Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1219
Copyright (C) HIX
2001-09-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: shiftlock override (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Re[2]: Mobil a vamon (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Grossglockner fekteszt (mind)  53 sor     (cikkei)
4 BMW ABS (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Eladó BMW !!! (mind)  62 sor     (cikkei)
6 megemlekezes a Bosch ablaktorlo lapatomrol... (mind)  37 sor     (cikkei)
7 megemlekezes a Bosch ablaktorlo lapatomrol... kiegeszit (mind)  4 sor     (cikkei)
8 autovisszahivas (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Foocvagen (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Aldo temetetes idopontja+koszoru (mind)  95 sor     (cikkei)
11 Dupla piruett - avagy a masodik szuletesnapom (mind)  51 sor     (cikkei)
12 svajciak (mind)  35 sor     (cikkei)
13 SEGITSEG!!! (mind)  18 sor     (cikkei)
14 Suzi fek, KOViM (mind)  28 sor     (cikkei)
15 Gazkutmutato (mind)  12 sor     (cikkei)
16 PUG607 (mind)  16 sor     (cikkei)
17 Re: PUG607 benyomasok (mind)  13 sor     (cikkei)
18 2WD Galant, In memoriam VD (mind)  22 sor     (cikkei)
19 Svajc (mind)  20 sor     (cikkei)
20 udv mindenkinek (mind)  50 sor     (cikkei)

+ - Re: shiftlock override (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az en Hondamban ezt Shift Lock Release-nek hivjak, pontosan ugy mukodik,
ahogy Gabor tippelte. A kulonbseg az, hogy a megnyomasahoz egy csavarhuzora
is szukseg van, amivel eloszor el kell tavolitani egy muanyag lapocsakat es
utana a resen keresztul a csavarhuzoval behatolni.

>
> >Ma elolvastam megegyszer a gombocon a feliratot, szoval helyesen
> >shiftlock override. Be is nyomtam menet kozben, es nem tapasztaltam
> >semmit. :)) Ezért lenne jo pl. valami manual. :))
>
> Nekem a kovetkezo a tippem.
> Altalaban az automata valtok reteszelve vannak a P allasban. Tehat ha
> nem megy a motor, nem tudod kivenni P-bol. Ha viszont pl. lemerul
> az akkumulator, es ki akarod tolni a garazsbol, hogy megbikazzad
> a szomszed autojarol, akkor ugye szivas van, mert P-ben nem tudod
> kitolni, de a motor sem indul (22-es csapdaja).
> Szerintem ha benyomva tartod a "shiftlock override"  gombot, akkor
> ki tudod venni P-bol allo motornal is.
> Udv,
> Gabor
+ - Re[2]: Mobil a vamon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>
>> „Most irjam hogy az ismerost levetkoztettek
>> hataratlepeskor, mert magyar? Engem ket oran at vizsgaltak
>> situramrol hazamenet, meg a mobilomat is elvittek
>> lecsekkolni, mert a "magyarok lopnak" (idezet bezarva).”
>
> Jut eszembe, most olvastam egy felhivast, hogy ha a vamosok barhol Europaban 
el
> kerik a mobilodat, ne ellenkezz, ne viccelodj, engedelmeskedj. Talaltak tobb 
mo
> bilnak alcazott fegyvert, ezert az eljarasuk mostantol az, hogy elokapjak a f
eg
> yveruket, ha a mobilodhoz nyulsz, jobb nem kiprobalni...
> 
> Dani
Nos ebben lehet valami, mert akkoriban egy Ericcson GH198-as volt
nalam, ami tenyleg fegyvernek latszo targy. :-)))))))))
Nem ma volt, hanem 4-5 eve, de akkor sem volt mar egy up-to-date
technologia.


Udv,

    Mark
    
                          mailto:
+ - Grossglockner fekteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kivonatolok az auto motor und sport fektesztjebol, amirol mar itt a listan
is volt szo parszor.
A tesztet a Grossglockner-hagon hajtottak vegre, minden auto teljes
terhelessel zug le a hagorol, a vegen pedig 100km/h-rol kell allora fekezni
8%os lejton. A fekek dolgat nehezitendo nem hasznaltak motorfeket, vegig a
legmagasabb fokozatban jottek le, a sebesseget pedig a labfekkel
szabalyoztak.
A fekek mindenhol jok voltak, meg a 2,6 tonnas Chrysler Voyager is 7,1m/s2
lassulast produkalt a legvegen, ez 54,3 meteres fekutat jelent.
A legjobban teljesito autok a Porsche 911GT2 (keramia fektarcsakkal) es a
BMW 325ti compact, mindketto egysegesen 41,5 meter (9,3m/s2) fekuttal.
Ennel jobbat mindezidaig (a tavalyi teszen) egyedul a P911 turbo tudott, az
ontottvas fektarcsakkal is 40,2m (9,6m/s2) uton allt meg. Erdekes, hogy pl.
a Lexus RX300-as terepjaroja jobb eredmenyeket produkalt a Jaguar
X-Type-nel. A Jag ugyanazokkal a fekekkel operal, mint a Mondeo, ennek
ellenere a Ford 46,5m, mig a Jaguar 52,8m uton allt meg.
A Porsche keramia fekjei egy helyen brilliroztak: 100km/h-rol 10x egymas
utan satu megallasig. Itt a Porsche 34,1m fekuttal (11,3m/s2) jocskan a
tobbiek elott jar. MEg szebb a vegsebesseg 80%-rol torteno veszfekezes,
ahol ugyanez az auto 11,5m/s2 lassulast ert el (252km/h-rol).

Az adatok roviden:
sorjaban 100rol hidegen, 100rol melegen (10x), vmax80rol (m/s2), hago utan
100-rol, mindegyik teljes teherrel leghatul az elso fektarcsa homerseklete
a 10. veszfekezes utan

P911GT2                           34,1m 34,1m 11,5m/s2 41,5m 480oC
BMW 325ti Compact        36,4m 35,4m 10,5m/s2 41,5m 672oC
Mercedes C230 Spc          37,5m 37,1m 10,8m/s2 46,5m 630oC
Ford Mondeo 2.0 Tournier 37,8m 39,4m 10,0m/s2 46,5m 650oC
Audi A4 1.8T                     38,6m 41,5m 9,8m/s2 44,9m 720oC
Jaguar X-Type 3.0             37,1m 39,4m 10,5m/s2 52,8m 660oC
Alfa Romeo 147 1.6TS      39,4m 39,0m 10,2m/s2 50,8m 595oC
Lexus RX300                    39,4m 44,3m 9,7m/s2 47,6m 685oC
Chrysler Voyager 2.5CRD 40,2m 41m5m 9,8m/s2 54,3m 680oC
Opel Corsa 1.4 Sport        40,6m 43,3m 9,3m/s2 50,8m 525oC

A leggyatrabb fekjei a hatul dobfekes Corsanak vannak, a lenyegesen
nehezebb Lexus viszont nem eleg allokepes, hiszen fekjei elfaradnak. A
tv-ben (allitolag, en nem lattam) langolo fekbetetu Alfa Romeo fektarcsaja
a 3. legHIDEGEBB volt, lehet, hogy a tobbi ugyanigy egett??? Amugy minden
parametereben a kozepmezonyben szerepel, tehat nem jobb, nem rosszabb az
atlagnal.
Az adatokhoz viszonyitaskent: a magyar szabvany 6,6 m/s2 lassulast kovetel
meg minden autotipustol. A Continental viszont epitett egy olyan autot egy
Golf IV kasznira, amiben sajat fejlesztesu ABS, EBD, gumik,
magassagszabalyozas, lengescsillapito-szabályozás, fekasszisztens, stb. Az
eredmeny? 100km/h-rol, teljes terhelessel 30 (HARMINC) meteres fekut.
4meterrel jobb, mint a hiper-referencia Porsche fekje... (mielott barkiben
is feltamad a buszkeseg: a VW konszernnek az egesz autohoz az egvilagon
semmi koze!)

AR 155 2.0TS16V Super
+ - BMW ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tudja-e valaki hogy lehet kiiktatni az ABS-t egy 1988 as Bajor
mi-csodabol?
Vedd ki a biztositekjat. A bizt.tablan fel van jelolve, melyik az. Aram
nelkul kikapcsol. Ugyanigy kikapcsol, ha "elrontod", azaz vmelyik
jeladojanak (kerekforgas-erzekelo), vagy a kozp. hidraulika-egyseg aramanak
vezeteket megszakitod (lehuzod a drotot a csatlakozorol). Miert kell
kikapcsolni?

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Eladó BMW !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

Nehéz szívvel válnék meg eladó sorba kerülő 520i-s 91-es évjáratú (E34)
BMW-től.
Az oka igen egyszerű, családi ház építésébe való belefogás amely mint
tudjuk minden fillért fel tud emészteni. Jövendő autóm ha igaz maradva a
német tipusoknál 2 ütemű Watrburg lesz...:)) :(( nem tudom sírjak-e vagy
nevessek. Családban is fájó szívvel búcsúznak a Bömcsitől. Na de hadjuk
az érzelmeket jöjjenek inkább a tények:

Paraméterek:

- 520i
- E34
- '91-es
- 192 Ekm van benne
- automata (ne ilyedj meg !!! nagyon jó dolog a fogyasztása pedig
megfelel egy kissebb kategóriás 8 litert fogyasztó autónak
- szine sötétzöld (az az igazi BMW szín) nagyon baró
- jelenleg ALPIN alufelnik vannak rajta 225/60/16
- adok  hozzá téli gumit vasfelnivel
- benzin + LPG üzem
- Teljes motorgenerálon esett át, így elmondható hogy teljesen rendben
van motorikusan...kaszni dettó gyönyörű allapotban (nagyon vigyáztam
rá)
Mit is takar ez a mondat:
- főtengely javítás,
- siklócsapágyak,
- tömítések, szimeringek,
- új gyűrűk,
- vezérműtengely,
- himbák,
- olaj, kencefice bumm
- Bőrön kívül full-os lenne ha..a motorgenerál miatt nem lett volna a
motor kiszerelve és emiatt a klima. De minden alkatrész megvan csak be
kell tetetni a klímát. Potom pénz de nálam már nem kerül rá sor.

- kapott még új hátsú kipufogó dobot
- viszko kuplungot

Ezen felujítások azért történtek mert amikor szegényt megvásároltam
akkor még úgy volt, hogy Mamáéknál lakunk majd és hosszú távon szerettem
volna megtartani, de úgy hozta az élet hogy beüt ez az építkezés...
Képzelhetitek milyen pipa voltam ha tudom meg sem veszem és az
építkezésre spóroltam volna.

Ja irányár: 1,9 milka innen indul az alku...

HiX társak előnyben, de meg fogom hírdetni más médiákban is. Ja igen az
autó igazán nagy jó állapotban van... De aki saját szemével nézi meg az
majd látni is fogja Én amikor megnéztem azonnal beleszerettem.

Jelentkezni
06/30 9248212-es mobilon este kb 10-ig
email: 


Tisztelettel:



                            Gábor
+ - megemlekezes a Bosch ablaktorlo lapatomrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A mult heten volt egy osszetuzesem egy buszsoforrel a haz elott. Tudni kell,
hogy 
a haz elott, a buszmegallo utan autok parkolnak a kerites mellett. Itt
parkolok en is.
Az osszetuzes arrol szolt, hogy menjek elorebb, mert O nem tud a kb. 60
meteres
megallobol a 15 meteres csuklos szarjaval kifordulni. Meg forgalomelolelzart
teruletrol
beszelt, ami 15 eve nem lett felfestve, csak az emlekekben latszik valami. A
szukseg nagy ur,
tehat ha nincsen hova allni, akkor muszaj oda allni. Igy tortent vasarnap
este is. Ugyanazon a helyen.
Hetfo reggel szomoruan konstrataltam, hogy a ket elso ablaktorlo lapatom
felbehajtva hentereg
az ablaktorlo karon rajta. Eloszor az anyjara gondoltam, aki penzert arulja
a szerelmet. Utana a 
testi sertes kovetkezmenyei jutottak az eszembe. Letettem rola. De azert egy
kiados ordibalasert 
kimentem a buszvegallomasra. Meg jo, hogy a gyikarc nem volt ott. De
kilatasba helyeztem a 
munkatarsainak, hogy ha legkozelebb megfogom, akkor nem jon egy darabig
dolgozni, mert ugye
torott kezzel nem lehet buszt vezetni. Orom az uromben, hogy kiserleti
jelleggel vettem tavaj egy
par ablaktorlo lapatot, plusz egyet kaptam a Praktikerben ajandekba, igy
volt mit feltenni. Az uj lapatot
mar reggel hetkor feltettem, remelem kifordult az ulesbol, mikor meglatta!
Ez raadasul
jobban torol, mint ami fennt volt... Dehat azert az egy Bosch lapat volt.
Sajnalom. Kocsog az ilyen.

  
      Zsolt
   AUDI 100
    Ékezet!
+ - megemlekezes a Bosch ablaktorlo lapatomrol... kiegeszit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt meg kiegesziteskeppen leirom (meg mielott megkovezne valaki), hogy
kb.3 meterrel logtam be a buszmegalloba.

    Zsolt
+ - autovisszahivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash autovisszahivasaira vonatkozoan van nekem is tortenetem, nem is egy.
Autoalkatresz gyarto cegnel dolgozom, az onindito teruleten. Egyszer egy
pitianer
beszallito aki csavarokat szallitott a cegnek vett egy uj csavargyarto
gepet. A gepen
(valamilyen beallitasi oknal fogva) olyan csavarok kerultek legyartasra,
amelyeknek
nagy szazalekban leszakadt a fejuk kisebb-nagyobb ido utan. Ez azt vonta
maga utan, 
hogy Kolnben, a Ford uzemeben at kellett valogatni az osszes altalunk
kiszallitott 
oninditot+visszahivtak egy csomo autot. Van a cegnel minosegellenorzes is,
de mivel
a csavarok vegyesen voltak a dobozban, igy nem derult ki a turpissag. Ebbol
nem vonnam
le azt a kovetkeztetest, hogy szar a Ford, de meg azt sem, hogy az onindito
a szar.
Csupan egy csavar keverte a szart, es szetesett (vagy szeteshetett volna) az
onindito.
Persze az ujsag meg a hir masrol nem szol, csak nagybetuvel van irva hogy a 
FORD X EZRES VISSZAHIVASA. Nem akarok vitat inditani, nemet auto tulaj
vagyok,
de minden autot egyforman szeretek. Ez akarmelyik autogyartonal is
elofordulhat, onhibajan
kivul.

     Zsolt
  AUDI 100
   Ékezet!
+ - Foocvagen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash ) irta:
> Felreertes ne essek! En nem azt akarom bebizonyitani, hogy az Alfa Romeo a
> vilag legjobb autoja. En csak arrol beszelek, hogy szerencsetlen markat
> uton utfelen mindenki lehuzza, elen azokkal, akik a budos eletben nem
> voltak meg kozelebb 2m-nel egyetlen Alfahoz sem.
 A targyilagossag erdekeben: 3 eve egy lejart tartozas fejeben 3 honapig
nalam volt egy AR 155 2.0 16V. Ez bizonyara meno lehet, mert meg Fogash is
ilyennel jar. Az akkor uj (fel eves) auton a kovetkezo dolgok nem mukodtek:
legkondi, bal feklampa, belso vilagitas. A szelvedonel felul annyira
beazott, hogy a tetokarpit el is szinezodott, fekezeskor pedig a hires alfas
fekek elementaris erovel csavartak ki a kormanyt a kezembol. Igyekeztem jo
gyorsan megszabadulni tole. Igen. Fanatikusan csak a tokeletlen dolgokat
lehet szeretni. Ami jo, azt eleg csak siman.

Zigizag
(nem AR es nem VW)
+ - Aldo temetetes idopontja+koszoru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!

Hetfon beszeltem Aldo Berta Levente anyjaval.
A kapott informacio az hogy a temetes szeptember 11-en
11,30-kor a dunaujvarosi temetoben, a katolikus egyhaz
szertartasa szerint lesz.

Leirom az utvonalat a temetohoz, ha valaki szemelyesen is
itt akar lenni, es nem ismeri az utat.
1. Eszak felol jovok (Budapest felol a 6-os uton): a MOL
kutnal kanyarodjatok le balra a varos fele. Vagy a MOL
kutnal, vagy elotte kb 100 m-re van a lekanyarodasi
lehetoseg. Ezutan a hosszu lejtos uton kell tovabb menni.
(Itt mar lathato a temeto jobbra, az epulo hazak mogott.) A
lejto aljan eros jobb kanyar ra egy hidra. Tovabb ezen az
uton, egy gumijavito bal kezre, majd egy ujabb kb 150-200
m-es lejto. Jobb oldalon templom. A templom elott
keresztezodes, jobbra kell menni, igen eros emelkedon fel.
Ezutan ezen ez emelkedon addig menni amig a temetohoz nem
ertek.
2. Nyugat felol (Szekesfehervar felol 62-es uton): a 6-62
keresztezodesnel egyenesen be a varosba. Az Opel
kereskedesnel a lampanal balra. Majd egyenesen a templomig.
Ott termeszetesen a templom utan balra fel az emelkedore.
Del felol (Dunafoldvar 6-os ut): ha valaki nem ismeros a
varosba javaslom, vagy az 1. vagy a 2. pont szerinti utat,
NEM lekanyarodni a vasutallomas fele. A vasuti viadukt utan
jon az emelkedo tetejen a 6-62 ut kersztezodese, ott jobbra,
majd 2. pont szerint.

Mas!

Sajnos nem csak egy jo cimbora, hanem a rokon is halando,
ezert meg kell mondanom, hogy Levente temetesen csak nagyon
rovid ideig tudok jelen lenni.
Szeptember 11-en Csepelen is reszt kell vennem egy temetesen
14 oratol. Ezert 11,45-kor el kell indulnom csaladommal Bp
fele.

Szomoru rekord, hogy egyetlen napon ket temetesen kell reszt
vennem.
Ezert szemelyesen szallitom ki a HIX koszorut a ravatalhoz,
de utana rovid idon belul tavoznom kell. Talan felismerheto
leszek a koszoru mellett.

Kerdesem van a Listahoz.
Lehetseges, hogy nagyobb osszeg jon ossze az onkentes
adakozasokbol, mint a koszoru bekerulesi erteke.
Az esetlegesen megmarado osszeggel mi legyen:
Lehetseges esetek (szerintem!!!):
1. osszeg atadasa a szuloknek; (ezt termeszetesen vallalom)
2. miutan halottak napja osszel varhato, a megmaradt penzbol
egy csokor Levente sirjara. Ezt is vallalom, mert sajnos
tobb rokonom „lakik” a temetoben.
Valaszokt, javaslatokat varok!


Berta Levente Aldo temetesen a HIX koszoruhoz hozzajarultak
nevsora:
2001.08.28.      összesen
 1000.-  1000.-
   1000.-  2000.-
  500.-  2500.-
Kollmann Tibor Sarvar  500.-  3000.-
  500.-  3500.-
2001.08.29
  500.-  4000.-
  500.-  4500.-
Topa Gabor Mako   500.-  5000.-
2001.08.30.
   1000.-  6000.-
  800.-  6800.-
2001.08.31.
  500  7300.-
   1000.-  8300.-
2001.09.03
  500  8800.-
  500.-  9300.-
  1000.-  10300.-
   1000.-  11300.-
Toth Tibor (penti)   2000.-  13300.-
   1000.-  14300.-
  500.-  14800.-
Szabo Janos Bp Vezer u.  500.-  15300.-
GERBEREI Csendes  1000.-  16300.-
  700.-  17000.-

Az onkentes hozzajarulasokat az alabbi cimre lehet kuldeni:
Dunai Zsolt
2400 Dunaujvaros
Matyas k.u.1.4.3.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt 30-255-0925
+ - Dupla piruett - avagy a masodik szuletesnapom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Szombaton ateltem (& tuleltem) eletem eddig legijesztobb 
balesetet.

Autopalyan (M7, napsutes, 20 fok) kb 130 km/h-nal (nem 
felbontott szakaszon) durrdefektet kaptunk a JH kerekre. A 
belso savban haladtunk. Az autonak kitort jobbra a segge, a 
sofor (nem en) reflexbol belefekezett - ertheto, hiszen 
eleg ijeszto 130-cal ferden elore a korlat fele szaguldani, 
higgyetek el!

Na, ez adta a vegso lokest. Osszesen KETTO (720 fok)
pordulest vegeztunk (oramutatoval ellentetes iranyba),
mikozben HAROMSZOR csapodtunk a bal oldali szalagkorlatnak.

Mivel az auto tomegkozeppontja nagyjabol a valtobot tajan 
van, ezert mi pont a porges kozepen ultunk - mint a 
vurstliban. Az utes nem volt eros, legzsak nem nyilt, 
hiszen forgas kozben csapodtunk be, es tovabb porogtunk.

Azert az auto (Focus 1.6, 10 honapos) rendesen megsemmisult 
elol, hatul is atrendeztuk. A gumikban 5000 km volt. A 
mokas az egeszben, hogy a Continental Hungaria szuletesnapi 
partijara igyekeztunk a Club Tihanyba - termeszetesen Conti 
gumikon....

A gumit nem hibaztatom, durrdefektet barmilyen gumival 
lehet kapni. Nyilvan az M7 epitkezesnel kivagta valami eles 
targy, a hirtelen nyomasvesztestol leult az auto, a nagy 
surlodastol+hotol pedig lerobbant a futofelulet. A 
szakertoi vizsgalatot a jovo heten vegzi a Conti, de mind 
az o velemenyuk, mind a Michelin velemenye is ez volt.


Szoval a masodik szulinapom 2001. szeptember 1.


Szerencsem volt, valaki vigyazott rank nagyon:
* nem 2*2 savos szakaszon tortent (ott is mentunk 80-90-
nel) - bekaphattam volna egy 40 tonnas kamiont...
* nem volt mogottunk senki, sem a kulso savban
* volt korlat (az epitkezes elotti idoben meg nem volt!!)
* nem borultunk fel
* a ceg trelere hozott azonnal egy csereautot, azzal tudtuk 
folytatni az utat.
Szoval Deo Gratias....



deejaytiszy
+ - svajciak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel az autohoz nem ertek, viszont az azzal kapcsolatos dolgok erdekelnek, edd
ig csak olvasgattam a listat. Amiert "tollat" ragadtam, az a kovetkezo, idezem:
"Parkolas: majdnem mindenhol tilos, ahol nem, ott kemenyen fizeto (meg kis falv
akban is ez a helyzet). Schaffhausennel
3 km-t kellett gyalogolni a vizesesig, a kocsit egy reten
hagyva 600 Ft-ert… evszazados rutinjuk van benne, hogyan
kell levenni..."
Nos, en augusztus honapban voltam a Bodensee-nal. Termeszetesen atmentunk Svajc
ba, tobbszor is. Hetvegen meg csak vamos sem volt a hataron, viszont hetkozben 
K Malac altal idezett modon ellenoriztek. (minek vagyunk itt? Nyaralonk van? Mi
bol elunk, stb. stb.) Eleg undorito volt, de nem kaptuk fel a vizet, talan enne
k is koszonheto, hogy 5 perc alatt vegeztek velunk.
Viszont lenne egy kerdesem az idezet kapcsan: Merre volt az a 3 km-re levo ret 
600 Ft-ert. Mert mi max 500 meterre a vizesetol alltunk meg,rendes parkoloban, 
08.00-18.00-ig 5CHF-ert. (legyen 1000HUF) Szerintem ez abszolut nem draga, arro
l nem beszelve, hogy kis csaladommal 25CHF-ert  csonakoztunk a tavon, bent volt
unk a vizeses kozepen, es korbejartuk az egeszet. Europa legnagyobb vizesesenek
 testkozelbol valo megtekintese szerintem boven megert ennyit. Meg annyit a par
kolashoz: valoban kemenyen fizetos, de vannak nem fizetosek is. Pl.: Gaillingen
nel a Rajna partjan (miutan a vamosok jol leellenoriztek:)) siman 2 orara ingye
n tudtunk parkolni. Epp elegendo volt ez arra, hogy felvegyem a varost, meg az 
a fahidat, melynek a masik fele mar DE volt.

Sziasztok

Reni





___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - SEGITSEG!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenkinek

A lenyeg a kovetkezo "volt" egy Lancia Trevi tipusu autom mely a ti 
segitsegetekkel szepen fejlodott . A segitseg alkatresz beszerzes 
miatt kellet, mivel eleg ritka auto. Igy leginkabb bontott 
alkatreszeket sikerult talalni. Kosszonet Major Frigyesnek es Racz 
Andrasnak az auto eldorado cimeert. Namost a gond az hogy a jargany 
totalkaros lett legalabbis a biztosito szerint. Az esetet kesobb 
leirom .Kernek minden listatagot hogyha tud valahol ilyen elado autot 
egybe vagy bontva jelezze nekem. Mivel Bekescsabarol irok eleg zuros 
bejarni az orszag nyugati felet de megadott cimre gondnelkul eljutok.
Az autot mindenkepp meg szeretnem csinaltatni mert nagyon szeretem es 
a szivemhez nott .

A segitseget elore is koszonom .        
                                        
                                        30/2076-555
                                        66/256-568
+ - Suzi fek, KOViM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Suzi fek 
> 	  Alig lehet oket blokkoltatni vagy akar a hatarig vinni.
> 	Az ember csak nyomja-nyomja-nyomja, mar rendesen nekife-
> 	szitem a hatam a tamlanak, a fekkel szinte kilyukasztom a
> 	padlolemezt, es akkor nagy nehezen mintha blokkolni kez-
> 	dene a gep...
> 	  Szervizben azt mondtak, hogy sajnos ez normalis, az u-
> 	jak mind ilyenek.

Az enyem 99-es, ugyanilyen. A Tarbiban raszoktam, hogy egy autonyi szunetet tar
tok, ez most is megvan, neha kell is. De multkor egy Ticoval kellett kimennem B
udakalaszra, elottem egy kisbusz - szabalyos kovetesi tavolsagot es sebesseget 
tartottam - fekezett, nem is eroset. Majdnem beleszalltam, a Tico fekje eloszor
 nem fog, aztan blokkol. 
 

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Zoldkartya ( 13 sor )
> Idopont: Thu Aug 30 12:03:27 CEST 2001 AUTO #1215

> Auto 2, homepage) az ellenkezojet irta. Az igaz, hogy a
> KoViM homepage-en nem talaltam meg a rendeletet.
> csak tudnam, hol teszik kozze?
> Udv, Bela
A Magyar Kozlonyben. Ma olvastam mindenfelet ezekrol, bar csak feluletesen.

Dani
+ - Gazkutmutato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Primagaz honlapjan egyebkent lehet kerni is autogaz-terkepet (postan
elkuldik
, ingyen van).

Azert a gazos terkepet ne vedd keszpenznek, annak ellenere, hogy tobbszor
hasznat vettem, az egyik Nyiregyhaza kornyeki gazkut helyen, csak egy ures
telket talaltam, melyet derekig benott a gaz. A gaz kozott egy tabla
delcegen hirdette:
Nyitas 2000.augusztus.1. 
Ez 2000.oktober kozepen volt.

Richie
+ - PUG607 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gondoltam megosztom Veletek a benyom?saimat egy Pug607-r?l.
>A konr?t szek?r egy 2.2HDI Tiptronic ?s mint azt egyszer m?r ?rtam,
>jelent?sen olcs?bb volt Ausztri?ban mint Mo.-n lett volna. A Pug Hungary
>mongyon le! :))
>...
>A motor nagyon kultur?lt, semmilyen fordulatsz?mtartom?nyban nem
>hallatszik az utast?rbe a d?zelhang, a fogyaszt?s 9 liter k?r?l volt
>?gy, hogy toltam neki ?s ment a kl?ma. Nekem kicsit gy?nge ez a 2.2HDI
>motor egy ilyen aut?ba, de h?t van 3.0V6 is :))

9 liter ??? Ezen jót mulattam. A 2000-es benzines Laguna nem iszik
ennyit klimaval, es meg megy is. :))) Nesze neked korszeru HDI
motor! (Ha csak varosban hasznaltad, akkor visszaszivtam.)

Udv,
     Zotya
+ - Re: PUG607 benyomasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
 
> Sziasztok!

> Gondoltam megosztom Veletek a benyomásaimat egy Pug607-rôl.
> A konrét szekér egy 2.2HDI Tiptronic és mint azt egyszer már írtam,
> jelentôsen olcsóbb volt Ausztriában mint Mo.-n lett volna. A Pug Hungary
> mongyon le! :))

ez pontosan mit jelent? mekkora arkulonbseget? itthon egy 2.2hdi az 9.4
korul van most. kintrol behozva milyen koltsegek jonnek meg
ra? alapar? vam+afa+vampotlek?
homer
+ - 2WD Galant, In memoriam VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HA> tobb, mint 2 honap offline idoszak utan ujra olvasom a HIX-et. Kozben munka
hely
HA> et valtottam, megkaptam a cegautot (Escort) es eladtam a Galantot. Az Escor
t be
HA> idomitasarol reszletesen beszamolok kesobb.
Hah, arulo! De meg lesz a buntetesed, mert mostantol neked is le kell
fekezned a kanyarok elott, mint a "rendes" embereknek. :-)  (Gondolom,
visszasirod a 4WD-t.)


HA> Ha bovdenes, akkor ez a modszer nem er semmit. Egy rudazatos mindig
HA> jobban mozog. En most cserelek egy 400 forintos silentet a
HA> billenesgatlomban, mert nem birta a kuplung radobalasat lampas
HA> gyorsulasoknal :)))
HA> Bye
HA> Fresi

Errol VD jut eszembe, amikor kb. ezt kerdezte: "Azt figyeltem meg,
hogy piros lampanal mindig en huzok el legjobban. Ilyen lassu lenne a
tobbi auto?"

M.
+ - Svajc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed Aug 29 13:23:06 CEST 2001 AUTO #1214,  wrote:

>tortentek, de ugy kezelik az embert, mintha egyszerre lenne 
>orosz urancsempesz, bangladesi menekult, illegalis 
>munkavallalo es terrorista azert, mert magyar. Oszinte 

En most nyaron voltam, es felreallitottak, az utlevelet, forgalmit,
jogositvanyt elvittek, 5 percmulva visszahoztak, es mehettem is.

>3 km-t kellett gyalogolni a vizesesig, a kocsit egy reten 
>hagyva 600 Ft-ertç evszazados rutinjuk van benne, hogyan 

Hat nem tudom hol jartal, de en megalltam a vizeses aszfaltos
parkolojaban, 
ami ingyen volt, es 1 CHF volt a beugro a vizeseshez.
Ez ha szemben allsz a vizesessel akkor a jobb oldalan volt. 
Igaz lattam, hogy a masik oldalon 5 CHF volt a parkolasi dij, ezek
szerint ott jartal.

Tamas
+ - udv mindenkinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok mindenki,

Eloszor roviden

Arpad nem Snake hanem Shake (nem mindegy :)))

Mas:

Mielott barmi felreertes adodna en nem sertodtem meg, egyszeruen nem
erdekel. En igenis odavagyok a kocsimert es nem azert mert VW es valakik
szerint esetleg ez orokeletu vagy mert hudenagyonteknika egyebken piszkosul
nem erdekelnek a valakik.
Az autot egy roncskent kaptam meg (ingyer felig beallt motorral rohado
kasztnival gyagya futomuvel) es beleszerettem.
Ennek most leirom a kovetkezmenyeit (ha valaki akar mutogathat hogy
hulyevagy minek csinaltad ezt vegig).
Nos rovid auto tortenet
Megkaptam a kocsit lassan 2eve, azota ezek tortentek, idorendben:
Lakatolas: komplett eleje hatulja, 2 javitoiv, 2 kuszob, 2tabla lemez
aljaba, teljes fenyezes (semmi metal)
Uj gumik lemezfelni meghagyva mert az jobban birja (szerintem) a pesti
utakat + nem nez ki sportosan.
Elore 2 lengescsillapito csere. Bontott karburator (a regi szetkopott) +
megragadt motor eletre lehel meg birja egy darabig cimmel (gyuruzes).
Ezekutan 1ev pauza mert nem volt idom meg "kedvem". Aztan beindult a verkli.
Motor csere 1.6 GTI. 4uj dugo gyurukkel fotengelykoszorules uj csapagyak,
hengerfej felujjitas uj szelepek, teljes szimering csere, elsorugok
kigyengultek ugyhogy az is csere. Auto kicsit alakit hogy a nagyobb huto
olajhuto belemenjen, Injektor (Kjet) csere mert a regi szetkopott. Valto 3.
fokozatban megragadt az is csere. Megkapta a GTI muszerfalat, a krom
lokharitokat lecsereltem mert visszavonhatatlanul szetrohadtak. Elso
csapagyak cserelve. Elektronikus gyujtast kapott a szerkezet nomeg uj
komplett auspuff rendszert mert a GTInek mas a kipufja (gyari erdeti nem
sport). Azthiszem eddig mas nem volt (ha kifelejtettem valamit akkor majd
azt is megkapjatok :)). A tervekben szerepel: Toronycsapagycsere (meg nincs
gond de nem igazan tetszenek) teljes belso karpitozas (na azt mar nem
micsinaljuk mert ahoz nem ertek) Gumicsere 175/70re, elso lampak felujitasa,
bal feltengej kotyog ugyhgogy csere lesz.
Na dijohejban ennyi, ja az auto szervizben meg nem volt amiota nalam van.
Lehet elkezdeni mutogatni :))))

Ja talatam egy nagyon jo korrekt es olcso bontot Sarpentelen (a komplett
Kjet fej 5eHuf volt,  az 5gangos valto 25eHUF) ha valakit erdekel dobom a
telszamot.

UDV
Shake
Szinten Golf 1 1.6 GTI 1976 es meg raadasul piros is (pedig nem vagyok
szoke) :))))
PS: hatul LD felirat van (jol megy a 110 pacihoz) :))))

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS