyúzható és rossz
> kenőképességű, ezért a kopás nagyobb, a dugattyúgyűrű még rosszabb
> helyzetben van,
> -- a terhelés miatt a nem tökéletesen illeszkedő dugattú+gyűrű mellett a
> gázok egy része a karterba lefúj. A forró gázok a hengerfal olajfilmjét
> kokszosítják, a karterba lejutók pedig öregítik az olajat.
>
> Mit tegyünk hát?
> A mindenkori legkisebb stabil fordulatszámon melegítsük a motort álló
> helyzetben addig, amíg a vízhőfok mutatója megmoccan (ez kb. 50 fok).
> Ezután a dugó és a gyűrű károsodása nélkül kímélve elindulhatunk.
>
> Mit mondanak a kezelési utasítások?
> Azt, hogy ne melegítsünk álló helyzetben, azonnal induljunk el. Ezt
> azért mondják, mert a katalizátor nem működik hideg motornál. Azonban ne
> felejtsük el, hogy nem a motor van a katalizátorért, hanem a katalizátor
> a motorért. Attól, hogy a befecskendezős motoroknál nem érezni a hideg
> motor kínlódását (nem úgy, mint a régi Skodáknál), a belső folyamatok
> ugyanazok.
>
> 3. A lámpánál..
> Állítsuk le a motort, ha tudjuk, hogy 30 másodpercnél hosszabb ideig
> várakozunk. Ez leginkább a vasúti átjárókra vonatkozik. Az általános
> tanács azonban kiegészítésre szorul, mert azt vettem észre, hogy pl. az
> Opel befecskendezős motorok melegindításkor is "ráadják a szívatót",
> persze azután gyorsan visszaszabályoznak, de lehet, hogy jobban jártunk
> volna, ha hagyjuk alapjáraton ketyegni.
>
> 4. Mikor ne állítsuk le a motort
> Hosszú út után ne állítsuk le azonnal a motort, mert a motorban tárolt
> hőt a hűtésnek még ki kell dolgoznia magából. Ha leállítjuk a motort,
> akkor a hűtés azonnal megszűnik (hiába forog az elektromos ventillátor
> tovább, az nem sokat ér, ha a vízpumpa nem megy). Hagyjuk alapjáraton
> ketyegni 2-3 percig, leállítás csak ezután. Ennek fényében viszont, ha
> hosszú út után érkeztünk a lámpához, akkor nem tanácsos a motort
> leállítani.
>
> 5. Egy trükk
> Én cipő nélkül vezetek. Zokniban sokkal jobban érezni azt a hatást, amit
> Te is leírtál a gázpedállállásról. És persze sokkal finomabban lehet
> gázt adni gyorsításkor.
>
> Kicsit hosszú lett, a lényeg az, hogy jó a cikked!
>
> Szia:
> Nándi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS