Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 191
Copyright (C) HIX
1998-11-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Telekocsi is auto? (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Suzuki disztarcsa (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Kipuffogo-csere (mind)  12 sor     (cikkei)
4 phillips allweather (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Mazda, Daihatsu (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Kotelezo es kodlampa (mind)  44 sor     (cikkei)
7 Re: vitanyitas, GAY-xxx (#187) (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Re: kotelezo biztositas (#190) (mind)  21 sor     (cikkei)
9 DIESEL AUDI 80 285E-ert ELADO (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Trabant ules atalakitas (mind)  4 sor     (cikkei)
11 kotelezo biztositas meg mindig (mind)  19 sor     (cikkei)
12 Re: AntForce (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re: Nyugati nagyvarosok (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Suzuki kodlampa (mind)  21 sor     (cikkei)
15 valaszok auto=luxus temaban (mind)  64 sor     (cikkei)
16 Ford Escort vallalati auto (mind)  20 sor     (cikkei)
17 Re: biztositas (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Telekocsi is auto? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello fiuk, bocs, de nagyon roviden kisse "targytalan"
leszek:

Nem tud valaki egy "telekocsi fuvart" jovo het vege fele
(nov. 12-13-14.)
reszemre Salzburg >>>>> Magyarorszag utiranyban?
Benzinbe termeszetest beszallnek.
(Meg az autoba is, mert pl. platon utazni ilyenkor mar kisse
hideg van...)

Rogacs Tibor

Mh:    (75) 506-585
Lak:  (74) 319-549
Mob: (20) 9719-432
+ - Suzuki disztarcsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho suzukisok !
Szeretnek venni egy eredeti gyari disztarcsat GLS-hez (bar szerintem
mindegyik ilyen) max. 2000-2500 forintert, vagy ha a heten nem jelentkezik
senki, akkor van 3 db elado a fenti aron.
Bunny
ui.: Esetleg nem tud valaki nem gyari, de ugy kinezo disztarcsat ? Nem
hiszem, hogy eddig nem volt egy lelemenyes magyar, aki utangyartotta...
+ - Kipuffogo-csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

Szerintetek mennyi a realis ara egy kipuffogocserenek ?

Egy '91-es Daihatsu Applause-ban kene kipuffogot cserelni, es a
markaszerviz adott egy kb. 100.000 forintos arajanlatot a munkara.
En ezt egy kicsit sokallom, meg akkor is, ha ok nyilvan eredeti gyari
alkatreszeket raknanak be.

Minden valaszt elore is koszonok.

Feraji Arpad
+ - phillips allweather (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella
En ilyen allweather izzot hasznalok, a fenye feher, de nem vakitoan
eros. Igazabol semmi extra fenyerot nem tapasztalok, nem allitom, 
hogy talaltam kulonbseget koztuk es a korabban hasznalt Tungsram es 
Osram halogenek kozott. Lehet, hogy kodben a szembol jovok hamarabb
latjak a kocsit, ezt nem tudtam idaig ellenorizni, de valoszineuleg 
az a mindenidojaras erre utal.
BoP
+ - Mazda, Daihatsu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Autosok!

Az eddigi velemenyek, es a hivatalos technikai leiras alapjan mar majdnem
elkoteleztem magam az Octavia mellett (mar amikor legkozelebb autot
veszek).
A hetvegen a kezembe kerult egy Mazda 626 Wagon prospektus, ami alapjan a
ketto (arban, szolgaltatasban) osszehasonlithato.
Es a Mazdahoz ujonnan 3 ev (vagy 100e km) garancia jar.
Van valakinek tapasztalata? Ugy altalaban melyik lenne jobb valasztas?
Beleertve a varhato jovobeni koltsegeket is (szerviz, alkatresz stb.)...
Meg egy tipus erdekelne, gyakorlatban persze. Ranezesre, beleulve,
elolvasva eleg takaros csaladi kocsi: Daihatsu Gran Move CX.

Amiket a "japan kocsik hatranya" gyujtonev alatt emlegetnek (dragabb
alkatresz, dragabb kotelezo szerviz stb.) az minden japan markara feltetel
nelkul igaz, es minden orszagban? Vagy csak bizonyos markakra (pl. Suzuki)
es csak nalunk?

HA
+ - Kotelezo es kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Motorizalt Nemzedek!
     
     >A biztositasokat statisztikai alapon kotik. A statisztika az egyes 
     >ember szintjen soha nem igazsagos. Pl. milyen szemetseg, hogy X 
     >polgartars aki....
     
       Pontosan. A biztositasi uzletag tarsadalmilag is elfogadhato 
     alapotlete a rizikoelosztas elve. Persze  a biztosito is vallalkozas 
     es szeretne a vesztesegeit minimalizalni. Azt  nem csinalhatja, hogy 
     minden karesemenyt egyszeruen a biztositottra lo:cso:l ra de erre 
     torekszik. Ezert vezettek be a statisztikakat amikkel nehez vitatkozni
     mert valos adatokon alapulnak. Ez persze aztan neha olyan marhasagok- 
     hoz is vezet, hogy a piros szinu auto tulajok tobbet kell hogy 
     fizessenek (volt egy kis biztosito Angliaban amelyik megprobalta!).
      
       A biztositasi dijtetel megallapitasa mindig egy zizereszes a ket 
     szelsoseges allapot kozott: a teljes egyeni riziko figyelembe vetele
     illetve a kar tokeletes szetkenese az osszes biztositottra. 
     Vermerseklet kerdese, hogy ki mit szeret.
     
     
      Egyebkent Soprontol nyugatra mar nagyon reg bonyolitjak a biztositok 
     az autosok eletet a mindenfele hulye tablazataikkal. Mivel lassan az 
     osszes magyar biztosito is nyugat felol gyokerezik csak ido kerdese 
     volt, hogy mikor terjed el ez is otthon. Es akkor meg hol vannak a 
     CASCO-nal a keveset autozo, a garazsos, az egyedul vezeto stb. 
     kategoriak!
     
       Van egy olyan diplomas pl., hogy biztositasi matematikus aki csak 
     ezeket a "karertek es autos szokasok" relaciokat vizslatjak. Nem 
     tudom, hogy idokozben Magyarorszagon indult-e ilyen kepzes, de amikor 
     en vegeztem meg nem volt.
     
     Mas.
     
       Kodlampa ugyben, mondjuk tanacskent megosztom a T. csapattal a 
     german eloirast; itt elvileg csakis es kizarolag KODBEN szabad 
     barmelyiket is bekapcsolni. Se esoben, se havazasban.  Van egyebkent 
     racio benne. En speciel, ha mar konvojja alakult a forgalom es nem a 
     leghatso vagyok le is kapcsolom a pilacsokat mert a kodzaro rendesen 
     vakitja a megettem gurulot.
     
     
     SaZ
+ - Re: vitanyitas, GAY-xxx (#187) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> viszont az ilyen felreertheto, rossz asszociaciokat
> eloidezo rendszamokrol szeretnek vitatkozni. A GAY
> rendszam csak egy pelda volt, bizonyara egyikunk sem
> orulne, ha az utakon talalkozna a kovetkezo rendszamok-
> kal: SHIT-01, DEVIL-1, FUCK-01, BITCH-1, stb. Jo, erre
> lehetne azt mondani, hogy ezeket a rendorseg ugysem ad-
> ja ki. Pedig ezek is pont olyan egyertelmu angol szavak,
> mint a GAY, amit kiadtak 999 peldanyban...

A DIE-666-ot egy furgonon lattam a Balatonnal. Megsem lehet az osszes
vilagnyelv osszes olyan szavat betiltani a rendszamokon, amelyek
egyesekben "rossz asszociaciokat ideznek elo". Akkor nem sok kiadhato
kombinacio maradna...


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - Re: kotelezo biztositas (#190) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Arra mert nem gondol senki, hogy ha valaki draga kocsival kozlekedik,
> az sokkal tobbet kockaztat. Ha osszetorik, a biztositonak tobbet kell fizetni
.
> Ha mindenki olcso kocsival jarna, olcsobb lenne a biztositas.
> Igazsagtalan velem szemben, akinek 16 eves autoja van, hogy ugyanannyit
> fizetek, mint akinek uj.

Ez akkor lenne igaz, ha a sajat autodat biztositanad. De a kotelezovel a
masiket biztositod, azt, amit majd te torsz ossze. Arrol pedig nem lehet
tudni, hogy mennyire uj es draga lesz.

Egyebkent nekem nem emelkedik a kotelezom. Eggyel jobb kategoriaba lepve
nagyjabol ugyanannyit fizetek, mint tavaly. A max. -10%-os elterest
alkalmazza a biztosito. Budapesti vagyok. A Garancia biztosito minden
nem-budapesti VAGY folyoszamlarol fizeto ugyfelnel -10%-kal szamol.


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - DIESEL AUDI 80 285E-ert ELADO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy 1981-es piros Audi 80-as, hidegben is indulo diesel motorral,
felujitott karosszeriaval, 5 fokozatu valtoval, megkimelt belsovel. 
I.ar: 285.000.- Ft.
Keresre kuldom a kepeket es a reszleteket.

Udv!
Oli
lllllllllllllllllllllllllllllllllll

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
+ - Trabant ules atalakitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Allitolag van valami hely, ahol a Trabant gyari uleseket atalakitjak egy
kicsit kenyelmesebbre/sportosabbra. Nem tudja valaki a cimet?

K.
+ - kotelezo biztositas meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor hadd szoljak par szot a motorosok neveben is ezzel a temaval
kapcsolatban. Kulfoldon bevett gyakorlat az, hogy teljesitmeny alapjan
soroljak be a gepeket biztositasi kategoriaba, nalunk ez hengerurtartalom
alapjan van igy. Pl. Egy 650-es URAL tulajdonosa ugyanannyit fizet, mint
egy CBR1100xx tulaja, es kb 4szer annyit, mint egy 125-os sportgep tulaja.
Arrol ne is beszeljunk, hogy egyaltalan nem a motorok ertekevel all
aranyban a biztositas osszege. Es nana', hogy a biztosito nem fizet, ha
atmegy egy IFA a gepeden. Nem tamogatjak a katalizatorokat sem, es a
bonus-malus rencer sem letezik, sajnos. Pedig azzal rengeteget lehetne
sporolni. Telen a rendszamot iden mar nem lehet leadni, mert csak akkor
adjak vissza, ha van torzskonyved, amit csak Magyarorszagon vasarolt
gepekre adnak (adnak behozottakra is, de egy csomo ido (ertsd honapok) es
utanajaras, es persze penz is.) A legegyszerubb egyszeruen _NEM_ fizetni a
biztositast, es tavasszal ujra megkotni.
Na most ezek utan kerdem En: HOL AZ IGAZSAG? Realis az, hogy egy
kozepkategorias auto utan ugyanannyit fizetnek, mint egy ketkereku
jargany utan?

./Blazee &
+ - Re: AntForce (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
AntForce irta:
> de amint kitettem a labamat az orszagbol vele egybol meg is bontottak mar.. ;
)))

Melyik iranyba mentel? :)))

Itt Becsben nyitva is hagyhatod az autodat. Persze nem a 600-as Mercit,
hanem az olyan atlagautot, amit irtal. Pelda: ahol lakom, egy epulet-
gepesz cegecske irodaja van a foldszinten, es estenkent altalaban be-
keszitik a NYITOTT PLATOS kisteherautoikra a masnapi melohoz szukse-
ges WC cseszeket, kadakat, egyeb szerelvenyeket. A cucc aztan egesz
ejjel ott all, es meg soha sem lattam, hogy elvittek volna...
Egyeduli kivetel: a nagy unnepek (majus 1, esetleg marc.15(!), sot
ha a Rapid valami nagy meccset jatszik). Ekkor nagyon szeretik a
MAGYAR autokat kicsit "megbontani". (Ketten is jartunk mar igy, azota
kerulom az ilyen nepunnepelyeket.)

Udv: Karoly
+ - Re: Nyugati nagyvarosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kalman irta:
> Szerintem sok nyugati nagyvaros - tomegkozlekedes szempontjabol -
sokkal kenyelmesebb (kevesbe zsufoltabb), mint Budapest.

Haaaaaat! Mondj egy parat! En eleg sok helyen megfordultam, de a
legrondabb dugokat nem Bp-en lattam. Felsorolok nehany katasztro-
falis kozlekedesu varost (sorrend mellozesevel): Genova, Torino,
Munchen (eletem leghosszabb dugojat eltem itt at: 63km!!!),
Parizs, Becs (ugyanakkor epult, mint Bp, emiatt ugyanolyan
szornyu a kozlekedes), stb. Gondolom, lehetne meg sorolni.
Udv: Karoly
+ - Suzuki kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kodlampat szeretnek szerelni (98-as) Suzuki Swiftbe.
>Ha jol emlekszem, a multkori koruljarasnak az lett  a
>vegeredmenye, hogy tulajdonkeppen
>mindegy, hogy milyen kodlampat szerel fol az ember.
>Mivel az auto elso ritojaban teglalap alaku hely van, hat a
>legegyszerubb lesz ilyet beraknom.
>(Kommersz tipus van kinezve)

Hello!

Azert nezd meg alaposabban azt a teglalapot, ugyanis belul mar egeszen mas a
kialakitasa, mint kellene.

Udv:
Csaba

*****************************************
http://www.extra.hu/denver_2000
         
                 UIN: 21745245
*****************************************
+ - valaszok auto=luxus temaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Varga Tibor:
>> Kedves Tibor! Neked ugyebar XT-d van otthon ugye?
>Nem. 386SX 40 Mhz.

Egy oda :)

>Tudomasom szerint az utakon korlatozzak a maximalis sebesseget.
>A szamitogepiparban eddig csak egy B.G. monogrammu
>kozismert emberke torekszik ilyesmire. :-) :-(

Ketto oda , ez is igaz :)

>Igazad van. En is igenyes vagyok. ( Gondolom.)
>Megsem telik 600-as Merdzsora. :-( Akinek telik az igenyes ? :-)

Ezt nem igy ertettem.Arra celoztam hogy nem csak presztizsbol lehet az
embernek jo kocsija.
Ja, mielott mast hinnetek, nekem is 12 eves kocsim van, szoval nem
vagyok ujgazdag BMW/Merdzsos tipus.
(pedig szivesen kiprobalnam hehe)

>tetova, belso
>savban 20-al ballago sofor folidegesiti az olyan soforoket is mint
>en es emiatt belemennek rizikosabb  elozesekbe is. :-(
>( Eddig meg megusztam. Kop-kop. )

Pont erre gondoltam en is, sot en mar egyszer sajna meg is szivtam :(
hala az egnek nem volt sulyos.
Habar a kocsim rament...

>Tudod, nem tulsagosan elvezem a vezetest, amikot 4:30-kor
elindulok...

Jo hat faradtan persze en sem elvezem a vezetest, meg a varosi csucsban
sem.

>En ugy erzem a velemenyunk nem homlokegyenest ellenkezo,
>csak mashonnan nezzuk a dolgokat.

Egyetertek!

Po:li :
>Igazsagtalan velem szemben, akinek 16 eves autoja van, hogy ugyanannyit
>fizetek, mint akinek uj.

Veled vagyok, szerintem is!

Kalman:
Szivembol szoltal, uff :)

Odette:
>Ha mar egyszer kifujtad a duhodet, akkor egy kicsit higgadtabban is
>fogalmazhatnal!

Igazad van, de a vegen bocsanatot is kertem miatta.
Meg hat pont a vegere ment ki a goz, aztan addigra mar el is kuldtem :)


Huhh.
Latom jo kis vitat kavartam itt kis kirohanasommal.
Bocs a hosszu valaszokert!

Tovabbi jo es balesetmentes vezetest MINDENKINEK! :)
Gyuri
+ - Ford Escort vallalati auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

a fenti temaban:
azonnal vedd meg!
Meg ha egy evig kotelezoen kell is hasznalnod, dragabban tudod majd eladni
(sokkal) mint amennyiert vetted.

udv:
		Zaruba Gergely

**************************************************************
*      ,                                                     *
*     Zaruba Gergely MSc.Of CS.    PhD. Student of the       *
*         High Speed Networks Laboratory on the              *
*     Department of Telecommunications and Telematics,       *
*            Technical University of Budapest                *
*                                                            *
* e-mail:             Tel:+(36) 1 4633119   *
* http://hsnlab.ttt.bme.hu/people/pages/zaruba.gergely.html  *
**************************************************************
+ - Re: biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teljesen igazad van. A statisztika raadasul meg tomeget is igenyel. Ezert nalun
k nincs kulonbseg a kotelezo gépjarmu biztositasban a kocsi szine szerint, Angl
iaban pl. van. Egyebkent az eletbiztositasokban a melyinterjut altalaban az orv
osi vizsgalat potolja, de ez is draga es elriasztja az ugyfeleket. Ezert azt mo
ndjak, hogy aki eletbiztositast kot korabban, aki nyugdijbiztositast kot az kes
obb hal meg, mint az atlag. A biztositok ezert szeretik a vegyes biztositasokat
. Szoval jo a biztositas, mert biztonsag, de csak akkor ha a biztosito nem megy
 tonkre (nem szokott, mert ki van talalva...).
udv. Mayam

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: jumper.itb.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS