Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1357
Copyright (C) HIX
2002-01-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Lada Baltic (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Golf III futomu (mind)  77 sor     (cikkei)
3 Ablakmoso (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Lampak, lampak... (mind)  45 sor     (cikkei)
5 Osszehasonlitas (mind)  13 sor     (cikkei)
6 helyemre? (mind)  12 sor     (cikkei)
7 re: Nagyak felnijei (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Re: okmanydijak (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Agressziv kismalac... (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Astra ulesek? (mind)  12 sor     (cikkei)
11 uj auto alkudas (mind)  22 sor     (cikkei)
12 . (mind)  110 sor     (cikkei)
13 Legszebb hang (mind)  65 sor     (cikkei)
14 Okmanyiroda (mind)  21 sor     (cikkei)
15 W126 alkatresz (mind)  18 sor     (cikkei)
16 garancia vagy szavatossag (mind)  17 sor     (cikkei)
17 Mogyorodi gokartozas (mind)  16 sor     (cikkei)
18 kodlampa (mind)  17 sor     (cikkei)
19 BMW hamisitvany (mind)  12 sor     (cikkei)
20 Autok lelkivilaga (mind)  20 sor     (cikkei)
21 golf ? (mind)  10 sor     (cikkei)
22 alku (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: Lada Baltic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Zsolesz!

> - 1.5i moci atlagfogyi: 7 licsi
Szkenneltem egy tesztet erről a motorról:
http://w3.sopronnet.hu/baranyap/baranyap2/pics/samara_spricni.html


> A Lada 2110 (tema 110-esunk) nincsen Magyarorszagon forga-
> lomban, most artargyalasok folynak.
> Amiket az utakon latunk szaladgalni behozott mintapeldanyok.
Akkor jo sok mintapeldanyt hoztak be :o)
Egyebkent az elmult evben a (haldoklo) HungaroLada akcioban 1.5 millio koruli a
ron arulta a 110-est, akkor rengeteg elkelt. Sajnos azota visszatertek a ketmil
las arakhoz.

Lada 110 tipusismertetés es cikkek:
http://www.ladaclub.hu/tipusok/tip_2110.html

Teszt:
http://totalcar.hu/teszt/lada110/

Udv. Pali     Lada-2105

http://w3.sopronnet.hu/baranyap
+ - Golf III futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]

>Probald mar ki a korabeli konkurenseit. Ezek nagyjabol: Citroen ZX,
Fiat
>Tipo, Ford Escort, Renault 19, Honda Civic, Peugeot 306, Mazda 323,
>Mitsubishi Colt, Nissan Sunny, Seat Cordoba, Opel Astra Classic, Toyota
>Corolla, Volvo 440/460, Alfa 145, de meg mondhatnek nehany koreai meg
>ex-szocialista gyartot is. Inkabb csak rosszabbakat fogsz talalni.

: Sorban (szigoruan a futomuvet ertekelve, szubjektiven): ZX- a Golf
labdaba
: sem rughat mellette, Tipo-szerintem ugyanolyan, mint egy sima Golf
(nem GTI,
: VR6), Escort-ez tenyleg rosszabb, R19-pihepuha lagysag, kenyelemben
biztos
: jobb a Golfnal, uttartasban valszeg rosszabb, Civic-uttartasban jobb,
: kenyelemben (talan) rosszabb, Cordoba - az egy rakas szar a Polo
classiccal
: egyutt, Astra-Golf szintu, Alfa145/146- uttartasra sokkal jobb,
kenyelem
: talan kevesebb.

Meg ne haragudj, de ez az osszehasonlitas a valosagban aligha allna meg
a helyet!
ZX - nem ismerem, de ha az Xsara veszterhes kanyarveteli reakcioibol
indulok ki, hat erosen rezeg a lec; Tipo - nem ismerem, de te sem
mondtad, hogy jobb; Escort - megbeszeltuk; R19 - uttartas rosszabb,
kenyelem azonos; Civic - uttartas legalabb olyan jo, a kenyelem viszont
lenyegesen rosszabb; Cordoba - megbeszeltuk; Alfa 145 - uttartas
valamivel jobb, kenyelemre egyertelmuen rosszabb. De ami a legdurvabb:
hogy az Astra Golf szintu lenne? Ilyen uttartasrol es rugozasrol az Opel
csak almodhat. Szerintem ezt te sem gondoltad komolyan, csak tul hamar
irtad le.

: Szoval szerintem a Golf ilyen szempontbol is csak "atlagos", nem
kiemelkedoen jo.

Mert ugy tolod el a hangsulyt szubjektiv tapasztalatokra hivatkozva,
hogy ez jojjon ki. Ha nem tudatosan teszed, akkor vagy a Golfot, vagy a
tobbit nem vezetted eleget.

: De velhetoen ez is
: olyan, mint a sos etel. Neked a Golf eleg sos, az Alfam tul sos lenne,
az
: R19 meg tul sotlan. En az Alfat tartom jo sosnak, aki a kenyelemre
eskuszik,
: az meg elsozottnak nezi mar a Golfot is...

Ez nekem csak mellebeszeles. A rugozas ennyire azert nem izles kerdese,
a tobbseg imadja, ha lagyan ringat; a kenyelem/uttartas aranyrol szolt a
vita, ami a hangolas celjatol, a szubjektiv sulyozastol (hogy kinek
melyik a fontosabb) fuggetlen. Es ebben lehet, hogy eppen a Golf III a
legjobb.

> Egy frenetikus uttartasu autonak nem lehet komfortos a rugozasa.
: Citroen XM-nek hivjak. Olyan gyorsan bir beavatkozni, hogy te szinte
mindig
: a komfortot erzed, mert ezredmasodpercek alatt kemenyit, ha kell.

Lehet, hogy kicsit altalanosito volt a kijelentesem, de az
also-kozepkategoriarol volt szo eredetileg, ezert eszembe sem jutottak a
speci futomuvek (habar a ZX-e talan az, nem tudom). De ehhez egy
gondolat: a Citroen XM ugy tudom, meg mindig nem ez az auto, mivel
kisebb, varosi sebessegeknel ez is raz. Nem tapasztaltam, csak olvastam
par helyen, de gondolom igaz. Amugy gondolom az Activarol van szo (ha
frenetikus uttartasrol beszelunk), az meg a felso-kozepkategoriaban is
elegge a periferian mozog.

>2 m tengelytav? Milyen autorol beszelsz?
: na jo, 2,5m. :)

2.4, de azert az is oriasi kulonbseg :)

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Ablakmoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kaphato valahol utolag az ablaktorlo lapatra szerelheto moso?
Marmint a motorhazteton levo "spriccelot" szeretnem kivaltani....
Gondolom vilagos, mire gondolok :))

Minden valaszt koszi!

Jo utat! :)

Gabor
+ - Lampak, lampak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Lenne egy kerdesem: miert olyan felsobbrendu az aszimetrikus tompitott
feny? Tul azon, hogy ami europai az tok jo, ami meg mas, az tok szar.
Tudni illik, hogy ott az emberek nagy resze 3 alapeset egyikeben tolti
kormany mogotti idejet (sajat tapasztalat):

1. Varos: Mennyivel jobb az aszimetrikus, mert az a toled jobbra levoket
   vakitja. Amugy meg a sok godor miatt tok mindegy, szembe jovot is vakitod
   a bal oldalon idonkent.
2. Autopalya: Szemen jovok nagyon gyakran nem latnak semmit a lampadbol, a 
   veled egy iranyban levok meg majdnem szimmetrikusan helyezkednek el.
3. Alacsonyabb rendu utak (peldaul arizonai sivatag): ott meg havonta 2
   kocsi megy el, annyi idore meg akar meg lehet allni pihenni is (amig
   elmegy), maradek idoben tavolsagi.

  Amire ki akadok lyukadni: a vezetesi helyzetek *ott* dominansan majdnem
szimmetrikusak. Termeszetesen vannak szituaciok, amikor az aszimetrikus
jobb lenne, meg vannak olyanok is, amikor a masik iranyban aszimetrikus 
lenne jo. De ezek nem annyira lenyegesek, mint peldaul a masok altal
emlegetett dolgok (amibol szerintem kimaradt az aktiv katalizator, ami
nelkul en nem lattam autot, csak nagyon nagyon regit, szemben peldaul 
Nemetorszaggal, ahol a matricakbol itelve a kocsipark jelentos resze nem
rendelkezik vele). Szoval nem a kritikaval van bajom, hanem az elonyok
es hatranyok sulyozasaval. Ahogy Hofi mondta:
-- Nyugaton van neger kerdes.
-- Tudjuk! Megoldjuk!
-- Nalunk meg van cigany kerdes.
-- Tudjuk! ... Ize .. majd beszelgetunk rola...

---

  Masik amit nem ertek, az a nappali kodlampa. Miert hasznalja, aki hasznalja:

1. Mert ugy van beallitva, hogy ebbol tobb feny jut a masik vezeto szemebe,
   mint a teljesen legalis (sot ajanlott/kotelezo) tompitottbol es 'hadd
   vakuljon a parasztja'.
2. Mert ugy van beallitva, hogy kevesebb feny jut a masik vezeto szemebe, 
   mint a tompitottbol, es isten orizz, hogy vakitsanak.
3. Mert van, es ha mar ennyit fizettek erte, ne alljon kihasznalatlanul.
4. Ugyan tobb feny jut a vezeto szemebe mint a tompitottbol jutna, de a
   lampaburaban specialis 'pi-viz' van, amitol ez a tobblet feny kevesbe
   vakit.

Gyula
+ - Osszehasonlitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Tenyleg, egyforma autokat kellene osszehasonlitani.
> LADA 1.6 16V - Suzuki 1.6 16V

Miert is? 

Csak egy pelda, ami a teoriad rogton felboritja - 600-as
Wankel motor. Ez akkor csak a Smart 600-as motorjaval 
hasonlithato ossze?

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - helyemre? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Onnan talan Edesanyad szokott eloszedni dolgokat, vagy a szomszed kutyaja,
>nem En.
Anyukat keretik kihagyni az ugybol, vagy legalabb legyen egy :) a vegen,
mint ahogy nalam is volt... :(

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - re: Nagyak felnijei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ugye ne vegyunk komolyan?!

Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Re: okmanydijak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: okmanydijak (Off topic) ( 42 sor )
> Idopont: Wed Jan 23 17:33:19 CET 2002 AUTO #1356
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> .......................

> Az utjavitas bullshit, azt a helyi adokbol, illetve a mindenfele
> adokbol az

> onkormanyzatok fele visszafolyatott penzbol kell(ene) csinalni. Gyor
> pl.
> 160.000es varos, van benne durvan 40ezer szgk. A fenti 8000Ft
> sulyadoval ez
> 32mio Ft. Szerinted ebbol mennyi ut epitheto? Saccra?

Nem akarok kotozkodni, de szerintem 10x annyi. /egy nullaval elcsusztal
:) /
Igaz ez sem sok.

Viszont azt nem ertem, hogy ha veszek egy uj autot /a meglevo melle/
akkor miert A0-bol indul a kotelezoje.
Elvegre en vezetem, es en kozlekedtem idaig baleset mentesen, nem a
meglevo
autom. Vagy rosszul tudom?  /remelem en tevedek :)) /
Josi
Ford Escort 1.9 GL
+ - Agressziv kismalac... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>
> Temakor: Vaddiszno kodlampalya ( 15 sor )
> Na jo, primitiv az nem biztos, hogy vagy, de a bunko paraszt
> az eleg jol lefedi, amit itt bemutatsz. :-)

Ne bantsd! En sem szeretem a kodlampasokat, de ha biztos lennek benne,
hogy a szembejovo autos VD a kodlampaival, nem lennek merges, csak
baratsagosan integetnek. Valahogy ra nem tudnek haragudni. Amikor
olvasom az irasait, mindig ez jut eszembe: Agressziv kismalac a
tunderkenek: "Tunderke, kivansag az kivansag. Hajolj csak le szepen..."

>>>>>>

Sziasztok!

Bizonyara sokan mar olvastatok a Moka-n, de hatha vannak ujszulott HA-sok,
akikre az ujdonsag erejevel hat majd.

Az agressziv kismalac utazik a buszon. Jon az ellenor:
*Jegyeket, berleteket!
*Nem kerek!

:-)))


Udvi:
	Penti,
	a patrolos
	:-)
+ - Astra ulesek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keresek uj Astraba elso uleseket. A gyariak fajdalmasan kenyelmetlenek.
Sajnos hatalmas csalodas a Kadetthez kepest.
Tudtok ajanlani kereskedot/gyartot, aki ertelmes aron tud adni valami
sportules-szeru alkalmatossagot bele [vagy eppen azt]? Az sem baj, ha
borkarpit van rajta.
Elore is koszi!

--
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta7;]-
+ - uj auto alkudas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A #1356. HIX AUTO-ban irta :

>En sem ajanlom. Ebbol az autobol nullkilometeresen is le lehet alkudni
100-120
>ezret.

Sajna en meg sosem vettem uj autot (meg hasznaltat se:), es egyelore nem
is fogok, de tok kivancsi vagyok, hogy ez hogy zajlik? Bemesz egy
szalonba, ki van irva a kocsira, hogy 2 millio az ara, te azt mondod,
hogy 1.8-ert viszed, o azt mondja, hogy 1.9, es megegyeztek?

Vagy bemesz, es aszondod, hogy 2 millaert tegyenek meg bele 6 hangfalat
meg ABS-t? vagy hogy? 

Nekem az alkudozasaim mindig kudarcba fulladtak :) (bar mint mondtam,
eddig csak olcso dolgokra alkudtam, de mindig elkuldtek melegebb
eghajlatra:)

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
"Ha legalabb megmosna a nyakat, kitekernem. "
HIX-Editor 1.15beta7
+ - . (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy a punaba tudnak egyesek MIME kodolasu leveleket kuldeni??? Ha
veletlenul uj install utan elfelejtem plain text-re allitani a kinezot, a
hix rogton visszadobja a levelt: "A HIX nem fogad el MIME kodolasu levelet
blablabla"
----------
Autopiaci beszallitok: itt Veszpremben van egy Valeo gyar, es valahol a
kornyeken kulfoldi erdekeltsegu gyarat, ahol sebessegvaltok,
differencialmuvek ontvenyeit es ehhez hasonlo dolgokat fognak gyartani. Vagy
ez az, amirol Wallace irt? Nem tudom, csak annyit, hogy Bernie (a francia
mechanikusunk) baratnojenek a lanyanak a ferje el itt most Veszpremben, o az
egyik iranyitoja a munkalatoknak (a lany francia, a gyerek meg nemet).
---------
Xenon:
szerintem ez a xenon nem az a xenon. Vagyis amit itt a boltokban lehet kapni
2400 kornyeken, az csak vmi felresikeredett utanozmany. Gyikfing.
Makivakitas. En is kiprobaltam -hehe-, mert vagyok olyan hulye, hogy
megveszek minden kis bizbaszt. Vmi angol import kekes-narancs szinu bevonat?
a buran, es bar a felirat figyelmeztetett a rovidebb elettartamra, az azert
rohely, hogy masfel-harom honap alatt mindketto kiegett.
Aztan olvastam vmi olyasmirol, ahol nincsen izzo a hagyomanyos ertelemben,
hanem az egesz lampabura zart, nemesgazzal toltott es az izzoszal fokuszbol
torteno mozgatasaval valtoztatjak a fennyalab helyzetet. Vagy vmi ilyesmi?
noverem papagalya mondta). Egyebkent legnagyobb megdobbenesemre a Toyotaink
fenyszoroiban sincsenek izzok: az egesz lampaburat (vagy minek hivjakot) ki
kell cserelni ha kieg az izzoszal.
--------------
" hetvegi Ratgeber Auto und Technik (Tanacsado musor az ARD-n) musoraban
azt mondtak, hogy ha az auto regebbi es nincs telenyomva erzekeny
elektromos aramkorokkel, akkor tenyleg erdemes a nagyobb "teljesitmenyu"
akkumulatort venni.

Viszont ha a gep "uj", es tele van chippel nyomva, akkor inkabb ne
kiserletezzunk ilyenekkel, hacsak nem vagyunk egy teljes elektromos
tesztre, es jopar integralt aramkor cserejere.
Az akkumulatorokra azt mondtak, hogy ma 4-5 evig tartanak, a hasznalat
fuggvenyeben."

Lehet, hogy egy chip tenyleg odamaszik, es elolvassa afeliratot, ahogy Csaba
irta. (Akkor viszont nekem ilyen auto akkor sem
kellene, ha utanam hajigalnak) De tenyleg, logikusan 12 voltot kapsz akkor
is, ha 8 darab masfelvoltos ceruzaelemet sorbakotsz, meg akkor is ha egy
42000AH-s akksit hasznalsz (csak pelda volt, reszletekbe ne menjunk bele).
Ellenben joval tobb mindent tudsz hasznalni egy nagy akksirol, mint egy
kicsirol, mivel tobb maszalyt tarol. Es ez az akksi lenyege: a tarolas. Ott
van a neveben: accumulator vagyis felhalmozo, osszegyujto. Ez aztan
magyarult akkumulatorra, mint a diesel dizelre (ugye, egyparan
kaposztazabalok?;-). Ha megnezed hova megy a feszely a generatorrol, rogton
latod, hogy az akksi is csak egy fogyaszto az aramkorben. Es ha tobb aramot
hasznalsz, mint amennyit termel a geni, akkor az akksid nem toltodik, hanem
rasegit a rendszerre, es szep lassan lemerul aztan a kovetkezo nap reggel
inditozaskor csak nezel mint a vett malac... Igy en is azt mondom: minnel
nagyobb, annal nyugodtabban alszom. (A masodik BX-embe akkorat raktam,
majdnem kilogott elol, kellett is hozza kulonleges tartot csinaltatnom :-))
Persze ott a masik veglet is: ha akkorat teszel bele, amit soha nem tudsz
rendesen feltolteni, akkor mi van?
Az XM konyve egyaltalan nem foglalkozik az akksi meretevel: mivel az egyeni
szocproblema. Amit eloirnak: gondozasmentes akksi es 400A inditoaram. Az
enyemben egy kis Bosch van 680-nal, es 74AH-t tarol, de telen sem volt vele
gond. Igaz hogy a dizel csak 2.1-es, es -20 fokon sem kell ketszer izzitani,
a fesszabalyzorol meg 14.27V jon stabilan, fordulatszamtol fuggetlenul.
Az akksi tetejen van egy jelzes: 7C. Lattam kulonbozo tipusokon kulonbozo
jelzeseket, amik latszolag osszefuggnek a kapacitassal (vagy
inditoarammal?). Tud errol valaki valamifele listat?
Akksi gondra (hagyomanyos akksi eseten): ha a cellak kozott mert savsuruseg
elteres 0.040 vagy tobb, (a cellakban a folyadekszint megegyezo), akkor nagy
valoszinuseggel elhasznalodtak a lemezek, vagyis csereerett a gyerek.
Tudjatok hogy mi kozos a halalban meg a szarasban? Megmondom: ha itt az ido,
menni kell... Na, ez igaz az akksikra is. Vasarlaskor senki sem tudja
megmondani, hogy 1, 3, vagy 10 ev a varhato elettartam; ha itt az ido,
cserelni kell.
---------
">üdv Lesli
 ...orrmotoros Ikarus...

Azt meg honnan a f...ombol szedted?! :) De komolyan! Ilyen "ven csoka" is
van a listan? Vagy bejaratott veteranos a kollega?"

Miert ne lenne :-) Azt hiszem ilyennel voltunk '75-ben osztalykirandulason.
Csak reszletekben birt felvinni bennunket a Mecsekbe.
--------
">Egy frenetikus uttartasu autonak nem lehet komfortos a rugozasa.
Citroen XM-nek hivjak. Olyan gyorsan bir beavatkozni, hogy te szinte mindig
a komfortot erzed, mert ezredmasodpercek alatt kemenyit, ha kell. Ebben
szerintem a C5 is rosszabb lett."

Jaja, persze jonehanyan nem tekintik a Citroent autonak, mivel csak annyit
tudnak rola, hogy francia. Ha jol emlexem 40 nanosec a szelepek
nyitasi/zarasi ideje (hm, ez mar a reakcioido), es "Auto"  (tehat komfortos,
lagy rugozas) utazasi modban is prioritast kap a biztonsag, vagyis a
szamitogep a szenzoroktol erkezo jelek alapjan alanyul a dolgoknak.
Olvastam valamit a jovo lengescsillapitoirol, ami majd azon az elven
alapszik, hogy folyadekban oldott magneses(vagy magnesezheto?) reszecskekre
hato valtozo magneses ter aranyosan valtozo suruseguve teszi a folyadekot.
Igy szamitogeppel vezerelve elhagyhato a mai lengescsillapitok bonyolult
belso rendszere, mivel adott atmerolyu lyukakon a kulonbozo surusegu
folyadek kulonbozo sebesseggel aramolhat at. Raadasul minden olyan
szabalyozhatova valik majd, mint most a hidraulikaval rendelkezo
citromoknal, csak nem lesz szukseg olajra, szivattyukra, meg csovekre. Vagy
legalabb is valami effele...
--------
" A kenyelem azonban elegge subjektiv, en
pl. ugy erzem, hogy az M5 kifejezetten kenyelmes (foleg
komfort fokozatban)."
Hey, VD! Nem is tudtam, hogy nalad is at lehet kapcsolni komfort fokozatba!
Hat akkor az M5 mar majdnem Citroen! :-))))))

Udv joe

Citroen XM 2.1 TurboD12
http://condrix.freeweb.hu
+ - Legszebb hang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Legszebb hangja az othengeres 4.2-es dizelnek van espedig akkor, amikor
2000-es fordulaton visz kifele a homokbol. Lehet, hogy a kor teszi, de
utalok kiszallni a legkondis kocsibol, hogy lapatoljak. Persze oreg sivatagi
roka leven nem lenne ra szukseg, de vagyok olyan hulye, hogy neha
nyilvanvaloan kerulendo helyekre is bemegyek. Mint tudjuk a homokdombok szel
feloli oldala kemenyebb, es lankasabb, mint a masik oldal. Szeles helyeken
ez az oldal tobbnyire kozel fuggoleges. Egyik helyi sofor megfeledkezett
errol, huzatta a Toyotat legalabb 40-nel (elmondasa szerint 25-30-cal, de az
keves lett volna ahhoz) hogy ne akadjon el az enyhe emelkedo tetejen,  ahol
egyszer reggel mar sereny lapatolasra kenyszerult. Aztan elnezte vagy 10
meterrel a lejarot, es hirtelen azt vette eszre, hogy vege van a vilagnak, a
masik vilag meg jo 3 meterrel alatta kezdodik. Ha akkor beleugrik a fekbe,
szepen -vagy nem szepen- de lecsuszik a homokfalon. Helyette inkabb
megmarkolta a kormanyt, osszerantotta a segget, es harom es fel meteres
vizszintes repules utan jo fel meteres lyukat utott az also vilagban. Kesobb
a jegyzokonyv felvetel soran kerdeztem, hogy kialtottal-e repules kozben.
Persze nezett ram ertetlenul. Mondom neki: ilyen esetben mindig kurjantani
kell egy jo nagyot, mert lehet, hogy utana hosszu-hosszu ideig nem tudsz
majd kurjantani /nemtom muszlimeknal hogy is van a foltamadas szabalyozva/.
A Totoya ket hosszanti laprugoja a hatso 10 centin 90 fokkal felhajlott,
ezzel hatrebb kerult a ket elso kerek ugy, hogy elertek a muanyag
burkolatot. A lokharito behorpadt kozepen. A karosszeria kisse megindult
hatrafele, a jobb oldali ajtot nem lehetett kinyitni. Az elso
lengescsillapitok leamortizalodtak. Ennek ellenere sajat laban jott be a
taborba, igaz, szembol nezve a kerekek ugy alltak, mint csampas Maca labai a
pusztan nagydolog kozben. Hozattunk ket par uj laprugot meg
lengescsillapitot, a velunk levo bulldozer kihuzta a lokharitot, nemi
lakatosmunkaval nyithatova tettuk az ajtot es ennyi.
Homokon egyebkent nem lehet elakadni. Illetve (a marxista)istennek nagyon
nagy marhaja kell hogy legyen az, aki ugy elakad, hogy kotellel kelljen
kihuzni. (Normal homokrol beszelek, mert az arabok altal "fish-fish"-nek
nevezett homokon meg allo helyben is elsullyedsz.) Egyreszt ugye az ember
ismeri az alapveto szabalyokat, masreszt meg ott vannak a homokgumik. A
homokgumi legfontosabb tulajdonsaga, hogy porgetes eseten is csak minimalis
homokot rug ki maga alol. (Ezt tudjak aztan a fent emlitett paros ujjuak
kihasznalni: addig porgetik a kereket, amig nyakig ulnek a homokban) Tehat
ha erzed, hogy elakadsz vagyis esni kezd a fordulat, es hiaba valtasz vissza
villamgyorsan, a fordulat csak esik; azonnal le kell ugrani a gazrol, be a
kuplungot es uresbe a valtot. Mire vegzel ezekkel, mar regen allsz. Nincs az
a fek a foldon, ami hamarabb megallit, mint a homok... Ha a sivatagi elso
szabalyt betartottad, vagyis hogy mindig vagy folfele, vagy lefele kell
haladni, soha vizszintesen, akkor nincsen nagy gond: egyszeruen felezo (hogy
ne kelljen porgetni) es tolatas vissza a nyomodon, amig ujra kemeny nem lesz
a talaj. Ha megis vizszintes teruletre kenyszerultel, es itt akadtal el,
akkor jon a turelemjatek. Felezo, es a leheto leglassabban vissza a
nyomodon. Ahogy porogni kezd a kerek, allj! Indulas elore, ugyanilyen lassu
tempoban, de amint kiporogne a kerek, allj. Most ujra hatrafele, itt mar a
lendulet segit egy kicsit hosszabb utat megtenni. Elore-hatra addig, amig ki
nem ersz a kemeny homokra. Ha melyebb a homok, segit az is, ha a lassu
mozgas kozben folyamatosan jobbra balra forgatod az elso kerekeket, mig a
hatsok a nyomban haladnak. Ezzel egyreszt kidolgozod jobbra balra azt a
homokot, ami a forgo kerek elott torlodik ossze, masreszt kicombosodsz mint
a kigyo, mert szervo ide vagy oda, nem kimondottan papirmunka. Ha tul mely
es laza a homok, akkor mar nem tudja a kerek elnyomni maga elott, na
ilyenkor jon a lapatolas, ami csak annyit jelent, hogy kidobalja az ember a
kerek elol az osszetorlodott homokot. Persze minden kocsin van nehany un.
"sandboard", homokdeszka vagy minek lehetne nevezni, de azt csak kopaszok
hasznaljak, ill a korabban emlegetett "fish-fish" eseten jelenti az egyetlen
segitseget.
Elso lecke vege.

Udv joe

Citroen XM 2.1 TurboD12
http://condrix.freeweb.hu
+ - Okmanyiroda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irt rola:

„A komoly okmany nevetseges egy sima bankkartyahoz kepest, 
amit barmelyik
bank ad 500Ft-ert, nem nyolcezerert!”

En nem talaltam magamnak 3000 alatt bankkartyat. 

Penzbe kerul az iroda is, ingatlan, butor, szamitogep, 
rezsi, fizetes, szoftver, kommunikacio. A bank meg eleve 
ilyennel foglalkozik, bizonyos infrastruktura elemei 
megvannak hozza. A rendorautos terminal, amit felvetettel, 
az is penzbe kerulne.

De lehet, hogy a 8e sok es rejtett illetek is van benne. 
Igy szamok nelkul nehez eldonteni. Valszeg inkabb fole van 
lo’ve az osszeg, mint ala’. Azert ad egy fajta biztonsagot –
 mondjuk 300e erteku autonal mar csak megeri.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - W126 alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

Krisztian W126
>>>>>>
A segitsegeteket szeretnem kerni, hogy holt talalok kifejezetten W126-os
merci bontot az orszagban.
>>>>>>
Nos nem akarok hulyeseget beszelni, de Bp-en a XIX. keruletben az 
Ady Endre ut es a Bathory u. sarkan van egy bolt ahol kifejezetten
bontott Merci alkatreszeket arulnak. Talan egy telefonszamot kellene
kerdezni a tudakozonal, hogy ne kelljen kicaplatni!

No a kormanyok legyenek velunk! Udv!

 ************************
*      A.i.: Peace bye Gyimi       *
*  mailto:  *
 ************************
+ - garancia vagy szavatossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

#1356-ban hufnagel irta:
>Nos utanakerdeztem, ez igy nem pontos, a Ladakra 1 ev garancia + 2 ev
>szavatossag van. Nem tudom mi a kulonbseg a 2 kozott, ha van itt

Remelem, nem irok hulyeseget.Nem vagyok jogasz, de ezt epp most olvastam:
garancia: az eladonak kell igazolni, hogy eladaskor hibatlan volt
szavatossag: a vevonek kell igazolnia ugyanezt

Amugy erdekes, azt is olvastam, hogy a garancia tartos fogyasztasi cikk
eseten [az auto szerintem az] minimum 2 ev, es ezen kivul:
- 10 kg feletti cikket helyben kell javitani, vagy az eladonak kell
vallalnia a szallitas koltseget
- ha javitjak, akkor cserepeldanyt kell a vevo rendelkezesere bocsatani, es
igy is csak 30 napig javithatjak

byez,
Ati
+ - Mogyorodi gokartozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Jelentkezem!!!
Vagy ne probaljuk ki a budaorsi viragpiacnal levot? Igaz, szabadteri,
de mintha azok, akik ott jartak azt mondtak volna, hogy joval
erosebbek a gepek... Bar ha tobb holgy es gyerek jon, akkor ez nem
feltetlen elony.

Szoval egy jelentkezo, ha addig megbekel velem a parom, akkor lehet,
hogy ot is viszem. Ha tovabb durcaskodik, akkor o itthon marad :-)))
Mar csak azert is, mert ugyan lenne sajat kocsija, amivel eljojjon (en
ugyan el nem viszem, ha morci), de mivel a listat csak en olvasom, igy
egyszeruen nem szolok neki ;-)

Udv, Bazsi.

+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Ne bantsd! En sem szeretem a kodlampasokat, 
> de ha biztos lennek benne,
> hogy a szembejovo autos VD a kodlampaival, 
> nem lennek merges, csak baratsagosan integetnek. 
> Valahogy ra nem tudnek haragudni. Amikor
> olvasom az irasait, mindig ez jut eszembe: 
> Agressziv kismalac a tunderkenek: "Tunderke, 
> kivansag az kivansag. Hajolj csak le szepen..."

Igen, ez nem rossz :-)

De ha egy ilyen miatt elutsz egy biciklist, akkor mar lefagyna az
arcodrol a  mosoly. :-(

raki
+ - BMW hamisitvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

"Lepkefingot arulni a 4 gumiba, amitol ropkodni fog az auto? Vagy BMW
M5 motorter boritast mindenfajta autora?"

Igy van! Mintha pont itt a listan hallottam volna rola, hogy egy ceg olyan
spoilereket gyart, amik kifejezetten Mazda MX-5 (?) BMW Z3 -ma alakitasara
szolgalnak. Van egy Mazdad, rapakolod a spoilereket, es kesz a BMW. Idealis
bankrabloknak...:o)

Adios,
Chucky
+ - Autok lelkivilaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meszaros Geza irta:

De viszont, ha a kocsiknak lelkuk van (tegyuk fel), akkor nincs kizarva,
hogy egesz eleteben halas lesz, amiert egy gondos, szereto gazdara
talalt. Soha nem okoz meglepetest, nem fosztja ki a penztarcadat,
nem hagy ott az uton stb...
En hiszek a tundermesekben.
--

Az Auto-motorban olvastam annakidejen egy tartos tesztet az 1.1-es
Volkswagen Polorol.
Pontosan nem tudom sajnos idezni, de nagyon tetszett a kov. resz:
"Kulccsal a kezemben ketelkedve kozeledtem fele. Kis auto, kis akku, meg nem
ismerjuk 
egymast, valamilyen inditasi manipulaciot igenyel, vagy hatha van valamilyen
hobbija - merthat 
az auto is ember... " 

:-))
CsP
+ - golf ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 2002.01.23.s +0100, you wrote:
>Probald mar ki a korabeli konkurenseit. Ezek nagyjabol: Citroen ZX, Fiat
>Tipo, Ford Escort, Renault 19, Honda Civic, Peugeot 306, Mazda 323,

naaa, volt szerencsém már honda civichez és vr6 golfhoz is, a golffal tobb 
mint 1 hetig rendszeresen jártam.. Na ha annak jó a futóműve akkor 
gratulálok, legalább olyan kemény mint a civicnek, de legalább a kanyarban 
rosszabb a golf..

Ant
+ - alku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Tobb embertol is olvastam itt a listan hogy
uj autobol szazezreket lehet lealkudni! 
Irhatnatok nehany otletet hogy ez hogy mukodik.
Nem mintha lenne penzem uj autora, de ha lesz
akkor felkeszult legyek!

Udv:3P

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS