Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 4
Copyright (C) HIX
1998-04-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 FORD Sierra (mind)  13 sor     (cikkei)
2 RE: Slager autok-autolopas-benzinlopas (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Re: ha mar daewoo (mind)  36 sor     (cikkei)
4 VW Beetle (az uj bogar) (mind)  78 sor     (cikkei)
5 Skoda (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Hello autosok! (mind)  10 sor     (cikkei)
7 autos adatbank (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Tablazat es autopalyadij (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Autoszerviz (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Razos ugy (mind)  15 sor     (cikkei)
11 RE: Skoda (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Skoda (mind)  31 sor     (cikkei)
13 Re: Slager autok-autolopas-benzinlopas (#1) (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - FORD Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok....

Ford Sierrahoz keresek muszercsoportot, vagy esetleg kulon sebessegmerot, 
illetve kalaptartot. Minden megoldas erdekel. Ha lehet
irjatok maganlevelet.

Alex
> ---------------------------------------------------------------------------- 
 
---------------------------------
Dekor Europa Kft. - Pallai Gabor rendszermanager
Tel: +36 24 510 242, Fax: +36 24 510 243
Email: 
+ - RE: Slager autok-autolopas-benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,
 Jok voltak Peter trukkjei, adok en is parat:

> Az onindito segedvezeteket, dieselnel a magnesszelepet egy rejtett
kapcsoloval
> erdemes megszakitani. Megneheziti az alkalmi tolvaj dolgat. 
Lattam mar olyat, hogy a fennt emlitet vezeteket rakotottek a
szivargyujtora, igy ha 
bent volt a szivargyujto akkor volt gyujtas, ha kivettek nem.
Immobiliser :)))

> Benzinlopas ellen legegyszerubb megoldas egy spiralrugot belehajtani a
a betolt
> o csobe. Olyan rugot, ami csokken atmeroben, mint a regi tipusu
habvero. Nem le
> het csovet dugni a tankba.
Csak tudnam, hogy hogyan rogzitsem a rugot a csohoz vagy a
betoltonyilashoz es 
egyaltalan hol lehet ilyen rugot szerezni?
Egyebkent a tank betonbiztos lezarasa sem mindig vezet eredmenyre, a
kornyekunkon
mar tortent olyan, hogy miutan a tankon at nem tudtak leszivni a benzint
elfureszeltek a 
fem benzicsovet. Hegeszteni nem lehet, ki kell cserelni -> ez pedig sok
10ezer forint...
(pedig nem a VIII.keruletben lakom, hanem a XI.ben...)

> Radiotolvajok ellen a muszerfal alatt elhelyeztem nehany
tapetavagokes-penget.
> Ha valaki be is jut a kocsiba, jol poruljar ha el akarja vinni a
radiot.
Ez az otlet nagyon tetszik, csak nehogy elfeledkezzel a pengekrol...
:)))

Udv,
  Gabor
+ - Re: ha mar daewoo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: ha ma'r daewoo... ( 11 sor )

> ki tud jot-rosszat mondani a NEXIA-rol ?
> atlagos igenyek, atlagos csalad, atlagos igenybevetelre.
> semmi extra.
> nekem teccik.
> 
> bes.

Nekem van egy 2 eves 4 ajtos GL, elso tulaj vagyok, 2 lanygyermek +
nej, kb atlagos csalad. Evi 12000 km futasteljesitmeny itthon es
kulfoldon, 
atlagos igenybevetel. 
Eddig rosszat nem nagyon tudok mondani, egyszer ment szet a bal elso
tukor allito mechanizmusa, ami miatt kicsereltek a tukrot garanciaban, 
meg jelenleg nem eg az egyik rendszammegvilagito lampa. Ennyi
meghibasodasa volt. Ja. meg az egyik ablaktorlo ugral az uvegen, de
eddig nem idegesitett annyira, hogy emiatt szervizbe vigyem. 
Pozitiv tulajdonsagai (szerintem) a baromi nagy csomagtartó, elég nagy
beltér (bar az utod Lanos hatul nagyobb, de a csomagtartoja fika)
porgos motor, nagyon jol huz, a radioja (alaparas 4 hangszoro) szuper.
Negativ tulajdonsaga (szinten szerintem) hogy az egyenesfutasa nem
igazan jo, ami nem ugy jelentkezik, hogy huz, hanem ugy, hogy ha nem
pont egyenesbe allitod a kormanyt pl az autopalyan, akkor nem all be
pontosan egyenesbe magatol. Igy aztan 140 km-es sebessegnel nem
erdemes egyik kezzel telefonalni, a masik kezzel meg cigarettazni.
Van, akinek nem tetszik a muszerfala, mert oreges, de hat nekem is
jobban tetszik 
a Renault Laguna muszerfala pl, csakhat az arabol 3 Nexiat tudnek
venni. 
Cimboram jart ugy egy pompas kinezetu 3-4 eves Lagunaval, hogy az
inditasgatlo csak neki nem engedte elindulni az autot. 
Szoval eddig en meg vagyok vele elegedve. 
Udv:

NagyZol(tan)
+ - VW Beetle (az uj bogar) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Oli kerdezett az uj bogarrol. Leirom, amit tudok rola, mivel itt, az Eszak
Amerikai VW eladoknal mar kb. egy honapja megvasarolhato. 

Az utobbi idoben nem hiszem, hogy barmelyik masik automodel ekkora
feltunest keltett volna, mint az uj bogar, amelyet Beetle neven arulnak. Ha
vegigvezetsz vele az utcan, az emberek tobbsege integet, vagy barmilyen mas
modon juttatja kifejezesre tetszeset, szinte senkit sem hagy hidegen a
kocsi megjelenese. Ahol a tulaj leparkol, egy kisebb tomeg veszi korul, es
sokan meselnek a regi bogarral valo tapasztalatukrol. A 60-as evek elejen
ugyanis a bogar volt az elso kis fogyasztasu, kompakt auto az amerikai
piacon, a nagy amerikai do:go:k mellett, meg joval a japanok megjelenese
elott. Ez a kor egybeesett a hippy mozgalommal, es ez a generacio
eloszeretettel vasarolta a bogarat. Mostanra pedig az egykori hippyk
meghaladtak az 50. eletevuket, nagy reszuk modosabb is lett, es
megengedhetik maguknak a kulonbozo jatekszereket, erre pedig szinte idealis
a Beetle masodik, harmadik, vagy meg tobbedik autonak, es jokat lehet meg
nosztalgiazni is mellette. De erdekes, hogy rendkivul nepszeru a fiatalok
kozott is, tobbek kozott azert is mentem el megnezni, mert a fiam
bezsongott erte. 

Az auto csak kulsoleg hasonlit a regi bogarra, technikailag mindenben mas.
Legfontosabb kulonbseg, hogy a motor elol van, es elso meghajtasu.
Ugyanarra az alvazra epult, mint a Golf IV, a Skoda Octavia vagy a Seat
Toledo. Egyelore itt 2 fajta motorral kaphato: 2,0 literes, 115 LE
benzines, vagy 1,9 literes, 90 LE TDI. Par honapon belul varhato az 1,8
literes, 150 LE turbo motor, majd meg kesobb az osszkerekmeghajtasu Syncro,
valamint a nyitott Cabrio. Az alapmodel ara Kanadaban 19,950 kanadai $, +
szallitas es 7 % ado. Ezert az arert van benne szervo kormany, 5 sebesseges
valto, klimaberendezes, elektomos ablakok es kulso tukrok, kozponti zar,
zold uvegek, 2 elso es 2 oldallegzsak, 4 fejtamla, ulesmagassagallitas,
valamint a volan is allithato teleszkoposan es a magassagaban is. Felarert
rendelheto meg: automata valto, ABS, kodlampak, konnyufem felnik. A
teljesen felszerelt gyari ara kb. 23,000 CAD.

Kivulrol nagyon jellegzetes az alakja a negy nagy sarhanyovan, kuszobbel,
elol es hatul is kerek lampakkal. Igen jellegzetes meg az un. kupolateteje,
oldalnezetbol szinte egy felkorivet ir le. Sem elol, sem hatul nincs
lokharitoja. Elol a motorhazteto igen keskeny, a motor szinte nem is
latszik, mert a beszivocsovek muanyag boritasa szinte kitolti a teret.
Hatul szinten keskeny a csomagtarto ajtaja, amely az ablakkal egyutt
nyilik, a hatso ules elore dontheto. A csomagter aranylag kicsi, kb. 210
literes. 

Az igazi elmeny beulni az elso ulesekre. Mivel a vezeto es az utas a
kupolateto kozepe alatt ulnek, nagyon sok hely van a fej folott, az utaster
szelessege is kielegito, az ules nagyon jol fogja a testet, egy nagyon
konnyen kezelheto magassagallitasa van. Mindez nem mondhato el a hatso
ulesrol, amely keskeny, a hely is alacsony, mert ott mar igencsak
kanyarodik le a teto. Tehat idealis auto 2 felnottnek, meg 1 vagy 2 kisebb
gyereknek rovidebb utra. Tehat a vezetonek a helykinalat kiralyi, a
szelvedo messze elol, a muszerfal vizszintes resze oriasi. A vezeto elott
egy nagy felkor alaku sebessegmero van, benne alul az egyik oldalon egy kis
benzinora, a masikon egy kis fordulatszammero, mindez este keken
megvilagitva. Az utas elott egy nagy vizszintes kapaszkodo van, de ami meg
szinten jellegzetes a regi bogarbol, az egy kis viragvaza a sebessegmerotol
jobbra. 

Remelem, nem untattalak benneteket ezzel a beszamoloval, de nekem nagyon
tetszett a kocsi, mert teljesen elter a ma megszokott formaktol es
megoldasoktol. Ugy latszik, a piacradobas idozitese is jo, mert a kereslet
oriasi. Kizarolag a VW mexicoi uzemeben gyartjak, az eredeti terv az volt,
hogy evi 100 000 darabot. Ebben az uzemben gyartjak az Eszak Amerikai
piacra szant Golfokat es Ventokat is (amit itt meg mindig Jettanak hivnak).
Eredetileg az idei nyaron kellett volna piacradobni az uj Golfokat, de ezt
most elhalasztottak, az egesz uzemet csak a Beetle-re allitjak ra, es evi
200 000-et gyartanak. Az europai piacra is innen viszik majd az autokat. 


Udv

Jozsi


Dr. Antal József
Calgary, Alberta, Canada

+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Auto olvasok !

Szerintem azert a Rolls-Royce-ok piacat nem fogja veszelyeztetni
a Skoda.A legtobb autogyarnal rajottek, hogy egy nev alatt nem lehet
olcso es draga autot is eladni. Majdnem minden japan gyar
letrehozott egy elit markat (Lexus, Infiniti, stb.), a Mercedes
pedig pont forditva, a Smart nevvel szeretne lefele terjeszkedni.

A Volkswagen konszernnel az Audi lenne a luxus, de mar maga a VW
is bemutatott W12-es autot. (Nem V12 mert allitolag egymas melle
van epitve ket V6-os. Hogy is van ez ?)
Egyebkent a szocialista Skodakat nyilvan el akarjak feledtetni, 
de a Felicia es Octavia nev valasztasa arra utal, hogy a regebbi
Skoda idokre buszkek.

Erdekes, hogy eppen Ferdinand Piech mondta egy autokiallitason
a Mercedes Maybach-bol kiszallva, hogy "ez nem lesz eleg".
Vajon milyen elkepzelesi lehetnek...

Bessenyei Zsolt
+ - Hello autosok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Daewoo ugyben szolnek hozza.
Inkabb vennek egy hasznalt megbizhato autot, mint del-koreait vagy
franciat, es ugyanigy vagyok az Opellal es a Forddal is.
Ez utobbiakat ujonnan soha nem vennem meg, mert rengeteget veszit az
ertekebol, viszont olcsobb a szervizelese, mint a tobbie.
Kedves Bessenyei Zsolt!
Erdemes jo autokrol abrandozni, szerintem. A Nubira viszont nincsen
kozottuk.
Udv.
Benke Peter.
+ - autos adatbank (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Melegen tudom mindenkinek ajanlani a 
www.autoinfo.hu
cimet, eleg sok erdekes dolog van abban az adatbazisban es kimondottan jol lehe
t keresgelni benne.

Tisztelettel

Csussz
+ - Tablazat es autopalyadij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !
Tegnapelott olvastam, hogy valaki szeretne kesziteni egy tablazatot,
amibol napnal vilagosabban kiderulne, hogy milyen "csehul" allunk.
Vegulis arra fogunk valaszt kapni, hogy az adott allam milyen
mertekben sarcolja meg sajat lakossagat.

Az M1-es ominozus szakaszat letrehozo es uzemelteto ceg allitolag
kitalalta, hogy hosszabb szakaszon kivan magasabb dijat szedni.
Az nem zavar senkit, hogy a tobblet szakaszt nem ok epitettek.
Az a teny, hogy egyaltalan ez hir lehet a radioban, szamomra
az allami banditizmus legujabb bizonyitekat peldazza. 1998.05.10. 
Szerintem, ha egy ilyen ceg tonkremegy, menjen, es vigye haza a kapuit.


+ - Autoszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az elozo szamban sok szepet es jot olvastam egy SEAT
szervizrol.

Azt szeretnem kerdezni, tud-e valaki Ford szervizt is
ilyen kivalot ajanlani.

Nekem egy Sierram van, ha valakit erdekel, szivesen irok
rola es varom mas Sierrasok, de egyeb Fordosok jelentkezeset is.

Gabor

+ - Razos ugy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tarsaim,
     
     Fel eve vettem egy '89-es kisbuszt nagyon jo allapotban (elso kerek 
     meghajtasu). A gumikat lecsereltettem de utana a kocsi razott. Vissza 
     vittem, azt mondtak az egyik abroncs. Kicsereltem. Azutan az osszes 
     lenges csillapitokat. Haromszor allitattam a gumikat, kereket, mind 
     azt modjak jo. A gumik joval a normal legnyomas alatt vannak, de megis 
     olyan az erzes mintha fa kereken mennek. A nagy godrok, lenges, stb 
     tokeletes, de az apro uti-rezges,rezonalas egy fel orai varosi hajtas 
     utan a veseimet razza le. Azt se tudom elorol vagy hatulrol jon. Juni 
     elejen hosszu utra megyek -negy kicsi gyerekkel-, addig meg kene 
     csinalni, de mit -meg?
     
     Elore is koszi,
     Gabor
+ - RE: Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem csak siman kitalalnak egy jol hangzo uj tipusnevet a
luxusSkodanak. Igy lett peldaul a luxusToyota Lexus, a luxusHondabol meg
Acura, legalabbis errefele. Tenyleg ezek otthon is letezo markak, vagy
csak a sznob amerikaiaknak kell a beetetes, hogy harapjanak?
Egyebkent is elkepeszto hogy ugyanazert a penzert mennyivel jobban
felszerelt kocsit adnak errefele ugyanabbol a tipusbol. 
Kar, hogy ezt meg szemelyesen nem sikerult tapasztalnom :-(

Sziasztok: Zsolt

Ui: Ha valakinek megbizhato jo autoszereloje van az igazan elkuldhetne a
cimet (Budapest), mert a szuleim 12 eves Opele kezd pubertaskori gondokkal
kuszkodni.

Koszi: Zsolt
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

""Mi a velemenyetek, mennyire fog kihatni a Skoda gyar 1000 MB-s es 120-as
multja a ceg hirnevere a jovoben? Nem ketseges, hogy ha akarnak, meg tudnak
csinalni egy Rolls-Royce minosegu kocsit, de kerdes, hogy ha kijonnek egy
autoval a 200 000+ DEM kategoriaban, mi vinne ra valakit, hogy ennyiert egy
Skodat vegyen? Ezeknek az autoknak a piaca igen korlatozott, kb. 4000 ilyen
autora van vevo a vilagon evente, es ez a piac most igen szilard kezekben
van. Erdekel meg a velemenyetek arrol is, milyen ma Magyarorszagon es
Europaban a Skodak image-e? Olvastam, hogy az uj Octavia egy igen jol
sikerult kocsi, de itt Kanadaban nem aruljak, igy meg csak kepen lathattam,
kiprobalasrol pedig szo sem lehet. (Viszont ultem az uj VW Beetle-ben, az
uj bogarban, amely igen kellemes meglepetest okozott.)"""

A Skodarol annyit, hogy en orultem, hogy el tudtam adni a 120-asomat, igaz
ennek mar jonehany eve. Akkor megfogadtam, hogy tobbet nem lesz Skodam,
inkabb a  metro, de skoda nem. Hogy miert? Eloszor is amikor elso akalommal
lemerult az aksija, be akartam bikazni es nem talaltam az aksit:))(nem
vagyok egy autoszerelo tipus)Nehany telefon utan es az auto hatso felenek
lebontasa mar nem volt gondom, csupan az, hogy nem tudtam kiszedni a
helyerol, ugyanis pont passzolt a lukba es ezrert nem tudtam megfogni, hogy
kiemeljem.Ha felforditom az autot, siman kijott volna. A masik nagy szivasom
a potkerekkel volt: persze eppen esett az eso es eppen normalis ruhaban
voltam. Mire leengedtem a kereket az aljarol, az eso is elallt, es a ruham
sem volt mar tobbet normalisnak nevezheto:)
A tobbi aprobb dolgot nem is emlitem: csak utesre indult az onindito,tobbet
evett olajbol  mint benzinbol, stb.
Szoval ha engem kerdeznek, en nem fogok Skodat venni, raadasul akkor, ha egy
arban lesz a BMW-vel.

udv

Istvan
+ - Re: Slager autok-autolopas-benzinlopas (#1) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az onindito segedvezeteket, dieselnel a magnesszelepet egy rejtett
> kapcsoloval erdemes megszakitani. Megneheziti az alkalmi tolvaj dolgat.

En azt a vezeteket szakitottam meg a kapcsoloval, amit a kulcs kapcsol
inditozaskor. Te nem erre gondolsz?


> A gyujtokorben a legnagyobb szivattyu, testre sontolni egy 21Wattos
> izzoval a m egszakito vezeteket. A kapcsolo esetleges hibaja sem okoz
> menet kozben gyujtasp roblemat, bekapcsolva viszont nem indul el a
> motor. 

Ezt kifejtened bovebben?


> Radiotolvajok ellen a muszerfal alatt elhelyeztem nehany
> tapetavagokes-penget.  Ha valaki be is jut a kocsiba, jol poruljar ha el
> akarja vinni a radiot. 

Verszomjas megoldas :-)


 Ed

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS