Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 143
Copyright (C) HIX
1998-09-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: olajadalek (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Re: Fiat Brava teszt (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Olmozott (mind)  16 sor     (cikkei)
4 RE: iranyjelzo+nemek (mind)  55 sor     (cikkei)
5 ulesek (mind)  47 sor     (cikkei)
6 Lampa, Slick, polir (mind)  43 sor     (cikkei)
7 Segitseg, orulet (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Re: *** HIX AUTO *** #142 (mind)  123 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #142 (mind)  51 sor     (cikkei)
10 matrica vegeredmeny (mind)  28 sor     (cikkei)
11 Szirena az utasterbe es egyebek (mind)  37 sor     (cikkei)
12 Biytomsagi ov (mind)  25 sor     (cikkei)
13 Lampa visszajelzo (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Jobbkormany (mind)  17 sor     (cikkei)
15 kitamasztas karambolnal (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Re: olajadalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lajbi irta:
> A gond midnig is az, hogy az olajban az adalekokat osszehangoljak,
> es ha valami kulsot beviszek, soha nem tudom, hogy milyen hatassal
> lesz az egyeb osszetevokre.
Tokeletesen egyetertek!
Ugyanilyen okok miatt sem mondanak semmit azok az adatok, hogy pl.
az amerikai hadseregben is x eve ezt az adalekot hasznaljak, hisz
azt is meg kellene mondani, hogy milyen olajhoz!

Valamint itt egy szemelyes tapasztalat, amely NAGYON szubjektiv, de
azert lehet benne valami: Szerintem ezek az adalekok olyanok, mint
az embernek az energiaitalok. Eloszor feldob, de aztan meg faradtabb
leszel. Ezelott kb. 6 evvel volt egy oreg dizel Audim, akkortajt na-
gyon nagy szo volt (legalabbis nekem), hogy hozzajutottam. Babusgat-
tam is rendesen, egyszer egy ilyen elixirt is adtam a motornak. A
nevere mar nem emlekszem, akkoriban nagyon sokat beszeltek rola.
S lass csodat: a motornak gyonyoru hangja lett, egyenletesen jart,
stb. stb.
Egeszen a muveletet koveto masodik olajcsereig. Azutan meg kala-
palosabb, erdesebb lett a motorhang, mint annakelotte.
Mondom, ez abszolut nem objektiv merce, csak egy szemelyes tapasz-
talat.
Udv: Karoly
+ - Re: Fiat Brava teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Bessenyei Zsolt levelezotarsunk kuldott egy tesztet a listara.
Ennek en nagyon megorultem, s javaslom, aki teheti csinalja utana!
Az autosmagazinok tesztjeivel ugyanis az a baj, s ez koztudott,
hogy az autos ujsagirok is emberek, nem is tul nagy fizetessel,
s bizony egy-egy teszt meg az ADAC-nal is ugy "sikerul", ahogy
egy bizonyos gyar/markakereskedo szeretne'. Nem akarok ezzel vitat
inditani, viszont Zsolt kezdemenyezesere felhivom a figyelmeteket!
Inkabb "hiszek" nektek, mint az autosujsagok tesztjeinek!
Termeszetesen nincs ertelme egy-egy ilyen bekuldott teszten vitat
nyitni, "csak" megszivlelni. Sok hitvitat, teves eloiteletet lehet
eloszlatni, s hasznos tapasztalatokat gyujteni.
Koszi, Zsolt!

Ehhez kapcsolodoan: Ugy tudom, a het vegen lesz Mo-on a Peugeot 206-os
bemutatkozasa. En mar meghivottkent ott voltam a martonvasari
vilag(!)premieren (szuper fogadas volt, ott volt Alain Prost is),
valamint itt Becsben is kiprobalhattam.
Most hadd ne mondjak elore semmit: NEZZETEK MEG! Erdemes. A Peugeot
bevallottan a 205-os oriasi nyugat-europai sikeret szeretne megis-
metelni ezzel a tipussal, s a kidolgozasa is olyan, mint sok nagy,
felsobb kategoriaju autoe.
Udv: Karoly
+ - Olmozott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

azt hallottam, hogy hamarosan meg fog szunni az olmozott benzinek forgalmazasa.
 Azt is hallottam, hogy az olomnak kopogascsokkento hatasa mellett az is felada
ta, hogy kenje a szelepek tomitofeluletet (ha ez igy nem pontos, vagy nem igaz,
 javitson ki, aki biztosabbat tud!). Marcsak ez utobbi miatt is nem tudom, menn
yire elegseges utolagos olompotlo adalekkal kezelni a benzint. Mivel az en auto
m az olmozott benzint szereti (szeretne), mi lesz velunk ezutan?

Ha valaki tud valami biztosat, kerem, ne kimeljen. Elore is koszi:
L.

Ivicz László
H - Budapest

http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - RE: iranyjelzo+nemek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

megint hosszu lettem :-)

irod:
"Ehhez hozzatennem otodikkent, hogy a nemet szokasok szerint az
iranyjelzo "egybe van epitve a kormannyal". Ez alatt azt kell
erteni, hogy az iranyjelzo kivillantasaval EGYIDOBEN mar eloz
(fordul, kikerul, stb.) a nemet vezeto. Meg lehet szokni, de
aki "frissen" kerul a nemet utakra, jo, ha erre felkeszul"

Akkor ez egyenesen feluduleskent hat a magyar utakhoz kepest, 
ahol az indexkar teljesen fuggelten a kormanykerektol, egeszen
eltunik, semmibe vesz, mar-mar nem is letezik a fizikai sikon :-)

"Worst case" alapon tekinthetjuk ugy, barmikor barki elkezdhet 
elozni/kanyarodni. A frizurat mar nem erdemes figyelni, mert a holgyek 
is hordanak rovid hajat, meg a fejtamlatol ez nem is latszik. A holgy 
soforok kb 1%-a szokott indexelni, viszont 99%-a szinte allora fekezi 
a kocsit befordulas elott (feltartas, 11-es! :-)). 

Megfigyeleseim: (heti 3-400km, reggel 8-9h, este 16-19h + ejjel es hetvegen.)

holgy soforok eseteben legrosszabb a Twingo, meg egyeb pici kocsik, 
mert gyorsan mennek vele, DE oktalansagokat csinalnak.

Szinten nem tul jo, ha a ferj nagy autojaval mennek, es a ferj stilusaban
probaljak vezetni. Itt raadasul elsore nem is tunik fel a sofor neme, mint a 
kis autok eseteben, ahol ezt azonnal ellenorizni kell, amint megpillantod.

Ennel kicsit jobb az alapkivitelu Suzuki + holgy sofor: tetovazik,
ezert fel tudok keszulni az oktalansagra (ami persze iranyjelzo nelkul 
fog bekovetkezni)

Holgy sofor + Ford Ka = semmi gond. Aki megveszi azt az extravagans
kocsit (hogy szep vagy ronda az most mindegy), az eleg vagany ahhoz,
hogy jol es lenduletesen vezessen, es ha van informacio-erteke, akkor
kitegye az iranyjelzot.

Vegul, keleti autokkal semmi gond, mert azzal nem lehet olyan konnyen
"hirtelen" bajt csinalni :-), kiveve a fekezest, de a kovetesi tavot meg amugy
is tartani kell. 

lehet vitatkozni :-)
zoli

PS. ja, masnak a holt-tereben ne tartozkodjatok. 
nemre valo tekintet nelkul. 

PPS. es megvalami: mit szoltok a blaha lujza teri cirkuszhoz? megint
be'ni'tja'k a varost. Nyaron, a szabadsagolasok idejen semmi, de amint
elkezdodik a suli+melo+forgalom, szetverik a varost. Az egesz Rakoczi
ut be van allva, keresztbe sem meg egyaltalan semerre sem lehet haladni,
a parkolo buszoktol nem lehet a Corvin ele behajtani a Rakoczi utrol, a
Klauzal utcabol ide atkeveredni pedig zold jelzes eseten is szinte lehetetlen..
.
...mindezt a "BKV plusz" / "(1)73 Gyors" miatt?
+ - ulesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek!

Mostanaban betevedtem egy-ket autoszalonba.
Csak ugy beleultem par kocsiba.

Probaltam osztalyozni a kenyelmet, csak az ulesek szintjen, mivel az az
elso, amit tapasztal az ember.
Enyhen meglepodtem. 1 - 5 -ig pontozva az eredmeny:

Citroen XM break:   5
Citroen Xantia break:    4/5
Citroen Xsara Break:     4
Volvo (nemtommelyik)     4/5
Audi (nemtommelyik) 4
KIA            2
Daihatsu Gran Move  3
Ford Mondeo         4/5
Mercedes A          1/2
Mercedes E          2
Skoda Felicia       2/3
VW Vento       3/4
Aleko (sajat)       3
BMW            nem ultem benne

Az E Mercinel kulon kivancsi voltam, mit nyujt a kocsi (kizarolag
kenyelemben) az XM (hasonlo felszereltsegu) aranak duplajaert es mondjuk
egy Octavia SLX (hasonlo felszereltsegu, csak a tulzasok hianyoznak)
haromszorosaert. Egy keskeny, tulzottan felkemenyitett ulest. Semmivel sem
volt jobb, mint az  A osztalye. A motorok, futomu, fekek lehet, hogy
indokoljak, szerintem azok sem. Bar a nagy ar-ugrasok mindig a motorok
merete es fajtaja kozott vannak. Ha nagyot tevedek, nezzetek el, en a
holland arakat lattam, ami altalaban magasabb, mint otthon az extra ado
miatt, de pl. az alap A merci itt ugy 200e-rel olcsob, mint otthon.
Elettartam? Lehet, na de ennyire? Egyebkent ebben sem vagyok biztos.
Ismerosunk 11 eves mercijeben ulve azt gondoltam, az auto kora miatt lett
ilyen, aztan rajottem, hogy akkor inkabb szetnyomodott lenne, nem pedig tul
kemeny. Es lon. Borzaszto tartos lehet, de kenyelem minimalis.
Nekem, ha nem ulok kenyelmesen, mar semmit sem szamit a tolgyfaburkolat,
ilyen-olyan HIFI, elektromos ablak, beszelo computer stb.

Mi a velemenyetek ilyen szempontbol? Tobbnyire csak muszaki kerdesek
merulnek fol.
A "feeling"-be a kenyelem nem tartozik bele? Vagy az en derekam annyira
torz mar a Trabant meg Moszkvics utan, hogy hamisan jelez :-))) ?

HA
a ho'tlaikus
+ - Lampa, Slick, polir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenkinek!

Kerdes:   annyit  jot  irtatok  arrol  a  bizonyos  Philips lamparotl...
Gondolom halogen.  Az en kocsimban viszont hagyomanyos egok  vannak.   E
helyett tudtok valamit ajanlani?

Mas:
Slick/metabond/Energy Release/Tribolin/stb....

Annakidejen, mikor a Slick  elindult  "vilaghodito"  utjara  itthon,  az
akkori  SZKFI-ben  kiprobaltak.   Ez  a  Szenhidrogen  Ipari  Kutato  es
Fejleszto Intezet roviditese, idokozben megszunt, atalakult, stb...  Nem
hivatalos  szakvelemeny:   akik  szetszereltek az ezzel jaratott motort,
kisse elszornyedtek:   a  szelepfedel  alatt  valami  erdekes  trutyi, a
szelepszarak kicsit  elvekonyodtak  es  egyeb  hasonlo  szepsegek.   Nem
veletlen,   hogy   a  tribologia  (kenestudomany?)  kulon  szakma  es  a
szintetikus motorolajak egy reszet  meg egymassal se lehetett keverni...
Az altalanos, mindenfemre egyforman jo hatasu  "feluletbeepulo"  anyagok
meseje a gazmagnesezo csodamagnessel lehet egy szinten.

Meg mas:
A matrica helye:   nekem  az  ajtomon  volt  anno  egy  sajat  tervezesu
reklammatrica, amit eleg nehezen szedtem le, mikor eladtam a kocsit.  Az
ontapados  matricaknal (amikor meg nem bontottad le) a melegites szokott
segiteni.  Hajszaritoval a  matricat  kb  40-50 fokra felmelegiteni, igy
lehuzni.  Gond nelkul lejon. A fennmaradt trutymot meg lehozza barmelyik
polirozo massza.  Annakidejen en azzal a fajtaval csinaltam, ami szines.
Nem emlekszem a nevere, szinten a  Slick  kategoriajaban  volt  (marmint
hirdetesileg: TV Shop es tarsai). Csak ellentetben azokkal, ez mukodik. 
Esetleg:  Auri, ugyancsak TVshopos.  Ez  is  hasonlo  polirizo  szutyok,
valami  petroleumszagu  oldoszerrel  (lehet,  hogy  az).   Szinten leold
sokfele  koszt  (katranyos  alvazvedot   is),   plusz  meg  poliroz  is,
viszonylag tartosan.

A  melegites  egyebkent  a  fennmaradt  maszat leszedeseben is segithet:
hajszaritoval  melegitsd  fel a maszatot es valami nem karcolo targgyal,
pl kartyalappal,  nevjeggyel,  esetleg  Autoklub  igazolvannyal le lehet
tolni.  Az autoklub lejart igazolvanyai jok meg telen jeget takaritani a
kocsirol, ha nem raktad be idoben a jegoldot es tarsait a kocsiba...

--
Hali                                                SaGa
  , 
+ - Segitseg, orulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI!

Segitsetek rajtam! :-(

88-as 1,6D Opel Ascona-m van. Megooorulok, reggel hidegen, egyszeruen
nem indul. Ezzel ellentetben melegen, pocre indul. Tulvagyok mar egy 
dizelesen: izzitogyertya csere, porlasztocsucsok kifujva, olajcsere, 
a kompresszio, muszer szerint kivallo es az adagolo is elvileg be van 
allitva => SEMMMMI!
Ha nincs jo tippetek, legalabb egy dizelspecialistat mondjatok.

Elore koszi, orok halam

Ai.: Peace :-)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #142 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szelesseg meretet viszont nem tudom hol merik,

ahol a legszelesebb. Nem a futofelulet szelesseget merik.

> Legegyszerubb egy uj SKODA matricat felragasztani...ugyanis
> ugy tudom csak a Skoda alkalmaz ilyesmit manapsag...

False. Csaknem az osszes korszerubb emblema ragasztva van, marnem divat a csava
ros, vagy csapos
rogzites.

> Dunaujvaros, Romai korut. Az egyik emberke, vett egy 2500 Forintos
> bovli radiot a muszerfalba, hogy a Golfon a lukat takarja...
> Reggelre betortek a bal elso uveget, szetberheltek a muszerfalat, es
> elvittek a radiot. A merleg: Radio: 2500 Ft. Uveg: 17 000 Ft. Muszerfal:
> 25 000 Ft.

Ellenpelda: Fiat 131, benne kb 5000-et ero Levi's radiomagno. A komak egyfocime
ccs alatt
KIVETTEK AZ ELSO SZELVEDOT, letamasztottak a kocsi
melle, es ugy vittek a radiot. A benne levo kazettat kivettek belole...

> On Thu, 10 Sep 1998  wrote:
>
> > kopottabbat. A jo guminak besegit a fekezeskori dinamikus
> > atterhelodes is, amugy is jol tapad, tehat szinte megcsusztat
> > hatatlan. Hatul a kopott gumi eleve gyenge, fekezeskor errol
> > meg lejon a terheles, szinte semmi erot nem kepes az utra
> > atvinni, a kocsi tuti tulkormanyzott, 10kmh-nal is keresztbe
> > all. (=a jo javul, a rossz romlik.)
>
> Egy-ket dolgot nem vettel figyelembe:
> - a fekrendszerek eleve ugy vannak kialakitva, hogy hatul kisebb fekero
> keletkezik, mint elol
> - ha van fekero szabalyozo (vagy abs), az erzekeli a hatso kerek
> tehermentesuleset, tehat csokkenti a fekerot hatul.

de ha jol vannak beallitva, akkor mindig az atviheto maximumot kozelitofekerot 
engednek a
kerekre.

> Tehat ABS-nel egyertelmuen elore erdemes tenni a jobb gumit.

Szerintem nem. Teny, hogy az ABS minden kerekre az ott atviheto max.fekerot eng
edi ki. Viszont
ha hatul van a jobb gumi, akkor nagyobb lesz
az ott atviheto max., jobban lehet fekezni. A kopottabb elso guminak
besegit a +teher, tehat o is kesobb jut csuszashatarra. Osszessegeben
tehat minden kerekunkon no az atviheto fekero=kesobb csuszik meg
barmelyik kerek. ABS esetben ez rovidebb fekutat jelent (mert kesobb
all neki szabalyozni), nelkule pedig egy viszonylag keson megcsuszo
(=tovabb iranyithato) autot jelent.
Forditott esetben igaz, hogy elol marha nagy fekerot tudsz atvinni, de
hatul szinte semmit. Ha van ABS, akkor gyakorlatilag a 2 elso kereket
fekezve allsz meg (ami tuti hosszabb fekut, mint a 4kerek-fekezes), ha
nincs, akkor meg a legkisebb lassitasnal elkezd csuszkalni a hatulja...


> > > Csuszo elso kerekkel hogyan korrigalod az iranyvaltast?
> >
> > Adok hozza gazt :)
>
> Ezzel megcsusztatod a hatso kereket is, es negykerek csusztatassal
> korrigalsz.
> Hmm. Nem rosz modszer, de en ennyire nem tudok vezetni,

en is csak naaagy ures parkolokban gyakorlom. De elsokerek-hajtassal (Kadett) t
ok jol lehet
fordulni. Fekezesre a hatulja csuszik,
gazadasra az elejet tolja kifele. Csak aballabas felezest kell megszokni,
es merni akkora gazt adni, hogy kiporogjon a hajtott kerek        :)

> Valami haszna van, ez kulonosen kis fordulatszamon jelentkezett,

Van valami %-os telj., vagy nyomateknovekedes? Vagy belso veszteseg-teljesitmen
y-csokkenes?

> Temakor: Levlista motorosoknak. ( 18 sor )
> Idopont: Tue Sep 15 18:45:02 EDT 1998 AUTO #142
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Hi
> Ezennel unnepelyesen megnyitom a motorosoknak szolo levelezo listat.
> Johet mindenki, akit kicsit is erdekelnek a motorok.
> Ebbe minden benne van jawatol a yamahaig, robogotol a dragsterig.
> Nem a meret a lenyeg :)
> Csinaltam volna mar hamarabb is, de egesz nyaron izgalmas balesetekben,
> unalmas korhazi kezelesekben, es baleseti karrendezesekben vettem reszt :(
>
> Ja, cim is van am:
> 
> subject: subscribe digest

Miert nem motoroztok, motorozunk itt? Egyreszt jopar kozos temalenne (benzin, t
raffipax, tuning,
motortechnika, adalekok, stb)
Masreszt tudom, hogy sok motoros lenezi az autosok nagy reszet.
Teny, hogy sokan nem figyelnek a ketkerekuekre, de itt el lehetne
sirni egymasnak a banatainkat is, nem? Van nekem is nemi motoros
beutesem, de kimondottan idegesito, mikor egy 125-os ETZ-vel beall
a koma egy autonak valo parkolohelyre. A moci elferne a jarda szelen is...
De ez csak pelda. Szoval szerintem at kene egy kicsit gondolni ezt az
onalloskodast.

> Sokat csokkentek bennem a Fiatokkal szemben kialakult eloiteletek,
> de ha pl. a korabban tesztelt Daewoo Nubirahoz hasonlitom az autot,
> akkor kb. hasonlo szinvonalunak latom oket (mint laikus!), de a

De a Daewoo eppen keszul tonkremenni a tobbi koreai autogyartovalkaroltve. Es k
inos lenne 3 ev
mulva egy olyan autot hajtani, amihez csak
magyar kisipari alkatreszt lehet kapni, vagy azt sem. Fiat viszont velhetoen
meg lesz vagy 50 evig...    :)

> erteni, hogy az iranyjelzo kivillantasaval EGYIDOBEN mar eloz
> (fordul, kikerul, stb.) a nemet vezeto.

Amerika deli allamaiban viszont nem is tudjak, mire valo az index...Udv
Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Re: *** HIX AUTO *** #142 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: jogi esetek ( 45 sor )
> Idopont: Tue Sep 15 03:44:41 EDT 1998 AUTO #142
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> A rendorok viszont egyre gyakrabban kerik. Pl. a felesegemtol harom honap
> alatt
> haromszor kertek ilyen papirt. Mas kerdes, hogy ejnye-bejnyevel meguszta.
> A legszebb viszont a kovetkezo volt: van egy BT-m, aze a kocsi. En vagyok
> az
> ugyvezeto. Erre a rendor elmagyarazta, hogy irjak egy papirt arrol, hogy a
> BT
> megengedi, miszerint en vezessem a kocsit. Mivel az egyetlen alairo en
> vagyok,
> ilyen papirt csak en adhatok magamnak...

A multkor hasonlo eset. A cimboramnal nem volt papir, de volt nala pecset.
Megkerdezte, az jo, ha most megirja? Jo. Felreallt, megirta, elfogadta,
mentunk. Nonszensz.

Akos

> Felado :  [Austria]
> Temakor: Re: german szokasok ( 11 sor )
> Idopont: Tue Sep 15 01:30:19 EDT 1998 AUTO #142
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>  irta:
>> A nemeteknel 4 eletveszelyes dolog van:

> Ehhez hozzatennem otodikkent, hogy a nemet szokasok szerint az
> iranyjelzo "egybe van epitve a kormannyal". Ez alatt azt kell
> erteni, hogy az iranyjelzo kivillantasaval EGYIDOBEN mar eloz
> (fordul, kikerul, stb.) a nemet vezeto. Meg lehet szokni, de
> aki "frissen" kerul a nemet utakra, jo, ha erre felkeszul, hisz
> az autopalyan 160 korul igen meglepo lehet.

Autopalyan tenyleg igy van, ha egy teherauto kidobja az indexet, mogotte a
belso savban megy a satuzas. Viszont kikanyarodasnal (nem autopalyan)
eszmeletlenul birnak tokolni. Szerintem ilyen beallitottsaggal Pesten nem
birnanak sehol sem kifordulni, semmi orrkidugas, csak bekes kerodzo
varakozas a sarkon. De en inkabb azt tapasztaltam, hogy a nemetek
_esszereuen_ hasznaljak az indexet, csak ha tenyleg van jelentese. Ha allo
kocsit, utepitest kerulnek, altalaban nem hasznaljak, bringasoknal soha,
viszont ha a foutvonal kanyarodik, de a kanyarban szerteszet agaznak rola az
utcak (varosban), akkor a foutvonalon maradok is indexelnek. Szoval
leginkabb akkor hasznaljak, ha legalabb keteselyes, hogy mit fognak
csinalni. Szerintem ez lenne kb. a normalis.

Akos
+ - matrica vegeredmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek koszonom a tippeket a matrica maradvanyainak eltavolitasahoz.

Minden, amit kiprobaltam (szerencsere a fenyezest egyik oldoszer sem bantotta)

ablaktisztito
kontakt-spray
szintetikus higito
3M woodgrain & stripe remover (allitolag meg a matricat is oldja - hat ezt
nem)
denaturalt szesz
koromlakk lemoso (aceton)
WD40 spray

Vegul keserves munkaval sikerult a szmotyit leradirozni az acetonnal es
megfelelo torloronggyal (abbol is sokfelet kiprobaltam, a sima ge'z lett a
nyero, surun cserelgetve mindig tisztara)

utana WD40-el attoroltem, es szep lett es jo lett, lekopogom, ez mintha a
polirozasi gondokat megoldotta volna.

A  nenikejet, hogy igy megizzasztott!! 
Egyebkent eddig a kontakt-spray mindig konnyeden megbirkozott mindennel,
hat most egy kicsit megroggyant a bizalmam benne.

Koszi, es okuljatok.

udv
andor
+ - Szirena az utasterbe es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> A mai riasztok ugy 90 db korul zenelnek ez egy zart terben nem nagyon
> viselheto el. Hatranya a megvalositasnak, hogy kihallgathato a zaj
> iranya es radikalis modszerekkel megszuntetheto.
Ha ez a velemenyed, akkor meg nem hallottal ilyet.
En valamikor gimnazista koromban probaltam ki a nagyterembe
keszulo disco cuccot egy 4x4 meteres szobaban. Szo sem lehetett
iranyhallasrol. Allohullamok alakulnak ki es ezek es az irtozatos
hangnyomas megakadalyozza, hogy rajojj, hogy honnan szol.
Egyszeruen _fa'j_ ! De nagyon !

> arrol, hogy 100db-vel megkuldve altalanos sokkot idez elo amitol
> szinte mozdulni sem tud az illeto, vagy csak nagy erofeszitesek
kozepette.
> 3-4 napig garantaltan csak a sipolast fogja hallani, meg almaban is!!
Igy igaz !
Viszont velemenyem szerint 1000 Hz es 3000 Hz kozott barmilyen,
akar valtozo frekvencia is megfelel.
A ful 3000 Hz kornyeken a legerzekenyebb, mar akinek nincs
hallaskarosodasa.

>  A csepp-Kadettben pl nincs se
> visszajelzo, se zummogo a lampanak, es vigan eg kulcs nelkul is.
Vilagrengeto
> dolog feltalalni azt, amit masok mar 15-20 eve alkalmaznak...    :(
De a Suzukikban meg mindig nincs !
Nekem meg informacio, hogy a tobbiben altalaban van.
A feklampa kikapcsolasa szamomra semleges.
Eddig meg nem voltam olyan forgalmi helyzetben, ahol kellett
volna a feklampa leallitott motornal. Bar meg lehetek.
Akkor vegyuk sorba: ( ABC sorrendben )
Fiat, Ford, Opel, VW kikapcsolja a fogyasztokat, ha leveszed
a gyujtast. Jol ertettem ? 
A tobbi auto eseteben ?

Udv. Tibi
+ - Biytomsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nos ,szerintem (az maganvelemeny) 30 km/h -ig ki lehet tamasztani 
     >magad.
     
     Teljesen egyetertek!
     En arra utaltam, hogy kenyelmetlen esemeny volt.
     Sajnos elofordul olyen eset, amikor nincs ra ido, hogy tamasszon az 
     ember, no meg a reflex sem utolso szempont. Egyebkent biztos vagyok 
     benne, hogy az auto belso felepitesetol is fugg, hogy milyen esellyel 
     repulhet ki az illeto.
     Az igazsag az, hogy ma az emberek leginkabb a rendorok miatt 
     kapcsoljak be. 
     Az Anyu peldaul eleg alacsony es ha bekapcsolja az ovet, az pont a 
     nyakaba vag vezetes kozben (nem allithato az ov). Egy komolyabb 
     karambolnal (ahol mondjuk az ov eletet ment) neki valoszinuleg a 
     nyakat torne. 
     Erre egyebkent egy rendor azt mondta, hogy kerjen orvosi igazolast, 
     hogy az alacsonysaga miatt nem kapcsolja be az ovet. :)
     
     >De az anyos ulesen is megvannak a helyek ahol lehet trapezolni.
     
     Nem lehet valahogy rontani az _anyos_ules biztonsagan? :>
     
     Udv
     
     Chucky
+ - Lampa visszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

> feklampa. Szoval az Opel ezzel jol elaludt. A csepp-Kadettben pl nincs
se
> visszajelzo, se zummogo a lampanak, es vigan eg kulcs nelkul is.
Vilagrengeto

Nekem pl. van zummogo (illetve sipolo).  Lehet, hogy csak kesobb lett
beepitve, vagy korabbi modelleknel nincs beepitve, vagy nalad nem
mukodik, vagy a csepp-Kadett mas szerinted (az enyem 86-os).  Nem neztem
meg, hogy eredeti beszereles-e, mert nekem annyira egyertelmu volt, hogy
benne van.  Meg egy 120-as skodaban is talatam ilyet, pedig az sem volt
egy mai gyerek...

Bogyo
+ - Jobbkormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

En mar levezettem egy par km-t balkormanyos autoval britt teruleten.
Konkretan egy negyutemu Wartburgrol van szo. Háromszor autoztam
keresztul Londonon, majd fel Skociaba, ott egy korut, stb.
A kocsival voltak aprobb problemak, de ez egy masik level temaja.
Ez az allapot megfelel annak, mint jobbkormanyos autoval itthon, csak a
kezeidet nem kevered ossze es nem az ajtokilincsel akarsz valtani.
(ehhez is volt mar szerencsem)

Elozni lehet, hiszen jobboldalt is ki lehet nezni a kocsi mogul,
kinezheted a lyukat, de csak tiszta elozesekbe szabad belemenni.
A gond inkabb azzal volt, hogy nem lattam rendesen hatra. (tele volt
csomaggal) 1 kulso tukor a jobboldalon kevesnek bizonyult.
Egyebkent vezetestechnikai problemat nem okozott a masik oldal.

Udv, Attila
+ - kitamasztas karambolnal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

En nem szamoltam utana, de barki megteheti. Egy professzor szerint az
alabbiakat kell gyakorolni:
1. Fekvotamaszban fellokod magad es utana megprobalod megfogni, mielott
az orrod talajt fogna
2. Allo helyzetbol eloredolsz fekvotamaszba es vigyazol az orrodra
3 Ugyanez egy asztalról
4. Majd az elso emelet ablakabol
5.
6. Ha a harmadikrol is sikerult megusznod a dolgot ugy, hogy az orrod
nem erintette a foldet es te fekvotamaszban maradtal, akkor NE kosd be
magad.

Udv, Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS