Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 337
Copyright (C) HIX
1999-03-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Meres a kutaknal (mind)  9 sor     (cikkei)
2 >> Az OHV vezérléstől van nagyon herótom. A LADA lass 3 (mind)  113 sor     (cikkei)
3 Lada fogyasztas (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Suzuki (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Skoda motor es fogyasztas (mind)  29 sor     (cikkei)
6 *** HIX AUTO *** #336 (mind)  37 sor     (cikkei)
7 alvazszam (mind)  10 sor     (cikkei)
8 12 V-os vizforralo (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Egyedi rendszam (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #336 (mind)  24 sor     (cikkei)
11 re: bunko megoldasok (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Meres a kutaknal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> azt viszont jo, ha tudjatok, hogy a kiadott/mert benzin aranya fugg az
> atfolyas sebessegetol. ennek aramlastani okai vannak. ha teljes sebesseggel
> nyomod, egy picivel kevesebb benzint kapsz. ha nagyon lassan, akkor akar
> 10%-kal is kaphatsz tobbet. latjatok, mire jo egy kutas ismeros?

Nem vagyok egy aramlastanasz, de ha ez nem lenne korrektul megoldva, az
igen kinos lenne, mert a kutba betoltott es az eladott mennyiseg kozti
ilyen nagysagrendu elterest biztos nem nyelik le szo nelkul (sem a kut,
sem a hitelesito OMH).
+ - >> Az OHV vezérléstől van nagyon herótom. A LADA lass 3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> OHC-s, s erre a 3 éve
>> zred küszöbén a VW kiveri a koszos OSZI-k szemét az OHV-s
>> Skodával.
>> Tényleg régi, jól(?) bevált, de zsigereiben hordozza az
1l
>> többletfogyasztás és
>>  minimum 30 éve elavult.

Néhány dologban úgy érzem a Gizike és a gőzeke összekeveredett. Jele: *.

>Ez igy ebben a formaban nem igaz. A fogyasztasodhoz semmi
koze annak, hogy a motorod OHV vagy OHC. Ugyanazt meg lehet
az OHV-vel  valositani mint az OHC-vel. Csak szerkezetileg
bonyolultabb (bar ez sem mindig igaz). Hatranya tovabba,
hogy a magas fordulatszamot 9.000-10.000 nem jol turi.

Bocsáss meg, de egy (ugyan rövid) vezérműlánc és egy himbasor valamivel nagyobb
 mechanikus energiaigénnyel lép fel, mint egy szem - igaz hosszabb - fogas-szíj
. Nem beszéltem a tömegekről, a mechanikai alkatrészek tehetetlenségéről, ami s
zintén veszteségként jelenik meg.
A 1% mechanikai veszteség közel egy deci üzemanyagfogyasztás 100-on!

>Egy OHV motor megbontasos javitasahoz rovidebb technologiai
idoket lehet megadni, mert nem kell szetszedned a
vezerlest. :-)))

Bocs, de új autót veszek és 200 ekm alatt bontanom kell a motort akkor feláll a
 szőr a hátamon, tehát ez nem érv!

>Nincs szukseg pl. ket vezermutengelyre es meg vannak
elonyei.
>Azert az OHC-sem rossz,csak azt akartam erzekeletni, hogy
az OHV nem biztos hogy idejetmult konstrukcio. 

Az éhségkúra érdekében valamennyi - magára valamit adó - autógyár áttért az OHC
-ra. Mondjál példát OHV-s autókra!*
Fiesta mezítlábas típusa, FIAT lengyel mezítlábasai, és a Skoda 1,3.
Nézz rá a fogyasztási adataikra, magukért beszélnek. Ez nem (csak) marketingdol
og sőt! Ha (cinkelnék a fogyasztási értékeket) épp a kispénzűeket lehetne legjo
bban elbűvölni az alacsonyabb fogyasztási adatokkal!
S emlékezz vissza, hogy két utóbbi gyár tulajdonosai legalább nyolc! éve ígérik
, hogy ezeket a gazdaságtalan motorokat kiváltják modernebbre. Szerinted market
ing okokból? S mi zajlik? A face liftingelésük - jó esetben. Pedig a marketing 
nagy úr lenne...!*
S a marketing a következőkről szól: ha új motorgyárat építek akkor ott modern m
otorokat gyártok, amit piaci árakon értékesítek nem az önköltségen.
A régi üzem - ha kitermeli a költségeit - maradhat (persze a pl. cseh részvénye
seknek, privatizációs szerződéseknek is köze van hozzá) a VW pedig örül, hogy m
ás marketingszegmenset célozhat meg (olcsó jánoskodókat) OHV-saival, ami nem ro
ntja az anyacég konkurenciáját. (FIAT uaz)
Egy dolog számomra tény: magára valamit adó műszaki OHV-st nem vesz.

>De ha mar a Skoda-csodanal tartunk ki emlexik mennyit eszik egy 1200-es
Lada meg egy Skoda 120-as? Melyik is fogyaszt tobbet?
>Mintha a Lada 9-10-et enne a Skoda meg 6-7-et.*

Szerintem két kocsi közül csak az egyiked volt;-), gyanítom melyik. 2101 ill. 2
105 LADA-kal jellemzően 8 liter alatt jártam, hosszú távon nem volt ritka a 7 l
iter alatti fogyasztásom. Ezek mindannyian 100 alatt futottak voltak. Új Skodán
k is volt, el kell ismernem mindig 1 literrel kevesebbet fogyasztott. Valóban h
at liter alá is lehetett nyomni a fogyasztását. 
Az, hogy a Skoda mechanikai alkatrészei finomabbra munkáltak voltak, (s pláne, 
hogy 100 ekm után kikövetelte megának a hűvelyezést - több olajat zabálva, mint
 benzint - ami egy gyári megoldás, nem a LADA 150-200 utáni felfúrása kisipari 
műhelyben:-) ócska Skodával nem tudtál járni de ócska LADÁval igen...), valamin
t a közel 200 kg-al könnyebb karosszéria (kardán a Zsigán 100 kg - aminek hajtá
sa persze legalább 5-10% mechanikai veszteség - ezt cipelni is kell, a jóval va
stagabb lemezek mellett. Egyezzünk meg abban, hogy a Skoda motor a LADA kasztni
ban legalább annyit (de szerintem 1-2 literrel többet is!) fogyasztana!*
Ennyit a OHV OHC konstrukciókról, hozzátéve, hogy a LADA OHC-je elég gagyi volt
 egy hosszú, csak csúszólappal megfeszített lánccal. 


>Tehat a fogyasztas nem ettol fugg. (Mastol igen, pl. a
vezermutengely kialakitasatol.) Ennyit a zsigerekről.
>Szerintem egyszeruen a marketing aldozata vagy. Azt
sulykoljak az emberbe, hogy csak az OHC a jo. Ezert gyart
mindenki OHC-t, mert ki venne meg egy elavult konstrukciót?

Igazad van - részben.
Egyezzünk meg abban, hogy a kétütemű motorral is lehet járni, de ha már kocsira
 gyűjtök nem azt választom...
Sőt nekem leginkább egy kétütemű dízel kellene, de senki nem gyártja:-)

>A Felicia benzines motorjairol csak annyit, hogy mar nem
gyartanak a regi Skoda motorokon alapulo eroforrasokat.

Két hónapja próbáltam ki a Felicia Fun modellt. Kétszer is utánaszagoltam a mot
ortérben is - plus feketén-fehéren benne a leírásban OHV vezérlés hengerenkénti
 befecskendezéssel. Tehát a Favorit motor alapja maradt egy alapos fész lifting
gel... (hidraulikus szelepemelőket már korábban megkapta, most éppen egy Siemen
s bef.rendszert kapott).

>Tehat a WV standard motorjait kapja. Az meg mind OHC ha jol
 sejtem a fentiek alapjan. A minoseg pedig a WV konszernen
belul ugyanaz. Nincsenek levetett motorok.

Valóban az 1,6-os az már VW (igaz Skoda felirattal), de ha kötelező kategóriát 
ugrok akkor legyen 1,9 dízel!

>Az osszes auto lego.

Csak vannak fenn jelzett kivételek, melyek erősítik ezt a szabályt!

Kedves GaborZs!
1x már komoly tisztelettel adóztam a szakértelmed előtt. 
Békéscsabán is tudok egy Skoda kereskedőt (47 út mentén Szeged felé), nagyon ör
ülnék, ha egy-két órát rászánva utánanéznél, mert nagyon kiváncsi vagyok (nívós
 szakemberként ismerve) a véleményedre - s várom válaszod.


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Lada fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nekem egy 20 eves kitunu allapotu (reszrehajlas nelkul:))))
1200-es Ladam van. Nos Neki -talan egy eve egyszer mertem,
akkor- 6,7 volt a fogyasztasa orszaguton. Termeszetesen lehet
meg mindig hajtani, ekkor valoban 10 koruli a fogyasztas, de 
bekesen, teljes lelki harmoniaban a varosban is lehet 9 korul 
maradni.

  Kovács Péter 

+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hallottatok valamit az uj Suzukirol??? Allitolag 3 henger, es
a mai vilag egyik legkorszerubb motorja van benne. Egyik 
ismerosom lecserelte a regi (2 eves) Suzukijat egy ujra, es
teljesen oda van, hogy milyen tuti jol megy.
--
  Kovács Péter 

+ - Skoda motor es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
A Skoda favorit motor tovabbfejlesztett valtozata a S- 130 as rapid
valtozatanak. Fotengelye meg 3 helyen csapagyazott. Szerintem az OHV motor
meg nem idejetmult konstrukcio. Az 1,6 - osba VW motort tettek. A feliciak
fotengelye tudtommal 4 helyen csapagyazottak es birjak a nagyobb terhelest
is.
:   wrte irta.
>Bocsi, de nekem Skodam van es tapasztalatbol irom, hogy a Skoda 10-et
>csak
>akkor nyel be - varosban -, ha tulterhelten vagy rosszul beallitva
>nyuzzak. Ez tuti!!!
Bocsi nekem is Skodam van :-))), de telen hidegben es a varosi
csucsforgalomban valoban megeszi a 10 - et, egyebb varosi forgalomban 8 at
fogyaszt . Orszaguton 90 Km/ o sebessegnel 7L / tetocsmagtartoval / Anelkul
5,8 - 6,3 L/ 100 km.
>Sok fugg a vezetotol es
>a motor
>allapotatol!!!
Ez igy igaz :-)))[

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.


+ - *** HIX AUTO *** #336 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [United States] irta:

 HA> Ehhez mit szoltok? Van szagerto a vonalban?

 HA> -+--+--+-- Forwarded message -+--+--+--
 HA> From: 

 HA> nem mindeki a moltol veszi.
 HA> azt viszont jo, ha tudjatok, hogy a kiadott/mert benzin aranya fugg az
 HA> atfolyas sebessegetol. ennek aramlastani okai vannak. ha teljes
 HA> sebesseggel nyomod, egy picivel kevesebb benzint kapsz. ha nagyon lassan, 
 HA> akkor akar 10%-kal is kaphatsz tobbet. latjatok, mire jo egy kutas
 HA> ismeros?

Azt, hogy a  kutnal  dolgozo  ismeros  ebben  az  esetben  arra jo, hogy
hulyesegeket terjesszem.

1:  az OMV kivetelevel mindenki  a  MOL-tol  veszi  es  a  MOL  tankauto
tolotinel  adalekoltatjak,  a  sajat  adalekjaikkal.   Ezek  nagyresze a
parasztvakitas kategoria.
2:  az atfolyasmero turbina  valoban  csalhat kicsit, ha mas sebesseggel
nyomatjak, de azert a 10 % eroteljes tulzas.  Max 1-2 lehet.  Egy  ilyen
atmeroju  cso  es atfolyasmero esten meg talan annyi se.  A hitelesitett
muszer   hibatartomanya   kb    ugyanakkora    lehet,    mint   az   igy
elvesztett/megnyert  mennyiseg.    Raadasul,   ha   igaz,   a   kutakban
terfogatkiszoritasos atfolyasmero van, ami meg ennyit se tud csalni,

Forras:   1:   en  uzemeltem  be  par  eve a tankautotoltok jo felenel a
toltesvezerlo gepek  (SCO  Unix-szal  mennek)  halozati  kapcsolatait es
kicsit belerdeklodtem a dolgok mikentjebe.
2:  a finomitoban  dolgozo  muszereszek,  akik  az  atfolyas-,  nyomas-,
mifene-meroket javitjak, szerelik.

--
Hali                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - alvazszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom szepen a sok valaszt az AF-es alvazszammal kapcsolatban.

Kovacs Norbert
Information Systems
Nestle Hungaria kft.
Phone: +36 1 2241 252
Fax    : +36 1 2241 270
e-mail : 
+ - 12 V-os vizforralo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudtok olyan helyet ahol praktikus elektromos berendezeseket lehet
vasarolni, olyanokat amik az auto 12 V-os akkumulatorarol uzemeltethetok?
Nekem speciel egy vizforralo berendezesre volna szuksegem!
Nagyon sokat autozok a munkam folyaman es olykor jol esne egy csesze tea,
vagy instant leves,  foleg ha egesz nap nem jutok fott etelhez es etterem
vagy bufe sincs a kornyeken. Sot a  legjobb lenne olyan szerkenyu amin fott
etelt is meg lehet melegiteni!

Laci
+ - Egyedi rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Ki tudja megmondani hogy mibe kerul a sajat rendszam?
> Pl.: MISI-01 Hol lehet ilyet hivatalosan engedelyeztetni?

Amikor atiratni voltam a jarganyomat a rendorsegen, az 
ugyintezo eppen ilyesmirol targyalt a kolleganojevel, ott 
hallottam, hogy 50 rugo... :-) (Azaz a hirforras nem autentikus, 
szo szerint "ugy hallottam"... :-))


Viszlat:   D. Karoly
+ - Re: *** HIX AUTO *** #336 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!
> Van egy 14 eves Wartburgom, amivel altalaban nem szokott semmi baj lenni, de
> csavarhuzoval  zartam rovidra akkor is leadta a szikrat mindharom   kabelen,
> Akkor mi lehet a baj?
> Szerelokkel kapcsolatosan rendkivul rossz a tapasztalatom altalaban csak
> ganyolnak.
> Gondoltam arra, hogy kicserelem az egesz alaplapot ugy ahogy van hatha
> valamelyik kondenzator zarlatos?
> Mit tanacsoltok? Igaz ez egy autos lista, de hatha olvassa egy ket
> Wartburgos is. ;-)
> A segito kesz valaszt maganba is kuldjetek el.
> udv.
> 
> Laszlo

Hat ez tobb minden is lehet. En kicserelnem a
gyujtaskabeleket es a pipakat. Am a Wartburg AC pumpaja nem
rudazattal nyomkodott, hanem az elso (harmadik?) henger
"nyomas ingadozasa" triggereli. Ha a membran egy kicsit is
beszakad, abbol baj lehet. Nezd meg az AC pumpa membrant
mindenkeppen!

csao:	
   Zaruba Gergely
+ - re: bunko megoldasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Borzalmas bunkó megoldások vannak benne (pl. a lámpakapcso
>>lás két nyomógombbal: miért nem tudják feltenni a kormánykapcsolóba
>(index)?)
>Lehet szerinted ez bunkó megoldás, szerintem nem. Sot kimondottan teccik.
>

A MI AUTONKBAN alig gyozom a vilagitast kapcsolgatni minden indexeles utan.
Katasztrofa. Vagy amikor lehuzott ablak mellett probaltam a szelvedot egy
kicsit lemosni: eloszor es utoljara, jol jott volna egy torolkozo bekeszitve.

andor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS