Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1178
Copyright (C) HIX
2001-07-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Beegtem (mind)  14 sor     (cikkei)
2 Re: Autoimadat (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Allomauto (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Pennzoil (mind)  32 sor     (cikkei)
5 alomauto (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Dobfek szetszedese (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Alfa=statusszimbolum? (mind)  24 sor     (cikkei)
8 olaj utantoltes (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Autoimadat (mind)  35 sor     (cikkei)
10 teljesitmenyek (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Re: nevek II. (mind)  6 sor     (cikkei)
12 Robert Eberhardt/NEBERO/CH/Ascom is out of the office. (mind)  5 sor     (cikkei)
13 biztositas - biztonsag (mind)  10 sor     (cikkei)
14 Clio (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Re: Alomauto (mind)  23 sor     (cikkei)
16 Re: kaszni (mind)  37 sor     (cikkei)
17 Re: Tusnadfurdo meg egyeb megjegyzesek (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Karpit (mind)  7 sor     (cikkei)
19 Peugeot 106 (mind)  12 sor     (cikkei)
20 Re: Re: Alfa-flame ( 32 sor ) (mind)  12 sor     (cikkei)
21 Szerelem ... (mind)  35 sor     (cikkei)
22 Alomauto (mind)  6 sor     (cikkei)
23 almaim autoja (?) (mind)  24 sor     (cikkei)
24 olajcsere (mind)  18 sor     (cikkei)
25 GIK-es Astrak... (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Alomauto + Tigris elejtese (mind)  48 sor     (cikkei)
27 OFF (mind)  7 sor     (cikkei)
28 1.6 TS (mind)  11 sor     (cikkei)
29 Gyari ertekek (mind)  15 sor     (cikkei)
30 va: Alomauto (mind)  20 sor     (cikkei)
31 va: Beegtem + kategoriak (mind)  7 sor     (cikkei)
32 alomauto (mind)  13 sor     (cikkei)
33 Alfa (mind)  38 sor     (cikkei)

+ - Re: Beegtem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>Ha nem lennel a kollegam es nem a szomszed irodaban ulnel es nem ismernelek
>kozel harom eve baromi csunyakat gondolnek rolad. :)))))))))))))))))))))))

Ne cikizz nyilvanosan, meg azt hiszik, mi itt egymassal is csak mail-ben
beszelgetunk :-) , igy most meg kell vedenem magam:
eppen jol megerdemelt szabadsagomat toltottem...

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: Autoimadat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A BMW-ken es Merciken kivul
>>kivancsi vagyok kinek lesznek velotrazo elmenyei.

>Ezt most komolyan irtad??? A BMW-t meg ertem, de miert pont
>Merci???

lattad ezeket mar: ml, slk, clk, uj c, s osztaly? hat azert ezek nem 
szarok.
 
-- 
Hende Roland
Rendszergazda
Tel.: 30/912-3869
+ - Allomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Lamborghini Countach. Azt hiszem nem kell tobbet mondanom...

Adios,
Chucky
+ - Pennzoil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hey Roland !

A Pennzoil jo marka, mint altalaban az amcsi olajok, bar nem hinnem
hogy celszerubb ennek ellenere tovabb benthagyni a motorban, mint amennyi az 
eloirt csereperiodus. Ezt pedig a motorgyarto hatarozza
meg. A 15W-40 az az adott homersekletu kornyezetben torteno uzemeltetesre 
utal, nem kifejezetten a minosegre. (pl -10 tol +30 fokig)
Amit elsosorban figyelembe kell venni az az API minosites, ezt mar 
valamelyik HIX "sorstarsunk" korabban szepen leirta. Ez a vilagszerte 
hasznalt USA szabvany (American Petroleum Institute -ha jol tudom)
mely motortipus es korszeruseg szerint osztalyoz.
Pl: API SG/CG4  S-elsosorban benzines, de C4 - 4 utemu dizelhez is alkalmas, 
a G szeria az kb a 80-as evekben konstrualt motorok kovetelmenyeit elegitik 
ki. H a 90-es, J pedig a legutobbi konstrukcioket. Nem lehet pontosan 
elhatarolni, vannak atfedesek is
idorendben, de a logika lenyege ez. A pl. CH4/SG (itt ugye elol van a dizel 
jeloles) elsosorban dizelhez jo, de megfelel egy korabbi benzines
fejlesztes kvetelmenyeinek is. Van egy Europai szabvany is, ezt nem kovettem 
ennyire nyomon, ez meg csak most kezd elterjedni, a flakonokon ezt is 
jelzik, de leginkabb mindenki az API-t figyeli. Ezen kivul meg az
USA katonai szabvanyt is feltuntetik (MIL-L) de ebbe mar tenyleg ne menjunk 
bele. Szerintem a te gepedbe az SG-s boven jo.
Telen lehet egy kicsit higabbat tenni bele (SAE 10W esetleg 5W-30 vagy 40) 
fel vagy egesz szintetikust, hamarabb folkapja a rendszer inditaskor, 
gyorsabban eljut a kenesi pontokra. Persze csak akkor erdemes ha nem 
fogyaszt olajat, mert ha igen, akkor valszeg meg tobbet fog.
Udv

G.Laci

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erot sebesseget mindenkinek !


Nos, alomauto nekem tobb is van, barmelyikkel marhara elegedett vonek
#1: Citroen C6 - szerintem ez lesz a csucs, meg eloben nem lattam.
Es valaki a listarol modjuk Genfben? Azonnal szamoljon be rola !  :-)))
Aztan meg lehetne de elerhetetlen (kiveve ha nyerek a lotton):
BMW vagy Merci 3 vagy 4 lityis dizel kombi, sok lufival
Szempontok: -marha eros es jol megy
            -biztonsagos
            -nem zabalja halalra magat
            -lehet bele pakolni, elfer a csalad

Ami elerhetonek laccik majd eccer, 0-2 eves hasznaltan:
Uj LAGUNA dCI kombi - ez is nagyon teccik am !
Most meg meregdraga, no nem a tobbihez kepest hanem az en peztarcamhoz!


Udv

G.Laci

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Dobfek szetszedese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Volna egy kerdesem hozzaertokhoz. Adott egy Ford Fiesta (regi), aminek
szeretnem a hatso fekdobjat szetszedni.
Mondjuk azt, az egyszeruseg kedveert, hogy fekbetetcsere lesz, csak hogy
ertheto legyen, hogyan is akarom szetszedni. Azonban nem latom a tengelyre
erosito csavart. Feltetelezem, hogy az alatt a felgomb alaku fedel alatt
van, ami a tengely vegere van valahogyan teve.

Ket kerdesem lenne:

1. Ez a fedel altalaban csavarmenetes, vagy lepattintos?

2. Mivel szoktak ezt profi helyeken leszedni, mert egyik modozatban sem
birtam eddig megmozditani.

Nagyon szepen koszi a valaszokat, kuldjetek el legyszi maganba is a
biztonsag kedveert!

Udvozlettel,

Bloro
+ - Alfa=statusszimbolum? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mar tobbszor megirtam, hogy az auto nekem munka
>eszkoz, en arra hasznalom, hogy eljussak egyik helyrol a masikra es NEM
STATUSZ
>SZIMBOLUM mint az alfasok stb. nagy reszenek. Tisztelet a kivetelnek.

Ott van ugyan a vegen a "10telet a kivetelnek", de azt hiszem, a tobbseg
neveben nyilatkozom, ha azt mondom, az alfas nem statusszimbolumnak vesz
Alfat. Szereti, elvezi, szepnek tartja, imad vele jarni. Ahogy sokan
megirtak: szerelem.
Ki kivanna olyan autot statusszimbolumnak, aminek (sajnos) annyira rossz
hire van, mint az Alfanak? Milyen statuszt szimbolizalna egy ilyen auto?
A tipikus magyar statusszimbolum a Golf IV, az Audi A4, es tarsaik. Az jo
draga, de megbizhato nemet technika! Az szimbolum: jelzi, hogy a gazdaja
realisan gondolkozik, van mit a tejbe apritania (pedig soxor nincs is.
Inkabb nem eszik, mintsem "gagyibb" autoba uljon.) Mindig elcsodalkozom,
amikor a lakotelepek 6millios lakasai elott a szabad eg alatt latok allni
4-5 millios uj autokat. Ez szvsz mind statusszimbolum, lassa a szomszed,
hogy nekunk futja, de a torlesztoreszlet es a villanyszamla egyutt mar
likviditasi problemakat okoz6... :( Ezek kozott meg soha nem lattam Alfat.
Szoval szvsz az Alfat nem statusszimbolumnak veszi az ember. Ahhoz kicsi a
marka ilyen iranyu presztizse, akarmelyik tipusrol is legyen szo.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - olaj utantoltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az 1.3-as Ford motoroknal (1988-as Escort-ban) hol lehet a
>hianyzo olajat utantolteni?
>Sajnos nem vagyok egy autoszerelo alkat...

Nem akarlak bantani, de biztos, hogy hianyzik belole? Leallitott motor
(legalabb par perce all), kihuzod a nivopalcat, letorlod, visszadugod, ujra
kihuzod. Ekkor kell az olajnak a ket jeloles kozott lennie. Az also es a
felso jel kozott kb 1 liter van, tehat ha utana akarsz tolteni, csak
ovatosan. Az utantoltes: a motorhazteto felnyitasa utan szembeallsz az
autoval. A motorter bal oldala a motor, a jobb oldala a valto. A motor
teteje a szelepfedel, ez egy lemez, v. aluminium-ontveny tepsi, aminek az
egyik vegen van egy tanksapka-szeruseg. Erre alt. ra is van irva, hogy oil,
olio, vagy egy olajozokanna jele van rajta. Azt lecsavarva keletkezik egy
lyuk, oda kell onteni az olajat.
Vigyazat! Ha az olajNYOMAS jelzo lampaja vilagit, az nem feltetlenul az
alacsony olajSZINTET jelzi, sot!


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Autoimadat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az 1,6TS-ben is benne van az a szelepvezerles?
Igen, a Toyota VVTi (variable valve timing injection) rendszere a TwinSpark
16V Alfa motorok mindegyikeben benne van. Ha minden igaz, a 103 lovas
1.4TSben is, de az 1.6-1.8-2.0-ban biztosan tudom, hogy igen. Sot, ezek a
kipufogo-oldalt is mozgatjak. A regi lancos Tspark-modelleken (155 -95
elottig, ill. AR75 TS modellek) valtozott csak a szivooldal.

>Ezt most komolyan irtad??? A BMW-t meg ertem, de miert pont Merci???
Az elmeny nem csak a tudolapito gyorsulasbol johet. Nekem elmeny volt az
E270CDi a maga 300+Nm nyomatekaval, elmeny volt az S430, ahogy 200 felett
is csendesebb volt, mint barmi mas, amiben korabban ultem 120nal. Az is egy
menetelmeny!

Az Audi RS4-rol meg csak annyit, hogy az tenyleg nagyon ott van. De ca.
150.000DM-ert mutasson is valamit! Viszont ulj bele egy 125 lovas 1.8-5V
A4esbe, aztan aradozz. Bar szvsz egy ilyen halalra tenyesztett RS4 sokkal
kevesebbet er, mint egy "rovid" Quattro, a maga 400LE-s soros 5hengeres
turbomotorjaval. Ahol meg van turbolyuk, ahol hallod a motort. A nemet
"sportautoipar" egyre inkabb elmegy a kenyelem + ero+ optikai tuning
iranyaba. Nezd meg Vaddiszno autojat, meg nezz meg egy mai M5-ost. VD-en
latszik, hogy nem egy szeriaauto, hallani is rajta, beulve is erzed. A
mostani igaz, hogy erosebb (400LE), de aki nem szakavatott, az meg sem
tudja kulonboztetni egy 518i + alufelnik kombinaciotol. A merci C230
Sportcouperol nem is beszelve. Ugy nez ki, mint egy csepp-Kadett, es ugy
viselkedik, mint egy sima C-Klasse. Sok a kompromisszumos auto, es ezek a
kompromisszumok egyre inkabb a "mindennapi hasznalhatosag", meg a kenyelem
iranyaba viszik el a betonkemeny sportvaltozatokat is. Ez az egy
tisztelendo a japcsikban: egy Mitsu EVO VII, vagy Impreza STI tokeletesen
kulonbozik egy utcai Lancertol, Imprezatol. Nemeteknel viszont egyre inkabb
trend, hogy az M3 is ugy tudjon siklani, mint egy 750iL, raadasul az utobbi
is ugy menjen, mint egy Ferrari. Szoval csunyan mosodnak ossze a
tulajdonsagok...  :(


AR 155 2.0TS16V Super
+ - teljesitmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Olvasta vki ezt a cikket? Telleg igaz?

Nem tudom. En olvastam, de a -11 loero egy kicsit tobbnek tunik a gyari
szorasnal, ugyanugy, mint az A3 PD-TDI 130 helyett mert 150 loereje. Szoval
a fene tudja.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Re: nevek II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> fantaziadusan szokta elnevezni az autoit, a neveik rovidek, olaszosak,
> konnyen kimondhatoak.

jaja, pl. kvattrocsintocsetto :)
homer
+ - Robert Eberhardt/NEBERO/CH/Ascom is out of the office. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

I will be out of the office starting  24.07.2001 and will not return until
01.08.2001.

I will respond to your message when I return.Regarding Telefonica project
IE please contact Mr. Paul Holzer   (  )
+ - biztositas - biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudok mar lepest tartani a jo tanacsokat tartalmazo levelaradattal,
igy engedjetek meg, hogy itt koszonjem meg a segitseget azoknak is,
akiknek esetleg maganban nem tettem volna.

Ha minden ugy alakul, ahogy most gondolom, holnap lesz egy uj autom
Colonia casco-val es a Piranha riaszto mellett egy Defend-Lock
sebvaltozarral.

(De nem akarom elkiabalni :-)))
Anna
+ - Clio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Nem tudom mi lelte a romanokat ezen a heten mikozben Tusnadon voltam a
Fricivel, mintha mindenki megcliosodott volna. Tobb cliot is lattam az
elmult heten. Nagyon szar dizajn, egy csunya auto, nem tudom, hogy mi
tetszett anno benne mikor a listan elkezdtetek dicserni. Szeretem a
francia autokat de ez minden szinten pocsek.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Re: Alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Inditvanyozom, valljuk be, kinem mi az almai autoja.
> Naes azt is, hogy megvalosult-e.

Annyi sok volt... :-))) A Lamborghini Countach valszeg nem fog sosem.
Aztan egy idoben, amikor nagy Walter Rohl & Stig Blomquist rajongo
voltam, akkor rovid Quattro, S2 almaim autoja, na ebbol se lett semmi.
Meg jogositvanyom sem volt, amikor kiprobalhattam egy BMW M635CSi-t,
azt hiszem ez a vagy elkiser eletem vegeig, de talan is megvalosulhat
meg. Termeszetesen eredeti allpotban szeretnem, es nem egyezek ki
ilyen klonokkal, hogy 850i meg hasonlo new-design akarmik :-)))
M635CSi az egy kulon kategoria. Aztan a '80-as evekben rengeteg
hirdetest, kepet, tesztet lattam a Mitsubishi Sapporo Turbo nevu
kuperol es beleszerettem. Hat, ez se valosult meg teljesen, bar kis
eselyem talan van. Most ugyan Mitsubishi Sapporo-m van, de negyajtos
limuzin, nem 2.0 turbo hatsokerekmeghajtas + M/T, hanem 2.4 szivo
elsokerek + A/T. Imadom - de azert kene melle meg a 170-190 LE-s turbo
kupe is :-))) Esetleg egy Starion 2.6 turbo is beleferhetne, de oly
keves letezik egyaltalan. :-)))

Es asszem a nitros '68/'69 Dodge Charger 4-gangos
Hurst-versenyvaltoval is csak alom marad...
Udv: Zak

+ - Re: kaszni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

IL> Sokcsokit, Arpad!
Neked is, bar picit nehezebb vagyok mint kene. Tul jol foz az asszony.
:((

>>kaszni erositessel
IL> Ez mit jelent egeszen pontosan????
Van egy srac, aki a mozaikban dolgozott a VW szervizbe. O nagyon
tudja, hogy hova kell tenni egy "kis" vasat, hogy ne csavarodjon a
kanyarban. Az a "kis" vas kb 30 kilonyi adag. Az elso toronyba dugott
fel egy vasat, mert ott torik az illesztes. Tett a kuszobokre, belulre
az ules melle egeszen hatso futomu felfugeszteseig. A tornyok
alul-felul ossze vannak kotve. Vegul a muszerfal alatt keresztbe fut
egy-egy cso kozepig. Legalabbis ezt meg lattam. A tobbi mar sajna nem.

>>3. generacios computeres vezerlessel
IL> Es ez? Motorcsere?
Nem, mert az mar atalakitasi engedelyes. Ez is, de ezen nincs
gyariszam. :)))) A injectorok, az benzin adagolo, szuro rendszer,
computer vezerles, erzekelok kerultek bele, hogy jo ertekekket kapjon
a gep. Egyetlen nincs benne, az a katalizator. A lamnda szonda
valahogy maskent van megoldva. Ha erdekel megkerdezem.

>> meg szetrohazdt kasznival.... :(((
IL> Ezt tudom mi :-))))))

Ja es igen a futomu is meg van erositve + elol-hatul tarcsafek a GTI
rendszerbol. Ennelkul eletveszelyes lenne a mashina.

Igy mar nagyon megy. Ha nem nyomom nekijeee akkor kb 8 literes
fogyasztas megy varosba. Dehat ezt ritkan tudm tartani, mert elvezem,
hogy megy mint az okor. Nehez visszafogni magamat. :)))


Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
+ - Re: Tusnadfurdo meg egyeb megjegyzesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zoli irta:
>Shake baratom! Ha mar Szebenig eljottel akkor nem kellett volna
>visszafordulnod. Megjavitottuk volna valahogy azt a jarganyt.

Hali,

Sajnos attoltartok nem talatunk volna potalkatreszt, nem nagyon lehet kapni
valtohoz semmit mert ritkan szoktak meghibasodni. Mint utolag kiderult
potalkatresz nelkul fizikailag keptelenseg lett volna megcsinalni. A masik
pedig nem igazan jo buli hogy arra var mindenki, hogy kirogyasszam a motort,
valto szetszed, valahogy megcsinal aztan osszerak. Ez meg jol felszerelt
muhelyben is legalabb egynapos munka reggeltol estig , emelokkel aknaval
minden frincfrancal egyutt. Nem valoszinu hogy ezzel akartatok vona
foglakozni :))). Plusz otthon meg az is kiderult hogy a motor azert csorgott
mert a szelepvezetok ugy kikoptak hogy 2mm mozdult oldalt a szeleptanyer.
Ugyhogy a hengerfej most gepmuhelyben van felujjitason. Ez sajnos nem az en
menetem volt, DE jovore mindenkeppen megyek mert megakarom nezni erdelyt,
tobben is mondtak hogy gyonyoru.
Haat ennyi

Udv
Shake
+ - Karpit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Az irant erdeklodok, hogy tud-e valaki kozuletek
autokarpitost Erden vagy annak kornyeken.
Egynel mar voltam o 26e Ft-ert huzna at a tetokarpitomat,(ebben benne van az
anyag ar is), ez milyen ar?
 
Udv.: Rolly Attila
+ - Peugeot 106 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Erdekelne a velemenyetek a Peugeot 106-rol.
Most lenne lehetosegem venni egy 96-os 1000-es,
kozponti injektoros 3 ajtos Tangerine szinut, ugy 60e km-rel.
Irjatok nekem minden jot es rosszat rola, maganban, hogy
ne legyen flame belole.
Ja, es mire kell figyelni a vasarlasnal ennel a tipusnal ?

Koszi,

	Zoli
+ - Re: Re: Alfa-flame ( 32 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> gyen egyszer mar elmeny is a vezetes, ne csak mindig az a rohadt nemet
precizit
> as..:))

Az elmenyek mar megvoltak, nem is keves :), a nemet precizitason is
tulvagyok, szoval most mar elleszek a japan megbizhatosaggal valahogy... :)

Azert ennyi vezetesi elmeny melle legalabb egy keves humorerzek is
beferhetne...

jts
Accord
+ - Szerelem ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hat nekem a nagy szerelmem a Samantha Fox volt, sajnos 
beteljesuletlenul :-)))))). Felreteve a trefat, anno a 80-as evek 
kozepen a Hungaria koruton lattam egy holland rendszamu autot, amitol 
foldbegyokerezett a labam. Uristen, milyen auto ez, hihetetlen 
gyonyoru. Egy Fuego volt. Aztan 91-ben Trabibol sikerult atulnom egy 
Fuegoba. Haaaaat, minden alkalommal felallt, ahanyszor mentem vele. 
El.abl, infra taviranyitos c.zar, allithato kormany, eredeti alufelni, 
1.6/95 LE, mindez 84-es gyartas volt. Ilyen kenyelmes autoban azota sem 
ultem, minden kezre allt, kenyelmes, gyors es gyonyoru volt. Lehet, 
hogy csak a kontraszt tette a Trabi utan, de ez az erzes azota is 
megmaradt, azota is minden Fuego utan megfordulok. Most egy 124/230E 
Merci boldogit (elavult nemet technologia) :-)))), de a kontraszt a 
tobbi autohoz kepest hasonlo, mint a Trabi/Fuego lepcso. Nem akarok 
hosszan aradozni rola, de a kulvilagtol teljesen elszigetelten, kuka 
csendben, teljes kenyelemben, rezzenestelenul csak megy, megy, mindegy 
mennyivel, mindegy, milyen uton. De azert a Fuego, huuuuuh ... Ha 
minden igaz, a kozeljovoben alkalmam nyilik kiprobalni egy S500 Coupe 
Mercit. Mar alig birok magammal, a tapasztaltak szerint az a 
bizonyos "nagy lepcso" itt is megvan. Ha erdekli a T. Listat, es az 
igeret is megvalosul, megosztom Veletek a "dekadens arisztokracia 
lelket metelyezo elvezetet" :-)))), amiben egy rovid ideig talan reszem 
lehet.

Nos, minden jot nektek 

Hook

Ui: Asszonypajtas Asconajat sikerult eladni, es talan nem veletlenul, 
de egy Renault Megane-t kapott. Most en milyen imado vagyok??


---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Citroen DS 23i Pallas

Realitas: Citroen GSA 1.3 Break El nem adnam ez utobbit. De egy DS azert meg
lesz...

Attila
+ - almaim autoja (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all!

Nekem az almaim autoja kiskoromban egy BMW 635-os volt. Ez a nyomas azota is
kisert
engemet, valahanyszor meglatok egyet. Azota van egy AUDIm, gyorsan jott,
csaladbol, jo
boltnak tunt, nem bantam meg. Miota az AUDI van, azota egy szivar AUDI
200-rol almodok
2.2 L turbos motorral. Alalpjaban veve minden szep es jo autora kaphato
lennek, bar ez a
ket tipus elonyt elvezne a vasarlaskor. 
  BMW tesztjehez hozzateve en is voltam tesztvezetesen.
A ket tipus amit kiprobaltam az a 320d, es a 330xd.
A 320d-ben is kellemesen csalodtam, de a 330xd fenomenalis volt.
A 330xd szazkilencven koruli loereje nem hazudik. Nagyon jo a gyorsulasa,
szep a belso ter kidolgozasa. A tiptronik valto kimondottan teccett.
Hat, a tesztvezetes alatt ugyanazt ereztem, mint robert listatarsunk.
Az osszkerek miatt hihetetlen a kanyarstabilitasa is. Ha egyszer  lenne
penzem...


        Zsolt 
    AUDI 100
     Ékezet!
+ - olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hende Roland irta:
Olajcserem lesz mostanaban. Mit szoltok ehhez: Pennzoil 15W40 
Muligrade. R19 -be belerakhatom. Most  STP 15W40 van benne. Ezekkel 
az olajokkal mennyit mehetek?
 
Haaat en nem tennem bele az automba. Nem szeretem ezeket a nevenincs
olajokat (vagy inkabb nem annyira kozismert). A Tescoban van most
Castrol GTX asszem 15w40-es. Inkabb azt tennem bele. Felteve, hogy
nem vettel meg olajat. Ja, 3990Ft korul van a 4 lityi. Esetleg 
Valvoline a multkor ugyanott 4000Ft volt az 5 lityi. 15w40-es.
Bocsi a maganvelemenyert.


     Zsolt
    AUDI 100
    Ékezet!
+ - GIK-es Astrak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Stevie irta:
Pecsre menet sajat szememmellattam a GIK 233 feher Astrat trafipaxolni. De
semm
i mozgas kozben videozas nem volt. Szekszard elott, a 6-os ut negysavos
reszen 
mert.

Hogymikvannak....

Szekesfehervaron a GIK-278-as feher, teljesen lefoliazott astra mer.
Elore, es hatra is mer, menet kozben is.

   Zsolt
  AUDI 100
  Ékezet!
+ - Alomauto + Tigris elejtese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Porsche 911-es (pirosban) es a Lamborghini Diablo (szinten piros). Jelenleg
sotetkek autom van, de azt is szeretem - tudjatok, amit javasoltatok -
Picasso.

911-esben ultem mar, de meg csak almomban vezettem egyszer. Akkor nagyon jol
ment. Neha majdnem lecsusztam az utrol vele, de nem volt semmi baj. Szabtam
mint allat. Ez szamomra fontos jelzes, mert valoszinuleg a valo eletben is
tudnam vezetni. Ezt a kovetkezokre alapoznam:

Amikor 17 evesen leraktam a kresz vizsgat es beultem a gyakorlati oktato
melle, felsorolta az egyes alkatreszeket (kuplung, gaz, fek, stb.) es kerte,
inditsam be a kocsit. A dolog sokkent ert, mivel gozom sem volt, hogy a
slusszkulcs elforditasa utan mit is kellene csinalnom. A sebessegbe rakasrol
tudtam, mivel szamitogepes jatekban elofordult, de en automata valtohoz
szoktam... Szoval a sokk utan az oktatomat
is sokkent erte tapasztalatlansagom es az elso ket nap (csutortok, pentek)
utan mar voros fejjel uvoltott velem, hogy arvak lesznek a gyerekei,
ha nem koncentralok jobban. - en hallgattam, mivel egyetertettem lenyegeben
vele, hiszen epp a piroson akartam athajtani a vasutatkelonel - ugy orultem,
hogy vegre megy a kocsi, es 3-asban csak nyomni kell neki.... :( Persze azt
nem mondtam neki, hogy esetleg nem varosi forgalomban
kellett volna debutalnom...

Most jon a lenyeg. Azon a hetvegen azt hiszem szombaton azt almodtam, hogy
vezetek es valahogy almomban ment is a dolog. Hetfon reggel az oktatom
lathato ovatossaggal foglalta el mellettem a helyet, de aztan amikor
beindultam, akkor nem akarta elhinni, hogy nem gyakoroltam egesz hetvegen.
Meg a vizsganal is rakerdezett, hogy ugye azon a hetvegen valaki massal is
gyakoroltam... Nem mertem bevallani neki ezt az alom 
dolgot, hiszen alapbol hulyenek nezett volna, vagy ami meg rosszabb, azt
hitte volna, hogy ugratom. Persze a valtozast nem ugy kell erteni, hogy
autoversenyzo modjara nekiindultam, hanem viszonylag normalisan tudtam venni
a sebesseget, kanyarokat stb. stb.

Visszakanyarodva a 911-esre, ott is ilyesmit almodtam, ezert gondolom, hogy
menne a vezetese. A Diablo-rol meg nem almodtam ilyet, majd meglatjuk.

Egyebkent a 911-esben a formaja tetszik nagyon, a Diabloban szinten + nagyon
durva hangja van, nem tudom mi van benne, de olyan allati.

Egyebkent Konfucianusz is azt mondja: "A tigrist gondolatban kell elejteni,
a tobbi mar gyerekjatek".

Udv,

awender
+ - OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A lista idetlen hatterhangja miatt egy het Shift+Delete.
Kerdeseket maganban.

Koszi

Cs.
AR 146
+ - 1.6 TS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Az 1,6TS-ben is benne van az a szelepvezerles?
A 16-szelepes benzinmotorokat (1.4, 1.6, 1.8 és 2.0) az Alfa Romeo sokéves 
kutató, kisérletezo munkájával kifejlesztett duplagyújtás és változó
szelepvezérlés 
jellemzi. Az 1.8 és a 2.0 literes változatok szívócso-hosszúsága is
variálható. 

Cs.
AR 146
+ - Gyari ertekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nagyjából mindegyik hozza a gyári értékeket."
> Olvasta vki ezt a cikket? Telleg igaz?

En is hallottam rola, sot valami olyat is, hogy a 75 lovas Opel
95 lovat teljesitett. Szerintem konnyen lehet, persze sok 
minden fugg a fekpadtol is. En a Tipot szerettem volna annak
idejen bemeretni, de azt mondtak, hogy 1 meres semmit nem
jelent, 10x meressem be es atlagoljam, mert nem ritkasag a 
15%-os kilenges sem. Erre viszont sem idom, sem penzem
nem volt, ezert keszpenznem vettem, hogy 84 LE es kesz :))

Cs.
AR 146
+ - va: Alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Esther irja...
> Anno, amikor bemutattam, nagyon sokan kotottek belem, 
> mert BMW-m van,
> Bizonyos tipust lehet szabadon dicserni, a tobbibe belekotnek.
Draga Esther ! 
Ne vedd a szivedre. Nyugodtan imadd nyilt szinen a BMW-det.
Vannak pacakok, akik - talan nem ismerve a szerelmet - mas 
tipusok fikazasaval probaljak emelni kocsijuk fenyet.
Fiataloknal mulando, erettebbeknel mar sajnalatos jelenseg.
Nem irhatunk mindegyiknek egy-egy szanakozo levelet.

Fekete Zoli irja...
> Mustangot vagy egy mas 50-60-as evekbeli amcsi kocsit 
> szivesen elfogadnak. Velemenyem szerint ezeknel jobb
> kocsikat soha a budos eletben nem fognak tobbe gyartani.
Az utolso mondatban is a rajongas es a szerelem lesopri a
realitast. Igy van jol. Ettol boldogabb az ember lelke.
Csibesz, gazember aki ebbe belekot !
--
Meszaros Geza :-)
+ - va: Beegtem + kategoriak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor kerdi...
> mi alapjan dontik el, hogy egy auto pl. kozepkategorias, 
> kiskategorias? Van erre valami egyseges modszer,

Megkuldik a listat az Alfasoknak es ok beikszelik.
--
Meszaros Geza :-)
+ - alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma kb a 40. automnal tartok. Volt benne minden. Trabi, kispolak, lada,
zsuk, stb. Volt olyan amiben jol ereztem magam, volt amiben nem. A
mostani ketto az vegre, amiben maradektalan az orom. Kulonosen a V70.
Nagy, eros, biztonsagos. A C180-at egy kicsit kicsinek talalom (96
kilo vagyok) viszont dinamikus, kompakt, rovid tavon es varosban
elvezet. A Mercikkel csak egy problemam van: szerintem tul magasan fog
a kuplungjuk. Ha elbambulok vagy a masikbol ulok at sebessegvaltasnal
kenguru. A Volvoban pedig az nem tetszik, hogy nagy helyen tud
megfordulni. Ettol fuggetlenul mindkettot imadom.

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Most ramijsztettel. Megint meg akartam kerdezni, hogy 
>mennyit esznek a 33-as
>1.4 iE es 1.7 iE (4x4) Alfak...

Ha tolod, akkor sokat. Nekem Varosban (Pesten rovid tav, a 
Kalvinnal dolgozom...) 9 korul kajol. Autopalyan nem 
ballagos tempoban 7 korul. 4-es fouton konvolyban 6-7 
kozott.

Ja ez egy 1.7 IE az 1.4-es mondjuk egy kevessel kevesebbet 
eszik.

Gondoltatok mar arra, hogy osszehasonlitsatok a 
vetelytarsakat? Alfa: sportos csaladi auto. Mi felel meg 
ennek a definicionak? nemet: BMW, japan: Honda, francia:???
Na szoval nezzuk honnan jonnek:
Alfa: Kezdetektol fogva sport hagyomanyokkal rendelkezik, 
jelenleg a FIAT csoport tagja A regi motorjai meg ma is 
tudnak valamit. 33 1.4 IE 90 pacival veri a normalis 1.6-os 
verdakat
BMW: eleinte nem volt ennyire sportos, de mara igenis jo 
neve van es tenyleg jo autokat gyatanak. Kitartanak a 
hatsokerekhajtas mellett.
Honda: A 2nd VH utan kezdtek el nyomulni. Itthon a Civic 
alapozta meg a hirnevet (CRX a repulo koporso) Tuti VTEC 
motorok jellemzik.

Hova tartanak:
Szerintem a marketingesek viszik sirba az alapelvet. Gyenge 
motorokkal hozzak ki az alapverziokat. A BMW-nel ez regota 
igy van (pl.: 316 518) Az Alfa 105 pacis mocija rohejes, a 
Honda uj Civicje beall a sorba.Kar ertuk!

Bye

Fresi BaCSi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS