Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 104
Copyright (C) HIX
1998-08-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Szivotorok es fogyasztas (mind)  15 sor     (cikkei)
2 tipp rozsda ellen (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #103 (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Ford Falcon `97? (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Tipushiba gyujtemeny (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Feel the speed with Skoda 120! (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Automata valto (mind)  124 sor     (cikkei)
8 Vezerles, tuning (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Polski 126 (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Szivotorok es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 Az autoszerelom szerint erdemes az automon (Lada) a masodik szivotorkot
lezarni mivel szerinte ezzel fogyasztascsokkenest lehet elerni. Szerinte
az auto teljesitmenye nem fog csokkeni, csak a vegsebessege 130-ra.(most
160km/h korul van a vege). Mivel 98%-ban varosban hasznalom ezert ez meg
nem is lenne baj. En viszont ugy tudom hogy a masodik szivotorok a
gyorsitas miatt van az autoban igy felek attol hogy lustabb lesz a
gep... Mindenesetre a jovoheten kiprobalom, hogy milyen 1 torokkal jarni
es majd leirom a tapasztalataimat rola, de addig is ha valakinek
valamilyen tapasztalata vagy velemenye van a dologrol azt kerem hogy
ossza meg velem!

  koszi,
      Gabor  mailto:
+ - tipp rozsda ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Tudom mindenkinek ajanlani az ANTIKORRWERK ceg alvazvedo termekeit. Ezek
specialis muanyag burkolati elemek, dob es kuszobvedok, melyek nem
engedik a dobokat es a kuszoboket korrodalni. Bar az aruk eleg borsos de
ha hosszabb tavra tervezzuk a kocsinkat akkor mindenkeppen erdemes
beruhazni. Legfontosabb az elso dobvedo mert ott szeretnek leginkabb
rozsdasodni a kocsik de ha igenyes az ember nem sajnalja a penzt a hatso
dobok vedelmere sem(es persze a kuszobokre). Elso dobvedo 7-8ezer Ft,
hatso 6-7eFt a kuszobvedo arat nem ismerem. Beszerelese nem nagy gond
(legalabbis a dobvedoke), de azert erdemes megkerni ra egy autoszerelot.
Ezzel a vedelemmel evtizedekig nem lesz gondunk a rozsdara (legalabbis
ezeken a reszeken). Enelkul viszont ha egyszer elindul a rozsdasodas
akkor bizony lehet sulyos tizezreket fizetni a karosszeriasnak, lehet
kodoltetni a javitott reszt vagy ujrafenyezni a kocsit, ujra
lealvazvedoztetni,stb... Es ha rossz munkat vegzett a karosszerias akkor
1.5/2 ev mulva kezdodhet az egesz elolrol. Nagyon sok tipushoz erulnak
vedoelemeket es szerintem erdemes beruhazni naluk legalabb egy par elso
dobvedobe. Van polietilen es van uvegszalas burkolat is. A polietilen
jobb mert kevesbe serulekeny es konnyebb beszerelni viszont kicsit
dragabb. 
Nem vagyok erdekelt a cegben csak elegedett vagyok a termekukkel.

ANTIKORRWERK kft
Tel:252-7741
Cim: 14.ker Bp. Czobor utca eleje.


   Gabor     mailto:
+ - Re: *** HIX AUTO *** #103 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [United States]
> Temakor: Renault Megane Scenic ( 7 sor )
> Idopont: Thu Aug  6 06:03:09 EDT 1998 AUTO #103
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>      Sziasztok,
>
>      Van valakinek tapasztalata a Scenic 1,4 vagy 1,6 modelljevel.

Van. Valakinek biztos van...        :)))
De egy kerdojellel a vegen jobban nezne ki, nem?

Fogash

--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Ford Falcon `97? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash, mi ez a 97-es Ford Falcon amit vezettel? Errefele mar a 60-as evek
vege ota nics Falcon nev alatt futo Ford ha jol tudom, szoval ez valami
europai atkereszteles? Csak nem  a Thunderbird-et jelenti? (a 4 literes
motorbol saccolva) Ritka jo kis auto volt az es raadasul"bagoert" lehetett
kapni oket tavaly, mivel nem gyartjak oket tobbe. 

Zsolt Lele
Department of Anatomy and Cell Biology
University of Saskatchewan
Saskatoon, SK
Canada
+ - Tipushiba gyujtemeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

A tipushiba gyujtemeny folyamatosan bovul, visszamenoleg
feldolgozom a regi autokat. Tovabbra is varom a kiegesziteseket.

Mar 23 tipus 64 hibajanak 89 esetet tartalmazza.

A tipushiba gyujtemeny jelenleg elerheto:

http://www.flexum.hu/hospnet/auto.htm
http://www.auto.bdtf.hu
http://www.tande.com/auto

Bessenyei Zsolt
+ - Feel the speed with Skoda 120! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hellosztok!

El sem tudjatok kepzelni mire kepes egy Skoda 120-as igy mar ca.8 evesen
Epp most jottem a balcsirol.Gondolom sokaknak majd nem tunik igaznak meg
majd mondjak hogy csak az ora volt rossz ,de nem ,majd megmagyazom  
Odafele kissebb csodalkozasomra tortent egy "csoda". Ketten ultunk a
kocsiban tele csomagtartoval mag meg a csomagtarto aljan ugy 50kg homok
az ultetes vegett szoval igy ca.210kg terheles mellett mentunk az
M7-esen mikor eloznom kellett egy teherautot emelkedon folfele. Ment is
az elozes de mikor leeloztuk jott a tuti leejto es nekem meg mer nem
volt kedvem lassitani mert mar 120-al mentem. Meg ereztem hogy van meg
egy kis ero na mondom had menjen ha tud es csodak csodajara 150-es
temponal meg volt a gazpedalbol egy kis ut -persze nem a fele- szoval
meg lehet hogy ment volna de en azon csodalkoztam hogy mikor sikra
inkabb enyhe emelkedore mentunk meg mindig tartotta a tempot .raadasul
ugy 3-4percig mentunk igy.

Skodasok Ti mivel ultetitek le az auto elejet mert az Skoda hiba mindig
hogy az eleje az egnek all. En homokzsakokat raktam bele.

			Hello!
									ARI Balazs
								
+ - Automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Hadd szolja bele ebbe a temaba en is !

Nekem egy automata valtos 18 eves Nissanom van. Abban a szerencses
helyzetben erezhettem magam, hogy sikerult (bontasra) beszereznem egy
teljesen megegyezo, tipusu, koru, teljesitmenyu autot, amit ugyan bontasra
vettem meg, de 3 honapig hasznalni is tudtam. A bontasra vasarolt kocsiban
5 sebesseges valto, kuplunggal. Az "eredeti auto" pedig automata. Ugyanazon
a tipuson, ugyanazon az utvonalon, tudtam mindkettot tesztelni.
Osszehasonlitottam a viselkedeset a ket kocsinak. Tapasztalatok:

- Budapesti forgalom, araszolas.
       Automata: Gaz-fek, jatek a dugoban a savvaltas. Nem mergelodom.
       Manualis: Kuplung, sebesseg, gaz, kuplung, ures, fek. Allandoan
                       nyomkodni kell a kuplungot, mert a sebesseg
alacsony.
                       Mire megindul a kocsisor, mar idegesek mogottem,
hogy
                       miert nem indulok azonnal. Rosszabb esetben mar be
is
                       pofatlankodott valaki elem, ha egy fel kocsihosszt
hagytam.

- Emelkedorol indulas:
       Automata: A kuszo nyomatek megfogja a kocsit, nem gurul vissza.
                       Gazadas, es a kocsi "kilott" allo helyzetbol.
       Manualis:  Klasszikus kezifekes elindulas. A motor vagy lefullad,
vagy
                       visszagurul a kocsi. A forgalom mellett figyelni
kell mindenre.

 - Jelzolampatol elindulas:
        Automata: Egy gazadas, es a kocsi hamar megmozdul. Nem fullad le
                        a motor, nem kapar el a kerek.
         Manualis: Lassan indul meg a  kocsisor, legtobben a
sebessegvaltora, es
                        a kuplungra koncentralnak, illetve hogy a lampa
utan hogy lehet
                        felkapcsolni, es savot valtani.

- Elozes:
         Automata: Lassu, nehezkes. De ha a sleeping utan elkapja az
olajnyomas
                         a kocsit, akkor az addig gyorsul, amig "nyomom".
         Manualis: Visszakapcsolas, 5->4 gaz, megtobb gaz, a szembejovo
csak
                        kozeledik, hirtelen 4 -> 3, a motor porog, es vegul
eppen hogy
                        beferek a kamion ele...

- Fekezes:
       Automata: Nem fullad le a motor, de viszi az autot.
       Manualis:  Alacsony fordulaton a motor rangat, (1), es lepesben is a
                       kuplungot kell taposni.

- HMCS gyorsulas:
        Automata: Ha nincs sportvaltod, hagyd hogy a HMCS-k a zoldre valto
                        lampanal a kalyhacso-ladaval kilojjenek. A
kovetkezo piros
                        lampa megfogja oket, es megint a kepukbe
vigyoroghatsz.
        Manualis:  Nyomd a gazt, amig zold a lampa !

- Szervizigeny:
         Automata: Felnek a szervizek a javitasatol. De ha menet kozben a
kart
                         nem kapcsolgatja a tulaj P-be vagy R-be, es a
valtoban az
                         olajszint megvan, nem lehet kicsinalni.
         Manualis:  Kopik a kuplung, kopnak a szinkrongyuruk, elvileg a
valtot
                         soha nem kell szetszedni, de ha kuplungozni
kell...

- Divat
       Automata:  Europaban nem divat. Nem azt nezik hogy mennyire
kenyelmes,
                        hanem hogy 3-4 ev mulva hogy lehet eladni. Nem
torodnek vele,
                        hogy amig a sajatja, addig is a kenyelmet
szolgalja, hanem hogy
                        minel hamarabb ki tudjon szallni belole. Ezert
dragabb is ha valaki
                        pluszkent (europaban) megrendeli az automata valtot
az uj kocsiba.
                        Igaz, az USA-ban az automata valto, es a
legkondicionalo majdnem
                        hogy szeria tartozek, de itt mifelenk ez pont
forditva van.
       Manualis:   Sokan a gyorsulas, es a kapcsolgatas elmenyet keveri
ossze az
                        autozas elmenyevel. Ez igy is van, csak vannak
bizonyos helyzetek
                        amikor az embernek konnyebb oszpontositani, ha a
jobb kezet es
                        a bal labat nem kell hasznalnia. Ha bent ul az
autoban ket gyerek,
                        es egy bobeszedu feleseg, nem hallod a motor
hangjat, az asszony
                        bal terde allandoan a valtokaron, es csak fecseg,
fecseg, fecseg...
                        ... jelzolampa, indulas, motor lefullad, az esos
idoben paras az
                        osszes uveg, nem latsz ki, a mogotted jovo idegesen
dudal...

En a kenyelmes autozast tartom az autozas csucsanak. Szaguldozni a magyar
utakon ugysem lehet, ezert a kenyelem legyen a legfontosabb. A valtokar es
a
kuplung kezeleset en rutinosan nem felejtem el. De van egy felesegem, aki
igen
csak bajban volt a sebessegvaltoval. Viszonylag jol vezet, csak valtani ne
kelljen...
...Illetve a parkoloba beallni... Nyugodtan rabizhatom a kocsit, ha ittam
egy pohar
sort a vendegsegben, es nem kell allandoan beleszolnom a vezetesi
technikajaba.
Ha valaki igazan sokat kozlekedett csucsforgalomban, biztos egyetert velem.

A manualis valtos autot szetbontottam, de nem gondoltam arra hogy a valtot
atvarialjam.

Peter.
+ - Vezerles, tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!	

Szeretnek valami informaciot arrol, hogy hogyan is mukodik az autokban a kozpon
ti "szamitogep". Konkretan a chiptuning erdekel, kivancsi vagyok, hogy mibol al
l az elektromos vezerles, ami a
benzinbefecskendezest, meg a motort szabalyozza. (injektoros kocsiknal)
Ja, es a multkor volt szo a Lada-k tuningjarol is, de mar nincs meg az a level.
 Aki akkor irt egy jo cikket, az legyszi kuldje el nekem ujra!

Koszi, Gyozo
-- 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  mailto:   
  Honlap:   http://members.tripod.com/~sgyozo    
  Lovakrol: http://www.extra.hu/loopus
  ICQ UIN: 8295995 
_____________________________________ 
>A noi nemmel ne foglalkozz!! Csak a noi IGENnel!
+ - Polski 126 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Autosok!

Hozzaertoket keresek, akik meg tudjak mondani (irni), hogy Polski
Fiat 126-os gepkocsim miert produkal durrogasokat a kipufogo
felol gazelvetelkor? (Hallottam mar olyat, hogy a rosszul
beallitott gyujtas miatt.)
A megoldast maganba legyszi!

Elore is koszi:
    Evi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS