Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 34
Copyright (C) HIX
1998-05-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Korlatozasok es egyebek (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Lada motortuning (mind)  20 sor     (cikkei)
3 RE: sebessegkorlatozas (mind)  20 sor     (cikkei)
4 vizsga zoldseg (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Viz (mind)  27 sor     (cikkei)
6 Fiat Tipo 1,7D - eladom (mind)  23 sor     (cikkei)
7 elozni legkondival (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Szerviz teszt (mind)  21 sor     (cikkei)
9 "dzsuva" elleni bejaratas :)) (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Suzuki szerelesi tanacs (mind)  26 sor     (cikkei)
11 16 voltos auto (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re: *** HIX AUTO *** #33 (mind)  51 sor     (cikkei)
13 tuning Lada + Wartburg bajok. (mind)  84 sor     (cikkei)
14 16Volt, Citroen, Suzuki, Subaru (mind)  30 sor     (cikkei)
15 szarvasvadasz (mind)  6 sor     (cikkei)
16 Vizforralo Skoda 105 (mind)  7 sor     (cikkei)
17 reakciok (mind)  61 sor     (cikkei)

+ - Korlatozasok es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>En most az "ostoba" szoba akarok belekotni.
> >Miert ostoba egy sebessegkorlatozas ?
> >Tudsz ra felelni ?
> >Nem a varosban kell szaguldozni.
> 
 Nem is a szaguldozasra gondoltam, csak arra hogy szamtalan olyan helyet
tudok a varosban ahol a sebessegkorlatozas merteket semmi sem indokolja.
Az 50km/h hatar pedig szerintem lehetne nyugodtan 60km/h. Nem is
beszelve az 'osszehangolt' lampakrol. Egyszer egy uzemi okokbol
egyhengerrel meno Trabanttal kellett atmennem a varoson es akkor erdekes
modon minden lampa zoldre valtott elottem, szinte zoldhullamba jottem
hazaig. Azota mar legalabb tudom hogy a lampak Budapesten ossze vannak
hangolva. Csak kar hogy egy egyhengerrel meno Trabi gyorsulasahoz es
sebessegehez... :)))

Udv,
  Gabor
+ - Lada motortuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tud valaki ajanlani olyan gepmuhelyt, ahol a lada motromat
> >felfurnak, es egy-ket tuningot elhelyeznenek rajta ugy 100-120 LE
> >korul, de hozzaertve, hogy azert ne is zabaljon 23 litert ?
> >Es ahol nem raboljak ki a szememet is amig nem vagyok ott.
> (kepzavar).
> >
> >a Gaal-muhelyrol hallottam.
> 
Ne is keress mas muhelyt, a Gaal a kiraly!
Tavaly ok generaloztak a Lada ezerkettesem motorjat, kertem ra egy
nagyon enyhe tuningot is(motortuningot) azota olyan mint egy alom.
Biztosan nincs 100LE, de azota nagyon sok nyugati autot megleptem mar
vele..:)))
Mindenkeppen ok a legjobbak az orszagban, nagyon jol dolgoznak, az araik
pedig elviselhetoek (az eredmenyhez merten mindenkeppen). Tavaly ha jol
emlekszem 55ezer Ft volt a general. Ja szamitssal hosszu es unalmas
bejaratasi idore :(((.

Bye,
  Gabor
+ - RE: sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Miert ostoba egy sebessegkorlatozas ?
> Tudsz ra felelni ?
> Nem a varosban kell szaguldozni.
Nem feltetlenul varosrol van szo.
Az M3-ason Godollo-Bp kozott mostanaban jo par helyen van 60-as
korlatozas, ott is, ahol megmarad az osztott palya es igy nincs
szembeforgalom, egen foldon nincs ember a kozelben. Sot, az utobbi 1-2
evbol remlik ennel alacsonyabb ertek is ezen a tajekon. 
De sok emlekem van olyan kanyarokrol az orszagban, ahol ki van teve a
40-es tabla, es en siman megyek 70-ennel (a kocsim nem komoly, Suzuki
Swift), a rendor viszont lehet, hogy ott les a bokor mogott, hogy
lefenykepezhessen es elvehesse a jogsimat.
Az igazi problema nem itt van, hanem ott, hogy az ember azt latja, hogy
a kozlekedesrendeszet intezkedesei sokszor ostobak, es igy kezdi
jogosnak erezni, hogy felulbiralja azokat, ami viszont azokon a
helyeken, ahol tenyleg olyan lassan kell menni, vegzetes lehet.

Udv 

Saca
+ - vizsga zoldseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Deruljetek Autosok !

Aki mar vitt jarmuvet vizsgaztatni, tudja, hogy ott kemenyen merik a 
CO szintet is. Adnak rola igazolast. 
Nem ma tortent:
Amint ott boklasztam, meglatta, mogy az asztalon van egy kupac elore 
kitoltott urlap, csak ugy.
A vizsgabiztos levett egyet legfelulrol, kitoltotte a rendszamot, 
stb. 
Csakhogy en egyszerre vizsgaztattam a kocsit meg az utanfutot, es 
emiatt most van egy ervenyes, hiteles igazolasom, hogy az utanfutom 
CO erteke 1.8 % !! 
:-)))
Az hogy motor sincs benne, senkit nem zavart.
Ennyit a hitelessegrerol...

udv.
Kovats L.D.
+ - Viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Annak idejen en is lattam a TV-ben a benzin vizezo tarsulatot.
A talalmanyuk lenyege az volt, hogy olyan adalekot talaltak,
amelyik a viz-benzin kevereket tartossa tette. (nem valt szet
a ket anyag).
Az altaluk tesztelt uzemanyag 1/4, 1/5 resz vizet tartalmazott.
Normal utcai autoba toltottek. Az auto kevesebbet fogyasztott,
erosebb lett (10-15%-al nott a vegsebessege) es a motor
kevesbe melegedett. A talalmanyt eladtak, de azt igertek, hogy
egy teljesen uj uzemanyag eloallitasaba fognak.

Ugy tudom a nemetek a 2. vilaghaboruban probalkoztak szinte-
tikus uzemanyaggal, csak tul draga volt. Igaz ez?

Mi a helyzet a vizbefecskendezessel?

(Volt egy manusz, aki a Dacia porlasztojaba vezetett vizet, igy
csokkentette a fogyasztast. Allitolag a munkatarsai az oruletbe
kergettek azzal, hogy eleinte titokban benzint toltottek a 
tankba, ezert ugy tunt, hogy egyre jobban csokken
a fogyasztas. Kesobb elkezdtek leszivni benzint, szerencsetlen
ember meg beleorult az erthetetlen fogyasztas novekedesbe.)

Varom a chip es egyeb tuningrol szolo cikket is.

**********************************
 Ákos   
**********************************
+ - Fiat Tipo 1,7D - eladom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladom a kocsimat, mert teljesen elkabitottatok itt a loerokkel.

1,7 Diesel Tipo, 1988-as.
Semmi igazi extra csak szinezett uveg, egy harom eves digitbol
kiszedett pluss ulesek, a vezetoules magassagban is allithato,
teljesen fenyezett lokharitok (nagyon jol all a Tiponak es eleg ritka),
immobiliser, riaszto, vonohorog, kodlampak, felujitott fenyezes.
Jellemzo a kocsi allapotara hogy laikus ismeroseim egytol egyik
vadonat ujnak hittek a kocsit amikor meglattak, de valoban egy
harom-negy eves auto benyomasat teszi. A motor poccre indul,
inditaskor kicsi feher fust, egyebkent semmi. A fogyasztasa az elozo
benzines autoimhoz kepest latvanyosan alacsonyabb.
En a harmadik tulajdonosa vagyok, egy Olaszorszagban dolgozo
Cegledi autoszerelo sractol vettem a kocsit.
113 ezer km van benne, de ez nem biztos hogy hiteles, epp az elozo 
tulajdonosa miatt. En Pesten hasznalom. Azert adom el, mert van egy 
kis penzem es szeretnek valami gyorsabbat venni, esetleg egy
2 literes benzines Tipot. Magan mailben meg szivesen meselek a 
kocsirol.
 
Sziasztok

BoP
+ - elozni legkondival (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Egyebkent 10-12 Le egy legkonditol nem sok. Nagyon is realis ertek. Az
> 1.4-es Astraval nem lehet elozni legkondival, mert nme gyorsul. (
tapasztalat)

Ezt komolyan is gondolod ?
Eloztem en mar 601-es Trabanttal Porsche-t.

So"t ! Gyalogosan ETZ 250-est.

Biciklivel kamiont.
A kamion az arokban hanyattfekve aludt. :-)

Udv. Tibi
+ - Szerviz teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

Az Auto2 juniusi szamaban szervizeket teszteltek. Egy elallitott
futomuvo VW Ventot vittek el a kovetkezo szervizekbe:

OK Gumi
Porsche Inter-Auto Buda
Abroncs Kereskedohaz Kft.
Ott Auto es Kereskedelmi Kft.
Good Kft.
Porsche Inter-Auto Pest
Citicar Kft.
Hegedus Istvan
Ficsor Autohaz Kft.
Kollar Lajos

Aki ezek valamilyekebe akar menni, biztos erdekelni fogja.
(Altalanosan annyit, hogy a draga markaszervizek leszerepeltek,
a sajat zsebre dolgozo szakik pedig rendesen dolgoztak.)

Bessenyei Zsolt
+ - "dzsuva" elleni bejaratas :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>(Ha valakit erdekel, hogy mit ertek "dzsuva" altt es, hogy ez miert rossz a
>motornak, akkor szivesen leirom)

Igen, engem erdekelene. En is szoktam alkalmazni a modszert, mert 30-40
perces belvarosi araszolgatas utan tenyleg eszre lehet venni, hogy nem
olyan, mint volt.
Meg az sem elhanyagolhato hogy micsoda orom kikerulni egy dugobol :)

Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb          *
************************************************
+ - Suzuki szerelesi tanacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Nem szerelte meg szet valaki suzuki swift (regebbi verzio) elso ajtajat?
Le akarom szedni a belso burkolatot, mert egyreszt nehezen jar az ablak, a
zar is akadozik, meg sikerult mar egy csavart is beleejtenem a szereles
heveben. Odaig eljutottam, hogy a pluss reszeket egyszeru patentok + a
kapaszkodot tarto csavarok fogjak. De a felso resze, ahol van zar stb, az
nem hajlando lejonni. Mar nezegettm jobbrol-balrol, feszegettem osszevissza,
de valami trukk van benne. Az is erdekelne, hogy az ablak tekerentyujet
mikent lehet , mert az is valami csodas japan megoldasu, ezert se csavar, se
patent, se egyeb nem latszik rajta.

Esetleg meg az is beletartozik a kivancsisagom korebe, hogy a muszerfal
mikent jon ki a helyerol. A tartocsavarjait mar megtalaltam, de nem jon ki a
helyerol, mert megakad valamiben.

Esetleg nincs valakinek valami hasonlorol tapasztalata?

Elore is koszi

RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb          *
************************************************
+ - 16 voltos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Aranyos volt az a 16V(olt)-os kocsi sztori, de nem biztos,
hogy a pacak sajat maga talalta ki. Van egy autoszerelo
haverom, a kollegaival egyszer kepesek voltak egy szeren-
csetlennek bemagyarazni, hogy a 16V az tenyleg feszultseg.
A tisztelt vevo tul nagykepu volt (szerintuk) es elkuldtek
valahova a vilag vegere, hogy vegyen egy 16V-os akkut, mert
amiatt rossz a kocsija, hogy nem megfelelot vett bele.
A sracok nagyon meggyozoek tudnak lenni :)

Tisztelettel

Csussz
+ - Re: *** HIX AUTO *** #33 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 19 May 1998 21:37:12 EST, you wrote:

>>>hitelesebbnek tartom azt, amikor azonos korulmenyek kozott hasonlitanak
>>>ossze szakemberek dolgokat es ugy mondanak velemenyt.
>>Objektive szerintem teljesen igazad van, valoban ennek kellene
>>mervadonak lenni. Viszont erdekes, hogy vagy 15 eve, amiota
>>autosujsagokat olvasok, a nemet vagy a nemet befolyasoltsagu lapokban
>>rendszeresen a sajatjaikat favorizaljak. Igy van ez a nagyon jo es a
>De itt nem nemet autot favorizaltak.
Ha elolvastad volna, amit par sorral alabb irtam, akkor talan Szamodra
is kiderult volna, hogy egyetertek a Renaultrol alkotottt
ertekitelettel. En sokaig a Brava es a Megane kozott ingadoztam, az en
szubjektiv ertekiteletem es a pillanatnyi helyzetem hatarozta meg,
hogy vegul Fiat Bravat vettem. Ennyi. Az, amit a nemet ujsagok
szubjektivitasarol irtam, az tapasztalatom/velemenyem szerint igaz.
Talan nem tunt fel, hogy arrol irtam, amit Te magad is mondasz,
miszerint "letezik mas velemeny is, nem fekete-feher" a vilag.
Tortenetesen en mas szemszogbol irtam le, de ugy latszik ez baj
volt...

>>Nos, alaairom, nem veletlen, most olvastam, hogy darabszamra a Megane
>>a legtobbet eladott tipus Europaban, megelozve ezzel a Fiat Puntot.
>>(Ami egy szar ugye, mert Fiat.)
>Ezt a jelzot egyedul te hasznaltad az Opelekre.
>Az elso jelentkezesemkor csak azt szerettem volna jelezni, hogy
>letezik mas velemeny is, nem fekete-feher a vilag.
Bocsanat... hol mondtam en, igy szo szerint, hogy az Opel "szar"?
Mutasd mar meg legyszives... En vegig Fiatrol irtam, es aki egy icsit
is ismer, es olvasta egy-ket velemenyemet, abbol egyertelmuen kiderul,
hogy a nemet hegemonia ellen (azzal egyutt, hogy elismerem minden
ertekuket), az olasz/francia autok mellett allok... a jelzo pedig
NAGYON cinikus volt. De talan ezt kulon ki kellett volna irnom.

>>(aki hetvegen azzal a szar Fiat Brava 1.6 16v-vel Miskolc elott a
>>harsanyi uton vegigszivatott egy Opel Kadett GSi-t, es a Citroen XM
>>3.0 V6 fogta csak meg...)
>Az autos agresszivitasa=a vezeto agresszivitasa*loerok szama
>Tovabbi jo szaguldozast es szivatast!
Gratulalok. Nagy kovetkeztetes volt. Szivesen leirnam, hogy pontosan
mi is tortent, de attol tartok, hogy megint feleslegesn koptatnam a
billentyuzetet. Hadd kerdezzem meg, puszta kivancsisagbol: Hany eve
vezetsz, kb. mennyit evente, es milyen autot/autokat?

>Ezennel a vitat a reszemrol lezartnak tekintem.
En nem. Sajnalom, ezekre muszaj volt valaszolnom. Nem vitaztam, a
velemenyemt irtam le. Kar, hogy ez nem derult ki. Ha Te ezt olyan
vitanak tekinted, ami feled sertonek bizonyul, akkor a Te problemad.
Nekem eszem agaban sincs senkit megserteni.

Udv:  Zak

+ - tuning Lada + Wartburg bajok. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok!

 -irta:

>tud valaki ajanlani olyan gepmuhelyt, ahol a lada motromat
>felfurnak, es egy-ket tuningot elhelyeznenek rajta ugy 100-120 LE
>korul, de hozzaertve, hogy azert ne is zabaljon 23 litert ?

A kovetkezoket tudom ajanlani:

Recept:
Vegy egy 1200-es vagy 1300-as lada motort (az 1200-es felfurhato az 1300-as 
furatara) furasd meg, es vegyel hozzavalo dugattyukat. A blokk aljat marasd 
ki, hogy beleferjen a 1500-os (vagy a 1600-os , egyforma) fotengely. Vegyel 
hozza zsugorhajtokarokat, konnyittesd le a lendkereket (1-1.5 kg, val aki 
csinalja tudni fogja honna szedjen le belole )egyensulyoztasd ki  az egesz 
kocerajt.

Rakd ossze, ezaltal a blokk megvan.

Fogd a hengerfejet, add oda valakinek aki erre van szakosodva, dolgoztasd 
at, valassz hozza vezermutengelyt, majd rakd ossze a motort. Mar csak egy 
kipufogo rendszert kell hozza rendezni, es finoman bejaratni az egeszet. 
Egyik kedvenc haveromnak nemreg keszult el a gepe, mar le is amortizalta.(a 
kasznit...)

Ha erdekel hol és hogyan keszult a motor (170-nel meg huz...) akkor tudok 
segiteni.
> ------------------------------------------------------------------------  
-------------------
 kerdezte

>A Wartburgomnak idoszakosan (fuggetlenul a motor es a kornyezet
>homersekletetol) zorognek a szelepei.
>1. Hogy mukodik a hidraulikus szelepallitas?
>2. Mitol zorog?
>3. Mit lehet csinalni, hogy ne tegye?
>4. Nem fog ez valami felverodest, kopast okozni, ha igy marad?
>5. Miert nem zorognek a Golfok szelepei (ha egyszer ez is valami hasonlo)?

Ez tipikus Warbi 1.3 betegseg a regi versenyautonk volt ez a tipus, hosszu 
allas utan tovabba hidegen jott elo a problema.
A valaszok.
1. Leegyszerusitve: Egy henger (ez a szelepemelo, vagy szeleptoke) amelyben 
van egy dugattyu. A henger oldalan van egy beomlo nyilas (itt toltodik fel 
olajjal. az olajcsatorna van ide vezetve ). Amikor a vezermu nyitna a 
szelepet elsokent a dugattyu zarja a nyilast majd (mivel nem tudja 
osszenyomni az olajat) elmozditja a toket ami nyitja a szelepet. A 
szelephezagot itt is allitani kell mechanikusan mert az alaktreszek kopnak 
az idok soran. Azert nem csattog, mert a dugattyut az olaj a szelep zart 
allapotaban nekiszoritja a vezermutengelynek.

2. Azert zorog mert nem tud rendesen olajjal feltoltodni.

3. Ki kell cserelni a pogacsat (ily hivjak a hidraulikus szelepemelot)

4. Konkrét mechanikai hibat nem okoz, de a lecsokkent szelepnyitasi idok 
miatt romlik a motorod hatasfoka --> teljesitmenye. Olyan mintha nagy 
hezaggal jarnal. A vezermutengely rohogve elviseli, mert ennel komolyabban 
van meretezve.

5. A Golfok szelepei azert nem zorognek mert egyreszt preciziosabban vannak 
gyartva (jobb a feluleti megmunkalas, osszevalogatott alkatreszek stb) 
tovabba van a Golfok pogacsajaban egy beallito csavar amit az NDK mernokok 
kisporoltak a Warbi hengerfejebol, mondvan hogy minek az. Szumma szummarum 
a Golfon lehet allitani a hezagot(kell is 100.000 km-n kent) a Warbin nem.

Abban nem vagyok biztos, hogy a Golfba valo pogacsat bele tudod rakni a 
Warjuba, mert nem volt meg alkalmam preciziosan egyszerre mindket tipust 
megvizsgalni.

Ha valami hig olajjal (regebben volt mosolaj olcson) feltoltod a motort es 
jaratod  1/4 oraig majd lecsereled rendes olajra talan segit. Ki kel 
pucolni a retket es a lerakodasokat a gepbol. Ez segithet, de inkabb a 
csere.

Udv,
GaborZs

Forma 1, Rallye, Kamion, Porsche, Ferrari versenyeken keszitet kepeink:
http://businessweb.csi.com/www.gaborzs.com/

City Rallye <---- erdemes kiprobalni, hatalmas elmeny
http://cityrallye.base.org
+ - 16Volt, Citroen, Suzuki, Subaru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Andras 
20-05-98 12:41

Hali!

> -Hat a kocsi hatuljara ra van irva, hogy 16V(olt)-s az auto!

Rohogni fox, de en is honapokig neztem ezt a feliratot a kocsikon (es
tanakodtam, mi az a V), mielott egyaltalan megtudtam, hogy letezik 16
szelepes motor. Megpedig ugy, hogy szinten az utcan valamelyik kocsin a
teljes "16 VALVE" felirat szerepelt, nem a kurtitott...
Kerdes:
Mi a meglatasotok a Citroenekrol? Csak azt figyelem, hogy senki nem is
emliti oket, semmilyen vonatkozasban, engem viszont erdekelnenek (kulonosen
XM Break es Xantia Break (aktiv felfuggesztessel)). Csak kimaradtak, vagy
ennyire nepszerutlenek es szora sem erdemesek? Pl. Hollandiaban nem ezt
tapasztalom, Mindkettobol rengeteg szaladgal. Az ut szelen meg mar lattam
Toyotakat, Hondakat, BMW-ket szerelore varva. Citroent egyet sem.

Masik, ami folkeltette az erdeklodesunket: Suzuki Baleno Break. Az
altalanos Suzuki-erzelmeket felreteve: nincs valakinek tapasztalata speciel
ezzel a tipussal? Megkoszonnem a velemenyeket maganlevelben is (ugyszinten
a Citroenekrol).

Megegy: A Subaruk itt aranytalanul draganak tunnek. Odahaza is azok? Mi az
alapja?

Udv,

Egy NEM szakero, NEM automanias csaladapa :)
+ - szarvasvadasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a renszarvasteszttel
> felboritottak egy uj Golfot.

mi is ez pontosan? kormany alaszed, fek blokkol? vagy mas?

zoli
+ - Vizforralo Skoda 105 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Milyen sorrendben erdemes nekiesni a fenti gond kikuralasanak?
A koltseg es idokimelo megoldasok erdekelnenek, uj auto vetele nem jon
szoba :)))

Kosz, udv: Csaba
+ - reakciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

RB es a Lada motorfek.
A Nova a 2105-2107 tipuscsaladot (a "kocka"Ladat) jeloli.Cirill betus
elektronikat azert nehez benne talalni, mert mar a karburuatoros
zsigulik (majdnem) osszes villamos-elektromos-elektronikus cuccat a
Bakony muvekben nyomtak, tehat jo esetben magyarul van rairva, hogy mi
az.
Egyebkent szerintem a "fapados" elektronikak is kepesek elzarni a benzin
utjat.

A motorgyarakbol bizony (elvileg) kijohet gyengebb motor is. A
technologia soran ugyanis a beszallitoi alkatreszekbol rakjak ossze a
motort. Ahol az egyes alkatreszek "rosszul" jonnek ossze (pl. dugattyu a
turesmezo also szelen, de meg jo, hengerfurat a turesmezo felso szelen,
de meg jo) ott elveszhet par paci. Ugyanigy szerencses esetben kedvezo
kombinacio all elo, es a nevl. adatok fole jutunk. A gyartas soran a
motorok csak 2-3 perces probafuttatast kapnak, ez tomitettsegvizsgalat
es alapveto funkcionalis vizsgalat (mukodik-e minden). A motorokat
ilyenkor csak a nevl. telj. kb. 20%-aval fekezi meg a software. Minden
n-edik darabot nyekergetnek meg igazan (pl 8 oran at 6300 fordulaton
215Nm-re fekezve), ezek nagy reszet viszont utana sztszedik vizsgalatra.

Az un. intelligens klimak padlogazra kikapcsoljak a hajtast, de ez csak
rovid ideig tart. (kulonben 5 km padlogaz alatt megsulne a kedves utas)
Olyasmi, mint a kickdown, vagy a HF Integrale overboostja, ahol a 0,9bar
max. toltonyomast padlogaz eseten 10 sec-ig felengedi 1,1bar ertekre.
(ez igy meg nem megy nagyon az elettartam rovasara...)

"...fekete foliaval letakart oregasszony. Mennyivel mehetett a
Skoda?..."

Es mennyivel mehetett az oregasszony?! Van igazsag abban, amit Tibi
mond, de millio +1 alkalommal latom itt Gyorben is, hogy a huje
nyugdijas a (lampas!) zebratol 50 meterre csampazik at 2x3sav plusz
fuves elvalaszto plusz buszmegallo szelessegu uttesten. Mindezt teszi az
ex-M1 Gyoron atvezeto szakaszan. Nem er ra???? Siet meghalni? Teny es
valo, hogy az erosebbnek illene vigyazni, de akkor az elet ugy nezne ki,
mint a Peugeot 406 Coupe reklamjaban. Amikor a vonat elott csukodik le a
sorompo, mert jon az auto...
A szuk belvarosi utcakba tenyleg eleg meg a 30 is, viszont az Ulloi uton
pl szerintem megolnek azt, aki 50-nel probalna vegigmenni.

BGabor es a vizeloszto talalmany.
Ultrahanggal lehet a vzet olyan finoman eloszlatni a benzinben, hogy az
ne zavarja a motor mukodeset. Hajokon (a szennyezodes jellegu viz
elbontasara) mar regota alkalmaznak ilyeneket. A gond a szerkezet
meretevel lehet, de a legtobb motorterben azert meg van hely. A
feltalalot meg valoszinu elutotte egy rendszam nelkuli teherauto...
Gondolj bele, mit tenne az olajipar, ha hirtelen 30%-kal visszaesne a
vilag olajfogyasztasa. Engedhetik ezt az arabok?

Lada-tuning Zolinak

Kincses Turbo team, Gyor
Tulaj es fotuningolo Kincses Istvan autogepesz mernok,tobbszoros Palya
rali es egyeb bajnok most eppen Mazda RX7-tel.Probald telefonon..

Uveges Laci zorgesein gondolkoznom kell, de majd reagalok ra.

Tegnap Octaviaval voltam Pesten.  :)))))    <-ilyen jo!

Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS