Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1236
Copyright (C) HIX
2001-09-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 2T alkotmanyos jog? (mind)  10 sor     (cikkei)
2 menetjelzo-helyzetjelzo (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Re: Kozepso visszapillanto ragasztasa a szelvedore (mind)  33 sor     (cikkei)
4 XR3i olajfogyi (mind)  30 sor     (cikkei)
5 belso keringtetes (mind)  22 sor     (cikkei)
6 hazi olajpancsolas (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Alfas lista (mind)  12 sor     (cikkei)
8 alkotmany (mind)  52 sor     (cikkei)
9 kodlampa (mind)  36 sor     (cikkei)
10 Thalia (mind)  24 sor     (cikkei)
11 LED-es muszer megegyszer. (mind)  20 sor     (cikkei)
12 HVG + statisztika (mind)  20 sor     (cikkei)
13 Utibeszamolo (mind)  92 sor     (cikkei)
14 szaguldozo orultek (mind)  14 sor     (cikkei)
15 alfa lista (mind)  23 sor     (cikkei)
16 Norbito' fityo gond megoldva (mind)  38 sor     (cikkei)
17 Mensaje no entregado (mind)  4 sor     (cikkei)
18 Bor vagy textil (mind)  30 sor     (cikkei)
19 Re: menetjelzo? (#1235) (mind)  43 sor     (cikkei)
20 Nem Te voltal? (mind)  5 sor     (cikkei)
21 Re: 2T alkotmanyos jog? (mind)  22 sor     (cikkei)
22 Szaguldozas (mind)  13 sor     (cikkei)
23 Az auto hermetikus zarasa... (mind)  35 sor     (cikkei)
24 Re: Trabi (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - Re: 2T alkotmanyos jog? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Amúgy most hallottam, hogy a közutakon a rendôrség
> környzetvédelem akciózik és elsôsorban a füstölô
> 2T-ket akarják kiszurni.

Csak masodsorban. Elsore azokra vadasznak, akik a tobbszori
keres ellenere is makacsul, ekezettel irnak a HIX-re.
Nem nekem faj, en tudom olvasni, de vannak akik nem.
Ez megint olyan leszaras fele...
--
Meszaros Geza
+ - menetjelzo-helyzetjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

»	 Most, hogy megjonnek a szar idok, paras ablakok,	
»vizcseppes tukrok, letszukseglet a lathatosag. Ilyen idoben pont az olyan
»divatos ezustszurke autok olvadnak bele legjobban a kornyezetbe. En viszont
»a sajatomat feltem, amikor nem akarok masenak nekimenni. TESSEK TOMPITOTTAL
»KOZLEKEDNI!!!

»AR 155 2.0TS16V Super
Tokeletesen egyetertek Fogash hozzaszolasaval, mert mar en is jartam ugy,
hogy az utolso pillanatban vettem eszre az en savomban a velem szembejovo
kivilagitatlan szurke Opelest, de meg neki allt feljebb amikor villogok meg
dudalok. Hogy mit keresett az en savomban azt a mai napig nemtudom, de ha ki
van vilagitva (szurkuletkor) akkor talan nemkellett volna padloig
fekeznem.Es ha valakire ravillantanak, hogy "ugyanma koma kapcsold be a
villanyt" akkor nem mutogatni esetleg anyazni kellene hanem illedelmesen
megkoszonni.Nekem ez a velemenyem.
Udv.Loerot, benzint mindenkinek! Laci.
+ - Re: Kozepso visszapillanto ragasztasa a szelvedore (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2001. 09. 19, 21:23:10 +0000-kor kelt leveleben:

> Abban kerem a segitsegeteket, hogy milyen ragasztoval lehetne odaragasztani
> a visszapillanto tukrot
> a szelvedohoz, mert az sajnos a kezemben maradt, nelkule pedig nem szeretnek
> sokat kozlekedni.
> Az auto egy '86-os Ford Fiesta, es a tukor talpazata fembol van, tehat a
> femet kellene uveghez ragasztani.

Errol mar volt egy cikkroham es azt hiszem igazan megnyugtato megoldas
nem szuletett, illetve az, hogy valami speci ragaszto kell, mert nem
art ha birja a razkodast is. Most jutott eszembe: anno, mig volt autom,
annak a mobiltelefon antennaja a szelvedore volt ragasztva. igaz, a
tomege nem akkora, mint egy tukore, de 100 folotti temponal az a vekony
palca is jocskan kapaszkodik a szelbe es par evet kibirt
(tulajdonkeppen amikor szelvedocserere kerult a sor egy jokepu kavics
miatt, nem is tudtuk leszedni az antennat, ujat kellett szereznem, mert
a ragasztojahoz jobban ragaszkodott, mint a sajat testi epsegehez). 

Az ilyen antennakat egy ketoldalan ragacsos, vekony gumiszeru lappal
rogzitik az uveghez. Kb 1 mm vastag. Ha jol tudom, a telefon
alkatreszeket arusito boltokban lehet kapni. Masik lehetoseg: hasonlo
lappal rogzitik az ijakra (amibol a nyilvesszot lovik ki) a kifutokat.
Partiz Ft-ert lehet kapni darabjat a potragacsnak ijaszboltokban. Egy
probat megerhet...

Mintha valami 3M gyartmanyban meterre is lehene ilyesmit kapni. A
lenyeg: ketoldalan erosen ontapados, vekony, rugalmas lemez...

-- 
Udvozlettel				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - XR3i olajfogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ford Escort  1,6-os (xr3i) autom nagy etvaggyal fogyasztja az olajat.
800 >km-en elfogyaszt 1 liter olajat, amit nem a kipufogon fustol el, hanem
az >injektorbol (KJetronic) csopog ki miutan le parkoltam. A vakumcsovon
kerul >az injektorba ?

A szerelodnek igaza lehet. Kopott motornal/leragadt gyuruknel egy darabig
maga az olaj tomit, igy kompressziomeresre jo adat johet ki. De: mivel nem
huzza le rendesen az olajat, igy annak egy resze eleg (kipufogogaz-meres!),
masreszt a forgattyus hazban (a dugattyuk alatt) is tulnyomas keletkezik.
Van egy kartergaz-visszavezetes a motoron, igy a hengerek resvesztesegenek
gazait a legszurohazba taplalja vissza minden motor. Ezt a csovet huzd le,
es nezd meg, ott mennyire fustol. Ha nagyon, akkor az ebben a fustben levo
olajkod rakodik le a legszuroben, injektorban, stb.

Javaslat
1.) BARBAR: csovet lehuzni, ugy jarni vele, hogy azt a fustot a kocsi ala
engedje. Olaj tovabbra is fogyni fog.
2.) Szaxeru olcsobb: szelepszarszimmeringek allapota? Van benne egyaltalan?
Meleguzemu motorokban kikemenyed7, ott is be tudja szivogatni az olajat. A
teljesitmenyen egyaltalan nem erezni. Jo minosegu szimmeringekkel
megszimmeringezni.
3.) Szaxeru dragabb: ha ezutan is eszi az olajat, a motor meleg allapotaban
olajnyomas-meres. Meromuszerrel, nem olajnyomasjelzo lampaval! Ha ez jo,
akkor meggyuruzni jo minosegu (pl. Goetz) gyurukkel, igy meg adsz neki akar
70-80ekm-t a nagygeneral elott.  Ha nincs olajnyomas, akkor teljes general,
vagyis fotengelykoszorules, uj csapagysor, honolas, dugok, gyuruk,.

Udv

AR 155 2.0TS16V Super
+ - belso keringtetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak egy halk eszrevetel a keringetessel kapcsolatban. Az altalam kiprobalt
autok tobbsegeben volt keringtetes. DE: ha a levego iranyat a szelvedore
allitom, a legtobb autoban automatikusan atvalt kulso levegore. TOVABBA:
amint a belso keringetest bekapcsolom, esos idoben iszonyatosan kezd
parasodni minden ablak. Napos idoben meg emelkedni a homerseklet. A klima
mindketton segithet, de kicsit fura, hogy nekem decemberben  bekapcsolt
klimaval kell mennem (mert szaritja is a levegot) plusz racsavart futessel,
mert elottem valaki buzolog. Akar D, akar 2T. Raadasul a digit.klimaval ezt
nem is lehet elkovetni. Innet ket megoldas van: 1.) szivom a budost, es
csak a fusttol nem latok  2.) nem szivom  a budost, de semmit nem latok a
paras ablak+fust miatt...

Az egeszbol nem azt akarom kihozni, hogy zuzzunk be minden Trabantot, csak
azt, hogy a belso keringetes nem mindenhato csodamirakulum...

AR 155 2.0TS16V Super

PS: Es a HUJE trabantos (akinek nem inge...!) tanulja meg, hogy a
Trabinak/Varjunak csak addig kell  szivato, amig elindul. Amint jar a
motor, azonnal TELJESEN VISSZANYOMNI A SZIVATOT! Ezeken azert kell a brutal
szivato, hogy ne negyed ora oninditozas alatt teljen fel a forgattyushaz
keverekkel, nem ugy, mint a 4T-ben, ahol csak icipicit dusabb a keverek.
+ - hazi olajpancsolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem jelenleg is kozel 40 Ft-tal tobbe kerul literenkent a
>benzin, mintha kevereket tankolnek, ugyhogy lehetne megoldas az

Mint azt paran leirtak, a DDR-ketutemuek 1:50es keverekkel mennek. Azaz
50liter benyahoz kell 1 liter olaj. 40Ft x 50 liter az 2000Ft/liter
olajarat jelent. Akkor megiscsak a gazdagok autoja a Trabi?  ;)  Nem
hiszem, hogy csak a full syn ketutemu olaj jo a Trabantnak, amit eredendoen
a tizen- ezret porgo ketutemu versenymotorokhoz fejlesztettek ki. Koztes
megoldas nincs?


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Alfas lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyik ismerosom kerdezi, hogy letezik-e Alfas levelezo lista es ha igen
>milyen uton- modon lehet ra feliratkozni.

e-mail to:        :))))))))))))))))))

amugy tudomasom szerint e-mail alapu, magyar nyelvu kizarolag/kimondottan
Alfas levlista nincs. Az indexen van egy Alfa Romeo...szerelem? c. forum,
de az netet igenyel, emilben nem megy. Elet viszont van rajta rendesen. Ha
van e-mail alapu, azt mondjatok mar meg nekem is. Lecci!Kosz.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - alkotmany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idezet:
>>>>>>>>>>>>
Az igaz, hogy az alkotmany nem rogziti az autohoz valo jogot. Viszont
rogziti a MAGANTULAJDONHOZ valo jogot. Lasd 'A Magyar Koztarsasag
Alkotmanya'.
1. fejezet, 13. paragrafus:

> (1) A Magyar Koztarsasag biztositja a tulajdonhoz valo jogot.
> (2) Tulajdont *KISAJATITANI* csak kivetelesen es kozerdekbol, torvenyben
>     szabalyozott esetekben es modon, *TELJES, FELTETLEN ES AZONNALI
>     KARTALANITAS* mellett lehet.

(kiemelesek tolem). Nem kerestem meg, hogy benne van-e (implicit) a tiszta
levegohoz valo jog, mert lenyegtelen. Ha a torvenyhozok ugy itelik meg,
hogy a Trabantok forgalombol kivonasa kozerdek, akkor hozhatnak torvenyt,
de csak ugy, hogy KARTALANITJAK, teljes mertekben a tulajdonosokat. Nem
hiszem, hogy 'adunk nekik egy rollert' ennek minosul.
  Meg lennek lepve, ha a Trabantosok 99.9% nem ulne at szivesen valami
hasonlo fenntartasi koltsegu (!), egyszeru autoba. Az a maradek 0.1%
pedig mint tortenelmi/technikai muemleket tartja majd meg, neki nem a
'kozlekedesi esetleg egyetlen eszkozet' huzzak ki a feneke alol.
>>>>>>>>>>>>

?????? En vegyek minden trabantosnak zsiruj Suzukit a minimum 12 eves
jarganya helyet??? Miutan a fizetesem felet kifizetem adora, 10%-at
beleszorom egy TBnek nevezett feneketlen toba, egy masik reszet egy
nyugdijpenztarba, ahonnet valszeg sose fogok lovet latni, ha a
miniszterelnok maga hazudhat, cselekedhet MNYP-tv ellenesen... Ha _nagyon
radikalis_ vagyok, 2 utat latok:
1.) olyan szabalyozast, ami  tenyleg csak a valoban tiszta 2T jarganyok
uzemben tartasat engedi meg. Aki ezt nem tudja megfinanszirozni, az jarjon
tomegkozlekedessel. Kartalanitas NINCS, az uzemkeptelen darab a tulaje
marad, ultethet bele viragot, tyukot, mittudomen...

2.) Mindenki szamol jobbra-balra, es a Trabi arabol vesz egy hasonlo koru
es allapotu negyutemu kisautot. Fiestat, Unot, Polot, mittudomen. Nem zsir
uj Swiftet!!!

Szegenyseg mindig is volt, mindig is lesz. Az autozas nem alapjog. Akinek
van ra penze, hogy az allami szabalyozas BETARTASAVAL autozzon, az
autozzon, akinek nincs, az ne. Es ne az allam fizesse (az en adombol) a
tudorakosok apolasat, a mindennemu kornyezetszennyezo autok (2T, IFA &
Tsai) lecsereleset tisztabbra. Agyrem, hogy paran mivel nem birnak
eloallni...

HANGSULYOZOM? HOGY  A FENTIEK EROSEN KISARKITOTT ALLASPONTOT IRNAK LE, A
SZEMELYES VELEMENYEM NEM ENNYIRE RADIKALISAN SZELSOSEGES. De az, hogy az
allam vegyen a Trabantosoknak rendes autot, az legalabb akkora faszsag,
mint amit en irtam. Ilyeneket mindenki tud irni. DE MINEK???


AR 155 2.0TS16V Super
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megjott az elso kodos reggel (legalabb is az Arpad-hidtol eszakra kod van),
ennek, valamint a forgalomban tapasztaltak kapcsan megkernem a T.
autostarsakat egy rovid gondolkodasra.

1.) Ha kod van, keretik a tompitott fenyszorokat felkapcsolni. Meg akkor
is, ha teherautot vezetunk. A nagy targyak sem latszanak jobban a kodben.

2.) Lakott teruleten belul TILOS a kodlampa hasznalata.

3.) Az elso kodlampak szerpe sotetedes UTAN jon elo, amikor a sima
tompitott NEKIvilagit a kodnek, a kodlampa pedig ALAvilagit. Igy
helyzetjelzo+kodlampa kombinacioval nem egy nagy feherseget latni magunk
elott, hanem rovidebb tavon ugyan (mint tompitottal), de az uttestet.
(kodmentes esten, zavartalan helyen tessek kiprobalni eloszor a
tompitottat, aztan a kodlampat).

4.) nappali kodben a tompitott fenyszoro az, aminek a fenye eleg messzire
latszik, igy lehetove teszi, hogy bennunket eszrevegyenek. A kodlampanak
ehhez nincs hozzaadott erteke. Ki lehet probalni, milyen messzirol vesszuk
eszre a kodlampaval es az anelkul jovo autokat.

5.) A hatso kodlampat csak akkor kapcsoljuk be, ha A.) kozvetlenul
mogottunk nincs senki B.) valoban szarul latni. Nezzuk meg, az elottunk
haladok sima hatsolampajat milyen messzirol latni. Ha ez legalabb 100m,
akkor a kodlampa tok felesleges. Foleg, ha ezen a 100m-en belul valaki jon
mogottunk. Vizes aszfalton (eso utan, vagy szemerkelo esoben) kimondottan
balesetveszelyes a hatul haladora az elol halado ero fenyu kodlampaja.

6.) Keretik a forgalom TOBBI resztvevojere is gondolni, mielott megmutatjuk
a vilagnak, hogy az uj autonk vasarlasakor volt tobbtizezer forintunk
kodlampak megvasarolasara is. (A maniakus kodlampa-hasznalok jellemzoen az
ujauto-tulajdonosok...)

Udv

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a jardarol!

Most jutottam odáig, hogy megkoszonjem
Thalia-val kapcsolatos kerdesemre (HIXAUTO, 
1189.) adott hozzaszolasokat, valaszokat.

Koszonom;
-shake,
-mgeza (Me'sza'ros Geza),
-szabo.zoltan,
-szb (Szekely Balazs),
-Vucsics Krisztian,
-apodmaniczky (Andras),
-dijtiszi,
-fogash,
-Somogyi Istvan,
-lazybear,
-cclub,
-pecz,
-es annak, akit esetleg kifelejtettem!

borga

Ui.: Ha vettem valamit, megirom.
+ - LED-es muszer megegyszer. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Visszaterve a temara,  altal emlitett
A277D tipusu IC az UAA170 vagy 180 utodja.
Az 1988-as es 89-es Radiotechnika evkonyveben
van egy-egy rajz ilyen megepitesere. Az egyik
konkretan egy fordulatszammero.
Ha erdekel a leiras, akkor lemasolom es elfaxolom,
vagy bescannelem es maganban elkuldom.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - HVG + statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A HVG nem hiszem, hogy sajat maga statisztikat keszit. Az o feladata,
hogy az ilyen cegek megfelelo anyagait megvasarolja _es_ kommentalja.
Az ujsag minoseget nem a statisztika, hanem a hozzaadott iras adja.

A HVG gazdasagi hetilap, ennek megfeleloen a muszaki cikkeknek is
gazdasagi nezopontbol kell keszulnie, ha valaki kifejezetten a muszaki
reszek irant erdeklodik olvasson megfelelo szakfolyoiratot.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Utibeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A mult heten hazautaztunk Mo.-ra egy erettsegi talalkozo + egyeb adminisztrativ
ugyintezesre.
Szerda reggel 6-kor sikerult elindulni Genfbol. Zurich kornyeken volt egy kis d
ugo+utjavitas,
igy 10 orakor leptuk at a svajci-osztrak hatart suru legyintgetesek kozepette.

A nemet resz eleg rossz volt,  mert elkezdett esni az eso, es az autok nagy viz
fuggonyt
huztak maguk utan. Szvsz kotelezove kene tenni a sarvedo gumik hasznalatat...
Szerencsere nagyon keves ember nem vilagitott tompitottal.
Munchen utan is megmaradt az esos ido, egesz Salzburgig 100-120-as korlatozas
volt emiatt. Ezt nem is lehetett nagyon tullepni egyreszt a lathatosag
masreszt a vezetesi moral miatt. Igazabol nem latom be, hogy 3 savos palyan mie
rt
mindenki a kozepsoben halad, meg akkor is, ha a kovetkezo elozendo kamion
a szelso savban meg csak nem is latszik. Igy a kozepso sor halad 100-110-el,
a belso savban elozik ezt a sort 110-115-el. Kesz agyrem. Ugyanugy amikor
ket kamion elozi egymast elozni tilos tabla mellett dombnak felfele. A Becs elo
tti
emelkedon meg is fajdult a fejem a kiokadott fusttol amikor kovetni kellett egy
ilyen marhat kilometereken keresztul. Egyebkent az osztrakoknal valtakozo
ido volt valtakozo intelligensu vezetokkel es sok utjavitassal. A legkretenebb 
ember
sajnos magyar volt, akit lattam eleg aggressziv stilussal teljesen feleslegesen
,
mert utfelbontasnal 2 meterre ranyomult egy kamionra, de megelozni nem merte/tu
dta,
mert kicsit atlogott a kamion az amugy sem szeles belso savra. Igy 5 km-en kere
sztul
2m-es kovetesi tavolsaggal nyomult. Egy osztraknal meg egyik feklampa sem
egett. Egyszer csak azt vettem eszre egy sebessegkorlatozas elott, hogy erosen
kozeledik. Akkor mar motorfekkel mentem, ugyhogy nyomnia kellett a feket,
hogy ilyen hirtelen megkozelithessem. Aztan utana is figyeltem fokozotabb
figyelemmel es a kovetkezo utepitesnel is ugyanez megtortent.
Ilyenkor szerintetek hogy lehet tudatni vele, hogy nem eg a feklampa?

A magyar hataron kivetelesen gyorsan bejutottunk a szokasos 20-30 perc helyett
nem volt tobb 5-nel. Mindig igy kene nekik csinalni.
Odahaza az M1-es sok utjavitasa lepett meg Tatabanya kornyeken. Nem
emlekeztem, hogy ilyen rossz lett volna. A pesti kozlekedesbe eleg hamar
visszazokkentem. Mivel ment a tema elotte is, figyeltem a 2T jarmuveket,
ugy 3-4 kerult elem zavaroan budosen ket nap alatt. A problema a belso
keringetessel az, hogy mire eszreveszem, mar bekuszott a szag, mondjuk
ha 2-3 kocsival elorebb van takarasban.

Visszafele Szegedrol indultunk vasarnap reggel 8-kor, 10-kor Pesten felvettunk
egy utast, igy harmasban folytattuk az utat. Gyor utan egy rendor paros allitot
t
meg minket viszonylag intenziv fekezesre kesztetve. Ugy nezett ki, mintha rank
vadasztak volna, amit nem ertek, mert vilagitott a lampa, 140 folott sehol nem
mentem, nem vezettem eroszakosan. Lehuzom az ablakot, eppen akarnek
koszonni, amikor az egyik elmegy mellettem minden koszones nelkul
hatra, bemondja a radioba a rendszamot, majd azt is, hogy ez a Mondeo megallt.
Valaszolnak neki valamit, aztan elmegy elore es kozben odaveti, hogy
weiter fahren vagy valami hasonlo. Szoval az europai viselkedestol ez
eleg messze van szerintem. Ha illedelmes ember modjara magyarul rakoszonok,
lehet, hogy elkezdenek igazoltatni. Valszeg egy hasonlo autot kerestek ami
nem allt meg felszolitasra. Ettol eltekintve azert elvarnam, hogy koszonjenek.

Aztan a hatarnal tobb mint masfel orat vartunk. Ott is volt nehany kreten furak
odo,
akik masfel ora alatt kemeny 50m-rel eloztek meg a savvaltasok kovetkezteben.
Ezek vegyesen magyarok nemetek es osztrakok voltak. A torlodas okat nem ertem, 
mert
nem volt az atlagnal szigoruabb ellenorzes, sot csak kezbevettek az utlevelet,
es megneztek hanyan vannak az autoban. Lehet, hogy vasarnap delben ekkora
forgalom van.

Ez a keses aztan jol betett nekunk, hajnali 1-re ertunk haza a tervezett 11-1/2
 12
helyett. Az ut visszafele hasonlo szinvonalu volt, csupan az egyik tompitott fe
nyszorot
kellett kicserelnem egy pihenohelyen.

A vezetesi stilusrol az a megallapitasom, hogy nemzetisegtol fuggetlenul vannak
kreten es normalis vezetok. Ez talan leginkabb az ut zsufoltsagatol fugg.
Erdekessegkeppen a 4 orszagbol Svajcban a legkisebb az autopalya
sebessegkorlatozasa (120) megis itt volt a legjobb haladasi atlagsebesseg
koszonhetoen a kevesebb utjavitasnak.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - szaguldozo orultek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 9/20/2001 +0000, you wrote:
> >meg volt pofaja 72 km/h sebesseggel gurulni. Kozveszelyes, en a
>En is igy jartam Szlovakiaban a nyaron, pedig motorfekeztem is ! :-)))
>Kemeny 300 SKK -ba kerult, itthon szerintem lelottek volna erte, aztan
>jarhattam volna az eloadohoz ...

Iszonyu tullepes, de komolyan.. En pont tengnap usztam meg egy trafit mikor 
a csepeli feluljaronal villogtak hogy gaz van, koszi a szembejovoknek. 
52-54 kozott szep nyugisan a trafisauto fele kozeledtem a belso savban majd 
a kulsoben utolertem egy autot, na akkor vissza 2be padlogaz, uvoltve 
szaguldottam el a kek skoda mellett a masik auto takarasaban, a rendorok 
elegge rosszalloan neztek.. :)))

Ant
+ - alfa lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Magyar nyelvu nincs, angolt talalsz boven akar tipusra 
lebontva is. A magyarok az Index Alfas topicjaban 
gyulekeznek

F.

u.i.: Dear KI elarulnad, hogy a nevetseges?


>Hali!
>Hat persze. Ez az :)))
>KI
>
>> Sziasztok!
>>
>> Egyik ismerosom kerdezi, hogy letezik-e Alfas levelezo 
>>lista es ha igen
>> milyen uton- modon lehet ra feliratkozni.
>> Segitsegeteket elore is koszonom!
>>
>> Udv : GK
+ - Norbito' fityo gond megoldva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No. Koszonom a hozzaszolasokat. Azok tippeltek jol, akik arra gondoltak,
hogy a trafo a ludas. Egyebkent ez is az utolso szerias gombolyu
ikertrafo volt.
Most atmenetileg beraktam az utolso elotti szerias normal formaju
ikertrafot, de mivel az nem az enyem, masik utan kell neznem. Beneztem
autosboltba, de mindenhol csak az utolso szeriast tudnak adni, 5.7k-ert,
az meg ugyis szetmegy 2 honap alatt, ugyhogy koszonom, nem. Emellett
rajottem, hogy amig a regi rendszeru trafo volt rajta (elosztopipaval,
elosztofedellel), addig jobban ment a kocsi. Ezert eszembe jutott az,
hogy osszeszednek ket sima trafot, es ugy mukodtetnem oket, mint a gyati
ikertrafot. Csak az a kerdes, hogy a mexakito es a kondi elbirja-e a ket
trafot. Meg az is, hogy hogy a fenebe van kialakitva belulrol az
ikertrafo, lehet-e helyettesiteni ket simaval. Masik megoldaskent az
otlott fel bennem, hogy visszarakom az uj gyujtasra a regi trafot, de a
belole kijovo gyertyakabelt parhuzamositom, es igy osztom el a ket
hengerre. Mielott megkoveznetek, szolok, hogy az ikertrafo is ugy
mukodik, hogy mind a ket gyertyat egyszerre gyujtja, tehat amikor az
egyik henger uresben megy, a gyertyaja akkor is gyujt. No, ezzel a
megoldassal meg az a gondom, hogy ha parhuzamositok, akkor a fesz marad,
de az aram felezodik. Vagy tegyuk fel, hogy a gyertya athuzza maganak a
megfelelo aramot, akkor viszont a sima trafonak kell dupla aramot
elviselnie.
Elektromos emberek velemenyet varnam a dologrol.
Ja, es nem azokat a velemenyeket, hogy a gyari megoldas a jo, ne
ujitsak, mert az enyemen mar nem sok gyari megoldas van, megis sokkal
jobban megy, mint a gyari.
Es ha mar a temanal vagyunk, csak ugy poenkeppen: voltam
zoldkartyaztatni.
Eredmenyek: alapjarat: CO: 1.84, CH: 127 Nevl ford 60%: CO: -    CH: 390

Azt hittek az utoklubosok, hogy rossz a muszer, mert tisztabbat
mutatott, mint az elottem levo katis suzi :)
Persze ez nem flame akart lenni, csak ugy irtam... :)


Norbi :) ///
PS: fityos listasoknak irom, hogy a level ment a hix autora is, ugyhogy
a legszennyezes dologhoz nem kell hozzaszolni... :)
+ - Mensaje no entregado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<HTML><BODY><br>La direccion '</b> no pudo recibir su me
nsaje, <br> en la fecha 9/20/2001 8:54:39 AM porque la casilla esta llena<br><b
>ID Mensaje:</b> <br><b>Asunto:</b> *** HIX AU
TO *** #1235<br><b>Enviado:</b> Thu, 20 Sep 2001 02:31:53 CEST</BODY></HTML>
+ - Bor vagy textil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy regi autot ujitok fel. 
Masik ulesek lesznek bele, azokat at kell 
huzatni es akkor persze a hatso ulesekkel 
egyutt. Szoval 4 ules. 

Azon gondolkodom, hogy bor vagy textil 
tehat plus huzatot csinaltassak-e. Az arban 
nagy kulonbseg van, dehat az ember csak 
egyszer csinaltat ilyet egy autoba... Szoval 
a borbe szepen beleragadok nyaron meg nem 
csak nyaron, mert a kocsiban maskor is 
meleg van. Ez szol ellene. De olyan szep, nem? 

Van valakinek hosszabb ideju tapasztalata 
bor huzattal? Nemcsak a beleragadas 
szempontjabol, hanem a tisztantartas, 
strapabiras szempontjabol, tehat hogy egy kozepesen 
gyakori hasznalat mellett milyen sokaig birja ha 
rendesen karban van tartva, tehat mikor kezd el 
kitoredezni, mennyire lehet konnyen tisztitani, 
vagy hamar piszkosodik? Nalam egy kozepes vagy 
vilagos drapp szin lenne, szoval azon gondolom, minden 
meglatszik, nem?

Ha valakinek lenne ilyen hasznalhato tapasztalata, 
legyszi irja meg nekem! Koszi szepen.

Laci
+ - Re: menetjelzo? (#1235) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy jovategyem tevedesemet, ime a menetjelzo lampa muszaki kovetelmenyei:


6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének
és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt
kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

  A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek

55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali
menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell
elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél
közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40
méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított
felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek,
azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3
métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre
csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell
lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók,
de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan
kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Idezet vege. Megjegyzes: a 42. § (5) bekezdése a fenykurtrol szol.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Nem Te voltal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lattam mult vasarnap Miskolcon a Tesco parkoloban 
egy oarany-barnas metal
146-os 1.6 Twin Spark Alfat, szlovak rendszammal...
Gonci Csaba, nem Te voltal? :-)))
CsP
+ - Re: 2T alkotmanyos jog? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem meg ne tessék kártalanítani. Az én adómból fôleg nem. 2-3 év
alatt
bárki tud váltani (ugyanis nem holnaptól kell letenni a Trabikat). Ilyen
csóró
egészségügy, tanügy... mellett utolsó helyre tenném a Trabantosok
kártalanításá

Szia Gabor!

Dehogynem kell a kartalanitas! Szerintem, ha valakinek az allam
joghatranyt okoz, annak jarna a kartalanitas.. De mi a bajod a
Trabanttal? Az egesz, vagy csak a motor? Akkor miert kell kidobni az
egeszet, ha egy motorcserevel is meguszhato az egesz? Miert nem
tamogatja azt az allam?> Mondjuk 80%-20% aranyban?
Itt ugy is arra van penz, amire akarjak.. Ha a Fradi vagy a Magyar foci
meger milliardokat, akkor erre is lehetne aldozni a Szechenyi tervbol..
Akinek a hazat osszedontotte a viz, mert arvizveszelyes teruletre
epitkezett, annak epitenek uj hazakat? Azert miert nem morogsz?
Akkor nincs hatranyban az egeszsegugy?
Hali!

Balage
+ - Szaguldozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

akkor mondom a magyar arakat. :(
Zirc, tabla+1 cm mereshatar 50 helyett 80.
2 honap atfutasi ido, hatarozat, mivel az elozo
10 evben nem volt semmi -> 1 buntipont + 30e HUF.

Rendor korrekt volt, csak szerintem nem itt kellene merni,
hanem valahol a varos kozepen. Ha ott mennek ennyivel,
meg meg is erdemelnem a buntit. (nem szoktam)

Jo kozlekedest
 Gabor
+ - Az auto hermetikus zarasa... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> A belso ker. akkor hatasos, ha idoben eszreveszed az elotted
:> tokolot. Ha dobra fel pufog elotted, hiaba automatikus a
:> mozdulat, a levegobe sok trutyo kerul kivulrol. Tipikus pelda
:> az alagut. Ha az alagut elott par meterrel kapcsolod ki, megol
:> a szag. Mas dolog, hogy az auto nem zar hermetikusan, ugye?

Nem ertek veled egyet Csaba. Ezek szerint az autodban nem zar
jol a belso keringtetes. (Fel-belso keringtetes... :-)

Nyaron autokaztam Londonba es utkozben (A-CH-F) eleg sok 
alagutban gurigaztunk. (pl. Graz utan fizetos) Amikor meglattam,
hogy alagut kovetkezik, gomb benyom (ilyenkor a klima is 
automatikusan bekapcsol, hogy ne parasodjon, de kiiktathato)
es kellemes tiszta levegoben (es csendben) veszeltuk at a 
neha tobb kilometeres szakaszokat.
Ugyanilyen pelda, a hosszu Franciaorszagi emelkedokon 
fustolgo kamionok esete is.
Szoval az auto szigetelese ehhez elegge hermetikus !

Az eredeti hozzaszolasommal VD azon kijelenteset probaltam 
cafolni, hogy legszomjtol fuldokolva kellene egy huzamosabb
szakasz utan, az ablakon derekig kihajolva levegot venni.

Van alternativaja a zarovonalon valo elozesnek...


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)  

A belso keringtetes felmeresre mar sokan kuldtek adatokat. 
A jelenlegi reszeredmeny: Van/Nincs:  21:3

Nincs: 1994 Renault 19, 1986 Fiat Uno, Trabant
+ - Re: Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Mivel tobben felreertettek sajnos, egy-ket tisztazas:

1. Nincs semmi kifogasom az ellen, ha a Trabi tulajoktol elvarjak, hogy
   az elvarhato modon karbantartsa a kocsijat. Ha egy Trabi lenyegesen
   jobban fustol, mint ami elvarhato tole normalis karbantartas mellett,
   akkor a rendor vegye csak el a zold kartyat, stb.
2. 'Kartalanitas' alatt termeszetesen nem azt ertettem, hogy minden Trabis
   kapjon egy Mercedest ingyen. Viszont egy hasznalt 4-utemu motor mar
   elfogathato jogi szempontbol. Ha az autoklubb igazat mondott, akkor
   a katalizator sajnos nem mukodik rovid tavon sem, igy az nem elfogadhato.
3. A 'nehogy mar az en penzemet erre koltsek' ervvel nem tudok mit
   kezdeni. Lehet igy is elni, de akkor ne beszeljunk jogallamrol. Ha
   meg jogallami keretek kozott oldjak meg, akkor ne varjuk el, hogy
   a nyugat-europai orszagok elfogadnak minket (azaz kivesszuk egy
   hetre az Alkotmanybol a tulajdon vedelmet). Igen, a jogallamisagnak
   ara van...
4. Semmi problemam nincs a Trabi arulasanak betiltasaval (mar ha gyartana
   valaki).
5. En arra szeretnek mozgalmat inditani, hogy minden autot tiltsunk ki
   a forgalombol aminek a karos anyag kibocsatasa legalabb ketszerese
   egy japan kozepes meretu kocsinak (es nem a karosanyag koncentraciora
   gondolok, hanem a 100km-re juto ossz kibocsatasra), mert az is
   feleslegesen karosit :-)
   

  Nem akarom az iszapbirkozast vegtelenig folytatni, ezert csak meg egy
megjegyzes. Lehet azt mondani, hogy a Trabi hasznalat betiltasa igazabol
semmi tulajdonjogot nem sert. Ebben lehet hinni is. Csak nem jut vele
messzire az ember a birosagon. Legalabbis remelem.

Gyula

P.S.: Nekunk volt ugyan belso keringetes a kocsinkban, de volt egy masik
extra a kocsiban, ami tudtommal meg a kispokban is van: gazpedal. Ha 
Trabi megy elottem, akkor vagy meg tudom elozni, vagy ha olyan a szitu,
akkor nem allok a hatso felebe, hanem lemaradok 50-100 meterre, ahol mar
nem budos. Igen, varosban ezzel akar 7 masodpercet is elvesztegetek.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS