Date: Wed, 17 Apr 1996 19:56:36 +0200 (MET DST)
From: Geller Sandor >
X-Sender:
To:
Subject: To:lnagy
Message-ID: >
MIME-Version: 1.0
Received: from stud.u-szeged.hu by stud.u-szeged.hu; Wed, 17 Apr 1996 19:56 MET
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=US-ASCII
Content-Length: 2244
Sajnos visszapattant a levelem a cimedrol, igy bekuldom ide.
( A kerdes az volt, mi a Might&Magic, es milyenek az RPG-k )
To:
Udv!
Az Anwil of Dawn-t a New World Computing adta ki, hogy pontosan mikor, azt
nem tudom. En eddig ket hibas CD-RIP-pel talalkoztam, csupan 89 MB volt.
Ez azt sejteti, hogy csupa digi, de szerencsere nem az. Rajzolt szereplok,
Lands of Lore (vagy EOB I-II) stilusu jatek, real-time, de a jatszhato faj-
tabol (a varazslatokhoz ido kell, az ellenfel kozben harcol, szoval eleg jora
sikeredett). A Might & Magic sorozatot is a New World Computing adta ki, az
elso ket resszel C64-en talalkoztam, a III-tol kezdve PC-n is van. Az V volt
az utolso, es nem is lesz tobb belole. Egy kulon vilagban jatszodott, ami nem
volt olyan reszletesen kidolgozva, mint a Forgotten Realms vagy a Dark
Sun, de azt hiszem ez ertheto is, mert ez csak a jatekban letezett. A M&M-ben
nem volt real-time a harc, hanem korokre volt osztva, es volt benne
kezdemenyezes is. Nehezebb is volt emiatt, mint az EOB szeria. Az SSI RPG-k
meg a Pool of Radience idejeben voltak jok, a tobbi mar nem nagyon tetszett,
semmi valasztasi lehetoseg, baromi sok csata, semmi ido (harom het
memorizalas ket csata kozott...). Szoval kezdetben az ujdonsag ereje volt a
donto, kesobb mar csak az uzlet. A TSR vegul megadta a jogot az Interplay-nek
is, ok talan csinalnak valami jo game-t. (Az Interplay a Bard's Tale szeriat
keszitette C64-en es Amigan, a M&M-hez hasonlo stilusuak, most ismertebb a
Stonekeep, de ez egy jo sok digit tartalmazo RPG, ami kicsit fagyos.) A
Krondor egy nagyon erdekes rendszeru program, nagyon klassz benne a vektoros
engine, a harcrendszer is eleg jo. A tortenet pedig nagyon ki van talalva,
persze ez egy mar elotte konyvkent megjelent vilagon jatszodik, igy sok min-
den mar adott volt. Az igaz, hogy kotottek a karakterek, de szerencsere eleg
jol fejlodnek, igy nem olyan zavaro a kotottseg. Itt legalabb nem 20 Great
Wyrm kategoriaju Red Dragon jon szembe lepesenkent... Szoval, sok jo program
van, de sajnos ma nem divat RPG-t gyartani. Talan meg a Westwood fog kihozni
RPG-t, ok a regi EOB I-II, Lands of Lore engine-t hasznaljak. Remelem, lesz
vegre valami uj... Hello!
(c) Geller Sandor, 1996
|