Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1810
Copyright (C) HIX
2003-04-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 =?UNKNOWN?B?RulrZXrpc2tvci4uLi4=?= (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Szemelyeskedes (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Feklampa! (mind)  39 sor     (cikkei)
4 Korutazas (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Ford sierra (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Atok (mind)  11 sor     (cikkei)
7 tankolas (mind)  20 sor     (cikkei)
8 RE: Lada (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Re: feklampa stb. (mind)  46 sor     (cikkei)
10 Re: 40 eves BMW (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Re. HF, Fekbetet (mind)  73 sor     (cikkei)
12 Octavia (mind)  11 sor     (cikkei)
13 200e km (mind)  12 sor     (cikkei)
14 eletromos zaras (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Gyujtas megint (mind)  6 sor     (cikkei)
16 Gyujtaskulcs (mind)  7 sor     (cikkei)
17 Re: +20 km/h elozes; 40 eves BMW (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Re: gyujtas+737 (mind)  13 sor     (cikkei)
19 re: bo le (mind)  21 sor     (cikkei)
20 RE: *** Elloptak a Wartburgomat... *** #1809 (mind)  7 sor     (cikkei)
21 elektronika (mind)  22 sor     (cikkei)
22 Suzi fek kopasi kulonbsegek Ant vs VG :) (mind)  49 sor     (cikkei)
23 Repulo toloero (mind)  14 sor     (cikkei)
24 gyorsulas (mind)  25 sor     (cikkei)
25 Re: Ez az! (mind)  11 sor     (cikkei)
26 ingadozo alapjarat (mind)  10 sor     (cikkei)
27 fek, markaszerviz. (mind)  34 sor     (cikkei)
28 Re: *** HIX AUTO *** #1809 (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - =?UNKNOWN?B?RulrZXrpc2tvci4uLi4=?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem vagyok egy szakértő, de épp ezért kérdezném, hogy mi okozhatja az alábbi
jelenséget....
Ha gyengén nyomom a féket olyasmit lehet érezni elöl, mintha enyhén
bordázott úton ugrándozna vagy rázkódna a kerék.
(A kerekek jól vannak kicentírozva, és más gumi és felnivel is ugyan ilyen.,
az autó VW, majdnem 3 éves.)

Az esetleges váloszokat előre is köszi: RR
+ - Szemelyeskedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia erintettek!

>Tobbek kozott te voltal, aki igen agresszivan letorkol-
>tad VD-t. Ha ismerted volna VD-t (van egy kicsit nyers
>stilusa, de alapvetoen igaza van), akkor indulatbol irsz,
>es maris jobb lett volna.

1. Ezt a szemelyes lellentetet IMHO maganban is levezethetitek.
2. VD-re az, hogy 'van egy kicsit nyers stilusa, de 
alapvetoen igaza van', finoman szolva is eufemizmus.
VD-nek sok tekintetben igaza van, egyedi szemlelete miatt
en regen is orultem neki, visszateresenek is orulok, de
a stilusa nem 'kicsit nyers', hanem sokkal inkabb pokhendi 
es intolerans, ami nagyon sok ember szamara banto. Ezek
utan nem kellene felhaborodni azon, hogy masok sem a 
kifinomult reneszansz lagy harfahangjan szolitjat meg
(csak hogy lassatok egy meretes kepzavart is :o) ).
3. Nem hianyzik veletlen egy 'nem' szocska az utolso
mondatbol?

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Feklampa! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>>>>>A Lada gyujtaskapcsoloja ekes peldaja a szovjet mernoki zsenialitasnak.

Nem szovjet, hanem olasz! Ok csak megvettek a licensz jogot, és tovabb
fabrikaltak eloszor Zsiguli, majd Lada neven.
De volt olyan verzio is amelyben nem volt kormanyzar. (regen nem loptak?)

 >>>>>A kormanyzar helyzetben viszont a lampak az
>>>>>>ablaktorlo es a feklampa aram alatt maradt.

A feklampa folyamatosan mukodokepes, nincs osszekottetesben a
gyujtaskapcsoloval, ugyanígy a kurt is.  A tobbi stimm!

>>>>Ha szakaszos helyzetben maradt az ablaktorlo, nehany ora mulva erdekesen
nezett ki a szelvedo.

Eloszor csak a gumi kenodik fel, majd ha az is elkopott rendesen felkarcolja
az uveget!

Egyebkent Ladaknal ezt konnyuszerrel lehet orvosolni egy kis atkotessel, es
nem art bele tenni egy zummert is! (rajta felejtett vilagitasra + egyebre
figyelmeztet) Ezt meg nemelyik nyugati/japan kocsiba is erdemes bekotni,
mert olcsobb, mint egy uj akksi, vagy automento!

Egy atlagos kocsinal (jo akksit feltetelezve), tobb oranyi fek es kurt
nyomkodast is kibír az akkumulator anélkul, hogy lemerulne. Ha a motor is jo
allapotban van, akkor meg be is fog indulni, ezert nem ertem miert nem
mukodnek a veszely figyelmeztetesere alkalmas berendezesek, ha nincs gyujtas
kapcsolva. De a radio persze a legtobb kocsinal mukodik, ha a kulcs benne
van, (ACC).
Most melyik a fontosabb, szorakozas vagy a biztonsag?
Jartal mar ugy, hogy a melletted levo parkolobol tolat ki a delikvens tukrot
nem hasznalva? Ilyenkor is hasznos, hogy gyujtast kell kapcsolnod egy
eroteljes hangjelzeshez? :-)  OK, ha lerakom a kocsit, akkor ritkan ulok
benne, de mi van, ha megis!

Udv,
Jockey
+ - Korutazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Mivel itt a nyar es en is utazok, pontosabban utazni fogok, lenne egy par kerde
sem a jelenlevokhoz:

Az uticeljaim a kovetkezok:

Gyor - Becs - Krems - Luxembourg - Parizs - Velence - Gyor.

Merre erdemes mennem es melyik autopalyan mennyit kell fizetni, illetve, hogy m
elyik autopalya matricas es melyik "helyben fizetos".

Tudom, hogy hosszu az utvonal, de nem is 1 naposra terveztem.

Elore is koszi mindenkinek a segitseget.

Udv, Vajk.
+ - Ford sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Ismerosom "eladna" ford sierra (1985) kombi autojat.
Csak az alvaz nem hasznalhato :) A motort meg talan be lehet inditani.
Barmilyen segitseget szivesen fogadnek.
Az auto budapesten van (XIV. ker.)

Ha lehet mailt irjatok:
 vagy
+36203731095 (delutan)
Köszönettel:
Balazs
+ - Atok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Elloptak a Wartburgomat... ( 20 sor )
>Koltse a gyereke temetesere a hasznat, aki tette.

Csak aztan nehogy az atok visszaszalljon a fejedre.

Udv,

awender
+ - tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Frigyes mondja: "Volt mikor 3 litert
tankoltam anno a Martinelli teren, mert nem tudtam
volna hazajonni az emelkedo miatt :-)"

Na, amikor megyek Ipolysagra tankolni, en is igyexem minel kevesebb
benzint rakni a kocsiba; a biztonsag kedveert neha Retsagon, az utolso
magyar kutnal megallok 2 L-t tankolni (kb. 20 km-re van a hatar). Nem
kellemes erzes, meg ciki, es nem is veszitenek sokat, ha pl. 5 L
benzinnel lepnem at a hatart, de valahogy igy alakult ki.

Errol mar volt egyszer vita, szerencsere nem ment nagyon flamebe.

Egyebkent szerintem az angol autok a legjobbak :-) <<- itt a
smiley!!!!!!! Aki nem ert egyet, az fizethet nekem a talin egy sort.
Persze, akkor hogy jovok haza masnap?

avi
Mobil: (06-30) 93-43-594
+ - RE: Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok,

Eloszor is koszi a Lada ugyben a valaszaitokat.
Mindenki azt kerdezi, hogy minek lecserelni.
A valasz: nagyapam fiatalabbat akarna.
Nem is ragozom ezt a temat tovabb, szetnezunk, hogy mire van penz aztan lesz
valami. Koszi mindenkinek meg1X.

Mas. :-)

Tanu:
Kerdesre elmondom, hogy kb. 7 evvel ezelott az akkori autonk alkalomszeruen,
de homerseklettol fuggetlenul fozte a vizet (Lada 1200S). Meggyozodesunk
volt, hogy a bogarak a felelosek erte, mivel azutan kezdodott par nappal,
hogy megjottunk vele Gorogorszagbol (tobb mint 4ekm volt). Tobbszoros
vizkooldos mosas meg kompresszorral fujatas utan annyit ertunk el, hogy
jobban csillogott mint az uj. Kb. a 10. atoblitesnel kiesett valami fekete
belole. A huto sapkajanak gumitomitese szetrepedezett, amibol egy koromnyi
darab beleesett. Soha nem neztuk volna meg magunktol ezt a lehetoseget. Ez a
darabka ide-oda uszkalva neha elzarta a hutot. Pedig ha ez hamarabb kiderul,
nem cserelunk 2 termosztatot. :-))
Tobbet elmondani nem tudok.

Udv mindenkinek,
Tamas

ui: itt van vegre a nyar!
+ - Re: feklampa stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem parkolas kozben szokas veletlenul gurulgatni... szerintem. Na es 
ha >vasuti atjaro elott megallsz es utolso vagy a sorban, akkor 
sebessegben >hagyod? Aztan ha valaki megtalal hatulrol, akkor nem csak a 
lokharitot, >hanem a valtot is szetb*ssza... Egyebkent egyetertek -- de 
azt mar nem >ertem, hogy Teged miert zavarna, ha gyujtas nelkul is 
mukodne a >feklampad. Miert zavar, hogy masoknak ez hianyzik? Vagy pl. 
mi van >akkor, ha vontatni kell, de nem lehet gyujtast raadni? Mukodo 
fekampa >nelkul ugye nem szabad. Felemelo erzes lehet csak ezert 
trailert >fizetni... Mas. Ha mar szoba kerult a parkolas... Korabban 
amikor errol >volt szo, azt mondtatok, hogy lejton 1-be, emelkedon R-be. 
Merthogy a >motor nem szeret visszafele forogni. De miert?
 >-- Udv, Hunter
----------
Szuerintem "veletlenul" gurulgatni oriasi HIBA, es nagysagrendekkel 
veszelyesebb onmagadra es mindenki masra nezve, mint a gyujtas nelkul 
nem mukodo feklampa.
Vasuti atjaro: ha a feket tudod nyomkodni, akkor a gyujtast is be tudod 
kapcsolni, es maris mukodik a feklampa. De sokkal egyszerubb es 
feltunobb ha a veszvillogot hasznalod!!!
Engem a legkisebb mertekben sem zavar, mindenkinek szive-joga, de 
szerintem akkor is ertelmetlen. (Pelda: februarban trailer hozott a 
muhelybe egy autot mert eros fust es buz jott a muszer fal alol.
Mint kiderult a feklampa kapcsolo volt a ludas. Ha allando aramrol ment 
volna, lehet hogy kigyullad az auto. AUDI A3)
Vontatas: Miert nem lehet a gyujtast raadni?? Vontataskor az 
iranyjelzonek is mukodnie kell! Ezek szerint annak is kellene gyujtas 
nelkul mukodni? A vege majd az lesz hogy az ABS miert nem mukodik 
gyujtas nelkul.
Ahol a mai autok keszulnek nem szokas vontatni, mert azt is veszelyesnek 
tartjak!!!( nem beszelve automatavaltorol!)
A gyarakat igen szigoru eloirasok, szabvanyok kotik, tobbekkozott az 
elektromos halozat kiepitese teren is! Torekedniuk kell a minel kevesebb
allandoan feszultseg alatt levo vezetekszakaszra. Ugyanis ezek 
tuzveszelyesek lehetnek. (pl. lezart, parkolo kocsiba bele utkozik egy 
masik auto, es az ajtoban, csomiban aram alatt levo vezetekek "zarlata" 
tuzet okoz. Vagy az ajto atvezeteseinel eltoro vezetekek. stb.)
A tuzveszely sokkal valosabb lehetoseg, mint a veletlenul gurulgato auto.

Lejton 1., emelkedon R. : Mert a motort sokkal nehezebb mukodesi 
iranyaba forgatni mint visszafele. ( suritesi utem ellenallasa)

A motornak, ha szereti ha nem, mindegy merre forgatja a kerek, bar 
nemely vezmuszijfeszito erdekes dolgot tud produkalni visszafele
forgataskor.

Udv,   Triznyak
+ - Re: 40 eves BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Triznyak, 40 eves BMW-bol eleg keves van (mikor is kezdtek autokat 
 >epiteni?), de tavalyelott lattam Berlinben egy Isetta-korzo't. Ez jo 
 >lesz, vagy az Isetta nem auto? :-)
 >Udv, marky
------
Az Isetta remek dolog volt. Ugy emlekszem hogy Mo-on motorkerekpar 
rendszam volt rajtuk. Nincs uj a nap alatt, MB Smart.
Sajnos ez VD-nek nem felelne meg!! Nyulketrec szindroma!!

Udv,  Triznyak
+ - Re. HF, Fekbetet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaszok Szabo Krisztiannak:
 >Amit en vezettem: VW Vento, 1,6, 8 szelep, hátul még dobfékes :( Nem 
 >tudom milyen tipusu betet volt benne, mert markaszervizben Volt mindig 
 >szervizelve. Otthon meg nem alltam neki szetszedni, Ez mar nem az a 
 >tipusu auto, mint a 15 eves Skodam, hogy nekiallok Es szetszedem, 
 >megcsinalom. Csak az az erdekes, hogy ezzel az autoval senki sem 
tudott >ugy menni, hogy 40 ezernel tobbet kibirjon.
-------
Pillanatnyilag ket Ventos ugyfelunk van.
Az egyik 1,4-es, kb. 3eve vette,(hasznaltan) azota nem javitottuk a 
feket. (vizsgara sem!)Nem tudom mennyit ment vele.
A masik 1,6-os, sokat hasznalja,(kb. 4eve javitjuk, evi 25-30ezret 
megy.) egyszer csereltunk efektarcsat es betetet. ( 200000km-nel tobb 
van benne.)
Ird meg hany fekbetetcsere utan kellett hatsofeket javitani!!!!
A Venton lenyegesen egyszerubb kicserelni mint a Skodan!
--
 >Mint ahogy lengescsillapitot, fekbetetet, kerekcsapagyat, stb. Is 
ILLIK >parban cserelni. Nem KOTELEZO, de ILLIK. Vagy Te, ha elkopik Egy 
 >fekbetet, csak azt csereled? Nem hiszem, hogy nem ertetted mire 
 >gondolok. Ha meg nem akarod, az mas kerdes...
-------
Pontosan ertem a helyzetet! Teged "EGY" markaszervizben palira vettek a 
hatvanezrenkent illik tarcsat cserelni szoveggel, azota Neked mindenki 
hulye aki nem csereli a tarcsait "illendosegbol". (az elkopott, rongyra 
ragott, atkekult, megkemenyedett tarcsat ki kell cserelni!!)
A csillapitot valoban illik parban cserelni, de nem kotelezo!!
A fekbetetet es tarcsat pedig KOTELEZO!!! Kerekagycsapagyat hulyeseg 
kicserelni ha nincs baja!! ( vagy ez is a szerviz "JO TANACSA"?)
--
 >Tudod en nem szoktam naponta 2× kiszedni es megmerni a fekbetetet :)) 
 >De beismerem, hibaztam, hogy ezt eddig nem tettem, holnaptol igenis 
 >megteszem :)))
-------
En sem szoktam. Most mertem meg elosszor!!
Ezt a helyzetet is pontosan ertem!
--
 >>Attol tartok Neked ez is csak 30000km-t birna ki.

 >HAHA, ez vicces volt? Szolj, mert akkor nevetek egyet...
--------
Nem nem, ez nem vicc volt!
--
 >Ugy, hogy inyitom a motorhaztetot (mondjuk BMW-m meg nem volt) de ha 
te >le tudod mosni (gondolom nem szereled ki a hutot csak ezert) akkor 
egy >nagynyomasuval szerintem hozza lehet ferni. (legalabbis a Fabiamban 
 >hozzaferek) Nem mondom azt hogy kiszerelve nem h atekonyabb, de 
 >szerintem nem ez a fo oka a forralasnak.
--------
DEEEEE kiszerelem! Csak ugy van ertelme! A BMW-ben nem is latod a hutot!
Elol hutoracs, klimahuto, mostjon a HUTO, mogotte huto burkolata, benne 
a ventillator,( jo nagy es sok lapattal) majd a motor.
DEEEEE ez az oka! ( felteve hogy a termosztat jo!)
A magasnyomasuval pedig vigyazni!! Csak merolegesen erje a viz a hutot, 
mert a lamellakat rogton elhajtogatja!
--
 >Tobbek kozott te voltal, aki igen agresszivan letorkol- tad VD-t. Ha 
 >ismerted volna VD-t (van egy kicsit nyers stilusa, de alapvetoen igaza 
 >van), akkor indulatbol irsz, es maris jobb lett volna.
--------
Amire VD felkapta a vizet az nem is neki szolt. mindossze egy velemeny 
volt egy kerdesre, egy adott tipusu BMW-rol. VD erre reagalt "kicsit 
nyers stilusban". Inentol viszont nem letorkolasrol hanem onvedelemrol 
beszelhetunk. A helyzet Veled is hasonlo, hogy erthetoen fejezzem ki 
magam, NEM EN KEZDTEM! VD igazat senki sem vitatta! Mindossze az volt 
undorito ahogy ezt eloadta. ( Te viszont erosen vitattad a 120000km-es 
fekbetetet, azaz azt allitottad hogy hazudok.)
Miert lett volna jobb indulatbol irni?

Tanacs:   Soha ne varj el tobbet mastol mint ONMAGADTOL.
( Egy Ferncesekrendbeli tanaromtol)

Udv,  Triznyak
+ - Octavia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Az Octaviaink ugy mukodnek, hogy a gyujtaskulcs kihuzasa utan meg 10 percig
>kap aramot a teto/oldalablak, illetve addig, amig a vezetooldali ajtot
>kinyitjak es becsukjak.

1 plusz pont az Octavianak... Amugy is tetszik ez a tipus :-)

Udv!

GERI
+ - 200e km (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>De ha pontosan kivancsi vagy ra, az en 1994-ben
> gyartott autom 2001 korul erte el a 200-ezer km-t, es 
>azota tekintem ezt egy igazan megbizhato auto normajanak.

Koszi az infot. Milyen tipusu a nevezett gepjarmu? ( Lehet
hogy irtad, csak nem vettem eszre.)

Udv!

GERI
+ - eletromos zaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Lovelautoban ha kiveszem a slusszkulcsot, meg kb. 30 masodpercig van
>aram bezarni az ablakokat tetot stb. Ezutan, ha nem zartam be, a kp. zar
>gombjat folyamatosan nyomom es szepen bezarja az osszes nyitva maradt
>dolgokat (ablakokat felhuza, tetot becsukja). Ha barmi ajto (4 ajto,
>csomagter, motorhaz) nyitva maradt, akkor nem zarja be a kocsit, hanem
>kellemetlen hangon szol erte

Ha jol ertem nem tudod ugy bezarni/beriasztani a kocsit, hogy pl. a
tetoablak
nyitva van? Ha nyaron q...a melegben megallsz (pl. beugrasz egy boltba,
ismeros
haza elott, stb) nem tudsz szellozest biztositani a kocsinak?

UDv!

GERI

Ja, es mi az a "Lovelauto"?! Kegyetlenul furja az oldalam....
+ - Gyujtas megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ugyanis az eredeti kulcs annyira elkopott, hogy _barmilyen_ allasban ki
>tudom huzni. (meg nem probaltam menet kozben)

Na, me'g egy... :-) Latjatok, eze'r jo a hasznalt kocsi....

GERI
+ - Gyujtaskulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van ilyen auto! Az enyem! A gyujtaskapcsolo annyira kikopott hogy a 
>kulcs barhol kiveheto. (nem kell leallitani a motort ha a csomit ki kell
>nyitni!)

:-)

GERI
+ - Re: +20 km/h elozes; 40 eves BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 28 Apr 2003, Nemes Marcus wrote:

> Triznyak, 40 eves BMW-bol eleg keves van (mikor is kezdtek autokat
> epiteni?), de tavalyelott lattam Berlinben egy Isetta-korzo't. Ez jo lesz,

1929-ben

(gy.k.: 74 eve)

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
+ - Re: gyujtas+737 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 28 Apr 2003  wrote:

> Aruld mar el, a 737-est (en 767-t probaltam bemerni, de eleg nehez volt
> tippelni alapadatok nelkul (pl. felszallasi sebesseg), az egyeduli amit
> merni tudtam az az hogy mennyi ido kell a foldtol valo elszakadashoz.

CFM-56-7B-vel 6.5 korul

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
+ - re: bo le (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 28 Apr 2003  wrote:

> >> gyorsulas jobb volt mint egy 737-esen. Tenyleg a tudombe ugrott
> >>a gyomrom,  aztan csak kapkodtam a levegot meg vigyorogtam.
> >
> >240 pacitol? hmm, hogy gyorsul az 0-100-ra pl? (mer en tudom a 737eset
> >:-) ).

> Bah! Miert akarja valaki megmagyarazni azt, amit en ereztem? Szamtalanszor
> utaztam 737-te, A320-szal (a 727-est, vagy az oreg DC-t vagy a kis Pilatust
> ne is emlitsuk), soha nem volt olyan merteku a gyorsulas mint abban a
> bomosben azon a 20 meteren. Soha nem kellett levego utan kapkodnom egyetlen
> felszallaskor sem.

Kicsit paranoid vagy. Csak egy kerdes volt... Gondolkozz...

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
+ - RE: *** Elloptak a Wartburgomat... *** #1809 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

#Koltse a gyereke temetesere a hasznat, aki tette.

huh, ez durva volt... :-(((
elkeseredesedet megertem (nekem ket kocsimat is elloptak), de a gyerek
nem tehet arrol, hogy csibesz az apja...
udv
kuttelke
+ - elektronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Opel Corsa C:
Taviranyito nyitasra (egy gombnyomas: csak vezeto oldali ajto nyilik, megegy
gombnyomas: az osszes tobbi ajto is; zarasnal egy nyomasra minden ajtot zar,
megegy nyomasra reteszel: nem lehet felhuzni a "pockoket" + tanksapka ajto
is reteszelodik) belsovilagitas lassan felgyullad, zarak nyilnak, ha 30
mp-ig nem nyitjuk egyik ajtot (csomagterajtot is figyeli) sem, visszazar.
Beules utan belsovilagitas kesleltetve elalszik vagy a vilagitaskapcsolo
megnyomasara azonnal (ezzel barmikor ki-be lehet kapcsolni a besovilagitast
+ van meg 2 kulon olvasolampa). Elektromos ablakok, teto stb. csak
behelyezett gyujtaskulcs "tartozek" allasaban mukodnek. Leallitaskor a kulcs
"0" helyzeteben is, ha kiveszed a kulcsot es kiszallsz, de nyitva marad az
el. ablak v. tetoablak a zarba helyezett kulcs elforditasaval zarodik minden
kutyu (taviranyitoval csak az ajtozar). Ja igen: levett gyujtasnal nincs
feklampa.

(Azthiszem Nemes Marcus irta, hogy az ove 7 litert eszik mindig, no
hasonlokat tapasztalok en is: telen-nyaron napsutesben-arnyekban ez is 7
korul "iszik" - persze vegyes hasznalatban. 1.2 16V)

Peter
+ - Suzi fek kopasi kulonbsegek Ant vs VG :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva Autosok, Hi Krisztian,

ezt irtard:
>A 7-8ezret digitalis stilussal elfogadom, meg a 30-40 ezret, de
>Hogy ugyanez az auto kibirja 75ezer felett, nos ez nekem magas...
>Megmagyarazna nekem ezt valaki? 

Megprobalom. :))
A titok nyitja, hogy ez nem ugyanaz az auto. :)
Auto1:
Ant regebbi irasaiban olvashato volt, hogy mindig nagyteljesitmenyu
autokkal kozlekedett, talan legutoljara a szepemleku Integraval.
Most gondolhatod, hogy ha a Szuzit is ugyanugy vezette (talan 
leginkabb varosban) akkor bizony ott volt igenybevetel. :) (ha valamit 
nem jol irtam pls javitsd ki Ant)

Auto2:
Az en esetem viszont teljesen mas. Varosban kb csak 30%-ot jarok es
az a varos nem Bp. Nekem nem sportautos eloeletem van, hanem
teherautos. :) Mivel a szocikorszak osszes teherjet meglovagoltam,
(nagyon gyakran potkocsival brrrrrr. :) ) asszem sikerult eltanulnom
a fek nelkuli/lenduletes kozlekedes alapjait a megtett tobb mint 1M km
alatt. Amig fiatal voltam es meg szaguldozni akart az ember addig csak
egy uj Kispolszit hajtottam vegul egy 318-ast. Mostanaban viszont csak
A-bol B-be akarok eljutni, igaz nem a leglassabban, de mindenkeppen
talan meg nyugisabban, mint teherautos korszakomban. 
Az en maganvelemenyem meg mindig az, hogy lehet a feket okosan is 
hasznalni ha nem sportosan nyomulsz es az uton nem csak 20 meterre
nezel magad ele. Ez bizony mindenkinek a sajat dontese.
(peldaul ha autpalyan nem 10m kovetesi tavolsagot tartok, akkor
valoszinuleg nem kell satufeket nyomnom hanem eleg a labamat 
levenni a gazrol adott esetben)


off:
 wrote
>Gondolom  manapsag te sem vennel meg egy 8 MHz-es XT 
>szmitogepet, pedig a 80-as  evekben nekem az volt az almaim 
>netovabbja.

ha jol emlexem, amikor a gyakorlatomat toltottem a Bakony Muvekben
1990-ben akkor a fejlesztes legerosebb gepe 2 Mhz-s volt, igaz mar AT
es kifogastalanul futott rajta a THX vagy valami hasonlo 
nevu "helikopter szimulator" :)) Meg a Prince. :)) 

off end.

Kellemes kozlekedest!
 Gabor
+ - Repulo toloero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok!

csak annyit tennek hozza hogy az uj repulokkel utazni mar csak
kb annyi elmenyt nyujt mint busszal elmenni barhova. Teljesen
leredukaltak az utasokra hato eroket. 

TU154. Az igen. Ott meg lapult az ember az ulesbe felszallaskor. :)))
Valamint a kis gepeknel, ha a pilota jo hangulatban van, akkor 
mosolygok meg neha felszallas kozben :)

Autoban ezt eddig csak 1x ereztem, egy turbos Renault 5-ben.

Udv
 Gabor
+ - gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>> gyorsulas jobb volt mint egy 737-esen. Tenyleg a tudombe ugrott
>>>a gyomrom,  aztan csak kapkodtam a levegot meg vigyorogtam.
>>
>>240 pacitol? hmm, hogy gyorsul az 0-100-ra pl? (mer en tudom a 737eset
>>:-) ).
>
>Bah! Miert akarja valaki megmagyarazni azt, amit en ereztem? Szamtalanszor
>utaztam 737-te, A320-szal (a 727-est, vagy az oreg DC-t vagy a kis
Pilatust
>ne is emlitsuk), soha nem volt olyan merteku a gyorsulas mint abban a
>bomosben azon a 20 meteren. Soha nem kellett levego utan kapkodnom
egyetlen
>felszallaskor sem.

errol eszembe jut egy rovidfilm, amit sok evvel ezelott lattam (delta vagy
kisfilmek a nagyvilagbol). mar nem t'om mirol szolt, de volt benne egy
felvetel, ahol egy vadaszrepulogep es egy ferrari gyorsulasi versenyet
mutattak (pontos tipusra egyiknel sem emlekszem). az elejen a ferrari
egyertelmuen jobb volt (vagy 50-100 meter elonyt osszesedett, aztan a
repulo persze behozta, es a vegen "orrhosszal" nyert.

szoval en elkepzelhetonek tartom.

udv
robi
+ - Re: Ez az! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudom, most a BMW-sek maja hizik jobban, de a masodik >legkedvesebb jargany a
>Micra volt szamara!!! Azt is elmondta, hogy a Micra >eladasat banta meg
>leginkabb, Nala a Nemet kocsi:Japan kocsi=1:1 :)

Ez valahogy fertozo lehet. Ismeros nagy nehezen eladta a tizeneves Micrajat, so
ha sem volt baja vele, egyszeruen tudott venni egy par eves Sunnyt. Hamarosan a
 felesege is kapott egy kis francia Peugeot-t, de rovid idon belul visszavasaro
lta a Micrat is, es a franciat eladjak inkabb. Igy lesz a csaladban 2 japan Nis
san. Azt hiszem, nem kell kulon kiemelni, hogy Nissan-hivo az illeto.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 16.10-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - ingadozo alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az ilyen ingadozó alapjaratot pl. a Corsamon csinalhatna a mar emlegetett alapj
arati leptetomotor. Az egyik tipikis cselekedete ez, amikor behal. Kollegam Saa
b 900 turbojan igy tavozott az orok vadaszmezokre.

Szoval annyi tippet kaptal, hogy bizd egy szervizre, majd ok megmondják a frank
ot :)

udv: yerico

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 16.10-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - fek, markaszerviz. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

>Markaszervize valogatja. Ofcoz kicserelik, ha hagyod.
>Vagy ha benne van a garis feltetelek kozott, akkor
..
>Azt mondtak, boven jo meg, ugy nez ki, nem kell lecserelni
>75000 -nel sem.
 
Benne van, de ez szinte minden tipusnal benne van :(
Amig garis nics mit csinalni.
 
>Ja, azt is mondtak, hogy ha nyeszegni kezd a fek,
>ne tojjak be, mert az utolso nehany mm.en vekony
>femszalak vannak benne, amik mar adnak hangot, de
>a tarcsat nem nyirjak ki.
 
Ez jo 5let. Milyen tipusu? Nem vagyok benne biztos,
hogy minden fekbetet ilyen... :((

>En is soknak erzem. A 30-at meg kevesnek. De ki tudja?
 
> Ebben egyetertunk. :)

>Nem biztos, hogy a markaszerviz, lehet a fekbetet
>is. A Mazda szervizben szoktam beszelgetni a szere-
>lokkel. Ok meseltek, hogy voltak...
..
>Amiket meg velemenykent hozzafuztek, inkabb nem mondom el.
 
Vegre valaki, aki normalisan tud az ugyhoz hozzaszolni,
es nem egybol elkuld valahova . Koszonom szepen :))

>Sziasztok:   Yff
Chip
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1809 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Osztrak-szloven hataron kevesse ismert, de gyonyoru - es az osztrak 
>oldalon 18-20% koruli - a Seebergsattel (Jezerski vrh).
>Konyhafonok ajanlata: Turracher Hohe Karintia es Stajerorszag kozott.

>A karintiai oldal egy helyen 33% (legalabbis par eve).
>
Ezt megnezem magamnak!


>Dolomitok (Pordoi, Falzarego, stb) utan meg legalabb egy fokozat 
>felfele: Timmelsjoch (asszem Passo di Rombo), 2502 m az osztrak-olasz

>hataron. Delrol erdemes, Meranbol 2200 m szint egyben! Elobb 
>ketsavos, majd masfel, majd egy (nehol egy sem igazan). Gyonyoru, de 
>igen faraszto! Csak inyenceknek!
>Osztrak oldal nagyon laza, kenyelmesre kiepitett.
>
>K malac
>Ford Mondeo V6 Ghia
>
A Timmeljoch hago pedig akar kettonek is szamithato.
Ket iranybol is megkozelitheto osztrak oldalrol del fele, es a Bernat 
hago fel van meg egy hago amin szinten erdemes atmenni.
En megtettem az olasz oldalrol is, de elg faraszto volt mind a ketton
egymas 
utan atmenni, de az elmeny az felejthetetlen, visszanezve a fotokat
megerte!! Aki szereti a sok kanyart es a szuk szerpentineket annak 
csak ajanlani tudom.

A fekekrol annyit, hogy a Skoda Favoritomban sokat kibirnak a
fekbetetek,
az elso garnitura akar 70e km-is kibirt, de amiota az Alpokat
jarom(jartam)
vele azota minden augusztusban a szerelom automatikusan cserelte
a fekbetetet mondvan annyiba nem kerul, hogy eredemes legyen
kockaztatni.
Az elso Grossglockner-i ut utan nezett nagyott a szerelo, hogy hova
lett a fekbetet
amit majusban rakott bele(?). 
Jegyzem meg, a Nissan Almeraban a fekbetet megrepedt, es az egesz
szerviz 
a csodajara jart, tolem meg finoman megkerdeztek, hogy hol voltam, meg
mi az ordogot 
csinaltam az autoval?. (Az arcukra az volt irva: Vadallat!!!) Nem
VD:)))

Jo hagojarast, juniusban en is megyek!

Horvath Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS