Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 393
Copyright (C) HIX
1999-05-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #392 (mind)  24 sor     (cikkei)
2 karburator gondok... (mind)  15 sor     (cikkei)
3 kangoo nyikorog (mind)  7 sor     (cikkei)
4 ujsagok (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Re:rendor vasuti atjaroban (mind)  50 sor     (cikkei)
6 Auto HIFI: szeparalt hangszor (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Auto HIFI: RMS? Tweeter? (mind)  6 sor     (cikkei)
8 Re: *** HIX AUTO *** #389 (mind)  105 sor     (cikkei)
9 ajanlo-lista (mind)  34 sor     (cikkei)
10 60 ev minosit ? (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #392 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> -Szeparalt hangszoro: Az a fajta autohangszoro, mikor a mely es
> magashangsugarzot nem egybeepitik hanem ket kulon egyseget kepez (ill.
> harmat mert egy kulon frekvenciavalto is tartozik hozza). 
Vagy eppen 3 utas a joszag. 

> A melyet
> lehet akar az autoba szerelni a magasat pedig a muszerfal kozepere.
> Sokkal jobb minosegu hangot alitanak elo (foleg a sokkal igenyesebb
> hangvalto miatt) mint az egyszerubb autohangszorok ahol a mely es
> magas egy egyseget kepez (ezt hivjak koax rendszernek)
Miert lenne jobb ?? 
Szett is lehet igenytelen hangvaltoval, ahogy koax is igenyessel.. 
Attol hogy a magassugarzot akar zsebre is teheted nem fog 
szebben szolni. Arrol nem is beszelve hogy nem mely es magas 
hanem melykozep es magas, mert a melykozep a kozepeket is 
sugarozza 2 utas szettnel. Namost a legjobb az, ha a kozep es a 
magas egy helyrol jol... Hmm... Hogy is van ez ?? 


> - Allul ill. fellulatereszto szuru: Ez tulajdonkeppen az erositokon
> megvalositott aktiv hangvalto. Egy beallitott frekvencia alatti ill.
Miert pont csak az erositokon ??  LP ill HP filter a passsziv valto is.

AntForce
+ - karburator gondok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 Mostansag felment egy jo 1.5 literrel a fogyasztasom ahhoz kepest amit
megszoktam. Leginkabb arra gyanakszom hogy a karburatort kellene
kitisztitattni de nem vagyok biztos benne hogy a karbi a hibas.
Honnan lehet azt biztosan tudni hogy a karbi a bunos? Nem akarom
feleslegesen rakolteni a penzt a kocsira tehat van annak valami mas jele a
fogyasztason kivul? A kocsi jol megy, bar neha enyhe benzinszagot erzek....
:)) De ezt lehet hogy csak kepzelem...
A gyertyaim eleg regiek es az aksim valoszinuleg enyhen zarlatos de nem
hiszem hogy ez okozhat fogyasztas novekedest...

A gep egy 86-os 1200s Lada

koszi,
       G.
+ - kangoo nyikorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Egy ideje hallom az altalam hasznalt Renault Kangoonal, hogy iszonyu magas
hangon nyikorog valamelyik bal oldali kerek felol. Negyven (mostanaban
inkabb harminc) felett, kanyarokban kihagyassal. Olyan magas hagon, hogy
faterom nem is hallja. Csapagygond lehet? Mennyire kell panikolni?
Koszi elore is
Denes
+ - ujsagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bar kisse off-topic ( mivel hirdetes, szerintem azonban megis jobban
ideillik mint a TIPP-HIRDETES-be), de hatha erdekel valakit a listatagok
kozul az a kozel 100 autosujsag, melyek nagyreszet 1992-95. kozott vettem.
Megtalalhato kozottuk: Sport Auto, Auto Motor, Auto Piac, Auto Magazin,
Auto2, Autoselet, Motor Revu valamint nehany kulfoldi ujsag.

Udv: Csaba (Bp.)
+ - Re:rendor vasuti atjaroban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eredeti  uzenet:


>>Budapestrol tartottam Bekescsabara. Mar Kecske-
>>met utan jartam a 44-es uton, mikor egy vasuti atjaroban
>>atmentem - az altalam szabalyosnak hitt - 80 km/h-s se-
>>besseggel. No, rogton utana le is kapcsoltak! Kozolte a
>>szerv, hogy a megenegdett 40 helyett en 80-nal voltam
>>szives... Mondom, mar ne haragudjon, de egy fia 40-es
>>tablat nem lattam, es orszaguton lennek vagy mifene.
>>Aszongya erre a rohadek, hogy van egy olyan szabaly,
>>mely szerint vasuti atkelohelyen atkelni lakott teruleten
>>belul 30, azon kivul 40 km/h-s sebesseggel lehet csak mar
>>a legelso elojelzo tablatol kezdve.
>
>Szia!
>
>Ha nem tevedek, akkor te a Lakitelek es Tiszaug kozotti vasuti atjaronal
>lettel lemeszelve, kozel a tiszaugi hidhoz. Azon a kornyeken a rend orei
>gyakran mernek sebesseget. Az ipari vagany egy olyan telepre vezet, ahol en
>meg emberi tevekenyseget talan soha sem lattam, pedig surun jarok arrafele.
>Viszont jo egy honapja a rendorauto bent (!!!!) allt a telepen, es onnan
>mert. Eleg erdekes!
> A szabalyt en ugy tudom, hogy 30 lakott teruleten belul, 50 kivul, es csak
>a vasuti atjaron torteno athaladasra vonatkozik. Ha valaki mostanaban
>vizsgazott, idezze mar be a pontros KRESZ-szabalyt.
>
>Mindenesetre azon az atjaron en is mindig 80-nal suhanok at. (Skoda120 -
mar
>majdnem vegsebesseg :))) )
>
>A rendor-rendor kapcsolatrol:
>Egyik rokonom nyomozo. A mult hetvegen a Balaton-parton lelotte egy
>traffipaxos rendorauto 72-vel lakott teruleten belul. A rokon kinyujtotta a
>rendorigazolvanyat, erre siman tovabbengedtek. Bezzeg egy atlag autos
>jogositvanya valoszinuleg ugrott volna.
>
>udv: yerico
> ----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------
valasz: 1) a rendornek igaza volt (2 eve ezt irta a KRESZ) , de a
baromsagnak es a rosszindulatnak is megvannak a hatarai! A rendorunk ezt
atlepte! (nem meglepo)
             2) Nekem is van nyomozo ismerosom . 62 km/h-val meszeltek le a
4-es uton 50-es tablanal. Kollegai elvettek a jogsijat , 6 honap utan kapta
vissza es meg fizetett is . Tehat ,nem biztos,hogy minden esetben
kiveteleznek egymassal, ami nem azt jelenti, hogy a leirt eset megtorteneset
ketsegbe vonnam  ,  sot !!!

sziasztok : sancho
+ - Auto HIFI: szeparalt hangszor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

A hozzam beszerelt hifiben is szeparalt elso szett van.
Tapasztalataim:
- jobban erzekelheto a megszolalo hangszerek es enekesek helye a terben,
- gyonyoru, tiszta magas hangok (nem tom, hogy ez a szeparaltsag miatt
van-e)
- fantasztikus elmeny

A szett a DLS ma'rka R6-os terme'ke: 80W RMS / 120W max
Udv:
Dani
+ - Auto HIFI: RMS? Tweeter? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

mit jelent az RMS es a TWEETER?

Koszonom:
Dani
+ - Re: *** HIX AUTO *** #389 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Walter !

 Egy kis gondom van a teljesitmenyrol szolo cikked
megfogalmazasai korul.
Eloszor talan arrol az allitasrol, miszerint :

"A nagy motor azert jo, mert nagy a nyomateka, es talan nem kell neki
annyira nyomni, hogy menjen, de ugyanakkor a fajlagos
tuzeloanyagfogyasztasa is
nagyobb."

Azt hiszem, ez nem helytallo megallapitas, mar ami a
_fajlagos_
tuzeloanyagfogyasztast illeti. Ugyanis nagyon sok,egeszen
kivalo  fajlagos fogyasztasu, belso egesu motort ismer a
technika tortenete. Eppen a fejtegetesedbol is lehetne ilyen
kovetkeztetesre jutni. A nagy meretekbol adodo nagy tomeg
mozgatasa roppant nagy eroket eredmenyez, ezert is
szukseges az alacsony fordulatszam. Ennek kovetkezteben
lenyegesen tobb ido jut az egesi folyamatra, mint a kisebb
meretu, gyorsforgasu motorban. Emiatt tokeletesebb lehet
az eges, jobb a tuzeloanyag energia-tartalmanak kihasznalasa,
igy van lehetoseg az alacsonyabb _FAJLAGOS_ fogyasztasra.
Ettol persze meg a "nagy" motorok rengeteget zabalhatnak, de
az 1 kw megtermelesehez kevesebb uzemanyag kell(het), ha
jo a motor konstrukcioja.

A masik gondom ezzel a mondattal van:

>Tehat a teljesitmeny es nyomatek ugymond egymas rovasara valtoznak.

Hm. A felirt keplet ennek matematikailag is ellentmond, az
abban szereplo egyenes aranyossag miatt. A fejtegetesedbol
is,- helyesen,- az tunik ki, hogy azonos teljesitmeny eseten a
nyomatek es a fordulatszam valtozik "egymas rovasara".

Vegul azt hiszem, a kamionmotor es a szemelygepkocsi
motorja kozotti kulonbseg leirasanal egy kisse mereszen
egyszerusitetted le a helyzetet. Gondolom, ezzel a
kozerthetoseget kivantad fokozni, ami eddigi cikkeidnek
igazan jo es hasznos vonasa volt. Megis azt gondolom,
nem konnyu megtalalni a szakmai pontossag es a
nepszeru magyarazat kozott a helyes aranyt.

Orulok a sorozatodnak es jo folytatast kivanok.

udvozlettel

oldboy
>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: loerok es nyomatek ( 107 sor )
>Idopont: Thu May 20 05:25:26 EDT 1999 AUTO #389
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


>A nagy motor azert jo, mert nagy a nyomateka, es talan nem kell neki
annyira nyomni, hogy menjen, de ugyanakkor a fajlagos
tuzeloanyagfogyasztasa is
nagyobb.
>
>A teljesitmeny es a nyomatek kozott is van osszefugges:
>P=M*2*pi*n
>ahol
>M:nyomatek
>pi=3,14
>n:fordulatszam
>
>Tehat ha egy motor
>ha ez egy kamion motorja, akkor kis fordulaton irdatlan nagy nyomatekot kepes
>eloallitani, hiszen az a cel, hogy el tudja huzni a terhet, viszont nagyobb
>teljesitmeny nem kell , mert a lekuzdendo ellenallasokra ez eleg.
>ha ez egy szgk. motorja akkor egeszseges kompromisszummal, de az a cel,
>hogy nagy teljesitmeny legyen, mert nagy ellenallasokat kell lekuzdeni, de
>nem kell olyan nagy nyomatek, mert nincs akkora suly.
>
>Tehat a teljesitmeny es nyomatek ugymond egymas rovasara valtoznak.
> A teljesitmeny a motor szerkezeti kialakitasatol es hatasfokatol fugg.
>
>Az amerkai autok legtobbjenek motorja nagy es inkabb valo egy teherautoba,
>mint egy szemelyautoba, igy kis teljesitmeny nagy nyomatek.
>
>Tehat a nyomatek a gyorsulokepesseget es az elvontathato sulyt hatarozza meg,
>mig a teljesitmany a lekuzdheto legnagyobb ellenallasokat es ezzel egyutt
>a vegsebesseget hatarozza meg.(meg ha ez igy nem is egzakt, de poriasan igy
>ertheto a legjobban.)
>
>Ami rugalmassagot illeti. Ez azt jelenti, hogy a motor milyen fordulatszam-
>tartomanyban kepes kielegito nyomatekot leadni. Minel laposabb a
>fordultszam-nyomatek gorba annal rugalmasabb a motor, hiszen annal szelesebb
>a fordulatszamtartomany. Ez cel az autogyartasban, mert ha rugalams egy motor
>akkor kellemesebb vezetni, mert nem kell annyit kapcsolgatni a sebessegeket,
>tobbek kozt.
>A teljesitmeny gorbe ellapositasa nem cel, hiszen a vegsebesseget ugyis a
>max fordulatszam 4/5-e korul optimalis ha eleri az auto.
>
>Remelem most mar sokkal  vilagosabb , de ha van meg sotet folt, akkor
>irjatok.
>Udv,
>
>W a l t e r
>mailto:
>Telefon:+36-30-99-05-837
>(Klem Krisztian)
>
+ - ajanlo-lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Sokan es sokszor keresnek jo, megbizhato es 
elfogadhato aron dolgozo szakmuhelyt, kulonfele
autos bajaik orvoslasara.
Mivel tobb, mint 3 evtizedig gyotortuk egymast,
az autojavito ipar es en, arra gondoltam, ha Ti
is akarjatok, megprobalnank egy ajanlo listat 
kesziteni azokrol az autos szakmuhelyekrol,
benzinkutakrol, boltokrol es meg akarmikrol,
amelyeket Ti, sajat tapasztalaitok alapjan, 
masoknak is ajanlanatok.
Persze, egy ilyen osszeallitas senkinek nem 
jelenthet garanciat, legfeljebb segitseget a
valasztashoz. Eloszor azonban szeretnem felmerni
a velemenyeteket, kell-e ilyen egyaltalan?
Ha igen, milyen szempontokrol tartalmazzon
velemenyt ? Pl. szakmai szinvonal, felszereltseg,
arak, udvariassag, fogadasi keszseg, vagy mi egyeb ?
Probaljuk foldrajzi fekves, szakma, ajanlottsagi
szint, vagy mi mas szempontok szerint felterkepezni
a kinalatot ? Mit kerjek az ajanlotol, szabad 
levelformat, esetleg egy szempont-sort alakitsunk
ki ?
Kerem, aki amit gondol es szeretne, irja meg akar 
ide, az AUTO-ba,(kerek egy CC-t) akar nekem, maganba.
Ha valaki azt gondolja, hogy mit nekem es hova, akkor
ezt kozolnie sem szukseges, el tudom kepzelni.
A remelt velemenyekrol itt fogok tajekoztatast
adni, ha nem is azonnal.

udvozlettel

oldboy
+ - 60 ev minosit ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: Re>Magyar szerelok, Parkolo auto meghuzasa ( 67 sor )
> Idopont: Sun May 23 15:41:12 EDT 1999 AUTO #392

Kedves Mark !

Sok igazsag van abban, amit hivatkozott leveledben irtal. Nem is fuznek
megjegyzest hozza, ha nem irtad volna le a     kovetkezot :

Mas. Szemtanuja voltam, ahogy egy fazon beszall a zsir uj kocsijaba,
kiall, es a jobb oldalan levo Astrat megrantja rendesen. Hely volt,
hatrafele is, ezert csodalkoztam a dolgon egy cseppet. De nem sokat,
mert kb. 60 eves mukso volt,

A fiatalsag csodalatos dolog, de sajnos, mulekony. 13 eves kissrac voltam,
amikor megtanultam vezetni es
azota, alig 54 eve vezetek, gyakorlatilag balesetmentesen. Bevallom ezert fenti
megjegyzesednek nem tudtam szivbol orulni. Kar lenne szerintem valami
mesterseges korlatot huzni az autos korosztalyok kozott. Gondolom, lattal mar
fiatal embert is rosszul vezetni.

Hat ennyi.

udvozlettel

egy 67 eves _mukso_

oldboy

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS