Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2217
Copyright (C) HIX
2004-06-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: *** HIX AUTO *** #2216 (mind)  13 sor     (cikkei)
2 re:metro + balkez (mind)  24 sor     (cikkei)
3 baloldal + ketlabas automata (mind)  42 sor     (cikkei)
4 jegeso + horpadas (mind)  19 sor     (cikkei)
5 jobbkormanyos (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Sziasztok! (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Re: sarfogo, hummer, zaszlo (mind)  37 sor     (cikkei)
8 re: re: Karosanyag amcsiknal (mind)  18 sor     (cikkei)
9 citroen (mind)  5 sor     (cikkei)
10 horpadas (mind)  32 sor     (cikkei)
11 Volvo, stb (mind)  134 sor     (cikkei)
12 Fw: hummer (mind)  3 sor     (cikkei)
13 nemet-japan minoseg, ki mit birtokol (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Dizelek (mind)  29 sor     (cikkei)
15 Javitas horpasztas (mind)  92 sor     (cikkei)
16 Kihagytam a dizelekbol... (mind)  7 sor     (cikkei)
17 Kormanyozas (mind)  29 sor     (cikkei)
18 Jegvert vasarlas (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Re: sarfogo, halogen UV... (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Re: jobbkormany (mind)  10 sor     (cikkei)
21 re: HMMVW (mind)  48 sor     (cikkei)

+ - RE: *** HIX AUTO *** #2216 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

> Egy ideig nagyon csodalkoztam, hogy miert vannak a bpi
> hidak egyfolytaban _roman_ zaszlokkal fellobogozva...

	  Igen, rettenetes! En meg tovabb szoktam szoni ezt a
	gondolatot: roman zaszlo Magyar Villamosmuvek emb-
	lemaval a kozepen... Ugy kellene az egeszet lecserel-
	ni/attervezni, ahogy van! Egyszerre siralmas es megte-
	veszto.
	  Bocs az offtopic miatt. Udv mindenkinek:

								Nagyak
+ - re:metro + balkez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>>...Szerintem arra ne alapozzatok, hogy mi lesz 2006 utan (lasd
Nemzeti
>>Szinhaz) :))))
>Tehat nagyon
>sok erv van, miert nem erdemes lefujni, vagy halasztani. ;)
Van egy mindezeknel erosebb erv, ami "mindent visz": az a szemet
pufajkas banda kezdte el...
Mit nekunk EU tamogatas, rohogve visszafizetjuk, ha ezzel
megmutathatjuk nekik.

> Felado : 
>No, ezert alakult ki a balodali kozlekedes.
>Egyszeruen a balkezeseket kirekeszto, diszkriminativ felfogasbol ;)
Olvastam valahol egy tudomanyos kiserletrol, ahol bebizonyitottak,
hogy varatlan veszhelyzet eseten az ember automatikusan balra ugrik
(balra rantja a kormanyt), ami baloldali kozlekedesnel le az utrolt
jelent, mig jobboldalinal neki a szembejovonek.

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - baloldal + ketlabas automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Antal Attila
>Kulonben meg olyan mokas egy masik
>rendszerben vezetni ! En legalabbis nagyon elveztem...
A magyar hataron csak ugy tudtam benyujtani az ablakon az utlevelet,
hogy a tukor hozzaert a bodegahoz (igy sem volt sima ugy atmaszni az
anyosulesre :-) ). Persze a soromponal allo hataror meg nem ertekelte
amikor majdnem raaltam a labara a kocsival a manover kozben :-o

A masik moka a parkolohazak es az autopalyakapuk.

> Felado : 

>A jobb laba kozben mit csinal?
felemeli a gazrol, de kozben mar nyomja a ballal a feket ezzel is idot
takaritva meg.

>Mi van, ha veszfekezni
>kell, kozben elfelejti levenni a jobb labat a gazrol,
>es a fekezestol amugy is elore csuszik es tovig nyomja
>a gazt?
Es mi van, ha kezi valtosban elfelejti atrakni a labat veszfekezes
elott (nem hitetlenkedni, apos igy torte meg a kocsimat - amikor meg
jobban ment, akkor meg jobban nyomta a "feket", amig ki nem fordult a
bal elso kerek)

> Inkabb vegye le a jobb labat a gazrol, meg ha
>esetleg egy-ket tized masodperccel tovabb tart, sokkal
>biztonsagosabb.
Neha meg azon a par tized masodpercen mulhat :-o

Viszont olvasva a tobbi valaszt, az jott le nekem, hogy akkor lehet ez
problema, ha valtogatja az automata es kezi valtos autokat (na ez az
ismeros csak automatat vezet - amikor kezi valtost kapott
csereautonak, akkor uvolto motornal eszbekapott es valto nelkul
probalt feljebbkapcsolni, majd ha nem ment akkor kuplungolt :-) )
Apropo, Anliaban ha automata autoval mesz vizsgazni, akkor olyan
jogsit adnak, amivel nem vezethetsz kezi valtost.

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - jegeso + horpadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Teeby irta:
: Ugy tudom nyugaton a biztositok, ha lehetseges a horpadaskihuzas,
: akkor nem fizetik ki az anyagfolytonossagot befolyasolo javitast, csak
: a kihuzast.

Ezt nem tudom. Viszont a jegeso azt jelenti, hogy nem csak egy horpadas
van a kocsin, hanem sacc per kabe 500. Ennek a kihuzasi koltsege esetleg
tobb, mint a teto- + motorhaztetocseree. Egy rendes jegesot megelt auto
egyebkent kb. ugy nez ki, mint a Peugeot (?) reklambeli agyonkalapalt
kocsi. Igy lehet, hogy a biztosito gazdasagi totalkarra veszi fol
(szintugy, mint az arvizet megelt autot, amire laikuskent azt mondom, hogy
meg lehetne szaritani).


Udv,
marky
+ - jobbkormanyos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szokoly Gyula irta:

: Nem ertem, miert olyan lenyeges, hogy hol van a kormany. Marmint az
: autoban.

Teljesen mas vonatkozasban: a torestesztek miatt. Egy jobbkormanyos auto
nem tukorkepe egy balkormanyosnak, (a motort nem forditjak meg,
pedalelrendezes es sebessegfokozatok elrendezese marad), emiatt
torestesztnel maskepp viselkedik. Amit nem tudok, hogy vezetooldali 40%-os
offszetu torestesztnel melyik oldali kormany jobb elvileg. Azaz, hogy ha a
valto a motor bal oldalan van, akkor jobb-e a motor jobb oldalat
eltalalni; ill. ha feltesszuk hogy a karambol pillanataban a delikvens
egyszerre nyomja a kuplungot es a feket, akkor a jobbkormanyos autonal a
labai nincsenek annyira a karosszeria szelenel.


Udv,
marky

U.I.: Nemetorszagban a kozterulet-fenntartok so:pro"kocsijai is joreszt
jobbkormanyosak.
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nemreg veletlenul eltevedtem a www.italiaspeed.com oldalra, es talaltam egy
olyan menupontot, ahol megmutatták, hogy az olasz autok 2008-ig milyen
valtozasokon mennek keresztul.
Es ott talaltam meg az Alfa 156 utodjat, az Alfa 158-ot!
Ha valakit erdekel, irjon, s elkuldo0m neki a kepet.

Üdv: Bandee
+ - Re: sarfogo, hummer, zaszlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Ugyhogy hiaba van nekem gumilapom, a hatso ablaktorlot intervallumosan
> kell jaratnom vizes autopalyan. Erdekes modon viszont tobb helyen jartam

Ez szerintem inkabb a kocsi aerodinamikai jellemzoivel (orvenyek alakulnak
ki a viszonylag meredek hatfal mogotto) van kapcsolatban, mint a sarfogo
gumi meg letevel vagy meg nem letevel.

> A H1-rol: kivulrol ugyan baromi nagy auto, de a vezetonek es a J1 utasanak
is k
> b annyi hely jut, mint egy Opel Corsaban. A ket ember kozott ugyanis ott
feszul
>  a motor. A kocsi orraban csak a huto van (majdnem vizszintesen), meg nemi
eroa

 Es menet kozben beszelgetni sem lehet, mert egy csoppet hangos az az ott
levo motor.

> csit meg nem jelolik szinnel. Arra vigyazni kell, hogy a piros-sarga-kek
fofalu
> si szinek megmaradjanak. Egy ideig nagyon csodalkoztam, hogy miert vannak
a bpi
>  hidak egyfolytaban _roman_ zaszlokkal fellobogozva... Aztan valahol
megtudtam,
>  hogy ezek a varos szinei. Ezzel egyutt is fura. Mi ez, varosallam?

Szerintem tortenelmileg eleg sok varosnak es megyenek van zaszlaja, cimere.
Miert pont budapeste ne lenne. Egy kollega meselte, aki benne volt valami
zaszlo szovetsegben, hogy hozzajuk erkezett megkereses regebben valamelyik
jobboldali parttol, hogy iteljek el azt, hogy Bp a roman szineket vette fol
(akkortajt keztek ujra kirakni a zaszlokat, ez a 90-es evekben volt.) ok
pedig kenytelenk voltak visszairni, hogy budapestnek szuletese ota ez a
zaszloja, csak a szocializmusban nem volt divat lobogotatni.


Szabolcs
+ - re: re: Karosanyag amcsiknal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Europaban sem azert vesznek az emberek dizelt, mert
>kevesbe szennyezi szennyezi a levegot (ami abszolut
>ertelemben nem igaz, mert jobban kormol, igaz, kevesebb
>CO2-ot kelt), hanem mert olcsobb a gazolaj.
A nagy atlagra gondoltal ugye? En speciel azert vettem dizelt, mert ugy
tudtam hogy dizelmotor eseten kevesebb biszbasz is eleg ahhoz, hogy
berregjen. (Marmint elektromos biszbasz)
Na meg az asszony pruszkolt a 3000 V6 24V-tol amikor meglatta a varosi
fogyit :(((
-----------------
>Tartos 3000 folott a fogyasztas kozel duplaja a 2000 alattinak!
>(varoson kivul 6.7 <--> 12 liter).
Upsz! Milyen dizel az? Enyem 2.1TD 12V es nem hajlando 7 fole menni, se
varosban se otopalyan ha 3000 kornyeken jarok hiszen az csak 130km/h
otodikben.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Link:
http://www.vezess.hu/hir.php?idx=2707

Udv joe
XM 2.1TD
+ - horpadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Amit en lattam horpadas kihuzasara, az nem vakuum es nem is elektromos!

Van egy rud, ami kb 50cm hosszu. Erre a rudra fel van helyezve egy hosszaban
elcsusztathato suly. A rud ket vegen rogzites van, hogy a suly ne tudjon
lejonni rola.
Egyik vegere a rudnak, kulonbozo meretu, alaku, formaju tapado koronghoz
hasonlo fulek fogathatok fel. Nagyjabol igazodnak a horpadas meretehez
alakjahoz.
A korongokat felulet tisztitas utan raragasztjak a horpadt reszre, majd a
rudat rogzitik a korongra. Ezutan egy eros rantas kovetkezteben a rud vegen
megakado suly leszakítja a felragasztott korongot a feluletrol, mikozben a
horpadas kihuzodik valamilyen mertekben. Szerencses esetben mar elsore
megfelelo mertekben. Ha keves a kihuzodas, akkor ujbol kell csinalni, ha
pedig tul huzzak, akkor megfelelo karosszeria egyengeto idomokkal
visszautogetheto. (a tul huzas a legritkabb)
Gyakorlatilag teljes mertekben eltuntetheto a horpadas egy gyakorlott
szakember szamara.
A modszer hatranya az, hogy nagyon nagy tapasztalatot igenyel. Pl, ha tul
erosre sikerul a ragasztas, akkor leszakitja a festeket is!. Ha pedig
gyonge, akkor a festeken marad nemi ragaszto, amit utana el kell tavolitani.
Valamint a rantas merteke se mindegy milyen, mert a szaki akit en lattam az
elsore kihuzott tobb horpasztast, mig akik csak ugy elsore probalkoztak,
azoknak tobbszori rangatasra sikerult csak eredmenyt elerni.
A modszert a nemeteknel lattam, hogy idehaza hol van hasonlo, egyaltalan
letezik-e nalunk, azt sajnos nem tudom. (de remelem elobb utobb lesz aki
csinalja, mert egy paraszt ranyitotta az ajtajat a kocsim oldalara. Festes
nem serult, de a fenytores jol lathato)

Udv,
Jockey
+ - Volvo, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par napja a Volvot is besoroltam a fuggetlen markak koze. Ahogy figyelmeztettek
 is, teves az informacio, a Volvo a Ford PAG (Premiere Automobile Group) tagja,
 egyutt a Land Roverrel, az Aston Martinnal es a Jaguarral. Bocs a felrevezetes
ert.

>hiaba van nekem gumilapom, a hatso ablaktorlot intervallumosan
>kell jaratnom vizes autopalyan. 
A 3-5 ajtos karosszeria-formanal mindig koszolodik a hatso ablak, mert a kocsis
zekreny mogotti orvenyek mindent felkavarnak a kocsi hatfalara. Ha lattal anno 
Lancia Delta raliautot (azon a kocka-forma miatt jobban latszott, mint egy Focu
s WRC-n), az oldalai mindig teljesen tisztak voltak, a  hata meg egy mero retek
. Sot, poros uton nagyon jol lehetett latni, hogy a kocsi mintha egy tomor porf
elhoz huzna, nem pedig csak a kerekek alol "ek alakban" emelkedo port.

>Erdekes modon viszont tobb helyen jartam
>mar olyan aszfalton, ahol a legnagyobb esoben is csak a szokasos
>vizmennyiseg tizede verodott fol.
Erdesitett aszfalt, sokkal nagyobb szemcseju, mint a sima. A benne levo bazalkt
ovek kozott a viz le tud folyni rola, de hangosabb es jobban eszi a gumit.

>Nem ertem, miert olyan lenyeges, hogy hol van a kormany. Marmint
>az autoban. (snip) De kit erdekel, szerintem. 
Mondjuk engem, meg azokat, akik reagalnak ra. Es ne felejtsd el, hogy a jobbkez
szabalytol indultunk, ha teged az "nem erdekel" az feler egy ongyilkossagi kise
rlettel...

>Legkozelebb nezel USA-ban jatszodo
>filmet, akkor jo eselyed van ra, hogy latsz postas kocsit. Nezzed
>meg, hogy hol van benne a kormany 
Na es? Mo-on is vannak Ifa, meg Scania utcasepro kocsik, amelyek gyarilag jobbk
ormanyosak. De ezek a jarmuvek az en szememben a repteri lepcso-autoval egy kat
egoriaba, a specialis munkagepek koze tartoznak. Viszont meg egyetlen Camarot, 
Corvettet sem lattam, amit pl a Japan vagy UK piac igenyei miatt jobbkormanyosr
a epitettek volna...

>Szennyezes (ez is gumicsont): at kene menni KORNYESZ-re vele, oda tarozik.
Amig az AUTOK szennyezeserol beszelunk, legalabb ugyanannyi letjogosultsaga van
 itt is!

>Azaz Ny-Europa befoghatja, mert Kina minimum
>haromszoros nepesseggel kevesebbet szennyez.
Ahogy emlitettem volt, Kina fejlodo orszag, a Mongoliaval hataros teruleteken, 
Tibetben, meg egy csomo helyen egyaltalan nincs se viz, se villany, se semmi, a
mi szennyezhetne. Keso kozepkori szinvonalon elnek, akar csak Afrika. Viszont n
ezd meg Pekinget, Shanghajt, meg a gyorsan fejlodo nagyvarosaikat, az orszagon 
belul fejlettnek szamito iparosodott teruleteket. Kb olyan tiszta a levego, min
t a viktorianus Angliaban a gozgep feltalalasa utani idokben. Szo szerint feket
e az eg, rosszabb, mint a legdurvabb LA szmogok. Es Europa alairta a Kyotoi Egy
ezmenyt, vagyis probal tenni a problema megoldasaert, mig az USA a kisujjat se 
mozditja. Akkor kinek is kell befognia?

> Gaz: Ny-Europa nepsurusege kb. negyszer annyi, mint az USA-ban.
> Nehez becsovezni...
Persze, mert az egesz Sziklas hegyseg, Texas, Uj-Mexiko, meg ki tudja meg hany 
allam gyakorlatilag tok ures, a lakossag jelentos resze pontszeruen koncentralt
, megapoliszokban lakik, amit ugyancsak konnyu becsovezni, a "15 kilometerenken
t egy 20 hazas falu" telepulesszerkezetu Europaval szemben. De mar feltalaltak 
a telepitett gaztartalyt is, ahova futesi szezononkent EGYSZER jon egy tartalyk
ocsi, aztan egesz telen futhetsz a tiszta gazzal. 

>A fo oka annak, hogy elviszik a kereskedohoz, es nem a kikotoben veszi at,
>hogy az autot at kell allitani, hogy megfeleljen az USA kibocsatasi
>szabalyoknak! (ettol a kocsi kicsit rosszabbul fog menni)
Azt hittem azert, hogy kapjon piros indexet, meg szimmetrikus elso fenyszorokat
. 
Megprobalok utana jarni, mert az Audinal pl egyetlen gyartosoron keszul a vilag
 osszes TT-je, es eddig nem tudtam, hogy a gepeszet is kulonbozo volna az USA v
altozatokon, nem csak a vilagitotestek, meg a kilometerora.

Annyiban viszont egyetertek, hogy a Mercedes _dizelek_ azert szorultak ki az am
erikai piacrol a mert a W126 szeria idejere beszigoritottak kornyvedbol, a W140
 (balna) sem tudta hozni, pedig EU-ban volt egy keves 350SD valtozat, es csak a
 CDI megjelenesevel lett ujra olyan tiszta dizel Merci, ami csont nelkul mehet 
az USA-ba is.

>Nos az altalam ismert mindket technologia mechanikus kezi erovel
>vezerelt. Sem vakuum sem magnes nem kell hozza.
>Az oka nagyopn egyszeru, es ez a technologiai folyamatokbol ki is
>derul.
Kosz Teeby, most mar van fogalmam rola. Vegul is egyszerunek _tunik_. 

>>a megnyulast hogy alakitjak vissza.
>Mekkora merteku ez a megnyulas?
Nekem nem a teton van jegesonyom, hanem az ajtoimon vannak kisebb horpadasok. M
asok nekinyitottak, mellolem kitolataskor a lokharito hozzaert az ajtomhoz. 2-3
db- Igazibol pinduriak, ha koszos az auto, eszer se veszed, de ha lemosom es cs
illog, akkor a fenytoresbol nagyon latni, hogy ott bizony nem OK valami. Ezeket
 akarnam majd eltuntetni, de felek, hogy nem megy.

>Az en dizelem nem mai auto, ezert csak 3500-ig tudom porgetni,
>e fole lejton sem tudom folporgetni :( 
Az erdekes. A Sierra 2.3D es az 1.8TD is 4500nal szabalyoz le. Ha uresben lepad
lozod, meddig porog fel? A dizel nem tud tulporogni, az adagoloban levo regulat
or max. fordulaton tartja dadogas nelkul, nem ugy, mint mikor a benzines gyujta
selvetellel szabalyoz le.

> Csak erdekessegkeppen kozlom, hogy ez a motor
>egy korai Fiat motor a 90-es evek elejerol. ;) 
Nem VM?  A 90es evek elejen a Fiat konszern a VM-tol vette a 2.5os dizeljet, ez
 dolgozik az Alfa 155TD-ben is.Aztan szinten a 90es evek elejen a Fiat megjelen
t a Cromaban a vilag elso commonrail dieseljevel, a 2.0TDID-vel, de ez mas auto
ban nem szerepelt, a tudomany legkozelebbi felbukkanasa az 1.9JTD lett.

>gyartanak dizelt, ezert annak idejen a Fiat-tol vettek a motort, es
>azt szereltek a Scorpiokba :) Tehat nekem nemetben gyartott amcsi
>autom van, amiben olasz sziv dobog francia adagoloval :))) 
A Scorpio nekem erosen Ford AG-Koln, nem pedig Ford Motor Co.-Detroit, ugyhogy 
az amcsi auto kicsit erosnek tunik.

>melyikre kell ugranom, ha valaki szidni kezdi valamelyik orszag
>gyartmanyait? ;)
Haat, ha ram hallgatsz, mindegyikre :-)

>A Passat-al 1200-2000 kozott kozlekedtunk, egyszer 2500-ig is kiporgot.
A cimboramnak a mar emlegetett Superb-jeben ugyanez a motor van, en is vezettem
, de igen nyugodt ember lehetsz te, ha eleg a 2000rpm alatti mutatvany is. :-) 
Ha 2000-3500 kozott hasznalod, benzineseket megszegyenitoen bir menni. 

Hiluxbol itt ketfele van, a 2.5D4-D (102LE/260Nm) es a 3.0D4-D(125LE/300Nm), mi
ndketto hosszuloketu, "teherautos" dizelmotor, 4hengeres, commonrail, 16V, turb
o, intercooler. Azt hiszem otthon csak a kicsit lehet kapni. 

Pick upban itt most a Nissan a legerosebb a 3.0ZDi motorjuk 150LE. Hangsulyozom
, hogy ezek teherautos, hosszuloketu, lassujarasu motorok, az epitesmod es a ha
sznalhatosag fenyevnyire van a JTD/CDI/TDI/d jelzesu korszeru europai dizeleket
ol. Nem feltetlenul rosszabb, csak masra valo. Teherautozni, rovid valtoval, na
gy sulyokat cipelni. Egy europai full-aluminium hightech dizel meg kicsi, konny
u, porgos (relativ), szemelyautozni valo. Bar van egy fenykepem, amin egy Audi 
Allroad quattro (2.5TDI V6) harmas ekevel SZANT, mert a  Fritz fogadott a Hanss
al, hogy az autoja megbirja azt...

Allitolag a BBC Top Gearban vonszoltak egy kivagott fat egy VW Tuareggel (V10TD
I 750Nm) demonstralando, hogy ha valakinek erre van ingere, akkor az auto ezt i
s tudja.
+ - Fw: hummer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Utananeztem, a H2 a Chevrolet Tahoe nevu full size SUV technikajara epul. Szep 
nagy, de toredeke a H1nek.
Fogash
+ - nemet-japan minoseg, ki mit birtokol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most olvastam a Financial Times-ben, hogy a japan Mitsubishi-Fuso (a Mitsu hasz
onjarmu reszlege) az elmult ket honap soran visszahivott 400.000 db (negyszazez
er darab) busz es teherauto melle ujabb 450.000-et kenytelen visszahivni, mert 
az elmult idoszakban a jarmuvekben 74 esetben keletkezett tuz, a visszahivasok 
soran ujabb 43 esetben talaltak "barmikor bekovetkezheto" veszelyt. A gaz eleg 
komoly, nyomozas, eltussolas, 50%-os fizetescsokkentesek a vezetoknel, minden v
an, mint egy akciofilmben.

A nemetek ott jonnek a kepbe, hogy a Mitsubishi Fusoban a Mitsubishi Motor Co-n
ak mar csak 20%nyi reszesedese van, 65%kal a Daimler-Chrysler a fo tulajdonos. 
A Fuso japanban piacvezeto, az evi 1.3mio haszonjarmuvel a japan piac 1/3-at ur
aljak.

Aki egyebkent szereti a mindenfele "osszeeskuves-elmeleteket", annak ajanlom a 
www.theyrule.net oldalt, ahol remek csaladfakat keszithetunk a nagyobb amerikai
 cegek osszefonodasairol. Meg lehet tudni pl, hogy tobb emberke tag a Ford es a
 GM igazgatotanacsaban IS, vannak Coca-Cola managerek, akik kulonos modon a Pep
si-nel is igazgatosagi tagok, vagy pl a Microsoft es az Intel is rendelkezik ef
fajta atfedessel...

Fogash
+ - Dizelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

>>2.000 1/min alatt szinte meg sem mozdul. 2.000 1/min-tol
>>kezd huzni es ott is az also hatara a mozgatokepessegenek.
>1900-3500 kozott a max nyomatek 90%a rendelkezesre all, nyomateki
csucs 2000-22
>00rpm kozott. Az "also hatara" finoman szolva is nem valos. 1700-1800
alatt sem
>mi elet nincs, de onnet jon a nagy tolas egesz 4000ig, utana mar nem
fokozodik 
>a hatas, es ha felkapcsolsz, akkor is a nagynyomateku zonaba esel.

Nekem az egyetlen rendelkezesre allo informatorom a muszerfalon volt.
Ami csak mozogva adta le a szukseges infot.

>>3.500 1/min felett mar hangosak a mai dizelmotorok. De ora szerint
>>kenyelmesen leporgik a 5-6.000-et. 6-tol piros, az elektronika meg
>>ugysem engedi tovabb. Tapasztalat.
>Tudomasom szerint 5500nal tilt, de eddig ertelmetlen elforgatni.

Az utolso tagmondatban egyetertunk.
A tobbihez annyit szeretnek hozzafuzni, itt mar elkalandoztam es a
2.2DTI 2.0DTI motorokat is idekepzeltem.
A Citroen Berlingokon (1.9 szivo) is 5.000-tol kezd surusodni a
vonalazas, de az igazi besurusodes 6.000-tol van.
Mire hazaertem a PUG HDI-t elfelejtettem, hulyeseget meg nem szeretnek
irni. :-)

teeby
+ - Javitas horpasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elsosorban:
>Az elektromagnes nekem hihetobbnek tunik, de ez is csak tipp. Valaki
latott mar
> ilyent eloben, mukodes/csinalas kozben? Milyen volt, milyen lett?

Mint irtam sem elektromos-magneses sem vakuumos eljarast nem lattam.
Csupan a mechanikusat.
Azt hasznaltam is, arultam is (amikor, es ez nem titok, a Wu:rth-nel
dolgoztam), az esetek jelentos reszeben nagyon szep eredmenyt lehet
elerni vele. De vannak esetek, amikor egyaltalan nem is hasznalhato.
Alkalmazhato esetekben a lemeznek nincs mervado megnyulasa,
mechanikailag ugyanaz tortenik vele, mint behorpadaskor. Hogy a
kesobbiekben huzo igenybevetelre hogy reagal a lemez nem tudom, de
szerintem nem is lenyeges.

Mar nincsen rola informacios anyagom sajnos, amit be tudnek akar
szkennelni is.
Nagyjabol ponyvan annyi a technologia, amit a tegnapiban leirtam. De
ha valakinek kerdese van, allok elebe.
Csak olyan kerdeseket ne tegyetek fel, amik a lemez huzhatosagi
adatait, es az ezzel kapcsolatban beallt valtozasokat erintenek.
Amugy ez a technologia az ugynevezett "hokizo'"-t szaknyelven
beulenfix-et hivatott kivaltani. Amikor is a "szakember" egy
popszegecset vagy egy csavart patentol/hegeszt a horpadasra es egy
erre rogzitett rudon, csuszkalo sullyal, ferfias maszturbalo
mozdulatokkal elkezdi kicibalni. 

>Nana! A "gyari gyari" technologia arrol szol, hogy siklemezbol
kipreselik az el
>emeket, azokat egy formaba rakjak,

Nem akarok hosszan idezni. De Fogashnak teljesen igaza van.
Foleg a feluletkezelessel kapcsolatos resz amit kiemelnek, es a
robotizalt eljarasok.
Egy gyari tizenvalahany reteg festek is ugyanolyan vastag, mint egy
javitott 3 reteg. Csak az elsot robotizaltan hordjak fel, megfelelo
retegvastagsaggal, mig az utobbit altalaban kezzel es esetleg kevert -
lakk+festek egyben - anyaggal.

Ami fontos az a GYARTOTT es JAVITOTT fogalmak kozotti kulonbseg. Az
eloszor behajtott csavar, a robotizalt elemillesztes, a hibatlan
tomito-ragaszto anyag felhordasa (ez egyes autotipusok eseteben
sokszor szemmel lathatoan kerdeses), a megfelelo eszkozokkel az eloirt
adatokkal torteno operalas legtobbszor es egyuttesen csak gyartaskor
megvalosithato.
Egy javitott auto (vagy egyeb targy) sosem lesz olyan mint az eredeti!

Lenyegi momentum: a gyari technologias javitas, ami kevesbe
ertekcsokkento, es a piac altal elfogadott megoldas.

> Vagy csak el akarod adni, es kiderul eredetviz
>sgan, hogy a fel auto at van fenyezve. Hogy adod el serulesmentesnek?
Melyik ve
>vo hiszi el, hogy ez egy balesetmentes auto, csak a Hodlmayernel
kicsit nekimen
>t a vagon oldalanak?

Ha nekiment, akkor sem fujnak bele.
Elem kukaba, uj fel, festek gyari minosegu (Standox+3M),
retegvastagsag megegyezo (retegszam nem, de ezt Te ugysem latod).
Ha pl. tetot kell cserelni az autot nem javitjak. Eloiras van ra, hogy
ilyenkor mi a teendo. Altalaban arveres, de a kereskedok elojogot
elveznek, megvehetik sajat javitasra+hasznalatra. Tovabb nem
ertekesitheto.
Megjegyzem: Ho:dlmayr. E nelkul. Mindenki rosszul tudja... Ja es Ho:di
(nem Ho:dli), legalabbis en meg csak igy hallottam. :-)

Amugy en jartam ugy, hogy az eredetvizsgat kihoztak frankon, a vasarlo
pedig a muszakin megbukott a hegesztett alvazszammal.
En ezt tudtam, de az eredetvizsgat nem en csinaltam. 8.000-ert
(akkoriban) 1 ora alatt, hanem THG-sek. Minosites: A.
Aztan a muszakira kihivtak a rendoroket (minek?). Utana kiderult, hogy
semmi gond, balesetes volt a kocsi. De nem all korozes alatt. Tehat a
kommandosok nem kellenek. :-)
Ejnye bejnye az az eredetvizsgaloknak, a vizsgabiztosok ugyesek
voltak, levehetik a szemuveget, nem kell mar hordaniuk. A vasarlo
pedig az autora csak E (asszem) minositest kaphatott.

>Ez a duma akkor is ment, amikor a Hodlmayer Passau-i telephelyen
parszaz (parez
>er?) Skoda eluszott 1-2 eve. Azota talalkozott valaki arviz miatt
olcsobb Skoda
>kkal?

Ez a rebesgetes akkor ment, amikor nehany zsivany! hasznaltauto dealer
megprobalt jol "lehuzni" nehany embert (naiv vasarlo). :-)
Mint irtam egy bizonyos mervu es fajtaju serules utan mar nem
ertekesitheto tovabb az auto privat vegfelhasznalonak.

teeby
+ - Kihagytam a dizelekbol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudjatok mi volna erdekes?
A kulonbozo okokbol vizsgalt fordulatszamok melle ismerni a furat,
loket mereteket. Valamint az egyeb befolyasolo technikai adatokat.

teeby
+ - Kormanyozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gyula!

>is. Ezen kivul az *USA*-ban gyartanak *USA* piacra *USA* gyartmanyu
>autokat jobb oldali kormannyal. Legkozelebb nezel USA-ban jatszodo
>filmet, akkor jo eselyed van ra, hogy latsz postas kocsit. Nezzed
>meg, hogy hol van benne a kormany (aki erre lusta, annak elarulom:
>jobb oldalt). De kit erdekel, szerintem. Esetleg a talalos
>kerdes valakit: miert van jobb oldalon a kormany a fent idezett
jarmuben?

Az USA-nak vannak jobbkormanyos tagallamai?
Az USA gyartott es talan meg most is gyart mas, nem europai, piacokra
is nem?

A postaskocsi meg azert jobbkormanyos, mert nem kell baloldalon
kiszallogatni es folyton azt figyelni jon-e valami, ami ledurrantja az
ajtot. Meg a tokom se maszkalna korba a kocsit, mikor a postalada az
ut szelen van. Akkor minek kell az ut kozepere kiszallni?
Ugyanigy szerintem az nyomdak ujsagkihordo kocsijai is
jobbkormanyosak. Akar a tejeskocsi is. Ha vannak ilyenek. :-)

>Azaz Ny-Europa befoghatja, mert Kina minimum
>haromszoros nepesseggel kevesebbet szennyez.

Mas szocialis es gazdasagi szinvonalon. Mas kulturalis es
tradicionalis eloelettel, mas gondolkodasmoddal. Ami azert nagyon
fontos.

teeby
+ - Jegvert vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Hosszu!

>te megvennel egy jegvert karosszeriacserelt autot uj aron? vagy egy
>hasznalt eseteben ez nem arcsokkento tenyezo?
>Hogy a gyar szerint ez nem az azt elhiszem, de a piac is igy
gondolja?

A Piac ugy gondolja, hogy ha bizonyithato az eset, a megfelelo
eljarast kell igenybevenni.
Erre vannak dokumentaciok. Lasd Eurotax katalogus, szakertoi eloirasok
stb..

teeby
+ - Re: sarfogo, halogen UV... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2215, :
 >En ugy tudom, hogy ezzel akartak esos idoben nagyobb kovetesi tavolsag
 >betartasara osztonozni az autovezetoket. Ha jobban csapta az elotted halado
 >a vizet a szelvedodre, logikus, hogy lemaradtal.

Hm, eleg hazard megoldas... biztos, hogy ez az ok?

 >Kiegett az egyik tompitottam, vettem helyette masikat az autosboltban es
 >kicsereltem. Otthon azert elovettem a kocsi gepkonyvet es akkor olvasom,
 >hogy "kizarolag a Renault szakszerviz altal ajanlott UV vedelemmel ellatott
 >halogen izzot hasznaljunk. Minden mas hasznalata a lampa meghibasodasahoz
 >vezethet."

Ha az izzoszal korul van egy uveg bura, akkor az UV szurve van. Marpedig
bura nelkuli izzot nemigen arulnak... :D
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re: jobbkormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2216, :
 >  Nem ertem, miert olyan lenyeges, hogy hol van a kormany.

Hat pl. elozesnel jol johet, h tudsz konnyen kukkolni, es nem kell
az egesz autoval csalinkazni...
Postasautoval, utcasepro kocsival meg nemigen szokas elozni, imho ezert
kerulhet mashova. Ott fontosabb, h a munka jol/egyszeruen legyen vegezve.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - re: HMMVW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Fogash!

Szivesen a kutakodast!:)

>>
Ugy eljek, hogy a katonai darab ajtaja ket utolag
felszegecselt lemezfulon fityego Tuto lakattal volt
bezarva.
>>

Valoban!:) Sot, ilyen 'extra' is csak a
pancelozottakon van! A tobbin az ajto csak annyi, hogy
egy vekony keretre rafeszitenek egy  ponyvat egy puha
plexi ablakkal es egeszet egy olyan komolysagu
kilincsel lehet az becsukni, mint a budit a kert
vegeben:) Ha meg meleg van es nem kell, le lehet
emelni az egesz ajtot a zsanerokrol, nehany kilo csak.

>>
A kocsi orraban csak a huto van (majdnem
vizszintesen), meg nemi eroatvitel, hogy ne legyen
olyan serulekeny.
>>
Azert a motor nagyobbik fele is ott van meg, inkabb a
valto az ami annyira belog! De az olyan szelesen, hogy
a ket ules koze ket lada sor egymas melle siman
beferne! Az oldaltavolsagot a vallam es a kocsi kozott
talan a kispolszkizos elmenyeimmel tudnam
osszevetni!:) Es a hab a konfort tortajan a fix szogu
ulestamla; utalnek ilyenben orakat tolteni.
Ellenben a vezetni nagyon konnyu - foleg ha azt nezzuk
mekkora boszme egy joszag! Automata valto (- a
"gyengebbek kedveert". Ez anno a palyazat kiirasakor
feltetel is volt, ui. az elod Willys Jeep kezi
valtojahoz nem volt mindig konnyu olyan embert
talalni, aki tudta is kezelni:))))))) ),
szervokormany, kemeny de hatasos fekek, egy-ket
kapcsolo es slussz. Nagyon elrontani sem lehet.
Erdekes egy erzes vezetni! Az emberen urra lesz vmi
olyasmi erzes, amit egy tank vezetoje erzhet:
"kenyelmetlenul vagyunk, iszonyat zaj van; de arra
megyunk amerre mi akarunk":)

Udv,
Peter

=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS