Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 392
Copyright (C) HIX
1999-05-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Homasita nagyker (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Vasúti átjáróban lakott területen kívül a megengedett á (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Elado SONY XR 4800 autoradio-magno (mind)  4 sor     (cikkei)
4 Homasita (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Re: rendor vasuti atjaroban (mind)  35 sor     (cikkei)
6 =?UNKNOWN?Q?terepj=E1ro_elad=F3?= (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Re>Magyar szerelok, Parkolo auto meghuzasa (mind)  67 sor     (cikkei)
8 Benzin elzáró szelep! (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Re: Auto Hi-Fi (mind)  76 sor     (cikkei)
10 Re: Rendorseg? (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re: Trabi motorhomerseklet mero + egyebek (mind)  24 sor     (cikkei)
12 240 LE (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Re: Homasita (mind)  29 sor     (cikkei)
14 Maruti szerviz konyv (mind)  14 sor     (cikkei)
15 kresz meg hifi (mind)  44 sor     (cikkei)

+ - Homasita nagyker (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szia Krisz
Sziasztok autosok.
>Lehet, hogy mashol jartam, mint ahol irtatok? Fehervari utat irtatok,
>de ez a Fehervari ut egyik mellekutcajaban volt, kb. 80 m-re a
>Fehervari uttol. Ha tud valaki magyarazatot, ossza meg velem.
Igen rossz helyen jartal ez a nagyker. En is itt vasarolok. Belepni csak
vevokartyaval lehet es a minimum vasarlas 5000 penztol lehet. A prblemad
megoldhato ugy hogy a kartyammal + 1 szemelyt is bevihetek. Ha erdekel
megbeszelunk 1 idopontot es beviszlek teged. Egyebkent sok erdekes dolog van
es sok baromsag, mint pl. a figuralis ovszer ( suni, kisordog, angyalka stb
alaku gumik a dugattyudra ).
A kisker uzlet 2 villamosmegalloval hatrebb van.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso futoszaljavito kaphato.
+ - Vasúti átjáróban lakott területen kívül a megengedett á (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

a  kollégám nagyon jól tudja. Az más kérdés, hogy ha olyan ipari
átjárón hajtottál át ami ritkán van használva dehát a törvény nem tesz
kivételt ilyen estre, szankcionálhattak volna téged úgy is, hogy csak
figyelmeztetnek.
Nálam-felénk "biztosan" ez lett volna a szankció.
Egyébként de hisz ezt biztosan te is tudod a törvény nem ismerete nem
mentesít.

Más holló a hollónak nem vájja ki a szemét, szerinted az lenne a jó ha az
egyik rendőr megbüntetné a másikat?
Ha olyan dolog történik mint pl.: közlekedési baleset vagy ittas vezetés
biztos vagyok benne, hogy nem lett volna eltusolva hisz nem is lehet, és én
legalábbis más hülyesége végett nem tartanám a hátamat, nem kockáztatnám az
állásomat.
Egyébként felénk a trafi a következőképpen van belőve (amikor fényképez)
autópálya, főút, lakott területhez értsétek az értékeket.
Ha a megengedett sebességet 1/4, 1/3, 1/2, szeresével túllépik.

Üdvözlet minden autósnak. Doki.
+ - Elado SONY XR 4800 autoradio-magno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

4×35W, leveheto elolap, meg a szokasos dolgok.
Bovebbet a 20 968 6949-en.

Gyuri
+ - Homasita (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia !

A fenti ceg kisker boltja a Fehervari uton az Andor utca sarkon van ( kicsit
tovabb kell menni ) a mellekutcaban a nagyker van, ide ha jol emlekszem min
40.000,- Ft-os egyszeri vasarlassal lehet bekerulni, de kb. 40%-ot lehet
sporolni ( eladok mondtak ).
Ha valakinek van nagyker jogosultsaga ide, azt szivesem vennem ha meg tudna
velem osztani, mivel eleg gyakran szoktam benezni, de azert a fenti osszeget
egyszerre nem ertem el, de jo lenne a kedvezmenyt is elvezni valahogy. :)
Cserebe a hajogyari szigeten levo Nefelts! boltba tudnek nemi kedvezmenyt
hasonlo modon. ( itt erdemes a szervizekhez valo szuroket, ekszijat, stb.
beszerezni, szerintem eleg olcso es jo minosegu )

hali,

Andras
+ - Re: rendor vasuti atjaroban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> A szabalyt en ugy tudom, hogy 30 lakott teruleten belul, 50 kivul, es csak
>a vasuti atjaron torteno athaladasra vonatkozik. Ha valaki mostanaban
>vizsgazott, idezze mar be a pontros KRESZ-szabalyt.
Harom hete vizsgaztam kreszbol (motorra, B-m mar van egy par eve). Szoval
lakott teruleten belul 30, kivul _40_, es az elso elojelzestol (3 v. 1
vonalas?) ervenyes! Legalabb is nekunk ezt modtak, es azota mar lattam
tanulokocsit is, aki azt a 300m-t 30-al tette meg (en meg mogotte
cammogtam).
Szerintem ezt a szabalyt is csak azert hoztak, hogy eggyel tobb helyen
tudjanak a rendorok penzt gyujteni. Ha az atkelon tenyleg jar vonat, akkor
ugyis olyan sz@r minosegu, hogy nem lehet 30-nal gyorsabban atmenni. Ha meg
nem jar, akkor meg ott a rendor. :(

>  Nem tudom, ki hogy van vele, de en nagyon utalom a
>kozlekedesi rendoroket. Az egesz arrol szol, hogy a
>bunuldozes ugy szar, ahogy van, es a rendorok ott elik
>ki magukat, ahol tudjak, magyarul az autosokat basztat-
>jak orrba-szajba. Mert azokat lehet. Komolyan mondom,
>hogy az "utalati lista"-mon elso helyen a bunozok all-
>nak, _rogton_ utanuk kovetkeznek a _kozlekedesi_ ren-
>dorok. (Hozzajuk kepest a politikusok arany emberek.)
Maximalisan egyetertek, kiveve hogy nalam a traffipaxos kozlekedesi rendor
meg a bunozot is megelozi (ui. tobb traffipaxal sikerult mar talalkoznom,
mint bunozovel).

LE A TRAFFIPAXAL, RADARDETEKTORT MINDENKINEK!!

udv: Gyozo

> ------------------------------------------------------------
Barci Gyozo                               (4th year student)
Technical University of Budapest   speciality of informatics
e-mail : 
+ - =?UNKNOWN?Q?terepj=E1ro_elad=F3?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1984-es  Mitsubisi Pajero 2.6-os benzin-gáz üzemü terepjáró .
Extrák: vonohorog,nagy kerekek,fellépő,inmobillizer,szervokor-
mány.Forgalmi érv:2000.0720-ig. Korának megfellelő szép álla-
pot.  Ára: 850.000.-ft  telefon: 06(20)9316765 vagy
vaporsys@ elender.hu
                                                        Rogers P.M
+ - Re>Magyar szerelok, Parkolo auto meghuzasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki,

Szeretnek en is erre a temara reagalni ha mar ilyen jol felvetodott.
> hutombe. Persze tudom, en vagyok a hulye nagy igenyu. Ezek miatt nem
> szeretem az automat szerelohoz elvinni. Valahogy mindig mas a
En azert nem szeretem automat szerelohoz vinni, mert szinte mindig
rosszabb allapotban kapom vissza mint ahogy leadtam. (Pl.
also kuplung-munkahengercserenel megrepesztettek a harangot,
szelepallitasnal ugy behuzta az urge a kezifeket, hogy utana allandoan
befogott, pedig rendszeresen hasznalva volt elotte, kuplungcserenel
 a kipufogomat itd.).
> Valami itt nincs rendben. Ha valaki megvedene a munder becsuletet, annak
> nagyon orulnek, mert igen jo ideje keresek vegre egy olyan szerelot, aki
> normalis aron normalis munkat vegez. Kicsit unom mar, hogy, ha valami baj
> van, gorcsberandul a gyomrom, hogy hogyan fogom visszakapni az
> automat.
Teljesen egyetertek, erre az egyetlen orvossag, hogy most mar mindig
mindenrol szamlat kerek. Ha a szamla a kezedben van, kenytelenek a
reklamaciot komolyan venni, egyebkent meg ugy tesznek mintha te tettel
volna nekik szivesseget.
A magas arrol pedig az a velemenyem, hogy tapasztalatom szerint nem
kapsz erte minosegi munkat, en eddig harom marka markaszervizevel
voltam tartos kapcsolatban (nemet, japan, francia) es sehol sem
vegeztek lelkiismeretes munkat a penzert, amely persze mindig igen
magas volt.
A tapasztalatom az, hogy a lelkismeretes es jo munkat vegzo szerelok
valoban kevesen vannak, es a nagy tobbseg nem akar dolgozni, csak a
penzedet akarja, "easy money" a fo filozofia, es meg vannak sertodve
ha a nagy penzert meg is kell dolgozni. (Allando megjegyzes pl.:
"Mennyit szenvedtunk vele","Nagyon nehez volt" stb.)

> Meg egy megjegyzes: Kellemes a Budapesti vezetesi stilus. Most, hogy
> De sajna manapsag ez a stilus jarja Magyarorszagunkon.
Szerintem ez alapvetoen a neurotikus, stresszes magyar eletvitellel
van kapcsolatban, mindig gorcsolnek az emberek, es keptelenek
felulemelkedni a kisstilusegukon.
Ezzel kapcsolatban az a meglatasom, hogy a vezetesi stilust mi magunk
alakitjuk, es tapasztalatom szerint, ha valakivel elozekeny vagyok,
akkor mindig megkoszoni, es igyekszik masvalakivel elozekeny lenni.
Vannak persze tahok, akik mindenutt vannak, kalaposok, akiknek mar
ugyis mindegy, de a kozlekedesi moralert szerintem aktivan mindenki
tehet valamit egy kis figyelmesseggel. Ha valaki nagyon allat, azt
ledudalom, egyebkent a duda fontos aktiv biztonsagi felszereles nalam.
 Nekem a kedvenceim a hivatasosak, (kiveve BKV), ok mindig nagyon figyelmesek e
s jol
vezetnek. Amitol idegbajt tudok kapni viszont, ha valaki all egy
keresztezodesben (jobbrol),  en fordulok mondjuk balra, beengednem, de eszre se
veszi, mert valahova mashova (de hova?) nez. Ilyenkor roviden hasznalom a
kurtot, es akkor feleszmel a hipnozisbol. Valoszinuleg hozza vannak
persze szokva, hogy senki nem engedi be oket.

Mas. Szemtanuja voltam, ahogy egy fazon beszall a zsir uj kocsijaba,
kiall, es a jobb oldalan levo Astrat megrantja rendesen. Hely volt,
hatrafele is, ezert csodalkoztam a dolgon egy cseppet. De nem sokat,
mert kb. 60 eves mukso volt, es majdnem ramnyitotta az ajtajat
beszallaskor (en a baloldalan parkoltam, es eppen telefonaltam a
kocsimbol). Ezekutan szepen gatlastalanul elindult. Ekkor kiszalltam,
utanaszaladtam, es a lampanal (kb 50m-re van) meg le tudtam olvasni
rendszamat. Az illeto svajci volt. Az Astrasnak hagytam egy cedulat,
es ugy tudom, hogy rogton elment a rendorsegre. No comment. Kulfoldon
is vannak tahok.

Best regards,

 Mark                          mailto:

"The Turtle Moves
+ - Benzin elzáró szelep! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autóstársak!

Gondolkodom azon, hogy megtréfálom az autótolvajokat, méghozzá egy 
elektromosan működő benzin elzáró szelep és egy rejtett kapcsoló együttesével.
Esetleg kiegészíteném a dolgot egy indításgátlóval is.

Tudom, így is el tudják vinni, de azért meghozzabítja a műveletet.

Vannak tapasztalataitok ez ügyben?
Hol lehet ilyen szelepet venni?
Hogyan érdemes beépíteni, úgy hogy ne csepegjen, és hogy ne nehezítse meg 
nagyon a AC pumpa dolgát?

Üdvözlettel:
András
LADA 21074
+ - Re: Auto Hi-Fi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>>Van rajta kapcsolhato alul es felulatereszto szuro,
>>a vagasi frekvencia szabalyozhato, a csatornak paronkent hidba
>>kothetoek, es trimod uzemben is bekothetoek.
>
>Na itt maris megallhatunk (de meg nincs itt a kanaan!:))!
>Szeretnem kerni, hogy valaki magyarazzon mar egy kicsit ezekrol a
>dolgokrol. Trimod, hidba kotve, vagasi freki, szeparalt hangszoro,
>alulatereszto szuro, meg ilyenek.

Megprobalnam elmagyarazni:

-Tri mod: Azt jelenti, hogy az erosito hangszoro kimeneteire nem csak
egy par hangszorot kotunk ra, hanem a ket hangszoro koze mondjuk meg egy
melynyomot is.

fo hangszoro   melynyomo            fo hangszoro
   \__/                 \_____/                    \__/
    |  |__________|      |___________| |
    |  |                      -      +                       | |
    |  |                                                       | |
    +-                                                       +-
bal csatorna                                       jobb csatorna

Valahogy igy.
Elonye, hogy nem kell hozza annyi erositocsatorna, kettovel megoldhato
az egesz. Hatranya, hogy olyan erosito szukseges hozza amelyik tamogatja
ezt a bekotest, elvileg szukseges a melynyomohoz az allulatereszto szuro
(lsd. kesobb) ami itt csak passziv lehet ill. nem szabalyozhato
(egyszeruen) a hangszorok egymashoz viszonyitott hangossaga.

-Hidba kotes: Ha az erosito tamogatja akkor lehetoseg van arra, hogy a
ket sztereo csatorna helyett egy mono csatornanak hasznaljuk az
erositot. Ekkor az egyik oldali + es a masik oldali - kivezetes koze
kell bekotni a melynyomot. Alltalaban egy kapcsoloval tudatositani kell
az erositovel hogy hidaljuk.
Elonye hogy a hidkapcsolas miatt elvileg 4x-es teljesitmenyt kapunk. Ez
a gyakorlatban olyan 2-3x teljesitmenyt jelent.

- Vagasi frekvencia: A hangszorok alltalaban csak egy szuk
frekvenciatartomanyban tudjak a hangokat megfeleloen lesugarozni, igy a
hangszorokra csak azokat a hangokat szabag engedni amit meg is tud
szolaltatni. Pl. egy subbasszus lada csak a ~100 Herz alatti hangokat
tudja megfeleloen lesugarozni akkor a ladara csak azokat a hangokat
szabad engedni, tehat a 100 Herz a vagasi frekvencia.
A vagast a hangavalto vegzi el.

- Hangavalto: Szerepet mar ismertettem. Ket fo tipusa van az aktiv es a
passziv. A passziv R-L-C elemekbol epul fel es a mar erositett jelet
vagja. Hatranya hogy monfjuk sub vagasra nagyon nagy tekercs kell igy
eleg draga, masreszt nem szabalyozhato, egy fix frekvenciaertekre van
epitve. Az aktiv valto meg a vonalszintu jelen vegzi el a beavatkozast.
Aktiv valtok vannak beepitve az erositokba (mar amelyikbe). Elonye hogy
sokkal kisebb es szabalyozhato azonkivul a vagas meredeksege is sokkal
nagyobb lehet (akar 24 dB/oktav)

-Szeparalt hangszoro: Az a fajta autohangszoro, mikor a mely es
magashangsugarzot nem egybeepitik hanem ket kulon egyseget kepez (ill.
harmat mert egy kulon frekvenciavalto is tartozik hozza). A melyet lehet
akar az autoba szerelni a magasat pedig a muszerfal kozepere. Sokkal
jobb minosegu hangot alitanak elo (foleg a sokkal igenyesebb hangvalto
miatt) mint az egyszerubb autohangszorok ahol a mely es magas egy
egyseget kepez (ezt hivjak koax rendszernek)

- Allul ill. fellulatereszto szuru: Ez tulajdonkeppen az erositokon
megvalositott aktiv hangvalto. Egy beallitott frekvencia alatti ill.
feletti hangokat engedi ra a hangszorora.

Remelem ertheto voltam,amennyiben valami meg homalyos lenne irj.

Csa

Name:Juhasz Miklos (Mike)
E-mail: 
Phone: (+36) 30/97-91-793
+ - Re: Rendorseg? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak semmi panik. A TV szerint a magyar rendorok az (200 millio forintos)
intranetjukon csak a szex es a humor oldalakat nezegetik. Meg jo hogy ilyen
okossagokra koltik az adoforintjainkat.
Okadni tudnek.

Istvan


> Kb ket honapja olvastam egy szoftver rendorseg esetrol. Mint kiderult
> nagyon sok vezeto beosztasban levo rendor is olvas kulonfele levelezesi
> listakat, es temacsoportokat. Ugyan bizonyitekkent meg ezeket az
> irasokat nem hasznalhatjak, sok hasznos tippet tudnak belole kiszurni.
> Fiugg es Lanyok! gondoljatok meg ketszer mit irtok be, inkabb csak
> utaljatok bizonyos dolgokra (es ha valakit erdekel akkor maganban).
> Gondolok itt a tippre a lekarpitozott radardetektorrol, meg a
> motorhazteto ala kivezetett szenzorokrol stb.
+ - Re: Trabi motorhomerseklet mero + egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Most azt szeretnem megkerdezni a Trabant tulajdonosoktol, hogy utolag hogy
> lehet beszerelni regi trabiba motorhomerseklet merot (biztos lehet, mert mar
> lattam ilyet). Csak azert, mert ha elszakad az ekszij, akkor arrol nincs
> tudomasom, es egyszer csak beallhat a motor.

Dehogy nincs tudomasod.

1. Baromi nagyot csattan
2. Azonnal kigyullad a tolteslampa, mert nincs generator/dinamo forgatas.
3. Ha eszreveszed, akkor sem sul meg olyan hamar az a motor.
4. Ha a homerseklet szenzorod jelez, addigra meg biztosan megsutotted.:-)

Szoval nem olyan veszes a helyzet, csak gyakorold be _nappal_ a generatorcsavar
ok
helyet, mert ugy jarsz mint en ejszaka, hogy kellett egy zseblampas ember, aki
odavilagitott, mert a harmadik csavart nem talaltam meg az olajkoszban.:-))) Ut
olag
mar kuncogok magamon, de akkor...:-(((

Mindig legyen tartalek ekszijad.:-)

Istvan
+ - 240 LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> most olvasom, uj Honda sportkocsi, 2.0 szivo(!!!) motor, 240LE.

Biztos? Utoljara az az informaciom volt, hogy a Ferrari 355-os motorja tudta a
legnagyobb literteljesitmenyt, ami 105HP/l volt. Ezt is vagy 10.000-es
fordulaton. A fenti adat egy kicsit hihetetlen nekem.

Istvan
+ - Re: Homasita (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Utoljara amikor arra jartam, a sarkon volt a kiskereskedes, es beljebb a
nagyker. Lehet hogy te ott jartal. Legkozelebb megnezem hogy most hol vannak
pontosan.

Istvan

Vucsics Krisztian wrote:

> Sziasztok!
>
> Ma ellatogattam a levlistan tobbszor emlitett Homasita Kft-hez
> (autofelszereles), porblemak a kovetkezok:
>
> - Ki van irva, hogy nyitva szombaton 8-tol 12-ig, de ezt szombaton
>   kilenc tajban csak a bejarati ajto racsain keresztul tudtam
>   elolvasni.
> - Meg az is ki van irva, hogy csak kereskedoknek.
>
> Lehet, hogy mashol jartam, mint ahol irtatok? Fehervari utat irtatok,
> de ez a Fehervari ut egyik mellekutcajaban volt, kb. 80 m-re a
> Fehervari uttol. Ha tud valaki magyarazatot, ossza meg velem.
>
> Koszi,
>
> Krisz
> > ------------------------------------------------------------------------
> VUCSICS, Krisztian *** http://rumcajsz.sch.bme.hu/~vucsics
+ - Maruti szerviz konyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Nemreg vasaroltam egy kis Marutit.Gondba vagyok,mert kellene egy-ket dolgot
javitani rajta,de nincs semilyen szakirodalmam hozza.
Ha valakinek lenne es esetleg el is adna nekem szivesen vennem.
Teljes vagy legalabb is atfogo szerelesi utmutato konyv lenne az igazi.
Elore is koszonom.

Best regards,
 Gabor

 Bp. 1999 majus 23

mailto: 
+ - kresz meg hifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helloka!

Sajna igazuk volt a rendőröknek, hogy megállítottak és megbüntettek.
Itt van a kresz könyvből az idézet!
" Vasúti átjáróhoz közeledve  először a hároszög alakú veszélyt jelző
táblával találkozik.....  minden vasúti átjáróra érvénnye szeabály, hogy

a tábla és a vasúti átjáró kezdete közötti szakaszon legalább 30km/h ra
kell lecsökkenteni a sebességet. A vasúti átjárón csak folyamatosan (
megállás nélkül) legalább 5 km/h -val kell áthaladni.
A vasúti átjáróra történő ráhajtás előtt meg kell győződnie hogy
megvannak -e az azon való áthaladás feltétlei!!!
A vasúti átjáró felé köteledő gépkocsi sebességét a 30 km/h s
sebességhatáron belül úgy kell megválasztani, hogy elegendő ideje legyen

meggyőződni az áthaladás veszélytelenségéről!!!! "
Szóval bocsi hogy el kell keserítselek, de a " szerv" most jogszerűen
lépett fel.

Ja, és a Skoda 120L nek a 80 az utazó sebessége, nem a végsebessége. Az
valahol 140 körül van.
Tavaly náron két fiatal srác egy 105-ös Skodával a Balaton felé kb 130
-a tempónáelőzött meg.
Ez azért elég bátor volt....

És egy kis magyarázat a hifista kollégáknak.

Hidba kötve: Lehet hogy nem lesz teljesen profi a meghatározás. Azt
jelenti, hogy a végfokozaton a kimenetet összekötik egy kapcsolással
(híd kapcsolás) Ezzel lényegesennagyobb teljesítményt ( nagyobb
hangerőt) lehet elérni.
Szűrő: Ez egy olyan elektronika ami figyeli az erősítőről jövő jelet, és

egy bizonyos ( előre beállított) frekvencia alatt (alul áteresztő) vagy
felett (felül áteresztő) engedi csak át a jelet.
Vágási freki: Az a frekvencia ahol a hangvátó vagy közsmertebb nevén a
crossover vág. Tehát ezen a ferkin felül eső jeleket egy másik pl a
magas szóróba küldi, az alatta levő jeleket pedi a mély szóróba küldi.
Már ennyi a tudomány és technika csodáiból. De ha valaki még valamire
kíváncsi ilyen hangos dolgokból, akkor írjon és megpróbálok válaszolni,
akár a listára is.....
Bocs hogy hosszú lett.
Üdv mindenkinek.
Mézga Géza.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS