Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 436
Copyright (C) HIX
1999-04-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 String C++ (mind)  13 sor     (cikkei)
2 .rc file forditasa (LCC) (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: Karakter ASCII kodja (C++) (mind)  20 sor     (cikkei)
4 flame (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Re: bitmap rajzolas resource-bol (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Re: TCP/UDP (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Segitseg Int 21h Dos es Win95 alatt (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Kerdes: Fajl elhelyezese adattabla mezojeben (mind)  10 sor     (cikkei)
9 PC-Rebusz Linux ala (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Rc fileok (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re: C++ osztalytagok (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Re: Win32 textmode konzol (mind)  22 sor     (cikkei)
13 ASM kerdes (mind)  68 sor     (cikkei)

+ - String C++ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Mert nem dolgozik ez?
char abc[29];
abc="ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVQXWZ";

Es ez?

 char abc[29];
 char *p;
 p=&abc;
 *p="ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVQXWZ"

Udv.:Jozsi
+ - .rc file forditasa (LCC) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
LCC Resource Compiler-rel (LRC) szeretnek .rc fajlokat forditani,
de a konstansokat nem hajlando felismerni (pl. DS_MODALFRAME).
Kihagytam volna valamit?

Konstansok nelkul nincs vele semmi problema, siman lefordit egy ilyet:
10 ICON MOVEABLE PURE "valami.ico"

Andras
+ - Re: Karakter ASCII kodja (C++) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>    Hogyan lehet egy karakter ASCII kodjat visszakerni C++ -ban?

En valahogy igy csinalnam:

unsigned char c = 'A';
printf ("char=%c oct=%o dec=%u hex=%x\n",c,c,c,c);

de ha nagyon ragaszkodsz a C++ -hoz, akkor igy:

int c = 'A';
cout << " char=" << (char)c
     << "  oct=" << oct << c
     << "  dec=" << dec << c
     << "  hex=" << hex << c
     << endl;

Nem tudom miert, a Borland C++ 3.1 a karakterre nem ertelmezi az oct, hex,
dec stb modositokat. Mas forditoknal hogy van ez?

Tamas
+ - flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Rövid flame effektet keresek assemblyben. Akinek van legyszives kuldje
mar el a cimemre.

Koszi!

S.Feri
mailto:
+ - Re: bitmap rajzolas resource-bol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A fo problema az, hogy a resource-ba nem kerul bele paletta informacio!!
En egy megoldast talaltam: kulon bitmap file (illetve ezt is belerakhatod
user defined resource-kent)
es abbol a bmp file strukturat kiolvastam, palettaztam meg egyebek.
Jo volt, ha kell majd kuldhetek hozza forrast.
Egy kis tili-toli dos-os jatekot raktunk volna at win ala, de lassu volt,
meg nem volt
tokeletes az atlatszosag. Ha palettazos volt a kepernyo, akkor nem sikerult
atlatszosagot elernem,
csak akkor, ha true vagy hicolorban hasznaltam....sokat szivtam vele, vegul
feladtam.
Ha van valakinek otlete, szivesen varom az elkepzeleseket.

Udv
Steve
+ - Re: TCP/UDP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hey,

Kösz a tutét. Úgy néz ki találtam egy microsoft sdkt, ami a
winsock-ról szól, valami inetwork.exe-nek híjják.
Most már csak egy akadály van, maga cliens-server felépítés
implementálása a játékba. :(

üdv,

bernie
+ - Segitseg Int 21h Dos es Win95 alatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Assembly-ben kellene nekem egy kis segitseg a subject-ben megadott
problemaval.
A problemat reszletesen maganban.
Nem virusirasra adtam a fejem.

Kovari Krisztian

+ - Kerdes: Fajl elhelyezese adattabla mezojeben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nem sikerult rajonnom, hogyan importaljak pl. egy fajlt egy text/ntext vagy
image mezobe. (Lehet-e sp-vel vagy VB 6-tal, stb.)
(Esetleg Accessben?)
Aki tudja, legyszi szoljon!

Koszi

    Oliver
+ - PC-Rebusz Linux ala (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Keresek egy olyan embert, aki ert a Pascalhoz is, es irt (at) mar 
grafikus programot Linux ala.
A problema: az Uj Alaplapban van egy program (keresztrejtveny), a 
PC-Rebusz. Ezt kellene atrakni Linux ala (lehetoleg X ala), mert 
szerintem lenne ra igeny. A szerzo megkert, hogy minnel kevesebb 
peldanyban fusson szet a forras, mert nem szeretne mashol is viszontlatni 
(o tudja, miert). Akit erdekel, annak egyeztetes utan elkuldom a forrast.

Koszi:

--
  NGabor

e-mail:         #Linux forever! (SuSE 6.0;   2.2.4)
***Jegviragos ablakot mar lattam. Megfagyott pingvint meg nem...***
+ - Rc fileok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

> Nem lehet tobb .RC file egy projektben! Pontosabban lehet, de csak egy lehet 
< aktiv. A jelek szerint ennek egyetlen oka van, az, hogy a resource-ok konstansait
>  jol tudja kovetni a gep. Nehanyszor megprobaltam kikerulni ezt a korlatozast
 
Bocs nem tudom milyen nyelvre vonatkozik a fenti kitetel.
Delphi3-ban lehet tobb .rc file-t is hasznalni. 
A Delphi 3 Mesteri szinten (Kiskapu) konyvben van ra pelda is.

Bocs ha nem errol volt szo.

Udv:
-- 
Csiszar L.
http://www.stadium.hu/szt/
+ - Re: C++ osztalytagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a fenti temaval kapcsoltaban volt nem reg egy thread, amire rosszul 
valaszoltam, a kerdes felvetojetol kaptam kiigazitast:

>> Na, hat szerintem ilyen nincs!!!
>>
>> Tehat tipusdefinicioban:
>>  1. nem igazan lehet static kulcsszo (imho)

>        A  static kulcsszo lehet, ugyanis ezzel kell osztalyszintu
> adattagokat , es tagfugvenyeket deklaralni. Ezek nem konkret peldanyhoz ,
> hanem az osztalyhoz kotodnek. A "normal" static-hoz hasonloan nem
> foglalodik le terulet minden peldanyositasnal.
>  Kezdoerteket azonban tenyleg nem lehet az altalam megalmodott modon adni.

Koszonettel:
Tibi.
+ - Re: Win32 textmode konzol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote in message ...
>Sokat segitene,ha valaki osszedobna egy par soros c programot,ami
>win32 alatt textmode konzolra ir.

Mindennemu hibakezeles nelkul:

 AllocConsole();    // letrehozza a konzolt
 HANDLE h=GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE); // megszerzi az irashoz a
handle-t
 unsigned long CharsWritten;
 WriteConsole(h,"Hello World!",12,&CharsWritten,NULL); // ir a konzolra
 getch();
 FreeConsole(); // felszabaditja a konzolt

A hasznalt fuggvenyeknek gondolom utana tudsz nezni valamilyen help-ben.

Ami viszont engem erdekelne: hogy lehetne elerni, hogy printf -el, vagy
cout -al lehessen az igy letrehozott konzolra irni?

Udv,
Marton

+ - ASM kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Sugja meg vki, hogy miert nem jo az alabbi interrupt rutin.

start:
	jmp kezd
time	dw 0
ops	dw 0
opo	dw 0
timer:
	pushf
	push ax
	push es
	push bx
	push cs
	pop es
	mov bx,offset time
	inc word ptr es:[bx]
	mov ax,word ptr cs:ops
	mov es,ax
	mov bx,word ptr cs:opo
	pushf
	call dword ptr es:[bx]
	pop bx
	pop es
	pop ax
	popf
	iret
start:
	mov ah,35h
	mov al,1ch
	int 21h
	push es
	pop ax
	mov word ptr cs:ops,ax
	mov word ptr cs:opo,bx

	mov ah,25h
	mov al,1ch
	push cs
	pop ds
	mov dx,offset timer
	int 21h
ckl:
	cmp word ptr time,100
	jnc kilep
	jmp ckl
kilep:
	mov ax,word ptr cs:ops
	mov es,ax
	mov bx,word ptr cs:opo
	mov ah,25h
	mov al,1ch
	int 21h
	mov ax,4c00h
	int 21h

Gondolom kiderult, hogy egy sima szamlalorol lenne szo.
Masik erdekes dolog:
ha az interrupt cimenek lekerdezest a fenti modon csinalom, akkor semmi zur, de
ha igy:
	mov ax,351ch
	int 21h
akkor csontta fagy ?!?!?!?!?

Koszi az otleteket.
--
JimBoo >

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS