Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 268
Copyright (C) HIX
1999-01-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gumimeretek (mind)  34 sor     (cikkei)
2 Trabant futes (mind)  28 sor     (cikkei)
3 RE: Kalap/sapka + indexeles (mind)  13 sor     (cikkei)
4 index (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: homero, gumimeretek (#267) (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Re: nagymotor jogsi (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Honda tuning (mind)  7 sor     (cikkei)
8 165/70 R13 (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Re: kalap/simli (mind)  9 sor     (cikkei)
10 kulfoldi indexeles, sapka, Trabant futes (mind)  42 sor     (cikkei)
11 Trabant, Mas (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Gumimeretek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles

Sziasztok autosok.
>Mit jelent a gumikon a
>165/70 R13 jeloles.
165 a gumiabroncs szelesseget jeloli mm - ben.
  70 az abroncs keresztmetszeti magassaga / a keresztmetszeti szelesseggel
70%.
    R radial. 13" angol huvelyk / coll /. 1 huvelyk = 25,4 mm.
Ha utana van egy szam Pl: 82 ; 90 stb az a teherbiras jele.
A T ; N ; R a sebesseg jelolese.
Terhelhetosegi jelolesek:: abroncsonkent
76 max 400 kg  ;    78 max 425 kg
80 max 450 kg  ;    82 max 475 kg
82 max 475 kg  ;    84 max 500 kg
86 max 530 kg  ;    88 max 560 kg
90 max 600 kg  ;    96 max 710 kg

Sebessegjeloles:
N 140km/o- ig   ;   Q 160km/o- ig
R 170km/o- ig   ;   S 180km/o- ig
T 190km/o- ig   ;   H  210km/o- ig
V 240km/o- ig   ;  ZR 240km/o feletti sebessegtartomanyban.

Teli jeloles:
 M + S  / Matsch= latyak, Scheene=ho /. Jeges havas uton valo jo
kapaszkodasi kepesseg.

Udvozletem: Frigyes




+ - Trabant futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A Trabant futesenek javitasara regen kigondoltam egy megoldast, de csak
elmeletben a gyakorlatban nem tudom, hogy hogy valna be. ( mire kitalaltam
addigra eladtam a Trabit )

Az ötlet:

A futo dobtol jovo gumi csobe lehetne egy elektromos ventillatort ragasztani
( vagy ahova bejon a tuzfalnal levo " futes" elsztohoz ).
A ventillatort meg lehet venni a kulonbozo barkacs boltokban, vagy lehet
hogy megteszi egy tapegyseg huto ventillator is, csak a feszultsegre kell
figyelni.
Egy egyszeru kapcsoloval szerintem ez a ventillator igencsak rasegitene a
gyari futesre, mivel a motor hutoventillatoranak legteljesitmenyet nagyon
visszafogja a dobokon es a sok csovon valo atfujas.
( a sok lyukat nem is szamitva )

Ha valaki megcsinalja, kerem irja meg mert kivancsi vagyok az erdmenyre.
 szerintem ez a modszer a VW bogar es egyeb leghuteses autok futesen is
javitana )

Sziasztok,

Andras

( a cimem  -rol megvaltozott
 -ra! )
+ - RE: Kalap/sapka + indexeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Arra gondoltatok mar hogy vannak akik a hideg ellen vedekeznek kalap/sapka/kesz
tyu miegymassal az indulas utani 10 - 20 percben?

Az igaz hogy Texas nem "South" hanem "West" de itt ismerjuk es hasznaljuk az in
dexet... bar nem mindig es a rendor sem buntet a nem hasznalat miatt.

Szerintem a nem indexeles nem nagy ugy
A nagy ugy a gyalogosok "uldozese" ami most Magyarorszagon megy.  Ugy tunik hog
y a gyalogosok egy alacsonyabb rendu "undorito" emberkek akiket celpontnak is t
ekinthetunk.  (sajnos egy het utan a vadasz oszton bennem is felebredt) 

Udv 
Z
+ - index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pl a szlovakoknak erdemes megnezni, sokszor akkor is 
indexelnek, ha csak az ut kanyarodik.. 
egyek a tatraban erre jobbra kanyarodik az ut, balra meg a 
szakadek van.. erre a skoda egybol jobbra indexelt, mutatvan hogy 
o nem a 20 meteres zakadekba hajt.. :) A kis figyelmes.. :) 

AntForce

... Aki imadja a bp-i kozlekdest, mert az emebrek elozekenyek es 
... udvariasok. Es ez nem ironia, csak jart kulfoldon..
+ - Re: homero, gumimeretek (#267) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Errol jut eszembe: ha -5..-10 fok kulso homersekletnel a vizhomero
> > nem eri el az elso harmadot jelzo palcikat, hanem eppencsak tulmegy
> > a kek reszen,

> Jol mer a benzinszintmero muszer?  Mert ha az is kevesebbet mutat mindig
> (a tele OK, a pirosnal meg meg van vagy 15l), akkor valoszinuleg a
> muszerblokk hatuljan levo 7812-es feszultsegstabilizator ment el (par

Igy mutat a benzinmero, ahogy irod. Ez most a jo, vagy a hibas mukodes?

Masreszt viszont nyaron a masodik harmadot jelzo palcika fele jart a
vizhomero, amit normalisnak gondolok. (Ott kapcsol be a hutoventilator.)


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: nagymotor jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Erdeklodni szeretnek, hogy pontosan hogyan is zajlik a jogsi megszerzese
>nagymotorra.
18 eves kortol szerezheto meg a korlatozott A kategoria. Ezzel max 34
loeros, es max 0.22LE/kg gepet lehet vezetni. Ket eves gyakorlattal 21 eves
kortol szerezheto meg a korlatozas nelkuli jogsi. Ha kozvetlenul ilyet
akarsz, akkor PAV-ot kell hozza csinalni.

>Jelenleg csak kismotorra (segedmotoros-kerekpar) es
>B-kategoriara van jogsim. Szamit ez valamit is?
A vilagon semmit. (esetleg nem kell eu-t csinalni)

>Ugy nagyjabol az arak is erdekelnenek.
Talan ugy 20 korul lehet.

>Netan tudtok valami motorozassal kapcsolatos (lehetoleg magyar nyelvu)
>levlistat?

subject: subscribe digest
www.bigfoot.com/~motoros

             Udv
                            Abi
+ - Honda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!
Az erdekelne, hogy 92-es ESi motoros Civic-be at lehet-e 
rakni egy VTI motort, vagy kell a valto is, vagy meg mas is 
kell hozza??? Amugy minden mas is erdekel ami Honda es 
tuning!
 Valaszokat lecci maganba is kuldjetek.

+ - 165/70 R13 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>165/70 R13 jeloles:
a 165 a gumi szelessege (155 a tipikus ' virsli ' ), a '/x' a gumikopeny magass
aga a gumi szelessegenek szazalekaban megadva (tehat: 165/70=115,5mm a magassag
, ha nincs ertek megadva akkor default 80 szazalek)
a 13 tenyleg a 13 col-t jelenti, az R radialt, az SR steelbelted radialt jelent
....
en igy tudom

egyenbkent uj vagyok a listan (kb egy hete megfigyelek), de nagyon teccik az uj
sag.
kocsi: SKODA 120L (anyu autoja)
vezetve: kispok (elso sajat kocsi volt), 1200Lada, Kadett, BMW, Astra, funyiro 
traktor...
üdv:					Feri )
+ - Re: kalap/simli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> marmint a simli :). mialatt ezt kikiserleteztem, 2x hoztam letre
> veszelyes forgalmi helyzetet. (na jo, ez nem igaz. allo helyzetben
> probalgattam.)

Hat, akkor azert megis... Ulve sokkal biztonsagosabb vezetni. :-)

(Bocs...)

N2
+ - kulfoldi indexeles, sapka, Trabant futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Laszlo kerdezte, hogy kulfoldon mi a szokas: nos, a germanok eleg rendesen
indexelnek, kalapos vezetok mar 3 keresztezodessel azelott, hogy
kanyarodnanak. :-) De komolyan, varosban nem ritka az 50..60 meteres
indexeles [marmint 50 meterrel a keresztezodes elott kitenni az indexet.
Aztan ha 3 lampaig tart, amig atjutnak, akkor 10 percig indexelnek. En ki 
szoktam kapcsolni, ha mogem mar beallt valaki, mert idegesito a kattogas.
:-) ].

Autopalyan igen ritkan kozlekedek (50000 keletnemet km-bol talan 3000 volt
autopalya, elsosorban a pocsek utviszonyok miatt), arrol nem tudok sokat
irni, amit en tapasztaltam, hogy 3-4-t indexelnek, es csak utana valtanak
savot, cserebe a kovetesi tavolsagot nem tartjak. Emiatt aztan allandoan
tomegszerencsetlensegek vannak, foleg ko:d:os-lefagyott utaknal.

Ha mar indexelunk: a nemetek maskepp indexelnek jogszabalyilag: a magyarok
akkor, ha a "logikailag" egyenes utat [foutat] elhagyjak, a nemetek pedig
akkor, ha a geometriailag egyenes utat elhagyjak.

##

A baseballsapkat a Trabantban szerettem felkelo/lenyugvo napnal, mert a
sild tovabb 'tartott' a gyari napellenzonel, foleg, ha oldalrol sutott a
Nap. Lehet, hogy hulyen neztem ki, de legalabb lattam. :)

##

Gabor, Trabantban nem a futest kell melegiteni, hanem az utast. Ezt lehet
nagykabattal es vodkaval. :-) Viccet felreteve: az NDK-ban sokaknak volt
egy kis "kazanjuk", amit indulas elott fel oraval betettek a kocsiba (azt
hiszem, spritusszal uzemelt). Masik megoldas, hogy az elso kipufogodobba
vezeto hajlithato csoveket valamint az utasterbe meno meleg levego csovet
alufolias azbesztrongyba csavarni. Ez nekem jelentos javulast hozott --
ettol fuggetlenul -25 fokban 3 szemellyel a hatso oldaluvegeket belulrol
kellett jegvakaroval kapirgalni kb. 30 percenkent. Harmadik megoldaskent
letezett az NDK-ban egy "sirokko-futes" nevu csoda, ami dizelolajat
e'getett (a begyujtasahoz kell csak az aksi), igy allo motornal is
melegit.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Trabant, Mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> sziasztok!
> trabant 601 combim van, evek ota eszelek rajta, hogyan lehetne
> novelni a futesi teljesitmenyt, mert igy telviz  idejen kicsit
> hideg a  jargany.
> ha valakinek van valami konkret, megvalosithato otlete, ne kimeljen.
> meg aztan hatha mast is erdekel :-)

Hali!

Nekem is volt Trabim egy ideig, a gumi futescsobe (ami megy a kabin fele)
beletettem egy 12 cm atmeroju 12v-os ventillatort. Egy picit kellett faragni a
szelebol, hogy ne kocka legyen, de tokeletesen belecuppant a csobe es ha allt a
z
auto, akkor is kavarta be a meleg levegot.

Mas:
Keresek a XI kerulet kornyeken valaki olcso, megbizhato karosszeriast, fenyezot
.
Levelet leci maganba is mert nem mindig olvasom a Hixet!

SzaboZe

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS