Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1299
Copyright (C) HIX
2001-11-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 karacsony, olaj, Laguna (mind)  52 sor     (cikkei)
2 Gumi es egyeb folyomanyai ... (mind)  27 sor     (cikkei)
3 Re: teli gumi (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Hajdu (mind)  38 sor     (cikkei)
5 hopapucs (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Re: Teli gumi (mind)  22 sor     (cikkei)
7 re: Mennyi az annyi? (mind)  13 sor     (cikkei)
8 va: gumi vasarlas (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Frigyes nyari gumija (mind)  6 sor     (cikkei)
10 98-oktanos benya (mind)  24 sor     (cikkei)
11 kerdesek (mind)  33 sor     (cikkei)
12 Re: 240, a Budaorsin... (mind)  29 sor     (cikkei)
13 teli gumi n+1 (KompisP) (mind)  37 sor     (cikkei)
14 Volvo villog? (mind)  15 sor     (cikkei)
15 Alfa Q4, P4... (mind)  24 sor     (cikkei)
16 Kerdes (mind)  5 sor     (cikkei)
17 Re: KOBE (mind)  27 sor     (cikkei)
18 miert kell felremagyarazni? (mind)  17 sor     (cikkei)
19 re:statisztika (mind)  21 sor     (cikkei)
20 Kategoriak (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Cim nincs :) (mind)  77 sor     (cikkei)
22 kotelezo bizt. felmondasa (mind)  9 sor     (cikkei)
23 Honda Civic '90 kezikonyv (mind)  4 sor     (cikkei)
24 Re:figyelmesseg, tompitott fenyszoro... (mind)  176 sor     (cikkei)

+ - karacsony, olaj, Laguna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Irtam regebben egy magyarok altal feltalalt folyadekrol, amit ha hoeses
>elott szetpermetezunk jardan, uton, lepcson stb., a ho nem marad meg, hanem
>azonnal elolvad. USA-ban forgalmazzak, ill. az utkarbantartok hasznaljak is
>utakon, autopalyakon. Ha jol emlekszem 5 gallon olyan 4 dollar korul volt.
>Itthon nem hallottatok ilyesmirol? Amire emlexem: palinkafozo uzem ket
>dolgozojae a szabadalom, termeszetes anyag, a palinkafozes mellektermeke.
>Ezzel talan -amellett hogy nem kell havat lapatolni-, kellemes szilva, korte
>vagy vegyigyumi illatra ebredhetne az ember :-()

Joe !
Gyorben valami k. budos genyaval szorjak telen az utakat. Allitolag
a szeszgyarnak a mellektermeke. Annyibol jo, hogy a soval ellentetben
nem marja a kocsit. Van valami tudomanyos neve is, csak azt nem tudom. :)

En karacsonykor ugyeletes leszek, ugyhogy kellemes unnepeket. :(


>egy kerdes: lehet-e manualis valtoba automata valtohoz valo
>olajat tolteni?
>Az auto egy Ford Scorpio, es ahol vettem (alkatresz ker. es szerviz)
>eskudtek ra hogy jo bele, hogy ok mindig azt tesznek bele es
>semmi gond...
>Mi az igazsag!?!?

Az, hogy az automata olajon tobb a haszna a kereskedonek. :))) En nem
tennem bele, remelem a szakertok majd elmondjak az igazsagot.


>Erdekelne a $subject-beli autorol kinek milyen tapasztalatai vannak,
>foleg negativak erdekelnenek. Kulonos tekintettel arra, hogy erdemes-e
>hasznalt, 4-5 eves ilyen tipusu autot venni manapsag, mire kell
>kifejezetten figyelni (tipushibak, stb).

Peter!
Mi erdekel konkretan? Pont a 1298-as szamban irtam 1-2 dolgot.
Hogy erdemes-e 4-5 eves autot venni, az koltoi kerdes. Egy 4-5
eves Laguna kb. 2M-tol indul. Ennyi penzzel lehet venni uj autot
is. Tehet eloszor dontsd el hogy ujat vagy hasznaltat akarsz.
Ha a hasznalt mellett dontesz (annak osszes elonyevel es hatranyaval)
akkor a Laguna szerintem jo valasztas. (Esetleg egy Mondeo?)
A Lagunanak igazi tipushibajat nem tudok, talan a futomu nem olyan
robosztus mint más autokon.
Amikor megvettem, akkor csinaltattam egy komoly szervizt, olaj,
olajszuro, legszuro, gyertyak, vezermuszij, feszito es vezetogorgo,
stb. Most 5 honap elteltevel ment muszakira, igazabol 1 gombfej
kellett hozza. (Kozben a biztonsagtachnika is valtozott, de ez
gyk. fuggetlen az auto tipusatol.)
Ha mindenaron negativumot akarsz, az alkatresz nem olcso hozza.


Udv,
     Zotya
+ - Gumi es egyeb folyomanyai ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A marha nagy szocialis erzekenyseg mellett arra lennek kivancsi, hogy az
a sok teherautos es kamionos, akik naponta tobb szaz km-t mennek,
lecserelik-e teligumira a kerekeiket? A kerdes felig koltoi, mert
gyanitom, a szocialis erzekenysegre hivatkozva nem. Es aztan jonnek a
sorozatos halalos balesetek, ahol szinte mindig az ilyen nagyauto az
egyik resztvevo (lasd Retsagi tragedia 5 halottal). Mert a teligumi
elleni egyetlen erv az anyagi volt, hiszen minosegi kifogas a nyarival
szemben ugye nem lehet. Erdekes, hogy a januar elsejetol kotelezove tett
gyerekules nem valtott ki a T.Listaban ilyen vehemens vitat, pedig az
sem ket filler. Itt azt kellene merlegelni, mennyit er meg egy gyerek
elete??? Valoszinu, a rendelet alkotoi itt nem anyagi alapon dontottek.
A muszaki vizsga es zoldkartya sem szocialis kerdes, pedig lehetne
hivatkozni ra, hogy "kerem en alig jarok kocsival, es akkor is nagyon
lassan es figyelmesen vezetek", csak ez senkit nem erdekel. Ezzel nem
azt mondom, hogy legyen kotelezo a teligumi, csak ellenpeldat hoztam a
szerintem alaptalan ledumalassal szemben.

Udv

Hook

Ui:Miota nehany eve az Orban ternel nem tudtam felmenni az egyik utcan
es allo kerekkel visszacsusztam, majd ugyanezt az utcat teligumival gond
nelkul vettem, szamomra nem kerdes.

---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Re: teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: 
>-Elol Semperit TopGrip SLG2, hatul Pirelli Winter160, mindketto (negy)
>175/70 R14-es. A Pirelli mar eleg oreg (jovore csere), a Semperitbol meg
>nagyon sokat latok alig hasznaltan ledobva a gumisnal (gyanus), de talan
igy
>is jobb lesz, mint nyarival (ez lesz az elso telem veluk). Van vkinek
>tapasztalata ilyen tipusu gumikkal?

Nekem az elozo kocsimon Semperit TopGrip 175/65, 14 volt.
Hoban, latyakban a gumi NAGYON JO volt. Szarazon viszont nem tetszett.
Eleg hangos.

Udv, Laci
+ - Hajdu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A valaszodban megsem a vadat probaltad tisztazni, hanem ujabb
> altalanossagokkal alltal elo...

Nap mint nap valamilyen valaszokat varsz, ha valaszolok, akkor 
hazug kontorfalazasnak es ltalanossagoknak nevezed. 
Nem tartalak melto vitapartnernek es unom a vitat. Toled mar csak 
Schmidt ur rosszabb, aki most majd orszag vilag elott bizonyitja, 
hogy a tompitott hasznalata felesleges.

Ha konkret kerdesed van, szivesen valaszolok, akar a listan, akar
maganban. Az idom tul draga, hogy hulyesegekre valaszolgassak.

Schmidt Csabanak meg annyit, hogy figyelmesseg es baleset-
mentesseg ket osszefuggo, de teljesen mas dolog. Azt irtam,
hogy nagyon figyelek az uton, figyelem az ut szelen rejtozo
nyulat, facant, sasolom az elozendo auto soforjet, regisztralom,
hogy tukorbe nez-e, probalom kitalalni a reakciojat, probalok
olyan szituaciokra koncentralni, ahol elsobbsegem van, de 
varhato, hogy kihajtanak elem. Legalabb annyit figyelek a 
tukorbe, mint elore, mindig tudom, mi tortenik mogottem.
Nem dohanyzok, nem telefonalom, nem simogatom a no 
labat, nem keresek tollat, nem jegyzetelek, a gondolataim
csakis a vezetes es az auto korul forognak.
Ez a figyelmesseg, es ugy erzem, ennel tobbet nem tehetek
ezen a teren. Elkepzelni sem tudom, hogy valaki ennel 
tobbet koncentralna a vezetesre es a lenyeg, hogy ezt nem
gorcsosen, hanem elvezettel teszem. Az, hogy ennek ellenere 
volt koccanasom (koccanasaim), az mas dolog es nem a 
figyelem szamlajara irom, az altalad emlitett esetben peldaul 
a veletlenek osszjateka volt. Ennek ellenere gratula a 
balesetmentesen levezetett 200e km-hez, meg ha dicsekves 
eseten elegge kicsi ez a szam. Altalaban a 6. nulla utan szoktak 
dicsekedni....

Cs.
AR 146  / Punto II
+ - hopapucs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Elerkezik lassan a holancok ideje. De en nem akarok bibelodni vele, hanem
olyan szerkezetet szeretnek helyette, amit a gumira egyszeruen ra lehet
szoritani valahogy. 4 kar fogja meg a gumit, kozepen egy kerek resz.
Kerdesem az, hogy lehet-e valahol ilyet kapni, mennyibe kerul, es valoban
hasznalhato-e?
Allo helyzetben pillanatok alatt fol lehetne tenni es le lehetne venni.
Legtobbszor csak a varosban autozok telen, de itt is elofordul hogy egy
kisebb utcaba vagy egy parkolohelyre nem tudok bejutni a nagyobb ho miatt.

Udv.:


+ - Re: Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> Sziasztok!
>
> Reg nem irtam mar a listara, de most olyat olvastam, hogy meg kell
kerdeznem
> mi ez?
>
> |  [Hungary]
>
> | A masikon telen is nyari van. Erre sajna olcson gumit nem tudok venni
> | (205/60 R13, es birnia kell a 240-et es az 18500 kg-os osszterhelest).
Igy
> | ezzel telen ovatos vagyok.
>
> Ez meg milyen allat??  13-as minigumikon 240-el szaguldo kamion?

Szinte. Ez egy 1980-as evjaratu, 3800 ccm-es 126-os merci.
KI
+ - re: Mennyi az annyi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
altalaban Budapesten vezetek, de az utobbi idoben sok videki utam volt.
Meglepve tapasztaltam, hogy az alacsonyabbrendu, tehat nem nemzetkozi foutak 
egesz egyszeruen nem alakalmasak a tartos kilencvenes tempora.
Kanyarokban erzem, hogy vissza kell vennem a tempobol, 70-80koruli tempoval 
lehet csak biztonsagosan bevenni oket, pedig legendasan jo a gepem utfekvese. 
Termeszetesen tabla nem jelzi, hogy lassitsak.
Nektek mi a velemenyetek errol? Csak en erzem, hogy sokszor sok lenne a 
kilencven?

Udv:
Soundria
Citroen Xantia 2.0 hydractive II.
+ - va: gumi vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
Debica Frigo Directional ~7500 Ft 30%akcio
Matador MP58 ~9400 Ft 10%akcio
Sava Eskimo ~10500 Ft
Europa ~9700 Ft
Barum OR60 ~9400 Ft
A teli gumi vita nem erdekel, csak tapasztalatok es javaslatok.
<<<
Nekem Barum van a 87-es Escortomon es nincs vele semmi gondom.
Nem tudok rola dicshimnuszokat zengeni, mert nem mentette meg
meg az eletem, nem foz kavet es nem tud zongorazni. 
Viszon, alljon itt egy ket tudomanytalan osszevetes:
Ceges, 95-os Escorton GoodYear teli gumi van. Jatszottam tavaly 
telen mindket autoval. 
Jeges, bogarhatu, harmadrendu, de jo minosegu ut.
Fekezeskor a Barummal hamarabb csuszott felre az eleje. Attol 
fuggoen jobbra, vagy balra, hogy az ut melyik oldalan probaltam.
Egy jeges parkoloban viszon a kezifekes porgetesre konnyebb
volt a GoodYeart ravenni.
Ahogy nezem a Barum szogletesebb keresztmetszetu, mig a masik
kerekdedebb. Ugyanakkor a kerekdedebb GoodYear-nek az uttartasa
3-5 centis hoban jobb. (nem porho, hanem olyan hogolyozni valo)
Megjegyzem, hogy a sajat Escortomnak sokkal feszesebb a rugozasa. 
Meg egy eszrevetel. 
Muanyaggal leontott, tukorsima teremgarazs. A GoodYear a legkisebb 
kormanymozdulatra felsir, a Barum nem.
Eletkor, futott kilometer, profil melyseg mindket guminal kozel azonos.
Vegso konkluzio:
Elore GoodYear, hatra Barum. - na jo ez csak vicc volt.
--
Meszaros Geza
+ - Frigyes nyari gumija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nekem speciel soha sem volt teligumim :-) Nem is lesz. 
Nem baj, azert mi tovabbra is szeretunk...
Persze, aki a varban lakik ahol a Kozterulet-fenntarto 
egyenkent, meg a levegoben kapdossa a hopelyheket...
--
Meszaros Geza
+ - 98-oktanos benya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mit nem olvasok ...?
A novemberi A2 irja, hogy a Mercedes S es CL hatliteres motorjaban
egy ECI ionaramos rendsze valtotta ki a kopogaserzekelot.
Ebbe a mociba 98-as kell. Na, most ez a rendszer ha nem tetszik neki
a motorban zajlo egesi folyamat, akkor visszavesz az elogyujtasbol, 
esetleg kenyszeruzemre allitja a motort. Ilyenkor a 386 loeros auto 
meg csak faradtan vanszorog. 

Ez a hir, meg nem hir, de mos jon a lenyeg...
Ezek a kocsik itthon - mindenki megrokonyodesere csak - vanszorognak.
A MOL finomitoiban a 98-ashoz kaliumot adalekolnak az olom
kivonasa ota. (1999 aprilis)  A MOL 98-as benya minden szabvanynak 
megfelel, meg a Daimlel Chrysler AG vizsgalata alapjan is.
Csak ez, az ECI rendszert nem erdekli. Szar az eges es leszabalyoz.
A MOL nem mondta a Daimler meg nem tudott a kaliumadalekrol, de
tok jonak minositette a 98-ast. (dogoljek meg, ha ertem)

Itt jon a slusszpoen:
Magyarorszagon csak V-Power Racing benya nem tartalmaz olompotlo
anyagot. (minden mas 98-as igen) Na ezzel jol megy a Merci !
Ennyi lenne a csoda ? Ettol nagy durranas a V-Power Racing ?
Meg most sem ertek sok mindent.
--
Meszaros Geza
+ - kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

volna par kerdesem a nagyerdemuhoz:

1. Mi a bubanat az a Red Line MTL (azonkivul, hogy valtoolaj),
szabad-e hasznalni, es Magyarorszagon hol lehet hozzajutni?

2. Ugyanez a kerdes a Prolong Engine Treatment nevu
csodaval kapcsolatban, csak motorolaj-adalekkent.

3. Tud-e valaki mondani olyan autokozmetikai ceget Budapesten,
ahol JOL poliroznak, es gyonyoruen ujjavarazsoljak a belso teret?
Akar kulon-kulon is, es a Becsi uton talalhato balatoni automosot
elore kizarnam a nagyon rossz tapasztalataim miatt.
(A "jolpolirozas" definicioja: nem poliroznak ra a diszlecre, 
feliratokra, profilgumikra, es koncentralt fenyben nem lesznek
rajta korkoros, zsirszeru maszatolasok a karosszerialemezeken.)

4. Van-e olyan fenyezomuhely Bp-en, ahol a lakkfekete fenyezesbe
bele tudnak ugy fujni (azaz nem fenyezik ujra az egesz elemet)
hogy az szep marad es nem (vagy alig) fog latszani az atmenet?

5. Tudtok-e ajanlani olyan boltot, ahol lehet vasarolni, fekete
szinu szivacsot/szivacscsikot (esetleg ontapadosat is), illetve
jol alkalmazhato (szabalytalan formaju feluletre is felragaszthato),
hatekony nyiltcellas zajcsillapito anyagot?

Most ennyi, ha valaki tud segiteni, halas vagyok.
Ha nem, akkor ugyanezekkel a kerdesekkel, nehany nap
mulva ujra jovok am! :)

udv,
Zoli
+ - Re: 240, a Budaorsin... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: 240, a Budaorsin .... ( 37 sor )
> Idopont: Wed Nov 21 11:33:56 CET 2001 AUTO #1297
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> utana, es hamarosan mar 200 folott cikaztunk az autok kozott! Valami
> eszmeletlenul ment, en nem tudtam, hogy igazan akarom-e kovetni, az volt az
> 
> A futamban resztvevok:
> Audi A4 1.8T  es
> Mitsubishi 3000GT VR4 feliratu autok
> 
	En mar mentem 1x motorral az ures Arpad-hidon 200-al, de azt valahogy nem tudo
m elkepzelni, hogy szuk helyen valaki autoval tegye meg mindezt, raadasul cikaz
va!  Szvsz az egesz sztorinak inkabb provokalas a celja, mintsem egy tenylegese
n megtortent esemeny eldicsekvese... Megjegyzem, ra is fert mar a listara egy k
is "felrazo" tortenet. :-))

	Az en Passat 1.8T-m vegsebessege 223km/h volt. 260-at max egy 225 LE-s TT coup
e tud felmutatni.
	De ha megis lenne a sztoriban valami valosagos, akkor en is melysegesen fel va
gyok haborodva. :-) 

	Udv,
	Fulcsi
	(BMW 323Ci)
+ - teli gumi n+1 (KompisP) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

valoban egy kicsit uncsi mar ez a keshegyre meno teligumi-vita; en - bar nem
mindig tudok azonosulni a stilusaval - Csaba mellett allok. Kb. egy het
mulva fogom atvenni az uj Octaviamat, es megmondom oszinten, hogy
pillanatnyilag nem allok olyan jol, hogy a
sebvaltozar-riasztok-betoresvedelem-radio-teligumi kombinaciot (~400 ezer
osszesen) nagy hirtelen finanszirozni tudjam, de egyetlen dolog fix: a
szalonbol teligumin fogok kigordulni! Igen, zene nem lesz benne atmenetileg,
hogy teligumi legyen!

En elhiszem azt, hogy sokan vannak, akik azt mondjak, hogy meg nem probaltak
ki teli gumit, de abban biztos vagyok, hogy aki kiprobalt a _nyari gumijaval
egyezo kategoriaju_ telit, az tobbet nem autozik nyarival telen. Persze
letezik olyan megoldas is, hogy telen nem jarunk az autoval, vagy ha leesik
a ho, akkor az ember otthagyja a kocsit, de ezeket 100-bol 1 vallalja, 99
azt mondja, hogy "most az egyszer meg megprobalom, ugysem lesz semmi baj".

A holanc csak egy nagyon specialis esetben megoldas. En egyebkent nem a teli
gumit tennem kotelezove, hanem a sozast szuntetnem meg a specialis esetektol
eltekintve (onos eso). A letaposott ho szazezerszer jobb, mint a
visszafagyott olvadek. Teli gumival semmi problemat nem okoz.

***

KompisP kerdezte a teli gumik tipusat, hogy mit erdemes es mit nem. A
felsorolt gyartok kozul a Barum egy masik tipusaval volt tapasztalatom
(OR58), meg a Wartburggal. Kapaszkodni eleg jol kapaszkodott, de az auto
egyenesfutasa totalis katasztrofa volt. Egy tellel kesobb az elsoket
kicsereltem a lenyegesen rosszabb nevu RoadStone gumikra, amik
nagysagrendekkel jobban muzsikalnak azota is.

A listadbol latatlanban az olvasott tesztek es tapasztalatok alapjan a
Matador erheti meg legjobban az arat.

Udv,
Akos
+ - Volvo villog? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

En mar nem egy olyan volvot lattam, aminek az utastereben a fej folott
ket piros lampa villog menet kozban. Skacok, valaki tudja mi ez? Es
mert nem idegesiti a sofort?

Mas: Re: 240, a Budaorsin
Erdekes volt ez olvasni a retsagi baleset utan. Raadasul bennem
megrazo volt, mert ismertem valamikor a Retsagot. Igy egy picit
szemelyesen is erintett volna az ugy, de ezekutan olvasva ezt a
levelet, nagyon nagy akarero kellett, hogy ne irjak valami szaftosat
kedves kolleganknak. Shake, egyetertek veled!

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
+ - Alfa Q4, P4... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Apropo: Alfaban ugye nincs negykerekmeghajtas (csak 
>viccelek, nehogy valaki reagaljon).
>
>Gyula

Miert ne reaglanek? Van. Sajna az uj modellekbe nem raknak. 
Altalaban a legfickosabb mocihoz csomagoltak. Pl.: 33 P4 
1.7 16V illetve 155 Q4 2 lityis turbomocival.

>Tompitott: a legnagyobb kocsogseg a vasuti atjaros 30/40 + 
>a futomuszaggato mesterseges uterdesites mellett a magyar 
>kozlekedes rendjeben. Nem csoda kotelezove tenned 
>szulohazadban is, mert ha Ohazaban megszokod _es 
>hagyatkozol ra_, akkor barhol masutt a vilagon meghaltal...

Normalis vagy? A tompitot fennyel jelentosen csokken a 
balesetek szama!!! Mindenhol kotelezove kellene tenni! A 
mesterseges erdesites is a Te erdekedben tortenik, hogy 
jobban fogjon a gumi. Ez sem viccbol van, legalabbis ha 
igen, akkor a Finnek, Svedek... hulyek.

Fresi
+ - Kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Skacok az normalis hogy a tavalyi 6000 forint helyett jovore a B04-ben
8000-et kell fizetni? Mindenkinek 33%-os aremelese volt?? Valami
torvenycikkelyre hivatkoznak.

SzaboZE
+ - Re: KOBE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Apro pici adalek a KOBE-hez. Ma egy biztositos ismeros elmeselte, hogy mivel
a KOBE _nem_biztosito_hanem_egyesulet_amely_tagokbol all ezert ev vegen ha
kart okoztal lehet hogy egy nagyosszegu befizetest kell majd leronod!!! Nem
a teljes karosszeget, de lehet hogy egy 40-50 rugos csekknek nem orulnek!

SzaboZE

----- Original Message -----
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Thursday, November 22, 2001 6:43 PM
Subject: KOBE


> >Sziasztok!
>
> >Tudtok valamit a Kozlekedesi Biztosito Egyesulet nevu tarsasagrol?
> >Lenyegesen kedvezobb kotelezo biztositasi dijat ajanl.
>
> >Kosz, Laci
>
> Hogyne en is naluk vagyok. Ha Bp-i lakos vagy akkor nem olcsok viszont
> aglomeracioban lenyegesen olcsobbak mint a tobbiek.
>
> Udv
> Shake
>
+ - miert kell felremagyarazni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 :

>> A 90 helyett 110-zel senkinek nem lenne baja. Szerintem.
>
>De. Peldaul nyaron szuk uton sokan nem lassitanak, ha biciklist
>ernek utol. En igen. Meg a 90 is relativ, a szabaly megengedi, 
>ennek ellere elofordul, hogy sok. Ha nem erzed ugy, kerdezd meg
>a biciklist...

Legy szives ne magyarazz mar engem is felre!
Annyit irtam, ha az elozoekben csak azzal "dicsekedtel" volna,
hogy 90 helyett 110-zel szoktal menni (mint legutoljara irtad), akkor
senki nem tamadt volna emiatt rad.
Ki beszelt itt arrol, hogy sok-e vagy keves a 90????

Fer
320i oo
+ - re:statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia joe )!

>Ej, ej fiatal baratom; hat nem tudod, hogy harom fele hazugsag van? Ugy
>mint: hazugsag, aljas hazugsag es statisztika. Ha az alapjan valasztanek
>autot, sose lene Citroenem, de mint mar emlitettem regebben, a jozan esz
>sose akadalyozott meg a helyes cselekvesben, igy meg a jobb 'acskomat se
>erdekli, hogy melyik a vilag legmegbizhatobb, legszebb, legtakarekosabb,
>legakarmilyenebb kocsija. _Nekem_ az XM es a Jaguar /de nem az ujabb
>tipusu!!!/az, es ahogy elnezem a gyarakbol kikerulo uj tipusokat,  azok is
>maradnak...

Engem asszem nem lehet a japan autok iranti elfogultsaggal vadolni, de
szamomra az nem is kerdes, hogy megbizgatobbak, mint pl.: az europai
(nemet,_francia_ stb.) autok. A kerdes nem is ez volt, hanem, hogy a
kategoriak kozott a luxusautok a legmegbizhatobbak, na ezen csodalkoztam.

Ja, es nekem se jut  eszembe ez alapjan autot valasztani, ettol meg
lehet bennuk igazsag.

Fer
320i oo
+ - Kategoriak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A masik kategoria a Suzuki, Fabia, Astra tulajdonosok kategoriaja.
>Minden penzuket belevertek az uj autoba, es ok amugy is jol vezetnek
>es jo autojuk van - nem vesznek teli gumit. Ha tenyleg annyira 
>rosszul allnak, atcsoportositanam oket az elso kategoriaba. Vegyenek
>hasznaltat, az auto ara mellett eltorpul a teli gumi ara. Vagy nem kell
>16 hangszoro es melylada, a CD valtot is eleg megvenni 2 ev mulva.
>Ha ragaszkodik az uj gumihoz, egesz jo aron lehet reszletre venni.
>Itt sem latok nagy gondot, miert ne lehetne kotelezo.

Mi ertelme van igy kategorizalni? Altalanositani es sertegetni?
Latod ezzel van baj, nem azzal, hogy mit mondasz!

Fer
320i oo
+ - Cim nincs :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > A nagy vitaban talan nehanyan mar elfelejtettek, igy leirom: az
> > volt a kerdes, hogy legyen-e kotelezo a teli gumi.
>
> Senki nem felejtette el, csak mar mindenki unja. Ha figyeled a

Senki, mindenki, kotelezo... Vedd eszre, hogy eppen az ilyen
sarkos kijelentesek ellen hadakozom, mert a vilag egyszeruen nem
ilyen...

> >> Eszmeletlen, hogy valaki egy szintre hozza a 90 helyett 110-el
> >> hajtast es egy muszakilag nulla "autoval" valo mindennapi
> >> 50-60 km-es ingazast. Mindket esetben addig jar a korso...
> > Ha erre kaphatnek egy konkret idezetet, hogy ki irta, mikor es
> > hol..
>
> ki: Hajdu Csaba,
> mikor: Mon Nov 19 15:23:31 CET 2001
> hol: AUTO #1295
>
> > Emiatt eleg antagonisztikus, amikor egy "kozismert gyorshajto"
> > harcol a teli gumik kotelezove teteleert.

????????? Ez az idezet szerinted arrol szol?

> Kiindulasi alap megvan. Van valami, ami kb. 25000-es raforditassal
> biztonsagosabba teheti az autot, a vezetest (4 db. 1 szezont futott,
> jo allapotu kiskategorias, 13"-as teli gumi). Mivel a nyari pihen,
> leginkabb az fajo, hogy egyszerre kell kiadni ezt a penzt, maga a 25e
> valojaban kevesebb, hisz 4 gumi helyett 8 kopik.

Nem fajo :) Ha valami faj(na esetleg nekem szemelyesen) az inkabb
a fel-le szerelesre kiadott penz, ami az evek soran mar
megkozeliti a gumik arat... Akkor mar inkabb tobb felni (van
egyebkent mindket kocsinkhoz). Szinten nem faj, csak teny (irtam
korabban, de erdekes modon semmi reakcio nem jott), hogy az oreg
gumik hasznalata sem ajanlott, marpedig sokaknal a ket keszlet
ezzel is jarna.

> A masik kategoria a Suzuki, Fabia, Astra tulajdonosok kategoriaja.
> Minden penzuket belevertek az uj autoba, es ok amugy is jol vezetnek
> es jo autojuk van - nem vesznek teli gumit. Ha tenyleg annyira

Gyermeteg (es serto) altalanositas. Foleg, hogy szemben veluk itt
van az az alfas, aki bizonyara tudna meg ket masik Alfat is venni,
es egy percig sem allitja magarol, hogy milyen jol vezet, akar
gyorshajtva is. Valami szalka kontra gerenda problematika kezd itt
kibontakozni...

Egyebkent a masik kocsink egy Astra, van rajta teli gumi, es nincs
minden penz beleverve. De ha megfelel celjainknak, miert vegyunk
mast?

> Remelem minden kerdesed kielegitettem, maradok tisztelettel:

Abszolut nem. Raadasul a kutya nem kerdezte, hogy kinek hogy
kellene kigazdalkodnia a kotelezo teli gumi arat. Ha arrol
probalod gyozkodni az embereket, hogy vegyenek teli gumit, nincs
semmi kifogasom. Ha viszont arrol, hogy legyen kotelezo, akkor
van, mondok egy ujabb ellenervet: sokan oreg, lestrapalt, de teli
gumikat tennenek fel, csak azert, hogy megfeleljenek az
eloirasoknak. Ettol pedig globalisan valoszinuleg nem none a
biztonsag...

> Hiheto lehetne az ontomjenezesed, hacsak nem lennel kozel
> ezer-szam-iziglen listatag, s nem lenne tele a lista
> archivuma azzal, hogy egy honapja is ot centi hianyzott az
> Alfa orrahoz (annyival megzuztad), meg me'g hanyszor megtorted

Hogy mikrol maradtam le, ezeket sem olvastam... De ha igy tortent,
akkor bizonyara nem voltak eleg teliek azok a gumik, egy jobb
marka hasznalata nyilvan hozott volna annyit, hogy meg meg
lehessen allni. Legyen tehat kotelezo a leheto legjobb
parameterekkel rendelkezo teli gumi (mellesleg nyari is), a tobbi
forgalmazasat pedig tiltsak be!

Egyebkent kivancsi lennek pl. egy legjobb nyari - leggyengebb teli
osszehasonlitasra is.
+ - kotelezo bizt. felmondasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ugye, ha at akarok menni egy masik biztositohoz, akkor nov. 30-ig irasban
fel kell mondanom az elozo szerzodesemet.
A kerdesem, hogy van erre valami formanyomtatavany ?
Vagy formailag hogyan kell ennek kineznie, hogy ne vacakoljanak az elfogadasava
l ?

       Zoli
+ - Honda Civic '90 kezikonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudjatok, hogy fellelheto-e valahol a subj. beli kezikonyv a net-en elektro
nikus formaban ?

       Zoli
+ - Re:figyelmesseg, tompitott fenyszoro... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Tompitott: a legnagyobb kocsogseg a vasuti atjaros 30/40 + a futomuszaggato m
es
> terseges uterdesites mellett a magyar kozlekedes rendjeben. Nem csoda kotelez
ov
> e tenned szulohazadban is, mert ha Ohazaban megszokod _es hagyatkozol ra_, ak
ko
> r barhol masutt a vilagon meghaltal...

Egyreszt nem ertem hogy jon a tompitott fenyszoro a 30/40-es vasuti atjaros lim
ithez. Valoszinuleg regota elsz
az USA-ban, es elfelejtetted mar, hogy Mo.-n neha 50-60 kilometeren keresztul s
incs vasuti. Vagy Te itt is
40-nel mesz, hatha megis lesz egy? :))) A futomuszaggato mesterseges uterdesite
s megint egy talany szamomra.
Persze van ilyen NEHOL.
A - szamomra nem - Ohazaban megszoktam a tompitottat es hagyatkozom ra. Emellet
t keresztul kasul jarom Europat
Ukrajnatol Svajcig, Gorogorszagtol Hollandiaig es sehol sem haltam meg. Vagy pe
dig a purgatorimbun is van
internet :)).
A kotelezo tompitott nem csak Mo.-n kotelezo. Azt hiszem itt irta valaki, hogy 
milyen kocsogok a Szlovenek,
mert naluk is kotelezo. Meg Hollandiaban is...
De ez lenyegtelen. Ha egy kulfoldi idejon, akkor vegye mar eszre a baromi nagy 
tablakat a hataron es kapcsolja
fel a lampajat. Az a minimum, hogy kulfoldon betartjuk az adott orszag szabalya
it. Persze ez forditva is igaz.

Amugy szerintem pont a 30-40-es vasutiatjaro limit a baromsag. Ha hiszel a lamp
anak, akkor mindegy, hogy
mennyive mesz at. Ha hiszel neki es megis jon a vonat, nagyobb sebesseggel kise
bb az eselyed, hogy eltalal a
vonat. Ha nem hiszel neki vagy nem mukodik, akkor meg ugyis meg kell allnod, ho
gy szetnezz.

>
> Ha latom a fenyt szembol, vigyazok, hogy jon valaki. De ha nincs feny az CSAK
 a
> rrol info, hogy velhetoen senki nem jon (ill. johet valaki -  akinek nem eg a
 l
> ampaja).

Na ez a lenyeg. Ha nem latsz fenty, az semmirol sem biztosit. Ha latsz fenyt, a
kkor pedig tudod, hogy jon
valaki. Tehat ha latsz fenyt, de messzire, akkor tudod, hogy biztonsagosan tuds
z elozni, mert befersz (ez
nagyon igaz pl. kodben). Ha semmit sem latsz, akkor elvileg semmiben sem lehets
z biztos.
Amugy a legszebb, hogy Mo.-n tipikusan az aszfaltszurke Zsigak, Trabik... felej
tik el a tompitottat. Ja tudom,
megint szocialisan erzeketlen vagyok.

>
> S ne a lampa bekapcsolasat irjak elo, hanem a gyujtas eseten az automatikus b
ek
> apcsolodast koveteljek meg.

Egyreszt ezt nehez kivitelezni a meglevo autopark szamara. Masreszt pedig akkor
 hogy kapcsolod ki mondjuk
lakott teruleten? Amugy ez a Fiat csoportnal default. Ha allandoan bekapcsolva 
tartod a fenyszorot, a
gyujtassal le, ill. felkapcsol automatikusan.

> Vagy ha ilyen extravagans ujito nemzet vagyunk, aja
> ndekozzon meg mindenkit a kormany egy fusiban par szaz forintert legyarthato 
me
> netjelzo lampaval, ami nem oszt-nem soroz ha allo motor akksijanal egy hetig 
is
>  eg:-).

Miert a kormany ajandekozzon mar meint? Nem ertem egyebkent mire gondolsz...

>
> Amugy is a rossz szemueknek ne tompitottazast irjunk elo, hanem szemuveget...
 R
> itka azert hogy jo szem mellett - mondom en - nem veszek eszre olyan autot, a
mi
> t tompitottja mellett latok.

Nehogy mar bebizonyitsd, hogy egy szurke auto ugyanolyan jol latszik fenszoro n
elkul, mint fenyszoroval 200
meterrol...

>
> 2-3 deci fogyasztasnovekedest tenykent kezelem emellett - tapasztalat - menet
je
> lzo lampaval ennyivel karcsubb a fogyim. Tudom  vagyok, de minnel tob
be
> d lesz, te is annal inkabb az leszel.

Tegyuk fel, hogy baromi eros izzoid vannak. A ketto egyutt 300W. Ez 0.3kW x 1.3
7 = kb. 0.4 loóero. Ha a Te
autodnal 0.4 LE plusz teljesitmeny kicsikarasa 2-3 deci fogyasztás jelent, akko
r dobd ki a kukába a tragacsot.
:)) Bar van fogyasztasnovekedes, de ennel sokkal kisebb. (Itt nem a dugoban ara
szolasrol beszelunk a
belvarosban, amikor egyebkent sem kotelezo).

>
> Megjegyzem a Balkanon nappal bekepcsolt lampaval mint legyek a lotragyara ugy
 t
> apadnak a kozegek (kilometerekrol kilonek, hogy csacska magyar vagy), garanta
lt
> an tizszeres birsagkoltseget kalkulalj be egy tranzitra.

A nagy lopikulat. Az, hogy kilometerokrol kilonek az reszben igaz, bar engem al
ig fordul elo, hogy
megallitanak. De a tizszeres szorzo nagyon tulzas. Amugy pl. YU-ban alig tudsz 
olyat csinalni, hogy 20-30 DEM
(3-4 ezer forint) ne legyen boven eleg a rendornek.

>
> PS: eddig is akkor kapcsoltam fel nappal a tompit, ha lattam jon valaki szemb
ol
> , akit elozni fognak. Soha nem buntettek meg otthon (sem emiatt, sem mas miat
t)

Szoval lightshow-t jatszol a lampakkal ha felpercenkent jon szembe valaki???? :
)

>
> A menetjelzot mar egetem fixen (2*10W belefer).

Na ezert buntetnek meg a Balkanon. Ugyanis a tompitottad nem kotelezo, de lehet
 hasznalni. A menetjelzot -
amit inkabb helyzetjelzonek hivnak, legalabb is delszlav nyelvteruleten - szigo
ruan tilos hasznalni onmagaban,
mozgo jarmuvon...

> Ettol eltekintve a szabalyokat
> betegesen igyekszem betartani.

Ettol feltem. Szoktam en is latni ilyen embereket. Minden stoptablanal megall, 
meg ha ejjel 2 ora van es
kilometerekre belathato akkor is. Betegesen tartja a sebesseghatarokat, megha e
gy epitesnel kinnfelejtett
30-as tablarol is van szo.... Az ilyenek ugyan nem okoznak direkt balesetet, cs
ak eppen annyira felidegesitik
a forgalom tobbi resztvevojet, hogy szerintem nem is egy irhato a szamlajukra. 
Nem allitom, hogy Te ilyen
vagy, csak a mondat kicsit ezt sugalja.

>
>
> Szocialis erzekenyseg (Nagy Gabor):
> Hogy is kalkulaltad ezt a havi netto 200-300eFt-ot egy videki atlagembernek? 
Ne
> m elirtal egy nullat;-)?

Azt irtad, hogy egy vallakozo, akinek muszaj autoznia. Tovabbra is allitom, hog
y egy valamire valo vallalkozo
(szobafesto, kutfuro, komuves) hazavisz havi 200-300eFt-t.

>
> Hazafele feluton tarthatnal egy kis szociologiai felmerest, hogy mennyi a nap
sz
> am Bács-Kiskunban (nem BAZ-t es SzSzB-t mondom, mert ott meg ugyabbul kutya a
 h
> elyzet). Felig legalizalva alig jon ki a nullaval kevesebb...

20-30ezret akarsz mondani.? Persze vannak ilyen emberek :((, szerencsere azert 
kevesen (a 40-50ezer sajnos mar
jellemzo), de azok nem vallakozok, esetleg kenyszervallakozok, aki kerekparral 
jarnak be dolgozni. Nekik nem
letszuseglet az auto (es senkinek sem alkotmanyos jog).

> A lakossag 80%-a
> Bp+konglomeracion kivul el, ne City-s szemmel szemlelodj mar...

Barmilyen meglepo is, talan pont Bp-n el a legtobb letminimum alatt elo ember. 
Csak a hajlektalanok szama
30ezer. De ez mar csak kotozkodes.

Gabor
AR-145

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS