Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 160
Copyright (C) HIX
1998-10-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 matrica (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Re: Minden + Skoda tunning (mind)  95 sor     (cikkei)
3 Re: Voros MOL ( 14 sor ) AUTO #159 (mind)  23 sor     (cikkei)
4 Re:Matrica, benzinkut (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Olajcsere (mind)  17 sor     (cikkei)
6 ki hol tankol.. (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Minden HIX Rajongonak !

Csatlakoznek a matrica otlethez.Talan csak annyival egeszitenem
 ki a kezdemenyezest, hogy kiterjeszthetnenk a tobbi HIX forumra is .
Egy univerzalis HIX matricara gondoltam.

Egy ''olajkalyha'' ( dizel ) tulajdonos :Csaba
E-mail: 
+ - Re: Minden + Skoda tunning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Elősszőr is a sok sok szám óta húzódó benzines kontra dizel vitához csak
annyit szeretnék
hozzáfűzni, hogy szerintem mindenki döntsön szive szerint. Aki a
benzines motorokat szereti,
az használjon benzinest, aki a dizelt, az használjon dizelt. Szerintem
egyik ember sem tudja meggyözni a másikat az igazáról, és azért valljuk
be, mindkettőnek van előnye és hátránya
is.. Én jómagam a benzines motorokat szeretem jobban. Egy 105-ös skodám
van, városban nem eszi meg a 7 liternél többet, még ha padlóig nyomom
is, országuton pedig beéri 5
literrel is. Jó, jó, nem egy száguldó autó, de városba tökéletesen
megfelel, és azért autópályán is (tudom, hogy ez vandalizmus, de nekem
birja rendesen), 140-el simán
elkocog. Habár ez is egy furcsa dolog, mert ezelött is 105-ösöm volt, és
az jó ha 120-at ment
(nem is gyorsult rendesen) , pedig 10000 km volt benne motorgenerál óta.
A motaniban pedig már 120000-nél járok (mondjuk minden eredeti, nem volt
még hozzányulva).

Elektromos ketyerék? Én szeretem öket, pl amióta van központi záram,
egyszer nem
zártam ki magamat, pedig azelött sokszor előfordult. Egy jó hifi
rendszer is sokkal kellemesebbé teszi az utazást, hogy ne csak a
ablakemelőről és a tükörállitásról beszéljünk.

A Honda motorokkal kapcsolatban csak annyi, hogy a VTEC motoroknál
(változó szelepvezérlés, zseniális találmány) igaz hogy a maximális
forgatónyomaték csak
viszonylag magas fordulatszámon érhető el, viszont ezeknél a motoroknál
a max forgatónyomaték
90%-a már ha jól emlékszem már1000 körüli fordulátszámon rendelkezésre
áll. Tehát a motor már
kis fordulatszámon iszonyatosan húz. Vezettetek már CRX-et? Ajánlom, ha
tudjátok,
probáljátok ki. 1600 köbcenti és 162 lóerő! Mutassatok nekem még egy
olyan szivómotort, ami
ennyi köbcentivel ennyi lóerőt csinál.

Benzinkutak? A MOL-t utálom, olyan, mint 10 évvel ezelött volt, nem
veszik emberszámba
az embert. Ezenkivül kész röhej, hogy akkor, amikor éppen benzint hoznak
nekik, bezár a kut,
és nem lehet tankolni! Ez egy baromság!!! A TOTAL-nal és az AGIP-nál már
volt szerencsém
vizes benzint tankolni, ráadásul pont télen, jól be is fagyott a
benzincsap (akkoriban trabantom volt)

Én személy szerint az ESSO-t szeretem, udvariasak, nem ugranak rá egyböl
a tanksapkára,
lemossák a szélvédőt, és nagyon jó a pékségük. Ezenkivül jó
tapasztalatom van a SHELL
kutakkal is, velük sem volt még semmi panaszom.

A kétütemü motorokhoz tényleg nem kell olmozott benzin, mivel egyszerüen
nincs benne szelep,
amit kenni kéne.

A normál lámpába lehet rakni sima halogén izzót is, létezik hozzá egy
közdarab, amivel bele
lehet rakni. Igaz, hogy a halogén izzó nagyobb hőt termel, de ez, főleg
mivel az izzó álatálában
akkor ég, amikor megyünk vele, tehát nem álló helyzetben, a menetszél
lehüti. Nekem az
előző skodámban két évig volt igy ilyen közdarabbal benne halogén izzó,
és semmi gond
nem volt vele. Egyébként ez egy filléres dolog ráadásul, asszem 40
forint volt darabja.
Egyébként ha nár halogénizzón gondolkozol, ajánlom a Philipset, amiben
xenon gáz van
halogén helyett, mert tényleg sokkal jobb.

A helyzetjelző szinezése? Szerintem nem ér az egész annyit, amennyit
igazoltatáskor kell
a rendőrrel egyezkedni (mert ugye ez nem szabályos) Ráadásul ha pont a
kpm-esek
kapnak el, akkor tutu, hogy viheted ujra vizsgázni az autódat!

Most pedig kérdéseim:

105 -ös skodába (84-es évjárat) milyen jelzésű BOSCH super 4-es gyertya
jó?
Hol lehet kapni alacsonyellenállású gyújtókábelt, és mennyiért?
Hol lehet kapni sportlégszűröt és myennyiért?
Tud itt valaki valamilyen infót a Skodák finomabb tuningolásáról?
+10 LE elég lenne

Köszi


Ádám


+ - Re: Voros MOL ( 14 sor ) AUTO #159 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 2 Oct 1998  wrote:

> 2) Csak regen volt kommunista, most polgari.... akarom mondani
>    allami tulajdonu. --> a profitja az orszagban marad ..
> [Ez az egesz termeszetesen nem ide valo, es nem kerek reagalasokat.]

A kulonleges benzinek kivetelevel, tehat gyakrolatilag az ossz kozlekedesi
benzin 80%-a, es a kenoanyagok (mas cegek kenoanyagai is!) alapvetoen MOL
telephelyeken keszulnek. 
Amiben elteres van, az az ugynevezett "adalekcsomag", es a kezeles
minosege. En meg akkor szoktam ra a shell-re, amikor a MOL-t AFOR-nak
hivtak, es saros meroruddal mertek meg, mennyi benzin van a
fodlalatti tartalyban. A shell (is) ugyan azt a benzint hozza, kicsit mas
adalekkal, es (erzesem szerint) tisztabb tartalyokkal/tartalykocsikkal.

Az OMV az, aki voszonylag sok benzint hoz becsi telephelyerol, es ha kell,
az Aral tudja ezt meg megtenni.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re:Matrica, benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Negativ eloiteleteim csak a JET-el kapcsolatban vannak. Nem messze a
> regi lakohelyemtol volt egy ilyen kut (akkor meg INTERJET-nek hivtak).
> Annak a helyi kiskiraly volt a tulaja, es igen csuf dolgokat lehetett
> rola hallani. (Tobb volt mint szobeszed.)

Bocsanat... hol van ez? (ismeros a helyzet)

Kozponti zar:
> Egyik baratomtol hallottam, hogy Amerikaban erre a problemanak a
> megoldasara olyan kozponti zarakat szerelnek be, amik ha a delikvens
> 15 mph- nal lassabban megy, akkor azonnal lezarja osszes ajtot, ha
> felgyorsul, akkor meg kinyitja (Hogy ennek mi ertelme van, meg nem
> jottem ra :)) )

A SsangYong Musso-ban 50 km/h folott _bezar_ a central...
Ezt magyarazza el nekem valaki!

Olaszorszagban a piros lampanal a csomagtartokat szoktak regebben
kipakolni - azota az olasz kozponti zarak a csomagtartot csak zarjak,
nyitni neked kell kulon gombbal v. kulccsal.

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Van nekem itt egy VW Polom (1983, 1.05 benzines), amiben olajat kellene
cserelnem. Most jon a hulye kerdes: A szervizkonyv SAE 20W50-es olajat
ajanl, beletehetek-e ennel jobb viszkozitasu olajat (pl. 15W40)?
a) nem szabad
b) nem ajanlott
c) tokmindegy
d) ajanlott 
Az en logikam azt sugja, hogy a d) verzio a jo, de azert jo lenne ha 
valaki hozzaertobb megnyugtatna.
Arra is kivancsi lennek, hogy mi a velemenyetek a bevasarlokozpontok-
ban kaphato akcios 'noname' olajokrol? (pl. a Praktikerben valamilyen
nemet olajbol (15W40) 1000 Ft 5 liter)
Legyszives cc-zetek maganba, hogy minel elobb megkaphassam a valaszt. 
Elore is kosz a segitseget.

Andreas
+ - ki hol tankol.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

En az Avanti kutat reszesitem elonyben, legalabbis azt, ami itt van a XIV
ker.ben  Egyreszt, mert nincs messze, masreszt nagyon csinosak a kutas
lanyok :))) es azert is, mert ott szokott tankolni nehany sotetitett
ablakos, merci-s es bmw-s emberke, nekik tuti, hogy nem adnak rosszat :))) 
Es jol is megy tole az auto. Annyira tokeletesen eg el benne, hogy a
kipufogo nem lesz tole kormos. Szep femtiszta mindig kivul-belul :)))
A kerekfujashoz hordozhato ketyere van, ha sokat kell fujkalni, akkor
tenyleg gyorsan kifogy. Nagy betukkel ki van irva, hogy nem onkiszolgalo,
de hat kinek van szive megkerni egy szoke cicababat, hogy lecci tolsd tele,
mosd le a szelvedot es nezd meg az olajat :))))
Amit nagyon szeretek, az a kezi moso, szerintem itt a legolcsobb: 50Ft kb 4
(talan 5) percet jelent, es telen ingyen lehet hasznalni. A porszivo is
olcso, altalban egy 20-asbol megvan az egesz auto beleertve a csomagtartot is

 
Ezzel ellentetben van tole nem messze az Egressy uton (Mexikoi es Rona
kozott feluton) egy Shell kut. Az igaz, hogy unnepnapokon oltony-nyakkendos
diszmagyarba oltozott kutasok vannak, akik tankolnak, de osszelocsoljak a
kocsi oldalat benzinnel, ezutan elvarja a borravalot is. Es meg a minosege
sem tetszik. Csak ahhoz a kipugokormozashoz tudok viszonyitani...szoval
mindenfele trutyival lesz tele tole... Es bar szemelyes megerzes, de nem is
megy annyira tole a jargany. A fizetes is jo szokott lenni :) be kell
ballagni a shopba, ott megvarni, amig az illetekes elvtars
elokerul...kozben a kocsim mogott allo meg idegeskedhet, hogy mi a fent
csinalok annyi ideig
Es azt nem is emlitettem, hogy ha valaki megkeri oket, hogy az ingyenesnek
kikialtott kerekfujast csinaljak meg, akkor varni kell, szinten borravalo
stb.....

ESSO:
Az ESSO kutak javara legyen mondva, hogy nagyon finomak a shopban a sutik.

JET:
Mar nyertem toluk egy korsot (ami inkabb egy kocsogre hasonlit ) az egyik
matricagyujto akciojukban. Tenyleg udvariasak, rohannak, hogy segitenek,
meg minden. A minoseg is jo, _allitolag_ egy Ladas ismerosonek 1 l-lel vite
lejjebb a fogyasztasat. Persze ahhoz azt is tudni kene, hogy elotte mit
tankolt. A foglalkozasa egyebkent autoszerelo. Szoval megbizhato....


Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.03*
************************************************

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS