Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1171
Copyright (C) HIX
2001-07-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 r19 levlista (mind)  7 sor     (cikkei)
2 felnicsere (mind)  20 sor     (cikkei)
3 nevek II. (mind)  40 sor     (cikkei)
4 Alfa-tapasztalatok (mind)  21 sor     (cikkei)
5 motoralkatreszek (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Re[2]: Horvatorszag +uj vagyok (mind)  18 sor     (cikkei)
7 OPEL (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Auto forma (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Re: Hangszoro (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Re: tetobox (mind)  25 sor     (cikkei)
11 Re: guminyomas (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Alfa-flame (mind)  26 sor     (cikkei)
13 Horvatorszag (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Zavarszures + akku... (mind)  61 sor     (cikkei)
15 Most hallottam (mind)  7 sor     (cikkei)
16 segitseg (mind)  8 sor     (cikkei)
17 Re: Felni-Vectrara (mind)  29 sor     (cikkei)
18 Tusnadfurdo - Rulez :))) (mind)  20 sor     (cikkei)
19 Coupe' -1 (mind)  98 sor     (cikkei)
20 Coupe' -2 (mind)  62 sor     (cikkei)

+ - r19 levlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

halo

tud vki ilyenrol?

-- 
Hende Roland
Tel.: 30/912-3869
+ - felnicsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Okozhat-e valami gondot, fokent az eltero ET-szamra valo
>tekintettel, ha a Vectrara felkerulnek a fent emlitett felnik?
>Gondolok itt menetstabilitasra, futomu "birja-e", fekhatas
>valtozhat-e stb.

Ahogy irtad, a gyari felni ET49, az uj ET38. Az ET-szam a felni kozepsikja
es felfogatasi sikjanak tavolsagat jelenti. Az ET 49 "melyebb", azaz ez
helyett felrakva az ET38-at, a kocsid nyomtavja (49-38)x2 =22mm-rel
szelesebb lesz. Ez egy kicsit nagyobb terhelest ro a kerekcsapagyakra, a
kerekfelfuggesztes elemeire (elsosorban az also lengokar gombcsuklojara es
szilentjeire). A kormanyzas tulajdonsagai valtozni fognak, valoszinuleg
kevesbe lesz erzekelheto a kormany kozephelyzete es konnyebb lesz
kiteriteni egyenes allasbol, azaz a kocsi egyenesfutasa nyugtalanabb lesz.
Kanyarodni viszont jobb lesz vele, hiszen a szelesebb nyomtav a
tomegkozepponttol tavolabb eso alatamasztasokat jelent.
A fekezesi tulajdonsagokra ez nincs befolyassal, ott nem valtozik semmi.

De mivel a valtozas egesz minimalis, valszeg a hatasok is azok lesznek.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - nevek II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Utanajartam (az Ocsem sugta), hogy a Barchetta csonakot jelent. Es kimaradt
meg a Punto, ami nemes egyszeruseggel pontot (.) jelent. Meg volt Fiateknal
az ominozus 131 Mirafiori, es Supermirafiori, ezek a Velence melletti Mira
varosban allo uzemben keszultek, ha igaz. De a Lamborghini is hajlando
rarajzolni az autoira, hogy quattrovalvole, ami megint csak a
"negyszelepes" szoval azonosithato. Alfaeknal a tipusjel utan egy
quadrifoglio verde, azaz "negylevelu lohere" jelenti azt, amit a bajorok
egy "M" betuvel szimbolizalnak. De vajon mit jelent az M? Munchent? Akkor a
tobbin is ott lehetne. :)

Az egesz ugy onnet indult, hogy a Fiat Coupe-t nemes egyszeruseggel
Coupenak neveztek el, amit paran nem talaltak tulzottan fantaziadusnak.
Halkan utalnek nemely presztizsmarkara, amely kepes a fantaziaval boven
megaldott A2-A3-A4-A6-A8-TT elnevezeseket hasznalni. Ebbol a TT utal
egyedul a Man-szigeti Tourist Trophy-ra, ami anno egy MOTOR-verseny volt.
Ja ez a ceg is gyartott Coupe-t, sot Cabrio-t is! Az ABC-ben tovabbhaladva
jon a 3xx-5xx-6xx-7xx-8xx kombinacioju marka. Fantaziadus. Raadasul miota a
316 is 1.8as motort jelent, meg az 540-ben is 4.4-es motor dolgozik, vagy a
750-ben 5.6 literes, az egesz szamtan, amire a regi metodus epult (elso
karakter=kaszniszam, a masodik ketto pedig a motor loketterfogata
deciliterben) mehet a kukaba. Az viszont nagy fantaziara vall, ha egy
marketinges kitalalja, hogy eztan hijjuk valamelyiket mondjuk 323-nak.
Amelyikben 2.5os motor van. :( A 325-ben meg 2.8as. Atvonulva Stuttgartba
ugyanez a helyzet. Az A-C-E-S-G-M "Klasse" kozul egyik-masik ugyan jelent
valamit (A-???, C-Compact, E-Elegance(?), S-Sonder, G-Gelaende, M-???) de a
szamok itt sem mindenhol stimmelnek. Az S-nel biztos nem, mert az S300 pl.
3.2 literes, az S400 4.3as, az S500 5.6os. Es ezek a premium-markak. Ugy
latszik, itt nem kell fantazia. A Lexus is ezt bizonyitja: LS, GS, IS, XS
.... ???
Nemet teruleten csak a kommerszek adnak nevet az autoiknak, mint a VW, aki
a szeleket veszi alapul, vagy az Opel, aki mindig A-ra vegzodik. Fordek
probalnak a vilagauto-szemlelet alapjan olyan neveket talalni, ami
mindenhol kb ugyanazt jelenti es ugyanugy lehet kimondani is.
Ellentetben a nehai Csepel teherautokkal, amire a kreativ pakisztaniak a
Cespel feliratot raktak ossze, mert az o nyelvukon ugy jelentett valamit...
Mindezek fenyeben a Coupe egy igazan jo nev. Miert? Az auto tenyleg kupe,
mindenhol ugyanugy mondjak es ertik, konnyu megjegyezni, es egy szep auto
tartozik hozza.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Alfa-tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sikerult elautozni az elso teljes tankolast! Nagyon demo-uzemmodban
(3-4szemely, klima, 1-2-3-ban pirosig forgatva) jott ossze 11,3 l/100km.
Most probalom normalisan is kiprobalni, (a gepkonyve szerint varosban is
csak 9,x lehetne) de nehez, mert olyan szepen forog. Kulon elmeny, ahogy
masodikban mondjuk 2000nel rataposol, aztan erzed, ahogy a valtozo vezerles
elfordul, stb. van benne 2-3 jol erezheto "hatbarugas", aztan hipp-hopp
7000 f/min-nel vagy ami ora szerint 110kmh. Masodikban. Ha siman mesz vele,
teljesen jol megy mar 2000 fordulatrol is (ott mar van 160 Nm), 3500-nal
tetoz 187Nm-rel, 3800-nal megvan a 100LE.
Ebben a 3500-5000 tartomanyban a gazpedal legkisebb erintesere is azonnali
gyorsulas a reakcio, mindegy, melyik fokozatban vagyok. Ez nagyon
szemleletes tud lenni, amikor megyek egy kamion mogott 80-nal 3ban. Ha
ekkor padlot nyomok egy elozeskor, akkor a nyerges mellett mar 110-120szal
megyek el. Felelmetes. (kapcsolni itt meg nem kell, ha szorit a cipo, a
harmadik fokozat 160at jelent 7000nel)
Korabban volt tema a kipufogo. Megneztem: 4-2-1 a leomlo keplete, a gyari
kip.rendszerrel pedig olyan szepen dorombol, hogy orom hallgatni.

Na jo, abbahagyom.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - motoralkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit!

Hatha esetleg valakit erdekel...

A Szakal-Metal (akik ugye motoralkatreszekkel foglalkoznak -
csapagyak, dugattyuk, gyuruk, tomitesek, szimmeringek, szelepek)
honlapjarol (www.szakalmetal.hu) le lehet tolteni egy motoralkatresz katalogust
.
Eleg sokfele auto motoralkatreszenek adatait lehet belole megtudni.
Meretekkel, cikkszammal, rajzzal. Speciel se Ladahoz, se Skodahoz, se
Trabanthoz, se Wartburghoz nem tartalmaz adatokat. Hogy miert nem, azt nem tudo
m.

Csak gondoltam, elmondom.

scsLLAT
+ - Re[2]: Horvatorszag +uj vagyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1170-ban irta :


>Sziasztok, udv Nektek, nemreg iratkoztam fel ide.

Legy udvozolve!

>Ja, es ha szeretitek a fuget, akkor ne hagyjatok ki, annyi van ezen a
>reszen, mint a nyu! Altalaban augusztus elejere erik be rendesen.

Akkor mind nyuves az osszes? Vigyazzatok vegetarianusok!

UI: Szerdan jon Frigyes es Shake. Beszamolot majd jovo heten.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - OPEL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar regota foglalkoztat a dolog ezert most megkerdezem. 
Szerintetek az Opel Angliaba miert Vauxhall (remelem jol irtam)
neven forgalmazza az autoit? Sot meg a markajelzes is teljesen
mas! Az angolok Opel neven meg sem vennek az autot? Pedig
csak a neve mas! Ez lett volna a nagy kerdes!

Szisztok!
3P
+ - Auto forma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valamelyik este neztem a spektrumot, egy eleg
erdekes musor volt az auto formatervezokrol. Az egész
arrol szolt hogy a formatervezok milyen szemmel nezik
az autokat es mit neznek rajtuk. Volt par szep Lamborgini,
amit nagyon dicsertek, a Porsche elejet leszoltak. Aminek
nagyon orultem hogy az Opel Tigrat is nagyon lefikaztak.
Sajnos a Fiat Coupét is kemeny kritika erte, bar nekem
tetszik meg mielott nagyon anyaznatok. A Fiat Coupét 
és az Opel Tigrat szeria autonak tekintettek, az indok
az volt hogy ugyanarra az alapra, vagy nagyon hasonlora
csak masik kasznit tesznek! Szerintetek?
3P
+ - Re: Hangszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szziasztok autosok.

VIII. Keruletben a Vilcomp Kft nel. Tuzer utcaban, lehet mindenfele hangszorot 
kapni. Eleg j0 aron. Sima es dobozos kivitelben.
Most en Kolozsvaron egy internet helyen vagyok. Nem birom ki nelkuletek.

Udvozlettel. fRIGYES

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: hades.warp.com.ro)
+ - Re: tetobox (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

    Csak annyival szeretnem kiegesziteni a hozzaszolasokat,
hogy a tetocsomagtarto nagy igenybevetelnek van kiteve, fokent
a rogzitesi pontoknal. Ez nyilvanvalo, hiszen amikor 140-el
mesz az autopalyan, a menetszel masra sem torekszik mint arra,
hogy leszakitsa a tetoboxodat.
    Ez az igenybevetel miatt a muanyag elobb-utobb elfarad.
Egy baratom az IKEA-ban vette a sajatjat, nem volt tul olcso.
Csak nyarankent hasznalta, megis a harmadik vagy negyedik
evben (mar nem emlekszem a pontos datumra) Nemetorszagban,
autopalyan egesz egyszeruen elrepult!!! a tetobox, ugyanis a
muanyag szetszakadt a rogzitesi pontoknal.
    Magyaran jo minosegu tetoboxot kell venni, es par evenkent
cserelni kell hogy megelozzuk az ilyen baleseteket.

    Szia:

                                                    Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re: guminyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >A guminyomas autotol fugg, ha nincs az autodhoz leirasod, akkor
> >kerdezd a gumist, tudni fogja. Ha o sem, akkor fujd fel mindet
> >2.0-ra.

> nincs leiras:(

    Sok autoban van egy cimke, ami tartalmazza a guminyomas erteket.
Ez a cimke lehet a vezetooldali A oszlopra ragasztva, vagy pl. a
tanksapka fedel belsooldalara stb.
    Masreszt benzinkutaknal, ahol van kulon levegohoz beallas
(hogy felfujd a kereket), sokszor ki van rakva egy reszletes lista,
hogy milyen markaju kocsin mennyire kell felfujni a kereket.

                                        Szia:

                                                        Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Alfa-flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A subject ellenere nem szeretnek flame-et uszitani, csak a
velemenyemet irom le.
Szoval, az jutott eszembe, hogy ha egy autos mondjuk az elmult
honapban iratkozott fel a listara, akkor par hasznos tanacstol
eltekintve a kovetkezoket tanulhatta meg:
- Az Alfa Romeo a legjobb auto.
- Az Alfa Romeo a leggyorsabb auto, es ennek ellenere baromi jol
fogyaszt. (Igaz, vannak gyorsabb autok, de azok akkor sem Alfa
Romeok.)
- Az Alfa Romeo eszmeletlenul jol nez ki, hiszen mar a Fiat Coupe is
ezerszer jobban nez ki az Audi TT-nel, es az Alfak meg ennel is jobban
neznek ki.
- Az Alfa Romeoval mindenki versenyezni akar. Persze, hiaba, mert csak
odalep az ember, es mindenki csak amulva nezi a piros csikot.
- Az Alfa Romeo ulesei annyira kivaloak, hogy ha az ember a mas tipusu
autojaba sportulest szeretne, akkor csak at kell szerelni egy Alfa
Romeo uleset a gagyi nemet/francia/japan autojaba, es kesz.
- A Nemet autok szarok. Nem igy konkretan kimondva, de ez a lenyeg.
Fapadosak, nem eleg gyorsak, tul dragak.
- Az emberek nagy resze hulye, mert hallgat a mediara, es nemet autot
vesz, ahelyett, hogy Alfat, de legalabb valamilyen olasz autot venne.


Annyira megy az ontomjenezes, hogy szerintem lassan VD is kezdi
fontolgatni, hogy lecserelni a szar nemet roncsautojat egy szep piros
Alfa Romeora...
+ - Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

megjelentek horvat emlekiratam a Foldi utikalauzban.
akit erdekel, latogasson meg:

http://www.badacsony.hu/kalauz/horvatorszag/horvat02.html

Cs.
AR 146
+ - Zavarszures + akku... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Fogash! HIX-autosok!

Fogash maganleveleire azert a listan valaszolok, mert masokat is
erdekelhet a valasz.

>ugy tudom a zavarszures a gyertyapipaba van szerelve
 Igen van a gyertyapipaban, van a gyertyaban, rotorban, gyujtokabelben,
amennyiben befecskendezos autonk van. 
 ""Hagyomanyos"" (porlasztos) autonal az szokott gondot jelenteni, ha
tul van zavarszurve az auto, azaz olyan gyertya van, ami zavarszurt, R
jelu, es zavarszuros gyujtokabel van melle szerelve. Ekkor az auto sokat
fogyaszt, egyenletes haladasnal rangat, melegen  durrog is. Mident lehet
vele csinalni (gyorsitani, versenyezni, stb.), csak NORMALISAN  menni
nem.
 Ekkor szoktak fel autot kicserelni, 5-10szerelot felkeresni, aztan
szomuoruan feladni, mint gyogyithatatlan autot. :-)))))

> A problemam a kovetkezo:
> ujonnan vasarolt autom allt a kereskedesben legalabb 2-3 honapot. Amikor
> kiprobaltam, ugy kellett megbikazni, mert nem indult el. Amikor megvenni
> mentem, szinten bikazasra indult, viszont egy rovidebb probaut utan kepes
> volt elinditani az autot. Sot, pesti araszolgatas utan is a nap soran 3-4
> alkalommal teljesen normalisan eletre kelt. Az elmult egy het soran mindig
> normalisan indult, igy megnyugodtam, hogy csak az allas miatt gyengult el
> az aksi.
 Az akkuknak az a tulajdonsaga, hogy kb. 2-3 honap alatt LEMERULnek,
ELSZULFATOSODnak az allasban. Ezt specialis modon lehet javitani,
szulfatoldo toltessel. Forex Kft. forgalmaz szulfatoldo toltot,
vagy akkuregeneralot(kb.2eHUF), ami oldja a szekunder szulfatreteget. Ez
a szekunder szulfatreteg a felelos azert, hogy az akkud
kapacitascsokkeneset okozva a fenti tuneteket produkalja.

> Aztan tegnap delutan volt egy inditas, amikor mar kicsit nyogve forditotta
> at, a strandolas befejezese utan meg tolhattuk, mert nem ohajtott indulni.
> A tunet tipikus gyenge aksi, vagyis verszegeny fel-atfordulas es
> elhalvanyodo lampak. Delutan bongeszes, talaltam egy laza kabelsarut ami a
> (+) akkusarura kot egy kb 6mm (szigetelessel) atmeroju kabelt. Utana
> probaut, kis hajkuraszas, indult rendesen.

 Javasolt hazi javitasi modszer: akku kiszereles utan, KIS ARAMmal
hosszu ideig toltes, utana KIS ARAMmal kisutni, majd ujra KIS
ARAMu toltes kovetkezzen. Ekkor valoszinuleg javul az akku
tarolokepessege. 
  Ha +tudod tenni, javasollnam pl. a Forex Kft.-t Bp. III. Zahony u 1.,
regeneralo toltesre vidd be az akksid (addig a Fiat akksijaval
kozlekedj!). Nalam is megejtheted, de Bp-n gyakrabban jarsz, mint
Dujv.ban

> Ja, az aksi (ha lehet hinni a papírjainak) egy eves.
Ez az az informacio, ami miatt sikeres lesz a regeneralo toltes,
gyakorlatilag uj lesz az akksid. :-))) 

> Varom segitseged, vagy otleteid. 
 Emlekeim szerint a Bosch Silver 1.5, vagy 2 eves garancias akksi, igy
van mod ra, hogy ujat kaphass. :-) Akkubemerest tobb helyen is
csinalnak, gondolok itt a tarolokapacitasmeresre, es az
inditokepessegvizsgalatra. A 2 csak egyutt ad helyes tajekoztatast az
akku allapotarol!!!
--
 Udv
  Levente
+ - Most hallottam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

a slagerradioban, hogy a GIK-232 rendszamu mozgo merokocsi dolgozik Szolnok
kornyeken.
:-)))))

joe

"With sufficient thrust, pigs fly just fine" - RFC1925
+ - segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Segitsetek, hol tudnam Budapesten beszereltetni a radiot az automba.
(Szakembert, vagy muhelyt keresek, ahol korrektul megoldjak)

Valaszotokat elore is koszonom,

udvozlettel: Havel Jozsef
+ - Re: Felni-Vectrara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Okozhat-e valami gondot, fokent az eltero ET-szamra valo
tekintettel, ha a Vectrara felkerulnek a fent emlitett
felnik? Gondolok itt menetstabilitasra, futomu "birja-e", 
fekhatas valtozhat-e stb.




Ekkora elteres (25%) jelentosen befolyasolja a kormanyzasi 
tulajdonsagokat. A kormanyvisszaterito ero megvaltozhat, 
kacsazik az auto. Mellesleg a csapagyak sem biztos, hogy 
orulnek neki (bar itt pont csokken a nyomtav - ez viszont 
instabilabba teheti az autot.)

Megoldas:
TEDD fel, de tegyel be MASFEL centis tav-pogacsakat (a ket 
centis sem baj). Ezzel pont kiegyenlited az ET kulonbseget. 
Raadasul a pogacsa tud osztokort is valtoztatni (bar a 2 cm 
eleg keves ehhez).

Meg valami: semmi sem garantalja, hogy a felni FEL IS MEGY 
(feknyereg, -cso, stb)!!



udv, deejaytiszy
+ - Tusnadfurdo - Rulez :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt talatam a mai Index-ben:

Medvek garazdalkodnak Tusnadfurdo utcain:
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/?main&59772

:))))))))

Minden jot:
vasgyuszi
Coupe' 16V Turbo
______________________________
NAGY Tamas
Siemens AG
ICM N MR GE DC 1      
D-81359 Muenchen, Hofmannstr. 51           
mailto:
phone:  +49 / 89 / 722-40865
fax:       +49 / 89 / 722-54859
mobile:  +36 / 20 / 956-8058
______________________________
+ - Coupe' -1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

rettentoen jol esett az a sok reakcio a kocsivasarlasommal kapcsolatban.
A labamtol a fejemig egy tomeny majdarab vagyok, annyira boldog vagyok :)

Most kerultem ujra net-kozelbe, ugyhogy egyszerre ozonlottek felem a
Coupe'-val foglalkozo cikkek. Az irosom folyaman felmerulo kerdeseket
menet kozben maradektalanul megvalaszoltatok egymasnak, koszonom
, mert igy inkabb az erzelmi oldalrol tudok beszamolni a szaraz tenyek
helyett.

Bazi-tuti-aaalat modon megy a gep!!! Nekem a Trabi utan egyszeruen beszaras. Ne
m csak 1-esben meg 2-esben huz, hanem meg 180-nal is van egy erezheto rantas, a
mikor ralapek a gazpedalra. Majd elaleltam :)))
A Tarbit nem fikazaskepp emlitettem, mert azzal is rettentoen meg voltam eleged
ve. Allorajtos gyorsulasnal igen-igen sokan csak bamban neztek ki a fejukbol, h
ogy miert nem fertek be elem, es autopalyan is becsulendo volt az a 155 km/h Bu
dapest - Kecskemet viszonylatban utazosebessegnek. Ebben ki is merultek a Trabi
 lehetosegei eltekintve egy-egy balatoni es debreceni krandulastol, de akkor ma
r ugy kellett kihajtogani magam a szerkezetbol es elkelt volna egy instant-cson
tkovacs.

Muncheni munkam reven szabadabb teret engedhettem a fantaziamnak, es mint elso 
nagyberuhazas, kocsikat nezegettem. Felvetodott az BMW M5, Opel Calibra 4x4 Tur
bo, VW Golf WR6 otlete, aztan a BMW 750i es az Audi V8 paros kozott vivodtam, m
ajd a paromra hallgatva megvettem a FIAT Coupe'-t. 

_Normalis allapotu M5-re meg kellett volna varnom legalabb ket honapot, mig oss
zejon a zseton. A nyar meg most van, most kell inkabb kirandulni, no meg nem ak
artam orok eletemben idegen kocsival hazajarni Munchenbol.

_Az Opel Calibra tetszett kivulrol, arban megfizetheto lett volna, de amikor be
ultem, akkor szall el minden illuziom: bazzeg ez egy Kadett :((( Nagyon lehango
lo volt az a proli belso dizajn, ami egy Kadettben full jogos, de mar megbocsas
sanak, egy gyari sportkocsohoz kicsit illett volna megeroltetnie magat az Opele
knak. Semmi szivdobogas, amikor beulsz, semmi kulonleges erzes. A moci az bizto
s alam teszi a frankot, de hogy belul ennyire halveru legyen, az mar nekem sok 
volt. Ja, meg az ajto ugy csukodott, mint egy normal Waresz, vagy Suzuki. Azert
 kirohogtetni nem akarom magam, nem azert veszek eros autot, hogy kongjon/csoro
gjon az ajtaja csukaskor!

_A Golf mintegy mentsvarkent lebegett a szemem elott neha. Igazan csak az ereje
 tetszett, meg a 6 henger. A forma itt is hozta a szokasos izgalmakat ...

_A ket nagy bajor dogot meg a merete miatt vettem szamitasba, hogy biztonsag, m
eg presztizs, meg ilyen hasonlo bla-bla. Itt viszont elriasztott a horribilis a
lkatresz es tankolasi koltseg, meg mi a francnak kell akkora dog, ha csak kette
n vagyunk a parommal, masokat ugysem szeretek fuvarozni (ilyen g_ci vagyok :)))
 A Trabiban is ruhelltem, ha valakit be kellett harmadiknak ultetni mogenk (nal
am mar a negyedik utas a halal :))).

___FIAT Coupe'___ eppen bombiket nezegettunk egy kereskedesben, amikor a baratn
om lelkesen fordult hozzam, hogy nezzem meg ezt (Coupe') a kocsit, hogy ez neki
 mennyire tetszik. Ez egy sotetzold 1.8-16V-131LE peldany volt. Az fogott meg, 
hogy ez volt az EGYETLEN auto (persze a Ferrarin kivul), amire a parom maga mon
dta, hogy tetszik neki. Odaig ugy volt, hogy barmilyen autot kerdeztem tole, ar
ra azt mondta, hogy O.K. ram bizza a dontest. Neki egyebkent regota a BMW a ked
vence (mint nekem, gyerekkorom ota M635CSI - erre meg visszaterek), odaig van m
eg vissza, hogy BMW-t vezethessen. Szoval ilyen elojatek utan meglat egy FIAT-o
t es onkent felkialt, ott mar lehet valami. Persze o nem a FIAT-ot latja benne,
 mint sok autoszakerto-soviniszta, hanem, mint egy negykereku jarmuvet tekinti.
 En is jobban szemugyre vettem a jarmuvet es en eloszor a muszerfalaba szerette
m bele, aztan szep fokozatosan minden porcikajaba az autonak.

Rovid keresgeles utan egy piros peldany kepezte almaim autojanak netovabbjat. M
aganszemelytol vettem, 95 marciusi a draga (marmint az auto :))). eredeti allap
otban van kiveve a futomuvet: piros Eibach ultetorugok vannak benne (elvileg -3
0mm), meg 245/30R17-es Michelin gumik.  bele is er a kasztniba egy-egy er
osebb rugozasnal. Meg jo, hogy erre kulon rakerdeztem a tulajtol es megnyugtato
tt, hogy alles O.K. es lobogtatta a TUV-os papirokat az orrom elott. A probauto
n nem derult ki a turpissag, terepre nem mentunk, de ahogy hazaerkeztem, a buda
pesti utak egybol udvozoltek az uj jovevenyt :((( Nehogy elfelejtsem, hogy Magy
arorszagon jarok. Kulonben mar regota vallom, hogy aki itthon hasznalatos auton
ak hibakent felroja, hogy zorog, az epitsen inkabb utakat. Ilyen hurkakra egysz
eruen nem lehet normalis autot gyartani, egesz Budapest egy nagy uthiba.

_BMW M635CSI Gyonyoru klasszikus BMW forma, minden porcikajaban, izig-verig BMW
. Kisgyerekkent ez volt az elso tudatos kedvenc-autom. 287 loero tomor gyonyor,
 kecses nyujtott kupe forma, robusztus-agressziv capa orr-resz. Szoval kivanato
s egy falat. Csakhogy: regi, ezert a jol karban tartott peldanyok nekem most dr
agak. Masreszt meg nem tudom behozni a vamon, marpedig egy ilyen autot nem ad e
l az ember csak ugy egy-ket ev utan. A kocsi belseje kozelebbrol megtekintve ne
kem nem jott be, semmi huu, meg aahhh. Marpedig belulrol latom tobbet, ugyhogy 
nekem legyen huu, meg aahhh :))) Megmarad gyermekkori vagyalomnak, de lehet, ho
gy ez igy jobb is. Nem akarom osszetorni az emlekeimben elo kepet, egy  valodi 
peldannyal valo esetleges bosszusaggal.

Udv: vasgyuszi
___________________________________
NAGY Tamas
Siemens AG
ICM N MR GE DC 1      
D-81359 Muenchen, Hofmannstr. 51           
mailto:
phone:  +49 / 89 / 722-40865
fax:       +49 / 89 / 722-54859
mobile:  +36 / 20 / 956-8058
___________________________________
+ - Coupe' -2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a hetvegen otthon voltam az uj szerzemennyel es az elso utam a szervizbe vezete
tt. Nem kell rohogni sem pedig sirni, tervezett akcio volt az egesz.

Mivel mar a 89 ezredik kilometert is megfutotta a motor az eredeti szijkeszlett
el, igy jocskan ideje volt a cserenek. A nemet honlapon osszegyujtott keseru ta
pasztalatok es a sok egyeb beszamolo alapjan gyomorremegessel indultam haza, ho
gy kibirja-e a vezermuszij a hazautat. Ennel a tipusnal a gyakorlati tapasztala
t 60-70 ezer kilometrnel szabja meg a vezermuszij cserejenek szuksegesseget. A 
hazajovetel elotti ket-harom hetben annyi vezermuszij-horrort olvastam a honlap
on, hogy mar szinte hajlottam arra, hogy itt Munchenben vigyem szervizbe a kocs
it.

A tenyek azonban hamar lehiggasztottak. egyreszt a szij allapota nagyban fugg a
 hajtas modjatol is, efelol meg nem voltak aggalyaim, jo allapotban van a motor
. Viszont a szervizek csak kb. kethetes bejelentkezesre vesznek fel munkat es a
 legolcsobb ajanlat is kb. 100e Ft-os volt. Hat ezek utan nalam az otthoni szol
galtato nyert a tenderen, aki feleennyiert vegezte el a munkat azonnalra. Vegig
 ott voltam a kocsi mellett, t.keppen aktiv reszese voltam a munkanak, de szigo
ruan onszantambol.

Ja, ez nem egy "hivatalos" markaszerviz, hanem egy bonto-szerviz olasz kocsikra
 szakosodva. Mar a Trabival is jartam a csoka nyakara karburator ugyben az Abar
th-mocihoz. Meg kell mondanom, azert most egyertelmuen ereztem a hangjan, hogy 
kifejezetten jobban orul a latogatasomnak. Hiaba, mindenki penzbol el! Bar hozz
atartozik az igazsaghoz, hogy regebben sem volt soha bunko, barmilyen piszlicsa
re ( = piti ) uggyel fordultam hozza. Ezert is fordultam hozza immaron egy komo
lyabb munkaval, mintegy honoralva a korrektseget.

Most sem csalodtam benne. A legolcsobb nemet munkadij harmadaert egy egesz munk
anapon at baszakodtak a kocsival, kozben ketszer beautoztunk a varosba alkatres
zert. Szoval nagyon 'barati' aron szamolt. A szijak araval nem tudok mit csinal
ni, itthon es nemethonban is draga, de mindenbol a legjobbat tettuk bele.

A legkozelebbi akcio egy elso fektarcsa csere lesz, ha mar megette a mostani eg
yebkent teljesen fitt beteteket is.

A nemet Coupe' honlapon tomenytelen hasznos infot olvastam a kocsirol. Tobbek k
ozott a tipushibakat is. Most mar tudom, hogy mitol tipushiba a tipushiba. Ezek
 egy az egyben nalam is jelentkeznek:
- vezermuszij csere ido elott, megelozesi celzattal,
- tetoablak (sibeda :))) eleg hazardosan mukodik (igen - nem, de inkabb nem) va
lszeg kontakt hiba
- nyikorgo borules,
- hullamosodasra hajlamos elso fektarcsa (a viharos Balaton jutott eszembe, mik
or vegighuztam az ujjamat rajta, viszont 190-rol is siman megall...)

Hirtelen ennyi jutott az eszembe.

vasgyuszi
Coupe' 16V Turbo
___________________________________
NAGY Tamas
Siemens AG
ICM N MR GE DC 1      
D-81359 Muenchen, Hofmannstr. 51           
mailto:
phone:  +49 / 89 / 722-40865
fax:       +49 / 89 / 722-54859
mobile:  +36 / 20 / 956-8058
___________________________________

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS