Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 564
Copyright (C) HIX
1999-11-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Picistati - harmadik resz (mind)  77 sor     (cikkei)
2 Re: Terkep (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Re: Mikor indul be a toltes..., Parasodas (mind)  72 sor     (cikkei)
4 Butanak kell latszani mert okos akarok lenni. (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Rover 620sdi (mind)  3 sor     (cikkei)
6 homaly a ko:dben (mind)  45 sor     (cikkei)
7 picistati 2 (mind)  12 sor     (cikkei)
8 gurulasgatlo, proszivo (mind)  35 sor     (cikkei)
9 Re: tolteskezdet (Egyszer volt: Bikazas) (mind)  95 sor     (cikkei)
10 Dudaszo a zoldnel (mind)  35 sor     (cikkei)
11 Kozlekedesi lampak turpissagai (mind)  44 sor     (cikkei)
12 Re:traffipax az M5 bevezeton, kerekpar. (mind)  26 sor     (cikkei)
13 holancok eladok (mind)  6 sor     (cikkei)
14 G-lader utoljara (mind)  29 sor     (cikkei)
15 Re:bikazasII. (mind)  58 sor     (cikkei)

+ - Picistati - harmadik resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

A 147 adatkozlo kozul 130-an irtak az autoikrol, meg a
kivant, szeretett es a nem nem szeretett irasokrol az
AUTO-ban, velemenyt.

Az autok eseteben kenytelen voltam bizonyos, onkenyesen, de
talan nem logikatlanul kiakakitott rostalast alkalmazni.
Nem is kevesen ugyanis 30-40 es meg tobb autotipust
emlitettek meg, mint olyanokat, amelyekkel kozelebbi
ismeretsegbe kerultek. Talan ertheto, hogy ennyi jarmu
feldolgozasa egy ilyen, mikro meretu statisztikaba nem fer
bele. Ezert mindenkinel, aki tobbet kozolt, csak az elsokent
emlitett 5 tipust vettem figyelembe azzal, hogy aki kulon
emlitette a tulajdonolt autokat, az ide tartozokat
elsobbseggel soroltam be a stati-ba, az egyeb
auto-ismeretsegek rovasara. Voltak persze olyan tarsaink is,
akik csak 1, vagy 2 autotipust emlitettek szorosabb
ismeretsegi korukben.
Volt azutan olyan is, hogy csoportositani kellett az
adatokat, mert olyan, egymastol csak csekely mertekben
eltero autok kerultek emlitesre, (pl. azonos tipuscsaladhoz
tartozo limousine es szedan, illetve kombi) amelyeket egy
tipuskent adtam meg.
Ezek utan a kovetkezo kep alakult ki:

A statisztikaban feldolgozott autotipusok (tipus-csoportok)
szama osszesen: 526 darab, azaz ez a szam a 100 %.
Az elofordulas darabszamai szerint:
Toronymagasan az elso a Trabant, 36 db., ez 6,84 %
masodik a Lada 1200 csoport      24 db      4,56 %
harmadik az Opel Astra csoport   20 "       3,80  "
negyedik a Wartburg 353   "      19 "       3,61  "
otodik a Dacia 1300, 1310 "      18 "       3,42  "
hatodik a Polski Fiat 126        16 "       3,04  "
hetedik a VW Golf         "      15 "       2,85  "
  (a VR6 kivetelevel !)
nyolcadik a Ford Escort   "      14 "       2,66  "
kilencedik az Opel Kadett "      13 "       2,47  "
es az 1,3-as Suzuki      "      13 "       2,47  "
tizedik a Skoda 105              12 "       2,28  "
tizenegyedik a Skoda 120         11 "       2,09  "


tizenkettedikek, tipuscsoportonkent 9 db-al es 1,71 %-al a
Lada Szamara-k, a Lada 1300-asok, ideveve a 2103 es a 2104
tipust is;

tizenharmadik az O. Corsa csoport 7 db      1,33  %

tizennegyedikek, tipuscsoportonkent 6-6 db-al es 1,14 %-al a
Fiat Tipo valtozatok, a Ford Sierra-k, a Skoda S100-asok, a
VW Polo-k;

tizenotodikek, tipuscsoportonkent 5-5 db-al es 0,95 %-al a
Fiat Ritmo-k, a Lada 2107, a Mitshubishi Colt-ok, a
kulonfele Moszkvicsok, a Renault 5, a VW Passat-ok, a
Zastava-k;

tizenhatodikok, tipuscsoportonkent 4-4 db-al es 0,76 %-al az
Alfa Romeo 33, a Fiat Regata, a Fiat Punto, a Mitshubishi
Lancer, a Peugeot 205, a Subaru E10-E12, az 1,1-es Trabant,
az 1,3-as Wartburgok;

tizenhetedikek, tipuscsoportonkent 3-3 db-al es 0,57 %-al az
Audi 80-asok, az Audi 100-asok,a BMW 318-asok, a Ford
Fiesta-k, a Ford Granada-k, a Mazda 323-asok, az Opel
Ascona-k, az Opel Manta-k, az Opel Omega-k, a Renault 9, a
Suzuki 1.0, a Toyota Corolla-k, a Toyota Celica-k, a VW
Jetta-k, a Zaporozsec-ek.


A tipusadatokat a kovetkezo reszben folytatom.

udvozlettel

Oldboy
+ - Re: Terkep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Autosok...

  irta:
>Egy aktualis utazas kapcsan keresek autos terkepet, esetleg utvonaltervezo
>programot, lehetoleg olyat, ami egesz Europat ismeri.

Letezik egy europai utvonal tervezo program CD -n.
A neve: Europa 98 CD Atlasz Windows verzio

CYBERSTONE Entertainment CD-ROM Fejleszto és Kiadó Kft
Postafiók: 1410 Budapest, pf: 170. Tel: 461-57-00

Bye.
Laci.
_______________________________________________
Suzuki maillist  -  
http://geoff.rulez.org/mailman/listinfo/suzuki
_______________________________________________
+ - Re: Mikor indul be a toltes..., Parasodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Autosok...

Dorozsmai Karoly irta:
>Szeretnem megkerdezni *listan*, generator (nem
>egyenaramu  dinamo!) eseten hogyan es mikor
>tortenik a rendszerre kapcsolas?
+++
Velemenyem szerint egy generator mindig az akksi -ra van
kotve, mivel a visszaramot a generatordiodak megakadalyozzak.
A toltoaram-szabalyozas a forgoresz-gerjesztessel tortenik.

Leirnam roviden: (Ha untatok valakit, akkor a szokasos PgDn)
1. fokozat:  A gyujtaskapcsolo kikapcsolva, all az auto:
Generator eseten: A diodakon (minosegtol fuggoen)
nehany mA zaroiranyu aram folyik az akksi felol.
Dinamo eseten: a toltesszabalyozo lekapcsolt mindent.
2. fokozat: A gyujtaskapcsolo bekapcsolva:
Generator eseten: a forgoresz gerjesztoaramot kap.
Dinamo eseten: az alloresz polustekercsek aram ala kerulnek.
3. fokozat: Inditomotor mukodik, a helyzet az elobbi. (2. fokozat)
Az inditomotor mukodtetese kozben generator eseten
idonkent eloallhat olyan allapot ami toltesnek minosul, mivel az
akksi feszultsege ilyenkor alaposan lecsokken. Azt is lehet
mondani hogy az inditomotor, meglehetosen nagy vesztesegek
aran, de megiscsak a sajat reszere termel aramot.
4. fokozat: Beindul a motor:
A gerjesztes es a mechanikai energiabevitel utan a generator
vagy a dinamo feszultsege eleri vagy meghaladja az akksi
feszultseget. Mukodesbe lepnek a toltesszabalyozas elektronikus
vagy mechanikus elemei. A beallitott erteknek megfeleloen ra,- vagy
lekapcsoljak a gerjesztest az aramfejleszto eszkozre(rol).

A toltesjelzo lampa akkor alszik ki, amikor a toltofeszultseg
nagyobb mint az akkumulator feszultsege, tehat az energia
aramlasa az aramfejlesztotol az akkumulator fele megindul.
Generator eseten ez a billenesi pont alacsonyabb,
mig dinamo eseten magasabb ford.szamon kovetkezik be.

Egyszeruen ennyi.

+++
 irta: Temakor: Kuzdelem a para ellen

>Egyebkent en is orulnek neki, ha valaki ajanlana valami jo
>paramentesitot, mert barmivel tisztitom az ablakokat (kivulrol,
>belulrol) mindig csikos lesz. Lehet, hogy ki kene probalni az
>ujsagpapirt?:o)

Akkor meg nem elveztetek a szilikon spray -vel kezelt
beparasodott uveget. Az egy iszonyat. Akarmivel probaltam
eltuntetni, a helyzet csak egyre rosszabb lett. Egyedul a tobb
napi, ronggyal valo dorzsolgetes segitett rajta minimalisat.
Erre is csak ugy jottem ra hogy eszrevettem: az ablaktorlo
lapat mozgasi teruleten eltunt ez az anyag. Lekopott.
De belul meg mindig ott van.

Otlet   -tol:
>En anno a katonasagnal szereztem egy zsirkreta szeru
>anyagot, amivel a gazalarcok kemlelonyilasanak uveget
>kantuk belulrol, igy nem parasodott.
>A kocsi szelvedojen is halas volt.

Most jut eszembe.... A disznozsirt meg ki sem probaltam.

Kicsit homalyos meg budos lesz, de remelem nem parasodik.

Bye.
Laci.
_______________________________________________
Suzuki maillist  -  
http://geoff.rulez.org/mailman/listinfo/suzuki
_______________________________________________
+ - Butanak kell latszani mert okos akarok lenni. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista...
+ Tisztelt D.Karcsi tanar
Dorozsmai Karoly (akit valaha tanarai gepjarmuvillamossagi
muszeresznek tanitottak)
Most meg nem arulja el am hogy mit is csinal ? Csak nem azt ?

Szerintem meg ne tegyel fel tobb ostoba kerdest, mert a kozvelemeny
le fog gyalulni mint a kaposztat.

Szerintem meg hiaba vagy okos, azelott is voltak mar toled okosabbak.

Szerintem meg nem is Te talaltad fel a harom (3) fazist.

Bye.
Laci. 
Vallalat e-mail:  
Delco Remy Ltd.  Inditomotorok, generatorok gyartasa
_______________________________________________
Suzuki maillist  -  
http://geoff.rulez.org/mailman/listinfo/suzuki
_______________________________________________
+ - Rover 620sdi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Érdekelne,hogy tudtok-e valami részleteset erről a típusrl,mert gondolkodom a v
ásárlásán.Jelenleg egy 97-es 2,5 TD Scorpiot használok,ha érdekel valakit írjon
.
+ - homaly a ko:dben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Van egy erdekes vitainditom a kodos idoszakra valo tekintettel:

A Lazar fele kreszkonyvben (1999-es kiadas) ez all:
.
.
.
4.
Tompitott  vagy  tavolsagi  fenyszoro helyett vagy mellett kodfenyszorot,
tovabba  hatso  helyzetjelzo kodlampat abban az esetben szabad hasznalni,
ha a latasi viszonyok ezt indokoljak.
A (4) bekezdesben emlitett egeszen lassu haladason autopalyan es autouton
legfeljebb  60  km/ora  egyeb  uton legfeljebb 25 km/ora sebesseggel valo
haladast  kell  erteni.  A  kodfenyszoro  csak  ilyen haladasi feltetelek
eseten  kapcsolhato  be. A kodfenyszoro es a tompitott fenyszoro egyuttes
hasznalata  megengedett,  de  nem kotelezo. A kodfenyszoro a helyzetjelzo
lampa nelkul nem hasznalhato.
.
.
.
Eddig az idezet.

Ebbol en az alabbi kovetkeztetest vonom le:

Aki  kodfenyszorot  hasznal  az autopalyat, autoutat kiveve max 25 km/ora
sebesseggel  kozlekedhet.  (autopalyan,  autouton  pedig  max 60-al mehet
bekapcsolt kodfenyszoro eseten)

A   kresz  szerint  csak  az  "orrunkig  alig  latunk"  kodben  indokolt  a
kodfenyszoro   (a  hatso  kodlampa hasznalata  nem  eleg  egyertelmu a fent
beidezett szovegbol)   minden   egyeb  esetben  buntetheto  a hasznaloja.
Ugyanis  igen  keves  esetben  van  olyan  kod, hogy a latotavolsag csak 25
km/ora sebesseget tegyen lehetove.

Kerdesem a fenti idezettel kapcsolatban jogi szakertoinktol:

Az  idezett szovegreszben direkt modon nem szerepel a hatso kodfenylampa,
de  a  kodfenyszorora  ervenyes  sebesseg  hatarok  ra  is automatikusan
ertendoek?



Best regards,
                           mailto:
+ - picistati 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat a 2. fordulohoz,
most eppen



kedves lista-tarsunknak.

udvozlettel

Oldboy
+ - gurulasgatlo, proszivo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta a #562-ben:
> 2.) Fek : A fekem mostanaban olyan uzemmodban mukodik, hogyha
> enyhe
> emelkedon allok meg, pl lampanal, akkor a fekpedalrol lelepve
> se gurul hatra
> az auto, az elso fekpofak (vagy csak egy?) beragad egy
> kicsit. De amint
> megmozditom egy kicsit a kocsit, utana mar vigan gurul.
> Szoval hot
> kenyelmes, nem kell a feket nyomni, konnyu elindulni
> emelkedon. Tudom, hogy
> ez nem normalis mukodes, megyek is vele a szerelohoz, de
> elgondolkodtam,
> hogy az autogyarak tehetnenek tenyleg ilyen szerkenytyut a
> kocsikba, ami
> meggatolja uresben a hatragurulast.

En ugy tudom, hogy a Saab-okba epitenek ilyet.

(Por)szivas:
A minap a Szentmihalyi uti (XV. ker) Aral kutnal ki akartam porszivoni
a kocsimat. Bedobtam egy 20-ast. A bal elso ules elotti resszel
vegeztem, atnyultam az anyosules elotti reszre. Ahhez kicsit meg
kellett emelnem a csovet. Nemsokara megallt a porszivo (eleg rovid
igeid eleg a 20-as), es legnagyobb megdobbenesemre legalabb masfel-ket
kilo sa'r omlott ki a porszivo csoven. Vizes, saros, kavicsos,
alatetes massza!
Gondolom evek ota nem volt takartiva az a  porszivo, es a
csoveben megult a sok trutyi.
Ugyhogy porszivozas elott erdemes ellenorizni, mi van a csoben.
Ugy tudom, hogy nehany MOL-kutnal vannak karpittisztito gepek is.
Konkret helyszint tudtok javasolni?

Udv,
Zoli
+ - Re: tolteskezdet (Egyszer volt: Bikazas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>f |           **************
>e |        *
>s |     *
>z |  *
>  |*
>  ------------------------------------->
                                                        fordulatszam


Ezt az abrat egy kicsit atrajzolom:

>   ^                       **************
>a' |              *
>r   |         *
>a  |       *
>m |      *
>    -----'--------------------------------­>
          n°                                              fordulatszam

n° = tolteskezdeti fordulatszam

Forras: Dr. Hodvogner Laszlo: Gepjarmuvek villamos
berendezesei   Muszaki konyvkiado Bp. 1988



>A "rendszerre" ( a gepkocsi villamos halozatara)
>a generator azota van felkapcsolva, hogy a kocsit
>osszeszereltek. ::-)
Rosszul fogalmaztam:-( a generator tenyleg allando
galvanikus kapcsolatban van az elektromos
rendszerrel. De kis fordulatszamnal (oninditozas)
nem ad le toltest.

>Szoval, visszaterve a eredeti kerdesre: a haromfazisu valtakozo
>aramu generator (nep neven csak egyszeruen: generator)
>allando galvanikus kapcsolatban van a gepkocsi villamos
>halozataval.
Szoval igen.:-)

>Azt mindezek fenyeben (homalyaban:-))) tovabbra
>sem ertem, hogy mi okozna a nehany szaz amperes am az
>akkumulator jovoltabol tovabbra is cca 12-14 V-os inditozas
>soran dioda elfustolest.
A diodat nem csak tulfeszultseggel lehet tonkretenni.
A tularamot sem szereti.

>Kapcsolodva ehhez nem ertem, miert
>mas az, amikor onzo es belterjes modon :-)) a sajat, illetve
>amikor pedik mas esetben onzetlen szamaritanushoz illoen :-
>))) mas kocsijat inditom. A valaszt megkoszonem -- annal
>hevesebben .-)) minel szakszerubb...
Amikor a sajat autodat inditod a generator nem ad le aramot,
leven hogy a motor nagyon kis fordulatszammal porog.
Amikor bikazol a generatorod teljes erejevel tolt.
Ha sikerul a diodakat tulterhelned, az szerelohoz maszkalast
jelent. Elmeletileg ez meg sem tortenhet, leven a generator
tulnagy aramleadas eseten "leszabalyozza" onmagat.

  f ^ ********
  e|                 *      ford.szam=allando
  s|                     *
  z|                        *
    |___________*__________>
                                        a'ram


Csak lehet hogy nem.
Akkor van a gond.

>Kesz atveres: a toltesellenorzo lampa. Legjobb
>lenne forgaserzekelonek nevezni, mert igy nem
>megteveszto az elnevezes. Semmi koze a toltes
>visszajelzesehez, hanem csak azt jelzi, a dinamo,
>vagy a generator felgerjed-e egy bizonyos szintre,
>azaz hajtja oket a motor. No comment!

Comment: A Skoda Favoritunkat be lehet ugy inditani
hogy a motorfordulat nem lepi tul az 500-at. Ekkor vi-
lagit a toltesellenorzo lampa. Ha rateszek az aksira
egy feszulsegmerot az ~12V-ot mutat. A fordulatszamot
emelve egyszercsak elalszik a tolteslampa, a muszer
pedig ~14 V-ot mutat.
Igaz hogy a lamoa nem a toltes hianyat jelzi. De azert
jo ha van :-) Ha mar a Skodan is igy be tudtak loni...



Udv
Balazs (akit valaha tanarai elektrotechnikai
muszeresznek tanitottak) :-)
es a  cimen fordult
elo idaig.
+ - Dudaszo a zoldnel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

>: Egyebkent a "baleset megelozese erdekeben" iskolapeldaja a
>: gumiszabalynak, ugyanis arra huz(hat)od ra, amire akarod...
>
>Itt Germaniaban volt valamikor egy olyan eset, hogy a lampa
>zoldre valtott, de az elso elbobiskolt. A mogotte levo meg kicsit
>radudalt.
>Eredmeny: a bobiskolo hirtelen tulbuzgo lett es feljelentette.
>Egy ugyanilyen tulbuzgo birosag kimert ra <100 DM buntetest,
>mert jogtalanul hasznalta a ku:rto:t.
>A helyes megoldas: kiszallni a kocsibol, eloresetalni,
>bekopogni es szolni, hogy zold a lampa...

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de en ugy tapasztalom, hogy egy
teljesen termeszetes gesztus az autosok reszerol, hogy a zoldnel
bobiskolora rapoccintenek. Nagyon sokszor voltam mar ilyen
szituban. Bobiskolokent es poccintokent is. A menetrend a
kovetkezo ("A" az elso, "B" a masodik kocsi a sorban):
- "A" bobiskol
- Lampa zoldre valt
- "B" par masodpercet var
- "B" poccinti a dudat
- "A" felebred, eszreveszi, hogy mar zold van
- "A" elindul, kozben felemeli a kezet, jelezve, hogy koszi
- "B" is elindul

Ennyi. "A"-kent es "B"-kent mindig igy csinalom, es masoktol is
altalaban igy tapasztalom. Szoval szerintem helyes a fenti
idezetben a "tulbuzgo" jelzo hasznalata.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Kozlekedesi lampak turpissagai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kozlekedesi lampak mukodesevel kapcsolatban lenne par kerdesem.
Ha mar szoba kerultek.

Van itt Kecskemeten egy lampa. Az Akademia korut es az Irinyi ut
keresztezodeseben. Ez muvel erdekes dolgokat.

Peldaul valahogy erzekeli, hogy jarmu all az adott savban, es csak
akkor ad zoldet. De biciklire nem erzekeny. Hogy motort
eszrevesz-e, arra most hirtelen nem tudok felelni, de ugy remlik,
hogy nem. A kerdesem:
Mi es hogyan erzekel?

Ugy tunik, hogy ez a lampa meg a varakozo kocsisor hosszat is
kepes erzekelni. Jol gondolom, vagy csak erzeki csalodas?

Idonkent azt tapasztalom, hogy a valtasok idokoze nem is a
forgalomtol fugg, hanem a kibanason alapul. Ugyanis nagyon sokszor
elofordul, hogy allunk 10-en a lampanal (egyenesen halado sav), a
zoldnel mindenki lenduletesen indul, megis a negyedik auto mar
kover piroson megy at. Ez meg ugy-ahogy rendben is volna, de
megfigyeltem, ahogy az autokkal egyutt a zebran elindulo
neni-bacsi meg az ut (harom sav) kozepeig sem jut el, de mar
piros. Es jonnek is az autok a kanyarodo savbol...
Mi ez, ha nem balesetveszely? Autos-gyalogos szemszogbol egyarant.


Meg valami. A kozlekedesi lampak elhelyezesere vonatkozoan.
Nalunk, a volt KGST orszagban, ahol az autok 90%-nak a szelvedoje
nem nyujt elegendo kilatast felfele, miert a keresztezodes innenso
oldalan vannak a lampak? Jobb esetben egy atlosan kifeszitett
droton, kozeptajban. Elsokent sokszor ra kell borulnom a
kormanyra, hogy lassam a Trabikambol a lampat. Ilyenkor jobb hijan
nem a vonalnal allok meg, hanem elotte 5-10 meterrel. Csakhat ez
sem mindig jo megoldas. Mi a velemenyetek?
Miert nem a keresztezodes tuloldalan vannak a lampak? Ha jol
tudom, Amerikaban ott vannak...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:traffipax az M5 bevezeton, kerekpar. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ma reggel lattam egy traffipaxot az M5 bevezetoszakaszan (Nagykorosi ut),
> a Hatar ut elott ugy 2-300 meterrel a ket sav kozotti susnyobol mericskelni.
>
Ott mindig mernek, ugyanis a pesterzsebeti Nagy Sandor Jozsef utcat es a
kispesti Hunyadi utcat osszekoto felujarotol ( Határ út felé!) a max.
sebesse'get 70km/h-rol  50km/h-ra csokkentettek, kornyezetvedelemre es
fokozott balesetveszelyre (Wekkerle'rol tobb kis utca csatlakozik
kozvetlenul a bevezeto szakaszra, mig a varosbol kivezeto oldalon nem)
hivatkozva!!  Naponta jarok arra, es majd mindig talakozom veluk, persze
a merokocsik valtoznak. Tehat nem art figyelni es betartani az 50km/h
sebesse'get!
Ma's:
Ugylatszik divatba jott a kerekparosok szapulasa. Csatlakozom. Egy
dolgot eddig nem olvastam. Megpedig a bringak kivilagitasa. Ugy latszik
meg senki nem talakozott azzal a rettenettel amit ugy hivnak, hogy
kivilagitatlan kerekpar (oktober 30. Ra'ckeverol hazafele, szembejovok
miatt tompitott, sebesseg 80-90 km/h, szembejovok el, fenyszoro, elottem
kb 30 meterre az ut kozepen Jozsi ba' kacsa'zik. Nem tudom mi mentette
meg az oreget.)  En nem ertem, hogy valakinek 30 000 Ft.-ja van egy
bringara, de sajnal 1-2000 Ft-t kiadni egy megfelelo vilagito
herkentyure. Igen, buntesek meg a szabalytalanul kozlekedo
kerekparosokat is a kozlekedes veszelyeztetese cimen, hasonlo mertekben,
mint a  gepjarmuvezetoket!

Udv:
S.Gy. a be'ka.
+ - holancok eladok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van ket garnitura hasznalatlan holancom (Y mintas), egyik kb.185-200 masik
200-225 gumikra valosi. Ha valakit erdekel, leirom a pontos mereteket,
amikre jok. 
aruk kb. 7eFt/garnitura.

andi
+ - G-lader utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na ezen nem fogunk összeveszni 

biztos félreértek valamit +int
DE:
- szerintem egyáltalán nem hasonlít egyetlen forgalomban lévő mackó sajtra
sem
- G betűre annál inkább
- spirál vagy kígyó alakú forgórész és az forog így sűrítve a levegőt
illetve növelve a nyomást
- az igaz hogyha a ház nem sérült akkor még van mit javítani de akkor is
csak cserével, a forgórészt /csak eredeti VAG/
- a tengelyt azt nyugodtan lehet javítgatni
- általában ha tönkre megy a töltő az azzal jár hogy "felrobban" illetve a
forgórész picidarabokat lő a motor felé ott aztán szelep és dugattyú
támadást végez.
- ha tényleg csak olaj folyás a probléma akkor neki kell esni, felújítani
- a G60-asoknál /Corrado, Passat, Golf, Golf Rally/ az esetek többségében
érdemes végig vizsgálni a töltőtől a szívócsövet és annak tömítettségét
mert általában mindig van hely ahol szökik a "nyomás" köszönhetően a nem
túl szerencsés intercooler elhelyezésnek és így is találhatunk még pár
lóerőt az autóban.

Ja és tévedtem a cég holland és www.g-force.nl a címe sajna csak
hollandusul de van néhány kép ami tisztázza is ezt feltöltő forma kérdést

Minden mást már leírtam egyszer


Country
+ - Re:bikazasII. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok!       Udv Dorozsmai Karcsi!
 
  Tudomasom szerint a Fay-ban dolgozik a Huszti Tibor(Aramkor
autovillamossagi szakmai egyesulet elnoke), kerdezd meg tole.... Lemesz a
pincebe es a Toyota es BMW motorokon levo generatorokrol szep eloadast fog
tartani, no meg az ott levo MOT250-el be is mutatja a generator
diagnosztikat....  :-()))

>Azt mindezek fenyeben (homalyaban:-))) tovabbra
>sem ertem, hogy mi okozna a nehany szaz amperes, am az
>akkumulator jovoltabol tovabbra is cca 12-14 V-os inditozas
>soran dioda elfustolest.

   Ha tanultal autovillamossagot, akkor tudhatod a generator
felgerjedesehez eleg magas fordulatszam kell (fugg a generator fajtajatol
is).
  Inditaskor csak az "inditasi" fordutaszammal porog a motor kb.75-250
akksitol, hofoktol, inditomotortol, kabeltol fuggoen. Szorozd be az
attetellel, kijon, hogy a generator kb. 150-500 1/p fordutaszamal forog...
itt minmalis az indukalt feszultseg, az egyeniranyito diodak zarva
maradnak.
   Jaro motornal altalaban mar elerte a generator a felgerjedesi
fordulatszamot, van toltes alapjaraton is. Azert irtam, hogy altalaban,
mert a sokak altal szeretett VW a pelda, alapjaraton kell egy gazfroccs
ahhoz, hogy legyen toltes (elaludjon a lampa), utana mar van
alapjaraton....

  Tehat van toltes,  bikazunk.
   A terheloaram a maximalis, a kapocsfeszultseg pedig lemegy akar joval
12V ala is....
A nyoszorgo masik indito kepes tonkretenni a generatorunkat. Miert???
- induktiv feszultseglokes
- dioda tulterhelodik, belso hosokk
  1. Amikor fazisvaltas van fellep egy eleg komoly induktiv feszultseglokes
a generator kapcsain, ami fugg a terheloaramtol. Mivel bikkantaskor az aram
maximalis, az induktiv  feszultseg kepes atutni  a dioda(ka)t
zaroiranyban.   
  2. Egy generator nem kepes leadni nagyobb aramot, mint amekkorara
terveztek, azaz nem jon ki belole tobb szaz A. A didalefustoles oka mas. A
haromfazisu egyeniranyitaskor elvileg az egy diodan folyo aram
Id=Imax*0,8 (=Imax*negyzetgyok(3/2)). A gyakorlatban a gyartok sporolnak,
55-A-s generatorban altalaban 25 A-s diodak vannak! Azonban vannak olyan
pillanatok, amikor csak egy diodan folyik a terhelo aram. 
  Emellett van a diodaknak egy masik jellemzoje, a hatarterhelesi integral. 
(Inegyzet*t [Ampernegyzetszekundum]) A dioda belul egy piciny
szilicium-kristaly, ami korlatozottan kepes a benne feljodo homennyiseget
a kulvilagba eljuttani. Tulterheles eseten a vezeto reteg megolvad, tobbe
 nem dioda....

  Bikazas javasolt metodusa:
1.osszekotjuk a ket auto kabellel
2. a jaro motoru autot kozepes fordulaton jaratjuk par percig(5-10perc),
    hogy a lemerult akksi kicsit magahoz terjen
3. inditunk
(4. menekulunk onnan.... :-))))

Ha van meg ezekutan kerdesed szoljal!
                                      Levente

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS