Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 262
Copyright (C) HIX
1999-01-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 S-100 (mind)  8 sor     (cikkei)
2 nade (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: #261 mindenfele (mind)  35 sor     (cikkei)
4 trafipax info (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re: >Megneztem a kapcsolasi rajzon. A generatorbol kijo (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Re: Xenon (mind)  28 sor     (cikkei)
7 Hutotakaro (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Traffipax - hosszu es ekezetes (mind)  82 sor     (cikkei)
9 MAZDA 323 1987-es (mind)  9 sor     (cikkei)
10 hutotakaras (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Opel (mind)  6 sor     (cikkei)
12 huto nyilas betakarasa (mind)  18 sor     (cikkei)
13 re:skoda v zastava (mind)  46 sor     (cikkei)
14 HIX Auto newsgroup (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Re: megint skoda (mind)  56 sor     (cikkei)
16 Re: help me! (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Re: szeretnek segitseget kerni az alabbi problemara: (mind)  9 sor     (cikkei)
18 RE: *** HIX AUTO *** #261 (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Skoda - tunning (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Huto letakarasa (mind)  38 sor     (cikkei)
21 Skoda vetel (mind)  19 sor     (cikkei)
22 Kalapban vagy kalap nelkul (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - S-100 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Latom mostanaban sok Skodas olvassa ezt a lapot.
Kerlek segitsetek!
Van egy S-100-as Skodam, ami mukodokepes ugyan, de nincs ervenyes
muszaki vizsgaja es rendszama. Ferjem autoszerelo volt, ezert rengeteg
alkatreszt halmozott fel hozza. Egyben szeretnem eladni autoszerelonek,
bontonak vagy olyan S-100-as tulajdonosnak, aki hasznositani tudna.
Koszonom, 
Balazsne Gyorgyi
+ - nade (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Eddig azt hittem, csak nekem tunt fel, hogy a kalapban vezetok
> kozott olyan 120% a felkegyelmuek aranya. Masnak is van

szerintem mar midnenkinek.. :)) De a kalap + keztyu a 
legdurvabb.. na most mar lattam ilyet noben is, az mar kesz 
katasztorfa volt... 
ellenben a piros suzukisokkal semmi bajom.
Kiveve a suzukikkal, legszivesebben csinalnek egy hp-t azzal a 
cimmel hogy 'miert ne vagyunk suzukit' es ezzel megkimelnek sok 
sok embert a problemaktol..

Na tovabbi jo jo netezest kivanok.. :))

AntForce
+ - Re: #261 mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Trafipax segitseg Zoltannak ( 45 sor )
>Idopont: Tue Jan 12 05:18:23 EST 1999 AUTO #261
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ez nem is hangzott olyan rosszul :) Szerintem mindeki megjegyezte, mert jol
johet



>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Xenon ( 6 sor )
>Idopont: Tue Jan 12 13:42:56 EST 1999 AUTO #261

>Most szeretnék venni új izzó az autómba. Mi a véleményetek a xenon
>fényszórókról?

Kevered a dolgokat. 
A xenon fenyszoro picit"" tobb, mint egy sima izzo.
A zenon fenyszorok felara Mercikben ha jol emlexem, akkor 100.000 felett
van.....Az izzokrol meg nem mondok semmit, mert ugyis lesz ellenvelemeny :))
de en a Philips premium-ot javaslom. Ami felirat szerint 250 oraig birja es
+30% fenyero.


Csao
      RB

****************************************
*     mailto:       UIN: 14966664       *
*            URL: http://www.irisz.hu/~rb             *
****************************************
+ - trafipax info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Egy villamkerdesem volna csak.... a 6-os uton szoktak-e trafipaxozni, es ha
igen, akkor melyik reszen?  
Hetvegen megyek picit kirandulni.... es szeretnek jol tajekozott lenni :)))

Egyebkent... pusztan kivancsisagbol,  a hidakon fenykepeztek mar le valakit? 

Csao
      RB

****************************************
*     mailto:       UIN: 14966664       *
*            URL: http://www.irisz.hu/~rb             *
****************************************
+ - Re: >Megneztem a kapcsolasi rajzon. A generatorbol kijo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >nyilvan akkor van +12V, ha forog. Ez megy az ablakfutes kapcsolojara.
> >HIvatalosan, mert nalam ugy tunik, at van kotve, hiszen allo motornal is
> >megy.
> 
> Ennek a madzagnak a masik vege az aksin szokott vegzodni, ennel fogva
> nem csak jaro motor eseten van rajt feszultseg ! (A generatorban levo
> diodak megekadalyozzak hogy az aksi a generatoron keresztul kisuljon.)

Igen, de kozte van a toltesjelzo lampa, es ha az vilagit, a relenek mar
nem lenne szabad behuznia, nem?

                 15       kapcsolo
                 |        |
 tolteslampa ->  X    _   V
                 |   | |  
     generator---^---|/|--/ ---
                     |_|      |
                     rele     - test


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most szeretnék venni új izzó az autómba. Mi a véleményetek a xenon
>fényszórókról?

Nagyon jok, vedd meg feltetlenul!


Beszerelesenek tobb feltetele van:

- szintszabalyozos legyen az autod (az eles sotet-vilagos hatar miatt az
auto billegese veszelyes vakitast okozhat), vagy a fenyszoro dinamikus
magassagallitasu legyen

- gyartson az adott tipushoz a Hella xenon toltesu fenyszorot a hozza
tartozo szabalyozo rendszerrel

- legyen kello mennyisegu keszpenzed (3-500eFt/db)



Te lenni kulfoldre szakadtal hazankfia, vagy csak megbutultal, hogy nem
tudsz egy ertelmes mondatot leirni?


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Hutotakaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>(telen), vagy mi fene, akkor miert, es mitol csokken a fogyasztas?
>
>Hamarabb felmelegszik a motor, igy rovidebb ideig kell a szivato.

Es miert melegszik ugy hamarabb a motor?

A hutobe csak a meleg viz jut el. Amig nem melegedett fel a kozvetlen a
motoron levo hutokor, addig nem nyit a termosztat, es nem kering a huto
iranyaba a viz. Ha nagyon akarsz takarekoskodni, akkor a futest zard el,
abban az elso percekben is kering a huto/futoviz. Aztan ha megfagytal,
torold le a parat az ablakrol!

Jo az, hogy az autogyartok es mernokok hadat tudjak egyesek "pofonegyszeru"
otletekkel felulmulni, azt allitva, hogy peldaul egy darab kartonpapirtol
jobb lesz az autojuk, mint a gyar csinalta. A gyarban mindenki hulye, senki
sem latott meg kartonpapirt, es csakis futott garazsbol indul autojaval.


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Traffipax - hosszu es ekezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO2-ben megjelent állásfoglalás:

A 48/1997. (VIII. 26.) BM rendelet 31. par. (3) bekezdése m) pontjának
értelmezését kérő levelére válaszolva tájékoztatom, hogy az említett pont
alapján készített "Felszólítás adatközlésre" című nyomtatvány az
adatvédelem alapvető törvényi követelményeit sérti, amikor a jármű
tulajdonosát arra kötelezi, hogy a gépjárművét vezetők (például
családtagok, rokonok, barátok, munkatársak) személyes adatait törvényi
felhatalmazás, illetve az érintettek hozzájárulása nélkül, és egyértelműen
meg nem határozott célból továbbítsa az erre őt felszólító rendőri szervnek.

A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló
1992. évi LXIII. törvény szerint ugyanis:
"3. par. (1) Személyes adat akkor kezelhető, ha
a) ahhoz az érintett hozzájárul, vagy
b) azt törvény vagy - törvény felhatalmazása alapján, az abban
meghatározott körben - helyi önkormányzat rendelete elrendeli", továbbá
"5. par.(1) Személyes adatot kezelni csak meghatározott célból, jog
gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében lehet. Az adatkezelésnek
minden szakaszában meg kell felelnie e célnak.
(2) Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának
megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas, csak a cél
megvalósulásához szükséges mértékben és ideig."
Az adatközlésre felszólító levél az adatvédelmi törvényt más vonatkozásban
is sérti. Az adatok minőségére vonatkozó törvényi előírás, hogy:
"7. par. (1) A kezelt személyes adatoknak meg kell felelniük az alábbi
követelményeknek:
a) felvételük és kezelésük tisztességes és törvényes;
b) pontosak, teljesek és ha szükséges, időszerűek;
c) tárolásuk módja alkalmas arra, hogy az érintettet csak a tárolás
céljához szükséges ideig lehessen azonosítani."
Az eljáró rendőri szerv "elfelejtette" feltüntetni a levélben, hogy a BM
rendelet csak akkor szankcionálja az adatszolgáltatás megtagadását, ha az
"jogos indok nélkül" történik.
A gépjárművezető foglalkozására, munkahelyére, keresetére, havi
jövedelmére, családi állapotára, kiskorú gyermekeinek vagy az általa
eltartott személyek számára vonatkozó rendőrségi érdeklődésekkel
kapcsolatban egy másik ügy vizsgálata kapcsán - már korábban jeleztem az
országos rendőrfőkapitánynak, hogy ilyen adatszolgáltatásra csak önkéntes
alapon kerülhet sor. A kitöltés önkéntességére magán az adatlapon,
nyilatkozaton kell felhívni az állampolgárok figyelmét.
Mivel annak a ténynek a közlése, hogy a gépjárművet egy adott időszakban ki
vezette, tartalmilag tanúvallomásnak tekinthető, ezért figyelembe kell
venni azt a törvényekben megfogalmazott jogelvet is, amely szerint senki
sem kötelezhető arra, hogy magát vagy hozzátartozóját bűncselekmény, vagy
szabálysértés elkövetésével vádolja.
Amennyiben tehát a járművet a kérdéses időpontban használó személy
hozzátartozó, és/vagy nem járul(t) hozzá adatai továbbításához, a törvényi
előírásoknak megfelelően akkor jár el az adatközlésre felszólított
gépjármű-tulajdonos magánszemély, ha - hivatkozva az adatvédelmi törvényre,
vagy az említett jogelvre - erről tájékoztatja a rendőrhatóságot. Másik
jogszerű megoldás, ha a felszólított - a rendőrség egyidejű
tájékoztatásával - a Nyilatkozatot átadja az érintett személynek, rábízva,
hogy azt kitöltve megküldi-e a rendőrségnek.
Ha a kérdéses időpontban a járművet olyan személy vezette, aki előzetesen
hozzájárult személyes adatai továbbításához, akkor a személyazonosító
adatok a rendőrségnek megküldhetők.

Amennyiben a kérdéses gépjármű nem magántulajdonú, az üzembentartó akkor
jár el helyesen, ha - miután a rendőrségtől megérdeklődte az adatközlési
felszólítás okát, és az érintett hozzájárulását is megszerezte a
gépjárművet vezető személy természetes azonosító adatait továbbítja a
rendőrségnek.
Bűncselekmény gyanúja esetén természetesen csak saját magával, illetve a
hozzátartozókkal kapcsolatosan érvényesíthető a tanúvallomás (jelen esetben
az adatközlés) megtagadásának joga. 

Budapest, 1998. március


Üdvözlettel:
Dr. Majtényi László adatvédelmi biztos





    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - MAZDA 323 1987-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Szeretnek informaciot kerni a fent emlitett tipusrol .
Elsosorban a tipushibak es az alkatresz arak erdekelnenek .
Lehetoleg maganban irjatok .

> E-mail : 

Elore is koszonom : Krisztian / jelenleg Ford Escort `83 /
+ - hutotakaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

A #260-s AUTOban kerdeztek:
>Legyen szives magyarazza el nekem valaki, ha letakarjuk a hutot 
>(telen), vagy mi fene, akkor miert, es mitol csokken a fogyasztas? 

Ha minden igaz, arrol van szo, hogy a benzin energialeadasa (es a
motor benzinfogyasztasa) az eges/robbanas soran egy meghatarozott 
homersekleti tartomanyban az idealis. Telen pedig altalaban 2-3-szor
akkora utat kell megtenni a nagy hideg miatt, hogy a motor jol bemelegedjen.

Maganak a _huto_ letakarasanak semmi ertelme nem lenne, hiszen arra
talaltak ki a termosztatot, hogy csak akkor engedje a hutohoz a vizet, ha
mar jo meleg. Persze ez arra szolgal, hogy a _motorterbe_ ne engedje a
hideg menetszelet, ami kozvetlenul a blokkot hutene.

A motor letakarasanak viszont annal tobb ertelme van. Erdemes ilyenkor
telen egy 2-3 cm-s Rockwool kozetgyapot lemezzel bebugyolalni a motort, 
megha'la'lja. (En egy Peugeot 505-oson gyakorlom ezt, es bevalt.)

Csak erdekessegkent a hideg szel eros huto hatasarol: +20 fokban a
biciklista pucer labat 32 km/h sebessegnel olyan hideg szel eri, mintha
0 fokban allna. Nem veletlenul fagy le a rep'gepek  orra sem ott fenn,
marha agasan.

Szasztok, 
DeeJayTiszy
+ - Opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintetek mennyit fogyaszt egy Opel Astra 1.4 NZ tipusu auto ?
Most vettem nemreg, es 10 liter ala nemmegy a fogyasztas.

Udv: Andras
+ - huto nyilas betakarasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugye mindannyian ugyanarrol beszelunk ? 

Nem akarok tudalekoskodni, de a valaszok egy 
reszeben a huto kapott eros hangsulyt.

Az en kocsimba a tervezok egy termosztatot raktak :-)) 
(ami persze nyaron, indulas utan, felig zarva felakadt a 
budai also rakparton cammogva - volt nagy orom)

Amig a viz nem eri el az uzemi hofokot, addig a huto 
bemenete zarva van, arra nem kering a viz. 
Tehat, igazabol nem hutoradiatort kell babusgatni.

Ha a menetszelet kiiktatom, (+ motorhazteto ho / hangszigeteles)
akkor a hideg motorteret (a benne levo osszes kacattal egyutt) 
nem hutom feleslegesen. Innentol minden igaz.
--
Meszaros Geza (47)
+ - re:skoda v zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok

>>de tenyleg rezonal,
>Hany Km/ o nal rezonalt neked. Mert nekem csak 60- nal rezonal, alatta >es fel
ette oly csendes a motor szinte nem is hallani.
nekem is, utana telenyomattam uregvedovel, igy felment 65-re :-)

>>fogyasztas melle iranyozni az olajfogyasztast
>Gyari adatok szerint 1000Km-n 0,8 az olajfogyasztas. Nekem ennel joval
>kevesebbet eszik. Igaz emelkedon nem gyorsul igazan. De egy elonye van a

soha nem me'rtem, de feltunoen surun kellett utantolteni, pedig
kulonosebben nem fustolt. meg aztan sokalltam az 5000 km-es olajcseret
a 10 helyett.

>Zasztavaval szemben mindig kaphato normalis aron alkatresz, zasztihoz >joval d
ragabb es nehezebben beszerezheto az alkatresz. Budapesten pl >Bekasmegyeren va
n kimondott Zasztava alkatreszbolt. / Amit en tudok /.

tenyleg dragabb, ebben teljesen igazad van.

a skodahoz is alig kellett valami cucc, bar meg a szoc. idokben volt,
de mindent kaptam. most a zasztihoz ami kellett azt is megkaptam.
neha maceras volt, mint pl. kulso tukor, amit csak Pesten kaptam.

AKKOR IS jobbnak tartom, megha szubjektiv is.
(mar az elsokerekhajtas is jobban teccik)

mas:

>Amíg kétütemu trabantom volt, mindig azt meséltem, milyen jól megy,
>kényelmes, stb. Aztán lett más típusú autóm.

nem is errol szolt a dal... :-)

dicserhet barki, barmit. eredetileg azt kerdeztek, rendbetett skodat
lecserelni v. nem cserelni zasztira! egy jo allapotu autot csak a 
divat kedveert lecserelni nem erdemes, meg ha barmilyen legyen is. 
Az auto megbizhato legyen utana johet a tobbi. de ha mar valsztani
lehet...

sok ismerosom bir hasznalt autoval, amit elkezd rendbetenni, azutan 
elad. vette 200eFt rakoltott 250-et, kenyszerusegbol eladja, es elviszik
350 -ert. igy nem buli. ha valaki rendbe teteti, maganak teszi.

5si
+ - HIX Auto newsgroup (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Uraim,

orommel kozlom, hogy Kiss Gabor (Bitman) volt olyan kedves, es
letrehozott egy uj HIX-news gateway-t, igy a HIX Auto most mar
newsgroupkent is olvashato, ami jelentosen megkonnyiti a cikkek
kezeleset; hun.lists.hix.auto a csoport neve. Meg egyszer halas
koszonet Kiss Gabornak!

Udv:  Zak

+ - Re: megint skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 9 Jan 1999 04:21:02 EST,   wrote:

Egy 1986. decemberi 4 sebesseges Skoda 120L-em volt, amig el nem adtam
'97-ben egy baratomnak, a mai napig hasznalja, kulonosebb gond nelkul.
Apam rendszeresen jart vele Budapest-Stuttgart utakon, atlagosan
kethavonta egyszer.

>> Most mar legalabb mindenki tudja hogy:
>> -alig rozsdasodik
Ahol lepattog a festek, ott rozsdasodott nekem is. Uj koraban teljes
alvazvedelmet kapott, olyan fekete trutyi jo vastagon, alul nem is
volt vele baj. Az ajtok also sarkanal rozsdasodott meg ahol meghuztam.
Ezert '93 nyaran kapott egy teljes vadiuj festest, az tart ma is.

>> -140km/h az utazosebessege
Nem-nem. :-) Eccer mentem vele 140 korul Nemetorszagban, de iszonyu
instabil volt az eleje. Altalaban 90-100 -at lehetett autozni vele, ha
muszaj, megfutotta a 130-at, de annal tobbet nem mertem nyomni sose.

>> -dinamikus, megbizhato, halk motor
Lehet kirohogni, de nekem is az a velemenyem, hogy meleg motornal
meglepoen dinamikus volt - harmadikig. Negyedikben mar nem. Pesten
belul sosem volt problema, hogy beragadhatok, lehetett vele relativ
normalisan haladni. Halknak ugyan sosem volt halk, de 90 km/h-ig tok
normalisan lehett benne beszelgetni. 

>> -nagyszeru hutorendszer
Ja, ez az amit Skoda-tipikus hibakent emlegetnek. Nalam uj koraban
kapott a hutoventilator egy kezi kapcsolot es szevasz. Elmentem vele
ugy Luxemburgon at Parizsig, hogy rakodaskor megserult elol a
hutovizvezetek es szivargott a legtelenito csapnal. Mindig
feltoltottem kozonseges csapvizzel es mentem vigan tovabb.

>> -jo menetstabilitas
Tessek csak rohogni. Iszonyu pontos es stabil volt az elso futomuve,
mindig elore erezni lehetett azt is, hogy ha ki akart torni a kocsi,
ha pedig kitort a fara, gyors ellenkormanyzassal, gazelvetellel,
kezifekkel priman meg lehetett fogni es iranyitani - kimondottan
elvezetes volt. :-))) A Fiat Brava 1.6-on mai napig nem bírom
megszokni az elsôkerékhajtást, pedig ez a harmadik elsokerekes kocsim.

>> -kivalo, nem zorgo belso karpitozas
Karpit nekem sosem zorgott, a muszerfal neha. Az uleskarpit viszont
szar volt, el is hasznaltam 4-5 garnitura uleshuzatot, igy az eredeti
karpit csak ott fakult ki, ahol nem takarta a huzat. De pl. a
tetokarpit tok jo, nem is sarga, senki nem bagozott a kocsiban.

Harom sulyos hiba: a.) egy nagy godorbe hajtaskor csetcsuszott a
sebvalto rudazata; osszeraktak a szervizben es kesz b.) valami folyton
leszivta az akksit. Akinek eladtam, az a baratom autovillamossagi
szerelo, de o sem jott ra hibara - beszerelt az akkura egy
nagymegszakitot... c.) szuk a labhely hatul, volt olyan, hogy
beszorultunk oda a baratnommel... ;-)))))

Udv:  Zak

+ - Re: help me! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sun, 10 Jan 1999 08:00:06 EST,   wrote:

>En a fentiek alapjan egy utolso szerias Golf I-est vagy Peugeot 205-ost
>keresnek, esetleg Citroen AX-et.
>Nekem mindegyik volt, meg voltam veluk elegedve. Biztos lesz, akinek mas
>a velemenye, de errol szol a lista.

Nekem meg egy '84-es Opel Corsa 1.3S volt, 350.000,- volt, amikor
vettem es olyan szar volt, amilyen csak lehetett. 100.000,- korul
koltottem ra, amig nagyjabol oke volt, akkor meguntam es elcsereltem
egy '93-as Tipo 1.6 ie -re a francba az egesz roncshalmazt. Ha
beindult es jarokepes volt, akkor viszont ment, mint a golyo.

Udv:  Zak

+ - Re: szeretnek segitseget kerni az alabbi problemara: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 11 Jan 1999 16:03:57 EST,   wrote:

>mar kicsereltem a hengerfejtomiteset de nem valtozott

Hengerfejtomitest...? Nem a szelepfedel-tomitest...? Mert ha azt,
akkor attol a hengerfejnel meg szivaroghat...

Udv:  Zak

+ - RE: *** HIX AUTO *** #261 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!

> Nem art tudnod, hogy magad ellen es kozvetlen hozzatartozoid 
> ellen nem vagy
> koteles terhelo tanuvallomast tenni.
Ez igaz, de csak buncselekmeny eseten.  Ez nem csak szabalysertes?  Ha
nem akkor is figyeljetek, mert ha "nem leped at jelentos mertekben" a
megengedett sebesseget, csak annyira, hogy kijon a fenykep, akkor
biztosan nem mukodik ez a dolog.  

Borbely Gabor
+ - Skoda - tunning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

A tunningrol viszont tudok nehany szot, mivel a tavasszal az en automon
is sor kerul ra...
 [Hungary]

Csak azt szerettem volna kerdezni toled, hogy hol csinaltatod a tunningot?

Probaltam a fenti cimre irni, de nem sikerult.








Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Attila Szász
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Huto letakarasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>                 Major Frigyes
>   Autoalkatresz- Autofelszereles
> 
> A magyarazat nagyon egyszeru.
> 
> >Legyen szives magyarazza el nekem valaki, ha letakarjuk a hutot
> >(telen), vagy mi fene, akkor miert, es mitol csokken a fogyasztas?
> 
> Ha hidegebb idoben nem takarod be a hutodet akkor a rendszerben keringo
> folyadek lassabban eri el az uzemi hofokot, vagy el sem eri. Szoval az
> automata szivato hosszabb menet utan is dolgzhat ezalltal megno a
> benzinfogyasztasod. A hideg levego kozvetlenul erintkezik a huto egesz
> feluletevel es az uzemi hofok ala csokkenti a hutofolyadekot.
> De ha a hutoracsra teszel hutotakarot, akkor a motor joval hamarabb eri el
> az uzemi homersekletet 80 fok, ezalltal a fogyasztasod csokken. Sot az autod
> futese is intenzivebb lesz, mert a melegebb a hutofolyadek es a bekapcsolt
> futomotor ugy viselkedik mint az auto hutoje csak kicsibe. / Futoradiator /.

Batorkodom megkerdezni, hogy ezen logika szerint minek raknak termosztatot
a hutorendszerbe?
En meg ugy tanultam (sot meg az autom is tan igy mukodik, de javitsatok ki
ha nem igaz), hogy a termosztat addig nem nyitja az utat a huto fele, amig
az egy bizonyos homerseklelet el nem ert (ez kb 70 fok C tipusa
valogatja).
Pont azert, hogy a motor minel hamarabb elerje az uzemi homersekletet.
Ezen ido alatt a vizszivattyu a huto nekul keringeti a vizet.
Ha elerte a hutoviz a nyitasi homersekletet akkor a termosztat atereszti a
hutovizet a huto fele (ilyenkor a teljes hutorendszer uzemel) es a
folosleges hot a huto elvezeti a raeso hideg levegovel. Ha mar ez is
keves, akkor egy kulon erzekelo alapjan bekapcsol a hutoventillator is.
A huto letakarasanak akkor van ertelme, ha a termosztat hibas es alandoan
nyitva van. Ez nyaron nem veszes, mert akkor altalaban eszre sem veszi az
ember, mert igy is latszolag jol melegszik, de telen, igy bizony 50-60 C
kozott marad a hutoviz, ami minden csak nem idealis. Ezen segit a
reszleges letakaras.
Vagy ma mar ez nem igy mukodik?

	Rob.
+ - Skoda vetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
     Szeretnek 1 jo allapotu 88-89-es 120-as Skodat venni.Az 5 sebesseges 
     elonyben.
     ( annyi jot olvastam itt a listan rola )
     Ez vicc volt. Csak annyi penzem van, hogy igy dontottem. Az iranyar: 
     2-300 ezer kozott, allapottol fuggoen.
     
     Ha valakinek van ilyen, vagy tud ilyet kerem irjon. Gyor es kornyeke 
     elonyben.
     
     A valaszok johetnek maganba is, vagy a listara.
     
     Nemeth Laszlo
     
     
     
     Koszi.
     Alta Vista
     L@ci
+ - Kalapban vagy kalap nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles

Sziaztok autosok.

>Eddig a _Kalapos embertol_ feltem,
Pedig olyan jo mutatvanyokat szoktak produkalni, amitol egnek all a hajam.
Multheten a Rakoczi uton a kozepso savban menve, mig a stuszi kalapos urge a
kulso savaban mellettem. Az uttoro aruhaz utan latom hogy kocsijaval
iranytvaltoztat es se index se jobbra nezes huzza ram a kormanyt. Dudaltam
mire o meltoztatot eszrevenni mert mar majdnem bennem volt es o volt a
legjobban megsertve. Meg kiabalt es aranyosan mutogatot nekem. Eddig is
tartottam a kalapos vezetoktol, de mostantol inkabb lassitok, hogy menjen a
fenebe.
      De egynemely NOI_ vezeto se kutya?
A visszapillanto tukrot csak ruzsozasra hasznaljak.
/ Tisztelet a kivetelnek / .

Udv: Frigyes




AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS