Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1007
Copyright (C) HIX
2001-02-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: RE: arbecsles / schwacke (mind)  10 sor     (cikkei)
2 pontrendszer (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Motorfek alatti fogyasztas (mind)  13 sor     (cikkei)
4 tanksapka (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Re: 1005, cegmeret (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Temakor: Re: Kozeg provokalasa ( 39 sor ) (mind)  55 sor     (cikkei)
7 bejaratas (mind)  9 sor     (cikkei)
8 gazolin fogyasztas (mind)  15 sor     (cikkei)
9 va: Kozeg provokalasa (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Re: Motorfek (mind)  21 sor     (cikkei)
11 Re: tolocsuklos (mind)  65 sor     (cikkei)
12 Meg mindig tolocsuklos (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Motorfek (mind)  27 sor     (cikkei)
14 Csutortok esti tortenet (mind)  37 sor     (cikkei)
15 Nok es a fogyasztas (mind)  18 sor     (cikkei)
16 re: motorfek (mind)  25 sor     (cikkei)
17 tolocsuklo (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Re: Uj rendeletek. (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Re: Re: csuklosbusz (mind)  19 sor     (cikkei)
20 Re: Garancia elveszik avagy Gondoskodj Okosan (mind)  26 sor     (cikkei)
21 Re: nault szelvedok ? (mind)  34 sor     (cikkei)
22 RE:motorfekes fogyasztas (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Re:Motorfek (mind)  45 sor     (cikkei)
24 Kagylo ur megint atverte (mind)  10 sor     (cikkei)
25 RE: Tank vakum (mind)  7 sor     (cikkei)
26 balazs.toth@unilever.com: (mind)  8 sor     (cikkei)
27 Re: *** HIX AUTO *** #1006 (mind)  9 sor     (cikkei)
28 Re: Motorfek (#1006) (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Re: RE: arbecsles / schwacke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Én is kiváncsi lennék erre a katalógusra!

Egy Daewoo Racer GSI Sedan-t (1995.04, 58000km) szeretnék eladni, de eléggé alu
l akarják értékelni.
Az én elképzelésem szerint 1000000 ft-ot ér.
De szeretném tudni más véleményét is.

The Crow

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-206-138.dial.matav.net)
+ - pontrendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki!

A pontrendszer szabajairol keresek v.mi  atfogo infot.
Merre keressem, esetleg valakinek a birtokaban van?

by atesz
-- 

company: varazsceruza kft
acont: tel/fax: +36(23)334365
mobil: +36(20)9617550
+ - Motorfek alatti fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Le tudnatok irni nekem, hogy mi tortenik egy modern injektoros 
:> autoval motorfek uzemmodban? Mennyi uzemanyagot fogyaszt? 
:> Mi tortenik, ha a csokkeno fordulatszam eleri az alapjarati 
:> fordulatszamot?

Nalam a computer szerint a pillanatnyi fogyasztas 0.0 ilyenkor addig,
amig a fordulatszam nem er el az alapjarat kornyekere, akkor 
erezhetoen csokken a motorfek es felugrik a fogyasztas 4.5-re...

Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut. '2001)
+ - tanksapka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

>Par napja panaszkodtam az Astram benzinszintmerojere, mondvan hogy leallt
>a motor, de csak 42 litert tudtam bele tankolni. Azota ugy nez ki, hogy a
>tank hivatalosan 52 literes.
>Lehet hogy butasag, de nem lehetseges, hogy ha tul rahuztam a tanksapkat
>tankolas utan, akkor a szivattyu egy bizonyos adag benzin kiszippantasa
>utan mar nem birt a kialakult nyomaskulonbseggel? (azaz keletkezhet
>vakuum a benzintartalyban?)


Elmeletileg nem kellene hogy vakumot huzzon az elektromos AC pumpad,
mivelhogy minden tartalynal es gepjarmutipusnal van valami levegoztetonyilas
vagy fel van valahova vezetve 1 cso. Probalj belefujni a tartalyba
valamivel, kellene hogy szuszogjon.
 Ugye Agoston, kicserelted-e mar a benzinszurodet ?

Minden jot !
---
Name : Karácsonyi József
> E-mail : 
Astra 1.6 16v
+ - Re: 1005, cegmeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

>U.i.: Miert nem kaptam #1005-t?
En sem kaptam. Viszont amit oda irtam az 1006-ban jelent 
meg :O
> ==========================================================
>De mintha a minőség és a cégméret között összefüggés 
lenne...
Tippelnek: forditott aranyossag? :-)
VTI
+ - Temakor: Re: Kozeg provokalasa ( 39 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Van olyan aki elott elkell jatszani a
>szerencsetlen kis hulyet, de van olyan is akit elkell 
kuldeni a francba.
Hehe. Nekem eddig a szerencsetlen kis hulye figura bejott:
Egy alkalommal a hegynek folfele ahol lakom a kedvenc S 
kanyaros reszemen sikerult 100 korul felbugatnom. Ez nem 
igazan forgalmas szakasz igy nagyobb biztonsaggal szoktam 
ott olykor "felelotlenkedni", de egy kis utcabban boklaszo 
rendorauto felfigyelt, hogy nee man egy fekete csik negy 
sikoltozo kerekkel teper felfele es utannam jottek (epp a 
teli gumik es a lengescsillapito beallitasokat 
teszteltem:). Mivel kiszurtam oket toltam egy koveret 
hazaig, eltunve a latoterukbol es bealltam a parkolonkba, 
majd gyorsan keszulodtem + napszemuveg ->szemuveg change, 
bamba arckifejezes feloltese esatobbi. A rend orei 
mosolyogva kozelitettek:
- Nem latott egy ilyen fekete autot mostanaban erre 
szaguldozni?
- En ... nem lattam, de nem is figyeltem...
- Pedig pont ilyen volt (meg mindig mosolyogva)
- Hat en most jottem arrol (a masik iranyba mutatva) es nem 
lattam szembe hasonlo autot. Igaz, hogy tobbnyire az utra 
figyelek, nem az autokra. Dehat eleg sok fekete auto 
rohangal itt.
- Aha... azt mondjak jol mennek ezek a Hondak...
- EZEK? Ugyan, egy 1,6-ostol mit lehet varni??? Van itt par 
kokemeny BMW a telepen, na azok mennek...
- Hat igen, oket szoktuk mi is latni. Na minden jot es 
koszonjuk az egyuttmukodest.
- Csmit, viszlat :o)
Egy masik alkalommal meg egy tokures korforgalomban 
segitettem az auto hatuljanak a kezifek becibalasaval. A 
manover szep racingosra sikerult, csak meglattak a portyazo 
urak. 
- Miert megy ilyen eszeveszettul a korforgalomban?
- Nem mentem en gyorsan csak vmi sikossagon megcsuszhattam. 
Ne is ertem mi tortenhetett, mert most vettem uj gumikat...
- Hat nekem nagyon gyorsnak tunt... es mintha direkt 
belesegitett volna kezifekkel...???
- Az meg hogy lehet??? Ha behuzom a kezifeket megall az 
auto nem? De nem szoktam gyorsan menni amugysem. Biztos 
volt vmi nedves folt ott...
- Nahh akkor ovatosabban, nehogy gond legyen a 
tovabbiakban...
- Persze majd jobban odafigyelek legkozelebb!
Tulkepp a vak is lathatta, hogy a ket hatso kerek blokkolva 
csuszik oldalra az elsok meg kaparnak elore, de megse 
erolkodtek...
En ugy veszem eszre, hogy ha mar elismered oket es 
felulkerekednek egy szituacioban akkor imadnak "jotekonyak 
lenni es eltekinteni" vmint gyengen megfeddni a 
rosszalkodot. Hat ennyi legyen mar nekik... :)
VTI
+ - bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> nekem sikerult egy ceges kocsit alaposan belaratni (no kimelet), 
> azota mashoz kerult, de 2 ev utan meg mindig OK. Ford Escort 
> Kombi 1.4 75LE, ora szerint palyan 200-at megy...  

kac kac kac...

:-))))
+ - gazolin fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy veszem ki hogy az oreg karburatoros kocsik sok benzint fogyasztanak
ami odahaza eleg draga.Van egy javaslatom hogy nyerjetek egy par km-t.It
a usa ban ezt szoktuk csinalni a nagy fogyastasu kocsikal.Ami a leg
egyszerub. A karburator ala  jol elszigetelve a kulso levegotol  tetunk
egy nagyon finom szurot. mi aszt hasznaltuk amin a fris tejet szurtek
mert ez rezbol vot csinalva. elmondom hogy hogy dolgozik elmeletileg es
gyakorlatilag. Ami a karb. keresztul jovo levego es benzin keverek ami
nincs 100% ig atomizalva , mert a fujoka sok benzit enged (en nem a
keverekrol hanem a benzin szetbontasarol beszelek) ez a keverek nagy
sebessegel neki utkozik a szuronek azutkozes hatasara  a benzin jobban
felbomlik es igy jobb tokeleteseb eges tortenik a hengerben. igy keveseb
benzinel az egyforma lo erot megtartod.    az en tapasztalatom szerint a
motor semmi hatranyba nem . en 50 eve foglalkozom es szerelek motorokat.
szeretnem ha valaki megirna nekem hogy  mibol al odahaza  a muszaki
elenorzes                                     udvozletel EB.
+ - va: Kozeg provokalasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mi itt a provokalas?
>Megkerdezni, hogy mi a problema, provokacio? 

Mar bocs, de tobbszor emlitetted, hogy 60 kilo 
kornyeken nyomod a merleget. 
Nyugodj bele, hogy Teged mindig  
fognak a rendorok.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Andras irta:
>Le tudnatok irni nekem, hogy mi tortenik egy modern injektoros autoval
>motorfek uzemmodban? Mennyi uzemanyagot fogyaszt? Mi tortenik, ha a
>csokkeno fordulatszam eleri az alapjarati fordulatszamot?
Amennyire en, illetve a konyveim tudjak, a K-Jetronic kivetelevel az
osszes befecskendezo rendszer motorfek uzemben elzarja az uzemanyag
adagolasat, es csak egy olyan minimalis mennyiseget porlaszt be,
amennyinek az elegetesevel megakadalyozza a motor kihuleset, illetve egy
megkerulo agon jarulekos levegot juttat az egesterbe, hogy az elegtelen
eges miatti karosanyag-kibocsatast csokkentse es a katalizatort kimelje.
A befecskendezes gazadasra ujraindul, vagy ha a fordulatszam egy adott
ertek ala esik. Hogy ez az ertek mekkora, azt egyik konyv sem emliti, de
sejtesem szerint az alapjarati fordulatszam kornyeke.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Re: tolocsuklos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Walter irta:
>[...] De jon a gaz, hogy esetleg a
>toloero miatt becsuklik. Erre ket dolog van a buszokban. Az
>egyik, hogy miutan elektronikus a gazpedal, ezert marha
>egyszeru egy nyomatekkorlatozot betenni, vagyis, ha elkezd
>becsuklani, akkor leveszi a nyomatekot es akkor talan nem
>fog.
Speciel errol meg nem hallottam. Ez milyen buszban van? Eddig ket
variaciot lattam 'gazelvetelre':
1. Tolataskor ha tulcsuklana a jarmu, ratesz a fekre kb. 3,5 bart (a
gazt nem veszi el, ugysem tudsz menni), es csak elorefele tudsz
elindulni, hogy egyenesits egy kicsit a kocsin.
2. Az 1. pont, plusz beepitenek egy kormanyszogjeladot, es ha a jarmu
elorefele akarna becsuklani, azaz eleri a tulcsuklasi szoget, valamint a
kormany olyan szogben all, ami nem kiegyenesiteni, hanem tovabbtorni
akarja a kocsitestet, akkor is a fekre tesz ra nyomast, es addig nem
veszi le, amig a kormanyt olyan helyzetbe nem hozod, hogy a kocsi
egyenesedni akarjon. Ennek a rendszernek a programjat ki lehet
egesziteni olyan nyalanksaggal is, hogy ha a kormanyszoggel, az
pillanatnyi csukloszoggel es a haladasi irannyal ellentetes logika
alapjan akar mozdulni a hatso kocsitest (pl.: jegen, csuszos uton
kanyarodva a hatso kocsitest ki akar lendulni, vagy elindulaskor egy
helyben allva forgo hajtott kerekkel oldalra akar elcsuszni), akkor egy
bizonyos turesen tul nem engedi csuklani a csuklot (osszezarja a ket
kocsitestet a becsukasgatloval). Az elso, vagy valamelyik korai magyar
kivitel is ilyen volt.

>A masik dolog, pedig egy magyar szabadalom(Autokut,
>ahol dolgozom)a hidraulikus becsuklasgatlo.
Pontosabban fogalmazva az a fajta, amit mi forgalmazunk, (en is ott
dolgozom (:-)), az magyar szabadalom. De mint korabban irtam mar,
letezik elektromos kivitel is, csak nem a mi cegunknel. Plusz ha minden
igaz - de nem eskuszom meg ra -, hidraulikusban is csinaltak mar valahol
olyat, amiben nem munkahengerek vannak, hanem hidromotor, aminek a ket
kivezetese koze iktatjak be a fojtasokat. Ennek, meg az elektromosnak az
a nem kis elonye, hogy kisebb helyre lehet oket beepiteni.

>Az elso es a
>hatso resz ossze van kotve ket hidraulikus munkahengerrel.
>Ahogy a busz kanyarodaskor csuklik, uyg nyomodik ossze a
>belso oldali es csuszik szet a kulso oldali munkahenger,
>persze a benne levo olajat ide-oda pumalva, mert ezeknek az
>olajterei ertelemszeruen ossz vannak kotve egymassal. De az
>olaj nem szabadon aramolhat, hanem egy fojtason keresztul.
A ket henger kozott van egy hidraulikatomb, ami (ha jol emlekszem) a
hatso kocsitesthez van rogzitve, ezen van egy kar, ami az elsohoz van
rogzitve, es ahogy az elso kocsitest fordul a hatsohoz kepest, ugy
fordul a kar, ami egyre nagyobb fojtast (ertsd: egyre kisebb atmeroju)
kapcsol a ket henger koze.

>Ennek a fojtasnak a merteke a csukloszogtol fugg. 45 fokos
>becsuklasnal a fojtas teljesen bezar es tovabb nem engedi
>mozogni a munkahengereket, igy megakadalyozza a  busz ennel
>nagyobb merteku becsulkasat. Ez a rendszer egyben
>lengescsillapitokent is mukodik az ostorozo mozgas ellen.
40 km/h folott egy elektromos szelep bekapcsol egy elotet fojtast, igy
'kemenyitve' a csillapitast.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Meg mindig tolocsuklos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

KI irta:
>Most akkor mar csak azt irjatok meg nekem, hogy mi a jo abban, hogy a
>csukloba teszik a motort, ha egyszer elfer az elso ket tengely kozott
is?
>Egyszeruen nem latom, mi a jo ebben.
Nem a csukloban van, hanem a hatso tengely mogott. Elonyei: a regi
csuklos busz hatso tengelye max. kb. 6,5-7 tonnaval volt terhelheto, az
elso max. 7,2 (a legtobb busz gumiabroncs nem bir ennel tobbet), a
kozepso max.11,5. Erre hatso tengelyre ikerkereket nem lehet feltenni,
hogy tobb sulyt birjon, mert ikerkereket (kenyszer)kormanyozni nem
egeszseges. A tolocsuklos busz elso tengelye max. 7,2, hatso tengelye
max. 11,5, a kozepso meg 10,0-11,0 tonnat bir. A kozepso tengely
terhelhetosegenek csak az szab kisebb hatart, hogy a kocsi ossztomege
(legalabbis Mo.-on) nem lepheti tul a 28,0 tonnat, ezert 9,3-10,0 tonna
kozott szokott alakulni. Ha a kettot osszehasonlitod, nyert kb. 2,5
tonna megengedett ossztomeget, ami varosi kocsi eseteben eloiras
szerinti atlag 68 kg-os utassal szamolva plusz 36 ember. Ez a jo benne.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Igen tudunk infot adni a befecskendezos motorok, tolouzemerol.
Mert amit mi motorfeknek hivunk, az valojaban tolouzem.

Most pontos adatokkal nem szolgalhatok, utananezek, de szerintem mas
is tud felvilagositast adni.
Mindenesetre sokminden fugg, a befecskendezo tipusatol, evjaratatol, a
vezerles fajtajatol.
(a bef. vezerles, nem a szelepvezerles)
Az elektronikusan vezerelt befecskendezok tobb uzemallapotot
kulonboztetnek meg, a kapott es feldolgozott elektronikus jelek
alapjan.
Igy van az alapjarati, reszterhelesi, teljes terhelesi, es tolouzemi
allapot.
Altalaban a tolouzemnel, egy biz. fordulatszam tartomanyig minimalis
uzemanyagellatast adnak, majd egy bizonyos fordulatszam alatt ezt
megjobban csokkentik, vagy megszuntetik. Egy viszont biztos, a
tolouzemet sosem art kihasznalni, ertelmes korulmenyek kozt. Mert nem
art a motornak sem, es a biztonsagunknak sem. Amennyi uzemanyagot
felemeszt, az meg nem igazan mervado. Meg egy karburatorosnal is csak
hosszutavon.

Mad utananezek bovebben. Aztan megirom a reszleteket is.

Udv
Teeby
+ - Csutortok esti tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Egyenes utszakasz, mogottem kb 2-3 meterre egy meroleges ut fut bele
abba amin en parkoltam. Vagyis keresztezodes.
Mogottem jonnek, elengedem oket, szemben egy auto megallni latszik,
lassit stb. Belenezek a tukorbe semmi, ekkor mar indexeltem a
megfordulashoz. megkezdtem a manovert, hat a megallni tuno auto
novekvo sebesseggel tartott felenk.
Elso fokozatban leven az auto meg gyorsitasra birhato volt. Padlogaz,
megmenekultunk. A legelso parkoloba (kb. 5 m) bealltam, az emberunk
utanam. Szinte leszorit az ut szelere. Megallunk (mi 3-an voltunk o
egyedul).
Szall ki, gondoltam nem szallok ki, sokat kekeckedik baj lehet. Ott
voltak az anyosules alatt hatalmas olyan 20-as betonvas vesok, meg egy
csakannyel. Gondoltam okoskodik, akkor majd mi kioktatjuk.
Kiszallasra a hirtelen mozdultattal elorantott rendorigazolvany
kesztetett.
Sejtettem hogy ideges, de valojaban mit tehet? Nem is volt
szolgalatban.
Elkerte a kocsi papirjait. Meg a jogsimat.
- Mi volt ez a manover?
- Megfordultam.
- Igy kell megfordulni? Mit kepzel maga?
- Ne haragudjon, de mintha kicsit gyorsan jott volna, az on autojan
egyebkent van fek?
- Es igy kell megfordulni keresztezodesben? Ez szabalyos? (itt mar
szinte tajtekzott)
- A keresztezodes valamivel odebb volt, es mint on is tudja a kresz
szerint tilos keresztezodesben megfordulni.
Viszaadta a papirokat, elotte benezett a kocsiba, latta hogy tenyleg
tobben vagyunk.
Majd igy bucsuzott:
- Fogd vissza magad haver!

A rendor is csak ember. Csak sajnos a rosszabb fajtabol.

Teeby
+ - Nok es a fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

>nem porgetjuk az autot. Ugy latszik nem ismeri a teljesitmeny-
>es nyomatekgorbe meg a fajlagos fogyasztas fogalmat...

Es valszeg a karos koromlerakodasokat sem ismeri, ami a kis fordulaton
nehezen lassan tavozo egestermekektol keletkezik. Ez ugyanugy lejuthat
a forgattyusreszbe, ahogy a szelepek kornyeken es az egesterben
(hengerfej, szeleptanyerok tobbnyire) lerakodik. Ez sem eppen egy
nyero dolog egy belsoegesu motor elete folyaman.
Eredmenyei, a megvaltozott egester, a szivacsos kokszban elveszo
uzemanyag okozta teljesitmenyvaltozas, megnott fogyasztas, egy ido
utan fuldoklo haldoklo motor.
Hat igy kimeljuk hosszu tavon az autonkat.
Idoszakonkent minden autot meg kell kinozni egy kicsit a sajat
egeszsege erdekeben.

Teeby
+ - re: motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Le tudnatok irni nekem, hogy mi tortenik egy modern injektoros autoval
>motorfek uzemmodban? Mennyi uzemanyagot fogyaszt? Mi tortenik, ha a
>csokkeno fordulatszam eleri az alapjarati fordulatszamot?

Gazelvetelkor mechanikus gazpedalnal egy keslelteto mechanika beiktatasaval
zarodik a fojtoszelep. Potmeteres gazpedalnal a leptetomotor zarja a
fojtoszelepet. A kesleltetesre azert van szukseg, mert hirtelen zaraskor a
legaram leszippantana az osszes lecsapodott benzint a szivocso falarol, igy
a keverek tulsagosan bedusulna, a CO, HC megugrana. A motor szenzorai
erzekelik, hogy az uresjaratinal magasabb a fordulatszam, a fojtoszelep
viszont alapjarat-allasban van, ezert megszunik a befecskendezes.
Az uresjarati fordulat eleresekor az elektronika ujra elkezdi adagolni az
alapjarat tartasahoz szukseges uzemanyag-mennyiseget. Ha a motor eleg
nyomatekos, ill. olyan fokozatban vagyunk, akkor alapjarati fordulaton
fogunk haladni. Ha gyengebb, akkor rangat, esetleg le is fullad.
Az elektr. befecsk. rendszerek mindig annyi gazt adnak, ami az alapjarathoz
szukseges, ezert sok motorral (pl. a Fiatommal, vagy a 100lovas
Octaviakkal, Borakkal) meg lehet csinalni, hogy csusztatott kuplunggal
elundulsz gaz nelkul, aztan fel masodikba megint csusztatassal es igy
tovabb egeszen otodikig. Ekkor kb 30-35-tel szaguldasz. Ha nagy gazt adsz,
rangat (kiv. e-gazpedal), ha finoman, akkor innet is kihuzza magat. Persze
a gyorsulas nem tudolapito.


http://auto.origo.hu
+ - tolocsuklo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most akkor mar csak azt irjatok meg nekem, hogy mi a jo abban, hogy a
>csukloba teszik a motort, ha egyszer elfer az elso ket tengely kozott is?
>Egyszeruen nem latom, mi a jo ebben

A sima (szolo) busz motorjat-eroatvitelet-hajtott hidjat lehet beepiteni es
jobban hozzaferni a motorhoz.


http://auto.origo.hu
+ - Re: Uj rendeletek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Januar 1 - tol idojarastol fuggoen a tablaval kijelolt utvonalakon, kotelezo
> a holanc hasznalata. Sot tudtommal ha a szerv megallit es kerheti a holancot
> is megmutatasra.

Ez a szerv szo juttat eszembe egy jo viccet!

Egy ember aki tojasokat cipel hazafele belepottyan egy godorbe. Jajgat
is, folyton a tojasokat sirassa.
- Jaj a tojasaim, jaj a tojasaim.
Arra jar egy zsaru, elokapja a walki-talkit es a kozpontot ertesiti:
- Itt van egy ember a godorben, folyton a tojasait siratja.
Mire a kozpont:
- Es a szervevel van valami baja?
- A szerv a telefonnal!

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"Az az optimista ferfi, aki a keresztrejtvenyt mindjart golyostollal
tolti ki." (Karl Farkas)
+ - Re: Re: csuklosbusz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Szaraz uton sem menne rendesen a tolocsuklos, mivel
>nem linearis a sulyelosztas. 'A' tengely: 4-4,5t,
>'B' tengely: 2,5-3t, 'C' tengely: 7-7,5t uresen.
>(Terhelten 'A': 6,5-7,2t; 'B': 9,3-10,0t; 'C': 11,5t)

Erdeklodve olvasom ezt a tolocsuklos temat. Elsosorban azert,
hogy megtudjam, vajon miert jobb ez, mint a hagyomanyos
kozepsotengely-hajtas? Ezekbol a tengelyterheles-adatokbol
valami kezd remleni, de meg mindig nem vilagos a dolog.
Uresen miert haromszor akkora a C tengely terhelese, mint a
B-e? Es terhelten is megeri azert a 2 tonna pluszert a
becsuklasgatlokkal kinlodni?

Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - Re: Garancia elveszik avagy Gondoskodj Okosan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Tiszy!

>Te figyeljetek, HIXAutosok:
>erdekel szerintetek valakit, hogy 20 ev mulva
>mi lesz az uj autojaval?

Vannak akik ilyen hosszu tavra vesznek kocsit.

Egyebkent nemcsak uj autoknal figyelheto meg ez a dolog, hanem
a hasznaltan vett kocsiknal is. Peldaul en is szeretnem ha
eroben-egeszsegben megerne a Trabikam a veteran kort. Marpedig
ehhez meg 19 ev van hatra!


>Mi egesz egyszeruen csak vigyazunk ra 3 dolog miatt:
>** ne hagyjon cserben (muszaki allapot)
>** igazi HIXAutosnak az o szep autoja sok-sok
>oromenek forrasa !!!
>** eladaskor Ft-ban merheto a korabbi gondoskodas.
>
>Nincs igazam?

De, tokeletesen. Bar reszemrol a harmadik pont ertelmetlen.


Udv: Soma
+ - Re: nault szelvedok ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Attila kerdezte:
>>>
A mostani Renault-okon latni a szelvedon levo ibolyaskek
bevonatot a szelvedon. Jol lathato, hogy pl. a kozepso
tukor kornyeket nem fedi be, csak a hasznos reszt.

Mi ez ? Hovedo felulet ? (DJTiszy ?)




Igy van. Az uvegretegek koze bekerul egy specialis folia,
aminek pont olyan a fenytorese, mint az uvegnek. A lenyege,
hogy kiszuri az UV ABCDEFGH vagy a rosseb tuggya, milyen
sugarakat.

A lenyege: a feny bejon, a MELEG NEM.

Van a szalonunkban egy kis prezentacios dobozka infralampaval
es kulonbozo uvegekkel, mindig eljatszunk az ugyfelekkel, es
mindig meg vannak gyozve! Egyebkent alapesetben kabe 50 eFt
a cucc ara, en mindenkinek javaslom, aki nem is ker klimat. Olyan,
mintha folyamatosan egy kiteritett hatekony napvedo lenne a
szelvedon - nem melegszik annyira a kormany meg muszerfal meg
az utaster sem (hajra, Twingo oriasi, lapos szelvedoje...)

Egyebkent a PSA is atvette mar (atermikus szelvedo nevvel)



Udv, deejaytiszy
+ - RE:motorfekes fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Le tudnatok irni nekem, hogy mi tortenik egy modern injektoros autoval
>motorfek uzemmodban? Mennyi uzemanyagot fogyaszt? Mi tortenik, ha a
>csokkeno fordulatszam eleri az alapjarati fordulatszamot?
>
>Koszonettel
>Andras

Az enyém a fedelzeti szamitogep szerint ilyenkor nem fogyaszt, legalabbis
0.0 l/100 km van kiirva. Felteve persze, ha eleg magasan (kb. 1500 folott )
porog a motor.
Hello : Laci
+ - Re:Motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Felado : 
>Le tudnatok irni nekem, hogy mi tortenik egy modern injektoros autoval
>motorfek uzemmodban? Mennyi uzemanyagot fogyaszt? Mi tortenik, ha a
>csokkeno fordulatszam eleri az alapjarati fordulatszamot? 

Tipustol fuggoen motorfek uzemben kb. 1400-2000 rpm felett nincs
befecskendezes (vezerlotol fugg!!!), ha ez ala esik a fordulatszam, mar
ujraindul a befecskendezes. Alapjarat kozeli fordulatszamnal a hagyomanyos
gazpedalos(=bowdenes) rendszernel az alpjarat allito motor is dolgozni kezd:
nem engedi lefulladni, az allito ruddal nyit egy kicsit a pillangoszelepen
(=lazul a gazbowden). Elektronikus gazpedalnal a levegőmennyiseg szabalyozo
es a befecskendezo szelep vezerlesevel szabalyoz az ECU. (pl. negyedikben
motorfekuzemben gazadas nelkul is gurul az auto alapjaraton kb. 20 km/h-val
rangatas nelkul=mukodik a szabalyozas) A befecskendezeses rendszerre
egyebkent is igaz, hogy a vezerlobe eltarolt adatok alapjan a motorba/ra
epitett erzekelok jele alapjan szabalyozza a befecskendezo szelep
nyitvatartasi idejet: ezert is hivjak fel a javitassal foglalkozo
konyvek/kiadvanyok a figyelmet arra, hogy ne valtoztassuk meg az uzemanyag
nyomasszabalyozot (=a gyarilag kikiserletezett/beszabalyozott nyomast).
Amennyiben valamely erzekelo meghibasodik(=szakadt/zarlat) a vezerlo
"kiiktatja" az adott bemeno jelet es atlagertekkel helyettesiti, vagy
"szerviz" uzemmodban megy tovabb. Pl. a vizhofok (=hideg/meleg motor
erzekeles) erzekelo csatlakozojanak lehuzasa, (ez egyenlo pl.
vezetekszakadassal) a Bosch mono-motronic atall meleg motor uzemre, nyilvan
ekkor hideg motornal egyenetlen alapjarat lehetseges. Ez nem tunik nagy
hibanak, de pl. a levegomennyisegmero hibaja komolyan ronthatja a
menettulajdonsagokat, inteligensebb vezerlo akar el sem engedi inditani a
motort igy. Lehalhat a vezerlo is, ez vegulis egy femtokba zart szamitogep,
ami nem birja a szelsoseges igenybevetelt (lasd HA #1004: uj Zafira csak
vezerlo cserevel hajlando indulni. Maskerdes, hogy egy sarga angyaltol nem
varhato el, hogy az osszes vezerlohoz legyen nala hibakod kiolvaso, enelkul
pedig neha remenytelen kideriteni egy teljesen halott motorrol, hogy miert
is nem indul.)
A lenyeg, a kerdezett dolgokat a vezerlo tipusa, sorozatszama alapjan a
gyarto tudja megmondani, vagy a szervizcsatlakozora dugott celszamitogeppel
lehet kiolvasni, felteve, hogy a motorvezerlo ezeket az adatokat is kiadja
es a szamitogep is ki tudja ertekelni. Szamomra ugy tunik, hogy a
szervizekben "csak" a hibakodokkal foglalkoznak, mert a javitashoz ez is
eleg nekik, a tobbi adat keveseket erdekel: pl. HIX AUTOsok :-)

Udvozlettel:
Peter
Ékezet!
+ - Kagylo ur megint atverte (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

... a felesegemet. Kutas kerdezi, tankoljon-e.
Igen, 95-ost. Teletankolja neki V-Powerrel  299/liter aron.
Szoval vigyazni kell.
(Becsi uti kifele, a "befele" levoben _megint nem volt_ 95-os.
--Udv: szm

PS.
Az utobbi idoben a shell egyre gyakrabban kuzd "ellatasi 
problemakkal" a 95-osbol. Nem baj, a V-Power meg sohasem fogyott
ki :-)
+ - RE: Tank vakum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

>Eddig ket esetrol hallottam (mindketto OPEL), hogy
>az elektromos AC a felere osszeszivta a tankot.
124W-nel (dizel) lattam ilyet. Igaz, nem felere, de vagy 10literrel
lett kisebb.
--Udv:szm
+ - balazs.toth@unilever.com: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nekem sikerult egy ceges kocsit alaposan belaratni (no kimelet), azota
mashoz kerult, de 2 ev utan meg mindig OK. Ford Escort Kombi 1.4 75LE, ora
szerint palyan 200-at megy...

Szerintem nezesd meg azt azt orat....
Vagy vegyel uj szemuveget:)))

K.G.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1006 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 2/2/2001 +0100, you wrote:
>Nemnem! En csak gondoltam, hogy az lehet gond! De bejott:)
>Be is  ha ilyesmik megesnenek velem:))))

Lehet, en ugy ertelmeztem hogy egyszer csereltettel bakot, es a vlaton is 
erezni lehetett hogy pontosabb jobb lett.. :))
vegulis mind1, a lenyeg hogy bejott..

Ant
+ - Re: Motorfek (#1006) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Le tudnatok irni nekem, hogy mi tortenik egy modern injektoros autoval
> motorfek uzemmodban? Mennyi uzemanyagot fogyaszt? Mi tortenik, ha a

Tolouzemben elzarja az uzemanyagot.

> csokkeno fordulatszam eleri az alapjarati fordulatszamot?

Mar az alapjarat felett valamivel visszaadja a naftat.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS